Bedankt weer voor de reacties!
Waarom wil ik alles in een hebben? Omdat het kan! Ik ga niet nog meer ruimte verbrassen aan technologie in het huis, het is belachelijk (in mijn opinie) om meer dan 2 computers voor thuis gebruik hebben (1 Desktop 1 Laptop) te hebben (kind is nu nog te jong om met een pc te kunnen pielen)
Ik ga niet een geluidssysteem installeren op mijn nieuwe ''Game'' pc. We gebruiken een headset omdat dit gewoonweg het lekkerst is aangezien de pc in de woonkamer staat. Ik ben bang als ik een mooie geluidinstallatie ga aanschaffen voor de pc zelf, dat deze nauwelijks gebruikt gaat worden. We hebben al een Sonos installatie in het huis staan waar mijn huidige PC naartoe kan communiceren en onze laatste Itunes muziekjes/radio kan afspelen zonder enig probleem, kan ook vanaf de tablet/smartphone en de Ipod (wifi) Het nieuwe systeem zal denk ik ook geen problematiek ondervinden met de communicatie naar het Sonos systeem.
Het gaat erom dat:
-Het systeem mooi oogt van buiten (stukje design/zo weinig mogelijk bekabeling)
-Het systeem alles op ultra draait voor de komende 1 a 2 jaar zonder upgrade van de videokaart
-Een budget tot 2.500 is echt de max maar wil wel het beste van het beste (is aardig gelukt zie ik)
-Ik heb weinig ''eigen'' vrije tijd in verband met mijn werk en gezin, als ik dan een game kan spelen, wil ik de volledige ervaring. Dus zonder haperingen en alles op Ultra.
Achtergrond informatie, waarom zo'n duur systeem (aangezien mensen het interessant vinden)
We zijn de huidige PC zat, we hebben recentelijk onze woonkamer gefinetuned. Vervolgens ziet mijn vrouw een Apple machine bij een van haar vriendinnen staan en denkt, dat wil ik ook want het ziet er mooi en strak uit. Mijn mening sloot daar redelijk bij aan, tot ik zag wat voor een prijskaartje (en als tweaker kijk je naar de SPECS!!) Ik schrok me kapot, voor een kleine 2400 euro een Apple machine die niet eens een recentelijke game zou kunnen draaien op Ultra preset met 100+ fps.
Ik heb haar vervolgens verteld dat een goede zelfbouw PC er strakker uit kan zien en langer kan meegaan dan een Apple machine en dat ik daar ''wel'' op zou kunnen gamen. Ik heb haar de mooiste (mening) behuizing laten zien en gisteren de Asus monitor die mij hier is geadviseerd. Deze zal aan de muur komen te hangen en de kabels die richting de computer lopen worden in de muur gefreesd.
Zowel mijn vrouw als ik houden van techniek en snufjes, dus een mooie PC met sidewindow (jaja goedkeuring) kan als kunst gezien worden, helemaal met een watercoolblok en subtiel lichtgevende buisjes.
Ik denk dat ik er zo wel ben. Echter is mij geadviseerd nog even te wachten met het aanschaffen van alle componenten, aangezien er nog marktwerking gaat intreden wat dus resulteert in prijsverlagingen/betere producten die nog uitkomen (dat zal altijd zo blijven maargoed)
Ik denk dat we voor 2.500 euro een mooier uitziend en sneller systeem kunnen bouwen / verwerken dan een Apple machine. Natuurlijk heeft het Apple systeem haar eigen charme maar ik vindt het geld het niet waard en dat is een persoonlijke afweging.
Als je onze woonkamer binnenloopt, zie je als eerst de PC staan. Nu staat er een oude behuizing & monitor die eruit zien alsof ze net aan een nucleaire ramp hebben overleefd. Ik kijk nu al uit naar de smoeltjes die binnen gaan lopen en naar een subliem uitziende wittekast kijken, waar subtiel rood / wit licht uit afkomstig is en levendige buisjes gevuld met water (van de watercooling) zien bewegen (misschien nog een rookmachine inbouwen?). Ik denk dat het een stukje kunst is. Helemaal omdat het led gedimd kan worden (vertelde een tweaker, bedankt)
PS die sidewindow schoonhouden zie ik als 2e uitdaging
[
Voor 7% gewijzigd door
Dr.Root op 21-01-2014 08:51
]