Coin mining - hardware, software en instellingen - deel 2 Overzicht

Pagina: 1 ... 7 ... 58 Laatste
Acties:

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zorss
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 31-08 12:41
lekker bezig dehn:P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• theduke1989
  • Registratie: September 2008
  • Laatst online: 08:33
zoals al eerder op de dag wil ik iets beginnen: Alleen kom er niet uit.
Zag dit voorbij komen : https://products.butterflylabs.com/ 300Ghz en 600GHz videokaarten.

zijn dit betrouwbare apparatuur of niet?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gws24
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 05:47

gws24

Thinking is hard!

Ze bestaan nog niet want het is een pre-order! BFL was bijna een jaar te laat met hun eerste generatie asics en ze hebben toen continu gelogen over wanneer ze eindelijk klaar zouden zijn. Niet voor niets wordt er over hun ook steeds 'two more weeks' gezegd.

De Monarch (videokaarten) waar je naar zit te kijken zouden eind november al uitkomen maar verrassing verrassing dat hebben ze niet gehaald. Net nog een update van ze op hun forum:

https://forums.butterflyl...onarch-information-2.html
04 March 2014 - Monarch Update

Power & Performance better than expected
The initial power consumption numbers for Monarch are in and they're about 20% better than anticipated, meaning we expect the Monarch to consume 0.45W/GH at the chip level. This translates to about 300W per 600GH at the wall. Chip performance of all systems is as good as or better than predicted. To put this in perspective, this makes the Monarch chip nearly twice as power efficient as compared to our 28nm competition whose products operate between 0.9 and 1.0w per GH at the wall.

Chip Delay
The initial batch that we currently have in hand is not suitable to ship to customers. This is due to a problem in a top metal layer of the chip that prevents some engines from initializing when the chip is first powered on. (With ASIC design, there are a number of layers to a chip; most of those layers are in silicon, but the last few layers are in a special type of metal. Subsequent batches were held in wait just prior to the metal layers so that we could affect any necessary changes and proceed with chip production from that point, drastically reducing the time it takes to bring a new batch of chips to life.) The problem was positively identified and the fix is already in progress; however it will take approximately 5 weeks before we get packaged chips in hand, meaning the deployment of the Monarch will be delayed about 5 weeks from now. The specific date is still being determined, but I wanted to get an update out as soon as possible.

Refunds & Delay Compensation

Because of the delay, we're offering several different forms of compensation that vary based on order pricing and order date:

$4680 600GH Monarchs

Free performance upgrades
All customers who ordered 600GH Monarchs prior to the price decrease on November 28, 2013 will be upgraded to the Imperial Monarch product, which is a new, high performance version of the card. The Imperial Monarch will operate at 1 TH/s (+ / - 20%).

Six Month Refund or Double Shipment Guarantee
If you’ve been waiting in queue for six months or more, you qualify for either a full refund in USD, OR double the hardware you ordered. This latter option will come in the form of (a) first shipping you the new Imperial Monarch, giving you an expected 160-175% of your ordered hashrate, and then (b) an additional Standard 600 GH Monarch at the end of the queue, giving you another 100% hashrate boost, totaling an expected 250+% of your ordered hashrate once all products have shipped. (Note: Electing the refund cancels the Imperial Monarch upgrade offer in the first section above.)

50% off Voucher
If your paid order is less than 6 months old but you paid $4680 for your Monarch, you will instead receive an Imperial Monarch as described above, as well as a 50% off discount on an additional Standard Monarch at the end of the queue.

Full Price 300GH Monarchs
For 300GH Monarch orders, similar but slightly different offers will be extended. Customers will be contacted with specifics via email soon.

Mining By the GigaHash
If your Mining By the GH paid order is more than 6 months old, you will receive 2x the hashrate purchased.

Reduced Price Orders
Individual orders that are less than 6 months old and that paid for the reduced price 600GH or 300GH Monarch will likely not be delayed past the expected delivery date.

. Details specific to each of the above order categories will be communicated to eligible customers via email in the next few days. We hope everyone will remain in the order queue and take delivery of these extremely power-efficient, super-fast miners. But, cognizant of the feedback of our earlier 65nm customers, for those qualified buyers who desire a refund we will gladly issue you one.

Refunds will be issued in 30 to 45 days from the date of request of refund. Refunds will be in USD.
Goh, verrassing, weer 5 weken vertraging en dan hebben ze pas chips dus nog geen kaarten. Verder zijn er waarschijnlijk al zoveel pre-orders dat als je nu besteld je nog een aantal maanden erbij op kan tellen omdat je achteraan moet sluiten.

Het enige positieve dat ik kan zeggen is dat ze deze keer de klanten redelijk goed op de hoogte houden en vanaf het begin duidelijk hebben gemaakt dat de leveringstijd onder voorbehoud was.

Dat allemaal gezegd hebbende, als ze deze specs waar kunnen maken dan is het een leuke kaart maar wil je nu wat kopen dan is de enige echte optie de antminer van Bitmain: https://www.bitmaintech.com/product.htm. Dit is de enige asic die 'direct' leverbaar is en ook een goede reputatie heeft.

[ Voor 4% gewijzigd door gws24 op 05-03-2014 23:45 ]

I accept no liability for the content of this post, or for the consequences of any actions taken on the basis of the information provided.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• theduke1989
maar zo'n kaart opzich is wel goed of zulke ASIC miners zijn niet goed?
Want ja het blijft alleen sha-256 minen .....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

theduke1989 schreef op woensdag 05 maart 2014 @ 23:03:
zoals al eerder op de dag wil ik iets beginnen: Alleen kom er niet uit.
Zag dit voorbij komen : https://products.butterflylabs.com/ 300Ghz en 600GHz videokaarten.

zijn dit betrouwbare apparatuur of niet?
ik moet zeggen dat ik ook niet zon hoge pet op heb van dit bedrijf, heb toen een bitcoin miner besteld, maar toen het voor de 3e keer werd uitgesteld heb ik hem geanuleerd.
ik moet wel zeggen dat ze wel de resultaten halen die ze beloven, al is het een jaar later dan beloofd.
dus ze halen (tot nu toe) de resultaten die ze beloven, al moet je HEEL veel geduld hebben.
ik vind zoeizo deze bedrijven een beetje raar. als hun zulke goede hardware kunnen maken, waarom minen ze dan zelf niet? jaja difficulty en dat soort dingen weet ik ook wel maar dan nog. laten ze die dingen eerst 3 maanden voor zichzelf minen en verkopen ze hem dan? dat zou ik me nog voor kunnen stellen, maar blijf het een beetje vreemd vinden.
wat ik ook een beetje vreemd vind: is dat ze die miningkaarten op pci x1 hebben gemaakt, voor betere compatibiliteit zeggen ze zelf, maar waarom zit er dan wel een volledig slot op? als je echt hele goede compatibiliteit wil hebben, maak er dan een x1 slot op, dat zou het echt een stuk makkelijker maken.

en bereken even hoe veel winst je maakt, als je de stroom, en de kosten eraf haalt, is het waarschijnlijk niet zo intressant meer. helemaal omdat de verkoopprijs waarschijnlijk heel laag is, en een videokaart kan je nog wel redelijk verkopen mocht het helemaal mis gaan.

[ Voor 31% gewijzigd door Verwijderd op 06-03-2014 00:20 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• theduke1989
Wil wel wat investeren in zo'n kaart en eventueel later nog zo'n kaart.
Maar als je zo'n kaart hebt hoe zit het eruit in een maand ? hoeveel levert zo'n kaart je op?

Per dag/week/maand? op ten duur...

[ Voor 70% gewijzigd door theduke1989 op 05-03-2014 23:59 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

theduke1989 schreef op woensdag 05 maart 2014 @ 23:56:
Maar als je zo'n kaart hebt hoe zit het eruit in een maand ? hoeveel levert zo'n kaart je op?

er is ook google he? er staan verschillende bitcoin calculators op internet, reken het even uit... maar over een week (of een uur) kan het veranderd zijn, dus heel betrouwbaar is het niet.
zoeizo is het gewoon een beetje gokken, je kan vandaag nog 500 euro krijgen voor je bitcoins, maar morgen kunnen ze 5 euro waard zijn. ( beetje overdreven maar zou kunnen)
dus iemand kan jou vertellen wat ze nu opleveren, maar morgen kan het dat ze nog maar de helft opleveren.
is dus nogal lastig, en je zal jezelf echt even moeten verdiepen wil je de gok wagen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

theduke1989 schreef op woensdag 05 maart 2014 @ 23:56:

Volgens mij heb ik je nu al regelmatig voorbij zien komen, de ene keer met litecoin mining rigs, nu weer met bitcoin mining opties.

Je moet echt zelf een keuze maken, en daar gewoon voor gaan. 't is ook een beetje tijdsafhankelijk he. Al die dagen dat je niets kan met die pre-order ben je je geld alvast kwijt.

Kies iets, doe het, ga ervoor. (hint: sha-256 is echt de moeite niet meer met de lange wachttijden)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ray
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 13-08 01:28

Ray

mmm voor het eerst een gpu sick melding in cgminer. Niet leuk want hij is daar op gestopt (kan ik dat voorkomen met cgwatcher?) Na en herstart loopt hij ook weer mee maar een stuk langzamer. Het lijkt er dus op de de driver vd kaart is gecrashed. Na een reboot alles weer prima.

Rig heeft op deze settings continue zonder enig probleem gelopen (kaarten lopen zelfs lager dan stock settings, zowel klok als gpu) Wel met een undervolt. Kan een hogere belasting bv door een lage dif hier iets mee te maken hebben ? Is dan de optie gpu-powertune aan te raden of met de kaart uit voorzorg wat meer stroom krijgen ?

Is er een optie om dit automatisch te laten repareren als het nog een keer voorkomt ? of de 'schade' te beperken. Is nogal vervelend als hij op dat moment verhuurd is.....

[ Voor 14% gewijzigd door Ray op 06-03-2014 07:20 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bullus
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 12-09-2024
Met cgminer heb je volgens mij de optie om de miner te herstarten bij een sick gpu of pc rebooten.
In jouw geval dus beter de pc rebooten en ik weet niet of je cgwatcher automatisch laat opstarten in windows? anders dat even instellen en testen of het ook werkt.

Denk dat je wat meer volt moet toepassen.

[ Voor 7% gewijzigd door Bullus op 06-03-2014 07:27 ]

|2600k|Asus 290|

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ray

Ray

Bullus schreef op donderdag 06 maart 2014 @ 07:26:
Met cgminer heb je volgens mij de optie om de miner te herstarten bij een sick gpu of pc rebooten.
In jouw geval dus beter de pc rebooten en ik weet niet of je cgwatcher automatisch laat opstarten in windows? anders dat even instellen en testen of het ook werkt.

Denk dat je wat meer volt moet toepassen.
ik moet nog uitvogelen hoe ik in win8.1 bij een boot dingen automatisch opstart (is anders dan win7)

daarnaast pas ik in trixx de settings aan. het lukt ook niet om dit via de .bat te regelen. Bios flash wil ik eigenlijk niet omdat ik een single bios card heb en ik problemen bij een eventuele rma verwacht (hoewel het een underklok zou zijn)

vddc iets omhoog gezet wat direct zorgt dat de kaart warmer wordt en de fans harder draaien, hopen dat hij nu wel stabiel blijft

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• XanderDrake
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 23-10 20:24

XanderDrake

Build the future!

Nou ik heb gister voor het eerst lopen kloten met BAMT. Geen succes. Twee van mijn GPU's genereren slechts 60% van hun normale Hashrate. Ik heb dummy plugs en KVM switches geprobeerd, maar daarmee gaat de hashrate niet omhoog. Aanpassen van sommige settings en de Intensity doet ook niets bijzonders.

Terug naar Windows :/

Hephaestus: Xeon 2680 v2 - 64GB ECC Quad - WD Blue 3D 1TB
Virtualis: Ryzen 3700X - 16GB DDR4 - Gigabyte 1080 Ti OC - Sandisk 2TB - Valve Index
Agon:Valve Steam Deck 64GB
Non scholae sed vitae discimus Seneca

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Astennu
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 02-10 14:03
Ik lees hier dat er mensen zijn die hun miners uit zetten omdat de khs/watt te laag is.

Maar wat voor een waardes halen jullie dan? Met 2050 watt zit ik op iets van 6200 khs. Stroom kosten zijn dan +-11 euro per dag. Stel je haalt dan maar 0,05btc per dag heb je het met een koers van 480 toch nog over 25 euro en dus 13 euro per dag winst.

[ Voor 22% gewijzigd door Astennu op 06-03-2014 09:32 ]

LET OP!!! dyslectisch Dus spelling kan verkeerd zijn!!! -- RIP CJ, The ATi Topic wont be the same without you.....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bullus
Ray schreef op donderdag 06 maart 2014 @ 09:29:
[...]

ik moet nog uitvogelen hoe ik in win8.1 bij een boot dingen automatisch opstart (is anders dan win7)

daarnaast pas ik in trixx de settings aan. het lukt ook niet om dit via de .bat te regelen. Bios flash wil ik eigenlijk niet omdat ik een single bios card heb en ik problemen bij een eventuele rma verwacht (hoewel het een underklok zou zijn)

vddc iets omhoog gezet wat direct zorgt dat de kaart warmer wordt en de fans harder draaien, hopen dat hij nu wel stabiel blijft
google: http://www.pepermunt.net/...utomatisch-opstarten.html

je kunt ook cgwatcher automatisch opstarten in de opties..
Astennu schreef op donderdag 06 maart 2014 @ 09:30:
Ik lees hier dat er mensen zijn die hun miners uit zetten omdat de khs/watt te laag is.

Maar wat voor een waardes halen jullie dan? Met 2050 watt zit ik op iets van 6200 khs. Stroom kosten zijn dan +-11 euro per dag. Stel je haalt dan maar 0,05btc per dag heb je het met een koers van 480 toch nog over 25 euro en dus 13 euro per dag winst.
1 rig heb ik uitgezet ivm niet kunnen underclocken , verhouding was 1.5kh/watt.
Gister ff met 1 kaart opgestart en undervolt 6970@950mV@800/1200-50grd ,225kh/s (vert)

[ Voor 29% gewijzigd door Bullus op 06-03-2014 09:43 ]

|2600k|Asus 290|

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Voor de mensen die execoin aan het miner zijn ...

Even stemmen voor op Bter Exchange te komen :
https://bitcointalk.org/index.php?topic=502363.0

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hammer
  • Registratie: December 2007
  • Niet online
Astennu schreef op donderdag 06 maart 2014 @ 09:30:

Mooi voorbeeld, maar helaas is de werkelijkheid (voor mij) dat je momenteel slechts 0.03 met het aantal Mh/s dat jij voorstelt haalt. doe dit maal 480 en je hebt 14,40 versus 11 = 3,40.

Dit is voor mij in ieder geval niet rendabel genoeg, want de hardware (GPU's) worden snel minder waard en gaan ook minder lang mee. Mijn 1e rig is al verkocht, op wat losse onderdelen na. Ik kijk deze week nog even aan en dan zal ook mijn 2e rig eraan geloven. Ik hou een rig achter de hand voor snel anticiperen op kansen, maar 24/7 zal deze bij lange na niet draaien als de markt blijft zoals deze is.

[ Voor 24% gewijzigd door Hammer op 06-03-2014 10:10 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Astennu
Hammer schreef op donderdag 06 maart 2014 @ 10:04:
[...]

Mooi voorbeeld, maar helaas is de werkelijkheid dat je momenteel slechts 0.03 met het aantal Mh/s dat jij voorstelt haalt. doe dit maal 480 en je hebt 14,40 versus 11 = 3,40.

Dit is voor mij in ieder geval niet rendabel genoeg, want de hardware (GPU's) worden snel minder waard en gaan ook minder lang mee. Mijn 1e rig is al verkocht, op wat losse onderdelen na. Ik kijk deze week nog even aan en dan zal ook mijn 2e rig eraan geloven. Ik hou een rig achter de hand voor snel anticiperen op kansen, maar 24/7 zal deze bij lange na niet draaien als de markt blijft zoals deze is.
Ik zit met mijn 4500 kh/s toch echt rond de 0.03977 op middlecoin. Net even snel door gerekend over de afgelopen 4 en halve dag. (ik reken unexchanged dan wel even mee immature niet)

En de markt kan ook weer aantrekken. Straks heb je alles verkocht en is het weer heel lucratief. Nu krijg je hetzelfde dump gedrag wat je bij coins ziet ook meteen bij de hardware. Lijkt me niet echt slim.

[ Voor 10% gewijzigd door Astennu op 06-03-2014 10:13 ]

LET OP!!! dyslectisch Dus spelling kan verkeerd zijn!!! -- RIP CJ, The ATi Topic wont be the same without you.....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hammer
  • Niet online
Astennu schreef op donderdag 06 maart 2014 @ 10:12:
[...]

Ik zit met mijn 4500 kh/s toch echt rond de 0.03977 op middlecoin. Net even snel door gerekend over de afgelopen 4 en halve dag. (ik reken unexchanged dan wel even mee immature niet)
Ik heb eergisteren en de dag daarvoor gemiddeld 0.029 opgehaald (6.4Mh/s) bij trademybit. Middlecoin zit hier in de regel onder, maar netjes. Dan zou ik wellicht ook nog doorminen, maar momenteel vind ik het even niet interessant en ga ik wat meer met BTC's schuiven; levert meer op tegen minder kosten :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Astennu
Hammer schreef op donderdag 06 maart 2014 @ 10:15:
[...]

Ik heb eergisteren en gisteren gemiddeld 0.029 opgehaald (6.4Mh/s) bij trademybit. Middlecoin zit hier in de regel onder, maar netjes. Dan zou ik wellicht ook nog doorminen, maar momenteel vind ik het even niet interessant en ga ik wat meer met BTC's schuiven; levert meer op tegen minder kosten :)
Ik hoor inderdaad weinig goede dingen over Middlecoin. Maar mijn user stats liegen er toch niet om:

http://www.middlecoin.com...xX4x7SZJGmsNYJ7ZLzG8.html

Soms had ik wat meer dan die 4300 maar soms ook minder. Over het algemeen heb ik een rig van 2560 en een van 1400 daar op staan. Af en toe kwam er nog een van 1350 bij. En ik heb een rig die nog maxcoin doet die tel ik helemaal niet mee.

Binnenkort gaat alles op de schop. Rigs hebben nu max 3 kaarten met max 4 gpu's. Ik wil naar 5-6 kaarten per rig. Heb ik minder rigs nodig. En wordt de performance per watt een klein beetje beter omdat je minder overhead hebt qua cpu memory en moederbord.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hammer
  • Niet online
Astennu schreef op donderdag 06 maart 2014 @ 10:21:
[...]

Ik hoor inderdaad weinig goede dingen over Middlecoin. Maar mijn user stats liegen er toch niet om:

http://www.middlecoin.com...xX4x7SZJGmsNYJ7ZLzG8.html

Soms had ik wat meer dan die 4300 maar soms ook minder. Over het algemeen heb ik een rig van 2560 en een van 1400 daar op staan. Af en toe kwam er nog een van 1350 bij. En ik heb een rig die nog maxcoin doet die tel ik helemaal niet mee.

Binnenkort gaat alles op de schop. Rigs hebben nu max 3 kaarten met max 4 gpu's. Ik wil naar 5-6 kaarten per rig. Heb ik minder rigs nodig. En wordt de performance per watt een klein beetje beter omdat je minder overhead hebt qua cpu memory en moederbord.
Efficiëncy is imo inderdaad alles tijdens het minen. Ik verkoop liever nu al wat spullen om het overschot aan ati-kaarten dat ik binnen niet afzienbare tijd voorzie voor te zijn. Wellicht ga ik wat nvidia 750ti's kopen, die zijn toch een pak zuiniger dan de kaarten die ik nu heb lopen. Ook minder kh/s, maar dat neem ik dan voor lief.

iets anders:
Als ik je gemiddelde over 4 dagen pak, kom ik op 0.0314? Of heb je in jouw berekening gerekend met 6,4Mh/s?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Astennu
Hammer schreef op donderdag 06 maart 2014 @ 10:28:
[...]

Efficiëncy is imo inderdaad alles tijdens het minen. Ik verkoop liever nu al wat spullen om het overschot aan ati-kaarten dat ik binnen niet afzienbare tijd voorzie voor te zijn. Wellicht ga ik wat nvidia 750ti's kopen, die zijn toch een pak zuiniger dan de kaarten die ik nu heb lopen. Ook minder kh/s, maar dat neem ik dan voor lief.

iets anders:
Als ik je gemiddelde over 4 dagen pak, kom ik op 0.0314? Of heb je in jouw berekening gerekend met 6,4Mh/s?
Maar dan heb je opnieuw 20% afschrijving op de nieuw waarde omdat je nieuwe kaarten moet kopen. En 2e hands leveren ze minder op.

Ik heb gerekend met 4,5 dagen.

En dan alles gepakt wat uitbetaald is + unexchanged. Toen kwam ik op 0,179 uit dat delen door 4,5 dagen. En gemiddeld heb ik denk ik iets van 4500 kh/s gehad over die dagen. Want de eerste dag is er niets uitbetaald maar wel bijna voor 0,045 aan unexchanged en immature gemined. En om het even naar beneden bij te stellen heb ik de huidige immature niet mee genomen in de berekening. Dus het kan hoger uit vallen.

[ Voor 11% gewijzigd door Astennu op 06-03-2014 10:33 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hammer
  • Niet online
Helder. Ik ben er ook nog niet helemaal uit met die nvidia's. Ik wacht sowieso af en dat ik ga downsizen is ook duidelijk. Hoe verder is even een vraagteken :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Astennu
Probleem met nVidia is ook dat die dingen nog geen 300 kh/s doen ook niet met OC. En met OC is de khs/watt weer veel slechter. En je kunt dan max 6 kaarten in een rig stoppen jippy heb je slechts 1600-1800 kh/s. Schiet dus ook niet op. met AMD kun je 3600 KH/s in een pc proppen en met tweaken haal je dan 3.0 kh/s per watt. Niet slecht dacht ik zo.

Daarnaast hebben al die review sites khs/watt berekend aan de hand van het TDP totaal onrealistisch. Dus ik verwacht dat het allemaal veel minder rooskleurig is dan nu voorgespiegeld.

Daarnaast moet je eigenlijk nVidia kaarten hebben die 600+ doen en die komen eind dit jaar pas. AMD zal dan ook wel met nieuwere kaarten komen. Als de architectuur niet anders is gaat de khs/watt nog omhoog omdat ze naar 20nm gaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dEBASERpIX
  • Registratie: Juli 2011
  • Laatst online: 23-10 09:16
Astennu schreef op donderdag 06 maart 2014 @ 10:41:
Probleem met nVidia is ook dat die dingen nog geen 300 kh/s doen ook niet met OC. En met OC is de khs/watt weer veel slechter. En je kunt dan max 6 kaarten in een rig stoppen jippy heb je slechts 1600-1800 kh/s. Schiet dus ook niet op. met AMD kun je 3600 KH/s in een pc proppen en met tweaken haal je dan 3.0 kh/s per watt. Niet slecht dacht ik zo.

Daarnaast hebben al die review sites khs/watt berekend aan de hand van het TDP totaal onrealistisch. Dus ik verwacht dat het allemaal veel minder rooskleurig is dan nu voorgespiegeld.

Daarnaast moet je eigenlijk nVidia kaarten hebben die 600+ doen en die komen eind dit jaar pas. AMD zal dan ook wel met nieuwere kaarten komen. Als de architectuur niet anders is gaat de khs/watt nog omhoog omdat ze naar 20nm gaan.
Ik ben hier aan het spelen met een 750Ti en haal -idd met OC- toch waardes tussen de 320-325 hoor.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bullus
En qua khs/watt verhouding?

|2600k|Asus 290|

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dEBASERpIX
Zelf nog niet gemeten maar afgaande op deze test zou de kaart op volgende waarden uitkomen (merk op dat dit alleen het stroomverbruik is van de kaart zelf, gecorrigeerde waarden met verlies voeding @90% in rekening gebracht):

250khash @ 30W
320khash (waarde die ik momenteel haal met een MSI) @ 37W

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hammer
  • Niet online
dEBASERpIX schreef op donderdag 06 maart 2014 @ 10:54:
[...]

Zelf nog niet gemeten maar afgaande op deze test zou de kaart op volgende waarden uitkomen (merk op dat dit alleen het stroomverbruik is van de kaart zelf, gecorrigeerde waarden met verlies voeding @90% in rekening gebracht):

250khash @ 30W
320khash (waarde die ik momenteel haal met een MSI) @ 37W
Kijk, dat klinkt toch erg interessant. Ik weet niet wat die dingen kosten (te lui om op te zoeken) maar de terugverdientijd met een wattage als dat is in ieder geval sneller, ook al hashen ze op een mindere snelheid.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dEBASERpIX
-The_Mask- schreef op donderdag 06 maart 2014 @ 11:04:
Je kunt ervan uitgaan dat die waardes niet kloppen. ;)
Want?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Astennu
Je moet kijken naar het verbruik van je Systeem. Je zag daar dat de 750Ti 30 watt onder de R9 260X zat. TDP verschil is 60 watt. Leuk dat je tussen wat draadjes 38 watt meet. Maar het gaat er uiteindelijk om wat de voeding uit de muur trekt en wat je hele systeem dus aan khs/watt haalt.

Als die 38 watt zou kloppen zou je met 6 kaarten slechts 240 watt nodig hebben. Kortom maar een R9 290X. En dan zou je volgens de bovenstaande waardes 1920 kh/s halen. Dus 2x zo veel.

Ik wil het eerst zien voor ik het geloof. Als die waardes kloppen is het zeker interessant. Een cheap ass 400 watt psu kan dan 6 kaarten laten draaien. Lijkt mij een beetje sterk.

[ Voor 41% gewijzigd door Astennu op 06-03-2014 11:10 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dEBASERpIX
Euh, er staat id post toch duidelijk dat dit het geïsoleerde verbruik van ALLEEN de kaart is. Uiteraard moet je de rest vh systeem daar nog aan toevoegen. Maar mij lijkt het verbruik van de kaart voor het geleverde resultaat meer dan behoorlijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -The_Mask-
  • Registratie: November 2007
  • Niet online
Idd veel te laag, dat zou betekenen dat de kaart maar voor de helft belast wordt en dat als Cudaminer nog beter geoptimaliseerd wordt er nog het dubbele uit te halen valt, dat geloof ik echt niet. ;)

Bitfenix Whisper 450W review
[PSU] Voeding advies en info
AMD Nieuwsdiscussie
AMD Radeon Info en Nieuwsdiscussietopic

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Astennu
dEBASERpIX schreef op donderdag 06 maart 2014 @ 11:09:
Euh, er staat id post toch duidelijk dat dit het geïsoleerde verbruik van ALLEEN de kaart is. Uiteraard moet je de rest vh systeem daar nog aan toevoegen. Maar mij lijkt het verbruik van de kaart voor het geleverde resultaat meer dan behoorlijk.
Dat is niet wat ik bedoel.... een hasswell systeem gebruik ook slechts 30-40 watt idle.
Ik zie het dan nog steeds niet gebeuren dat 6 kaarten + systeem slechts 280 watt nodig hebben. Ik denk dat je toch een heel wat hogere waardes te zien krijgt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bullus
Ze moeten gewoon dezelfde test doen met een amd kaart, dan kun je pas vergelijken.

De khs/watt verhouding wat wij meten is ook anders.

@dEBASERpIX
Ben wel benieuwd mocht je een wattmeter halen wat dan de verhouding is.

[ Voor 24% gewijzigd door Bullus op 06-03-2014 11:14 ]

|2600k|Asus 290|

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Astennu
Bullus schreef op donderdag 06 maart 2014 @ 11:12:
Ze moeten gewoon dezelfde test doen met een amd kaart, dan kun je pas vergelijken.

De khs/watt verhouding wat wij meten is ook anders.
Ja inderdaad.

Ik meet gewoon aan de hand van wat ik uit de muur trek. Want dat is waar het immers om gaat want voor dat verbruik betaal je.
Het verschil tussen die 750Ti kaarten en R7 260X kaarten is volgens mij lang niet zo groot als nu vaak geschetst wordt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hammer
  • Niet online
Astennu schreef op donderdag 06 maart 2014 @ 11:11:
[...]

Dat is niet wat ik bedoel.... een hasswell systeem gebruik ook slechts 30-40 watt idle.
Ik zie het dan nog steeds niet gebeuren dat 6 kaarten + systeem slechts 280 watt nodig hebben. Ik denk dat je toch een heel wat hogere waardes te zien krijgt.
Ik zie wel op betarigs systemen staan met 6x 750ti @ 250 watt, dus het zou kunnen, maar goed, eerst zien, dan geloven. áls het kan, is dit geweldig en ben ik blij dat ik van mijn ati's af ben ;-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Astennu
Tja we zullen zien. Met UV kun je wel een eind komen. Als ik kijk wat ik daar mee van een 7970 af kan schaven.

Je blijft zitten met het feit dat je max 6 kaarten kan koppelen. je bespaart op je PSU kosten. Maar moet wel meer CPU's, moederbord en geheugen kopen. Daarnaast heb je voor de 2x 20% waardeverlies omdat je nieuwe hardware koopt en die straks met verlies moet verkopen. Dus dat stukje van de investering moet je ook in je ROI berekeningen mee nemen.

[ Voor 9% gewijzigd door Astennu op 06-03-2014 11:17 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BounceMeister
  • Registratie: Maart 2002
  • Niet online
Ik probeer nu bij een aantal pools in te loggen vanaf een pc met internet explorer. Ik krijg steeds "token expired" hoe vaak ik ook probeer in te loggen.
Is dit mogelijk een probleem van de pool, of ligt het aan IE? Ik gebruik op mijn eigen pc namelijk Firefox.

Edit,
In Firefox werkt het wel gewoon.

[ Voor 7% gewijzigd door BounceMeister op 06-03-2014 13:20 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wetsteyn
  • Registratie: Februari 2012
  • Laatst online: 21-03 10:11
Astennu schreef op donderdag 06 maart 2014 @ 11:17:
Tja we zullen zien. Met UV kun je wel een eind komen. Als ik kijk wat ik daar mee van een 7970 af kan schaven.

Je blijft zitten met het feit dat je max 6 kaarten kan koppelen. je bespaart op je PSU kosten. Maar moet wel meer CPU's, moederbord en geheugen kopen. Daarnaast heb je voor de 2x 20% waardeverlies omdat je nieuwe hardware koopt en die straks met verlies moet verkopen. Dus dat stukje van de investering moet je ook in je ROI berekeningen mee nemen.
Ik zeg H61 of H81 ;).

8*250wp Garage 12*290wp Zolder

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zorss
Had ik ook laatst ook een paar keer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Astennu
Tja is toch weer 55-60 euro per 6 kaarten extra :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wetsteyn
Astennu schreef op donderdag 06 maart 2014 @ 11:19:
[...]

Tja is toch weer 55-60 euro per 6 kaarten extra :)
Maar je bespaart 1 mobo cpu en geheugen :), daar pak je toch wel wat winst op.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bullus
Astennu schreef op donderdag 06 maart 2014 @ 11:17:

Tja niet iedereen had een verzameling AMD kaarten gespaard. :+

[ Voor 16% gewijzigd door Bullus op 06-03-2014 11:24 ]

|2600k|Asus 290|

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Astennu
wetsteyn schreef op donderdag 06 maart 2014 @ 11:20:
[...]

Maar je bespaart 1 mobo cpu en geheugen :), daar pak je toch wel wat winst op.
Hoe bedoel je?
Ik ging er al van uit dat je 6 kaarten per bord ging gebruiken. OF het nu een 280x of een 750ti is maakt niet uit hardware is hetzelfde. Alleen een 280x haalt 600-650 met 3.0 kh/s per watt. Een 750Ti haalt 280-320 kh/s geen idee met hoeveel khs/watt want dat is anders berekend.

Dus per rig heb je maar de helft zo veel khs beschikbaar.
Bullus schreef op donderdag 06 maart 2014 @ 11:21:
[...]

Tja niet iedereen had een verzameling AMD kaarten gespaard. :+ als je nieuwe amd kaarten koopt heb je hetzelfde afschrijving van de nieuwwaarde, dus daar zit het verschil niet in.
Ghehe :P dat waren ook maar 6 kaarten die daar voor in aanmerking kwamen :P waarvan 3 actief ingezet zijn. De rest is toch allemaal 2e hands bij gekocht. Dus veel lagere afschrijving op die hardware. Ik heb opzettelijk alles 2e hands gekocht.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Spacewide
  • Laatst online: 23-10 20:58
Elke keer opnieuw dezer dagen moet ik een scherm aansluiten om de kaart met lage hashrate in te kicken. Vervelend als je vanop afstand op je mining rig werkt.

Een andere oplossing uitgezonderd dummy plug?

Alvast bedankt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Astennu
vsy schreef op donderdag 06 maart 2014 @ 11:35:
Elke keer opnieuw dezer dagen moet ik een scherm aansluiten om de kaart met lage hashrate in te kicken. Vervelend als je vanop afstand op je mining rig werkt.

Alvast bedankt
Wellicht met afterburner powerplay helemaal uitschakelen. Dan draaien ze altijd op de 3D speeds.
Ik heb er zelf geen last van. Al draait die miner pas 1 dag zonder scherm aangesloten. Tot nu toe altijd max hash rate. Heb op de andere systemen maar op een kaart een scherm aangesloten zitten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tsandfort
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 14-10 15:49
vsy schreef op donderdag 06 maart 2014 @ 11:35:

Alvast bedankt
Wat is er mis met dummy plugs? Gewoon weerstandje in de dvi poort prikken, meteen geen gezeik meer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wetsteyn
290's gaat dat niet meer ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bullus
1000 euro ~1920kh/s (6x320kh/s) Verbruik ~37W per gpu??

#ProductPrijsSubtotaal
1Intel Celeron G1820 Boxed€ 30,44€ 30,44
1ASRock H81 Pro BTC€ 52,04€ 52,04
6MSI GeForce GTX 750Ti€ 129,-€ 774,-
1Corsair CMV4GX3M2A1333C9€ 40,-€ 40,-
1Seasonic G-Serie 450Watt€ 65,99€ 65,99
1Sandisk ReadyCache Solid State Drive 32GB€ 35,06€ 35,06
Bekijk collectie
Importeer producten
Totaal€ 997,53

voeding ff met 450W gepakt.

1100 euro ~2220kh/s (3*740kh/s) verbruik ~250W per gpu

#ProductPrijsSubtotaal
3Club3D Radeon R9 280X royalQueen€ 260,50€ 781,50
1Crucial CT51264BA160BJ€ 30,-€ 30,-
1Cooler Master V Series V1000€ 165,-€ 165,-
Bekijk collectie
Importeer producten
Totaal€ 1.094,04
Nu nog ff uitrekenen hoeveel het verschil is in stroomkosten

[ Voor 42% gewijzigd door Bullus op 06-03-2014 12:41 ]

|2600k|Asus 290|

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eMiz0r
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 21-10 19:37
Bullus schreef op donderdag 06 maart 2014 @ 12:20:
#ProductPrijsSubtotaal
Bekijk collectie
Importeer producten
Totaal€ 997,53

voeding ff met 460W gepakt.
Heb je dan wel genoeg stroomaansluitingen voor je graka's? Of stel ik nu een stomme vraag :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bullus
Geen aansluiting nodig voor de 750ti

|2600k|Asus 290|

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hammer
  • Niet online
Je vergeet een cpu in je 280x systeem? Verder vergeet je de actieve koeling in dat systeem (fans). Dit heb je met de nvidia's ook niet nodig.

Ik vind het nog vrij prijzig. Nieuw kopen = geld weggooien in deze business imo. Ik heb een moederbord-cpu-mem combo voor nog geen 8 tientjes (20 voor cpu, 40 voor mobo en 20 voor mem).

[ Voor 42% gewijzigd door Hammer op 06-03-2014 12:39 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Astennu
Hammer schreef op donderdag 06 maart 2014 @ 12:36:
Je vergeet een cpu in je 280x systeem? Verder vergeet je de actieve koeling in dat systeem (fans). Dit heb je met de nvidia's ook niet nodig.

Ik vind het nog vrij prijzig. Nieuw kopen = geld weggooien in deze business imo. Ik heb een moederbord-cpu-mem combo voor nog geen 8 tientjes (20 voor cpu, 40 voor mobo en 20 voor mem).
Setjes met 6x PCI-E zijn lastig te vinden. met 3 lukt wel maar dan heb je al weer 2 sets nodig.

Ik ben heel benieuwd naar de eerste mensen die een 6x 750Ti rig hebben. Ik wil wel eens weten wat het echte verbruik is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bullus
Ben ik ook benieuwd naar, staat alvast in de TS en zal het aanpassen zodra er wat meer bekend over is.

Tevens voeding van 1000W ingevoegd ipv 850W

[ Voor 18% gewijzigd door Bullus op 06-03-2014 12:49 ]

|2600k|Asus 290|

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

#ProductPrijsSubtotaal
Bekijk collectie
Importeer producten
Totaal€ 997,53

Dat zou volgens deze post https://bitcointalk.org/i...946.msg5528657#msg5528657 58W per kaart trekken.
Mogelijkerwijs kun je de power limit ook omhoog trekken om ze zo over te klokken: http://cryptomining-blog....50-ti-power-target-limit/ maar geen idee wat het effect of de hashrate en kh/W is.

[ Voor 30% gewijzigd door Verwijderd op 06-03-2014 13:01 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hammer
  • Niet online
Astennu schreef op donderdag 06 maart 2014 @ 12:42:
[...]

Setjes met 6x PCI-E zijn lastig te vinden. met 3 lukt wel maar dan heb je al weer 2 sets nodig.

Ik ben heel benieuwd naar de eerste mensen die een 6x 750Ti rig hebben. Ik wil wel eens weten wat het echte verbruik is.
4x lukt prima (asrock 890~ 35 euro), 6x is inderdaad lastiger. Hoewel je een pci-e kaart ook in een x1 slot kunt zetten met het juiste verloop. Alleen geen idee of dit functioneerd :+

@ Bullus - Met een 1000 watt voeding red je het niet imo. Mijn 4x 280x trekt 1060 uit het stopcontact op een 1200 watt voeding.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rapsac
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 21-10 18:48
Een 1x naar 16x PCI-E extender werkt prima in een 16x slot.

Xeon e5-2695 V3, RX Vega 64, Rift | PS3 | PS4 Pro,PSVR

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Astennu
Hammer schreef op donderdag 06 maart 2014 @ 13:02:
[...]

4x lukt prima (asrock 890~ 35 euro), 6x is inderdaad lastiger. Hoewel je een pci-e kaart ook in een x1 slot kunt zetten met het juiste verloop. Alleen geen idee of dit functioneerd :+

@ Bullus - Met een 1000 watt voeding red je het niet imo. Mijn 4x 280x trekt 1060 uit het stopcontact op een 1200 watt voeding.
Dat kan veel beter.

Ik trek nog geen 800 watt met 2x 7970 + 7990. Dus 4x 7970. 2560 KH/s en ik zit tussen de 780-850 uit het stop contact afhankelijk van de temperatuur in de kamer. In het ergste geval zit ik rond de 3.0117 kh/s per watt.

850 is met een kamer temp van 28c.

[ Voor 4% gewijzigd door Astennu op 06-03-2014 13:23 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hammer
  • Niet online
Mijn 7970 rig is ook een stuk zuiniger dan de 280x-en. Ik heb 4st. sapphire dual-x in die rig zitten, ze lopen op 730 kh/s / stuk en dit gebruikt (in een core i3 haswell systeem met 8gb mem) 1060 watt. Undervolted naar 1125, bij minder bevriest de zooi.

De 7970 lopen sowieso lekkerder, die doen 750 kh/s. Geen idee waar dit aan ligt, overigens, want het zouden technisch dezelfde kaarten moeten zijn.

[ Voor 23% gewijzigd door Hammer op 06-03-2014 13:38 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• treative
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 22-10 12:02
rapsac schreef op donderdag 06 maart 2014 @ 13:18:
Een 1x naar 16x PCI-E extender werkt prima in een 16x slot.
Hij bedoelde een PCI->PCIe 1x adaptertje. Zo kun je je PCI slots ook inzetten.

Sig

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hammer
  • Niet online
treative schreef op donderdag 06 maart 2014 @ 13:34:
[...]

Hij bedoelde een PCI->PCIe 1x adaptertje. Zo kun je je PCI slots ook inzetten.
Ah ja, inderdaad, dat was ik aan 't zoeken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Astennu
Hammer schreef op donderdag 06 maart 2014 @ 13:33:
Mijn 7970 rig is ook een stuk zuiniger dan de 280x-en. Ik heb 4st. sapphire dual-x in die rig zitten, ze lopen op 730 kh/s / stuk en dit gebruikt (in een core i3 haswell systeem met 8gb mem) 1060 watt. Undervolted naar 1125, bij minder bevriest de zooi.
Ah dat is wel bagger. Je moet inderdaad wel onder de 1.0v kunnen anders ga je die 3.0 khs/watt niet halen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hammer
  • Niet online
Astennu schreef op donderdag 06 maart 2014 @ 13:38:
[...]

Ah dat is wel bagger. Je moet inderdaad wel onder de 1.0v kunnen anders ga je die 3.0 khs/watt niet halen.
klopt, zuinig is ie niet, kh/s watt ratio is 2,65 zoiets; had ik meer van verwacht in ieder geval.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• thunder8
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 15-10 16:37

thunder8

Het gedonder begint weer.

#ProductPrijsSubtotaal
Bekijk collectie
Importeer producten
Totaal€ 997,53

320Kh/s per GPU met een Non-OC 750Ti? Sinds wanneer? De 750Ti-OC deed 298Kh/s in de tests bij 68W. Geloof nooit dat je aan die hashes komt met slechts 37W per GPU. Maar als het echt zo is, dan zou dat eventueel een mooie setup zijn voor een eventuele 2de rig, als de inkomsten weer stijgen.

PSN-ID: Thunder76nl | Twitch: LaBestiaNeraNL

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• XanderDrake
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 23-10 20:24

XanderDrake

Build the future!

Ik zou sowieso wachten tot nVida wat meer high end videokaarten uit gaat brengen ;)

Hephaestus: Xeon 2680 v2 - 64GB ECC Quad - WD Blue 3D 1TB
Virtualis: Ryzen 3700X - 16GB DDR4 - Gigabyte 1080 Ti OC - Sandisk 2TB - Valve Index
Agon:Valve Steam Deck 64GB
Non scholae sed vitae discimus Seneca

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Astennu
Hammer schreef op donderdag 06 maart 2014 @ 13:40:
[...]

klopt, zuinig is ie niet, kh/s watt ratio is 2,65 zoiets; had ik meer van verwacht in ieder geval.
Welke hash rate haal je met die dingen?
XanderDrake schreef op donderdag 06 maart 2014 @ 13:53:
Ik zou sowieso wachten tot nVida wat meer high end videokaarten uit gaat brengen ;)
Maxwell op 20nm wordt pas tegen het einde van het jaar.
Dan komt AMD ook met wat nieuws. Dus best grote kans dat de verschillen dan niet meer zo groot zijn.

[ Voor 40% gewijzigd door Astennu op 06-03-2014 13:56 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ranora
  • Registratie: December 2013
  • Laatst online: 30-04-2024
JAJ!
Mijn machine draait weer; zij het voor 80% (een kaart ontbreekt nog, uitvinden wat dat is)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pusherman_
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 07:53
http://www.pcmweb.nl/nieu...ter-bitcoin-gevonden.html

wat een nietszeggend artikeltje... had wel wat meer 'hollywood' verwacht :\

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ranora
Weken geleden heb ik hier een link voorbij zien komen, dat zal nog in het oude topic zitten. Maar waar stond die rekentool ook alweer wat de beste coin was ten opzichte van je mining?

Draai nu 4x 700mhz (binnenkort eindelijk mijn 5e kaart er bij) maar wil weten waar ik eigenlijk op moet gaan minen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pusherman_
check de openingspost even :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zorss
Ik zit met een vraagje, na een tijd minen (verschilt van dag tot dag ene keer kan ik 36 uur minen ander keer is het maar 6 uur) dan wordt 1 gpu sick en crasht cgminer. Als ik hem vervolgens weer opstart is er niks aan de hand. Ik denk dat 1 kaart te warm wordt maar kan dit niet bevestigen omdat het steeds gebeurd als ik er niet bij ben. Ik heb de voltages nu weer terug gezet op stock, alleen mem1500 en core1080 aangepast.

Ik heb 4x sapphire 280x toxic en 2 psu (750+1000) allemaal verbonden met powered risers 1x - 16x iemand tips?

setx GPU_MAX_ALLOC_PERCENT 100
setx GPU_USE_SYNC_OBJECTS 1
cgminer.exe --scrypt -o stratum+tcp://amsterdam.eu.stratum.dedicatedpool.com:3366 -u x -p x -o stratum+tcp://west1.us.stratum.dedicatedpool.com:3366 -u x -p x --failover-only -o stratum+tcp://zeit.scryptominers.com:3353 -u x -p x -I 13 -g 2 -w 256 --thread-concurrency 8192 -s 1 -E 2 -Q 0

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ranora
Ik kijk er waarschijnlijk overheen, ik ga even verder zoeken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ranora schreef op donderdag 06 maart 2014 @ 15:48:
Weken geleden heb ik hier een link voorbij zien komen, dat zal nog in het oude topic zitten. Maar waar stond die rekentool ook alweer wat de beste coin was ten opzichte van je mining?

Draai nu 4x 700mhz (binnenkort eindelijk mijn 5e kaart er bij) maar wil weten waar ik eigenlijk op moet gaan minen!
Coinwarz profitability calculator?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• remcoboy1479
  • Registratie: Augustus 2010
  • Laatst online: 22-10 17:34
Ik probeer met mijn 550 Ti scrypt te minen als test, maar krijg niets werkend.
Guiminer en cgminer geprobeerd. cgminer vind de videokaart niet en guiminer krijg ik ook niet startend.

Iemand een hint?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BmwFreax
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 17-05-2023
remcoboy1479 schreef op donderdag 06 maart 2014 @ 16:05:
Ik probeer met mijn 550 Ti scrypt te minen als test, maar krijg niets werkend.
Guiminer en cgminer geprobeerd. cgminer vind de videokaart niet en guiminer krijg ik ook niet startend.

Iemand een hint?
Cudaminer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ranora
Verwijderd schreef op donderdag 06 maart 2014 @ 16:02:
[...]

Coinwarz profitability calculator?
Dank!

Komt het volgende uit;

http://www.coinwarz.com/c...e&scryptCheck=true&e=BTCe

Ik zal wel wat fout doen (nee, stroom betaal ik niet) maar ben er nu te lang uit geweest blijkbaar.. :X

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• firestarz
  • Registratie: November 2006
  • Laatst online: 22-10 17:55
Ik wil mijn 2e rig gaan uitbreiden, er zit nu een 290 tri-x in, die doet 960 kh/s met een wu van 860.

Nu wil ik er eigenlijk nog 1 of 2 290's bij doen, maar vraag me af wat voor voeding ik daarvoor nodig heb.
Ik zit zelf te twijfelen tussen een ax1200i of een seasonic x-1250.
Voor een 4e kaart heb ik te weinig vermogen gok ik dus dan moet ik al naar 2 voedingen toe.

Of is het beter om dan nu bv een ax860i te kopen en dan later een 2e voeding?
Ik ga er vanuit dat >800 watt genoeg is voor 2x een 290.

De corsairs kunnen elke pci-e lijn meten en dan kan ik meteen het resultaat zien van undervolten en dit ook tracken in software (mocht er een api zijn). Maar vraag me af of dat een meerprijs waard is, daarnaast zijn de seasonics net wat beter gebouwd heb ik het idee?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• remcoboy1479
  • Registratie: Augustus 2010
  • Laatst online: 22-10 17:34
Kreeg deze in één keer werkende, dank!

Zijn er nog nieuwe coins geschikt voor mine and dump?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Welke coins minen jullie nu? Behoorlijk veel crap de laatste tijd...
Exe wel of niet, weer dalende prijzen. Stabiltity share?Dynamic coin? credits? The realstackcoin? Je ziet door de bomen het bos niet meer...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EValentino
  • Registratie: Januari 2009
  • Niet online
Daar ben ik inderdaad ook benieuwd naar!
Verwijderd schreef op donderdag 06 maart 2014 @ 16:43:
Welke coins minen jullie nu? Behoorlijk veel crap de laatste tijd...
Exe wel of niet, weer dalende prijzen. Stabiltity share?Dynamic coin? credits? The realstackcoin? Je ziet door de bomen het bos niet meer...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik mine momenteel AHC*
Ze zijn momenteel allemaal ruk. En de enige die wat waard is, Aurora, heeft serieuze problemen met het confirmen door de hoge diff en tijd die nodig is om een block te vinden.

Met andere woorden... hardware verslijten en stroom verbruiken voor niks.
(Air Heating Coin)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hammer
  • Niet online
Verwijderd schreef op donderdag 06 maart 2014 @ 18:52:
Ik mine momenteel AHC*
Ze zijn momenteel allemaal ruk. En de enige die wat waard is, Aurora, heeft serieuze problemen met het confirmen door de hoge diff en tijd die nodig is om een block te vinden.

Met andere woorden... hardware verslijten en stroom verbruiken voor niks.
(Air Heating Coin)
Dit, dag 2 dat mijn miners uit stonden.. Op naar dag 3! :O

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ray

Ray

zorss schreef op donderdag 06 maart 2014 @ 15:54:
Ik zit met een vraagje, na een tijd minen (verschilt van dag tot dag ene keer kan ik 36 uur minen ander keer is het maar 6 uur) dan wordt 1 gpu sick en crasht cgminer. Als ik hem vervolgens weer opstart is er niks aan de hand. Ik denk dat 1 kaart te warm wordt maar kan dit niet bevestigen omdat het steeds gebeurd als ik er niet bij ben. Ik heb de voltages nu weer terug gezet op stock, alleen mem1500 en core1080 aangepast.

Ik heb 4x sapphire 280x toxic en 2 psu (750+1000) allemaal verbonden met powered risers 1x - 16x iemand tips?

setx GPU_MAX_ALLOC_PERCENT 100
setx GPU_USE_SYNC_OBJECTS 1
cgminer.exe --scrypt -o stratum+tcp://amsterdam.eu.stratum.dedicatedpool.com:3366 -u x -p x -o stratum+tcp://west1.us.stratum.dedicatedpool.com:3366 -u x -p x --failover-only -o stratum+tcp://zeit.scryptominers.com:3353 -u x -p x -I 13 -g 2 -w 256 --thread-concurrency 8192 -s 1 -E 2 -Q 0
ik had daar ook opeens last van. Precies zoals jij verteld. zo meer dan 70 uur stabiel en opeens spontaan een sick ertussen. Ik weet wel zeker dat het niet aan de temps ligt en na wat testen ook niet aan de undervolt. Als ik cpu-z mag geloven (ja ik weet het) gebruikt geen enkele kaart meer dan 1040 mv terwijl ik de instelling op 1100 heb staan. genoeg marge dus. Ook staan de kloks en gpu nog lager dan stock.

Ik ben er wel achter dat het bij mij de primaire gpu is. Wellicht dat toch een windows service hem sick maakt ? Na het herstarten van cgminer blijft hij ook achter, dus de driver zal kapot zijn op dat moment. Na een reboot kan hij zo weer 4 dagen probleemloos draaien...

Is het overigens normaal dat deze gpu naast een iets lagere kh/s ook warmer wordt dan de rest (wellicht omdat hij meer taken heeft?)

[ Voor 4% gewijzigd door Ray op 06-03-2014 19:53 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zorss
Ray schreef op donderdag 06 maart 2014 @ 19:51:
[...]

ik had daar ook opeens last van. Precies zoals jij verteld. zo meer dan 70 uur stabiel en opeens spontaan een sick ertussen. Ik weet wel zeker dat het niet aan de temps ligt en na wat testen ook niet aan de undervolt. Als ik cpu-z mag geloven (ja ik weet het) gebruikt geen enkele kaart meer dan 1040 mv terwijl ik de instelling op 1100 heb staan. genoeg marge dus. Ook staan de kloks en gpu nog lager dan stock.

Ik ben er wel achter dat het bij mij de primaire gpu is. Wellicht dat toch een windows service hem sick maakt ? Na het herstarten van cgminer blijft hij ook achter, dus de driver zal kapot zijn op dat moment. Na een reboot kan hij zo weer 4 dagen probleemloos draaien...

Is het overigens normaal dat deze gpu naast een iets lagere kh/s ook warmer wordt dan de rest (wellicht omdat hij meer taken heeft?)
Bij mij word de kaart die crashed ook warmer als ik cgminer mag geloven. Hij zegt bijvoorbeeld gpu0 en als ik nu kijk naar gpu0 dan is die warmer en draait de fan ook harder. Ik heb nu de stock volt er weer op staan, tot nu toe geen crash (maar afgelopen dage had ie meer dan anderhalve dag gedraaid) merk wel dat deze stock voltage wel weer resulteert dat de andere kaarten ook weer warmer wordt.

Misschien moet ik de core/mem ook omlaag doen en dan kan voltage ook weer wat omlaag?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KetchupFTW
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 19-12-2022
Is het verhuren op betarigs nog steeds rendabel (zit nu zo rond do 0.0088 Price/Mh/day)?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• josss9
  • Registratie: Januari 2008
  • Laatst online: 23-03 05:46
Voor mij wel. Voor jou? Geen idee want je geeft niet zoveel bruikbare info :p

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ApC_IcE
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 23-10 20:39

ApC_IcE

Aan elk einde zit een begin

is dat inc fee van 2% of ex?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bullus
De hele avond bezig geweest om de asus dcii 6970 te undervolten , maar geen ene oc-tool kan hem undervolten. Asus gpu tweak gaat maar tot 1.075V.

Toen maar een asus dcii 6950 erop geflashed en dat lukte! Voltage is nu volgens mij 0.975V, alleen de shaders zijn ook verandert net als de 6950(1408shaders)...Morgen maar even de shaders unlocken :) Het scheeld in iedergeval veel in wattage en temps. Khs/wattage is van 1.5 naar 2.3 gegaan ..

|2600k|Asus 290|

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ray

Ray

zorss schreef op donderdag 06 maart 2014 @ 20:00:
[...]

Bij mij word de kaart die crashed ook warmer als ik cgminer mag geloven. Hij zegt bijvoorbeeld gpu0 en als ik nu kijk naar gpu0 dan is die warmer en draait de fan ook harder. Ik heb nu de stock volt er weer op staan, tot nu toe geen crash (maar afgelopen dage had ie meer dan anderhalve dag gedraaid) merk wel dat deze stock voltage wel weer resulteert dat de andere kaarten ook weer warmer wordt.

Misschien moet ik de core/mem ook omlaag doen en dan kan voltage ook weer wat omlaag?
ik word wel een beetje moe van cg miner moet ik zeggen. Gisteren een extra fan geplaatst bij de prim gpu in de buurt. Nou helpt dan schijnbaar niets als ik de temps moet geloven en fanspeeds. sterker nog opeens gaat gpu 0 naar 3000 rpm. Ik dacht toch echt zeker te weten dat dit gpu 6 in het rack is. De geen die altijd het koelst is. ALs je dan gaat voelen naar de airflow en gaat kijken naar de fans kan deze fanspeed niet anders zijn dan gpu 3 in het rack.
Hoe kan je nou ooit fatsoenlijk weten welke read outs waar bij horen ? Dit is echt frustrerend. Het lijkt er dus ook nog eens op dat zelfs de binnen de horizontale kolommen de readouts niet bij elkaar horen!

Reden van deze zoektocht is dat spontaan sinds een paar dagen de fanspeeds oplopen terwijl de temps dat niet doen (die zakken zelfs want fanspeed hoog) en ze 4 tot 5 graden onder de target temp zitten. Waarom gaan de fans opeens veel harder draaien ?????

[ Voor 9% gewijzigd door Ray op 07-03-2014 08:08 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• josss9
  • Registratie: Januari 2008
  • Laatst online: 23-03 05:46
Nee maar dat was toch ook al lang bekend? Wat hoort waarbij: hzeel simpel, verhoog handmatig de fansnelheid en kijk wat er met de temperatuur van welke kaart gebeurt. Zelfde met fan rpm.

Editie: Gebruik je afterburner oid? Zou wel makkelijk zijn namelijk..

[ Voor 16% gewijzigd door josss9 op 07-03-2014 08:25 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ray

Ray

josss9 schreef op vrijdag 07 maart 2014 @ 08:21:
Nee maar dat was toch ook al lang bekend? Wat hoort waarbij: hzeel simpel, verhoog handmatig de fansnelheid en kijk wat er met de temperatuur van welke kaart gebeurt. Zelfde met fan rpm.

Editie: Gebruik je afterburner oid? Zou wel makkelijk zijn namelijk..
dat had ik dus met trixx gedaan een daar een overzicht van gemaakt. Tevens met gpu klok getest en daar een overzicht van gemaakt welke kaart de kh/s aanpast. Met dit overzicht erbij dus aan het vergelijken gegaan en toch klopt het niet.

tja en dan laat je hem na 4 weken een nachtje uitstaan. start hem nu op, klapt binnen 20 minuten de ati driver eruit...... tijd voor een nieuwe hobby zou je bijna gaan denken |:(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bullus
Ah verdomme, wou ik de pc herstarten via teamviewer, druk ik op de shutdown knop in windows ... :( nu staat ie uit dus

|2600k|Asus 290|

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ray

Ray

Bullus schreef op vrijdag 07 maart 2014 @ 08:46:
Ah verdomme, wou ik de pc herstarten via teamviewer, druk ik op de shutdown knop in windows ... :( nu staat ie uit dus
ach jij hebt tenminste nog TV.... (nu dan even niet) op onverklaarbare wijze is deze er bij mij zojuist ook mee gesopt....... kan niet meer connecten met de pc terwijl ik net met tv alles geregeld heb. Nou staat hij een ruimte verder :) maar zelfs na een reboot geen TV verbinding meer...geen verbinding met de router...jaja terwijl het ding vrolijk staat te minen..

[ Voor 6% gewijzigd door Ray op 07-03-2014 08:50 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ranora
Bullus schreef op vrijdag 07 maart 2014 @ 08:46:
Wake on Lan geprobeerd?

Ik heb een tijdje deze tool gebruikt. Kon ik via elke pc in het netwerk de machine weer aan krijgen was goed genoeg als er om onverklaarbare wijze een shutdown was geweest. Werkte perfect.

http://www.nirsoft.net/utils/wake_on_lan.html

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EValentino
  • Registratie: Januari 2009
  • Niet online
Welke pools gebruiken jullie? Middlecoin doet het momenteel dramatisch... Iemand ervaringen met Multipool? Deze wordt door veel mensen goed beoordeeld.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pusherman_
wafflepool hier.. doe laatste week tussen de 0.011 en 0.017 per dag met 2x 280x op 1300/1400Khash/s

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ray

Ray

Ranora schreef op vrijdag 07 maart 2014 @ 08:57:
[...]

Wake on Lan geprobeerd?

Ik heb een tijdje deze tool gebruikt. Kon ik via elke pc in het netwerk de machine weer aan krijgen was goed genoeg als er om onverklaarbare wijze een shutdown was geweest. Werkte perfect.

http://www.nirsoft.net/utils/wake_on_lan.html
dan moet je wel in het zelfde netwerk zitten toch ? dus een extern ip gaat dan niet lukken. Ik gebruik zelf de app Fing om dit thuis te doen.

TV is weer up spontaan.....

Waffepool daarentegen is een grote lijst met rejects atm

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pusherman_
Ray schreef op vrijdag 07 maart 2014 @ 09:23:
[...]

huh? hier 0.31% rejects in de afgelopen 21 uur...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ranora
Ray schreef op vrijdag 07 maart 2014 @ 09:23:
[...]

dan moet je wel in het zelfde netwerk zitten toch ? dus een extern ip gaat dan niet lukken. Ik gebruik zelf de app Fing om dit thuis te doen.

TV is weer up spontaan.....

Jep, bij mij werkte het om dat ik een server had draaien op het zelfde netwerk die ik remote kon bereiken (standaard windows external desktop)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ZeroCode
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 22-10 10:28

ZeroCode

Woopie

volgens http://poolpicker.eu is het overal dramatisch om eerlijk te zijn...
Pagina: 1 ... 7 ... 58 Laatste