Beste Tweakers,
Goede laptop die Asus N53SV, maar na een paar jaar wordt het wel eens tijd voor een flinke upgrade. Ik zat te denken aan extra ram, een ssd en een grotere hdd.
Ram:
Er zit standaard 6GB in, dit zijn de slots.
DDR3 1333 MHz SDRAM, 4 x SO-DIMM socket for expansion up to 16 G SDRAM
Kan ik er dan 1 van 8GB bijsteken en de standaard laten zitten voor in totaal 14GB? Dit heeft mijn voorkeur, anders 2x 8GB of 4x 4GB? Hieronder heb ik een selectie gemaakt, is dit compatible met deze laptop? En welke kan ik het beste nemen aangezien reviews schaars zijn en ik er zelf ook niet veel van weet verder. Intern geheugen
Ssd:
Samsung 840 EVO 250GB
Is deze goed, inclusief alle benodigdheden (caddy)?
pricewatch: Samsung 840 EVO Laptop kit 250GB
Hdd:
Hitachi Travelstar 5K1500, 1.5TB
9,5mm hoog, past dat in deze laptop?
Overige
Alvast bedankt!
Goede laptop die Asus N53SV, maar na een paar jaar wordt het wel eens tijd voor een flinke upgrade. Ik zat te denken aan extra ram, een ssd en een grotere hdd.
Ram:
Er zit standaard 6GB in, dit zijn de slots.
DDR3 1333 MHz SDRAM, 4 x SO-DIMM socket for expansion up to 16 G SDRAM
Kan ik er dan 1 van 8GB bijsteken en de standaard laten zitten voor in totaal 14GB? Dit heeft mijn voorkeur, anders 2x 8GB of 4x 4GB? Hieronder heb ik een selectie gemaakt, is dit compatible met deze laptop? En welke kan ik het beste nemen aangezien reviews schaars zijn en ik er zelf ook niet veel van weet verder. Intern geheugen
Ssd:
Samsung 840 EVO 250GB
Is deze goed, inclusief alle benodigdheden (caddy)?
pricewatch: Samsung 840 EVO Laptop kit 250GB
Hdd:
Hitachi Travelstar 5K1500, 1.5TB
9,5mm hoog, past dat in deze laptop?
Overige
- Ook wil ik een behuizing enz. voor de dvd-speler en eventueel de oude hdd die ik eruit haal, zodat ik die nog als externe schijf kan gebruiken.
- De hdd is 5400 rpm en daar ben ik niet zo happig op(te langzaam, misschien kan iemand me iets meer vertellen over de verschillen?). Zit er een 7200 rpm aan te komen van minimaal 1,5TB grootte?
- Ik speel niet heel vaak moderne games op m'n laptop, maar laatst met Rome II: Total War werd de gpu wel erg heet. Kan dat liggen aan de koelpasta en heeft het zin om dat te vervangen? Zo ja, is dit wat?
Of is dit veel beter?
Alvast bedankt!