Hallo
Ik wil al een tijdje een nieuwe desktop, maar het komt er steeds niet van door verschillende reden. Maar het laait toch weer op.
Wat wil je doen met je nieuwe systeem?
Ik zal het systeem vooral gebruiken om te gamen (van alles wat, van de nieuwste shooters tot oude strategy games),
van tijd tot tijd VM's draaien (niet heel veel tegelijk waarschijnlijk)
en redelijk veel ontwikkeling van elektronica enzo (vooral veel vensters open)
Wat mag het systeem gaan kosten?
Ik had max zo rond de 1800 euro in gedachte all in
Zijn er componenten of randapparatuur die je al hebt en mee wil nemen naar je nieuwe systeem? Wees specifiek en noem merk en model.
Alleen het toetsenbord gaat mee, ik heb net een nieuwe logitech g510.
Wat denk je allemaal nodig te hebben?
In wezen alles natuurlijk. Hardware technisch dan, software hoeven jullie niet mee te rekenen, daar kom ik zelf wel uit.
Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren? Waarom?
Kan me zo niks bedenken eigenlijk
Heb je nog bepaalde eisen/wensen? (grootte, geluidsniveau, energieverbruik etc.)
Een stil systeem is natuurlijk altijd fijn.
Ivm toekomstige upgrade mogelijkheden wil ik gaan voor een ATX bord ipv mATX.
Ik wil voor 3 schermen gaan. Dat kan ik goed gebruiken bij de elektronica ontwikkeling, maar ook bij normaal gebruik heb ik vaak veel open staan. En dan wil ik ze ook in eyefinity gaan gebruiken om te gamen.
Ivm mooi beeld zit ik te denken aan ips schermen, het liefst 90 graden draaibaar en 1200p schermen, maar dat is tot nu toe wat te hoog gegrepen in mijn lijstjes, heb het dus nog maar een op 1080p gehouden.
Hoe dan ook, dit lijstje had ik bedacht:
CPU
Een I7 is prijstechnisch wat te hoog gegrepen, en ik vraag me af of ik het echt nodig heb. Voor nu maar de i5 gekozen. De -k versie, ik ben van plan om te gaan overklokken.
mobo
Niet echt een verklaring voor. Heb volgens mij niet echt een heel spannend mobo nodig. Deze is crossfire en sli compatible en heeft 1 x16 pci-e slot en een x8 pci-e slot (zijn goedkopere broertje heeft alleen x16 en x4).
Aan 2 of 3 sata poorten heb ik denk ik een heel eind zat, dus daarop voldoet elk z87 mobo wel.
Hier sta ik ook wel open voor suggesties.
Ik heb altijd begrepen dat intel LAN toch wel beter/sneller/stabieler is dan zijn realtek etc concurrent. in dat geval is Intel lan is een pre.
GPU
Het gaat niet om deze kaart, ik zit te denken aan een R9 290x ivm eyefinity. De gekozen kaart komt overeen met de adviesprijs aangezien er nog geen prijzen in de pricewatch staan.
case
Hier zal ik jullie niet te veel mee vermoeien.
Vond deze kast ooit heel mooi, maar ga nog wel rondkijken voor ik ga kopen.
scherm
betaalbare 23" ips schermen, 90 graden draaibaar.
Zat eerst te denken aan de lg ips237L, dat vind ik hele mooie schermen (ook mooier dan de LG's in de wenslijst), maar de afwezigheid van draaibare schermen en vesa mounts (waardoor ik altijd nog een andere voet kon kopen) doen me twijfelen
cpu cooler
Niet veel over te zeggen denk ik, betaalbaar, vzviw goede koeling.
muis
Hoor ik goede verhalen over
Vind muizen kiezen wel lastig, iedereen vind een andere vorm fijn. Ook zal bedraad weer wennen zijn. Heb nu steeds wireless (kan op mijn huidige desktop toch niet meer gamen).
ram
8GB 1600MHz CL8 (de meeste in die prijsrange zijn cl9) redelijk betaalbaar
optisch
gewoon simpel, weinig poespas. Vraag me af of ik hem uberhaupt nodig heb.
PSU
Seasonic heeft weinig uitleg nodig denk ik.
Ik vroeg me af of het handig is ruimte te houden voor OC en een 2e 290x in de toekomst. Dan zou 750-850w wel nodig zijn denk ik.
SSD
snel, en groot zat. Heb verder voorlopig niet echt schijfruimte nodig. Films en alles staan op mijn nas.
In mijn desktop zit nu nog 500gb, daar is volgens mij ook nog de helft van vrij (en daar staat heel veel oude rommel op). De rest trek ik van de NAS af
Volgens mij heb ik dan alles wel benoemd. Wat kan er beter/goedkoper/sterker/anders etc
Let the tweaker battle begin
Ik wil al een tijdje een nieuwe desktop, maar het komt er steeds niet van door verschillende reden. Maar het laait toch weer op.
Wat wil je doen met je nieuwe systeem?
Ik zal het systeem vooral gebruiken om te gamen (van alles wat, van de nieuwste shooters tot oude strategy games),
van tijd tot tijd VM's draaien (niet heel veel tegelijk waarschijnlijk)
en redelijk veel ontwikkeling van elektronica enzo (vooral veel vensters open)
Wat mag het systeem gaan kosten?
Ik had max zo rond de 1800 euro in gedachte all in
Zijn er componenten of randapparatuur die je al hebt en mee wil nemen naar je nieuwe systeem? Wees specifiek en noem merk en model.
Alleen het toetsenbord gaat mee, ik heb net een nieuwe logitech g510.
Wat denk je allemaal nodig te hebben?
In wezen alles natuurlijk. Hardware technisch dan, software hoeven jullie niet mee te rekenen, daar kom ik zelf wel uit.
Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren? Waarom?
Kan me zo niks bedenken eigenlijk
Heb je nog bepaalde eisen/wensen? (grootte, geluidsniveau, energieverbruik etc.)
Een stil systeem is natuurlijk altijd fijn.
Ivm toekomstige upgrade mogelijkheden wil ik gaan voor een ATX bord ipv mATX.
Ik wil voor 3 schermen gaan. Dat kan ik goed gebruiken bij de elektronica ontwikkeling, maar ook bij normaal gebruik heb ik vaak veel open staan. En dan wil ik ze ook in eyefinity gaan gebruiken om te gamen.
Ivm mooi beeld zit ik te denken aan ips schermen, het liefst 90 graden draaibaar en 1200p schermen, maar dat is tot nu toe wat te hoog gegrepen in mijn lijstjes, heb het dus nog maar een op 1080p gehouden.
Hoe dan ook, dit lijstje had ik bedacht:
| # | Product | Prijs | Subtotaal |
| 1 | Intel Core i5 4670K Boxed | € 194,89 | € 194,89 |
| 1 | Gigabyte GA-Z87X-D3H | € 119,50 | € 119,50 |
| 1 | HP NVIDIA Quadro FX5600 1.5GB | € 480,37 | € 480,37 |
| 1 | Aerocool XPredator White Edition | € 107,80 | € 107,80 |
| 3 | LG Flatron IPS231P Zwart | € 159,- | € 477,- |
| 1 | Scythe Mugen 4 PCGH Edition | € 37,30 | € 37,30 |
| 1 | Razer Deathadder 2013 | € 59,- | € 59,- |
| 1 | Crucial Ballistix Tactical BLT2C4G3D1608ET3LX0CEU | € 72,90 | € 72,90 |
| 1 | Samsung SH-224BB Zwart | € 17,90 | € 17,90 |
| 1 | Seasonic M12II 850W 80+ Bronze | € 97,20 | € 97,20 |
| 1 | Samsung 840 EVO 250GB | € 144,99 | € 144,99 |
| Bekijk collectie Importeer producten | Totaal | € 1.808,85 | |
CPU
Een I7 is prijstechnisch wat te hoog gegrepen, en ik vraag me af of ik het echt nodig heb. Voor nu maar de i5 gekozen. De -k versie, ik ben van plan om te gaan overklokken.
mobo
Niet echt een verklaring voor. Heb volgens mij niet echt een heel spannend mobo nodig. Deze is crossfire en sli compatible en heeft 1 x16 pci-e slot en een x8 pci-e slot (zijn goedkopere broertje heeft alleen x16 en x4).
Aan 2 of 3 sata poorten heb ik denk ik een heel eind zat, dus daarop voldoet elk z87 mobo wel.
Hier sta ik ook wel open voor suggesties.
Ik heb altijd begrepen dat intel LAN toch wel beter/sneller/stabieler is dan zijn realtek etc concurrent. in dat geval is Intel lan is een pre.
GPU
Het gaat niet om deze kaart, ik zit te denken aan een R9 290x ivm eyefinity. De gekozen kaart komt overeen met de adviesprijs aangezien er nog geen prijzen in de pricewatch staan.
case
Hier zal ik jullie niet te veel mee vermoeien.
Vond deze kast ooit heel mooi, maar ga nog wel rondkijken voor ik ga kopen.
scherm
betaalbare 23" ips schermen, 90 graden draaibaar.
Zat eerst te denken aan de lg ips237L, dat vind ik hele mooie schermen (ook mooier dan de LG's in de wenslijst), maar de afwezigheid van draaibare schermen en vesa mounts (waardoor ik altijd nog een andere voet kon kopen) doen me twijfelen
cpu cooler
Niet veel over te zeggen denk ik, betaalbaar, vzviw goede koeling.
muis
Hoor ik goede verhalen over
Vind muizen kiezen wel lastig, iedereen vind een andere vorm fijn. Ook zal bedraad weer wennen zijn. Heb nu steeds wireless (kan op mijn huidige desktop toch niet meer gamen).
ram
8GB 1600MHz CL8 (de meeste in die prijsrange zijn cl9) redelijk betaalbaar
optisch
gewoon simpel, weinig poespas. Vraag me af of ik hem uberhaupt nodig heb.
PSU
Seasonic heeft weinig uitleg nodig denk ik.
Ik vroeg me af of het handig is ruimte te houden voor OC en een 2e 290x in de toekomst. Dan zou 750-850w wel nodig zijn denk ik.
SSD
snel, en groot zat. Heb verder voorlopig niet echt schijfruimte nodig. Films en alles staan op mijn nas.
In mijn desktop zit nu nog 500gb, daar is volgens mij ook nog de helft van vrij (en daar staat heel veel oude rommel op). De rest trek ik van de NAS af
Volgens mij heb ik dan alles wel benoemd. Wat kan er beter/goedkoper/sterker/anders etc
Let the tweaker battle begin