Coin mining - hardware, software en instellingen - deel 2 Overzicht

Pagina: 1 ... 11 ... 58 Laatste
Acties:

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EValentino
  • Registratie: Januari 2009
  • Niet online
Als je de stroom niet zelf hoeft te betalen is het onmogelijk dat het niks oplevert...
vsy schreef op dinsdag 11 maart 2014 @ 11:52:
[...]

Leuk dat je alles zo optimistisch kan inzien.
Ik doe dat ook, maar het is mezelf gewoon voorliegen.
Die 2000euro uitgave een maand geleden doet zeer.

Edit: maar ik heb het geluk dat het op mijn werk mag staan...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hammer
  • Registratie: December 2007
  • Niet online
EValentino schreef op dinsdag 11 maart 2014 @ 12:59:
Als je de stroom niet zelf hoeft te betalen is het onmogelijk dat het niks oplevert...
[...]
Dat ligt aan het sommetje dat je maakt. Ik hoop dat je gelijk krijgt en dat de coins ineens weer verdubbelen in waarde, dan stap ik ook weer in want het was 'easy money' voor zolang het duurde.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Astennu
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 02-10 14:03
Hammer schreef op dinsdag 11 maart 2014 @ 13:04:
[...]

Dat ligt aan het sommetje dat je maakt. Ik hoop dat je gelijk krijgt en dat de coins ineens weer verdubbelen in waarde, dan stap ik ook weer in want het was 'easy money' voor zolang het duurde.
Als je geen stroom betaald heb je geen onkosten en maak je dus iedere dag winst. Mensen die de stroom wel moeten betalen moeten op dit moment toeleggen als je alles meteen dumpt.

Ik mine zelf regelmatig long term en ga dat nu ook doen. Ik mine gewoon coins met de gok dat die straks meer waard worden en dat de BTC meer waard wordt en dan heb ik alsnog winst.

Maar als ik op dit moment alles wat ik mine verkoop. Dan speel ik maar net gelijk met de onkosten van de elektriciteit.

LET OP!!! dyslectisch Dus spelling kan verkeerd zijn!!! -- RIP CJ, The ATi Topic wont be the same without you.....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hammer
  • Niet online
Astennu schreef op dinsdag 11 maart 2014 @ 13:07:
[...]

Als je geen stroom betaald heb je geen onkosten en maak je dus iedere dag winst. Mensen die de stroom wel moeten betalen moeten op dit moment toeleggen als je alles meteen dumpt.

Ik mine zelf regelmatig long term en ga dat nu ook doen. Ik mine gewoon coins met de gok dat die straks meer waard worden en dat de BTC meer waard wordt en dan heb ik alsnog winst.

Maar als ik op dit moment alles wat ik mine verkoop. Dan speel ik maar net gelijk met de onkosten van de elektriciteit.
Tuurlijk heb je onkosten.. Hardware wordt minder waard, onderhoud, tijd die je erin stopt... Daarom zeg ik dat het ligt aan het sommetje dat je maakt.

Definieer winst. Winst = omzet - onkosten. Als je enige onkosten stroom zijn dan heb je gelijk. Maar er zal vast nog wel eens iets stuk gaan dat gemaakt moet worden of vervangen. Verder heeft je machine onderhoud nodig in de vorm van updates, andere soort miner want ander scrypt etc, etc. Als je werkloos bent en geen privéleven, dan is tijd inderdaad niks waard en hoef je dit niet bij je onkosten te rekenen. Als je hardware gratis krijgt hoef je dit ook niet bij je onkosten te rekenen... Tel uit je winst.

[ Voor 25% gewijzigd door Hammer op 11-03-2014 13:12 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Je hardware is al minder waard van zodra je de doos opendoet en het uit zijn electrostatisch zakje haalt... je auto is ook minder waard van zodra die uit de garage rijdt, ook al heb je maar 100m op de teller staan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hammer
  • Niet online
Verwijderd schreef op dinsdag 11 maart 2014 @ 13:12:
Je hardware is al minder waard van zodra je de doos opendoet en het uit zijn electrostatisch zakje haalt... je auto is ook minder waard van zodra die uit de garage rijdt, ook al heb je maar 100m op de teller staan.
Daarom heb ik, voor mezelf, alle gebruikte hardware 2e hands gekocht, buiten 1 moederbord (nog in bezit) en 2 grafische kaarten, die ik zonder verlies heb doorverkocht van de week.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bullus
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 12-09-2024
Verwijderd schreef op dinsdag 11 maart 2014 @ 13:12:
Je hebt toch 7 dagen bedenktijd :P

|2600k|Asus 290|

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hammer
  • Niet online
Bullus schreef op dinsdag 11 maart 2014 @ 13:19:
[...]

Je hebt toch 7 dagen bedenktijd :P
Of je koopt de BF4 editie (kost ~2 euro meer), verkoopt BF4 voor 25 en de kaart voor nieuwwaarde -25.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Spacewide
  • Laatst online: 19-10 11:59
EValentino schreef op dinsdag 11 maart 2014 @ 12:59:
[...]
Het levert uiteraard wel wat op hoor, maar in vergelijking met begin 2014 toen alles zo rooskleurig was.. dan verhoudingsgewijs gezien is dat niks meer.

Velen zeggen hier dat er veel de stekker zullen uit trekken, maar als je gaat kijken naar Wikipedia: Electricity pricing lijkt het er wel op dat de grootste spelers juist de laagste stroomtarieven hebben.

Lijkt er toch niet beter op te worden, geef mij maar scrypt-jane

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ranora
  • Registratie: December 2013
  • Laatst online: 30-04-2024
Hammer schreef op dinsdag 11 maart 2014 @ 13:20:
[...]

Of je koopt de BF4 editie (kost ~2 euro meer), verkoopt BF4 voor 25 en de kaart voor nieuwwaarde -25.
|:( |:(
Ik heb hier ook nog 5 keer BF4 liggen... hahahah

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hammer
  • Niet online
Ranora schreef op dinsdag 11 maart 2014 @ 13:33:
[...]

Haha, 25 ga je er nu niet meer voor krijgen denk ik, maar 'n tientje zal er nog wel inzitten misschien? Alle beetjes helpen. Ik meen ergens gelezen te hebben dat je ondernemer bent; jij kunt dat vast beamen ;-)

Ik wil je best €5 geven voor een key :+ :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ranora
Hammer schreef op dinsdag 11 maart 2014 @ 13:36:
[...]

Haha, 25 ga je er nu niet meer voor krijgen denk ik, maar 'n tientje zal er nog wel inzitten misschien? Alle beetjes helpen. Ik meen ergens gelezen te hebben dat je ondernemer bent; jij kunt dat vast beamen ;-)

Haha :)
Mwah, dat ondernemerschap valt best mee, red het. Dus zal niet kapot gaan als ik die 25 euro niet vind.
Ik zal die codes een zoeken :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• XanderDrake
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 22:25

XanderDrake

Build the future!

Ranora schreef op dinsdag 11 maart 2014 @ 13:33:
[...]

Dat is een leuk bijeffect van het bouwen van een mining farm 8)

Hephaestus: Xeon 2680 v2 - 64GB ECC Quad - WD Blue 3D 1TB
Virtualis: Ryzen 3700X - 16GB DDR4 - Gigabyte 1080 Ti OC - Sandisk 2TB - Valve Index
Agon:Valve Steam Deck 64GB
Non scholae sed vitae discimus Seneca

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ranora
XanderDrake schreef op dinsdag 11 maart 2014 @ 13:58:
[...]

Dat is een leuk bijeffect van het bouwen van een mining farm 8)
Ja, maar ach. Ik denk dat ik ondertussen toch nog 1238123092839021 miljoen euro in de min sta, hahaha

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eMiz0r
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 19-10 09:01
Hammer schreef op dinsdag 11 maart 2014 @ 13:36:
[...]

Als ondernemer heb je net zo weinig over als een niet ondernemer hoor :D Alles wat er in komt, moet er ook weer uit ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hammer
  • Niet online
Klopt helemaal; daar doelde ik eigenlijk niet op. Ik doelde meer op het feit dat je als ondernemer meestal beter in de gaten houdt dat je zaken geld opleveren in plaats van geld kosten. Maar dat geldt in een huishouden wellicht inderdaad ook wel als dat een beetje georganiseerd verloopt op dat gebied :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Disme
  • Registratie: April 2007
  • Laatst online: 23-11-2023
Als je instapt op het moment dat de massa instapt ben je sowieso al te laat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ranora
eMiz0r schreef op dinsdag 11 maart 2014 @ 14:22:
[...]

Als ondernemer heb je net zo weinig over als een niet ondernemer hoor :D Alles wat er in komt, moet er ook weer uit ;)
Behalve als ik naast mijn ondernemer zijn ook nog eens een niet ondernemer ben met een toffe baan ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Astennu
Hammer schreef op dinsdag 11 maart 2014 @ 13:09:
[...]

Tuurlijk heb je onkosten.. Hardware wordt minder waard, onderhoud, tijd die je erin stopt... Daarom zeg ik dat het ligt aan het sommetje dat je maakt.

Definieer winst. Winst = omzet - onkosten. Als je enige onkosten stroom zijn dan heb je gelijk. Maar er zal vast nog wel eens iets stuk gaan dat gemaakt moet worden of vervangen. Verder heeft je machine onderhoud nodig in de vorm van updates, andere soort miner want ander scrypt etc, etc. Als je werkloos bent en geen privéleven, dan is tijd inderdaad niks waard en hoef je dit niet bij je onkosten te rekenen. Als je hardware gratis krijgt hoef je dit ook niet bij je onkosten te rekenen... Tel uit je winst.
Nee dat is een eenmalige investering. Hardware wordt niet per dag minder waard. Maar vooral op het moment dat de doos open geweest is. En als er nieuwe hardware uit komt of er een prijs verlaging is.
Koop je alles 2e hands dan heb je daar al na genoeg geen last van.

Als je al je tijd die je er in steekt mee gaat rekenen is het niet interessant kun je beter gaan werken. Of je moet 30.000 MHs hebben staan.
Bij iets van 10 MHs moet je het toch nog steeds als een hobby zien.

LET OP!!! dyslectisch Dus spelling kan verkeerd zijn!!! -- RIP CJ, The ATi Topic wont be the same without you.....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eMiz0r
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 19-10 09:01
Ranora schreef op dinsdag 11 maart 2014 @ 14:28:
[...]

Behalve als ik naast mijn ondernemer zijn ook nog eens een niet ondernemer ben met een toffe baan ;)
Offtopic: maar allerbelangrijkste wat er is inderdaad. Een dik salaris en 30 jaar werken voor iets waar je doodongelukkig van wordt is doodzonde!

Overigens lees ik hier veel (en op bitcointalk) over dat het wel weer gaat aantrekken, maar lees weinig over waarom dat zo zou zijn. Ik zit me af te vragen waar die "trek" vandaan zou moeten komen.

In aandelen snap ik het wel, omdat de onderliggende waarde (bijvoorbeeld) dividend uit zou kunnen keren. Al heb je in de aandelenhandel natuurlijk net zo goed (papiertechnisch) waardeloze aandelen zoals Facebook. Koers/winstverhouding gaat "to the moon" :)

Maar welke kans heeft flappycoin op daadwerkelijk een currency te worden? Of kittehcoin/catcoin for that matter? Feitelijk zijn het allemaal pump & dump coins, op BTC en misschien LTC na.

Met andere woorden: ik zie niet in waarom e.e.a. weer zou moeten gaan aantrekken. Het aantal miners is geexplodeerd, het aantal kopers dus minimaal gestagneerd dan wel minder geworden. En die trend zet zich steeds verder voort. Multipools is nog zo'n ander probleem. Wafflepool, middlecoin en clevermining hebben samen bijna 70 GH/s aan hashpower. De hashpower gericht op LTC is 140 GH/s. Wanneer die allemaal op LTC duiken en massaal gaan dumpen (net zoals ze bij andere coins doen) lijkt me dat sprookje ook snel over.

[ Voor 62% gewijzigd door eMiz0r op 11-03-2014 14:59 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hammer
  • Niet online
Astennu schreef op dinsdag 11 maart 2014 @ 14:34:
[...]

Nee dat is een eenmalige investering. Hardware wordt niet per dag minder waard. Maar vooral op het moment dat de doos open geweest is. En als er nieuwe hardware uit komt of er een prijs verlaging is.
Koop je alles 2e hands dan heb je daar al na genoeg geen last van.

Als je al je tijd die je er in steekt mee gaat rekenen is het niet interessant kun je beter gaan werken. Of je moet 30.000 MHs hebben staan.
Bij iets van 10 MHs moet je het toch nog steeds als een hobby zien.
Met alle respect, maar hoe iemand tegen iets aankijkt, is per persoon verschillend. Ik zag dit project, met 6,3Mh/s aan rekenkracht (en 3 rigs geannuleerd door compagnon, gelukkig had hij eerst een testsysteem besteld ipv. alle 4 de machines tegelijk), wel degelijk als een melkkoe en ik hoopte dat het iets langer had geduurd, want dan had ik mijn vakantie voor dit jaar er ook uit gehad. Iets waar ik geld mee kan verdienen, zie ik nooit als hobby, maar props als jij dat wel doet. Ik vond het zeker niet oninteressant; dit is de hoogste rente die ik in lange tijd op mijn ingelegde geld gehad heb.

Hardware degradeert zeker in waarde. Ik heb echter nergens gezegd dat dit iedere dag minder waard wordt. Maar bekijk het eens over een maand, of enkele maanden.. Of zoals nu, binnen 3 dagen. Maar ik zie dat je niet alle posts gelezen hebt. 'Oude koeien'. Maakt ook niet uit; zoals gezegd, gelukkig denkt niet iedereen zoals ik, want dan had ik minder verdient.

[ Voor 3% gewijzigd door Hammer op 11-03-2014 14:57 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ranora
eMiz0r schreef op dinsdag 11 maart 2014 @ 14:50:
[...]

Offtopic: maar allerbelangrijkste wat er is inderdaad. Een dik salaris en 30 jaar werken voor iets waar je doodongelukkig van wordt is doodzonde!
Absoluut. Maar ik heb dan ook de instelling dat ik niet leef om te werken, maar werk om te leven. Ik heb een tijdje een baan gehad, ontzettende uitdaging ontzettend tof, maar op een gegeven moment werd ik door stress onredelijk tegen mijn vrouw en andere naasten. Dan gaat er iets mis.

Sinds ik daar weg ben heb ik veel meer plezier en vreet mijn werk mij niet zo op. En dat vind ik ook belangrijk. (geheel oftopic)
Hammer schreef op dinsdag 11 maart 2014 @ 14:54:
[...]

Met alle respect, maar hoe iemand tegen iets aankijkt, is per persoon verschillend. Ik zag dit project, met 6,3Mh/s aan rekenkracht (en 3 rigs geannuleerd door compagnon, gelukkig had hij eerst een testsysteem besteld ipv. alle 4 de machines tegelijk), wel degelijk als een melkkoe en ik hoopte dat het iets langer had geduurd, want dan had ik mijn vakantie voor dit jaar er ook uit gehad. Iets waar ik geld mee kan verdienen, zie ik nooit als hobby, maar props als jij dat wel doet. Ik vond het zeker niet oninteressant; dit is de hoogste rente die ik in lange tijd op mijn ingelegde geld gehad heb.

Hardware degradeert zeker in waarde. Ik heb echter nergens gezegd dat dit iedere dag minder waard wordt. Maar bekijk het eens over een maand, of enkele maanden.. Of zoals nu, binnen 3 dagen. Maar ik zie dat je niet alle posts gelezen hebt. 'Oude koeien'. Maakt ook niet uit; zoals gezegd, gelukkig denkt niet iedereen zoals ik, want dan had ik minder verdient.
Het geld verdienen met CriptoCurrency zie ik wel als hobby, maar dat komt omdat ik het leuk vind om te doen, in te verdiepen en mee te werken. Als ik meer geld over had gehad voor deze "hobby" had ik er ook meer ingestoken. Ik heb werk gedaan dat ik uiteindelijk niet voor het uurloon deed (omgerekend stond er aan het einde van de maand een leuk bedrag tegen over, maar tegen over de uren was het bullshit ;))

Ik ben nu niet bezig met de waarde van mijn hardware, dat ik daar nog wat voor zou krijgen als ik het verkoop ligt niet in de verwachting. Maar dat is vaker zo als ik een investering doe, niet uit werk. Als ik vanuit mijn werk een investering doe moet het geld opleveren onder aan de streep. (dan niet in tijd of euro) bij mijn hobby niet, dat is het verschil.

De waarde stijgt wel weer heb ik het idee, laat het nu zo zijn dat een hoop mensen afvallen, stoppen met minen. Dat komt de mensen die wel doorgaan ten goede.

Qua rendement zit het bij mij met de BTC nog steeds goed, het deel van de korte termijn investering pakte goed uit met 26% rendement. Het deel van lange termijn investering staat nu helaas nog met een verlies te sudderen.. Onder aan de streep heb ik 3% verlies tot nog toe, waardoor ik als ik nu zou uitstappen zo weinig verlies dat het de gok meer dan waard is geweest.

Ondertussen staat mijn machine nu voor 80% te pruttelen en ik hoop dat die straks ook gewoon weer op 100% gaat draaien, puur alleen op BTC, en als ik er dan 0,90 btc uit haal per maand is dat een leuke 13e maand aan het einde van het jaar en gaat Ranora lekker op vakantie.

[ Voor 10% gewijzigd door Ranora op 11-03-2014 15:17 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Twynn
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 17-10 04:55
eMiz0r schreef op dinsdag 11 maart 2014 @ 14:50:
[...]
Maar welke kans heeft flappycoin op daadwerkelijk een currency te worden? Of kittehcoin/catcoin for that matter? Feitelijk zijn het allemaal pump & dump coins, op BTC en misschien LTC na.
Zelfs LTC heeft eigenlijk minder bestaansrecht. BTC was eigenlijk gewoon de eerst goede implementatie van cryptocurrency, en is daarmee groot geworden en geaccepteerd. Wil niet zeggen dat er geen betere variant kan opduiken die het stokje van de bitcoin zou kunnen overnemen, maar alle altcoins hebben op dit moment nog maar weinig echt toegevoegde waarde.

Het enige waar ik me van kan voorstellen dat de alts echt voor gebruikt worden is gewoon het traden: Goedkoop inkopen, met wat winst weer verkopen. Maar ook daarbij moet er voldoende vraag zijn.

En of het weer aantrekt? Ik denk dat we hier in Nederland gewoon niet zo gunstig zitten. Stroomkosten zijn gewoon hoog. De grote miners in de states (of welk ander land dan ook waar de stroomkosten een stuk lager zijn) kunnen vrolijk doorgaan met het dumpen van de coins zolang er nog een beetje vraag is, en maken daarbij nog steeds winst.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hammer
  • Niet online
En dat is dan wéér een andere manier om er tegenaan te kijken ;-) Gamen doe ik voor de hobby, minen deed ik voor de (extra) pieken.

Wat ik mijn mijn bovenstaande post bedoelde te zeggen is dat iedereen anders tegen zaken aankijkt. Je kunt niet zeggen : je moet dat als hobby zien of jemoet dat puur zakelijk bekijken. Eenieder heeft zijn/haar beweegredenen om moverende redenen en dat moet je respecteren. De één vindt 1000 euro een boel poen en de ander geeft dat op een dag uit. Weer een ander boeit poen helemaal niet; wat is nu juist?

Voor mij was de 'hobby' aan het hele verhaal om er onder de streep zo veel mogelijk aan over te houden. Dat was voor mij de fun aan het verhaal. En niet omdat ik dat nodig heb om rond te komen maar gewoon omdat ik dat leuk vindt. Maar me moeten ergeren omdat maar 3 van de 4 kaarten wilden lopen of omdat de powered risers van marktplaats niet werkten, behoorde hier niet toe ;-)

[ Voor 4% gewijzigd door Hammer op 11-03-2014 15:25 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Iemand een idee waarom dogecoin zo hard aan het zakken is van prijs? Nu slecht 0.00000107 meer ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _AzN_GhOsT965
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 30-09-2022
Verwijderd schreef op dinsdag 11 maart 2014 @ 15:41:
Iemand een idee waarom dogecoin zo hard aan het zakken is van prijs? Nu slecht 0.00000107 meer ...
De vraag is waarom je het zou willen hebben?

crypto coin price market cap

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

_AzN_GhOsT965 schreef op dinsdag 11 maart 2014 @ 15:54:
[...]

De vraag is waarom je het zou willen hebben?
Die vraag stel ik mij al lang. Maar ik vraag mij gewoon af waarom net nu de prijs zo drastisch zakt. Misschien weet iemand hier meer?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Omdat het gebakken lucht is allemaal?
In die crypto business is de winst voor 'slimmerik' die de 'dommerik' kan overhalen op (shit)coins te kopen. Die pakt de BTC en zet ze om naar fiat, de andere blijft zitten een waardeloos decimaal getal dat niks voorstelt op zijn pc. En de miners zitten er een beetje tussenin, aangezien we de lucht bakken voor de andere twee ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pusherman_
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 08:17
algehele ontnuchtering van de markt. Mensen komen er achter dat alle altcoins op wat handel na vrijwel nutteloos zijn...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Pusherman_ schreef op dinsdag 11 maart 2014 @ 15:58:
algehele ontnuchtering van de markt. Mensen komen er achter dat alle altcoins op wat handel na vrijwel nutteloos zijn...
Dat is inderdaad mooi samengevat :-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pusherman_
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 08:17
don't get me wrong... ik heb zelf ook nog een zooi altcoins die ik door luiheid niet tijdig heb omgezet naar BTC :'(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• thunder8
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 15-10 16:37

thunder8

Het gedonder begint weer.

Verwijderd schreef op dinsdag 11 maart 2014 @ 15:41:
En nu alweer naar 120 satoshi. Van mij mag die nog wel een keer naar de 250-280. :P

PSN-ID: Thunder76nl | Twitch: LaBestiaNeraNL

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

thunder8 schreef op dinsdag 11 maart 2014 @ 16:04:
[...]

En nu alweer naar 120 satoshi. Van mij mag die nog wel een keer naar de 250-280. :P
Schommelt enorm.. Ik denk dat ie nog eerst es gaat zakken naar 100 satoshi :-p

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• thunder8

thunder8

Verwijderd schreef op dinsdag 11 maart 2014 @ 16:08:
[...]

Schommelt enorm.. Ik denk dat ie nog eerst es gaat zakken naar 100 satoshi :-p
Die kans is wel groter idd. Maar we gaan zien. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

thunder8 schreef op dinsdag 11 maart 2014 @ 16:11:
[...]

Die kans is wel groter idd. Maar we gaan zien. :)
Ik heb allesinds een buy order staan van 10.000 voor 100 satoshi :-p Tegenwoordig meer geld te verdienen met te speculeren dan met te minen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Trent900
  • Registratie: September 2008
  • Laatst online: 17-12-2022
Nou nou, speculeren met 4 euro, wie weet wordt dat ooit 8 euro :o

[ Voor 32% gewijzigd door Trent900 op 11-03-2014 16:16 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Trent900 schreef op dinsdag 11 maart 2014 @ 16:15:
Dogecoin is niet de enige waarmee ik aan het speculeren ben ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ranora
Trent900 schreef op dinsdag 11 maart 2014 @ 16:15:
Jij bent wel erg positief, 100% stijging? Denk niet dat dat er in zit hoor, en dan nog is het leuk op een bedrag van 400 euro; of zelfs nog een extra nul.

Ik zou voor 4 euro winst niet die moeite willen doen. (en dan eer ik het misschien niet, maar vind het niet de moeite van de tijd waard)

Reken het eens om naar tijd die je er in steekt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Allez... vandaag op kantoor dan toch m'n niewe MSI R9 280X ontvangen ter vervangen van een exemplaar dat er na 18 dagen al de brui aan had gegeven. Hopelijk meer gelukt en m'n hashrate terug opkrikken naar een normaal niveau :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Heeft er hier nog iemand 2 van die BF4 vouchers? tientje per stuk..?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Geen OC versie ... dus helaas geen BF4 keys (na BF2 niet meer uit die reeks gespeeld eigenlijk)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ranora
Verwijderd schreef op dinsdag 11 maart 2014 @ 16:43:
Ik zal eens zoeken straks als ik thuis kom.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ranora schreef op dinsdag 11 maart 2014 @ 16:52:
[...]

Ik zal eens zoeken straks als ik thuis kom.
Super, thanks!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BitchCrew
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 17-10 07:13
Verwijderd schreef op dinsdag 11 maart 2014 @ 16:43:
Ik heb er 2 liggen alvast.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thomg
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 23:58

Thomg

Aww yiss

Vanavond op V&A een ad van intelligo.
"2x BF4, 20€ p/s, kwamen met de kaarten".

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 5v3n
  • Registratie: Juni 2010
  • Laatst online: 12-07 21:56
dogepool beloont block finders op dit moment met 2500 dogecoins, maar wat ik me nu afvraag is:

Hoe kun je een block vinden :p

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

5v3n schreef op dinsdag 11 maart 2014 @ 19:22:
dogepool beloont block finders op dit moment met 2500 dogecoins, maar wat ik me nu afvraag is:

Veel mh ertegen gooien en hopen dat je de eerste bent die het antwoord op een block heeft gevonden en tijdig verstuurt naar het netwerk :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ray
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 13-08 01:28

Ray

bah...ram uitgebreid > check. koeling op orde > check. betarig prices > :'(

waarom blijven we domweg doordalen ? is dit omdat domweg iedereen maar weer met iets minder genoegen neemt en de rest daarna maar volgt ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 5v3n
Verwijderd schreef op dinsdag 11 maart 2014 @ 19:24:
[...]

Veel mh ertegen gooien en hopen dat je de eerste bent die het antwoord op een block heeft gevonden en tijdig verstuurt naar het netwerk :+
Lol, ik mine maar met één GTX 670 (320 khash/s). Dan geef ik bij deze de hoop al op om ooit zelf een block te vinden 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ranora
5v3n schreef op dinsdag 11 maart 2014 @ 19:22:

Welke pool? Waar kan ik die vinden, misschien haalt mijn 3,2k nog wat uit :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 5v3n
Ranora schreef op dinsdag 11 maart 2014 @ 19:37:
[...]

Welke pool? Waar kan ik die vinden, misschien haalt mijn 3,2k nog wat uit :P
http://dogepool.net

Welke coin minen jullie eigenlijk op dit moment? Ik ben overgestapt op dogecoin omdat de difficulty van litecoin erg hard is gestegen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• silvester6
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 19-10 13:57
Heb mijn BF key 2 weken geleden nog kunnen verkopen voor 20 euro. Heb een maand lang Saturn gemined en vast gedouden heb nu 20 mil van die dingen liggen als de koers nog een beetje doorstijgt tot 15 heb ik toch nog een gratis game PC. Miner heb ik nu uitstaan tot ik weer het nut er van zie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zorss
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 31-08 12:41
Lekker silver

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LuckyLukeNL
  • Registratie: November 2010
  • Niet online
5v3n schreef op dinsdag 11 maart 2014 @ 19:40:
[...]

http://dogepool.net

Welke coin minen jullie eigenlijk op dit moment? Ik ben overgestapt op dogecoin omdat de difficulty van litecoin erg hard is gestegen...
Ik ben even overgestapt van GPUCoin naar DogeCoin.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Waarom deelt iedereen niet ff wat ie mined nu in deze barre tijden? Ik zit momenteel nog op GPU.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Astennu
Omdat dan iedereen er op springt en je je zelf in de vingers kan snijden. Mensen die alles meteen dumpen maken de coins kapot. Dus sommige zijn dan terughoudend.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Onzin dit is zo'n kleine community. Net alsof dat invloed heeft. Ik vind het ego dat veel mensen het blijkbaar niet durven te delen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Astennu
Vind ik kort door de bocht. Sommige doen zelf totaal 0,0 moeite en onderzoek en verwachten wel dat andere dat doen en dat dan delen. Het geld niet voor iedereen maar er zijn er genoeg bij die alleen willen profiteren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Nu ja Classass... Ik begrijp Astennu ook volledig en ben akkoord met zijn mening. Je bent lid sinds 2008 en je laatste reactie op een niet-crypto currency related topic dateert van maandag 22 september 2008 19:51. Jouw eerste post is van zondag 21 september 2008 18:21

En 5 jaar later, wordt je wakker hier en gaat het over een HTPC/Mining Rig combo, op donderdag 26 december 2013 06:58. 89 van de 95 reacties gaan over crypto currency en hoe je het moet instellen en welke coin je moet minen. Ik heb er dan ook wat bedenkingen bij eerlijk gezegd en zou ook niet direct alles delen. Er hangt zo'n sfeertje van opportunisme aan: Plz, Thx, Bye!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Astennu
Ik heb mijn mining rig gister ietsjes geoptimaliseerd ik zit nu op 3.13 kh/s per watt. Ik denk dat er nog wel iets meer uit te halen is. Hash rate is maar 100 kh/s gezakt. verbruik met 80 watt omlaag.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Trent900
  • Registratie: September 2008
  • Laatst online: 17-12-2022
Verwijderd schreef op woensdag 12 maart 2014 @ 09:34:
Onzin dit is zo'n kleine community. Net alsof dat invloed heeft. Ik vind het ego dat veel mensen het blijkbaar niet durven te delen.
Jij hebt geen idee hoeveel mensen hier meelurken, het aantal zal je verbazen.

En voor de mensen die gewoon totaal geen moeite willen doen, laat ik lekker op de multipools.

[ Voor 12% gewijzigd door Trent900 op 12-03-2014 09:47 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op woensdag 12 maart 2014 @ 09:46:
Nu ja Classass... Ik begrijp Astennu ook volledig en ben akkoord met zijn mening. Je bent lid sinds 2008 en je laatste reactie op een niet-crypto currency related topic dateert van maandag 22 september 2008 19:51. Jouw eerste post is van zondag 21 september 2008 18:21

En 5 jaar later, wordt je wakker hier en gaat het over een HTPC/Mining Rig combo, op donderdag 26 december 2013 06:58. 89 van de 95 reacties gaan over crypto currency en hoe je het moet instellen en welke coin je moet minen. Ik heb er dan ook wat bedenkingen bij eerlijk gezegd en zou ook niet direct alles delen. Er hangt zo'n sfeertje van opportunisme aan: Plz, Thx, Bye!
Mooi onderzoek sherlock....maar dacht dat het idee van een forum is dat we elkaar tips en trucs delen. Dus als je insteek is dat we niks qua coins delen die we momenteel minen, waarom dan wel elkaar advies geven over instellingen en tweaken van je rig.....Dit zou toch ook ten koste van je eigen profit gaan. Snap het niet helemaal.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dennahz
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 16-10 20:46

Dennahz

Life feels like hell should.

Ik denk dat ik een coin gevonden heb met potentie, maar wacht inderdaad nog even met delen, omdat er anders veel te veel mensen gaan opspringen. Deel het met de mensen die zelf ook wel eens wat delen, niet gewoon - in public -. Egoïstisch? Iedereen zit erin voor z'n eigen winst :)

Twitter

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ga je gang Professor Moriarty: ik mine UTC (Ultracoin)

Mijn settings voor R9 280X Gaming zijn:
code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
"failover-only" : true,
"scrypt-jane" : true,
"sj-nfmin" : "4",
"sj-nfmax" : "30",
"sj-time" : "1388361600",
"api-allow" : "127.0.0.1",
"api-listen" : true,
"auto-fan" : true,
"gpu-fan" : "30-60", 
"gpu-threads" : "2",
"gpu-dyninterval" :"7",
"gpu-engine" : "1060",
"gpu-memclock" : "1500",
"gpu-powertune" : "-20,20,-20",
"gpu-reorder" : true,
"vectors" : "1",
"shaders" : "2048",
"thread-concurrency" : "16384",
"worksize" : "256",
"intensity" : "12",
"loopup-gap" : "2",
"temp-target" : "75",
"temp-overheat" : "78",
"temp-cutoff" : "80",
"queue" : "0",
"scan-time" : "1",
"expiry" : "1",
"no-submit-stale" : true
}

En niet te vergeten: die coins is goed op weg om FTC te verdringen en mogelijk zelfs de vervanger van LTC te worden. Winst gegarandeerd! Als je natuurlijk de neiging om te dumpen kunt onderdrukken.

code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
 cgminer version 3.7.2 - Started: [2014-03-11 21:02:38]
--------------------------------------------------------------------------------
 (5s):396.1K (avg):395.9Kh/s | A:296288  R:4128  HW:0  WU:370.5/m
 ST: 1  SS: 19  NB: 1591  LW: 157866  GF: 0  RF: 0
 Connected to ultra.nitro.org diff 64 with stratum as user Syaoran.Akira
 Block: b8f476f6...  Diff:5  Started: [10:33:05]  Best share: 715K
--------------------------------------------------------------------------------
 [P]ool management [G]PU management [S]ettings [D]isplay options [Q]uit
 GPU 0:  73.0C 1902RPM | 132.0K/132.9Kh/s | A:100880 R:1472 HW:0 WU:126.1/m I:12
 GPU 1:  72.0C 1488RPM | 132.0K/132.7Kh/s | A:102608 R:1472 HW:0 WU:128.0/m I:12
 GPU 2:  65.0C 1342RPM | 129.4K/130.3Kh/s | A: 92800 R:1184 HW:0 WU:116.4/m I:12

Vergeet ons nu niet bye bye te zeggen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hammer
  • Niet online
Verwijderd schreef op woensdag 12 maart 2014 @ 10:25:
[...]

Mooi onderzoek sherlock....maar dacht dat het idee van een forum is dat we elkaar tips en trucs delen. Dus als je insteek is dat we niks qua coins delen die we momenteel minen, waarom dan wel elkaar advies geven over instellingen en tweaken van je rig.....Dit zou toch ook ten koste van je eigen profit gaan. Snap het niet helemaal.
Ik sluit me aan bij Astennu en Hoshi. Sommige mensen doen moeite voor onderzoek naar bepaalde nieuw te lanceren coins en de populariteit/ verwachte 'marktwaarde' etc. Ze stoppen er genoeg moeite in en Jan met de Pet (en ik zeg niet dat jij dit bent; wie de schoen past trekke hem aan) komt voorbij lopen om lekker mee te vissen op de beste stekjes, zonder effort erin te stoppen. Dit is dan ook, imo, een van de redenen dat het minen een vroege dood gestorven'aan het sterven is.. Iedereen knutselt snel een PC in elkaar, leest even welke coin gemined wordt en doet lekker mee. Hoppa, paar miljoen nieuwe coins meteen lekker dumpen op exchanges voor een, voor het op dat moment geldende sentiment (vraag me niet hoe je waarde van cryptocurrency bepaald/ van afgeleid), veel te lage prijs en de coin is om zeep.

Hoewel ik erbij blijf dat scryptcoins als litecoin/dogecoin ed. geen bestaansrecht hebben, vond ik het fijn er iets aan te verdienen. Ik deelde mijn informatie omtrent mijn coins/ alternatieve verdiensten hier dan ook zelden. Alleen via PM met ingewijden als daarom gevraagd werd, maar verder niet.

En ik mine momenteel iets met de laatste rig die ik thuis heb staan wat ik hier nog niet voorbij heb zien komen, maar een mooie voor de tijd van het jaar. Totdat het spul verkocht is blijf ik dit minen in ieder geval.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Blijf het een raar verhaal vinden, maar goed het is je goed recht. Als ik een goede coin vind deel ik hem hier met alle plezier. Of iets Een goede coin is blijft ook gewoon een gok, aangezien het voor een groot deel van niet rationele factoren afhankelijk is. Daarom ben ik ook benieuwd wat de massa hier mined. Ik denk dat ik nu toch weer terug ga naar VTC. Is een coin waar ik vertrouwen in heb, waarvan de koers relatief stabiel is en de diff nog vrij hoog (dit zegt blijkbaar dat andere miners er ook nog vertrouwen in hebben). Heb er ook nog wat van op stapel liggen, dus hoop dat VTC aantrekt en het op lange termijn overleeft. Ik zit er immers ook niet voor korte termijn in, aar wil er op lange termijn een leuk rendement op maken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Astennu
Het probleem bij de meeste alt coins is dat mensen gewoon massaal dumpen. Zie bv Maxcoin. is nog maar 1/10e waard van wat het eerst was (even de pieken niet mee genomen want dan is het nog maar 1/30e.

De meeste mensen boeit het geen ruk wat een coin in de toekomst zou kunnen. Die willen nu gewoon snel geld hebben.

Ik ben zelf ook meer van long term mining.

[ Voor 29% gewijzigd door Astennu op 12-03-2014 10:57 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BitchCrew
wat ik aan het mine ben is in stijgende lijn, helaas heb ik niet genoeg mine power om er veel van binnen te halen.

merk wel dat de laatste week heel veel toestroom is geweest, waardoor ik van nummer 5 in rate heel diep ben gezakt.

Ik ga het vanavond wss een nieuwe zoeken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Blijkbaar zijn die coins niet onderscheidend genoeg. Er zou een coin moeten komen waarbij je wellicht qua tweaking wat meer moeite moet doen om mining te tweaken. Hierdoor wordt het minder toegankelijk voor "Jan met de Pet". Daarnaast moeten er echt sprake zijn van onderscheiding t.o.v. BTC en dient er een mechanisme te zijn bij een exchange waardoor de prijs met pump en dump niet zo volatiel wordt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jscholte
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 15-10 23:48
Astennu schreef op woensdag 12 maart 2014 @ 10:56:
Het probleem bij de meeste alt coins is dat mensen gewoon massaal dumpen. Zie bv Maxcoin. is nog maar 1/10e waard van wat het eerst was (even de pieken niet mee genomen want dan is het nog maar 1/30e.

De meeste mensen boeit het geen ruk wat een coin in de toekomst zou kunnen. Die willen nu gewoon snel geld hebben.

Ik ben zelf ook meer van long term mining.
en toch zegt me iets dat maxcoin wel weer omhoog gaat! en waar basseer ik het op ? nergens op, just a gutt feeling

And as final touch god created the Dutch

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Astennu
Tja dat is de vrije handel. Met aandelen op de effecten beurs gebeurt dat net zo hard.
Bij alt coins is het makkelijker omdat je daar voor 20 BTC aan munten al veel invloed kan uitoefenen.
jscholte schreef op woensdag 12 maart 2014 @ 11:01:
[...]

en toch zegt me iets dat maxcoin wel weer omhoog gaat! en waar basseer ik het op ? nergens op, just a gutt feeling
Ja dat denk en hoop ik ook. Ik heb er nog aardig wat van weg gezet :)

[ Voor 70% gewijzigd door Astennu op 12-03-2014 11:03 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jscholte
sterker nog ik mine ze nog steeds! diff is laag en je haalt er zo 60 a 70 per dag binnen. :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Astennu
Ik ook met een rig met 3x 290X kaarten. Dat zijn echt maxcoin monsters :) 470 per kaart op 1050 MHz -800 memory. - 62mv. Verbruik zit tussen de 750-800 watt. Volgens mij dichter bij 750 maar heb het recent niet gemeten.

Ik doe er nu +- 34 per dag.

Waar mine jij? ik nu op dwarfpool. Want max.1gh is mij te machtig. Die hebben op dit moment 75% in handen!!!. Dat is niet goed voor een coin.

Eerst hadden ze ook al tegen de 70%. Maar toen was de hashrate nog 40-45% hoger dan nu. Er is veel leegloop met die lage koersen. Dwarfpool is niet veel members kwijt geraakt.

Ik krijg er amper minder coins dan bij max.1gh. Dus hopelijk komen er meer mensen naar die pool om max1gh weer onder die 50% te krijgen.

[ Voor 57% gewijzigd door Astennu op 12-03-2014 11:29 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jscholte
wil zelf eigenlijk al mijn 280x verkopen heb ze ook op v&a staan gaat alleen niet zo snel ja biedingen van 150 euro :S maar wou eigenlijk gebruik gaan maken van de gtx 750ti mooi energie zuinig, http://cryptomining-blog.com/tag/gtx-750-ti-cudaminer/ staat wel mooi stukje over op

[ Voor 11% gewijzigd door jscholte op 12-03-2014 11:31 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BitchCrew
jscholte schreef op woensdag 12 maart 2014 @ 11:30:
wil zelf eigenlijk al mijn 280x verkopen heb ze ook op v&a staan gaat alleen niet zo snel ja biedingen van 150 euro :S maar wou eigenlijk gebruik gaan maken van de gtx 750ti mooi energie zuinig, http://cryptomining-blog.com/tag/gtx-750-ti-cudaminer/ staat wel mooi stukje over op
je gaat die enkel met veel verlies kunnen verkopen nu.
Iedereen wilt zijn AMD kaarten kwijt nu.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Astennu
Nu ook dump op mining rigs @ V&A daar moet je gewoon ook niet in mee gaan.
Voor mensen die wel toekomst in GPU's zien kunnen nu lekker goedkoop inkopen :)

Wellicht dat ik dat ook nog doe. Verder 280x gewoon optimaliseren. Ik ben nu met een 3.3+ KH/s/watt setup bezig. En ga ook een test doen of ik de 4.0 niet kan halen met 7970 kaarten. Ik heb daar misschien nog wel een ideetje voor. En dan haal ik nog steeds meer per kaart dan met een 750Ti.

750ti is in mijn ogen te duur. Want 2e hands niet te krijgen. Dus veel afschrijving. Ik ga zelf vooral voor 2e hands hardware. koop alleen nieuw als daar genoeg aan verdien als ik bv niet 2-3 weken zou wachten.

Soms kun je ook 2-3 weken wachten vind je het wel 2e hands. Maar als de koersen goed zijn kun je dat bedrag soms al in 2-3 weken terug verdienen. Bv een voeding waardoor je je 4 kaarten rig kan laten draaien. die anders stil staat.

Maar op dit moment ga je dat niet snel terug verdienen.

[ Voor 26% gewijzigd door Astennu op 12-03-2014 11:42 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Kom op, beetje vertrouwen tonen, het komt wel weer terug :) !

Bij mij ziet er nu juist andersom uit, anderhalve week geleden nog even aan de slag geweest...

Nog een extra adresje met vaste prijs incl stroom, dus er kon weer wat neergezet worden!

Deze keer een pandje waar de koeling uitstekend geregeld is O+

Afbeeldingslocatie: http://www.mijnalbum.nl/Foto-ND4IFVDX-G.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Astennu
Wow nice rig! wat doet een zo een kaart? en koelen die een beetje? die 7970 DP die ik heb gehad waren niet geweldig qua cooling zelfs met UV werden ze nog heet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Astennu schreef op woensdag 12 maart 2014 @ 11:43:
Wow nice rig! wat doet een zo een kaart? en koelen die een beetje? die 7970 DP die ik heb gehad waren niet geweldig qua cooling zelfs met UV werden ze nog heet.
Ze wisselen wat kwa kwaliteit, de een doet 700khash, de ander 670. Maar voor €200 nieuw vind ik dat goed te doen.

Koeling is "ok" zegmaar. Warmste wordt 77c, koudste blijft op 65 (buitenste)

Maar al met al blijft het prijs/kwaliteit echt super. 2 voedingen van 70/stuk, mobo+cpu+mem kost net geen 95eu bij elkaar, oud harddiskje eraan van zeg een tientje, heb je een rig van €1245 die +-3300khash doet. Dat zie ik op geen andere manier geëvenaard worden.

[ Voor 22% gewijzigd door Verwijderd op 12-03-2014 11:51 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jscholte
Astennu schreef op woensdag 12 maart 2014 @ 11:41:
Nu ook dump op mining rigs @ V&A daar moet je gewoon ook niet in mee gaan.
Voor mensen die wel toekomst in GPU's zien kunnen nu lekker goedkoop inkopen :)

Wellicht dat ik dat ook nog doe. Verder 280x gewoon optimaliseren. Ik ben nu met een 3.3+ KH/s/watt setup bezig. En ga ook een test doen of ik de 4.0 niet kan halen met 7970 kaarten. Ik heb daar misschien nog wel een ideetje voor. En dan haal ik nog steeds meer per kaart dan met een 750Ti.

750ti is in mijn ogen te duur. Want 2e hands niet te krijgen. Dus veel afschrijving. Ik ga zelf vooral voor 2e hands hardware. koop alleen nieuw als daar genoeg aan verdien als ik bv niet 2-3 weken zou wachten.

Soms kun je ook 2-3 weken wachten vind je het wel 2e hands. Maar als de koersen goed zijn kun je dat bedrag soms al in 2-3 weken terug verdienen. Bv een voeding waardoor je je 4 kaarten rig kan laten draaien. die anders stil staat.

Maar op dit moment ga je dat niet snel terug verdienen.
Wil ook absoluut niet stoppen met minen, van de 8 kaarten al 4 verkocht voor 250 per stuk (aan maten van me). Zit er dus ook aan te denken de andere 4 x280 te houden en paar van die gtx 750ti erbij te halen, kan ze op bedrijf zetten dus btw terug dan is het nog maar 115 euro per kaart. Las net in cuda miner thread op bitcointalk dat 400 khash ook te halen is dat is +- de helft minder dan een x280 en veel minder energie verbruik, in mijn ogen is dat dan toch wel voordeliger. Of zie ik dit nu verkeerd ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

jscholte schreef op woensdag 12 maart 2014 @ 11:58:
[...]

Wil ook absoluut niet stoppen met minen, van de 8 kaarten al 4 verkocht voor 250 per stuk (aan maten van me). Zit er dus ook aan te denken de andere 4 x280 te houden en paar van die gtx 750ti erbij te halen, kan ze op bedrijf zetten dus btw terug dan is het nog maar 115 euro per kaart. Las net in cuda miner thread op bitcointalk dat 400 khash ook te halen is dat is +- de helft minder dan een x280 en veel minder energie verbruik, in mijn ogen is dat dan toch wel voordeliger. Of zie ik dit nu verkeerd ?
Je hebt ook meer voedingen, moederborden enz nodig. Al met al wordt het toch een stuk duurder. En hoeveel stroom verbruiken ze zo ver overclocked? Dat heb ik nog nergens ter sprake zien komen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Astennu
jscholte schreef op woensdag 12 maart 2014 @ 11:58:
[...]

Ligt er aan hoeveel lager het verbruik is. Want voor 400 khs heb je denk ik een dikke OC nodig. Over het algemeen funest voor je efficiëntie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jscholte
Verwijderd schreef op woensdag 12 maart 2014 @ 12:02:
[...]

Je hebt ook meer voedingen, moederborden enz nodig. Al met al wordt het toch een stuk duurder. En hoeveel stroom verbruiken ze zo ver overclocked? Dat heb ik nog nergens ter sprake zien komen.
400 is wat ik gelezen heb he, wat ik wel weet is dat 330 stabiel loopt op 50watt per kaart dan doe je dus met 6 kaarten 1980khash met 300 a 350 watt. Dit zijn nette waarden. En wat betreft voedingen etc en moederborden heb zelf een pc onderhouds bedrijf en de kast ligt hier vol met die troep. Zal alles nog eens na rekenen maar denk dat het voor mij voordeliger is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Astennu
Ik zit naar dit linkje te kijken: http://cryptomining-blog.com/tag/gtx-750-ti-cudaminer/

Ik zie dat een kaart 75 watt gebruikt. totaal hadden ze het over 463 watt voor nog net geen 1500 kh/s. Ik haal 3780 kh/s met 1220 watt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jscholte
alleen als je op cudaminer thread kijkt bitcointalk dan zijn er dus lui die meer uit die kaarten halen en rond de 1850-1950 khash uitkomen. Zal me er nog eens in verdiepen om zeker te zijn of het allemaal klopt!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bullus
In het mining fototopic zag ik iemand met 6x 750ti en met verbruik erbij.

|2600k|Asus 290|

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• thunder8

thunder8

jscholte schreef op woensdag 12 maart 2014 @ 12:15:
alleen als je op cudaminer thread kijkt bitcointalk dan zijn er dus lui die meer uit die kaarten halen en rond de 1850-1950 khash uitkomen. Zal me er nog eens in verdiepen om zeker te zijn of het allemaal klopt!
Waarschijnlijk hebben die allemaal de modded bios erin zitten die dan de powerdraw vergroot naar bijna 70W per kaart. Volgens de site die jij hierboven postte is die extra powerdraw niet rendabel als je die afzet tegen de extra KH/s die je ermee haalt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• a1m
  • Registratie: April 2007
  • Laatst online: 02-09-2020

a1m

Ik heb gehoord dat tweakers niet graag delen, terwijl het een superklein en deprimerend mining community is.

280x 145-150 Kh/s (13.11 8GB win7 x64)

--scrypt-jane --sj-nfmin 4 --sj-nfmax 30 --sj-time 1388361600 -g 2 -w 256 -I 12 --thread-concurrency 16384 --gpu-engine 1050,1100 --gpu-memclock 1500 --gpu-powertune -20 --expiry 1 --scan-time 1 --queue 0

290s 185-190 Kh/s (13.12 8GB win7 x64)

--scrypt-jane --sj-nfmin 4 --sj-nfmax 30 --sj-time 1388361600 -w 64 -g 1 -I 18 --thread-concurrency 45000 --lookup-gap 2 --expiry 10 --scan-time 1 --queue 0 --gpu-memclock 1250 --gpu-powertune 20 --gpu-engine 1100

Bonus! 7850s 400-420 Kh/s op scrypt (13.12 4GB win7 x64)

--scrypt --worksize 64 --thread-concurrency 18048 -g 1 --auto-gpu --gpu-engine 1050-1200 -I 19

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bullus
Settings delen we al te graag..ik neem aan ultracoin?

|2600k|Asus 290|

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

3.3 kh/Watt... Ik ga m'n 280X'en dan toch nog wat verder undervolten met settings spelen. Ik doe 2.7 kh/Watt met mijn huidige rig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• glaerox
  • Registratie: Februari 2004
  • Nu online
CGminer bepaald bij mij zelf de juiste thread concurrency. Hiermee haal ik een betere hash als wanneer ik deze zelf defineer.

Hoe kan ik echter zien welke TC hij aangenomen heeft? Wil hem graag overnemen in mijn .bat

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op woensdag 12 maart 2014 @ 12:27:
3.3 kh/Watt... Ik ga m'n 280X'en dan toch nog wat verder undervolten met settings spelen. Ik doe 2.7 kh/Watt met mijn huidige rig.
Dan sabbel ik ondertussen nog even op de zoete smaak van gratis stroom :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jscholte
ik bestel gewoon eerst 1 gtx 750ti en ga er zelfs eens mee spelen. Laat het hier wel even weten hoe dat loopt :D

*besteld! wie niet waagt, wie niet wint : >:)

[ Voor 17% gewijzigd door jscholte op 12-03-2014 12:48 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• honmashinsei
  • Registratie: Mei 2008
  • Laatst online: 12-08 01:54
Mijn OpenRigs Vitalia frame is binnen, maar ik heb besloten om mijn rig te gaan verkopen. Het wordt bij mij te warm op mijn kamer en ik wil weer wat rust aan mijn hoofd 8).

Ik heb dus in de aanbieding, (los, of een mooie deal voor alles als geheel):

1 x OpenRigs Vitalia voor 4x GPU (afbeelding is de 8 GPU versie, maar voor het idee)
Afbeeldingslocatie: https://openrigs.com/image/cache/data/IMG_3078CFLATFS-1200x900.jpg
1 x AMD Sempron 145 Boxed (processor)
1 x Asus M5A99FX Pro R2.0 (moederbord)
1 x Corsair Vengeance LP CML4GX3M2A1600C9B Blue (2 x 2GB RAM)
1 x Zalman ZM1250 (1250 watt voeding 80 plus platinum)
1 x Kingston SSDNow V300 60GB
3 x Club3D Radeon R9 280X royalQueen

Alles in perfecte staat, enkele maanden oud. Werkt dus zeer goed als mining rig, heb er leuk mee verdiend ;) . Alles uiteraard inclusief aankoopsbewijs, garantie, is te zien/op te halen in Haarlem of via post. Prijzen komen we wel uit! Omdat ie me al prima wat heeft opgeleverd ben ik ook niet uit op winst maken met deze verkoop :)

[ Voor 16% gewijzigd door honmashinsei op 02-04-2014 16:43 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BitchCrew
als je erin gelooft dan is het wel bijna de moment om een nieuwe rig te kopen of uit te breiden . :-)
ik wacht het alvast nog even af.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Astennu
BitchCrew schreef op woensdag 12 maart 2014 @ 12:54:
als je erin gelooft dan is het wel bijna de moment om een nieuwe rig te kopen of uit te breiden . :-)
ik wacht het alvast nog even af.
Nee dan moet je nog even ietsjes langer wachten. Dan staat er nog meer te koop en gaan ze allemaal proberen een lagere prijs op te geven om er sneller van af te komen. Net als de price drops bij de coins. Ik ga wel wat 280x kaarten kopen voor 170/180 euro :) Eens afwachten of dat gaat lukken. Het gaat in ieder geval de goede kant op. van 240-250 voor de betere 280X kaarten al richting de 220.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jscholte
duur grapje een rig van openrigs naar nederland laten komen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• honmashinsei
  • Registratie: Mei 2008
  • Laatst online: 12-08 01:54
jscholte schreef op woensdag 12 maart 2014 @ 12:58:
duur grapje een rig van openrigs naar nederland laten komen!
Sla je slag dus ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Astennu
Over die 750Ti's. Ze rekenen daar vaak tussen de kaart en PSU. Ik meet de kaart aan het stopcontact. Dat geeft nogal wat verschil!

Ik ben benieuwd naar de eerste tweakers die de 750Ti hebben. Dan kunnen we pas echt goed gaan vergelijken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jscholte
Ik maak en verkoop ze zelf ;) daarom heb er wel eens naar gekeken, prijs van de rig zelf is wel scherp alleen de verzendskosten zijn mega hoog!

Pagina: 1 ... 11 ... 58 Laatste