De Devschuur Coffee Corner - Iteratie 5 Vorige deel Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 86 ... 116 Laatste
Acties:
  • 268.584 views

Verwijderd

wsitedesign schreef op donderdag 06 maart 2014 @ 09:32:
Waar blijft een plaatje met popcorn? :+

Eens kijken wat ik vandaag op mijn stage ga doen.
Mag niet van Woy. :9

Net even een beperkt aantal posts uit het welbekende PHP-topic bekeken, toch fijn dat je kan zoeken in zo'n topic. Erg vermakelijk. :Y

• simon
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 28-12 23:42
Lang leve koffie... voor mijn werk moet ik met Concrete5 (php CMS) werken. Goede combo van heel slecht geprogrammeerd cms plus dat ik liever met ruby werk... :/ elke dag bug fixen, default cms pagina 200 queries. blij dat we hier goede koffie hebben

|>

• azerty
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 09:06
Waarom zou ik hier geen popcorn plaatje mogen posten? Daarmee reageer ik toch op niemand? :p

• spleethoven
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 24-01-2024
_Moe_ schreef op donderdag 06 maart 2014 @ 09:30:
[...]

Dan ga je toch gewoon naar Pinkpop, pukkelpop of ...! Festivals genoeg.
Werchter is naar mijn mening echt het meest onaangename festival van België.
Graspop, best pop? :p

Verwijderd

_Moe_ schreef op donderdag 06 maart 2014 @ 09:30:
[...]

Dan ga je toch gewoon naar Pinkpop, pukkelpop of ...! Festivals genoeg.
Werchter is naar mijn mening echt het meest onaangename festival van België.
Ik ben het met je eens hoor. Ik ben vorig jaar voor de eerste keer naar Werchter geweest nadat ik sinds 2007 altijd naar Pukkelpop ben geweest. Helaas kan ik dit jaar tijdens Pukkelpop geen vakantie krijgen (go-live) en is de affiche van Rock Werchter dit jaar echt briljant.

• spleethoven
Heeft er iemand een voorstel van een goed boek over GIT? Ik gebruik het nu wel, maar ik heb het gevoel dat ik een beter overzicht krijg als ik het eens allemaal uitgelegd krijg.

is http://git-scm.com/book bv iets?

Verwijderd

spleethoven schreef op donderdag 06 maart 2014 @ 09:48:
Heeft er iemand een voorstel van een goed boek over GIT? Ik gebruik het nu wel, maar ik heb het gevoel dat ik een beter overzicht krijg als ik het eens allemaal uitgelegd krijg.

Ik vond dit wel een leuk boek, gaat niet enkel over GIT en is gratis: Version Control by Example

• RayNbow
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 11:44

RayNbow

Kirika <3

Verwijderd schreef op donderdag 06 maart 2014 @ 09:50:
[...]

Ik vond dit wel een leuk boek, gaat niet enkel over GIT en is gratis: Version Control by Example
Vroeger kon je zelfs gratis paperback copies krijgen. :)

Ipsa Scientia Potestas Est
NNID: ShinNoNoir

• spleethoven
Spijtig dat dat nu niet meer mogelijk is :(

Verwijderd

RayNbow schreef op donderdag 06 maart 2014 @ 10:03:
[...]

Vroeger kon je zelfs gratis paperback copies krijgen. :)
Inderdaad. Ik heb er zo eentje en ik dacht dat het nog steeds het geval was maar blijkbaar shippen ze inderdaad niet meer: http://www.ericsink.com/entries/vcbe_print_edition_free.html

Verwijderd

spleethoven schreef op donderdag 06 maart 2014 @ 09:48:

Deze gast legt het visueel uit: YouTube: \[Linux.conf.au 2013] - Git For Ages 4 And Up
Prima te volgen alleen beetje geek(maar daar moet je in de devschuur geen probleem mee hebben :D )

[ Voor 0% gewijzigd door Verwijderd op 06-03-2014 10:09 . Reden: typo ]

• Alex)
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 12-12 21:27
Bij mij op m'n werk staan ook automaten van Maas, maar dan wel met verse bonen van een goed merk. Erg goede koffie :9

We are shaping the future

Verwijderd

Alex) schreef op donderdag 06 maart 2014 @ 10:13:
Bij mij op m'n werk staan ook automaten van Maas, maar dan wel met verse bonen van een goed merk. Erg goede koffie :9
In principe zal er uit zulke automaten gewoon goede koffie moeten komen inderdaad. Maar is wel sterk afhankelijk van o.a. de bonen, maling, afstelling van apparaat en hoe zorgvuldig de schoonmaak/onderhoud gedaan wordt.

• Hipska
  • Registratie: Mei 2008
  • Laatst online: 01-12 09:00
Arg, Maas automaten :( Als je thee besteld dan krijg je thee met druppels koffie aan de rand van je beker of soms zelfs in je beker. Bwek!

• Dido
  • Laatst online: 28-12 18:57

Dido

heforshe

Hipska schreef op donderdag 06 maart 2014 @ 10:45:
Arg, Maas automaten :( Als je thee besteld dan krijg je thee met druppels koffie aan de rand van je beker of soms zelfs in je beker. Bwek!
En terecht. Moet je maar geen thee bestellen!

Wat betekent mijn avatar?

• Caelorum
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 11:47
Verwijderd schreef op donderdag 06 maart 2014 @ 08:22:
[...]
Ik heb enkele maanden geleden ook eens Android Studio geprobeerd maar vond het niet echt lekker werken. Best gek aangezien het gebaseerd is op de sublieme IntelliJ :). Geef mij maar gewoon Eclipse met ADT tot dat er een fatsoenlijke versie van Android Studio bestaat.
Ik zou het even opnieuw proberen. Er is echt wel veel veranderd in de afgelopen 3 maanden. Moet wel bij zeggen dat het even wennen was en kan mij goed voorstellen dat als je Eclipse gewend bent dat het toch wel even omschakelen is. Kan mij echter totaal niet voorstellen dat Eclipse met ADT ook maar enigszins zo fijn werkt als Android Studio.

• Hydra
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 17-12 14:27
Dido schreef op donderdag 06 maart 2014 @ 10:52:
[...]

En terecht. Moet je maar geen thee bestellen!
Idd. Zelfs het apparaat vindt theedrinkers mietjes en probeert je subtiel te leren dat echte mannen koffie drinken.

https://niels.nu

• Firesphere
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 27-12 04:33

Firesphere

Yoshis before Hoshis

Hipska schreef op donderdag 06 maart 2014 @ 10:45:
Dat is om je te helpen. Het apparaat probeert het in ieder geval.

[ Voor 4% gewijzigd door Firesphere op 06-03-2014 11:00 ]

I'm not a complete idiot. Some parts are missing.
.Gertjan.: Ik ben een zelfstandige alcoholist, dus ik bepaal zelf wel wanneer ik aan het bier ga!

Verwijderd

Caelorum schreef op donderdag 06 maart 2014 @ 10:58:
[...]

Ik zou het even opnieuw proberen. Er is echt wel veel veranderd in de afgelopen 3 maanden. Moet wel bij zeggen dat het even wennen was en kan mij goed voorstellen dat als je Eclipse gewend bent dat het toch wel even omschakelen is. Kan mij echter totaal niet voorstellen dat Eclipse met ADT ook maar enigszins zo fijn werkt als Android Studio.
Ja, ik ben er wel van overtuigd dat Android Studio een mooi product is. Vorig jaar zag ik de presentatie op Google I/O en was ik best onder de indruk. Ik probeer het binnenkort nog wel eens :)

• JvdS
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 23-11 16:35
alienfruit schreef op woensdag 05 maart 2014 @ 22:47:
Gewoon RemObjects Oxygene C# gebruiken :-)
Interessant! Wat zijn jouw ervaringen hiermee tot nu toe?
Ik vraag me namelijk af of het mogelijk is om externe dll's gewoon te referencen in RemObjects projecten.

• Hipska
Ik drink sinds kort ook koffie, maar jullie zouden toch ook niet fijn vinden als er bijvoorbeeld melk of andere drank aan/in de beker hangt/zit?

• azerty
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 09:06
Hipska schreef op donderdag 06 maart 2014 @ 11:26:
Ik drink sinds kort ook koffie, maar jullie zouden toch ook niet fijn vinden als er bijvoorbeeld melk of andere drank aan/in de beker hangt/zit?
Moest het likeur of zo zijn zou ik er toch geen nee tegen zeggen hoor O-)

• Kayr
  • Registratie: Oktober 2008
  • Laatst online: 13-09 16:01
wsitedesign schreef op donderdag 06 maart 2014 @ 11:27:
[...]

Moest het likeur of zo zijn zou ik er toch geen nee tegen zeggen hoor O-)
Dat idee schoot mij inderdaad ook direct te binnen O-)

• Patriot
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 27-12 20:22

Patriot

Fulltime #whatpulsert

Mja, het probleem is dat koffie nogal sterk smaakt, dus een druppeltje thee in je koffie merk je niet*, andersom wel :P

* Denk ik, ik vind koffie niet te zuipen :P

[ Voor 16% gewijzigd door Patriot op 06-03-2014 11:30 ]

• Hipska
Ja, maar bijvoorbeeld melk in je koffie als je hem enkel zwart drinkt dan ofzo, dat wil je toch niet.

Of soep, of chocomelk, of ...

[ Voor 14% gewijzigd door Hipska op 06-03-2014 11:36 ]

• Firesphere

Firesphere

Yoshis before Hoshis

Hipska schreef op donderdag 06 maart 2014 @ 11:36:
Ja, maar bijvoorbeeld melk in je koffie als je hem enkel zwart drinkt dan ofzo, dat wil je toch niet.

Of soep, of chocomelk, of ...
1 druppel melk merk je niet hoor.

Het is zelfs wel goed, want de sterke zuren worden dan een beetje geneutraliseerd.

.Gertjan.: Ik ben een zelfstandige alcoholist, dus ik bepaal zelf wel wanneer ik aan het bier ga!

• .Gertjan.
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 17-02 21:20

.Gertjan.

Owl!

Firesphere schreef op donderdag 06 maart 2014 @ 11:37:
[...]

Het is zelfs wel goed, want de sterke zuren worden dan een beetje geneutraliseerd.
Wel in koud en warm water :X Sommige machines tappen ook water, als daar een druppel koffie of melk in dondert bederft het redelijk de smaak... :'(

The #1 programmer excuse for legitimately slacking off: "My code's compiling"
Firesphere: Sommige mensen verdienen gewoon een High Five. In the Face. With a chair.

• Firesphere

Firesphere

Yoshis before Hoshis

.Gertjan. schreef op donderdag 06 maart 2014 @ 11:46:
[...]

Wel in koud en warm water :X Sommige machines tappen ook water, als daar een druppel koffie of melk in dondert bederft het redelijk de smaak... :'(
Drink dan ook koffie in plaats van warm/koud water.

Stelletje watjes!

• CodeCaster
  • Niet online

CodeCaster

Can I get uhm...

Het wordt nu wel echt tijd om een dedicated developmentserver neer te zetten om de taken van m'n NAS wat te verlichten.

Ik kan nu niet meer scannen-naar-netwerkshare met de op m'n NAS aangesloten multifunctional, omdat de Samsung-software (die na een login 8)7 draait om de scanner te initialiseren) is stukgegaan door het installeren van een .NET-hotfix die wat zaken voor m'n TFS-builds fixte... 8)7

Een hobby mag wat kosten. :Y)

Zodra TFS niet bereikbaar is (reboot van NAS), hangt Visual Studio 2013 voor enkele minuten zodra je op een TFS-actie klikt (Compare in dit geval): witte waas over het scherm en "Not Responding" in de titelbalk. Slecht.

[ Voor 32% gewijzigd door CodeCaster op 06-03-2014 13:57 ]

https://oneerlijkewoz.nl
Op papier is hij aan het tekenen, maar in de praktijk...

• BikkelZ
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 24-11 23:24

BikkelZ

CMD+Z

Alex) schreef op woensdag 05 maart 2014 @ 23:06:
[...]

Brr, PhoneGap. Mijn ervaring met PhoneGap-apps is dat het stuk voor stuk lelijke apps zijn die er op geen enkel platform goed/native uit zien. Daarnaast was de performance ook nog eens een stuk minder dan die van native apps.
Gisteren de Easy Taxi App geprobeerd, ziet er meteen "raar" uit en het toetsenbord werkt helemaal niet meer zoals je gewend bent. Weer wél hele mooie technologie, je ziet gewoon meteen een hoop taxi's om je heen (mits je in een gebied woont waar veel taxi's rijden die aangesloten zijn) rijden, iedereen is gekoppeld via GPS en live zichtbaar op je kaart. Maar jammer dat je een soort van phone app binnen een kader krijgt op je iPad die ook nog eens net anders werkt als je gewend bent.

iOS developer

• Dido

Dido

heforshe

Firesphere schreef op donderdag 06 maart 2014 @ 11:37:

Of je merkt niets van die zuren die geneutraliseerd worden (en wat is er dan "zelfs wel goed" aan?), of je eerste zin snijdt geen hout.

• Merethil
  • Registratie: December 2008
  • Laatst online: 27-12 22:54
Dido schreef op donderdag 06 maart 2014 @ 12:32:
[...]

Of je merkt niets van die zuren die geneutraliseerd worden (en wat is er dan "zelfs wel goed" aan?), of je eerste zin snijdt geen hout.
Smaak en zuurtegraad hoeven niet direct verband met elkaar te hebben he!? Gaat volgens mij voornamelijk om de zuurtegraad van de koffie die je in je giet, dat is wat geneutraliseerd met een klein beetje melk.

• alienfruit
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 27-12 23:36

alienfruit

the alien you never expected

Firesphere schreef op donderdag 06 maart 2014 @ 11:00:
[...]

Dat is om je te helpen. Het apparaat probeert het in ieder geval.
Ja, dat heb je soms bij de hete chocolade ook. Dan moet ik altijd de helpdesk bellen om het te laten fiksen. Alleen dat duurt altijd langer dan wanneer de koffiedeel niet werkt. Koffie is ranzig :(

• Dido

Dido

heforshe

Merethil schreef op donderdag 06 maart 2014 @ 12:35:
Smaak en zuurtegraad hoeven niet direct verband met elkaar te hebben he!? Gaat volgens mij voornamelijk om de zuurtegraad van de koffie die je in je giet, dat is wat geneutraliseerd met een klein beetje melk.
Pardon? 1 van de vier (ok, 5) basissmaken is zuur. De zure smaak die je proeft is direct geralteerd aan de pH van wat je drinkt.

En ik heb een hoop gehoord over wat er allemaal slecht is aan koffie, maar dat het zuur in je koffie slecht zou zijn is wel een hele nieuwe. Ik gok dat je dan van sinaasappelsap meteen dood gaat?
Hell, je giet het naar binnen naar een omgeving met zoutzuur en een pH rond de 1. Het is eerder je "zure" koffie die je maagzuur neutraliseert dan dat de zuren in je koffie veel verschil gaan maken.

In de smaak daarentegen... we proeven zuur vrij aardig, hoor.

Verwijderd

Dido schreef op donderdag 06 maart 2014 @ 12:47:
[...]

Pardon? 1 van de vier (ok, 5) basissmaken is zuur. De zure smaak die je proeft is direct geralteerd aan de pH van wat je drinkt.

En ik heb een hoop gehoord over wat er allemaal slecht is aan koffie, maar dat het zuur in je koffie slecht zou zijn is wel een hele nieuwe. Ik gok dat je dan van sinaasappelsap meteen dood gaat?
Hell, je giet het naar binnen naar een omgeving met zoutzuur en een pH rond de 1. Het is eerder je "zure" koffie die je maagzuur neutraliseert dan dat de zuren in je koffie veel verschil gaan maken.

Dus de pH 2,8 van cola (volgens wiki) is ook alleen maar neutraliserend voor je maag? :Y

• Merethil
  • Registratie: December 2008
  • Laatst online: 27-12 22:54
Dido schreef op donderdag 06 maart 2014 @ 12:47:
[...]

Maagzuur is niet zo zuur als zoutzuur, trouwens. pH van maagzuur hangt ergens tussen de 1.5 en 3.5, da's toch een ander niveau dan zoutzuur.
Nergens wordt ook gezegd dat je dood zou gaan van het zuur, maar je krijgt een hoop minder zuurbranden als je pH-neutraler zou drinken en eten, wat wel weer fijn kan zijn :P

Hier wordt trouwens uitgelegd dat pH niet altijd direct de zure smaak bepaalt of beïnvloedt:
http://cooking.stackexcha...73/ph-and-sour-acid-taste

[ Voor 7% gewijzigd door Merethil op 06-03-2014 13:08 ]

• .oisyn
  • Laatst online: 01:36

.oisyn

Moderator Devschuur®

Demotivational Speaker

Merethil schreef op donderdag 06 maart 2014 @ 13:05:
Nergens wordt ook gezegd dat je dood zou gaan van het zuur, maar je krijgt een hoop minder zuurbranden als je pH-neutraler zou drinken en eten, wat wel weer fijn kan zijn :P
^^ dit. Of een druppeltje melk in de koffie uitmaakt waag ik te betwijfelen, maar het is natuurlijk onzin dat je geen last zou krijgen als je alleen maar dingen drinkt en eet die net zo zuur zijn als de inhoud van je maag. Normaal drink en eet je gemiddeld gezien namelijk dingen die veel basischer zijn. Door dingen te consumeren die net zo zuur zijn heeft dus het netto resultaat dat je veel meer last krijgt van die zuren dan normaal. Als ik de hele dag cola of sinaasappelsap drink dan merk ik dat echt wel.

[ Voor 5% gewijzigd door .oisyn op 06-03-2014 13:13 ]

Give a man a game and he'll have fun for a day. Teach a man to make games and he'll never have fun again.

• Patriot
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 27-12 20:22

Patriot

Fulltime #whatpulsert

Rennie's ftw.

• .oisyn

.oisyn

Moderator Devschuur®

Demotivational Speaker

Die van de kruidvat zijn echt veel beter imho :)

[ Voor 10% gewijzigd door .oisyn op 06-03-2014 13:15 ]

Give a man a game and he'll have fun for a day. Teach a man to make games and he'll never have fun again.

• Dido

Dido

heforshe

Verwijderd schreef op donderdag 06 maart 2014 @ 12:54:
Dus de pH 2,8 van cola (volgens wiki) is ook alleen maar neutraliserend voor je maag? :Y
In sommige gevallen dus wel (Iemand verbetert me hier dat pH van de maag tussen de 1,5 en 3,5) ligt. Dus inderdaad, als je maag op 1,5 zit en je drinkt cola, dan wordt het minder zuur in je maag.
Merethil schreef op donderdag 06 maart 2014 @ 13:05:
Maagzuur is niet zo zuur als zoutzuur, trouwens. pH van maagzuur hangt ergens tussen de 1.5 en 3.5, da's toch een ander niveau dan zoutzuur.
Pardon? Zoutzuur is een oplossing van een gas (HCl) in water. Afhankelijk van de concentratie, varieert de pH. Je maagzuur is van _exact_ hetzelfde niveau als zoutzuur, want zoutzuur is nou net wat je maagzuur zuur maakt.
Dat is ook nog maar de vraag. Dan zou je therorie nergens last van moeten hebben als je je maag op pH 7 kunt krijgen. Probeer eens natronloog.

ven googlen vertelt me dat de pH van koffie tussen de 5 en de 6.9 ligt, dus om je nou zrogen te gaan maken over de hoeveelheid zuur die je via je koffie binnenkrijgt... Ik vermoed dat de caffeine een groter effect heeft op je inwendige gestel.

Je zuurbrand komt niet zozeer door zuur wat je eet of drinkt, maar door een overproductie van zuur in je maag. Vandaar dat sommige mensen er veel meer last van hebben dan anderen.
Hier wordt trouwens uitgelegd dat pH niet altijd direct de zure smaak bepaalt of beïnvloedt:
http://cooking.stackexcha...73/ph-and-sour-acid-taste
Da's een interessante, ik ging ervan uit dat het de ionen waren die je proefde (H+), maar het zijn de anionen. Weer wat geleerd.

Maar goed, mijn punt was dat "je merkt er niets van" en "het is wel goed, want het neutraliseert zuren" niet beiden waar kunnen zijn. Sowieso heeft dat drupje melk weinig invloed op de pH van 0,2 liter koffie met een pH van tussen de 5 en 6,9.

• TheNephilim
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 18-12 12:14

TheNephilim

Wtfuzzle

Heb zelden zuurbranden! Gelukkig ook maar, vreselijk irritant is dat zeg.

---

Nice, ik moet weer een richtprijs maken voor een 'idee'. Kortom; een concept waarvoor nog niks uitgewerkt is. Alleen de grote lijnen zijn er, details vragen nog om invulling.

• incaz
  • Registratie: Augustus 2012
  • Laatst online: 15-11-2022
Dido schreef op donderdag 06 maart 2014 @ 13:38:
[...]
Da's een interessante, ik ging ervan uit dat het de ionen waren die je proefde (H+), maar het zijn de anionen. Weer wat geleerd.
Vreemd is dat trouwens, dan zou zout toch ook zuur moeten smaken? Dat splitst ook in Cl- ionen.

Never explain with stupidity where malice is a better explanation

Verwijderd

TheNephilim schreef op donderdag 06 maart 2014 @ 13:39:
Nice, ik moet weer een richtprijs maken voor een 'idee'. Kortom; een concept waarvoor nog niks uitgewerkt is. Alleen de grote lijnen zijn er, details vragen nog om invulling.
Je prijs kan toch net zo vaag zijn als het idee? :9

• Dido

Dido

heforshe

incaz schreef op donderdag 06 maart 2014 @ 13:42:
Vreemd is dat trouwens, dan zou zout toch ook zuur moeten smaken? Dat splitst ook in Cl- ionen.
Zou zoutzuur misschien zo aan zijn naam komen?

• Soundless
  • Registratie: November 2008
  • Laatst online: 29-10 16:54
TheNephilim schreef op donderdag 06 maart 2014 @ 13:39:
Heb zelden zuurbranden! Gelukkig ook maar, vreselijk irritant is dat zeg.

---

"Afhankelijk van de details zal het tussen de €1000 en €100.000 kosten."
Zo dek je het wel redelijk af denk ik zo

• Hydra
Dido schreef op donderdag 06 maart 2014 @ 14:02:
Zou zoutzuur misschien zo aan zijn naam komen?
Nee, dat komt van de manier waarop het vroeger gemaakt werd. Zout (NaCl) + zwavelzuur (H2SO4) => zoutzuur (HCl) + andere meuk.

• TheNephilim

TheNephilim

Wtfuzzle

Verwijderd schreef op donderdag 06 maart 2014 @ 13:50:
[...]

Je prijs kan toch net zo vaag zijn als het idee? :9
Eensch! :p Toch wil ik proberen nog een klein beetje serieus met de klant om te gaan :+

Ze hebben gewoon geen idee hoe ze hun idee als 'website' (de website is de core-business) voor zich moeten zien. Dus moeten we hun idee toch in grote lijnen zelf omzetten naar een interactieve website.
Soundless schreef op donderdag 06 maart 2014 @ 14:02:
[...]

"Afhankelijk van de details zal het tussen de €1000 en €100.000 kosten."
Zo dek je het wel redelijk af denk ik zo
Haha, ja ik ga gewoon eens bekijken wat er ongeveer gemaakt moet worden, reken daar een prijs voor uit en gooi er dan 20-25% bovenop.

• _Moe_
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 25-12 06:29
TheNephilim schreef op donderdag 06 maart 2014 @ 14:22:
Haha, ja ik ga gewoon eens bekijken wat er ongeveer gemaakt moet worden, reken daar een prijs voor uit en gooi er dan 20-25% bovenop.
Lijkt me een verstandige beslissing! Geef natuurlijk ook wel aan wat deze prijs nu juist dekt, voor het geval dat hun beeld van een site vele malen groter is dan dat jij hem in gedachte had.

RTFM!

• TheNephilim

TheNephilim

Wtfuzzle

_Moe_ schreef op donderdag 06 maart 2014 @ 14:32:
[...]

Lijkt me een verstandige beslissing! Geef natuurlijk ook wel aan wat deze prijs nu juist dekt, voor het geval dat hun beeld van een site vele malen groter is dan dat jij hem in gedachte had.
Inderdaad, moet wel even noemen wat er dan voor die prijs gemaakt word. Het is een richtprijs, die ze nodig hebben om te beslissen of het project überhaupt gemaakt kan worden.. Ze zijn volgens mij aan het kijken wat een eerste opzet gaat kosten, met marketing, we website en andere benodigdheden.

• BikkelZ
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 24-11 23:24

BikkelZ

CMD+Z

LOL, de ingebouwde webmastertool in Firefox heeft het gewoon over een "Vakkenmodel". Mien woar is mien webstek? :D

iOS developer

Verwijderd

TheNephilim schreef op donderdag 06 maart 2014 @ 14:22:
[...]

Eensch! :p Toch wil ik proberen nog een klein beetje serieus met de klant om te gaan :+

Ze hebben gewoon geen idee hoe ze hun idee als 'website' (de website is de core-business) voor zich moeten zien. Dus moeten we hun idee toch in grote lijnen zelf omzetten naar een interactieve website.

[...]

Ik zou toch voordat je uberhaupt een offerte de deur uit knalt eerst eens met de klant gaan zitten. Als hun niet weten wat ze willen zul je dat toch eerst duidelijk moeten krijgen(jij bent de professional, en kunt de klant daarin helpen)? Je kunt daar prima wat consult-uren voor rekenen. Zometeen zit die klant met een website waar ze eigenlijk geen ruk aan hebben :+

[ Voor 1% gewijzigd door Verwijderd op 06-03-2014 14:39 . Reden: eerste bericht zou negatief opgevat kunnen worden ]

• TheNephilim

TheNephilim

Wtfuzzle

Verwijderd schreef op donderdag 06 maart 2014 @ 14:38:
[...]

Ik zou toch voordat je uberhaupt een offerte de deur uit knalt eerst eens met de klant gaan zitten. Als hun niet weten wat ze willen zul je dat toch eerst duidelijk moeten krijgen(jij bent de professional)? Je kunt daar prima wat consult-uren voor rekenen. Zometeen zit die klant met een website waar ze eigenlijk geen ruk aan hebben :+
Misschien heb ik dat niet helemaal duidelijk gemaakt; maar het betreft in eerste instantie een richtprijs. Zo kunnen ze de haalbaarheid (op financieel gebied) van het project onderzoeken.

Uiteraard zal er in een later stadium een concept en passende prijs komen. Nu ga ik gewoon wat er besproken is omzetten in een 'skelet' concept en daar grof even een prijs aan hangen.

Het gaat niet om een miljoenen project hoor :+ Zal nog even laten weten welk bedrag eruit komt.

Verwijderd

TheNephilim schreef op donderdag 06 maart 2014 @ 14:42:
[...]

Misschien heb ik dat niet helemaal duidelijk gemaakt; maar het betreft in eerste instantie een richtprijs. Zo kunnen ze de haalbaarheid (op financieel gebied) van het project onderzoeken.

Uiteraard zal er in een later stadium een concept en passende prijs komen. Nu ga ik gewoon wat er besproken is omzetten in een 'skelet' concept en daar grof even een prijs aan hangen.

Het gaat niet om een miljoenen project hoor :+ Zal nog even laten weten welk bedrag eruit komt.
Dat had ik er inderdaad niet uit opgemaakt, maar snap het nu idd.
Nu maar hopen dat je duim groot genoeg is :+

• .oisyn

.oisyn

Moderator Devschuur®

Demotivational Speaker

.oisyn schreef op dinsdag 04 maart 2014 @ 21:46:
Nieuwbouwhuis, is pas februari volgend jaar klaar. Huidige huis is gisteren in de verkoop gegaan, 4 bezichtegingen gehad, 3 boden uitgebracht gekregen waarvan één 5% boven de vraagprijs. Niets mis mee hoor die huizenmarkt :Y)
Bod geaccepteerd van €256.256,14 *O*. Pakweg 20k boven de vraagprijs 8)7

Verwijderd

.oisyn schreef op donderdag 06 maart 2014 @ 15:01:
[...]

Die 14 cent doet het hem wel.

• Otherside1982
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 28-12 19:39
Verwijderd schreef op donderdag 06 maart 2014 @ 15:02:
[...]

Die 14 cent doet het hem wel.
Die vind ik dan weer jammer, 256.256 is zo'n mooi rond getal :+

• .oisyn

.oisyn

Moderator Devschuur®

Demotivational Speaker

Jammer dat ze niet 256.128,64 hebben gedaan :P

• Dido

Dido

heforshe

.oisyn schreef op donderdag 06 maart 2014 @ 15:03:
Stel het voor, ze willen vast wel iets minder betalen 8)7

• .oisyn

.oisyn

Moderator Devschuur®

Demotivational Speaker

Ja dat zat ik ook net te denken :+

• TheNephilim

TheNephilim

Wtfuzzle

[...]

Gefeliciteerd! *O*

• Caelorum
.oisyn schreef op donderdag 06 maart 2014 @ 15:05:
Ja dat zat ik ook net te denken :+
Hoe erg ben je als je dat gaat voorstellen :o

• Intru
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 14-12 20:37
[...]

Dat compenseert die bitcoins weer een beetje :+ Grats!

• Firesphere

Firesphere

Yoshis before Hoshis

.oisyn schreef op donderdag 06 maart 2014 @ 15:03:
Je kan anders altijd nog € 512.256,128 proberen?

• Hydra
Feli oisyn! Waar in Utrecht zit je eigenlijk? Puur nieuwsgierigheid.

• Korben
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 14-11 13:15

Korben

() => {};

Firesphere schreef op donderdag 06 maart 2014 @ 15:08:
[...]

Je kan anders altijd nog &eur; 512.256,128 proberen?
Je kunt ook proberen niet zo fancy te doen en gewoon € te gebruiken. :+

.oisyn: Échte programmeurs haten PHP met een passie. Ben jij soms geen echte programmeur?

• Firesphere

Firesphere

Yoshis before Hoshis

Korben schreef op donderdag 06 maart 2014 @ 15:13:
[...]

Je kunt ook proberen niet zo fancy te doen en gewoon € te gebruiken. :+
Maar die weet ik niet uit m'n hoofd

• Robbiedobbie
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 28-12 14:50
Firesphere schreef op donderdag 06 maart 2014 @ 15:15:
[...]

Maar die weet ik niet uit m'n hoofd
ctrl+alt+5 in windows ;)

• TheDevilOnLine
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 18-11 16:17
Gewoon rechter alt + 5 is genoeg hoor...

• Firesphere

Firesphere

Yoshis before Hoshis

∞????

• .oisyn

.oisyn

Moderator Devschuur®

Demotivational Speaker

Hydra schreef op donderdag 06 maart 2014 @ 15:13:
Feli oisyn! Waar in Utrecht zit je eigenlijk? Puur nieuwsgierigheid.
Rivierenwijk :)

• Intru
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 14-12 20:37
Dat zijn wel heel veel euro's! ;)

• Robbiedobbie
TheDevilOnLine schreef op donderdag 06 maart 2014 @ 15:16:
[...]

Gewoon rechter alt + 5 is genoeg hoor...
Dat is omdat windows zelf bijna geen onderscheid kan maken tussen rechter alt, en linker ctrl + alt. De enige manier voor een applicatie (bijv. een game) om onderscheid te maken, is door een hele specifieke input api in win32 te gebruiken. Niet iets wat je dagelijks wil doen, waardoor andere programma's die toets gewoon als ctrl + alt beschouwen... :(

• Douweegbertje
  • Laatst online: 28-12 00:21

Douweegbertje

Wat kinderachtig.. godverdomme

google euro sign, copy pasta. done.

Verwijderd

Dit.
Maar ctrl-alt-5 doet het blijkbaar ook: €€€€€€. Kewl.

• StM
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 07:41

StM

nope: 5

• Caelorum
Robbiedobbie schreef op donderdag 06 maart 2014 @ 15:17:
[...]
Dat is omdat windows zelf bijna geen onderscheid kan maken tussen rechter alt, en linker ctrl + alt. [...]
Het is anders:
[...]Originally, US PC keyboards (specifically, the US 101-key PC/AT keyboards) did not have an AltGr key, since that was relevant to only non-US markets; they simply had "left" and "right" Alt keys.

The right Alt key is usually an equivalent of the AltGr key, as both of them share the same scancode and are indistinguishable by software. However, on some keyboards it may not be the case, or (most often on laptop keyboards) the right Alt key may be missing altogether. To allow the specific functionality of AltGr when typing non-English text on such keyboards, Windows began to allow it to be emulated by pressing the Alt key together with the Control key:
^ Ctrl+⎇ Alt ≈ AltGr[...]
De rechter "alt" is dan ook gewoon AltGr en niet een gewone Alt. Maar omdat veel toetsenborden het gewoon als een alt hebben heeft Microsoft maar een extra set gemaakt. Control+Alt gedraagt zich dus niet als Control+Alt en AltGr gedraagt zich gewoon zoals het hoort.

[ Voor 14% gewijzigd door Caelorum op 06-03-2014 15:24 ]

• Otherside1982
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 28-12 19:39
Ctrl+Alt+e of AltGr+e op een Belgisch azerty toetsenbord, veel logischer toch omdat bij de E te steken :p

• ZaZ
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 21-12 00:53

ZaZ

Tweakers abonnee

alt indrukken en dan op numpad 0128 en dan alt weer los.

Lekker op de bank

• Korben

Korben

() => {};

Lol, dat zijn ontzettend veel te veel toetsaanslagen om zoiets simpels te doen. Alt-Gr+5 of Alt+0128. Done.

.oisyn: Échte programmeurs haten PHP met een passie. Ben jij soms geen echte programmeur?

• Robbiedobbie
Caelorum schreef op donderdag 06 maart 2014 @ 15:22:
[...]

Het is precies andersom

[...]
Ja, echter heeft windows het krom geimplementeerd. Wanneer je in de win32 api keys probeert af te vangen, zul je zien dat rechter alt niet als rechter alt, maar als ctrl + alt gemapped wordt. Dat is waar ik het nu over heb, niet over de gebruiksdoeleinden, want die zullen ongetwijfeld zijn zoals wikipedia stelt ;)

• Douweegbertje
  • Laatst online: 28-12 00:21

Douweegbertje

Wat kinderachtig.. godverdomme

Het was ook als grapjuh bedoeld...

• Firesphere

Firesphere

Yoshis before Hoshis

OSX kan geen euroteken typen.

Verwijderd

Otherside1982 schreef op donderdag 06 maart 2014 @ 15:22:
Ctrl+Alt+e of AltGr+e op een Belgisch azerty toetsenbord, veel logischer toch omdat bij de E te steken :p
Ctrl+Alt+e geeft mij é. :?

• Caelorum
Robbiedobbie schreef op donderdag 06 maart 2014 @ 15:24:
[...]
Ja, echter heeft windows het krom geimplementeerd. Wanneer je in de win32 api keys probeert af te vangen, zul je zien dat rechter alt niet als rechter alt, maar als ctrl + alt gemapped wordt. Dat is waar ik het nu over heb, niet over de gebruiksdoeleinden, want die zullen ongetwijfeld zijn zoals wikipedia stelt ;)
Dat ligt dus waarschijnlijk geheel aan het toetsenbord. De mijne heeft bijv. wel een AltGr knop en zal het ongetwijfeld ook als AltGr en niet als Alt uitsturen waardoor emuleren/mappen compleet overbodig is.

[ Voor 3% gewijzigd door Caelorum op 06-03-2014 15:28 ]

• Korben

Korben

() => {};

Otherside1982 schreef op donderdag 06 maart 2014 @ 15:22:
Juist, want waarom zou je het Euroteken niet, net als alle andere leestekens, bij een cijfer of een toets met een ander leesteken stoppen? Dat zou immers logisch zijn.

Verwijderd

€€€€€
alt+2

• Alex)
  • Laatst online: 12-12 21:27
Shift-Alt-2 op mijn Mac (beetje vreemde toetsindeling)

We are shaping the future

• .oisyn

.oisyn

Moderator Devschuur®

Demotivational Speaker

That reminds me, ik moet nog altijd eens mijn custom keyboard layout uitbreiden met een £ onder AltGr-4

Verwijderd

.oisyn schreef op donderdag 06 maart 2014 @ 15:27:
That reminds me, ik moet nog altijd eens mijn custom keyboard layout uitbreiden met een £ onder AltGr-4
Hoe sync jij je custom keyboard layout tussen verschillende systemen / OSes?

• .oisyn

.oisyn

Moderator Devschuur®

Demotivational Speaker

Ik sync niets, MS Keyboard Layout Creator genereert gewoon een .msi installer package voor Windows.

Verwijderd

Alex) schreef op donderdag 06 maart 2014 @ 15:27:
[...]

Shift-Alt-2 op mijn Mac (beetje vreemde toetsindeling)
Dan heb jij vast de Engelse indeling, ik heb op m'n Mac altijd gewoon Nederlandse indeling. :Y

• .oisyn

.oisyn

Moderator Devschuur®

Demotivational Speaker

Nederlandse indeling? *brrrr*

Afbeeldingslocatie: http://frontype.com/keyboarding/540px-Nederlandse-toetsenbordindeling.svg.png

.edit: oeps verkeerde url gecopypaste :P

[ Voor 50% gewijzigd door .oisyn op 06-03-2014 15:39 ]

• Chris7
  • Registratie: Maart 2011
  • Niet online
Kan iemand F.West even roepen? Dit is nou net zo'n onderwerp voor hem :+ .

Verwijderd

.oisyn schreef op donderdag 06 maart 2014 @ 15:38:

[afbeelding]

We hebben het over Macs hè, die wijken (in dit geval gelukkig) af... :+

Afbeeldingslocatie: http://cloud.h-dev.nl/image/2E352V3p1d30/Dutch.png
edit: geresizede GIF met indexed colors ziet er natuurlijk niet uit... :9

[ Voor 20% gewijzigd door Verwijderd op 06-03-2014 15:48 ]

• PrisonerOfPain
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 23-12 15:42
.oisyn schreef op donderdag 06 maart 2014 @ 15:38:

[afbeelding]

Zweeds is anders ook behoorlijk kut:

Afbeeldingslocatie: http://upload.wikimedia.org/wikipedia/commons/thumb/e/e0/KB_Sweden.svg/500px-KB_Sweden.svg.png

[ Voor 8% gewijzigd door PrisonerOfPain op 06-03-2014 15:43 ]

• .oisyn

.oisyn

Moderator Devschuur®

Demotivational Speaker

Heb jij niet gewoon een US keyboard op je bureau?

• Robbiedobbie
Ik ben er best wel blij mee dat we hier in nederland niet de nederlandse maar de us-international toetsenborden gebruiken. Ik moet er niet aan denken later op een ander toetsenbord te moeten werken, en dan is us-international een voordeel. Die is het meest gebruikt overal :D

• PrisonerOfPain
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 23-12 15:42
.oisyn schreef op donderdag 06 maart 2014 @ 15:44:
Heb jij niet gewoon een US keyboard op je bureau?
Gelukkig wel, alleen de eerste week heb ik zonder gezeten. Maar goed, genoeg collegas met een zweedse indeling.

[ Voor 10% gewijzigd door PrisonerOfPain op 06-03-2014 15:45 ]

Verwijderd

Afbeeldingslocatie: http://upload.wikimedia.org/wikipedia/commons/thumb/2/25/KB_United_States_Dvorak.svg/400px-KB_United_States_Dvorak.svg.png

Edit: Had ook de verkeerde afbeelding gebruikt :p

[ Voor 34% gewijzigd door Verwijderd op 06-03-2014 15:46 ]

• Thorchy
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 16-12 10:03
Geef mij maar de gewone Dvorak. Heb wel een lichtjes aangepaste versie voor de Franse tekens.

Why do we tell you to turn it off and on again? Because we don't have the slightest clue what's wrong with it, and it's really easy to induce coma in computers and have their built-in team of automatic doctors try to figure it out for us.

Pagina: 1 ... 86 ... 116 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
* zoals jullie weten gaan we tegenwoordig naar een nieuwe iteratie bij ~10k posts. 1 april (en dat is geen grap) gaan we over op het nieuwe deel! *

Dit topic is niet de plaats om te lopen helpdesken. De Coffee Corner is primair bedoeld als uitlaatklep voor iedereen in de Devschuur® en niet als vraagbaak.