Welke PSU voor ASrock C2550D4i

Pagina: 1
Acties:

• mcwaaijer
  • Registratie: December 2013
  • Laatst online: 06-10-2025
Ik ben bezig om wat hardware bij elkaar te zoeken voor mijn nieuw NAS.
Deze moet zeker 5 jaar mee kunnen en het volgende komt er minimaal op te draaien

ZFS
Couchpotato
Sickbeard
SabNZB of NZBget
OwnCloud of iets dergelijks

Ik zal beginnen met mijn HDD's die ik nu heb liggen maar zal later zeker gaan uitbreiden
2TB Green Disk
2x 500GB ST3320620AS
De kast wordt nog een oude Full ATX kast (hij komt toch uit het zicht te liggen)

De volgende hardware wil ik gaan bestellen.
ASRock C2550D4I
Crucial Ballistix Tactical BLT2C4G3D1608ET3LX0CEU
Kingston SSDNow V300

Het moeilijkste vind ik nu om een geschikte PSU bij deze setup te kiezen. Er van uitgaan dat in de toekomst alle Sata sloten gevuld zijn (12*HDD/SSD) Kom ik (denk ik) uit om een peak vermogen van zo'n 150W. maar vaker in Idle een stuk lager (ergens rond de 20W???)

Nu lees ik hier wel dat iedereen erg tevreden is over de Seasonic G-Serie 360Watt maar zijn er nog betere opties? Ook gelet op 12x sata. Met een Y-splitter kom je ook wel ver maar ook dat heeft een max.

• BasRR
  • Registratie: Februari 2010
  • Niet online
De seasonic is niet al te duur en bied goede kwaliteit en een hoge efficiëntie en verwacht dat de efficiënte erg belangrijk is bij jou.
Meeste voedingen zijn het efficiëntst rond de 50% belasting dus dat is ook prima bij jou systeem.

Als je een wat snellere/zwaardere NAS gaat bouwen en extra vermogen nodig heb is dit een goede optie:
Be-Quiet Straightpower E9 400W

• mcwaaijer
Efficiënte is inderdaad belangrijk aangezien het systeem 24/7 moet draaien. Maar dacht dat sweet-spot van voedingen meer rond de 70% lag. Dus ik vind vermogen van de 360W eigenlijk al wat aan de hoge kant. Maar bedankt voor je advies

Verwijderd

Je zou eens kunnen vragen in het voedingen topic [BBG aanschaf] Voedingen - Deel 29 Zie ook voor veel informatie: Het grote zuinige server topic

In Nederland is de efficiëntie volgens mij hoger dan in Amerika. De efficiëntie is inderdaad niet optimaal: http://www.jonnyguru.com/...eviews&op=Story3&reid=313 Zeker niet als je met zo weinig schijven gaat draaien in het begin.

[ Voor 100% gewijzigd door Verwijderd op 08-02-2014 22:24 ]

• mcwaaijer
Gisteren de bestelling rond gemaakt. Het is toch de seasonic geworden. Met namen de prijs was doorslaggevend. Het verschil van de andere in efficiëntie vond ik te klein voor de +/- 20 euro verschil.

Bedankt voor alle adviezen

• mcwaaijer
Voor de mensen die de build willen volgen heb ik een blogje aangemaakt.
http://vsurf.wordpress.com

• Ryatzu
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 09:31
mcwaaijer schreef op zaterdag 22 februari 2014 @ 11:46:
Voor de mensen die de build willen volgen heb ik een blogje aangemaakt.
http://vsurf.wordpress.com
Helemaal goed, ik kwam je blog al tegen op het internet omdat ik ook interesse hebt in het moederbord.
Heb je toevallig al wat metingen gedaan kwa energie vebruik?
Pagina: 1