Delidded 4770K 4.7GHz @ H220 || Gigabyte Z87X-UD4H || 16GB @ 2400MHz || Gigabyte GTX 760 || 2x128GB Samsung 830 @ RAID-0 & WD 3 TB || Iiyama XB2483HSU-B1 || Synology DS916+ 3x6TB + 120GB SSD Cache || Synology DS213+ 6TB backup
Lekker bezig Ethereum.

en daar heb ik mijn beroep van gemaakt
Thanks, ik moet me nog meer in verdiepenSmiGueL schreef op dinsdag 10 augustus 2021 @ 19:24:
[...]
Volgens mij gaat de Merge onder Shanghai vallen.
Eerst komt Altair trouwens nog, er is inmiddels bekend dat deze op 19 augustus live gaat op testnet. (Pyrmont, epoch 61650)
Wel mooi aan de Beacon Chain is dat deze forks tot op de minuut nauwkeurig te plannen zijn, omdat er tussen elk block exact 12s zit.
Altair is imo wel wat nadeliger voor de 'kleinere' validators, omdat de verdeling iets meer op geluk gebaseerd is.. Maar long term maakt dit uiteraard weinig uit.
Verder zorgt het voor wat hogere inactivity & slashing penalties.
En maakt deze Light Clients (als Lodestar) mogelijk.
Meer info hier:
https://www.reddit.com/r/...hat_changes_to_expect_for

Hehe ik dacht dat dit het Ethereum 2.0 topic was;
Maar zojuist is er weer een geweldige stap gemaakt in de ontwikkeling van Ethereum.
Delidded 4770K 4.7GHz @ H220 || Gigabyte Z87X-UD4H || 16GB @ 2400MHz || Gigabyte GTX 760 || 2x128GB Samsung 830 @ RAID-0 & WD 3 TB || Iiyama XB2483HSU-B1 || Synology DS916+ 3x6TB + 120GB SSD Cache || Synology DS213+ 6TB backup
Heeft de merge plaatsgevonden?
PSN: DutchTrickle PVoutput
jaMaverick schreef op donderdag 15 september 2022 @ 08:47:
Heeft de merge plaatsgevonden?
[*] Error 45: Please replace user
Volg je bankbiljetten
Ik had wat ETH op mijn binance account in de ETH 2.0 staking gedaan. Dat stond sindsdien als BETH op mijn spot account. Nu had ik verwacht dat het na de merge weer ETH zou worden, maar het blijft BETH, die ik tegen een wisselkoers van 0.98 kan omwisselen voor ETH.
Iemand een idee of BETH ooit nog vanzelf ETH wordt? Of moet ik omwisselen?
Zie https://www.binance.com/e...380ff445ea5e587563be03f59TalentedMrRiple schreef op donderdag 29 september 2022 @ 14:21:
Ik had wat ETH op mijn binance account in de ETH 2.0 staking gedaan. Dat stond sindsdien als BETH op mijn spot account. Nu had ik verwacht dat het na de merge weer ETH zou worden, maar het blijft BETH, die ik tegen een wisselkoers van 0.98 kan omwisselen voor ETH.
Bedankt voor het antwoord. Ik lees (o.a.):
With BETH’s launch, Binance aims to support users who trade or hold ETH on Binance platform during the 18-24 months needed to lock in Ethereum on-chain. Users can use BETH to redeem ETH after the formal launch of Ethereum 2.0 (also known as Eth2) and Binance Staking helps keep your tokens safe no matter what happens during the Ethereum 2.0 rollout.
-> Is de formal launch nu dan nog geen feit?
Niemand die mij kan vertellen via welke stappen ik op Binance mijn BETH in ETH kan omzetten? Het kan via een trade, maar tegen een koers van 0,984 en dat vind ik toch wel te weinig.
Alvast bedankt voor de hulp,
De mogelijkheid om te unstaken bestaat nog niet (dit geldt voor alle ethereum die gestaked is richting 'Ethereum 2'. Op binance (en sommige andere platformen) is het echter wel mogelijk om een token die je krijgt bij staken te verhandelen en daarmee je recht op de gestakte ethereum te verkopen. Het unstaken zou (als ik het goed heb gegoogled) kunnen vanaf de shanghai upgrade (verwacht ergens half 2023 maar pin me daar niet op vast).TalentedMrRiple schreef op woensdag 26 oktober 2022 @ 18:24:
Niemand die mij kan vertellen via welke stappen ik op Binance mijn BETH in ETH kan omzetten? Het kan via een trade, maar tegen een koers van 0,984 en dat vind ik toch wel te weinig.
Ok, dank je wel voor het zoeken. Ik kon het zelf niet vinden maar met de Shanghai upgrade in de zoekterm is de bevestiging wel te vindenfreeki91 schreef op donderdag 27 oktober 2022 @ 09:46:
[...]
De mogelijkheid om te unstaken bestaat nog niet (dit geldt voor alle ethereum die gestaked is richting 'Ethereum 2'. Op binance (en sommige andere platformen) is het echter wel mogelijk om een token die je krijgt bij staken te verhandelen en daarmee je recht op de gestakte ethereum te verkopen. Het unstaken zou (als ik het goed heb gegoogled) kunnen vanaf de shanghai upgrade (verwacht ergens half 2023 maar pin me daar niet op vast).
Shanghai upgrade is klaar, over 2 dagen worden de BETHjes weer ETHjes
Ik weet me ff geen raad.
Ik heb als beginner alle instructies opgevolgd op mijn Finst account. Om mijn USDT te verplaatsen naar een andere exchange. Alles dubbel gechekt en op confirm gekdrukt. Juiste netwerk, USDT adres, alvorens de send-to adres gewhitelist volgens de app-instructies. Nu blijkt ergens op de website van Finst dat ze ook nog een screenshot van de ontvangende adres willen (maar er staat 'may' require).
Maarja dit kan dus verklaren waarom het al 4 uur staat op Pending. En ik wil weten of ik deze transactie nog kan annuleren. Of kan achterhalen of Finst niet de transactie tegenhoudt. Want ik heb die crypto nodig. Ik kan hem niet vinden op Etherscan.io. Er staat no transactions. Ik kon geen andere adres vinden. Mene: Wallet/deposit/USDT en dan zie ik een USDT wallet adres. Deze kun je toch gebruiken om op Etherscan te kijken?
Finst is hele weekend natuurlijk afwezig. Ik heb natuurlijk wel een email gestuurd met een screenshot van het adres. Maar nu ben ik mischien te laat voor een project. Op zaterdag werken ze natuurlijk niet.
Wat kan ik nog proberen behalve wachten?
Ik heb als beginner alle instructies opgevolgd op mijn Finst account. Om mijn USDT te verplaatsen naar een andere exchange. Alles dubbel gechekt en op confirm gekdrukt. Juiste netwerk, USDT adres, alvorens de send-to adres gewhitelist volgens de app-instructies. Nu blijkt ergens op de website van Finst dat ze ook nog een screenshot van de ontvangende adres willen (maar er staat 'may' require).
Maarja dit kan dus verklaren waarom het al 4 uur staat op Pending. En ik wil weten of ik deze transactie nog kan annuleren. Of kan achterhalen of Finst niet de transactie tegenhoudt. Want ik heb die crypto nodig. Ik kan hem niet vinden op Etherscan.io. Er staat no transactions. Ik kon geen andere adres vinden. Mene: Wallet/deposit/USDT en dan zie ik een USDT wallet adres. Deze kun je toch gebruiken om op Etherscan te kijken?
Finst is hele weekend natuurlijk afwezig. Ik heb natuurlijk wel een email gestuurd met een screenshot van het adres. Maar nu ben ik mischien te laat voor een project. Op zaterdag werken ze natuurlijk niet.
Warrig verhaal, zowiezo in een verkeerd topic. Pending op een exchange houdt in dat hij nog niet verstuurd is. Ik heb geen ervaring met Finst, en of zij in het weekend werken (meeste exchanges wel). Gewoon geduld hebben dus.Technewbie schreef op zaterdag 27 januari 2024 @ 05:57:
Ik weet me ff geen raad.
Noob-vraag: Wat is tegenwoordig de goedkoopste manier om ETH van/naar EUR om te zetten?
Ik heb gelezen over Layer 2 en swaps, maar snappen doe ik het niet.
Op https://app.uniswap.org/swap zie ik dat de meeste token toch aardig wat ETH gas kosten, van ETH naar WETH kost niets. Maar Bitvavo kan weer niks met WETH lijkt het.
Hoewel ik op uniswap de netwerkkosten niet terug zie in "jij ontvangt":
:fill(white):strip_exif()/f/image/tSOqWoyibiE3kjal4JK7vTfz.png?f=user_large)
:fill(white):strip_exif()/f/image/x4rIMoSu4VT0kO3TbbqECbqy.png?f=user_large)
Kortom, hoe valt er met crypto te handelen zonder steeds de gas fees kwijt te zijn?
Ik heb gelezen over Layer 2 en swaps, maar snappen doe ik het niet.
Op https://app.uniswap.org/swap zie ik dat de meeste token toch aardig wat ETH gas kosten, van ETH naar WETH kost niets. Maar Bitvavo kan weer niks met WETH lijkt het.
Hoewel ik op uniswap de netwerkkosten niet terug zie in "jij ontvangt":
:fill(white):strip_exif()/f/image/tSOqWoyibiE3kjal4JK7vTfz.png?f=user_large)
:fill(white):strip_exif()/f/image/x4rIMoSu4VT0kO3TbbqECbqy.png?f=user_large)
Kortom, hoe valt er met crypto te handelen zonder steeds de gas fees kwijt te zijn?
Hoe is het toch mogelijk dat de enige crypto met echte usecases hier bijna geen aandacht krijgt? Net als overal overigens.
Voor mij is het vrij simpel. Waarom ETH kopen als je ook Bitcoin kunt kopen? Bitcoin doet het beter.almelo15 schreef op donderdag 8 augustus 2024 @ 12:31:
Hoe is het toch mogelijk dat de enige crypto met echte usecases hier bijna geen aandacht krijgt? Net als overal overigens.
Daarnaast heeft ETH voor mij nog nadelen zoals bijv. de eigenaar. Vitalik morgen de pijp uit = -50%?
Mooie van Bitcoin is juist dat er geen CEO/Aandeelhouders zijn. Geen invloeden van buiten af die de boel kunnen verstoren. ETH was een hype (moet eerlijk toegeven dat het veel langer duurde als ik verwacht had) maar die lijkt nu wel over te zijn.
In het verleden heb ik zeker wel ETH gehad maar heb het laatste beetje 6 maanden geleden verkocht en het komt hier ook niet meer binnen.
ETH/BTC over de laatste 3 jaar:
/f/image/nZTnjz67qp9xQa9wpg5Kuoun.png?f=fotoalbum_large)
[ Voor 27% gewijzigd door Nopheros op 08-08-2024 12:47 ]
Ja precies, dan kijk je dus naar prijs op dit moment? Vanuit dat oogpunt gezien denk ik overigens ook dat eth momenteel een veel slimmere investering is. Eth is nu veel "goedkoper" en het is natuurlijk wachten tot eth binnenkort in een paar maanden tijd die eth/btc koers weer heeft omgedraaid. Of dit zou nu ineens de eerste circle ooit zijn waarin dat niet gebeurd. Dan moet je idd "een hype" als argument gebruiken.Nopheros schreef op donderdag 8 augustus 2024 @ 12:44:
[...]
Voor mij is het vrij simpel. Waarom ETH kopen als je ook Bitcoin kunt kopen? Bitcoin doet het beter.
Daarnaast heeft ETH voor mij nog nadelen zoals bijv. de eigenaar. Vitalik morgen de pijp uit = -50%?
Mooie van Bitcoin is juist dat er geen CEO/Aandeelhouders zijn. Geen invloeden van buiten af die de boel kunnen verstoren. ETH was een hype (moet eerlijk toegeven dat het veel langer duurde als ik verwacht had) maar die lijkt nu wel over te zijn.
In het verleden heb ik zeker wel ETH gehad maar heb het laatste beetje 6 maanden geleden verkocht en het komt hier ook niet meer binnen.
ETH/BTC over de laatste 3 jaar:
[Afbeelding]
Eth is al enkele jaren met afstand de meest verhandelde crypto in transacties (lees: Daadwerkelijk gebruik) en dat is ondanks de dalende prijs van eth totaal niet aan het afnemen.
Ik heb vertrouwen in technologie waarbij prijs uiteindelijk zal volgen. Ik investeer dus niet in assets omdat die het beter doen. Ik investeer omdat ik me ergens in heb verdiept en daar vervolgens wel of geen vertrouwen uithaal.
Daarnaast is Vitalik een van de bedenkers en natuurlijk geen eigenaar. Eigenaar van eth zijn de 10.000+ developers die er elke dag op ontwikkelingen. Overigens zijn dat er bij eth ook meer dan welke andere crpyto dan ook (btc included).
Als vitalik morgen komt te overlijden zal dat vast niet meer invloed hebben dan dat Saylor komt te overlijden of dat er ineens met geld geschoven word in de wallet van satoshi zelf. (dat zou natuurlijk veel meer met de prijs van btc doen, maar word voor het gemak altijd even vergeten).
Er is niks momenteel niks dat met btc kan, dat niet met eth kan. Andersom is er heel veel dat met eth kan, maar niet met btc.
Maargoed eigenlijk was mijn vraag oprecht alleen maar, waarom eth in de hele cryptowereld zo weinig aandacht krijgt terwijl de hele crypto min of meer uit ETH en alle kopieersels daarvan bestaat.
Er zijn tal van redenen waarom Ethereum het momenteel slecht doet, hiervoor moet je echter de Crypto geschiedenis in duiken. Om het kort te houden, heb ik 3 belangrijkste redenen waarom Eth het slecht doet en waarom ik minder reden heb om Eth te kopen.almelo15 schreef op donderdag 8 augustus 2024 @ 13:09:
[...]
Ja precies, dan kijk je dus naar prijs op dit moment? Vanuit dat oogpunt gezien denk ik overigens ook dat eth momenteel een veel slimmere investering is. Eth is nu veel "goedkoper" en het is natuurlijk wachten tot eth binnenkort in een paar maanden tijd die eth/btc koers weer heeft omgedraaid. Of dit zou nu ineens de eerste circle ooit zijn waarin dat niet gebeurd. Dan moet je idd "een hype" als argument gebruiken.
Eth is al enkele jaren met afstand de meest verhandelde crypto in transacties (lees: Daadwerkelijk gebruik) en dat is ondanks de dalende prijs van eth totaal niet aan het afnemen.
Ik heb vertrouwen in technologie waarbij prijs uiteindelijk zal volgen. Ik investeer dus niet in assets omdat die het beter doen. Ik investeer omdat ik me ergens in heb verdiept en daar vervolgens wel of geen vertrouwen uithaal.
Daarnaast is Vitalik een van de bedenkers en natuurlijk geen eigenaar. Eigenaar van eth zijn de 10.000+ developers die er elke dag op ontwikkelingen. Overigens zijn dat er bij eth ook meer dan welke andere crpyto dan ook (btc included).
Als vitalik morgen komt te overlijden zal dat vast niet meer invloed hebben dan dat Saylor komt te overlijden of dat er ineens met geld geschoven word in de wallet van satoshi zelf. (dat zou natuurlijk veel meer met de prijs van btc doen, maar word voor het gemak altijd even vergeten).
Er is niks momenteel niks dat met btc kan, dat niet met eth kan. Andersom is er heel veel dat met eth kan, maar niet met btc.
Maargoed eigenlijk was mijn vraag oprecht alleen maar, waarom eth in de hele cryptowereld zo weinig aandacht krijgt terwijl de hele crypto min of meer uit ETH en alle kopieersels daarvan bestaat.
1) Geen store of value i.v.m. oneindige supply + een creator die een winst oogmerk heeft. Oftewel de ontwikkelaars van Ethereum verdienen geld met Ethereum. Ja het is nu deflationair. Maar dat veranderd niks aan het feit dat de ontwikkelaars een incentive hebben om de prijs te doen laten stijgen. Bij Bitcoin zie ik dat anders, het netwerk wijzigt bijna nooit en kan dit ook niet doen zonder dat het publiek hiermee akkoord gaat. Oftewel de ontwikkelaars bepalen veel minder. Ook zijn deze ontwikkelaars een soort vrijwilligers en hebben zij Bitcoin niet gemaakt. Satoshi heeft Bitcoin gemaakt en die is al heel lang afwezig/non actief.
2) De usecase van Ethereum was altijd smart contracts + snelle transacties oftewel DeFi. Als je daarbij op telt punt dat punt 1 ook geldig, dus geen store of value. Dan kun je net zo goed Solana pakken. Want die is veel goedkoper en veel sneller. Heeft dezelfde eigenschappen als Ethereum IMO. Dus ontwikkelaars bepalen wat er gebeurd. Inflatie of niet, dat maakt mijns inziens niet zoveel uit. Alle altcoins draaien mijns inziens op een stukje hype. Dus Solana doet heel veel dingen beter in verhouding met Ethereum. Dus waarom zouden mensen Ethereum op dit moment gebruiken?
3) Overgang naar Layer 2's, Ethereum heeft aanpassingen gedaan in hun road map. Eerst wilden ze Layer 1 gaan opschalen, maar zijn overgestapt naar Layer 2. Allemaal leuk aardig, maar persoonlijk zie je dat het Layer 2 landschap enorm is versplinterd. De ene exchange ondersteund wel een Layer 2 en de andere niet. Naar mijn idee is dit slecht voor de adoptie van Ethereum. Ook zijn deze Layer 2's vaak super gecentraliseerd.
Er zijn nog heel discussies hierover te voeren, maar dit zijn denk ik de 3 redenen dat investeerders of retail momenteel meer kijken naar een Bitcoin of Solana. Daardoor zie je dat Ethereum mogelijk is ondergewaardeerd.
Maar hier zie ik niet heel snel iets in veranderen, tenzij ze wellicht een aanpassing doen in hun road map.
Je kunt het op verschillende manieren interpreteren idd en ik ga niet zeggen dat de ene manier beter is dan de andere.almelo15 schreef op donderdag 8 augustus 2024 @ 13:13:
Als ik overigens goed naar je plaatje kijk is er de afgelopen jaren dus niks met eth/btc gebeurd. van 0,46 naar 0,42. Terwijl het sentiment idd is aflos ethereum verloren is.
Hoe ik er zelf naar kijk:
Sinds januari 2022 wordt eth ten opzichte van BTC alleen maar minder waard. Denken dat dit opeens anders zou worden is naar mijn mening whishfull thinking.
Bitcoin doet het gewoon beter de laatste paar jaren en mijn doel is om mijn vermogen te laten groeien, dus kies ik voor Bitcoin.
Dit is ook zo. Het is alleen juist niet opeens anders. Het zou opeens anders zijn als btc dit door zou zetten en langzaam van eth blijft snoepen.Nopheros schreef op donderdag 8 augustus 2024 @ 14:22:
[...]
Je kunt het op verschillende manieren interpreteren idd en ik ga niet zeggen dat de ene manier beter is dan de andere.
Hoe ik er zelf naar kijk:
Sinds januari 2022 wordt eth ten opzichte van BTC alleen maar minder waard. Denken dat dit opeens anders zou worden is naar mijn mening whishfull thinking.
Bitcoin doet het gewoon beter de laatste paar jaren en mijn doel is om mijn vermogen te laten groeien, dus kies ik voor Bitcoin.
Altijd als eth het goed doet t.o.v. van btc gaat dit heel hard en heel snel. Ik zie geen enkele reden waarom dat dit keer niet zo zou zijn.
De cryptomarkt is niet rationeel en het is niet altijd de dikste tech die prijstechnisch het beste presteert. Dit zie je wel aan een Solana, die gecentraliseerde chain lag vorige run om de haverklap offline maar toch heeft het prijstechnisch een flinke inhaalslag gemaakt vanaf de bodem. En het wordt ook gretig gebruikt om shitcoins mee te katapulteren.almelo15 schreef op donderdag 8 augustus 2024 @ 13:09:
[...]
Ethereum heeft dus last van concurrentie en presteert, in mijn optiek, mede daardoor minder. Ook al kun je er misschien smartcontracts op maken, mensen zitten er in om geld te verdienen. Als een munt speculatief gezien niet presteert dan verplaatst men hun vermogen naar munten die wel presteren.
Trouw nooit met een altcoin geldt daarmee ook gewoon voor Ethereum.
Maar wat nog veel belangrijker is; met de overgang van PoW naar PoS is gebleken dat Ethereum bereid is grote wijzigingen door te voeren in het protocol zodra daar consensus over is bereikt onder developers.
Staat PoW onder druk? Worden we PoS. Men valt over een supply zonder hardcap? Dan worden we deflationair. Ethereum heeft bewezen technologisch vloeibaar te zijn onder druk door sentiment van buitenaf, is daarmee niet langer betrouwbaar, niet trouw aan de ware crypto gedachte en lijkt daarmee zijn doel voorbij te zijn geschoten. Het doet van alles wat.
Met Bitcoin kun je wellicht minder, maar het is wel superieur in hetgene wat het moet doen; indiscriminerende door wiskunde gegarandeerd veilige transacties op een door cryptografie beveiligd netwerk, geïsoleerd van de financiële en economische wereld en tussenkomst van derden. En met de huidige geopolitieke ontwikkelingen in de wereld gaat deze eigenschap misschien wel belangrijker worden dan ooit.
Met andere woorden; wat Ethereum kan, kan een ander muntje beter en goedkoper, aangezien onderliggende technologie toch vloeibaar is gebleken wanneer dat uitkomt.
A man who fears suffering is already suffering from what he fears.
Let op:
Laten we er met zijn allen voor zorgen dat dit topic schoon blijft. Geen referals naar eigen accounts of sites. Spam of vraag en aanbod hoort evenmin in een forumdraadje. Discussies over koers en handelen mogen in Cryptocurrency - handel en koers. Slowchatten niet hier maar bijv. in het Ethereum IRC-Kanaal!
Laten we er met zijn allen voor zorgen dat dit topic schoon blijft. Geen referals naar eigen accounts of sites. Spam of vraag en aanbod hoort evenmin in een forumdraadje. Discussies over koers en handelen mogen in Cryptocurrency - handel en koers. Slowchatten niet hier maar bijv. in het Ethereum IRC-Kanaal!