Of word ze hooguit een keer serieus genomen?Hydra schreef op woensdag 19 februari 2014 @ 15:16:
[...]
Zij moet ook een keer serieus genomen worden.
Zojuist Intel HAXM geïnstalleerd en damn wat is die Android emulator dan ineens snel zeg
Zojuist met PHP lopen stoeien omdat op wonderbaarlijke wijze ik een reference heb met een class terwijl dat eigenlijk niet zo zou moeten zijn
Iemand misschien nog een bak koffie dan?
* hylke94 slingert een bak koffie de schuur in
* hylke94 slingert een bak koffie de schuur in
En dat is professioneel want...?Cartman! schreef op woensdag 19 februari 2014 @ 15:16:
Over "professioneel" heb ik ook nog wel n leuke al zeg ik t zelf.
[...]
Ik heb ze toen gebeld en aangegeven dat ik het met CSS3 ging doen en oudere browsers die dat niet ondersteunen pech hebben.
Alsof een behoorlijke graceful degrading site zo moeilijk is.
Never explain with stupidity where malice is a better explanation
Afhankelijk van wat de opdrachtgever betaald, kan dat heel erg ingewikkeld zijn hoor.
I'm not a complete idiot. Some parts are missing.
.Gertjan.: Ik ben een zelfstandige alcoholist, dus ik bepaal zelf wel wanneer ik aan het bier ga!
Daarom gebruik ik liever ook standaard frameworks zoals Boostrap. Dan hoef je je daar geen zorgen om te maken.
Professioneel van hun omdat ze een design expres opfokkenincaz schreef op woensdag 19 februari 2014 @ 15:35:
[...]
En dat is professioneel want...?
Alsof een behoorlijke graceful degrading site zo moeilijk is.
Ik vond het wel best in dit geval omdat het vrijwilligerswerk was. Bootstrap maakt volgens mij niet zelf afgeronde hoekjes in 28 soorten en maten voor je ook en bovendien bestond Bootstrap toen nog niet eens denk ik.
[ Voor 28% gewijzigd door Cartman! op 19-02-2014 15:56 ]
Oh nee zeker niet, maar ik dacht dat het ging om de fallback zodat het nog enigezins te pruimen valt.
De fallback was geen afgeronde hoekjes, geen schaduwen en geen gradients, goed genoeg voor IE7 en 8 destijds.
Als je je als ZZP gaat richten op projecten waarbij je personeel nodig hebt, ben je dus niet zo lang ZZP'er meerVerwijderd schreef op woensdag 19 februari 2014 @ 13:58:
Net daarom dat ik me als ZZP'er voornamelijk zou richten op grotere projecten, al komen daar dan ook weer meer risico's bij kijken. Je moet bijvoorbeeld al meteen met personeel beginnen werken wat ook weer andere problemen met zich mee brengt.
Je stelt dus dat je je als ZZP'er zou richten op het zo snel mogelijk geen ZZP'er meer zijn. Da's een mooie ambitie, maar in feite raad je dus het ZZP-schap af
Zelfs dan, als de opdrachtgever met een extreem CSS3-design aan komt zetten, maar niet wil betalen om het een beetje netjes er uit te laten zien in oudere browsers, het beetje Bootstrap in IE8 o.i.d. dat het nog doet, prima, maar reken er niet op dat ik er moeite in ga steken.Megamind schreef op woensdag 19 februari 2014 @ 15:49:
Daarom gebruik ik liever ook standaard frameworks zoals Boostrap. Dan hoef je je daar geen zorgen om te maken.
.Gertjan.: Ik ben een zelfstandige alcoholist, dus ik bepaal zelf wel wanneer ik aan het bier ga!
Nee ok, als de opdrachtgever het design aanlevert dan wordt het gemaakt zoals het design is, dan ga ik ook niet klooien in bootstrap e.d. kost veel te veel tijd om het dan netjes te krijgen.
Bij laatste opdracht heb ik aangegeven dat ik het design netjes gesliced wilde hebben in bootstrap, dat heeft iemand gedaan en werkte opzich prima. Mits je duidelijk maakt dat je in Bootstrap3 wilt
Bij laatste opdracht heb ik aangegeven dat ik het design netjes gesliced wilde hebben in bootstrap, dat heeft iemand gedaan en werkte opzich prima. Mits je duidelijk maakt dat je in Bootstrap3 wilt
[ Voor 34% gewijzigd door Megamind op 19-02-2014 16:10 ]
Verwijderd
Ik bedoelde eigenlijk dus een 'gewone' zelfstandige met personeel. Heb er nooit bij stilgestaan dat de ZP in ZZP'er voor "zonder personeel" staat.Dido schreef op woensdag 19 februari 2014 @ 16:05:
[...]
Als je je als ZZP gaat richten op projecten waarbij je personeel nodig hebt, ben je dus niet zo lang ZZP'er meer.
Je stelt dus dat je je als ZZP'er zou richten op het zo snel mogelijk geen ZZP'er meer zijn. Da's een mooie ambitie, maar in feite raad je dus het ZZP-schap af
Ooit wil ik zelf ook wel zelfstandige worden maar dat zal nog wel een aantal jaar duren.
https://github.com/flightjs/flight
Iemand daar al eens mee gespeeld?
[ Voor 35% gewijzigd door Firesphere op 19-02-2014 16:22 ]
Verwijderd
"Koffie pakken en code kloppen!", aldus ik tegen mezelf... 
Even later…
Het is weer zo'n dag hoor...
Even later…
Objective-C:
1
2
3
4
5
6
7
8
| while ([espressoMachine hasCoffeeBeans]) { Coffee *coffee = [espressoMachine giveMeSomeFuckingCoffeeNow]; while ([coffee count] > 0) { [self convertCaffeine:coffee.caffeine intoCode:&code]; } } // Nothing to do here. abort(); |
Het is weer zo'n dag hoor...
Hmm, ik ben even naar het voorbeeld aan het kijken. Ik zie dat daar 'function inbox()' gedefinieerd wordt nadat de return geplaatst is. Is dat iets speciaals in javascript, of is dat loze code?Firesphere schreef op woensdag 19 februari 2014 @ 16:21:
https://github.com/flightjs/flight
Lijkt me een functioncall return.
Nee, het gaat hierom
De reden dat dat werkt is omdat een functiedeclaratie geen statement is en geparsed wordt voor de functie wordt uitgevoerd. Op regel 3 is de 'bar' van regel 4 dus al bekend.
JavaScript:
1
2
3
4
5
| function foo() { return bar; function bar() { alert("boe!"); } } |
De reden dat dat werkt is omdat een functiedeclaratie geen statement is en geparsed wordt voor de functie wordt uitgevoerd. Op regel 3 is de 'bar' van regel 4 dus al bekend.
[ Voor 9% gewijzigd door .oisyn op 19-02-2014 17:40 ]
Give a man a game and he'll have fun for a day. Teach a man to make games and he'll never have fun again.
Zo zie je maar: met JS ben je NOOIT uitgeleerd
https://niels.nu
Toch leuk, hoisting?
Ipsa Scientia Potestas Est
NNID: ShinNoNoir
Vagrant!Megamind schreef op woensdag 19 februari 2014 @ 00:42:
VMWare converter? VM trekken van een huidige bak, lokaal mee klooien erna.
Ja, ik ben traag.
Wat zijn multi-language websites etc. een ongelofelijke hel. Er is gewoon geen enkel framework wat het echt-echt goed doet, er is altijd wel iets wat iffy is.
CodeIgniterFiresphere schreef op woensdag 19 februari 2014 @ 20:18:
Wat zijn multi-language websites etc. een ongelofelijke hel. Er is gewoon geen enkel framework wat het echt-echt goed doet, er is altijd wel iets wat iffy is.
Beetje lopen dubbelposten, het moet niet gekker worden.
Ipsa Scientia Potestas Est
NNID: ShinNoNoir
Uhhhhh. CodeIgniter heeft ondersteuning voor vertalingsbestanden in PHP, wat gewoon een array is waarbij de key van het array de key van de tekst is en de waarde de translation. That's it. Symfony heeft ondersteuning voor meerdere formaten bestanden (volgensmij zelfs verschillende "officiële" formaten m.b.t. vertalen), en er zijn manieren om dingen als "1 item" "X items" af te vangen. Symfony gaat dus in ieder geval al verder dan CodeIgniter. Daarnaast kun je bij Symfony in de routing ook ergens (bv vooraan) een language item opnemen wat hij automatisch kan verwerken. Dus dat ".nl/en/foo" de "foo" route is met als lang Engels. Ook dit kan CodeIgniter niet zomaar.
Microsoft MVC met .resx files (of een andere vertalingsprovider)Firesphere schreef op woensdag 19 februari 2014 @ 20:18:
[ Voor 5% gewijzigd door BikkelZ op 19-02-2014 20:31 ]
iOS developer
Fijn, dat Origin van EA. De mensen daar hebben besloten dat een emailadres met een subdomein geen geldig emailadres is... Krijg het niet gewijzigd in zowel Origin zelf als op de website... Hij pakt naam@sub.domein.be simpelweg niet
U wilt mijn fameuze tik voor de harses hebben?
Tenminste iemand die iets post!RayNbow schreef op woensdag 19 februari 2014 @ 20:26:
[...]
[...]
Beetje lopen dubbelposten, het moet niet gekker worden.
Ik gebruik Transifex, maar dat is geen oplossing voor multilanguage-sites. Of eigenlijk, multi-site-per-language-sites.BikkelZ schreef op woensdag 19 februari 2014 @ 20:30:
[...]
Microsoft MVC met .resx files (of een andere vertalingsprovider)
Met het Kohana Framework valt het best mee moet ik zeggen. Ik heb er enkel een probleem mee dat die translation files zo onoverzichtelijk worden naargelang het project vorderd.Firesphere schreef op woensdag 19 februari 2014 @ 20:18:
RTFM!
Daar vind ik juist de YML setup van Symfony en Silverstripe juist weer erg goed in.
Voor strings/labels vind ik poedit wel OK. Begrijpelijk voor vertalers en makkelijk te implementeren.
't Mooie is dat ie nietbestaande emailadressen wel accepteert (je hoeft niet te verifien ofzo), dus waarom ze die regel hebben ingevoerd mag joost wetenwsitedesign schreef op woensdag 19 februari 2014 @ 20:32:
Fijn, dat Origin van EA. De mensen daar hebben besloten dat een emailadres met een subdomein geen geldig emailadres is... Krijg het niet gewijzigd in zowel Origin zelf als op de website... Hij pakt naam@sub.domein.be simpelweg niet![]()
Give a man a game and he'll have fun for a day. Teach a man to make games and he'll never have fun again.
EA zegt wel van "we sturen een mail om je emailadres te verifiëren", maar die komt ofwel niet aan, of is gewoon niet verstuurd.oisyn schreef op woensdag 19 februari 2014 @ 21:19:
[...]
't Mooie is dat ie nietbestaande emailadressen wel accepteert (je hoeft niet te verifien ofzo), dus waarom ze die regel hebben ingevoerd mag joost weten
Nja ik heet geen joost maar ik gok iets van een regex (ja ja) op gewoon een naam + @ + domain + ext. Zonder nadenken over een punt midden in het domain..oisyn schreef op woensdag 19 februari 2014 @ 21:19:
[...]
't Mooie is dat ie nietbestaande emailadressen wel accepteert (je hoeft niet te verifien ofzo), dus waarom ze die regel hebben ingevoerd mag joost weten
Maar mag iets als joost@london.co.uk dan ook niet vraag ik me dan af. Dat kan toch haast niet?
Vergeet het maar.oisyn schreef op woensdag 19 februari 2014 @ 21:34:
Maar mag iets als joost@london.co.uk dan ook niet vraag ik me dan af. Dat kan toch haast niet?
Dat is echt te dom voor woorden
Never attribute to malice that which can be adequately explained by stupidity. - Robert J. Hanlon
60% of the time, it works all the time. - Brian Fantana
En ik sta nog maar een half uur in de wachtrij bij de chat... Er is waarschijnlijk niemand beschikbaar ^^
Was gisteren bij de Gasunie...
Beroepencaroussel, 'speeddating', allemaal bullshit.
Moest ik praten met een ICT Engineer, gewoon een designer die een teampje aanstuurde. Hij liet wat zien van wat ze maakten, beschermde statistieken & klant-panels waren dus gewoon via http. Met een normaal domein (ik kan het hier bezoeken en moet dan inloggen, ik claim niet dat het onveilig is, maar dat het veiliger kan).
Ik vroeg hoe veel regels code ze hadden in project X. Ze hadden er met 5 designers en 5 devvers (whut, voor een back-end met een foeilelijke UI) een half jaar aan gewerkt, hij schatte het op een miljoen(!) regels code en hij had 79k+ Issues (voor het hele bedrijf dan).
As a new topic: Hoe veel Issues hebben jullie al in je huidige project en hoe veel regels code?
Beroepencaroussel, 'speeddating', allemaal bullshit.
Moest ik praten met een ICT Engineer, gewoon een designer die een teampje aanstuurde. Hij liet wat zien van wat ze maakten, beschermde statistieken & klant-panels waren dus gewoon via http. Met een normaal domein (ik kan het hier bezoeken en moet dan inloggen, ik claim niet dat het onveilig is, maar dat het veiliger kan).
Ik vroeg hoe veel regels code ze hadden in project X. Ze hadden er met 5 designers en 5 devvers (whut, voor een back-end met een foeilelijke UI) een half jaar aan gewerkt, hij schatte het op een miljoen(!) regels code en hij had 79k+ Issues (voor het hele bedrijf dan).
As a new topic: Hoe veel Issues hebben jullie al in je huidige project en hoe veel regels code?
2x ViewSonic VP-27885K | R9 7950X | 128GB RAM | 980 Pro 2TB x2 | RTX2070 Super
.oisyn: Windows is net zo slecht in commandline als Linux in GUI
79 issues 10 mensen. Makes sense, just pay me enough to fix your bugs, ok?
Wat voor een monster applicatie is dat dan? Een miljoen regels code en 79k issues, is wel érg veel (1 issue per 12.66 regels code).F.West98 schreef op woensdag 19 februari 2014 @ 22:32:
hij schatte het op een miljoen(!) regels code en hij had 79k+ Issues (voor het hele bedrijf dan).
Nope, 79k issuesFiresphere schreef op woensdag 19 februari 2014 @ 22:38:
79 issues 10 mensen. Makes sense, just pay me enough to fix your bugs, ok?
M'n laatste project (en dan pak ik alles behalve Symfony2 framework en alle bundles; dus eigenlijk alles wat frontend applicatie is): 707897 loc.F.West98 schreef op woensdag 19 februari 2014 @ 22:32:
Ace of Base vs Charli XCX - All That She Boom Claps (RMT) | Clean Bandit vs Galantis - I'd Rather Be You (RMT)
You've moved up on my notch-list. You have 1 notch
I have a black belt in Kung Flu.
Miljoen regels code voor 5 personen en 6 maanden is erg veel.Styxxy schreef op woensdag 19 februari 2014 @ 22:41:
[...]
Wat voor een monster applicatie is dat dan? Een miljoen regels code en 79k issues, is wel érg veel (1 issue per 12.66 regels code).
79k issues is voor het hele bedrijf, en dat is nogal groot
Munchen of Linz?
Wut...
WhatsApp is gekocht door Facebook voor 11,5 miljard. Onverwacht.....
http://www.businessinside...is-buying-whatsapp-2014-2
Gaan ze het hopelijk het ook eens buiten Nederland gebruiken
Ik kijk ook eens in WEB.
ICT onderwijs
ICT onderwijs
Dat is een flink bult geld, en er verandert volgens de beide partijen helemaal niks voor de gebruikers. Ben benieuwd hoe ze die investering willen terug verdienen.F.West98 schreef op woensdag 19 februari 2014 @ 23:13:
Wut...
Daarnaast vind ik het echt een rampzalige app
Wie jij?BikkelZ schreef op woensdag 19 februari 2014 @ 23:15:
Founder stock FTW!
Ace of Base vs Charli XCX - All That She Boom Claps (RMT) | Clean Bandit vs Galantis - I'd Rather Be You (RMT)
You've moved up on my notch-list. You have 1 notch
I have a black belt in Kung Flu.
Was het maar zo'n feest....hij is overigens afgewezen bij Facebook voordat hij aan WhatsApp begon
iOS developer
Briljante conversatie tussen 'klant' en designer
http://www.tickld.com/x/i...ith-this-manhes-hilarious
Dit had ik echt gisteren al geantwoord
Zo eentje heb ik er ook meegemaakt en eindigde uiteindelijk in een aantal rechtzaken (hij wilde opeens de helft van het geld van een eerdere rechtzaak terug), gelukkig won ik ze allemaal...Hoogie2004 schreef op donderdag 20 februari 2014 @ 07:09:
David Thorne is een epic troll.Hoogie2004 schreef op donderdag 20 februari 2014 @ 07:09:
“The best way to get the right answer on the Internet is not to ask a question, it's to post the wrong answer.”
QA Engineer walks into a bar. Orders a beer. Orders 0 beers. Orders 999999999 beers. Orders a lizard. Orders -1 beers.
Volgens mij hebben wij ook iets van 300-400 issues open staan. Overigens niet allemaal code gerelateerd.
265 open issues. 
Gros daarvan heeft een lage prio.
Gros daarvan heeft een lage prio.
Die man is geniaalOkkE schreef op donderdag 20 februari 2014 @ 08:40:
[...]
David Thorne is een epic troll.Hij heeft nog veel meer van die hilarische e-mail conversaties gehad met mensen.
I'm not surprised you get along well with all the other neighbours. If you put fifty children with Down's syndrome in a room there is going to be a lot of hugging.
Mogguh 
Koffie.
Koffie.
346 open issues, waarvan ook een deel 'mogelijk ideetjes voor in de toekomst' zijn
400k regels code; 9 bugs en 160 features momenteel uitstaand.F.West98 schreef op woensdag 19 februari 2014 @ 22:32:
.oisyn: Échte programmeurs haten PHP met een passie. Ben jij soms geen echte programmeur?
* hylke94 geeft Firesphere een hele kan met koffie.
Kan je vast wel gebruiken
Ik wist dat t populair was maar om het nou meteen in reclames te gebruiken..
Dat zijn geen issues dan tochIntru schreef op donderdag 20 februari 2014 @ 09:15:
346 open issues, waarvan ook een deel 'mogelijk ideetjes voor in de toekomst' zijn
Project waar ik nu op zit:
LOC: 76028

Team is 2-3 developers
Nothing to see here!
Net begonnen aan een nieuwe website:
“The best way to get the right answer on the Internet is not to ask a question, it's to post the wrong answer.”
QA Engineer walks into a bar. Orders a beer. Orders 0 beers. Orders 999999999 beers. Orders a lizard. Orders -1 beers.
2079008 regels code 
-- en dan mis ik nog wel wat delen overigens, aangezien dit mijn workspace is (niet zo heel veel)
-- en dan mis ik nog wel wat delen overigens, aangezien dit mijn workspace is (niet zo heel veel)
[ Voor 69% gewijzigd door Douweegbertje op 20-02-2014 09:55 ]
Verwijderd
Damn, dat is wel echt een pak geld. Ik zag er gisteren al rumours over maar dacht niet dat het zo snel ging gaan.F.West98 schreef op woensdag 19 februari 2014 @ 23:13:
Wut...
Ehm hoeveel euro is een gebruiker wel niet waard, met dit overname bedragVerwijderd schreef op donderdag 20 februari 2014 @ 10:17:
[...]
Damn, dat is wel echt een pak geld. Ik zag er gisteren al rumours over maar dacht niet dat het zo snel ging gaan.
Vanochtend hoorde ik dat het om $ 50,00 per gebruiker gaat.TheNephilim schreef op donderdag 20 februari 2014 @ 10:22:
[...]
Ehm hoeveel euro is een gebruiker wel niet waard, met dit overname bedrag
In 1998 kocht Microsoft Hotmail voor 400 miljoen. $ 40,00 per gebruiker.
@TheNephilim
Ja, er zijn verschillende bedragen genoemd. 16 miljard, 19 miljard, 11.5 miljard. Ik week niet welke juist is, zal vast wel veroorzaakt worden door omrekenen naar Euro's.
[ Voor 21% gewijzigd door Rhapsody op 20-02-2014 10:29 ]
🇪🇺 pro Europa! | Puinhoop Veroorzaken en Vertrekken (PVV)
Ik kom (zo even aan het rekenen) op 25 euro per gebruikerRhapsody schreef op donderdag 20 februari 2014 @ 10:26:
[...]
Vanochtend hoorde ik dat het om $ 50,00 per gebruiker gaat.
In 1998 kocht Microsoft Hotmail voor 400 miljoen. $ 40,00 per gebruiker.
Waarvan 2/3 in (nieuwe) Facebook aandelen. Je kunt beter met 1/3 van het overname bedrag rekenen. Nog steeds veel geld natuurlijk.TheNephilim schreef op donderdag 20 februari 2014 @ 10:27:
[...]
Ik kom (zo even aan het rekenen) op 25 euro per gebruikerMet 11,5 miljard op 450 miljoen gebruikers.
Verwijderd
In april vorig jaar is het eerste defect geopend, momenteel zitten we rond de 20 000 defects. Op moment van schrijven staan er 1844 open. Elke minuut verandert die count wel.
Mijn muis is dronken. Horizontaal doet hij het prima, maar omhoog of omlaaggaan gaat bijzonder traag en gebeurrt samen met Parkinson-achtige trillingen.
Gisteren deed hij het nog prima.
Gisteren deed hij het nog prima.
We are shaping the future
Banken
Waarom kan je niet gewoon makkelijk de details zien van een incasso batch? En waarom worden mislukte onderdelen uit een batch weer los van je rekening afgeschreven? Stomme legacy systemen 
Ik kan in Mijn ING niet eens zien van WIE we hebben geïncasseerd. Dat slaat toch werkelijk nergens op?
En dit soort foutmeldingen wordt je al helemaal vrolijk van:
Ik kan in Mijn ING niet eens zien van WIE we hebben geïncasseerd. Dat slaat toch werkelijk nergens op?
En dit soort foutmeldingen wordt je al helemaal vrolijk van:
Het geïmporteerde bestand bevat een fout. Neem contact op met uw pakketleverancier.
Heh.
Beste,
Ik vermoed dat er in uw wachtwoord complexe UTF8 karakters staan, iets wat ik als IT'er enkel kan toejuigen. Spijtig genoeg kan de huidige backend van onze website hier niet goed mee om (iets wat we in de toekomst gaan oplossen).
Daarom ga ik uw wachtwoord laten resetten naar iets nieuw. Zodra dat gebeurd is, laat ik u dit weten, kan u uw wachtwoord opnieuw opvragen, en kan u uw wachtwoord aanpassen naar iets nieuw (bestaande gewone ASCII tekens, voorlopig).
Met vriendelijke groet,
naam
onderneming
Verwijderd
Wel, toch fijn dat ze aangeven er van op de hoogte te zijn en het in de toekomst te zullen gaan aapassen. Er zijn veel bedrijven die jouw mailtje gewoon zouden negeren ...
Ik hoop dan maar dat ze hashes gaan gebruiken ipv plaintext dan.
Het snelle antwoord kan ook komen door het feit dat ik het via twitter heb gevraagd waar ik contact kon opnemen voor een niet-inlogbaar account
Maar goed, voorlopig een zo lang mogelijk plaintext ASCII wachtwoord nemen dan maar.
Het snelle antwoord kan ook komen door het feit dat ik het via twitter heb gevraagd waar ik contact kon opnemen voor een niet-inlogbaar account
Maar goed, voorlopig een zo lang mogelijk plaintext ASCII wachtwoord nemen dan maar.
Het zegt niet dat ze PT gebruiken hoor, kan prima zijn dat je password voor het hashen al vernacheld wordt.wsitedesign schreef op donderdag 20 februari 2014 @ 10:52:
Ik hoop dan maar dat ze hashes gaan gebruiken ipv plaintext dan.
Project 1F.West98 schreef op woensdag 19 februari 2014 @ 22:32:
Hoe veel Issues hebben jullie al in je huidige project en hoe veel regels code?
528.817 LOC
---
3 bugs
21 feature requests
Project 2
19616 LOC
---
1 bug
11 feature requests
Goh, maar als ze je een email kunnen sturen met het wachtwoord erin... Dan is de kans toch al redelijk groot op PT? Maar goed, dat is mijn mening, daar kan er voor de x de keer discussie over gevoerd wordenHydra schreef op donderdag 20 februari 2014 @ 10:57:
[...]
Het zegt niet dat ze PT gebruiken hoor, kan prima zijn dat je password voor het hashen al vernacheld wordt.
Ze kunnen voor een reset een standaard wachtwoord istellen (bijv. Welkom01). Deze kan dan gewoon pt in een e-mail worden verstuurd en wordt tijdens het inloggen/instellen gehashed.wsitedesign schreef op donderdag 20 februari 2014 @ 10:59:
[...]
Goh, maar als ze je een email kunnen sturen met het wachtwoord erin... Dan is de kans toch al redelijk groot op PT? Maar goed, dat is mijn mening, daar kan er voor de x de keer discussie over gevoerd worden
Dat had ik gemistwsitedesign schreef op donderdag 20 februari 2014 @ 10:59:
Goh, maar als ze je een email kunnen sturen met het wachtwoord erin... Dan is de kans toch al redelijk groot op PT? Maar goed, dat is mijn mening, daar kan er voor de x de keer discussie over gevoerd worden
Mja persoonlijk vind ik het ontzettend stom om allerlei vage codes ergens in te gooien. Eigenlijk heb ik ook zoiets van; dat krijg je ervan als je allerlei vage dingen insert.
Natuurlijk moet een website van alles afvangen, alleen als ik letterlijk overal rekening mee moet gaan houden ben ik weer een stukje langer bezig.
Voor een x-aantal sites heb ik alles prima ingeregeld, daar zijn dingen als zulke passwords mogelijk. Echter kost mij dat wel weer wat meer tijd.
In feite vind ik dat een website per definitie voor normaal gebruik moet werken, niet dat er één IT'er even een "vage" password aanmaakt. Overal kan ik wel dingen vinden, zelfs hier op tweakers. Echter is dat geen normaal gebruik.
Vergelijk het met een auto, heel veel dingen zijn "afgevangen" door de auto. Denk aan iets simpels als je motorkap. Nu kun je dat normaal open krijgen, of met een dikke torch een gat erin branden. In beide gevallen is hij dan "open" , maar ga dan niet echter af zeiken dat er een gat in zit.
ps. aan iedereen die zeurt over andere websites. Geef eens een website die jij hebt gemaakt. Eens zien of ik dan de bal terug kan kaatsen
Natuurlijk moet een website van alles afvangen, alleen als ik letterlijk overal rekening mee moet gaan houden ben ik weer een stukje langer bezig.
Voor een x-aantal sites heb ik alles prima ingeregeld, daar zijn dingen als zulke passwords mogelijk. Echter kost mij dat wel weer wat meer tijd.
In feite vind ik dat een website per definitie voor normaal gebruik moet werken, niet dat er één IT'er even een "vage" password aanmaakt. Overal kan ik wel dingen vinden, zelfs hier op tweakers. Echter is dat geen normaal gebruik.
Vergelijk het met een auto, heel veel dingen zijn "afgevangen" door de auto. Denk aan iets simpels als je motorkap. Nu kun je dat normaal open krijgen, of met een dikke torch een gat erin branden. In beide gevallen is hij dan "open" , maar ga dan niet echter af zeiken dat er een gat in zit.
ps. aan iedereen die zeurt over andere websites. Geef eens een website die jij hebt gemaakt. Eens zien of ik dan de bal terug kan kaatsen
[ Voor 6% gewijzigd door Douweegbertje op 20-02-2014 11:05 ]
Het was mijn zelf ingestelde wachtwoord, je kunt het wachtwoord hier integraal in de devschuur terugvinden een aantal pagina's terughylke94 schreef op donderdag 20 februari 2014 @ 11:02:
[...]
Ze kunnen voor een reset een standaard wachtwoord istellen (bijv. Welkom01). Deze kan dan gewoon pt in een e-mail worden verstuurd en wordt tijdens het inloggen/instellen gehashed.
Zo vaag is dat niet hoor, dat is gewoon een keepass generated wachtwoord, ben ik overal waar mogelijk aan het doorvoeren (tegelijkertijd een deel van mijn oude accounts verwijderen). Noem het een spring cleanupDouweegbertje schreef op donderdag 20 februari 2014 @ 11:03:
Mja persoonlijk vind ik het ontzettend stom om allerlei vage codes ergens in te gooien. Eigenlijk heb ik ook zoiets van; dat krijg je ervan als je allerlei vage dingen insert.
Edit 2: je hebt een DM
[ Voor 62% gewijzigd door azerty op 20-02-2014 11:12 ]
De vergelijking gaat niet helemaal op want wsitedesign gebruikt gewoon een bestaande feature. Dus in feite is het dat je de hendel voor de motorkap te openen gebruikt maar in een iets andere richting waardoor er een gat in je motorkap komtDouweegbertje schreef op donderdag 20 februari 2014 @ 11:03:
Nothing to see here!
Ja, Chinees en Cyrillisch enzo. Vage bende, wie gebruikt dat nu!Douweegbertje schreef op donderdag 20 februari 2014 @ 11:03:
Mja persoonlijk vind ik het ontzettend stom om allerlei vage codes ergens in te gooien.
Dit is sarcastisch bedoeld hoop ik?Douweegbertje schreef op donderdag 20 februari 2014 @ 11:03:
http://www.joelonsoftware.com/articles/Unicode.html
Mother north, how can they sleep while their beds are burning?
Wat weet hij daar nou van?Down schreef op donderdag 20 februari 2014 @ 11:12:
[...]
Dit is sarcastisch bedoeld hoop ik?![]()
http://www.joelonsoftware.com/articles/Unicode.html
[/sarcasm]
Chinese tekens in een wachtwoord voor een website die gericht is op Nederlanders... dat zou je niet zo 1-2-3 verwachten.Hydra schreef op donderdag 20 februari 2014 @ 11:08:
[...]
Ja, Chinees en Cyrillisch enzo. Vage bende, wie gebruikt dat nu!
http://www.fieber.nl/internet/zakelijk-glasvezel/
Zakelijk glas 100/100 voor €45 per maand... is dat niet heel erg weinig? (is wel zonder SLA uiteraard, en prijs zal ook wel ex BTW zijn al lees ik dat nergens)
* .oisyn is zijn opties voor internet in z'n nieuwe huis aan het exploren
Zakelijk glas 100/100 voor €45 per maand... is dat niet heel erg weinig? (is wel zonder SLA uiteraard, en prijs zal ook wel ex BTW zijn al lees ik dat nergens)
[ Voor 32% gewijzigd door .oisyn op 20-02-2014 11:21 ]
Nou, gewoon niemand. In de jaren dat ik met websites bezig ben, ben ik dat nooit tegen gekomen. Nogmaals, prima dat jullie chinees verwachten en accepteren in je applicatie. Ik niet. Daarbij denk ik even aan kosten vs baten. En dan heb ik zoiets: **** you, met je chinees, ik stop daar geen tijd in.Hydra schreef op donderdag 20 februari 2014 @ 11:08:
[...]
Ja, Chinees en Cyrillisch enzo. Vage bende, wie gebruikt dat nu!
Ik kan het niet eens verantwoorden qua tijd bij mijn 'baas'. "Ja ik wil graag de mogelijkheid tot Chinese wachtwoorden".
Dat is inderdaad een koopje!.oisyn schreef op donderdag 20 februari 2014 @ 11:20:
Terwijl die 50/50 ook wel snel genoeg isBeschikbare diensten
Glasvezel Business+ 100/100 Mb/s (offerte)
SDSL Business+ tot 10/10 Mb/s (offerte)
Zo, eindelijk de training geboekt die ik al een tijdje wilde gaan doen.
De site van KPN is ook lekker fijn. Heb je eenmaal een postcode ingevoerd waarop een dienst niet leverbaar is, dan kun je ook geen informatie meer krijgen over die dienst tot je je cookies hebt verwijderd 
Nieuwbouwwijk, de lijn ligt er als het goed is al bij opleveringTheNephilim schreef op donderdag 20 februari 2014 @ 11:25:
Terwijl die 50/50 ook wel snel genoeg isIk gok dat er een heleboel bij moet, als ze een offerte uit willen geven. Iets met graven en aanleggen gok ik...
[ Voor 45% gewijzigd door .oisyn op 20-02-2014 11:27 ]
Da's inderdaad niet duur. Prijzen zijn exc btw (zie hun voorwaarden). Zelfs hun SLA's zijn erg betaalbaar..oisyn schreef op donderdag 20 februari 2014 @ 11:20:
De kale zakelijke dienst is ook niks meer dan wat ze voor consumenten doen, waarom zou dat dan opeens 10x zo duur moeten zijn
Helaas lijken ze 1 van de weinigen te zijn die dat snappen.
Nochtans, een wachtwoord als:Douweegbertje schreef op donderdag 20 februari 2014 @ 11:25:
[...]
Nou, gewoon niemand. In de jaren dat ik met websites bezig ben, ben ik dat nooit tegen gekomen. Nogmaals, prima dat jullie chinees verwachten en accepteren in je applicatie. Ik niet. Daarbij denk ik even aan kosten vs baten. En dan heb ik zoiets: **** you, met je chinees, ik stop daar geen tijd in.
Ik kan het niet eens verantwoorden qua tijd bij mijn 'baas'. "Ja ik wil graag de mogelijkheid tot Chinese wachtwoorden".
Zou toch moeten kunnen?¸=(?õuþ{À²?x²è?ò´=óÀ NSJõé?`1Mh?ýI ¹²»½CwÉ0Íp?Ä®ü0÷3»¸:?ö¸LØÕrhkE÷ÅF÷V$gÞ¾=o×¥?¤ü?/Â?XÉÁEP0;&}¢#?²I_LgGK°2?Â-Yl ùzèy]iëΦ¾?Âç«EL¹>mØ^ºZ®Õ?{þÅê??õø?olÞ<A4èÝ`æ?Á?`6*É?îæ¾È>}×i?°ú27ä?Ëy99àþB?ßÚw+/¨VTëaGÚsO×Ý?qÜè§?à?*ìÆd?l0????DJô@z?V?Lùë»äýôÆIÐIõ^î?lÒ¥»Òo?R?=ª ÃZ×GDlieb0ò/nÕØXË+1Zؼ?xØ??©ÚË1´?ikÐ9²§þ?Wya??1*3à vÜ?µ>%ħC»ìrÍgµÌùrÜnÇ@ÆSC´ÌBU½dè4Á?Fà ?¥v¶ã¸EcN¶5ÁrÖYÛùs?ªùIë¤æg&ZâÃsã??@S_6\¿{vj?n`Fhúî?Õ z÷?g.?°°ã¢µÙe7°÷?¨>Wb¼Äµãi?ø-?úºð½]± va a#ü®ð%¸%$2??˳,÷¿þÖM?Q¬YIyV¨ï¦ÕÉ?,Ø0ó»m?«¹îPR?vpr
Bij mij is het gewoon kwestie van:
code:
1
| $pass = PBKDF::create_hash($password); |
En dat gaat dan de database in. Niets moeilijks aan.
Edit: en dat is dan "maar" PHP. Het zou toch al erg gesteld zijn moesten "betere" talen dan PHP zo'n functionaliteit niet hebben
[ Voor 4% gewijzigd door azerty op 20-02-2014 11:32 ]
Ik vind dat ook niet meer dan redelijk, maar de rest draait inderdaad je poot uit want, hallo, zakelijk, die centjes heb je toch wel?
Dit topic is gesloten.
![]()
Let op:
* zoals jullie weten gaan we tegenwoordig naar een nieuwe iteratie bij ~10k posts. 1 april (en dat is geen grap) gaan we over op het nieuwe deel! *
Dit topic is niet de plaats om te lopen helpdesken. De Coffee Corner is primair bedoeld als uitlaatklep voor iedereen in de Devschuur® en niet als vraagbaak.
* zoals jullie weten gaan we tegenwoordig naar een nieuwe iteratie bij ~10k posts. 1 april (en dat is geen grap) gaan we over op het nieuwe deel! *
Dit topic is niet de plaats om te lopen helpdesken. De Coffee Corner is primair bedoeld als uitlaatklep voor iedereen in de Devschuur® en niet als vraagbaak.