Thanks! En als jij zegt dat iets goed is, dan moet het dat ook wel zijnFiresphere schreef op donderdag 27 februari 2014 @ 21:20:
[...]
DM maar als je vragen hebt
Om onduidelijke reden, misschien heeft het iets te maken met bijvoorbeeld waar ik goed in ben, maar ik sta in de Silverstripe developers lijst
En ja, het is echt gigantisch veel beter.
PHP heeft een vrij belabberde API. Er zijn continue functies met de raarste namen toegevoegd aan de taal en er is absoluut geen consistentie tussen functienamen (strpos vs str_replace bv) en parameters (strpos(haystack, needle) vs in_array(needle, haystack)). Echter is er een PHP6 ideas pagina op de wiki waarbij ze o.a. aangeven om dit eens een keer gaan op te lossen. Daarnaast staan er nog andere zeer wenselijke features, zoals properties support, zoals .NET heeft, annotations in de taal (zoals "Doctrine annotations" nu ook al werkt op basis van het parsen van de PHPDoc comments), een ingebouwde JIT compiler, en last but not least Unicode ondersteuning.syl765 schreef op donderdag 27 februari 2014 @ 20:17:
Is PHP dan echt zo slecht?
Ik wil na vele jaren unix systeembeheer gedaan te hebben mij dan toch eens wat meer gaan verdiepen in het maken van web applicaties. Nu heb ik gekozen om gebruik te gaan maken van django en python.
Ben nu bezig met les 4 van de django tutorial , dus het schiet op
Ik heb dus heel lang zitten twijfelen tussen PHP en Python/Django en uiteindelijk gekozen voor het laatste.
Waarom ik gekozen heb voor python/django is toch de vaak hele negatieve uitlatingen over PHP.
Maar als iets heel slecht is, dan kan het toch niet zo zijn dat het merendeel er dan toch gebruik van maakt? ( aan de andere kant Microsoft Windows bewijst ook het tegendeel).
Ik hoop dat ik de juiste keuze heb gemaakt.
gr
Op het moment dat ze dit doorvoeren, en dan vooral het opruimen van de API/alles OO maken en unicode ondersteuning, is de taal weer echt stukken beter.
Maar zoals ook al is aangegeven, PHP heeft niet alleen een slecht imago door de taal an sich, maar ook doordat het een relatief eenvoudige taal is (losely typed, etc, etc). Daardoor zijn er ook veel hobbyisten(/prutsers) die 2 regels PHP code schrijven en meteen denken dat ze een expert erin zijn. Vervolgens gaan ze hun kennis/braddelwerk op het internet delen met als gevolg dat er steeds meer van deze hobbyisten bijkomen. Doordat ze leren van tutorials of code voorbeelden die vol bad practices zitten.
Het is wel 1 van de beste frameworks die ik ken ja.Chris7 schreef op donderdag 27 februari 2014 @ 21:23:
[...]
Thanks! En als jij zegt dat iets goed is, dan moet het dat ook wel zijn.
Het probleem is vooral die wordpress gekken, die een WP-plugin maken die echt het ergste in de mens naar boven halen.RobertMe schreef op donderdag 27 februari 2014 @ 21:25:
[...]
PHP heeft een vrij belabberde API. Er zijn continue functies met de raarste namen toegevoegd aan de taal en er is absoluut geen consistentie tussen functienamen (strpos vs str_replace bv) en parameters (strpos(haystack, needle) vs in_array(needle, haystack)). Echter is er een PHP6 ideas pagina op de wiki waarbij ze o.a. aangeven om dit eens een keer gaan op te lossen. Daarnaast staan er nog andere zeer wenselijke features, zoals properties support, zoals .NET heeft, annotations in de taal (zoals "Doctrine annotations" nu ook al werkt op basis van het parsen van de PHPDoc comments), een ingebouwde JIT compiler, en last but not least Unicode ondersteuning.
Op het moment dat ze dit doorvoeren, en dan vooral het opruimen van de API/alles OO maken en unicode ondersteuning, is de taal weer echt stukken beter.
Maar zoals ook al is aangegeven, PHP heeft niet alleen een slecht imago door de taal an sich, maar ook doordat het een relatief eenvoudige taal is (losely typed, etc, etc). Daardoor zijn er ook veel hobbyisten(/prutsers) die 2 regels PHP code schrijven en meteen denken dat ze een expert erin zijn. Vervolgens gaan ze hun kennis/braddelwerk op het internet delen met als gevolg dat er steeds meer van deze hobbyisten bijkomen. Doordat ze leren van tutorials of code voorbeelden die vol bad practices zitten.
I'm not a complete idiot. Some parts are missing.
.Gertjan.: Ik ben een zelfstandige alcoholist, dus ik bepaal zelf wel wanneer ik aan het bier ga!
Zijn we weer op PHP aan het haten? Zo slecht is het echt niet.
Originally, a hacker was someone who makes furniture with an axe.
Mja los van dat ben ik ook van mening dat mensen die vanuit .NET / C++ / C## / JAVA w/e komen een "haat" aan PHP hebben puur omdat het erg losjes is. Die zijn niet gewent dat je een functie die 3 parameters heeft, met 2 kan aanroepen (om maar even een krom/stom voorbeeld te geven).RobertMe schreef op donderdag 27 februari 2014 @ 21:25:
[...]
Af en toe ben ik van mening dat een -goede- PHP programmeur, een grotere skillset heeft dan iemand die iets maakt in een andere taal. Immers als je zelfs zonder "hulp en restricties" perfecte PHP code kunt maken, ben je haast wel goed
How how how, Er wordt kritiek gegeven op PHP. En volgensmij gebeurd dat voornamelijk door mensen die dagelijks in PHP werken (Firesphere, ik bv).Biersteker schreef op donderdag 27 februari 2014 @ 21:31:
Zijn we weer op PHP aan het haten? Zo slecht is het echt niet.
Dat is inderdaad ook wat ik bedoel. Hobbyisten die iets in elkaar draaien en het meteen met iedereen delen en het populair/vaker gebruikt wordt. Hierboven stond ook ergens een comment dat WP goed werkt tot 100 plugins, maar dat ligt natuurlijk ook volledig aan de kwaliteit van de plugin. Misschien kun je 100 slechte plugins draaien, maar 1000 plugins gemaakt door "professionals", die PHP en WP door en door kennen.Firesphere schreef op donderdag 27 februari 2014 @ 21:29:
[...]
Het probleem is vooral die wordpress gekken, die een WP-plugin maken die echt het ergste in de mens naar boven halen.
Bij Magento waar ik een tijd mee/voor gewerkt hebt zag je dat ook. Sommige plugins waren van hoge(re) kwaliteit, andere opende je de code van en dacht je "no way, dat ga ik zelf maken want dat kan 10x zo snel".
Ja, ik moet dagelijks met PHP werken. Ook met Python en Java, en als zou mogen kiezen, is PHP heel snel weg.RobertMe schreef op donderdag 27 februari 2014 @ 21:37:
[...]
How how how, Er wordt kritiek gegeven op PHP. En volgensmij gebeurd dat voornamelijk door mensen die dagelijks in PHP werken (Firesphere, ik bv).
PHP is niet verkeerd, de mensen die het toepassen zitten fout.
.Gertjan.: Ik ben een zelfstandige alcoholist, dus ik bepaal zelf wel wanneer ik aan het bier ga!
Nee hoor. Ik val onder die omschrijving, maar heb vroeger veel in PHP gedaan, ook professioneel, en vind het in verhouding tot bijv. C# en Java gewoon een onconsistente kuttaal. Dat heeft niks te maken met het loosly typed zijn; dat zijn zoveel talen.Douweegbertje schreef op donderdag 27 februari 2014 @ 21:35:
Mja los van dat ben ik ook van mening dat mensen die vanuit .NET / C++ / C## / JAVA w/e komen een "haat" aan PHP hebben puur omdat het erg losjes is. Die zijn niet gewent dat je een functie die 3 parameters heeft, met 2 kan aanroepen (om maar even een krom/stom voorbeeld te geven).
Een inconsistente taal nodigt ook niet echt uit mooie consistente code te schrijven.Firesphere schreef op donderdag 27 februari 2014 @ 21:41:
PHP is niet verkeerd, de mensen die het toepassen zitten fout.
[ Voor 17% gewijzigd door Hydra op 27-02-2014 21:43 ]
https://niels.nu
Om in te haken op de discussie over CMS; mijn favoriet is denk ik toch wel MODx. Een minder bekend CMS (CMF moet ik eigenlijk zeggen, maarja) maar echt geweldig prettig om in te werken naar mijn mening.
Ik heb daarnaast ervaring met Drupal en Wordpress. Mensen moeten echt stoppen met Wordpress inzetten als CMS en Drupal zit misschien wat professioneler in elkaar (en heeft een grotere community).
MODx werkt met SMARTY en komt standaard volledig kaal zonder enige bloated html shit. Je hebt echt volledige controle over de code die er uit komt, wat het super handig maakt. Pagina's zijn uit te breiden met Template Variabelen, zodat je extra data kwijt kan.
Ik heb daarnaast ervaring met Drupal en Wordpress. Mensen moeten echt stoppen met Wordpress inzetten als CMS en Drupal zit misschien wat professioneler in elkaar (en heeft een grotere community).
MODx werkt met SMARTY en komt standaard volledig kaal zonder enige bloated html shit. Je hebt echt volledige controle over de code die er uit komt, wat het super handig maakt. Pagina's zijn uit te breiden met Template Variabelen, zodat je extra data kwijt kan.
In PHP krijg je daarvoor ook een notice (ok, geen compile error), en daarnaast kennen die talen ook default parameters en/of method overloading. Waar PHP het laatste weer niet ondersteund.Douweegbertje schreef op donderdag 27 februari 2014 @ 21:35:
[...]
Mja los van dat ben ik ook van mening dat mensen die vanuit .NET / C++ / C## / JAVA w/e komen een "haat" aan PHP hebben puur omdat het erg losjes is. Die zijn niet gewent dat je een functie die 3 parameters heeft, met 2 kan aanroepen (om maar even een krom/stom voorbeeld te geven).
Andere talen hebben weer andere voordelen/features, die PHP weer niet heeft. Met zowel werk als hobby ervaring in zowel PHP als ASP.NET MVC (C#). Moet ik toch eerlijk bekennen dat ik C# als taal stukken beter vind dan. PHP maakt je regelmatig het leven erg zuur, waar C#/.NET vaker veel stricter en logischer is. Bv dat je in PHP geen errors kunt afvangen. Soms krijg je een error (error/warning/notice/...), soms krijg je een exceptions, soms krijg je een "onverwacht" resultaat, etc. Bij andere talen weet je gewoon precies waar je aan toe bent. Doe je iets fout, krijg je gewoon een exception die je kunt afvangen als je dat wilt, in plaats van dat je zelf waardes moet gaan controleren of met @jes moet gaan werken om errors te silencen. Perfecte code in schrijven in PHP lijkt mij dan ook gewoon niet mogelijk. Als goede programmeur kun je "perfecte PHP code" schrijven, maar ik denk dat perfecte C#, Java, C++, ... code daar nog altijd boven blijft staan.Af en toe ben ik van mening dat een -goede- PHP programmeur, een grotere skillset heeft dan iemand die iets maakt in een andere taal. Immers als je zelfs zonder "hulp en restricties" perfecte PHP code kunt maken, ben je haast wel goed
nja fair enough, persoonlijk heb ik nooit iets gehad van "oh wat mist PHP een consistentie". Voor elk "ding" valt wel een functie te verzinnen. Kun je misschien een voorbeeld noemen? Gewoon dat ik je misschien snap.Hydra schreef op donderdag 27 februari 2014 @ 21:41:
[...]
Nee hoor. Ik val onder die omschrijving, maar heb vroeger veel in PHP gedaan, ook professioneel, en vind het in verhouding tot bijv. C# en Java gewoon een onconsistente kuttaal. Dat heeft niks te maken met het loosly typed zijn; dat zijn zoveel talen.
[...]
Een inconsistente taal nodigt ook niet echt uit mooie consistente code te schrijven.
Waarom wil je dat "zo" afvangen? Als je je PHP code goed test, en je code ook in orde is, vang je alles netjes op in je code. Een error/warning of w/e betekend gewoon dat je iets fout hebt gedaan. Daarom zet ik bijvoorbeeld in de dev omgeving alles aan qua foutmeldingen, en mocht er ooit iets doorheen skippen boeit dat niet, want in de prod omgeving staat alles uit qua fouten.RobertMe schreef op donderdag 27 februari 2014 @ 21:46:
[...]
In PHP krijg je daarvoor ook een notice (ok, geen compile error), en daarnaast kennen die talen ook default parameters en/of method overloading. Waar PHP het laatste weer niet ondersteund.
[...]
Andere talen hebben weer andere voordelen/features, die PHP weer niet heeft. Met zowel werk als hobby ervaring in zowel PHP als ASP.NET MVC (C#). Moet ik toch eerlijk bekennen dat ik C# als taal stukken beter vind dan. PHP maakt je regelmatig het leven erg zuur, waar C#/.NET vaker veel stricter en logischer is. Bv dat je in PHP geen errors kunt afvangen. Soms krijg je een error (error/warning/notice/...), soms krijg je een exceptions, soms krijg je een "onverwacht" resultaat, etc. Bij andere talen weet je gewoon precies waar je aan toe bent. Doe je iets fout, krijg je gewoon een exception die je kunt afvangen als je dat wilt, in plaats van dat je zelf waardes moet gaan controleren of met @jes moet gaan werken om errors te silencen. Perfecte code in schrijven in PHP lijkt mij dan ook gewoon niet mogelijk. Als goede programmeur kun je "perfecte PHP code" schrijven, maar ik denk dat perfecte C#, Java, C++, ... code daar nog altijd boven blijft staan.
Verder had ik hier in het begin ook wel moeite mee, maar tegenwoordig ontgaat mij vrijwel niets meer. Altijd kijken of waardes aanwezig zijn, true zijn of geset. Indien anders -> throw error.
[ Voor 57% gewijzigd door Douweegbertje op 27-02-2014 21:50 ]
Hoewel je gelijk hebt dat inconsistentie uitnodigt tot inconciedinges, is het meestal wel zo dat een goed framework dat afhandeld. En met goede kennis van de backend, komt goede code. Dit geldt niet alleen voor PHP, maar juist in andere talen zie je het effect van kennis overstijgd de mogelijkheden.Hydra schreef op donderdag 27 februari 2014 @ 21:41:
[...]
Nee hoor. Ik val onder die omschrijving, maar heb vroeger veel in PHP gedaan, ook professioneel, en vind het in verhouding tot bijv. C# en Java gewoon een onconsistente kuttaal. Dat heeft niks te maken met het loosly typed zijn; dat zijn zoveel talen.
[...]
Een inconsistente taal nodigt ook niet echt uit mooie consistente code te schrijven.
Ik denk dat je dan mijn voorbeeld van hierboven kunt pakken. strpos vs str_replace, bij de eerste beide delen van de naam zo aan elkaar geplakt, en bij de ander met een underscore gescheiden. Of strpos(haystack, needle) vs in_array(needle, haystack), waarbij de needle en haystack zijn omgedraaid. Dit zorgt ervoor dat je continue moet nadenken/documentatie erbij pakken/autocomplete van je IDE lezen. Doordat je niet van elke functie de parameter volgorde kunt onthouden, of de exacte schrijfwijze. Kijk je dan naar een echte OO taal, is het duidelijk dat "string".IndexOf een parameter heeft, de needle, en hetzelfde voor ["array"].Contains, ook daarbij is het logisch dat de eerste parameter de needle is.Douweegbertje schreef op donderdag 27 februari 2014 @ 21:47:
[...]
nja fair enough, persoonlijk heb ik nooit iets gehad van "oh wat mist PHP een consistentie". Voor elk "ding" valt wel een functie te verzinnen. Kun je misschien een voorbeeld noemen? Gewoon dat ik je misschien snap.
Een goed framework zorgt niet perse voor consistentie. Ja, het doet heel veel, maar de basis dingen gaan nog steeds mis. Tenzij je een framework gebruikt met een OO laag voor basis dingen als "string" "array", etc, etc. Om de verschillen in, nogmaals, strpos vs str_replace, af te vangen.Firesphere schreef op donderdag 27 februari 2014 @ 21:48:
[...]
Hoewel je gelijk hebt dat inconsistentie uitnodigt tot inconciedinges, is het meestal wel zo dat een goed framework dat afhandeld. En met goede kennis van de backend, komt goede code. Dit geldt niet alleen voor PHP, maar juist in andere talen zie je het effect van kennis overstijgd de mogelijkheden.
Edit:
In deze discussie nog niemand die tussendoor heeft gepost?
[ Voor 11% gewijzigd door RobertMe op 27-02-2014 21:53 ]
Ik begrijp werkelijk niet hoe je die zin kunt neerzetten. Ik heb er 1 projectje mee moeten doen bij een Drupal Cloudhosting-partij en heb uiteindelijk een loophole gevonden om mijn eigen code te kunnen injecten waardoor ik native PHP kon gebruiken. Wat een dramatisch systeem zeg, het heeft echt niks meer met PHP te maken als je gewoon een dot bestanden neer mikt in een mapje en elke functie met "hook_" laat beginnen zodat iedereen 10 modules diep er overheen kan pissen. Ik durf te wedden dat de gemiddele "Drupal developer" geen kaas heeft gegeten van design patterns of iets van de onderliggende logica weet. Of dat erg is, dat is een andere discussie maar iets als Drupal (en ook Joomla) geeft PHP imo best een slechte naam.Erwin537 schreef op donderdag 27 februari 2014 @ 21:43:
...en Drupal zit misschien wat professioneler in elkaar...
Zoiets alsDouweegbertje schreef op donderdag 27 februari 2014 @ 21:35:
[...]
C#:
1
2
3
4
| void Rant(string text, string mood = Moods.PissedOff, string user = "FireSphere") { SpamDevSchuur(rant, mood, user); } |
?
Maar eerlijk is eerlijk, als ik íéts wel miste uit PHP waren het wel die goddelijke default parameters. Van die suffe constructors of functies waarbij je vier keer op rij een net iets andere functiecall hebt om maar te voorkomen dat je crap als
C#:
door heel je code had lopen.1
| DoCrap("Nuttige parameter", 1, null, null, null); |
Of je hebt een enorm goed geheugen voor het onthouden van allerlei conflicterende manieren van dingen aanroepen die een mens niet productiever maken dan een fatsoenlijke IDE of een consistente API?Douweegbertje schreef op donderdag 27 februari 2014 @ 21:35:
[...]
Af en toe ben ik van mening dat een -goede- PHP programmeur, een grotere skillset heeft dan iemand die iets maakt in een andere taal. Immers als je zelfs zonder "hulp en restricties" perfecte PHP code kunt maken, ben je haast wel goed
iOS developer
Die underscores zijn inderdaad een legacy-dingetje. Maar dat betekend niet dat het niet kan worden afgevangenRobertMe schreef op donderdag 27 februari 2014 @ 21:52:
[...]
Een goed framework zorgt niet perse voor consistentie. Ja, het doet heel veel, maar de basis dingen gaan nog steeds mis. Tenzij je een framework gebruikt met een OO laag voor basis dingen als "string" "array", etc, etc. Om de verschillen in, nogmaals, strpos vs str_replace, af te vangen.
(Hoewel ik geen framework ken die het doet)
Even een sidenote:
Ik ben absoluut geen PHP evangelist. Ik weet alleen wat het wel en niet kan.
[ Voor 8% gewijzigd door Firesphere op 27-02-2014 21:54 ]
Inconsistent betekent niet dat dingen niet kunnen? PHP is turing complete dus je kunt er alles in. Wat ik bedoel is dat de api een rare vergaarbak is van samengeraapte meuk en dat er geen enkele consistentie zit in naamgeving of error afhandeling, ze vast blijven houden aan backward compatibility en veel zaken gewoon halfslachtig implementeren. Voor een grote lijst verwijs ik je graag naar de bekende php rantDouweegbertje schreef op donderdag 27 februari 2014 @ 21:47:
nja fair enough, persoonlijk heb ik nooit iets gehad van "oh wat mist PHP een consistentie". Voor elk "ding" valt wel een functie te verzinnen. Kun je misschien een voorbeeld noemen? Gewoon dat ik je misschien snap.
Die functienamen zijn dramatisch maar zolang m'n IDE het vrijwel instant aanvult als ik het niet zeker weet heb ik er echt geen last van en als je langer dan een paar jaar mee gaat ken je de meeste echt wel uit je hoofd (of je het nu wil of niet..).
Zolang je maar weet waar de beperkingen liggen van de taal waarmee je werkt is er niet veel aan t handje
Zolang je maar weet waar de beperkingen liggen van de taal waarmee je werkt is er niet veel aan t handje
Partially disagree. PHP gebruikt voor zover ik weet, altijd noUpperCase, tenzij het een extern systeem isHydra schreef op donderdag 27 februari 2014 @ 21:54:
[...]
Inconsistent betekent niet dat dingen niet kunnen? PHP is turing complete dus je kunt er alles in. Wat ik bedoel is dat de api een rare vergaarbak is van samengeraapte meuk en dat er geen enkele consistentie zit in naamgeving of error afhandeling, ze vast blijven houden aan backward compatibility en veel zaken gewoon halfslachtig implementeren. Voor een grote lijst verwijs ik je graag naar de bekende php rant
Over Java kan ik een vergelijkbare rant houden. C++ of C# evenzo
Ik weet niet beterBikkelZ schreef op donderdag 27 februari 2014 @ 21:53:
[...]
Of je hebt een enorm goed geheugen voor het onthouden van allerlei conflicterende manieren van dingen aanroepen die een mens niet productiever maken dan een fatsoenlijke IDE of een consistente API?
Overigens hou ik af en toe gewoon van het debuggen. Na jaren in brakke applicaties gewerkt te hebben ben ik de baas geworden van de exit's en print_r's. Zelfs mijn eigen print_r "functie" geschreven in sublimetext met mooie <pre> en een toffe border met een kleurtje!
[ Voor 17% gewijzigd door Douweegbertje op 27-02-2014 22:00 ]
Jij gebruikt autocomplete???????
Nja, als ik "fore" typ, en dan op tab bash dan staat er heel mooi de gehele foreach loop incl. vars e.d. Wel handig
Jij gebruikt autocomplete??????Douweegbertje schreef op donderdag 27 februari 2014 @ 22:02:
Nja, als ik "fore" typ, en dan op tab bash dan staat er heel mooi de gehele foreach loop incl. vars e.d. Wel handig
"fore" is geen reden om foreach te suggereren. Autocomplete is het eerste wat ik uit zet. Ik kan prima zelf typen.
Het nalopen van de autocomplete/parameter hints lezen etc is natuurlijk wel weer iets wat je uit je "flow" haalt. Je moet continue opletten wat je doet. Je bent niet meer bezig met het formuleren van de logica maar met het correct formuleren van de PHP code.Douweegbertje schreef op donderdag 27 februari 2014 @ 21:58:
[...]
Ik weet niet beterIk weet de functienaam, of dit nu str_pos of strpos is maakt dan voor mij al niet meer uit. Dat zit nou eenmaal in mijn hoofd. Daarbij na een x-jaar in PHP kan ik vrijwel alles opdreunen. Daarbij gebruik ik ook gewoon sublimetext en die autocomplete functies (of geeft ze aan in een dropdown) inclusief het "format".
Over elke taal valt wel een rant te houden. Maar het feit dat er hier altijd op PHP gerant wordt zegt ook wel iets.Firesphere schreef op donderdag 27 februari 2014 @ 21:58:
Over Java kan ik een vergelijkbare rant houden. C++ of C# evenzo
En dat maakt de discussie net interessantFiresphere schreef op donderdag 27 februari 2014 @ 21:53:
[...]
Even een sidenote:
Ik ben absoluut geen PHP evangelist. Ik weet alleen wat het wel en niet kan.
Eh ja?!?!Firesphere schreef op donderdag 27 februari 2014 @ 22:03:
[...]
Jij gebruikt autocomplete??????
"fore" is geen reden om foreach te suggereren. Autocomplete is het eerste wat ik uit zet. Ik kan prima zelf typen.
Natuurlijk is het wel een rede. Tenzij jij een functie hebt die fore heet. Echter heb je dan alsnog de optie om die te selecteren. Typ jij dan de foreach maar uit, ik druk tab en heb er gewoon het volgende staan, met de "cursor" (of hoe heet dat?) direct naast de $ om de var uit te typen. Ik doe er dus 1 seconden over, jij?
Prima overigens als je het zelf wilt typen, maar why de ???? Zo raar is het toch niet?
PHP:
1
2
3
| foreach ($ as $key => $value) { # code... } |
Geldt natuurlijk voor elke taal. En precies dat "checken wat IDE zegt" wat je uit je flow haalt, is de reden dat ik het uit zet.RobertMe schreef op donderdag 27 februari 2014 @ 22:05:
[...]
Het nalopen van de autocomplete/parameter hints lezen etc is natuurlijk wel weer iets wat je uit je "flow" haalt. Je moet continue opletten wat je doet. Je bent niet meer bezig met het formuleren van de logica maar met het correct formuleren van de PHP code.
Rant[...]
Over elke taal valt wel een rand te houden. Maar het feit dat er hier altijd op PHP gerand wordt zegt ook wel iets.
Een simpel voorbeeld, is de expliciteit van Java. Ik kan geen integer uit het niets aanmaken, dat kan in PHP wel.[...]
En dat maakt de discussie net interessant. In plaats van het herhaaldelijk bashen op PHP wat iedereen doet dat er zo nu en dan ook eens over "gediscussieerd" wordt. Door diegenen wat ervaring hebben in meerdere talen en dus ook min of meer de voor en nadelen van de talen weten te noemen.
Bijvoorbeeld.
Ik kan zoveel voordelen van Java noemen ondertussen, maar evenzo, zie ik net zo goed voordelen van PHP. En ranten op PHP is een dev-hobby, maar juist de laatste versies van PHP brengen het taaltje naar een veel hoger niveau.
Ranten is gewoon een deel van het dev-wezen
Waarom doe ik eigenlijk nog iets in WordPress?
* Chris7 had eerder Silverstripe en Twig willen ontdekken
* Chris7 had eerder Silverstripe en Twig willen ontdekken
Ja, ik heb autocomplete uit staan. Het is veel handiger om te weten wat ik doe, en als ik niet zeker ben over de syntax, even een shortcut in te rammen die me de hints alsnog toont, dan constant dat irritante dropdown-ding in beeld te hebben.Douweegbertje schreef op donderdag 27 februari 2014 @ 22:07:
[...]
Eh ja?!?!
Natuurlijk is het wel een rede. Tenzij jij een functie hebt die fore heet. Echter heb je dan alsnog de optie om die te selecteren. Typ jij dan de foreach maar uit, ik druk tab en heb er gewoon het volgende staan, met de "cursor" (of hoe heet dat?) direct naast de $ om de var uit te typen. Ik doe er dus 1 seconden over, jij?
Prima overigens als je het zelf wilt typen, maar why de ???? Zo raar is het toch niet?
PHP:
1 2 3 foreach ($ as $key => $value) { # code... }
Voor mij in ieder geval.
Zover wil ik dan weer niet gaan. Maar ook ik tik meestal alles zonder autocomplete. Niks irritanter dan niet in een keer lekker kunnen doortypen en naar de autocomplete moeten staren naar wat je nu precies wil hebben.Firesphere schreef op donderdag 27 februari 2014 @ 22:03:
Ik kan prima zelf typen.
Het continue gebruiken van autocomplete & code snippets etc zorgt IMHO net ervoor dat je de autocomplete triggers leert kennen, in plaats van hetgeen wat je daadwerkelijk bedoeld. En een goede programmeur zou dus ook moeten kunnen werken zonder. Dan ken je 1. de taal waarin je werkt beter, en 2. maakt het het wisselen naar andere talen eenvoudiger. Als je uiteindelijk nog alleen maar string.In<tab> weet en je gaat naar een andere taal heb je geen idee meer dat dat ding "IndexOf" heet en dat je dat als zoekterm kunt gebruiken als je hetzelfde in die andere taal wilt gebruiken.
Vind het onzin. Programmeren is problemen oplossen. Code completion versnelt dat proces, het vertelt me niet hoe ik iets moet doen. Een java bean met 20 getters genereer ik, die ga ik echt niet met de hand typen.
Je moet mij eens zien typen. Ik kijk niet eens naar m'n scherm
Ik kijk rustig een uur lang naar het plafond, met m'n ogen dicht. Terijl ik aan het typen ben. Whatever it is. Autocomplete is alleen maar afleiding voor mij.
Generatie vs. zelf typen is heel iets anders, imoHydra schreef op donderdag 27 februari 2014 @ 22:18:
Vind het onzin. Programmeren is problemen oplossen. Code completion versnelt dat proces, het vertelt me niet hoe ik iets moet doen. Een java bean met 20 getters genereer ik, die ga ik echt niet met de hand typen.
[ Voor 45% gewijzigd door Firesphere op 27-02-2014 22:20 ]
Gast, ik heb niet eens een scherm.
[ Voor 6% gewijzigd door Douweegbertje op 27-02-2014 22:20 ]
Eens. Maar dat is meer een vorm van scaffolding en saai/dom werk. Op het moment dat ik echt een stuk logica moet implementeren zit ik niet erop te wachten dat ik voor elke functienaam of statement dat ik begin te typen autocomplete krijg. Ik ben best in staat om zelf "public function foobar() { }" te typen zonder daarvoor een of andere automagische autocomplete nodig te hebben.Hydra schreef op donderdag 27 februari 2014 @ 22:18:
Hydra schreef op donderdag 27 februari 2014 @ 22:18:
Op een hele dag worden er best weinig regels geplempt en is het toch veel copy pasten of templateing. Een uur typen zonder te kijken? Dan moet je wel hele boekwerken in je klasses hebben staan?
Oke, nu zou ik graag willen dat ik eens mee kon kijken hoe jij werkt!Firesphere schreef op donderdag 27 februari 2014 @ 22:18:
Je moet mij eens zien typen. Ik kijk niet eens naar m'n schermIk kijk rustig een uur lang naar het plafond, met m'n ogen dicht. Terijl ik aan het typen ben. Whatever it is. Autocomplete is alleen maar afleiding voor mij.
Sowieso vind ik dat interessant, bij ontwikkelaars die ik hoog inschat (en ja Firesphere hoort daarbij) meekijken hoe ze werken.
Zelfs van maar een uurtje naast zo'n ontwikkelaar zitten heb je al zoveel geleerd.
Pluralsight heeft dat ook een beetje. De Play-By-Play series!
Ik ook wel, maar type toch liever "pu fu foobar" enter, klaarRobertMe schreef op donderdag 27 februari 2014 @ 22:21:
[...]
Ik ben best in staat om zelf "public function foobar() { }" te typen zonder daarvoor een of andere automagische autocomplete nodig te hebben.
Als je een uurtje op m'n vingers gaat kijken heb je echt een toetsenbord tegen je hoofd bij mij
Tuurlijk, ken jij alle classes, properties en functienamen uit je hoofd met argumenten?
Als dat 99/100 keer de juiste suggestie is dan scheelt me dat 99 keer een beetje tijd."fore" is geen reden om foreach te suggereren. Autocomplete is het eerste wat ik uit zet. Ik kan prima zelf typen.
Je gaat me niet vertellen dat je in notepad werkt he?
hoe/waar ik werk kan Ellendeling je vertellenRyur schreef op donderdag 27 februari 2014 @ 22:23:
[...]
Oke, nu zou ik graag willen dat ik eens mee kon kijken hoe jij werkt!
Sowieso vind ik dat interessant, bij ontwikkelaars die ik hoog inschat (en ja Firesphere hoort daarbij) meekijken hoe ze werken.
Zelfs van maar een uurtje naast zo'n ontwikkelaar zitten heb je al zoveel geleerd.
Pluralsight heeft dat ook een beetje. De Play-By-Play series!
Een uurtje??????Douweegbertje schreef op donderdag 27 februari 2014 @ 22:24:
Als je een uurtje op m'n vingers gaat kijken heb je echt een toetsenbord tegen je hoofd bij mij
Waar zeg ik dat? Ik zei, dat ik autocomplete aanroep als ik het evt. nodig heb.Cartman! schreef op donderdag 27 februari 2014 @ 22:25:
[...]
Tuurlijk, ken jij alle classes, properties en functienamen uit je hoofd met argumenten?
En nee, ik type liever de boel volledig zelf, dan dat ik autocomplete vertrouw.
[ Voor 19% gewijzigd door Firesphere op 27-02-2014 22:27 ]
Ik heb dat al na 10 secondenDouweegbertje schreef op donderdag 27 februari 2014 @ 22:24:
Nothing to see here!
Leuk als je elke dag zit te PHP'en misschien, maar ik werk regelmatig in C#, JavaScript, Python, Objective-C en PHP en PHP steekt er gewoon wel met kop en schouders boven uit wat betreft dingen moeten onthouden omdat ze niet consistent zijn. Objective-C is raar maar wel consistent raar. JavaScript is voorspelbaar onvoorspelbaar en verder enorm beperkt qua syntax. C# en Python zijn gewoon prima.Douweegbertje schreef op donderdag 27 februari 2014 @ 21:58:
[...]
Ik weet niet beterIk weet de functienaam, of dit nu str_pos of strpos is maakt dan voor mij al niet meer uit. Dat zit nou eenmaal in mijn hoofd. Daarbij na een x-jaar in PHP kan ik vrijwel alles opdreunen. Daarbij gebruik ik ook gewoon sublimetext en die autocomplete functies (of geeft ze aan in een dropdown) inclusief het "format".
Overigens hou ik af en toe gewoon van het debuggen. Na jaren in brakke applicaties gewerkt te hebben ben ik de baas geworden van de exit's en print_r's. Zelfs mijn eigen print_r "functie" geschreven in sublimetext met mooie <pre> en een toffe border met een kleurtje!
Als ik na twee maanden weer eens in PHP begin zit dan ben ik al die dingen gewoon weer vergeten.
iOS developer
Wat hij autocomplete noemt noem ik gewoon snippets. Die zijn inderdaad handig. Autocomplete dropdownbox die altijd in beeld staat hoef ik ook niet. Die mag er wat mij betreft pas na 200ms komen. Dus als ik daadwerkelijk ben gestopt met typen of wellicht zelfs pas na ctrl+spatie.Firesphere schreef op donderdag 27 februari 2014 @ 22:12:
[...]
Ja, ik heb autocomplete uit staan. Het is veel handiger om te weten wat ik doe, en als ik niet zeker ben over de syntax, even een shortcut in te rammen die me de hints alsnog toont, dan constant dat irritante dropdown-ding in beeld te hebben.[...]
Dan moet je iets vaker naar je eigen of andermans code kijken. Ik zie niet hoe autocomplete moet voorkomen dat je niet de functienaam zelf leert kennen. Je moet toch al kijken naar het scherm om te weten wat de input parameters zijn en tegen de tijd dat je die uit je hoofd kent weet je ook wel hoe de functie heet hoorRobertMe schreef op donderdag 27 februari 2014 @ 22:12:
[...]Als je uiteindelijk nog alleen maar string.In<tab> weet en je gaat naar een andere taal heb je geen idee meer dat dat ding "IndexOf" heet en dat je dat als zoekterm kunt gebruiken als je hetzelfde in die andere taal wilt gebruiken.
[ Voor 36% gewijzigd door Caelorum op 27-02-2014 22:43 ]
Afhankelijk van welke versie je hebt gebruikt heb je daar misschien wel gelijk in. Ik doelde eigenlijk ook meer op het ecosysteem waarbij modules door code reviews gaan en er met afhankelijkheden wordt gewerkt. De mate waarin dat bij Drupal wordt gedaan heb ik nog niet in andere CMSen gezien (Wordpress en Joomla zijn dan weer het totaal tegenovergestelde).Cartman! schreef op donderdag 27 februari 2014 @ 21:53:
[...]
Ik begrijp werkelijk niet hoe je die zin kunt neerzetten. Ik heb er 1 projectje mee moeten doen bij een Drupal Cloudhosting-partij en heb uiteindelijk een loophole gevonden om mijn eigen code te kunnen injecten waardoor ik native PHP kon gebruiken. Wat een dramatisch systeem zeg, het heeft echt niks meer met PHP te maken als je gewoon een dot bestanden neer mikt in een mapje en elke functie met "hook_" laat beginnen zodat iedereen 10 modules diep er overheen kan pissen. Ik durf te wedden dat de gemiddele "Drupal developer" geen kaas heeft gegeten van design patterns of iets van de onderliggende logica weet. Of dat erg is, dat is een andere discussie maar iets als Drupal (en ook Joomla) geeft PHP imo best een slechte naam.
Alleen van naam, ze was ook in Dublin bij de laatste Webconferentie geloof ik.ValHallASW schreef op donderdag 27 februari 2014 @ 22:49:
Firesphere, heet jij stiekem Kelly Blazek?
http://www.nrc.nl/carrier...-met-jou-wil-linkedin-en/
Ik code mijn PHP altijd in Notepad++ op Windows of TextWrangler op de Mac. Zonder enige autocomplete, wel lekkere syntax-kleur.
Objective-C gaat bij mij gewoon in Xcode. Maar da's best logisch, ergens. En toch gaat bij mij inderdaad dan de autocomplete uit.
Objective-C gaat bij mij gewoon in Xcode. Maar da's best logisch, ergens. En toch gaat bij mij inderdaad dan de autocomplete uit.
Ik ben het niet helemaal met je eens. De consistency in PHP is best aardig. Het is verre van optimaal, maar er zit een logica in.BikkelZ schreef op donderdag 27 februari 2014 @ 22:29:
[...]
Leuk als je elke dag zit te PHP'en misschien, maar ik werk regelmatig in C#, JavaScript, Python, Objective-C en PHP en PHP steekt er gewoon wel met kop en schouders boven uit wat betreft dingen moeten onthouden omdat ze niet consistent zijn. Objective-C is raar maar wel consistent raar. JavaScript is voorspelbaar onvoorspelbaar en verder enorm beperkt qua syntax. C# en Python zijn gewoon prima.
Als ik na twee maanden weer eens in PHP begin zit dan ben ik al die dingen gewoon weer vergeten.
Zoals ik zei, elke taal heeft zijn/haar inconsistentie. PHP is daar een prachtig voorbeeld van, maar het is echt niet de enige.
PHP bashen is gewoon een hobby van elke volwassen developer
Misschien heel simplistisch hoor, maar als ik iemand dit zie doen:
pu*tab* fu*tab* functionName(*tab* ben ik er wel klaar mee.
Weet je ook waarom die functie public moet zijn? Waarom maakt autocomplete de squirly brackets? Heb je enig idee wat je doet?
[ Voor 12% gewijzigd door Firesphere op 27-02-2014 23:01 ]
Ik moet zeggen, des te nieuwer des te beter in PHP. Het zijn vooral de string en array functies waar je in moderne PHP code nog echt de ellende terug ziet omdat dat nou eenmaal het oudste is.
Mijn god wat een verhalen moet je altijd intikken voordat je iets kunt doen in Cocoa / Objective-C
Ik niet, mijn methods zijn minstens zo langdradig *kuch* ik bedoel zelfdocumenterend als die van Apple. Als ik die epistels helemaal moet gaan lopen uittikken en ook nog eens foutloos....ik zou gaan beknibbelen op het aantal functies en de naamgeving, geheid.Cor453 schreef op donderdag 27 februari 2014 @ 22:58:
Mijn god wat een verhalen moet je altijd intikken voordat je iets kunt doen in Cocoa / Objective-C
[ Voor 13% gewijzigd door BikkelZ op 27-02-2014 23:10 ]
iOS developer
Ach, laten we afspreken dat iedereen gewoon code schrijft zoals ie dat zelf lekker vindt werken. Als jij alles zelf wil typen, prima. Daar ben ik te lui voorFiresphere schreef op donderdag 27 februari 2014 @ 22:59:
[...]
Weet je ook waarom die functie public moet zijn? Waarom maakt autocomplete de squirly brackets? Heb je enig idee wat je doet?
Tuurlijk heb je dan een idee wat je doet. Als een een private nodig hebt type je pr*tab*, dat verandert verder niks aan de denkwijze.die eraan vooraf gaat. Een developer waar je een uurtje naast moet zitten die een functienaam van 20 tekens even helemaal uittypt in plaats van op tab te drukken; DÁÁR wordt je pas gek van!Firesphere schreef op donderdag 27 februari 2014 @ 22:59:
[...]
Mij verbaast het soms dat sommige mensen die toch voltijds in de IT werken niet weten wat zoal de beschikbare snelcodes zijn. Die doen dan bijvoorbeeld "Start, All programs, kijken naar waar 'Accessories' staat, 'Command Prompt' opzoeken in het lijstje" i.p.v. "Win-R, cmd, enter".
We are shaping the future
Apple-code is inderdaad altijd wat lang van stof. Zeg maar gerust dat je een compleet boek schrijft voor de main class...BikkelZ schreef op donderdag 27 februari 2014 @ 23:07:
Ik niet, mijn methods zijn minstens zo langdradig *kuch* ik bedoel zelfdocumenterend als die van Apple. Als ik die epistels helemaal moet gaan lopen uittikken en ook nog eens foutloos....ik zou gaan beknibbelen op het aantal functies en de naamgeving, geheid.
Dat dus! MAaaarrr....Door die autocomplete typ ik code veel sneller. Vaak besteed ik die tijd dan aan het rustig nadenken voordat ik weer verder ga. Uiteindelijk ben ik dan weer net zo snel als dat ik het volledig uittyp. Tijdswinst is dus praktisch nul voor mij, maar het scheelt aanslagen op mijn toetsenbord en geeft mijn handen iets meer rust.diabolofan schreef op donderdag 27 februari 2014 @ 23:33:
[...]
Tuurlijk heb je dan een idee wat je doet. Als een een private nodig hebt type je pr*tab*, dat verandert verder niks aan de denkwijze.die eraan vooraf gaat. Een developer waar je een uurtje naast moet zitten die een functienaam van 20 tekens even helemaal uittypt in plaats van op tab te drukken; DÁÁR wordt je pas gek van!
Da's wel heel extreem. Ik heb ook regelmatig dat collega's mij aankijken van "hoe doe je dat nou?"Alex) schreef op donderdag 27 februari 2014 @ 23:42:
Mij verbaast het soms dat sommige mensen die toch voltijds in de IT werken niet weten wat zoal de beschikbare snelcodes zijn. Die doen dan bijvoorbeeld "Start, All programs, kijken naar waar 'Accessories' staat, 'Command Prompt' opzoeken in het lijstje" i.p.v. "Win-R, cmd, enter".
Zoals een cmd openen in een bepaald path, ipv cmd openen en dan adres kopieeren en dan cd en dan plakken en dan enter, gewoon in je explorer naar het juiste path gaan (meestal ben je daar al als je beslist dat je een cmd nodig hebt) en dan gewoon cmd in de adresbalk rammen en dan enter.
Of een filename met full path willen en dan F2 op de file, ctrl+a om alles te selecteren + ctrl +c, naar de addressbar en daar full path tevoorschijntoveren en dan filename erachter plakken en dan weer alles selecteren en dat kopieeren. Ipv daarvan kan je ook gewoon ctrl+shift rechtermuis op de file doen en dan copy as path kiezen
etc etc
Ik sta ervan te kijken hoe weinig mensen dat soort dingen weten die toch elke dag de hele dag achter de computer zitten.
Lekker op de bank
Shift+rechter muis op folder krijg je ook de optie open command windows here ^^sig69 schreef op vrijdag 28 februari 2014 @ 00:07:
Shift rechter muis is genoeg hoor, ik sta er van te kijken dat je dat niet weet
Hmm ik doe het nu en volgens mij doe ik het altijd met alleen shift. Met ctrl erbij voelt ie raar, dus ik zal het wel altijd met alleen shift doen. Da's wel vaker het geval bij mij als het uit mijn hoofd moet zonder de handeling.sig69 schreef op vrijdag 28 februari 2014 @ 00:07:
Shift rechter muis is genoeg hoor, ik sta er van te kijken dat je dat niet weet
Helemaal erg als je iemand telefonisch ergens doorheen moet loodsen. Ik bak er dan helemaal niets van.
Als ik dan achter een computer zit hoef ik niet eens te zoeken en klik ik zo overal naartoe.
Lekker op de bank
Die kende ik nog niet! Dan zal ik het wel altijd met alleen shift doen denk ikCaelorum schreef op vrijdag 28 februari 2014 @ 00:10:
[...]
Shift+rechter muis op folder krijg je ook de optie open command windows here ^^
Lekker op de bank
Het is gewoon shift, ctrl+shift doet niks extra's volgens mij. Met shift krijg je ook nog run as, open with en misschien nog wel meer.
Weer wat geleerd, de shift-rechtsklikoptie kende ik nog niet
http://dotnetfiddle.net/CsMvc
Nice.
Overigens heb ik meestal niet zo heel erg vaak een super geneste prompt nodig dat ik dacht kan dat handiger. WIN+R cmd ENTER \ eerste letter folder TAB (TABTABTAB...
) etcetera tot ik er ben.
Nice.
Overigens heb ik meestal niet zo heel erg vaak een super geneste prompt nodig dat ik dacht kan dat handiger. WIN+R cmd ENTER \ eerste letter folder TAB (TABTABTAB...
iOS developer
Met alleen shift heb je die open command prompt optie niet.sig69 schreef op vrijdag 28 februari 2014 @ 00:15:
Het is gewoon shift, ctrl+shift doet niks extra's volgens mij. Met shift krijg je ook nog run as, open with en misschien nog wel meer.
Ik heb iets wazigs in mijn solution ineens wat ik niet meer kan fixen.

Ik gebruik de Async pack van Microsoft omdat ik niet zomaar naar .net 4.5 kan.
Werkte een hele tijd goed en nu ineens dit. Al een revert gedaan naar een commit waar het nog zeker goed was maar daar is het nu ook prijs.
Op een andere computer heb ik dit probleem weer niet.
Wazige zooi.
Lekker op de bank
Visual Studio al herstart? Misschien even afmelden/rebooten? 
Tevens: Dark theme
Uiteraard allemaal geprobeerd.Alex) schreef op vrijdag 28 februari 2014 @ 00:21:
Visual Studio al herstart? Misschien even afmelden/rebooten?
Lekker op de bank
I stand corrected.
Ik deed het op een file en dan komt ie niet, maar dan ook niet met ctrl shift
Lekker op de bank
Werkt ook als je rechts naast de bestanden lijst in een map rechts klikt overigens. Misschien moeten we een "handige dev shortcuts" topic maken
Klinkt goed
Lekker op de bank
Die ken ik ja. Jaren geleden ooit de Resharper shortcuts uitgeprint, de dingen die ik het meest gebruikte gemarkeerd en aan m'n monitor gehangen. Er gaan er nu heel veel als vanzelf, scheelt een hoop tijd en hoef niet zo vaak de muis te pakken.
Wat ik heel fijn vind aan ReSharper is Goto Type (Ctrl-T in het VS-schema). Het zoekveld accepteert camelcasehopping, zodat "ncr" ook "NegotiatedContentResult" als result geeft. Ook handig dat je vanuit hetzelfde schermpje meteen verder kunt naar de members van die type.
Huh, ik deed dat altijd met SHIFT. Of is SHIFT alléén maar camel case hopping en zonder SHIFT beide?
CTRL+SHIFT+T voor files, ook veel sneller dan zoeken via VS. Heb de afgelopen jaar in projecten gewerkt die totaal niet meer te navigeren waren zonder R#. Maar gelukkig wel consistent van naamgeving. In tegenstelling tot de webservice waar ik nu mee loop te kloten. Geen idee wat een variabele nu weer betekent of waarom ik hem überhaupt moet meesturen.
CTRL+SHIFT+T voor files, ook veel sneller dan zoeken via VS. Heb de afgelopen jaar in projecten gewerkt die totaal niet meer te navigeren waren zonder R#. Maar gelukkig wel consistent van naamgeving. In tegenstelling tot de webservice waar ik nu mee loop te kloten. Geen idee wat een variabele nu weer betekent of waarom ik hem überhaupt moet meesturen.
iOS developer
In R# 8 is het "Goto Type" veld nog wat uitgebreider geworden, hij toont nu ook files waarvan de naam voldoet aan de zoekterm.
Nu alleen R# nog wat afkortingen aanleren. ik heb wat klasses die "Service" in hun naam hebben, ik typ wel eens "svc" in het zoekveld, maar dat snapt ReSharper niet
Nu alleen R# nog wat afkortingen aanleren. ik heb wat klasses die "Service" in hun naam hebben, ik typ wel eens "svc" in het zoekveld, maar dat snapt ReSharper niet
Ik krijg al twee dagen alleen maar errors op de eerder genoemde webservice waar ik op aan het devven ben. Waarschijnlijk heeft de developer maar één testomgeving en dat is live. Toch maar eens gaan kijken wat de foutmelding betekent:
http://www.php.net/manual...ort-request-variables.php
PHP upgrade gedraaid op de host?
Maar wat een bagger dat ik dat nog in 2013 tegen kom, globals....
http://www.php.net/manual...ort-request-variables.php
PHP upgrade gedraaid op de host?
iOS developer
Damn, ik wist niet eens dat dat bestond. Global scope vervuilen 
Anyway, succes
Anyway, succes
Ja ik had ook zoiets van "old habits die hard" toen ik zag dat die functie bestond. Aan de andere kant als hij een dikke boterham verdient en zijn klanten tevreden zijn, wat is zijn probleem preciesAlex) schreef op vrijdag 28 februari 2014 @ 00:58:
Damn, ik wist niet eens dat dat bestond. Global scope vervuilen
Anyway, succes
Ooit ook met een gast gewerkt die nog min of meer in PHP3 programmeerde al tien jaar lang. Zijn baas was lyrisch over hem. Kreeg wel alles werkend en binnen de deadline.
iOS developer
Ach ja, dinosauriërs.. Heb ook eens een collega gehad die mijn code niet kon lezen, hij programmeerde nog .Net 1.1 stijl. Tsja en toen kregen we generics, linq, lamda's, tpl en nog veel meer van die mooie goodies. En 0,0 inzet ook om het te leren
Is R#8 al in EAP?Alex) schreef op vrijdag 28 februari 2014 @ 00:50:
In R# 8 is het "Goto Type" veld nog wat uitgebreider geworden, hij toont nu ook files waarvan de naam voldoet aan de zoekterm.
R#8.1 is zelfs al uit
Er is ook een Resharper C++ build (R#8.2 EAP) en volgens mij doet daar C# en VB.NET het ook in. Dat was iig in de betas wel zo.
[ Voor 10% gewijzigd door Caelorum op 28-02-2014 01:33 ]
Oh inderdaad, ik bedoelde R#9
Zit hard te wachten op deze feature.
Ik ben wel benieuwd waarom het uit zou maken of je int of Int, bool of Bool neemt. Uiteindelijk komt het toch op hetzelfde neer?
Omdat ik vind dat het er netter uitziet. value types worden allemaal blauw terwijl instance types allemaal groen worden. Niets meer en niets minder 
Nog een vrijdagmorgen link: http://dotnetfiddle.net/CsMvc
Werkt best cool!
Werkt best cool!
[ Voor 31% gewijzigd door Megamind op 28-02-2014 02:24 ]
Niks. Maar je moet wel consistent blijvenCaelorum schreef op vrijdag 28 februari 2014 @ 01:40:
Ik ben wel benieuwd waarom het uit zou maken of je int of Int, bool of Bool neemt. Uiteindelijk komt het toch op hetzelfde neer?
Nothing to see here!
Dat spul gaat echt als de brandweer!Megamind schreef op vrijdag 28 februari 2014 @ 01:48:
Werkt best cool!
Nu met Land Rover Series 3 en Defender 90
Nice! Die gaat m'n favorieten inMegamind schreef op vrijdag 28 februari 2014 @ 01:48:
Werkt best cool!
----- vandaag -----
Vandaag ga ik bootstrap eens induiken.
[ Voor 12% gewijzigd door PdeBie op 28-02-2014 08:50 ]
ftfyAlex) schreef op donderdag 27 februari 2014 @ 23:42:
Mij verbaast het soms dat sommige mensen die toch voltijds in de IT werken niet weten wat zoal de beschikbare snelcodes zijn. Die doen dan bijvoorbeeld "Start, All programs, kijken naar waar 'Accessories' staat, 'Command Prompt' opzoeken in het lijstje" i.p.v. "Win-R, cmd, enter"Win+X, C.
Ipsa Scientia Potestas Est
NNID: ShinNoNoir
Dat selecteert het accu-icoontje :-p
...maar het is wel een verdomd handig schermpje om geluid/schermhelderheid mee in te stellen.
Verwijderd
"Waarom mag je een F-schijf niet optillen?"... 
Schoonmaakster moet het misschien gewoon maar bij schoonmaken houden.
En bij koffie halen natuurlijk!
Schoonmaakster moet het misschien gewoon maar bij schoonmaken houden.
En bij koffie halen natuurlijk!
[ Voor 13% gewijzigd door Verwijderd op 28-02-2014 09:14 ]
Misschien moet je eens met je tijd meegaan en Windows 8 installeren.ValHallASW schreef op vrijdag 28 februari 2014 @ 09:04:
[...]
Dat selecteert het accu-icoontje :-p
...maar het is wel een verdomd handig schermpje om geluid/schermhelderheid mee in te stellen.
.oisyn: Échte programmeurs haten PHP met een passie. Ben jij soms geen echte programmeur?
Dat doet niks op mijn Windows 8.1-machine hoor
Ik heb "Replace Command Prompt with Windows PowerShell' aangevinkt
Ze zijn zelfs al bezig bestaande klanten lekker te maken voor R# 9. Als je geen subscription hebt dan halen ze je over om nu nog een subscription te kopen op je licenties zodat je een "gratis" update krijgt.
Mijn GoTo definition probleem heeft nu eindelijk de aandacht van de lead developer bij JetBrains gekregen. Na enkele maanden hebben ze nog steeds geen idee wat er aan de hand is en krijgen ze het lastig gereproduceerd. Ik ga dus binnenkort gezellig met private builds aan de slag... Ben benieuwd
The #1 programmer excuse for legitimately slacking off: "My code's compiling"
Firesphere: Sommige mensen verdienen gewoon een High Five. In the Face. With a chair.
Een collega had een keer een ReSharper-licentie aangeschaft (R# 6 denk ik) en twee dagen later verscheen op hun website de tekst "Buy ReSharper today and get a free update to 7!". Dat vond hij een beetje zuur, hij heeft contact opgenomen met JetBrains en kreeg toen alsnog een gratis update naar de volgende versie.
Ja dat had ik ook. Ik had IntelliJ IDEA versie 12 gekocht. Paar uurtjes later (dus zelfde dag!) de versie 13 uitgekomen.Alex) schreef op vrijdag 28 februari 2014 @ 09:33:
Een collega had een keer een ReSharper-licentie aangeschaft (R# 6 denk ik) en twee dagen later verscheen op hun website de tekst "Buy ReSharper today and get a free update to 7!". Dat vond hij een beetje zuur, hij heeft contact opgenomen met JetBrains en kreeg toen alsnog een gratis update naar de volgende versie.
Omdat ik toch met studentenkorting koop (dus al extreem goedkoop), had ik niet verwacht dat ze zo lief waren.
Maarja, ik kreeg zonder gezeur versie 13, had ik hierover al eens verteld in de Devschuur
Dus de support vind ik echt super goed daar!
Eensch. Zo snap ik ook niet dat er mensen zijn die überhaupt met Windows Explorer kunnen werken als het om files gaat. Het is zo gruwelijk omslachtig om files te kopieren, directories aan te maken, files te zoeken etc etc. Gevolg is dat iedereen die even snel iets wilt doen alles op z'n desktop pleurt zodatie hij er snel ff iets mee kan doen/bij kan.Alex) schreef op donderdag 27 februari 2014 @ 23:42:
Total Commander ftw.

Ace of Base vs Charli XCX - All That She Boom Claps (RMT) | Clean Bandit vs Galantis - I'd Rather Be You (RMT)
You've moved up on my notch-list. You have 1 notch
I have a black belt in Kung Flu.
* Korben schopt EddoH terug naar CP/M.EddoH schreef op vrijdag 28 februari 2014 @ 10:05:
[...]
Eensch. Zo snap ik ook niet dat er mensen zijn die überhaupt met Windows Explorer kunnen werken als het om files gaat. Het is zo gruwelijk omslachtig om files te kopieren, directories aan te maken, files te zoeken etc etc. Gevolg is dat iedereen die even snel iets wilt doen alles op z'n desktop pleurt zodatie hij er snel ff iets mee kan doen/bij kan.
Total Commander ftw.
And stay there.
.oisyn: Échte programmeurs haten PHP met een passie. Ben jij soms geen echte programmeur?
Dit topic is gesloten.
![]()
Let op:
* zoals jullie weten gaan we tegenwoordig naar een nieuwe iteratie bij ~10k posts. 1 april (en dat is geen grap) gaan we over op het nieuwe deel! *
Dit topic is niet de plaats om te lopen helpdesken. De Coffee Corner is primair bedoeld als uitlaatklep voor iedereen in de Devschuur® en niet als vraagbaak.
* zoals jullie weten gaan we tegenwoordig naar een nieuwe iteratie bij ~10k posts. 1 april (en dat is geen grap) gaan we over op het nieuwe deel! *
Dit topic is niet de plaats om te lopen helpdesken. De Coffee Corner is primair bedoeld als uitlaatklep voor iedereen in de Devschuur® en niet als vraagbaak.