Als student werd ik regelmatig door het uitzendbureau gevraagd of ik niet in de stad wou staan namens het WNF of een ander goed doel. Salaris 15 euro per uur! Vriendelijk geweigert, maar alleen hierdoor zal ik nooit een goed doel in de vorm van een automatische afschrift steunen. Ook zijn de meeste van de grote goede doelen niet transparant, ontvangen de bestuurders 'marktconforme salarissen' en steunt de overheid ongevraagd met belastinggeld ook diverse goede doelen.
Zoals een aantal andere tweakers heb ik meer vertrouwen in lokale goede doelen. Zo heb ik de bench van mijn hond (zo goed als nieuw) weg gegeven aan het dierenasiel. Koop ik producten bij de supermarkt voor de voedselbank (als ze er staan), en doe ik kleine bijdrages in collectebussen waarvan ik weet dat het vrijwilligers zijn en die achter het goede doel staan. Ten slot ben ik ook lid van de postcode loterij.
Zoals een aantal andere tweakers heb ik meer vertrouwen in lokale goede doelen. Zo heb ik de bench van mijn hond (zo goed als nieuw) weg gegeven aan het dierenasiel. Koop ik producten bij de supermarkt voor de voedselbank (als ze er staan), en doe ik kleine bijdrages in collectebussen waarvan ik weet dat het vrijwilligers zijn en die achter het goede doel staan. Ten slot ben ik ook lid van de postcode loterij.