Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sweebee
  • Registratie: Oktober 2008
  • Laatst online: 20:08
Ik kwam deze toevallig tegen via dealextreme.

http://www.foxoffer.com/s...-helmet-camera-p-659.html

Lijkt mij wel een leuke camera voor op wintersport. Een gopro is mij te duur daarvoor. Voor 80 euro heb je hem thuis.

De cam gebruikt een AR0330 sensor. Dit zegt mij verder weinig, maar misschien is er hier iemand die daar verstand van heeft?

Verder is het natuurlijk handig dat het een clone van de gopro is. Zo kunnen allerlei gopro (mount)accessoires gebruikt worden.

een aantal beelden op youtube:

Dag: YouTube: SJ4000 In-Car Day Footage - 1080p (JMB SynerGiZ)
Avond: YouTube: SJ4000 In-Car Night Footage - 1080p (JMB SynerGiZ)

Wat is jullie mening over deze camera? Hij zal natuurlijk bij lange na niet zo goed als de gopro zijn maar goed.

De camera hoeft ook niet goed te zijn in low-light.

Edit: Wat ik verder kan vinden: sensor formaat: 1/3.2 inch diafragma F2.0

[ Voor 3% gewijzigd door sweebee op 21-01-2014 22:40 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Scirocco
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 02-04-2023
Ik heb geen ervaring met deze camera en weet er vrij weinig over, maar die 1080p video overdag ziet er niet slecht uit. De video van de avond ook niet, maar daar zijn wel compressie- of ruis onderdrukking artefacten te zien..
Waarschijnlijk zal de GoPro het beter doen als de belichting wat moeilijker wordt (lees: veel contrast licht/donker) en de kleuren zullen beter zijn etc
Maar voor 80eu en het gebruik van gopro accesoires, kun je hier geen buil aan vallen lijkt me..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jondezwaan
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 16-06 12:17
Er zijn nauwelijks beelden en reviews te vinden over deze camera. Er is vooralsnog één distribiteur in Nederland (safeye.nl) en die komt mij iets te vaak naar voren in de Google resultaten. Het zou me niets verbazen dat de review in de Pricewatch ook van hen afkomstig is. Ze zijn enorm lyrisch over deze camera, maar de andere modellen (SJ1000 etc.) lijken issues te hebben onder bepaalde omstandigheden, afgaande op bepaalde reviews. Persoonlijk denk ik dat dit uiteindelijk een duurkoop wordt en dat je beter kan wachten op onafhankelijke reviews of een toch door kan sparen voor een bewezen actioncam.

Begrijp me niet verkeerd, ben zelf ook op zoek naar een goedkoper GoPro alternatief, maar wel zonder risico's op miskopen en voor iets meer geld heb je een camera waarbij wél alle ins en outs bekent zijn.

https://www.cimmedia.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• weerstand
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 09-06 19:24
De Techmoan (aanrader) review is online.

http://www.techmoan.com/b...action-camera-review.html

Ik ga deze nu toch maar bestellen ipv de SJ1000.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• iAR
  • Registratie: November 2000
  • Niet online

iAR

Even een bump, naar aanleiding van dit topic ben ik me ook aan het verdiepen in een cam, niet perse deze overigens.

Ik wil voor 70-140 euro een extra camera (omdat de iPhone niet altijd voldoet/handig is). Een dergelijke action cam (hoewel deze niet in hoge fps kan filmen) is compact, goedkoop. Daarnaast kun je de gopro accessoires gebruiken (underwatercase).
Zou ik voor een Canon Ixus compactcamera gaan dan heb je daar wel een optische zoom bij. Onderwater cases zijn weer duurder.

Het is trouwens jammer dat de 1080 filmpjes in 720 op YouTube staan :?
Vind die beelden wel een beetje (hoe noem je het) korreligish.

[ Voor 7% gewijzigd door iAR op 17-08-2014 17:54 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Universal Creations
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 23:46
Het ziet er meer uit als 576p video "opgewaardeerd" naar 1080p en flink wat sharpening toegepast. Ik heb het idee dat je beter op zoek kunt gaan naar een 2de hands GoPro die wel echt 1080p doet, of voor mij part een nette 720p levert.

Sony A7R III | Sigma MC-11 | Sigma 50mm f/1.4 Art | Sigma 135mm f/1.8 Art
Zeiss 21mm f/2.8 | Minolta Rokkor 58mm f/1.2 | Godox V860II

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Haas_nl
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 23-05 21:20
Bediening is ook belangrijk bij deze camera's het is niks zo irritant dat je hele dag zit te kloten met het aan en uit zetten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ThinkPad
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 22:27
Ik heb de SJ4000 gekocht n.a.v. deze review: productreview: Viofo SJ4000 review door Downstar2

Moet zeggen dat de SJ4000 mij perfect bevallen is op vakantie. Gebruikte hem voor snorkelen in zee :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jeppert
  • Registratie: Januari 2013
  • Laatst online: 01-09-2022
Heb deze ook gekocht een tijdje terug. Vanavond de kans om hem te testen tijdens het vuurwerk.
Op het eerste gezicht lijkt deze camera verdacht veel op de GoPro . Het voordeel van deze camera is de berg accessoires die je er bij krijgt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• iAR
  • Niet online

iAR

Mochten Haas_nl, ThinkPad en jesper0438 nog wat willen delen over hun ervaringen: graag. Alleen al om de opmerking van Universal Creations te onkrachten. Hoewel, als ik de filmpjes op youtube zie het daar wel een (soort van) naar uit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jeppert
  • Registratie: Januari 2013
  • Laatst online: 01-09-2022
Ik heb zoals gezegd de camera een beetje getest. Alles wat er in te stellen valt stond automatisch ingesteld. Ik heb het idee dat de camera met HDR modus AAN betere kleuren zal produceren. Dit ga ik morgen testen.
Hier een klein video'tje :
[YouTube: https://www.youtube.com/watch?v=Q1B4tCebMd0]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ramrodwillem
  • Registratie: Augustus 2008
  • Laatst online: 00:18
Tja dit filmpje zeg eigenlijk niet zo veel , hoop op meer bruikbare video,s

• WiLLoW_TieN
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 23:48
Ik wil ook zo een SJCAM SJ4000 bestellen. Dit lijkt mij een "echte" -->

http://www.aliexpress.com...t-Cameras/2030665268.html

En een goede prijs ?

• ThinkPad
Ze zeggen wel dat ie origineel is. Als je met PayPal betaalt kun je ze daar later mee om de oren slaan als hij niet origineel blijkt te zien.

Op eBay ook eens gedaan, stond ook 'original' in de omschrijving (ging om een Samsung USB lader). Was niet origineel, dus ik gemeld bij PayPal en refund gekregen.

Wel even pagina opslaan (PDFje?) of even wat screenshots maken als bewijs.

[ Voor 11% gewijzigd door ThinkPad op 28-08-2014 13:31 ]

• WiLLoW_TieN
Oke en deze komt met 2 batterijen en desktop lader kennelijk.

• WiLLoW_TieN
Waarom zou ik ( en evt. anderen ) de SJ4000 moeten verkiezen boven de Denver AC5000W ?

Dit --> http://www.kruidvat.nl/de...d-action-camera/p/3071209

• Waah
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 22:26
YouTube: SJ4000 vs GoPro Hero3 Black vs Blackvue dr500gw-hd

voor het geld volgens mij geen slechte koop. Ja een GoPro zal beter zijn, maar ook 5x beter??

persoonlijk denk ik dat je beter 2x deze kan kopen, en dan uit 2 hoeken filmen en dit later verwerken tot een filmpje je een leuker overzicht geeft dan 1 GoPro.

Voor de echte videograaf zal de GoPro blijven, maar voor de hobbyist die niet 600+ neertelt voor een fototoestel, zou ik ook niet 350+ neertellen voor een gopro. Ja er is verschil, maar onthoud dat je de beelden later niet naast gopro-beelden gaat houden. Je gaat ze gewoon bekijken. En dan is de kwaliteit van de SJ4000 volgens mij prima.

PS: heb zelf de GoPro black, maar ben dan ook verwend kwa beeldkwaliteit. Maar de SJ4000 zou ik het ook voor doen kwa kwaliteit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WiLLoW_TieN
Iemand nog ideeën over of de SJ4000 of de Denver AC-5000W :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ThinkPad
WiLLoW_TieN schreef op donderdag 28 augustus 2014 @ 20:16:
Waarom zou ik ( en evt. anderen ) de SJ4000 moeten verkiezen boven de Denver AC5000W ?

Dit --> http://www.kruidvat.nl/de...d-action-camera/p/3071209
Omdat de SJ4000 12 megapixels heeft, en de Denver maar 5 megapixels misschien :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WiLLoW_TieN
Point taken...maar ook geen remote en geen wifi en evt. douanekosten en niet verkrijgbaar vlot rond de € 60,-- in een fysieke winkel ( garantie ! ) ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ThinkPad
Ik heb mijn SJ4000 bij www.dashcammagazijn.nl gekocht, maar dat was meer omdat ik hem snel nodig had. Heb er €109 voor betaald.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WiLLoW_TieN
ThinkPadd schreef op vrijdag 29 augustus 2014 @ 18:05:
Ik heb mijn SJ4000 bij www.dashcammagazijn.nl gekocht, maar dat was meer omdat ik hem snel nodig had. Heb er €109 voor betaald.
Dan begrijp jij nu mijn dillema des te meer ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DJSmiley
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 18-06 13:44
WiLLoW_TieN schreef op vrijdag 29 augustus 2014 @ 17:20:
Iemand nog ideeën over of de SJ4000 of de Denver AC-5000W :?
Die Denver is volgens mij een rebrand van de WDV5000.

http://www.techmoan.com/b...n-camera-disappoints.html

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WiLLoW_TieN
TY het wordt een SJ4000 ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• steveman
  • Registratie: Mei 2001
  • Laatst online: 17:18

steveman

Comfortabel ten onder

Ik zal het hier even delen:

Bij lightinthebox heb ik er eentje besteld, vandaag kwam de postbode langs... maar helaes heeft de douane het totaalbedraag verhoogd met €31 :+

Samen met wat accessoires + 6 - 8 werkdagen verzending kwam ik uit op €106, vóórdat er dus nog wat bijkwam... :(

http://www.lightinthebox....t-camcorder_p1521859.html

http://www.lightinthebox....77.html?litb_from=sysmail

"Take the risk of thinking for yourself. Much more happiness, truth, beauty, and wisdom will come to you that way." -Christopher Hitchens | In memoriam? 🏁 ipv kruis!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Southern Sun
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 18-06 14:12
Ik vond een GoPro ook te duur voor de keren dat ik 'm zou gebruiken dus ben ook voor de SJ4000 gegaan. M.I. een erg goede koop voor dit geld, ook vanwege alle accessoires. Beeld is wel minder dan bij de gopro, maar goed echt veeleisend kan je hierbij ook niet zijn vind ik. Over 2 weken ga ik 'm testen tijdens snorkelen en duiken in Maleisie :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WiLLoW_TieN
Zit in dubio om deze te bestellen met wifi en logo erop -->

http://www.aliexpress.com...rt-Camera/2027483609.html @ € 70,06 ( incl. shipment )

Als hij voor die prijs door de douane glipt dan zou dat ERG mooi zijn ;)

[ Voor 4% gewijzigd door WiLLoW_TieN op 30-08-2014 16:50 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DJSmiley
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 18-06 13:44
WiLLoW_TieN schreef op zaterdag 30 augustus 2014 @ 16:49:
Zit in dubio om deze te bestellen met wifi en logo erop -->

http://www.aliexpress.com...rt-Camera/2027483609.html @ € 70,06 ( incl. shipment )

Als hij voor die prijs door de douane glipt dan zou dat ERG mooi zijn ;)
Persoonlijk zou ik liever voor een 'bekende' webshop gaan dan bij een AliExpress seller. Bedenk wel dat bij bv een namaak-camera AliExpress toch iets minder behulpzaam is.

Bij Banggood kost ie na coupon $115. Is wel iets duurder maar ik zou 'm daar eerder halen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WiLLoW_TieN
Idd en deze moet ook haast NEP zijn ?

Zo 1 --> http://www.aliexpress.com...ra-Batter/2028221101.html

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pindakaas
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 22:49
Ik heb laatste een Gopro hero 3 silver besteld. (wordt 12-09 verstuurd). Nu kwam ik deze SJ4000 tegen welke natuurlijk een heel stuk goedkoper is.

Zijn deze twee camera's enigzins vergelijkbaar of kan ik beter gewoon mijn gopro halen. Heb al wel gelezen dat de SJ4000 niet echte 60fps doet en dat hij wat koeler beeld weergeeft. Maar als de scherpte goed is en filmen in het donker het goed maakt me dat niet zo veel uit voor dat prijsverschil.

don't mind me

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ramrodwillem
  • Registratie: Augustus 2008
  • Laatst online: 00:18
Gisteren mijn RedLeaf 990 binnen gehad , ook een GoPro clone .
Alles in een handig koffertje met 2 batterijen .
Nog niet echt video kwaliteit mee getest wel bekeken en alles uitgeprobeerd en getest , voelt degelijk aan , knoppen,deurtje behuizing ed , handig is dat er een app voor op de Iphone is hier staan een aantal functie,s in , erg makkelijk jammer dat niet alles op deze manier is in te stellen .

Binnenkort zal ik een filmpje maken en on-line zetten .

FF een vraag is er ook een broekriem of clip waaraan ik de camera kan bevestigen en aan mn kleding kan bevestigen , zo,n harnas lijkt me niets , moet iets minder opvallend , thx

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MysteriuM
  • Registratie: Juli 2014
  • Laatst online: 07-02-2023
Shoot, dacht dat ik op het forum berichtje tikte hahaaha
Dat was dus in de review!

Ook nog even hier ;)

Hoe is het geluid van de SJ4000 en/of de SJCAM SJ4000 WIFI versie? (Ik kan nu even niet youtuben).

In een opwelling 1 dag voor de vakantie de Kruidvat Denver 5000 gekocht voor 60 eur, maar het geluid is om te huilen in de onderwater behuizing. Ook als ik deze uit de onderwaterbehuizing heb gebruikt, is het geluid gewoon heel slecht.
Overigens vond ik de beeldkwaliteit prima!

Deze gaat terug naar het Kruidvat en ben me nu ah verdiepen in een speelding zonder GoPro prijzen. Want het is wel erg leuk in het zwembad e.d.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hal2002
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 04-06 08:06
Deze doet geen 25p, 50i of 50p toch? Ik lees overal dat er een 'frequency' optie in het menu zit. Maar ik heb net van een vriendelijke SJ4000-gebruiker 2 filmpjes gekregen. Eén op 50Hz en één op 60Hz. Helaas zijn ze beide 30fps. Ik wil 25 of 50fps. Of weet iemand een alternatief?

• jobr
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 18-05 18:57
Bij Banggood is wifi versie flink in prijs verlaagd.
Daarnaast nog coupon NewBG voor nog 5% eraf.

Zou de originele SJCAM moeten zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• henkb123
  • Registratie: Juni 2013
  • Laatst online: 18-06 11:11
Ik heb deze besteld. Is de orginele SjCam met een extra batterij en batterijdock. Heb 79 euro betaald.

http://www.aliexpress.com/snapshot/6237026134.html

Met leverancier afgesproken dat hij even 19 dollar als kostprijs op het pakket zet. Ik bestel erg veel bij aliexpress en heb nog nooit een misser gehad qua bezorging of bijbetalen door douane.

Dacht eerst ook beter een Denver te kopen maar die heeft niet eens een schermpje achterop dus voor 25 euro meer echt een betere cam

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• henkb123
  • Registratie: Juni 2013
  • Laatst online: 18-06 11:11
Ik heb hem ondertussen binnen. Geen tax of andere bijkomende kosten hoeven te betalen.

Is een mooie camera. Doet het goed. Wat opvalt is dat het geluid wat wordt opgenomen erg zacht is. Het geluid is wel goed van kwaliteit. Er zitten veel accesoires bij maar een eblangrijk item ontbreekt en dat is de zuignap. Deze heb ik dus even apart besteld net als een stok en een koffertje. Ook weer 25 euro maar tja, heb je wel alles en mooi bij elkaar goed ingepakt.

Ga hem vandaag proberen op de motor.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Flipmo
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 16:44

Flipmo

OMG !!

Heb deze ook besteld 2 weken terug (bij banggood), hoop dat hij van de week binnenkomt.
Ook direct een suctionmount erbij gekocht, net als een chest mount, koffertje, floater en een extra accu.

Wil hem ook op de motor gebruiken, met mountainbiken, zwemmen met de kleine etc.. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• iAR
  • Niet online

iAR

Ik vind het allemaal wel ingewikkeld.

Ik vind dit op zich een fijn idee: Kruidvat Denver AC-5000W. Gewoon in Nederland bestellen. Klaar voor 60 euro.

Want ik kom van die SJ4000 echt vanalles tegen, hier een SjCam voor 20 euro tot en met deze voor 70 euro. De levertijden zijn dan natuurlijk weken en eventueel krijg je nog een douane fee erbij :(

Beide 1080p op 30fps. Foto's ga ik er niet mee maken, dat doe ik wel met mijn dSLR of iPhone 6.
MysteriuM schreef op maandag 08 september 2014 @ 10:22:
In een opwelling 1 dag voor de vakantie de Kruidvat Denver 5000 gekocht voor 60 eur, maar het geluid is om te huilen in de onderwater behuizing. Ook als ik deze uit de onderwaterbehuizing heb gebruikt, is het geluid gewoon heel slecht.
Overigens vond ik de beeldkwaliteit prima!

Deze gaat terug naar het Kruidvat en ben me nu ah verdiepen in een speelding zonder GoPro prijzen. Want het is wel erg leuk in het zwembad e.d.
Hoezo slecht? Ik hoor op zwembad beelden van die cams alleen maar dof geklots! ;)

[ Voor 27% gewijzigd door iAR op 27-10-2014 12:43 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Flipmo

Flipmo

OMG !!

ik heb mijne bij Banggood besteld, daar weet ik zeker dat het een echte is en geen rare fake.

de versie zonder wifi http://www.banggood.com/S...vatek-1080P-p-917037.html
en met wifi http://www.banggood.com/S...-Waterproof-p-939976.html

Risico van douane houd je altijd, heb zelf al genoeg dingen besteld boven de 20 euro en nooit geen last van gehad..
Maar ook met eventuele toeslagen is het nog een leuke prijs.
Hoop accessoires zitten er standaard bij, eventueel een chestmount, een accu oid bestel je los bij.

[ Voor 15% gewijzigd door Flipmo op 27-10-2014 12:54 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kleinelievewolff
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 13-06 20:12
iAmRenzo schreef op maandag 27 oktober 2014 @ 12:42:
Ik vind het allemaal wel ingewikkeld.

Ik vind dit op zich een fijn idee: Kruidvat Denver AC-5000W. Gewoon in Nederland bestellen. Klaar voor 60 euro.

Want ik kom van die SJ4000 echt vanalles tegen, hier een SjCam voor 20 euro tot en met deze voor 70 euro. De levertijden zijn dan natuurlijk weken en eventueel krijg je nog een douane fee erbij :(

Beide 1080p op 30fps. Foto's ga ik er niet mee maken, dat doe ik wel met mijn dSLR of iPhone 6.

[...]
Hoezo slecht? Ik hoor op zwembad beelden van die cams alleen maar dof geklots! ;)
Ik heb de Denver bij de Kruidvat ook even gehad, nadat mijn SJ4000 een surfsessie niet heeft overleefd. Had snel een cam nodig voor de vakantie. Heb hem na de vakantie weer teruggebracht. Beeldkwaliteit is prima, genoeg mounts erbij en wifi is leuk. Maar mis toch wel het scherm op de achterkant en vind het wel fijn van de SJ4000 om voor een paar euro extra batterijen erbij te kopen aangezien die toch best snel leeg gaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Waah
ThinkPadd schreef op vrijdag 29 augustus 2014 @ 17:43:
[...]

Omdat de SJ4000 12 megapixels heeft, en de Denver maar 5 megapixels misschien :?
De resolutie is maar 2 Megapixel. Je blaast het beeld alleen op als je 12 megapixel gebruikt.
zelfde als de 720p 60fps. Het blijft 30 fps, maar met 2x hetzelfde beeld.

leuk cameraatje dus, maar houd hem op 1080p en 2mp foto.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• silverstone01
  • Registratie: Februari 2013
  • Laatst online: 29-10-2024
ik heb filmware HW20140902V18
maar ik heb een neppe sj4000 gekregen om uit te proberen. ( ziet er precies hetzelfde uit ).
werkt goed alleen ik krijg de wifi verbinding niet voor elkaar. de wifi die de cam uitzend kan ik verbinden met me telefoon, en de sjcam hd app kan het wifisignaal ook vinden. alleen als ik met de app wil connecten met de cam krijg ik de melding : mode read error

is dit op te lossen? of is er een alternatieve app??

edit : in het boekje stond er toch iets over.... de iSmart DV app werkt wel.

[ Voor 8% gewijzigd door silverstone01 op 04-11-2014 23:05 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kep1973
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 30-05 07:18
Weet iemand of banggood.com de originele sj4000 aanbied van sjcam? Met en zonder wifi? http://www.banggood.com/buy/Sj4000.html

En doet dx.com dat ook?
http://www.dx.com/s/outdoor+sport+camera
Want de prijzen verschillen nogal?

Of is er een betere site?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Flipmo

Flipmo

OMG !!

kep1973 schreef op maandag 24 november 2014 @ 21:35:
Weet iemand of banggood.com de originele sj4000 aanbied van sjcam? Met en zonder wifi? http://www.banggood.com/buy/Sj4000.html

En doet dx.com dat ook?
http://www.dx.com/s/outdoor+sport+camera
Want de prijzen verschillen nogal?

Of is er een betere site?
van banggood zijn de originele, die van 80,96 met wifi en 62,79 zonder wifi
(heb zelf die met wifi van banggood :))

DX weet ik zo niet, van banggood weet ik het zeker

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mektheb
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 11-06 10:02
Tof ik dit topic zie, ga er gelijk 1 bestellen !

http://www.dashcammagazijn.nl/Viofo-SJ4-FullHD-Sportcamera

Altijd een orginele en geen namaak, als je toch een namaak krijgt kan je hem gewoon ruilen.

[ Voor 120% gewijzigd door Mektheb op 25-11-2014 08:39 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Flipmo

Flipmo

OMG !!

wel een stuk duurder, op banggood 63 euro euro.
dashcammagazijn 95,90 (incl verzendkosten)

voor die 30 euro wil ik graag een week of 2 a 3 wachten.
(en het risico lopen op BTW / invoerkosten)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kep1973
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 30-05 07:18
Ok laatste vraag... de batterijen tussen wifi en non-wifi zijn verschillend. maar er is maar 1 separate oplader verkrijgbaar.....kan die beide batterijen aan? iemand ervaring mee?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Flipmo

Flipmo

OMG !!

kep1973 schreef op dinsdag 25 november 2014 @ 13:39:
Ok laatste vraag... de batterijen tussen wifi en non-wifi zijn verschillend. maar er is maar 1 separate oplader verkrijgbaar.....kan die beide batterijen aan? iemand ervaring mee?
Ik heb de wifi versie en deze accu extra bijbesteld.
past, en werkt prima!
http://www.banggood.com/3...R-DV-SJ4000-p-918791.html

volgens mij is er maar 1 type accu, dus de oplader zou hem gewoon op moeten kunnen laden.

[ Voor 10% gewijzigd door Flipmo op 25-11-2014 13:47 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mektheb
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 11-06 10:02
Flipmo schreef op dinsdag 25 november 2014 @ 09:44:
wel een stuk duurder, op banggood 63 euro euro.
dashcammagazijn 95,90 (incl verzendkosten)

voor die 30 euro wil ik graag een week of 2 a 3 wachten.
(en het risico lopen op BTW / invoerkosten)
Och voor dat geld wil ik hem wel gelijk hebben haha

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Flipmo

Flipmo

OMG !!

Mektheb schreef op dinsdag 25 november 2014 @ 13:47:
[...]

Och voor dat geld wil ik hem wel gelijk hebben haha
ik had hem niet direct nodig ;)
Maar veel plezier ermee :*)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kitano
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 23:03
Hierbij een uitleg (uit een ander forum) hoe je de SJCAM SJ4000 Wifi via je PC kunt benaderen en besturen. Je moet dan wel eerst vanaf je PC een wifi verbinding maken met de camera.

Originally Posted by Croccy22

Just got my SJ400 this week (WiFi Version) and wanted to figure out how to control it myself without using their app.

If I get time I wanted to knock together a simple app for the Sony Smartwatch so I can start and stop recording.

Anyway I just thought I'd post my findings so far in case they are of help to someone.

First, you will need a device with Wireless (Obviously). Put your SJ4000 into WiFi mode and then connect to it from your PC.

Your PC will now get an IP Address from the camera and the camera itself will have an address of http://192.168.1.254

If you browse to http://192.168.1.254 in a web browser you can access the file system and copy the movies from the SD card onto your PC.

To view a live stream from the camera you will need VLC Player. Launch VLC player and from the Media menu select open Network stream. in the URL box type: rtsp://192.168.1.254/sjcam.mov and then click Play. You will now see the video being streamed into VLC.

Next up are the camera controls. These are a little more tricky and I haven't investigated them all fully yet but here goes. To run any of these commands just enter them into a web browser:

To start the camera recording: http://192.168.1.254/?custom=1&cmd=2001&par=1
To stop the camera recording: http://192.168.1.254/?custom=1&cmd=2001&par=0
To list all the current settings on the camera: http://192.168.1.254/?custom=1&cmd=3014

The above will give you all the settings in an XML format. The simple ones will be 0 for off and 1 for on. Some settings like resolution can have multiple options like 1,2,3,4,5 for the different menu items. This would need to be documented fully by looking in the android app and listing all the values.

To change a setting just do: http://192.168.1.254/?custom=1&cmd={CommandHere}&par={OptionHere}

I think the options will be as follows but I have not tested all of them:
<Cmd>2002</Cmd> Resolution
<Cmd>2003</Cmd> Cyclic Record
<Cmd>2004</Cmd> WDR
<Cmd>2006</Cmd> Motion Detection
<Cmd>2007</Cmd> Audio
<Cmd>2008</Cmd> Date Stamp
<Cmd>2010</Cmd> Live View Size
<Cmd>1004</Cmd> Capture Mode
<Cmd>1002</Cmd> Image Size
<Cmd>1005</Cmd> Quality
<Cmd>1006</Cmd> Sharpness
<Cmd>1007</Cmd> White Balance
<Cmd>1008</Cmd> Color
<Cmd>1009</Cmd> ISO
<Cmd>2005</Cmd> Exposure
<Cmd>1011</Cmd> Anti Shake
<Cmd>3025</Cmd> Frequency
<Cmd>3026</Cmd> Rotate
<Cmd>3011</Cmd> Reset to Defaults
<Cmd>3010</Cmd> Format
<Cmd>3007</Cmd> Auto Power Off
<Cmd>3003</Cmd> WiFiName
<Cmd>3004</Cmd> Password
<Cmd>3008</Cmd> DV Language

So for example to turn on the Date Stamping you would do:
http://192.168.1.254/?custom=1&cmd=2008&par=1

These settings don't seem to take effect until you either start recording, or you turn the camera on/off. I assume there is a command to force the camera to re-read the settings but I have not found it yet.

There is also some commands to switch to photo mode/time lapse but I got bored before finding them :P

If anyone else want to try and find anymore information. Use a rooted Android device running Shark for root. Start this running and then connect to the SJcam and perform whatever actions you want. Then look at the capture file on a PC using Wireshark and you will see all the http get commands that the application is issuing to the camera.

Hope this helps someone do something :P
Matt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 616551

Heb deze voor de kerst gekocht. Binnen 1 dag geleverd door Safeye (originele staat SJCAM aan de voorkant).
Gelijk op wintersport gebruikt op de helm. Er is even hulp nodig met het aanzetten van de knopjes. Door de plastic buiten hoes zijn deze moeilijker te bedienen. Meestal hielpen we even zodat je kunt zien dat de camera ook daadwerkelijk aanstaat.
De filmpjes zijn mooi scherp van beeld. Weinig ruis door de wind. Mooi breed beeld, dmv kabeltje gelijk op de pc gezet. We moeten er nu nog een leuk filmpje van maken maar met alle mounts er bij zijn wij heel tevreden!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thecola
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 23:18
Heb ook een SJCAM SJ4000 ontvangen.

Morgen krijg ik een Micro SD ervoor. Moet ik deze nog formatteren op een bepaalde manier van te voren?

toettoett

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Diecke
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 18:35
Thecola schreef op maandag 05 januari 2015 @ 14:13:
Heb ook een SJCAM SJ4000 ontvangen.

Morgen krijg ik een Micro SD ervoor. Moet ik deze nog formatteren op een bepaalde manier van te voren?
Gewoon FAT32, hij formatteert zichzelf.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thecola
  • Laatst online: 23:18
Diecke schreef op maandag 05 januari 2015 @ 14:17:
[...]

Gewoon FAT32, hij formatteert zichzelf.
Ah oke, top. Thanks voor je snelle reply

toettoett

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bieowbie
  • Registratie: Juli 2013
  • Laatst online: 17-06 11:25
Ben van plan binnenkort een sj4000 te kopen, maar heb een aantal vragen;

Hoe komt het dat er zo'n grote prijs verschillen in zitten?

Hier voor 30 euro:
http://www.aliexpress.com...as-Sport/32271299939.html

Hier voor 90 euro:
http://www.aliexpress.com...Diving-30M/2040633871.htm

Hoe weet ik of ik een origineel exemplaar krijg?

Ik heb namelijk op meerdere forums gelezen dat je de helft van de tijd een niet originele krijgt.

Alvast bedankt voor de hulp.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Flipmo

Flipmo

OMG !!

BobZeegers schreef op donderdag 15 januari 2015 @ 11:45:
Ben van plan binnenkort een sj4000 te kopen, maar heb een aantal vragen;

Hoe komt het dat er zo'n grote prijs verschillen in zitten?

Hier voor 30 euro:
http://www.aliexpress.com...as-Sport/32271299939.html

Hier voor 90 euro:
http://www.aliexpress.com...Diving-30M/2040633871.htm

Hoe weet ik of ik een origineel exemplaar krijg?

Ik heb namelijk op meerdere forums gelezen dat je de helft van de tijd een niet originele krijgt.

Alvast bedankt voor de hulp.
Die eerste lijkt me sowieso fake.
Zou ze bij Banggood.com bestellen.
Dan ben je verzekerd van een originele.
zonder wifi: http://www.banggood.com/S...vatek-1080P-p-917037.html
met wifi: http://www.banggood.com/S...-Waterproof-p-939976.html

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sinned123
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 16-06 11:29
Weet iemand hoe de qumox variant zich verhoud tov de sjcam versie?
Op amazon.de zijn er een bizar aantal reviews voor de qumox, veel meer dan voor de gopro en de sjcam.
En hij komt er zeer goed vanaf.
Of zijn ze daar allemaal snel tevreden?
http://www.amazon.de/Acti...37&sr=8-1&keywords=sj4000

9xLG335N Neon2 + P370 + Phase SE3000

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Waah
De SJ5000 is ook uit.... en de SJ5000 Plus welke echt een upgrade is.

http://www.sjcam.com/en/3-cameras

De SJ5000 plus heeft andere video-opties.

Full HD: 1920*1080P 60/30 fps
720P: 1280*720P 120/60/30 fps
480P: 848*480P 240/120/60/30 fps

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Flipmo

Flipmo

OMG !!

lekkere specs die SJ5000!
niet dat ik veel slowmotion gebruik, maar dat zou met deze SJ5000 wel prima kunnen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mavamaarten
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 19:13

Mavamaarten

Omdat het kan!

Flipmo schreef op donderdag 15 januari 2015 @ 12:53:
lekkere specs die SJ5000!
niet dat ik veel slowmotion gebruik, maar dat zou met deze SJ5000 wel prima kunnen
Meer FPS is niet per sé voor slow motion, maar ook voor vloeiender beeld. Op YouTube zijn genoeg vergelijkingsfilmpjes te vinden (nu YT ook 60FPS ondersteunt). Best wel spijtig dat de SJ4000 geen echte 60FPS kan, dat had wel leuk geweest.

Android developer & dürüm-liefhebber

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Osiris
  • Niet online
Vreemd genoeg is de kwaliteit van de SJ5000 véél beter dan de SJ5000+ IMO: http://www.dailymotion.co...action-camera-review_tech

Tenzij die dude gare instellingen heeft gebruikt o.i.d..

[ Voor 13% gewijzigd door Osiris op 15-01-2015 18:40 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SemperFidelis
  • Laatst online: 23-04 17:11
http://www.aliexpress.com...amera-Hot/1684922889.html

Zo ik heb hem maar besteld. Nu hopen dat hij een beetje tijdig binnenkomt (voor eind feb) en zonder tussenkomst van onze vrienden van de douane.
Heb er nog 2 extra batterijen bij besteld, met een powerbank erbij zitten we dan wel snor.

Nu nog ff op zoek naar de must have accessoires: zijn daar nog goede AliExpress/Banggood adresjes voor?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• maartend
  • Registratie: Augustus 2002
Zit zelf te twijfelen tussen de sj4000 wifi of de 5000 Umbrella of hoe dat kreng ook heet. Zit wel 70 dollar verschil tussen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SemperFidelis
Ja dan gaat het idee van een budget camera wel een beetje weg vind ik. Daar koop je bijna 2 SJ4000's voor.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• maartend
  • Registratie: Augustus 2002
Klopt. Maar de 60fps op hed en timelaps lijkt me het waard.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mavamaarten
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 19:13

Mavamaarten

Omdat het kan!

SemperFidelis schreef op donderdag 15 januari 2015 @ 23:48:
Nu nog ff op zoek naar de must have accessoires: zijn daar nog goede AliExpress/Banggood adresjes voor?
Must have voor een actioncam vind ik wel een monopod (of selfie-stick, als je het zo wil noemen :+). Zelfs al neem je geen lame selfie-video's, dan nog is het handig om een handvat te hebben, zo'n camera in een case houdt niet zo gemakkelijk vast hé. Ik heb deze van banggood: http://www.banggood.com/T...ra-Camcorder-p-90683.html

Lengte is iets korter dan ik had verwacht, maar tegelijkertijd ben ik blij dat hij niet langer is, hij past namelijk perfect in mijn opbergtas (http://www.ebay.com/itm/2...geName=STRK%3AMEBIDX%3AIT). De korte lengte wordt natuurlijk ook gecompenseerd door de wide-angle lens op de SJ4000.
Kwaliteit is beter dan verwacht, het ziet er even goed uit als zo'n dure "merk" stick :P

Wat pics: http://imgur.com/a/rMn0Y
maartend schreef op zaterdag 17 januari 2015 @ 13:08:
Klopt. Maar de 60fps op hed en timelaps lijkt me het waard.
Timelapse kan ook op een SJ4000. Minimale delay per foto is wel 5 seconden, 2 of 3 had beter geweest imo. Maar het werkt best goed :)

[ Voor 12% gewijzigd door Mavamaarten op 17-01-2015 13:27 ]

Android developer & dürüm-liefhebber

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Osiris
  • Niet online
Mavamaarten schreef op zaterdag 17 januari 2015 @ 13:26:
[...]

Must have voor een actioncam vind ik wel een monopod (of selfie-stick, als je het zo wil noemen :+). Zelfs al neem je geen lame selfie-video's, dan nog is het handig om een handvat te hebben, zo'n camera in een case houdt niet zo gemakkelijk vast hé. Ik heb deze van banggood: http://www.banggood.com/T...ra-Camcorder-p-90683.html

Lengte is iets korter dan ik had verwacht, maar tegelijkertijd ben ik blij dat hij niet langer is, hij past namelijk perfect in mijn opbergtas (http://www.ebay.com/itm/2...geName=STRK%3AMEBIDX%3AIT). De korte lengte wordt natuurlijk ook gecompenseerd door de wide-angle lens op de SJ4000.
Kwaliteit is beter dan verwacht, het ziet er even goed uit als zo'n dure "merk" stick :P

Wat pics: http://imgur.com/a/rMn0Y
Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/f/j6S8rWroZk3SEZUKrBMunWeS/full.jpg

:+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SemperFidelis
Voor wintersporten zijn die stokken toch wel standaard uitrusting. Alleen maar POV is niet tof.
Thanks Maarten, ga nu ff kijken wat goedkoper is: alles los of een pakketje.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrDummy
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 24-03 15:01

MrDummy

Nog steeds gek op anime...

Er is al een topic voor SJ4000: [SJCAM] Ervaringen & Discussie, dus nog 1 topic maken is wat vreemd.

Maar als deze topic ook voor alternatieve action camera's mag zijn: op dit moment heeft Gamma tot 1 februari een action camera, genaamd D-Vision, voor 65 Euro te koop. Het is camera met wifi functie.
Kom erachter dat het rebranded is van WDV5000.
Salora heeft ook dezelfde model: ProSport Wifi PSC5300FW
De verpakking is anders: iets nettere remote controller, hoofdriem en geen bike klem aanwezig.

Voor de prijs doet ie zijn werk, maar heeft zelf niet zoveel mogelijkheden in huis. De wifi functie maakt wel het bekijken, instellen en richten wat makkelijker.

Oh, het kan nog een stapje lager:
http://www.kijkshop.nl/pr...r-actie-camera-wdv5000sa/
Voor 59,99. Dezelfde model. Wel met fietsklem. De "hoofdband" is minder prettig op hoofd te gebruiken omdat het geen elastiek is. Gamma model is echter een elastiek versie, kan dus op je hoofd zonder helm.

Er zijn veel clones gemaakt onder WDV5000SA. Rexxor, Denver, 3Sixt, Salora, D-Vision, Laser Navig8r (in Australië) en zo komen we wel mee door... Word je best wel moe van.

[ Voor 25% gewijzigd door MrDummy op 30-01-2015 21:46 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 19894

Ik heb de Kijkshop variant gekocht (Rexxor) voor de el cheapo Wifi mogelijkheid. Met een packet sniffer kwam ik erachter dat de live view niet alleen via de Android of iOS app beschikbaar is maar ook via rtsp:

code:
1
rtsp://192.168.1.1/mjpg?w=640&h=360&q=50&br=3000000

Wel even pairen op je PC en niet vergeten dat de camera 192.168.1.1 als gateway heeft, wat ellende kan geven met een standaard router gateway adres.

Verder is het natuurlijk een goedkope cam, verwacht geen wonderen. Voor mijn doeleind prima.
Voor zover ik kan zien is alleen &br=x van toepassing, w,h, en q doen niets.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Furiousz
  • Registratie: November 2010
  • Laatst online: 04-05 14:08
Gepost in het verkeerde topic :) , verplaatst naar het SJCAM ervaringen & discussie topic!

[ Voor 108% gewijzigd door Furiousz op 03-02-2015 10:59 . Reden: post verplaatst naar ander topic ]

3025Wp ZZW | 11 x REC 275 TwinPeak 2 BLK | SMA Sunny Boy 3.0 | PVoutput

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mystikal
  • Laatst online: 18-06 15:34

Mystikal

It never hurts to help!

Ik ben me ook aan het oriënteren op deze camera. Wist niet dat er een topic was. Goede info hier!

Basement Bios ---- Exo-S

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BBM
  • Registratie: Maart 2014
  • Laatst online: 21:16

BBM

Heb zelf onlangs een SJ4000Wifi gekocht en nu net bij de Kijkshop via m'n Freebees-kaart een Rexxor KDV5000SA kunnen meenemen, ook met Wifi.
Van de SJcam heb ik al enkele dag- en avondbeelden kunnen maken (vanuit de auto) en ben er tot nu toe zeker niet ontevreden erover, op het geluid na dan.
Ben benieuwd hoe de Rexxor zich verhoudt t.o. de SJcam.

De Rexxor heb ik voornamelijk erbij genomen om wat shots van de ophanging en onder de auto te kunnen maken tijdens het rijden. Soort van 'sacrificial cam' voor mocht ie ooit losraken en de afdruk van een autobandprofiel op zich krijgen :P

Edit:
Na het uitpakken kwam ik tot de aangename ontdekking dat de Rexxor-cam een externe mic connector bezit.
Dat verhoogt de bruikbaarheidswaarde aanzienlijk.

[ Voor 12% gewijzigd door BBM op 06-02-2015 23:45 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 671926

Spam

[ Voor 98% gewijzigd door Universal Creations op 07-05-2015 10:06 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 672637

Ik zeg doen. Ik heb Gopro en ben der niet zo tevreden over het maakt niet heel veel uit of je Gopro of SJ4000 koopt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WiLLoW_TieN
Net een Denver ACT-8030W gekocht bij de BartSmit @ € 89,99

Met 16 Mpix ( foto ), Video ( 8 Mpix ) @ 1080p/60fps, 170 graden lens, WiFi en Remote en accesoires.

Deze is tbv een verjaardagskado van mijn stiefzoon die 11 jaar wordt.

Dit ; http://www.bol.com/nl/p/d...et-wifi/9200000039502587/

[ Voor 3% gewijzigd door WiLLoW_TieN op 16-05-2015 15:38 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• darklord007
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 16-06 18:46
ik zie m niet meer staan mij bartsmit helaas :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WiLLoW_TieN
darklord007 schreef op zondag 17 mei 2015 @ 16:44:
ik zie m niet meer staan mij bartsmit helaas :(
In de fysieke winkels wel ;)

Vandaag met die 15% actie van BartSmit is hij idd weg van de website :? 8)7 :X

[ Voor 22% gewijzigd door WiLLoW_TieN op 17-05-2015 17:31 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• darklord007
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 16-06 18:46
WiLLoW_TieN schreef op zondag 17 mei 2015 @ 17:29:
[...]

In de fysieke winkels wel ;)

Vandaag met die 15% actie van BartSmit is hij idd weg van de website :? 8)7 :X
he vandaag staat ie er weer op. Smerige truuk...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WiLLoW_TieN
darklord007 schreef op maandag 18 mei 2015 @ 19:07:
[...]

he vandaag staat ie er weer op. Smerige truuk...
Idd viel mij ook al op 8)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kaasaanfiets
  • Registratie: Januari 2005
  • Niet online

kaasaanfiets

Extreme Edition of koekoek

De SJ4000 heeft geen bluetooth zeker hè?
Dus ik kan niet via een selfiestick foto's maken met remote?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tobiasvs
  • Niet online

tobiasvs

Tobias

Nee, heeft hij inderdaad niet.

Canon | Fujifilm | www.tobiasvanstijn.nl

Pagina: 1