Problemen met Caiway internet en servicedesk

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sharfer
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 13-03 13:31
Goedemiddag Tweaker,

Ik heb al jaren internet van Caiway, echter is het internet sinds 12 december jl. Erg slecht geworden.
Het begon met de eerste gesprekken met de (dramatisch slechte) helpdesk van Caiway, die tot de conclusie kwam dat een van de 4 hoofdkabels naar het huisje kapot waren. Deze zijn dan nu gemaakt alleen is er een nieuw probleem opgetreden.

Momenteel werkt het internet voor normaal gebruik goed, alleen zodra er een constante verbinding is vereist (online gamen bv) heb ik erg vaak dat mijn verbinding onwijs onstabiel word.

om even een voorbeeld te noemen, tijdens het spelen van league of legends schiet mijn ping van 23 ms opeens naar 800+ en zie ik ook dat mijn verbinding op teamspeak wegvalt en dat er veel package loss is.

Volgens Caiway ligt dit probleem bij mij thuis, zou een van jullie tweakers mij misschien kunnen helpen met het eventueel oplossen of een idee geven wat het probleem kan zijn?

Mvg,

Sharfer

Sharfer#2586

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Onbekend
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 13:16

Onbekend

...

Heb je dat ook bij andere spellen dit probleem?

Kan je een HD youtube filmpje wel normaal afspelen zonder haperingen?

Speel ook Balls Connect en Repeat

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sharfer
Onbekend schreef op zondag 09 februari 2014 @ 17:33:
Heb je dat ook bij andere spellen dit probleem?

Kan je een HD youtube filmpje wel normaal afspelen zonder haperingen?
Dat is een hele goede, met WoW heb ik ook vaak problemen laatste tijd en momenteel kijk ik een vod terug op Youtube en dat gaat wel allemaal goed

EDIT: Mijn video op youtube hangt ook

[ Voor 5% gewijzigd door Sharfer op 09-02-2014 17:35 ]

Sharfer#2586

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D4NG3R
  • Registratie: Juli 2009
  • Nu online

D4NG3R

kiwi

:)

Hoe ziet je LAN er momenteel uit?

Komt d'r in, dan kö-j d’r oet kieken

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sharfer
Mijn LAN is momenteel zo:

Kabel in de meterkast die naar het modem gaat, mijn modem heeft een kabel naar een Router.

Deze router geeft via een kabel door het huis internet aan mijn PC, een eervolle vermelding is dat ik het met een draadloze adapter probeerde het nog veel erger was.

Sharfer#2586

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Megamind
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 10-09 22:45
Kan je iets meer details geven? Welke type abo? Hoeveel mensen gebruiken het internet? Type router/modem etc.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sharfer
Router: Asus RT-N66U
Modem: Aris TM722
Abbonement: Alles in 1 HD relax

Gebruikers: 2 laptops (draadloos) 1 desktop (bedraad) en ca. 2 telefoons

Sharfer#2586

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Onbekend

Onbekend

...

En je test vanaf de computer die de bedrade netwerkverbinding heeft?

Test eens een paar keer met http://speedtest.caiw.net/ en wat zijn daarbij de resultaten?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BeyondThunder
  • Registratie: Januari 2004
  • Nu online

BeyondThunder

Lost Lightning

Klinkt bekend, lees deze draad een door:
[caiway] Conflict over slechte verbinding

Bij mij bleek het toch de wijkkast te zijn waar een defect in zat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sharfer
Onbekend schreef op zondag 09 februari 2014 @ 17:58:
En je test vanaf de computer die de bedrade netwerkverbinding heeft?

Test eens een paar keer met http://speedtest.caiw.net/ en wat zijn daarbij de resultaten?
Ik test inderdaad vanaf mijn desktop (bedraad) de testscores zijn momenteel: 20 ms 34.8Mbit/s down en 3.5 Mbit/sec up.
BeyondThunder schreef op zondag 09 februari 2014 @ 18:00:
Klinkt bekend, lees deze draad een door:
[caiway] Conflict over slechte verbinding

Bij mij bleek het toch de wijkkast te zijn waar een defect in zat.
Ik weet ook bijna zeker dat het probleem aan de wijkkast ligt, alleen Caiway ontkent dit en durft plechtig te beweren dat het probleem bij mij thuis ligt. De enige oplossing die ik zou kunnen proberen is door een monteur langs te laten kopen en dan veel geld moeten neerleggen voor niks..

Sharfer#2586

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BeyondThunder
  • Nu online

BeyondThunder

Lost Lightning

Bij mij is vaak een monteur langs geweest, nog nooit hoeven te betalen. Zorg er voor dat je alles zo simpel mogelijk aansluit en vervang eventueel de kabels, aansluitingen en splitter.
Zorg voor een reproduceerbare situatie.
En hou vol bij Caiway, escaleer eventueel en eis dat je de teamleider wil spreken. Maak het publiekelijk (twitter Webcare), daar zijn ze gevoelig voor.
Ik heb ook sterk gemerkt dat de ene monteur de andere niet is!

Ik weet niet waar je woont, maar ik heb nog een Arris modem liggen waarmee je kan testen,

[ Voor 9% gewijzigd door BeyondThunder op 09-02-2014 18:25 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sharfer
Ja, de monteur bij ons is een goede kerel. Niks om over te klagen.

Ik heb caiway de afgelopen maanden al zo vaak gebeld, dat ik voorrang krijg bij wachtrijen en dat ik gelijk iemand van het care team aan de lijn krijg. Deze mensen, zijn er in mijn opzicht erop uit om het bloed onder je nagels vandaan te trekken zodat ze de lijn op mogen hangen.
Ze hebben 0 interesse nog de neiging om je enig zins te willen helpen.

Ik zal morgen weer gaan bellen, probleem is nu echter dat mijn Teamspeak een ms aangeeft van 1500+ terwijl ik momenteel niet bezig ben met een game.

Ik nagel caiway minstens 15x per week aan de digitale schandpaal inc. foto's van testen uitslagen, maar het enige wat ik dan krijg is zn semi automatische reactie dat mijn router goed is en dat ze het gaan monitoren.

Sharfer#2586

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BeyondThunder
  • Nu online

BeyondThunder

Lost Lightning

Ik weet niet waar je woont, maar ik heb nog een Arris modem liggen waarmee je kan testen. (ik had mijn bericht gewijzigd met deze zin dus ik weet niet of je het gelezen hebt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sharfer
BeyondThunder schreef op zondag 09 februari 2014 @ 18:28:
Ik weet niet waar je woont, maar ik heb nog een Arris modem liggen waarmee je kan testen. (ik had mijn bericht gewijzigd met deze zin dus ik weet niet of je het gelezen hebt.
Ik woon zelf in Hendrik-Ido-Ambacht, maar het modem is het niet. In ieder geval erg bedankt voor het aanbod!

Halverwege december zijn monteurs bezig geweest met de kleine grijze kastjes in de wijk. Sindsdien zijn er problemen ontstaan die er voorheen nooit waren. Ik voel me ook echt een vreselijke zeikerd omdat het internet wel werkt maar gewoon niet goed.

Een groot probleem hier is ook dat 98% van de inwoners nog internet heeft via de kerktelefoon en nooit zouden bellen naar caiway als er problemen zijn.

Het enige wat ik wil, is gewoon na een stage dag / weekend werk dag een beetje gamen.

EDIT:

Foto met kwaliteit zonder game aan
http://imgur.com/wA3ZINJ

[ Voor 4% gewijzigd door Sharfer op 09-02-2014 18:34 ]

Sharfer#2586

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BeyondThunder
  • Nu online

BeyondThunder

Lost Lightning

De aanhouder wint ;-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JeroenV_
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 14-10 11:57
Sluit je pc eens rechtstreeks aan op je modem, dus haal je router er tussenuit. Zo weet je zeker dat het je router ook niet is. Of heb je dat al eens geprobeerd, aangezien dat meestal ook wel wordt gevraagd door een helpdesk?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Onbekend

Onbekend

...

Wel vreemd dat de ping soms piekt, maar dat je geen packetloss hebt....
Rechtstreeks de computer op het modem aansluiten en de rest van het netwerk af halen om te testen is inderdaad wel een goed idee wat JeroenV_ schrijft.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sharfer
Dat heb ik ook al meerdere keren geprobeerd,

Ik kreeg gisteren avond ook een melding van een vriend in mijn wijk, dat hij ook waanzinnge lag had met het spelen van een potje FIFA (online) op de xbox

Sharfer#2586

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Vul de providermonitor van de consumentenbond in.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Neyluzz
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 12-10 21:41
Sharfer, kan je me je postcode en huisnummer in een PB sturen. Ik ga kijken wat ik voor je kan betekenen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sharfer
Neyluzz schreef op maandag 10 februari 2014 @ 11:54:
Sharfer, kan je me je postcode en huisnummer in een PB sturen. Ik ga kijken wat ik voor je kan betekenen.
ik heb je mijn gegevens verstuurd in een pm.

alvast bedankt voor de moeite in ieder geval

Edit:

Gisteren email contact gehad met caiway, ik moet pingen naar bepaalde servers. Echter zou je net zien.. totaal geen probleem gehad. Ook eens lekker!

Nu wachten op het moment dat het mis gaat, terwijl ik klaar zit om al die websites te gaan pingen

[ Voor 29% gewijzigd door Sharfer op 11-02-2014 09:51 ]

Sharfer#2586

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sharfer
Sorry voor de dubbele post,

vandaag lag er een brief op de mat dat wij van glasvezelweken??? een glasvezel verbinding krijgen, althans ze gaan hem soon (tm) aanleggen.

Ook heb ik momenteel weer last van spikes en op basis wat caiway mij vroeg te doen een ping test gedaan naar verschillende servers.

http://imgur.com/zv1TLMm

ping naar google gaf: 1 x 14 ms 1 x 26 ms 1 x 20 ms en als klap 1 x 458 ms
ping naar caiway gafL 1x 69, 1x 173, 1x 81 en een keer 20 ms

Sharfer#2586

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Darkstylo
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 13-10 15:00
hendrik ido ambacht heeft problemen! als het goed is heeft iedereen in H.i.a ook een brief gekregen! glasvezel is coming!

AMD Ryzen 9 5900X • Asus X570 Crosshair VIII Dark Hero • G.Skill Trident-Z F4-3600C16D-32GTZR • EVGA RTX 3080 FTW3 Ultra • WD Black SN850 1TB • Fractal Design Define 7 • Corsair RM750x

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rhodan
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 09:41
Hier ook sinds kort een caiw ambachter.
En hier valt mij ook op dat 's avonds en in de weekenden het niet echt super gaat, gelukkig heb ik ploegendiensten.
Kijk wel uit naar glasvezel.
CAIW Hendrik Ido Ambacht

Diablo 3 profiel Mijn XDA profiel mijn pc specs]

• BeyondThunder
  • Nu online

BeyondThunder

Lost Lightning

Ik zie het draadje al komen "Caiway glasvezel in Hedrik Ido Ambacht". ;-)
In Aalsmeer hebben we het al een tijdje, en ik moet zeggen dat ik er zeer te spreken over ben. In het begin wat gedonder gehad met de Entone (IPTV), maar hier heb ik een nieuw model van gekregen.
Over het algemeen haalt men 10% meer snelheid dan waar je voor betaald. En de latency is ook erg laag.
En best stabiel voor een nieuwe dienst!

• Darkstylo
BeyondThunder schreef op donderdag 13 februari 2014 @ 08:31:
Ik zie het draadje al komen "Caiway glasvezel in Hedrik Ido Ambacht". ;-)
In Aalsmeer hebben we het al een tijdje, en ik moet zeggen dat ik er zeer te spreken over ben. In het begin wat gedonder gehad met de Entone (IPTV), maar hier heb ik een nieuw model van gekregen.
Over het algemeen haalt men 10% meer snelheid dan waar je voor betaald. En de latency is ook erg laag.
En best stabiel voor een nieuwe dienst!
Het gaat alleen nog wel even duren, voordat ze gaan beginnen!

AMD Ryzen 9 5900X • Asus X570 Crosshair VIII Dark Hero • G.Skill Trident-Z F4-3600C16D-32GTZR • EVGA RTX 3080 FTW3 Ultra • WD Black SN850 1TB • Fractal Design Define 7 • Corsair RM750x

Verwijderd

We kunnen ook een draadje beginnen per wijk :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sharfer
Ik heb contact gehad met caiway afgelopen week,

Ze hebben het probleem herkend en ik zou het nog horen hoe of wat.

Echter heb ik sinds donderdagmiddag inc de avond er geen last meer van gehad dus dat is mooi en hoop ook dat ze heb probleem hebben gevonden en opgelost

Sharfer#2586

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Darkstylo
Sharfer schreef op vrijdag 14 februari 2014 @ 17:01:
Ik heb contact gehad met caiway afgelopen week,

Ze hebben het probleem herkend en ik zou het nog horen hoe of wat.

Echter heb ik sinds donderdagmiddag inc de avond er geen last meer van gehad dus dat is mooi en hoop ook dat ze heb probleem hebben gevonden en opgelost
Helaas gisteren weer problemen!

Pagina: 1