Coin mining - hardware, software en instellingen - deel 2 Overzicht

Pagina: 1 2 ... 58 Laatste
Acties:

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jscholte
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 08-06 10:54
Iedereen die bij miningshop.nl usb risers heeft besteld en kabels hadden die niet werken, heb vandaag iedereen nieuwe kabels opgestuurd, deze zul je dus morgen of maandag/dinsdag ontvangen. Bedankt voor jullie geduld en nogmaals mijn excuses dat jullie defecte usb riser kabels hebben gekregen. Mocht je vragen hebben, kun je altijd mailen/bellen.

And as final touch god created the Dutch

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 574841

-The_Mask- schreef op vrijdag 28 februari 2014 @ 19:44:
[...]

De hoeveelheid PCI-e x16 sloten die je hebt mag ook altijd het aantal unpowered risers zijn, immers als je geen riser gebruikt kan het moederbord de videokaart toch ook van stroom voorzien?
nee dat dacht ik ook al, maar ik heb al zo veel horrorstorys gezien dat ik het even zeker wil weten.
heb gezien dat ze doorbranden, ontploffen en nog veel meer van die onzin dus.. heb ik niet zo veel zin in, aangezien het ook mijn dailydriver is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wetsteyn
  • Registratie: Februari 2012
  • Laatst online: 21-03 10:11
-The_Mask- schreef op vrijdag 28 februari 2014 @ 19:44:
[...]

1600W single rail betekend een single 12V rail van 133A wil dat veilig zijn dan heb je kabels nodig die dezelfde dikte hebben als die van kabels aan je autoaccu. Anders kan het zijn dat bij kortsluiting alle kabels weg smelten en de PC in de fik vliegt omdat die kortsluitstroom niet groot genoeg is om de overbelastingsbeveiliging te triggeren.

Antec High Current Pro Platinum 1300W lijkt mij perfect, maar dan is ondervolt van de videokaarten wel aan te raden, al blijft die voeding ook op 10 PEG connectors steken. CoolerMaster V1200 krijgt er wel 12 maar die is nog niet leverbaar, moet dan ook nog uitkomen. Lepa 1600W heeft een vrij beroerde verdeling van de 12V rails, dus dat kan wel eens lastig worden.
Dus eigenlijk zeg je, neem geen Lepa voeding?
Of doe er geen 6 kaarten op?
4x 290's een betere optie?

8*250wp Garage 12*290wp Zolder

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zorss
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 02-06 07:14
Ray schreef op vrijdag 28 februari 2014 @ 19:15:
[...]

die voeding is in het vorige topic al eens besproken en heeft nogal aardig wat organisatie nodig omdat hij 4 rails heeft..... Ik had ook 4 x 280x op een 1000 watt seasonic met verloopjes en dat ging inderdaad prima hoor. Maarja dan wil je naar 5 - 6 kaarten......
Ik heb een 1000w en 750w zou ik ook men 4 R9 280x op die 1000 aan kunnen sluiten(+rest van systeem) en die 750 los koppelen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Swatfireglide
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 13:37
Swatfireglide schreef op vrijdag 28 februari 2014 @ 18:51:
Ik ben bezig mijn 2de voeding aan te sluiten. Ik gebruik hiervoor add2psu. Als ik hem nu aanzet gaat ventilator van 2de psu draaien, maar kapt ermee na paar seconden. Ventilatoren van videokaarten op 2de psu doen helemaal niks. Iemand ideeën wat er mis gaat?

Asrock BTC
2x Corsair 860
6x 280x
Nou volgens mij is de 2de voeding gewoon dood. Ik heb alles eraf gehaald en moederbord aangesloten op 2de psu en blijft hetzelfde. Ventilator van zowel cpu als moederbord gaat 2 sec draaien en kapt er dan mee. Sluit ik alles weer aan op psu 1 werkt het direct. Zelfde manier van aansluiten dus kan volgens mij enkel concluderen dan mijn 2de psu stuk is :(

Zie ik mogelijk nog iets over het hoofd?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wesley1980
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 12:23
Swatfireglide schreef op vrijdag 28 februari 2014 @ 20:18:
[...]

Nou volgens mij is de 2de voeding gewoon dood. Ik heb alles eraf gehaald en moederbord aangesloten op 2de psu en blijft hetzelfde. Ventilator van zowel cpu als moederbord gaat 2 sec draaien en kapt er dan mee. Sluit ik alles weer aan op psu 1 werkt het direct. Zelfde manier van aansluiten dus kan volgens mij enkel concluderen dan mijn 2de psu stuk is :(

Zie ik mogelijk nog iets over het hoofd?
Heb je niet alles door elkaar heen aangesloten zodat door spanningsverschil componenten in je 2e psu kapot zijn gegaan. Met een goede voeding zoals die je nu gebruikt lijkt me die kans eigenlijk niet zo groot.
Probeer eens op te starten met 1 gpu.

[ Voor 6% gewijzigd door wesley1980 op 28-02-2014 20:27 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Swatfireglide
wesley1980 schreef op vrijdag 28 februari 2014 @ 20:24:
[...]

Heb je niet alles door elkaar heen aangesloten zodat door spanningsverschil componenten in je 2e psu kapot zijn gegaan. Met een goede voeding zoals die je nu gebruikt lijkt me die kans eigenlijk niet zo groot.
Probeer eens op te starten met 1 gpu.
Ik heb compleet kaal opgestart dus zelfs zonder gpu en 1 psu tegelijk aangesloten. Start wel bij psu1, maar niet als ik psu2 aansluit op moederbord. Voeding is net nieuw dus kan mij ook niet voorstellen dat hij kapot is, maar kan eerlijk gezegd niks anders bedenken.

Ik heb uitgesloten:
* Kabels. Psu 1 is hetzelfde aangesloten als psu 2. Ik heb zelfs de kabel van psu1 geprobeerd op psu2 om die kabel uit te sluiten.
* Moederbord en rest componenten sinds die wel werken met psu1

Iemand nog iets wat ik kan testen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ray
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 28-02 20:13

Ray

zorss schreef op vrijdag 28 februari 2014 @ 20:18:
[...]

Ik heb een 1000w en 750w zou ik ook men 4 R9 280x op die 1000 aan kunnen sluiten(+rest van systeem) en die 750 los koppelen?
Meten is weten....koop een watt meter. Ga minen met drie kaarten , bekijk je verbruik en bepaal of er nog eentje bij kan

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stef42
  • Laatst online: 07:24
zorss schreef op vrijdag 28 februari 2014 @ 20:18:
[...]

Ik denk dat 4x op 1000w voeding te krap word. Op een bronze 850W verbruik ik met 2x 280x (undervolt) zo'n 560W. Wellicht dat een Gold of Platinum voeding dat omlaag krijgt, maar dan nog wordt 1000W erg krap.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wetsteyn
  • Registratie: Februari 2012
  • Laatst online: 21-03 10:11
Stef42 schreef op vrijdag 28 februari 2014 @ 20:37:
[...]

Ik denk dat 4x op 1000w voeding te krap word. Op een bronze 850W verbruik ik met 2x 280x (undervolt) zo'n 560W. Wellicht dat een Gold of Platinum voeding dat omlaag krijgt, maar dan nog wordt 1000W erg krap.
3 op 1000 watt gaat makkelijk.

8*250wp Garage 12*290wp Zolder

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wesley1980
Als je de kaarten bios undervolt zou het wel kunnen, in afterburner zou ik dan niet doen want als je driver crasht of afterburner zelf kan je voltage gereset worden en dan krijg je de volle laag. Welke dan teveel zal zijn voor die 1000w psu

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ray

Ray

Stef42 schreef op vrijdag 28 februari 2014 @ 20:37:
[...]

Ik heb hier probleemloos met 4 op een seasonic 1000 watt plat. Gedraaid . Opgenomen 1000 watt dus ongeveer 900 watt netto verbruik. Ruim binnen de specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BounceMeister
  • Registratie: Maart 2002
  • Niet online
Over execoin een vraag...
(https://bitcointalk.org/index.php?topic=491058.0)

Kan je dan alleen de miner gebruiken die zij aanbieden, of kan ik dezelfde gebruiken als voor bijvoorbeeld vertcoin?

Als dat kan, dan zat ik aan deze versie te denken:
https://litecointalk.org/...14996.msg130879#msg130879

Alleen moet ik dan een voor Windows gecompileerde versie vinden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zorss
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 02-06 07:14
Nog mensen die willen vertellen op welke coin ze zitten? Of wordt er weer geheimzinnig gedaan:P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Robb3rt
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 30-05 07:49
BounceMeister schreef op vrijdag 28 februari 2014 @ 21:16:
Over execoin een vraag...
(https://bitcointalk.org/index.php?topic=491058.0)

Kan je dan alleen de miner gebruiken die zij aanbieden, of kan ik dezelfde gebruiken als voor bijvoorbeeld vertcoin?

Als dat kan, dan zat ik aan deze versie te denken:
https://litecointalk.org/...14996.msg130879#msg130879

Alleen moet ik dan een voor Windows gecompileerde versie vinden.
Het lijkt mij dat die van Vertcoin ook werkt.. is beide N scrypt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BounceMeister
  • Niet online
Thanks, het is inderdaad een Scrypt-N coin. Hij werkt dus ook goed met vertminer 0.5.3, zelfde hashrate als Vertcoin..

Is iemand hier in staat sgminer 4.1.0 van Zuikkis te compileren voor windows? Daarmee zou je ook scrypt-N moeten kunnen doen.
Bron
I made a fork which supports scrypt-nfactor (vertcoin). It's available here:
https://github.com/Zuikkis/sgminer

Just add this line to your config:

"nfactor" : "11",

Without the line or with nfactor 10 it will use regular scrypt.

All the normal sgminer kernels work with nfactor also. :) I got quite good speedups when compared to vertminer..

[ Voor 48% gewijzigd door BounceMeister op 28-02-2014 22:44 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• boekel
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 12:27

boekel

Dusss...

zorss schreef op vrijdag 28 februari 2014 @ 22:03:
Nog mensen die willen vertellen op welke coin ze zitten? Of wordt er weer geheimzinnig gedaan:P
https://bitcointalk.org/index.php?topic=489172.0

Hier vind je nieuwe coins, maar kijk uit voor scams...
https://bitcointalk.org/index.php?board=159.0

http://www.boekel.nu

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BoomTree
  • Registratie: Oktober 2013
  • Niet online
Zelf zoeken en uitrekenen wat het meeste oplevert misschien? Heb een beetje het idee dat sommige mensen alles in hapklare brokken voorgeschoteld willen hebben. Ik heb trouwens al genoeg tips voorbij zien komen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BounceMeister
  • Niet online
Vannacht laat ik hem op Execoin staan. Lekker lage diff nu nog. Werkt hetzelfde als vertcoin.
https://bitcointalk.org/index.php?topic=491058.0

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ray

Ray

mmm ik moet schijnbaar toch maar eens een keccack batje gaan maken want daar is wel vraag naar...rest van de prijzen is droevig op dit moment

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RobrechtDR
  • Registratie: Februari 2014
  • Laatst online: 15-06 21:45
Heren,

Ik ben sinds gisteren aan het proberen volgende hardware werkende te krijgen.

Asrock H61 pro BTC
Intel Celeron G1620
2x Crucial 4 GB
3x Corsair CS750M
6x Club3D R9 280x Royalqueen
6x powered usb risers (ebay china)

Ik heb gisteren usb risers ontvangen die ik via ebay bestelde.
http://imgur.com/jup11zC
Zijn er mensen die ervaring hebben met soortgelijke usb risers ?

Ik krijg het niet werkende, 1 280x op het moederbord in het pci-e x16 slot werkt perfect.
Van zodra ik diezelfde gpu, met een usb riser aansluit in hetzelfde pci-e slot, wordt deze niet herkend in windows. Zelfde geld voor de andere 5 pci-e x1 slots. Ik test momenteel alles met 1 gpu en 1 psu.
Van zodra ik dat werkende krijg, probeer ik met meerdere GPU's.

Ik gebruik de vga uitgang van het moederbord zelf voor men scherm. Ik heb al geprobeerd met de presence mod, dummy plugs etc. Risers niet powered, maar dan draaien de fans niet.

Alle hulp is welkom.

[ Voor 7% gewijzigd door RobrechtDR op 01-03-2014 08:08 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wesley1980
RobrechtDR schreef op zaterdag 01 maart 2014 @ 08:05:
Heren,

Ik ben sinds gisteren aan het proberen volgende hardware werkende te krijgen.

Asrock H61 pro BTC
Intel Celeron G1620
2x Crucial 4 GB
3x Corsair CS750M
6x Club3D R9 280x Royalqueen
6x powered usb risers (ebay china)

Ik heb gisteren usb risers ontvangen die ik via ebay bestelde.
http://imgur.com/jup11zC
Zijn er mensen die ervaring hebben met soortgelijke usb risers ?

Ik krijg het niet werkende, 1 280x op het moederbord in het pci-e x16 slot werkt perfect.
Van zodra ik diezelfde gpu, met een usb riser aansluit in hetzelfde pci-e slot, wordt deze niet herkend in windows. Zelfde geld voor de andere 5 pci-e x1 slots. Ik test momenteel alles met 1 gpu en 1 psu.
Van zodra ik dat werkende krijg, probeer ik met meerdere GPU's.

Ik gebruik de vga uitgang van het moederbord zelf voor men scherm. Ik heb al geprobeerd met de presence mod, dummy plugs etc. Risers niet powered, maar dan draaien de fans niet.

Alle hulp is welkom.
Besturingssysteem zou wel handig zijn. Je weet dat je usb risers altijd power moet geven anders werken ze niet. Zet je igp uit in je bios en sluit scherm aan op de kaart met riser. Dan ziet windows dat als primaire kaart

[ Voor 4% gewijzigd door wesley1980 op 01-03-2014 09:13 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ray

Ray

En als dat niet werkt probeer een andere USB kabel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RobrechtDR
Mijn excuses, vergeten te vermelden. Ik werk met windows 8.1.

Ik geef de USB risers altijd power, eveneens de "extra" aansluitingen op het moederbord, had dit gewoon even getest zonder power.

Ik heb daarnet ook even met een multimeter getest en de usb risers, hebben de presence mod ingebouwd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stef42
Waarom zou je de molex aansluiting op je moederbord gebruiken als je de power al aansluit op de riser zelf?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wesley1980
Stef42 schreef op zaterdag 01 maart 2014 @ 09:33:
Waarom zou je de molex aansluiting op je moederbord gebruiken als je de power al aansluit op de riser zelf?
Dit is dus een heel slecht idee inderdaad, zeker als je met meerdere psu's werkt.
Zo kan je dus je btc bordje opbranden. Nu zijn die usb risers wel beter beveiligd ertegen dmv cut 12v lines dacht ik, maar toch. Spanningsverschillen van meerdere psu's is niet goed.
Sluit nou niet die molexen aan en gebruik je powered usb risers.
Het beste is je mobo,cpu en al je powered risers op 1 psu te doen en de andere psu's op je 6/8 pin van de gpu's. en dan niet 2 psu's op 1 kaart uiteraard

Zet die videchip igp uit in je bios en sluit 1 kaart aan via een riser. Laat win8.1 die eerst maar eens herkennen. Installeer dan een amd driver. Voor 6 kaarten moet je zoeken naar aangepaste 13.12 driver.
Op mijn asrock h81 btc werkte dit in elk geval

[ Voor 15% gewijzigd door wesley1980 op 01-03-2014 10:14 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RobrechtDR
Heren,

Alvast bedankt voor jullie reacties.

Momenteel doe ik alle tests, met 1 GPU, 1PSU en 1 USB Riser.

Als ik de igp 'uitzet' (= PCI-e voorkeur geven, met dit bord) in de bios en 1 280x rechtstreeks in het x16 slot steek op het moederbord (met de 2 molexen aangesloten op moederbord), boot windows 8.1 perfect en werkt de GPU perfect om te minen. Van zodra ik er een USB riser tussenplaats, zelfde GPU, zelfde bios settings, zelfde x16 slot en molexen niet ingeplugd op moederbord maar op usb riser, dan start windows 8.1 op met de IGP en wordt de x280 niet herkend door windows 8.1.
Ik vermoed dat ik gewoon brakke risers heb, heb alle 6 de usb kabels geprobeerd en onderling verschillende risers etc. maar van zodra ik deze inplug op het moederbord, dan word de 280x niet herkend. Andere USB kabels heb ik niet terbeschikking, buiten de 6 bijgeleverd met de 6 risers.

Ik ga maar eens opzoek naar andere risers, om te testen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stef42
RobrechtDR schreef op zaterdag 01 maart 2014 @ 10:31:
Heren,

Alvast bedankt voor jullie reacties.

Momenteel doe ik alle tests, met 1 GPU, 1PSU en 1 USB Riser.

Als ik de igp 'uitzet' (= PCI-e voorkeur geven, met dit bord) in de bios en 1 280x rechtstreeks in het x16 slot steek op het moederbord (met de 2 molexen aangesloten op moederbord), boot windows 8.1 perfect en werkt de GPU perfect om te minen. Van zodra ik er een USB riser tussenplaats, zelfde GPU, zelfde bios settings, zelfde x16 slot en molexen niet ingeplugd op moederbord maar op usb riser, dan start windows 8.1 op met de IGP en wordt de x280 niet herkend door windows 8.1.
Ik vermoed dat ik gewoon brakke risers heb, heb alle 6 de usb kabels geprobeerd en onderling verschillende risers etc. maar van zodra ik deze inplug op het moederbord, dan word de 280x niet herkend. Andere USB kabels heb ik niet terbeschikking, buiten de 6 bijgeleverd met de 6 risers.

Ik ga maar eens opzoek naar andere risers, om te testen.
Recentelijk heeft de eigenaar van miningshop hier aangekaard dat er een slechte batch USB kabels zaten meegeleverd. Heb jij de risers bij deze partij gekocht? Anders toch eens proberen met een andere USB 3.0 die je misschien hebt liggen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ray

Ray

je kan vandaag vast wel ergens een usb kabel kopen toch ? mijn vermoeden, gezien de overige ervaringen die voorbij zijn gekomen, is dat het daar aan ligt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jscholte
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 08-06 10:54
nee hij heeft ze niet bij mij gekocht, ebay zei je toch? maare zou even andere usb kabel testen. heb dit probleem dus inderdaad ook gehad, nu nieuwe batch kabels gekregen en alles werkt weer goed. allekabels.nl ofzo daar zijn wel goede usb 3.0 kabels van 50 cm die je kan bestellen als test kabel.

And as final touch god created the Dutch

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RobrechtDR
Heren,

Dankje voor de hulp, het waren idd de USB kabels.

Allemaal vervangen en we zijn nu volop aan het minen.

Thx.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gekke-gerrit
  • Laatst online: 09:23
Om de beste keuze te maken voor een voeding heb ik een calculator gemaakt. het is nog een beta, maar ik hoop jullie voor mij wat feedback hebben.

Wat is het doel?
Omdat mining rigs dag en nacht aan staan en veel stroom verbruiken is het investeren in een voeding over het algemeen een goede keuze. Maar moet je 200,- extra neerleggen voor een iets betere efficiëntie?

Deze calculator probeert je te helpen met je keuze.

http://www.psu-efficiency.com

Alle tips en of opmerkingen zijn welkom! (sowieso is mijn Engels niet heel goed :P )

ToDo list
  • URL shortner
  • Titanium PSU disabler

[ Voor 10% gewijzigd door gekke-gerrit op 01-03-2014 14:42 ]

Laden doe je met je zonnepanelen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Swatfireglide
Swatfireglide schreef op vrijdag 28 februari 2014 @ 20:34:
[...]

Ik heb compleet kaal opgestart dus zelfs zonder gpu en 1 psu tegelijk aangesloten. Start wel bij psu1, maar niet als ik psu2 aansluit op moederbord. Voeding is net nieuw dus kan mij ook niet voorstellen dat hij kapot is, maar kan eerlijk gezegd niks anders bedenken.

Ik heb uitgesloten:
* Kabels. Psu 1 is hetzelfde aangesloten als psu 2. Ik heb zelfs de kabel van psu1 geprobeerd op psu2 om die kabel uit te sluiten.
* Moederbord en rest componenten sinds die wel werken met psu1

Iemand nog iets wat ik kan testen?
Zo heeft even gekost, maar ik draai nu ook met 6x 280x >:)

PSU was zoals ik al vermoede dood. Direct nieuwe mee gehad van azerty super. Let's start mining 8)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BounceMeister
  • Niet online
Heb nu iets vreemds. Eerder had ik bij vertminer 0.5.3 geen succes (extreem lage hashrate) met een TCC van 8192 (of 8191 of 8193), daarom uiteindelijk op 8160 uitgekomen waarbij er 0,02% HW errors waren, maar het draaide wel.
Nu even zitten pielen, en blijkt hij het ineens wel te doen op 8192 en zelfs sneller en (voorlopig) nog zonder HW errors.
Eerst had ik 345kh/s en nu 360kh/s op een 280X (1000/1500). (Bij vertminer haal je de helft van de snelheid van normaal scrypt minen).
Ik zie nu wel ineens wat meer rejects voorbij komen, die had ik op TCC 8160 ook wel, maar iets minder. Kan ook toeval zijn natuurlijk.
Even op de lange termijn testen dus.

Kan het zijn dat het minen van een andere coin (toen vertcoin, nu Execoin) van invloed is? Het is verder dezelfde miner met dezelfde settings.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bullus
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 12-09-2024
Ja dat kan, met lage diff bij multipools heb ik ook meer rejects dan bij een andere coin.

Mijn rigs verhuist en meteen alle risers(3x) op 1 voeding gezet die ook aangesloten is op de mobo.
1e keer de miner opgestart en voila alle 4 doen het nu zonder hw errors oOo

4x6970
asrock 970 extreme 4

|2600k|Asus 290|

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• theduke1989
  • Registratie: September 2008
  • Laatst online: 11:46
Nu de MT.Gox officieel geplunderd is.
Wil ik graag weten of het nog nut heeft om nu nog te beginnen met minen?
Of ben ik al veel te laat?

Echter heb ik zelf een vraag voor iemand.

Hoe is het beste om de GPU's aan te sluiten op je systeem?
Hij heeft de officiele BTC Asrock board gekocht.

Dus 5x PCI-Express 1x , en hij heeft Risers gekocht 1x naar 16x met een molex aansluiting (24cm)
Uhm moet hij nouw op de videokaarten en de risers molex aansluiten of alleen op de risers?

[ Voor 55% gewijzigd door theduke1989 op 01-03-2014 23:25 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Spacewide
  • Laatst online: 14-06 10:51
Als je snel rijk wil worden ben je te laat naar mijn mening.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pwiebing
  • Registratie: Juni 2008
  • Laatst online: 15-06 02:03
theduke1989 schreef op zaterdag 01 maart 2014 @ 23:21:
Nu de MT.Gox officieel geplunderd is.
Wil ik graag weten of het nog nut heeft om nu nog te beginnen met minen?
Of ben ik al veel te laat?

Echter heb ik zelf een vraag voor iemand.

Hoe is het beste om de GPU's aan te sluiten op je systeem?
Hij heeft de officiele BTC Asrock board gekocht.

Dus 5x PCI-Express 1x , en hij heeft Risers gekocht 1x naar 16x met een molex aansluiting (24cm)
Uhm moet hij nouw op de videokaarten en de risers molex aansluiten of alleen op de risers?
http://www.coinwarz.com/calculators/vertcoin-mining-calculator/?h=1500.00&p=1100.00&pc=0.17&pf=2.00&d=1.61&r=50.00000000&er=0.00007800&btcer=578.12000000&hc=1500.00

Bovenstaand is voor execoin ( zelf waardes aangepast ) , doe er je voordeel mee

zo'n btc bord zou in principe met aangesloten molex op het bord zelf 6 kaarten unpowerd kunnen draaien.
Maar ik heb zelf risers die geen power doorgeven en moet ze dus wel aansluiten.

4600 Wp goodwe , Panasonic MDC05F3E5,SWP2 300 L

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• theduke1989
nja is ook meer als hobby.
Kijken hoe het in zijn werk gaat. Of is BTC/LTC echt over jaartje al weer weg??

ARTIKEL
Asrock H81 Pro BTC
Crucial Ballistix Sport BLS2CP4G3D1609DS1S00CEU
Intel Pentium G3420
Samsung SH-224DB/BEBE
Western Digital WD10EFRX 1TB (Red)

VERZENDKOSTEN
€ 6,95
TOTAALBEDRAG
€ 245,45

+ Lepa-G 1600Watt €280,-

€525,-
+ NOG WAT VIDEOKAARTEN (280X)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• iDaniel
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 11-03 21:36
Koop nou geen mechanische schijf voor een dedicated miner die 24/7 aanstaat, hogere kans op falen en ook nog eens inefficient qua stroomverbruikt. Koop een kleine SSD of Usb-stick voor een lichte Linux/BAMT. Daarnaast kun je net zo goed even een DVD station uit een andere pc halen, je hebt deze immers toch maar één maal nodig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• theduke1989
Wat is stabieler dan? Windows of Linux of zit daar haast geen verschil tussen het draaien van applicaties?
Ik bedoel als je een SSD koopt van pricewatch: Kingston SSDNow V300 60GB
Is dit al voldoende?

[ Voor 17% gewijzigd door theduke1989 op 01-03-2014 23:42 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pwiebing
theduke1989 schreef op zaterdag 01 maart 2014 @ 23:40:
Wat is stabieler dan?
Ik bedoel als je een SSD koopt van pricewatch: Kingston SSDNow V300 60GB
Is dit al voldoende?
De allergoedkoopste volstaat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• theduke1989
buiten dat ik zag op de guides staan dat de 7950 een hele goede kaart is.
Op zich hoeveel valt er mee te behalen qua hashrate? op de comperison site staat tussen de 620-640 is dit voldoende? 5x is 1205,- en als ik 5x 280x doe rond de 1450,-

[ Voor 11% gewijzigd door theduke1989 op 01-03-2014 23:51 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pwiebing
theduke1989 schreef op zaterdag 01 maart 2014 @ 23:51:
buiten dat ik zag op de guides staan dat de 7950 een hele goede kaart is.
Op zich hoeveel valt er mee te behalen qua hashrate? op de comperison site staat tussen de 620-640 is dit voldoende? 5x is 1205,- en als ik 5x 280x doe rond de 1450,-
Als ik weer een rig zou bouwen zou ik de 280x royal queens nemen van club3d.

Maar lees je eerst maar eens goed in. Kost zat vrije tijd. :o

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• theduke1989
pwiebing schreef op zondag 02 maart 2014 @ 00:02:
[...]

Als ik weer een rig zou bouwen zou ik de 280x royal queens nemen van club3d.

Maar lees je eerst maar eens goed in. Kost zat vrije tijd. :o
hoe groot is de kans dat 1 van jullie nu nog een rig zou nemen ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• iDaniel
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 11-03 21:36
Zou voor de 280x gaan. Die guides zijn vaak wat ouder, de 7950 is inmiddels end of life. Alleen de XFX en de Sapphire zijn nog verkrijgbaar. De XFX is erg goedkoop, maar mensen, ook hier op GoT, hebben er veel problemen mee gekregen. XFX gebruikt vaak goedkope fans en dat wil je niet voor 24/7 gebruik hebben. De 280x doet op 1050/1500 gemakkelijk 720 kHash/s.

De meeste mining rigs van 5/6 kaarten gebruiken bovendien twee voedingen met een kleiner wattage, ipv één grote. Ik weet niet precies waarom, maar zou dat ook nog even onderzoeken voordat je tot aankoop overgaat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thomg
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 15-06 20:46

Thomg

Aww yiss

Dus ik probeerde de miner.php in de cgminer directory...
-Snip-
http://i.imgur.com/ZP8FEgJ.png
Foto van een ander.

Nondeju.
Is wel fijn dat je dingen aan kan passen, maar dat was het dan wel.
Mijn ogen :r
theduke1989 schreef op zondag 02 maart 2014 @ 00:06:
[...]

Is een beetje gevaarlijk nu.

[ Voor 47% gewijzigd door Thomg op 02-03-2014 01:25 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Thomg schreef op zondag 02 maart 2014 @ 01:10:
Dus ik probeerde de miner.php in de cgminer directory...
Deze link dus :+

Nondeju.
Is wel fijn dat je dingen aan kan passen, maar dat was het dan wel.
Mijn ogen :r
is het wel handig om die link hier te zetten? weet niet of het werkt maar ik kan nu jou kaarten uitzetten.
als het niet werkt heb ik niets gezegd :)

[ Voor 3% gewijzigd door Anoniem: 574841 op 02-03-2014 01:15 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thomg

Thomg

Aww yiss

Anoniem: 574841 schreef op zondag 02 maart 2014 @ 01:13:
[...]

is het wel handig om die link hier te zetten? weet niet of het werkt maar ik kan nu jou kaarten uitzetten.
als het niet werkt heb ik niets gezegd :)
Err, shit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

ziet er wel heel handig uit trouwens, staat hier een goede howto van op internet?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thomg

Thomg

Aww yiss

Anoniem: 574841 schreef op zondag 02 maart 2014 @ 01:18:
[...]

ziet er wel heel handig uit trouwens, staat hier een goede howto van op internet?
Ik had een tutorial geschreven voor P4xils script, maar die valt hier ook op toe te passen. Sec, moet ik even ergens vinden.

Edit: Hij is foetsie.

Kwestie van wamp installeren.
Miner.php uit de cgminer folder halen en in de www folder zetten, niet vergeten te hernoemen naar index.php.
--api-port 4028 --api-listen --api-allow "JeLokaleIPAdres"
Toevoegen aan je cminer config.
In wamp php.sockets aanzetten.
In httpd.conf Allow from All overschrijven ( control+F naar Deny from All, de rest lijkt me wel duidelijk ).
Poorten opengooien.
Wamp online zetten.

[ Voor 40% gewijzigd door Thomg op 02-03-2014 01:29 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Thomg schreef op zondag 02 maart 2014 @ 01:19:
[...]

Ik had een tutorial geschreven voor P4xils script, maar die valt hier ook op toe te passen. Sec, moet ik even ergens vinden.

Edit: Hij is foetsie.

Kwestie van wamp installeren.
Miner.php uit de cgminer folder halen en in de www folder zetten, niet vergeten te hernoemen naar index.php.
--api-port 4028 --api-listen --api-allow "JeLokaleIPAdres"
Toevoegen aan je cminer config.
In wamp php.sockets aanzetten.
In httpd.conf Allow from All toevoegen ( control+F naar Deny from All, de rest lijkt me wel duidelijk ).
Poorten opengooien.
Wamp online zetten.
heey bedankt, ga ik morgen eens even mee aan de slag.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thomg

Thomg

Aww yiss

En ik zie meteen dat mijn gpu's uitgezet zijn.
Erg grappig.
Cgwatcher flipt hem helemaal en opent nog meer sgminer instanties -> gpu's exploderen en drivers lopen vast.
Niet echt volwassen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Thomg schreef op zondag 02 maart 2014 @ 01:37:
En ik zie meteen dat mijn gpu's uitgezet zijn.
Erg grappig.
Cgwatcher flipt hem helemaal en opent nog meer sgminer instanties -> gpu's exploderen en drivers lopen vast.
Niet echt volwassen.
it wasnt me.. :o is behoorlijk kinderachtig ja... had nog even teruggekeken, maar de link is wel overal weg. erg zuur dat je op een topic waar je mensen probeert te helpen zo word lastiggevallen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Extera
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 05-05 16:02
ik kan iedereen phpminer aanraden. Die ontwikkelaar is ook vol op bezig om functies toe te voegen.

Ik hoop straks ook wisselen naar sha3 / Nfactor vanuit de web interface :)

https://phpminer.com/

Donaties naar de ontwikkelaar kan je uitzetten in de webinterface.

CG farm ziet er ook nice uit, maar nog geen ervaringen mee.
https://bitcointalk.org/index.php?topic=439402.0

verhuur op betarigs gaat trouwens erg lekker. 0,1 BTC per dag met 2,5 MHs @ Nfactor, en mn rig is bijna constant verhuurd :D

[ Voor 51% gewijzigd door Extera op 02-03-2014 02:54 ]

Mijn Serverrack - iRacing Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thomg

Thomg

Aww yiss

Hmm, ziet er inderdaad wel leuk uit.
Hij mag wel een groen engels boekje kopen ;)

Hmm, je moet het wel te verhuren zien te krijgen...

Valt niet echt iets anders te minen...

[ Voor 38% gewijzigd door Thomg op 02-03-2014 03:17 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BoomTree
  • Niet online
iDaniel schreef op zaterdag 01 maart 2014 @ 23:37:
Koop nou geen mechanische schijf voor een dedicated miner die 24/7 aanstaat, hogere kans op falen en ook nog eens inefficient qua stroomverbruikt. Koop een kleine SSD of Usb-stick voor een lichte Linux/BAMT. Daarnaast kun je net zo goed even een DVD station uit een andere pc halen, je hebt deze immers toch maar één maal nodig.
Mijn inziens best onzin dat een mechanische HDD bij een miner een hogere kans op falen heeft dan een ssd. Ik heb meer falende ssd's gezien trouwens dan old school HDD's. En stroom verbruik is he-le-maal onzin. Zit maar 2-3 watt verschill in ofzo, doe maar eens een rondje google, dit gaat echt geen bottleneck zijn in je stroomverbruik.
[...]

Ik heb eergisteren nog een nieuwe rig erbij gekocht, maar het blijft een speculatieve markt. Zoiets als mt. Gox is maar een tijdelijk effect op de koers en mensen laten zich snel gek maken. Ik zou mij gewoon even goed inlezen en een weekje de tijd nemen om alles goed te overwegen. Voor mijzelf is het nogsteeds zeer lucratief, vooral als je er wat tijd in kan steken. Bouw ook geen rig met geld dat je eigenlijk niet kan missen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Spacewide
  • Laatst online: 14-06 10:51
Ik heb een vaag probleem

Mijn systeem kon makkelijk 3 dagen aan een stuk minen zonder crash.
Nu had ik een nieuwe kast gemaakt en wil alles weer in elkaar steken, maar 1 ding is anders.
Na enkele ogenblikken minen krijg ik een melding dat windows 8.1 een probleem heeft opgelopen en herstart is.

Nu zitten er 2x CLUB3D R9 280X Royalqueen kaarten bij met bios 015.043. De andere kaart draait op 015.039. Kan die mogelijke bios versie de oorzaak zijn? Morgen avond even testen, maar misschien weet iemand wat meer. Voorheen waren het 3x 015.039

Win 8.1
Asrock pro BTC H81
4gb ram
64gb SSD
13.12 drivers
1x - 16x powered risers

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hammer
  • Registratie: December 2007
  • Niet online
[...]

nihil. Ik heb niet veel tijd om erin te steken en dan duurt het erg lang voordat je een beetje geld verdient. Wellicht dat dit anders is als je constant bezig kunt zijn met zaken als 'de beste coin zoeken, aanmelden bij een pool, speculeren op altcoin koersen etc.

Je moet het IMO momenteel ook niet doen om veel geld mee te verdienen, maar als hobby / steun aan het crypto-currency netwerk. En als je dan een beetje overhoudt als je je stroomrekening betaald hebt, dan maakt dat de hobby een beetje leuker, maar het snelle geld is er wel af nu.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eMiz0r
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 07:58
Hammer schreef op zondag 02 maart 2014 @ 08:27:
[...]

nihil. Ik heb niet veel tijd om erin te steken en dan duurt het erg lang voordat je een beetje geld verdient. Wellicht dat dit anders is als je constant bezig kunt zijn met zaken als 'de beste coin zoeken, aanmelden bij een pool, speculeren op altcoin koersen etc.

Je moet het IMO momenteel ook niet doen om veel geld mee te verdienen, maar als hobby / steun aan het crypto-currency netwerk. En als je dan een beetje overhoudt als je je stroomrekening betaald hebt, dan maakt dat de hobby een beetje leuker, maar het snelle geld is er wel af nu.
Is ergens ook wel logisch. Het fiat vertrekt naar AMD (die is er blij mee) en iedereen mined coins om ze vervolgens te dumpen. Wanneer het fiat in BTC zou zitten dat weer wordt omgezet in alt coins, zou het een ander verhaal zijn, maar dat is niet zo.

Hoe groter miningfarms worden, des te sneller is over met de profitability. En als ik zie dat "main stream" mensen om mij heen ook aan het kijken zijn voor rigs, denk ik dat mijn plannetje om het binnen 3 maanden terug te verdienen hopeloos gefaald is.

Nouja, dan maar snoeihard er mee gamen :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CedricD
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 15-06 20:00
Ik ben bezig aan de bouw van mijn RIG.
Elke hobby kost geld en deze hobby kan je nog geld opbrengen ook :P

Je moet het altijd van de positieve kant bekijken.

Als het minen zelf niets meer oplevert dan heb je nog altijd de restwaarde van je systeem.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• clonedonkey
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 11:11
Ik ben een paar weken gestopt met het minen via middlecoin maar wil weer starten met een multipool. Is middlecoin nog steeds een van de beste of zijn er inmiddels betere alternatieven die ik eens moet bekijken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bullus
Check ff wat stats bij verschillende multipools en vergelijk het met middlecoin.

|2600k|Asus 290|

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• josss9
  • Registratie: Januari 2008
  • Laatst online: 23-03 05:46
Ik doe laatste tijd veel aan verhuur. Tussen de verhuur door mined hij op clevermining.

Hier kun je een vergelijking zien (en zie je dat middlecoin echt slecht is geworden)

http://poolpicker.eu/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ray

Ray

Extera schreef op zondag 02 maart 2014 @ 02:51:
ik kan iedereen phpminer aanraden. Die ontwikkelaar is ook vol op bezig om functies toe te voegen.

Ik hoop straks ook wisselen naar sha3 / Nfactor vanuit de web interface :)

https://phpminer.com/

Donaties naar de ontwikkelaar kan je uitzetten in de webinterface.

CG farm ziet er ook nice uit, maar nog geen ervaringen mee.
https://bitcointalk.org/index.php?topic=439402.0

verhuur op betarigs gaat trouwens erg lekker. 0,1 BTC per dag met 2,5 MHs @ Nfactor, en mn rig is bijna constant verhuurd :D
hoeveel Mh/s Nfactor zou ik ongeveer hebben als het 4,45 Mh/s onder gewoon scrypt is ? Ik heb ook al wel een overwogen naar een andere vorm over te stappen maar weet niet echt hoe ik dat aan moet pakken

@Joss, kijk zo'n vergelijking zocht ik al een poosje! thx. account op hashcows gemaakt :) mmm heb daar wel een veel lagere WU dan op waffle....maar eens een dagje aankijken..

mmm in 3 uur > 4642.0 Kh/s > 0.00042387 als ik dat x 8 doe is het bedroevend te noemen. Zie ik iets over het hoofd of kloppen die pools stats gewoon niet ?

[ Voor 16% gewijzigd door Ray op 02-03-2014 16:18 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hammer
  • Niet online
Ray schreef op zondag 02 maart 2014 @ 12:52:
[...]

hoeveel Mh/s Nfactor zou ik ongeveer hebben als het 4,45 Mh/s onder gewoon scrypt is ? Ik heb ook al wel een overwogen naar een andere vorm over te stappen maar weet niet echt hoe ik dat aan moet pakken

@Joss, kijk zo'n vergelijking zocht ik al een poosje! thx. account op hashcows gemaakt :) mmm heb daar wel een veel lagere WU dan op waffle....maar eens een dagje aankijken..

mmm in 3 uur > 4642.0 Kh/s > 0.00042387 als ik dat x 8 doe is het bedroevend te noemen. Zie ik iets over het hoofd of kloppen die pools stats gewoon niet ?
Het is een magere dag vandaag,, De eerste dag dat ik m'n miners stil heb gelegd vanaf 't moment dat ze online gingen, omdat ik verwacht dat de stroomrekening meer zal kosten dan de opbrengst. :'(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• plinders
  • Registratie: Augustus 2011
  • Laatst online: 14-04 21:09
Zag vandaag dit langskomen, ziet er wel interessant uit: https://bitcointalk.org/index.php?topic=469887.0

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• josss9
@Hammer: wat heb je dan staan voor geweld?

Als ik met mijn 2,3 Mh/s een dag draai op 750 watt, dan kost dat ongeveer € 4 aan stroom. Als je nu mined op een multipool of je rig verhuurt heb je toch wel zeker wel 0.01 BTC per mh/s per dag. Dat x 2,3 Mh/s = 0.023 BTC per dag. Als ik dat even invul bij bitonic dan levert dat € 8,91 op. Oftewel, bij huidige lage koers en lage verhuurtarieven/opbrengsten multipools: nog steeds een verdubbeling van het geld :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CedricD
2.3 MH/s op 750 watt. Mooi.
Welke hardware heb je josssssssssss?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hammer
  • Niet online
josss9 schreef op zondag 02 maart 2014 @ 17:04:
@Hammer: wat heb je dan staan voor geweld?

Als ik met mijn 2,3 Mh/s een dag draai op 750 watt, dan kost dat ongeveer € 4 aan stroom. Als je nu mined op een multipool of je rig verhuurt heb je toch wel zeker wel 0.01 BTC per mh/s per dag. Dat x 2,3 Mh/s = 0.023 BTC per dag. Als ik dat even invul bij bitonic dan levert dat € 8,91 op. Oftewel, bij huidige lage koers en lage verhuurtarieven/opbrengsten multipools: nog steeds een verdubbeling van het geld :)
Mijn miners (heb er 3 lopen, maar geen enkele zo zuinig als die van jou ) halen vandaag op de multipools nog geen 0,008 BTC /mh/s

heb 4x 280x, 3x 7970, 2x 270 en 2x 7850 draaien, goed voor ~6.6mh/s

Maar goed, dan heb jij geluk :) Ik betaal 11 euro aan stroom per dag. Zelfs bij verhuur is de goedkoopste rig momenteel < 0,01 btc/ dag :|

[ Voor 8% gewijzigd door Hammer op 02-03-2014 17:17 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BoomTree
  • Niet online
Hammer schreef op zondag 02 maart 2014 @ 17:11:
[...]

Mijn miners (heb er 3 lopen, maar geen enkele zo zuinig als die van jou ) halen vandaag op de multipools nog geen 0,008 BTC /mh/s

heb 4x 280x, 3x 7970, 2x 270 en 2x 7850 draaien, goed voor ~6.6mh/s

Maar goed, dan heb jij geluk :) Ik betaal 11 euro aan stroom per dag. Zelfs bij verhuur is de goedkoopste rig momenteel < 0,01 btc/ dag :|
Zet jij per dag je BTC om in euro's ofzo? Met 6,6 en 11 euro stroom per dag kan je nog makkelijk 20 euro winst halen per dag en sowieso per dag kijken of het rendabel is is nogal raar vind ik, lange termijn...lange termijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bullus
Sinds gister ook begonnen met execoin, toen kwam ik op uit op 0.1btc met 2mh/s (scrypt-n)...hiervoor nog multipool gedraaid maar dan zit je rond de 0.01/ 1mh. Dan is de keuze snel gemaakt.

|2600k|Asus 290|

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• josss9
@ Boomtree, tuurlijk zet ik het niet per dag om naar euro. Maar dit is een simpele berekening om te laten zien dat het op dit moment zeker nog wel rendabel is om je rig aan te laten staan. En natuurlijk, als straks de koers hopelijk omhoog gaat dan is het nog leuker. (ik bewaar mijn geminede coins nu ook hoor, cash straks een keer uit als de koers wat bijtrekt)

@ Cedric:
2x Sapphire R9 290 Tri-X en 1x Club3D HD7970 GHZ editie, alle kaarten zijn undervolted.

Ik heb een rigje gemaakt die in de garage staat (kachel staat nu uit:P) en daar zitten de 2 stuks R9 290 in, gevoed door een Corsair AX860. Dat verbruikte eerst 625 watt bij 1000/1250 (2x880 kh/s). Gisteren ben ik eens met de wattmeter bij de rig gaan zitten en ben ik begonnen met underclocken. Daarna ben ik uitgekomen op een verbruik van 550 watt bij 950/1250 (2x 840 kh/s). Dit scheelt dus 75 watt, waarvoor ik 80 kh/s moest inleveren.

Vervolgens ben ik met de wattmeter bij mijn eigen pc gaan zitten waar de 7970 in zit. Het systeem verbruikt zo'n 90 watt idle en met de 7970 op 1080/1500 (1x740kh/s) verbruikte hij 350watt. Nu heb ik hem underclocked naar 925/1375 (630 kh/s) en is het totaalverbruik van de pc teruggegaan naar 275 watt. De 7970 verbruikt dus effectief nog 275-80=195watt.

Hiermee kwam ik tot de conclusie dat ik de 7970 nu ook in de rig kan zetten, want nu de R9 290's slechts 550watt verbruiken kan er nog wel een 7970 bij met een verbruik van 195watt, totaal dus straks 550+195= 745 watt bij 2,31+ Mh/s (ze halen minimaal: 840+840+630 kh/s).

Moraal van het verhaal: underclocken die hap!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BoomTree
  • Niet online
Bullus schreef op zondag 02 maart 2014 @ 17:39:
Sinds gister ook begonnen met execoin, toen kwam ik op uit op 0.1btc met 2mh/s (scrypt-n)...hiervoor nog multipool gedraaid maar dan zit je rond de 0.01/ 1mh. Dan is de keuze snel gemaakt.
Met de huidige diff. haal je met 2 Mh/s 800 coins per dag ofzo, dat is nu geen 0,1 BTC per dag meer maar 0,036 BTC per dag. Dan kan je beter VTC minen daar haal je hetzelfde maar de koerst is wel stabieler.
josss9 schreef op zondag 02 maart 2014 @ 17:39:
@ Boomtree, tuurlijk zet ik het niet per dag om naar euro. Maar dit is een simpele berekening om te laten zien dat het op dit moment zeker nog wel rendabel is om je rig aan te laten staan. En natuurlijk, als straks de koers hopelijk omhoog gaat dan is het nog leuker. (ik bewaar mijn geminede coins nu ook hoor, cash straks een keer uit als de koers wat bijtrekt)
Was ook niet op jou bedoeld maar op Hammer die vond dat het niet meer rendabel was, ik denk er hetzelfde over als jij namelijk :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ApC_IcE
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 15-06 10:03

ApC_IcE

Aan elk einde zit een begin

josss9 schreef op zondag 02 maart 2014 @ 17:39:

Hiermee kwam ik tot de conclusie dat ik de 7970 nu ook in de rig kan zetten, want nu de R9 290's slechts 550watt verbruiken kan er nog wel een 7970 bij met een verbruik van 195watt, totaal dus straks 550+195= 745 watt bij 2,31+ Mh/s (ze halen minimaal: 840+840+630 kh/s).

Moraal van het verhaal: underclocken die hap!
Ik hoop dat je dit lukt.
Mijn R9 290 (2x) en 7970 XFX(1x) samen ging niet.
De 7970 is i=13 en de 290 i=20

En met 2 miners op 1 windows kakte de hashrate in van 880 naar 700 en de 7970 van 750 naar 450 :F

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• josss9
Device 0, 1 enzo gebruiken, en 2 cgminers draaien. Ik weet dat het werkt, want ik ben namelijk begonnen 1x 7970 en 1x R9 290 in mijn eigen pc en toen werkte dat ook prima.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bullus
BoomTree schreef op zondag 02 maart 2014 @ 17:58:
[...]

Met de huidige diff. haal je met 2 Mh/s 800 coins per dag ofzo, dat is nu geen 0,1 BTC per dag meer maar 0,036 BTC per dag. Dan kan je beter VTC minen daar haal je hetzelfde maar de koerst is wel stabieler.

[...]

Was ook niet op jou bedoeld maar op Hammer die vond dat het niet meer rendabel was, ik denk er hetzelfde over als jij namelijk :)
Dan is ie snel gezakt.. :( toen ik keek stond ie rond de 10k satoshi nu dus rond de 4500.

[ Voor 5% gewijzigd door Bullus op 02-03-2014 18:41 ]

|2600k|Asus 290|

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ray

Ray

Mmm 76 uur stabiel en nu twee keer na een uur of zes stopt cgminer ermee. Kan je daar een log van uitlezen want ik zou niet weten wat er mis kan zijn.

Zo kan ik natuurlijk niet verhuren :(

mmm iets te vroeg gescholden. Het schijnt dat om 17.56 een pool not responding is opgetreden met hashcows en toen alles in idle is gegaan. wat ik dan niet snap is dat dus tot een paar minuten geleden er nog steeds een idle state was terwijl er op hashcows zelf nergens een medeling is van een pool down en na een herstart van cg er wel direct weer verbinding is. Het proggie zou toch moeten blijven speuren naar een werkopdracht ??

meer mensen die de verbinding met hashcows kwijt zijn ?

[ Voor 58% gewijzigd door Ray op 02-03-2014 19:35 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• speedyjules07
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 07-02 01:45
Leuk dit, gisteren rook ik een vreemde brandlucht bij de miner in de buurt. Bleek inderdaad uit de buurt van de videokaarten te komen. Tevens leek een fan van één van de kaarten wat langzamer te draaien, leek niet helemaal goed mee te komen. Dit deed me meteen aan een post van Hoshimaru denken. Wanneer ik de fan zachtjes tegenhield ging dit ook erg makkelijk ten opzichte van de andere fans. Temperatuur leek verder wel ok.

Ik was al van plan om de miner uit te zetten, maar wilde toch even snel de originele ROM's terug flashen in verband met een eventuele RMA. Ik was de juiste ROM's aan het zoeken toen de miner in eens afsloot. Toen ik er naar toe liep stond één van m'n 280x-en in de fik(?!) gepaard met redelijk wat rookontwikkeling. Snel de voeding uitgezet en gelukkig doofde de vlam meteen. De miner was alweer aan het opstarten toen de videokaart vlam vatte. Als het systeem zichzelf al afsloot in een soort self-protection mode, dan had de rig toch nooit opnieuw mogen booten? Tevens heb ik Boot-on-Power niet aan staan in de BIOS.

Overigens was dit niet de kaart waar de fan langzamer van draaide, dus dat wordt misschien nóg een RMA binnenkort...

Kleine sidenote hierbij: Een aantal maanden terug heb ik het probleem gehad dat mijn werk PC niet meer wilde booten. Uiteindelijk de stekker een tijd uit de voeding gehad, toen wilde de PC wel booten, maar kwamen er direct vonken uit de PCI-e connectors van mijn GTX780. Deze kaart is toen geRMA'd en draait nu weer prima. Echter had ik daarna vreemde kuren. Windows wilde niet goed doorstarten, een 3TB schijf toonde kuren en de PC wilde niet altijd goed afsluiten. Na het afsluiten wilde deze wel eens spontaan opnieuw booten. Nadat ik de 3TB schijf uit de PC had gehaald leek alles weer goed te functioneren.

Begin januari toen ik problemen had om 4 kaarten draaiend te krijgen op een AsRock Z77 Extreme6, heb ik het moederbord uit mijn werk PC gewisseld met de AsRock in de mining rig. Dit liep vanaf dat moment anderhalve maand vlekkeloos. Nu ben ik bang dat de combinatie van de defecte videokaart en het tóch weer doorstarten van de rig dit probleem heeft versterkt. Het had sowieso nooit mogen gebeuren, maar mogelijk dat de eerdere symptomen van dit moederbord nu ook hier effect hebben gehad. Is dit mogelijk, of zou het protection systeem van de voeding dit onder alle omstandigheden tegen moeten houden bij een eventuele kortsluiting?

/sidenote

Ik snap echt niet niet hoe dit zo maar kan gebeuren, de rig draaide anderhalve maand super stabiel, zonder enig probleem. Temperaturen rond 69-71 graden. Wanneer de gang deur dicht stond 72-75 graden.
Altijd @ 1050/1500 op 1.143v licht undervolt.

Ik ben wel meerdere verhalen tegen gekomen waarbij iemand constateert dat één van z'n rigs down is, vervolgens gaat kijken en ziet dat er iets doorgebrand is op de kaart, maar dit komt lang niet in de buurt van hoe mijn kaart er aan toe is. Tevens is mijn rig dus niet volledig uitgegaan bij het detecteren van een soortgelijk probleem. Dit is best beangstigend, ik durf de rig nu bijna niet meer aan te zetten al helemaal niet 's nachts of als ik weg ben.

Daarnaast hebben de vlammen van de videokaart ook de kaart er naast aangetast. Je ziet bij de foto's dat de koelvinnen van het koelblok van deze kaart zwart geblakerd zijn ten opzichte van een kaart die hier verder vandaan zat. De kaart functioneert (nog) wel, dus ik kan deze niet RMA-en, maar hoop niet dat dit later nog problemen gaat veroorzaken.

De risers en andere componenten zijn verder niet aangetast. Het heeft echt alleen op de videokaart plaatsgevonden.

Maar goed. zie hier de foto's, excuses voor de lange post:

Afbeeldingslocatie: http://i59.tinypic.com/2z3xw6a.jpg
Afbeeldingslocatie: http://i57.tinypic.com/20h3von.jpg
Afbeeldingslocatie: http://i61.tinypic.com/1nz9g3.jpg
Afbeeldingslocatie: http://i59.tinypic.com/2zhfiok.jpg
Afbeeldingslocatie: http://i58.tinypic.com/zkkab4.jpg
Afbeeldingslocatie: http://i62.tinypic.com/rhq4cy.jpg

BF3/4: BlackNinjaKapow PSN: SirDexterMorgan

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BoomTree
  • Niet online
Woooow, dat is een beste vlam geweest zo te zien, lijkt wel of de VRM's te heet zijn geworden (en opengeklapt), is dit een XFX kaart?

[ Voor 6% gewijzigd door BoomTree op 02-03-2014 19:27 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• auto660
  • Registratie: November 2010
  • Laatst online: 15-06 22:09

auto660

1991 240 GL Brick

De videokaart is een sapphire, dit kun je zien aan de dual x koeler die van sapphire is. Ik denk dat een condensator vlam heeft gevat.

Gaming~ |Ryzen 5 5500, Asrock B450M PRO4, 16GB 2666@3600MHz DDR4, GTX1650 Super 4GB, 1TB + 256GB SSD, 250W Apevia PSU| Workstation~ |Q9550, 8GB CL4 DDR2, P5B Premium, GTX950, 512GB SSD + 1TB HDD, 550W PSU

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BoomTree
  • Niet online
auto660 schreef op zondag 02 maart 2014 @ 19:28:
De videokaart is een sapphire, dit kun je zien aan de dual x koeler die van sapphire is. Ik denk dat een condensator vlam heeft gevat.
Owja, had ik kunnen googlen natuurlijk, ja ik denk ook een VRM cap die te heet is geworden en gesprongen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ray

Ray

moet best zeggen dat dit er niet prettig uit ziet...... ook het feit dat het systeem niet direct uit is gegaan bevalt me zeker niet. Zet je toch aan het denken om de rig wat brandveiliger op te gaan stellen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ralph0603
  • Niet online

ralph0603

No pain, no gain..

Damn ziet er vreselijk uit, maar het zijn vooral die 280x van sapphire die je hierover hoort he?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -The_Mask-
  • Registratie: November 2007
  • Niet online
speedyjules07 schreef op zondag 02 maart 2014 @ 19:00:
Is dit mogelijk, of zou het protection systeem van de voeding dit onder alle omstandigheden tegen moeten houden bij een eventuele kortsluiting?
Ligt aan de voeding. Een voeding met een single rail 12V van mooi wat vermogen gaat niet zo maar uit. Precies hierom is een single rail voeding bij hoge vermogens ook niet slim. Kortsluitstroom wordt namelijk niet zo maar zo hoog dat die beveiliging inschakelt.

Bitfenix Whisper 450W review
[PSU] Voeding advies en info
AMD Nieuwsdiscussie
AMD Radeon Info en Nieuwsdiscussietopic

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ray

Ray

-The_Mask- schreef op zondag 02 maart 2014 @ 19:43:
[...]

Ligt aan de voeding. Een voeding met een single rail 12V van mooi wat vermogen gaat niet zo maar uit. Precies hierom is een single rail voeding bij hoge vermogens ook niet slim. Kortsluitstroom wordt namelijk niet zo maar zo hoog dat die beveiliging inschakelt.
En ik maar denken door het lezen van dit topic dat je juist een single rail voeding wilt voor minen vanwege de makkelijke kaart indeling.

Wat zou jou advies dan zijn voor een multirail variant ? Of is er iets wat je zelf toe kan voegen aan je systeem wat deze risico's beperkt ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Disme
  • Registratie: April 2007
  • Laatst online: 23-11-2023
-The_Mask- schreef op zondag 02 maart 2014 @ 19:43:
[...]

Kan je me dan een evenwaardig alternatief geven voor mijn Seasonics 1000W Platinum of 1250 Gold aub???

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CedricD
Disme schreef op zondag 02 maart 2014 @ 19:50:
[...]

Kan je me dan een evenwaardig alternatief geven voor mijn Seasonics 1000W Platinum of 1250 Gold aub???
pricewatch: Corsair AX1200i

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BoomTree
  • Niet online
Dat is een single-rail, ik denk dat hij een multi-rail wil. Misschien een Enermax Platimax.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -The_Mask-
  • Registratie: November 2007
  • Niet online
Ray schreef op zondag 02 maart 2014 @ 19:46:
[...]

En ik maar denken door het lezen van dit topic dat je juist een single rail voeding wilt voor minen vanwege de makkelijke kaart indeling.
Bij een fatsoenlijk ontwerpen multi-rail voeding hoef je niet na te denken hoe je het aansluit dat heeft de fabrikant al voor je gedaan.
Wat zou jou advies dan zijn voor een multirail variant ?
Ligt aan de rest. Maar goede multirail voedingen komen er steeds minder aangezien mensen liever single rail hebben aangezien dat "beter" is. Enige waar het echt beter voor is is grote problemen krijgen bij een klein probleem.
Of is er iets wat je zelf toe kan voegen aan je systeem wat deze risico's beperkt ?
Nee dat kan niet.
Disme schreef op zondag 02 maart 2014 @ 19:50:
[...]

Dat zijn al multirail voedingen.

Bitfenix Whisper 450W review
[PSU] Voeding advies en info
AMD Nieuwsdiscussie
AMD Radeon Info en Nieuwsdiscussietopic

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ray

Ray

-The_Mask- schreef op zondag 02 maart 2014 @ 21:03:
[...]
Bij een fatsoenlijk ontwerpen multi-rail voeding hoef je niet na te denken hoe je het aansluit dat heeft de fabrikant al voor je gedaan.

[...]
Ligt aan de rest. Maar goede multirail voedingen komen er steeds minder aangezien mensen liever single rail hebben aangezien dat "beter" is. Enige waar het echt beter voor is is grote problemen krijgen bij een klein probleem.
[...]

[...]

Dat zijn al multirail voedingen.
Het gaat dus om een rig waar 6 x 280x op kan draaien zonder problemen en met max veiligheid

dat seasonic multirail is wist ik dus niet. Geldt dat ook voor de 860 watt variant ? Ik heb zelf ook de 1000 watt plat als primair en een corsair ax760 (vanwege de 6 x peg) als secundair. Zou het veel veiliger zijn die te vervangen door een seasonic 860 watt ? (de 760 heeft maar 4x peg)

[ Voor 11% gewijzigd door Ray op 02-03-2014 22:05 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bullus
Gaan er tweakers dadelijk gpucoin (scrypt-N) minen? Nog een klein uurtje..
https://bitcointalk.org/index.php?topic=469887.0

[ Voor 4% gewijzigd door Bullus op 02-03-2014 22:09 ]

|2600k|Asus 290|

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• josss9
Ik heb alles er al klaar voor staan. Jullie?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bullus
Ik heb net alles klaar staan (4pools op gegokt)

|2600k|Asus 290|

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BoomTree
  • Niet online
Ik ook op 4 pools, ben weer benieuwd hoor. Alleen jammer dat ik vanmiddag net een rig heb verhuurd, wel voor een hoge prijs maarja had graag 1000 scrypt-n hashes erbij gehad.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bullus
Wel leuk dat je met gpucoins, gpus mee kunt betalen..ff afwachten met internationale shipping

|2600k|Asus 290|

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BoomTree
  • Niet online
Bullus schreef op zondag 02 maart 2014 @ 22:15:
Wel leuk dat je met gpucoins, gpus mee kunt betalen..ff afwachten met internationale shipping
Ja voor zover dit niet een scam is, maar kan mij niet schelen lekker pumpen en dumpen die handel!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BounceMeister
  • Niet online
BoomTree schreef op zondag 02 maart 2014 @ 20:36:
[...]

Dat is een single-rail, ik denk dat hij een multi-rail wil. Misschien een Enermax Platimax.
Je kan die Corsair AX1200i programmeren zodat er meerdere rails op zitten. Kan je het nog zelf instellen ook.

Quote:
Monitor power input and output, efficiency, fan speed, and internal temperature, directly from the Windows based application. Or, take it to the next level and set up and modify fan speed profiles, or even select from virtual “single rail” or “multi-rail” software modes, with selectable OCP points.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• josss9
Hebben jullie je aangemeld bij 4 pools? Ik heb alleen bij gpuc.allpoolz en gpu.hashfever

Dit is trouwens mijn 2e keer dat ik mine bij een launch. 1e keer was bij rubycoin, maar daar was ik vrij snel mee gestopt, wat een fail was dat zeg! Hopen dat het deze keer beter verloopt:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ray

Ray

Jammer, ben nog niet klaar voor N variant of heeft iemand nog 4 gb ram liggen in de buurt :)
Pagina: 1 2 ... 58 Laatste