Tjah, je weet het niet, volgens mij is het geperst hout met fineer en een RVS spoelbak. Geen natuursteen, maar fineer lijkt me ook niet zo heel duurzaam.D-Raven schreef op maandag 24 februari 2014 @ 10:23:
[...]
Zal wel meevallenhet is geen zoutzuur ofzo
Ik moest het even testen op een onopvallend plekje stond er op de flesCor453 schreef op maandag 24 februari 2014 @ 10:23:
[...]
Om met jou te spreken: wtfuzzleIk denk het niet
Verwijderd
Outlook dus
Dat ondertussen de halve bevolking dood gaat door vergiftiging van de lucht is bijzaak
I'm not a complete idiot. Some parts are missing.
.Gertjan.: Ik ben een zelfstandige alcoholist, dus ik bepaal zelf wel wanneer ik aan het bier ga!
Verwijderd
Ze zijn toch met teveel...Firesphere schreef op maandag 24 februari 2014 @ 10:40:
[...]
Dat ondertussen de halve bevolking dood gaat door vergiftiging van de lucht is bijzaak
https://developer.mozilla...b/CSS/Using_CSS_variables
de kracht van { } , zullen we maar zeggen.Verwijderd schreef op maandag 24 februari 2014 @ 10:41:
De Apple-bug met SSL/TLS is toch wel heel erg slecht, zie: https://www.imperialviolet.org/2014/02/22/applebug.html
Het is nou ook niet zo dat zuurstof zou goed voor je is? Op dit moment nog steeds een 100% death rate!Firesphere schreef op maandag 24 februari 2014 @ 10:40:
[...]
Ace of Base vs Charli XCX - All That She Boom Claps (RMT) | Clean Bandit vs Galantis - I'd Rather Be You (RMT)
You've moved up on my notch-list. You have 1 notch
I have a black belt in Kung Flu.
Kijk eens verder (op dezelfde paginapdebie schreef op maandag 24 februari 2014 @ 10:47:
Weten jullie of css-variables al ondersteund worden in hedendaagse (en toekomstige) browsers? Of is het verstandiger toch eens naar LESS of SASS te kijken?
Ace of Base vs Charli XCX - All That She Boom Claps (RMT) | Clean Bandit vs Galantis - I'd Rather Be You (RMT)
Op Mozilla's pagina:pdebie schreef op maandag 24 februari 2014 @ 10:47:
Weten jullie of css-variables al ondersteund worden in hedendaagse (en toekomstige) browsers? Of is het verstandiger toch eens naar LESS of SASS te kijken?
This is an experimental technology
Ofwel: alleen Firefox ondersteunt het in de beta's, verder nog niemand.Browser compatibility
Desktop
Feature Chrome Firefox (Gecko) Internet Explorer Opera Safari (WebKit)
Basic support ? 29.0 (29) ? ? ?
We are shaping the future
Voorlopig zou ik het bij LESS/SASS houden, ook voor backward compatibility.pdebie schreef op maandag 24 februari 2014 @ 10:47:
Nee, en lucifers aansteken lijkt ook vrij dodelijk te zijn op lange termijn.BtM909 schreef op maandag 24 februari 2014 @ 10:47:
[...]
Het is nou ook niet zo dat zuurstof zou goed voor je is? Op dit moment nog steeds een 100% death rate!
Dubbelpost BtM?
.Gertjan.: Ik ben een zelfstandige alcoholist, dus ik bepaal zelf wel wanneer ik aan het bier ga!
Ik wist niet hoe up-to-date dat overzichtje was. Misschien dat iemand van hier er al ervaring mee hadBtM909 schreef op maandag 24 februari 2014 @ 10:48:
[...]
Kijk eens verder (op dezelfde pagina): https://developer.mozilla...les#Browser_compatibility
Maar LESS/SASS...... dat wordt client-side gecompileerd? Of hoe moet ik het zien?
Het gaat mij nu er alleen maar om dat ik kleuren maar op 1 positie hoef te bepalen en niet tig keer dezelfde hexadecimale code hoef te kopieren>plakken
[ Voor 24% gewijzigd door PdeBie op 24-02-2014 10:51 ]
Ik zag een nieuw reply notificatie. Dat bleek achteraf van mij te zijnFiresphere schreef op maandag 24 februari 2014 @ 10:48:
Dubbelpost BtM?
Mozilla houdt dat behoorlijk goed bij.pdebie schreef op maandag 24 februari 2014 @ 10:49:
[...]
Ik wist niet hoe up-to-date dat overzichtje was. Misschien dat iemand van hier er al ervaring mee had
Er zijn ook serverside compilers voor.pdebie schreef op maandag 24 februari 2014 @ 10:49:
[...]
Ik wist niet hoe up-to-date dat overzichtje was. Misschien dat iemand van hier er al ervaring mee had
Maar LESS/SASS...... dat wordt client-side gecompileerd? Of hoe moet ik het zien?
Het gaat mij nu er alleen maar om dat ik kleuren maar op 1 positie hoef te bepalen en niet tig keer dezelfde hexadecimale code hoef te kopieren>plakken
Je hebt er programma's voor, die de *.less files in de gaten houdt en bij elke wijziging omzet naar [moo]*.css[/] files. Ook zijn er server-side oplossingen (bijv. een javascript) die het on de fly omzetten (dat gebruiken wij tijdens ontwikkelen).pdebie schreef op maandag 24 februari 2014 @ 10:49:
.
Klopt, maar ik heb alleen ervaring met LESS.Chris7 schreef op maandag 24 februari 2014 @ 10:58:
Dat kan met Sass ook.
[ Voor 17% gewijzigd door OkkE op 24-02-2014 11:00 ]
“The best way to get the right answer on the Internet is not to ask a question, it's to post the wrong answer.”
QA Engineer walks into a bar. Orders a beer. Orders 0 beers. Orders 999999999 beers. Orders a lizard. Orders -1 beers.
Persoonlijk vind ik LESS fijner werken, maar dat is echt een kwestie van persoonlijke smaak.pdebie schreef op maandag 24 februari 2014 @ 10:57:
ok, dan duik ik LESS of SASS in. Voorkeuren voor een van de twee technieken hier? Ik lees hier heel vaak LESS, maar is daar een speciale reden voor?
Is al een topic voor, zie Gebruik van SASS of LESSpdebie schreef op maandag 24 februari 2014 @ 10:57:
ok, dan duik ik LESS of SASS in. Voorkeuren voor een van de twee technieken hier? Ik lees hier heel vaak LESS, maar is daar een speciale reden voor?
Dat kan met Sass ook.OkkE schreef op maandag 24 februari 2014 @ 10:58:
[...]
Je hebt er programma's voor, die de *.less files in de gaten houdt en bij elke wijziging omzet naar [moo]*.css[/] files. Ook zijn er server-side oplossingen (bijv. een javascript) die het on de fly omzetten (dat gebruiken wij tijdens ontwikkelen).
Ik vind persoonlijk LESS fijner werken dan SASS/SCSS, maar de keuze voor welke van de twee is denk ik meer een kwestie van smaak.pdebie schreef op maandag 24 februari 2014 @ 10:57:
Ik geloof dat LESS net een iets bredere user base heeft.
Hmmm, dat ken ik ergens van.
At a secret meeting in the Jinjiang Hotel in Shanghai dated March 25, 1959, Mao specifically ordered the party to procure up to one third of all the grain, much more than had ever been the case. At the meeting he announced that "When there is not enough to eat, people starve to death. It is better to let half of the people die so that the other half can eat their fill."
(Bron).Chang and Halliday take literally Mao's penchant for talking about mass death in highly irresponsible, provocative, callous and reckless ways, exemplified by his famous remark that in a nuclear war, half of China's population would perish but the rest would survive and rebuild.
Ik heb op de middelbare school m'n profielwerkstuk over de periode vanaf de Grote Sprong Voorwaarts tot Mao's dood gehouden, en het is verbazend hoe veel doden er vielen totdat het bij de hoogste leiding door drong dat het niet echt lekker ging en dat desondanks bijvoorbeeld Mao wel in het zadel kon blijven. Overigens wilde een aantal van de leiders Mao wel van alle functies ontheffen en hem verbannen of vermoorden, maar dat kon niet gezien zijn grote populariteit. En in de jaren '60 kwam 'ie weer helemaal terug met de Culturele Revolutie.
Als je een beetje van geschiedenis houdt is dat best een interessant onderwerp.
PS: geen unicorns
Never explain with stupidity where malice is a better explanation
Verwijderd
/me Voegt Vuurwerkgifjes en Comic Sans schreeuwlettertypes toe aan zijn Custom CSS voor rants...incaz schreef op maandag 24 februari 2014 @ 11:15:
[rant]Mijn project is corrupted, en gemakshalve ook maar meteen *poef* weg. En om een of andere reden ben ik toch nog niet zo heeel soepel met het juist instellen van een project, vooral niet om het met een met git en remote aan de gang te krijgen.[/rant]
PS: geen unicorns
@Rubinski on it
Hoe zie je dit precies voor je?Verwijderd schreef op maandag 24 februari 2014 @ 11:16:
Ik ben toch ook wel voorstander van die rant tag. Opent iemand een topic in Mooie Features?
Het doel is toch om frustratie van je af te schrijven, niet om de anderen te frustreren?Cor453 schreef op maandag 24 februari 2014 @ 11:18:
[...]
Does that really matter? Ik vind vuurwerkgifs en Comic Sans in pimpelpaars best een idee.
Opvallend is dat daarvoor de laatste recruiter mij in 2007 had gecontacteerd ofzo.
☎ Telecommunicatie van vroeger
🚅Alles over spoor en treintjes
Ranten heeft toch alleen zin als anderen je frustratie begrijpen? Denk ik danFiresphere schreef op maandag 24 februari 2014 @ 11:19:
[...]
Het doel is toch om frustratie van je af te schrijven, niet om de anderen te frustreren?
Verwijderd
Wat denk je hier van?
Ik ben voor.Verwijderd schreef op maandag 24 februari 2014 @ 11:24:
[...]
Wat denk je hier van?
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
rant rant rant rant rant rant rant rant rant rant rant rant rant
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
Ah, weer iemand om toe te voegen aan m'n tweakerslistAlex) schreef op maandag 24 februari 2014 @ 11:22:
Warme douche voor ABN AMRO. Ik stel op Twitter een vraag aan ze, en binnen een kwartier belt iemand me om me verder te helpen. Ze kon me helaas niet helpen (omdat de kopie die ze hebben van mijn legitimatiebewijs is verlopen), maar kon me nog wel een tip geven over spaarrentes e.d.
Maar dan ook letterlijk dat, ongeacht wat je binnen de tag schrijftVerwijderd schreef op maandag 24 februari 2014 @ 11:24:
[...]
Wat denk je hier van?
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
Give a man a game and he'll have fun for a day. Teach a man to make games and he'll never have fun again.
.oisyn schreef op maandag 24 februari 2014 @ 11:26:
[...]
Maar dan ook letterlijk dat, ongeacht wat je binnen de tag schrijft
Waar blijft dat mooie-features topic nu dan?
Komt eraan, was even bezig.Firesphere schreef op maandag 24 februari 2014 @ 11:27:
[...]
![]()
En dat dan on-click de eigenlijke rant verschijnt?
Waar blijft dat mooie-features topic nu dan?
Verwijderd
Haha, sounds like a plan. Je kan de content wel zien als je er op klikt, een beetje hetzelfde als met de spoiler-tag..oisyn schreef op maandag 24 februari 2014 @ 11:26:
[...]
Maar dan ook letterlijk dat, ongeacht wat je binnen de tag schrijft
Verwijderd
Doe mij maarCor453 schreef op maandag 24 februari 2014 @ 11:29:
Ik noem er wel even wat als mede-auteurs. Wie wil erin?
Doe mij die maar. Ranten ben ik goed inCor453 schreef op maandag 24 februari 2014 @ 11:29:
Ik noem er wel even wat als mede-auteurs. Wie wil erin?
Verwijderd
Combinatie van beide. DeCor453 schreef op maandag 24 februari 2014 @ 11:30:
Ok. Willen we er dan eentje met deals kader of gewoon a la de spoiler tag...
[ Voor 9% gewijzigd door Cor453 op 24-02-2014 11:35 ]
Nothing to see here!
[rant]Dan maken ze maar tijd![/]Rutix schreef op maandag 24 februari 2014 @ 11:35:
+1. Al denk ik dat de devs weinig tijd hebben om het te implementeren
De voorspelling is dat de smog nog blijft tot donderdag. Dr zit niks anders op dan binnen blijven.
Cor453 schreef op maandag 24 februari 2014 @ 11:39:
[...]
Gewoon even een regex-je erbij in de BB-code parser class. Hoe moeilijk kan het zijn
Nothing to see here!
Dan gaan we wel flink cashen hoor. En sowieso onbeperkt pizza op Tweakers HQRutix schreef op maandag 24 februari 2014 @ 11:40:
[...]
Misschien wil iemand van ons het wel even implementeren in een dagje
hoeven de devs het alleen maar uit te rollen
Daarvoor hoef ik de rant-tag niet uit te werken. Ik vind dat ik per definitie recht heb op onbeperkt pizza-eten.Cor453 schreef op maandag 24 februari 2014 @ 11:41:
[...]
Dan gaan we wel flink cashen hoor. En sowieso onbeperkt pizza op Tweakers HQ
Het ging niet perse over de pizza, het was de combi pizza (op kosten van Tweakers) en Tweakers HQ.Firesphere schreef op maandag 24 februari 2014 @ 11:42:
[...]
Daarvoor hoef ik de rant-tag niet uit te werken. Ik vind dat ik per definitie recht heb op onbeperkt pizza-eten.
1
2
3
4
| catch (NoSuchAlgorithmException localNoSuchAlgorithmException)
{
throw new IllegalArgumentException(localNoSuchAlgorithmException);
} |
Heeft dit nou nog nut? Lijkt mij echt volkomen zinloos.
Verwijderd
Lijkt me een stukje abstractie. De method waar de bovenstaande code in staat, vangt bepaalde specifieke (local) exceptions af. Echter wil je in dit geval een algemenere exception teruggeven, dus "illegal argument".MichielPH schreef op maandag 24 februari 2014 @ 12:10:
Gewoon uit interesse, kom dit tegen in een stukje gedecompileerd javacode:
code:
1 2 3 4catch (NoSuchAlgorithmException localNoSuchAlgorithmException) { throw new IllegalArgumentException(localNoSuchAlgorithmException); }
Heeft dit nou nog nut? Lijkt mij echt volkomen zinloos.
Dat lijkt mij inderdaad ook de bedoeling. Je wilt niet tig soorten exceptions exposen naar de gebruikers van je code, dus zorg je voor een wat algemenere melding. Indien de gebruiker echt interesse heeft in de daadwerkelijke melding kan hij hem uit de InnerException vissenVerwijderd schreef op maandag 24 februari 2014 @ 12:21:
[...]
Lijkt me een stukje abstractie. De method waar de bovenstaande code in staat, vangt bepaalde specifieke (local) exceptions af. Echter wil je in dit geval een algemenere exception teruggeven, dus "illegal argument".
Tevens zorgt deze constructie er voor dat de stacktrace van de originele melding niet zomaar alle details weergeeft, hij begint namelijk pas bij de throw new regel, je valt zo dus de consumerende partij ook niet lastig met data uit je eigen code.
Mijn oude boekhouder had Comic Sans op zijn factuurpapier staanVerwijderd schreef op maandag 24 februari 2014 @ 10:04:
Daar heb ik al veel aan gedacht. Maar ik hou Comic Sans wel even installed zodat ik weet welke mails ik niet moet lezen. Is er een optie in Excel om een rule te bouwen die mails die in Comic Sans geschreven zijn meteen naar de trash verplaatst?
The #1 programmer excuse for legitimately slacking off: "My code's compiling"
Firesphere: Sommige mensen verdienen gewoon een High Five. In the Face. With a chair.
Dat klinkt slecht. What happened?.Gertjan. schreef op maandag 24 februari 2014 @ 12:28:
[...]
Mijn oude boekhouder had Comic Sans op zijn factuurpapier staanKwam ik pas achter toen ik de eerste factuur ontving
Uiteindelijk bleek het een redelijk voorteken te zijn
Iets met geschonden vertrouwen enzo. Ik was redelijk wat tijd kwijt met checks en correcties. Daarnaast presteerde hij het meerdere malen om dezelfde fout te maken (BTW correctie op de leaseauto). Zelfs toen ik hem er aan herinnerde dit niet te vergeten, vergat hij hem een week later daadwerkelijk door te voeren. Ik maakte mij weken voor de aangiftes al zorgen en had het idee dat er op een gegeven moment meer tijd (en geld) vanuit mijn kant in ging zitten.
Diverse kansen gegeven, maar toen was de maat redelijk vol. Er waren wel verbeteringen zichtbaar, maar hij groeide niet snel genoeg. Aangezien ik bezig ben mijn dienstverlening te professionaliseren vond ik dat daar een goede boekhouder bij hoorde. Inmiddels zijn er ook mensen afhankelijk van mij (zoals personeel wat graag tijdig loon ontvangt) en daar wil ik gewoon een goede partner bij hebben. En geen partner die zegt veel van mij te kunnen leren en die regelmatig op fora advies moet inwinnen. Er waren zelfs momenten dat ik hem moest uitleggen hoe een bepaalde regeling werkte... Dat was niet de reden waarom ik een boekhouder had ingehuurd...
Ook vond ik het wel beter om een partij te zoeken die wat groter was, bij een ongevalletje van de oude boekhouder lag meteen mijn administratie een paar weken stil. Dat kan ik mij gewoon niet permitteren.
Firesphere: Sommige mensen verdienen gewoon een High Five. In the Face. With a chair.
Entity Framework is bedacht door een stel apen, is het niet?
[/rant]
@)(*#(! last van m'n (hoofd) holtes
[/]
Niet echt, nee. You're probably holding it wrong.Alex) schreef op maandag 24 februari 2014 @ 13:02:
[rant]
[/rant]
.oisyn: Échte programmeurs haten PHP met een passie. Ben jij soms geen echte programmeur?
Korben schreef op maandag 24 februari 2014 @ 13:06:
[...]
Niet echt, nee. You're probably holding it wrong.
Top dat je zegt dat er iets verkeerd is. Het zou handig zijn als je ook zegt wát er verkeerd is...A referential integrity constraint violation occurred: The property values that define the referential constraints are not consistent between principal and dependent objects in the relationship.
Verwijderd
Een goede boekhouder is echt belangrijk. Vele mensen onderschatten zijn taak nogal. Hij is natuurlijk diegene die er voor moet zorgen dat je boekhouding in orde is, maar eigenlijk is hij vooral een raadgever. Hij moet uitleggen hoe er zo veel mogelijk geld in je eigen zak komt en niet in die van Di Rupo (of de Nederlandse tegenhanger, Rutte?)..Gertjan. schreef op maandag 24 februari 2014 @ 12:43:
[...]
Iets met geschonden vertrouwen enzo. Ik was redelijk wat tijd kwijt met checks en correcties. Daarnaast presteerde hij het meerdere malen om dezelfde fout te maken (BTW correctie op de leaseauto). Zelfs toen ik hem er aan herinnerde dit niet te vergeten, vergat hij hem een week later daadwerkelijk door te voeren. Ik maakte mij weken voor de aangiftes al zorgen en had het idee dat er op een gegeven moment meer tijd (en geld) vanuit mijn kant in ging zitten.
Diverse kansen gegeven, maar toen was de maat redelijk vol. Er waren wel verbeteringen zichtbaar, maar hij groeide niet snel genoeg. Aangezien ik bezig ben mijn dienstverlening te professionaliseren vond ik dat daar een goede boekhouder bij hoorde. Inmiddels zijn er ook mensen afhankelijk van mij (zoals personeel wat graag tijdig loon ontvangt) en daar wil ik gewoon een goede partner bij hebben. En geen partner die zegt veel van mij te kunnen leren en die regelmatig op fora advies moet inwinnen. Er waren zelfs momenten dat ik hem moest uitleggen hoe een bepaalde regeling werkte... Dat was niet de reden waarom ik een boekhouder had ingehuurd...
Ook vond ik het wel beter om een partij te zoeken die wat groter was, bij een ongevalletje van de oude boekhouder lag meteen mijn administratie een paar weken stil. Dat kan ik mij gewoon niet permitteren.
Vervelend. Ongetwijfeld was dat de expliciete bedoeling van degenen die Entity Framework hebben verzonnen. Daarnaast, ik neem aan dat de keuze voor Entity Framework een bewuste keuze was.Alex) schreef op maandag 24 februari 2014 @ 13:11:
[...]
Top dat je zegt dat er iets verkeerd is. Het zou handig zijn als je ook zegt wát er verkeerd is...
.oisyn: Échte programmeurs haten PHP met een passie. Ben jij soms geen echte programmeur?
Dat niet alleen, een boekhouder die je moet vertellen hoe hij z'n werk moet doen, ontzorgen doet hij dan ook niet. Iets wat ik belangrijk vind, niet druk hoeven maken om de boekhouding is wel zo fijn. Dan kun je je concentreren op je werk en wat je echt moet doen.Verwijderd schreef op maandag 24 februari 2014 @ 13:18:
[...]
Een goede boekhouder is echt belangrijk. Vele mensen onderschatten zijn taak nogal. Hij is natuurlijk diegene die er voor moet zorgen dat je boekhouding in orde is, maar eigenlijk is hij vooral een raadgever. Hij moet uitleggen hoe er zo veel mogelijk geld in je eigen zak komt en niet in die van Di Rupo (of de Nederlandse tegenhanger, Rutte?).
Dat is inderdaad wel jammer aan de exceptions die Entity Framework gooit. De DbContext.ChangeTracker.Entries-property vertelt je in ieder geval welke entities langs de context zijn gehaald en mogelijk opgeslagen moeten gaan worden, enige discrepanties zijn in deze collectie altijd zichtbaar.Alex) schreef op maandag 24 februari 2014 @ 13:11:
Top dat je zegt dat er iets verkeerd is. Het zou handig zijn als je ook zegt wát er verkeerd is...
https://oneerlijkewoz.nl
Op papier is hij aan het tekenen, maar in de praktijk...
En daarom zeg ik: EF is bedacht en geschreven door een stel apen.CodeCaster schreef op maandag 24 februari 2014 @ 13:38:
[...]
Dat is inderdaad wel jammer aan de exceptions die Entity Framework gooit. De DbContext.ChangeTracker.Entries-property vertelt je in ieder geval welke entities langs de context zijn gehaald en mogelijk opgeslagen moeten gaan worden, enige discrepanties zijn in deze collectie altijd zichtbaar.
De errors die SQL Server gooit zijn niet altijd even duidelijk, maar bij een fout in een row zegt hij in ieder geval nog welke relationship gefaald heeft.
Nou het raadgeven was iets wat ook niet top ging. Hij liet het gesprek vooral leiden door mij om vervolgens akkoord te gaan met mijn idee.Verwijderd schreef op maandag 24 februari 2014 @ 13:18:
[...]
Een goede boekhouder is echt belangrijk. Vele mensen onderschatten zijn taak nogal. Hij is natuurlijk diegene die er voor moet zorgen dat je boekhouding in orde is, maar eigenlijk is hij vooral een raadgever. Hij moet uitleggen hoe er zo veel mogelijk geld in je eigen zak komt en niet in die van Di Rupo (of de Nederlandse tegenhanger, Rutte?).
Zeker bij het opzetten van mijn structuur keek hij mij af en toe erg verbaasd aan. Nu is het wel zo dat ik redelijk wat weet van fiscale, financiële en juridische dingen, maar dat is vooral omdat ik graag alles wil weten en zeker wil weten dat ik goed bezig ben. Voordat hij in beeld kwam deed ik mijn administratie zelf, maar ik had best wat moeite om bepaalde zaken (goed) in te boeken (zoals prive verrekeningen), de basis van boekhouden en fiscaliteit was niet zo moeilijk.
Maar dingen zoals prive-verrekening van de btw op een auto of bijvoorbeeld bepaalde buitenlandse facturen moest ik hem steeds op wijzen. Nu koop ik geregeld bij Amazon.co.uk, dat is wel enigszins verwarrend aangezien zij een NL btw nummer hebben. Je zou in eerste instantie de factuur dus als buitenlandse transactie zien (en dus dat er nog BTW overheen moet), maar omdat amazon haar Nederlandse BTW nummer gebruikt heb je gewoon in Nederland de BTW afgetikt (daarom veranderd de prijs soms als je het in je mandje legt). Ik plaatste meestal een aantekening of briefje bij de speciale zaken (belachelijk, maar goed), maar dat negeerde hij weg en boekte vervolgens de facturen verkeerd in waardoor ik mijn vooraftrek misliep...
Hij deed juist het tegenovergestelde. Hij zorgde er juist voor dat ik minutieus de transacties ging nalezen. Ik kreeg dan een uitdraai van het systeem (want externe toegang wilde hij niet geven) en ging alles handmatig nalopen. En helaas bleek dat niet altijd onterecht want er zaken altijd wel fouten en slordigheden in. Ook zijn werkwijze klopte niet helemaal, hij checkte bijna nooit tegen de bankafschriften en gooide gewoon diverse bonnen samen op een boeknummer (erg fijn als een betaling niet gematched kan worden, ik kreeg dan een bedrag wat helemaal niet meer te herleiden was).TheNephilim schreef op maandag 24 februari 2014 @ 13:34:
[...]
Dat niet alleen, een boekhouder die je moet vertellen hoe hij z'n werk moet doen, ontzorgen doet hij dan ook niet. Iets wat ik belangrijk vind, niet druk hoeven maken om de boekhouding is wel zo fijn. Dan kun je je concentreren op je werk en wat je echt moet doen.
Het blijkt nu ook dat hij helemaal niet zo goedkoop was. Het nieuwe kantoor hanteert wat hogere tarieven, maar kan het werk sneller en doeltreffende doen. Hierdoor is het totaal bedrag lager dan wat ik betaalde...
Ik had hem begin december een laatste kans gegeven, maar begon mij in januari al ernstig zorgen te maken over de eindaangifte van 2013. Ik wilde hem toen op basis van onderbuikgevoelens er al uitgooien, maar mijn vrouw vond dat ik hem toch die kans moest geven (hoewel het zijn 5de 2de kans was)... "Gelukkig" stelde hij mij niet teleur en had ik een goede reden om hem alsnog eruit te zetten. En ik vind dat ik nog schappelijk ben, ik had namelijk ooit gedreigd met het inhouden van de overstap kosten op zijn honorarium als ik door zijn fouten op zou stappen. Maar goed, hij moet het dossier nog overdragen dus ik heb het netjes gehouden, maar toen hij voor het 3de jaar aan een stuk dezelfde fout maakte was ik wel even erg chagrijnig
Verwijderd
Om zulke dingen te voorkomen, gebruik je natuurlijk "nette" tekst. Zodat het in het geval dat je het vergeet, enkel slordig is en je er niemand mee uitscheld etc. Al heb ik m'n twijfels of iedereen deze werkwijze deelt.BtM909 schreef op maandag 24 februari 2014 @ 13:41:
Voor de vrijdagmiddag op maandag
http://www.elezea.com/2014/02/lorem-ipsum-gone-wrong/
/me zwaait naar Firesphere...
@.GJ.: tl;dr.
Oef, ik zou er ook de kriebels van krijgen. Slecht voor je nachtrust!.Gertjan. schreef op maandag 24 februari 2014 @ 13:51:
[...]
Hij deed juist het tegenovergestelde. Hij zorgde er juist voor dat ik minutieus de transacties ging nalezen. Ik kreeg dan een uitdraai van het systeem (want externe toegang wilde hij niet geven) en ging alles handmatig nalopen. En helaas bleek dat niet altijd onterecht want er zaken altijd wel fouten en slordigheden in. Ook zijn werkwijze klopte niet helemaal, hij checkte bijna nooit tegen de bankafschriften en gooide gewoon diverse bonnen samen op een boeknummer (erg fijn als een betaling niet gematched kan worden, ik kreeg dan een bedrag wat helemaal niet meer te herleiden was).
Het blijkt nu ook dat hij helemaal niet zo goedkoop was. Het nieuwe kantoor hanteert wat hogere tarieven, maar kan het werk sneller en doeltreffende doen. Hierdoor is het totaal bedrag lager dan wat ik betaalde...
Ik had hem begin december een laatste kans gegeven, maar begon mij in januari al ernstig zorgen te maken over de eindaangifte van 2013. Ik wilde hem toen op basis van onderbuikgevoelens er al uitgooien, maar mijn vrouw vond dat ik hem toch die kans moest geven (hoewel het zijn 5de 2de kans was)... "Gelukkig" stelde hij mij niet teleur en had ik een goede reden om hem alsnog eruit te zetten. En ik vind dat ik nog schappelijk ben, ik had namelijk ooit gedreigd met het inhouden van de overstap kosten op zijn honorarium als ik door zijn fouten op zou stappen. Maar goed, hij moet het dossier nog overdragen dus ik heb het netjes gehouden, maar toen hij voor het 3de jaar aan een stuk dezelfde fout maakte was ik wel even erg chagrijnig![]()
Nu wel tevreden begrijp ik, bij een andere boekhouder. Nou dat is (denk ik) een hele geruststelling!
* Firesphere zwaaitVerwijderd schreef op maandag 24 februari 2014 @ 13:55:
[...]
Om zulke dingen te voorkomen, gebruik je natuurlijk "nette" tekst. Zodat het in het geval dat je het vergeet, enkel slordig is en je er niemand mee uitscheld etc. Al heb ik m'n twijfels of iedereen deze werkwijze deelt.
/me zwaait naar Firesphere...
Heb je koffie nodig ofzo?
Verwijderd
Ja, graag lekkere koffie. De zooi die hier op kantoor voor "koffie" door moet, is echt niet te zuipen...Firesphere schreef op maandag 24 februari 2014 @ 13:56:
[...]
* Firesphere zwaait
Heb je koffie nodig ofzo?
Haha geniaal!BtM909 schreef op maandag 24 februari 2014 @ 13:41:
Voor de vrijdagmiddag op maandag
http://www.elezea.com/2014/02/lorem-ipsum-gone-wrong/
Dan is "Lorem ipsum" toch nog de netste tekst om er neer te zetten. Dat valt niet eens iedereen op denk ik/
Ik gebruik Bacon Ipsum, dat valt alleen marketing prutsers op.TheNephilim schreef op maandag 24 februari 2014 @ 13:59:
[...]
Haha geniaal!
Dan is "Lorem ipsum" toch nog de netste tekst om er neer te zetten. Dat valt niet eens iedereen op denk ik/
Ik nietVerwijderd schreef op maandag 24 februari 2014 @ 14:00:
[...]
Vind €20+ per kg wel beetje prijzig eigenlijk...
Er gaat hier 8 kilo van dat spul doorheen per maand
Hoe beter de koffie, hoe meer het gezopen wordt
[ Voor 31% gewijzigd door Firesphere op 24-02-2014 14:02 ]
Nu erg blij met het accountantskantoor. Zij hebben ook direct aangedrongen om veel meer zelf te gaan doen. Sindsdien heb ik iemand aangenomen die dat voor 16 uur bij mij op kantoor doet. Het accountantskantoor heeft haar begeleid/ingewerkt.
Doordat we nu bijna alles (op jaarrekeningen en loonadministratie na) zelf doen hebben we een aantal zaken kunnen automatiseren vanuit onze facturatie en het belangrijkst: Op de eerste werkdag na afloop van een maand heb ik volledige managementrapportage! Superblij met deze administratief medewerker. Ze doet ook nog eens de vervelende incasso gesprekjes met klanten.
Sinds wij een echt goede koffieautomaat hebben (WMF 1400 met melkkoelkast enzo) wordt er hier ook veel meer koffie gedronken. Dat was echt een goede aankoop. Iedereen hoor je erover en ook klanten houden liever bespreking bij ons op kantoor vanwege de koffie.Firesphere schreef op maandag 24 februari 2014 @ 14:01:
Er gaat hier 8 kilo van dat spul doorheen per maand
Hoe beter de koffie, hoe meer het gezopen wordt
[ Voor 23% gewijzigd door orf op 24-02-2014 14:11 ]
Jep, sinds deze maand bij een nieuw kantoor waarbij ik al snel goede tips kreeg. Ze stelde vragen die ik in de afgelopen jaren van mijn andere boekhouder nooit heb gehoord. Het scheelt ook wel dat de nieuwe club diverse specialisten heeft, dus een aparte persoon voor de loonadministratie, een administrateur en een aparte accountant. Kreeg zelfs een melding dat mijn jaarcijfers van 2012 nog niet waren ingediend (maar dat dit ook kan vanwege een verlengd boekjaar), dat soort scherpheid houd ik wel vanTheNephilim schreef op maandag 24 februari 2014 @ 13:56:
[...]
Oef, ik zou er ook de kriebels van krijgen. Slecht voor je nachtrust!
Nu wel tevreden begrijp ik, bij een andere boekhouder. Nou dat is (denk ik) een hele geruststelling!
Ze reageren wel lekker snel en correct, dat is wel fijn
Saecco + DE Excellent hier. Niet verkeerd
Diverse bonen gehad, maar de Excellent van DE is qua prijs-kwaliteit goed te doen.
Verwijderd
Ben zelf niet zo'n grote fan van DE-bonen. Heb momenteel koffie van Simon Lévelt (maar dan bij de Makro gekocht.Gertjan. schreef op maandag 24 februari 2014 @ 14:13:
[...]
Saecco + DE Excellent hier. Niet verkeerdAfgelopen weekend voor een feestje mijn koffiemachine mee naar huis genomen en daar genoten van goede koffie (de gasten vonden hem ook erg lekker). Nu vrouwlief nog zo ver krijgen dat ik een Saecco thuis neer mag zetten
![]()
Diverse bonen gehad, maar de Excellent van DE is qua prijs-kwaliteit goed te doen.
Ik vind ze prima smaken en niet te duur.
Nu overigens cheap-ass bonen van de kruidvat (Kruidvat Espresso D'Italia). Voldoet momenteel prima en was behoorlijk veel goedkoper. Voldoet, omdat het toch door een espressomachine gaat die ik nog eens uit elkaar moet halen om het grondig te reinigen. Momenteel krijgt alle koffie daaruit een extra smaakje
Soms lijkt het wel zo, hè?Alex) schreef op maandag 24 februari 2014 @ 13:02:
[rant]
[/rant]
Goeiemorgenmiddag, ik zie dat het weer maandag is
[rant]Chrome mobile, waarom render je mijn favicons niet goed...[/]
2x ViewSonic VP-27885K | R9 7950X | 128GB RAM | 980 Pro 2TB x2 | RTX2070 Super
.oisyn: Windows is net zo slecht in commandline als Linux in GUI
Verwijderd
F.West98 schreef op maandag 24 februari 2014 @ 14:53:
[...]
Soms lijkt het wel zo, hè?
Goeiemorgenmiddag, ik zie dat het weer maandag is
[rant]Chrome mobile, waarom render je mijn favicons niet goed...[/]
quote: Chrome mobile in een parallel universum[rant]
Incompetente software architect F.West98, waarom lever je de favicons verkeerd aan…
[/]
Als jij ze niet uitscheldt, dan zou het wel goed moeten zijn... Zal het eens een keer bestellen!
[ Voor 23% gewijzigd door Verwijderd op 24-02-2014 15:02 ]
Vind het wel een mooi toetsenbord, die toetsen zo 'verhoogd', maar de macro-toetsen; dat is weer erg jammer. Met welke switches ga je dit mechanische toetsenbord bestellen?Skobes schreef op maandag 24 februari 2014 @ 15:23:
Wooh! Na lang wikken en wegen toch maar besloten om de Corsair vengeance K95 te bestellen
Ik zoek nog een goeie/goedkope plek om een brown-switch te bestellen, maar die beginnen bij nogal veel geld, om onduidelijke redenen.
Ze zijn er alleen in Reds, dus RedsTheNephilim schreef op maandag 24 februari 2014 @ 15:31:
Vind het wel een mooi toetsenbord, die toetsen zo 'verhoogd', maar de macro-toetsen; dat is weer erg jammer. Met welke switches ga je dit mechanische toetsenbord bestellen?
[ Voor 14% gewijzigd door Skobes op 24-02-2014 15:34 ]
Dit topic is gesloten.
![]()
* zoals jullie weten gaan we tegenwoordig naar een nieuwe iteratie bij ~10k posts. 1 april (en dat is geen grap) gaan we over op het nieuwe deel! *
Dit topic is niet de plaats om te lopen helpdesken. De Coffee Corner is primair bedoeld als uitlaatklep voor iedereen in de Devschuur® en niet als vraagbaak.