De Devschuur Coffee Corner - Iteratie 5 Vorige deel Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 67 ... 116 Laatste
Acties:
  • 268.615 views

• TheNephilim
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 18-12-2025

TheNephilim

Wtfuzzle

StM schreef op donderdag 20 februari 2014 @ 11:29:
De kale zakelijke dienst is ook niks meer dan wat ze voor consumenten doen, waarom zou dat dan opeens 10x zo duur moeten zijn :) Helaas lijken ze 1 van de weinigen te zijn die dat snappen.
Inderdaad, de meeste consumentenverbindingen zijn net zo stabiel. Als je hier overigens de SLA's apart af kan sluiten is dat natuurlijk de beste oplossing.

• TheNephilim

TheNephilim

Wtfuzzle

wsitedesign schreef op donderdag 20 februari 2014 @ 11:31:

Bij mij is het gewoon kwestie van:

code:
1
$pass = PBKDF::create_hash($password);

En dat gaat dan de database in. Niets moeilijks aan.
Moet die niet gesalt worden op basis van de usergegevens of iets dergelijks? :+

• .oisyn
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 29-12-2025

.oisyn

Moderator Devschuur®

Demotivational Speaker

[...]

Nochtans, een wachtwoord als:

[...]

Zou toch moeten kunnen?

code:
1

En dan wel even dondersgoed opletten dat de encoding goed gaat, want dat kun je daarna nooit meer aanpassen.

Give a man a game and he'll have fun for a day. Teach a man to make games and he'll never have fun again.

• Douweegbertje
  • Registratie: Mei 2008

Douweegbertje

Wat kinderachtig.. godverdomme

[...]

Nochtans, een wachtwoord als:

[...]

Zou toch moeten kunnen?

code:
1

Het is wel redelijk, en net even getest overigens bij mij zelf en alles werkt (met zo'n type wachtwoord). Mij ging het meer even over "een ander punt". Namelijk: Je kunt op alles zeiken, en je kan altijd wel wat vinden. Net zoals ik bij je site (wat ik via de pm van je kreeg) al 2 puntjes vond binnen een paar seconden. En dan heb ik niet eens veel moeite gedaan.

Doe ik wel moeite, ligt je site plat :+

[ Voor 3% gewijzigd door Douweegbertje op 20-02-2014 11:35 ]

• Patriot
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 16:21

Patriot

Fulltime #whatpulsert

• wouterwouter2
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 23-09-2021
Douweegbertje schreef op donderdag 20 februari 2014 @ 11:25:
[...]

Nou, gewoon niemand. In de jaren dat ik met websites bezig ben, ben ik dat nooit tegen gekomen. Nogmaals, prima dat jullie chinees verwachten en accepteren in je applicatie. Ik niet. Daarbij denk ik even aan kosten vs baten. En dan heb ik zoiets: **** you, met je chinees, ik stop daar geen tijd in.

Ik kan het niet eens verantwoorden qua tijd bij mijn 'baas'. "Ja ik wil graag de mogelijkheid tot Chinese wachtwoorden".
Kan zover ik weet bij alle Chinese webdiensten ook niet. Wachtwoord mag alleen in Westerse characters.

• TheNephilim

TheNephilim

Wtfuzzle

Verwijderd

[...]

Nou, gewoon niemand. In de jaren dat ik met websites bezig ben, ben ik dat nooit tegen gekomen. Nogmaals, prima dat jullie chinees verwachten en accepteren in je applicatie. Ik niet. Daarbij denk ik even aan kosten vs baten. En dan heb ik zoiets: **** you, met je chinees, ik stop daar geen tijd in.

Ik kan het niet eens verantwoorden qua tijd bij mijn 'baas'. "Ja ik wil graag de mogelijkheid tot Chinese wachtwoorden".
Eigenlijk ben ik het hier ook wel grotendeels mee eens. Je moet de juiste balans vinden tussen functionaliteit en je beschikbare tijd. Voor developers kan het inderdaad logisch klinken dat Chinese tekens ook ondersteunt moeten worden maar je manager zal daar in eerste instantie echt niet mee akkoord gaan. Hij zal liever hebben dat je die 0.0000001% die Chinese wachtwoorden gebruikt even links laat liggen en je concentreert op andere functionaliteit die geld in het laatje zal brengen.

• Hydra
  • Laatst online: 17-12-2025
Nou, gewoon niemand. In de jaren dat ik met websites bezig ben, ben ik dat nooit tegen gekomen. Nogmaals, prima dat jullie chinees verwachten en accepteren in je applicatie. Ik niet. Daarbij denk ik even aan kosten vs baten.
Welke kosten? Unicode support is nu niet echt rocketscience.

Edit: was ff vergeten dat PHP voor de basisstringfuncties geen unicode support heeft en dat je expliciet mbstring functies moet gebruiken. My bad.

[ Voor 15% gewijzigd door Hydra op 20-02-2014 11:47 ]

https://niels.nu

• azerty
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 23:19
Douweegbertje schreef op donderdag 20 februari 2014 @ 11:34:
[...]

Het is wel redelijk, en net even getest overigens bij mij zelf en alles werkt (met zo'n type wachtwoord). Mij ging het meer even over "een ander punt". Namelijk: Je kunt op alles zeiken, en je kan altijd wel wat vinden. Net zoals ik bij je site (wat ik via de pm van je kreeg) al 2 puntjes vond binnen een paar seconden. En dan heb ik niet eens veel moeite gedaan.

Doe ik wel moeite, ligt je site plat :+
Hoezo, ligt men site plat? Daar hoor ik graag meer uitleg over (via DM) :p

En inderdaad, dan was er een verschil in interpretatie. Ik zeik over het algemeen alleen maar op wachtwoordbeveiliging, als er iets anders niet goed gaat is dat niet zo erg :p
TheNephilim schreef op donderdag 20 februari 2014 @ 11:32:
[...]

Moet die niet gesalt worden op basis van de usergegevens of iets dergelijks? :+
Er is een random salt van een definieerbaar aantal bits bijgevoegd.
.oisyn schreef op donderdag 20 februari 2014 @ 11:32:
[...]

En dan wel even dondersgoed opletten dat de encoding goed gaat, want dat kun je daarna nooit meer aanpassen.
Dat klopt wel, is in mijn geval (ik gebruik een implementatie van https://defuse.ca/php-pbkdf2.htm), geen enkel probleem.

Een wachtwoord met chinese tekens ging ook goed, juist snel getest trouwens.

• Douweegbertje

Douweegbertje

In elk geval nogmaals wilde ik zeggen: je kunt -altijd- wel "vinden" op een website. Wij zitten vaak te zeiken op bepaalde websites, terwijl 9/10 je eigen site niet eens perfect is. wsitedesign stuur ook wat links van sites, en dan vind ik bepaalde dingen die imo wat erger zijn dan zo'n "unicode" wachtwoord :)

• Caelorum
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 00:04
.oisyn schreef op donderdag 20 februari 2014 @ 11:20:
http://www.fieber.nl/internet/zakelijk-glasvezel/
Zakelijk glas 100/100 voor €45 per maand... is dat niet heel erg weinig? (is wel zonder SLA uiteraard, en prijs zal ook wel ex BTW zijn al lees ik dat nergens) [...]
~45 incl. btw is wat ik ook betaal voor een 100/100 consumentenlijn, dus het is niet een heel erg rare prijs ofzo.

• CodeCaster
  • Registratie: Juni 2003
  • Niet online

CodeCaster

Can I get uhm...

.oisyn schreef op donderdag 20 februari 2014 @ 11:32:
Hydra schreef op donderdag 20 februari 2014 @ 11:43:
Welke kosten? Unicode support is nu niet echt rocketscience.

Edit: was ff vergeten dat PHP voor de basisstringfuncties geen unicode support heeft en dat je expliciet mbstring functies moet gebruiken. My bad.
Dat kan inderdaad problemen opleveren als register.php is opgeslagen als ASCII, en login.php als UTF-8 (of andersom). De voor het bestand gebruikte encoding bepaalt de output-encoding, waardoor de browser de gePOSTe karakters weer anders verstuurt.

Als je je dan registreert met een Unicode-karakter > 255 op een ASCII-page, zal de byte-array die aan de hash-functie wordt gevoerd anders zijn dan op de inlogpagina, die UTF-8 gebruikt.

De mb_*-functies zijn enkel voor operaties op strings (matching, splitting en lengte), maar ik hoop dat er niet gesubstring()d wordt met wachtwoorden.

[ Voor 31% gewijzigd door CodeCaster op 20-02-2014 12:38 ]

https://oneerlijkewoz.nl
Op papier is hij aan het tekenen, maar in de praktijk...

Verwijderd

Paar uur debuggen waarom m'n UITableViewCell geen separators weergeeft. Uiteindelijk het probleem achterhaald: Breaks vergeten in een switch.

|:( 8)7

• Hydra
CodeCaster schreef op donderdag 20 februari 2014 @ 12:28:
Dat kan inderdaad problemen opleveren als register.php is opgeslagen als ASCII, en login.php als UTF-8 (of andersom). De voor het bestand gebruikte encoding bepaalt de output-encoding, waardoor de browser de gePOSTe karakters weer anders verstuurt.

Als je je dan registreert met een Unicode-karakter > 255 op een ASCII-page, zal de byte-array die aan de hash-functie wordt gevoerd anders zijn dan op de inlogpagina, die UTF-8 gebruikt.
Redelijke WTF als je 't mij vraagt. Ze hadden gewoon in PHP versie X gewoon de bende om moeten zetten naar UTF-8 en klaar.

Verwijderd

Hydra schreef op donderdag 20 februari 2014 @ 13:16:
[...]

Redelijke WTF als je 't mij vraagt. Ze hadden gewoon in PHP versie X gewoon de bende om moeten zetten naar UTF-8 en klaar.
Dat was dus onderdeel van PHP6 http://lwn.net/Articles/379909/

• mbarie
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 04-08-2021
Heb in mijn PHP-based websites al tijden zo geprogrammeerd dat de input UTF-8 is en output ook. Tot dusver geen problemen mee gehad, ook niet met een Chinese website. Nou doe je bij een gebruikelijke website nauwelijks tot geen bewerkingen op tekst dus heb ik de mb_* functies nauwelijks nodig. :)
CodeCaster schreef op donderdag 20 februari 2014 @ 13:26:
Maar jij heet dan ook multibytearie.
:o

[ Voor 61% gewijzigd door mbarie op 20-02-2014 13:28 ]

Storyteller @ soundcloud

• CodeCaster
  • Niet online

CodeCaster

Can I get uhm...

Verwijderd

_O-

• TheNephilim

TheNephilim

Wtfuzzle

Haha nice :+

• Firesphere
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 01-01 22:07

Firesphere

Yoshis before Hoshis

:D

I'm not a complete idiot. Some parts are missing.
.Gertjan.: Ik ben een zelfstandige alcoholist, dus ik bepaal zelf wel wanneer ik aan het bier ga!

• Hydra
Als dat niet genoeg bewijs is dat je je als dev liever met andere dingen bezig houdt...2014 en nog steeds geen integrale unicode support.

• HuHu
  • Registratie: Maart 2005
  • Niet online
mbarie schreef op donderdag 20 februari 2014 @ 13:21:
Heb in mijn PHP-based websites al tijden zo geprogrammeerd dat de input UTF-8 is en output ook. Tot dusver geen problemen mee gehad, ook niet met een Chinese website. Nou doe je bij een gebruikelijke website nauwelijks tot geen bewerkingen op tekst dus heb ik de mb_* functies nauwelijks nodig. :)
Ik neem aan dat iedere website waar je moet inloggen toch op m'n minst controleert of username/password wel een minimale lengte hebben en je dus mb_strlen() gebruikt.

• HuHu
  • Niet online
Hydra schreef op donderdag 20 februari 2014 @ 13:47:
[...]

Als dat niet genoeg bewijs is dat je je als dev liever met andere dingen bezig houdt...2014 en nog steeds geen integrale unicode support.
C++ ook maar afschaffen dan?

• Korben
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 14-11-2025

Korben

() => {};

HuHu schreef op donderdag 20 februari 2014 @ 13:53:
[...]

C++ ook maar afschaffen dan?
C++:
1
std:wstring s = L"Hello, world";

Al best wel lang ondersteund, zie ik.
Sterf, GoT; niet-Latijnse karakters worden niet geëscaped, en niet op de juiste manier :(

.oisyn: Échte programmeurs haten PHP met een passie. Ben jij soms geen echte programmeur?

• TheNephilim

TheNephilim

Wtfuzzle

Vermoeiend, een klant die steeds weer met ideeën komt over waar website bezoekers zich kunnen aanmelden voor hun evenementen :X.

Wat hij vergeet is dat er steeds meer ingangen en call-to-action dingen bij komen, terwijl de website in z'n geheel gewoon één ingang moet hebben voor de evenementen.

Zijn idee is echter om achter elke inlog of aanmeld knop nogmaals een knop te plaatsen om de bezoeker zover te krijgen. Of als mensen zich registreert hebben, dan wéér een x-aantal knopjes die verwijzen naar evenementen. Terwijl die al in de slider terug komen, in de teasers en standaard in een apart menu met alle evenementen op een rijtje. "Ja als ze daar op geklikt hebben weten ze misschien niet dat ze daar aan moeten melden." of "Als ze één keer meegedaan hebben moeten ze misschien een melding krijgen dat er weer een nieuwe gelegenheid is."

Nouja, dat gaat al even zo door. Het is geen directe klant van ons, anders had ik ze allang aangeraden om de website gewoon eens op de kop te gooien. Kijken wat je wil met je bezoekers en dat eenduidig duidelijk maken voor de bezoeker. Verder alle onnodige features eruit gooien en de boel flink eenvoudiger en overzichtelijker maken.

• OnTracK
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 21:53
CodeCaster schreef op donderdag 20 februari 2014 @ 12:28:
[...]

[...]

Uhm, nee. De headers bepalen de encoding die je browser gebruikt. Waat de meeste mensen de mist in mee gaan is dat PHP standaard een header meestuurt dat de content ISO-8859-1 is. Ook al zijn je bestanden als UTF-8 opgeslagen. Terwijl zelfs dat vaak niet daadwerkelijk het geval is, omdat het euro-teken officieel niet in ISO-8859-1 zit, en losjes door de browser geïnterpreteerd wordt als cp1252.

De mb_*-functies zijn enkel voor operaties op strings (matching, splitting en lengte), maar ik hoop dat er niet gesubstring()d wordt met wachtwoorden.

[ Voor 7% gewijzigd door OnTracK op 20-02-2014 14:32 ]

Not everybody wins, and certainly not everybody wins all the time.
But once you get into your boat, push off and tie into your shoes.
Then you have indeed won far more than those who have never tried.

• Hydra
Als het op webapplicaties aankomt lijkt me dat een prima plan Mr. 1999 :)

• HuHu
  • Niet online
Hydra schreef op donderdag 20 februari 2014 @ 14:38:
[...]

Is unicode support alleen belangrijk voor webapplicaties dan?

• BikkelZ
  • Registratie: Januari 2000

BikkelZ

CMD+Z

TheNephilim schreef op donderdag 20 februari 2014 @ 14:16:
Vermoeiend, een klant die steeds weer met ideeën komt over waar website bezoekers zich kunnen aanmelden voor hun evenementen :X.

Wat hij vergeet is dat er steeds meer ingangen en call-to-action dingen bij komen, terwijl de website in z'n geheel gewoon één ingang moet hebben voor de evenementen.

Zijn idee is echter om achter elke inlog of aanmeld knop nogmaals een knop te plaatsen om de bezoeker zover te krijgen. Of als mensen zich registreert hebben, dan wéér een x-aantal knopjes die verwijzen naar evenementen. Terwijl die al in de slider terug komen, in de teasers en standaard in een apart menu met alle evenementen op een rijtje. "Ja als ze daar op geklikt hebben weten ze misschien niet dat ze daar aan moeten melden." of "Als ze één keer meegedaan hebben moeten ze misschien een melding krijgen dat er weer een nieuwe gelegenheid is."

Nouja, dat gaat al even zo door. Het is geen directe klant van ons, anders had ik ze allang aangeraden om de website gewoon eens op de kop te gooien. Kijken wat je wil met je bezoekers en dat eenduidig duidelijk maken voor de bezoeker. Verder alle onnodige features eruit gooien en de boel flink eenvoudiger en overzichtelijker maken.
De beste man weet niet wat wel en niet werkt omdat het niet gemeten wordt. Ik zou voorstellen dat je zijn marketinginstrumenten verbetert (dus meer en beter en gerichter meet) en eventueel A/B testing introduceert. Nog buiten het feit dat keiharde data aan het welles-nietes geneuzel een eind maakt zorgt het er sowieso voor dat je jezelf niet alleen als codeklopper presenteert maar ook als iemand die denkt aan de commerciële kant. Ook kan het voor extra werk zorgen als het allemaal gebouwd moet worden. Win-win.

iOS developer

• Hydra
HuHu schreef op donderdag 20 februari 2014 @ 14:45:
Zeg ik dat ergens dan? We hadden het over PHP, het was voor mij een van de vele redenen om niet aan webdevelopment in PHP te willen doen. Als je graag wil dat ik opmerking uitleg hoef je daar maar om te vragen hoor, me woorden in de mond te leggen schiet niemand wat mee op.

• Douweegbertje

Douweegbertje

Hydra schreef op donderdag 20 februari 2014 @ 15:08:
[...]

Zeg ik dat ergens dan? We hadden het over PHP, het was voor mij een van de vele redenen om niet aan webdevelopment in PHP te willen doen. Als je graag wil dat ik opmerking uitleg hoef je daar maar om te vragen hoor, me woorden in de mond te leggen schiet niemand wat mee op.
Ja dat zeg je. Je kunt wel kritisch zijn, maar je slaat de plank een beetje mis :+
Hydra schreef op donderdag 20 februari 2014 @ 14:38:
[...]

Als "C++ een webapplicatie was" is het een goed plan.
HuHu schreef op donderdag 20 februari 2014 @ 14:45:
[...]

Dus is het alleen belangrijk voor webapplicaties?

Sorry, maar ik vind de reacties van HuHu nogal logisch :9

• wouterwouter2
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 23-09-2021
OkkE schreef op donderdag 20 februari 2014 @ 09:48:
Net begonnen aan een nieuwe website:

[afbeelding]
Verander 'text documents' in 'documents' zodat elk kopje 1 woord is, en laat ook voor 'events' een aantal zien, zodat alles consistent is.

• HuHu
  • Niet online
Hydra schreef op donderdag 20 februari 2014 @ 15:08:
[...]

Het ging inderdaad over webapplicaties, maar je opmerking was vrij algemeen en ik vind hem nogal kort door de bocht. Ik probeer je geen woorden in de mond te leggen, maar verpakt in een vraag je duidelijk te maken dat je opmerking "dat je je als dev liever met andere dingen bezig houdt...2014 en nog steeds geen integrale unicode support" onhandig is.

Er zijn vele talen, zoals C++, zonder "integrale unicode support", waardoor ik vind dat je opmerking niet op gaat. Je lijkt namelijk te zeggen dat men zich daar in 2014 niet meer mee bezig moet houden.

• BtM909
  • Registratie: Juni 2000
  • Niet online

BtM909

Watch out Guys...

Topicstarter
Voor de liefhebbers. Startupvitamins heeft nieuwe mokken en vandaag 20% korting: http://www.startupvitamins.com/

Ace of Base vs Charli XCX - All That She Boom Claps (RMT) | Clean Bandit vs Galantis - I'd Rather Be You (RMT)
You've moved up on my notch-list. You have 1 notch
I have a black belt in Kung Flu.

• Hydra
HuHu schreef op donderdag 20 februari 2014 @ 15:58:
Het ging inderdaad over webapplicaties, maar je opmerking was vrij algemeen en ik vind hem nogal kort door de bocht.
Ik heb echt de tijd niet om hier alles volledig uitgenuanceerd neer te zetten. Heck, 9 van de 10 keer check ik nieteens de tekst die ik geschreven heb. Als je iets ongenuanceerd vindt kun je me altijd vragen hoe ik iets bedoel ofzo in plaats van rare parallellen vanuit PHP naar C++ te trekken.
Nee dat zeg ik niet.
Als "C++ een webapplicatie was" is het een goed plan.
Nu ben je aan het raaskallen.
Dus is het alleen belangrijk voor webapplicaties?
Nee, ik zeg dat het belangrijk is voor webapplicaties. De kans dat een public facing applicatie met niet westerse tekens te maken krijgt is nogal groot. NERGENS zeg ik dat dat de enige plek is!

[ Voor 33% gewijzigd door Hydra op 20-02-2014 16:08 ]

• Korben

Korben

() => {};

[...]
Er zijn vele talen, zoals C++, zonder "integrale unicode support", waardoor ik vind dat je opmerking niet op gaat. Je lijkt namelijk te zeggen dat men zich daar in 2014 niet meer mee bezig moet houden.
Wat is je definitie van 'integraal'?

Ik vind dit nogal integraal:
C++:
1
2
std::wstring s = L"Hello, world";
std::wstring sub = s.substr(7, 5); // world
BtM909 schreef op donderdag 20 februari 2014 @ 16:00:
Voor de liefhebbers. Startupvitamins heeft nieuwe mokken en vandaag 20% korting: http://www.startupvitamins.com/
Holy shit, wat een coole mokken en shirts. Holy shit, wat ontzettend veel te duur!

[ Voor 24% gewijzigd door Korben op 20-02-2014 16:11 ]

.oisyn: Échte programmeurs haten PHP met een passie. Ben jij soms geen echte programmeur?

• Hydra
Korben schreef op donderdag 20 februari 2014 @ 16:06:
Holy shit, wat een coole mokken en shirts. Holy shit, wat ontzettend veel te duur!
Ik vind dat de meeste wel heel erg "Kijk mij eens de perfecte werknemer zijn!" uit willen stralen :)

• Megamind
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 10-09-2025
[...]
12,95 voor een mok + 10,95 shipping, vind je dat al duur? M'n baas heeft gaat er nu 10 bestellen :D

• TheNephilim

TheNephilim

Wtfuzzle

BikkelZ schreef op donderdag 20 februari 2014 @ 15:05:
[...]

De beste man weet niet wat wel en niet werkt omdat het niet gemeten wordt. Ik zou voorstellen dat je zijn marketinginstrumenten verbetert (dus meer en beter en gerichter meet) en eventueel A/B testing introduceert. Nog buiten het feit dat keiharde data aan het welles-nietes geneuzel een eind maakt zorgt het er sowieso voor dat je jezelf niet alleen als codeklopper presenteert maar ook als iemand die denkt aan de commerciële kant. Ook kan het voor extra werk zorgen als het allemaal gebouwd moet worden. Win-win.
Ik heb al eens een 'herstructurering' voorgesteld, maar dit zag de partij die dit aan ons uitbesteed niet zitten. Dus dat heb ik al geprobeerd.

Sowieso is het een houtje-touwtje project. Het plan waarop wij de website in elkaar gezet hebben, is zo vaak veranderd dat er nu bepaalde onderdelen zijn, waarin rekening gehouden is met A echter is het uiteindelijk B geworden.

Kortom; eigenlijk moet het plan opnieuw in concept en dan opnieuw ontwikkeld worden. Met de nieuwe eisen, manieren van werken en andere wijzigingen ten opzichte van het plan dat er in eerste instantie ontwikkeld is.

• CodeCaster
  • Niet online

CodeCaster

Can I get uhm...

OnTracK schreef op donderdag 20 februari 2014 @ 14:27:
[...]

Uhm, nee. De headers bepalen de encoding die je browser gebruikt. Waat de meeste mensen de mist in mee gaan is dat PHP standaard een header meestuurt dat de content ISO-8859-1 is. Ook al zijn je bestanden als UTF-8 opgeslagen. Terwijl zelfs dat vaak niet daadwerkelijk het geval is, omdat het euro-teken officieel niet in ISO-8859-1 zit, en losjes door de browser geïnterpreteerd wordt als cp1252.
[...]
Ik dacht dat de charset-value van de content-type header (indien niet in code ge-set) werd gebaseerd op de encoding van de php-file, maar kan dat nu inderdaad niet meer terugvinden.

Ik zie echter bij een als ANSI opgeslagen php-bestand, net als bij UTF-8, niet eens een charset-value in de content-type-header, enkel "text/html".

[ Voor 9% gewijzigd door CodeCaster op 20-02-2014 16:20 ]

• .oisyn

.oisyn

Moderator Devschuur®

Demotivational Speaker

Er zijn vele talen, zoals C++, zonder "integrale unicode support", waardoor ik vind dat je opmerking niet op gaat.
C++ heeft wél gewoon integrale unicode support?

Give a man a game and he'll have fun for a day. Teach a man to make games and he'll never have fun again.

• BikkelZ

BikkelZ

CMD+Z

Python heeft het ook heel lang niet gehad.
TheNephilim schreef op donderdag 20 februari 2014 @ 16:15:
[...]

Ik heb al eens een 'herstructurering' voorgesteld, maar dit zag de partij die dit aan ons uitbesteed niet zitten. Dus dat heb ik al geprobeerd.

Sowieso is het een houtje-touwtje project. Het plan waarop wij de website in elkaar gezet hebben, is zo vaak veranderd dat er nu bepaalde onderdelen zijn, waarin rekening gehouden is met A echter is het uiteindelijk B geworden.

Kortom; eigenlijk moet het plan opnieuw in concept en dan opnieuw ontwikkeld worden. Met de nieuwe eisen, manieren van werken en andere wijzigingen ten opzichte van het plan dat er in eerste instantie ontwikkeld is.
Ik zou zeggen: zolang je uurtjes maar goed betaald worden :w

[ Voor 90% gewijzigd door BikkelZ op 20-02-2014 16:19 ]

iOS developer

• alienfruit
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 19:22

alienfruit

the alien you never expected

(jarig!)
Hoe doen jullie A/B testing normaal gesproken in webapplicaties of native applicaties (iOS/Android) Zijn hier speciale tools voor? Ik heb mij er eigenlijk niet in verdiept…

• .oisyn

.oisyn

Moderator Devschuur®

Demotivational Speaker

[...]

C++:
1
2
Gaat echter fout als sizeof(wchar_t) == 16 en je een codepoint hebt wat niet in een 2 bytes past. De string classes doen dan ook alleen aan element based operations en niet character based.

[ Voor 13% gewijzigd door .oisyn op 20-02-2014 16:27 ]

• Korben

Korben

() => {};

.oisyn schreef op donderdag 20 februari 2014 @ 16:17:
[...]

C++ heeft wél gewoon integrale unicode support?
Ben ik gehellband of zo? :F
Korben schreef op donderdag 20 februari 2014 @ 14:15:
[...]

C++:
1
std:wstring s = L"Hello, world";

Al best wel lang ondersteund, zie ik.
[...]
[...]

C++:
1
2

[...]

• .oisyn

.oisyn

Moderator Devschuur®

Demotivational Speaker

Nee, je opmerking had alleen de nodige nuance nodig die ik nog aan het tikken was ;). Een beter voorbeeld is eentje met utf-8 string literals en std::codecvt_utf8

[ Voor 54% gewijzigd door .oisyn op 20-02-2014 16:30 ]

• joachim
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 14-10-2024
Ik ben nog steeds op zoek naar een onderwerp voor mijn bachelorproef.
Ik zou graag iets doen rond node.js maar kan niet echt iets bedenken wat ik kan 'onderzoeken'.
Ik had al zitten denken aan een vergelijkende studie tussen nodejs frameworks, of misschien nodejs backend tegenover een asp.net backend ofzo maar heb nog niks concreet.
Hebben jullie misschien nog ideeën van wat interessant kan zijn?

• OkkE
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 10-11-2025

OkkE

CSS influencer :+

wouterwouter2 schreef op donderdag 20 februari 2014 @ 15:47:
[...]

Verander 'text documents' in 'documents' zodat elk kopje 1 woord is, en laat ook voor 'events' een aantal zien, zodat alles consistent is.
Het was misschien niet geheel duidelijk, maar dit is een screenshot van het projectsysteem dat wij gebruiken (Basecamp) met de stats over het project, niet het project waar ik mee bezig ben. :)

“The best way to get the right answer on the Internet is not to ask a question, it's to post the wrong answer.”
QA Engineer walks into a bar. Orders a beer. Orders 0 beers. Orders 999999999 beers. Orders a lizard. Orders -1 beers.

• Kips
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 16-12-2025
joachim schreef op donderdag 20 februari 2014 @ 16:30:
Ik zou graag iets doen rond node.js maar kan niet echt iets bedenken wat ik kan 'onderzoeken'.
Ik had al zitten denken aan een vergelijkende studie tussen nodejs frameworks, of misschien nodejs backend tegenover een asp.net backend ofzo maar heb nog niks concreet.
niet echt in de richting die je zelf al bedacht hebt, maar ik heb de volgende ook bij mn favorieten gezet voor wanneer ik een afstudeeronderwerp moet bedenken (mocht ik geen opdracht bij mn huidige werkgever kunnen vinden in juni als ik er mee moet beginnen):

https://www.cs.purdue.edu...ssay.topic.generator.html

• Ryur
  • Registratie: December 2007
  • Laatst online: 18:00
Jim Weirich is overleden :(
Hij heeft voor mij heel veel betekend.

Echt tot aan zijn laatste dag heeft hij nog geprogrammeerd.
Laatste commit is: https://github.com/jimwei...00d8ad3460a0a5a901617c2d4
.oisyn schreef op donderdag 20 februari 2014 @ 16:40:
[...]

Meer dan je docent Nederlands iig :+
Mijn excuses! _/-\o_

[ Voor 28% gewijzigd door Ryur op 20-02-2014 16:42 ]

• .oisyn

.oisyn

Moderator Devschuur®

Demotivational Speaker

Ryur schreef op donderdag 20 februari 2014 @ 16:39:
Hij heeft voor mij heel veel betekent.

• Korben

Korben

() => {};

.oisyn schreef op donderdag 20 februari 2014 @ 16:28:
Nee, je opmerking had alleen de nodige nuance nodig die ik nog aan het tikken was ;)
Sinds C++11 zou dit dus wel correct moeten zijn, aangezien u16string UTF-16 ondersteunt:
C++:
1
2
std::u16string s = u"Hello, world"; 
std::u16string sub = s.substr(7, 5); // world

C++ heeft dus nog steeds 'integrale' Unicode-ondersteuning. :)

• kryptonite88
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 15-11-2021
.oisyn schreef op donderdag 20 februari 2014 @ 16:40:
[...]

Afbeeldingslocatie: http://michellesinclair.files.wordpress.com/2012/02/spelling-nazis-spelling-nazi-nazis-grammer-nazis-emo-demotivational-poster-12358395031.jpg

• Down
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 23-12-2025
Iets over big data, of de cloud.

Mother north, how can they sleep while their beds are burning?

• Douweegbertje

Douweegbertje

Ten eerste, waarom druk je elke keer op enter? :) En verder, waarom kun je niets verzinnen? In feite werk je opleiding o.a. naar een aantal "oplever" stukken toe, o.a. je "bachelorproef". Eigenlijk zou je een scala aan onderwerpen moeten hebben, en moeite moeten hebben om uberhaubt één keuze te maken. Ik zou gewoon eens bedenken wat je allemaal hebt gedaan, en wat er op de planning staat. Zet hier vervolgens een serieus vraagstuk op.

Daarbij weet ik ook absoluut niet wat voor kwaliteit je proef moet zijn, maar persoonlijk vind ik de onderwerpen die je aanhaalt meer lijken op een werkstukje. "Simpele" vergelijking tussen X en Y vind ik persoonlijk vrij summier. Als je dan perse iets met nodejs wilt doen, beperk je dan tot een bepaald gebied en duik er dan ook echt in. Stel jezelf dan een vrij specifieke vraag. Als in: Het integreren van nodeJS in een "enterprise application".

Zoek anders voorbeelden op bestaande artikelen, hoe hun de vraagstelling doen;

http://www.sciencedirect.com/
http://scholar.google.nl/
http://academic.research.microsoft.com/
etc.

• .oisyn

.oisyn

Moderator Devschuur®

Demotivational Speaker

Korben schreef op donderdag 20 februari 2014 @ 16:43:
[...]

Sinds C++11 zou dit dus wel correct moeten zijn, aangezien u16string UTF-16 ondersteunt:
C++:
1
2
std::u16string s = u"Hello, world"; 
std::u16string sub = s.substr(7, 5); // world
Nee, std::u16string is gewoon een std::basic_string<char16_t>. Feitelijk hetzelfde als std::wstring al is op platforms waarbij sizeof(wchar_t) == sizeof(char16_t). De kern van mijn punt is echter dat std::basic_string niet ontworpen is om te werken met multibyte characters. Met substr() breek je dus mogelijk surrogate pairs.
C++ heeft dus nog steeds 'integrale' Unicode-ondersteuning. :)
Maar dat onderschrijf ik ook al vanaf het begin ;)

[ Voor 15% gewijzigd door .oisyn op 20-02-2014 17:30 ]

• BikkelZ

BikkelZ

CMD+Z

Een leren programmeren omgeving voor kinderen tussen 6 en 12. Makkelijk geluidjes maken, teksten aanpassen en dingen laten bewegen op het scherm met minimale code zodat het aantrekkelijk is en leuk is om te delen met elkaar. Onderzoeken wat ze leuk vinden, wat ze aan kunnen. Een parser bouwen voor je eigen simpele programmeerdialect. Een online platform om te delen.

iOS developer

• Dido
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 19:43

Dido

heforshe

BikkelZ schreef op donderdag 20 februari 2014 @ 17:06:
Een leren programmeren omgeving voor kinderen tussen 6 en 12. Makkelijk geluidjes maken, teksten aanpassen en dingen laten bewegen op het scherm met minimale code zodat het aantrekkelijk is en leuk is om te delen met elkaar. Onderzoeken wat ze leuk vinden, wat ze aan kunnen. Een parser bouwen voor je eigen simpele programmeerdialect. Een online platform om te delen.
Klinkt als....

Een C64 met BASIC

Ik was rond de 8 toen ik daarop losging, en dat was fantastisch :)

Wat betekent mijn avatar?

• SuperSjoerd
BikkelZ schreef op donderdag 20 februari 2014 @ 17:06:
[...]

Ik weet niet of het nog bestaat, maar een hele tijd geleden heb ik een keer gestoeid met een webapp waarin het mogelijk was om android apps te maken door blokjes te slepen. Weet zo gauw niet meer hoe het heet en of het nog bestaat, maar dat was een eenvoudige manier om apps te *ontwikkelen*

EDIT:
Gevonden. Het heete App Inventor for Android.
Wikipedia: App Inventor for Android
Wat ik er van snap is het nu MIT app inventor geworden
http://appinventor.mit.edu/explore/

Misschien heb je er iets aan.

[ Voor 15% gewijzigd door SuperSjoerd op 20-02-2014 17:16 ]

Intel Core I7 3770 | 16GB DDR3 | Asus P8P67 | 16TB Random HDD's | 265GB Samsung 830 | HD7970

• Zilla
  • Registratie: Maart 2008
  • Laatst online: 23:07
SuperSjoerd schreef op donderdag 20 februari 2014 @ 17:14:
[...]

Ik weet niet of het nog bestaat, maar een hele tijd geleden heb ik een keer gestoeid met een webapp waarin het mogelijk was om android apps te maken door blokjes te slepen. Weet zo gauw niet meer hoe het heet en of het nog bestaat, maar dat was een eenvoudige manier om apps te *ontwikkelen*

EDIT:
Gevonden. Het heete App Inventor for Android.
Wikipedia: App Inventor for Android
Wat ik er van snap is het nu MIT app inventor geworden
http://appinventor.mit.edu/explore/

Misschien heb je er iets aan.
Dat heette Google appinventor en bestaat nog steeds. http://appinventor.mit.edu/explore/

• BikkelZ

BikkelZ

CMD+Z

Het gaat ook meer om het idee dat het onderzoek achter je opdracht meestal significant moet zijn dan dat er nog geen kinder IDE's bestaan.
Dido schreef op donderdag 20 februari 2014 @ 17:09:
[...]

Klinkt als....

Een C64 met BASIC

Ik was rond de 8 toen ik daarop losging, en dat was fantastisch :)
Yep, uren lol mee gehad. Even wat regels BASIC programmeren, om vervolgens een programmaatje te hebben wat om je naam vroeg en dan "HALLO, ":$NAAM printte behalve bij sommige namen PRINT "DAT IS EEN STOMME NAAM" >:)

Maar dat zijn wel gewoon de simpele dingen als IF en input, de basis van ieder programma. Je leert het zo alleen zijn tegenwoordig programmeeromgevingen zo slim dat het niet meer te overzien is voor een kind.

[ Voor 9% gewijzigd door BikkelZ op 20-02-2014 17:23 ]

iOS developer

• alienfruit
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 19:22

alienfruit

the alien you never expected

(jarig!)
Hmm, bedoelen je niet Scratch (http://scratch.mit.edu)? Met Scratch kan je op een visuele manier programmeren. Erg leuk voor kinderen.

• Dido
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 19:43

Dido

heforshe

BikkelZ schreef op donderdag 20 februari 2014 @ 17:22:
Yep, uren lol mee gehad. Even wat regels BASIC programmeren, om vervolgens een programmaatje te hebben wat om je naam vroeg en dan "HALLO, ":$NAAM printte behalve bij sommige namen PRINT "DAT IS EEN STOMME NAAM" >:)

Maar dat zijn wel gewoon de simpele dingen als IF en input, de basis van ieder programma. Je leert het zo alleen zijn tegenwoordig programmeeromgevingen zo slim dat het niet meer te overzien is voor een kind.
Simpel? Complete race-spellen en text-based simcity-avant-la-lettre!
Hele listings opnemen van de radio en dan een week debuggen :)

PEEK, POKE, hoe krijg ik mijn geheugen in de war? 8)7

Wat betekent mijn avatar?

• BikkelZ

BikkelZ

CMD+Z

Dido schreef op donderdag 20 februari 2014 @ 17:33:
[...]

Simpel? Complete race-spellen en text-based simcity-avant-la-lettre!
Hele listings opnemen van de radio en dan een week debuggen :)

PEEK, POKE, hoe krijg ik mijn geheugen in de war? 8)7
Ha ja ik heb ook wel wat complexere dingen gebouwd in BASIC maar het leuke was toch dat je direct kon beginnen met programmeren in een niet al te complexe taal zo gauw je je computer aan zette.

iOS developer

• CodeCaster
  • Niet online

CodeCaster

Can I get uhm...

Eindelijk zijn m'n dataaccess- en MVC-helperlibraries een beetje stabiel! Alles wordt nu bij een check-in gebuild in TFS en vervolgens gepackaged met de NuGetter-template, dus mijn uiteindelijke solution heeft nu nog maar een kwart van de projecten en verwijst naar de packages die op een netwerkshare worden gedropt. *O*

Nu eens kijken of ik enkel de .pdb's hoef mee te packagen om de libraries uit de packages te kunnen debuggen. Edit: ah, voor een publieke library kan dat met een symbol package, en private werkt met enkel de PDB's. En dat laatste werkt inderdaad. *O*

Nu TFS nog instellen als source server, zodat ik niet de source-files voor iedere PDB de eerste keer handmatig moet opzoeken. :P

[ Voor 61% gewijzigd door CodeCaster op 20-02-2014 18:51 ]

• Douweegbertje

Douweegbertje

Er is nog steeds zoiets als batch bestandjes :)

(nog op dat "simpel programmeren" topic :p )

[ Voor 33% gewijzigd door Douweegbertje op 20-02-2014 18:12 ]

Verwijderd

Node.JS is inderdaad een erg leuk onderwerp maar ik vind je voorgestelde onderwerpen wel wat simpel. Ik zou het eerder hebben over waarom dat grote bedrijven als Facebook en Ebay voor nodeJS kiezen en hier zelf een voorbeeld rond uitwerken. Denk hierbij bijvoorbeeld aan scalability of iets dergelijks.

• Hydra
Wat zijn de eisen? Heb je voorbeelden van wat anderen gedaan hebben? Een paar frameworks vergelijken is wat te simpel vermoed ik. Misschien een relaas over de voor en nadelen van het asynchrone model?

• Swedish Clown
  • Registratie: November 2010
  • Laatst online: 10-04-2025

Swedish Clown

Erlang <3

Database is niet vooruit te branden zeg... Dat terwijl er vorige week een flinke upgrade heeft plaatsgevonden op de database en deze eerder deze week aardig rap liep. |:(

Always looking for developers wanting to work with Erlang.

• Firesphere

Firesphere

Yoshis before Hoshis

Mochten jullie ooit in jullie leven een website moeten maken voor een klant, en de klant eist dat CraftCMS wordt gebruikt hier een tip:

Stap 1: Giet je koffie achterover.
Stap 2: Spuug de koffie uit over de klant.
Stap 3: Vertrek en kom daar nooit wer terug.

Mijn god wat een verschrikkelijk slechte uitwerking van Yii.

.Gertjan.: Ik ben een zelfstandige alcoholist, dus ik bepaal zelf wel wanneer ik aan het bier ga!

• BikkelZ

BikkelZ

CMD+Z

Firesphere schreef op donderdag 20 februari 2014 @ 19:03:
Mochten jullie ooit in jullie leven een website moeten maken voor een klant, en de klant eist dat CraftCMS wordt gebruikt hier een tip:

Stap 1: Giet je koffie achterover.
Stap 2: Spuug de koffie uit over de klant.
Stap 3: Vertrek en kom daar nooit wer terug.

Mijn god wat een verschrikkelijk slechte uitwerking van Yii.
Het eerste wat ik lees op Google als ik op CraftCMS Google:
I think I've found the Holy Grail and It's called @craftcms. I got 99 web designer problems, but a CMS ain't one. Yo! #lifeimprovements

iOS developer

• Firesphere

Firesphere

Yoshis before Hoshis

BikkelZ schreef op donderdag 20 februari 2014 @ 19:08:
[...]

Het eerste wat ik lees op Google als ik op CraftCMS Google:

[...]

Ok, dat is vast een frontender.
Let me explain CraftCMS.

Hoe slaat CraftCMS blij een userrecord op? Nou, zo:
identryIdusernamepassword

So far, so good, toch? (Hoewel ze van Salten, Pepperen o.i.d. nooit gehoord hebben, maar vooruit)
En dan, de entry... Can I has a drumroll?
idserialize ALL the things!

Sterker nog, het wordt geadviseerd om in het geval van een webshopje, alle data in een zgn. Matrix-veld te stoppen.
Oftewel, ALLE orders van een klant, worden in 1 serialized array in 1 databaseveld gepropt.
Right 8)7

Ow, nog een mooi voorbeeld. Een entry ophalen!
PHP:
1
2
$type = new ThingyTypeCraftDoesModel('ModelName', ParameterType::TYPE);
$entry = craft()->entries->getEntryById($id, $type);

Ow, dacht je nu een model te hebben? Guess again.
PHP:
1
$content = $entry->getContent();

Ow, dacht je nu de inhoud van het model te kunnen itereren? Lol, nope, eerst de attributes ophalen!
PHP:
1
foreach($content->getAttributes() as $key => $value)

Ah, we zijn in het model, yay! :X

Nu wil ik een attribute setten. Let op.
$entry->setContent()
Nope.
PHP:
1
$entry->getContent()->attribute = "MijnWaarde";

setContent of setAttribute? Wat is dat?

Ow ja, voor de frontend gebruikt het de Twig engine.
Maar omdat de templates "bestand.html" heten ipv "bestand.twig.html" snappen de meeste IDE's niet dat't een Twig template is |:(

* Firesphere is klaar met ranten.

[ Voor 6% gewijzigd door Firesphere op 20-02-2014 19:21 ]

• Chris7
  • Registratie: Maart 2011
  • Niet online
Firesphere schreef op donderdag 20 februari 2014 @ 19:18:
[...]

* Firesphere is klaar met ranten.
Je lijkt F.West wel :+ .

• Firesphere

Firesphere

Yoshis before Hoshis

Nee, want ik rant niet op de systeembeheerders op school :+

• bwerg
  • Registratie: Januari 2009
  • Niet online

bwerg

Internettrol

Gewoon een beetje rondvragen bij interessante docenten, die hebben soms nog een waslijst aan onderzoek liggen. En dat zijn dan vooral specifieke, academische problemen. Heb je ook niet dat gezeur dat je 'iets met framework X wil maar ik weet niet wat'.

Dingen doen met frameworks is leuk om iets te bouwen, maar dat maakt het nog niet leuk om het te onderzoeken. Kan natuurlijk wel hoor, maar dan moet je er echt een klein stukje uit weten te nemen.

[ Voor 18% gewijzigd door bwerg op 20-02-2014 20:13 ]

Heeft geen speciale krachten en is daar erg boos over.

Verwijderd

Vaak kan je beter de juiste "tool" vinden voor de "job" dan andersom. ;)

• F.West98
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 02-01 04:54

F.West98

Alweer 17 jaar hier

Oh wauw...
Waarom zo haten op mij :(

Ik heb te veel te doen en te weinig tijd. Ik wil drie dingen tegelijk afmaken en ik heb te weinig tijd voor alles.
Maar hé, VAKANTIE!!!! *O*

2x ViewSonic VP-27885K | R9 7950X | 128GB RAM | 980 Pro 2TB x2 | RTX2070 Super
.oisyn: Windows is net zo slecht in commandline als Linux in GUI

Verwijderd

F.West98 schreef op donderdag 20 februari 2014 @ 20:53:
Oh wauw...

Ik heb te veel te doen en te weinig tijd. Ik wil drie dingen tegelijk afmaken en ik heb te weinig tijd voor alles.
Vakantie? We zijn pas februari, de kerstvakantie is nog maar net gedaan ...

• Ryur
Verwijderd schreef op donderdag 20 februari 2014 @ 21:00:
[...]

Vakantie? We zijn pas februari, de kerstvakantie is nog maar net gedaan ...
Voorjaars/krokusvakantie.
Het Midden & Zuiden hebben deze week, Noord (waaronder FWest & ik vallen) komende week.

• .oisyn

.oisyn

Moderator Devschuur®

Demotivational Speaker

Oh wauw...
Don't flatter yourself, we haten hier op iedereen evenveel :Y)

• F.West98

F.West98

Alweer 17 jaar hier

De vakantie begint ook goed zeg... Hoster down.

* F.West98 gaat steeds harder werken aan de nieuwe code om zsm te kunnen releasen...

• incaz
  • Registratie: Augustus 2012
  • Laatst online: 15-11-2022
Ryur schreef op donderdag 20 februari 2014 @ 21:01:
[...]

Voorjaars/krokusvakantie.
Het Midden & Zuiden hebben deze week, Noord (waaronder FWest & ik vallen) komende week.
Wat overigens weer een schitterende WTF van ons land is :')
Want de vakanties volgens de vakantiespreiding zeggen inderdaad dat het deze week vakantie zou horen te zijn in zuid, MAAR omdat scholen deze vakanties zelf in mogen delen en het pas begin maart carnaval is, hebben de meeste scholen in Zuid niet nu vakantie maar pas over ruim een week.

Never explain with stupidity where malice is a better explanation

Verwijderd

incaz schreef op donderdag 20 februari 2014 @ 21:05:
[...]

Wat overigens weer een schitterende WTF van ons land is :')
Want de vakanties volgens de vakantiespreiding zeggen inderdaad dat het deze week vakantie zou horen te zijn in zuid, MAAR omdat scholen deze vakanties zelf in mogen delen en het pas begin maart carnaval is, hebben de meeste scholen in Zuid niet nu vakantie maar pas over ruim een week.
Ben ik de enige die het raar vind dat scholen in 1 land op verschillende tijdstippen vakantie hebben? In Belgie is dat volgens mij gewoon wettelijk geregeld.

• .oisyn

.oisyn

Moderator Devschuur®

Demotivational Speaker

In NL ook, het is wettelijk geregeld dat het niet hetzelfde is in noord, midden en zuid om de boel zo een beetje te spreiden :)

• Firesphere

Firesphere

Yoshis before Hoshis

Verwijderd schreef op donderdag 20 februari 2014 @ 21:10:
[...]

Ben ik de enige die het raar vind dat scholen in 1 land op verschillende tijdstippen vakantie hebben? In Belgie is dat volgens mij gewoon wettelijk geregeld.
De vakanties zijn hier ook (semi?) wettelijk geregeld.

De verschillende tijdstippen zijn om de belasting op bijvoorbeeld vakantieparken te spreiden.

*edit
Spuit 11

• koesie10
  • Niet online
Ik heb pas 3 maart vakantie terwijl ik gewoon in Zuid zit. Volgens mij heeft de overheid iets als aanbevolen vakanties.

• F.West98

F.West98

Alweer 17 jaar hier

* F.West98 leest nu code van een paar dagen oud
* F.West98 : "WTF is this doing"

Verwijderd

F.West98 schreef op donderdag 20 februari 2014 @ 21:25:
* F.West98 leest nu code van een paar dagen oud
* F.West98 : "WTF is this doing"
Weet je ook eens hoe anderen zich voelen, na het lezen van je code... :+

Even te kijken in de source van de player van Horizon.tv, kom dit tegen:

code:
1
TPAuthToken=asdasdasdaefewfdksldkcjlsdkcs

Dat is nooit random. :9

[ Voor 22% gewijzigd door Verwijderd op 20-02-2014 21:27 ]

• Firesphere

Firesphere

Yoshis before Hoshis

.oisyn schreef op donderdag 20 februari 2014 @ 21:02:
[...]

Don't flatter yourself, we haten hier op iedereen evenveel :Y)
Afbeeldingslocatie: https://d24w6bsrhbeh9d.cloudfront.net/photo/5981206_700b.jpg
Verwijderd schreef op donderdag 20 februari 2014 @ 21:26:
[...]

Weet je ook eens hoe anderen zich voelen, na het lezen van je code... :+
_O- _O- _O-

[ Voor 46% gewijzigd door Firesphere op 20-02-2014 21:27 ]

Verwijderd

FireSphere... Quote je jezelf nou om te lachen om je eigen grap?

• Firesphere

Firesphere

Yoshis before Hoshis

Verwijderd schreef op donderdag 20 februari 2014 @ 21:27:
nee, ik scrollde te snel en heb't al gefixt.

Smooth scrolling is fijn. Meestal. Dit foutje gaat me opbreken :/

[ Voor 13% gewijzigd door Firesphere op 20-02-2014 21:29 ]

• Scott
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 00:29

Scott

Ik ben, dus ik tweak

In dezelfde post nog ook :D

• Chris7
  • Niet online
Oh wauw...
Stil maar, ik zal de volgende keer iemand anders nemen :>*
Vakantie? Is het al zomer?

*Firesphere bijvoorbeeld:

[ Voor 20% gewijzigd door Chris7 op 20-02-2014 21:52 ]

• Caelorum
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 00:04
Chris7 schreef op donderdag 20 februari 2014 @ 21:48:
[...] Vakantie? Is het al zomer? [...]
Er is vakantie in de zomer? :D

• RobertMe
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 23:22
Caelorum schreef op donderdag 20 februari 2014 @ 21:53:
[...]

Er is uberhaupt vakantie? :o

• Chris7
  • Niet online
Caelorum schreef op donderdag 20 februari 2014 @ 21:53:
[...]

Ik heb geloof ik wel 1 of 2 weken vakantie in de zomer :P

• Cloud
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 22-12-2025

Cloud

FP ProMod

Ex-moderatie mobster

Verwijderd schreef op donderdag 20 februari 2014 @ 21:26:
[...]
code:
1
TPAuthToken=asdasdasdaefewfdksldkcjlsdkcs

Dat is nooit random. :9
Zeg nooit nooit :P

Afbeeldingslocatie: http://www.random.org/analysis/dilbert.jpg

Never attribute to malice that which can be adequately explained by stupidity. - Robert J. Hanlon
60% of the time, it works all the time. - Brian Fantana

• mindcrash
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 22-11-2019

mindcrash

Rebellious Monkey

Ryur schreef op donderdag 20 februari 2014 @ 16:39:
Hij heeft voor mij heel veel betekend.

Echt tot aan zijn laatste dag heeft hij nog geprogrammeerd.
Laatste commit is: https://github.com/jimwei...00d8ad3460a0a5a901617c2d4
Ik vind het erg tof en respectvol wat GitHub in de loop van vandaag met zijn laatste commit heeft gedaan. Het wordt wel erg lastig om je emoties in bedwang te houden als je die pagina nu bezoekt, though.

"The people who are crazy enough to think they could change the world, are the ones who do." -- Steve Jobs (1955-2011) , Aaron Swartz (1986-2013)

• Ryur
mindcrash schreef op donderdag 20 februari 2014 @ 22:14:
[...]

Ik vind het erg tof en respectvol wat GitHub in de loop van vandaag met zijn laatste commit heeft gedaan. Het wordt wel erg lastig om je emoties in bedwang te houden als je die pagina nu bezoekt, though.
Ja het is een mooie eerbetoon aan hem. Heel simpel (op de andere commits merk je van niks).

Ook een mooie eerbetoon: https://github.com/robbyr...86517d66b6bcf77e53791e905
Pagina: 1 ... 67 ... 116 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
* zoals jullie weten gaan we tegenwoordig naar een nieuwe iteratie bij ~10k posts. 1 april (en dat is geen grap) gaan we over op het nieuwe deel! *

Dit topic is niet de plaats om te lopen helpdesken. De Coffee Corner is primair bedoeld als uitlaatklep voor iedereen in de Devschuur® en niet als vraagbaak.