Ik heb met Joomla gewerkt en met WordPress. WordPress werkt redelijk simpel als je niet te veel aan de admin van WordPress zelf wil veranderen en je vereisten niet te veel afwijken van een blog. Ga je te veel lopen rommelen houdt het op, admin aanpassen vond ik echt een crime. Niveautje website van de voetbalclub met een template die al 80% van je layout covert.
Joomla was een groot lek- en hackfestijn terwijl een WordPress met een beetje goed gecheckte plug-ins wel veiliger is (of lijkt te zijn). Updaten van je code is ook veel makkelijker via de admin dus doe je dat ook vaker.
Als je WordPress vervelend vindt om tegen aan te programmeren dan was je iets met WordPress aan het doen waar je eigenlijk geen WordPress voor had moeten gebruiken. Typo3 is ook een beest van een CMS maar daar kun je uiteindelijk wel veel meer mee customizen.
Ik heb een paar jaar full time in PHP gewerkt en daar voor en daar na heb ik het ook gebruikt. Voor mij is PHP een perfecte taal om snel iets werkend te krijgen wat overal kan draaien. Ik zou het nog steeds gebruiken als ik morgen iets online zou moeten hebben.
syl765 schreef op donderdag 27 februari 2014 @ 20:17:
Is PHP dan echt zo slecht?
Ik wil na vele jaren unix systeembeheer gedaan te hebben mij dan toch eens wat meer gaan verdiepen in het maken van web applicaties. Nu heb ik gekozen om gebruik te gaan maken van django en python.
Ben nu bezig met les 4 van de django tutorial , dus het schiet op

Ik heb dus heel lang zitten twijfelen tussen PHP en Python/Django en uiteindelijk gekozen voor het laatste.
Waarom ik gekozen heb voor python/django is toch de vaak hele negatieve uitlatingen over PHP.
Maar als iets heel slecht is, dan kan het toch niet zo zijn dat het merendeel er dan toch gebruik van maakt? ( aan de andere kant Microsoft Windows bewijst ook het tegendeel).
Ik hoop dat ik de juiste keuze heb gemaakt.
gr
Python is stukken logischer en is ook bruikbaar voor command line achtige dingen of zelfs applicaties met GUI's, PHP is echt alleen maar voor web. PHP is mits goed ingezet vaak wel sneller dan Python. Naar mijn bescheiden mening komt geen PHP framework in de buurt van de minimalistische elegantie en flexibiliteit van Django.
Mijn probleem met PHP is in de eerste plaats de kwaliteit van alle frameworks en code die er mee geschreven is, juist omdat je er zo snel resultaat mee hebt en alle corners kunt cutten (.iosyn

) schrijven mensen er ook enorme bagger in. Ook is het gewoon niet consistent in naamgeving van functies en parametervolgorde.
[
Voor 9% gewijzigd door
BikkelZ op 27-02-2014 20:39
]