Mening PC build (tot 2.500 euro)

Pagina: 1 2 Laatste
Acties:

• Malantur
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 09:35
mimang schreef op maandag 20 januari 2014 @ 14:09:
[...]

Als SSDs gewoon M500´s nemen :)
Persoonlijk heb ik ook liever een Samsung 840 Pro, aangezien dat toch echt wel de snelste ssd is van het moment. En ja het verschil tussen 5 seconden wachten op een kopieractie en 6 seconden, dat zal je niet merken. Maar het verschil bestaat wel (zeker bij het installeren van een programma met de sequentiele snelheden) dus de tijdwinst is er.
SSHD is niet nodig voor een downloadschijf, cache heeft daar geen nut.
Geen 1000W voeding nemen, nergens voor nodig! :)
Hij wilt een witte voeding en die zijn niet breed gezaaid.

'Let's eat Grandma!' or, 'Let's eat, Grandma!'. Punctuation saves lives.

• Dr.Root
  • Registratie: Januari 2013
  • Laatst online: 19-12-2025
Sorry voor de verwarring, heb die Samsungs veranderd voor Crucials! (sowieso een hekel aan samsung door haar smartphones maar dat is wat anders :P)

Heb de hersenen weer even flink laten nadenken over het mogelijke SLI gedeelte.. het spreekt mij toch teveel tegen net als het merk samsung dus er komt geen 1000watt voeding in maar een 600watt zal voldoende leveren aan dit systeem, Nvidia is wat zuiniger samen met intel dus dat moet prima lukken!

Ook de watercooling even veranderd maar daar moet ik nog even wat over uitzoeken.. tot nu toe:

#ProductPrijsSubtotaal
1Intel Core i5 4670K Boxed€ 192,90€ 192,90
1MSI Z87-GD65 Gaming€ 161,80€ 161,80
1MSI GeForce GTX 780 Ti Gaming 3GB€ 605,-€ 605,-
1WD Black SATA 6 Gb/s WD5003AZEX, 500GB€ 53,90€ 53,90
1BenQ XL2420T Zwart€ 345,-€ 345,-
1Cooler Master Eisberg 240L Prestige€ 130,99€ 130,99
1Corsair Vengeance 16GB 1600MHz CL10€ 139,20€ 139,20
1Fractal Design Newton R3 600W€ 126,-€ 126,-
1Fractal Design Newton R3 1000W€ 181,-€ 181,-
1Crucial 2.5" M500 120GB€ 69,90€ 69,90
1Crucial 2.5" M500 240GB€ 118,04€ 118,04
Bekijk collectie
Importeer producten
Totaal€ 2.123,73

[ Voor 3% gewijzigd door Dr.Root op 20-01-2014 14:15 ]

• Dunta
  • Registratie: Augustus 2013
  • Laatst online: 00:46
Dr.Root schreef op maandag 20 januari 2014 @ 14:14:
Sorry voor de verwarring, heb die Samsungs veranderd voor Crucials! (sowieso een hekel aan samsung door haar smartphones maar dat is wat anders :P)

Ook de watercooling even veranderd maar daar moet ik nog even wat over uitzoeken.. tot nu toe:

#ProductPrijsSubtotaal
1Intel Core i5 4670K Boxed€ 192,90€ 192,90
1Fractal Design Newton R3 1000W€ 181,-€ 181,-
Bekijk collectie
Importeer producten
Totaal€ 2.123,73
Lijkt mij een prima setup! niks aan veranderen ;)

• two
  • Registratie: September 2013
  • Laatst online: 08:52

two

Malantur schreef op maandag 20 januari 2014 @ 14:13:
[...]

Persoonlijk heb ik ook liever een Samsung 840 Pro, aangezien dat toch echt wel de snelste ssd is van het moment. En ja het verschil tussen 5 seconden wachten op een kopieractie en 6 seconden, dat zal je niet merken. Maar het verschil bestaat wel (zeker bij het installeren van een programma met de sequentiele snelheden) dus de tijdwinst is er.

[...]

SSHD is niet nodig voor een downloadschijf, cache heeft daar geen nut.

[...]

Hij wilt een witte voeding en die zijn niet breed gezaaid.
Snelheidsverschil is zijn prijs gewoon niet waard op zo´n lage capaciteit, kijk maar in de tweakers review :)

Signature

• Dr.Root
Heb de hersenen weer even flink laten nadenken over het mogelijke SLI gedeelte.. het spreekt mij toch teveel tegen net als het merk samsung dus er komt geen 1000watt voeding in maar een 600watt zal voldoende leveren aan dit systeem, Nvidia is wat zuiniger samen met intel dus dat moet prima lukken!

Wat ik al eerder zei, ik moet op passen dat ik niet teveel van het goede wil hebben. In dit geval is dat 1000watt en dus 400 watt bullshit teveel :p

[ Voor 20% gewijzigd door Dr.Root op 20-01-2014 14:16 ]

• two

two

Dr.Root schreef op maandag 20 januari 2014 @ 14:15:
waarom de witte PSU?

Signature

• Dunta
Zover ik heb begrepen wil de TS later gaan kijken naar een open case

• Dr.Root
De witte PSU omdat het dan een geheel lijkt met mijn kast, de witte toon is namelijk precies hetzelfde als de kast en dat vindt ik er heel erg fraai uitzien. Verder doe je toch geen ruk meer met een voeding en het zijn saaie dingen. Daar wil ik het accent dus niet op hebben liggen.

• Slickzor
  • Registratie: September 2011
  • Laatst online: 01-09-2025
Dat BenQ beeldscherm dat je laat zien heb ik ook onderzocht maar de kleurweergave (contrast) schijnt heel matig te zijn gezien het meer focust op snelle games. Maar als je dus Battlefield etc. speelt is hij weer heerlijk met 120hz (geen motion blur). Als je echt goede schermen wilt hebben die ook diepe kleuren etc. geven zijn ze helaas (naar mijn weten) allemaal zwart of je zit in de 700 range met die NEC. De monitor moet persé wit zijn? Ik heb heel veel onderzoek naar beeldschermen gedaan de laatste tijd en wil je er best mee helpen, maar het wit limiteert de opties enorm. pricewatch: Asus PB278Q Zwart die neem ik bijvoorbeeld.

Als je overigens geen window in je kast hebt snap ik niet zo goed waarom je een bepaald kleurenpallet wilt hebben. Als je dan naar binnen wilt kijken zal je een pricewatch: Fractal Design Define R4 Arctic White - Window moeten nemen.

De koeler is echt een beest, je hebt een plek waar hij beschikbaar is? Want in de pricewatch lijkt hij niet beschikbaar.

• two

two

Dr.Root schreef op maandag 20 januari 2014 @ 14:17:
[...]

De witte PSU omdat het dan een geheel lijkt met mijn kast, de witte toon is namelijk precies hetzelfde als de kast en dat vindt ik er heel erg fraai uitzien. Verder doe je toch geen ruk meer met een voeding en het zijn saaie dingen. Daar wil ik het accent dus niet op hebben liggen.
Ik denk dat gesleevede kabels een stuk mooier zijn dan hou je voeding eruit ziet. Die maken echt het verschil.

Gesleevede kabels :9~ :9~

Signature

• mjfast16
  • Laatst online: 17-04 10:17
2 780 TI's in SLI heeft pas meerwaarde bij 5760*1080 of 4K.
gewoon een 780 TI erin plaaten.
Zou je over 2 of 3 jaar niet meer alles max out kunnen spelen gewoon er een bij prikken of dan een nieuwere serie van nvidia of AMD er inzetten :)

• Dunta
mjfast16 schreef op maandag 20 januari 2014 @ 14:19:
2 780 TI's in SLI heeft pas meerwaarde bij 5760*1080 of 4K.
gewoon een 780 TI erin plaaten.
Zou je over 2 of 3 jaar niet meer alles max out kunnen spelen gewoon er een bij prikken of dan een nieuwere serie van nvidia of AMD er inzetten :)
We hadden het al aangespast ;)

• mjfast16
sorry ben langzame typer

• Dr.Root
Slickzor schreef op maandag 20 januari 2014 @ 14:17:
Dat BenQ beeldscherm dat je laat zien heb ik ook onderzocht maar de kleurweergave (contrast) schijnt heel matig te zijn gezien het meer focust op snelle games. Maar als je dus Battlefield etc. speelt is hij weer heerlijk met 120hz (geen motion blur). Als je echt goede schermen wilt hebben die ook diepe kleuren etc. geven zijn ze helaas (naar mijn weten) allemaal zwart of je zit in de 700 range met die NEC. De monitor moet persé wit zijn? Ik heb heel veel onderzoek naar beeldschermen gedaan de laatste tijd en wil je er best mee helpen, maar het wit limiteert de opties enorm. pricewatch: Asus PB278Q Zwart die neem ik bijvoorbeeld.

Als je overigens geen window in je kast hebt snap ik niet zo goed waarom je een bepaald kleurenpallet wilt hebben. Als je dan naar binnen wilt kijken zal je een pricewatch: Fractal Design Define R4 Arctic White - Window moeten nemen.

De koeler is echt een beest, je hebt een plek waar hij beschikbaar is? Want in de pricewatch lijkt hij niet beschikbaar.
Thnx!

Ja in het dubio zit ik dus, wel of geen doorzichtig paneel :) Over de watercooling, daar kom ik zelf wel uit no worries.

Schermen, ik vindt het lastig want het is allemaal heel erg persoongebonden, jij ziet bijvoorbeeld niet hetzelfde als ik dat doe. Dus denk ik dat ik voor een scherm gewoon naar de winkel zelf moet gaan om te bepalen.

http://www.fractal-design...hx/fd-ca-def-r4-wh-w1.jpg

heerlijk mooi die openkast. Alleen ben ik bang dat mijn woning een halve licht beacon gaat worden dat vliegtuigen erop willen landen..

• two

two

kazuyakevin schreef op maandag 20 januari 2014 @ 14:20:
[...]

We hadden het al aangespast ;)
Laat die ´we´ maar weg. Jij raadde een Titan of 780 Ti SLI aan.

Ontopic:

pricewatch: Seasonic G-Serie 650Watt

En mooie kabeltjes bijkopen :D

Signature

• mjfast16
dimbare LED verlichting voor uitgevonden

• Dunta
mimang schreef op maandag 20 januari 2014 @ 14:24:
[...]

Laat die ´we´ maar weg. Jij raadde een Titan of 780 Ti SLI aan.

Ontopic:

pricewatch: Seasonic G-Serie 650Watt

En mooie kabeltjes bijkopen :D
Niet zo negatief. Ik zag de 780 eerst over het hoofd en wist niet dat de TS het liefts over een jaartje of 3 een nieuwe GPU wou kopen ipv 5 jaar.

• Dr.Root
mjfast16 schreef op maandag 20 januari 2014 @ 14:24:
dimbare LED verlichting voor uitgevonden
En hoe pas ik zoiets aan? Suggesties? (zit niet op externe apparatuur voor aan de pc te wachten) Dit valt vast in te bouwen?

• Slickzor
Dan moet je geen LED lampjes gebruiken (of ze uitzetten wat gewoon kan) en als je een dichte kast neemt zou ik niet persé een PSU aanschaffen die wit is maar dan kan je net zo goed zwart nemen. Ik heb zelf ook een hekel aan lampjes en andere lichtgevende meuk in mijn kast, maar de mijne is gewoon gesloten (zonder LED) en hoeft geen thema te hebben wat bij jou wel het geval is. Thema's limiteren je opties, dat wil ik er mee zeggen, maar dat heb je al gemerkt :).

In de winkel zal je wel kunnen kijken hoe de kleurweergave is maar je weet dan weer niet hoe hij zich gedraagt in games. Dat scherm wat ik liet zien is voor mij, alles afgewogen, de beste prijs/kwaliteit. Jammer helaas dat hij niet wit is voor jou. Online reviews kunnen ze feitelijk testen wat hij weergeeft, ook het contrast, kijkhoeken, latency, motion blur etc. dat is wel een voordeel tegenover de winkel.

De PSU, als je het geld wilt uitgeven en het feit dat hij wit moet zijn kan laten varen pricewatch: Seasonic Platinum Series 660 Watt

ps. Je laatste post hoe je de LED moet aanpassen, kan je wel tutorials over vinden. In de meer highend onderdelen zitten de opties er vaak gewoon bij.

• two

two

kazuyakevin schreef op maandag 20 januari 2014 @ 14:31:
[...]

Niet zo negatief. Ik zag de 780 eerst over het hoofd en wist niet dat de TS het liefts over een jaartje of 3 een nieuwe GPU wou kopen ipv 5 jaar.
Koop je alsnog geen 780 ti SLI/Titan... Je verstellen zijn gewoon ronduit k*t.

Vergeet je niet deze CPU koeler te doen ipv die Swiftech?
pricewatch: Cooler Master Eisberg 240L Prestige

Signature

• Dr.Root
Slickzor schreef op maandag 20 januari 2014 @ 14:33:
Dan moet je geen LED lampjes gebruiken (of ze uitzetten wat gewoon kan) en als je een dichte kast neemt zou ik niet persé een PSU aanschaffen die wit is maar dan kan je net zo goed zwart nemen. Ik heb zelf ook een hekel aan lampjes en andere lichtgevende meuk in mijn kast, maar de mijne is gewoon gesloten (zonder LED) en hoeft geen thema te hebben wat bij jou wel het geval is. Thema's limiteren je opties, dat wil ik er mee zeggen, maar dat heb je al gemerkt :).

In de winkel zal je wel kunnen kijken hoe de kleurweergave is maar je weet dan weer niet hoe hij zich gedraagt in games. Dat scherm wat ik liet zien is voor mij, alles afgewogen, de beste prijs/kwaliteit. Jammer helaas dat hij niet wit is voor jou. Online reviews kunnen ze feitelijk testen wat hij weergeeft, ook het contrast, kijkhoeken, latency, motion blur etc. dat is wel een voordeel tegenover de winkel.

De PSU, als je het geld wilt uitgeven en het feit dat hij wit moet zijn kan laten varen pricewatch: Seasonic Platinum Series 660 Watt

ps. Je laatste post hoe je de LED moet aanpassen, kan je wel tutorials over vinden. In de meer highend onderdelen zitten de opties er vaak gewoon bij.
Bedankt!

Ik zal ook een andere kleur PSU wel even in overweging nemen, sommige onderdelen in de kast zijn inderdaad ook gewoon zwart dus opzich ziet het er nog wel stoer uit. Alleen vind tik de stickers vaak zo lelijk op die PSU's.. lijkt wel een kermis attractie :P

• Dunta
mimang schreef op maandag 20 januari 2014 @ 14:34:
[...]

Koop je alsnog geen 780 ti SLI/Titan... Je verstellen zijn gewoon ronduit k*t.

Vergeet je niet deze CPU koeler te doen ipv die Swiftech?
pricewatch: Cooler Master Eisberg 240L Prestige
De Swiftech is een krachtige waterkoeler. Ik weet alleen niet waar de TS die vandaan wilt halen aangezien hij niet meer in de pricewatch beschikbaar is.

• Dr.Root
kazuyakevin schreef op maandag 20 januari 2014 @ 14:36:
[...]

De Swiftech is een krachtige waterkoeler. Ik weet alleen niet waar de TS die vandaan wilt halen aangezien hij niet meer in de pricewatch beschikbaar is.
Ik ga nog even die watercoolers vergelijken met elkaar. Ik kom er altijd wel aan en anders even met de zakelijke auto een ritje duitsland, kost me niks extra behalve benzine en wat moeite :)

• two

two

Dr.Root schreef op maandag 20 januari 2014 @ 14:38:
[...]

Ik ga nog even die watercoolers vergelijken met elkaar. Ik kom er altijd wel aan en anders even met de zakelijke auto een ritje duitsland, kost me niks extra behalve benzine en wat moeite :)
http://www.alternate.de/h...rInput&userInput=swiftech

Zou gewoon die Eisberg nemen ;)

Signature

• Crazymonkey
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 10:03

Crazymonkey

Gek als een aap ;)

De killer NIC op de MSI wordt niet in OSX86 ondersteund, even als tip.

• Flaat
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 26-11-2025
Ha, een overkill thread en daar springen ze allemaal op, zo snel mogelijk de 2500 euro in een lijst zetten zodat het geld opkan.

@ts
Koop een pc van 1000 euro en upgrade voor 1000 euro over een jaar of 2-3 en je bent veel meer futureproof dan nu een pc van 2000 euro kopen (exlusief beeldscherm dus). Probleem is namelijk dat je nu dik maar dan ook dik buiten de ideale price performance ratio valt, ik zeg altijd laat de marktwerking voor je werken ipv tegen je. Je zult zien dat je over een jaar of 1.5 gewoon de performance van jouw pc voor de helft kan krijgen omdat er een nieuwe serie GPU's uitkomt.

Tevens waterkoeling, zolang je geen ruimtegebrek hebt kan je beter voor een pricewatch: be quiet! Dark Rock Pro 2 of pricewatch: Noctua NH-D14 gaan. Ze zijn in aanschafwaarde beter en qua performance nauwelijks minder goed

• Dr.Root
Crazymonkey schreef op maandag 20 januari 2014 @ 14:42:
Thx! Daar hebben we nog wel eens USB wifi adaptertje voor liggen :p

• two

two

Flaat schreef op maandag 20 januari 2014 @ 14:42:
Ha, een overkill thread en daar springen ze allemaal op, zo snel mogelijk de 2500 euro in een lijst zetten zodat het geld opkan.

@ts
Koop een pc van 1000 euro en upgrade voor 1000 euro over een jaar of 2-3 en je bent veel meer futureproof dan nu een pc van 2000 euro kopen (exlusief beeldscherm dus). Probleem is namelijk dat je nu dik maar dan ook dik buiten de ideale price performance ratio valt, ik zeg altijd laat de marktwerking voor je werken ipv tegen je. Je zult zien dat je over een jaar of 1.5 gewoon de performance van jouw pc voor de helft kan krijgen omdat er een nieuwe serie GPU's uitkomt.

Tevens waterkoeling, zolang je geen ruimtegebrek hebt kan je beter voor een pricewatch: be quiet! Dark Rock Pro 2 of pricewatch: Noctua NH-D14 gaan. Ze zijn in aanschafwaarde beter en qua performance nauwelijks minder goed
Amen _/-\o_

Signature

Verwijderd

Crazymonkey schreef op maandag 20 januari 2014 @ 14:42:
Je bedoelt overkiller NIC zeker? Alsof dat ding gaat zorgen dat je internet sneller gaat....

• Dr.Root
Eerlijkheid duurt het langst. Ik had al een vermoeden dat marktwerking binnenkort zal intreden aangezien alle fabrikanten met prijzen aan het stunten zijn.

Ik denk dat ik mijn huidige game systeem (die alles maxed out draait op 1920x1080p) nog maar even moet gebruiken. Waneer verwacht jij dat de 8xx series van Nvidia gaan uitkomen? Ook heb ik al een Moederbord gezien wat DDR4 geheugen ondersteunt, graag uw antwoord :)

Het moet inderdaad future proof zijn, het heeft niet echt veel haast want kan nu nog prima gamen, enige nadeel is dat mijn kameraad zal moeten wachten tot ik mijn nieuwe systeem heb voordat hij de mijne kan overkopen! :)

• Flaat
Verwijderd schreef op maandag 20 januari 2014 @ 14:43:
[...]

Je bedoelt overkiller NIC zeker? Alsof dat ding gaat zorgen dat je internet sneller gaat....
nee hij bedoeld dat je dan GEEN lan hebt op osx, tevens denk ik dat de ts even goed moet gaan kijken naar wat ze op Tonymac aanraden want daar staat dat msi mobo en de 780ti dus niet tussen

NOTE: OpenCL is not functional using GK110B-based GTX 780, 780 Ti and GTX TITAN GPU models in 10.9.

• two

two

Dr.Root schreef op maandag 20 januari 2014 @ 14:46:
[...]

Eerlijkheid duurt het langst. Ik had al een vermoeden dat marktwerking binnenkort zal intreden aangezien alle fabrikanten met prijzen aan het stunten zijn.

Ik denk dat ik mijn huidige game systeem (die alles maxed out draait op 1920x1080p) nog maar even moet gebruiken. Waneer verwacht jij dat de 8xx series van Nvidia gaan uitkomen? Ook heb ik al een Moederbord gezien wat DDR4 geheugen ondersteunt, graag uw antwoord :)

Het moet inderdaad future proof zijn, het heeft niet echt veel haast want kan nu nog prima gamen, enige nadeel is dat mijn kameraad zal moeten wachten tot ik mijn nieuwe systeem heb voordat hij de mijne kan overkopen! :)
Ik zou gewoon wachten en voor 1250 euro een systeem maken.

Maar door je vele eisen kost dat ongelovelijk veel van je budget. Gewoon even wachten en je krijgt veel betere performance voor je geld. Zou sowieso voor 290 gaan ipv 780 Ti. ;)

Signature

• Flaat
mimang schreef op maandag 20 januari 2014 @ 14:50:
[...]

Maar door je vele eisen kost dat ongelovelijk veel van je budget. Gewoon even wachten en je krijgt veel betere performance voor je geld. Zou sowieso voor 290 gaan ipv 780 Ti. ;)
290 = 0 mac support voor zover ik weet

• Dr.Root
Flaat schreef op maandag 20 januari 2014 @ 14:47:
[...]

nee hij bedoeld dat je dan GEEN lan hebt op osx, tevens denk ik dat de ts even goed moet gaan kijken naar wat ze op Tonymac aanraden want daar staat dat msi mobo en de 780ti dus niet tussen

NOTE: OpenCL is not functional using GK110B-based GTX 780, 780 Ti and GTX TITAN GPU models in 10.9.
Bedankt voor de toevoeging. Ik denk dat ik het nog maar even laat afwachten nu ik hoor dat het verstandig is om even geduld te hebben wat de hardware markt op het moment gaat doen. Wel heb ik alvast de computer kast besteld daar ben ik helemaal gek van. Ga er dan ook niet vanuit dat ze ineens de formfactor van moederbords gaan aanpassen.. |:(

Wat betreft Mac OSX, dan moet het vrouwtje nog maar even wachten, blijft ze nog maar even editen op haar macbook :)

• two

two

Flaat schreef op maandag 20 januari 2014 @ 14:51:
[...]

290 = 0 mac support voor zover ik weet
Oeps!

Signature

• mjfast16
mimang schreef op maandag 20 januari 2014 @ 14:50:
[...]

Zou ik niet doen 290 maakt meer lawaai en wordt veel heter + 780 ti is veel makkelijker te overclocken met een stock cooler. :)

• two

two

mjfast16 schreef op maandag 20 januari 2014 @ 14:54:
[...]

Zou ik niet doen 290 maakt meer lawaai en wordt veel heter + 780 ti is veel makkelijker te overclocken met een stock cooler. :)
290 met aftermarket cooler zijn goed te OC´en, in tegenstelling tot 290X, prijskaartje is ook aanzienlijk hoger...

Signature

• Slickzor
Zwart en wit gaat sowieso goed samen, puur wit doet mij denken aan een ziekenhuis of laboratorium. Een combi van wit en zwart is mooier. Daarnaast moet je met het wit goed opletten waar je je kast neerzet uiteraard, vuil is beter zichtbaar. Met een toetsenbord helemaal, die dingen zijn niet voor niets voornamelijk zwart :"). Je kan ook een zwart toetsenbord nemen met witte LED (heb er niet naar gezocht dus weet niet of dat beschikbaar is), als je dat dan wel weer handig vindt, dat geeft ook een mooi effect. Matzwart scherm met een witte kast geeft wel een mooi contrast. Glimmend zwart en glimmend wit kan je in een foute discotheek misschien wel kwijt ;).

Verder, @Flaat, helemaal mee eens met de Noctua, maar hij wil graag waterkoeling (hobby).

Daar aan toe te voegen de R9 290 non-reference zal meer waar voor je geld zijn denk ik als je puur voor de hobby een beetje photoshopt. Sowieso geen GTX780ti want die is zwaar overpriced. Maar daar kunnen anderen je beter mee helpen, wilde het alleen even meedelen. MacOSX support, weet ik niets van en wil ik ook niets van weten, zal je iemand anders voor moeten vragen :). Zou dus kunnen dat dat niet mogelijk is met een R9 290 maar dat ik mij daar niet van bewust ben. GEEN Stock R9 290 nemen want dan heb je geen ruimteschip maar een raket.

Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren? Waarom?
Voorkeur gaat uit aan de kleuren WIT, ik ben er nog niet over uit of ik een kast wil met een doorzichtig paneel, weet begot niet hoeveel licht dit doorlaat en hoe erg je dit merkt. Zit niet te wachten op een half uitziend ruimteschip wat in mijn huiskamer staat en dat bezoek denkt dat zij mogelijk ontvoerd kunnen worden door het ''ruimteschip'' Verder geen merkvoorkeuren!

Om ook hier nog even op te reageren, wit geeft juist ruimteschip effect, helemaal glimmend wit. Combinatie van zoveel mogelijk matte kleuren geeft het mooiste effect naar mijn mening. Straalt rust uit, is mooier over het algemeen en hindert het minst qua reflecties.

• Malantur
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 09:35
Dr.Root schreef op maandag 20 januari 2014 @ 14:46:
[...]

DDR4 komt pas in de komende Broadwell generatie naar servers. Consumenten moeten langer wachten en zelfs dan nog komt het enkel naar socket 2011. Mainstream Broadwell zal eind 2014 uitkomen en nog steeds met DDR3 draaien.

Ook de high end producten binnen de 800 serie van Nvidia kan nog wel een klein jaar wachten zijn. Er zouden problemen zijn met het bakken van grote chips op 20nm, dus komen eerst de low end 800 series uit op 28nm en ergens richting Q3 van dit jaar zouden de high end producten op 20nm verwacht worden.

IMHO niet de moeite om te wachten. Tegen dat Broadwell uit is kan je weer op Skylake wachten en zo blijf je gaan..

'Let's eat Grandma!' or, 'Let's eat, Grandma!'. Punctuation saves lives.

• two

two

Kortom:

Systeem bouwen van 1000 euro en doe dit dan elke 2 jaar.
290 met aftermarket koeler nemen

Als daar geen compabiliteit voor is een systeem van 500 euro bouwen voor je vrouw ;D

Signature

• Dr.Root
Mooi gesproken! In eerste instantie zal ik alleen de kast hebben staan om een goed beeld te krijgen van hoe of wat. Over het beeldscherm heb je misschien ook nog een mooi punt. Schermen van tegenwoordig hebben vaak niet meer zo'n heel erg absurt grote omlijsting dus.

Ik ga nog even lekker nadenken / brainstormen met het vrouwtje.

Komt helemaal voor de bakker, bedankt voor het advies ;) (desnoods laat ik de monitor in het wit spuiten)

Conclusie:
#ProductPrijsSubtotaal
1Intel Core i5 4670K Boxed€ 192,-€ 192,-
Bekijk collectie
Importeer producten
Totaal€ 1.941,83

minus de monitor van een kleine 350 euro, is het systeem 1500 euro. Helemaal goed, net als het systeem wat ik 5 jaar geleden heb aangeschaft (incl monitor etc) heb in de tussentijd veel upgrades moeten uitvoeren op dat systeem, welke alles nog op ultra draait :)

[ Voor 81% gewijzigd door Dr.Root op 20-01-2014 15:07 ]

• Slickzor
Ik zou sowieso even naar dat Asus beeldscherm kijken. Ik speel graag RPG games met een hoog contrast en goede kleurweergave en dan is dat scherm echt geweldig (als ik de reviews mag geloven). Daarnaast zal dat matzwarte je zeker niet hinderen qua kleur. Denk dat ik zelf ook een review neerzet zodra ik hem heb, maar dat hangt er vanaf hoeveel tijd ik heb :).

Succes in ieder geval!

• Dr.Root
Slickzor schreef op maandag 20 januari 2014 @ 15:06:
Ik zou sowieso even naar dat Asus beeldscherm kijken. Ik speel graag RPG games met een hoog contrast en goede kleurweergave en dan is dat scherm echt geweldig (als ik de reviews mag geloven). Daarnaast zal dat matzwarte je zeker niet hinderen qua kleur. Denk dat ik zelf ook een review neerzet zodra ik hem heb, maar dat hangt er vanaf hoeveel tijd ik heb :).

Succes in ieder geval!
Thnx! Laat maar even weten per DM. Ik vindt het Asus scherm ook goed qua formaat etc en ik geloof je ;)

• Klevertje
  • Registratie: Oktober 2012
  • Laatst online: 09-01 11:02
Ik kan alleen de TS waarschuwen niet teveel naar kazuyakevin te luisteren. Hij gooit in elk topic hetzelfde lijstje, maar alleen gooit hij hier onzin producten bij om aan het bedrag van 2500 euro te komen.

Om gewoon lekker normaal en realistisch te kijken kun je beter nu een 780 nemen dan dikke overkill. Wat heb je aan een videokaart bijv. van +- 1000 euro? Je gebruikt bij games er momenteel miss de helft van? Je kunt dus beter nu 500-600 euro investeren in de videokaart (met jou budget) en deze kaart over 2 jaar vervangen wanneer je merkt dat je niet meer alle op ultra-high kunt spelen. Investeer dan nogmaals 500 euro en je hebt er gewoon veel meer aan dan in eens 1000 euro uit te geven.

1500 euro is meer dan genoeg voor een super goede computer. Bedenk hier je randapparatuur bij en je bent klaar. Heb gisteren zelf een PC gekocht voor 950 euro. Heb de 2TB uit me oude pc mee overgenomen aangezien deze pas 2 weken oud was. Echter ben ik gegaan voor een videokaart van 200 euro. Ik speel alleen CS:GO dus kan met die GTX760 gewoon op ultra-high spelen. Mocht ik straks een nieuwe versie gaan spelen van Counter Strike wanneer deze uitkomt, dan kan ik nog altijd me videokaart upgraden.

Hieronder mijn setup:
#ProductPrijsSubtotaal
1Gigabyte GA-Z87X-D3H€ 119,95€ 119,95
1MSI GeForce GTX 760 Gaming€ 207,95€ 207,95
1Cooler Master Silencio 652€ 84,49€ 84,49
1Scythe Mugen 4 PCGH Edition€ 36,30€ 36,30
1Corsair Vengeance LP CML8GX3M2A1600C9€ 73,75€ 73,75
1Corsair CX600M€ 59,90€ 59,90
1Samsung 840 EVO 250GB€ 140,97€ 140,97
Bekijk collectie
Importeer producten
Totaal€ 915,31

Jou set-up is uiteraard beter. Vooral met die videokaart. Voor mij is dit niet nodig!

Maar geloof me, luister niet naar wat kazuyakevin zegt. Zijn onderbouwingen en adviezen zijn gewoonweg slecht! Als voorbeeld, 50km/h rijden met een Ferrari en nooit je motor op het maximale gebruiken ;)

• Flaat
#ProductPrijsSubtotaal
1Gigabyte GA-Z87-HD3€ 88,90€ 88,90
1Sapphire R9 290 4GB GDDR5 OC TRI-X€ 376,50€ 376,50
1Seagate Barracuda 7200.14 ST3000DM001, 3TB€ 94,85€ 94,85
1Noctua NH-D14€ 65,95€ 65,95
1Crucial Ballistix BLS2CP4G3D1609DS1S00CEU€ 57,-€ 57,-
1Cooler Master VS V650S€ 87,12€ 87,12
Bekijk collectie
Importeer producten
Totaal€ 1.150,26

Volgends mij moet je dit halen, ik zat even te denken en mischien kan je het AMD R9 290 probleem simpel oplossen door gewoon het monitor met 2 kabels aan te sluiten en je hackingtosh op de HD4600 igp van je i5 te laten draaien dan kan je niet gamen op macosx maar dat hoeft volgens mij ook niet. Geen idee of dat goed gaat werken dus lees je even in of vraag het op http://www.tonymacx86.com/home.php
Als het niet goed werkt moet je gewoon een 770 halen, dat is op 1080p ook prima

Systeem is 100% mac compatibel naast de gpu en zou zo out of de box moeten werken, ik heb er een 3gb drive in gedaan omdat het lijkt alsof je geen kaas hebt gegeten van het feit dat je gewoon de 3 tb in 6 500gb drives kan formatteren als je dat wil :P.

de voeding is zga platinum en de overkill factor is wat omlaag geschroefd

• mccAin
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 05-03 16:04
Klevertje schreef op maandag 20 januari 2014 @ 15:11:
Ik kan alleen de TS waarschuwen niet teveel naar kazuyakevin te luisteren. Hij gooit in elk topic hetzelfde lijstje, maar alleen gooit hij hier onzin producten bij om aan het bedrag van 2500 euro te komen.

Om gewoon lekker normaal en realistisch te kijken kun je beter nu een 780 nemen dan dikke overkill. Wat heb je aan een videokaart bijv. van +- 1000 euro? Je gebruikt bij games er momenteel miss de helft van? Je kunt dus beter nu 500-600 euro investeren in de videokaart (met jou budget) en deze kaart over 2 jaar vervangen wanneer je merkt dat je niet meer alle op ultra-high kunt spelen. Investeer dan nogmaals 500 euro en je hebt er gewoon veel meer aan dan in eens 1000 euro uit te geven.

1500 euro is meer dan genoeg voor een super goede computer. Bedenk hier je randapparatuur bij en je bent klaar. Heb gisteren zelf een PC gekocht voor 950 euro. Heb de 2TB uit me oude pc mee overgenomen aangezien deze pas 2 weken oud was. Echter ben ik gegaan voor een videokaart van 200 euro. Ik speel alleen CS:GO dus kan met die GTX760 gewoon op ultra-high spelen. Mocht ik straks een nieuwe versie gaan spelen van Counter Strike wanneer deze uitkomt, dan kan ik nog altijd me videokaart upgraden.

Hieronder mijn setup:
#ProductPrijsSubtotaal
1Gigabyte GA-Z87X-D3H€ 119,95€ 119,95
1MSI GeForce GTX 760 Gaming€ 207,95€ 207,95
1Cooler Master Silencio 652€ 84,49€ 84,49
1Corsair Vengeance LP CML8GX3M2A1600C9€ 73,75€ 73,75
1Corsair CX600M€ 59,90€ 59,90
Bekijk collectie
Importeer producten
Totaal€ 915,31

Jou set-up is uiteraard beter. Vooral met die videokaart. Voor mij is dit niet nodig!

Maar geloof me, luister niet naar wat kazuyakevin zegt. Zijn onderbouwingen en adviezen zijn gewoonweg slecht! Als voorbeeld, 50km/h rijden met een Ferrari en nooit je motor op het maximale gebruiken ;)
Precies mijn punt van een paar uur geleden...

• Dr.Root
Keuzes maken, soms is het makkelijk soms is het minder makkelijk. Punten die vast staan is dat:

De behuizing komt incl deze voeding (onderweg)
Het systeem zal watergecooled zijn, geen enkel advies wijst uit dat het een domme keuze zou zijn.

de gtx 780 ti is op dit moment veruit de krachtigste videokaart beschikbaar. Echter schrik ik mezelf kapot van de prijs! Ik zal de Grafische kaart dus nog even in overweging moeten nemen als ik jullie adviezen beluister. Het is altijd het makkelijkste om het snelste voor het duurste te kopen zeg maar. Maar of je er daadwerkelijk wat aan hebt is een tweede.

• Klevertje
mccAin schreef op maandag 20 januari 2014 @ 15:18:
[...]

Precies mijn punt van een paar uur geleden...
Excuses, denk dat ik er dan overheen gelezen heb :)

• two

two

Dr.Root schreef op maandag 20 januari 2014 @ 15:20:
Keuzes maken, soms is het makkelijk soms is het minder makkelijk. Punten die vast staan is dat:

Het systeem zal watergecooled zijn, geen enkel advies wijst uit dat het een domme keuze zou zijn.

de gtx 780 ti is op dit moment veruit de krachtigste videokaart beschikbaar. Echter schrik ik mezelf kapot van de prijs! Ik zal de Grafische kaart dus nog even in overweging moeten nemen als ik jullie adviezen beluister. Het is altijd het makkelijkste om het snelste voor het duurste te kopen zeg maar. Maar of je er daadwerkelijk wat aan hebt is een tweede.
Gewoon een 290(X) en een i5 3570k, die overklokken beter en een system van 300-500 euro met SSD nemen voor je vrouw :D

Edit: met OC kan dat zeker ja :)

Signature

• Dr.Root
Klevertje schreef op maandag 20 januari 2014 @ 15:21:
[...]

Excuses, denk dat ik er dan overheen gelezen heb :)
Ik zit die 290 kaarten te bekijken, sommige komen nog beter uit de bus dan de X versies?

• Klevertje
Dr.Root schreef op maandag 20 januari 2014 @ 15:20:

Inderdaad, je kunt met een goedkopere kaart momenteel ook gewoon alles op ultra-high spelen. Echter zal dit minder lang gaat dan wanneer je een duurdere/betere kaart koopt. Dit is uiteraard een overweging voor jezelf.

Mijn keuze was vrij simpel, GTX760 voldoet ook meer dan voldoende, scheelt een hoop geld, en geef over 2 jaar liever weer 200 euro uit. Aangezien de technologie zo snel gaat, dat je over 2 jaar gewoon veel betere kaarten hebt voor 200 euro dan momenteel een kaart voor 500-600 euro.

• Dr.Root
Klevertje schreef op maandag 20 januari 2014 @ 15:24:
[...]

Inderdaad, je kunt met een goedkopere kaart momenteel ook gewoon alles op ultra-high spelen. Echter zal dit minder lang gaat dan wanneer je een duurdere/betere kaart koopt. Dit is uiteraard een overweging voor jezelf.

Mijn keuze was vrij simpel, GTX760 voldoet ook meer dan voldoende, scheelt een hoop geld, en geef over 2 jaar liever weer 200 euro uit. Aangezien de technologie zo snel gaat, dat je over 2 jaar gewoon veel betere kaarten hebt voor 200 euro dan momenteel een kaart voor 500-600 euro.
Ik weet uit ervaring dat mijn huidige kaart (280x MSI r9) Battlefield 4 ook maxed-out speelbaar is, laagste FPS drops heb ik in Paracel Storm (34 fps) Dit vindt ik soms ietwat hinderlijk, vriend van mij heeft een 780 Ti in zijn systeem en dat ding speelt Battlefield 4 maxed out op 120 fps en soms drops naar 73 maar niet lager dan dat. Zoals in de start van het topic wordt gezegt door mij:
Ik speel vrij casual, maar als ik speel wil ik heel veel eye-candy en geen fps drops (althans ik moet het niet merken)

Dat in overweging nemend is ATi (Direct X 11.2 & Mantle) wel meer geoptimaliseerd voor Battlefield 4. En laat dat net de game zijn die ik graag speel als daar de tijd voor is.

Pff, keuze wordt steeds lastiger! :p

• Waah
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 19-04 21:40
Video editen... dan zou ik geen 500GB nemen.... Dan mag de ruimte wel wat groter. Misschien niet een 500GB, maar een 3TB? heb je zeker genoeg ruimte, en is ook erg snel (als je hetzelfde type neemt, 7200.14). Kost je ongeveer het dubbele (45 vs 99. Kortingscode scoren ergens kan het goedkoper), maar je hebt 6x meer schijfruimte.

Videobestanden lopen snel op... en als daar de cache/Prores files nog bij moeten... aiaiai.

Dus ik zou aanraden van die downloadschijf meteen een mediaschijf te maken voor haar video- en photoshop-werk.

Verder kwa videokaart: hoe belangrijk is alles op High, met 8x anti-aliassing? als je zoals mij bent maakt dat niet zoveel uit. Heb zelf de 560TI en die speelt Battlefield op high/ultra prima, mits is weinig tot geen anti-aliasing gebruik. Iets wat ook steeds meer overbodig wordt met de huidige resoluties.

en wil je duur? koop een thunderbolt-display. heb je toch dat "mac" gevoel

[ Voor 7% gewijzigd door Waah op 20-01-2014 15:33 ]

• Kuusj
  • Registratie: April 2012
  • Laatst online: 10:05

Kuusj

Ofwel varken in 't Limburgs

Ik snap absoluut niet waarom je een R9 280X niet goed genoeg vind, ik vind dat een beetje on-nuchtere beslissing om voor een 780Ti te gaan.

Ook al heb je een ongekent budget, is dit gewoon niet nodig.
Een I5 3670K, 16GB ram en die R9 280X is dik genoeg voor full HD.

9800X3D - RX 6900XT - Volvo S40 T5 '10 - Kever '74

• Dr.Root
kuusj98 schreef op maandag 20 januari 2014 @ 15:32:
Ik snap absoluut niet waarom je een R9 280X niet goed genoeg vind, ik vind dat een beetje on-nuchtere beslissing om voor een 780Ti te gaan.

Ook al heb je een ongekent budget, is dit gewoon niet nodig.
Een I5 3670K, 16GB ram en die R9 280X is dik genoeg voor full HD.
Ja ik wilde het oude systeem in zijn algeheel doorverkopen aan een vriend van mij, inclusief videokaart en dat ik zelf voor wat snellers ga kijken. ZO weet ik dat mijn huidige 280x een 760 outperformed (met gemak) en tipt aan de snelheid van een 770 3GB editie (soms zelfs sneller is)

Ik ga wel even kijken hoe het draait met een 280x en zal dan misschien het besluit nemen om voor een 290 te gaan of 780 Ti. Budget is niet zozeer in het geding maar het moet niet te gek worden, dan had ik wel zo'n kut Alienware aangeschaft

[ Voor 4% gewijzigd door Dr.Root op 20-01-2014 15:34 ]

• Dr.Root
Waah schreef op maandag 20 januari 2014 @ 15:31:
Video editen... dan zou ik geen 500GB nemen.... Dan mag de ruimte wel wat groter. Misschien niet een 500GB, maar een 3TB? heb je zeker genoeg ruimte, en is ook erg snel (als je hetzelfde type neemt, 7200.14). Kost je ongeveer het dubbele (45 vs 99. Kortingscode scoren ergens kan het goedkoper), maar je hebt 6x meer schijfruimte.

Videobestanden lopen snel op... en als daar de cache/Prores files nog bij moeten... aiaiai.

Dus ik zou aanraden van die downloadschijf meteen een mediaschijf te maken voor haar video- en photoshop-werk.

Verder kwa videokaart: hoe belangrijk is alles op High, met 8x anti-aliassing? als je zoals mij bent maakt dat niet zoveel uit. Heb zelf de 560TI en die speelt Battlefield op high/ultra prima, mits is weinig tot geen anti-aliasing gebruik. Iets wat ook steeds meer overbodig wordt met de huidige resoluties.

en wil je duur? koop een thunderbolt-display. heb je toch dat "mac" gevoel
Bedankt voor je reactie, echter is mijn vrouw niet echt een Die-hard video bewerkster maar bewerkt meer filmpjes als we uitstapjes met de kids hebben gemaakt (meer van dat kaliber ^^) Idem voor foto's. Ken je dat, alle foto's bewerken voordat ze Facebook opgaan? pff 8)7

Wat ik bedoel is dat ik ALLES op ultra wil spelen, aangezien ik weinig tijd heb om te gamen wil ik veel Eye-Candy als ik eens een keer kan spelen en dat dan zonder gestotter of wat dan ook en daarmee bedoel ik ook Crysis 3 :)

Budget is daarom niet in het geding. Ik koop immers nooit wat voor mezelf, maar nu ik daar toch weer wat meer tijd voor ga krijgen (gamen etc kleine 3 uur per week) dan vindt ik het wel wat centjes waard.

Het liefst futureproof maar het is ook geen issue als er over 2 jaar weer zo'n dure kaart in moet, het kan. je weet niet hoe het leven loopt, misschien kap ik wel met gamen over 1 jaar en staat er over 1 jaar een monster PC op V&A voor een prikkie.

Dit huidige systeem wat ik heb verkoop ik voor 450 euro, omdat ik er iemand anders blij mee wil maken _/-\o_ Dat zijn de dingen in het leven waar ik van geniet.

[ Voor 16% gewijzigd door Dr.Root op 20-01-2014 15:45 ]

• KetchupFTW
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 19-12-2022
kazuyakevin schreef op maandag 20 januari 2014 @ 12:51:
Ik heb even naar jouw lijstje gekeken, en ik moet zeggen dat het er goed uitziet. Sommige dingen kunnen goedkoper waardoor je weer een betere videokaart kan kopen waardoor jouw pc nog meer futureproof wordt.

#ProductPrijsSubtotaal
1Intel Core i7 4770K Boxed€ 279,90€ 279,90
1Gigabyte GV-NTitanOC-6GD-B€ 968,52€ 968,52
1Fractal Design Define R4 Arctic White€ 85,61€ 85,61
1Scythe Samurai ZZ Rev.B€ 22,36€ 22,36
1MadCatz R.A.T. M Wireless Mobile Gaming Mouse Wit€ 0,-€ 0,-
1Crucial Ballistix Sport BLS2CP8G3D1609DS1S00CEU€ 105,55€ 105,55
1Steelseries Siberia V2 Wit€ 66,90€ 66,90
1XFX PRO850W€ 89,-€ 89,-
1Samsung 840 EVO 120GB€ 77,90€ 77,90
1Samsung 840 EVO 500GB€ 278,-€ 278,-
Bekijk collectie
Importeer producten
Totaal€ 2.189,44

Processor
We beginnen bij de processor. Heb voor een Haswell I5 gekozen aangezien deze het zuinigst en minst warm wordt (wat weer lijdt tot minder geluid). Niet voor de I7 gekozen omdat dat nutteloos is voor gamen en licht photoshop werk.

Moederbord
Het hetzelfde moederbord gekozen als jij. Goede reviews op verschillende websites en genoeg Sata aansluitingen, niks mis mee dus.

Videokaart
Aangezien jouw budget hoog is toch voor de Titan gekozen. Een (dure) mooie videokaart die zeker veel jaren mee kan gaan. Deze videokaart heeft een hele goede stock koeler zodat je geen custom koeler hoeft aan te schaffen.

Processorkoeler
Een goede koeler van het merk Scythe. Heb speciaal voor deze koeler gekozen omdat hij uitzonderlijk stil is en toch zijn werk goed doet.

Geheugen
Niet veel bijzonders, 16gb 1600Mhz.

Voeding
Goede modulaire 850W voeding. even berekent maar dit zou meer dan genoeg moeten zijn en ook upgrade compatibel. XFX is naar mijn mening een goed merk met een goede service.

SSD 1
Eerst de 120GB SSD, niet veel bijzonders over te vertellen, dit zou dan de SSD zijn voor uw vrouw.

SSD 2
Zo goed als hetzelfde als de vorige SSD. Dit is een 500gb SSD voor de Windows installatie. Als 500gb niet genoeg is kan je 1tb halen voor rond de 500 euro.

HDD
Dit is een hele snelle 500GB Harde schijf. 7.200 en 64mb cache. Perfect voor het downloaden.
Een Titan is duurder en bovendien langzamer dan een R 290X of 780Ti... Verder is de CPU en het RAM overkill en is de CPU cooler niet goed genoeg voor degelijk overklokken.

• two

two

KetchupFTW schreef op maandag 20 januari 2014 @ 15:53:
[...]

Een Titan is duurder en bovendien langzamer dan een R 290X of 780Ti... Verder is de CPU en het RAM overkill en is de CPU cooler niet goed genoeg voor degelijk overklokken.
Die kerel snapt er gewoon helemaal niets van... Wat zoekt hij hier. :X

Signature

• Dr.Root
Ja de Titan is sowieso al buiten beschouwing gelaten. Die kaart heeft mij eigenlijk ook nooit aangesproken, belachelijke prijs alsmede het aantal Vram wat geen enkele game optimaal zal gebruiken. Huidige games gebruiken maximaal 2300 aan Vram en volgens mij is dat dan al overdreven.

• maratropa
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online
Waarom eigenlijk 2 SSD's? Je kunt ook 1 grote m500 480GB kopen met als voordeel dat die sneller is dan de kleinere varianten.

specs

• Waah

• Waah
maratropa schreef op maandag 20 januari 2014 @ 15:59:
Waarom eigenlijk 2 SSD's? Je kunt ook 1 grote m500 480GB kopen met als voordeel dat die sneller is dan de kleinere varianten.
waarschijlijk omdat dual boot met een hackintosh van 1 schijf niet echt ideaal is. 2 losse SSD's is dan wel fijn. Zeker met een update van de hackintosh

• Dr.Root
Ja Waah, bedankt kwam hem ook net tegen :p

2 SSD's los omdat ik verschillende OS wil draaien in DUAL-BOOT modus.

Of het hackintosh gaat worden, is nog maar de vraag gezien de minimale competable hardware. En ik ga niet mijn hardware aanpassen omdat er dan een Hackintosh OS op kan draaien. Verder heb ik altijd al gehouden van twee OS's heb het nu ook, x2 windows 8.1. De een speciaal voor gaming en de ander speciaal om te downloaden. Dat downloaden bevuilt het OS nog wel eens een klein beetje.

Linux op een aparte SSD kan ook nog wel leuk zijn maar dat zal een keuze zijn die ik zelf moet maken.

En als vrouwlief echt achter de desktop wilt kruipen, gaat ze of windows maar leren of ze sluit het scherm aan op haar laptop via een HDMI kabeltje :) (wordt nog een lachertje als ze windows moet gaan leren, ze is 28 jaar maar heeft nog nooit met windows gewerkt.. opgegroeid met die Mac meuk.. :p)

[ Voor 19% gewijzigd door Dr.Root op 20-01-2014 16:09 ]

• Flaat
KetchupFTW schreef op maandag 20 januari 2014 @ 15:53:
[...]

Zou hij de koeler hebben gekozen omdat er SAMURAI ZZ!!! op staat? ik zou opzich wel een tjomputer willen met alleen maar coole productnamen dus mischien kan hij me helpen :P

• two

two

Flaat schreef op maandag 20 januari 2014 @ 16:16:
[...]

Zou hij de koeler hebben gekozen omdat er SAMURAI ZZ!!! op staat? ik zou opzich wel een tjomputer willen met alleen maar coole productnamen dus mischien kan hij me helpen :P
Hij is net als al die iPhone kindjes bij mij op school, vinden een iPhone 4S voor 350 euro een goede deal 8)7

Als je er niet al te veel van weet moet je ook geen advies geven vind ik zelf eigenlijk, maarja dat is mijn mening. ;)

Signature

• Dr.Root
Loop die man niet zo af te kraken, hij probeert alleen maar te helpen. Dat zijn advies minder gefundeert is dan ander advies op het forum, dat is een leerpunt. Maar hij weet het nu wel want zie ook geen reacties meer van hem voorbij komen.

Toch bedank ik hem voor zijn input om mij te helpen een ultiem systeem samen te stellen van de beste componenten naar mijn voorkeur.

Verder brengt zo'n persoon ook weer wat reuring en punten ter discussie.

[ Voor 9% gewijzigd door Dr.Root op 20-01-2014 16:28 ]

• reallyyy
  • Registratie: November 2013
  • Laatst online: 25-12-2024
Dr.Root schreef op maandag 20 januari 2014 @ 16:27:
Loop die man niet zo af te kraken, hij probeert alleen maar te helpen. Dat zijn advies minder gefundeert is dan ander advies op het forum, dat is een leerpunt. Maar hij weet het nu wel want zie ook geen reacties meer van hem voorbij komen.[/b]

Toch bedank ik hem voor zijn input om mij te helpen een ultiem systeem samen te stellen van de beste componenten naar mijn voorkeur.

Verder brengt zo'n persoon ook weer wat reuring en punten ter discussie.
+1, veel succes met je build.

• hjkv
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 19-04 22:07
Je kunt ook gewoon dual booten op 1 SSD he :)
Ik zou zeggen, pak een Samsung 840 EVO 750GB. Die kost je 350-400 euro en dan heb je een topschijfje.
Qua video zou ik toch echt voor de R9 290 gaan. Mocht je het niet bevallen, dan koop je er toch gewoon nog een? :D

CrossFire-support wordt steeds beter, gelukkig. Mijn HD6990 op 12.11 drivers had ik verkocht omdat het constant gezeik was, maar ik draai inmiddels 2 HD7950's op 13.11 drivers zonder problemen.

• Slickzor
Als ik zo je lijstje bekijk heb je wel een mooie build te pakken. Als je de GTX780ti wilt houden zal je zeker niet teleurgesteld zijn, hoewel ik zou kiezen voor een non-ref R9 290 is dat uiteraard jouw keuze en begrijp ik dat best :).

Enige waar je nog even goed naar moet kijken is het beeldscherm en daar heb je mijn mening al over. Denk dat je er wel uit komt zo, als je nog info over beeldschermen moet hebben kan je het altijd hier vragen of mij een PM sturen. :)

• hjkv
Qua monitor kun je ook kijken naar de Dell U2713HM. Reactietijden zijn niet uitzonderlijk goed, maar gewoon netjes. Het mooie zit 'm daar vooral in de resolutie. Dat is echt heerlijk om mee te werken/gamen.
De kleurweergave is ook heel goed.

• Bolletje
  • Registratie: Juni 2008
  • Laatst online: 19-04 20:03

Bolletje

Moderator Harde Waren
Dr.Root schreef op maandag 20 januari 2014 @ 16:27:
Loop die man niet zo af te kraken, hij probeert alleen maar te helpen. [...]
Dit. Afkraken van andere mensen is niet gewenst. Als je het niet eens bent met een advies van iemand anders dan kan je dat op een constructieve manier uiten. Zo leren andere mensen er ook het meest van.

• Slickzor
Ik heb de pricewatch: Dell Ultrasharp U2713HM Zilver, Zwart en pricewatch: Asus PB278Q Zwart zeer veel met elkaar vergeleken. Uiteindelijk kwam de Asus naar mijn mening toch beter uit de bus, schenen vrij veel backlight bleeding en andere problemen te zijn met de Dell. Dit zal niet universeel zijn maar zeker het overwegen waard mocht je interesse gewekt zijn in de Dell. Ze zullen beide prima zijn, maar ik zag de Asus als superieur na alle reviews en kwaliteits-verhoudingen.

• hjkv
Ok. Ik heb alleen mijn U2713HM, welke prima bevalt. Ik heb hem niet vergeleken met de Asus. Op de Dell heb je in ieder geval 3 jaar pixelgarantie (volgens mij pakken ze zware backlight bleeding ook aan)

Dat werkt awesome: je moet een plaatje sturen van het defect, en je krijgt direct een nieuwe monitor. De oude komen ze later ophalen.

[ Voor 3% gewijzigd door hjkv op 20-01-2014 19:23 ]

• Dr.Root
Oke ja ik zal even kijken wanneer ik tijd heb om e.e.a. uit te zoeken omtrent beeldschermen. Heb nu in ieder geval wat richtlijnen en dat is erg fijn. Bedankt iedereen voor het geven van jullie inzicht en gegeven discussie punten!

• Slickzor
@hjkv, zeker mooi dat ze een goede service hebben mbt de beeldschermen. Maar ik heb toch liever een beeldscherm dat in 1 keer goed werkt, helemaal als je er ook nog eens 450+ Euro voor betaald verwacht ik toch wel redelijke kwaliteit. Maar het is maar 1 van de redenen dat ik de Asus neem.

• levik7
  • Registratie: April 2013
  • Laatst online: 18-04 20:21
Altijd leuk om dure PC's samen te stellen :):)

Maar ik zie dat je een aantal keer noemt dat je vrouw er OS X op wil maar je zelf niet weet of het kan op je systeem.
Hier is een zeer handig lijstje:
http://www.tonymacx86.com...ary-2014.html#socket_2011
Als je vrouw echt OS X wil is het misschien handig om je hieraan te houden dan heb je garantie dat het werkt.
Dit ziet er van binnen waarschijnlijk wel veeeeeel minder mooi uit, helaas....
Dus dan zou ik voor een dichte case gaan, maar dan wel echt even een mooie uitzoeken.
Dit zijn twee case's die ik vaak zie terug komen bij hackintosh projecten:
pricewatch: Fractal Design Define R4 Arctic White
pricewatch: BitFenix Prodigy M Wit
pricewatch: BitFenix Phenom Mini-ITX Wit

Wellicht is het handig om hier even een nachtje over te slapen, omdat je dan weer helemaal overnieuw moet beginnen met het samenstellen van je systeem.

En als ik jou was zou ik ook gewoon gaan voor het Apple toetsenbord(hij typt prima en dan heb je de functie's die bij OS X horen er wel bij) en een trackpad plus die witte razer muis. Dan heb je het complete plaatje.

En als laatste nog over het scherm, ik durf het niet te garanderen maar ik weet bijna zeker dat Apple dit jaar nog komt met een nieuw thunderbolt scherm.
Dus mijn advies is koop nu een niet al te duur scherm maar wel een goede, zodat hij ze waarde aardig behoudt.
En als het nieuwe scherm van Apple uitkomt koop je die. Heb je gelijk het nieuwste van het nieuwste en die behouden hun waarde heel goed ;)

Maar dit is mijn Apple opinie ;)

• WoutervOorschot
  • Registratie: Juni 2012
  • Laatst online: 19-04 19:30
mimang schreef op maandag 20 januari 2014 @ 13:12:
[...]

Zie je dan 2 GTX 295´s nogsteeds makkelijk meekomen na 5 jaar?

Je kan nu veel beter ong 700 euro aan GPU´s uitgeven en dat over 3 jaar weer doen.
Met 1 gtx295 kan je nog goed rondkomen. BF3 draait 50fps met settings op high. Alleen dx11only games(crysis 3, ghosts) kan je niet meer draaien.

Daarnaast, ik denk dat het systeem wat er nu uit is komen rollen een goede samenstelling heeft. Het is opzich wel erg overpowered, maar dat maakt niet uit gezien de eisen/wensen en het budget. Crysis 3 op ultra speelt leuker op 100fps dan op 50 om het zo maar te zeggen.

Je zou als muis kunnen kijken naar de cyborg RAT7 albino/contagion editie. Niet volledig wit, maar wel een hele fijne muis(t moet wel je smaak zijn).

[ Voor 33% gewijzigd door WoutervOorschot op 20-01-2014 23:35 ]

Hallo

• Famous Copra
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 16-04 20:25
Waarom wil je eigenlijk alles in een hebben? Je kan toch ook een server voor downloaden (laag energieverbruik, futureproof, bestanden extern beschikbaar) een losse pc voor je vrouw (die All in ones uit de laatste bbg als idee) en voor jezelf een krachtige maar niet te krachtige pc.

Just my 2 cents.

• hjkv
Famous Copra schreef op dinsdag 21 januari 2014 @ 00:51:
Waarom wil je eigenlijk alles in een hebben? Je kan toch ook een server voor downloaden (laag energieverbruik, futureproof, bestanden extern beschikbaar) een losse pc voor je vrouw (die All in ones uit de laatste bbg als idee) en voor jezelf een krachtige maar niet te krachtige pc.

Just my 2 cents.
Dat gaat er denk ik niet goedkoper op worden. Fileserver zit je al gauw op 500 euro, PC voor de vrouw zal richting de 700 gaan (kwaliteitscomponenten, SSD etc). Als hij dan zelf nog een dik systeem wil, gaat het in de papieren lopen, zeker als er nog een goede monitor bij moet.

• Famous Copra
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 16-04 20:25
Zeker is dit iets duur maar bedenk ooook dat er 2500 beschikbaar is .

Die fileserver hoef je maar een keer aan te schaffen en kan in principe een jaar of wat mee zonder dat je erna om hoeft te kijken. Ook biedt het gewoon voordelen, namelijk toegang tot je bestanden van buitenaf zonder dat het je een kapitaal kost aan stroom.

Als ik het goed begreep had de computer voor de vrouw niet zulke hoge specs nodig. Als ie maar soepel werkt en een beetje filmpjes kan editen(van vakantie) de klinkt bij mij niet als zwaar video editen. Verder heb je hier natuurijk het voordeel dat je tegelijk op de computer kan.

Ik zou in elk geval niet meer dan 1200 uitgeven aan de compute zonder rrandapparatuur . Geef t restant liever uit aan een mooi scherm of goede speakers. Dit is natuurlijk persoonlijk, maar je kan naar mijn idee beter nu een pc van 1200 en over 3 jaar weer dan nu 1 van 2500 en over 6 jaar weer

• Dr.Root
Bedankt weer voor de reacties!

Waarom wil ik alles in een hebben? Omdat het kan! Ik ga niet nog meer ruimte verbrassen aan technologie in het huis, het is belachelijk (in mijn opinie) om meer dan 2 computers voor thuis gebruik hebben (1 Desktop 1 Laptop) te hebben (kind is nu nog te jong om met een pc te kunnen pielen)

Ik ga niet een geluidssysteem installeren op mijn nieuwe ''Game'' pc. We gebruiken een headset omdat dit gewoonweg het lekkerst is aangezien de pc in de woonkamer staat. Ik ben bang als ik een mooie geluidinstallatie ga aanschaffen voor de pc zelf, dat deze nauwelijks gebruikt gaat worden. We hebben al een Sonos installatie in het huis staan waar mijn huidige PC naartoe kan communiceren en onze laatste Itunes muziekjes/radio kan afspelen zonder enig probleem, kan ook vanaf de tablet/smartphone en de Ipod (wifi) Het nieuwe systeem zal denk ik ook geen problematiek ondervinden met de communicatie naar het Sonos systeem.

Het gaat erom dat:
-Het systeem mooi oogt van buiten (stukje design/zo weinig mogelijk bekabeling)
-Het systeem alles op ultra draait voor de komende 1 a 2 jaar zonder upgrade van de videokaart
-Een budget tot 2.500 is echt de max maar wil wel het beste van het beste (is aardig gelukt zie ik)
-Ik heb weinig ''eigen'' vrije tijd in verband met mijn werk en gezin, als ik dan een game kan spelen, wil ik de volledige ervaring. Dus zonder haperingen en alles op Ultra.

Achtergrond informatie, waarom zo'n duur systeem (aangezien mensen het interessant vinden)

We zijn de huidige PC zat, we hebben recentelijk onze woonkamer gefinetuned. Vervolgens ziet mijn vrouw een Apple machine bij een van haar vriendinnen staan en denkt, dat wil ik ook want het ziet er mooi en strak uit. Mijn mening sloot daar redelijk bij aan, tot ik zag wat voor een prijskaartje (en als tweaker kijk je naar de SPECS!!) Ik schrok me kapot, voor een kleine 2400 euro een Apple machine die niet eens een recentelijke game zou kunnen draaien op Ultra preset met 100+ fps.

Ik heb haar vervolgens verteld dat een goede zelfbouw PC er strakker uit kan zien en langer kan meegaan dan een Apple machine en dat ik daar ''wel'' op zou kunnen gamen. Ik heb haar de mooiste (mening) behuizing laten zien en gisteren de Asus monitor die mij hier is geadviseerd. Deze zal aan de muur komen te hangen en de kabels die richting de computer lopen worden in de muur gefreesd.
Zowel mijn vrouw als ik houden van techniek en snufjes, dus een mooie PC met sidewindow (jaja goedkeuring) kan als kunst gezien worden, helemaal met een watercoolblok en subtiel lichtgevende buisjes.

Ik denk dat ik er zo wel ben. Echter is mij geadviseerd nog even te wachten met het aanschaffen van alle componenten, aangezien er nog marktwerking gaat intreden wat dus resulteert in prijsverlagingen/betere producten die nog uitkomen (dat zal altijd zo blijven maargoed)

Ik denk dat we voor 2.500 euro een mooier uitziend en sneller systeem kunnen bouwen / verwerken dan een Apple machine. Natuurlijk heeft het Apple systeem haar eigen charme maar ik vindt het geld het niet waard en dat is een persoonlijke afweging.

Als je onze woonkamer binnenloopt, zie je als eerst de PC staan. Nu staat er een oude behuizing & monitor die eruit zien alsof ze net aan een nucleaire ramp hebben overleefd. Ik kijk nu al uit naar de smoeltjes die binnen gaan lopen en naar een subliem uitziende wittekast kijken, waar subtiel rood / wit licht uit afkomstig is en levendige buisjes gevuld met water (van de watercooling) zien bewegen (misschien nog een rookmachine inbouwen?). Ik denk dat het een stukje kunst is. Helemaal omdat het led gedimd kan worden (vertelde een tweaker, bedankt)

PS die sidewindow schoonhouden zie ik als 2e uitdaging

[ Voor 7% gewijzigd door Dr.Root op 21-01-2014 08:51 ]

• Waah
misschien een optie, het wegwerken van je pc? heb ik zelf (erg slecht) gedaan en de vrouw is daar tevreden mee. heb mijn PC in de schoorsteen gezet (wel afgedicht zodat er geen puin/stof op valt. Je ziet enkel de voorkant, en een hangende monitor/toetsenbord/muis.

Had het graag netjes afgewerkt allemaal, maar sinds het een huurhuis is, en ik binnenkort ga verhuizen heb ik het nooit echt afgemaakt.
http://content.hwigroup.n...80/76859.jpg?d=1378232202

Had het graag helemaal afgewerkt (enkel voorkant, geen gat boven de pc etc) maar dat komt in het volgende huis wel. In het nieuwe huis wil ik de PC zelfs helemaal wegwerken, en een aparte power-knop gebruiken. USB poorten verwerken in het bureau en presto.

Misschien is het een optie. Dan kan je gewoon kopen wat je wilt zonder naar kleur en uiterlijk te hoeven kijken.... en deze build hoef je toch niet snel te upgraden volgens mij. En tweakers kunnen een mooie kast misschien waarderen (al heb ik persoonlijk een hekel aan alle led-verlichting, hoe je het ook toepast in een kast.... is nog net niet zo erg als een draak op je kast...) maar veel andere mensen denken toch snel "boeiend". En wit-rood bijvoorbeeld vind ik geen mooie combi. En zo heeft iedereen zo zijn voorkeuren smaken.

just my 2 cents. Verder wel vette build! maar onthoud wel: je HOEFT natuurlijk niet 2500 euro op te maken aan een PC. Dual GPU etc is allemaal hartstikke gaaf... maar als over 2 jaar een nieuwe Direct X uitkomt zit je met 2 erg dure videokaarten die opeens de nieuwste games niet op het mooist kunnen tonen... dan kan je beter nu 300 uitgeven, en over 2 jaar weer.... Zeker met de onzekerheid wat Mantle en dergelijke gaan bieden.

• two

two

Signature

• Flaat
Dr.Root schreef op dinsdag 21 januari 2014 @ 08:41:

Echter is mij geadviseerd nog even te wachten met het aanschaffen van alle componenten, aangezien er nog marktwerking gaat intreden wat dus resulteert in prijsverlagingen/betere producten die nog uitkomen (dat zal altijd zo blijven maargoed)
Dit is dus niet zo, er zijn net nieuwe lijnen uitgekomen in de gpu en cpu markt dus het duurt nog wel een jaar of anderhalf voordat er een refresh komt. Waar het over gaat is dat je beter elke twee jaar een systeem van 1000 euro kan upgraden dan elke 4 jaar een systeem van 2500 aanschaffen. Simpelweg omdat je als je het duurste spul koopt enorme diminished returns krijgt.

Beste voorbeeld nu is de r9 290 vs 780ti je krijgt zo'n 10% meer performance voor een kaart die je 200+ euro meer kost, simpelweg een idiote aanschaf. En dus kan je beter de r9 290 kopen en die 200 euro in je zak steken, over 2 jaar je gpu verkopen voor 200 euro en weer een kaart van 380 euro kopen. Die mischien wel 30+% beter is. Als je nu die 600 euro uitgeeft aan een 780ti denk je bij de volgende marktintroductie damn ik wou dat ik nu had gekocht want mn kaart is kost opeens 2-300 euro minder.

Zie bijvoorbeeld de prijshistorie van een GTX 680, die koste mei 2013 nog 500 euro en kan je nu in z'n 770 vorm voor 275 euro krijgen. Das gewoon bijna de helft in driekwart jaar. Dat is wat er altijd gebeurt als je het beste koopt, en veel, veel minder als je het een, twee na beste koopt

[ Voor 17% gewijzigd door Flaat op 21-01-2014 10:18 ]

• Dr.Root
PS, kwam dit ook nog tegen:
http://lifehacker.com/580...tom+built-all+in+one-desk

Dat ziet er toch ook wel erg subliem uit, totaal irrelevant voor mij.. maar wilde het even delen :)

Weer bedankt voor de tips!

@Waah, dat ziet er strak uit man, erg mooi! (ik kijk door het detail van afwerking heen en zie een mooi resultaat)

@Flaat, bedankt voor de tips!

Ik ga het systeem rustig aan verder samenstellen met de richtlijnen die ik hier heb gekregen. Ik verwacht dat het een iets langer termijn traject gaat worden. Ben blij dat ik de computer kast straks binnen krijg. Dat biedt de mogelijkheid om alvast in te beelden hoe ik het systeem zou kunnen weg werken. Heb inmiddels ook het Asus scherm besteld wat mij eerder werd aanbevolen.

Zo ziet de computer plek eruit:
Groen = apparatuur, dat licht blauwe = glas, er zit een niche in die muur waar de pc prima in past wil er een glazen raampje in laten zetten met mat wit glas en alleen doorzichtbaar op de plek waar mijn sidepanel window zit van de pc. keyboard & muis zijn wat raar gepositioneerd maar zo krijg je een beetje een beeld hoe het eruit ziet.

PS reken me niet af op me teken kunsten ik heb andere kwaliteiten zeg ik atlijd maar :p _/-\o_

Afbeeldingslocatie: http://www.freebits.nl/images/398Untitled.png

Die monitor in de hoek geplaatst, zo staat hij nu ook al en dat vindt ik prima. even een muurbeugeltje zoeken voor de monitor :) (staat nu op het bureaublad zelf) Het is een design tafel waar de pc monitor momenteel op staat

[ Voor 11% gewijzigd door Dr.Root op 21-01-2014 10:31 ]

• Barturion
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 27-03 12:16
Dr.Root schreef op maandag 20 januari 2014 @ 15:00:
[...]

Mooi gesproken! In eerste instantie zal ik alleen de kast hebben staan om een goed beeld te krijgen van hoe of wat. Over het beeldscherm heb je misschien ook nog een mooi punt. Schermen van tegenwoordig hebben vaak niet meer zo'n heel erg absurt grote omlijsting dus.

Ik ga nog even lekker nadenken / brainstormen met het vrouwtje.

Komt helemaal voor de bakker, bedankt voor het advies ;) (desnoods laat ik de monitor in het wit spuiten)

Conclusie:
#ProductPrijsSubtotaal
Bekijk collectie
Importeer producten
Totaal€ 1.941,83

minus de monitor van een kleine 350 euro, is het systeem 1500 euro. Helemaal goed, net als het systeem wat ik 5 jaar geleden heb aangeschaft (incl monitor etc) heb in de tussentijd veel upgrades moeten uitvoeren op dat systeem, welke alles nog op ultra draait :)
Ziet er mooi uit al ben ik geen expert.

Lijikt veel op de setup waar ik momenteel mee bezig ben:

#ProductPrijsSubtotaal
1MSI R9 290 Gaming 4G€ 398,94€ 398,94
1Seagate Barracuda 7200.14 ST1000DM003, 1TB€ 46,95€ 46,95
1Corsair Carbide 500R Black€ 93,98€ 93,98
1Asus VG248QE Zwart€ 290,90€ 290,90
1Microsoft Windows 8.1 NL OEM€ 82,95€ 82,95
1Corsair Vengeance K70 Anodized Black, Cherry Red (US layout)€ 120,50€ 120,50
1Crucial Ballistix Tactical BLT2C8G3D1608ET3LX0CEU€ 123,90€ 123,90
1Seasonic G-Serie 750Watt€ 107,95€ 107,95
Bekijk collectie
Importeer producten
Totaal€ 1.797,14

Ook ik zou nog wel her en der kunnen beparen op Mobo en Ram maar ben erg blij met de setup en zal eind deze maand begin volgende maand beginnen met bouwen.

Succes!

Verwijderd

Dr.Root schreef op maandag 20 januari 2014 @ 13:15:
Die witte PSU heb ik van Frantic Design geselecteerd, zelfde merk als de kast en dus zelfde wit toon (heb het nagevraagt aan Frantic Design) De fan van de PSU zal de kast inrichten, want als ik hem naar beneden richt zie ik een blauw logo (staat niet zo mooi met rood/zwart interieur)
Je kan hem toch naar beneden richten? Dat logo zit volgens mij aan de zijkant, maar dat zie je denk ik niet, want het raampje van de R4 is niet zo groot, of heb je een andere kast gekozen?
Dr.Root schreef op dinsdag 21 januari 2014 @ 10:27:
Zo ziet de computer plek eruit:
Groen = apparatuur, dat licht blauwe = glas, er zit een niche in die muur waar de pc prima in past wil er een glazen raampje in laten zetten met mat wit glas en alleen doorzichtbaar op de plek waar mijn sidepanel window zit van de pc. keyboard & muis zijn wat raar gepositioneerd maar zo krijg je een beetje een beeld hoe het eruit ziet.
Maak je van dat raampje een deurtje, zo niet dan vraag ik me af hoe je de pc aanzet :P.

En aangezien alles er mooi uit moet zien, zou je ook
pricewatch: Asus Republic Of Gamers Maximus VI Hero kunnen nemen, die ziet er nog iets beter uit vind ik. Mede door het matzwarte PCB ipv donkerbruin, maar dat zul je niet heel snel zien. En ik denk ook dat een videokaart met backplate er een stuk mooier uitziet. Als geheugen kan je pricewatch: Corsair Vengeance Pro CMY16GX3M2A1600C9R nemen, maar dat is ook persoonlijke voorkeur :).

• Waah
Verwijderd schreef op dinsdag 21 januari 2014 @ 13:44:
[...]

[...]

Maak je van dat raampje een deurtje, zo niet dan vraag ik me af hoe je de pc aanzet :P.
Een losse aanknop installeren? is zo klaar.

Verwijderd

Waah schreef op dinsdag 21 januari 2014 @ 13:57:
[...]

Een losse aanknop installeren? is zo klaar.
Moet er dan geen gat in dat raampje, of begrijp ik dat verkeerd?

• Waah
Verwijderd schreef op dinsdag 21 januari 2014 @ 13:58:
[...]

Moet er dan geen gat in dat raampje, of begrijp ik dat verkeerd?
Kan, maar kan ook door het bureau met een simpel boortje. Doe je de knop op je bureau bijvoorbeeld.
http://dx.com/p/jm-202-de...cable-121234#.Ut5xghDb9aQ
zoiets op, of misschien zelfs in je bureau zetten. Wil zelf ook de PC niet in het zicht, dus ga waarschijnlijk een kleine ronde knop vinden en deze in mijn bureau monteren. Samen met een USB hub/SD kaart lezer die ik ook wil verwerken in het bureau kan de PC lekker verstopt blijven.

http://www.performance-pc...cription=1&keyword=vandal
kies je kleur!

[ Voor 9% gewijzigd door Waah op 21-01-2014 14:12 ]

Verwijderd

Waah schreef op dinsdag 21 januari 2014 @ 14:10:
[...]

Kan, maar kan ook door het bureau met een simpel boortje. Doe je de knop op je bureau bijvoorbeeld.
http://dx.com/p/jm-202-de...cable-121234#.Ut5xghDb9aQ
zoiets op, of misschien zelfs in je bureau zetten. Wil zelf ook de PC niet in het zicht, dus ga waarschijnlijk een kleine ronde knop vinden en deze in mijn bureau monteren. Samen met een USB hub/SD kaart lezer die ik ook wil verwerken in het bureau kan de PC lekker verstopt blijven.

http://www.performance-pc...cription=1&keyword=vandal
kies je kleur!
Ik volg je niet helemaal, de knop moet toch aangesloten zijn op de pc? De enige weg naar buiten is dan denk ik via het raam.

Edit: een knop in het raam monteren lijkt me ook wel mooi idee

[ Voor 3% gewijzigd door Verwijderd op 21-01-2014 15:24 ]

• timmie271
  • Registratie: November 2013
  • Laatst online: 22:58
Als je het linkje volgt zie je dat het via de achterkant van de pc gaat waar ook bijvoorbeeld je videokaart zit ;).
Het is dat mijn computer gunstig staat maar anders was het zeker leuk geweest :).

Gamertag: timmie271

Verwijderd

timmie271 schreef op dinsdag 21 januari 2014 @ 14:49:
Als je het linkje volgt zie je dat het via de achterkant van de pc gaat waar ook bijvoorbeeld je videokaart zit ;).
Het is dat mijn computer gunstig staat maar anders was het zeker leuk geweest :).
Dat snap ik wel :P. Maar ik bedoelde het raam in de muur en niet het raam van de behuizing.

• Oggy
  • Registratie: Augustus 2007
  • Laatst online: 09:44
Kijk voor IPS 27" schermen met 1440p resolutie misschien in dit topic.
http://gathering.tweakers.net/forum/list_messages/1503346/last
Schijnen ook OC te zijn naar 96hz en 120hz panelen.

[ Voor 11% gewijzigd door Oggy op 21-01-2014 15:14 ]

i7 8700k @ 4.8ghz 24/7, 16gb ddr4 3200, MSI 1080 Gaming / CM Mastercase Maker 5T, Audio Technica AD900X

• Waah
Verwijderd schreef op dinsdag 21 januari 2014 @ 14:54:
[...]

Dat snap ik wel :P. Maar ik bedoelde het raam in de muur en niet het raam van de behuizing.
Gaatje onder de pc recht omlaag, en gaatje boren van voren. En dan daar de knop. Niet de makkelijkste oplossing (en je moet dan geen dikke kabel-versie hebben van de knop, maar met de mini draadjes die normaal in de kast zitten) maar het kan. Maar erg gemakkelijk is het zeker niet nee.

Dacht dat de pc onder een bureau kwam, niet in een uitsparing in de muur. My bad.

• Dunta
Bolletje schreef op maandag 20 januari 2014 @ 18:44:
[...]

[mbr]Dit. Afkraken van andere mensen is niet gewenst. Als je het niet eens bent met een advies van iemand anders dan kan je dat op een constructieve manier uiten. Zo leren andere mensen er ook het meest van. [/mbr]
OFFTOPIC: Even voor de duidelijkheid, Mimang heeft zijn excuses aangeboden, ik heb nog een goed gesprek met hem gehad. Ik weet zelf ook wel dat ik soms een slecht advies kan geven, van kritiek leer je. Ik leer van dit forum ook weer een hoop. Ik ben zelf ook (nog) geen echte ICT'er, maar aangezien ik na mijn huidige opleiding een ICT opleiding wil gaan volgen vind ik het leuk om op dit forum rond te hangen en soms mijn meningen geven, door kritiek leer je ;)

• Dr.Root
Bedankt weer voor de info. Er wordt inderdaad een ''losse'' aanknop gemonteerd, is geen hogere wiskunde. De kast kan ik openen als ik hem in de niche plaats dus helemaal prima! :)

Als ik het zo voor me zie, ga ik al bijna kwijlen. Hoop dat ik er snel aan ga toe komen :) Kast is trouwens binnen zie ik net, handig dat het vrouwtje thuis was :)

PS Dat Asus maximus boord is ook mooi, echter ga ik voor de MSI variant. Komt als beste uit benche's en biedt de mogelijkheid om het geheugen maximaal uit te breiden naar 32gb. (weet niet wat voor nut het heeft, maargoed :))

[ Voor 57% gewijzigd door Dr.Root op 21-01-2014 16:10 ]

• S3nz
  • Laatst online: 15-07-2022

S3nz

Modder in opleiding

Dr.Root schreef op dinsdag 21 januari 2014 @ 16:08:
Bedankt weer voor de info. Er wordt inderdaad een ''losse'' aanknop gemonteerd, is geen hogere wiskunde. De kast kan ik openen als ik hem in de niche plaats dus helemaal prima! :)

Als ik het zo voor me zie, ga ik al bijna kwijlen. Hoop dat ik er snel aan ga toe komen :) Kast is trouwens binnen zie ik net, handig dat het vrouwtje thuis was :)

PS Dat Asus maximus boord is ook mooi, echter ga ik voor de MSI variant. Komt als beste uit benche's en biedt de mogelijkheid om het geheugen maximaal uit te breiden naar 32gb. (weet niet wat voor nut het heeft, maargoed :))
bijna elke mobo heeft 32 gb volgens mij..

ik zou ook wat geld investeren in een goede, stille case

FX6300 4Ghz - H100i - Gigabyte GA-970A-UD3P - XFX HD 6870 - Crucial Ballistix 2x4GB - FD Core 1000 Modded (work in progress)

Verwijderd

Dr.Root schreef op dinsdag 21 januari 2014 @ 16:08:

Qua Prestaties liggen ze heel dichtbij elkaar en heel veel moederborden hebben de mogelijkheid voor 32GB, maar de MSI is ook geen slechte keus :). Ik heb nog gezocht naar een 780Ti met backplate, maar de goedkoopste die een beetje goed leverbaar is, is pricewatch: Asus GeForce GTX 780 Ti 3GB OC. Persoonlijk denk ik dat die Ti overkill is, voor €200 minder heb je ook een GTX 780 die de komende jaren ook goed mee kan. Dan kan je volgens mij die €200 beter in je zak houden en later uitgeven als je gaat upgraden, wat je bij de 780Ti ook vroeg of laat moet doen.

• Dr.Root
S3nz schreef op dinsdag 21 januari 2014 @ 16:25:
[...]

bijna elke mobo heeft 32 gb volgens mij..

ik zou ook wat geld investeren in een goede, stille case
De case die ik nu heb is de stilste en meest koelste case die momenteel bschikbaar is.
Pagina: 1 2 Laatste