Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

Verwijderd

Topicstarter
Iemand nog meer last ervan dat Whatsapp en Telegram geen verbinding kunnen krijgen met internet? Met 3G en Wi-Fi niet. Facebook doet het wel gewoon en andere apps. Providers in staking ofzo tegen deze diensten :9

[ Voor 13% gewijzigd door Verwijderd op 22-02-2014 20:00 ]

• gerwim
  • Registratie: Augustus 2010
  • Laatst online: 21-11 19:12
Werkt hier ook beide niet.

Verwijderd

Ik loop hier ook te klieren op dit moment. Dacht dat mijn tel het niet meer aankon.

• WhiteHwk
  • Registratie: December 2011
  • Nu online
Hier werkt beide ook niet .

• OmeJoyo
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 21:59

OmeJoyo

This is me

Jup beide liggen eruit, vreemd toeval, maar er zouden wel eeens een paar hackers zich aan het vervelen zijn geweest.

Never attribute to malice what can be adequately explained by stupidity

• Donool
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 08:24
Telegram werkt hier wel, Whatsapp niet..

• mregeling
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 06-10 20:29
Allebei doen ze het niet nee

• gerwim
  • Registratie: Augustus 2010
  • Laatst online: 21-11 19:12
Ah, telegram werkt weer.

Verwijderd

Topicstarter
Maar waarom ook Telegram? Dat verhaal snap ik juist niet.

• OmeJoyo
  • Laatst online: 21:59

OmeJoyo

This is me

Wellicht is het een wat vriendelijker probleem, Telegram scheen al wat problemen met de capaciteit te hebben, Whatsapp storing, iedereen masaal over ?

Never attribute to malice what can be adequately explained by stupidity

Verwijderd

Topicstarter
OmeJoyo schreef op zaterdag 22 februari 2014 @ 20:12:
Wellicht is het een wat vriendelijker probleem, Telegram scheen al wat problemen met de capaciteit te hebben, Whatsapp storing, iedereen masaal over ?
Denk het ook ja. Nu deed Telegram het weer. Ze zullen de capaciteit niet aankunnen. Vooral storing Whatsapp nu. http://nos.nl/data/nosop3/reader/615064_tab1.html
Daar gaan je klanten. Lekker Telegram promoten.

Verwijderd

Telegram deed het voor mij ff een minuutje niet, maar doet het weer prima inmiddels.. :)

• Paul - K
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 00:20
Telegram lijkt wel te haperen - maar het aantal contacten dat ik opeens zie spring gigantisch omhoog. Perfecte timing zo!

Verwijderd

Telegram erafgegooit, het werkt niet. Maar vraagt wel al mijn persoonlijke contacten op een russische server te zetten.

• D-TECH
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 22-11 17:32
Die laatste zin op Nos.nl ook...

• Mizgala28
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 23:15
Telegram trekt het niet zo te zien.

http://m.nos.nl/artikel/6...troffen-door-storing.html

[ Voor 53% gewijzigd door Mizgala28 op 22-02-2014 20:33 ]

Verwijderd

Hier ook beide diensten meer dan een uur al uit de lucht..!!

• 3x3
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 31-12-2024

3x3

Bbm doet het nog altijd.

| live and give like no one else |

• 50Miles
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 12-11-2021

Aan mijn posts kunnen geen rechten worden ontleend.

• anandus
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online
Verwijderd schreef op zaterdag 22 februari 2014 @ 20:09:
Maar waarom ook Telegram? Dat verhaal snap ik juist niet.
Misschien wordt er het een-en-ander geDDOSt?

"Always remember to quick save" - Sun Tzu

Verwijderd

Bij mij doen ze het beide niet.

• jeroen3
  • Registratie: Mei 2010
  • Laatst online: 22-11 18:36
*aluhoedje opzetten*
Nee joh, de NSA update hun irc filters. Daardoor is alles gewoon eventjes offline
*aluhoedje afzetten*

Telegram heeft het sowieso al moeilijk, exponentiele groei in de laatse paar uren. Zo snel kunnen ze waarschijnlijk geen extra servers kopen.

• 3x3

3x3

En fb chat ook

• beunhaasbaas
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 20-11 18:58
Wat ik raar vind is dat dit niet de eerste storing is van Whatsapp, maar alleen omdat toevallig net het nieuwsbericht de deur uit is dat Facebook het appje heeft gekocht, raakt iedereen in paniek?

Zucht, gewoon wachten. Telegram klapt er natuurlijk ook uit omdat iedereen opeens massaal overstapt op dit moment.

Verwijderd

Wou even kijken op allestoringen.nl hun site ligt ook bijna plat.

Verwijderd

Hier werkt het internet niet.

• H.Boss
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 22-11 00:08

H.Boss

Hugo Boss

Maar de storing is wereldwijd, niet alleen in Nederland.

"Would you prefer my normal method of conflict resolution?" - Dexter Morgan-

• RobertowNL
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 22-11 20:15

RobertowNL

For your gear!

This is crazy. We'are getting 100 new registrations every second. Trying hard to prevent connection issues in Europe.
Trekt een dikke wissel op de servers blijkbaar ;)

[ Voor 18% gewijzigd door RobertowNL op 22-02-2014 21:00 ]

• NeutraleTeun
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 22-11 19:35
RobertowNL schreef op zaterdag 22 februari 2014 @ 20:53:
[...]

DDOS met nieuwe aanmeldingen dus
Is dat ook zo?
Want als WA wereldwijd eruit ligt, dan zijn 100 (genuine) aanmeldingen per seconde geen rare aantallen lijkt mij?

• RobertowNL
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 22-11 20:15

RobertowNL

For your gear!

NeutraleTeun schreef op zaterdag 22 februari 2014 @ 20:57:
[...]

Is dat ook zo?
Want als WA wereldwijd eruit ligt, dan zijn 100 (genuine) aanmeldingen per seconde geen rare aantallen lijkt mij?
Ja, dat bedoelde ik ook min of meer ;). Servers trekken dat + de extra berichten gewoon niet.

• H.Boss
  • Laatst online: 22-11 00:08

H.Boss

Hugo Boss

Die 100 aanmeldingen per seconde zijn bij Telegram..

https://twitter.com/telegram

"Would you prefer my normal method of conflict resolution?" - Dexter Morgan-

• Soldaatje
  • Registratie: Juni 2005
  • Niet online
Het voordeel van gecentraliseerde diensten.

Dan maar weer emailen?

• RnB
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 22:16

RnB

Whatsapp doet het sinds vanavond ook niet meer bij me. Het zal toch geen hint naar de toekomst zijn hè.... :P

• RedHat
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 21-11 18:12
De NSA is een back-up aan het draaien :D

Hier werkt WA inmiddels weer

[ Voor 28% gewijzigd door RedHat op 22-02-2014 21:02 ]

Verwijderd

beunhaasbaas schreef op zaterdag 22 februari 2014 @ 20:48:

Zucht, gewoon wachten. Telegram klapt er natuurlijk ook uit omdat iedereen opeens massaal overstapt op dit moment.
Nee, omdat de servers daar gewoon but zijn.
Toen alternatieven zoals whatsapp zelf, of BBM 10 miljoen mensen per dag erbij kreeg was dat geen probleem.

Al m'n contacten in plain text naar een server achter het ijzeren gordijn sturen om daar opgeslagen te worden voelt niet goed.

• NeutraleTeun
Telegram was net helemaal down.
Nu zijn de contacten weer zichtbaar, maar de berichten nog niet.

Hoop dat Telegram het fixed voordat WA weer up and running is :D

• beunhaasbaas
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 20-11 18:58
Verwijderd schreef op zaterdag 22 februari 2014 @ 21:01:
[...]

Nee, omdat de servers daar gewoon but zijn.
Toen alternatieven zoals whatsapp zelf, of BBM 10 miljoen mensen per dag erbij kreeg was dat geen probleem.
Ja dat is misschien ook waar, maar dat komt deels ook omdat Telegram niet voorbereid is op deze plotselinge groei, op DIT moment. Eenmaal up and running zal er waarschijnlijk ook niets meer aan de hand zijn. In mijn ogen zijn dit soort storingen, mits het daadwerkelijk 'storingen' zijn, leerpunten voor beide kampen.

• Zorian
  • Registratie: Maart 2010
  • Nu online

Zorian

What the fox?

NeutraleTeun schreef op zaterdag 22 februari 2014 @ 21:02:
Telegram was net helemaal down.
Nu zijn de contacten weer zichtbaar, maar de berichten nog niet.

Hoop dat Telegram het fixed voordat WA weer up and running is :D
Telegram lag hier enkele minuten eruit, WhatsApp ligt er nog steeds uit na 4 uur.

Verwijderd

Heb het eens opgezocht, echt een 1 op 1 kopie van WA, daar was de SGS versus de iPhone niks bij.

Wel boeiend om te zien dat iedereen ineens wil overstappen. Alsof je bij Telegram wel zekerheid hebt dat je data veilig is...?

• Capacitor
  • Registratie: December 2008
  • Laatst online: 08:17
Verwijderd schreef op zaterdag 22 februari 2014 @ 21:06:
Heb het eens opgezocht, echt een 1 op 1 kopie van WA, daar was de SGS versus de iPhone niks bij.

Wel boeiend om te zien dat iedereen ineens wil overstappen. Alsof je bij Telegram wel zekerheid hebt dat je data veilig is...?
Het gaat de meesten er niet om of het veilig is, maar dat al je data niet bij één bedrijf komt te liggen. Het gescheiden houden van je Facebook en je chats :)

Verwijderd

Dit topic lijkt meer te veranderen in een whatsapp vs telegram topic zo langzamerhand :p

Overigens gaat het bij mij via de desktop client (telegram) wel goed maar via de tel niet echt

• NeutraleTeun

Die zekerheid heb je nergens?
Wat je wel met zekerheid kunt zeggen is het bout "privacy"beleid van FB.
Daar worden je gegeven met zekerheid 'gebruikt'.
Nogmaals, privacy is niet #1 voor de overstap naar TG.
TG heeft gewoon enorm veel voordelen tov WA.

Verwijderd

Ach, ik vertrouw zo'n beetje alles en iedereen meer dan Facebook en de Amerikaanse overheid. Ik weet best dat de Russische overheid weinig beter is, maar het is meer een gevoelsdingetje denk ik. En stiekem vind ik het wel grappig dat Facebook een appje koopt voor 19 miljard waarna iedereen ervan af gaat, haha. Misschien hebben ze het nu expres platgegooid om te kijken hoe erg het gemist word :+

• Thalaron
  • Laatst online: 00:16
Veilig of niet, die Russen hebben waarschijnlik niet zoveel met de NSA te doen...

Bij FaceBook weet je vrijwel zeker dat je data niet veilig is. Hier liggen ze er ook beide uit btw.

SolarEdge - 18x305Wp Denon (Glas-Glas) 5,49 kWp 120° ZO + Growatt - 15x430Wp Denon (Glas-Glas) 6,45kWp 300° NW

• noMSforme
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 10-03-2022
Kwa privacy maakt het niet zoveel uit. Wel is er zojuist 19 miljard in rook opgegaan.
Daar zie ik de lol wel van in. :D

• Jumpman
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 22-11 20:08
WhatsApp en Telegram liggen hier er ook uit.

Nintendo Network ID: Oo_Morris_oO | PSN: Oo_Morris_oO.

• pven
  • Registratie: Oktober 1999
  • Niet online
Dit heeft er vast mee te maken:
This is crazy. We'are getting 100 new registrations every second. Trying hard to prevent connection issues in Europe.

|| Marktplaats-meuk. Afdingen mag! ;-) || slotje.com for sale || Dank pven! ||

Verwijderd

Zo moet iedereen naar Facebook Messenger om nog te kunnen chatten ;)

Verwijderd

noMSforme schreef op zaterdag 22 februari 2014 @ 21:19:
Kwa privacy maakt het niet zoveel uit. Wel is er zojuist 19 miljard in rook opgegaan.
Ik heb het gevoel dat er een vergelijkbare situatie optreed als bij hyves het geval was na de overname :P .

Overigens snap ik de mensen niet die massaal overstappen naar Telegram voor de privacy omdat:
1. Een grote groep naast whatsapp/telegram nog steeds facebook gebruikt :+
2. Ik niet geloof dat er een Russisch bedrijf is dat zo vriendelijk is om miljarden te steken in serverparken en programmeurs en noem het maar op zonder daar zelf profijt van te hebben. De app heeft (als ik de site van telegram mag geloven) geen advertenties, subscription fees en dergelijke. Dan is er eigenlijk maar één manier om geld te verdienen: met de data.

• Mizgala28
Telegram gaat bij mij weg, geen voordelen tegenover whatsapp.

En als WA verpest wordt mag iedereen mij lekker gaan smsen.

• NeutraleTeun
Mizgala28 schreef op zaterdag 22 februari 2014 @ 21:30:

TG heeft alleen maar voordelen tov WA.
Wellicht dat ze voor jouw gebruik/doeleindes nutteloos zijn, dat kan.
Is een kleine nuance.

• NMe
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 20-11 11:59

NMe

Quia Ego Sic Dico.

noMSforme schreef op zaterdag 22 februari 2014 @ 21:19:
Eerst zien, dan geloven. In mijn vriendengroep is er nog niemand over naar Telegram en ik betwijfel dat een paar uurtjes storing daar iets aan gaat veranderen. Better the devil you know. ;)
NeutraleTeun schreef op zaterdag 22 februari 2014 @ 21:31:
[...]

Is een kleine nuance.
Vrijwel alle "voordelen" die genoemd worden voor Telegram zijn allang ontkracht of afgezwakt.

[ Voor 25% gewijzigd door NMe op 22-02-2014 21:33 ]

'E's fighting in there!' he stuttered, grabbing the captain's arm.
'All by himself?' said the captain.
'No, with everyone!' shouted Nobby, hopping from one foot to the other.

Verwijderd

Mizgala28 schreef op zaterdag 22 februari 2014 @ 21:30:

Nee dat gun ik die laffe telecom providers niet. Eigen dikke schuld dat de inkomsten dalen als je niet je verdienmodel op tijd aanpast. Nu komt KPN met een betaalde, zogenaamd veilige, variant van WA. Echt te makkelijk vind ik dat.

Verwijderd

Verwijderd schreef op zaterdag 22 februari 2014 @ 21:29:
[...]

Ik heb het gevoel dat er een vergelijkbare situatie optreed als bij hyves het geval was na de overname :P .

Overigens snap ik de mensen niet die massaal overstappen naar Telegram voor de privacy omdat:
1. Een grote groep naast whatsapp/telegram nog steeds facebook gebruikt :+ 2. Ik niet geloof dat er een Russisch bedrijf is dat zo vriendelijk is om miljarden te steken in serverparken en programmeurs en noem het maar op zonder daar zelf profijt van te hebben. De app heeft (als ik de site van telegram mag geloven) geen advertenties, subscription fees en dergelijke. Dan is er eigenlijk maar één manier om geld te verdienen: met de data.
Pavel Durov, who shares our vision, supplied Telegram with a generous donation through his Digital Fortress fund, so we have quite enough money for the time being. If Telegram runs out, we'll invite our users to donate or add non-essential paid options.

• Jeroen
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 20-11 18:26

Jeroen

uǝʌ ǝp uɐʌ

Zo heel degelijk zit Telegram blijkbaar ook niet in elkaar: http://unhandledexpressio...stand-back-we-know-maths/

"I don't always test my code, but when I do, I test on production."

• dutchgio
  • Registratie: April 2012
  • Nu online
Is dit heel erg toevallig dat beide diensten het niet doen of is er meer aan de hand?
Dat Telegram het niet doet door de vele registraties oke, maar van whatsapp zou je toch verwachten dat het ook na een overname gewoon blijft werken.. :+

• minimaLL
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 04-11 16:01
Ik vind het een moeilijke kwestie om een standpunt in te nemen in deze zaak.

Langs de ene kant ben ik pro 'de verzuiling': Er wordt namelijk voorkomen dat alles in handen komt te liggen van één organisatie.

Langs de andere kent ben ik contra deze 'verzuiling' omdat je intussen al talloze alternatieven hebt. Indien al je contacten opteren voor een verschillende dienst, maakt dit, dat je binnenkort talloze apps naast elkaar moet draaien om iedereen te kunnen vergelijken. Wat dat betreft vind ik één gemeenschappelijk platform een enorm groot voordeel hebben. In de hoogtijd van MSN Messenger was dat gewoon de norm voor sociaal contact via het net & dat maakte het lekker gemakkelijk.

Maar ik zie hier maar heel weinig mensen die mijn contra-argument hierboven aanhalen. Dit verwondert me toch wel.

Voorlopig ben ik toch eerder geneigd om tegen deze verzuiling te zijn. Als al mijn data in handen komt van één bedrijf denk ik eerder, so what? De verzuiling raakt toch direct aan het gebruiksgemak.

[ Voor 10% gewijzigd door minimaLL op 22-02-2014 21:41 ]

• contrast
  • Niet online
Kijk ook even naar de reacties, Telegram geeft daar tekst en uitleg.

• Luca
  • Registratie: Februari 2013
  • Laatst online: 22-11 20:38
Wil je dan alsjeblieft eerst eens de comments doorlezen..

• NMe

NMe

Quia Ego Sic Dico.

contrast schreef op zaterdag 22 februari 2014 @ 21:38:
[...]

Kijk ook even naar de reacties, Telegram geeft daar tekst en uitleg.
...waar de schrijver van dat artikel, die goed in de materie zit, zich niet in kan vinden. ;)
Verwijderd schreef op zaterdag 22 februari 2014 @ 21:34:
[...]

Pavel Durov, who shares our vision, supplied Telegram with a generous donation through his Digital Fortress fund, so we have quite enough money for the time being. If Telegram runs out, we'll invite our users to donate or add non-essential paid options.
There is no such thing as a free lunch. Wat houdt hij er zelf aan over? If you're not paying, you're not the client. You're the product.

[ Voor 47% gewijzigd door NMe op 22-02-2014 21:41 ]

• noMSforme
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 10-03-2022
NMe schreef op zaterdag 22 februari 2014 @ 21:32:
[...]

Eerst zien, dan geloven. In mijn vriendengroep is er nog niemand over naar Telegram en ik betwijfel dat een paar uurtjes storing daar iets aan gaat veranderen. Better the devil you know. ;)

[...]

Vrijwel alle "voordelen" die genoemd worden voor Telegram zijn allang ontkracht of afgezwakt.
Erg vreemd dat niemand van jou contacten over is. Of je hebt een hele speciale vrienden groep.
9:20 AM - 22 Feb 2014
Hey Guys, how many users do you have in holland now :)?
TG: 800,000 users from the Netherlands and counting.

https://twitter.com/telegram/status/437275755312345089

Verwijderd

Hier ook niemand die ik ken hoor.

• RedHat
Als je het kraakt dan krijg je 200.000 dollar naar wat ik vernomen heb. Dus succes!

• NeutraleTeun
[...]

Sneller dan WA;
Bestanden tot aan 1GB te versturen;
Open API en protocol;
Secret chat en self destruct.

Zijn voor mij toch al enorme "voordelen" die ik nog nergens ontkracht heb zien worden?
Nu is die laatste in mindere mate echt belangrijk, maar verzenden gaat enorm snel, ik kan gewoon via mijn tablet en pc verder chatten. En ik kan zelfs via mijn pc gewoon bestanden in Telegram slepen.

What's there not to like?
In ieder geval beter dan WA.

• BlackLabel01
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 20-11 16:35
Ook wel typisch dat de status account van Whatsapp op twitter niet meer bestaat, althans niet als je via de app op Systeemstatus klikt. Zal Facebook dan toch de 'kill-all switch' hebben omgezet? >:)

• NMe

NMe

Quia Ego Sic Dico.

noMSforme schreef op zaterdag 22 februari 2014 @ 21:40:
[...]

Erg vreemd dat niemand van jou contacten over is. Of je hebt een hele speciale vrienden groep.

Ik weet niet of ze het wel geïnstalleerd hebben. Ik weet alleen dat nog geen van mijn vrienden Whatsapp eraf gegooid heeft. Er zijn wel meer mensen die zo'n app eventjes erop zetten en er vervolgens niets mee doen. Dat heb ik bijvoorbeeld met Viber gedaan. Een installatie betekent niks, een aantal actieve users (1 berichtje per dag voor tenminste 2 weken ofzo) zegt veel meer.

Verwijderd

noMSforme schreef op zaterdag 22 februari 2014 @ 21:40:
[...]

Groter cadeautje had de FSB en vooral de FAPSI niet kunnen krijgen.

[ Voor 5% gewijzigd door Verwijderd op 22-02-2014 21:45 ]

• minimaLL
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 04-11 16:01
België hinkelt met deze multimediadiensten trouwens altijd achterop omdat wij de voorlopers waren waarbij gratis sms'en bij ons abonnement erg gangbaar was.

Ik weet nog dat ik Whatsapp heb leren kennen van Spanjaarden, omdat zij nog moesten betalen voor ieder smsje terwijl data wel in hun abonnement zat. Als je kijkt naar de landen waar de populariteit van WhatsApp en consoorten het hoogste ligt, zijn dit steevast dezelfde landen. Zijn dit dan de landen waar berichten sturen via de mobiele data vanuit deze achtergrond meer ingeburgerd is?

• Vorkie
  • Registratie: September 2001
  • Niet online
https://twitter.com/telegram/status/437313902058426368

Wow! Logisch... nu WhatsApp down is proberen te allemaal telegram!

• NMe

NMe

Quia Ego Sic Dico.

Dat zou boeiend zijn als WA ooit echt traag was geweest. Is het niet, IMO.
Bestanden tot aan 1GB te versturen;
Want dat doe je regelmatig op je telefoon? :?
Open API en protocol;
Dat is een voordeel noch een nadeel.
Secret chat en self destruct.
Ervanuitgaande dat de makers je berichten niet ergens op een server bewaren. Waarom denk je Telegram daar wel in te kunnen vertrouwen?

• NeutraleTeun
NMe schreef op zaterdag 22 februari 2014 @ 21:39:
[...]

...waar de schrijver van dat artikel, die goed in de materie zit, zich niet in kan vinden. ;)

[...]

There is no such thing as a free lunch. Wat houdt hij er zelf aan over? If you're not paying, you're not the client. You're the product.
Waarbij die schrijver ook niet echt veel doet om het te bewijzen.
Als iemand zegt 'kraak het dan' krijgen we te lezen dat hij 'waarschijnlijk toch niet betaald zal worden'.
Alsof het daarom te doen moet zijn? Als je toch al zo zeker bent van de flaws en je terechte kritiek, dan ga je toch gewoon voor je eigen eer/bewijs?

En ik snap je 'nergens voor betalen = zelf product', maar beiden organisaties zijn ingeschreven als 'non-profit'.
Iets waar ik dus meer vertrouwen in heb dan bv Facebook.

• contrast
  • Niet online
[...]

[...]

Dat is dan weer een ander verhaal :)

• RedHat

^^ dat hoeft bij een betaalde dienst niet anders zijn, helemaal tegenwoordig niet meer.

• NMe

NMe

Quia Ego Sic Dico.

NeutraleTeun schreef op zaterdag 22 februari 2014 @ 21:45:
[...]

Waarbij die schrijver ook niet echt veel doet om het te bewijzen.
Als iemand zegt 'kraak het dan' krijgen we te lezen dat hij 'waarschijnlijk toch niet betaald zal worden'.
Alsof het daarom te doen moet zijn? Als je toch al zo zeker bent van de flaws en je terechte kritiek, dan ga je toch gewoon voor je eigen eer/bewijs?
Waarom zou hij weken moeten steken in het breken van een beveiliging alleen om zijn punt te moeten maken? Zijn argumenten zijn steekhoudend en als ik geen vertrouwen had dat ik betaald zou worden voor de tijd die ik erin stak zou ik dat ook niet doen.
En ik snap je 'nergens voor betalen = zelf product', maar beiden organisaties zijn ingeschreven als 'non-profit'.
Iets waar ik dus meer vertrouwen in heb dan bv Facebook.
Ik denk dat je daar bedrogen uit gaat komen. Van Facebook wéét je dat ze rare dingen hebben gedaan maar tegelijkertijd weet je ook dat Facebook die investering in WA niet heeft gedaan puur om een concurrent de markt uit te slingeren. Ze hebben dat waarschijnlijk gedaan om WA succesvol te laten blijven en daarmee de markt in handen te krijgen. Ze kijken dus wel uit voordat ze gekke dingen met WA gaan doen. ;)

De makers van Telegram ken je niet. Waarom denk je hun wél te kunnen vertrouwen?
RedHat schreef op zaterdag 22 februari 2014 @ 21:47:
^^ dat hoeft bij een betaalde dienst niet anders zijn, helemaal tegenwoordig niet meer.
Klopt, maar bij een gratis dienst heb je de garantie dat de maker zich in allerlei bochten moet wringen om geld te verdienen.

[ Voor 10% gewijzigd door NMe op 22-02-2014 21:49 ]

• Freezerator
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 08:52
[...]

[...]

Ik denk dat Telegram er voorlopig op gokt om ook weer voor een absurd bedrag overgekocht te worden. En dan begint de cirkel van overstappende gebruikers misschien weer opnieuw. Wij als "kudde" zullen altijd het produkt blijven. Ik betaal liever die paar euro voor onbeperkt berichten kunnen sturen en de garanties dat het veilig en geheim kan, maar zoiets blijft waarschijnlijk een utopie.

• NMe

NMe

Quia Ego Sic Dico.

Freezerator schreef op zaterdag 22 februari 2014 @ 21:49:
[...]

Ik betaal liever die paar euro voor onbeperkt berichten kunnen sturen en de garanties dat het veilig en geheim kan, maar zoiets blijft waarschijnlijk een utopie.
SMS, tot op zekere hoogte. Daar leest alleen de NSA mee. :+

• RedHat
Overigens ben ik het wel met NME eens, maar ik ga er altijd vanuit dat ik het product ben. Garantie heb je gewoon niet. Overstappen ivm veiligheid is imho ook een drogreden.

• RoD
  • Registratie: September 2004
  • Niet online

RoD

Admin Mobile & FP PowerMod
Modbreak:Dit topic gaat over de storing. Inhoudelijke discussie is prima, maar open daarvoor dan even een apart topic.

• anandus
  • Niet online
[...]

Eerst zien, dan geloven. In mijn vriendengroep is er nog niemand over naar Telegram
Hier ook.
Ik dacht: Voor de zekerheid ook dat Telegram maar installeren.
Alsof Whatsapp, Skype, Viber, Steam- en Facebook-chat niet genoeg apps waren 8)7
Blijkt dat niemand die ik ken het gebruikt. Nouja, hoppakee, weg ermee, dan. Ruimt lekker op :P

• Freezerator
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 08:52
:) Jammer dat het sturen van een mms dan weer buiten de bundel valt, en een video helemaal niet mogelijk is. Niet dat ik wat te verbergen heb, maar het is gewoon onnodig dat er wordt meegelezen, een profiel wordt samengesteld of hoe dan ook in de big data van bedrijven wordt verwerkt.

Inhoudelijk, WA en Telegram zijn nogsteeds down :( :+

• ikbenerniet
  • Registratie: Juli 2011
  • Laatst online: 22:24
Telegram = WhatsApp + MSN

whatsapp is verkocht aan facebook (kan de meeste mensen niks schelen, is een nadeel voor de rest van de mensen) en MSN hebben ze vreemd genoeg bij microsoft zelf stopgezet

nu er een alternatief is die de plus punten van beide succesvolle diensten weet te benutten, en het nog beter doet ook, kan dit alleen maar veel verder uitgroeien. Ik zie Telegram nog wel heel groot worden.

• Kecin
  • Registratie: Juli 2004
  • Niet online

Kecin

Je keek.

Vandaag voor het eerst weer eens een 'sms' gestuurd. Damn wat is zelfs iMessage traag lol.
Volgens mij ben je toch wel af te luisteren en ik vraag me af waarom mensen zich zo druk om maken om het afluisteren. Ze doen het, ja, dat is niet wenselijk of zelfs soms illegaal, erg jammer. Maar we kunnen er niets aan doen. of je verstuurd gewoon geencrypte text naar iemand :-). Verder zal de c2s authenticatie enzo prima zijn maar ik denk dat meerdere overheden een iPhone oid wel makkelijk kunnen aanpassen zodat ze een keylogger installeren.

I am not a number, I am a free man! Geld over? Check m'n V&A

• Arjant2
  • Registratie: Augustus 2007
  • Laatst online: 23:45
blijft erg opvallend dat WA en Telegram op beide moment storing hebben...

• pven
  • Registratie: Oktober 1999
  • Niet online
Arjant2 schreef op zaterdag 22 februari 2014 @ 21:57:
Mwa, WA heeft vast te maken met scriptkiddies die het niet leuk vinden dat FB ze heeft gekocht. En Telegram: tsjah, als WA down gaat dan zoeken mensen tegenwoordig online meteen een alternatief.

|| Marktplaats-meuk. Afdingen mag! ;-) || slotje.com for sale || Dank pven! ||

• anandus
  • Niet online
Arjant2 schreef op zaterdag 22 februari 2014 @ 21:57:
Zoals gezegd, vermoedelijk komt het door de storing bij Whatsapp (oorzaak onbekend, DDOSje gok ik), waardoor mensen Telegram willen uitproberen en de Telegram-servers staan te roken.

• Killerbert
  • Laatst online: 19-11 16:50
Ik vond het ook al raar dat whatsapp het niet deed.
Probeer ik Telegram, doet die het ook niet :F

gelukkig ben ik niet de enigste met 't probleem

Op een dag drink je geen bier meer maar drink je Grolsch... My specs

• anandus
  • Niet online
Goeie nieuws is dat Facebook-chat het wel doet :Y)

• killabee.nl
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 21-11 12:10
Geruchten op verschillende sites zeggen dat Facebook dit met opzet aan het doen is. Dit zodat er meer gebruikers overstappen naar de facebook messenger.
Maar het zal inderdaad wel een DDOSje zijn.

• gekke-gerrit
  • Nu online
killabee.nl schreef op zaterdag 22 februari 2014 @ 22:05:
Geruchten op verschillende sites zeggen dat Facebook dit met opzet aan het doen is. Dit zodat er meer gebruikers overstappen naar de facebook messenger.
Maar het zal inderdaad wel een DDOSje zijn.
dat zou wel het domste zijn als FB hier zelf achter zit! Juist omdat telegram zo in het nieuws is geweest! volgens nos krijgt telegram elke seconde 100 nieuwe aanmeldingen...

Laden doe je met je zonnepanelen

• Zorian
  • Nu online

Zorian

What the fox?

Facebook chat ligt er anders ook doodleuk uit. :') Wil niks verzenden.

• maratropa
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online
The SMS gateways we use to send registration codes are overloaded and slow — 100 SMS per second is too much. Trying to find a solution.

specs

• gekke-gerrit
  • Nu online
Zorean schreef op zaterdag 22 februari 2014 @ 22:08:
Facebook chat ligt er anders ook doodleuk uit. :') Wil niks verzenden.
:X Apple iMessage werkt nog O-)

Laden doe je met je zonnepanelen

• mad-dog
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 21-11 23:55
Facebook zal hier echt niks mee te maken hebben. Overname moet nog goedgekeurd worden.

Verwijderd

BBM werkt ook prima.
:P

Wel bijzonder wat er allemaal speelt op het moment...

• Phntm
  • Laatst online: 22-11 20:38

Phntm

Tlingelingeling

Even over dat linkje die voorbij kwam. Er werd in de comment verwezen naar dit. Ik heb nog geen resultaten gezien en dit is nog steeds de eerste contest. Niemand ook die de prijs nog openlijk heeft geclaimt. Beetje valse redenering maar betekent dit dat de crypto van Telegram toch wel zijn ding doet zoals het hoort?

• Mizgala28
NeutraleTeun schreef op zaterdag 22 februari 2014 @ 21:31:
[...]

Is een kleine nuance.
Niet zozeer nutteloos, even "onvellig".

Sinds overname van Skype hou ik mik niet mee bezig, ik heb geen facebook meer dus aan die berichten kunnen ze niks koppelen, als het echt te erg wordt ga ik vrolijk smsen, daar betaal ik immers voor bij mijn abonnement.

• 3x3

3x3

Het enige encrypted netwerk dat het nog doet en cross platform is Is de oudste encrypted messenger. BBM.

Dat de sms gateways de enige oorzaak zouden zijn van waarom Telegram het niet doet is onzin natuurlijk. Want bestaande gebruikers kunnen ook niet met elkaar communiceren.

• Morrar
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 21-11 21:44
Phntm schreef op zaterdag 22 februari 2014 @ 22:15:
Even over dat linkje die voorbij kwam. Er werd in de comment verwezen naar dit. Ik heb nog geen resultaten gezien en dit is nog steeds de eerste contest. Niemand ook die de prijs nog openlijk heeft geclaimt. Beetje valse redenering maar betekent dit dat de crypto van Telegram toch wel zijn ding doet zoals het hoort?
Het is leuk dat mensen steeds met die link aan komen zetten. De encryptie zal inderdaad lastig te kraken zijn, dat geloof ik meteen. Maar die encryptie is er *alleen* als je een secret chat op zet (dan wordt er p2p encryptie gebruikt). Default chat is dus *wel* te lezen op de server. Kortom, de gemiddelde gebruiker zal zijn berichten gewoon leesbaar op de server zetten.

Verder is er nog steeds het issue van MITM attacks; je breekt dan niet de encryptie, maar doet je gewoon voor als de ontvanger. Daar is nu weinig tegen te doen behalve een *visuele* inspectie van de client encryptie code voor iedere secret chat. Hoeveel mensen ken jij die dat gaan doen? En hoeveel zin heeft het aangezien de andere client dan in de buurt moet zijn...

Maar goed, Telegram ziet er verder best professioneel uit alleen geloof ik niet dat er niet meegelezen kan worden (net zoals bij alle andere alternatieven overigens).

EDIT: Trouwens van de mensen die in de source code van Telegraph zijn gaan spitten; http://gerph.org/diary/2013/diary-dec.html#16_Dec_2013. Aardig wat issues qua memory dus en potentiele mogelijkheden om die te overladen.

[ Voor 6% gewijzigd door Morrar op 22-02-2014 22:29 ]

• spartacusNLD
  • Nu online

spartacusNLD

This is Sparta!!

the end is near >:)

Afbeeldingslocatie: http://i.imgur.com/PhiBXAR.jpg

Ryzen 7 7800X3D - Gigabyte B850 AORUS ELITE - Sapphire Nitro+ Radeon RX 9070 XT - Fractal Design Meshify 3 - Arctic Liquid Freezer III Pro 280 - Kingston Fury Beast 32GB - WD_Black 2TB

• DeVins
  • Registratie: November 2010
  • Laatst online: 27-10-2024
De servers van WA worden verplaatst naar de FB datacenters, iig dat las ik op talk.maemo.org.

Niks aan de hand dus.

antihipsteralliance

Pagina: 1 2 Laatste

Let op:
Reacties als "hier ook!" en "bij mij niet!" voegen niet veel toe. Probeer in elk geval een beetje inhoudelijk te posten, anders heeft dit topic niet zo veel zin.