Wel eens een tijdje op een kantoor gezeten met een stel gasten wat alleen kon werken met beukende commerciële hardstyle van een of ander zendertje. De hele dag door van die blije draaiorgelmelodieën op synthesizer.
Kreeg geen reet af daar.
Kan alleen mijn eigen muziek verdragen. Sowieso werkplekken met radio, open kantoortuinen met veel geouwehoer, bah.
Maar dat kan dus wel vanalles zijn:
- Rare grooves en gewone funk/disco/soul
- Detroit techno, house en electro (of Chicago) dan wel het betere werk uit Europa of New York
- Gabber en metal (geen blije deuntjes of bombastisch gedoe, gewoon aggressieve herrie svp)
- "Golden Age" hiphop
- New wave / Dark wave / Cold wave etcetera (John Foxx - Metamatic tot Skinny Puppy)
- Moderne(re) componisten als Steve Reich, Philip Glass, Erik Satie
- Het eerdere werk van Pink Floyd (t/m Dark Side) en andere experimentelere acts uit die tijd
- Electronica zoals Aphex Twin of Boards of Canada
Eigenlijk gewoon de wat meer obscure en rauwere muziek die er te vinden is. Liefst meer ritmisch dan melodieus en een tikje donker.
Zoiets ja
Ben ook al jaren aan het prutsen met synthesizers en sequencers, toen ik wat meer tijd had kwamen er nog best wel eens wat leuke dingen uit. Jammer genoeg nu niet zo veel meer hier staan maar ik blijf er mee bezig. Gewoon lekker ff technisch nerden zonder computer.
Dit vind ik gewoon geweldig:
YouTube: Intellijel Metropolis Eurorack Sequencer Demo
Want
[
Voor 22% gewijzigd door
BikkelZ op 21-02-2014 12:30
]