De Devschuur Coffee Corner - Iteratie 5 Vorige deel Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 88 ... 116 Laatste
Acties:
  • 268.077 views

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Creepy
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 10:23

Creepy

Tactical Espionage Splatterer

Random opmerking tussendoor: Leuk spul dat New Relic.

Hier overigens ook een laptop 17", i7, 16GB en SSD + 23" monitor @ office en 24" @ thuis

"I had a problem, I solved it with regular expressions. Now I have two problems". That's shows a lack of appreciation for regular expressions: "I know have _star_ problems" --Kevlin Henney

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ZpAz
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 16-10 09:50
BikkelZ schreef op donderdag 06 maart 2014 @ 20:38:
Hier iemand wel eens wat geprobeerd met Vuforia icm Unity 3D? Heb een spelletje gedownload wat ik wel goed vond werken maar het was bijna 800MB groot....dat was wel erg veel voor zo iets simpels.

[...]

Ook voor MacBooks?
In een Thunderbolt Display zitten 3 usb poorten, een firewire aansluiting, een extra Thunderbolt aansluiting en een ethernet aansluiting. Dan zou je dus wat extra kunnen aansluiten door 1 stekker aan te sluiten.

Maar ja, om 2 kabeltjes winst te hebben voor zo'n dure display. Daar heb ik het geld niet voor. Wel een prachtscherm though.

Het kabeltje van het scherm heeft ook een magsafe connector er aan, dus je laptop adapter kan je ook in je tas laten liggen. :D

https://www.apple.com/displays/
Caelorum schreef op donderdag 06 maart 2014 @ 20:45:
[...]

1) internet overal
2) committen voordat je weggaat
3) PC gewoon aan laten staan.

Als het je dan nog lukt om een bestand niet te hebben moet je je laptop het raam/de auto uit gooien en jezelf erachter aan.
Twee systemen moeten "beheren" is imho meer werk dan af en toe een stekkertje er in drukken, binnen 10 seconden heb ik alles aangesloten. Imho veel liever dan 2 losse systemen, ook al houd je bestanden e.d. in sync. En goedkoper.

On an unrelated note. Ik heb dit nooit begrepen.

Afbeeldingslocatie: http://cl.ly/UHoQ/Screen%20Shot%202014-03-06%20at%2021.26.25%20copy.png

Waarom kan je kiezen of je wel of niet een sms als extra beveiliging wil ontvangen tijdens het inloggen. 8)7

[ Voor 43% gewijzigd door ZpAz op 06-03-2014 21:29 . Reden: Whoops, plaatje kleiner gemaakt, retina hea. :> ]

Tweakers Time Machine Browser Extension | Chrome : Firefox

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dcm360
  • Registratie: December 2006
  • Niet online

dcm360

Moderator Discord

HD7767 powered

ZpAz schreef op donderdag 06 maart 2014 @ 21:19:
[...]
On an unrelated note. Ik heb dit nooit begrepen.

[afbeelding]

Waarom kan je kiezen of je wel of niet een sms als extra beveiliging wil ontvangen tijdens het inloggen. 8)7
Omdat het systeem niet vooraf kan ruiken of je de extra beveiligingslaag hebt ingeschakeld.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ZpAz
dcm360 schreef op donderdag 06 maart 2014 @ 21:31:
[...]

Omdat het systeem niet vooraf kan ruiken of je de extra beveiligingslaag hebt ingeschakeld.
Maar als ik inlog bij bijvoorbeeld duo.nl heb ik die keuze niet en krijg ik altijd een sms. Ik kan bij Menzis inloggen zowel met als zonder sms.

[ Voor 7% gewijzigd door ZpAz op 06-03-2014 21:34 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dcm360
  • Registratie: December 2006
  • Niet online

dcm360

Moderator Discord

HD7767 powered

Dus sommige sites vereisen de extra beveiliging, en bij anderen kan je kiezen voor extra beveiliging dan vereist wordt. Mooi toch?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Megamind
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 10-09 22:45
dcm360 schreef op donderdag 06 maart 2014 @ 21:36:
Dus sommige sites vereisen de extra beveiliging, en bij anderen kan je kiezen voor extra beveiliging dan vereist wordt. Mooi toch?
Nee want als een hacker jou username+pw weet zal ie nooit met SMS gaan inloggen. Schijnveiligheid dus.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ZpAz
dcm360 schreef op donderdag 06 maart 2014 @ 21:36:
Het is beide keren Digid. Ik zou verwachten dat het altijd hetzelfde is. Waarom zou je op sommige sites willen kiezen extra beveiligd te zijn voor Digid en op anderen niet.

Maar blijkbaar sta ik hier alleen in.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Robbiedobbie
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 08:21
Volgens mij zit die keuze erin omdat sommige onderdelen van digid alleen mogen worden ingezien met sms beveiliging. Je kan dan zelf beslissen of je in zo'n gebied wil gaan of niet, en of je daarmee dus makkelijk of moeilijk wil inloggen :P Though, van mij mogen ze lekker altijd die sms aan laten staan...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Alex)
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 21-08 11:20
In mijn DigiD-account heb ik ingesteld dat ik altijd wil inloggen met een sms-code. Als ik in een DigiD-inlogscherm kies voor "wachtwoord" krijg ik alsnog de prompt voor een sms-code.

Die radiobuttons daar zijn onzin.

We are shaping the future

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Caelorum
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 07:27
ZpAz schreef op donderdag 06 maart 2014 @ 21:19:
[...] Twee systemen moeten "beheren" is imho meer werk dan af en toe een stekkertje er in drukken, binnen 10 seconden heb ik alles aangesloten. Imho veel liever dan 2 losse systemen, ook al houd je bestanden e.d. in sync. En goedkoper. [...]
Het kost mij echt 0,0 moeite om de twee systemen in sync te houden. Die 10 seconden die het jou kost alles aan te sluiten heb ik alles in sync. Meeste van het spul staat online opgeslagen (wat wel een probleem kan zijn) en is gesynced met twee systemen en wordt in een backup meegenomen. Met als resultaat dat ik nooit bestanden kwijt ben en nog nooit outdated bestanden heb gehad. Ik snap ook echt niet als mensen zeggen dat het problemen oplevert aangezien ik die zelf nooit mee maak :)
Alex) schreef op donderdag 06 maart 2014 @ 21:03:
[...] Is er niet.[...] Hangt samen met 1, daarnaast: corporate firewalls, iemand?
Ik kan maar twee plekken in Nederland bedenken waar ik geen internet heb. En mocht dat er echt niet zijn kan je alsnog committen en later samenvoegen. Revision control to the rescue! PC heb ik overigens ook niet altijd aanstaan hoor ^^

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Alex)
Binary files laten zich inderdaad heerlijk samenvoegen :Z

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheDevilOnLine
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 06-06 22:54
Kobus Post schreef op donderdag 06 maart 2014 @ 20:59:
Productie server ingericht, nog even laatste aanpassingen aan m'n webapp doen en ik weet weer van alles te slopen :( -> Koffie! :)

hmm, probleem lijkt zichzelf te hebben opgelost... raar
Heisenbugs... Heisenbugs everywhere
Creepy schreef op donderdag 06 maart 2014 @ 21:18:
Random opmerking tussendoor: Leuk spul dat New Relic.
Yup, jammer dat het zo duur is... (en de impact op je server is in sommige gevallen ook erg groot)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Alex)
TheDevilOnLine schreef op donderdag 06 maart 2014 @ 22:20:
[...]

Heisenbugs... Heisenbugs everywhere
Ik las Heisenberg :$

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Caelorum
Alex) schreef op donderdag 06 maart 2014 @ 22:12:
Binary files laten zich inderdaad heerlijk samenvoegen :Z
Nee, maar is het echt zo moeilijk om zoiets in sync te houden? Maar het maakt ook allemaal niet uit deze discussie. Ik blijf lekker mijn 2+ systemen gebruiken en dan mag jij je ene systeem gebruiken en zijn we allemaal blij :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Niet heel raar, want zowel de Heisenbug als het pseudoniem van Walter White zijn vernoemd naar dezelfde Heisenberg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Alex)
Caelorum schreef op donderdag 06 maart 2014 @ 22:29:
[...]

Nee, maar is het echt zo moeilijk om zoiets in sync te houden? Maar het maakt ook allemaal niet uit deze discussie. Ik blijf lekker mijn 2+ systemen gebruiken en dan mag jij je ene systeem gebruiken en zijn we allemaal blij :)
In totaal heb ik iets van 5 systemen :') (desktop, privélaptop, Macbook, en dan nog twee laptops voor m'n werk) en ik vind het een hels karwei om alles in sync te houden. Ondanks roaming profiles (op desktop + privélaptop), een fileserver waar m'n My Documents-folder op staat en OneDrive voor online storage.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• F.West98
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 01:48

F.West98

Alweer 16 jaar hier

Chris7 schreef op donderdag 06 maart 2014 @ 19:40:
[...]

Ja, ik had ook graag gegaan, maar zoals eerder gezegd kwam ik binnen een paar dagen niet op een goed idee :-(. Hoe gaat dat trouwens met ontwikkelen, ik neem aan dat je de S5 of Gear niet mee krijgt. Volgens mij zitten vingerafdrukken nog niet in een emulator (of Samsung heeft zelf iets gebouwd).
Samsung heeft een hele SDK gebouwd, naar het schijnt mét emulator (maar die is nog niet te vinden)
Geen testdevices, zouden we wel krijgen als ze er meer hadden. Ze hebben maar heel beperkt gisteren gekregen, echt 10 S5 en 10 Gears. Ofzo.
Maar verder was het vrij knullig, geen developer van Samsung ofzo die echt specifieke vragen kon beantwoorden. (je had in de settings de mogelijkheid om 3 vingerafdrukken toe te voegen. krijg je van de SDK enkel een bool "geverifieerd" terug of ook een specifieke user? niemand wist het)
Of je mee mocht doen was enkel geselecteerd op OF je potentie had om een goede app te maken en OF je een idee had (niet eens een GOED idee). 9 vd 11 aanmeldingen geselecteerd, 37 man in totaal (veel teams :o ). Ook namens Samsungs forum een paar deelnemers.
De plek was vrij fancy maar weinig speciaals. Vooral fancy doen.
Het was vooral reclamepraat voor Samsung en lulkoek van een trendwatcher ( :r )
En je kreeg een bidon van Samsung mee! :*)

2x Dell UP2716D | R9 7950X | 128GB RAM | 980 Pro 2TB x2 | RTX2070 Super
.oisyn: Windows is net zo slecht in commandline als Linux in GUI

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Patriot
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 09:53

Patriot

Fulltime #whatpulsert

Je post doet vermoeden dat je Heisenberg niet kent, en ik zou het een beetje jammer vinden als dat het geval is eerlijk gezegd :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• armageddon_2k1
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 27-07 10:18
Neeeee, je linkt naar de verkeerde Wiki ;(
Deze moet je hebben

Engineering is like Tetris. Succes disappears and errors accumulate.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kryptonite88
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 15-11-2021
F.West98 schreef op donderdag 06 maart 2014 @ 22:33:
[...]

Samsung heeft een hele SDK gebouwd, naar het schijnt mét emulator (maar die is nog niet te vinden)
Geen testdevices, zouden we wel krijgen als ze er meer hadden. Ze hebben maar heel beperkt gisteren gekregen, echt 10 S5 en 10 Gears. Ofzo.
Maar verder was het vrij knullig, geen developer van Samsung ofzo die echt specifieke vragen kon beantwoorden. (je had in de settings de mogelijkheid om 3 vingerafdrukken toe te voegen. krijg je van de SDK enkel een bool "geverifieerd" terug of ook een specifieke user? niemand wist het)
Of je mee mocht doen was enkel geselecteerd op OF je potentie had om een goede app te maken en OF je een idee had (niet eens een GOED idee). 9 vd 11 aanmeldingen geselecteerd, 37 man in totaal (veel teams :o ). Ook namens Samsungs forum een paar deelnemers.
De plek was vrij fancy maar weinig speciaals. Vooral fancy doen.
Het was vooral reclamepraat voor Samsung en lulkoek van een trendwatcher ( :r )
En je kreeg een bidon van Samsung mee! :*)
En een kladblok! *O*

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _Moe_
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 04-08 14:45
Toch kouder dan ik dacht, klaar om te ontdooien! ;)

Koffie!?

RTFM!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Otherside1982
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 07:54
En nog steeds ligt onze mailserver plat, sinds dinsdag ochtend al! ;( Diezelfde server wordt ook gebruikt door ons zusterbedrijf als host voor virtuele ontwikkelmachines waarop de ontwikkelaars via RDP werken.
Vroeger werd de mailserver intern gehost en beheerd, maar sinds ons bedrijf enkele jaren geleden is overgenomen is dat uitbesteed.
Volgens wat ik gehoord heb is blijkbaar het ene probleem na het andere aan het bovenkomen:
  1. Een harde schijf is al meer dan een maand defect en nog niet vervangen, ook al heeft onze interne beheerder al 3 maal het hostingbedrijf verwittigd.
  2. Vermoedelijk is de tweede harde schijf van de RAID-1 nu ook overleden, waardoor de server natuurlijk volledig plat ligt.
  3. Blijkbaar draaiden de virtuele ontwikkelmachines op diezelfde RAID-1.
  4. De backups blijken ook op dezelfde RAID-1 te hebben gestaan.
  5. Het hostingbedrijf heeft hulp moeten vragen aan onze interne beheerder (die dat eigenlijk naast zijn werk als projectmanager/analist doet)
|:( 7(8)7 :F

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zoijar
  • Registratie: September 2001
  • Niet online

Zoijar

Because he doesn't row...

If you pay peanuts.... :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hylke94
  • Registratie: Maart 2012
  • Laatst online: 23-09 16:26
Otherside1982 schreef op vrijdag 07 maart 2014 @ 08:29:
En nog steeds ligt onze mailserver plat, sinds dinsdag ochtend al! ;( Diezelfde server wordt ook gebruikt door ons zusterbedrijf als host voor virtuele ontwikkelmachines waarop de ontwikkelaars via RDP werken.
Vroeger werd de mailserver intern gehost en beheerd, maar sinds ons bedrijf enkele jaren geleden is overgenomen is dat uitbesteed.
Volgens wat ik gehoord heb is blijkbaar het ene probleem na het andere aan het bovenkomen:
  1. Een harde schijf is al meer dan een maand defect en nog niet vervangen, ook al heeft onze interne beheerder al 3 maal het hostingbedrijf verwittigd.
  2. Vermoedelijk is de tweede harde schijf van de RAID-1 nu ook overleden, waardoor de server natuurlijk volledig plat ligt.
  3. Blijkbaar draaiden de virtuele ontwikkelmachines op diezelfde RAID-1.
  4. De backups blijken ook op dezelfde RAID-1 te hebben gestaan.
  5. Het hostingbedrijf heeft hulp moeten vragen aan onze interne beheerder (die dat eigenlijk naast zijn werk als projectmanager/analist doet)
|:( 7(8)7 :F
Lekker georganiseerd daar...

Iemand koffie?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• azerty
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 16-10 11:08
Ik lust wel een tasje... Nog wat moe :O

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hylke94
wsitedesign schreef op vrijdag 07 maart 2014 @ 08:52:
Ik lust wel een tasje... Nog wat moe :O
Laat geworden gisteren?

* hylke94 slingert weer eens een kan met koffie de schuur in

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Caelorum
Ah tijd om alles weer intern te doen/uit te besteden aan een niet-incompetente partij ^^
hylke94 schreef op vrijdag 07 maart 2014 @ 09:00:
[...]
Kom je nu mee.... :/

[ Voor 54% gewijzigd door Caelorum op 07-03-2014 09:01 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• F.West98

F.West98

Alweer 16 jaar hier

Wooooooott.
School is enthousiast over onze app en is bereid Xamarin of een Mac te kopen voor iOS development.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Alex) schreef op donderdag 06 maart 2014 @ 22:30:
[...]

In totaal heb ik iets van 5 systemen :') (desktop, privélaptop, Macbook, en dan nog twee laptops voor m'n werk) en ik vind het een hels karwei om alles in sync te houden. Ondanks roaming profiles (op desktop + privélaptop), een fileserver waar m'n My Documents-folder op staat en OneDrive voor online storage.
Dat is hier ook zowat het probleem. Ik heb slechts 3 devices (2 laptops van het werk, 1 Macbook privé) en vind het lastig om alles in sync te houden. Vaak is dat ook niet echt nodig aangezien de laptops van 2 verschillende werkgevers zijn (eigen werkgever + klant) maar af en toe zie je wel dat je iets mist. Vooral instellingen of geïnstalleerde programma's zoals bijvoorbeeld f.lux mis ik wel eens.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Otherside1982
Caelorum schreef op vrijdag 07 maart 2014 @ 09:00:
Ah tijd om alles weer intern te doen/uit te besteden aan een niet-incompetente partij ^^
Dat is dus nog maar de vraag of dat zal gebeuren. Ik heb dinsdag iemand horen zeggen de de grote baas dure hosting of dure backups als geld verspilling ziet . En al die mensen die tijd verliezen of tijdelijk werkloos zijn is geen verliespost, want die mensen moet hij toch betalen. :X

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• azerty
hylke94 schreef op vrijdag 07 maart 2014 @ 09:00:
[...]

Laat geworden gisteren?

Niet overdreven... Half 1, maar is de laatste week al zo geweest... Zondag maandagochtend pas om 4u in bed, voorbije dagen altijd half 1... Tijd voor weekend zo dat ik kan uitslapen :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• F.West98

F.West98

Alweer 16 jaar hier

Hmmm.. Xamarin wordt wel heel erg duur.

Welke Mac raden jullie aan voor SNEL iOS development? 4GB geheugen is weinig, anders zou een Mini mooi zijn (i7)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

F.West98 schreef op vrijdag 07 maart 2014 @ 09:09:

Welke Mac raden jullie aan voor SNEL iOS development? 4GB geheugen is weinig, anders zou een Mini mooi zijn (i7)
Ik denk dat je dat een beetje onderschat. Ik zou zelf echt wel voor een Mac Mini gaan en denk dat je zelf aan de i5 genoeg hebt. Vergeet er wel geen SSD in te steken ;). Je school onnodig op hoge kosten jagen is niet echt de bedoeling imo, het is fijn dat ze dit voor je willen doen, maar ik zou ze echt geen 1000'en euro's laten betalen als je met 800 euro ook al ruim voldoende hebt.

Edit: 8GB RAM is inderdaad wel een vereiste, maar dat kan je er zelf gewoon bij prikken. Indien je geld te veel hebt, kan je vragen dat Apple het er meteen zelf in steekt.

[ Voor 11% gewijzigd door Verwijderd op 07-03-2014 09:12 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ryur
  • Registratie: December 2007
  • Laatst online: 16-10 22:29

Ik vind opzicht dat iOS development niet veel vraagt van je computer ;). This geen Visual Studio ofzo. Met 4GB heb je wel genoeg.

Maar ik zou een i5/i7 met 8GB aanraden :)
Bijv een MacMini zelf uitbereiden naar 8GB :)

Een iOS collega van mij heeft zelf de goedkope MacMini (655 euro) en die is er over te spreken :)

[ Voor 24% gewijzigd door Ryur op 07-03-2014 09:13 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hylke94
wsitedesign schreef op vrijdag 07 maart 2014 @ 09:06:
[...]

Niet overdreven... Half 1, maar is de laatste week al zo geweest... Zondag maandagochtend pas om 4u in bed, voorbije dagen altijd half 1... Tijd voor weekend zo dat ik kan uitslapen :+
komt me wel heel bekend voor idd... Hier gisteren/vandaag ook weer twee uur geworden na het kijken van een filmpje. Niet zo slim als je bedenkt dat de wekker elke dag weer om 7 uur gaat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Firesphere
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 13-10 02:03

Firesphere

Yoshis before Hoshis

ja, koffie.

I'm not a complete idiot. Some parts are missing.
.Gertjan.: Ik ben een zelfstandige alcoholist, dus ik bepaal zelf wel wanneer ik aan het bier ga!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ZaZ
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 27-09 00:06

ZaZ

Tweakers abonnee

Gofferdegoffer! niets schiet op! Op de weg was iedereen aan het dromen. Ik heb al slalommend hier en daar strepen getrokken geloof ik. Alles gaat heel traag en ik wil dingen doen en nu ben ik ook nog mijn cola vergeten :(
Hopelijk word ik vandaag een beetje met rust gelaten.

Lekker op de bank

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik moet echt eens koffie leren drinken...

Vandaag lekker een dagje devven, maar eens aan de slag met Android Studio. PhoneGap is troep.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Otherside1982
* Otherside1982 gooit een fris (2°C) blikje cola uit de automaat naar ZaZ. Ik neem er straks ook nog wel eentje.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ZaZ

ZaZ

Tweakers abonnee

Thanks Otherside1982 :)

Lekker op de bank

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _Moe_
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 04-08 14:45
Otherside1982 schreef op vrijdag 07 maart 2014 @ 09:04:
[...]

[...]

Dat is dus nog maar de vraag of dat zal gebeuren. Ik heb dinsdag iemand horen zeggen de de grote baas dure hosting of dure backups als geld verspilling ziet . En al die mensen die tijd verliezen of tijdelijk werkloos zijn is geen verliespost, want die mensen moet hij toch betalen. :X
Zal hij na afloop van dit verhaal toch wel anders over gaan denken hoop ik voor hem. (Als het al zonder verlies van data afloopt :|)

RTFM!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik zou voor de Mac Mini gaan met 2,3GHz i7 gaan met Fusion Drive en 8GB RAM. Dat zit op zo'n 950 euro.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ryur schreef op vrijdag 07 maart 2014 @ 09:11:
[...]

Ik vind opzicht dat iOS development niet veel vraagt van je computer ;). This geen Visual Studio ofzo. Met 4GB heb je wel genoeg.

Maar ik zou een i5/i7 met 8GB aanraden :)
Bijv een MacMini zelf uitbereiden naar 8GB :)

Een iOS collega van mij heeft zelf de goedkope MacMini (655 euro) en die is er over te spreken :)
Met 4GB ga je wel tegen beperkingen aan lopen hoor, zodra je met wat grotere projecten werkt. Daarnaast zou het je misschien lukken als je enkel Xcode open hebt staan, maar in de praktijk zal je veel meer open hebben staan, dan is 8GB echt geen overbodige luxe.

Oeps, dit had ook in vorige erbij gekund... :+

[ Voor 4% gewijzigd door Verwijderd op 07-03-2014 09:31 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ryur
Verwijderd schreef op vrijdag 07 maart 2014 @ 09:30:
[...]

Met 4GB ga je wel tegen beperkingen aan lopen hoor, zodra je met wat grotere projecten werkt. Daarnaast zou het je misschien lukken als je enkel Xcode open hebt staan, maar in de praktijk zal je veel meer open hebben staan, dan is 8GB echt geen overbodige luxe.

Oeps, dit had ook in vorige erbij gekund... :+
Ik snap wat je bedoeld, maar dit is voor een relatief klein project voor een school met weinig geld?
Dan vind ik 8GB beetje overkill vooral voor het geldverschil ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hydra
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 06-10 13:59
Ryur schreef op vrijdag 07 maart 2014 @ 09:33:
[...]

Ik snap wat je bedoeld, maar dit is voor een relatief klein project voor een school met weinig geld?
Die 4GB extra kost ook geen drol.

https://niels.nu

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hylke94
En wat nou als hij zegt dat 4GB te weinig is...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ryur schreef op vrijdag 07 maart 2014 @ 09:33:
[...]

Ja oké, daar zit wel wat in. En je kan het natuurlijk ook gewoon even uitproberen met 4GB, als het blijkt niet te gaan kan je altijd nog upgraden. Maar goed, laat die scholieren ook maar een beetje geduld kweken. :+

Ik zou in ieder geval wel voor de i7 gaan met Fusion Drive. Dat is echt een flinke vooruitgaan t.o.v. de gewone 5400rpm-schijfjes.

[ Voor 11% gewijzigd door Verwijderd op 07-03-2014 09:41 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Merethil
  • Registratie: December 2008
  • Laatst online: 16-10 06:58
hylke94 schreef op vrijdag 07 maart 2014 @ 09:39:
En wat nou als hij zegt dat 4GB te weinig is...

[...]
Dan gooit hij er wat geheugen bij. Tweemaal 4 GB of 8 GB is ook niet echt duur meer, gewoon erbij in zetten. School kan niet klagen, want garantie gaat er niet van weg. F.West98 kan niet klagen want dan mag 'ie ermee prutsen en is het een stuk beter werkbaar achteraf.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op vrijdag 07 maart 2014 @ 09:40:
[...]

Ja oké, daar zit wel wat in. En je kan het natuurlijk ook gewoon even uitproberen met 4GB, als het blijkt niet te gaan kan je altijd nog upgraden. Maar goed, laat die scholieren ook maar een beetje geduld kweken. :+
Vooral dat laatste was ook een van mijn argumenten. Je moet een school niet onnodig op hoge kosten jagen als het ook met iets minder kan. Toen ik "studeerde" waren de pc's ook niet super snel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Merethil
  • Registratie: December 2008
  • Laatst online: 16-10 06:58
Verwijderd schreef op vrijdag 07 maart 2014 @ 09:41:
[...]

Vooral dat laatste was ook een van mijn argumenten. Je moet een school niet onnodig op hoge kosten jagen als het ook met iets minder kan. Toen ik "studeerde" waren de pc's ook niet super snel.
Ik vind het al knap dat een middelbare school dit wil doen om een app te laten maken door scholieren die nog niet eens hun eerste "echte" diploma te pakken hebben.
Kudo's voor die school, iig!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik dacht er nog niet zo goed bij na dat het echt om een middelbare school gaat... Goedkoopste Mac Mini voldoet prima. Snelheid moeten ze er maar bij denken. :Y

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ryur
Verwijderd schreef op vrijdag 07 maart 2014 @ 10:08:
Ik dacht er nog niet zo goed bij na dat het echt om een middelbare school gaat... Goedkoopste Mac Mini voldoet prima. Snelheid moeten ze er maar bij denken. :Y
Vooral ook, niet vergeten: De developer license. Dat is voor persoonlijke licentie 100 euro.
Ik weet niet wat voor scholen/bedrijven kost?

Dus de kosten zijn meer dan alleen de hardware. En misschien lesmateriaal kost ook nog wat?
denyos schreef op vrijdag 07 maart 2014 @ 10:23:
Voor lesmateriaal staat er in iTunesU genoeg zoals bijvoorbeeld: https://itunes.apple.com/...os-7-apps-for/id733644550
Dus daar zouden geen kosten voor gemaakt hoeven te worden.
En die developer license is opzich natuurlijk niet direct nodig, er kan ook eerst op de emulator gewerkt worden. Wanneer de app dan inderdaad vorm krijgt, is de license snel genoeg aangevraagd,
Ik vond zelf die iTunesU niet zo goed. Maar ik probeer F.West98 gewoon een goed overzicht te geven van alle kosten.
Heb zelf het gevoel dat hij denkt "oh even lekker een Mac laten kopen en dan doe ik het wel EVEN".
(Als dit niet klopt, mijn excuses!)

[ Voor 42% gewijzigd door Ryur op 07-03-2014 10:27 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• denyos
  • Registratie: Februari 2004
  • Nu online
Voor lesmateriaal staat er in iTunesU genoeg zoals bijvoorbeeld: https://itunes.apple.com/...os-7-apps-for/id733644550
Dus daar zouden geen kosten voor gemaakt hoeven te worden.
En die developer license is opzich natuurlijk niet direct nodig, er kan ook eerst op de emulator gewerkt worden. Wanneer de app dan inderdaad vorm krijgt, is de license snel genoeg aangevraagd,

Strava

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PrisonerOfPain
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 26-05 17:08
Ryur schreef op vrijdag 07 maart 2014 @ 10:11:
[...]

Vooral ook, niet vergeten: De developer license. Dat is voor persoonlijke licentie 100 euro.
Die heb je alleen nodig als je op het device zelf wil runnen of als je naar de appstore wilt publishen. Eventueel zou een leraar die licentie kunnen dragen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Firesphere

Firesphere

Yoshis before Hoshis

Ik zou een hackintosh bouwen. Mavericks draait zeer stabiel op een beetje goed doordachte hackintosh.

.Gertjan.: Ik ben een zelfstandige alcoholist, dus ik bepaal zelf wel wanneer ik aan het bier ga!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PrisonerOfPain

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Firesphere

Firesphere

Yoshis before Hoshis

Punt 2 is een beetje..... weird.

Maar dat 0,0,0 werd geevalueerd als false was ik nog niet tegengekomen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PdeBie
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 08:53
vandaag weer een beetje met bootstrap aan het spelen.

Wilde ik als oefening deze template na proberen te maken.
http://getbootstrap.com/examples/dashboard/

Nu staat er in de code de klasse 'nav-sidebar'. Ik gebruik de laatste versie van bootstrap, maar deze klasse is niet bekend. Lekker handig weer :F

--edit--
zojuist ontdekt dat deze in een custom CSS file zit.
http://getbootstrap.com/examples/dashboard/dashboard.css

:F :F

[ Voor 17% gewijzigd door PdeBie op 07-03-2014 10:42 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PrisonerOfPain
Firesphere schreef op vrijdag 07 maart 2014 @ 10:39:

Nog nooit middernacht if obj.mydatetime uitgevoerd? Goh, wat raar :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Firesphere

Firesphere

Yoshis before Hoshis

PrisonerOfPain schreef op vrijdag 07 maart 2014 @ 10:42:
[...]

Nog nooit middernacht if obj.mydatetime uitgevoerd? Goh, wat raar :+
Elke dag ja! Strak om 00:00:00 probeer ik het, maar ik ben altijd net een (paar) seconden te vroeg of te laat :'(

http://www.lightbluetouch...5/ghosts-of-banking-past/
:D

[ Voor 23% gewijzigd door Firesphere op 07-03-2014 10:44 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ryur schreef op vrijdag 07 maart 2014 @ 10:11:
[...]

Dus de kosten zijn meer dan alleen de hardware. En misschien lesmateriaal kost ook nog wat?
Persoonlijke of bedrijfslicentie kost 80 euro inclusief BTW. Daarnaast hebben ze een gratis school-licentie, deze is echter alleen voor hogere scholen bedoeld. Maar in eerste instantie is het ook nog niet echt noodzakelijk, als je alleen in simulator test heb je geen licentie nodig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheNephilim
  • Laatst online: 14-10 16:42

TheNephilim

Wtfuzzle

Uploaden met 8/1 Mbit DSL :O

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Korben
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 13-07 01:53

Korben

() => {};

Firesphere schreef op vrijdag 07 maart 2014 @ 10:39:

Python faalt gewoon aangezien if een niet-boolean expressie accepteert. Dat is vragen om problemen. Kill it with fire! :z

.oisyn: Échte programmeurs haten PHP met een passie. Ben jij soms geen echte programmeur?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hylke94
En natuurlijk ook nog meerdere GB's...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BtM909
  • Registratie: Juni 2000
  • Niet online

BtM909

Watch out Guys...

Topicstarter
Pfff de jeugd van tegenwoordig weet niks meer van ouderwetse techniek. Draai nou gewoon je send en receive adertjes om als je grote bestanden moet sturen ;)

Ace of Base vs Charli XCX - All That She Boom Claps (RMT) | Clean Bandit vs Galantis - I'd Rather Be You (RMT)
You've moved up on my notch-list. You have 1 notch
I have a black belt in Kung Flu.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheNephilim

TheNephilim

Wtfuzzle

hylke94 schreef op vrijdag 07 maart 2014 @ 10:54:
[...]

En natuurlijk ook nog meerdere GB's...
Nee gelukkig maar een paar MB :+ Als we het over GB's hebben, ga ik thuis (Ziggo 150/15 Mbit) wel uploaden :p
BtM909 schreef op vrijdag 07 maart 2014 @ 10:55:
[...]

Pfff de jeugd van tegenwoordig weet niks meer van ouderwetse techniek. Draai nou gewoon je send en receive adertjes om als je grote bestanden moet sturen ;)
Volgens mij hebben we een extra aderpaar, dus misschien die erbij aansluiten :o

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ealanrian
  • Laatst online: 08:49
IP over Avian Carriers geen plan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gamebuster
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 27-09 22:01
BtM909 schreef op vrijdag 07 maart 2014 @ 10:55:
[...]

Dat kan? of is dit een grap?

Let op: Mijn post bevat meningen, aannames of onwaarheden

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Woy
  • Registratie: April 2000
  • Niet online

Woy

Moderator Devschuur®
Gamebuster schreef op vrijdag 07 maart 2014 @ 11:06:
[...]

Dat kan echt, gewoon het blauwe en rode kabeltje omwisselen.

[ Voor 5% gewijzigd door Woy op 07-03-2014 11:11 ]

“Build a man a fire, and he'll be warm for a day. Set a man on fire, and he'll be warm for the rest of his life.”

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BtM909
  • Niet online

BtM909

Watch out Guys...

Topicstarter
[...]

Denk je dat aders intelligentie hebben? Die weten toch niet dat ze alleen mogen senden of receiven ;)

Net zoals je een speaker als microfoon kan gebruiken :Y

Ace of Base vs Charli XCX - All That She Boom Claps (RMT) | Clean Bandit vs Galantis - I'd Rather Be You (RMT)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Firesphere

Firesphere

Yoshis before Hoshis

[...]

Dat kan, maar het is slimmer om, als je toch bezig bent, direct de kabels te vervangen door een set met een lagere weerstand, dan gaat de snelheid nog verder omhoog.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hydra
  • Laatst online: 06-10 13:59
Firesphere schreef op vrijdag 07 maart 2014 @ 11:13:
[...]

Dat kan, maar het is slimmer om, als je toch bezig bent, direct de kabels te vervangen door een set met een lagere weerstand, dan gaat de snelheid nog verder omhoog.
Idd. Heb heb gouden monster kabels tussen m'n modem en de muur en daardoor haal ik nu 250mbit.

https://niels.nu

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Woy
  • Niet online

Woy

Moderator Devschuur®
[...]

Rond het absolute vriespunt worden ze super geleidend, echter is dat wel weer een duur grapje.

“Build a man a fire, and he'll be warm for a day. Set a man on fire, and he'll be warm for the rest of his life.”

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gamebuster
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 27-09 22:01
Even voor de duidelijkheid: Je kan dus bij iedere (a)DSL verbinding 2 adertjes omwisselen om ipv x mbps down en y mbps up, y mbps down en x mbps up te krijgen om zo zelf te bepalen of je liever snel upload of download wanneer je up- en download snelheid niet gelijk is?

Let op: Mijn post bevat meningen, aannames of onwaarheden

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BtM909
  • Niet online

BtM909

Watch out Guys...

Topicstarter
[...]

Wat gek is dat een hogere CAT een lagere weerstand heeft.
Hydra schreef op vrijdag 07 maart 2014 @ 11:14:
[...]
Idd. Heb heb gouden monster kabels tussen m'n modem en de muur en daardoor haal ik nu 250mbit.
Maar dat is valsspelen. Je gebruikt zeker ook een inductieversterker ertussen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BtM909
  • Niet online

BtM909

Watch out Guys...

Topicstarter
Gamebuster schreef op vrijdag 07 maart 2014 @ 11:15:
Even voor de duidelijkheid: Je kan dus bij iedere (a)DSL verbinding 2 adertjes omwisselen om ipv x mbps down en y mbps up, y mbps down en x mbps up te krijgen om zo zelf te bepalen of je liever snel upload of download wanneer je up- en download snelheid niet gelijk is?
Ja en nee, het hangt er namelijk vanaf of je een gigabit-netwerkadapter hebt. Die kan nl. dynamisch switchen tussen send en receive.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• .oisyn
  • Laatst online: 15-10 02:34

.oisyn

Moderator Devschuur®

Demotivational Speaker

Beter leg je ze in een lus om een grote magneet. Door het magnetische veld versnellen de electronen en krijg je niet alleen een hogere snelheid maar ook een lagere latency.

Give a man a game and he'll have fun for a day. Teach a man to make games and he'll never have fun again.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Otherside1982
Kan ik dan ook mijn telefoon omgekeerd houden zodat de download/upload snelheid worden omgewisseld?

Edit: * Otherside1982 luistert naar internet radio met film muziek. Leuk om telkens te raden uit welke film de muziek komt. :9

[ Voor 41% gewijzigd door Otherside1982 op 07-03-2014 11:22 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BtM909
  • Niet online

BtM909

Watch out Guys...

Topicstarter
Otherside1982 schreef op vrijdag 07 maart 2014 @ 11:20:
Kan ik dan ook mijn telefoon omgekeerd houden zodat de download/upload snelheid worden omgewisseld?
|:( wat is dat nou weer voor logica? Ik vind het jammer dat je onze suggesties een beetje belachelijk maakt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Woy
  • Niet online

Woy

Moderator Devschuur®
Nee dat wordt door de zwaartekracht gekalibreerd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• El_kingo
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 17-03 11:17
En natuurlijk speciaal voor de audiofielen: http://www.audiostream.co...udioquest-ethernet-cables

Geeft een veel beter geluid!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• .oisyn

.oisyn

Moderator Devschuur®

Demotivational Speaker

:? Als jij denkt dat praten in je speaker en luisteren naar je microfoon je uploads helpen dan heb je er maar weinig kaas van gegeten |:(

[ Voor 16% gewijzigd door .oisyn op 07-03-2014 11:23 ]

Give a man a game and he'll have fun for a day. Teach a man to make games and he'll never have fun again.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sleepkever
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 16-10 15:25
Of course I'm speculating and I have no logical explanation for why an Ethernet cable can affect the perceived sound quality of an audio system. I wish it didn't. Really.
Het is wel fijn dat hij zichzelf iig al voor gek verklaart.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NMe
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 09-09 13:58

NMe

Quia Ego Sic Dico.

.oisyn schreef op vrijdag 07 maart 2014 @ 11:23:
[...]

:? Als jij denkt dat praten in je speaker en luisteren naar je microfoon je uploads helpen dan heb je er maar weinig kaas van gegeten |:(
Nee, je snapt het niet. Je moet natuurlijk zélf óók ondersteboven gaan staan!

'E's fighting in there!' he stuttered, grabbing the captain's arm.
'All by himself?' said the captain.
'No, with everyone!' shouted Nobby, hopping from one foot to the other.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• .oisyn

.oisyn

Moderator Devschuur®

Demotivational Speaker

Of naar Australië verhuizen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chris7
  • Registratie: Maart 2011
  • Niet online
_O-

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Otherside1982
.oisyn schreef op vrijdag 07 maart 2014 @ 11:23:
[...]

Oh sorry, ik bedoelde natuurlijk de download/upload van mijn 3G verbinding van de smartphone. De download antenne zit toch onderaan en de upload antenne bovenaan? Als ik de smartphone dus op zijn kop houd, dan moet upload en download toch ook omgewisseld worden?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheNephilim

TheNephilim

Wtfuzzle

Wauw, ik ben bang dat mensen die via de zoekmachines in dit topic terecht komen gewoon serieus rare dingen gaan doen! :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ealanrian
  • Laatst online: 08:49
Nu pas? Dat is toch juist de reden waarom je hier terecht komt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• StM
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 16-10 18:09

StM

Nee, door de herpolisatie wordt het signaal opnieuw gesynchroniseerd. Je moet dus een speciale modulator bij je dragen om dit effect tegen te gaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BtM909
  • Niet online

BtM909

Watch out Guys...

Topicstarter
Ealanrian schreef op vrijdag 07 maart 2014 @ 11:29:
Nu pas? Dat is toch juist de reden waarom je hier terecht komt?
TheNephilim durft niet toe te geven waarop hij zocht en hier terecht kwam :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cor453
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 12-10 11:24
BtM909 schreef op vrijdag 07 maart 2014 @ 11:31:
[...]

Only awkward things point to this direction :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ZaZ

ZaZ

Tweakers abonnee

Zo gooi ik altijd mijn telefoon tijdens downloaden in de richting van de zendmast om de data nét wat eerder binnen te hebben

Lekker op de bank

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheNephilim

TheNephilim

Wtfuzzle

BtM909 schreef op vrijdag 07 maart 2014 @ 11:31:
[...]

O-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D-Raven
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 16-10 10:47
ZaZ schreef op vrijdag 07 maart 2014 @ 11:33:
Zo gooi ik altijd mijn telefoon tijdens downloaden in de richting van de zendmast om de data nét wat eerder binnen te hebben
Lol, dan kun jij hard gooien dan. Zal wel een nokia zijn, die blijven tenminste heel als je ze gooit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• azerty
Je ziet het dat de middagpauze weer naders ^^

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PrisonerOfPain
NMe schreef op vrijdag 07 maart 2014 @ 11:25:
[...]

Nee, je snapt het niet. Je moet natuurlijk zélf óók ondersteboven gaan staan!
Héél grappig jongens. Nu heb ik dus een internet verbinding die het niet meer doet en last van mijn nek.

---
Sent from my iPhone

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BtM909
  • Niet online

BtM909

Watch out Guys...

Topicstarter
Shit, Gamebuster reageert niet meer...

ping gamebuster
Reply from 195.69.144.255: Destination host unreachable
Reply from 195.69.144.255: Request timed out
Reply from 195.69.144.255: Request timed out
Reply from 195.69.144.255: Destination host unreachable

Ping statistics:
    Packets: Sent = 4, Received = 0, Lost = 42 (1050% loss),
Approximate round trip times in milli-seconds:
    Minimum = 0ms, Maximum = 6ms, Average = 1ms

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Firesphere

Firesphere

Yoshis before Hoshis

PrisonerOfPain schreef op vrijdag 07 maart 2014 @ 11:35:
[...]

Héél grappig jongens. Nu heb ik dus een internet verbinding die het niet meer doet en last van mijn nek.

---
Sent from my iPhone
Er werd toch gezegd dat je daarvoor naar Australie moest verhuizen?

Prutser.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• azerty
Wat ze natuurlijk niet gezegd hadden is dat het NIET werkt voor een ifoon!
Pagina: 1 ... 88 ... 116 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
* zoals jullie weten gaan we tegenwoordig naar een nieuwe iteratie bij ~10k posts. 1 april (en dat is geen grap) gaan we over op het nieuwe deel! *

Dit topic is niet de plaats om te lopen helpdesken. De Coffee Corner is primair bedoeld als uitlaatklep voor iedereen in de Devschuur® en niet als vraagbaak.