Inzake in moderatie op reacties

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SinergyX
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 22:25

SinergyX

____(>^^(>0o)>____

Topicstarter
Mijn recente reactie op Nokia bericht, staan er opeens 8x -1 Ongewenst tussen.

Buiten of de inhoud nu echt 'ongewenst' is (zou eerder offtopic zijn), zal het mij persoonlijk niet verbazen dat TMC mij ook gewoon een -1 geeft en vervolgens een reactie plaatst.

Ik ben nu wel eens benieuwd wie dit zijn geweest en het vervolg hierop, nu weet ik niet of er eisen zijn om te mogen modereren, of de waarde van hun 'moderatie' dan wel zo zwaar moet wegen?

Is zoiets ergens aan te vragen/in te zien?

Nog 1 keertje.. het is SinergyX, niet SynergyX
Im as excited to be here as a 42 gnome warlock who rolled on a green pair of cloth boots but was given a epic staff of uber awsome noob pwning by accident.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rob_erwt
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 17:54

rob_erwt

What does this button do?

Dit past denk ik beter in TMF, dus ik geef hem even een zetje over de schutting: GR >> TMF

Never underestimate the power of stupid people in large groups

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Señor Sjon
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 15:42
Bij Windows/Nokia/Apple/Samsung topics kan je helaas fanboy moderaties verwachten.

This is my signature. There are many like it, but this one is mine.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SRich
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 30-11-2023
FF om op je opmerking te reageren

SinergyX in 'nieuws: Screenshots Windows 8.1 GDR1 tonen vastpinnen Modern UI-apps op taakbalk'
Dit is gewoon een troll, dus terecht een -1

Tevens kan je ook in mod topic terecht voor dit soort vragen
Het kleine-mismoderatietopic deel XXVII

@hierboven geef gewoon een normale reactie

Edit
Zie dat ik de verkeerde link heb gepakt
SinergyX in 'nieuws: Nokia verkoopt minder Lumia's dan kwartaal eerder'
Wat stond er voor je edit
Want 8x -1 betekent dat er minimaal 2 mensen er een -1 aan hebben toegekend. Het is nu een +1

[ Voor 39% gewijzigd door SRich op 23-01-2014 13:46 ]

Het grote adblocking topic

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Herman
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 00:09

Herman

FP ProMod
SinergyX schreef op donderdag 23 januari 2014 @ 13:27:
Mijn recente reactie op Nokia bericht, staan er opeens 8x -1 Ongewenst tussen.
Ik vermoed dat je deze reactie bedoelt? SinergyX in 'nieuws: Nokia verkoopt minder Lumia's dan kwartaal eerder'
Ik ben nu wel eens benieuwd wie dit zijn geweest en het vervolg hierop, nu weet ik niet of er eisen zijn om te mogen modereren, of de waarde van hun 'moderatie' dan wel zo zwaar moet wegen?

Is zoiets ergens aan te vragen/in te zien?
Het is voor users niet mogelijk om te zien wie hun modereert. Mocht je verkeerd worden gemodereerd, dan kun je dit in het mismoderatietopic aangeven. Eventuele mismodders worden zo op deze wijze ook gespot en daar wordt dan op ingegrepen. Dat is echter aan de crew en het lijkt me ook niet verstandig om het anonieme uit het moderatiesysteem te halen.

Users kunnen met een boost hun weging verhogen van 2 naar 6. De score zegt dus weinig over hoeveel modders je naar beneden gemod hebben.

Tweakers.net Moddereter Forum | Vragen over moderatie op de FrontPage? Het kleine-mismoderatietopic

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Señor Sjon
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 15:42
SRich schreef op donderdag 23 januari 2014 @ 13:38:
..

@hierboven geef gewoon een normale reactie
Wut? Dat is een normale reactie. Het manco aan het huidige modsysteem is dat dit vaak als een +1/-1 systeem wordt gezien zoals actief op andere sites. Je komt dan snel op -1 mods uit i.p.v. 0. En dit komt vooral voor bij de hardlopende onderwerpen als patentzaken met tegenstellingen en concurrenten. Zoals Apple/Samsung, iOS/Android, Windows 7/8, etc.

Hier is al een ander topic over om input te geven aan een nieuw systeem.

Maar nog even als voorbeeld een reactie van mijzelf: Señor Sjon in 'nieuws: Nintendo denkt twee derde minder Wii U's te verkopen dan verwacht'
De edits waren niet heel ingrijpend, dus verklaar deze spread dan maar aan moderaties.
+3 Spotlight 7
+2 Informatief 12
+1 On-topic 8
0 Off-topic / Irrelevant 2
-1 Ongewenst 2

Zo is er ook een UPC onderwerp geweest die rood kleurde door de moderaties.

This is my signature. There are many like it, but this one is mine.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SinergyX

SinergyX

____(>^^(>0o)>____

Topicstarter
SRich schreef op donderdag 23 januari 2014 @ 13:38:
Wat stond er voor je edit
Want 8x -1 betekent dat er minimaal 2 mensen er een -1 aan hebben toegekend. Het is nu een +1
Volgens mij snap jij niet echt mijn vraag.. Ik snap hoe moderatie werkt.
Herman schreef op donderdag 23 januari 2014 @ 13:53:
Het is voor users niet mogelijk om te zien wie hun modereert. Mocht je verkeerd worden gemodereerd, dan kun je dit in het mismoderatietopic aangeven. Eventuele mismodders worden zo op deze wijze ook gespot en daar wordt dan op ingegrepen. Dat is echter aan de crew en het lijkt me ook niet verstandig om het anonieme uit het moderatiesysteem te halen.

Users kunnen met een boost hun weging verhogen van 2 naar 6. De score zegt dus weinig over hoeveel modders je naar beneden gemod hebben.
Gaat mij niet zozeer om 'verkeerd', maar om 'nutteloze' moderaties. Ik weet vaak genoeg wanneer ik bewust een -1 post neer zet (Linux, tja), meestal maakt het me dan niet uit of ik nu +1 of +2 ga krijgen (als ik karma-verslaafde zou zijn, zou ik wel in populaire berichten reageren, de minder populaire worden amper gemodereerd).

Maar gaat mij meer om het punt, wat voor waarde heeft deze -1 gehad als dit is gedaan door iemand die gewoon random op de FrontPage wat moderaties rondslingert of mogelijk gewoon haat richting mij heeft? (geval van de Xbox/PS4 berichten was dit vaak het geval).

Ik heb wel meer van zulke posts gehad (aantal +2) waar gewoon -1 moderaties tussenzaten, ik neem aan dat jullie niet een compleet tracking-systeem hebben wie welke moderatie doet en welke afwijking daar in zit (dus geen mismodders, maar meer 'structureel troll-modders').

Im as excited to be here as a 42 gnome warlock who rolled on a green pair of cloth boots but was given a epic staff of uber awsome noob pwning by accident.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Herman

Herman

FP ProMod
De -1 moderaties die jij ontvangt, zijn telkens van verschillende users. Je wordt dus niet structureel door een bepaalde user naar beneden gemod.

Bovengenoemde is inderdaad handwerk. Er is niet specifiek een systeem die modders eruit filtert die telkens $User downvote. Maar mijn ervaring is dat dit snel genoeg opvalt :)
edit:
Of lees ik je vraag verkeerd? :P

[ Voor 7% gewijzigd door Herman op 23-01-2014 14:43 ]

Tweakers.net Moddereter Forum | Vragen over moderatie op de FrontPage? Het kleine-mismoderatietopic

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SinergyX

SinergyX

____(>^^(>0o)>____

Topicstarter
Dat was inderdaad deel van de vraag :P

Andere deel was, zijn dit ook users die daadwerkelijk wat 'bijdragen' aan T.net, of gewoon one-hit wonders die we recent nog met flinke regelmatig in de PS4 topics zagen? (ik weet niet of er voorwaarden zijn om te kunnen modereren).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Herman

Herman

FP ProMod
Op dit moment krijg je automatisch bij je gebruikersaccount de mogelijkheid om te modereren. Wel heb je dan nog een lage weging (1x). Achter de schermen zijn we aan het nadenken om dit iets in te perken om het niveau van moderaties te verbeteren. Denk aan bijvoorbeeld geen moderatierechten bij negatieve karma, eerst kennisnemen van modFAQ alvorens modereren etc.
Een verband met de PS4 topics kan ik overigens zo niet zien :)

Pagina: 1