Acties:
  • 0 Henk 'm!

• O_A_B
  • Registratie: November 2013
  • Laatst online: 11-02-2023
NAS/DESKTOP COMBI A10-6800K of I3-4330?

Mijn huidige pc is aan een update toe. Tevens wil ik een vervanging van mijn externe HDD aan de router als netwerk opslag .

Ik heb momenteel een AMD 7750 BE met een Club3D 5770. Deze gebruik ik voor internet en Office werk. Tevens worden er games op gespeeld: World of Tanks, Sims 3, Spore, Colin McRae
Het nieuwe systeem moet bovenstaande dingen kunnen en tevens Minecraft kunnen spelen en alle huidige NAS functionaliteiten (opslag , downloads, streamen)

Ik twijfel nu of het een AMD A10-6800K of INTEL I3-4330 moet worden.
CPU: Is volgens mij is de I3 in standaard gebruik de betere
GPU: Is de HD8760D ruimschoots de sterkere tov de HD4600 van de I3
Verbruik idle: Volgens mij geen groot verschil out of the box
Verbruik Load: I3 duidelijk lager

Welke CPU kan zonder extra video kaart al deze functies?
Wat is een zuinig moederbord voor de A10-6800K? De ASROCK B85M-ITX is goed voor de I3

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -The_Mask-
  • Registratie: November 2007
  • Niet online
Je neemt de huidige videokaart toch mee in het nieuwe systeem? Dan heeft een APU weinig zin lijkt mij.

Bitfenix Whisper 450W review
[PSU] Voeding advies en info
AMD Nieuwsdiscussie
AMD Radeon Info en Nieuwsdiscussietopic

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• O_A_B
  • Registratie: November 2013
  • Laatst online: 11-02-2023
Nee dat is niet de bedoeling. Voor zuinigheid lijkt mij een APU die alle taken kan het gunsigst. Een zuinige videokaart doet in idle minimaal 7 watt meen ik ergens gelezen te hebben in het forum

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nii3k
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 00:02
Sorry voor het kapen van dit topic, maar ik heb dezelfde twijfel tussen beide CPU's. Echter worden er op mijn systeem geen games gespeeld en dient hij naast het standaard werk (veel multitasken en tabbladen) voor XBMC (gekoppeld aan een samsung 8000 serie). Dit moet de I3 toch makkelijk kunnen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Robbio85
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 05-09 14:53
niek87 schreef op maandag 20 januari 2014 @ 12:12:
Sorry voor het kapen van dit topic, maar ik heb dezelfde twijfel tussen beide CPU's. Echter worden er op mijn systeem geen games gespeeld en dient hij naast het standaard werk (veel multitasken en tabbladen) voor XBMC (gekoppeld aan een samsung 8000 serie). Dit moet de I3 toch makkelijk kunnen?
Volgens bronnen is de Haswell de eerste IGP serie van Intel die de refreshrate van 23.976 Hz compleet ondersteunt (dus zonder conversie naar 23p/24p). Dus vanaf nu zou ik zeggen ga voor de Haswell omdat deze voor HTPC doeleinden perfect is (itt Ivy/Sandy) en betere office prestaties levert.

Voorbeeld bron: http://www.anandtech.com/...ell-an-htpc-perspective/4

[ Voor 6% gewijzigd door Robbio85 op 23-01-2014 13:17 ]

Pagina: 1