Toon posts:

Game desktop tussen de 1000 en 1200 euro.

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Wat wil je doen met je nieuwe systeem?

Ik zoek een systeem voor het spelen van grafisch 'zwaardere' games (voornamelijk shooters en strategy based games), denk hierbij bijv. aan Battlefield 4 en vergelijkbare spellen. Daarnaast zal het gebruikt worden voor de wat meer doorsnee activiteiten zoals internetten, films kijken, etc.

Wat mag het systeem gaan kosten?

Het budget ligt tussen de 1000 en 1200 euro, maar mocht het spenderen van iets meer geld een significant beter systeem tot gevolg hebben hoor ik het graag.

Zijn er componenten of randapparatuur die je al hebt en mee wil nemen naar je nieuwe systeem? Wees specifiek en noem merk en model.

Ik heb een monitor (1920 x 1080 p), keyboard (logitech g150 gaming keyboard, muis (razer copperhead) en koptelefoon (senheiser pro 350 pc).

Wat denk je allemaal nodig te hebben?

Ik hoef niet een heel high-end systeem te hebben, want ik heb gelezen dat je beter na enkele jaren je systeem kunt upgraden dan nu meteen een enorme investering te doen in een overdreven duur systeem. Ik verwacht echter wel een systeem nodig te hebben dat de komende jaren de nieuwste games op hoge (liefst hoogste) settings zal draaien.

Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren? Waarom?

Ik heb niet echt een voorkeur voor bepaalde merken, aangezien ik niet geheel thuis ben in de precieze verschillen tussen de merken.

Heb je nog bepaalde eisen/wensen? (grootte, geluidsniveau, energieverbruik etc.)

Enkel dat het geen overdreven luidruchtig of energie vretend systeem moet zijn, maar het hoeft ook niet zuinig of stil te zijn. Ergens in de midden is prima.

Ga je overklokken?

Ik wat betreft het overklokken weinig verstand van zaken, ik weet dus niet in welke gevallen dat dit handig kan zijn? Wat ik me voor kan stellen is dat wanneer ik het systeem upgrade over een aantal jaar en bijv. een nieuwe videokaart installeer in de processor kan overklokken om de verhoogde prestaties bij te benen? Dus wat dit punt betreft zou advies welkom zijn.

Hetgeen wat ik in gedachten had:

#ProductPrijsSubtotaal
1Intel Core i5 4670K Boxed€ 189,90€ 189,90
1Gigabyte GA-B85M-DS3H€ 64,-€ 64,-
1MSI GeForce GTX 770 Twin Frozr Gaming 2GB OC€ 283,99€ 283,99
1WD Red SATA 6 Gb/s WD10EFRX, 1TB€ 58,99€ 58,99
1Cooler Master N500 KKN2€ 56,49€ 56,49
1Microsoft Windows 7 Home Premium (NL OEM 64bit)€ 83,90€ 83,90
1Kingston HyperX KHX16C9/8€ 74,79€ 74,79
1Samsung SH-224DB Zwart€ 14,06€ 14,06
1be quiet! Pure Power L8 730W CM€ 86,90€ 86,90
1Samsung 840 EVO 250GB€ 140,-€ 140,-
Bekijk collectie
Importeer producten
Totaal€ 1.053,02

Ik was zelf nog aan het denken over de combinatie van een intel core i7 4770k + Z87 moederbord + Cooler Master 212 Evo. Maar ik vraag me af of dit me werkelijk zoveel meer prestaties oplevert voor het gamen aangezien de meeste games zeer goed draaien op een i5 en een i7 in sommige gevallen zelfs minder presteert.

Hebben jullie wellicht nog tips of verbeteringen aan mijn huidige setup?

• amas
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 12:25

amas

Law of Nature: Chaos

Klopt, momenteel heeft een i7 geen enkel nut in games. Nu de consoles echter 8 cores hebben (en daar de games vaak voor worden geprogrammeert) zal het wel eens kunnen dat meer cores hebben wél een voordeel op gaat leveren. Maar dat is mijn speculatie en je moet me nergens op vastpinnen ;)

Je systeem ziet er al best goed uit. Je kunt alleen wel een minder zware voeding kiezen. 520W is méér dan genoeg.

En evt. een grotere HDD, 1TB is zo vol weet ik uit ervaring, maar dat is wel met mijn gebruik :+

Optimist: The glass is half full; Pessimist: The glass is half empty; Physicist: The glass is full of liquid and air.

• Allovich
  • Registratie: December 2013
  • Laatst online: 22-06-2025
Als je niet van plan bent te gaan overklokken, dan heeft de K-versie van je processor in principe weinig nut. Ben je het juist wel van plan, dan kun je beter ook direct voor een Z87 moederbord gaan. Verder is het wat al genoemd is, voor gamen kun je beter wat meer investeren in een duurdere videokaart... Al zou in de toekomst misschien ook de processor in meerdere mate van belang kunnen zijn. Dan ben je misschien al wel weer aan een upgrade toe.

Waarom ga je voor de GTX 770? Als geheugen kun je beter twee latjes nemen van deze: pricewatch: Crucial Ballistix Tactical BLT2C4G3D1608ET3LX0CEU (kom je ook op 8GB uit, maar scheelt je weer wat geld)

Voor de voeding kun je wel minder nemen. 520W zou het al trekken, al hou ik zelf meer van wat overhead. Dit zou een goede zijn: pricewatch: Seasonic M12II 620W (en is maar iets duurder dan het 520W broertje, dus in feite ben je goedkoper uit). Kwalitatief goede voeding. Ik neem aan dat je verder niet 24/7 je PC laat draaien.

Als SSD kun je het beste pricewatch: Crucial 2.5" M500 240GB nemen. Deze is betrouwbaarder, vrijwel net zo snel als de Samsung en slechts 10GB minder, maar dat scheelt je dan ook direct 30 euro :P

• Robbedem
  • Registratie: Juli 2013
  • Laatst online: 11-03-2025

Verwijderd

Topicstarter
Heel erg bedankt voor alle tips! Ik zal ze vanavond allemaal eens op een rijtje gaan zetten en dan kijken of ik tot een definitieve keuze kan komen. ;)

Groetjes,

Sander

• Flaat
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 26-11-2025
Probleem is dat de door robbedem genoemde 11% door overklokken in games totaal niet naar voren komt, zelfs oced naar 4.5 ghz is de maximale winst 4% in de in dit artikel geteste games http://www.ocaholic.ch/mo...tion/item.php?itemid=1158

De vraag is dus of dat de 40+ euro in cpu/mobo waard is en waarschijnlijk geeft die 40 euro meer waarde in een gpu of hyper threading cpu afhankelijk van de games die je speelt.

[ Voor 26% gewijzigd door Flaat op 07-01-2014 15:28 ]

• Robbedem
  • Registratie: Juli 2013
  • Laatst online: 11-03-2025
De link die je aanhaalt zijn allemaal games waar een eventuele OC niet tot zijn recht komt.
Een OC heeft voornamelijk nut bij strategie games zoals Civilization V, Rome 2: Total War en dergelijke.
(de tijd die de computer nodig heeft om de beurt van de AI te berekenen wordt korter)

[ Voor 18% gewijzigd door Robbedem op 07-01-2014 23:13 ]

Pagina: 1