Absoluut. Maar ik heb dan ook de instelling dat ik niet leef om te werken, maar werk om te leven. Ik heb een tijdje een baan gehad, ontzettende uitdaging ontzettend tof, maar op een gegeven moment werd ik door stress onredelijk tegen mijn vrouw en andere naasten. Dan gaat er iets mis.
Sinds ik daar weg ben heb ik veel meer plezier en vreet mijn werk mij niet zo op. En dat vind ik ook belangrijk. (geheel oftopic)
Hammer schreef op dinsdag 11 maart 2014 @ 14:54:
[...]
Met alle respect, maar hoe iemand tegen iets aankijkt, is per persoon verschillend. Ik zag dit project, met 6,3Mh/s aan rekenkracht (en 3 rigs geannuleerd door compagnon, gelukkig had hij eerst een testsysteem besteld ipv. alle 4 de machines tegelijk), wel degelijk als een melkkoe en ik hoopte dat het iets langer had geduurd, want dan had ik mijn vakantie voor dit jaar er ook uit gehad. Iets waar ik geld mee kan verdienen, zie ik
nooit als hobby, maar props als jij dat wel doet. Ik vond het zeker niet oninteressant; dit is de hoogste rente die ik in lange tijd op mijn ingelegde geld gehad heb.
Hardware degradeert zeker in waarde. Ik heb echter nergens gezegd dat dit iedere dag minder waard wordt. Maar bekijk het eens over een maand, of enkele maanden.. Of zoals nu, binnen 3 dagen. Maar ik zie dat je niet alle posts gelezen hebt. 'Oude koeien'. Maakt ook niet uit; zoals gezegd, gelukkig denkt niet iedereen zoals ik, want dan had ik minder verdient.
Het geld verdienen met CriptoCurrency zie ik wel als hobby, maar dat komt omdat ik het leuk vind om te doen, in te verdiepen en mee te werken. Als ik meer geld over had gehad voor deze "hobby" had ik er ook meer ingestoken. Ik heb werk gedaan dat ik uiteindelijk niet voor het uurloon deed (omgerekend stond er aan het einde van de maand een leuk bedrag tegen over, maar tegen over de uren was het bullshit

)
Ik ben nu niet bezig met de waarde van mijn hardware, dat ik daar nog wat voor zou krijgen als ik het verkoop ligt niet in de verwachting. Maar dat is vaker zo als ik een investering doe, niet uit werk. Als ik vanuit mijn werk een investering doe moet het geld opleveren onder aan de streep. (dan niet in tijd of euro) bij mijn hobby niet, dat is het verschil.
De waarde stijgt wel weer heb ik het idee, laat het nu zo zijn dat een hoop mensen afvallen, stoppen met minen. Dat komt de mensen die wel doorgaan ten goede.
Qua rendement zit het bij mij met de BTC nog steeds goed, het deel van de korte termijn investering pakte goed uit met 26% rendement. Het deel van lange termijn investering staat nu helaas nog met een verlies te sudderen.. Onder aan de streep heb ik 3% verlies tot nog toe, waardoor ik als ik nu zou uitstappen zo weinig verlies dat het de gok meer dan waard is geweest.
Ondertussen staat mijn machine nu voor 80% te pruttelen en ik hoop dat die straks ook gewoon weer op 100% gaat draaien, puur alleen op BTC, en als ik er dan 0,90 btc uit haal per maand is dat een leuke 13e maand aan het einde van het jaar en gaat Ranora lekker op vakantie.
[
Voor 10% gewijzigd door
Ranora op 11-03-2014 15:17
]