Ik had mijn rig al in het "hardware, software en instellingen" topic gepost.
Meteen heel veel leuke reacties gehad mijn mining-case. Dat had ik niet verwacht.
Als industrieel ontwerper kon ik het natuurlijk niet laten om mijn eigen kast te ontwerpen/bouwen.
Dit weekend wil ik V2 gaan bouwen van de kast voor mijn 2de rig en een paar voor vrienden en mede tweakers.
Input is altijd welkom. Dus ik hoor het graag als je nog ideeën hebt voor verbeteringen.
V1:

3x Sapphire R9 290 @ 877 Kh/s (1000Watt totaal)
gpu-engine" : "1003 , "gpu-memclock" : "1500", worksize" : "256", "intensity" : "20", "thread-concurrency" : "32765",
Ik kreeg best een hoop vragen via de PM en Ik denk dat het wel interessant is om de vragen en antwoorden hier neer te zetten mocht iemand bv. zelf ook een kast willen gaan maken.
V. Kun je meerdere PSU's kwijt?
A. Ik heb de kast nu zo gemaakt dat er links van het moederbord 2 voedingen rechtop naast elkaar kunnen staan. (Met de intake fans ieder naar buiten toe) Bij de volgende die ik ga maken komt er ook voldoende ruimte om achter het moederbord nog een paar PSU's te plaatsen. (voor PSU's met wat kortere kabels)
V. Hoe groot is het ding?
A. De versie die ik nu wil gaan maken word denk ik ietsje groter. Ongeveer 65cm x 37cm x 26cm. Hier passen maximaal 12 dubbel slot kaarten naast elkaar. (dus 6 met voldoende tussenruimte)
Het voordeel is wel dat het spul echt super licht is. Ik denk dat heel de kast nog geen 3 kilo weeg en het is echt super stevig. De bodemplaat word bij de V2 gewoon helemaal dicht.
V. Zijn mijn riser wel lang genoeg.
A. Ik gebruik nu zelf korte risers van maar 19cm en dat gaat prima.
V. Pas mijn moederbord ook?
A. Ik heb de ATX standaard aangehouden voor het gatenpatroon. Dus zelfs full ATX moet passen. Ik gebruik hoge afstandshouders zodat je ook de kaarten rechtstreeks in het moederbord kan steken om bv. te testen zonder risers.
V. Wat zijn jou temperaturen nu?
ongeveer 77 graden bij 65% FAN, (Zie bovenstaande afbeelding.)
Er staat hier wel een raam een stukje open.
Maar ik had dit echt al veel eerder moeten maken. Ik draai met 3 R9 290's en in mijn normale kast kreeg ik ze niet goed stabiel. Temperaturen van 90+ graden en uitvallende kaarten. Het draait nu al weer bijna 3 dagen zonder herstart. (Alleen een paar keer van pool gewisseld.)
V. Wat kost het.
A. De eerste die ik heb gemaakt was ongeveer 85 euro aan materiaal. Dus daar moet je op rekenen als je er zelf 1 gaat maken. V2 die ik nu ga maken is iets goedkoper omdat ik nu wat groter in kan kopen.
Ik heb V2 in CAD uitgetekend zodat alle maten zeker kloppen. Ik kon het niet laten om er ook even wat plaatjes van te renderen.

(in het echt komen er natuurlijk geen single slot videokaarten in te hangen maar 6x Dual.
Voor een vriend van me ga ik er 1 van 3 hoog maken
Tussenin komen 120mm fans.
Deze zware houten kast met 6x R9 290 gaan we ook in de nieuwe aluminium kast plaatsen. Dan krijgen ze nog wat meer ruimte bij de outtake en het is veel makkelijker te verplaatsen.