Toon posts:

Gaming PC +-1100 euro

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Wat wil ik met het systeem doen?

Gamen, denk aan fifa 14, skyrim, gta V, op de hoogst mogelijke instellingen.
Vervolgends zou ik graag nog wat video bewerken etc.

Wat mag mijn systeem gaan kosten?

Rond de 1100 euro.

Wil je iets meenemen naar je nieuwe systeem?

Nee

Verdere wensen.
Ik wil gewoon een kwalitatief goed systeem hebben, dat later ook nog een mogelijkheid biedt om uit te breiden. Ook wil ik dat het geluidsniveau niet al te hoog ligt.

Ik ben aan het twijfelen om de i7 samen met de videokaart te veranderen in een pricewatch: AMD FX-8350 Black Edition met een pricewatch: MSI R9 280X GAMING 3G. Is dit verstandig? Of zou ik de pricewatch: Sapphire R9 290 4GB GDDR5 OC TRI-X gebruiken?

Ten slotte ben ik niet van plan om te OCen, is een andere cpu koeler dan nodig?

Mijn voorlopige wenslijst:
#ProductPrijsSubtotaal
1Intel Core i7 4770K Boxed€ 284,-€ 284,-
1Gigabyte GA-Z87-HD3€ 88,90€ 88,90
1Gigabyte GV-N770OC-4GD€ 346,80€ 346,80
1Seagate Barracuda 7200.14 ST2000DM001, 2TB€ 68,50€ 68,50
1Cooler Master Silencio 550 (zonder voeding)€ 65,99€ 65,99
1Crucial Ballistix Tactical BLT2C4G3D1608ET3LX0CEU€ 62,90€ 62,90
1Corsair RM750€ 99,99€ 99,99
1Samsung 840 EVO 120GB€ 80,05€ 80,05
Bekijk collectie
Importeer producten
Totaal€ 1.097,13

• Dunta
  • Registratie: Augustus 2013
  • Laatst online: 20-04 00:46
Ikzelf zou kiezen om toch voor de Intel processor te gaan, zeker met jouw budget. Als je dit systeem voornamelijk wilt gebruiken om te gamen en een "Beetje" video editten heb je genoeg aan de I5 processoren. Niet van plan te gaan overklokken en wel de K processor nemen en een Z87 moederbord, beetje overbodig (alhoewel het qua prijsverschil niet veel uitmaakt). Een aparte processorkoeler is altijd beter, grootste voordelen zijn stiller, zuiniger en koelt beter.

Ik zal ondertussen even een systeem samenstellen om dat uit te leggen waarom ik voor die componenten heb gekozen.

Verwijderd

Topicstarter
Oke ik had het niet goed geformuleerd, nóg niet van plan om te gaan overklokken. Als ik ga uitbreiden dan zal overklokken hoog op het lijstje staan.

• Dunta
Oke dit is mijn setup, ik leg bij elke component uit waarom ik daarvoor heb gekozen.

#ProductPrijsSubtotaal
1Intel Core i5 4670K Boxed€ 199,-€ 199,-
1Gigabyte GA-Z87-HD3€ 88,90€ 88,90
1MSI Radeon R9 290X 4GD5€ 458,51€ 458,51
1Seagate Barracuda 7200.14 ST2000DM001, 2TB€ 68,50€ 68,50
1Cooler Master Silencio 550 (zonder voeding)€ 65,99€ 65,99
1Gelid Solutions Tranquillo Rev.2€ 21,50€ 21,50
1Crucial BLT2CP4G3D1869DT1TX0CEU€ 71,44€ 71,44
1Samsung SH-118AB Zwart€ 13,25€ 13,25
1XFX Pro 550W€ 52,-€ 52,-
1Samsung 840 EVO 120GB€ 80,05€ 80,05
Bekijk collectie
Importeer producten
Totaal€ 1.119,14

Processor:
Een perfecte processor om mee te gamen, hiermee kan je ook goed overclocken (met dit moederbord).

Moederbord:
Goed merk, chipset die overclocken ondersteund en niet al te duur. 4 geheugensloten zodat je altijd nog kan upgraden naar 16gb als je wilt. Ook ondersteund dit moederbord SLI.

Videokaart:
Goede videokaart, was eerst aan het kijken naar de nvidia variant maar die scoorde minder voor dezelfde prijs. Hij ondersteund uiteraard SLI zodat je altijd nog een tweede kaart erbij kan kopen.

HDD:
Geen speciaal commentaar op de HDD, goedkoop en doet zijn werk ;)

SSD:
Ook hierbij geen speciaal commentaar. Een goed merk en is lekker snel.

Case:
Iedereen zijn eigen smaak, jij hebt deze gekozen dus heb ik hem in mijn build gezet.

Geheugen:
Snelle 8gb (2x4) geheugenbankjes. (DDR3 1866)

Processorkoeler:
Deze koeler wordt veel aangeraden. Hij is stil, zuinig en houdt dep processor goed koel.

Voeding:
Een goed merk als het gaat om voedingen. Ik heb deze al 2 jaar en nooit problemen gehad. 550W is genoeg voor deze build. Ben je van plan SLI te gaan gebruiken zou ik de 650W kiezen.

Verwijderd

Topicstarter
Wat vind je van de videokaart die ik er in had gestopt? scheelt weer 100 euro die ik weer in mijn scherm kan investeren ofzo?

• Dunta
Aangezien hij best hoog geclocked is, is hij wel geschikt in combinatie met mijn systeem. Moet ik nog een goede monitor aanbevelen of heb je er al een op het ook?

Verwijderd

Topicstarter
Heb er al eentje op het oog ja :P. Heel erg bedankt toch.

• Dunta
Kijk maar bij mijn wenslijsten als je hem wilt kopieren

• Robbedem
  • Registratie: Juli 2013
  • Laatst online: 11-03-2025
Houd er wel rekening mee dat de standaard R9 290X kaarten erg veel lawaai maken.
Verder is het Crucial Ballistix Tactical BLT2C4G3D1608ET3LX0CEU geheugen goedkoper en indien nodig kan je dit overklokken.
(Al zal dit hoogstwaarschijnlijk niet nodig zijn als je een 4GB GPU neemt)

• Dunta
Robbedem schreef op zaterdag 11 januari 2014 @ 01:13:
Houd er wel rekening mee dat de standaard R9 290X kaarten erg veel lawaai maken.
Verder is het Crucial Ballistix Tactical BLT2C4G3D1608ET3LX0CEU geheugen goedkoper en indien nodig kan je dit overklokken.
(Al zal dit hoogstwaarschijnlijk niet nodig zijn als je een 4GB GPU neemt)
Kijk even naar de snelheid van mijn en jouw geheugen (1600 vs 1866) en geheugen overclocken heeft dan niet zoveel nut.

• Esumontere
  • Registratie: Oktober 2012
  • Laatst online: 16:05

Esumontere

Floep, banaan.

Als je wil overklokken is de Gelid Tranquillo Rev2 geen goede keus. Kan je beter voor een Mugen4 of een Thermalright Macho gaan, die zijn nét dat stukje beter. Ook als je niet wil overklokken is een aftermarket-koeling aan te raden (en dan is de Tranquillo dikke prima) gezien je aangeeft een stil systeem te willen. De Intel-stock koeler maakt een pleurisherrie onder load.

De TS zegt niet te willen overklokken, waarom raadt niemand hem dan een B85 moederbord met een 4xxx (non-K) processor aan? Scheelt de nodige euro's...

Verder ga je het verschil tussen 1600MHz en 1866MHz geheugenbankjes absoluut niet merken en is het imho weggegooid geld.

Waarom zou je een 290X kopen als je een 290 ook prima kan overklokken naar de snelheid van de 290X?
TS, op welke resolutie ga je gamen? Is dat 1080P, dan is een 280X ruim voldoende.

[ Voor 38% gewijzigd door Esumontere op 11-01-2014 12:04 ]

• Dunta
Esumontere schreef op zaterdag 11 januari 2014 @ 12:00:
Als je wil overklokken is de Gelid Tranquillo Rev2 geen goede keus. Kan je beter voor een Mugen4 of een Thermalright Macho gaan, die zijn nét dat stukje beter. Ook als je niet wil overklokken is een aftermarket-koeling aan te raden (en dan is de Tranquillo dikke prima) gezien je aangeeft een stil systeem te willen. De Intel-stock koeler maakt een pleurisherrie onder load.

De TS zegt niet te willen overklokken, waarom raadt niemand hem dan een B85 moederbord met een 4xxx (non-K) processor aan? Scheelt de nodige euro's...

Verder ga je het verschil tussen 1600MHz en 1866MHz geheugenbankjes absoluut niet merken en is het imho weggegooid geld.

Waarom zou je een 290X kopen als je een 290 ook prima kan overklokken naar de snelheid van de 290X?
TS, op welke resolutie ga je gamen? Is dat 1080P, dan is een 280X ruim voldoende.
Waarom een slechtere videokaart nemen als je het geld hebt een betere te kopen? Je kan de 290x weer overclocken, dus dit is een slechte statement. Het verschil tussen 1600MHz en 1866MHz merk je zeker wel (waarom zou je anders je geheugen willen overclocken).

En waarom lees je niet ALLE messages van iedereen. de TS heeft later gezegd NOG niet te willen overclocken maar er zeker naar wilt gaan kijken. de non-K versie is volgens mij maar 5 euro goedkoper, daar doe je het wel voor.

En de koeler die ik aanraad is wel zeker goed voor overclocken. ik heb mijn 2500k van 3.60GHz naar 4.20GHz overgeclocked met deze koeler zonder enige problemen, onder de 60 graden tijdens de hevigste tests.

Probeer de volgende keer je meningen beter te onderbouwen.

Verwijderd

Topicstarter
Trouwens, suggesties kunnen nooit kwaad. Iemand een goede suggestie voor een scherm (max 175 euro)?

• Dunta
Ik heb hier 2 goede schermen en vertel daarbij de voor en nadelen natuurlijk.

pricewatch: Iiyama ProLite E2483HS-B1 Zwart
Ik ben zelf er te spreken over Iiyama, ik heb zelf de Prolite E2210HDS en werkt fantastisch, nooit problemen mee gehad. Hij heeft een reactiesnelheid van 2ms, hij is 24" en heeft uiteraard een HDMI aansluiting waardoor je 1080p kan gebruiken. Het is een 75Hertz scherm wat goed genoeg zou moeten wezen.

pricewatch: Asus VN247H Zwart
Ik ben niet bekend bij monitoren van het merk Asus maar het zou goed moeten wezen, het is een goed merk als het gaat om laptops. Dit scherm heeft een reactiesnelheid van maarliefst 1ms waardoor dit een perfecte scherm is om "snelle" games mee te spelen (alhoewel 1ms verschil niet veel is). Dit scherm is 23,6" en heeft ook een HDMI aansluiting. Ook dit scherm is 75Hertz.

Verwijderd

Topicstarter
Deze voeding is voldoende niet: pricewatch: Seasonic M12II 620W ?

• SmokingCrop
  • Registratie: Januari 2012
  • Niet online
kazuyakevin schreef op zaterdag 11 januari 2014 @ 13:39:
Ik heb hier 2 goede schermen en vertel daarbij de voor en nadelen natuurlijk.

pricewatch: Iiyama ProLite E2483HS-B1 Zwart
Ik ben zelf er te spreken over Iiyama, ik heb zelf de Prolite E2210HDS en werkt fantastisch, nooit problemen mee gehad. Hij heeft een reactiesnelheid van 2ms, hij is 24" en heeft uiteraard een HDMI aansluiting waardoor je 1080p kan gebruiken. Het is een 75Hertz scherm wat goed genoeg zou moeten wezen.

pricewatch: Asus VN247H Zwart
Ik ben niet bekend bij monitoren van het merk Asus maar het zou goed moeten wezen, het is een goed merk als het gaat om laptops. Dit scherm heeft een reactiesnelheid van maarliefst 1ms waardoor dit een perfecte scherm is om "snelle" games mee te spelen (alhoewel 1ms verschil niet veel is). Dit scherm is 23,6" en heeft ook een HDMI aansluiting. Ook dit scherm is 75Hertz.
Reactiesnelheid is meer een marketingterm dan wat anders.. en over inputlag hoor je ze nooit spreken? ;)

Neem nu bv de pricewatch: Dell Ultrasharp U2312HM Zwart -> 8ms reactiesnelheid, als je van niets beter weet, zou je denken dat dit een slecht scherm is..
tot je eens de input lag bekijkt: http://www.tftcentral.co....l_u2312hm/input_lag_1.jpg
Van die 8ms merkt je helemaal niets tijdens "hardcore" gaming. Gewoon een zeer goed scherm.

TN panelen zijn voor mij alleen te overwegen als het gaat om een 120-144Hz paneel. :>

[ Voor 3% gewijzigd door SmokingCrop op 11-01-2014 13:51 ]

• Dunta
Zou voldoende moeten zijn, ben alleen niet bekend met het merk. Als je zeker wilt zijn van goede ondersteuning en service zou ik voor XFX gaan. Mijn videokaart is laatst kapot gegaan (xfx 7970), opgestuurd en nieuwe teruggekregen zonder gezijk.

• SmokingCrop
  • Niet online
kazuyakevin schreef op zaterdag 11 januari 2014 @ 13:51:
[...]

Zou voldoende moeten zijn, ben alleen niet bekend met het merk. Als je zeker wilt zijn van goede ondersteuning en service zou ik voor XFX gaan. Mijn videokaart is laatst kapot gegaan (xfx 7970), opgestuurd en nieuwe teruggekregen zonder gezijk.
Die XFX voedingen zijn gemaakt door Seasonic :+
Ik heb nog geen slechte voeding gezien van Seasonic en die M12ii 620w is ook van top kwaliteit.

oh en 620W is idd ook meer dan genoeg.

[ Voor 3% gewijzigd door SmokingCrop op 11-01-2014 13:53 ]

• Dunta
SmokingCrop schreef op zaterdag 11 januari 2014 @ 13:52:
[...]

Die XFX voedingen zijn gemaakt door Seasonic :+
Ik heb nog geen slechte voeding gezien van Seasonic en die M12ii 620w is ook van top kwaliteit.

oh en 620W is idd ook meer dan genoeg.
Haha oke dat wist ik niet, dan zou het goed moeten zijn toch?! Weer wat geleerd.

• SmokingCrop
  • Niet online
kazuyakevin schreef op zaterdag 11 januari 2014 @ 13:54:
[...]
Haha oke dat wist ik niet, dan zou het goed moeten zijn toch?! Weer wat geleerd.
Oh zeker, die XFX voedingen zijn ook heel goed.

Die Silencio 550 zou ik trouwens niet nemen, die kan aardig warm worden:
reviews: Cooler Masters Silencio 550-behuizing getest
Misschien een Corsair 200R/300R/330R of bv Fractal Define R4?

Als je een R9 290(X) neemt, hoop ik ook dat je wacht op de aftermarket cooler versies :P
Die zijn ongelooflijk veel beter qua temperatuur maar nog belangrijker: geluid!

[ Voor 13% gewijzigd door SmokingCrop op 11-01-2014 13:58 ]

Verwijderd

Topicstarter
Oke, had al zo'n vermoeden door de ingebouwde geluidswering.

• SmokingCrop
  • Niet online
Verwijderd schreef op zaterdag 11 januari 2014 @ 13:58:
Oke, had al zo'n vermoeden door de ingebouwde geluidswering.
De Fractal R4 heeft ook ingebouwde geluidswering (& 330R ook), maar die doen het prima hoor ;)
bv. reviews: Fractal Design Define R4: Zweeds vakmanschap

• Esumontere

Esumontere

Floep, banaan.

kazuyakevin schreef op zaterdag 11 januari 2014 @ 12:57:
[...]

Waarom een slechtere videokaart nemen als je het geld hebt een betere te kopen? Je kan de 290x weer overclocken, dus dit is een slechte statement. Het verschil tussen 1600MHz en 1866MHz merk je zeker wel (waarom zou je anders je geheugen willen overclocken).

En waarom lees je niet ALLE messages van iedereen. de TS heeft later gezegd NOG niet te willen overclocken maar er zeker naar wilt gaan kijken. de non-K versie is volgens mij maar 5 euro goedkoper, daar doe je het wel voor.

En de koeler die ik aanraad is wel zeker goed voor overclocken. ik heb mijn 2500k van 3.60GHz naar 4.20GHz overgeclocked met deze koeler zonder enige problemen, onder de 60 graden tijdens de hevigste tests.

Probeer de volgende keer je meningen beter te onderbouwen.
Leg mij eens uit hoe je het verschil tussen die 2 snelheden geheugenbankjes merkt? Ik begrijp ook totaal niet waarom je geheugen zou willen overklokken. Het heeft enkel nut als je videobewerking of dergelijke doet, maar voor gamen heeft het 0,0 toegevoegde waarde, je framerates of dergelijke gaan er echt niet van omhoog.

Over de videokaart; als je op 1080p gamet is een 290(X) gewoon overkill en onnodig. Kan je beter een 280X kopen en die 150 euro in je zak steken (of games van kopen, lekker uit eten gaan, etc).

De non-K versie is inderdaad maar 5 euro goedkoper, maar B85-moederborden zijn wel een stuk goedkoper dan de Z87 tegenhangers. Maar, ik had inderdaad over de post van de TS heen gelezen waarin hij aangaf in de toekomst wel te willen overclocken. Sorry he. :X

Ik zeg ook niet dat het geen goede koeler is. Sterker nog, ik heb 'm ook in mijn pc zitten en ben helemaal tevreden. Echter, wat wel bekend is is dat de Haswell-processoren behoorlijk heet worden. Dat jij jouw 2500k prima koel houdt met de Tranquillo zegt helemaal niks over de Haswell-tegenhanger. Feit is gewoon dat de Mugen4 en de Macho beter zijn dan de Tranquillo.

Verder vind ik dit een bijzonder vervelende post van jou, met een persoonlijke aanval erin die totaal onnodig is. Ik geef ook gewoon advies en probeer de TS aan een beter systeem te helpen, net als jij.

[ Voor 4% gewijzigd door Esumontere op 11-01-2014 14:08 ]

• Dunta
Esumontere schreef op zaterdag 11 januari 2014 @ 14:01:
[...]

Leg mij eens uit hoe je het verschil tussen die 2 snelheden geheugenbankjes merkt? Ik begrijp ook totaal niet waarom je geheugen zou willen overklokken. Het heeft enkel nut als je videobewerking of dergelijke doet, maar voor gamen heeft het 0,0 toegevoegde waarde, je framerates of dergelijke gaan er echt niet van omhoog.

Over de videokaart; als je op 1080p gamet is een 290(X) gewoon overkill en onnodig. Kan je beter een 280X kopen en die 150 euro in je zak steken (of games van kopen, lekker uit eten gaan, etc).

De non-K versie is inderdaad maar 5 euro goedkoper, maar B85-moederborden zijn wel een stuk goedkoper dan de Z87 tegenhangers. Maar, ik had inderdaad over de post van de TS heen gelezen waarin hij aangaf in de toekomst wel te willen overclocken. Sorry he. :X

Ik zeg ook niet dat het geen goede koeler is. Sterker nog, ik heb 'm ook in mijn pc zitten en ben helemaal tevreden. Echter, wat wel bekend is is dat de Haswell-processoren behoorlijk heet worden. Dat jij jouw 2500k prima koel houdt met de Tranquillo zegt helemaal niks over de Haswell-tegenhanger. Feit is gewoon dat de Mugen4 en de Macho beter zijn dan de Tranquillo.

Verder vind ik dit een bijzonder vervelende post van jou, met een persoonlijke aanval erin die totaal onnodig is. Ik geef ook gewoon advies en probeer de TS aan een beter systeem te helpen, net als jij.
Je framerates gaan er inderdaad niet door vooruit, maar hij kan wel sneller bewerkingen uitvoeren waardoor alles een beetje sneller verloopt.

En waarom toch de 280x, als je het geld voor de 290x hebt waarom niet? Het gaat immers om framerates hier en die van de 290x is toch aardig wat beter (Link) (Link), dit mag dan wel op een maximale resolutie zijn maar veel anders is het niet bij 1080p.

En waar lees je dat het een feit is dat de Mugen en Macho beter zijn, even wat bewijzen tonen.
Ik geef totaal geen aanval tegen jou, je moet gewoon je standpunten aangeven en de posts beter lezen, ik word er een beetje moe van, als mensen dat niet doen.

• Esumontere

Esumontere

Floep, banaan.

kazuyakevin schreef op zaterdag 11 januari 2014 @ 14:23:
[...]

Je framerates gaan er inderdaad niet door vooruit, maar hij kan wel sneller bewerkingen uitvoeren waardoor alles een beetje sneller verloopt.

En waarom toch de 280x, als je het geld voor de 290x hebt waarom niet? Het gaat immers om framerates hier en die van de 290x is toch aardig wat beter (Link) (Link), dit mag dan wel op een maximale resolutie zijn maar veel anders is het niet bij 1080p.

En waar lees je dat het een feit is dat de Mugen en Macho beter zijn, even wat bewijzen tonen.
Ik geef totaal geen aanval tegen jou, je moet gewoon je standpunten aangeven en de posts beter lezen, ik word er een beetje moe van, als mensen dat niet doen.
Ik word er een beetje moe van als mensen zonder onderbouwing zeggen dat ik mijn mening als een feit aangeef, wat absoluut niet waar is. Ja, zonder onderbouwing, ja.

Ja, de 290(X) is een betere grafische kaart dan de 280X. Dat ontken ik ook niet. Daar is de prijs dan ook naar. Ik zeg enkel dat het onnodig is, als de TS op 1080p zijn spelletjes speelt. Op 1080p zullen beide kaarten allebei die games op >60 fps draaien. En zeg nou zelf, zie jij het verschil tussen 84 en 75 fps? Op die debiele resoluties die ze testen in jouw links, zal de 280X minder presteren dan de 290(X). Nou en, daar gaat het helemaal niet om. Ik kan wel leukere dingen verzinnen om met dat extra geld te doen.

Als jij je nou eens even verder verdiept in dit forum dan zul je zelf ontdekken waarom de Macho en de Mugen4 beter zijn. Die worden namelijk wel eens vaker aangeraden. Zo ook op reviewsites: klik!

Verwijderd

Zie best buy guide januari :o

• Dunta
Esumontere schreef op zaterdag 11 januari 2014 @ 14:36:
[...]

Ik word er een beetje moe van als mensen zonder onderbouwing zeggen dat ik mijn mening als een feit aangeef, wat absoluut niet waar is. Ja, zonder onderbouwing, ja.

Ja, de 290(X) is een betere grafische kaart dan de 280X. Dat ontken ik ook niet. Daar is de prijs dan ook naar. Ik zeg enkel dat het onnodig is, als de TS op 1080p zijn spelletjes speelt. Op 1080p zullen beide kaarten allebei die games op >60 fps draaien. En zeg nou zelf, zie jij het verschil tussen 84 en 75 fps? Op die debiele resoluties die ze testen in jouw links, zal de 280X minder presteren dan de 290(X). Nou en, daar gaat het helemaal niet om. Ik kan wel leukere dingen verzinnen om met dat extra geld te doen.

Als jij je nou eens even verder verdiept in dit forum dan zul je zelf ontdekken waarom de Macho en de Mugen4 beter zijn. Die worden namelijk wel eens vaker aangeraden. Zo ook op reviewsites: klik!
Kom op zeg, als je zo doet dan kan ik dat ook. De Gelis Solutions worden ook heel veel aangeraden, hij wil ook NOG niet overclocken en de gelid is stiller dan de 2 die jij voorstelt. Als je dan later TOCH merkt dat de gelid het niet aankan (wat waarschijnlijk niet zo is) kan je altijd voor een kleine prijs de Scythe kopen.

Boven de 60 fps merk je inderdaad niet, maar als de spellen later zwaarder worden merk je het zeker wel. En inderdaad, ik dacht dat je feiten aan het opnoemen wat i.p.v. je mening, dat moet je er dan ook bij melden ;)

• Dunta
Daar wordt meer geld uitgegeven aan een grotere SSD, het is aan de TS of hij een betere videokaart of een grotere SSD wilt ;)

• Esumontere

Esumontere

Floep, banaan.

kazuyakevin schreef op zaterdag 11 januari 2014 @ 14:47:
[...]

Kom op zeg, als je zo doet dan kan ik dat ook. De Gelis Solutions worden ook heel veel aangeraden, hij wil ook NOG niet overclocken en de gelid is stiller dan de 2 die jij voorstelt. Als je dan later TOCH merkt dat de gelid het niet aankan (wat waarschijnlijk niet zo is) kan je altijd voor een kleine prijs de Scythe kopen.

Boven de 60 fps merk je inderdaad niet, maar als de spellen later zwaarder worden merk je het zeker wel. En inderdaad, ik dacht dat je feiten aan het opnoemen wat i.p.v. je mening, dat moet je er dan ook bij melden ;)
Dat klopt. De Gelid Solutions is een prima koeler, dat ontken ik ook niet. De Mugen en de Macho zijn gewoon beter. Qua stilte; je hoort ze alle drie niet. Kortom, er is moeilijk te zeggen welke stiller is. En waarom zou je het niet meteen goed doen, om gekloot te voorkomen?

Ik durf zelfs te beweren dat je boven de 40fps ook niet merkt. Even voor jouw informatie: imho = in my humble opinion. Mocht je dat niet weten.

Maar laten we hiermee ophouden, we helpen de TS niet verder zo. Ik ben het eens met de post van startkabel; bekijk de BBG januari.

• SmokingCrop
  • Niet online
Ik merk het direct wanneer ik op bf4 40-45 fps heb :>

• Robbedem
  • Registratie: Juli 2013
  • Laatst online: 11-03-2025
Als je een standaard 60Hz scherm gebruikt, merk je een groot verschil als framerate boven/onder de 30 FPS komt. De volgende stap merk je pas boven de 60 FPS, maar die is kleiner. Dit komt omdat het scherm enkel beelden kan weergeven op 60 FPS en veelvouden ervan => 60, 30, 20, 15,... FPS
oftewel: een nieuw beeld per refresh, 2 keer hetzelfde beeld, 3 keer hetzelfde beeld, ...
als je dan bijvoorbeeld continu exact 40 FPS hebt met V-sync geactiveerd, krijg je de volgende beelden te zien: 1, 1, 2, 3, 3, 4, 5, 5, 6, 7, 7, ... merk op dat niet elk beeld even vaak getoond wordt.
(Je kan dit ook zien als een afwisseling tussen 60 en 30 FPS)

Bij 120Hz schermen krijg je dan het volgende -> 120, 60, 40, 30, ...
De extra stap van 40 FPS tussen de 60 en de 30 FPS kan zeker wel eens van pas komen, waarschijnlijk zelfs meer dan de 120 Hz, die toch meestal niet bereikt wordt omdat de GPU niet kan volgen.
(tenzij bij oudere games of als je de settings verlaagd)
Als je hier een exacte en continue framerate van 40 FPS hebt, krijg je het volgende te zien:
1, 1, 1, 2, 2, 2, 3, 3, 3, 4, 4, 4, 5, 5, 5 ,... elk beeld wordt exact even lang getoond.
(Je blijft mooi op 40 FPS)

Verder heb ik zelf een Gelid Solutions Tranquillo Rev.2 en heb nu een perfect stabiele overklok op 4 GHz 1,09V (12u Prime95 blend) en de CPU wordt daarbij maximaal 66°C.
Ik vermoed dat ik ook tot 4,1GHz zou kunnen geraken met wat meer voltage, maar omdat ik een B85 moederbord heb en daardoor geen adaptive voltage kan inschakelen op een overklok doe ik dat liever niet. Moest ik een Z87 bord hebben en wel adaptive voltage kunnen gebruiken, dan zou het wel de temperatuur zijn die mijn CPU overklok potentieel tegenhoud. (bij 1,2V wordt de CPU al bijna 90°C bij mij) Een iets zwaardere koeler dan de Tranquillo lijkt mij dus wel aangeraden.

[ Voor 16% gewijzigd door Robbedem op 12-01-2014 23:31 ]

Pagina: 1