De Devschuur Coffee Corner - Iteratie 5 Vorige deel Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 76 ... 116 Laatste
Acties:
  • 268.602 views

• Alex)
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 12-12 21:27
Verwijderd schreef op donderdag 27 februari 2014 @ 09:47:
[...]

/me maakt geen opmerking over "hockey" en "vent"... :+
Misschien gaat Hydra er wel heen vanwege de hockeymeisjes? ;)

We are shaping the future

• Hydra
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 17-12 14:27
Alex) schreef op donderdag 27 februari 2014 @ 09:49:
Misschien gaat Hydra er wel heen vanwege de hockeymeisjes? ;)
Hockeymeisjes is een van de redenen dat het zo laat werd. Andere reden is dat 't bier steeds lekkerder gaat smaken.

https://niels.nu

• GateKeaper
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 05-08 21:46

GateKeaper

#1 Procastinator

Als je je vanaf je PlayStation®4 of via onze website met Accountbeheer aanmeldt, moet je je wachtwoord opnieuw instellen met behulp van de optie "Wachtwoord vergeten?" op het aanmeldingsscherm.
Had die zin nu serieus niet anders gekund? 8)7

• Firesphere
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 11:24

Firesphere

Yoshis before Hoshis

Mogguh :(

I'm not a complete idiot. Some parts are missing.
.Gertjan.: Ik ben een zelfstandige alcoholist, dus ik bepaal zelf wel wanneer ik aan het bier ga!

• Hydra

• Alex)
Afbeeldingslocatie: http://i.imgur.com/chb3bQA.gif Mijn koffie is op :( Afbeeldingslocatie: http://i.imgur.com/chb3bQA.gif

Verwijderd

[...]

Iets met 's avonds een vent,... :Y)

/me maakt geen opmerking over "hockey" en "vent"... :+
's Avonds grote Jan, 's morgens Dafalgan :Y)

• F.West98
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 05:20

F.West98

Alweer 17 jaar hier

Koffie? Hotelontbijt!
Vakantie!

En nu Brussel in, werk ze!

2x ViewSonic VP-27885K | R9 7950X | 128GB RAM | 980 Pro 2TB x2 | RTX2070 Super
.oisyn: Windows is net zo slecht in commandline als Linux in GUI

• _Moe_
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 29-12 20:52
F.West98 schreef op donderdag 27 februari 2014 @ 10:04:
Koffie? Hotelontbijt!
Vakantie!

Hop naar manneke pis -O-

RTFM!

Verwijderd

F.West98 schreef op donderdag 27 februari 2014 @ 10:04:
Koffie? Hotelontbijt!
Vakantie!

Koffie hoort dan bij je ontbijt toch? :Y Enjoy.

• Firesphere
  • Laatst online: 11:24

Firesphere

Yoshis before Hoshis

Argh, wat een ongelofelijke klotedag vandaag.

I'm not a complete idiot. Some parts are missing.
.Gertjan.: Ik ben een zelfstandige alcoholist, dus ik bepaal zelf wel wanneer ik aan het bier ga!

• Kayr
  • Registratie: Oktober 2008
  • Laatst online: 13-09 16:01
Firesphere schreef op donderdag 27 februari 2014 @ 10:10:
Argh, wat een ongelofelijke klotedag vandaag.
komt wel goed spheretje :Y

• Styxxy
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 30-12 19:51
Phuh, Brussel... Antwerpen ftw! (Antwerpen is 't Stad, de rest is parking.) :+ :+

• hylke94
  • Registratie: Maart 2012
  • Laatst online: 23-09 16:26
Pc @stage is vandaag tyfus traag :o

Tijd voor een bak koffie.

Verwijderd

Brussel is ook niet mijn favoriete stad. Het kantoor van mijn werk ligt daar maar ik probeer daar toch weg te blijven als ik er niet moet zijn.

Geef mij maar een (studenten)stad als Leuven of Gent. Veel meer bier en vrouwen :7

• Ryur
  • Registratie: December 2007
  • Laatst online: 18:31
Bleg, ik moet zo naar het ziekenhuis: de kaakchirurg.
Worden weer 2 verstandskiezen eruit gehaald.

Ik knijp hem echt! (Ook al was de vorige keer meegevallen, maar dat was bij de tandarts; nu moet er gesneden worden).

Verwijderd

Styxxy schreef op donderdag 27 februari 2014 @ 10:13:
[...]

Phuh, Brussel... Antwerpen ftw! (Antwerpen is 't Stad, de rest is parking.) :+ :+
:N

• TheNephilim
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 18-12 12:14

TheNephilim

Wtfuzzle

Ryur schreef op donderdag 27 februari 2014 @ 10:16:
Bleg, ik moet zo naar het ziekenhuis: de kaakchirurg.

Ik knijp hem echt! (Ook al was de vorige keer meegevallen, maar dat was bij de tandarts; nu moet er gesneden worden).
Auw, al zou het geen pijn doen, dan is het nog zo'n gezeur.

Moet binnenkort ook weer eens na de tandarts. De vorige keer, was ik er ook iets van 3 jaar niet geweest, maar alles was tip-top in orde :o Ben alleen bang dat ze deze keer over die verstandskiezen gaan zeuren en dat ik net als jij onder het mes moet (ofzo) :'(

• Ryur
TheNephilim schreef op donderdag 27 februari 2014 @ 10:22:
[...]

Moet binnenkort ook weer eens na de tandarts. De vorige keer, was ik er ook iets van 3 jaar niet geweest, maar alles was tip-top in orde :o Ben alleen bang dat ze deze keer over die verstandskiezen gaan zeuren en dat ik net als jij onder het mes moet (ofzo) :'(
Bij mij zaten ze er altijd al over te zeuren, maar had het geen haast (wachten totdat het uitkwam, en daar had ik veel pijn van).

Tot begin dit jaar, toen bleek dat een verstandkies aan het verzakken was en zo mijn wang naar de klote werkte. Die eruit, en diegene onderin (beide kanten) liggen over dwars, en dan moet er nog eentje boven eruit.

• F.West98
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 05:20

F.West98

Alweer 17 jaar hier

GuidoH: Koffie :r

Verder slapen we ook in Leuven hoor, mijn moeder heeft er een conferentie en we konden het mooi combineren. En mijn broertje wil shoppen in Brussel vandaag, morgen Leuven in. Leuven FTW ook hoor, ze spreken tenminste NederlandsVlaams

2x ViewSonic VP-27885K | R9 7950X | 128GB RAM | 980 Pro 2TB x2 | RTX2070 Super
.oisyn: Windows is net zo slecht in commandline als Linux in GUI

• Kayr
  • Registratie: Oktober 2008
  • Laatst online: 13-09 16:01

• PdeBie
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 14:53
[...]

Iets met 's avonds een vent,... :Y)
's avonds een vent, 's ochtends lekker uitslapen!

Verwijderd

Styxxy schreef op donderdag 27 februari 2014 @ 10:13:
[...]

Subtitles anyone?

• boskantman
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 17-12 11:36
Mensen uit Antwerpen worden geboren met een soort hoogwaardigheidsgevoel. Hierdoor denken ze dat enkel mensen die uit Antwerpen komen er toe tellen in België. Daarom zeggen ze ook dat de rest parking is.
Op zich ironisch want alle wegen naar Antwerpen staan wel elke ochtend volledig vast dus in principe is het een beetje parking op de snelweg op die momenten.

• Thorchy
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 16-12 10:03
Leuven O+

Baas komt naar mijn bureau waarom functionaliteit X er nog steeds niet in zit. Vertel hem dat deze er al een tijdje in zit, maar dit kan niet want hij heeft het 2 weken geleden nog nagekeken.

Laat het hem zien samen met de commit (lang leve GIT!), krijg ik als reactie dat het dan nog niet op de productieserver staat. Ga naar de productie server om het nog maar eens na te kijken, krijg ik als reactie "Die versie had ik nog niet bekeken.".

Ben ik nu de enige die er aan denkt om eerst dingen na te kijken voor te gaan klagen?

Why do we tell you to turn it off and on again? Because we don't have the slightest clue what's wrong with it, and it's really easy to induce coma in computers and have their built-in team of automatic doctors try to figure it out for us.

• Alex)
boskantman schreef op donderdag 27 februari 2014 @ 10:41:
Mensen uit Antwerpen worden geboren met een soort hoogwaardigheidsgevoel. Hierdoor denken ze dat enkel mensen die uit Antwerpen komen er toe tellen in België. Daarom zeggen ze ook dat de rest parking is.
Op zich ironisch want alle wegen naar Antwerpen staan wel elke ochtend volledig vast dus in principe is het een beetje parking op de snelweg op die momenten.
Alle wegen leiden naar Antwerpen, toch? :+

Het afmaken van de Antwerpse ring zal wel e.e.a. aan files schelen, net als wanneer er meer ingezet zou worden op P+R-scenario's (auto parkeren buiten de stad en met OV de stad zelf in).

• Creepy
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 15:55

Creepy

Tactical Espionage Splatterer

Mensen uit Antwerpen worden geboren met een soort hoogwaardigheidsgevoel. Hierdoor denken ze dat enkel mensen die uit Antwerpen komen er toe tellen in België
[...]
Ow, hier in NL is dat ook, maar dan met Amsterdam ;)

"I had a problem, I solved it with regular expressions. Now I have two problems". That's shows a lack of appreciation for regular expressions: "I know have _star_ problems" --Kevlin Henney

Verwijderd

Creepy schreef op donderdag 27 februari 2014 @ 10:45:
[...]

Ow, hier in NL is dat ook, maar dan met Amsterdam ;)
De rest zijn maar provincialen hè. :+

• _Moe_
TheNephilim schreef op donderdag 27 februari 2014 @ 10:22:
[...]

Sinds de tandarts ontdekte dat mijn verstandskiezen de verkeerde richting uit groeiden en hierdoor nog 2 andere kiezen heeft vernietigd, ga ik jaarlijks op bezoek bij hem. (Ik heb echt een fobie voor tandartsen)
Ryur schreef op donderdag 27 februari 2014 @ 10:16:
...
...
Ach het zijn er maar 2, bij mij hebben ze de 4 verstandskiezen + de 2 kapotte kiezen in één keer verwijderd, en ik moet zeggen dat ik er achteraf bitter weinig last van heb gehad. Dus al bij al valt dat allemaal wel goed mee.

RTFM!

• wouterwouter2
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 23-09-2021
Werewolf_789 schreef op donderdag 27 februari 2014 @ 10:43:
Leuven O+

Baas komt naar mijn bureau waarom functionaliteit X er nog steeds niet in zit. Vertel hem dat deze er al een tijdje in zit, maar dit kan niet want hij heeft het 2 weken geleden nog nagekeken.

Laat het hem zien samen met de commit (lang leve GIT!), krijg ik als reactie dat het dan nog niet op de productieserver staat. Ga naar de productie server om het nog maar eens na te kijken, krijg ik als reactie "Die versie had ik nog niet bekeken.".

Ben ik nu de enige die er aan denkt om eerst dingen na te kijken voor te gaan klagen?
Zulke dingen hoor ik dagelijks:
- Die ene pagina ziet er nog niet goed uit.
- Refresh eens
- Oja, nu wel
- 8)7

Verwijderd

[...]
Dat klopt. Dat is dus net de reden dat ik er zo ver mogelijk van weg blijf. Geef mij dan maar de parking in plaats van de stad.

• Thorchy
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 16-12 10:03
wouterwouter2 schreef op donderdag 27 februari 2014 @ 10:55:
[...]

Zulke dingen hoor ik dagelijks:
- Die ene pagina ziet er nog niet goed uit.
- Refresh eens
- Oja, nu wel
- 8)7
Ja ik ook wel, maar nu was hij er weer echt van overtuigd. :)

Why do we tell you to turn it off and on again? Because we don't have the slightest clue what's wrong with it, and it's really easy to induce coma in computers and have their built-in team of automatic doctors try to figure it out for us.

• TheNephilim

TheNephilim

Wtfuzzle

_Moe_ schreef op donderdag 27 februari 2014 @ 10:55:
[...]

Sinds de tandarts ontdekte dat mijn verstandskiezen de verkeerde richting uit groeiden en hierdoor nog 2 andere kiezen heeft vernietigd, ga ik jaarlijks op bezoek bij hem. (Ik heb echt een fobie voor tandartsen)
Hey joh, zit je me nou bang te maken :o

• _Moe_
TheNephilim schreef op donderdag 27 februari 2014 @ 11:15:
[...]

Hey joh, zit je me nou bang te maken :o
Zie het als een verwittiging :+

RTFM!

• Caelorum
  • Registratie: April 2005
  • Nu online
D-Raven schreef op donderdag 27 februari 2014 @ 08:18:
Orchard is best een mooi CMS systeem, het is alleen totaal niet bruikbaar als CMS welke je wilt voorleggen aan doorsnee gebruikers. Als je iets doodsimpels wilt als website, dan gaat t nog, maar zodra je verder als dat gaat, dan is het voor een huis tuin en keuken gebruiker al niet echt meer te gebruiken.[...]
Hoezo niet? Met een beetje uitleg moet alles wel lukken toch?
Ryur schreef op donderdag 27 februari 2014 @ 10:24:
[...]
Tot begin dit jaar, toen bleek dat een verstandkies aan het verzakken was en zo mijn wang naar de klote werkte. Die eruit, en diegene onderin (beide kanten) liggen over dwars, en dan moet er nog eentje boven eruit.
Heeft die tandarts geen röntgenfoto gemaakt ofzo? Bij mij 4 foto's gemaakt om te kijken of alles in de goede stand stond en of er genoeg ruimte op de kaak zit om normaal door te komen. Lijkt mij toch wel handig om te weten, want dan weet je of je meteen naar de kaakchirurg kan of niet. Kan echt zoveel fout gaan, dingen kunnen dwarsliggen, scheef staan, onder andere kiezen zitten en van die kiezen met van die wortels als weerhaken (oerkies?)

• azerty
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 18:10
Spaties in je achternaam zijn blijkbaar not done bij EA :(

Afbeeldingslocatie: http://puu.sh/7ceUO.jpg

• PdeBie
mensen hier die fan zijn van Twitter Bootstrap? Of is het meer grappig dat het kan en klaar?

• Rutix
  • Laatst online: 22-12 22:23
pdebie schreef op donderdag 27 februari 2014 @ 11:28:
mensen hier die fan zijn van Twitter Bootstrap? Of is het meer grappig dat het kan en klaar?
Het heet geen twitter bootstrap meer he ;) maar gewoon bootstrap. En ik gebruik het zelf vooral om te prototypen :p

Nothing to see here!

Verwijderd

Wel, ik was een vrij grote fan van Twitter Bootstrap maar aangezien het tegenwoordig iets te veel gebruikt wordt zou ik niet snel een website maken op basis van Bootstrap. Ik zou in de plaats eens kijken naar Foundation of Pure.

• PdeBie
ja ok, maar aangezien het van die lui af komt :)

• TheDevilOnLine
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 29-12 14:35
Ik ben aan het wachten op de PS4... De eerste was voor retailprijs, de tweede is dan vaak goedkoper!

• azerty
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 18:10
[rant]

Oh, en eventjes een verzoeksnummer geven is ook te veel? :(

Afbeeldingslocatie: http://puu.sh/7cf6U.png

En om nog eventjes door te gaan, 1DayFly is in hetzelfde bedje ziek qua emailadressen -_-

x@domein.nl kunnen ze wel een bevestigingsmail naar sturen, x@sub.domein.nl niet

[/]

[ Voor 41% gewijzigd door azerty op 27-02-2014 11:35 ]

• TheNephilim

TheNephilim

Wtfuzzle

Ja hier een liefhebber! :>

We gebruiken het als basis voor al onze websites. Vooral de css-reset en het grid zijn ontzettend handig. Daarnaast heb je ook een mooie basis om mee te beginnen. We gebruiken overigens weinig stijlelementen. Alleen basis voor de forms en buttons nog wel eens, al maken we daar dan vaak eigen styles bij. Of vervangen de de default en primary voor 1e en 2e button styles.

• PdeBie
Verwijderd schreef op donderdag 27 februari 2014 @ 11:32:
[...]

Wel, ik was een vrij grote fan van Twitter Bootstrap maar aangezien het tegenwoordig iets te veel gebruikt wordt zou ik niet snel een website maken op basis van Bootstrap. Ik zou in de plaats eens kijken naar Foundation of Pure.
Ik ben aan het kijken om een mini-website te maken voor het beheer van onze VVE in het appartementencomplex. Bewonerkwesties, klachten afhandeling etc.

Dat gaat nu allemaal via mail en is soms vrij onoverzichtelijk aangezien 3 man van het bestuur er soms op reageren.

• TheNephilim

TheNephilim

Wtfuzzle

pdebie schreef op donderdag 27 februari 2014 @ 11:36:
[...]

Ik ben aan het kijken om een mini-website te maken voor het beheer van onze VVE in het appartementencomplex. Bewonerkwesties, klachten afhandeling etc.

Dat gaat nu allemaal via mail en is soms vrij onoverzichtelijk aangezien 3 man van het bestuur er soms op reageren.
Nou, dan zou ik zeker naar iets als Bootstrap grijpen. Het gaat, bij wat je wil maken, om functionaliteit. Dan is het heel handig als formuliertjes en tabellen er standaard al netjes en simpel uit zien.

Verwijderd

pdebie schreef op donderdag 27 februari 2014 @ 11:36:
[...]

Daarvoor zijn dit soort frameworks geniaal. Ik gebruik ze meestal zelf ook als ik een simpel admin paneeltje wil maken aangezien ik echt geen held ben in het designen van websites.

• PdeBie
Ja daarom dus :)

Maar dan val ik je binnenkort wel een keer via Steam lastig TheNephilim ;)

Had deze gezien:
http://startbootstrap.com/sb-admin-v2

Lekker clean en simpel volgens mij

[ Voor 34% gewijzigd door PdeBie op 27-02-2014 11:43 ]

Verwijderd

Nieuwe editor van Github, meh.
Invite only? HEBBEN!!!

"You have 3 invites remaining"... ;)

[ Voor 34% gewijzigd door Verwijderd op 27-02-2014 11:54 ]

• TheNephilim

TheNephilim

Wtfuzzle

D-Raven schreef op donderdag 27 februari 2014 @ 08:18:
Orchard is best een mooi CMS systeem, het is alleen totaal niet bruikbaar als CMS welke je wilt voorleggen aan doorsnee gebruikers. Als je iets doodsimpels wilt als website, dan gaat t nog, maar zodra je verder als dat gaat, dan is het voor een huis tuin en keuken gebruiker al niet echt meer te gebruiken.

Te complex. Teveel gericht op ontwikkelaars. Dus als platform om een website op te bouwen, prima, CMS voor je gebruikers, not so much.
Ja ok, voor een blog heb je livewriter integratie. :P
Mwah als ik http://docs.orchardprojec...Adding-pages-to-your-site zo bekijk, dan valt het wel mee toch. Het lijkt aardig op het Pagina beheer van Wordpress.

Ook het menu en dergelijke doen best gebruiksvriendelijk aan. Het beheren van menu's is misschien wel wat spartaans. Maar verder, kan nou niet zeggen dat het zo moeilijk eruit ziet :+

Heb natuurlijk alleen wat screens bekeken, verder heb ik er nog niks mee gedaan hoor :p

---
pdebie schreef op donderdag 27 februari 2014 @ 11:41:Maar dan val ik je binnenkort wel een keer via Steam lastig TheNephilim ;)
Haha ja prima! :p

[ Voor 9% gewijzigd door TheNephilim op 27-02-2014 11:45 ]

• PrisonerOfPain
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 23-12 15:42
Verwijderd schreef op donderdag 27 februari 2014 @ 11:42:
Nieuwe editor van Github, meh.
Invite only? HEBBEN!!!

"You have 3 invites remaining"... ;)
Huh maar de repository was toch "geleaked"?

https://github.com/atom

• Styxxy
  • Laatst online: 30-12 19:51
Inderdaad :+ . Al ben ik niet zo'n chauvinist hoor. Vind het leuk om het af en toe te zeggen en andere Belgjes te plagen :+ .

Leuven vind ik ook een fijne stad, heb er ook een tijdje op kot gezeten ;-).

• Hydra
Leuven is leuk vanwege de studentes met die leuke zachte G.

• ZaZ
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 21-12 00:53

ZaZ

Tweakers abonnee

Heb even in Zaventem gewerkt/gewoond en vond het helemaal niets. Kan ook niet zo goed met de Belgische bedrijfscultuur omgaan.

Lekker op de bank

• Coca-Cola
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 15:14
ZaZ schreef op donderdag 27 februari 2014 @ 12:11:
Heb even in Zaventem gewerkt/gewoond en vond het helemaal niets. Kan ook niet zo goed met de Belgische bedrijfscultuur omgaan.
Ik vond het altijd prettig werken. Je begint om 10:00, werkt tot 12:00 gaat lunchen (volwaardig diner met speciaal bier meestal), komt om 14:00 weer terug, werkt een beetje lomig to 17:00 en de dag zit er weer op :+ Misschien is de europese of lokale overheid in Brussel geen goed voorbeeld natuurlijk O-)

• ZaZ

ZaZ

Tweakers abonnee

Mijn grootste probleem is de hierarchie die sterk aanwezig is.
Als bijv mijn werkgever het fout heeft, wil ik dat gewoon kunnen zeggen.
En dan wil ik ook dat er in ieder geval echt geluisterd wordt.
Dat de eindbeslissing niet bij mij ligt is natuurlijk geen probleem, maar ik ben geen aapje.

Lekker op de bank

• Hydra
ZaZ schreef op donderdag 27 februari 2014 @ 12:21:
Dat de eindbeslissing niet bij mij ligt is natuurlijk geen probleem, maar ik ben geen aapje.
Ja, die hierarchie vind ik ook een issue. En de neiging om slecht nieuws voor jezelf te houden totdat het helemaal opblaast.

Heb jaren geleden met een Belgische projectmanager gewerkt die het echt niet kon handlen dat ik hem tegensprak. Jammer joh, maar we zijn hier ten eerste in Nederland en ten tweede weet jij niet waar je het over hebt en ik wel :)

• .Gertjan.
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 17-02 21:20

.Gertjan.

Owl!

Weet niet of dat specifiek voor die regio geldt. Dat zie je wel vaker, zowel bij grote als bij kleine bedrijven. Is meer afhankelijk van het ego van de baas dan van de regio ;)

Maar het kan wel kloppen dat bepaalde regio's/culturen andere omgangsnormen hebben op de werkvloer. Ik heb gewerkt met een aantal mensen uit Oost Europa, maar daar werd meestal ook niet direct op fouten gewezen, zelfs niet als de mensen "lager" in rang waren. Ze waren dan diep in hun eer aangetast. Jonge naïeve ik sprak gewoon een ontwikkelaar aan op een fout in de code, maar daar was hij niet zo van gecharmeerd :X Dat heb ik geweten ook ;)

The #1 programmer excuse for legitimately slacking off: "My code's compiling"
Firesphere: Sommige mensen verdienen gewoon een High Five. In the Face. With a chair.

• Alex)
Een tijdje terug nam het Belgische tv-programma Panorama een kijkje binnen bij een nieuwe (Duitse) vestiging van een Brits bedrijf. Één van de eerste dingen die de baas zei was "Hallo, mijn naam is Tobias en ik wil dat jullie me ook met mijn voornaam aanspreken. We zijn tenslotte een Brits bedrijf."

Dat zal voor de mensen in de kamer best even slikken zijn geweest, want in Duitsland is het de gewoonte om mensen met de achternaam aan te spreken ("Herr Schwierigkeitmacher" i.p.v. "Jan")

• .Gertjan.
  • Laatst online: 17-02 21:20

.Gertjan.

Owl!

Alex) schreef op donderdag 27 februari 2014 @ 12:32:
Dat zal voor de mensen in de kamer best even slikken zijn geweest, want in Duitsland is het de gewoonte om mensen met de achternaam aan te spreken ("Herr Schwierigkeitmacher" i.p.v. "Jan")
In Nederland lijkt het rage te zijn om mensen aan te spreken met afkortingen... Zelfs als die persoon gewoon je baas is :X Krijg sowieso al de kriebels als mensen mij GJ noemen, maar wanneer ik je baas/leidinggevende ben is dat toch redelijk gewaagd :/

Een van mijn klanten doet het ook, maar goed die betaalt er goed voor zullen we maar zeggen :+

The #1 programmer excuse for legitimately slacking off: "My code's compiling"
Firesphere: Sommige mensen verdienen gewoon een High Five. In the Face. With a chair.

• CodeCaster
  • Niet online

CodeCaster

Can I get uhm...

.Gertjan. schreef op donderdag 27 februari 2014 @ 12:26:
daar werd meestal ook niet direct op fouten gewezen, zelfs niet als de mensen "lager" in rang waren. Ze waren dan diep in hun eer aangetast.
Dat is gewoon dom, trots heeft geen plaats op de werkvloer. Wat kan er mis zijn met iemand vriendelijk op een fout wijzen en uitleggen hoe het beter kan?

https://oneerlijkewoz.nl
Op papier is hij aan het tekenen, maar in de praktijk...

• alex3305
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 17:24
Heb je daar wel iets aan dan? Ik zie zo niet zo snel een release oid.

Edit... Damn wat ziet er dat goed uit zeg... :|

[ Voor 8% gewijzigd door alex3305 op 27-02-2014 12:54 ]

• PdeBie
Ik spreek mijn manager en de directeur ook gewoon bij de voornaam aan. Alleen in mailwisselingen naar buiten, waarin ik hun naam vernoem, gebruik ik Dhr. <achternaam>

• TheNephilim

TheNephilim

Wtfuzzle

Ik dacht dat je maximaal 5 private repo's kon gebruiken bij Bitbucket. Nu lees ik dat je tot 5 gebruikers, gratis unlimited private repo's hebt.

• Ryur
Caelorum schreef op donderdag 27 februari 2014 @ 11:26:
Heeft die tandarts geen röntgenfoto gemaakt ofzo? Bij mij 4 foto's gemaakt om te kijken of alles in de goede stand stond en of er genoeg ruimte op de kaak zit om normaal door te komen. Lijkt mij toch wel handig om te weten, want dan weet je of je meteen naar de kaakchirurg kan of niet. Kan echt zoveel fout gaan, dingen kunnen dwarsliggen, scheef staan, onder andere kiezen zitten en van die kiezen met van die wortels als weerhaken (oerkies?)
Ja de vorige keer dat ik naar de tandarts moest is er een foto gemaakt. Daaruit is gelijk eentje eruit gerukt.
En ben net terug van de kaakchirurg, nu zijn er 2 uit (boven & onder).

Volgende keer nog 1 onder :(

• RayNbow
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 17:32

RayNbow

Kirika <3

TheNephilim schreef op donderdag 27 februari 2014 @ 12:50:
Ik dacht dat je maximaal 5 private repo's kon gebruiken bij Bitbucket. Nu lees ik dat je tot 5 gebruikers, gratis unlimited private repo's hebt.
* RayNbow heeft gratis private repo's @ Bitbucket zonder beperkingen... :P

* RayNbow aait z'n TU Delft emailadres :+

Ipsa Scientia Potestas Est
NNID: ShinNoNoir

• D-Raven
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 16-10 10:47
TheNephilim schreef op donderdag 27 februari 2014 @ 11:44:
[...]

Mwah als ik http://docs.orchardprojec...Adding-pages-to-your-site zo bekijk, dan valt het wel mee toch. Het lijkt aardig op het Pagina beheer van Wordpress.

Ook het menu en dergelijke doen best gebruiksvriendelijk aan. Het beheren van menu's is misschien wel wat spartaans. Maar verder, kan nou niet zeggen dat het zo moeilijk eruit ziet :+

Heb natuurlijk alleen wat screens bekeken, verder heb ik er nog niks mee gedaan hoor :p
Die dingen vallen ook nog wel mee, zolang t bij normaal tekst blijft is het prima. Maar zelf dingen in het menu gaan koppelen, snappen ze al niet (het hele concept an sich).
Youtube filmpjes? hoe moet dat? .. dat niveau gebruikers dus.

Dat is namelijk helaas het niveau gebruikers waar ik mee te maken heb icm websites. (steeds minder gelukkig, want wij doen geen websites meer).

• CodeCaster
  • Niet online

CodeCaster

Can I get uhm...

Mediagallery's zijn ook een bijster slechte abstractie voor de gemiddelde gebruiker. Plaatjes kun je ook zo in Word slepen, die hoef je niet via een ander scherm handmatig te uploaden, titelen en resizen. Hetzelfde gemak willen ze met YouTube-linkjes, en dan moet je dus niet eerst de video importeren in je library om hem vervolgens als media-element via allerlei obscure knopjes in je pagina plaatsen, want dat snappen ze niet.

• PdeBie
Show je werkplek!

Afbeeldingslocatie: http://i.imgur.com/PbCqVqt.jpg

• Hydra
Show je Volvo? :P

• BtM909
  • Registratie: Juni 2000
  • Niet online

BtM909

Watch out Guys...

Topicstarter

Ace of Base vs Charli XCX - All That She Boom Claps (RMT) | Clean Bandit vs Galantis - I'd Rather Be You (RMT)
You've moved up on my notch-list. You have 1 notch
I have a black belt in Kung Flu.

Verwijderd

Die repo staat toch gewoon vermeld op de site?

• BtM909
  • Niet online

BtM909

Watch out Guys...

Topicstarter

Ace of Base vs Charli XCX - All That She Boom Claps (RMT) | Clean Bandit vs Galantis - I'd Rather Be You (RMT)

• PdeBie
haha nee, die is van m'n manager :P

Verwijderd

Coca-Cola schreef op donderdag 27 februari 2014 @ 12:16:
[...]

Ik vond het altijd prettig werken. Je begint om 10:00, werkt tot 12:00 gaat lunchen (volwaardig diner met speciaal bier meestal), komt om 14:00 weer terug, werkt een beetje lomig to 17:00 en de dag zit er weer op :+ Misschien is de europese of lokale overheid in Brussel geen goed voorbeeld natuurlijk O-)
De overheid is niet echt een representatief voorbeeld, nee :p
Volgens mij hangt zoiets toch sterk af van bedrijf tot bedrijf. Waar ik werk (Amerikaans bedrijf), spreken we de managers ook gewoon aan met hun voornaam en kunnen we ook gewoon vertellen als er iets niet klopt. Volgens mij zit het verschil in de manier waarop je het brengt. Iets zoals "ik ben het niet helemaal eens omdat <onderbouwing>" moet gewoon kunnen. Als je gewoon loopt de roepen "prutser, dat is dikke onzin", kan ik wel begrijpen dat ze je hierop gaan afrekenen.

Zelf heb ik gewoon nog geen verschil gevonden tussen de Nederlandse en Belgische bedrijfscultuur. Ik zit momenteel op een project in Zeeuws-Vlaanderen, misschien telt dat niet als Nederland :p

• MoietyMe
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 06-12 00:23

MoietyMe

zij/haar

Gebruik de LESS variant als basis voor alle projecten die ik op zet. Mixins zijn erg handig en ook de JS plug-ins zijn wel aardig.

• ZaZ

ZaZ

Tweakers abonnee

Verwijderd schreef op donderdag 27 februari 2014 @ 13:12:
Volgens mij hangt zoiets toch sterk af van bedrijf tot bedrijf. Waar ik werk (Amerikaans bedrijf), spreken we de managers ook gewoon aan met hun voornaam en kunnen we ook gewoon vertellen als er iets niet klopt.
Tuurlijk zijn er genoeg uitzonderingen, maar wat gek dat je geen Belgische bedrijfscultuur geniet in een Amerikaans bedrijf :+
Ik ben inmiddels wel een beetje op de hoogte wat een beetje de standaard is in bepaalde landen.

Lekker op de bank

Verwijderd

ZaZ schreef op donderdag 27 februari 2014 @ 13:17:
[...]
Tuurlijk zijn er genoeg uitzonderingen, maar wat gek dat je geen Belgische bedrijfscultuur geniet in een Amerikaans bedrijf :+
Ik ben inmiddels wel een beetje op de hoogte wat een beetje de standaard is in bepaalde landen.
Het is een Amerikaans bedrijf maar dat wil toch niet zeggen dat daarom de hele bedrijfscultuur Amerikaans moet zijn :? De firma waarvoor ik werk heeft vestigingen in meer dan 100 landen en ik ben er vrij zeker van dat de bedrijfscultuur niet overal hetzelfde is hoor. Zaken zoals promoties en dergelijke zijn dat natuurlijk wel omdat die op een globaal niveau geregeld worden.

• Stigandr
  • Laatst online: 17:58
Verwijderd schreef op donderdag 27 februari 2014 @ 13:12:

Zelf heb ik gewoon nog geen verschil gevonden tussen de Nederlandse en Belgische bedrijfscultuur. Ik zit momenteel op een project in Zeeuws-Vlaanderen, misschien telt dat niet als Nederland :p
Zeeuws-Vlaanderen zijn reserve belgen toch >:)

• BikkelZ
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 29-12 17:30

BikkelZ

CMD+Z

Volgens mij is de bedrijfscultuur in de VS en GB op vele vlakken gelijk aan die van Nederland. Ik werk ook voor Amerikaanse bedrijven en het is doodnormaal om een beetje te dollen met mensen die hoger in de hiërarchie staan. Maar misschien dat ze softwareontwikkelaars ook wel een beetje vrij laten vergeleken bij andere industrietakken aangezien goede ontwikkelaars schaars en duur zijn.

iOS developer

Verwijderd

Stigandr schreef op donderdag 27 februari 2014 @ 13:22:
[...]

Zeeuws-Vlaanderen zijn reserve belgen toch >:)
Dat heb ik inderdaad nog gehoord :p
BikkelZ schreef op donderdag 27 februari 2014 @ 13:37:
Volgens mij is de bedrijfscultuur in de VS en GB op vele vlakken gelijk aan die van Nederland. Ik werk ook voor Amerikaanse bedrijven en het is doodnormaal om een beetje te dollen met mensen die hoger in de hiërarchie staan. Maar misschien dat ze softwareontwikkelaars ook wel een beetje vrij laten vergeleken bij andere industrietakken aangezien goede ontwikkelaars schaars en duur zijn.
Daar kan ik me ook wel in vinden.

• BtM909
  • Niet online

BtM909

Watch out Guys...

Topicstarter
pdebie schreef op donderdag 27 februari 2014 @ 13:11:
[...]

haha nee, die is van m'n manager :P
Vinden we het misschien wel leuk om vervoersmiddelen te posten dan?

• CodeCaster
  • Niet online

CodeCaster

Can I get uhm...

Late reactie:
F.West98 schreef op dinsdag 25 februari 2014 @ 01:57:
Ik leg eigenlijk nu pas de link tussen WebForms en WinForms. WebForms is dus heel slecht (tenminste, zo wordt het nu beschouwd), en WinForms is vergelijkbaar? Dan had ik mijn applicatie toch maar beter niet in WinForms kunnen maken (ach, ik snapte in de eerste 5min niet veel van WPF en ging toen toch maar WinForms doen, kende ik al een beetje :P)

Volgens mij is deze post echt grotendeels gelul :+
Dat laatste.

Er is niks mis met WinForms. Het is de .NET-laag bovenop Windows USER, Windows' native UI API. WinForms is een rijke verzameling controls waarbij de onderliggende messaging-API wordt verborgen met behulp van klassen met methoden, properties en events, en daarnaast bevat Visual Studio een vrij fijne drag&drop-editor voor het ontwerpen van forms en controls.

Met WebForms is alles mis. MS kreeg door dat het web hip werd, en wilde hun Win32-developers overhalen om met hetzelfde gemak als voor Windows formpjes voor op het web in elkaar te slepen. Hierom hebben ze WebForms gebouwd, waardoor Windows Forms-developers met relatief weinig inspanning hun applicaties konden porten naar het web, zonder daarbij ook maar een grammetje kaas te hebben gegeten van HTML en HTTP. Performanceproblemen (viewstate, postbacks), layout-issues ("Maar in de editor en IE ziet het er goed uit!") en totale onbegrip van statelessness en het web in het algemeen waren hier het gevolg van.

Fast forward een jaar of 5-7 en daar is XAML: een in theorie platformafhankelijke UI-ontwerptaal, waarmee de grote problemen van WinForms en het WebForms zijn geprobeerd op te lossen, waarin het gedeeltelijk geslaagd is. Dat is wat je met WPF/Silverlight/Metro gebruikt.

• D-Raven
CodeCaster schreef op donderdag 27 februari 2014 @ 13:04:
Mediagallery's zijn ook een bijster slechte abstractie voor de gemiddelde gebruiker. Plaatjes kun je ook zo in Word slepen, die hoef je niet via een ander scherm handmatig te uploaden, titelen en resizen. Hetzelfde gemak willen ze met YouTube-linkjes, en dan moet je dus niet eerst de video importeren in je library om hem vervolgens als media-element via allerlei obscure knopjes in je pagina plaatsen, want dat snappen ze niet.
Dat inderdaad. Maar dan nog, zelfs al kun je met een druk op de knop een popup tevoorschijn tonen, waar je een url in moet copy pasten, dat snappen ze dan nog wel. Maar dat het dan geen url met allerlei crap erachter moet zijn (wat youtube soms heeft), omdat de plugin het anders niet snapt.. dat gaat dan weer te ver :X

Verwijderd

CodeCaster schreef op donderdag 27 februari 2014 @ 13:49:
Late reactie:

[...]

Dat laatste.

Er is niks mis met WinForms. Het is de .NET-laag bovenop Windows USER, Windows' native UI API. WinForms is een rijke verzameling controls waarbij de onderliggende messaging-API wordt verborgen met behulp van klassen met methoden, properties en events, en daarnaast bevat Visual Studio een vrij fijne drag&drop-editor voor het ontwerpen van forms en controls.

Met WebForms is alles mis. MS kreeg door dat het web hip werd, en wilde hun Win32-developers overhalen om met hetzelfde gemak als voor Windows formpjes voor op het web in elkaar te slepen. Hierom hebben ze WebForms gebouwd, waardoor Windows Forms-developers met relatief weinig inspanning hun applicaties konden porten naar het web, zonder daarbij ook maar een grammetje kaas te hebben gegeten van HTML en HTTP. Performanceproblemen (viewstate, postbacks), layout-issues ("Maar in de editor en IE ziet het er goed uit!") en totale onbegrip van statelessness en het web in het algemeen waren hier het gevolg van.

Fast forward een jaar of tien en daar is XAML: een in theorie platformafhankelijke UI-ontwerptaal, waarin de grote problemen van WinForms en het web zijn geprobeerd op te lossen, waarin het gedeeltelijk geslaagd is. Dat is wat je met WPF/Silverlight/Metro gebruikt.
Landenlijstjes 5x op een pagina moeten tonen en daarbij alle landen dus 5x in viewstate zetten O+ . En dan aan ons vragen waarom de pagina zou traag was :o

• Alex)
D-Raven schreef op donderdag 27 februari 2014 @ 13:54:
[...]

Dat inderdaad. Maar dan nog, zelfs al kun je met een druk op de knop een popup tevoorschijn tonen, waar je een url in moet copy pasten, dat snappen ze dan nog wel. Maar dat het dan geen url met allerlei crap erachter moet zijn (wat youtube soms heeft), omdat de plugin het anders niet snapt.. dat gaat dan weer te ver :X
Dat is dan ook een debiele plugin. De plugin moet in staat zijn om de URL te parsen en daar het video-ID uit te halen. :)

• D-Raven
Alex) schreef op donderdag 27 februari 2014 @ 14:02:
[...]

Dat is dan ook een debiele plugin. De plugin moet in staat zijn om de URL te parsen en daar het video-ID uit te halen. :)
Ok ik chargeer, maar t ging om t voorbeeld :+

• PrisonerOfPain

• Gamebuster
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 22-12 13:11
Is dat een werkplek of een zonnebank?

Let op: Mijn post bevat meningen, aannames of onwaarheden

• Kobus Post
  • Laatst online: 29-12 21:35
Nice, zit je niet een beetje dicht op je schermen? Lijkt me lastig om de hele hoogte te gebruiken zonder te gaan bukken

No trees were harmed in the creation of this message, but several thousand electrons were mildly inconvenienced.

• TheNephilim

TheNephilim

Wtfuzzle

Zijn dat 24 of 27 inch monitoren? Gewoon 1920x1080 of 2560x1440 pixels? :o

• PrisonerOfPain
TheNephilim schreef op donderdag 27 februari 2014 @ 14:20:
[...]

Zijn dat 24 of 27 inch monitoren? Gewoon 1920x1080 of 2560x1440 pixels? :o
3x Dell U2410 (1200 x 1920) en een wazige Samsung.

• BikkelZ
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 29-12 17:30

BikkelZ

CMD+Z

iOS developer

• PrisonerOfPain
Kobus Post schreef op donderdag 27 februari 2014 @ 14:15:
[...]

Nice, zit je niet een beetje dicht op je schermen? Lijkt me lastig om de hele hoogte te gebruiken zonder te gaan bukken
Bukken hoeft niet, maar de bureaus zijn erg klein :'( ik wil meer schermen zodat ik een groter bureau kan :P

• Alex)
Ik vind eigenlijk dat Vladislav wel een goed punt aandraagt waarom je dit niet zou moeten doen. :)

• BtM909
  • Niet online

BtM909

Watch out Guys...

Topicstarter

• Evilbee
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 13:02
Ik mag over 2 weken voor een ochtendje naar Madrid. Yey, voor sales-presentaties!!!

LinkedIn - Collega worden?

• Caelorum
  • Registratie: April 2005
  • Nu online
Ah Resharper c++ is nu voor iedereen te downloaden: http://www.jetbrains.com/resharper/features/cpp.html

• roeleboel
  • Registratie: Maart 2006
  • Niet online

roeleboel

en zijn beestenboel

CodeCaster schreef op donderdag 27 februari 2014 @ 12:40:
[...]
Wat kan er mis zijn met iemand vriendelijk op een fout wijzen en uitleggen hoe het beter kan?
queue Firesphere, insert popcorn >:)

De makkelijkste manier om hyprocrieten boos te krijgen? Confronteer ze met hun eigen uitspraken...

• CodeCaster
  • Niet online

CodeCaster

Can I get uhm...

"Jij bent een ongelooflijke bak stront die maar beter asperges kan gaan steken" is niet bepaald vriendelijk te noemen, noch vertelt het hoe hetgeen misging beter gedaan kan worden.
Alex) schreef op donderdag 27 februari 2014 @ 14:02:
[...]

Ze bestaan wel. :)

[ Voor 53% gewijzigd door CodeCaster op 27-02-2014 14:44 ]

Pagina: 1 ... 76 ... 116 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
* zoals jullie weten gaan we tegenwoordig naar een nieuwe iteratie bij ~10k posts. 1 april (en dat is geen grap) gaan we over op het nieuwe deel! *

Dit topic is niet de plaats om te lopen helpdesken. De Coffee Corner is primair bedoeld als uitlaatklep voor iedereen in de Devschuur® en niet als vraagbaak.