2x Dell UP2716D | R9 7950X | 128GB RAM | 980 Pro 2TB x2 | RTX2070 Super
.oisyn: Windows is net zo slecht in commandline als Linux in GUI
edit: In ieder geval de user interface, die was toch wel Cocoa?
[ Voor 33% gewijzigd door HMS op 07-03-2014 11:39 ]
"I had a problem, I solved it with regular expressions. Now I have two problems". That's shows a lack of appreciation for regular expressions: "I know have _star_ problems" --Kevlin Henney
Ja.HMS schreef op vrijdag 07 maart 2014 @ 11:38:
Had je met Xamarin niet alsnog een Mac nodig om het op te compilen?
edit: In ieder geval de user interface, die was toch wel Cocoa?
Wat een onzin, man, het is toch algemene kennis dat voor een snellere upload je moet zorgen dat de bitjes in een mooi recht pad naar beneden kunnen glijden.Woy schreef op vrijdag 07 maart 2014 @ 11:22:
[...]
Nee dat wordt door de zwaartekracht gekalibreerd.

Voor een snellere download moet je zorgen dat de aansluiting van je NIC lager uit komt dan waar je kabel uit de muur komt.
[ Voor 16% gewijzigd door Korben op 07-03-2014 11:42 ]
.oisyn: Échte programmeurs haten PHP met een passie. Ben jij soms geen echte programmeur?
De vergelijking die je maakt is een beetje krom. Of heb jij een Mac met 16GB? Wij hebben ook een Mac Mini met 4GB hier en dat werkt prima. Ik zou het gewoon eerst testen als ik jou was voordat je weer extra kosten gaat maken.F.West98 schreef op vrijdag 07 maart 2014 @ 11:37:
Allereerst, ik had er nooit om durven vragen. Ik was oprecht verbaasd dat hij überhaupt bereid was een developer license te kopen.
Ik dacht trouwens dat een Mini niet te upgraden was, daarom zei ik dat. SSD vind ik wel een beetje een pré.
8GB omdat ik zelf 16GB heb en dat lekker werkt. 8GB werkte toch minder. Mac wordt niet alles, dus 8GB lijkt mij voldoende.
Jammer dat ik dan één scherm minder heb voor Windows...
Aan de andere kant, Xamarin is nog veeeel duurder.
Nothing to see here!
Het probleem was de upload toch? Dus dan kun je het beste er voor zorgen dat je NIC het hoogste punt in je netwerk is toch?Korben schreef op vrijdag 07 maart 2014 @ 11:41:
[...]
Wat een onzin, man, het is toch algemene kennis dat voor een snellere upload je moet zorgen dat de bitjes in een mooi recht pad naar beneden kunnen glijden.
Voor een snellere download moet je zorgen dat de aansluiting van je NIC lager uit komt dan waar je kabel uit de muur komt.
I'm not a complete idiot. Some parts are missing.
.Gertjan.: Ik ben een zelfstandige alcoholist, dus ik bepaal zelf wel wanneer ik aan het bier ga!
Dan is die grote magneet oplossing van .oisyn beter. Dat is wat makkelijker op te schalen ook. Als je hem sneller wilt, gebruikt je gewoon een grotere magneet.Korben schreef op vrijdag 07 maart 2014 @ 11:41:
[...]
Wat een onzin, man, het is toch algemene kennis dat voor een snellere upload je moet zorgen dat de bitjes in een mooi recht pad naar beneden kunnen glijden.
Of een electromagneet, welke je aansluit op krachtstroom ofzo.
Helemaal correct, maar als je in de kelder van je woning zit helpt het ook nog enorm als je in plaats daarvan in op de eerste verdieping gaat zitten. In ieder geval hoger dan je modem en kabel-/telefoonaansluiting.Firesphere schreef op vrijdag 07 maart 2014 @ 11:47:
[...]
Het probleem was de upload toch? Dus dan kun je het beste er voor zorgen dat je NIC het hoogste punt in je netwerk is toch?
.oisyn: Échte programmeurs haten PHP met een passie. Ben jij soms geen echte programmeur?
Verwijderd
Ik heb een Mac Mini gehad met 2GB RAM en dat was gewoon echt te weinig. Toen heb ik hem een update gegeven zodat er 8GB in zat en dat was meer dan voldoende. Daarnaast heb ik er toen ook een SSD ingestoken wat eigenlijk onmisbaar was.F.West98 schreef op vrijdag 07 maart 2014 @ 11:37:
Allereerst, ik had er nooit om durven vragen. Ik was oprecht verbaasd dat hij überhaupt bereid was een developer license te kopen.
Ik dacht trouwens dat een Mini niet te upgraden was, daarom zei ik dat. SSD vind ik wel een beetje een pré.
8GB omdat ik zelf 16GB heb en dat lekker werkt. 8GB werkte toch minder. Mac wordt niet alles, dus 8GB lijkt mij voldoende.
Jammer dat ik dan één scherm minder heb voor Windows...
Aan de andere kant, Xamarin is nog veeeel duurder.
Als ik me niet vergis is OSX 10.9 een pak beter wat geheugenbeheer betreft dus ik denk dat je met 4GB ook al wel een eind komt. Ik zou wel voor 8GB gaan, als je het RAM zelf in bouwt, kost dat echt niet ze gek veel meer.
Windows en OSX vergelijken is sowieso geen goed idee.
Verdieping hoger gaan zitten?BtM909 schreef op vrijdag 07 maart 2014 @ 11:36:
Shit, Gamebuster reageert niet meer...
ping gamebuster Reply from 195.69.144.255: Destination host unreachable Reply from 195.69.144.255: Request timed out Reply from 195.69.144.255: Request timed out Reply from 195.69.144.255: Destination host unreachable Ping statistics: Packets: Sent = 4, Received = 0, Lost = 42 (1050% loss), Approximate round trip times in milli-seconds: Minimum = 0ms, Maximum = 6ms, Average = 1ms
.Gertjan.: Ik ben een zelfstandige alcoholist, dus ik bepaal zelf wel wanneer ik aan het bier ga!
Volgens mij heeft hij gewoon zn aders verkeerd om omgedraaid.
gaat beter denk ik
Lekker op de bank
Je moet natuurlijk wel rekening houden met de flow van de twisted pairs ja.D-Raven schreef op vrijdag 07 maart 2014 @ 11:57:
[...]
Volgens mij heeft hij gewoon zn aders verkeerd om omgedraaid.
Nee, het probleem is dat de host onbereikbaar is, niet onvindbaar.
Ik denk dat ping gamebuster --useMegaphone beter werkt.
[ Voor 35% gewijzigd door Firesphere op 07-03-2014 12:13 ]
Of een Mac VM op je Windows bak. Werkt prima!diabolofan schreef op vrijdag 07 maart 2014 @ 11:47:
Je moet iets hebben met Mac OS inderdaad. Dus een Mac Mini of Macbook ofzo. Je kan alles ontwikkelen in bijvoorbeeld VS op een Windows bak, maar dan moet je een via het netwerk bereikbare build host hebben, waar dan ook je iPhone/iPad aan moet hangen om te kunnen builden en testen.
Als je googled zijn er ook kant en klare VMWare Images te vinden.diabolofan schreef op vrijdag 07 maart 2014 @ 12:21:
Ah, dat ga ik ook eens proberen dan!Nog een goede handleiding om t werkend te krijgen?
No trees were harmed in the creation of this message, but several thousand electrons were mildly inconvenienced.
Altijd als ik zo'n titel lees denk ik erbij "maar het lichaam blijft
Give a man a game and he'll have fun for a day. Teach a man to make games and he'll never have fun again.
Verwijderd
Eensch, ik heb ook eens een OSX VM (VMWare in mijn geval) gedraaid, maar dat ging ook voor geen meter vooruit.TJHeuvel schreef op vrijdag 07 maart 2014 @ 12:28:
Werkt prima? Ik heb ook een virtuele Mac OSx draaien (met Virtualbox), dat draait voor geen meter. OSx vind dat niet zo cool, ze doen niet aan hardware acceleration.
.oisyn schreef op vrijdag 07 maart 2014 @ 12:41:
nieuws: Hoofd Amerikaanse tak PlayStation stapt op
Altijd als ik zo'n titel lees denk ik erbij "maar het lichaam blijft"

Beetje dit werk ja Neiging tot impulsief antwoorden op topictitels.oisyn schreef op vrijdag 07 maart 2014 @ 12:41:
nieuws: Hoofd Amerikaanse tak PlayStation stapt op
Altijd als ik zo'n titel lees denk ik erbij "maar het lichaam blijft"
Ace of Base vs Charli XCX - All That She Boom Claps (RMT) | Clean Bandit vs Galantis - I'd Rather Be You (RMT)
You've moved up on my notch-list. You have 1 notch
I have a black belt in Kung Flu.
Kon je niet gewoon meteen naar het laatste deeltje linken? Neiging tot impulsief antwoorden op topictitels - Deel 5BtM909 schreef op vrijdag 07 maart 2014 @ 12:47:
[...]
Beetje dit werk ja Neiging tot impulsief antwoorden op topictitels
Dat vind ik nou ook!
Give a man a game and he'll have fun for a day. Teach a man to make games and he'll never have fun again.
Oh hahahaha, ik had daar niet op geklikt. Ik wist dat YC dat topic had aangemaakt, dus vandaar dat ik die eruit visteCaelorum schreef op vrijdag 07 maart 2014 @ 12:50:
[...]
Kon je niet gewoon meteen naar het laatste deeltje linken? Neiging tot impulsief antwoorden op topictitels - Deel 5
Ace of Base vs Charli XCX - All That She Boom Claps (RMT) | Clean Bandit vs Galantis - I'd Rather Be You (RMT)
En dat op International women's day

Oh en voor alle bootstrap-liefhebbers: http://code.divshot.com/geo-bootstrap/
(dit justified een nieuwe post
Is hier niet vooruit te branden de Mac Mini met 4GB, XCode, emulator en een browser. Maar hij is prima te upgraden, je kunt makkelijk bij het geheugen en er zijn dual drive kits waarmee je een SSD naast je normale HD kunt zetten. Dan is het een perfecte bak om op te werken. Wel maxt hij op 8GB intern, in ieder geval mijn 2011 of 2012. Maar dan draait het al prima, het is echt het verschil tussen 4 en 8GB.Rutix schreef op vrijdag 07 maart 2014 @ 11:47:
[...]
De vergelijking die je maakt is een beetje krom. Of heb jij een Mac met 16GB? Wij hebben ook een Mac Mini met 4GB hier en dat werkt prima. Ik zou het gewoon eerst testen als ik jou was voordat je weer extra kosten gaat maken.
[ Voor 5% gewijzigd door BikkelZ op 07-03-2014 13:04 ]
iOS developer
Verwijderd
Waar is mijn zonnebril? Damn, die kleuren. Netscape, mooie tijden.BtM909 schreef op vrijdag 07 maart 2014 @ 13:02:
[...]
Oh en voor alle bootstrap-liefhebbers: http://code.divshot.com/geo-bootstrap/![]()
(dit justified een nieuwe post)
Auw, mijn ogen!BtM909 schreef op vrijdag 07 maart 2014 @ 13:02:
[...]
Oh en voor alle bootstrap-liefhebbers: http://code.divshot.com/geo-bootstrap/![]()
aaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaa. IT BURNS.[b]BtM909 schreef op vrijdag 07 maart 2014 @ 13:02:
MY EYES.
Je weet zeluf
Maar wel responsiveBtM909 schreef op vrijdag 07 maart 2014 @ 13:02:
[...]
En dat op International women's day![]()
Bij mij werkt het anders prima. Lekker soepel.Verwijderd schreef op vrijdag 07 maart 2014 @ 12:43:
[...]
Eensch, ik heb ook eens een OSX VM (VMWare in mijn geval) gedraaid, maar dat ging ook voor geen meter vooruit.
AAAAAAH, wat zie ik nu, ik geloof mn ogen niet.BtM909 schreef op vrijdag 07 maart 2014 @ 13:02:
[...]
[ Voor 21% gewijzigd door Zilla op 07-03-2014 13:15 ]
Het is morgen pas internationale vrouwendagBtM909 schreef op vrijdag 07 maart 2014 @ 13:02:
[...]
http://www.internationale-vrouwendag.nl/iv.html
* PdeBie werkt in de bloemenindustrie en merkt dat er een heleboel orders voor morgen klaar staan
[ Voor 9% gewijzigd door PdeBie op 07-03-2014 13:16 ]
[ Voor 164% gewijzigd door BtM909 op 07-03-2014 13:32 ]
Wou het net zeggen, maar dat duspdebie schreef op vrijdag 07 maart 2014 @ 13:15:
[...]
Het is morgen pas internationale vrouwendag![]()
* PdeBie werkt in de bloemenindustrie en merkt dat er een heleboel orders voor morgen klaar staan
* Caelorum weet het ook alleen maar omdat zijn zus jarig is op die dag ^^
Blijft 8 maart, dus voor ons wel morgen.BtM909 schreef op vrijdag 07 maart 2014 @ 13:15:
[...] Niet in Australië
*edit* WTF gebeurde er? Ik quote bovenstaande comment en na posten is BtM909's comment ineens twee aparte comments geworden?
[ Voor 26% gewijzigd door Caelorum op 07-03-2014 13:34 ]
Niet in Australiëpdebie schreef op vrijdag 07 maart 2014 @ 13:15:
[...]
Het is morgen pas internationale vrouwendag![]()
Verwijderd
Ik geloof dat die link hier in een eerdere iteratie ook al eens voorbij is gekomen.BtM909 schreef op vrijdag 07 maart 2014 @ 13:02:
[...]
Edit: Oh, het was blijkbaar ikzelf die de link hier heeft gepost, wel niet in dit topic: Verwijderd in "Web 1.0 op zijn best."
[ Voor 13% gewijzigd door Verwijderd op 07-03-2014 13:49 ]
Hij heeft zijn comment dan ook 164% aangepast, dan gebeuren zulke dingen nu eenmaal...Caelorum schreef op vrijdag 07 maart 2014 @ 13:32:
[...]
*edit* WTF gebeurde er? Ik quote bovenstaande comment en na posten is BtM909's comment ineens twee aparte comments geworden?
Canon EOS60D | Canon 100mm f/2.8 USM | Canon 100-400mm f/4.5-5-6L | Canon 10-22mm f/3.5-4.5 USM | Canon 430EX II
Geen toegang tot dit verborgen topicVerwijderd schreef op vrijdag 07 maart 2014 @ 13:49:
[...]
Ik geloof dat die link hier in een eerdere iteratie ook al eens voorbij is gekomen.
Edit: Oh, het was blijkbaar ikzelf die de link hier heeft gepost, wel niet in dit topic: Verwijderd in "Web 1.0 op zijn best."
RTFM!
Ja, maar wie post er nu een comment met twee zinnen om vervolgens zijn modrechten te gebruiken om deze op te splitsen?wjzijderveld schreef op vrijdag 07 maart 2014 @ 13:49:
[...]
Hij heeft zijn comment dan ook 164% aangepast, dan gebeuren zulke dingen nu eenmaal...
Ik join de club met een PHP logfile van 1,5 GB die al een paar jaar staat te verzamelen...PrisonerOfPain schreef op vrijdag 07 maart 2014 @ 14:41:
Ik kan ondertussen geen genoeg krijgen van:
[afbeelding]

Is het mijn werk? Nee, het is van iemand die hier al jaren weg is. Log files verversen is nooit zo zijn ding geweest lijkt het...
Ik heb IntelliSense uit staan, overigensMerethil schreef op vrijdag 07 maart 2014 @ 14:51:
[...]
Ik join de club met een PHP logfile van 1,5 GB die al een paar jaar staat te verzamelen...
[afbeelding]
Is het mijn werk? Nee, het is van iemand die hier al jaren weg is. Log files verversen is nooit zo zijn ding geweest lijkt het...

Tja... Visual Studio eh!? Wel de functie laden, niet gebruikenPrisonerOfPain schreef op vrijdag 07 maart 2014 @ 14:52:
[...]
Ik heb IntelliSense uit staan, overigens
Niets tegen VS verder hoor, vind het een top IDE, maar soms...
Probeer BareTail eens.Merethil schreef op vrijdag 07 maart 2014 @ 14:51:
[...]
Ik join de club met een PHP logfile van 1,5 GB die al een paar jaar staat te verzamelen...
[afbeelding]
Ah ziet er wel netjes uit! Maar gezien dit een "one-time-thing" is (ik moet er even kijken voor een kleine aanpassing in oude PHP-rommel van een oud-collega (10 jaar geleden maakte hij de website in PHP 3.0)) houd ik het wel op Logview4net
Toch bedankt!
Inderdaad, redmine is een bitch om te installerendcm360 schreef op vrijdag 07 maart 2014 @ 14:47:
Waarom bedacht ik me ook alweer dat ik even Redmine zou kunnen installeren...
Gelukkig is het wel geweldig om te gebruiken
Je kan ook hosted Redmine nemen. Wij zijn best tevreden over https://plan.io/dcm360 schreef op vrijdag 07 maart 2014 @ 14:47:
Interessant, die ziet er wel goed uit. Heb zelf ondertussen al Jira, Basecamp en Trello geprobeerd. Trello is voor ons toch wel de enige keuze. We hebben immers teveel kleine projecten (websites) die (bijv.) maar 400 euro voor ons opleveren. Dat kan niet uit qua maandbedrag, ten opzichte van elkaar.Intru schreef op vrijdag 07 maart 2014 @ 15:11:
[...]
Je kan ook hosted Redmine nemen. Wij zijn best tevreden over https://plan.io/
Beanstalk (voor git en deployment) gaan we ook eerst maar eens gebruiken bij grotere projecten. Dat is echt te duur om voor elk project te doen.
Redmine ga ik nog wel even goed bekijken, mochten we dan ooit een payed service afnemen dan weet ik in ieder geval wat.
Als je zelf host, of afhankelijk bent van FTP, kun je ook nog altijd kijken naar BitBucket (in combinatie met FTPloy)?TheNephilim schreef op vrijdag 07 maart 2014 @ 15:17:
[...]
Interessant, die ziet er wel goed uit. Heb zelf ondertussen al Jira, Basecamp en Trello geprobeerd. Trello is voor ons toch wel de enige keuze. We hebben immers teveel kleine projecten (websites) die (bijv.) maar 400 euro voor ons opleveren. Dat kan niet uit qua maandbedrag, ten opzichte van elkaar.
Beanstalk (voor git en deployment) gaan we ook eerst maar eens gebruiken bij grotere projecten. Dat is echt te duur om voor elk project te doen.
Redmine ga ik nog wel even goed bekijken, mochten we dan ooit een payed service afnemen dan weet ik in ieder geval wat.
Jira is $10 voor 10 users lifetime (moet je het alleen zelf op een server, of lokale computer) installeren...TheNephilim schreef op vrijdag 07 maart 2014 @ 15:17:
[...]
Heb zelf ondertussen al Jira, Basecamp en Trello geprobeerd. [...] Dat kan niet uit qua maandbedrag, ten opzichte van elkaar.
BareTail is alleen .exe en super portableMerethil schreef op vrijdag 07 maart 2014 @ 15:05:
[...]
Ah ziet er wel netjes uit! Maar gezien dit een "one-time-thing" is (ik moet er even kijken voor een kleine aanpassing in oude PHP-rommel van een oud-collega (10 jaar geleden maakte hij de website in PHP 3.0)) houd ik het wel op Logview4netNormaalgesproken hebben we alleen GlassFish logs van max 2 MB.
Toch bedankt!
Nothing to see here!
Wij werken aan ons eigen product, en hebben dus maar een paar losse projecten (hoofdproject, privisioner, wat losse importers, onze eigen website), dus voor ons zijn de kosten behoorlijk laag. Voor issue management bevalt Redmine ons wel echt goed (niet technische gebruikers kunnen ook behoorlijk issues aanmaken). Verder gebruiken we het time logging / estimation gedeelte behoorlijk intensief.TheNephilim schreef op vrijdag 07 maart 2014 @ 15:17:
[...]
Interessant, die ziet er wel goed uit. Heb zelf ondertussen al Jira, Basecamp en Trello geprobeerd. Trello is voor ons toch wel de enige keuze. We hebben immers teveel kleine projecten (websites) die (bijv.) maar 400 euro voor ons opleveren. Dat kan niet uit qua maandbedrag, ten opzichte van elkaar.
logview4net is ook gratisRutix schreef op vrijdag 07 maart 2014 @ 15:22:
[...]
BareTail is alleen .exe en super portableen nog gratis ook
Ik heb hier onlangs bitnami zien passeren, die bieden installers en VM images aan van allerlei applicaties. Ze bieden ook een installer of volledige VM met Redmine installatie: http://bitnami.com/stack/redminedcm360 schreef op vrijdag 07 maart 2014 @ 14:47:
Mijn laptop is portable? Ik heb de l4n files die een connectie aanmaken in hetzelfde mapje staan en het mapje staat op een USB-stick, dus vrij portable
Hm, eens kijken of hun installer het wel wil doen. En eens kijken of ik ook kan forceren dat er geen database wordt meegeïnstalleerd, die heb ik namelijk toch al draaien en om nu meerdere databaseservers op 1 pc te draaien...Otherside1982 schreef op vrijdag 07 maart 2014 @ 15:26:
[...]
Ik heb hier onlangs bitnami zien passeren, die bieden installers en VM images aan van allerlei applicaties. Ze bieden ook een installer of volledige VM met Redmine installatie: http://bitnami.com/stack/redmine
Hm, conclusie is dus dat de installer van Bitnami weer te veel doet voor wat ik wil. Storend dat een middenweg niet bestaat.
[ Voor 9% gewijzigd door dcm360 op 07-03-2014 15:38 ]
Damn, nog meer oplossingen!Firesphere schreef op vrijdag 07 maart 2014 @ 15:20:
[...]
Als je zelf host, of afhankelijk bent van FTP, kun je ook nog altijd kijken naar BitBucket (in combinatie met FTPloy)?
We willen juist minder zelf gaan hosten. Niet dat omkijken naar servers nou altijd zoveel werk is, maar het moet gewoon werken. We hebben nog teveel servers waar we al wat mee moeten doen, dus nog meer servers voor dergelijke services erbij... nee dat word hem niet.TheDevilOnLine schreef op vrijdag 07 maart 2014 @ 15:21:
[...]
Jira is $10 voor 10 users lifetime (moet je het alleen zelf op een server, of lokale computer) installeren...
Jira is op zichzelf een mooie tool verder, maar het is wel een beetje lomp. Iets kleiner en compacter had ik niet erg gevonden. Ik vond het in ieder geval allemaal niet lekker overzichtelijk.
Trello doet dat erg goed, al zou een board zelf wat meer informatie moeten herbergen bij Trello. De kaarten lenen zich niet voor de 'algemene' documentatie van een project. Dat zou je aan een 'board' in het algemeen moeten kunnen hangen.
Ja precies, dat maakt het makkelijker. Wij hebben in 2013 (dacht ik) iets van 70-80 websites weggezet. Dus dat is niet te betalen naar 5 jaar, dan moeten de projecten per stuk (gemiddeld) veel meer opleveren.Intru schreef op vrijdag 07 maart 2014 @ 15:22:
[...]
Wij werken aan ons eigen product, en hebben dus maar een paar losse projecten (hoofdproject, privisioner, wat losse importers, onze eigen website), dus voor ons zijn de kosten behoorlijk laag. Voor issue management bevalt Redmine ons wel echt goed (niet technische gebruikers kunnen ook behoorlijk issues aanmaken). Verder gebruiken we het time logging / estimation gedeelte behoorlijk intensief.
Issue management is hier nog niet echt een issue
--- Edit ---
FTPloy doet inderdaad wat het moet doen! Echter kun je niet zelf bepalen wanneer je deployed en ook is het toevoegen van meerdere servers niet mogelijk. Beanstalk doet dit allemaal wel, nu is ook duidelijk waar je dan voor betaald zullen we maar zeggen
De roadmap laat overigens wel zien wat ze allemaal gaan doen. Dat ziet er wel heel goed uit!
[ Voor 7% gewijzigd door TheNephilim op 07-03-2014 16:11 ]
Hosted youtrack maybe? Of zoek je iets meer project management?TheNephilim schreef op vrijdag 07 maart 2014 @ 15:39:
[...]
We willen juist minder zelf gaan hosten. Niet dat omkijken naar servers nou altijd zoveel werk is, maar het moet gewoon werken. We hebben nog teveel servers waar we al wat mee moeten doen, dus nog meer servers voor dergelijke services erbij... nee dat word hem niet.
Jira is op zichzelf een mooie tool verder, maar het is wel een beetje lomp. Iets kleiner en compacter had ik niet erg gevonden. Ik vond het in ieder geval allemaal niet lekker overzichtelijk.
FTPloy deployed de geselecteerde branch inderdaad automatisch.TheNephilim schreef op vrijdag 07 maart 2014 @ 15:39:
FTPloy doet inderdaad wat het moet doen! Echter kun je niet zelf bepalen wanneer je deployed en ook is het toevoegen van meerdere servers niet mogelijk. Beanstalk doet dit allemaal wel, nu is ook duidelijk waar je dan voor betaald zullen we maar zeggen
De roadmap laat overigens wel zien wat ze allemaal gaan doen. Dat ziet er wel heel goed uit!
Maar je kan zeker wel meerdere servers etc. toevoegen als je een betaalde account hebt hoor.
Wat zijn jullie ervaringen daarmee?
Project management, in ieder geval een plek om met meerdere mensen todo's te maken/uitvoeren. Daarnaast moet er ruimte zijn voor wat standaard project informatie. Trello voldoet op zich prima. Maar mist net die edge die echte project management tools hebben.Megamind schreef op vrijdag 07 maart 2014 @ 16:15:
[...]
Hosted youtrack maybe? Of zoek je iets meer project management?
Oh oké, met de gratis account kan ik per project maar één keer servergegevens invoeren. Of mis ik wat, het is namelijk best raar dat je apart servers en projecten hebt. Maar als je dan een project maakt, moet je gewoon weer de server credentials invullen.Firesphere schreef op vrijdag 07 maart 2014 @ 16:20:
[...]
FTPloy deployed de geselecteerde branch inderdaad automatisch.
Maar je kan zeker wel meerdere servers etc. toevoegen als je een betaalde account hebt hoor.
Nouja, zal er eens mee stoeien nog. Het ziet er wel goed uit en gezien de roadmap in combinatie met de prijs moet het allemaal wel goedkomen.
Jep, een betaalde account kan dus meerdere servers per project etc. hebben, inclusief ook meerdere deployments vanuit 1 branch etc.TheNephilim schreef op vrijdag 07 maart 2014 @ 16:34:
[...]
Oh oké, met de gratis account kan ik per project maar één keer servergegevens invoeren. Of mis ik wat, het is namelijk best raar dat je apart servers en projecten hebt. Maar als je dan een project maakt, moet je gewoon weer de server credentials invullen.
Nouja, zal er eens mee stoeien nog. Het ziet er wel goed uit en gezien de roadmap in combinatie met de prijs moet het allemaal wel goedkomen.
Nee, andere industrie.oisyn schreef op vrijdag 07 maart 2014 @ 16:34:
Anna de Ridder?
Must.... Not....

https://niels.nu
IntelliJHydra schreef op vrijdag 07 maart 2014 @ 16:41:
Pff. Heel ff in Eclipse een testje in Java schrijven. ZOOOO veel fijner dan dat kloterige coldfusion... 2 weekjes nog...
Vim?alex3305 schreef op vrijdag 07 maart 2014 @ 16:42:
Tja alles beter dan Eclipse, toch?
Missing the point. Ik klaag over CF, niet Eclipse. Eclipse is een prima IDE.alex3305 schreef op vrijdag 07 maart 2014 @ 16:42:
Tja alles beter dan Eclipse, toch?
https://niels.nu
Famous last wordsHydra schreef op vrijdag 07 maart 2014 @ 16:51:
[...]
Missing the point. Ik klaag over CF, niet Eclipse. Eclipse is een prima IDE.
Hydra schreef op vrijdag 07 maart 2014 @ 16:51:
[...]
Missing the point. Ik klaag over CF, niet Eclipse. Eclipse is een prima IDE.
Niets mis met Eclipse, werkt best lekker en zijn een hoop plugins voor
Eerst altijd aanhanger van Netbeans geweest... Dáár is pas een hoop mis mee

wat mis ik
Let op: Mijn post bevat meningen, aannames of onwaarheden
Daarvoor heb je het magische regeltje in je <activity> :):Avalaxy schreef op vrijdag 07 maart 2014 @ 17:07:
Argh, wat gaar van Android dat je activity telkens wordt vernietigd bij een screen rotationMoet je continu bij alles wat je doet je state opslaan en weer opnieuw inladen. Hoop nutteloze rommelcode.
1
| <activity android:configChanges="orientation|keyboardHidden|screenSize" /> |
Uit de Android-docs:koesie10 schreef op vrijdag 07 maart 2014 @ 17:11:
[...]
Daarvoor heb je het magische regeltje in je <activity> :):
XML:
1 <activity android:configChanges="orientation|keyboardHidden|screenSize" />
Note: Using this attribute should be avoided and used only as a last resort. Please read Handling Runtime Changes for more information about how to properly handle a restart due to a configuration change.
We are shaping the future
Bij mij werkt het altijd wel, maar dat komt misschien doordat ik geen alternative resources gebruik:
Handling the configuration change yourself can make it much more difficult to use alternative resources, because the system does not automatically apply them for you.
Hmm, nooit van gehoord, m'n boek noemt hem niet. Hier gooien ze alles in de bundle, om die daarna weer uit te lezen. Maar ik ben pas op 1/5e (Android Programming - The big nerd ranch).koesie10 schreef op vrijdag 07 maart 2014 @ 17:11:
[...]
Daarvoor heb je het magische regeltje in je <activity> :):
XML:
1 <activity android:configChanges="orientation|keyboardHidden|screenSize" />
Dat is ook zoals het hoort. MAar ehh.. brace yourself zou ik zeggen. Heb al een hoop gare zooi meegemaakt in mijn relatief korte avontuur. Waaronder zooi die niet werkt tenzij je expliciet een achtergrondkleur opgeeft, maar waar de documentatie zegt dat dat optioneel is. Bitmaps zijn al helemaal een hell heb ik ondervonden.Avalaxy schreef op vrijdag 07 maart 2014 @ 17:23:
[...]
Hmm, nooit van gehoord, m'n boek noemt hem niet. Hier gooien ze alles in de bundle, om die daarna weer uit te lezen. Maar ik ben pas op 1/5e (Android Programming - The big nerd ranch).
Voor een SSD duurt booten van Windows 8 nu wel heeeeel lang (nee, geen updates)
Android is geen Windows Phone.Avalaxy schreef op vrijdag 07 maart 2014 @ 17:07:
Argh, wat gaar van Android dat je activity telkens wordt vernietigd bij een screen rotationMoet je continu bij alles wat je doet je state opslaan en weer opnieuw inladen. Hoop nutteloze rommelcode.
[Te koop: 3D printers] [Website] Agile tools: [Return: retrospectives] [Pokertime: planning poker]
Ik wel! En ik mis al helemaal dat je niet aan zo'n belachelijk limiet van 16MB zit voor de heap.Sebazzz schreef op vrijdag 07 maart 2014 @ 18:23:
[...]
Android is geen Windows Phone.Mis je linq, events, en lambnda's al?
Duidelijk dus dat je hier niet genoeg mee leestF.West98 schreef op vrijdag 07 maart 2014 @ 18:41:
Kom ik er ineens achter dat schoollicentie van Xamarin slechts $99 is[...]
Pff, je bent verwend! Ik moet het soms doen met een enkele MBCaelorum schreef op vrijdag 07 maart 2014 @ 18:37:
[...]
Ik wel! En ik mis al helemaal dat je niet aan zo'n belachelijk limiet van 16MB zit voor de heap.
[ Voor 8% gewijzigd door EddoH op 07-03-2014 19:15 ]
Yup. Maarja, Windows Phone bewijst keer op keer dat er gewoon geen geld mee valt te verdienen. Ik stop maar gewoon het te proberen.Sebazzz schreef op vrijdag 07 maart 2014 @ 18:23:
[...]
Android is geen Windows Phone.Mis je linq, events, en lambnda's al?
Dit topic is gesloten.
* zoals jullie weten gaan we tegenwoordig naar een nieuwe iteratie bij ~10k posts. 1 april (en dat is geen grap) gaan we over op het nieuwe deel! *
Dit topic is niet de plaats om te lopen helpdesken. De Coffee Corner is primair bedoeld als uitlaatklep voor iedereen in de Devschuur® en niet als vraagbaak.