Net van een vriend gehoord waarom hij niet overstapt, als Telegram te groot wordt nemen ze ook die over, als het groot genoeg wordt bestaat de kans dat Google het over zou nemen als tegenreactie op de (nog niet goedgekeurde) overname van Whatsapp door Facebook.
De overname is nog niet definitief, en zullen ze dan in het weekend de servers gaan verplaatsen? Het is nu overdag in Amerika, waar het volgens mij het meeste gebruikt wordt. Daarnaast duurt migratie wss. wel wat langer dan een zaterdag avondje... Denk dat ze "gewoon" worden lastig gevallen door DDOS.DeVins schreef op zaterdag 22 februari 2014 @ 22:24:
De servers van WA worden verplaatst naar de FB datacenters, iig dat las ik op talk.maemo.org.
Niks aan de hand dus.
"We're experiencing connection issues in Europe caused by the avalanche of new users. We're getting it fixed asap."
https://twitter.com/telegram/status/437335049923727360
Ik moest even lachen, zo voelt het wel
Ik probeer naar Telegram over te stappen, maar ik krijg krijg geen sms'je en ik word niet gebeld.
Ik zie al hoge rookpluimen van het kantoor in Berlijn.
downtime van whatsapp had voor telegram niet beter gepland kunnen zijnPaul - K schreef op zaterdag 22 februari 2014 @ 22:26:
"We're experiencing connection issues in Europe caused by the avalanche of new users. We're getting it fixed asap."
Ryzen 7 7800X3D - Gigabyte B850 AORUS ELITE - Sapphire Nitro+ Radeon RX 9070 XT - Fractal Design Meshify 3 - Arctic Liquid Freezer III Pro 280 - Kingston Fury Beast 32GB - WD_Black 2TB
Dit voegt niets toe.
[ Voor 80% gewijzigd door RoD op 22-02-2014 22:50 ]
De servers liggen in Londen dus voor de veiligheid is er geen verschil tussen Telegram en Whatsapp, VK speelt alles door naar de VS, even onveilig.Holland1994 schreef op zaterdag 22 februari 2014 @ 22:26:
[...]
Ik moest even lachen, zo voelt het wel
Ik probeer naar Telegram over te stappen, maar ik krijg krijg geen sms'je en ik word niet gebeld.
Ik zie al hoge rookpluimen van het kantoor in Berlijn.
Behalve dat landen zoals India gewoon access hebben tot de Blackberry-servers3x3 schreef op zaterdag 22 februari 2014 @ 22:18:
[...]
Het enige encrypted netwerk dat het nog doet en cross platform is Is de oudste encrypted messenger. BBM.
"Always remember to quick save" - Sun Tzu
Draag inhoudelijk iets bij of post gewoon niet.
[ Voor 79% gewijzigd door RoD op 22-02-2014 22:49 ]
Off-topic: Daarom is het wachten op hemlis.Mizgala28 schreef op zaterdag 22 februari 2014 @ 22:29:
[...]
De servers liggen in Londen dus voor de veiligheid is er geen verschil tussen Telegram en Whatsapp, VK speelt alles door naar de VS, even onveilig.
Probeer op je mobiel.anandus schreef op zaterdag 22 februari 2014 @ 22:41:
[...]
Je linkje naar dat fake-account doet het niet
Doet het nog steeds niet 
Maar het doet toch al vermoeden dat het fake is gezien dat linkje..
Overigens heeft het nieuws inmiddels ook de frontpage van Tweakers bereikt; die noemt een mogelijke DDOS-aanval de oorzaak van de downtime van whatsapp.
Overigens heeft het nieuws inmiddels ook de frontpage van Tweakers bereikt; die noemt een mogelijke DDOS-aanval de oorzaak van de downtime van whatsapp.
Linkje doet het gewoon hoordutchgio schreef op zaterdag 22 februari 2014 @ 22:51:
Doet het nog steeds niet
noMSforme schreef op zaterdag 22 februari 2014 @ 21:40:
[...]
Erg vreemd dat niemand van jou contacten over is. Of je hebt een hele speciale vrienden groep.
9:20 AM - 22 Feb 2014
Hey Guys, how many users do you have in holland now?
TG: 800,000 users from the Netherlands and counting.
https://twitter.com/telegram/status/437275755312345089

In totaal niet in NL alleen dus.
telegram doet t weer hier
Ryzen 7 7800X3D - Gigabyte B850 AORUS ELITE - Sapphire Nitro+ Radeon RX 9070 XT - Fractal Design Meshify 3 - Arctic Liquid Freezer III Pro 280 - Kingston Fury Beast 32GB - WD_Black 2TB
Telegram werkt alweer ~15 á 20 minuten hier.
Xbox live: Ghesous | Polo AW GTI 275pk, 450nm
Whatsapp werkt sinds 10 minuten, maar niet bij al mijn vrienden.
heeft nog best even geduurd imho ..dutchgio schreef op zaterdag 22 februari 2014 @ 22:51:
Ik vind het persoonlijk nogal wat, wat hier gaande is allemaal
.. ten eerste de 19 MILJARD die voor een chatprogje betaald word .. like WTF ?!?!?!
En nu in paniek(?) vertrekt men van Whatsapp .. het verwijderen van de accounts en gegevens trekt een dikke wissel op de servers .. of een stel scriptkiddies hebben inmiddels hun scriptjes in elkaar geflanst en hoppaaa .. heel de wereld onbereikbaar via Whatsapp !!
En ondertussen schieten de medewerkers van Telegram in de stress en breekt het zweet ze uit bij het zien van de 100 nieuwe aanmeldingen per seconde!! Like whut??
Ik vind dit best heftig .. en de overeenkomst is nog niet eens rond idd. Zou het op deze manier überhaupt nog wat worden??? Of ziet Facebook de bui hangen en trekken ze zich terug?
of het is idd een NSA pluginnetje die geïnstalleerd wordt en tegelijkertijd worden de database(s) en transaction logs ff gebackupped .. weekend onderhoud
heavy sh*t indeed ..

/me erbij pakt
[ Voor 3% gewijzigd door Alfa Novanta op 22-02-2014 23:29 ]
My Youtube channel: Alfa Novanta
AMD Ryzen 7 5800X | ASRock X470 Taichi | 32GB Kingston HyperX Predator DDR4-3200 RGB | Gigabyte RTX3090 Gaming OC 24GB GDDR6 | Windows 10 x64 | HP Reverb G2
Ik bid dat FB zich terugtrekt.
En dat Google ook wegblijft, liever geen overname en als wel dan zelfs liever door Microsoft dan Google of FB.
En dat Google ook wegblijft, liever geen overname en als wel dan zelfs liever door Microsoft dan Google of FB.
Telegram doet het hier al weer eventjes, ook via de desktop app weer. Lijkt er op dat ze alles weer onder controle hebben.
ghehe .. trouwens, wat zou Facebook ondertussen waard zijn mocht Google op ideeën komen?
AMD Ryzen 7 5800X | ASRock X470 Taichi | 32GB Kingston HyperX Predator DDR4-3200 RGB | Gigabyte RTX3090 Gaming OC 24GB GDDR6 | Windows 10 x64 | HP Reverb G2
Explain please.ing._Buttje schreef op zaterdag 22 februari 2014 @ 23:13:
ghehe .. trouwens, wat zou Facebook ondertussen waard zijn mocht Google op ideeën komen?
http://thingsthatarecheaperthanwhatsapp.tumblr.com/ing._Buttje schreef op zaterdag 22 februari 2014 @ 23:02:
[...]
.. ten eerste de 19 MILJARD die voor een chatprogje betaald word .. like WTF ?!?!?!Kommop .. een gebouwtje met 50 gastjes erin en een zwik hardware .. wat zal dat waard zijn?? Een tonnetje of wat?? Nog zeker geen miljoen lijkt me .. en dan 19 MILJARD ervoor dokken ..
When I get sad i stop being sad and be awesome instead
Gewoon ...
een beetje dit idee ..

btw ... bij Whatsapp op kantoor zit het personeel momenteel met de handen in het haar !!!!!

[ Voor 15% gewijzigd door Alfa Novanta op 22-02-2014 23:30 ]
WhatsApp werkt hier weer: België, Proximus.
Zou FaceBook Garantie hebben bedwongen in hun deal?
HYEHEHEHEEHHEEHee, hier had iets zinnigs kunnen staan, maar dat is niet.
Telefoonnummer verifiëren werkt in ieder geval nog niet. Had de laatste APK van de website gehaald waarin laatst gezien uit te schakelen is. Bij wijzigen van die privacy-instellingen knalt whatsapp er alleen steeds uit. Meer mensen hier last van?
Hier ook problemen mee... (Blackberry Z10)mad-dog schreef op zaterdag 22 februari 2014 @ 23:39:
Telefoonnummer verifiëren werkt in ieder geval nog niet. Had de laatste APK van de website gehaald waarin laatst gezien uit te schakelen is. Bij wijzigen van die privacy-instellingen knalt whatsapp er alleen steeds uit. Meer mensen hier last van?
Hij kan dan geen verbinding maken?
Klopt.. Voor dat euvel werkte de boel weer beetje(Iocean X7)Knamix schreef op zaterdag 22 februari 2014 @ 23:41:
[...]
Hier ook problemen mee... (Blackberry Z10)
Hij kan dan geen verbinding maken?
Totdat je de gegevens wist en opnieuw moet verifiërenMizgala28 schreef op zaterdag 22 februari 2014 @ 23:53:
Nou bij mij werkt Whatsapp weer helemaal.
Dat probleem heb ik nietmad-dog schreef op zaterdag 22 februari 2014 @ 23:54:
[...]
Totdat je de gegevens wist en opnieuw moet verifiëren
Ik merk in mijn omgeving iets raars, mensen die Whatsapp massaal dumpten of wel gebruikten en telegram namen, en er geen gebruik van maakten.
En ook mensen die weer terug gaan naar Whatsapp, de meest vreemde is dat er geen duidelijke oorzaak voor blijkt te zijn.
Als je belangrijke contacts nog niet op telegram zitten dan ga je niet WA dumpen lijkt me. Je kunt het toch installeren om het even aan te kijken?
Telegram desktop en telefoon werken weer ok trouwens.
Telegram desktop en telefoon werken weer ok trouwens.
Persecute (indie whatsapp-client) werkt deels, alleen op server 2. 1 en 3 kan ik niet op inloggen. Op een BB die hier ligt met een ander nummer werkt het niet.
antihipsteralliance
Volgens mij ligt het weer plat....
Lag aan mij waarschijnlijk.
Lag aan mij waarschijnlijk.
[ Voor 35% gewijzigd door 42dpi op 24-02-2014 18:55 ]
Si vis pacem, para bellum
Let op:
Reacties als "hier ook!" en "bij mij niet!" voegen niet veel toe. Probeer in elk geval een beetje inhoudelijk te posten, anders heeft dit topic niet zo veel zin.
Reacties als "hier ook!" en "bij mij niet!" voegen niet veel toe. Probeer in elk geval een beetje inhoudelijk te posten, anders heeft dit topic niet zo veel zin.