Beste tweakers,
Ik zou graag een pc upgrade willen samenstellen met NAS functionaliteiten.
Wat wil je doen met je nieuwe systeem?
Hoofd doel zijn de standard NAS functionaliteiten zoals downloaden/streamen/netwerk opslag. Tevens gebruikelijke pc functies zoals internetten en lichte/medium spelletjes zoals Sims 3, Spore, Minecraft, Colin McRae en Worldt of Tanks op gespeeld kunnen worden.
Wat mag de upgrade gaan kosten?
max 250 euro.
Zijn er componenten of randapparatuur die je al hebt en mee wil nemen naar je nieuwe systeem?
monitor etc heb ik al in mijn bezit het gaan enkel en alleen om de cpu, moederbord en geheugen zelf.
Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren? Waarom?
Nee.
Heb je nog bepaalde eisen/wensen? (grootte, geluidsniveau, energieverbruik etc.)
Zeer zuinig in idle , omdat hij 24/7 als server moet dienen en krachtig genoeg om bovenstaande spellen op 1280*1024 te spelen
Ga je overklokken?
nee
Wat heb ik zelf gevonden?
Een AMD basis:
Een INTEL basis
Ik zou graag een pc upgrade willen samenstellen met NAS functionaliteiten.
Wat wil je doen met je nieuwe systeem?
Hoofd doel zijn de standard NAS functionaliteiten zoals downloaden/streamen/netwerk opslag. Tevens gebruikelijke pc functies zoals internetten en lichte/medium spelletjes zoals Sims 3, Spore, Minecraft, Colin McRae en Worldt of Tanks op gespeeld kunnen worden.
Wat mag de upgrade gaan kosten?
max 250 euro.
Zijn er componenten of randapparatuur die je al hebt en mee wil nemen naar je nieuwe systeem?
monitor etc heb ik al in mijn bezit het gaan enkel en alleen om de cpu, moederbord en geheugen zelf.
Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren? Waarom?
Nee.
Heb je nog bepaalde eisen/wensen? (grootte, geluidsniveau, energieverbruik etc.)
Zeer zuinig in idle , omdat hij 24/7 als server moet dienen en krachtig genoeg om bovenstaande spellen op 1280*1024 te spelen
Ga je overklokken?
nee
Wat heb ik zelf gevonden?
Een AMD basis:
| # | Product | Prijs | Subtotaal |
| 1 | AMD A10-6790K Boxed | € 108,85 | € 108,85 |
| 1 | ASRock FM2A88M Extreme4+ retail | € 53,30 | € 53,30 |
| 1 | Crucial BLT2CP4G3D1869DT1TX0CEU | € 71,70 | € 71,70 |
| Bekijk collectie Importeer producten | Totaal | € 233,85 | |
Een INTEL basis
| # | Product | Prijs | Subtotaal |
| 1 | Intel Core i3 4330 Boxed | € 110,- | € 110,- |