Wat is dat voor toetsenbord? Gemaakt voor tijdens het fappen, en dan is dit de linkshandige variant?
Verwijderd
Jup, heb ik ook. Had per ongeluk de verkeerde afbeelding gebruikt. Ik heb wel de "international" versie van Arjen Van Kol (klik).Werewolf_789 schreef op donderdag 06 maart 2014 @ 15:46:
Geef mij maar de gewone Dvorak. Heb wel een lichtjes aangepaste versie voor de Franse tekens.
Verwijderd
Als ik niet heel erg lui was, had ik wel een F.West-toetsenbord gemaakt met tekens als é, å en €.
Ik vraag mij toch af hoe sommige bedrijven werken. Mensen van een niet nader te noemen spel hebben al maanden problemen met mijn account. Op de een of andere manier kregen ze het voor elkaar twee accounts aan te maken en deze zodanig door elkaar heen te laten lopen dat ze al maanden handmatige aanpassingen in de database lopen te maken. Vandaag is het helemaal uit de hand gelopen want ze zijn nu een forum account kwijt en een ander account waar ik nooit mee heb kunnen inloggen is ineens actief. Tja... handmatige database wijzigingen en geautomatiseerde processen voor systeem updates gaan nooit goed lijkt mij...
En dan die reactie van zo'n helpdesk ook als je ze er op wijst. "Nee, nee, het is goed. Ik heb in de database gekeken en dit is het enige account dat gekoppeld is aan jouw emailadres". Ja... dat zal wel ja, maar dat maakt het probleem eigenlijk alleen nog maar groter!
En dat moet dan binnenkort een miljoenenpubliek hebben ^^
En dan die reactie van zo'n helpdesk ook als je ze er op wijst. "Nee, nee, het is goed. Ik heb in de database gekeken en dit is het enige account dat gekoppeld is aan jouw emailadres". Ja... dat zal wel ja, maar dat maakt het probleem eigenlijk alleen nog maar groter!
En dat moet dan binnenkort een miljoenenpubliek hebben ^^
[ Voor 3% gewijzigd door Caelorum op 06-03-2014 15:52 ]
Verwijderd schreef op donderdag 06 maart 2014 @ 15:49:
Als ik niet heel erg lui was, had ik wel een F.West-toetsenbord gemaakt met tekens als é, å en €.

De Z en Y irriteren me nogsteeds
Verwijderd schreef op donderdag 06 maart 2014 @ 15:49:
Ah, het Duitse Duits gelijkend keyboard. Heb ik ook een semester lang ruzie mee gehad toen ik op Erasmus was
[ Voor 43% gewijzigd door azerty op 06-03-2014 15:52 ]
Is ook degene die ik heb. Enkel jammer dat ik hem niet kan gebruiken op mijn Surface.Verwijderd schreef op donderdag 06 maart 2014 @ 15:47:
[...]
Jup, heb ik ook. Had per ongeluk de verkeerde afbeelding gebruikt. Ik heb wel de "international" versie van Arjen Van Kol (klik).
Why do we tell you to turn it off and on again? Because we don't have the slightest clue what's wrong with it, and it's really easy to induce coma in computers and have their built-in team of automatic doctors try to figure it out for us.
Zodat niemand anders je werkplek wil gebruiken?Verwijderd schreef op donderdag 06 maart 2014 @ 15:54:
Waarom zou je zo'n exotisch toetsenbord gebruiken?
Verwijderd
En zodat je niemand anders z'n werkplek kan gebruiken?Robbiedobbie schreef op donderdag 06 maart 2014 @ 15:55:
[...]
Zodat niemand anders je werkplek wil gebruiken?
Omdat het fijner typt.
Why do we tell you to turn it off and on again? Because we don't have the slightest clue what's wrong with it, and it's really easy to induce coma in computers and have their built-in team of automatic doctors try to figure it out for us.
Er is (was?) wel een Nederlandse toetsenbord-indeling:Robbiedobbie schreef op donderdag 06 maart 2014 @ 15:44:
Ik ben er best wel blij mee dat we hier in nederland niet de nederlandse maar de us-international toetsenborden gebruiken. Ik moet er niet aan denken later op een ander toetsenbord te moeten werken, en dan is us-international een voordeel. Die is het meest gebruikt overal

.oisyn: Échte programmeurs haten PHP met een passie. Ben jij soms geen echte programmeur?
Precies, maar die wordt nergens gebruiktKorben schreef op donderdag 06 maart 2014 @ 15:56:
[...]
Er is (was?) wel een Nederlandse toetsenbord-indeling:
[afbeelding]
Ik wel, maar dat is toch al weer een jaar of 10 geleden
en bij een voor die tijd oude PC.
[ Voor 22% gewijzigd door Caelorum op 06-03-2014 15:58 ]
Ik ben erg blij met mijn US/Int. toetsenbord!
Nee, die is het niet..oisyn schreef op donderdag 06 maart 2014 @ 15:38:
Nederlandse indeling? *brrrr*
[afbeelding]
.edit: oeps verkeerde url gecopypaste
Dit is inderdaad de indeling die op mijn Mac zit...Verwijderd schreef op donderdag 06 maart 2014 @ 15:41:
[...]
We hebben het over Macs hè, die wijken (in dit geval gelukkig) af...
[afbeelding]
edit: geresizede GIF met indexed colors ziet er natuurlijk niet uit...
We are shaping the future
Verwijderd
Als je de `/~ naast de linker shift hebt en een staande enter, dan ben je de trotse eigenaar van een toetsenbord met NL indeling. Kan dan nog zijn dat je taalinstellingen zo hebt staan dat hij shift nodig heeft voor het euro-teken.Alex) schreef op donderdag 06 maart 2014 @ 16:00:
[...]
Nee, die is het niet.
[...]
Dit is inderdaad de indeling die op mijn Mac zit...
Hoezo
Ik vind het ideaal, ook veel minder last dat iemand mijn laptop afpakt en zegt "hier kijk".
En als ze't toch doen is het vaak "Hier, kij.... ow, huh?"
I'm not a complete idiot. Some parts are missing.
.Gertjan.: Ik ben een zelfstandige alcoholist, dus ik bepaal zelf wel wanneer ik aan het bier ga!
Mensen die zomaar je toetsenbord/muis overnemenFiresphere schreef op donderdag 06 maart 2014 @ 16:02:
[...]
Hoezo?
Ik vind het ideaal, ook veel minder last dat iemand mijn laptop afpakt en zegt "hier kijk".
Verwijderd
Hoezo niet? Ik gebruik gewoon dvorak op mijn Surface hoor.Werewolf_789 schreef op donderdag 06 maart 2014 @ 15:53:
[...]
Is ook degene die ik heb. Enkel jammer dat ik hem niet kan gebruiken op mijn Surface.
Verwijderd
Als mensen je laptop afpakken heb je toch echt een ander probleem dan je toetsenbord-indeling... Neem aan dat ze dan wat van je te horen krijgen, waarbij je ergste recruiter-reply nog mild is?Firesphere schreef op donderdag 06 maart 2014 @ 16:02:
[...]
Hoezo?
En als ze't toch doen is het vaak "Hier, kij.... ow, huh?"
Kwam net deze website tegen via Reddit: http://www.fiverr.com/
Vet concept als je snel en goedkoop iets nodig hebt
Collega: "Weet jij hoe we die sunday-first array makkelijk kunnen aanpassen zodat maandag eerst komt?"
Ik: "Zoveel manieren; gebruik anders .rotate even: [0,1,2,3,4,5,6].rotate"
Collega: "ArrayMetWeekDayNames[0,1,2,3,4,5,6].rotate geeft wrong number of args"
Zal ik hem maar een kopje koffie brengen?
Ik: "Zoveel manieren; gebruik anders .rotate even: [0,1,2,3,4,5,6].rotate"
Collega: "ArrayMetWeekDayNames[0,1,2,3,4,5,6].rotate geeft wrong number of args"
Zal ik hem maar een kopje koffie brengen?
[ Voor 3% gewijzigd door Gamebuster op 06-03-2014 16:06 ]
Let op: Mijn post bevat meningen, aannames of onwaarheden
Verwijderd
Wat is er mis met Dvorak?
Ik vind het gewoon fijner typen. In het begin was het was lastig om te leren, maar nu typ ik even snel (of sneller) dvorak als dat ik vroeger qwerty typte.Verwijderd schreef op donderdag 06 maart 2014 @ 15:54:
Waarom zou je zo'n exotisch toetsenbord gebruiken?
Ligt er natuurlijk helemaal waarom iemand zoiets zou doen he.Verwijderd schreef op donderdag 06 maart 2014 @ 16:04:
[...]
Als mensen je laptop afpakken heb je toch echt een ander probleem dan je toetsenbord-indeling... Neem aan dat ze dan wat van je te horen krijgen, waarbij je ergste recruiter-reply nog mild is?
Maar in principe, jeps.
.Gertjan.: Ik ben een zelfstandige alcoholist, dus ik bepaal zelf wel wanneer ik aan het bier ga!
Ik heb toevallig zo'n nederlands toetsenbord van Dell thuis liggen...Robbiedobbie schreef op donderdag 06 maart 2014 @ 15:57:
[...]
Precies, maar die wordt nergens gebruikt(Ben hem in ieder geval nog nooit ergens in het wild tegengekomen
)
Gelukkig hoef je die indeling ook niet te gebruiken. Dat toetsenbord is overigens wel als reserve.
Rare vogel in spe
Het is over het algemeen gewoon kut om, als je aan iemand ander z'n bureau werkt, aan z'n keyboard layout te wennen. Laat staan eentje waarvan de letters niet op de toetsen staan.
Verwijderd
Waarom zou je met iemand anders z'n laptop of toetsenbord werken?PrisonerOfPain schreef op donderdag 06 maart 2014 @ 16:12:
[...]
Het is over het algemeen gewoon kut om, als je aan iemand ander z'n bureau werkt, aan z'n keyboard layout te wennen. Laat staan eentje waarvan de letters niet op de toetsen staan.
Die internationale versie? Heb wel een RT en ik vermoed jij een Pro?Verwijderd schreef op donderdag 06 maart 2014 @ 16:04:
[...]
Hoezo niet? Ik gebruik gewoon dvorak op mijn Surface hoor.
Ik kan gewoon Dvorak op m'n RT instellen, maar het werkt onhandig met de touchcover.Werewolf_789 schreef op donderdag 06 maart 2014 @ 16:14:
[...]
Die internationale versie? Heb wel een RT en ik vermoed jij een Pro?
Het gaat mis bij "aan iemand anders z'n bureau". En al helemaal als je dan ook de ander z'n pc gebruikt. Daar maak je als werkgever echt niemand blij mee, zulk soort fratsen.PrisonerOfPain schreef op donderdag 06 maart 2014 @ 16:12:
[...]
Heb jij geen collegas?Verwijderd schreef op donderdag 06 maart 2014 @ 16:14:
[...]
Waarom zou je met iemand anders z'n laptop of toetsenbord werken?
Bij US-Int zit £ onder [alt-gr]-[shift]-[4], moet je wel US-Int gebruiken, of makkelijk er naar toe kunnen switchen. Ik gebruik zelf VS en VS-Int voor respectievelijk programmeren en gewoon schrijven..oisyn schreef op donderdag 06 maart 2014 @ 15:27:
That reminds me, ik moet nog altijd eens mijn custom keyboard layout uitbreiden met een £ onder AltGr-4
Jawel maar dan nog
Ik heb gewoon mijn eigen werkplek
Verwijderd
De internationale versie werkt inderdaad niet op RTWerewolf_789 schreef op donderdag 06 maart 2014 @ 16:14:
[...]
Die internationale versie? Heb wel een RT en ik vermoed jij een Pro?
Wat moeten collega's met mijn laptop? Dat is vergelijkbaar met een doodswens uitspreken.
Ik zit regelmatig bij m'n collegas aan het bureaus om het een en ander uit te leggen.Douweegbertje schreef op donderdag 06 maart 2014 @ 16:16:
[...]
Jawel maar dan nog
En nooit een collega die eventjes hulp nodig heeft? Bijv een nieuw type project opzetten, waar jij toevallig al de hele setup van hebt doorlopen?Douweegbertje schreef op donderdag 06 maart 2014 @ 16:16:
[...]
Jawel maar dan nog
Dan typen ze toch lekker zelf?
Het leukste is nog wel 's ochtends bij je bureau aankomen en tot de ontdekking komen dat je zorgvuldig afgestelde bureaustoel spoorloos is verdwenen...Firesphere schreef op donderdag 06 maart 2014 @ 16:15:
[...]
Het gaat mis bij "aan iemand anders z'n bureau". En al helemaal als je dan ook de ander z'n pc gebruikt. Daar maak je als werkgever echt niemand blij mee, zulk soort fratsen.
Ik vraag me dan wel af wat de kwaliteit is van sommige programmeer gigs die je voor maar 5$ kunt vragenMegamind schreef op donderdag 06 maart 2014 @ 16:05:
Kwam net deze website tegen via Reddit: http://www.fiverr.com/
Door files navigeren als je iets uitlegt, snel even wat code typen tijdens het debuggen, over het algemeen is het makkelijker om zelf even "if x = y print z" te typen dan het uit te moeten spellen voor een collega oid.Verwijderd schreef op donderdag 06 maart 2014 @ 16:17:
[...]
Tuurlijk wel, maar ik zou niet weten wat zij met mijn lapot of toetsenbord moeten...
Also, d'r lijken best veel mensen op een Laptop te devven.
Het zal niet beter dan freelancer.com oid. Heb net een voice actor mijn telefooncentrale laten inspreken, een Twitter backdrop laten maken en wat drukwerk laten proofreadenwsitedesign schreef op donderdag 06 maart 2014 @ 16:19:
[...]
Ik vraag me dan wel af wat de kwaliteit is van sommige programmeer gigs die je voor maar 5$ kunt vragen
Waarom heb jij dan een US keyboard op je bureau?PrisonerOfPain schreef op donderdag 06 maart 2014 @ 16:12:
[...]
Give a man a game and he'll have fun for a day. Teach a man to make games and he'll never have fun again.
Voor zo'n kleine dingen is het misschien inderdaad wel interessantMegamind schreef op donderdag 06 maart 2014 @ 16:21:
[...]
Het zal niet beter dan freelancer.com oid. Heb net een voice actor mijn telefooncentrale laten inspreken, een Twitter backdrop laten maken en wat drukwerk laten proofreaden:P
Dat is toch een geaccepteerde internationale standaard?.oisyn schreef op donderdag 06 maart 2014 @ 16:22:
[...]
Waarom heb jij dan een US keyboard op je bureau?
Daar staan gewoon letters op, op de plek waar je moet duwen om ze op je scherm te krijgen..oisyn schreef op donderdag 06 maart 2014 @ 16:22:
[...]
Waarom heb jij dan een US keyboard op je bureau?
---
Poll: Op wat voor machine dev jij?
• Desktop
• Laptop
• Anders
Tussenstand:
Ook een poll maken? Klik hier
Ik heb de ".oisyn" indeling_js_ schreef op donderdag 06 maart 2014 @ 16:16:
[...]
Bij US-Int zit £ onder [alt-gr]-[shift]-\[4], moet je wel US-Int gebruiken, of makkelijk er naar toe kunnen switchen. Ik gebruik zelf VS en VS-Int voor respectievelijk programmeren en gewoon schrijven.
Alleen de Win8 mail app crasht keihard als ik zo'n dead key gebruik
[ Voor 10% gewijzigd door .oisyn op 06-03-2014 16:24 ]
Give a man a game and he'll have fun for a day. Teach a man to make games and he'll never have fun again.
Beide.PrisonerOfPain schreef op donderdag 06 maart 2014 @ 16:23:
[...]
Daar staan gewoon letters op, op de plek waar je moet duwen om ze op je scherm te krijgen.
---
• Desktop
• Laptop
• Anders
Tussenstand:
[afbeelding]
Thuis desktop, voor m'n werk heb ik een laptop.
En als je moet kijken naar de letters op je toetsenbord, zodat je moet weten waar je moet duwen om die betreffende letter op het scherm te krijgen....
Het argument was dat het vervelend wordt zodra men afwijkende layouts gaat gebruiken.Firesphere schreef op donderdag 06 maart 2014 @ 16:25:
En als je moet kijken naar de letters op je toetsenbord, zodat je moet weten waar je moet duwen om die betreffende letter op het scherm te krijgen....
Maar ik typ 1000x sneller en handiger in Dvorak, plus, niemand heeft iets te zoeken met mijn toetsenbord. Plus, ik heb left-command en CAPSLOCK ook nog omgedraait (om iedereen helemaal tot wanhoop te drijven
)
Dus ik moet maar onhandig qwerty typen zodat jij zeer sporadisch mijn werkplek kan gebruiken? Dacht't niet he.
Dus ik moet maar onhandig qwerty typen zodat jij zeer sporadisch mijn werkplek kan gebruiken? Dacht't niet he.
Ik heb liever een blinde DAS dan de *"·$*^PÑ*W^*^+` tyfus Spaanse layout die ik hier moet gebruiken.
iOS developer
Wat een gechargeerde bullshit. Er zijn toch andere opties? Zoals letters op je toetsen, of een alternatief keyboard voor collega's om op te typen.
Mijn toetsenbord
Iedereen reageert hier net zo gechargeerd.oisyn schreef op donderdag 06 maart 2014 @ 16:32:
Wat een gechargeerde bullshit. Er zijn toch andere opties? Zoals letters op je toetsen, of een alternatief keyboard voor collega's om op te typen.
En ja, bij de guest-user kun je uiteraard gewoon qwerty instellen. Maar als er zo gemiept wordt (kom op, zelfs als qwerty niet in de lijst staat, hoeveel werk is't om even in te stellen?), dan kan ik dat ook
Ik dev op beide... Ik edit op mijn windows desktop en compile op linux laptop terwijl de files op een nas staan.. Waar dev ik?!PrisonerOfPain schreef op donderdag 06 maart 2014 @ 16:23:
[...]
Daar staan gewoon letters op, op de plek waar je moet duwen om ze op je scherm te krijgen.
---
• Desktop
• Laptop
• Anders
Tussenstand:
[afbeelding]
Zo zeg... het is ze bij mijn opleiding eindelijk opgevallen dat ik er al een tijdje niet ben geweest, maar nu krijg ik mails van een studieadviseur van zo'n dermate laag niveau dat ik mij afvraag hoe die daar ooit terecht is gekomen. Een dyslectisch kind van 4 schrijft nog nettere mails.
Ik zou er bijna die response generator op los kunnen laten. Echt zo ongelooflijk slecht gewoon..
Ik zou er bijna die response generator op los kunnen laten. Echt zo ongelooflijk slecht gewoon..
[ Voor 15% gewijzigd door Caelorum op 06-03-2014 17:06 ]
* .oisyn trying to catch a heisenbug
AndersEalanrian schreef op donderdag 06 maart 2014 @ 17:02:
[...]
Ik dev op beide... Ik edit op mijn windows desktop en compile op linux laptop terwijl de files op een nas staan.. Waar dev ik?!
Dat is inderdaad wel hoe het vaak voelt.oisyn schreef op donderdag 06 maart 2014 @ 17:04:
[afbeelding]
LaptopPrisonerOfPain schreef op donderdag 06 maart 2014 @ 16:23:
[...]
---
• Desktop
• Laptop
• Anders
Tussenstand:
[afbeelding]
i7 8GB en een SSD zorgen voor een prettige development ervaring
Databases draaien overigens wel op een centrale (dev)server, geen trek om standaard alle db's mee te zeulen (ook vanwege potentiele "privacy" data in de db's). Maar goed, verbinden met de VPN en alles draait als een zonnetje
The #1 programmer excuse for legitimately slacking off: "My code's compiling"
Firesphere: Sommige mensen verdienen gewoon een High Five. In the Face. With a chair.
Desktop. Laptops vind ik klotedingen. Ik ben gewend aan heeel veel pixels, met touchpad werken vind ik ruk en die kleine tobo's typen ook net-niet.
Zit eigenlijk altijd op dezelfde plek.
Als ik ergens anders bij mijn desktop moet komen gaat dat dan wel via een laptop die een vpn opzet om bij mijn desktop te komen
Zit eigenlijk altijd op dezelfde plek.
Als ik ergens anders bij mijn desktop moet komen gaat dat dan wel via een laptop die een vpn opzet om bij mijn desktop te komen
Lekker op de bank
Ik gebruik eigenlijk allebei wel, maar sleep wel mijn muis mee als ik de laptop gebruik. En de laptop gebruik ik ook alleen als ik niet bij mijn eigen desktopje ben
https://twitter.com/Frost...status/441607091552526336.oisyn schreef op donderdag 06 maart 2014 @ 17:04:
[afbeelding]
Laptop, i7 16gb, SSD schijfje, in docking station steken, verbonden met 2 27" schermpjes en gaan. (Owja, er hangt een keyboard aan met azerty indelingPrisonerOfPain schreef op donderdag 06 maart 2014 @ 16:23:
[...]
---
• Desktop
• Laptop
• Anders
Tussenstand:
[afbeelding]
https://fgheysels.github.io/
Krijg net een mailtje met een vacature in voor in Oekraïne
, mooie timing met al die rotzooi wat daar nu gaande is
.
Nothing to see here!
Verwijderd
Op het werk (en bij de klant) hebben we gewoon allemaal laptops (zowel . Slim, aangezien je er zo voor kan zorgen dat je personeel ook thuis aan het werk gaat. De laptops (Lenovo T510 en T530) zijn niet super snel maar doen wat ze moeten.PrisonerOfPain schreef op donderdag 06 maart 2014 @ 16:23:
[...]
---
• Desktop
• Laptop
• Anders
Tussenstand:
[afbeelding]
Thuis heb ik geen desktop pc meer, heb ik ook totaal geen nood meer aan: ik hang mijn laptop gewoon aan een extern scherm en hang er een toetsenbord en muis aan.
Nou, ga er voor!Rutix schreef op donderdag 06 maart 2014 @ 17:33:
Krijg net een mailtje met een vacature in voor in Oekraïne, mooie timing met al die rotzooi wat daar nu gaande is
.
Anders: een combinatie van een Dell laptop, desktop en Surface Pro 2.PrisonerOfPain schreef op donderdag 06 maart 2014 @ 16:23:
• Desktop
• Laptop
• Anders
Tussenstand:
[afbeelding]
Ipsa Scientia Potestas Est
NNID: ShinNoNoir
Surface Pro 2 is je target platform mag ik hopen?RayNbow schreef op donderdag 06 maart 2014 @ 17:43:
[...]
Anders: een combinatie van een Dell laptop, desktop en Surface Pro 2.
Werkt zakelijk altijd met een laptop omdat ik simpelweg geen desktop heb. Thuis enkel vanaf de desktop.
Desktop is ook niet echt makkelijk als je de ene week in bijvoorbeeld Rusland zit en de andere week in een vochtige bedrijfshal en dan weer x weken op kantoor...
Desktop is ook niet echt makkelijk als je de ene week in bijvoorbeeld Rusland zit en de andere week in een vochtige bedrijfshal en dan weer x weken op kantoor...
...
Een surface kan in noodgevallen ook prima voldoen als console om op te programmeren.PrisonerOfPain schreef op donderdag 06 maart 2014 @ 17:47:
[...]
Surface Pro 2 is je target platform mag ik hopen?
Nope. Er valt prima op te werken.PrisonerOfPain schreef op donderdag 06 maart 2014 @ 17:47:
[...]
Surface Pro 2 is je target platform mag ik hopen?
Ipsa Scientia Potestas Est
NNID: ShinNoNoir
Laptop, met 2x 24" extern scherm, losse muis, toetsenbord en extern trackpad.PrisonerOfPain schreef op donderdag 06 maart 2014 @ 16:23:
[...]
---
• Desktop
• Laptop
• Anders
Tussenstand:
[afbeelding]
Laptop is dan dicht, dus het is net een desktop.
Claude: "Domain patterns emerge from iteration, not generation." - Tweakers Time Machine Extension | Chrome : FF
Heb ik ook alleen wordt de laptop te warm met scherm dicht, dus heb nu 3 schermen waarvan het laptopscherm niet werk. Wel ruimteverspilling. Heb nu nog een Dell XPS17 (i7) maar ik vind de performance toch een stuk slechter dan een desktop CPU (i5).ZpAz schreef op donderdag 06 maart 2014 @ 18:04:
[...]
Laptop, met 2x 24" extern scherm, losse muis, toetsenbord en extern trackpad.![]()
Laptop is dan dicht, dus het is net een desktop.
i5 hier, heb al sinds 2008 geen desktop meer gehad, dus kan het zo niet vergelijken met een desktop qua ervaring. Maar met een SSD en wat ram is het snel genoeg voor mij.Megamind schreef op donderdag 06 maart 2014 @ 18:22:
[...]
Heb ik ook alleen wordt de laptop te warm met scherm dicht, dus heb nu 3 schermen waarvan het laptopscherm niet werk. Wel ruimteverspilling. Heb nu nog een Dell XPS17 (i7) maar ik vind de performance toch een stuk slechter dan een desktop CPU (i5).
Claude: "Domain patterns emerge from iteration, not generation." - Tweakers Time Machine Extension | Chrome : FF
Trackpad van MacBook werkt goed genoeg behalve steeds wat false positives voor de applicatieswitcher. Maar toch hang ik hem altijd liever aan een extern keyboard en een muis. Vervelende is dan wel dat het scrollwiel niet echt lekker meer werkt....
iOS developer
Veel laptops kunnen niet outputten naar 3 schermen, een USB-dockingstation (bijvoorbeeld een DisplayLink) kan misschien uitkomst bieden.Megamind schreef op donderdag 06 maart 2014 @ 18:22:
[...]
Heb ik ook alleen wordt de laptop te warm met scherm dicht, dus heb nu 3 schermen waarvan het laptopscherm niet werk. Wel ruimteverspilling. Heb nu nog een Dell XPS17 (i7) maar ik vind de performance toch een stuk slechter dan een desktop CPU (i5).
Ik gebruik zo'n ding op mijn werk met een beeldscherm dat is aangesloten via DVI, toetsenbord, muis en een netwerkkabel in. Het werkt beter dan ik verwachtte, maar waarschijnlijk ga je er niet op willen gamen. Ik heb zelfs een tweede display werkend gehad (laptopscherm + scherm via video-out van laptop + scherm via USB).
Wat is het nut van een laptop als je allemaal devices aansluit en de laptop als desktop gebruikt? Kun je dan niet beter een desktop en laptop hebben?
Een laptop is handig om mee te nemen zodat je onderweg of op een andere plek ook nog wat kunt doen, en je hebt dan meteen alles bij je i.p.v. "oh crap, <belangrijk bestand.docx> staat nog op mijn desktopcomputer en die staat nu uit"
Het risico op alles kwijtraken is ook wat groter (defect, ongelukje, defect, ...) maar dat is te ondervangen met goede backup- en versiebeheerstrategieën.
Het risico op alles kwijtraken is ook wat groter (defect, ongelukje, defect, ...) maar dat is te ondervangen met goede backup- en versiebeheerstrategieën.
Nee, want die laptop kun je daarna weer fijn meenemen naar huis om daar bijvoorbeeld nog wat in te kijken. Ook wanneer je ergens anders naartoe moet gaan (naar een klant bijv.) kun je fijn je computer meenemen.Waster schreef op donderdag 06 maart 2014 @ 18:58:
Wat is het nut van een laptop als je allemaal devices aansluit en de laptop als desktop gebruikt? Kun je dan niet beter een desktop en laptop hebben?
HaiChris7 schreef op donderdag 06 maart 2014 @ 15:39:
Kan iemand F.West even roepen? Dit is nou net zo'n onderwerp voor hem.
Overigens, desktop (i7 16GB) met 2 27" schermpjes en gaan.
Verder is de S5 lekker snel en werkt de vingerafdrukscanner zeer goed en accuraat. De Gears zijn toch een beetje pielen, beetje klein.

2x Dell UP2716D | R9 7950X | 128GB RAM | 980 Pro 2TB x2 | RTX2070 Super
.oisyn: Windows is net zo slecht in commandline als Linux in GUI
Hé, weer terug uit Amsterdam, hoe was 't bij die bijeenkomst, waren er nog veel mensen?F.West98 schreef op donderdag 06 maart 2014 @ 19:02:
[...]
Hai
Overigens, desktop (i7 16GB) met 2 27" schermpjes en gaan.
Verder is de S5 lekker snel en werkt de vingerafdrukscanner zeer goed en accuraat. De Gears zijn toch een beetje pielen, beetje klein.[afbeelding][afbeelding]
Er waren 9 genodigden van Tweakers, waren 37 (teams enzo) en nog een boel mensen van Samsung.
Was wel leuk overigens.
En wat is het mobiele internet hier in Drenthe traag zeg...
Was wel leuk overigens.
2x Dell UP2716D | R9 7950X | 128GB RAM | 980 Pro 2TB x2 | RTX2070 Super
.oisyn: Windows is net zo slecht in commandline als Linux in GUI
Vind je het gek? je bent in Drenthe...F.West98 schreef op donderdag 06 maart 2014 @ 19:30:
Er waren 9 genodigden van Tweakers, waren 37 (teams enzo) en nog een boel mensen van Samsung.
Was wel leuk overigens.
Ja, ik had ook graag gegaan, maar zoals eerder gezegd kwam ik binnen een paar dagen niet op een goed ideeF.West98 schreef op donderdag 06 maart 2014 @ 19:30:
Was wel leuk overigens.
Na een half uur aan frustratie waarom iets op de live niet werkt, maar lokaal wel, kom ik er achter dat ik vergeten was om de routes te pushen
Soms moet je ook wel eens ergens anders werken.Waster schreef op donderdag 06 maart 2014 @ 18:58:
De 4 kabeltjes (stroom, speakers, 2x scherm) zijn zo aangelosten (muis, tobo, trackpad is draadloos). En het voordeel is dat wanneer ik ergens anders werk direct toegang heb tot al mijn bestanden. Alle software exact hetzelfde is e.d.
Liever soms een kabeltje aansluiten, dan de hele tijd bestanden in sync houden en maar hopen dat je alle programma's hebt geïnstalleerd op twee verschillende systemen. En het scheelt ook nog eens een extra aankoop.
Verwijderd
/me mompelt iets over incompetentie...Firesphere schreef op donderdag 06 maart 2014 @ 20:28:
Na een half uur aan frustratie waarom iets op de live niet werkt, maar lokaal wel, kom ik er achter dat ik vergeten was om de routes te pushen
Helemaal waarZpAz schreef op donderdag 06 maart 2014 @ 20:32:
[...]
Soms moet je ook wel eens ergens anders werken.
Ik werk in principe altijd in "desktop" mode met mijn laptop: scherm, tobo en muis eraan en gaan. Zowel op eigen kantoor, thuis, als op klant locaties. Ik weiger om een hele dag enkel op de laptop te moeten werken (een 15" full HD scherm is leuk, maar niet voor 8 uur achter elkaar).
Sterker nog, van de ARBO mag je volgens mij niet eens een hele dag op een laptop werken...
The #1 programmer excuse for legitimately slacking off: "My code's compiling"
Firesphere: Sommige mensen verdienen gewoon een High Five. In the Face. With a chair.
Besides als je een beetje goede laptop heb dan is er ook gewoon een docking station voor beschikbaarZpAz schreef op donderdag 06 maart 2014 @ 20:32:
[...]
Soms moet je ook wel eens ergens anders werken.
De 4 kabeltjes (stroom, speakers, 2x scherm) zijn zo aangelosten (muis, tobo, trackpad is draadloos). En het voordeel is dat wanneer ik ergens anders werk direct toegang heb tot al mijn bestanden. Alle software exact hetzelfde is e.d.
Liever soms een kabeltje aansluiten, dan de hele tijd bestanden in sync houden en maar hopen dat je alle programma's hebt geïnstalleerd op twee verschillende systemen. En het scheelt ook nog eens een extra aankoop.
Nothing to see here!
Hier iemand wel eens wat geprobeerd met Vuforia icm Unity 3D? Heb een spelletje gedownload wat ik wel goed vond werken maar het was bijna 800MB groot....dat was wel erg veel voor zo iets simpels.
Ook voor MacBooks?Rutix schreef op donderdag 06 maart 2014 @ 20:35:
[...]
Besides als je een beetje goede laptop heb dan is er ook gewoon een docking station voor beschikbaardan hoef je niet telkens alle kabels eruit te trekken.
[ Voor 95% gewijzigd door BikkelZ op 06-03-2014 20:40 ]
iOS developer
1) internet overalAlex) schreef op donderdag 06 maart 2014 @ 19:00:
Een laptop is handig om mee te nemen zodat je onderweg of op een andere plek ook nog wat kunt doen, en je hebt dan meteen alles bij je i.p.v. "oh crap, <belangrijk bestand.docx> staat nog op mijn desktopcomputer en die staat nu uit" [...]
2) committen voordat je weggaat
3) PC gewoon aan laten staan.
Als het je dan nog lukt om een bestand niet te hebben moet je je laptop het raam/de auto uit gooien en jezelf erachter aan.
Ja hoor, dan moet je een AppleStation kopen, voor 400 euro. Maar daar heb je nog maar 1 zijkant gedekt. Om goed te dokken heb je ook de AppleExtendedStation a 600 euro nodig.BikkelZ schreef op donderdag 06 maart 2014 @ 20:38:
Hier iemand wel eens wat geprobeerd met Vuforia icm Unity 3D? Heb een spelletje gedownload wat ik wel goed vond werken maar het was bijna 800MB groot....dat was wel erg veel voor zo iets simpels.
[...]
Ook voor MacBooks?
Verwijderd
Er zijn geen docking stations voor MacBooks, heeft geen docking-connector. Maar als je een Thunderbolt-hub hebt, kan je alles aansluiten wat je wilt. Dan zit je dus met stroom en één thunderbolt-kabel.
Die Thunderbolt-hubs zijn nog wel achterlijk duur, dus ik heb 't met een USB-hub. Dus dan zit je met 3 stekkers die je er in moet doen, valt nog te overzien als je het mij vraagt.
Productie server ingericht, nog even laatste aanpassingen aan m'n webapp doen en ik weet weer van alles te slopen
-> Koffie! 
hmm, probleem lijkt zichzelf te hebben opgelost... raar
hmm, probleem lijkt zichzelf te hebben opgelost... raar
[ Voor 18% gewijzigd door Kobus Post op 06-03-2014 21:02 ]
No trees were harmed in the creation of this message, but several thousand electrons were mildly inconvenienced.
Is er niet.
Hangt samen met 1, daarnaast: corporate firewalls, iemand?2) committen voordat je weggaat
Kost de nodige euro's per jaar, veroorzaakt meer slijtage van je hardware en lost de problemen niet op.3) PC gewoon aan laten staan.
Bullshit.Als het je dan nog lukt om een bestand niet te hebben moet je je laptop het raam/de auto uit gooien en jezelf erachter aan.
Dit topic is gesloten.
![]()
Let op:
* zoals jullie weten gaan we tegenwoordig naar een nieuwe iteratie bij ~10k posts. 1 april (en dat is geen grap) gaan we over op het nieuwe deel! *
Dit topic is niet de plaats om te lopen helpdesken. De Coffee Corner is primair bedoeld als uitlaatklep voor iedereen in de Devschuur® en niet als vraagbaak.
* zoals jullie weten gaan we tegenwoordig naar een nieuwe iteratie bij ~10k posts. 1 april (en dat is geen grap) gaan we over op het nieuwe deel! *
Dit topic is niet de plaats om te lopen helpdesken. De Coffee Corner is primair bedoeld als uitlaatklep voor iedereen in de Devschuur® en niet als vraagbaak.