@duckyvite: ja ik heb een code

2 zelfs: 1 SIM unlock code en 1 toestel unlock code

@Steefoon: ik weet wat ik fout deed waarom alles weg was...ik heb blinkfeed weggegooid en ik ben bij MANAGE APPS naar blinkfeed gegaan en heb daar de FORCE STOP en CLEAR DATA gedaan. Dan reset je alle homescreens dus, en niet alleen blinkfeed. Tis me vanmorgen weer gebeurd namelijk....
Kijk, DAAROM juist moet die blinkfeed app niet geintegreerd zitten met de homescreens.
Ik kom van een One X, dus misschien moeten jullie het volgende commentaar niet te zwaar opvatten. Ik vind het verschrikkelijk dat je in de gallery nu die timeline hebt, en die lange brede previews van één van je foto's in een bepaald album. Als ik op Gallery klik, dan wil ik gewoon een overzicht van folders zien waar ik naartoe wil. Dat kan nog steeds alleen vind ik het nu onoverzichtelijker.
De HIGHLIGHT feature is nog steeds wankel, als in: random foto's worden gehighlighted en ik kan dat niet uitzetten.
De camera: ik heb gister in full manual mode gespeeld en mij viel op dat als je alles manual zet, dus ook de sluitertijd, dat de flitser NIET afgaat terwijl hij wel aan zou moeten staan. OF ik zie iets over het hoofd, OF zo fully manual is het niet.
Daarnaast, als je zelf de sluitertijd instelt en je komt bij de langere exposure values (0,5 sec sluitertijd ofzo), dan is de app echt supertraag.
De antishake-preset...ik zie dat hij stabilisatie toepast....Misschien toch iets van comfort voor mensen die klagen dat OIS weg is?
Overigens vind ik dat de witbalans wel altijd juist is bij avond indoor conditions in de autostand.
Het maken van een foto met de volumeknop gebeurt veelal met mijn linker wijsvinger...ff iets om aan te wennen, en hij doet meteen capturen, dus er is geen half-way-press-gevoel. Kan ook niet als het voornamelijk om het volume gaat, maar goed. Ik moet toch IETS te zeuren hebben he
Oh nog iets waar ik iets over te zeuren heb

Als je op je homescreen via de volumeknoppen dat schermpje krijgt waar je bij je individuele soundsettings je geluid kunt instellen, moet je dat wel erg snel doen. Na 2 seconde verdwijnt het weer van je scherm.
En ook de softbuttons, die nu onderdeel van het scherm zijn, vind ik niet altijd even handig, omdat ze soms ineens weg zijn en dan moet ik zoeken en extra tikken om ze te laten verschijnen. Ik snap niet dat iemand dat zou verkiezen boven deze knoppen in de zwarte balk (aangezien die balk er nu toch gewoon is).
Dan wat pluspuntjes, en lees: ik vergelijk het met mijn ervaring op de One X:
- Het scherm is ietsje "witter" dan mijn One X. Alhoewel de One X zo'n beetje de meest natuurgetrouwe kleuren heeft, moet ik zeggen dat dat ook zo voelt bij de One M8. Ik vind het scherm echt kraakhelder en ziet er erg natuurlijk uit.
- De telefoon is echt zoveel merkbaar sneller dan de HTC One X. De One X ben ik echt nog steeds tevreden over, maar deze M8 is toch wel wat anders. Ik merkte het met opstarten. Binnen no time staat de pincode al op het scherm. Ook het updaten van apps gaat echt razendsnel. Browsen met Orweb (via Tor) gaat een stuk sneller.
- De One X heeft geen IR, en dus geen TV remote. Die heb ik gister dus ingesteld op de M8 i.c.m. Panasonic 42G20 en Pioneer VSX-322 en dat werkt echt subliem. Bij het setuppen van de TV is het wel ff wat vaker proberen omdat CODE 1 van panasonic niet werkte, maar eerder code 5 of 6, maar daarna, echt schitterend. De TV-app heeft mijnsinziens wel onnodige permissies tot je privegegevens. Graag had ik alleen de remote-functie gezien en niet een heel overzicht van series (weer iets wat ze van je moeten weten

)
Nou heb ik 1 afstandbediener voor mijn tv+receiver. Nu nog Xtreamer PRO support
- WiFi reach & performance: een STUK beter dan de One X. Standaard 1 streepje meer.
Oh en de developer options zijn ook weer te unlocken door 6x op build number te klikken bij Software information->More.
Heeft iemand daar iets aangevinkt waarvan ie zegt: dat scheelt echt in performance? Kep me bij de One X altijd afgevraagd wat die Force GPU rendering teweegbrengt bij het dagelijks gebruik. Ik merk er op de One X niks van of het aan of uit staat.
@Ruff: wel vervelend die eerste ervaring met je M8. Ik heb geen rammels of losaanvoelende volumeknoppen. Ik zou em ook terugbrengen inderdaad.
[
Voor 39% gewijzigd door
Deathchant op 05-04-2014 11:07
]