Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien
Toon posts:

HDD Caddy die meer dan 1TB support

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Voor een laptopupgrade ben ik op zoek naar een HDD Caddy die meer dan 1TB support, maar kan deze nergens vinden. Iemand die hier meer van weet?

• PilatuS
  • Registratie: September 2002
  • Niet online
Verwijderd schreef op zaterdag 01 maart 2014 @ 17:53:
Voor een laptopupgrade ben ik op zoek naar een HDD Caddy die meer dan 1TB support, maar kan deze nergens vinden. Iemand die hier meer van weet?
Een caddy is niet meer dan een verloopje. Het bepaald niet de max van de HDD of SSD.

• analogworm
  • Registratie: September 2011
  • Laatst online: 21:32
Maar er zijn niet zo gek veel 2.5" >1TB HDD's, en helemaal geen > 2TB

Verwijderd

Topicstarter
Bij alle caddy's op hddcaddy.com staat ''ondersteunt SATA laptop hardeschijf of SSD t/m 1TB''.

Dat klopt analogworm, in de pricewatch maar 4(eigenlijk maar 1) van 1.5TB.
Maar ik heb geen zin om een caddy te kopen die echt maar maximaal 1TB ondersteund.

[ Voor 3% gewijzigd door Verwijderd op 01-03-2014 19:50 ]

• PilatuS
  • Niet online
Als het past dan werkt het, dat is het enige. Kijk dus naar de dikte van de schijf en de ruimte in de caddy.

Verwijderd

Topicstarter
Oké wel raar dat ze dat neerzetten dan.
Maar heb ik eigenlijk wel zo'n caddy nodig, bij de oude dvdrw zit toch ook al een soort caddy.

• PilatuS
  • Niet online
Oké wel raar dat ze dat neerzetten dan.
Volgens mij gaan ze er vanuit dat 1TB de max is.

• analogworm
  • Registratie: September 2011
  • Laatst online: 21:32
PilatuS schreef op zaterdag 01 maart 2014 @ 20:27:
[...]

Volgens mij gaan ze er vanuit dat 1TB de max is.
Heeft dat dan niet iets met de controller te maken? Vroeger moest je nog wel eens wat vage truukjes uithalen om HDD's groter dan x GB herkend te krijgen. Al kan ik mij niet meer voorstellen dat dat nu nog een probleem is, gezien zo'n caddy niet veel meer is dan een verloopje om je hdd passend te maken. Het controller gedeelte zit in de laptop.

TS, misschien kan je een linkje geven naar waar dat staat en welke caddie je op het oog hebt? Dan kunnen we ff kijken of het idd een harde specificatie limiet is of gewoon een mislukte reclame uiting. (immers is 1TB vrijwel altijd groter dan dat er in een laptop zit)

• Nielson
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 19:52
Zoals PilatuS ook al aangaf, tot voor kort waren 2.5" groter dan 1 TB ook dikker dan normale schijven 12.5 mm ipv 9.5 mm), deze zullen er fysiek wel niet inpassen.

Verwijderd

Topicstarter
Heb nu een 750GB hdd, dus als ik ooit upgrade wil ik wel minimaal naar 1.5/2TB upgraden anders heeft het geen nut. Maar dan moet ik wel eerst zeker weten of het überhaupt kan.

http://hddcaddy.com/nl/as...53-n55-n56-hdd-caddy.html

Bij mij past een 12,7mm hdd inderdaad niet.

• S3nz
  • Registratie: Oktober 2012
  • Laatst online: 15-07-2022

S3nz

Modder in opleiding

Of een externe hdd?

FX6300 4Ghz - H100i - Gigabyte GA-970A-UD3P - XFX HD 6870 - Crucial Ballistix 2x4GB - FD Core 1000 Modded (work in progress)

Pagina: 1