Mening PC build (tot 2.500 euro)

Pagina: 1 2 Laatste
Acties:

• Dr.Root
  • Registratie: Januari 2013
  • Laatst online: 19-12-2025
Wat wil je doen met je nieuwe systeem / inleiding:

Dit systeem zal in onze woonkamer komen te staan en moet er goed uitzien qua design, aangezien vrouwlief hier veel waarde aan hecht. In eerste instantie waren wij van plan om een iMac te kopen (puur om het design en misschien het besturingssysteem, blablabla..) Aangezien ik het bouwen van computers als erg leuk ervaar en dit als mijn hobby durf te noemen, ga ik toch niet voor een Apple machine, hoe mooi het product er ook uitziet / werkt en.. blablabla.. ;) (je begrijpt mij wel, ik moest vrouwlief overhalen, ze zien iets staan bij andere vriendinnen thuis en denken dat wil ik ook -.-)

Welke programma's wil je gebruiken?
Alle games op HD met ultra preset. Als ik eens speel, dan wil ik Eye-Candy en moet het soepel draaien.
Andere programma's zijn niet benoemswaardig.

Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren? Waarom?
Voorkeur gaat uit aan de kleuren WIT, ik ben er nog niet over uit of ik een kast wil met een doorzichtig paneel, weet begot niet hoeveel licht dit doorlaat en hoe erg je dit merkt. Zit niet te wachten op een half uitziend ruimteschip wat in mijn huiskamer staat en dat bezoek denkt dat zij mogelijk ontvoerd kunnen worden door het ''ruimteschip'' Verder geen merkvoorkeuren!

Heb je nog bepaalde eisen/wensen? (grootte, geluidsniveau, energieverbruik etc.)
Grootte, het liefst een mid-tower, geluidniveau fluisterstil, energieverbruik.. interesseert me niet.
[u]

Vragen die eraan zitten te komen:

Waarom 2 SSD's waarom 2 HDD's.

Als de een stuk gaat heb ik de ander nog. 1 SSD voor windows 8.1 voor gaming (battlefield 4 aangezien laad tijden van de levels erg lang zijn met een normale HDD). Andere SSD wil ik graag Hackintosh op gaan installeren in de vorm van een Dual-Boot systeem met windows 8.1. Mijn vrouw vindt het leuk om zo nu en dan wat te fotoshoppen en video editen op het Apple besturingsysteem, dus ik denk dat 128gb wel zal voldoen voor haar.

1 HDD van 500 GB voor alleen downloads! (Ik defragmenteer liever 1 schijf van 500GB dan een van 1TB)

De andere HDD van 500GB zal gebruikt worden voor games, games zijn nu al aardig groot aan het worden..gemiddeld 25 gb per game? (overige opslag voor wat gros, foto's, video's etc.. misschien nog een 500gb schijf erbij prikken?)

Over een scherm heb ik graag advies! Ik weet begot niet waar ik naar moet kijken, het scherm mag in iedergeval niet groter zijn dan 32 inch en moet echt wit zijn, het liefst zonder logo en anders een klein subtiel logo.

Tot dusver, zit nog bij lange na niet aan het budget maar jullie zullen vast wel een manier vinden om dat wel voor elkaar te krijgen ;)

Wel zie ik dat het ledje van deze computer kast rood is, het liefst heb ik dat deze ook wit licht geeft, is dat mogelijk zonder te veel geknutsel?

Ook ben ik nog opzoek naar een mooi muurbeugeltje waar ik mijn headset aan kan ophangen, ik bezit nu nog een Steelseries Siberia V2 witte headset, mogelijk dat ik voor een draadloze headset ga maar daar zit ik nog over te twijfelen.

Ik wil zo min mogelijk bedrading en als er bedrading aanwezig is, deze mooi afwerken met behulp van een kabelgoot..

#ProductPrijsSubtotaal
1Intel Core i5 4670K Boxed€ 192,90€ 192,90
1MSI Z87-GD65 Gaming€ 161,80€ 161,80
1MSI GeForce GTX 780 Ti Gaming 3GB€ 605,-€ 605,-
1Seagate Barracuda 7200.14 ST500DM002, 500GB€ 41,90€ 41,90
1Fractal Design Define R4 Arctic White€ 85,61€ 85,61
1Swiftech Swiftech H220€ 0,-€ 0,-
1MadCatz R.A.T. M Wireless Mobile Gaming Mouse Wit€ 0,-€ 0,-
1Corsair Vengeance 16GB 1600MHz CL10€ 139,20€ 139,20
1Steelseries Siberia V2 Wit€ 66,90€ 66,90
1Fractal Design Newton R3 1000W€ 181,-€ 181,-
1Samsung 840 series Pro 128GB€ 111,26€ 111,26
Bekijk collectie
Importeer producten
Totaal€ 1.585,57

Tot dusver, bij lange na niet tot 2500 euro, maar jullie zullen vast een manier vinden om wel op dat bedrag uit te komen. Onder de 2500 euro is ook prima, the lower the better :p

Ik zou ook graag willen dat mijn Grafische kaart watergecooled is, of maakt deze kaart niet zoveel lawaai? Ik wil echt een stil monster zeg maar.

Graag jullie meningen / adviezen

PS mijn oude systeem gaat binnenkort de deur uit, was een gaming rig die ik nog tijdens mijn studenten periode in elkaar heb geschroeft met een computer kast die eruit ziet alsof hij een nucleare ramp heeft overleefd (krassen etc.. meegenomen naar LAN's noem het maar op) Dit systeem maakte ook ontzettend veel herrie (zit een FX6300 stock cooled processor in met een R9 280x kaart van MSI) De kaart is netjes en stil maar die FX6300 maakt een kolere herrie wat mij dus heeft doen nadenken over watercooling voor het nieuwe systeem. Heb overigens al een koper van mijn huidige systeem gevonden.

[ Voor 5% gewijzigd door Dr.Root op 20-01-2014 11:16 ]

• Beroemdheid
  • Registratie: Januari 2010
  • Niet online
Ga je overclocken?

In ieder geval, neem een goedkoper moederbord en een processorkoeler. Deze combinatie zou ik aanraden met dit budget: pricewatch: Noctua NH-D14 en pricewatch: MSI Z87-G45 Gaming. Nog een veel te duur moederbord, eigenlijk zou pricewatch: Gigabyte GA-Z87-HD3 ook wel volstaan.

Watercooling is niet altijd stiller dan luchtkoeling en het vergt ook nog wat onderhoud t.o.v. lucht. Als je niet gaat overclocken lijkt het mij zonde om dat te doen. Dan kan je beter een echt stille lucht koeler nemen mijns inziens.

Qua RAM kan het ook goedkoper: pricewatch: Crucial Ballistix Sport BLS2CP8G3D1609DS1S00CEU is eigenlijk even goed. Je zou ook nog voor 8GB kunnen gaan, het klinkt niet alsof jullie echt 16GB nodig hebben. Maar met dit budget, waarom zou je niet..

Qua voeding zou ik pricewatch: Cooler Master V Series V700 aanraden, erg goed, erg stil. Die 1000W zal je nooit aankomen, dat zal met SLI+OC nog niet eens lukken.

Als SSD raad ik pricewatch: Crucial 2.5" M500 240GB aan. Even duur als je 840 Pro, maar wel 120GB meer opslagruimte en veiliger (bescherming stroomverlies en raidbit-correctie).

[ Voor 7% gewijzigd door Beroemdheid op 20-01-2014 11:52 ]

Fractal Design Core 1100 review

• Dr.Root
Bedankt voor je reactie.

Ik wil graag gaan overclocken, ben er een beginner in maar het lijkt me tof. Dit word mijn nieuwe hobby dus onderhoud van Watercooling vindt ik geen enkel probleem.

Ik wil dat de kast intern ook overzichtelijk blijft en niet een koelblok op de CPU heeft zitten die ongeveer even groot wordt als het moederbord.

De voeding, bedankt daarvoor. Ik begrijp dat 8 GB op dit moment zal voldoen, daarom zal ik 8GB ram halen van Corsair, deze lijn. Ik wil graag aan de kleuren houden van Rood en zwart binnen het systeem zelf. (sorry had erbij gezet moeten worden in start topic)

Graag zou ik de PSU wit willen houden omdat het mooi oogt in mijn kast (lijkt het 1 geheel) (ben er nog niet over uit of ik een sidepanel wil maargoed :p)

Ik heb begrepen dat de Samsung Evo's de beste SSD's zijn die je momenteel kunt kopen.

Waarom verschilt de prijs zo erg met een Crucial SSD dan? Dat begrijp ik niet geheel.

Zijn die 780 ti's verkrijgbaar met een Watercool blok?

[ Voor 3% gewijzigd door Dr.Root op 20-01-2014 12:09 ]

• Dunta
  • Registratie: Augustus 2013
  • Laatst online: 00:46
Ik heb even naar jouw lijstje gekeken, en ik moet zeggen dat het er goed uitziet. Sommige dingen kunnen goedkoper waardoor je weer een betere videokaart kan kopen waardoor jouw pc nog meer futureproof wordt.

#ProductPrijsSubtotaal
1Intel Core i7 4770K Boxed€ 279,90€ 279,90
1Gigabyte GV-NTitanOC-6GD-B€ 968,52€ 968,52
1WD Black SATA 6 Gb/s WD5003AZEX, 500GB€ 53,90€ 53,90
1Scythe Samurai ZZ Rev.B€ 22,36€ 22,36
1Crucial Ballistix Sport BLS2CP8G3D1609DS1S00CEU€ 105,55€ 105,55
1XFX PRO850W€ 89,-€ 89,-
1Samsung 840 EVO 120GB€ 77,90€ 77,90
1Samsung 840 EVO 500GB€ 278,-€ 278,-
Bekijk collectie
Importeer producten
Totaal€ 2.189,44

Processor
We beginnen bij de processor. Heb voor een Haswell I5 gekozen aangezien deze het zuinigst en minst warm wordt (wat weer lijdt tot minder geluid). Niet voor de I7 gekozen omdat dat nutteloos is voor gamen en licht photoshop werk.

Moederbord
Het hetzelfde moederbord gekozen als jij. Goede reviews op verschillende websites en genoeg Sata aansluitingen, niks mis mee dus.

Videokaart
Aangezien jouw budget hoog is toch voor de Titan gekozen. Een (dure) mooie videokaart die zeker veel jaren mee kan gaan. Deze videokaart heeft een hele goede stock koeler zodat je geen custom koeler hoeft aan te schaffen.

Processorkoeler
Een goede koeler van het merk Scythe. Heb speciaal voor deze koeler gekozen omdat hij uitzonderlijk stil is en toch zijn werk goed doet.

Geheugen
Niet veel bijzonders, 16gb 1600Mhz.

Voeding
Goede modulaire 850W voeding. even berekent maar dit zou meer dan genoeg moeten zijn en ook upgrade compatibel. XFX is naar mijn mening een goed merk met een goede service.

SSD 1
Eerst de 120GB SSD, niet veel bijzonders over te vertellen, dit zou dan de SSD zijn voor uw vrouw.

SSD 2
Zo goed als hetzelfde als de vorige SSD. Dit is een 500gb SSD voor de Windows installatie. Als 500gb niet genoeg is kan je 1tb halen voor rond de 500 euro.

HDD
Dit is een hele snelle 500GB Harde schijf. 7.200 en 64mb cache. Perfect voor het downloaden.

• Beroemdheid
  • Niet online
PSU is in ieder geval van prima kwaliteit, dus zeker geen slechte koop :)

Op zich zijn de SSD's van Samsung goed, maar ze missen wat belangrijke eigenschappen op het gebied van betrouwbaarheid. Als de stroom plots uitvalt heb je grote kans dat je data allemaal weg is. Dat heeft de M500 niet, (power safe capacitators) en daarnaast heeft Crucial ook RAID-bitcorrectie (wat dat is kan je hier CiPHER's Storageblog: SSD betrouwbaarheid lezen). De Crucial is t.o.v. de niet-Pro EVO even snel, dus lijkt het mij een logische keuze om de M500 te nemen. De Pro is wel significant sneller, maar de M500 is snel genoeg voor alle taken, die is echt niet langzaam.

En over je videokaart: er is een Poseidon GTX 780, met WC. Is alleen geen TI, van die versie weet ik het niet.

• Dr.Root
kazuyakevin schreef op maandag 20 januari 2014 @ 12:51:
Ik heb even naar jouw lijstje gekeken, en ik moet zeggen dat het er goed uitziet. Sommige dingen kunnen goedkoper waardoor je weer een betere videokaart kan kopen waardoor jouw pc nog meer futureproof wordt.

#ProductPrijsSubtotaal
1XFX PRO850W€ 89,-€ 89,-
Bekijk collectie
Importeer producten
Totaal€ 2.189,44

Processor
We beginnen bij de processor. Heb voor een Haswell I5 gekozen aangezien deze het zuinigst en minst warm wordt (wat weer lijdt tot minder geluid). Niet voor de I7 gekozen omdat dat nutteloos is voor gamen en licht photoshop werk.

Moederbord
Het hetzelfde moederbord gekozen als jij. Goede reviews op verschillende websites en genoeg Sata aansluitingen, niks mis mee dus.

Videokaart
Aangezien jouw budget hoog is toch voor de Titan gekozen. Een (dure) mooie videokaart die zeker veel jaren mee kan gaan. Deze videokaart heeft een hele goede stock koeler zodat je geen custom koeler hoeft aan te schaffen.

Processorkoeler
Een goede koeler van het merk Scythe. Heb speciaal voor deze koeler gekozen omdat hij uitzonderlijk stil is en toch zijn werk goed doet.

Geheugen

Voeding
Goede modulaire 850W voeding. even berekent maar dit zou meer dan genoeg moeten zijn en ook upgrade compatibel. XFX is naar mijn mening een goed merk met een goede service.

SSD 1
Eerst de 120GB SSD, niet veel bijzonders over te vertellen, dit zou dan de SSD zijn voor uw vrouw.

SSD 2
Zo goed als hetzelfde als de vorige SSD. Dit is een 500gb SSD voor de Windows installatie. Als 500gb niet genoeg is kan je 1tb halen voor rond de 500 euro.

HDD
Dit is een hele snelle 500GB Harde schijf. 7.200 en 64mb cache. Perfect voor het downloaden.
Bedankt voor de toelichting! en gemotiveerde antwoorden.

Echter heb ik gezien dat de 780 ti een Titan vaak outperformed. Het is al eens door mijn gedachte geschoten om een 2e GTX 780 ti bij te prikken als deze ietwat in prijs verlaagd wordt, zodat ik nog onder de 1200 euro blijft zitten voor 2 videokaarten. Maar ben dan niet echt een fan van SLI setups.

Die SSD lijkt mij ook wel een goede toevoeging ipv die andere HDD van 500 gb.

PS

Wie weet er wat over het Ledje wat in de case vast zit gemonteerd, kan deze gemakkelijk los? Kan hier niks over vinden, het liefst ook een ''wit'' lichtje in plaats van Rood..

• Dr.Root
Beroemdheid schreef op maandag 20 januari 2014 @ 12:56:
PSU is in ieder geval van prima kwaliteit, dus zeker geen slechte koop :)

Op zich zijn de SSD's van Samsung goed, maar ze missen wat belangrijke eigenschappen op het gebied van betrouwbaarheid. Als de stroom plots uitvalt heb je grote kans dat je data allemaal weg is. Dat heeft de M500 niet, (power safe capacitators) en daarnaast heeft Crucial ook RAID-bitcorrectie (wat dat is kan je hier CiPHER's Storageblog: SSD betrouwbaarheid lezen). De Crucial is t.o.v. de niet-Pro EVO even snel, dus lijkt het mij een logische keuze om de M500 te nemen. De Pro is wel significant sneller, maar de M500 is snel genoeg voor alle taken, die is echt niet langzaam.

En over je videokaart: er is een Poseidon GTX 780, met WC. Is alleen geen TI, van die versie weet ik het niet.
Ook jij weer bedankt voor je reactie!

Ik denk dat ik de videokaart nog maar even air cooled laat zijn. Volgens mij blaast hij zijn warmte grotendeels (80%) weg vanuit de achterkant, zodat me kast mooi koel blijft.

Heeft koeling voor het geheugen en SSD/HDDs nog enige waarde? Die zijn niet zo duur.. tientje per stuk ofzo en het ziet er wel vet uit :p

• Dunta
Ik zal de setup aanpassen voor de 780Ti, ik heb ze helemaal over het hoofd gezien. Ze komen zeker beter uit de test.

EDIT: Koeling voor andere onderdelen zijn niet nuttig. Ik zal ook even de SSD's aanpassen.

[ Voor 28% gewijzigd door Dunta op 20-01-2014 12:59 ]

• two
  • Registratie: September 2013
  • Laatst online: 08:52

two

kazuyakevin schreef op maandag 20 januari 2014 @ 12:51:

#ProductPrijsSubtotaal
1XFX PRO850W€ 89,-€ 89,-
Bekijk collectie
Importeer producten
Totaal€ 2.189,44

Processor

Moederbord

Videokaart

Processorkoeler

Geheugen

Voeding

SSD 1

SSD 2

HDD
Jij kletst echt uit je nek...

Een Titan? Surieus? Weggegooid geld.

pricewatch: MSI R9 290 Gaming 4G x2 Is véél sneller en zelfs nog goedkoper.

Signature

• Dr.Root
kazuyakevin schreef op maandag 20 januari 2014 @ 12:58:
Ik zal de setup aanpassen voor de 780Ti, ik heb ze helemaal over het hoofd gezien. Ze komen zeker beter uit de test.
Er is zoveel keuze op de markt.. Ik zal even uit moeten zoeken van welke fabrikant ik de Videokaart moet gaan afnemen.. (fabrikant in de zin van, asus/msi etc..) Wordt lastiger aangezien ik niet erg merkgebonden ben, echter lijkt de MSI variant wel de beste keuze omdat ik een MSI moederbord heb?

• Dunta
Ik klets zeker niet uit mijn nek, ik heb de 780TI dan wel over het hoofd gezien, maar 2x R9 290 is niet sneller, waar zijn de bewijzen??

EDIT: En je kan later een tweede 780TI erbij prikken, dan is hij zeker overpowered maar wel gereed voor de komende 5 jaar (minimaal).

[ Voor 33% gewijzigd door Dunta op 20-01-2014 13:01 ]

• Dr.Root
Hij is al terug gekomen op zijn reactie, dat een 780 ti sneller is dan de Titan, no worries.. ik ben niet een totale noob.. :p wel een klein beetje (als het op watercooling) aankomt.

Maar het geheugen zie ik steeds veranderen, is Corsair Vengeance (rood) niet erg goed geheugen? Volgens mij is het een van het beste geheugen in de kleur rood wat momenteel verkrijgbnaar is

• two

two

Dr.Root schreef op maandag 20 januari 2014 @ 13:00:
[...]

Er is zoveel keuze op de markt.. Ik zal even uit moeten zoeken van welke fabrikant ik de Videokaart moet gaan afnemen.. (fabrikant in de zin van, asus/msi etc..) Wordt lastiger aangezien ik niet erg merkgebonden ben, echter lijkt de MSI variant wel de beste keuze omdat ik een MSI moederbord heb?
Niet nodig. Ik zou voor een i5 4670k gaan, maar als je ver wilt overklokken zou ik een 3570k nemen. Die worden minder warm en zijn sowieso vaker beter te overklokken ;)

Signature

• Dunta
Combi's qua merken is niet zo'n probleem, geheugen kan wel handig zijn maar verder niet.

• Dr.Root
mimang schreef op maandag 20 januari 2014 @ 13:01:
[...]

Niet nodig. Ik zou voor een i5 4670k gaan, maar als je ver wilt overklokken zou ik een 3570k nemen. Die worden minder warm en zijn sowieso vaker beter te overklokken ;)
Bedankt! Ja ik heb volgens mij perongeluk een i7 geselecteerd, meen ergens gelezen te hebben dat een i7 voornamelijk in de grafische industrie wordt gebruikt en minder van toepassing is mbt gaming e/d.

• Dr.Root
Oke, ja ben namelijk erg over dit geheugen te spreken heb er goede ervaringen mee (net zoals met GEIL geheugen)

• -Bas
  • Registratie: Juli 2011
  • Laatst online: 16-04 09:01
http://www.guru3d.com/art...review_benchmarks,18.html

R9 290 crossfire is wel degelijk sneller dan een titan. Toch zou ik voor een GTX780 gaan, de kleine prestatiewinst die je haalt met de Ti versie is wat mij betreft te klein om het verschil in prijs te rechtvaardigen.

• Malantur
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 09:35
Dr.Root schreef op maandag 20 januari 2014 @ 13:01:
Maar het geheugen zie ik steeds veranderen, is Corsair Vengeance (rood) niet erg goed geheugen? Volgens mij is het een van het beste geheugen in de kleur rood wat momenteel verkrijgbnaar is
Op zich is het geen slecht geheugen, maar het is relatief duur tegenover andere setjes en het heeft een CAS latency van 10.
Neem bv deze: pricewatch: Crucial Ballistix Sport BLS2CP8G3D1609DS1S00CEU, bijna 50 euro goedkoper en CAS latency van 9 (lager is beter).

En over de kleur van het LEDje: in de meeste kasten kan je het voorpaneel er vrij eenvoudig afhalen en het LEDje uit zijn houder klikken. Echter zal je wel een wit LEDje moeten zoeken, ofwel met kabel al aan ofwel zelf solderen op de kabel van de kast.

'Let's eat Grandma!' or, 'Let's eat, Grandma!'. Punctuation saves lives.

• two

two

-Bas schreef op maandag 20 januari 2014 @ 13:04:

R9 290 crossfire is wel degelijk sneller dan een titan. Toch zou ik voor een GTX780 gaan, de kleine prestatiewinst die je haalt met de Ti versie is wat mij betreft te klein om het verschil in prijs te rechtvaardigen.
Ik denk dat het sowieso slimmer is in dit geval om een 290 te halen. 1GB extra VRAM en ook nog eens goedkoper. Binnen 2-3 weken worden de 290´s ook makkelijk beschikbaar onder de 400 euro en dan is dat toch echt wel een stuk beter dan een 780. :)

Signature

• Dunta
Hier de nieuwe build, als het goed is levert de videokaarten zelf de crossfire kabels.

#ProductPrijsSubtotaal
2Gigabyte GV-N78TOC-3G€ 597,99€ 1.195,98
1XFX PRO850W€ 89,-€ 89,-
1Crucial 2.5" M500 120GB€ 71,-€ 71,-
1Crucial 2.5" M500 480GB€ 236,04€ 236,04
Bekijk collectie
Importeer producten
Totaal€ 2.368,04

• Dr.Root
-Bas schreef op maandag 20 januari 2014 @ 13:04:

Theoretisch gezien zal de 780 ti over het algemeen een klein beetje meer superieur zijn aan de gewone 780. Als het om texel mapping gaat is de 780 ti 27% sneller dan de 780.. dat vindt ik dan wel weer een groot verschil.

Op dit moment wil ik het ''high-end'' van het ''high-end'' omdat ik zeker de eerst komende 3 jaar niet meer zal gaan upgraden, heeeeel misschien een SLI kaart erbij maar dat is nog niet zeker.

Maar serieus, ik was dus bijna op het moment gekomen dat ik een iMac had aangeschaft 8)7
Als ik zie wat voor beest ik nu kan gaan bouwen, heb ik het idee dat deze pc ongeveer 2x sneller zal zijn dan zo'n iMac.. het is toch niet te geloven.

[ Voor 12% gewijzigd door Dr.Root op 20-01-2014 13:09 ]

• two

two

kazuyakevin schreef op maandag 20 januari 2014 @ 13:07:
Hier de nieuwe build, als het goed is levert de videokaarten zelf de crossfire kabels.

#ProductPrijsSubtotaal
2Gigabyte GV-N78TOC-3G€ 597,99€ 1.195,98
1XFX PRO850W€ 89,-€ 89,-
1Crucial 2.5" M500 120GB€ 71,-€ 71,-
1Crucial 2.5" M500 480GB€ 236,04€ 236,04
Bekijk collectie
Importeer producten
Totaal€ 2.368,04
Je gaat toch niet sirieus 780 Ti´s in SLI draaien? Dat is gewoon echt veel te veel geld... 1100 euro! 8)7

Edit: TS, wat voor scherm(en) heb je?

Signature

• Dunta
Maar wel beter, en futureproof. Hier kan je nog wel een jaartje of 5 van genieten. Kan zelf geen betere combinatie bedenken.

(De lijst is bij SiComputers en Azerty te halen voor rond de 2440 euro

• Beroemdheid
  • Niet online
Nee, hij zegt toch zelf dat hij ze in Crossfire wilt draaien? 8)7

Maar even serieus, de kleursamenstelling is ook belangrijk, dus andere PSU en RAM.

• dennisvalk
  • Registratie: Oktober 2011
  • Laatst online: 16-04 14:10
Grappig, ik had eenzelfde uitdaging (iMac of andere soortgelijke oplossing).

Ik ben uiteindelijk op deze kast uitgekomen:
pricewatch: Silverstone Grandia GD05B.

Vervolgens deze kast onder een statafel gemonteerd (tegen het blad aan), mooie monitor erbij en klaar ben je. Je merkt niet eens dat hij aanstaat (moet je altijd je muis ff controleren). In deze kast past ook een fatsoenlijke videokaart.

Wellicht dat dit een ander inzicht kan geven van de uitdaging (je kast hoeft niet perse mooi te zijn, als je hem uit het zicht haalt is zwart een prima kleur, zeker als je statafel ook zwart is). En ik twijfel ook of je al die schijven erin kwijt kunt (zelf heb ik er 2 SSD's inhangen ivm geluidsproductie en downloaden doe je op een NAS) :)

Succes verder!

• Dunta
Ik denk niet dat er goede witte PSU's en Rambankjes beschikbaar zijn. Even likje verf? :P

• two

two

kazuyakevin schreef op maandag 20 januari 2014 @ 13:09:
Maar wel beter, en futureproof. Hier kan je nog wel een jaartje of 5 van genieten. Kan zelf geen betere combinatie bedenken.

Zie je dan 2 GTX 295´s nogsteeds makkelijk meekomen na 5 jaar?

Je kan nu veel beter ong 700 euro aan GPU´s uitgeven en dat over 3 jaar weer doen.

Signature

• Dr.Root
kazuyakevin schreef op maandag 20 januari 2014 @ 13:09:

Thnx voor de info.

Ja jongens hebben we nog 1 probleem(pje)

Ik verkoop mijn oude pc dus incl scherm en randapparatuur excl headphones / muismat.

Ik heb al een witte muis gevonden die leuk en draadloos is, helemaal goed. Nu wil ik nog een toetsenbord hebben die wit is maar niet met van die walgelijk opzichtelijk uitziende logo's (thermaltake heeft een mooi wit toetsenbordje maar een rood logo/billboard, walgelijk..)

Ik moet een wit scherm hebben (witte omlijsting bedoel ik daarmee) Ik heb er een gezien van Asus, maar daar staat het logo van Asus gewoonweg veel te groot op, vindt ik niet mooi..

• Beroemdheid
  • Niet online
kazuyakevin schreef op maandag 20 januari 2014 @ 13:11:
Ik denk niet dat er goede witte PSU's en Rambankjes beschikbaar zijn. Even likje verf? :P
Kijk eens in de allereerste post: witte PSU en rood RAM :P Allebei beschikbaar.

• Dunta
Dat zou zonden zijn, dan ben je elke paar jaar weer bezig en wie zegt dat de TS dan weer genoeg geld heeft voor een nieuwe build?

• two

two

Dr.Root schreef op maandag 20 januari 2014 @ 13:12:
[...]

Thnx voor de info.

Ja jongens hebben we nog 1 probleem(pje)

Ik verkoop mijn oude pc dus incl scherm en randapparatuur excl headphones / muismat.

Ik heb al een witte muis gevonden die leuk en draadloos is, helemaal goed. Nu wil ik nog een toetsenbord hebben die wit is maar niet met van die walgelijk opzichtelijk uitziende logo's (thermaltake heeft een mooi wit toetsenbordje maar een rood logo/billboard, walgelijk..)

Ik moet een wit scherm hebben (witte omlijsting bedoel ik daarmee) Ik heb er een gezien van Asus, maar daar staat het logo van Asus gewoonweg veel te groot op, vindt ik niet mooi..
Als je 1 1080p scherm hebt hou het bij 1 R9 290...

OVERKILL!

Zonde van je geld. Je gooit gewoon geld weg als je 1 1080p scherm hebt.

Signature

• Beroemdheid
  • Niet online
Qua scherm zou ik misschien wel zo'n zelfde scherm als de iMac kopen. Denken al die vriendinnen dat je een iMac hebt en heb jij een veel sneller bakbeest :) pricewatch: Apple Thunderbolt Display Aluminium, Zwart

• two

two

kazuyakevin schreef op maandag 20 januari 2014 @ 13:13:
Dat zou zonden zijn, dan ben je elke paar jaar weer bezig en wie zegt dat de TS dan weer genoeg geld heeft voor een nieuwe build?
Die 2500 euro oeft niet op. En alleen GPU´s dan vervangen is prima.

Signature

• Dunta
Futureproof. Misschien gebruikt te TS de computer later wel met 2 4K schermen?

• Dr.Root
Beroemdheid schreef op maandag 20 januari 2014 @ 13:12:
[...]
Die witte PSU heb ik van Frantic Design geselecteerd, zelfde merk als de kast en dus zelfde wit toon (heb het nagevraagt aan Frantic Design) De fan van de PSU zal de kast inrichten, want als ik hem naar beneden richt zie ik een blauw logo (staat niet zo mooi met rood/zwart interieur)

Maar nog een vraag, hoe opzichtig is het licht van leds wat uit een PC kast zal komen? (sidepanel)

Ik geloof dat als ik deze kast koop er zowel een windowed sidepanel bij zit als dichtpanel..

• two

two

kazuyakevin schreef op maandag 20 januari 2014 @ 13:14:
Futureproof. Misschien gebruikt te TS de computer later wel met 2 4K schermen?
Misschien misshien misschien. Hou toch op.

Signature

• warcow
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 13-04 11:28
Wit toetsenbord, hoog budget.. Neem een mooi mechanisch toetsenbord. Ik zie ze niet vaak in het wit, maar ze zijn er wel:

http://www.amazon.com/Fil...F8&qid=1390220063&sr=1-23

Ik heb zelf een Ducky en een Filco, beide bevallen erg goed en als je er eenmaal aan gewend bent wil je liever niet meer terug naar rubber-dome toetsenborden. :)

(Zie ook dit topic: http://gathering.tweakers.net/forum/list_messages/1492723)

[ Voor 9% gewijzigd door warcow op 20-01-2014 13:16 ]

• Daaaaf
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 17-04 14:22
kazuyakevin schreef op maandag 20 januari 2014 @ 13:11:
pricewatch: NZXT Hale90 850W
pricewatch: PC Power & Cooling Silencer Mk III 850W

• Malantur
Beroemdheid schreef op maandag 20 januari 2014 @ 13:12:
[...]
In de start post is de zwarte versie gelinkt voor zo ver ik het zie.
Hier is de witte:
pricewatch: Fractal Design Newton R3 Wit 1000W
NZXT heeft er ook:
pricewatch: NZXT Hale90 1000W

• Dunta
Dan heb ik het wel over de wat meer bekende merken.

En ja, misschien misschien misschien. Beter vooraf denken dan later zitten fucken dat je het niet hebt gedaan.

• Dr.Root
Beroemdheid schreef op maandag 20 januari 2014 @ 13:14:
Qua scherm zou ik misschien wel zo'n zelfde scherm als de iMac kopen. Denken al die vriendinnen dat je een iMac hebt en heb jij een veel sneller bakbeest :) pricewatch: Apple Thunderbolt Display Aluminium, Zwart
Ik moet hier wel een beetje om giechelen. hahaha. Geniaal, alleen vindt ik thunderbolt schermen veel te duur, zeer buiten proporties, echt Apple. Als ik de vriendinnetjes van mijn vrouw wil imponeren plak ik wel een grote appel op de zijkant van de computer kast (Zo'n chrome ding)

• two

two

Dr.Root schreef op maandag 20 januari 2014 @ 13:17:
[...]

Ik moet hier wel een beetje om giechelen. hahaha. Geniaal, alleen vindt ik thunderbolt schermen veel te duur, zeer buiten proporties, echt Apple. Als ik de vriendinnetjes van mijn vrouw wil imponeren plak ik wel een grote appel op de zijkant van de computer kast (Zo'n chrome ding)
Wat voor scherm heb je nu?

Signature

• Dr.Root
Malantur schreef op maandag 20 januari 2014 @ 13:16:
[...]

In de start post is de zwarte versie gelinkt voor zo ver ik het zie.
Hier is de witte:
pricewatch: Fractal Design Newton R3 Wit 1000W
NZXT heeft er ook:
pricewatch: NZXT Hale90 1000W
Bedankt! In de RML link heb ik wel de Witte variant gelinked. Zal niet goed doorgekomen zijn. Bedankt voor de info, NZXT kasten zijn inderdaad erg goed. Echter komt deze Frantic Design kast als stilst en koelst uit de kast (haha woordspeling, blijft leuk) Dus op het gebied van Behuizing, staat mijn keuze al vast. (sorry)

• Malantur
Dr.Root schreef op maandag 20 januari 2014 @ 13:15:
[...]

Die witte PSU heb ik van Frantic Design geselecteerd, zelfde merk als de kast en dus zelfde wit toon (heb het nagevraagt aan Frantic Design) De fan van de PSU zal de kast inrichten, want als ik hem naar beneden richt zie ik een blauw logo (staat niet zo mooi met rood/zwart interieur)

Maar nog een vraag, hoe opzichtig is het licht van leds wat uit een PC kast zal komen? (sidepanel)

Ik geloof dat als ik deze kast koop er zowel een windowed sidepanel bij zit als dichtpanel..
Hangt er van af hoeveel LEDs je erin steekt :p
Standaard zitten er waarschijnlijk geen LED fans bij dus moet je ze zelf nog bij kopen. Ik vind het persoonlijk veel te opzichtig om veel LEDs in een pc in de woonkamer te steken. Maar als beide sidepanels erin zitten, dan kan je het toch zelf nog testen?
Dr.Root schreef op maandag 20 januari 2014 @ 13:19:
[...]

Bedankt! In de RML link heb ik wel de Witte variant gelinked. Zal niet goed doorgekomen zijn. Bedankt voor de info, NZXT kasten zijn inderdaad erg goed. Echter komt deze Frantic Design kast als stilst en koelst uit de kast (haha woordspeling, blijft leuk) Dus op het gebied van Behuizing, staat mijn keuze al vast. (sorry)
Je hoeft je voeding en kast niet van hetzelfde merk te kopen hoor. Ik zou even een review lezen van beide om te kijken welke van de 2 het beste is, en die kopen. Een goede voeding is eigenlijk vrij belangrijk aangezien je hele pc erop draait :)

[ Voor 27% gewijzigd door Malantur op 20-01-2014 13:22 ]

• mccAin
  • Laatst online: 05-03 16:04
Vanaf 1500€ aan onderdelen ga je echt geen snelheidswinst merken (jaaajaaaa. natuurlijk wel, maar niet voor de doeleinden van de TS).

Ik zou zeggen kijk gewoon eens rond in de andere topics en stop 1000€ in een weekendje weg met de vrouw. Kan ze het daar over hebben met vriendinnen..

• Dr.Root
mimang schreef op maandag 20 januari 2014 @ 13:18:
[...]

Wat voor scherm heb je nu?
Een of ander Samsung 24" HD scherm, maar die gaat weg met mijn pc, dus ben straks schermloos. Denk niet dat ik mijn vrouw zo ver krijg dat ik op onze 42" led tv mag gaan gamen ^^ (zou wel leuk zijn)

• Daaaaf
kazuyakevin schreef op maandag 20 januari 2014 @ 13:17:
[...]

Dan heb ik het wel over de wat meer bekende merken.

En ja, misschien misschien misschien. Beter vooraf denken dan later zitten fucken dat je het niet hebt gedaan.
Als je een beetje verstand van PSU's hebt ken je deze merken wel.
Beide PSU's zijn gebouwd door Super Flower, o.b.v. Golden Green platform en zeer goede kwaliteit.

[ Voor 9% gewijzigd door Daaaaf op 20-01-2014 13:24 ]

• two

two

Dr.Root schreef op maandag 20 januari 2014 @ 13:20:
[...]

Een of ander Samsung 24" HD scherm, maar die gaat weg met mijn pc, dus ben straks schermloos. Denk niet dat ik mijn vrouw zo ver krijg dat ik op onze 42" led tv mag gaan gamen ^^ (zou wel leuk zijn)
Je hebt niets aan 2 780 Ti´s als je een Full HD scherm koopt. Tegen die tijd dat je zoveel kracht nodig hebt om 60 FPS te krijgen heb je GPU´s die hetzelfde kunnen al voor 250 euro per stuk. Luister aub niet naar kazuyakevin. Hij zegt wel futureproof maar dat is hier niet het geval. Dit is ronduit overkill als je 1 monitor neemt. Je zult genoeg hebben aan 1 AMD r9 290(x) of een 1 GTX 780. Verspil je geld aub niet

Edit: Koop gewoon weer een high end kaart over 2 jaar en je bent goedkoper uit en zal meer up to date blijven. Daarnaast bespaar je veel en je mist die extra videokaart niet.

[ Voor 10% gewijzigd door two op 20-01-2014 13:25 ]

Signature

• Dr.Root
mccAin schreef op maandag 20 januari 2014 @ 13:20:
Vanaf 1500€ aan onderdelen ga je echt geen snelheidswinst merken (jaaajaaaa. natuurlijk wel, maar niet voor de doeleinden van de TS).

Ik zou zeggen kijk gewoon eens rond in de andere topics en stop 1000€ in een weekendje weg met de vrouw. Kan ze het daar over hebben met vriendinnen..
Dit betreft mijn hobby en daar heb ik geld voor gereserveerd (hobby is gamen) Maar wat nu als ik een Game PC zelf kan samenstellen, die helemaal naar mijn smaak is ingericht en er ook nog eens mooi uitziet om in een woonkamer te hebben ook! En bij het gamen komt er weer een nieuwe hobby bij, lekker tweaken en overclocken..

Voor uitjes hebben wij een ander potje en het vrouwtje komt niks te kort, wij mannen mogen toch ook wel eens wat centjes uitgeven aan hardware? ;) Vrouwen spenderen bedragen waar je u tegen zegt aan kledij wat volgend jaar al niet meer in de mode is.

Maar toch bedankt voor de speelse tip! :) wordt op prijs gesteld.

[ Voor 3% gewijzigd door Dr.Root op 20-01-2014 13:25 ]

• Dr.Root
mimang schreef op maandag 20 januari 2014 @ 13:23:
[...]

Je hebt niets aan 2 780 Ti´s als je een Full HD scherm koopt. Tegen die tijd dat je zoveel kracht nodig hebt om 60 FPS te krijgen heb je GPU´s die hetzelfde kunnen al voor 250 euro per stuk. Luister aub niet naar kazuyakevin. Hij zegt wel futureproof maar dat is hier niet het geval. Dit is ronduit overkill als je 1 monitor neemt. Je zult genoeg hebben aan 1 AMD r9 290(x) of een 1 GTX 780. Verspil je geld aub niet

Edit: Koop gewoon weer een high end kaart over 2 jaar en je bent goedkoper uit en zal meer up to date blijven. Daarnaast bespaar je veel en je mist die extra videokaart niet.
Thanks. Ik zal in eerste instantie gaan voor een enkele 780 Ti, dat is het besluit wat ik nu wel heb genomen na het lezen van aantallen reviews (stuk of 5) Snel gelezen maar overal kwam er hetzelfde resultaat uit: Eigenlijk is het, het niet waard. Dus dat geld blijft mooi gereserveerd in het potje (wat ook nog groeit gedurende 5 jaar) zodat ik daarna weer kan upgraden, of voor een mooi full HD scherm om op te gamen. Weet iemand of die benQ dingen in het wit leverbaar zijn, of dat dit te regelen is met benQ (144hz schermen toch?)

Ik kan echt nergens een Wit scherm vinden behalve die overpriced dingen van Apple..

[ Voor 3% gewijzigd door Dr.Root op 20-01-2014 13:30 ]

• mccAin
  • Laatst online: 05-03 16:04
Dr.Root schreef op maandag 20 januari 2014 @ 13:24:
[...]

Dit betreft mijn hobbie en daar heb ik geld voor gereserveerd (hobby is gamen) Maar wat nu als ik een Game PC zelf kan samenstellen, die helemaal naar mijn smaak is ingericht en er ook nog eens mooi uitziet om in een woonkamer te hebben ook! En bij het gamen komt er weer een nieuwe hobby bij, lekker tweaken en overclocken..

Voor uitjes hebben wij een ander potje en het vrouwtje komt niks te kort, wij mannen mogen toch ook wel eens wat centjes uitgeven aan hardware? ;) Vrouwen spenderen bedragen waar je u tegen zegt tegen kledij wat volgend jaar al niet meer in de mode is.

Maar toch bedankt voor de speelse tip! :) wordt op prijs gesteld.
Ik snap het prima :) De bottomline van mijn bericht is dat meer dan nodig uitgeven aan de PC niet je hobbie of iets anders gaat beinvloeden. Je kan bijvoorbeeld ook geld steken in de automatisering van je huis in combinatie met je nieuwe pc. NASje, mediaspelertje, nieuw scherm of draadloze oplossingen. Je kan dus met die 1000€ in andere dingen meer plezier hebben dan 400€ extra uitgeven aan een videokaart die je 5% meer FPS geeft.

Het argument van futureproof gaat ook niet op wat betreft een dure videokaart. Je kan beter investeren in een low-highend kaart en over 3 jaar weer dan 1 keer een upper-highend kaart.

Ik snap dat het budget kennelijk geen rol speelt. Wil je alleen wat opties bieden om je utility te vergroten.

• Daaaaf
Als je voor stilte gaat zou ik sowieso geen SLI of CF gaan draaien. Koop gewoon 1 high end videokaart met een goede aftermarket koeler.
Verder een stille CPU-koeler, b.v. een Be Quiet Dark Rock of een Noctua.
Voor echt stille voedingen: Be Quiet Dark Power Pro (made by Seasonic) of Enermax Revo87+/Platimax, of een Seasonic met hybride koeling (hoewel je bij Seasonic weer het risico loopt van coil whine)

[ Voor 8% gewijzigd door Daaaaf op 20-01-2014 13:31 ]

• Nilsepils
  • Registratie: Juni 2010
  • Laatst online: 18-04 18:20
Als je graag de Apple-uitstraling wilt, kijk eens naar dit prachtige kastje van Silverstone: pricewatch: Silverstone Fortress FT03 Zilver

M-Atx, en volgens mij ook een SFX voeding (geen standaard formaat), maar als je om die limitaties heen kunt werken is het werkelijkwaar een prachtig systeem. Zelfs watercooling behoort dan nog tot de mogelijkheden, als zal de pc wel minder overzichtelijk zijn.

Verder zijn het allemaal vrij standaard vragen, moet goed komen.

• Dr.Root
mccAin schreef op maandag 20 januari 2014 @ 13:28:
[...]

Ik snap het prima :) De bottomline van mijn bericht is dat meer dan nodig uitgeven aan de PC niet je hobbie of iets anders gaat beinvloeden. Je kan bijvoorbeeld ook geld steken in de automatisering van je huis in combinatie met je nieuwe pc. NASje, mediaspelertje, nieuw scherm of draadloze oplossingen. Je kan dus met die 1000€ in andere dingen meer plezier hebben dan 400€ extra uitgeven aan een videokaart die je 5% meer FPS geeft.

Het argument van futureproof gaat ook niet op wat betreft een dure videokaart. Je kan beter investeren in een low-highend kaart en over 3 jaar weer dan 1 keer een upper-highend kaart.

Ik snap dat het budget kennelijk geen rol speelt. Wil je alleen wat opties bieden om je utility te vergroten.
Ik begrijp dat de bericht(en) uit goede aard zijn! En neem deze zeker mee in beschouwing. Dus dank daarvoor (moet altijd opletten dat er geen grootheids waanzin ontstaat, in de zin van: ''teveel willen hebben'')

[ Voor 5% gewijzigd door Dr.Root op 20-01-2014 13:36 ]

• Hapkoek
  • Registratie: December 2013
  • Laatst online: 19-04 20:23
Heb dit topic nu helemaal doorgelezen en ik sluit me volledig aan bij mccAin, ga niet onnodig geld uitgeven.. Zou het zeker bij 1x 780 houden. Dan na een tijdje verkoop je die kaart en koop weer een recente high-end kaart. Veel slimmere investering in mijn ogen.

• two

two

Hapkoek schreef op maandag 20 januari 2014 @ 13:37:
Heb dit topic nu helemaal doorgelezen en ik sluit me volledig aan bij mccAin, ga niet onnodig geld uitgeven.. Zou het zeker bij 1x 780 houden. Dan na een tijdje verkoop je die kaart en koop weer een recente high-end kaart. Veel slimmere investering in mijn ogen.
Aftermarket 290 kan ook.

Maar wat voor scherm ga je kopen Dr. Root?

Signature

• Dr.Root
Nilsepils schreef op maandag 20 januari 2014 @ 13:29:
Als je graag de Apple-uitstraling wilt, kijk eens naar dit prachtige kastje van Silverstone: pricewatch: Silverstone Fortress FT03 Zilver

M-Atx, en volgens mij ook een SFX voeding (geen standaard formaat), maar als je om die limitaties heen kunt werken is het werkelijkwaar een prachtig systeem. Zelfs watercooling behoort dan nog tot de mogelijkheden, als zal de pc wel minder overzichtelijk zijn.

Verder zijn het allemaal vrij standaard vragen, moet goed komen.
Wat ik Eerder al heb laten doorfilteren: dat mijn vrouw de kast die ik heb uitgekozen ontzettend mooi vindt (zijn hem al wezen bekijken in de lokale computerwinkel) Dus die keuze staat eigenlijk al vast. Na wat meer research over de kast, blijkt het ook de beste kast te zijn om geluidsproductie de kop in te drukken en heeft zeer goede luchtcirculatie mogelijkheden.

Toch bedankt voor je toevoeging, de kast die jij laat zien is ook heel erg fraai.

• MrHankey
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 19-02-2022
mccAin schreef op maandag 20 januari 2014 @ 13:28:
[...]

Inderdaad, ik zou videokaart ook niet overkillen. Je kan bijvoorbeeld je gordijnen op afstand bestuurbaar maken, of een nVidia shield aan je PC hangen... of een 3D printer erbij kopen (pas dan wel op voor fijnstof)

• Dr.Root
mimang schreef op maandag 20 januari 2014 @ 13:38:
[...]

Aftermarket 290 kan ook.

Maar wat voor scherm ga je kopen Dr. Root?
Ik heb werkelijk waar geen flauw idee!

Ik zit me ass eraf te googlen voor een wit scherm die HD kan draaien en groter is dan 22" Ik kom alleen maar uit op Asus.. maar dat logo, het is zo walgelijk verchroomd.. Ben zelf ook nogal kieskeurig, heb laatst ook alle logo's van de auto laten afhalen en dan ontstaan er van die walgelijke doffe plekken, ben bang dat zoiets ook met het scherm zal gebeuren, de lokale spuiterij ziet me al aankomen met een computerscherm, lol!

Kijk als ze deze:
pricewatch: Asus MX279H Zwart

Nu in het wit hebben, dan ben ik blij

[ Voor 11% gewijzigd door Dr.Root op 20-01-2014 13:42 ]

• two

two

Dr.Root schreef op maandag 20 januari 2014 @ 13:41:
[...]

Ik heb werkelijk waar geen flauw idee!

Ik zit me ass eraf te googlen voor een wit scherm die HD kan draaien en groter is dan 22" Ik kom alleen maar uit op Asus.. maar dat logo, het is zo walgelijk verchroomd.. Ben zelf ook nogal kieskeurig, heb laatst ook alle logo's van de auto laten afhalen en dan ontstaan er van die walgelijke doffe plekken, ben bang dat zoiets ook met het scherm zal gebeuren, de lokale spuiterij ziet me al aankomen met een computerscherm, lol!
Afhalen en laten spuiten is ook geen verkeerd idee :)

Signature

• Dr.Root
mimang schreef op maandag 20 januari 2014 @ 13:42:
[...]

Afhalen en laten spuiten is ook geen verkeerd idee :)
Je begrijpt hopelijk me punt (even verder denken) Stel: als dat scherm dan stuk gaat en RMA moet dan gaan ze zitten bakkelijen over de garantie. Je weet hoe die fabrikanten zijn.

Ik koop hem dan liever retail in het wit.

[ Voor 3% gewijzigd door Dr.Root op 20-01-2014 13:44 ]

• two

two

Dr.Root schreef op maandag 20 januari 2014 @ 13:43:
[...]

Je begrijpt hopelijk me punt (even verder denk en) Stel: als dat scherm dan stuk gaat en RMA moet dan gaan ze zitten bakkelijen over de garantie. Je weet hoe die fabrikanten zijn.

Ik koop hem dan liever retail in het wit.
Dat is waar.

Wat dacht je van een grijze witte CRT? :9

Signature

• Dr.Root
pricewatch: NEC EA274WMi Wit

Ik heb er zowaar eentje gevonden en nog van een goed merk ook?

Mocht dit nou geen goed merk zijn, dit schoot me ineens te-binnen:

Als een scherm RMA moet wat wit gespoten is, dan kan het voor RMA ook weer zwart gespoten worden en stuur hem dan pas op, zien die spleetogen waarschijnlijk niks van. Prima.

Welk scherm is momenteel het beste scherm, volgens mij de benQ... nog wat

[ Voor 49% gewijzigd door Dr.Root op 20-01-2014 13:49 ]

• two

two

Dr.Root schreef op maandag 20 januari 2014 @ 13:48:

Ik heb er zowaar eentje gevonden en nog van een goed merk ook?
Is dat niet een beetje veel? Kan je beter risico nemen en ´m laten spuiten want hoe groot is de kans, dat ´ie stuk gaat? Je kan bijna 2 1440p monitoren kopen van dat geld.

Signature

• Malantur
Heb je uberhaupt al in de Pricewatch gezien?
Ik heb 21 witte schermen tussen 21 en 30" met witte rand en IPS paneel:
Hier

• Dr.Root
Hapkoek schreef op maandag 20 januari 2014 @ 13:37:
Bedankt voor het delen van jouw visie die aansluit bij de visie van mccAin. Ik sluit mijzelf hier ook bij aan. Zo blijft er waarschijnlijk nog wat geld in het potje en kan ik toch nog upgraden mits dat van toepassing is (8xx series komen er wss binnenkort natuurlijk ook alweer aan van Nvidia)

• Dr.Root
Malantur schreef op maandag 20 januari 2014 @ 13:50:
Heb je uberhaupt al in de Pricewatch gezien?
Ik heb 21 witte schermen tussen 21 en 30" met witte rand en IPS paneel:
Hier
Heel erg pittige reactie en bedankt daarvoor maar ik wil een scherm groter dan 22''

(staat ook in topic vermeld)

Sorry las je reactie verkeerd. (wil op 1440p spelen)

heb reactie gekregen vanuit benQ:

XL2420T LED Monitor is in het wit verkrijgbaar en goed leverbaar.

Wat denken jullie?

[ Voor 16% gewijzigd door Dr.Root op 20-01-2014 13:56 ]

• Malantur
In dat geval is er inderdaad maar 1 optie over in de PW:

Enige alternatief dat ik kan vinden op internet is deze:
FIRST FSM-270HV
27" S-IPS 2560x1440
Afbeeldingslocatie: http://i.ebayimg.com/00/s/NTAwWDUwMA==/z/XugAAOxye9lSDmnn/$T2eC16N,!yEE9s5jE,q4BSDmnm0R!w~~60_12.JPG
Komt voor $520 jou kant uit vanuit rechtstreeks vanuit Zuid Korea..

[ Voor 7% gewijzigd door Malantur op 20-01-2014 13:57 ]

• Dunta
Oke, ik heb uit de reactie mijn lijstje weer even aangepast.

#ProductPrijsSubtotaal
1Gigabyte GV-N78TOC-3G€ 597,99€ 597,99
1Fractal Design Newton R3 Wit 1000W€ 193,-€ 193,-
1Crucial 2.5" M500 120GB€ 69,90€ 69,90
1Crucial 2.5" M500 480GB€ 239,54€ 239,54
Bekijk collectie
Importeer producten
Totaal€ 2.015,65

• Dr.Root
Ja precies Malantur, ik heb mijn keuze toch even moeten tweaken en een wit scherm met 1440p is niet erg haalbaar zie ik al.

Momenteel kan BenQ de XL2420T LED Monitor leveren in het wit en ik ben een gelukkig man.

Is de: XL2420T LED Monitor goed?

• Dr.Root
kazuyakevin schreef op maandag 20 januari 2014 @ 13:58:

#ProductPrijsSubtotaal
Bekijk collectie
Importeer producten
Totaal€ 2.015,65
Het wordt overigens ook een i5 ipv i7 ;) met een watercool blok erop van Antec H220i

• Malantur

#ProductPrijsSubtotaal
Bekijk collectie
Importeer producten
Totaal€ 2.015,65
Geheugen zit nog dubbel in je lijstje ;)

• Dunta
Oh derp, is niet met opzet gebeurt (had het ook over een I5 in mijn eerste topic.

• two

two

#ProductPrijsSubtotaal
Bekijk collectie
Importeer producten
Totaal€ 2.015,65
i7? :? i5.
PSU? :? Kast heeft geen eens een window.
CPU Koeler voor OC´en? :? Waterkoeling.
WD Black? :? Neem een SSHD.

Signature

• Dr.Root
mimang schreef op maandag 20 januari 2014 @ 14:00:
[...]

i7? :? i5.
PSU? :? Kast heeft geen eens een window.
CPU Koeler voor OC´en? :? Waterkoeling.
WD Black? :? Neem een SSHD.
Het lijstje is blijkbaar een beetje in de soep gedraait, no worries ik heb het hier (heel ouderwets) op papier gezet :)

Ik ga even mijn lijstje aanpassen en opnieuw hier neerzetten. Brb

[ Voor 8% gewijzigd door Dr.Root op 20-01-2014 14:02 ]

• two

two

pricewatch: Corsair RM750

Neem deze voeding. Stuk beter dan diegene.

Signature

• Dunta
Sorry voor de verwarring, hier de goede lijst, nog veranderingen?

#ProductPrijsSubtotaal
1NEC EA274WMi Wit€ 676,83€ 676,83
Bekijk collectie
Importeer producten
Totaal€ 2.499,93

• timmie271
  • Registratie: November 2013
  • Laatst online: 22:58
kazuyakevin schreef op maandag 20 januari 2014 @ 14:04:
Sorry voor de verwarring, hier de goede lijst, nog veranderingen?

#ProductPrijsSubtotaal
1NEC EA274WMi Wit€ 676,83€ 676,83
Bekijk collectie
Importeer producten
Totaal€ 2.499,93
Alleen ander scherm en een andere processorkoeling als ik het goed gelezen heb ;).

Gamertag: timmie271

• Malantur
Voor de waterkoeling heb ik gisteren hier nog een topic gelezen waar de pricewatch: Cooler Master Eisberg 240L Prestige aangeraden werd. Het is een closed loop dus je kan hem gewoon installeren en niet meer naar kijken.
Echter is het ook mogelijk om hem in de toekomst te upgraden met je eigen koelvloeistof, andere slangen, extra radiatoren e.d.

• Dr.Root
Ik geloof dat dit hem is:

#ProductPrijsSubtotaal
1BenQ XL2420T Zwart€ 345,-€ 345,-
1Crucial 2.5" M500 240GB€ 118,04€ 118,04
1Samsung 840 series Pro 128GB€ 110,85€ 110,85
Bekijk collectie
Importeer producten
Totaal€ 2.060,20

Kleine 250 euro erbij ivm muis en koeling

Hmh die headset heb ik al, foutje

• Dunta
Ander scherm, was dit niet degene die de TS wou?
Waterkoeling op de videokaart, echt nodig?
Andere processorkoeling?

@TS Wil je gaan overclocken of een zo stil mogelijke systeem. Wil je waterkoeling gebruiken?

• timmie271
  • Registratie: November 2013
  • Laatst online: 22:58
Het scherm dat hij nu gekozen heeft is ook in het wit beschikbaar heb ik gelezen in een van zijn raecties.

Gamertag: timmie271

• two

two

Dr.Root schreef op maandag 20 januari 2014 @ 14:07:
Ik geloof dat dit hem is:

#ProductPrijsSubtotaal
1Samsung 840 series Pro 128GB€ 110,85€ 110,85
Bekijk collectie
Importeer producten
Totaal€ 2.060,20
Als SSDs gewoon M500´s nemen :)

SSHD´s nemen: http://tweakers.net/product/341927/seagate-desktop-sshd/

Geen 1000W voeding nemen, nergens voor nodig! :)

Prijzige RAM

Signature

• Dunta
SSHD: Niet veel sneller en de TS wilt een 500gb schijf.
De voeding: Hij is in wit beschikbaar (is vereist)
SSD: Inderdaad, 2 m500's is beter.

• two

two

kazuyakevin schreef op maandag 20 januari 2014 @ 14:12:
SSHD: Niet veel sneller en de TS wilt een 500gb schijf.
De voeding: Hij is in wit beschikbaar (is vereist)
SSD: Inderdaad, 2 m500's is beter.
PSU is niet eens beschikbaar. En kast heeft geen window dus aan een witte voeding heb je niet veel.
SSHD niet veel sneller? Hou toch op. Google maar eens wat.

Signature

• Malantur
mimang schreef op maandag 20 januari 2014 @ 14:09:
[...]

Als SSDs gewoon M500´s nemen :)
Persoonlijk heb ik ook liever een Samsung 840 Pro, aangezien dat toch echt wel de snelste ssd is van het moment. En ja het verschil tussen 5 seconden wachten op een kopieractie en 6 seconden, dat zal je niet merken. Maar het verschil bestaat wel (zeker bij het installeren van een programma met de sequentiele snelheden) dus de tijdwinst is er.
SSHD is niet nodig voor een downloadschijf, cache heeft daar geen nut.
Geen 1000W voeding nemen, nergens voor nodig! :)
Hij wilt een witte voeding en die zijn niet breed gezaaid.

• Dr.Root
Sorry voor de verwarring, heb die Samsungs veranderd voor Crucials! (sowieso een hekel aan samsung door haar smartphones maar dat is wat anders :P)

Heb de hersenen weer even flink laten nadenken over het mogelijke SLI gedeelte.. het spreekt mij toch teveel tegen net als het merk samsung dus er komt geen 1000watt voeding in maar een 600watt zal voldoende leveren aan dit systeem, Nvidia is wat zuiniger samen met intel dus dat moet prima lukken!

Ook de watercooling even veranderd maar daar moet ik nog even wat over uitzoeken.. tot nu toe:

#ProductPrijsSubtotaal
1Cooler Master Eisberg 240L Prestige€ 130,99€ 130,99
1Fractal Design Newton R3 600W€ 126,-€ 126,-
Bekijk collectie
Importeer producten
Totaal€ 2.123,73

[ Voor 3% gewijzigd door Dr.Root op 20-01-2014 14:15 ]

• Dunta
Dr.Root schreef op maandag 20 januari 2014 @ 14:14:
Sorry voor de verwarring, heb die Samsungs veranderd voor Crucials! (sowieso een hekel aan samsung door haar smartphones maar dat is wat anders :P)

Ook de watercooling even veranderd maar daar moet ik nog even wat over uitzoeken.. tot nu toe:

#ProductPrijsSubtotaal
1Cooler Master Eisberg 240L Prestige€ 130,99€ 130,99
1Fractal Design Newton R3 600W€ 126,-€ 126,-
Bekijk collectie
Importeer producten
Totaal€ 2.123,73
Lijkt mij een prima setup! niks aan veranderen ;)

• two

two

Malantur schreef op maandag 20 januari 2014 @ 14:13:
[...]

Persoonlijk heb ik ook liever een Samsung 840 Pro, aangezien dat toch echt wel de snelste ssd is van het moment. En ja het verschil tussen 5 seconden wachten op een kopieractie en 6 seconden, dat zal je niet merken. Maar het verschil bestaat wel (zeker bij het installeren van een programma met de sequentiele snelheden) dus de tijdwinst is er.

[...]

SSHD is niet nodig voor een downloadschijf, cache heeft daar geen nut.

[...]

Hij wilt een witte voeding en die zijn niet breed gezaaid.
Snelheidsverschil is zijn prijs gewoon niet waard op zo´n lage capaciteit, kijk maar in de tweakers review :)

Signature

• Dr.Root
Heb de hersenen weer even flink laten nadenken over het mogelijke SLI gedeelte.. het spreekt mij toch teveel tegen net als het merk samsung dus er komt geen 1000watt voeding in maar een 600watt zal voldoende leveren aan dit systeem, Nvidia is wat zuiniger samen met intel dus dat moet prima lukken!

Wat ik al eerder zei, ik moet op passen dat ik niet teveel van het goede wil hebben. In dit geval is dat 1000watt en dus 400 watt bullshit teveel :p

[ Voor 20% gewijzigd door Dr.Root op 20-01-2014 14:16 ]

• two

two

Dr.Root schreef op maandag 20 januari 2014 @ 14:15:
waarom de witte PSU?

Signature

• Dunta
Zover ik heb begrepen wil de TS later gaan kijken naar een open case

• Dr.Root
De witte PSU omdat het dan een geheel lijkt met mijn kast, de witte toon is namelijk precies hetzelfde als de kast en dat vindt ik er heel erg fraai uitzien. Verder doe je toch geen ruk meer met een voeding en het zijn saaie dingen. Daar wil ik het accent dus niet op hebben liggen.

• Slickzor
  • Registratie: September 2011
  • Laatst online: 01-09-2025
Dat BenQ beeldscherm dat je laat zien heb ik ook onderzocht maar de kleurweergave (contrast) schijnt heel matig te zijn gezien het meer focust op snelle games. Maar als je dus Battlefield etc. speelt is hij weer heerlijk met 120hz (geen motion blur). Als je echt goede schermen wilt hebben die ook diepe kleuren etc. geven zijn ze helaas (naar mijn weten) allemaal zwart of je zit in de 700 range met die NEC. De monitor moet persé wit zijn? Ik heb heel veel onderzoek naar beeldschermen gedaan de laatste tijd en wil je er best mee helpen, maar het wit limiteert de opties enorm. pricewatch: Asus PB278Q Zwart die neem ik bijvoorbeeld.

Als je overigens geen window in je kast hebt snap ik niet zo goed waarom je een bepaald kleurenpallet wilt hebben. Als je dan naar binnen wilt kijken zal je een pricewatch: Fractal Design Define R4 Arctic White - Window moeten nemen.

De koeler is echt een beest, je hebt een plek waar hij beschikbaar is? Want in de pricewatch lijkt hij niet beschikbaar.

• two

two

Dr.Root schreef op maandag 20 januari 2014 @ 14:17:
[...]

De witte PSU omdat het dan een geheel lijkt met mijn kast, de witte toon is namelijk precies hetzelfde als de kast en dat vindt ik er heel erg fraai uitzien. Verder doe je toch geen ruk meer met een voeding en het zijn saaie dingen. Daar wil ik het accent dus niet op hebben liggen.
Ik denk dat gesleevede kabels een stuk mooier zijn dan hou je voeding eruit ziet. Die maken echt het verschil.

Gesleevede kabels :9~ :9~

Signature

• mjfast16
  • Laatst online: 17-04 10:17
2 780 TI's in SLI heeft pas meerwaarde bij 5760*1080 of 4K.
gewoon een 780 TI erin plaaten.
Zou je over 2 of 3 jaar niet meer alles max out kunnen spelen gewoon er een bij prikken of dan een nieuwere serie van nvidia of AMD er inzetten :)

• Dunta
mjfast16 schreef op maandag 20 januari 2014 @ 14:19:
2 780 TI's in SLI heeft pas meerwaarde bij 5760*1080 of 4K.
gewoon een 780 TI erin plaaten.
Zou je over 2 of 3 jaar niet meer alles max out kunnen spelen gewoon er een bij prikken of dan een nieuwere serie van nvidia of AMD er inzetten :)
We hadden het al aangespast ;)

• mjfast16
  • Laatst online: 17-04 10:17
sorry ben langzame typer

• Dr.Root
Slickzor schreef op maandag 20 januari 2014 @ 14:17:
Dat BenQ beeldscherm dat je laat zien heb ik ook onderzocht maar de kleurweergave (contrast) schijnt heel matig te zijn gezien het meer focust op snelle games. Maar als je dus Battlefield etc. speelt is hij weer heerlijk met 120hz (geen motion blur). Als je echt goede schermen wilt hebben die ook diepe kleuren etc. geven zijn ze helaas (naar mijn weten) allemaal zwart of je zit in de 700 range met die NEC. De monitor moet persé wit zijn? Ik heb heel veel onderzoek naar beeldschermen gedaan de laatste tijd en wil je er best mee helpen, maar het wit limiteert de opties enorm. pricewatch: Asus PB278Q Zwart die neem ik bijvoorbeeld.

Als je overigens geen window in je kast hebt snap ik niet zo goed waarom je een bepaald kleurenpallet wilt hebben. Als je dan naar binnen wilt kijken zal je een pricewatch: Fractal Design Define R4 Arctic White - Window moeten nemen.

De koeler is echt een beest, je hebt een plek waar hij beschikbaar is? Want in de pricewatch lijkt hij niet beschikbaar.
Thnx!

Ja in het dubio zit ik dus, wel of geen doorzichtig paneel :) Over de watercooling, daar kom ik zelf wel uit no worries.

Schermen, ik vindt het lastig want het is allemaal heel erg persoongebonden, jij ziet bijvoorbeeld niet hetzelfde als ik dat doe. Dus denk ik dat ik voor een scherm gewoon naar de winkel zelf moet gaan om te bepalen.

http://www.fractal-design...hx/fd-ca-def-r4-wh-w1.jpg

heerlijk mooi die openkast. Alleen ben ik bang dat mijn woning een halve licht beacon gaat worden dat vliegtuigen erop willen landen..
Pagina: 1 2 Laatste