Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ferry H.
  • Registratie: November 2012
  • Laatst online: 04-10-2022
Deze asus kaarten draaien heerlijk! 870-880 KS/s :)

[ Voor 5% gewijzigd door Ferry H. op 16-02-2014 20:09 ]

Reviews: MSI GeForce GTX 760 2GB Twin Frozr Gaming

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kuusj
  • Registratie: April 2012
  • Laatst online: 08-09 15:12

Kuusj

Ofwel varken in 't Limburgs

Ferry H. schreef op zondag 16 februari 2014 @ 20:08:
Had je veel anders verwacht? :P

Ik herinner me nog de tijd waarin mensen allemaal custom houten bouwwerken en afvoer/aanvoer systemen maakten terwijl het geen ene reet uitmaakte, ja geluid misschien in nadelige wijze. Gelukkig zijn we hier al vanaf geweken :)

9800X3D - RX 6900XT - Volvo S40 T5 '10 - Kever '74

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ferry H.
kuusj98 schreef op zondag 16 februari 2014 @ 20:12:
[...]

Had je veel anders verwacht? :P

Ik herinner me nog de tijd waarin mensen allemaal custom houten bouwwerken en afvoer/aanvoer systemen maakten terwijl het geen ene reet uitmaakte, ja geluid misschien in nadelige wijze. Gelukkig zijn we hier al vanaf geweken :)
Ik het had niet verwacht nee. Omdat de msi 290x op 890 draait(ik weet niet eens of dit het maximum is hoor van dit type 290x). Maar omdat het maar 10KS/s scheelt is het echt apsurt om 150 euro meerprijs neer te tellen!!! 8)7

De Asus 290 DCII OC is mijn valentijn hahahaha ^) O+ <3 *O*

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tweak-Freak
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 08:09

Tweak-Freak

ra ra wie is dat in mijn icon?

Ferry H. schreef op zondag 16 februari 2014 @ 22:54:
[...]

Ik het had niet verwacht nee. Omdat de msi 290x op 890 draait(ik weet niet eens of dit het maximum is hoor van dit type 290x). Maar omdat het maar 10KS/s scheelt is het echt apsurt om 150 euro meerprijs neer te tellen!!! 8)7

De Asus 290 DCII OC is mijn valentijn hahahaha ^) O+ <3 *O*
Ik zelf draai met 3x R9 290 op gemiddeld 875 per kaart.
Afbeeldingslocatie: http://www.bitmakers.nl/samenkopen/rig003.JPG

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tweak-Freak

Tweak-Freak

Ik heb de meeste foto's ook al in een ander topic geplaatst maar het is hier denk ik meer op z'n plaats.

De eerste van mijn V2 6GPU kasten zijn af en al opgehaald door een aantal Tweakers. Morgen word de rest verstuurd.

Ik hoop dat zij dan ook hier foto's posten van hun opstelling.

De kasten hebben ruimte voor een fullsize ATX moederbord. 2 tot 3 PSU's en een shitload aan GPU's (26 slots) Ik heb hem ontworpen om optimaal te gebruiken met 6 a 7 GPU's maar door alle bevestigingspunten ben je heel flexibel in het gebruik.

Het was toch wel wat meer werk om ze te maken dan gedacht maar ze zijn wel gaaf geworden al zeg ik het zelf. 8)
Afbeeldingslocatie: http://bitmakers.nl/samenkopen/5.jpg
Afbeeldingslocatie: http://bitmakers.nl/samenkopen/6.jpg

En omdat ik merk dat er best veel vraag naar is en niet iedereen zin/tijd heeft of het zelf kan maken heb ik een samenkopen.net actie opgezet.
Afbeeldingslocatie: http://bitmakers.nl/samenkopen/2.jpg

Ik hoop dat we daar samen ook andere onderdelen goedkoop in kunnen gaan kopen zoals PCI-E risers, en misschien ook wel GPU's en PSU's. Dus neem eens een kijkje op samenkopen.net en als jullie nog goede ideeën hebben of en goedkope leverancier kennen dan hoor ik het graag.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tweak-Freak

Tweak-Freak

Ferry H. schreef op zondag 16 februari 2014 @ 20:08:
Ferry waar koop jij je GPU's? Misschien dat we samen met een paar andere tweakers groot in kunnen kopen. Ik wil zelf ook nog een aantal rigs gaan bouwen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aardwolf
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 12:37
Ferry H. schreef op zondag 16 februari 2014 @ 11:14:
[...]

Ik zou gaan voor meer kaarten, anders is de winstmarge nihil of je gaat dik verlies maken.
Dat snap ik dan niet. Winst en verlies is relatief gezien toch gelijk? Of je nou 30 kaarten hebt of je hebt er 1.

Voorbeeld met fictieve getallen:
diff is laag (bijv. 2000), koers is hoog zeg 11,5/LTC
- 1 kaart doet 1LTC/dag, stroom = 1,5 euro, winst = x = 10 euro, investment GPUonly=300 euro, dus nog 30 dagen te gaan
- 30 kaarten doen 30 LTC/dag, stroom = 45 euro, winst = x = 300 euro, investment GPUonly=9000 euro, dus nog 30 dagen te gaan

Tuurlijk, over 10LTC doe je met 1 kaart langer, maar de aanschafkosten, verbruik en risico's zijn daarmee wel lager. En voor 30 kaarten heb je ook al zoveel andere hardware nodig (mobo's/psu's... het gebruikelijke). Relatief gezien moet het geen kont uitmaken. :>

Ik geef toe, een dikke rig is wel vet. 15LTC/dag klinkt beter dan 0,39823LTC/dag. Mja daar zijn je investeringen dan ook naar. Je mined veel, maar je moet ook meteen verkopen wil je eerst al een beetje de kosten terug verdienen. Met maar een paar kaarten heb ik daar niet zo'n haast mee, omdat het risico dat je negatief gaat (verlies draait) door opeens een koersval en verkoop van coins op dat moment veel minder schokkend is.
Tenminste dat is mijn gedachte daar dan over. Zoals altijd, als je dik kunt investeren en de risico's kunt nemen, dan kan het lonen. Hetzelfde met traden... de mensen die maar 0,1BTC kopen zullen minder winst maken dan de mensen die 2BTC kopen... mja, de verliezen zijn ook lager als de koers zakt (en voorlopig niet meer stijgt).
Tweak-Freak schreef op zondag 16 februari 2014 @ 23:24:
En omdat ik merk dat er best veel vraag naar is en niet iedereen zin/tijd heeft of het zelf kan maken heb ik een samenkopen.net actie opgezet.
[afbeelding]

Ik hoop dat we daar samen ook andere onderdelen goedkoop in kunnen gaan kopen zoals PCI-E risers, en misschien ook wel GPU's en PSU's. Dus neem eens een kijkje op samenkopen.net en als jullie nog goede ideeën hebben of en goedkope leverancier kennen dan hoor ik het graag.
Netjes, heb misschien interesse. Ik lees op SK dat je ook kunt afhalen, alleen de locatie is (volgens mij) niet genoemd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ferry H.
Tweak-Freak schreef op zondag 16 februari 2014 @ 23:25:
[...]

Ferry waar koop jij je GPU's? Misschien dat we samen met een paar andere tweakers groot in kunnen kopen. Ik wil zelf ook nog een aantal rigs gaan bouwen.
Ik haal ze bij SiComputers. Ze zijn al voordelig, maar bij grote aantallen nóg voordeliger.
Het is toevallig ook mijn werkgever (:P) dus dat zit wel goed :)

Hoeveel stuks wil je gaan kopen dan?

[ Voor 4% gewijzigd door Ferry H. op 17-02-2014 08:27 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hammer
  • Registratie: December 2007
  • Niet online
D'r staan een paar leuke tussen! Wat kost zoiets nou, Freek? Een kast voor 6 GPU's? (Kon ik op samenkopen zo 1-2-3 niet achterhalen?) Ik heb 2 machines, eentje met 4 en eentje met 3 GPU's. Heb je ook een kast voor 4 gpu's? Of kun je deze maken? Daar ben ik eventueel in geïnteresseerd.

[ Voor 9% gewijzigd door Hammer op 17-02-2014 11:23 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tweak-Freak

Tweak-Freak

Hammer schreef op maandag 17 februari 2014 @ 11:23:
D'r staan een paar leuke tussen! Wat kost zoiets nou, Freek? Een kast voor 6 GPU's? (Kon ik op samenkopen zo 1-2-3 niet achterhalen?) Ik heb 2 machines, eentje met 4 en eentje met 3 GPU's. Heb je ook een kast voor 4 gpu's? Of kun je deze maken? Daar ben ik eventueel in geïnteresseerd.
Een kast voor 6 GPU's (hier kunnen er natuurlijk ook prima 4 of minder in) kost €79,- als kit. voor de assemblage vraag ik 10 euro.
http://www.samenkopen.net/action_product/280710/905123

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tweak-Freak

Tweak-Freak

Ferry H. schreef op maandag 17 februari 2014 @ 08:27:
[...]

Ik haal ze bij SiComputers. Ze zijn al voordelig, maar bij grote aantallen nóg voordeliger.

Een stuk of 12 tot 18. Mogelijk nog meer maar dat hangt van de prijs af.

Stuur me maar een PM als je daar een leuke prijs voor kan aanbieden.
Bedankt!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wackmack
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 12-09 22:26
Ferry H. schreef op maandag 17 februari 2014 @ 08:27:
[...]

Zit je nu al op 100 kaarten? De koers van de bitcoin zakt had maar jullie blijven toch investeren. Njet bang dat de altcoins mee gaan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• iDaniel
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 11-03 21:36
Als je de koers van Bitcoin daalt, daalt de opbrengst van altcoins mee omdat je deze eerst om moet wisselen voor Bitcoins. Sinds dat gedoe met MtGox en de blokhalvering van Dogecoin is de opbrengst van de meeste muntjes ook gedaald omdat mensen van Dogecoin afgestapt zijn.

Bovendien is het voor grootschalige projecten langer rendabel dan voor iemand met één pc thuis.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Danielson
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 15:56
Tweak-Freak schreef op zondag 16 februari 2014 @ 23:24:
Ik heb de meeste foto's ook al in een ander topic geplaatst maar het is hier denk ik meer op z'n plaats.

De eerste van mijn V2 6GPU kasten zijn af en al opgehaald door een aantal Tweakers. Morgen word de rest verstuurd.

Ik hoop dat zij dan ook hier foto's posten van hun opstelling.

De kasten hebben ruimte voor een fullsize ATX moederbord. 2 tot 3 PSU's en een shitload aan GPU's (26 slots) Ik heb hem ontworpen om optimaal te gebruiken met 6 a 7 GPU's maar door alle bevestigingspunten ben je heel flexibel in het gebruik.

Het was toch wel wat meer werk om ze te maken dan gedacht maar ze zijn wel gaaf geworden al zeg ik het zelf. 8)
[afbeelding]
[afbeelding]

[afbeelding]

Al druk aan het knutselen met mijn rack? :) Mijn kaartjes zitten met smart op de postbode te wachten! _/-\o_

Wat een reactie trouwens van die kerel van Geldfabriek.nu op samenkopen.net, prachtig! :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• De_Bastaard
  • Laatst online: 12:13
Mooie setups zeg ! Hardcore ;)

Ik wil er ook eens gaan beginnen met minen samen met een collega. Eerst een rig maken van twee GPU's en als het minen van litecoins daarna nog rendabel blijkt misschien uitbreiden :). Eerst maar eens quitte spelen na een investering van 1k.

• Aardwolf
Danielson schreef op woensdag 19 februari 2014 @ 15:17:
[...]

Wat een reactie trouwens van die kerel van Geldfabriek.nu op samenkopen.net, prachtig! :D
Prachtig? Eerder onnozel. Geroep van niks. Van Stacker naar stakker... :/
Mooi ook die bashactie van Freakster erop. Haha lachen! Strakke actie! >:)

Eerlijk gezegd had ik van Asphiax een andere pet op, had niet verwacht dat ie openlijk zou trollen. Mja hij geeft later ook wel toe dat het niet zo handig was, het zij hem dan maar vergeven. Ik ben ook niet altijd even tactisch op sommige momenten...

• Tweak-Freak

Tweak-Freak

Zo net een shitload aan PCI-e USB risers ontvangen. :9
De import kosten vielen wel een beetje tegen :/ maar ja niet meer aan te doen.

Nu maar snel inbouwen die handel en een aantal versturen naar mede Tweakers.

Afbeeldingslocatie: http://www.bitmakers.nl/samenkopen/risers.jpg

• Zyppora
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 12-09 10:59

Zyppora

155/50 Warlock

marcel87 schreef op donderdag 20 februari 2014 @ 04:55:
[...]

Prachtig? Eerder onnozel. Geroep van niks. Van Stacker naar stakker... :/
Mooi ook die bashactie van Freakster erop. Haha lachen! Strakke actie! >:)

Eerlijk gezegd had ik van Asphiax een andere pet op, had niet verwacht dat ie openlijk zou trollen. Mja hij geeft later ook wel toe dat het niet zo handig was, het zij hem dan maar vergeven. Ik ben ook niet altijd even tactisch op sommige momenten...
Is dit ergens na te lezen oid? Ik moet dit gemist hebben ...

Phenom II X4 945 \\ 8GB DDR3 \\ Crosshair IV Formula \\ R9 290

• Aardwolf
offtopic:
Ja op SK, hierzo. :9

Verwijderd

Hehe, prachtig dit soort dingen _/-\o_ Mooi gereageerd ook door Freakster.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tweak-Freak

Tweak-Freak

Danielson schreef op woensdag 19 februari 2014 @ 15:17:
[...]

Al druk aan het knutselen met mijn rack? :) Mijn kaartjes zitten met smart op de postbode te wachten! _/-\o_

Hij is vandaag verstuurd. Veel succes er mee! Ik hoop hier straks natuurlijk wel wat foto's te zien ;)

P.S. Bij het postkantoor waren ze ook erg blij met drie karren vol met pakketten B-)
Afbeeldingslocatie: http://bitmakers.nl/samenkopen/karvol.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Danielson
_/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wackmack
Ben benieuwd of het voor iedereen nog steeds zo rendabel is, de markt daalt hard.

• Tweak-Freak

Tweak-Freak

Versteegrob schreef op woensdag 26 februari 2014 @ 08:57:
Ben benieuwd of het voor iedereen nog steeds zo rendabel is, de markt daalt hard.
Mwa valt wel mee hoor. Ok de koers is wel een stuk lager dan 4 weken geleden. Hopelijk gaat die weer omhoog dan is het nog rendabeler.

Ik zit momenteel nog altijd ongeveer 0.015 BTC per Mh/s per 24u. Ik verbruik hierbij ongeveer continu 0,38 Kw/u

Dus simpel gezegd bij de huidige koers van +- 435 euro.

Opbrengst 6,525 euro
kosten stroom: 2,00 euro
Netto: 4,53 euro per Mh/s per dag!

En als de koers weer terugkrabbelt naar 600 euro dan kom je uit op een rendement van 7,00 euro per Mh/s per dag.

Dat is dus nog steeds een heel leuk rendement! Zoveel krijg ik niet op mijn spaarrekening.

[ Voor 7% gewijzigd door Tweak-Freak op 27-02-2014 00:19 . Reden: Typo ]

• Terrz
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 11:46
Tweak-Freak schreef op donderdag 27 februari 2014 @ 00:10:
[...]

Mwa valt wel mee hoor. Ok de koers is wel een stuk lager dan 4 weken geleden. Hopelijk gaat die weer omhoog dan is het nog rendabeler.

Ik zit momenteel nog altijd ongeveer 0.015 BTC per Mh/s per 24u. Ik verbruik hierbij ongeveer continu 0,38 Kw/u

Opbrengst 6,525 euro

En als de koers weer terugkrabbelt naar 600 euro dan kom je uit op een rendement van 7,00 euro per Mh/s per dag.

Dat is dus nog steeds een heel leuk rendement! Zoveel krijg ik niet op mijn spaarrekening.
Waar krijg jij 0.015 per mh/s? Dan ga ik dat ook minen ;p

• Spacewide
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 11-09 20:13
Heeft iemand ervaring met de GPU006 kast van samenkopen?

Ik wil graag weten of er voorzieningen zijn om de PSUs vast te schroeven.
Op de foto's lijken ze los te staan.

Vreemde vraag, maar hij komt op het werk te staan en je weet maar nooit. :F

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Danielson
Mijn "nieuwe" rig, mede mogelijk gemaakt door Tweak-Freak:

Afbeeldingslocatie: http://i58.tinypic.com/10706ty.jpg
Afbeeldingslocatie: http://i58.tinypic.com/2rwl4zs.jpg
Afbeeldingslocatie: http://i57.tinypic.com/2qatg0m.jpg

De kaarten draaien nu rond de 65 graden op -50% GPU fan! :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Spacewide
Mooi, seg, heb jij nu een mogelijkheid op die rig om je PSU vast te maken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Danielson
Nee, maar is ook niet nodig, die voeding staat net iets lager dan de rand daardoor word hij in de hoek gedrukt door de stugheid van de kabels. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tweak-Freak

Tweak-Freak

vsy schreef op zondag 02 maart 2014 @ 20:25:
Mooi, seg, heb jij nu een mogelijkheid op die rig om je PSU vast te maken?
Op dit moment is het inderdaad niet standaard mogelijk om de PSU vast te schroeven. In de praktijk blijkt dit totaal niet nodig te zijn. Ik wilde daarom niet onnodig extra kosten toevoegen aan de kast door een extra beugel er bij te leveren.

De speciale aluminium composiet bodemplaat is heel licht maar ook zeer stevig en door de opstaande randen blijft de PSU netjes op zijn plaats liggen. Als je de kabels daarbij ook nog eens vast maakt aan het frame met bijvoorbeeld ty-wraps dan hoef je echt niet bang te zijn dat er iemand met je PSU vandoor gaat.

Mocht je toch liever de PSU's vast kunnen schroeven neem dan even contact met me op en dan zorg ik voor een passende oplossing.

[ Voor 14% gewijzigd door Tweak-Freak op 03-03-2014 21:56 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tweak-Freak

Tweak-Freak

Danielson schreef op zondag 02 maart 2014 @ 12:41:
Mijn "nieuwe" rig, mede mogelijk gemaakt door Tweak-Freak:

[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]

De kaarten draaien nu rond de 65 graden op -50% GPU fan! :)
Dat ziet er heel gaaf uit _/-\o_

Leuk om de door mij ontworpen kasten zo terug te zien!
Mooie oplossing ook met de extra fans opgehangen aan ty wraps.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thomg
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 16:03

Thomg

Aww yiss

Zo.
Afbeeldingslocatie: http://i.imgur.com/qqpVyze.jpg

Draait nu wel als een tierelier :)

[ Voor 11% gewijzigd door Thomg op 04-03-2014 19:25 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -The_Mask-
  • Registratie: November 2007
  • Niet online
Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/f/4v48OnL6fd0i5dwGaSCuw69q/medium.jpg
(klikbaar)

Twee voedingen hangen onder het moederbord en kunnen koude lucht van onder aanzuigen en achter er weer uit blazen. De 5 fans zorgen voor koele lucht tussen de videokaarten, is daar ook echt koel. :)

Bitfenix Whisper 450W review
[PSU] Voeding advies en info
AMD Nieuwsdiscussie
AMD Radeon Info en Nieuwsdiscussietopic

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eMiz0r
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 13:44
Nice pics Danielson! Wacht met smart op mn stacker 018 :9~

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eMiz0r
-The_Mask- schreef op dinsdag 04 maart 2014 @ 19:36:
Een echte Tweakert maakt hem zelluf. :>
Haha, deze tweakert is al z'n tijd aan zijn werk kwijt :( Gelukkig is dat dan wel weer tweakstuff ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aardwolf
Thomg schreef op dinsdag 04 maart 2014 @ 19:25:
Zo.

Lol, wordt de kabel al beetje warm uit je stekkerblok? >:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thomg

Thomg

Aww yiss

marcel87 schreef op dinsdag 04 maart 2014 @ 23:59:
[...]

Lol, wordt de kabel al beetje warm uit je stekkerblok? >:)
Nope :>

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aardwolf
Haha 8)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bullus
  • Laatst online: 12-09-2024
-The_Mask- schreef op dinsdag 04 maart 2014 @ 19:31:
[afbeelding]
(klikbaar)

Twee voedingen hangen onder het moederbord en kunnen koude lucht van onder aanzuigen en achter er weer uit blazen. De 5 fans zorgen voor koele lucht tussen de videokaarten, is daar ook echt koel. :)
Ik vraag me toch af, of je de fans nu niet andersom moet plaatsen? Je blaast nu in princiepe de warme lucht wat uit de gpu komt weer richting de gpu toe. Dit is in iedergeval wel bij reference kaarten, weet niet of dat bij die kaarten ook is. Van de andere zijde zou je dan wel koude lucht kunnen toevoeren naar de gpus toe.

Ik heb het nu ook zo draaien wat jij en anderen ook doen, maar het leek mij beter dat het andersom moet zijn. Zoals een normale pc (aansluitingen aan achterzijde en dus ook de warmte aan achterzijde eruit.(gpus/voeding)

Ik ga in iedergeval mijn rig omdraaien (wel wat lastiger met de aansluitingen) en fans omdraaien

[ Voor 4% gewijzigd door Bullus op 05-03-2014 07:35 ]

|2600k|Asus 290|

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BounceMeister
  • Registratie: Maart 2002
  • Niet online
-The_Mask- schreef op dinsdag 04 maart 2014 @ 19:31:
[afbeelding]
(klikbaar)

Mooie opstelling. Voeding eronder scheelt een hoop grondoppervlakte van de rig.
Ik was al begonnen met iets en heb helaas een vrij grote opstelling nu (net als l3p's miner, maar dan met de voeding rechtop). Maar daar kan ik niks meer aan veranderen.
De fans aan die kant leek me ook al een goed idee, want aan die kant komt er het minst warme lucht uit de videokaarten. Maar met de fans aan de andere kant blaas je weer meer op de VRM's, dus ik twijfel nog wat beter is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -The_Mask-
  • Niet online
De warme lucht komt bij deze kaart net zoveel boven en achter eruit als voor dus de richting van de airflow maakt bij deze kaart niet veel uit.

Bij goede fans dat zijn in mijn geval vooral de Cooler Masters (fan 2 en 4) dan blazen ze de koele lucht helemaal naar achter. Zelfs aan de achterkant van de videokaart voel je de koele lucht nog. Dus met een goed ontworpen fan zal zoiets perfect zijn zonder veel geluid te maken.

AMD Nieuwsdiscussie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hammer
  • Niet online
-The_Mask- schreef op woensdag 05 maart 2014 @ 08:32:
De warme lucht komt bij deze kaart net zoveel boven en achter eruit als voor dus de richting van de airflow maakt bij deze kaart niet veel uit.

Bij goede fans dat zijn in mijn geval vooral de Cooler Masters (fan 2 en 4) dan blazen ze de koele lucht helemaal naar achter. Zelfs aan de achterkant van de videokaart voel je de koele lucht nog. Dus met een goed ontworpen fan zal zoiets perfect zijn zonder veel geluid te maken.
Is wel een beetje vreemd idd, vooral omdat de bladen van de fans op de kaarten ontworpen zijn om de lucht naar voren te 'gooien'. Je hebt in feite dus een tegenstroom gecreeerd, ongeacht het feit dat de coolermasters sterk genoeg zijn om de lucht naar achteren te drukken?

Maar ziet er wel mooi uit!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -The_Mask-
  • Niet online
De heat sink is zo ontworpen dat er evenveel warmte lucht achter als voor de kaart uitkomt. De fans van de videokaart blazen alleen maar koele lucht tegen de heatsink. De vorm van de lamellen zorgt ervoor dat de warme lucht naar achter en na voor wordt geblazen. In mijn geval dus meer naar achter als naar voor.

Bedankt. :)

AMD Nieuwsdiscussie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Squ1zZy
  • Registratie: April 2011
  • Niet online
Tweak-Freak schreef op donderdag 27 februari 2014 @ 00:10:
[...]

Opbrengst 6,525 euro

Ik ben ook wel benieuwd hoe jij 0.015BTC per dag kan minen. Volgens mijn berekeningen haal ik dat niet en komt ook nog hardware die je eerst moet afschrijven. Minen heeft na mijn idee echt geen zin meer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -The_Mask-
  • Niet online
Paar dagen geleden had ik het dubbele 0,03, maar dat waren maar 4 dagen. ;)

AMD Nieuwsdiscussie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tweak-Freak

Tweak-Freak

Squ1zZy schreef op woensdag 05 maart 2014 @ 19:04:
[...]

Ik ben ook wel benieuwd hoe jij 0.015BTC per dag kan minen. Volgens mijn berekeningen haal ik dat niet en komt ook nog hardware die je eerst moet afschrijven. Minen heeft na mijn idee echt geen zin meer.
Als je zelf actief me het minen van juiste coins bezig bent dan kom je al een heel eind. Je kan ook Middlecoin gebruiken, deze doet ongeveer 0.011 BTC /MH gemiddeld. (ik heb ook pieken gehad van 0.03 BTC /MH)

Met Betarigs.org heb ik ook al leuke opbrengsten gehad al is het de laatste paar dagen wat minder maar nog steeds winstgevend.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tweak-Freak

Tweak-Freak

Thomg schreef op dinsdag 04 maart 2014 @ 19:25:
Zo.
Afbeeldingslocatie: http://bitmakers.nl/samenkopen/Thomg.jpg

_/-\o_
Heel vet!

Wat zijn nu precies de specs?

[ Voor 14% gewijzigd door Tweak-Freak op 05-03-2014 20:38 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tweak-Freak

Tweak-Freak

Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/f/4v48OnL6fd0i5dwGaSCuw69q/medium.jpg
(klikbaar)

Ziet er netjes uit!

Kun je ook eens een foto maken van hoe je de PSU's hebt opgehangen? Daar ben ik namelijk wel benieuwd naar.

[ Voor 16% gewijzigd door Tweak-Freak op 05-03-2014 20:35 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Onze grote rig:
Afbeeldingslocatie: http://i294.photobucket.com/albums/mm120/Danny632/Uitlaat/20140305_230549.jpg

Deze rig heeft 4x een 7990HD ghost (8gpus) aan boord en haalt 5700 khash

Onze kleine rig:
Afbeeldingslocatie: http://i294.photobucket.com/albums/mm120/Danny632/Uitlaat/20140305_230601.jpg

Deze rig heeft 4x een 7970HD aan boord en haalt 3800 khash

Onze "pathfinder"
Afbeeldingslocatie: http://i294.photobucket.com/albums/mm120/Danny632/Uitlaat/20140305_230611.jpg

Deze heeft een 7990HD aan boord, en daar komt nog een 7970 bij. Maar deze is weg voor reparatie

Overal:
Afbeeldingslocatie: http://i294.photobucket.com/albums/mm120/Danny632/Uitlaat/20140305_230531.jpg

ghehe bloaznn!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hammer
  • Niet online
Tweak-Freak schreef op woensdag 05 maart 2014 @ 20:30:
[...]

Als je zelf actief me het minen van juiste coins bezig bent dan kom je al een heel eind. Je kan ook Middlecoin gebruiken, deze doet ongeveer 0.011 BTC /MH gemiddeld. (ik heb ook pieken gehad van 0.03 BTC /MH)

Met Betarigs.org heb ik ook al leuke opbrengsten gehad al is het de laatste paar dagen wat minder maar nog steeds winstgevend.
middlecoin doet nog geen 0,007 meer vandaag de dag, helaas. Bij betarigs mag je je miner dumpen voor 0,0055,

[ Voor 4% gewijzigd door Hammer op 06-03-2014 06:56 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kleenex
  • Niet online
De http://poolpicker.eu/ zegt toch wat anders...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nvidia666
  • Registratie: November 2011
  • Laatst online: 13-04 21:43
@dannyst225

hoe warm is het daar in die ruimte ?

want er wordt daar nu grofweg 3000 watt aan warmte gestookt 8)7

Case Xpredator Black E , I7 3930K @4.6 (H100I) , 3090 Suprim X, Msi X79 G65-8D ,16 Gb Corsiar Veng. 1600 Mhz, 980pro 1TB, 1TB&512 GB 850 Pro WD Black 4TB , CM V1000 (PC2 3570K 6GB 3090 ,240 GB ssd) (Dell e6540@8790M)(Dell xps15 9560)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

@nivida666
Warm genoeg om de kachel uit te laten hehe
Tis zon 25 tot 30 graden daarzo

Grote rig heeft 2x 1500 watt
Kleine rig 1x 1500 watt
Pathfinder 1500 watt maar niet maximaal belast

[ Voor 60% gewijzigd door Verwijderd op 06-03-2014 16:51 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Greetoz
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 13:50
had het ook al in het andere topic gepost maar aangezien deze voor de fotos is

2x 6950
2x 6970 Lightning
1x 5970
Asrock Pro H81 BTC
Coolermaster 1000w Pro silent
Coolermaster 700w Pro silent

Mobo staat op standoffs op een MDFplaat. Er is nog ruimte voor een 6e kaart. Hij loopt nu op 2,56 MHash

Afbeeldingslocatie: http://s30.postimg.org/cwwtavi25/IMG_2654.jpg
Afbeeldingslocatie: http://s30.postimg.org/5xe5xrsq5/IMG_2649.jpg
Afbeeldingslocatie: http://s20.postimg.org/xjtrl1xd5/Capture.jpg

Die MSI Lightnings worden echt warm. Heb 8x 140mm fans besteld. 4 voor en 4 achter. de voorste zullen aangesloten worden op een ventilatiebuis om zo koele lucht uit een andere ruimte te halen.

https://printcraft3d.nl Protect your BMW! https://BimmerNotify.app

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kokmeister
  • Registratie: September 2008
  • Laatst online: 31-08 06:39
Hier mijn mining rig:
Afbeeldingslocatie: http://i1314.photobucket.com/albums/t578/matalemano/PC%20A75/DSC_3543_small_zps8fdc6a4a.jpg

Afbeeldingslocatie: http://i1314.photobucket.com/albums/t578/matalemano/PC%20A75/DSC_3573small_zps1fc17002.jpg

4 x R9 280X Club 3d Royal Queen
Gigabyte G1 Sniper 5 + Intel G1820
Lepa 1600W
Lian Li PC-A75

Waterkoeling:
EK Supreme CPU, blok is nog duurder dan processor :)
4 x EK FC-7970 original CSQ
EK Quad bridge
Laing D5 pomp met EK Top
EK Bay reservoir
EK 360 XTX radiator
BlackIce 240 slim radiator

Doet 2800khs met temperaturen van 69° zonder al teveel herrie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aardwolf
lol, lang niet slecht op maar 2 rads.
En ja dat het blok duurder is dan de cpu... tja, wel mooi één geheel zo. Dat vond je zelf zeker ook? :)

Hoeveel trekt ie uit het stopcontact? 1250W? 1300W?
Wat zegt die link anders dan wat Hammer zegt?
Kijk voor de grap eens naar de laatste 3 dagen in dat tabelleke. <+:)
Wanneer we kijken naar 28 dagen terug heb je een punt, mja das gewoon jezelf keihard voorliegen en niet de werkelijkheid van dit moment.

Overigens vind ik het wel lastig te bepalen wanneer het niet meer loont.
Ik zie al mensen ermee stoppen die meer dan 2 kaarten hebben (zie V&A bijv). Maar stel nou dat de koers over 3 weken weer aan trekt en je verkoopt dan pas alles wat je hebt gemined, dan ben je weer dik uit je kosten volgens mij. Zelfde als het pas over 2 maand gebeurt. Anderzijds zeg je mss over 2 maand wel hetzelfde en heb je een shitload stroomkosten er doorheen gejaagd voor nix, dat kan ook. Ik vind dat lastig in te schatten...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Waarde gaat nog wel steigen deze zomer gaan ze met bitcoin richting de beurs en dan gaat er weer dik geimversteerd worden in bitcoin :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ice-T106
  • Laatst online: 16:28
Waarom doet (bijna) niemand de helft van zin kaarten gewoon in slots op mobo en de helft trapje hoger met risers? Is goedkoper en lijkt me net zo goed koelen.

11.635 Wp Solar edge. 7kW Lucht-water, 5kW Daikin Lucht-Lucht, lucht WTW, VW Passat GTE, Home Assistant

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tsandfort
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 11-05 14:35
ice-T106 schreef op vrijdag 07 maart 2014 @ 07:00:
Waarom doet (bijna) niemand de helft van zin kaarten gewoon in slots op mobo en de helft trapje hoger met risers? Is goedkoper en lijkt me net zo goed koelen.
Omdat het niet past? De kaarten blokkeren dan de PCI-E sloten er naast.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tweak-Freak

Tweak-Freak

Zo, net hele lading GPU's binnen gekomen 8) . Nu de rest van de onderdelen nog.

Afbeeldingslocatie: http://www.bitmakers.nl/samenkopen/280x2.JPG

Afbeeldingslocatie: http://www.bitmakers.nl/samenkopen/280x.JPG

Ik ga het inbouwen in 1x Bitmakers.nl 006 en 1x Bitmakers.nl 012. Totaal 18GPU's :*)

Zodra ze klaar zijn zal ik hier wat foto's posten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LuckyLukeNL
  • Registratie: November 2010
  • Niet online
Tweak-Freak schreef op vrijdag 07 maart 2014 @ 11:42:

[afbeelding]

[afbeelding]

Ik ga het inbouwen in 1x Bitmakers.nl 006 en 1x Bitmakers.nl 012. Totaal 18GPU's :*)

netjes! ben benieuwd.

Verder heb ik nog een vraagje. Ik zie altijd bij veel aluminium rigs dat de schroeven voor het moederbord er al inzitten. Maar niet elk moederbord heeft de schroeven op dezelfde plek zitten. Dat zou betekenen dat hij dan niet op zo'n rig past? anders moet je hem er plat opleggen of mis ik hier iets?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Danielson
LuckyLukeNL schreef op vrijdag 07 maart 2014 @ 13:23:
[...]

netjes! ben benieuwd.

Verder heb ik nog een vraagje. Ik zie altijd bij veel aluminium rigs dat de schroeven voor het moederbord er al inzitten. Maar niet elk moederbord heeft de schroeven op dezelfde plek zitten. Dat zou betekenen dat hij dan niet op zo'n rig past? anders moet je hem er plat opleggen of mis ik hier iets?
Dit is gewoon een ATX standaard? :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

OMG 8)7

Afbeeldingslocatie: https://images.weserv.nl/?w=800&url=i1346.photobucket.com/albums/p685/atomicchaos1/DSC_4661_zpsbcc1eef9.jpg&fnr
Afbeeldingslocatie: https://images.weserv.nl/?w=800&url=i1346.photobucket.com/albums/p685/atomicchaos1/DSC_4660_zps56eb2028.jpg&fnr

Afbeeldingslocatie: https://images.weserv.nl/?w=800&url=i60.tinypic.com/m7g5za.jpg&fnr
Afbeeldingslocatie: https://images.weserv.nl/?w=800&url=i58.tinypic.com/2h2jqdv.jpg&fnr
Afbeeldingslocatie: https://images.weserv.nl/?w=800&url=i59.tinypic.com/10qwjtg.jpg&fnr

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LuckyLukeNL
  • Registratie: November 2010
  • Niet online
Danielson schreef op vrijdag 07 maart 2014 @ 14:25:
[...]

Dit is gewoon een ATX standaard? :?
ja. ik zelf 2 moederborden. Een Asus F2A85-V en een Asus P8Z77-V PRO. En de schroeven van de F2A85-V zitten op een andere plek dan mijn P8.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wackmack
Tweak-Freak schreef op vrijdag 07 maart 2014 @ 11:42:

[afbeelding]

[afbeelding]

Tering zeg, heel vet. Ben je dan helemaal njet bang dat alles instort? De bitcoin is al een stuk minder geworden. Ben benieuwd hoe je bezig bent voprdast je break even staat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zyppora
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 12-09 10:59

Zyppora

155/50 Warlock

LuckyLukeNL schreef op vrijdag 07 maart 2014 @ 14:57:
[...]

ja. ik zelf 2 moederborden. Een Asus F2A85-V en een Asus P8Z77-V PRO. En de schroeven van de F2A85-V zitten op een andere plek dan mijn P8.
Zo te zien op de fotos is de P8Z77-V Pro breder, zodat ook de derde rij schroefgaten erop past. Deze mis je bij de F2A85-V omdat die minder breed is (30.5 cm x 24.4 cm vs 30.5 cm x 23.1 cm).

De schroefgaten die wel op de F2A85-V zitten, zitten op dezelfde plaats als op de P8Z77-V Pro.

Phenom II X4 945 \\ 8GB DDR3 \\ Crosshair IV Formula \\ R9 290

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tweak-Freak

Tweak-Freak

LuckyLukeNL schreef op vrijdag 07 maart 2014 @ 13:23:
[...]

netjes! ben benieuwd.

Bij mijn rig's zijn alle schroeven volgens de ATX standaard geplaats. Je kunt dus alle moederborden monteren. Heb je een moederbord met minder montage punten dan draai je simpel een aantal afstandshouders los die je niet gebruikt. Alles is voorzien van standaard M3 schroefdraad.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -The_Mask-
  • Niet online
Tweak-Freak schreef op woensdag 05 maart 2014 @ 20:34:

Kun je ook eens een foto maken van hoe je de PSU's hebt opgehangen? Daar ben ik namelijk wel benieuwd naar.
Zoals een echte Tweaker beaamt, met tie-wraps. :p

Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/f/xNo9KiuMNe9YQRcHtIguhWNK/full.png

Heel erg strak getrokken overigens, voeding verschuift niet.

AMD Nieuwsdiscussie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eMiz0r
ice-T106 schreef op vrijdag 07 maart 2014 @ 07:00:
Ik heb 3 kaarten per mobo, waarvan er 1 direct in het PCIe slot zit. Dat is by far ook steeds de koelste kaart en hebben de andere kaarten meer ruimte om de warmte kwijt te kunnen. De fans kunnen nu lager waardoor het geluid van datacentrumniveau gezakt is naar wat meer achtergrond geluid zonder de kaarten flink op te warmen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Freekers
  • Registratie: April 2009
  • Niet online

Freekers

⭐⭐⭐⭐⭐

Afbeeldingslocatie: http://i.imgur.com/4nx8b8w.jpg
Afbeeldingslocatie: http://i.imgur.com/bfqHJtc.jpg

6x Gigabyte 750ti OC +135/+425 Mhz.
1775KH/s (scrypt) - 550Watt

🔋 MG Marvel R Luxury 70kWh | ☀️ 2225Wp oost, 1580Wp zuid, 2225Wp west | 🌡️ Daikin 3,5kW + 3x 2,5kW l/l & Ariston Nuos Split 270L l/w warmtepomp

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mr. Jinx
  • Registratie: Augustus 2004
  • Niet online
Tijdje met GPU's gemined maar dat vond ik teveel herrie, warmte en hoog stroomverbruik.
Hierbij mijn nieuwe *volledig stille* asic rig:

Afbeeldingslocatie: http://www.chelloo.com/images/temp/WP_20140309_001.jpg

Afbeeldingslocatie: http://www.chelloo.com/images/temp/WP_20140309_002.jpg

3.6Mh/s scrypt, 70W totaal. Geen fans, behalve voor de ultra stille voeding :9~

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thomg

Thomg

Aww yiss

Tweak-Freak schreef op woensdag 05 maart 2014 @ 20:32:
[...]

_/-\o_
Heel vet!

Wat zijn nu precies de specs?
#ProductPrijsSubtotaal
1Intel Celeron G1820 Boxed€ 30,44€ 30,44
1ASRock H81 Pro BTC€ 52,04€ 52,04
1Asus MATRIX-HD7970-P-3GD5€ 0,-€ 0,-
4Club3D Radeon R9 280X royalQueen€ 258,-€ 1.032,-
1MSI R7970 Lightning Boost Edition€ 339,30€ 339,30
1Crucial CT51264BA160BJ€ 30,-€ 30,-
2Corsair AX860€ 149,95€ 299,90
1Sandisk ReadyCache Solid State Drive 32GB€ 33,34€ 33,34
Bekijk collectie
Importeer producten
Totaal€ 1.817,02

De Matrix zit nog in mijn eigen pc tot ik een vervanging heb geregeld.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Is dat wel rendabel Mr. Jinx, gezien de aankoopprijs van die Gridseed minertjes? Het doet enkel Scrypt en de meeste van die coins zijn sinds vorige week geen tierelier meer waard op een uitzondering na, maar die extreem hoge diff hebben. Ik denk bijvoorbeeld aan Aurora. Scrypt-N en Scrypt-Jane gaan niet?

Nu, het stroomverbruik van die dingen is wel episch :p

[ Voor 8% gewijzigd door Verwijderd op 09-03-2014 13:04 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jantje112
  • Nu online
Verwijderd schreef op zondag 09 maart 2014 @ 13:03:
Is dat wel rendabel Mr. Jinx, gezien de aankoopprijs van die Gridseed minertjes? Het doet enkel Scrypt en de meeste van die coins zijn sinds vorige week geen tierelier meer waard op een uitzondering na, maar die extreem hoge diff hebben. Ik denk bijvoorbeeld aan Aurora. Scrypt-N en Scrypt-Jane gaan niet?

Nu, het stroomverbruik van die dingen is wel episch :p
Dat vraag ik me nu ook af. Wilde een aantal van deze neerzetten om het overschot aan zonneenergie af te vlakken..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• interlude
  • Registratie: Juni 2012
  • Laatst online: 11-09 19:54
Extera schreef op donderdag 23 januari 2014 @ 11:04:
[afbeelding]

Rig1: (2650 KHs)
Sempron 145
Gigabyte 990fxa-UD7
6GB mem
3x Sapphire R9 290
PC Power and Cooling 1200 watt.
Xubuntu 13.04

Rig2: (1650 KHs)
Intel E6300
Asus P5K-E
8GB mem'
2x Sapphire R9 290
Corsair HX1000
SMOS 1.2 v3 (donatie script verwijderd).

Geplande verbeteringen:
  • Afzuiging warmte het raam uit (ruim 35 graden in de kamer, met raam open).
  • Verplaatsen 2 290's naar UD7 bord middels risers
  • Hardware in bestelde frame van openrigs.com plaatsen
  • UD7 laten booten van USB en BAMT met sgminer 4.0 werkend krijgen (UD7 boot momenteel geen linux USB sticks).
  • Nieuwste firmware in alle kaarten flashen.
  • 6e kaart bijplaatsen.
Een hoop te doen nog!
Haha dit is echt prachtig, ik wou dat ik de ruimte en geld hiervoor had :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ZeroCode
  • Laatst online: 11-09 20:39

ZeroCode

Woopie

Mr. Jinx schreef op zondag 09 maart 2014 @ 12:39:
Tijdje met GPU's gemined maar dat vond ik teveel herrie, warmte en hoog stroomverbruik.
Hierbij mijn nieuwe *volledig stille* asic rig:

[afbeelding]

[afbeelding]

3.6Mh/s scrypt, 70W totaal. Geen fans, behalve voor de ultra stille voeding :9~
Mag ik vragen wat de gehele set heeft gekost? ( Incl voeding, bekabeling )

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thomg

Thomg

Aww yiss

ZeroCode schreef op zondag 09 maart 2014 @ 19:30:
[...]

Mag ik vragen wat de gehele set heeft gekost? ( Incl voeding, bekabeling )
Prijzen kennende, zo'n 6000-8000 euro.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Freekers
  • Niet online

Freekers

⭐⭐⭐⭐⭐

Thomg schreef op zondag 09 maart 2014 @ 19:46:
[...]

Sick. ROI als je Litecoin mined is dan zo'n 24 maanden

🔋 MG Marvel R Luxury 70kWh | ☀️ 2225Wp oost, 1580Wp zuid, 2225Wp west | 🌡️ Daikin 3,5kW + 3x 2,5kW l/l & Ariston Nuos Split 270L l/w warmtepomp

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ZeroCode

ZeroCode

Woopie

Dat kan ik mij niet voorstellen, wie zou daar zoveel geld in investeren en pas een ROI van 24 maanden hebben. Laat staan dat scrypt dan nog bestaat...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -The_Mask-
  • Niet online
Scrypt N of Jane doen die dingen idd niet. Keccak zijn er ook nog niet al is dat wel erg geschikt voor een ASIC, weinig geheugen gebruik.

Maar ik zou niet in Scrypt ASIC investeren, dingen zijn erg duur en afschrijving zal denk ik erg hoog zijn. Over een paar jaar is zo'n ding niks meer waard, doordat er al veel beteren zijn of misschien zijn er dan minder rendabele Scrypt coins. Videokaarten en de rest van de PC houden aardig hun waarde en kunnen ook veel meer soorten coins minen.

AMD Nieuwsdiscussie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thomg

Thomg

Aww yiss

Freekers schreef op zondag 09 maart 2014 @ 19:52:
[...]

ZeroCode schreef op zondag 09 maart 2014 @ 19:56:
Dat kan ik mij niet voorstellen, wie zou daar zoveel geld in investeren en pas een ROI van 24 maanden hebben. Laat staan dat scrypt dan nog bestaat...
Google er maar eens op los.
Het aantrekkelijke is dat ze simpelweg stil en zuinig zijn. Daar betaal je er bont & blauw voor.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ZeroCode

ZeroCode

Woopie

Thomg schreef op zondag 09 maart 2014 @ 20:07:
[...]

[...]

Google er maar eens op los.
Het aantrekkelijke is dat ze simpelweg stil en zuinig zijn. Daar betaal je er bont & blauw voor.
De mijne staan in een loods, dat scheelt herrie en de eigenaar wil juist dat het opgewarmd word daar. Dubbel win :) en zakelijk stroom a 0,10 euro.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mr. Jinx
  • Niet online
Thomg schreef op zondag 09 maart 2014 @ 19:46:
[...]

Welnee man, ze zijn vele malen goedkoper.
Anyway, dit zal ook niet voor iedereen weggelegd zijn. Het is nog erg nieuw, veel instabiele software, lastig om te importeren. Maar als je wat BTC over hebt (omdat je op een goed moment bijvoorbeeld LTC hebt omgezet), dan is dit erg fijn kan ik je vertellen.

Over een paar maanden zullen deze chips flink in prijs dalen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Snowdog
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 14:22
Ze staan in China voor een stuk minder te koop, hoewel ze vrij lastig te krijgen zijn heb ik t idee. Weet dus ook niet hoe betrouwbaar de levering is, maar de eerste zut die ik zo snel even vind kost rond de 1500 euri voor 10 van die units (incl voeding en usb hub), valt dus wel mee :P

[ Voor 4% gewijzigd door Snowdog op 09-03-2014 20:18 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ZeroCode

ZeroCode

Woopie

Mr. Jinx schreef op zondag 09 maart 2014 @ 20:14:
[...]

Anyway, dit zal ook niet voor iedereen weggelegd zijn. Het is nog erg nieuw, veel instabiele software, lastig om te importeren. Maar als je wat BTC over hebt (omdat je op een goed moment bijvoorbeeld LTC hebt omgezet), dan is dit erg fijn kan ik je vertellen.

Ik zie dat je geen fans gebruikt, is dat niet nodig? Ik zie die dingen her en der staan met fans... Of is dat alleen met dual mining?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Freekers
  • Niet online

Freekers

⭐⭐⭐⭐⭐

ZeroCode schreef op zondag 09 maart 2014 @ 19:56:
Prijzen hier:
http://www.aliexpress.com...tive_id=SB_20140309111919

En meer info hier :)
http://cryptomining-blog....dseed-5-chip-scrypt-asic/
ZeroCode schreef op zondag 09 maart 2014 @ 20:13:
De mijne staan in een loods, dat scheelt herrie en de eigenaar wil juist dat het opgewarmd word daar. Dubbel win :) en zakelijk stroom a 0,10 euro.
0,10 per kWh? Is dat een prijs die je hebt afgesproken met de eigenaar of krijgt de eigenaar stroom van de energieleverancier voor die prijs? Zakelijke stroom is dikwijls duurder doordat bedrijven meestal alleen van 9-5 stroom gebruiken en dus juist zorgen voor piekbelasting.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thomg

Thomg

Aww yiss

Mr. Jinx schreef op zondag 09 maart 2014 @ 20:14:
[...]

Dan heb je echt ontzettend veel geluk gehad. Echt heel erg veel.
Ik zie echter wel dat de prijzen wat gedaald zijn, nog steeds tho :P

[ Voor 6% gewijzigd door Thomg op 09-03-2014 20:23 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ZeroCode

ZeroCode

Woopie

Freekers schreef op zondag 09 maart 2014 @ 20:20:
[...]

Prijzen hier:
http://www.aliexpress.com...tive_id=SB_20140309111919

En meer info hier :)
http://cryptomining-blog....dseed-5-chip-scrypt-asic/

[...]

0,10 per kWh? Is dat een prijs die je hebt afgesproken met de eigenaar of krijgt de eigenaar stroom van de energieleverancier voor die prijs? Zakelijke stroom is dikwijls duurder doordat bedrijven meestal alleen van 9-5 stroom gebruiken en dus juist zorgen voor piekbelasting.
de eigenaar betaald volgens mij 0.07 per kwh, hij zit in de 10k kwh tot 50k kwh stroomverbruik per jaar. Daardoor heeft hij een goedkoper tarief.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Freekers
  • Niet online

Freekers

⭐⭐⭐⭐⭐

-The_Mask- schreef op zondag 09 maart 2014 @ 20:34:
Boven de 10000 kWh is het idd een stuk goedkoper.
Ah duidelijk!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mijsk1974
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 10-01 17:47
Wat verdienen jullie nu netto zo gemiddeld per maand? Kan iemand daar een Eur bedrag aan plakken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Spacewide
mijsk1974 schreef op maandag 10 maart 2014 @ 00:20:
Wat verdienen jullie nu netto zo gemiddeld per maand? Kan iemand daar een Eur bedrag aan plakken?
Haast niks meer, 't is meer een bezigheid geworden door de crash.

[ Voor 13% gewijzigd door Spacewide op 10-03-2014 00:55 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CH4OS
  • Registratie: April 2002
  • Niet online

CH4OS

It's a kind of magic

En eerst de investering terugverdienen voor je daadwerkelijk winst maakt...

De BitCoin zou maar instorten...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Astennu
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 30-08 19:58
Freekers schreef op zondag 09 maart 2014 @ 19:52:
[...]

Ai dat verdien je niet zo maar terug. Zou ik zelf nooit aan beginnen! Ze kunnen ook niets anders. Als er nieuwe ascis komen zijn deze niets meer waard en verdien je ook veel minder. Dus kan het zo maar eens langer dan 24 maanden duren. Verbruik is wel laag als het maar 70 watt is voor 3600 kh/s. Met GPU's moet je dan toch wel 1150-1350 watt hebben afhankelijk van hoe goed je optimaliseert.

Maar die hardware kun je nog prima verkopen als je klaar bent.
vsy schreef op maandag 10 maart 2014 @ 00:49:
[...]

Haast niks meer, 't is meer een bezigheid geworden door de crash.
Nu moet je ook niets verkopen. Je moet nu gewoon long term gaan pas verkopen als de koersen beter zijn.

[ Voor 18% gewijzigd door Astennu op 12-03-2014 13:25 ]

LET OP!!! dyslectisch Dus spelling kan verkeerd zijn!!! -- RIP CJ, The ATi Topic wont be the same without you.....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mr. Jinx
  • Niet online
Astennu schreef op woensdag 12 maart 2014 @ 13:24:
[...]
Ai dat verdien je niet zo maar terug.
Dat was gebaseerd op een aanschafwaarde van 8000 euro. Waar dat bedrag vandaan kwam weet ik niet, want je koop ze voor zo'n $2000 (voor 10 stuks). Maar pas wel op waar je koopt, er is een hoop scam.
Zou ik zelf nooit aan beginnen!
Vooral niet doen zeg ik!
Maar die hardware kun je nog prima verkopen als je klaar bent.
Klopt, die asics zijn over een paar maanden helemaal niets meer waard. Op korte termijn zul je hier niets mee verdienen. Daarom zeg ik ook, niet doen :)
Maargoed, wat is een grafische kaart over een jaar nog waard als je er 365 dagen lang mee hebt lopen minen (waarschijnlijk ook nog overgeclocked). Zou zo'n kaart niet graag van je kopen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Astennu
Mr. Jinx schreef op woensdag 12 maart 2014 @ 14:08:
[...]

Dat was gebaseerd op een aanschafwaarde van 8000 euro. Waar dat bedrag vandaan kwam weet ik niet, want je koop ze voor zo'n $2000 (voor 10 stuks). Maar pas wel op waar je koopt, er is een hoop scam.

[...]

Vooral niet doen zeg ik!

[...]

Klopt, die asics zijn over een paar maanden helemaal niets meer waard. Op korte termijn zul je hier niets mee verdienen. Daarom zeg ik ook, niet doen :)
Maargoed, wat is een grafische kaart over een jaar nog waard als je er 365 dagen lang mee hebt lopen minen (waarschijnlijk ook nog overgeclocked). Zou zo'n kaart niet graag van je kopen.
Een GPU als de 7970 zijn over een jaar nog wel 150 waard. Zie ook de 6970 die na 3 jaar nog steeds voor 100 gaan.

Ghehe dan ken je mij niet :) alles underclocked. Soms lager dan stock clocks. Temps rond de 72c. Allemaal high end PSU met de meest stabiel mogelijke spanning (seasonic gold en platinum PSU's) Ik zou zo'n kaart liever kopen dan de meeste gaming kaarten in slecht gekoelde kasten met brakke low budget psu's.

LET OP!!! dyslectisch Dus spelling kan verkeerd zijn!!! -- RIP CJ, The ATi Topic wont be the same without you.....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aardwolf
Astennu schreef op woensdag 12 maart 2014 @ 15:21:
[...]
Ghehe dan ken je mij niet :) alles underclocked. Soms lager dan stock clocks. Temps rond de 72c. Allemaal high end PSU met de meest stabiel mogelijke spanning (seasonic gold en platinum PSU's) Ik zou zo'n kaart liever kopen dan de meeste gaming kaarten in slecht gekoelde kasten met brakke low budget psu's.
Precies.

Denk dat de meeste miners wel actief zijn bezig geweest om hun kaarten geoptimaliseerd aan het werk te zetten. Undervolten, underclocken, extra fans, extra ruimte tussen de kaarten, etc. OC's hebben sowieso niet veel geloond, hooguit toen de diff laag was en de koers hoog, maar dat was een relatief korte periode.

Ik denk ook weleens dat een constante load op een goed geoptimaliseerde GPU beter is dan telkens een schommelende piekbelasting in gaming op een overklokte/overvolted GPU. Ik ken wel een enkeling die zich er niet in verdiept en dan maar ff snel aan de schuifjes trekt in MSI AB/Sapphire Trixx/AMD Overdrive/etc ;( en er niet meer naar omkijkt. Ondertussen wordt de GPU 95 graden ingame en het enige wat ze dan zeggen is: what the hell boeit het. haha :9
tja, de gem. GPU kan wel wat hebben denk ik zo voordat ie het loodje legt, zolang je er maar goed mee omgaat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Astennu
Ook veel miners optimaliseren niet. Vooral mensen die zelf stroom moeten betalen gaan er naar kijken maar ook daar lang niet iedereen.

Voor mij was ook een van de belangrijke dingen dat de temps niet te hoog werden en de fan's niet 100% hoeven te draaien. Dan heeft de kaart gewoon niet zo veel te lijden. Lagere voltages en clockspeeds zorgen ook voor minder "slijtage" al gaan GPU's op stock speeds ook makkelijk 10+ jaar mee. Het zijn eerder andere componenten op de kaart die kapot gaan waardoor een kaart niet meer werkt. Maar ook daar helpen de lage temps bij.

Ook al is het nu 30c op mijn zolder ik zit nog steeds onder de 80c. Van de zomer wordt dat wel een uitdaging maar dan gaan twee van de 3 rigs de kruipruimte in. Daar is het veel koeler. Laatst al even een korte test gedaan ging perfect. Scheelt ook weer 100 watt in verbruik als je maar 20c hebt vs 28c. (dit is met 6 kaarten).

[ Voor 22% gewijzigd door Astennu op 13-03-2014 07:46 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chris2
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 11-09 07:06
Hey iedereen, ik ben compleet nieuw in het bitcoin mining .. maar denk erover om er ook mee te beginnen.
Denk erover om een rig te maken met 2x een 290x en dan te minen naar hele bitcoins.
is dit slim? en hoeveel bitcoins brengt dit op per maand?

Of is het slimmer om voor bijv litecoin te minen, en wat brengt dit op per maand?
Pagina: 1 2 3 Laatste