De Devschuur Coffee Corner - Iteratie 5 Vorige deel Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 58 ... 116 Laatste
Acties:
  • 268.603 views

• Megamind
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 10-09-2025
GateKeaper schreef op vrijdag 14 februari 2014 @ 15:14:
[...]
Hoe zit dat trouwens @Megamind? Wordt die topscore lijst ook ergens live bijgehouden?
Neuh is gewoon een C# progje dat topic download en wat regexen eroverheen haalt. Lijkt me geen goed idee voor het spamgehalte om postcounters weer te introduceren :P

• CodeCaster
  • Registratie: Juni 2003
  • Niet online

CodeCaster

Can I get uhm...

Megamind schreef op vrijdag 14 februari 2014 @ 15:22:
[...]

Neuh is gewoon een C# progje dat topic download en wat regexen eroverheen haalt. Lijkt me geen goed idee voor het spamgehalte om postcounters weer te introduceren :P
HTML parsen met een RegEx?

The <center> cannot hold. :P

En ja, schromelijk overdreven, <span class="user">$user</span> is uniek en regulier genoeg om met een RegEx te filteren.

[ Voor 16% gewijzigd door CodeCaster op 14-02-2014 15:26 ]

https://oneerlijkewoz.nl
Op papier is hij aan het tekenen, maar in de praktijk...

• Erwin537
  • Registratie: December 2008
  • Laatst online: 31-12-2025
Hoe verzin je het in godsnaam om een webdesign in InDesign te maken? Ik moet daar dus vanuit slicen (gelukkig is het de laatste, want zij zijn er ook achter dat dat niet te doen is) maar omg.. Afmetingen kloppen niet, je kan niets fantsoenlijk meten je kan niet makkelijk afbeeldingen slicen en het werkt gewoon kut.

Ik ben hier dus vanochtend mee begonnen en ben nog amper ergens. Krijg alleen hoofdpijn ervan.

Verwijderd

Erwin537 schreef op vrijdag 14 februari 2014 @ 15:26:
Hoe verzin je het in godsnaam om een webdesign in InDesign te maken? Ik moet daar dus vanuit slicen (gelukkig is het de laatste, want zij zijn er ook achter dat dat niet te doen is) maar omg.. Afmetingen kloppen niet, je kan niets fantsoenlijk meten je kan niet makkelijk afbeeldingen slicen en het werkt gewoon kut.

Ik ben hier dus vanochtend mee begonnen en ben nog amper ergens. Krijg alleen hoofdpijn ervan.
Aanleveren in 100% grootte or GTFO?

• Barryvdh
CodeCaster schreef op vrijdag 14 februari 2014 @ 15:07:
[...]

De rants op PHP gaan over de inconsistentie van de taal zelf. Deze blog zegt: "Maar je kunt er websites mee maken!". Dat is geen tegenargument.
Hij zegt toch ook niet dat dat niet waar is? Hij geeft zelf toe dat er 'quirks' in zitten. Hij zegt alleen dat het de laatste jaren flink verbeterd is door de beschikbare tools/open source projecten.
PHP is probably not the best designed language in the world, but it lets you get things done, and you can't argue with that.
[..]
Let me say it again: PHP is probably not the best language out there, and I'm the first one to scream about its quirks, but PHP is the best web platform... ever.

• Hydra
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 17-12-2025
Verwijderd schreef op vrijdag 14 februari 2014 @ 15:10:
Eensch. Ik denk dat iedereen wel overtuigd is van de kracht(en) van PHP: ontzettend gemakkelijk om te leren, simpel te deployen, ...
Yup. En je kunt snel ff iets op productie live fixen. Ik ben een fan.
Barryvdh schreef op vrijdag 14 februari 2014 @ 15:28:
[...]

Hij zegt toch ook niet dat dat niet waar is? Hij geeft zelf toe dat er 'quirks' in zitten. Zijn tegenargument is dat het de laatste jaren flink verbeterd is door de beschikbare tools/open source projecten.
PHP is the best web platform
Da's gewoon een WTF. :)

[ Voor 38% gewijzigd door Hydra op 14-02-2014 15:30 ]

https://niels.nu

Verwijderd

Hydra schreef op vrijdag 14 februari 2014 @ 15:28:
[...]

Yup. En je kunt snel ff iets op productie live fixen. Ik ben een fan.
Not sure if trolling,... :+

• Hydra
  • Laatst online: 17-12-2025
Dan ken je me niet goed genoeg ;)

https://niels.nu

• CodeCaster
  • Niet online

CodeCaster

Can I get uhm...

Barryvdh schreef op vrijdag 14 februari 2014 @ 15:28:
[...]

Hij zegt toch ook niet dat dat niet waar is?
Rants about PHP are everywhere, and they even come from smart guys. When Jeff Atwood wrote yet another rant about PHP, it made me think about the good parts of PHP.
Door zijn post met die zin te beginnen, lees ik hem als een rebuttal, een counter-rant. En zijn motivatie voor de goede delen is: het is makkelijk te leren, het is populair, en als je echt wil, kun je ermee werken. Daarmee ontkracht je de rants die ingaan op de gebreken van de taal toch niet?

Gegeven zijn criteria vind ik ASP.NET het beste webplatform, zeker met MVC, NuGet, een échte IDE en bijbehorende debugger. Dat is net zo'n waardevol statement als die hele blogpost.

[ Voor 13% gewijzigd door CodeCaster op 14-02-2014 15:37 ]

• Alex)
  • Laatst online: 12-12-2025
nieuws: Kabelaars: geen behoefte aan hogere uploadsnelheid

Lekker onderzoekje weer, zowel van Ziggo/UPC als van Tweakers.

Van mij hoeft upload niet gelijk aan download, maar het verschil tussen de twee zou wel fors kleiner mogen zijn dan factor 10.

We are shaping the future

• Megamind
Alex) schreef op vrijdag 14 februari 2014 @ 15:35:
nieuws: Kabelaars: geen behoefte aan hogere uploadsnelheid

Lekker onderzoekje weer, zowel van Ziggo/UPC als van Tweakers.

Van mij hoeft upload niet gelijk aan download, maar het verschil tussen de twee zou wel fors kleiner mogen zijn dan factor 10.
Probleem is eerder dat DOCSIS 3.0 niet genoeg frequentieruimte heeft voor een hogere upload, binnenkort komt 3.1 uit waar de upload hoger kan zijn. Ik denk dat UPS en Ziggo gewoon geen zin hebben om weer alle modems te gaan vervangen.

• BikkelZ
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 29-12-2025

BikkelZ

CMD+Z

CodeCaster schreef op vrijdag 14 februari 2014 @ 15:31:
[...]

[...]

Door zijn post met die zin te beginnen, lees ik hem als een rebuttal, een counter-rant. En zijn motivatie voor de goede delen is: het is makkelijk te leren, het is populair, en als je echt wil, kun je ermee werken. Daarmee ontkracht je de rants die ingaan op de gebreken van de taal toch niet?

Gegeven zijn criteria vind ik ASP.NET het beste webplatform, zeker met MVC, NuGet, een échte IDE en bijbehorende debugger. Dat is net zo'n waardevol statement als die hele blogpost.
PHP is beter voor simpelere dingen, als ik morgen wat online moet hebben dan grijp ik eerder naar PHP. De tijd die in het opzetten ASP.Net gaat zitten verdien je pas terug als het je gaat helpen bij het managen van de complexiteit van je applicatie.

iOS developer

• D-Raven
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 16-10-2025
PHP:
1
((new Foo())->bar());

Holy god. Is dit serieus de syntax voor zoiets? Volgens mij heeft er iemand een serieuze haakjes fetish oid.

• .oisyn

.oisyn

Moderator Devschuur®

Demotivational Speaker

Waarom zitten die buitenste haakjes eromheen?

Give a man a game and he'll have fun for a day. Teach a man to make games and he'll never have fun again.

• BtM909
  • Registratie: Juni 2000
  • Niet online

BtM909

Watch out Guys...

Topicstarter
Caelorum schreef op vrijdag 14 februari 2014 @ 14:56:
[...]

Zo leuk zijn de discussies anders niet. Wat mij betreft had een mod dat wel even mogen afsplitsen.
Nee joh, we doen toch nu elke dag een thema-onderwerp? :+

Mag jij maandag kiezen waar we ons over gaan uitlaten :+

Ace of Base vs Charli XCX - All That She Boom Claps (RMT) | Clean Bandit vs Galantis - I'd Rather Be You (RMT)
You've moved up on my notch-list. You have 1 notch
I have a black belt in Kung Flu.

• diabolofan
  • Registratie: Mei 2009
Buitensten haakjes hoeven niet, en de rest van de haakjes vind ik zeer logisch :)

• BtM909
  • Niet online

BtM909

Watch out Guys...

Topicstarter
Da's toch ook t punt van .oisyn :P

Ace of Base vs Charli XCX - All That She Boom Claps (RMT) | Clean Bandit vs Galantis - I'd Rather Be You (RMT)

• D-Raven
.oisyn schreef op vrijdag 14 februari 2014 @ 15:42:
Waarom zitten die buitenste haakjes eromheen?
Copy paste van die pro-php blogpost van een paar posts geleden.
^^ die dus.

Ok dit klopt beter:
PHP:
1
(new Foo())->bar();

Maar waarom zou het dan niet zo kunnen:
PHP:
1
new Foo()->bar();

[ Voor 48% gewijzigd door D-Raven op 14-02-2014 15:48 ]

• EddoH
  • Registratie: Maart 2009
  • Niet online

EddoH

Backpfeifengesicht

D-Raven schreef op vrijdag 14 februari 2014 @ 15:46:
[...]

Copy paste van die pro-php blogpost van een paar posts geleden
Que?

edit: ah ik snap em

[ Voor 8% gewijzigd door EddoH op 14-02-2014 15:49 ]

• Douweegbertje
  • Registratie: Mei 2008

Douweegbertje

Wat kinderachtig.. godverdomme

D-Raven schreef op vrijdag 14 februari 2014 @ 15:39:
PHP:
1
((new Foo())->bar());

Holy god. Is dit serieus de syntax voor zoiets? Volgens mij heeft er iemand een serieuze haakjes fetish oid.
buitenste haakjes zijn 'vaag'. En persoonlijk doe ik dingen meer als

PHP:
1
2
$foo = new Bar();
$foo->doStuff();

• Alex)
Waarom blijft nou ineens een deel van m'n unittests hangen? :/

• azerty
  • Laatst online: 10:32
BtM909 schreef op vrijdag 14 februari 2014 @ 15:42:
Mag jij maandag kiezen waar we ons over gaan uitlaten :+
Ik stel voor dat je een poll maakt om het dagthema voor maandag uit te kiezen...

• Barryvdh
Douweegbertje schreef op vrijdag 14 februari 2014 @ 15:47:
[...]

buitenste haakjes zijn 'vaag'. En persoonlijk doe ik dingen meer als

PHP:
1
2
$foo = new Bar();
$foo->doStuff();
Kan met nog minder haakjes hoor ;)
PHP:
1
(new Foo)->bar()
CodeCaster schreef op vrijdag 14 februari 2014 @ 15:31:
Hij zegt toch alleen dat hij ging nadenken over de goede delen van PHP, niet dat hij de blogs over de slechte delen ging ontkrachten. Hij geeft overigens wel aan dat de meeste van die rants gebaseerd zijn op mensen die PHP gebruikten maar niet met de nieuwste versie meegaan en dat er sindsdien veel verbeterd is..

[ Voor 52% gewijzigd door Barryvdh op 14-02-2014 15:50 ]

• azerty
Barryvdh schreef op vrijdag 14 februari 2014 @ 15:48:
[...]

Kan met nog minder haakjes hoor ;)
PHP:
1
(new Foo)->bar()
Dat is alleen als je die $foo verder niet zou gebruiken natuurlijk :p

• Alex)
Je kunt het ook zo doen:
PHP:
1
FooFactory::giveMeAnInstanceOfFoo()->unwrapFoo()->bar()

• D-Raven
Alex) schreef op vrijdag 14 februari 2014 @ 15:49:
Je kunt het ook zo doen:
PHP:
1
FooFactory::giveMeAnInstanceOfFoo()->unwrapFoo()->bar()
lol

Het is geen Java ofzo :P

• Sebazzz
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 09:39

Sebazzz

3dp

D-Raven schreef op vrijdag 14 februari 2014 @ 15:49:
[...]

lol

Het is geen Java ofzo :P
Dan had je een Factory voor je Factory gehad :+

[Te koop: 3D printers] [Website] Agile tools: [Return: retrospectives] [Pokertime: planning poker]

• kenneth
  • Registratie: September 2001
  • Niet online

kenneth

achter de duinen

BikkelZ schreef op vrijdag 14 februari 2014 @ 15:38:
[...]

PHP is beter voor simpelere dingen, als ik morgen wat online moet hebben dan grijp ik eerder naar PHP. De tijd die in het opzetten ASP.Net gaat zitten verdien je pas terug als het je gaat helpen bij het managen van de complexiteit van je applicatie.
Het eerste wat mij opviel aan ASP.NET MVC, los van het mooie ontwerp (pluggable, yay!), is de enorme eenvoud. Wat moet er allemaal opgezet worden? Zeker met alle scaffolding die VS je al biedt is het opzetten van een simpele applicatie ongelofelijk eenvoudig.

En zelfs als je geen zin hebt om een Razor view in elkaar te flansen (wat ook zo gebeurd is), dan is een simpele controller zo geschreven
C#:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
class MyController : Controller
{
    public ActionResult Index()
    {
        // don't try this at home, kids
        var result = "<html><body><p>Het is <strong>" + DateTime.Now + "</strong></p></body></html>";
        return Content(result);
    }
}

Wat moet er terug verdiend worden?

Look, runners deal in discomfort. After you get past a certain point, that’s all there really is. There is no finesse here.

• Barryvdh
wsitedesign schreef op vrijdag 14 februari 2014 @ 15:48:
[...]

Ja maar het ging ook om het originele voorbeeldje he.
PHP:
1
2
3
((new Foo())->bar()); 
//vs:
(new Foo)->bar();

• Alex)
kenneth schreef op vrijdag 14 februari 2014 @ 15:51:
[...]

Het eerste wat mij opviel aan ASP.NET MVC, los van het mooie ontwerp (pluggable, yay!), is de enorme eenvoud. Wat moet er allemaal opgezet worden? Zeker met alle scaffolding die VS je al biedt is het opzetten van een simpele applicatie ongelofelijk eenvoudig.
Valt tegen, want je bent eerst weer de nodige tijd kwijt met het eruitslopen van de standaard meegeïnstalleerde componenten zoals Bootstrap, Modernizer, jQuery en zelfs 3rd party authentication providers (inclusief code samples).
En zelfs als je geen zin hebt om een Razor view in elkaar te flansen (wat ook zo gebeurd is), dan is een simpele controller zo geschreven
C#:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
class MyController : Controller
{
    public ActionResult Index()
    {
        // don't try this at home, kids
        var result = "<html><body><p>Het is <strong>" + DateTime.Now + "</strong></p></body></html>";
        return Content(result);
    }
}

Wat moet er terug verdiend worden?
Ga dan lekker NancyFx gebruiken :+

• diabolofan
  • Registratie: Mei 2009
BtM909 schreef op vrijdag 14 februari 2014 @ 15:45:
[...]

Da's toch ook t punt van .oisyn :P
Klopt, ik typ langzaam :X Was er vanmiddag nou een discussie over nieuwe posters wegpesten?? O-)

:'( :'( :'( 8)

Verwijderd

wsitedesign schreef op vrijdag 14 februari 2014 @ 15:48:
[...]

Als je de instance niet verder zou gebruiken, faalt dan je design niet een beetje? ;)

• Sebazzz
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 09:39

Sebazzz

3dp

Alex) schreef op vrijdag 14 februari 2014 @ 15:53:
[...]

Valt tegen, want je bent eerst weer de nodige tijd kwijt met het eruitslopen van de standaard meegeïnstalleerde componenten....
Dan kies je een leeg project. Of een gradatie daarin. Dat kan tegenwoordig ;)

[Te koop: 3D printers] [Website] Agile tools: [Return: retrospectives] [Pokertime: planning poker]

• CodeCaster
  • Niet online

CodeCaster

Can I get uhm...

Barryvdh schreef op vrijdag 14 februari 2014 @ 15:48:
Hij zegt toch alleen dat hij ging nadenken over de goede delen van PHP, niet dat hij de blogs over de slechte delen ging ontkrachten.
Wanneer hij enkel een lofzang over het gebruik van PHP wil componeren, moet hij de rants over de implementatie van de taal niet aanhalen, als hij daar verder niet op ingaat.
Hij geeft overigens wel aan dat de meeste van die rants gebaseerd zijn op mensen die PHP gebruikten maar niet met de nieuwste versie meegaan en dat er sindsdien veel verbeterd is..
Daar kun je gelijk in hebben, ik volg die ontwikkelingen amper en weet dus niet welke punten van de verschillende rants inmiddels invalide zijn. :)

Sebazzz schreef op vrijdag 14 februari 2014 @ 15:56:
[...]

Die hebben nog steeds heel veel cruft.

[ Voor 13% gewijzigd door CodeCaster op 14-02-2014 15:59 ]

• Douweegbertje

Douweegbertje

PHP is wel de oplossing voor alles. Even de eerste link van de zoekterm in google op "php is the best" hier gepost en voila, iedereen weer lief :+

• Alex)
Sebazzz schreef op vrijdag 14 februari 2014 @ 15:56:
[...]

De gradaties die je krijgt zijn "Té leeg project" (niet eens een HomeController) of "Te vol project" (wel een HomeController, maar ook meteen allerlei plumbing voor accounts e.d.).

Bij een te leeg project wordt vervolgens ook vrolijk de authenticationknop uitgeschakeld, zodat je zelf moet gaan klooien in je web.config en project settings.

• azerty
Verwijderd schreef op vrijdag 14 februari 2014 @ 15:55:
[...]

Als je de instance niet verder zou gebruiken, faalt dan je design niet een beetje? ;)
Jah, dat is het nadeel aan voorbeelden, ze zijn nu eenmaal niet altijd even goed hé :p

Ik heb dat in mijn code bijna nooit, een klasse initialiseren, 1 method aanroepen en terug weggooien. Misschien is het ergens anders wel handig? Wie weet.

Verwijderd

Douweegbertje schreef op vrijdag 14 februari 2014 @ 15:58:
PHP is wel de oplossing voor alles. Even de eerste link van de zoekterm in google op "php is the best" hier gepost en voila, iedereen weer lief :+

• Firesphere
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 23:15

Firesphere

Yoshis before Hoshis

Douweegbertje schreef op vrijdag 14 februari 2014 @ 15:58:
_O-

Het is een soort Valium voor devs ofzo :P

I'm not a complete idiot. Some parts are missing.
.Gertjan.: Ik ben een zelfstandige alcoholist, dus ik bepaal zelf wel wanneer ik aan het bier ga!

• EddoH
  • Niet online

EddoH

Backpfeifengesicht

Verwijderd schreef op vrijdag 14 februari 2014 @ 15:55:
[...]

Waarom?

code:
1
2
3
4
(new AudioInterface())->mute();  
(new LedInterface())->enableAll(); 

(new GarbageCollector())->runOnce();

• kenneth
  • Registratie: September 2001
  • Niet online

kenneth

achter de duinen

Alex) schreef op vrijdag 14 februari 2014 @ 15:53:
[...]

Valt tegen, want je bent eerst weer de nodige tijd kwijt met het eruitslopen van de standaard meegeïnstalleerde componenten zoals Bootstrap, Modernizer, jQuery en zelfs 3rd party authentication providers (inclusief code samples).
"Empty" Template scheelt al een hoop. En als het een simpel projectje is, maakt het dan uit als er ergens ongebruikte scripts staan? Bij een beetje project is de overhead van dat herorganiseren best klein.

Ik wil best geloven dat PHP voor piepkleine projecten marginaal sneller is op te tuigen maar dat voordeel lijkt me niet zo significant dat het doorslaggevend is.
Ga dan lekker NancyFx gebruiken :+
/me googlet LOL, yet another web framework 8)7 :P

Look, runners deal in discomfort. After you get past a certain point, that’s all there really is. There is no finesse here.

Verwijderd

wsitedesign schreef op vrijdag 14 februari 2014 @ 15:58:
[...]

Jah, dat is het nadeel aan voorbeelden, ze zijn nu eenmaal niet altijd even goed hé :p

Ik heb dat in mijn code bijna nooit, een klasse initialiseren, 1 method aanroepen en terug weggooien. Misschien is het ergens anders wel handig? Wie weet.
Tja. Wat hebben voorbeelden voor een nut als je het in de praktijk nooit zult gebruiken? Voor zover je PHP in de praktijk moet gebruiken, dat laat ik in het midden... :9

• Firesphere

Firesphere

Yoshis before Hoshis

klant die belt...

* Firesphere neemt op, vriendelijk.
Ja, hoi, met {klant}
Ik stuur zo een mailtje.
Ehhhhhhh, ok.

.Gertjan.: Ik ben een zelfstandige alcoholist, dus ik bepaal zelf wel wanneer ik aan het bier ga!

Verwijderd

EddoH schreef op vrijdag 14 februari 2014 @ 16:00:
[...]

Waarom?

code:
1
2
3
4
(new AudioInterface())->mute();  
(new LedInterface())->enableAll(); 

(new GarbageCollector())->runOnce();
Precies! Dat slaat als een tang op een varken. :Y
Firesphere schreef op vrijdag 14 februari 2014 @ 16:02:
klant die belt...

[...]

Ehhhhhhh, ok.
Dat is wel erg beleefd. Iedereen weet dat jij je mentaal moet voorbereiden op het beantwoorden van een e-mail. >:)

[ Voor 34% gewijzigd door Verwijderd op 14-02-2014 16:03 ]

• azerty
Verwijderd schreef op vrijdag 14 februari 2014 @ 16:01:
[...]

Tja. Wat hebben voorbeelden voor een nut als je het in de praktijk nooit zult gebruiken? Voor zover je PHP in de praktijk moet gebruiken, dat laat ik in het midden... :9
Omdat er misschien personen gerant hebben dat het niet mogelijk was, maar wel in {inserttaalhier}, en de devs daar gehoor aan gegeven hebben? Het is nu ook nooit goed voor anti-php mensen :+
Firesphere schreef op vrijdag 14 februari 2014 @ 16:02:
klant die belt...

[...]

Ehhhhhhh, ok.
Dat is om zeker te zijn dat je weet dat er een mail aankomt die je *onmiddelijk* moet kunnen lezen :p

• Firesphere

Firesphere

Yoshis before Hoshis

wsitedesign schreef op vrijdag 14 februari 2014 @ 16:03:
[...]

Omdat er misschien personen gerant hebben dat het niet mogelijk was, maar wel in {inserttaalhier}, en de devs daar gehoor aan gegeven hebben? Het is nu ook nooit goed voor anti-php mensen :+

[...]

Dat is om zeker te zijn dat je weet dat er een mail aankomt die je *onmiddelijk* moet kunnen lezen :p
Ja, het is ook de klant met de duurste SLA enzo |:(
Hmmmmm, dat was dus een klant die sinds deze week ook echt onze duurste SLA heeft...

[ Voor 8% gewijzigd door Firesphere op 14-02-2014 16:06 ]

• EddoH
  • Niet online

EddoH

Backpfeifengesicht

Verwijderd schreef op vrijdag 14 februari 2014 @ 16:02:
[...]

Precies! Dat slaat als een tang op een varken. :Y
Agreed to disagree!

• azerty
Wel, dan verdient ie toch alle aandacht met die duurste SLA?

Alhoewel ik niet inzie waarom SLA zo duur is tegenwoordig...

• Alex)
kenneth schreef op vrijdag 14 februari 2014 @ 16:00:
[...]
"Empty" Template scheelt al een hoop. En als het een simpel projectje is, maakt het dan uit als er ergens ongebruikte scripts staan? Bij een beetje project is de overhead van dat herorganiseren best klein.
De Empty-template bevat net een paar dingen die wel nuttig zouden kunnen zijn niet, zoals de knop "Change authentication..." bij het aanmaken van een project of een default controller.

De eerstvolgende template waar je wel iets aan hebt is de normale MVC-template, maar daarbij vind ik het weer zo'n onzin dat er allerlei meuk ingepropt is die je in een paar tellen van het web kunt halen.

Bij sommige van die templates vraag ik me sowieso af waarom ze er zijn. Heeft iemand ooit wel eens een Facebook-app gemaakt met de meegeleverde template? En waarom een SPA-template meeleveren die leunt op KnockoutJS?

• Firesphere

Firesphere

Yoshis before Hoshis

wsitedesign schreef op vrijdag 14 februari 2014 @ 16:07:
Wel, dan verdient ie toch alle aandacht met die duurste SLA?

Alhoewel ik niet inzie waarom SLA zo duur is tegenwoordig...
Reactietijd en tijd dat het kost om reparaties uit te voeren etc.
Al dat soort zaken zijn gedekt door de SLA.

Een klant zonder SLA, wordt ook minder snel geholpen, maar moet ook betalen voor alle fixes en wijzigingen buiten de garantieperiode.

• Cor453
  • Registratie: Mei 2011

• azerty
Firesphere schreef op vrijdag 14 februari 2014 @ 16:12:
[...]

Reactietijd en tijd dat het kost om reparaties uit te voeren etc.
Al dat soort zaken zijn gedekt door de SLA.

Een klant zonder SLA, wordt ook minder snel geholpen, maar moet ook betalen voor alle fixes en wijzigingen buiten de garantieperiode.
Oh, ik had smileys moeten zetten. Ik had het over ijsbergSLA en zo verder :+

• .oisyn

.oisyn

Moderator Devschuur®

Demotivational Speaker

EddoH schreef op vrijdag 14 februari 2014 @ 14:36:
Mijn buurman plast altijd in z'n eigen tuin. Best raar.
Heb je 'm er al op aangesproken?

/laat

Give a man a game and he'll have fun for a day. Teach a man to make games and he'll never have fun again.

Verwijderd

Cor453 schreef op vrijdag 14 februari 2014 @ 16:12:
[...]

Oh! Hoe is dat boek? Dan ga ik hem ook kopen :)
Heb eerste paar hoofdstukken uit, alles wordt erg goed uitgelegd. Iets te goed soms, sla vaak de gedetailleerde uitleg over, maar er zullen genoeg mensen zijn die dat wel nodig hebben. Vind wel als je hem bij Amazon bestelt, dat de printkwaliteit nogal tegenvalt. En hij is zó dik dat je hem niet echt comfortabel kan lezen bij je computer.

Wellicht overwegen om PDF te doen ipv het fysieke boek:
Afbeeldingslocatie: http://cloud.h-dev.nl/image/1002011b1V1t/ipad-book.jpg

• .oisyn

.oisyn

Moderator Devschuur®

Demotivational Speaker

PDF is nog in kleur ook. Welkom in 1970 :P

• Ryur
  • Registratie: December 2007
Verwijderd schreef op vrijdag 14 februari 2014 @ 16:15:
[...]

Heb eerste paar hoofdstukken uit, alles wordt erg goed uitgelegd. Iets te goed soms, sla vaak de gedetailleerde uitleg over, maar er zullen genoeg mensen zijn die dat wel nodig hebben. Vind wel als je hem bij Amazon bestelt, dat de printkwaliteit nogal tegenvalt. En hij is zó dik dat je hem niet echt comfortabel kan lezen bij je computer.

Wellicht overwegen om PDF te doen ipv het fysieke boek:
[afbeelding]
Waarom heb je het boek niet bij Ray zelf gekocht? Dan heb je (goedkoop) de bundel van PDF & Print version?

Ik heb ALLES van Ray, en echt super materiaal maakt hij & zijn team!

[ Voor 4% gewijzigd door Ryur op 14-02-2014 16:19 ]

• Firesphere

Firesphere

Yoshis before Hoshis

wsitedesign schreef op vrijdag 14 februari 2014 @ 16:13:
[...]

Oh, ik had smileys moeten zetten. Ik had het over ijsbergSLA en zo verder :+
Die is al een beetje oud.
.oisyn schreef op vrijdag 14 februari 2014 @ 16:14:
[...]

/laat
Maar als discussiewinnaar moest je nog even je afsluitende reactie plaatsen? :+

• farlane
  • Registratie: Maart 2000

Somniferous whisperings of scarlet fields. Sleep calling me and in my dreams i wander. My reality is abandoned (I traverse afar). Not a care if I never everwake.

• azerty
Firesphere schreef op vrijdag 14 februari 2014 @ 16:18:
[...]

Die is al een beetje oud.

[...]

Maar als discussiewinnaar moest je nog even je afsluitende reactie plaatsen? :+
Kijk nou BtM, zelfs semi-regulars worden weggepest door dat kleine kliekje :'(

:+

• Cor453
@GuidoH dat kan inderdaad ook nog. Maar waar loopt het boek op uit, in de zin van: heb je uiteindelijk een redelijk complete know-how van het geheel?

Verwijderd

Ryur schreef op vrijdag 14 februari 2014 @ 16:18:
[...]

Waarom heb je het boek niet bij Ray zelf gekocht? Dan heb je (goedkoop) de bundel van PDF & Print version?

Ik heb ALLES van Ray, en echt super materiaal maakt hij & zijn team!
Fysieke boek bij Amazon was sneller. En PDF krijg je met 50% korting als je boek gekocht hebt. :Y

• BtM909
  • Niet online

BtM909

Watch out Guys...

Topicstarter
Maar wacht even, krijg je serieus gewoon bij Amazon de PDF geprint en vastgebonden of is dat hetzelfde (prutgeprint) boek wat je bij Ray ook krijgt?

Verwijderd

Cor453 schreef op vrijdag 14 februari 2014 @ 16:21:
@GuidoH dat kan inderdaad ook nog. Maar waar loopt het boek op uit, in de zin van: heb je uiteindelijk een redelijk complete know-how van het geheel?
Ik heb 1 compleet spelletje gemaakt, en wat ik daarmee tot zover geleerd heb is zeker nuttig. De basics zijn goed duidelijk, zowel op de "moeilijke" manier als de "makkelijke" manier leggen ze het uit. Maar qua kwaliteit zit je met Ray Wenderlich altijd wel goed.

• Cor453
Verwijderd schreef op vrijdag 14 februari 2014 @ 16:24:
[...]

Ik heb 1 compleet spelletje gemaakt, en wat ik daarmee tot zover geleerd heb is zeker nuttig. De basics zijn goed duidelijk, zowel op de "moeilijke" manier als de "makkelijke" manier leggen ze het uit. Maar qua kwaliteit zit je met Ray Wenderlich altijd wel goed.
Oke ik ga denk maar es kijken.

Verwijderd

Cor453 schreef op vrijdag 14 februari 2014 @ 16:27:
[...]

Oke ik ga denk maar es kijken.
Om je een beetje het idee te geven... Dit spel wordt er in het eerste gedeelte uitgelegd:
Screenshot

Doel is om met de zombie 30 katten te infecteren, die vervolgens achter je aan wandelen. En dan moet je de "kattenmevrouw" ontwijken. :9
BtM909 schreef op vrijdag 14 februari 2014 @ 16:24:
Maar wacht even, krijg je serieus gewoon bij Amazon de PDF geprint en vastgebonden of is dat hetzelfde (prutgeprint) boek wat je bij Ray ook krijgt?
Ik weet niet hoe het is als je ze direct bij Ray besteld, zal het eens vragen. Zoals die bij Amazon geleverd wordt, ben ik er niet echt enthousiast over. Er wordt meerdere malen gerefereerd naar iets "red" of "highlighted". Dit zie je echter niet omdat het zwart-wit is. :N

• EddoH
  • Niet online

EddoH

Backpfeifengesicht

.oisyn schreef op vrijdag 14 februari 2014 @ 16:14:
[...]

/laat
Nee, ik pis nu gewoon ook in zijn tuin.
farlane schreef op vrijdag 14 februari 2014 @ 16:19:
[...]

[...]

Tjee jullie zijn iemand anders :D
:/

[ Voor 30% gewijzigd door EddoH op 14-02-2014 16:36 ]

Verwijderd

[...]

[...]

GuidoH
Geregistreerd op 7 oktober 2005
EddoH
Geregistreerd op 24 maart 2009
I blame EddoH. :Y

Kwam hier dus al in 2005, toen was ik net 15... Soort van F.West98 dus? :+

[ Voor 10% gewijzigd door Verwijderd op 14-02-2014 16:39 ]

• .oisyn

.oisyn

Moderator Devschuur®

Demotivational Speaker

[...]

[...]

_o-
EddoH schreef op vrijdag 14 februari 2014 @ 16:33:
[...]

Nee, ik pis nu gewoon ook in zijn tuin.
Kun je 'm er nog wel op aanspreken ;)
Verwijderd schreef op vrijdag 14 februari 2014 @ 16:38:
F.West90 is nog vrij ;)

[ Voor 58% gewijzigd door .oisyn op 14-02-2014 16:40 ]

• EddoH
  • Niet online

EddoH

Backpfeifengesicht

.oisyn schreef op vrijdag 14 februari 2014 @ 16:38:

Kun je 'm er nog wel op aanspreken ;)
Das waar. Ik zal vragen waarom hij op mijn plek staat te pissen.

• GateKeaper
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 05-08-2025

GateKeaper

#1 Procastinator

EddoH schreef op vrijdag 14 februari 2014 @ 16:42:
[...]

:D

Verwijderd

EddoH schreef op vrijdag 14 februari 2014 @ 16:42:
[...]

Was de hele aanleiding nou niet dat je een TR aan moest maken? Dus niet zeiken, maar politie bellen! :Y

• EddoH
  • Niet online

EddoH

Backpfeifengesicht

Verwijderd schreef op vrijdag 14 februari 2014 @ 16:38:

Broekie! Aangezien ik ouder ben claim ik heirbij het recht op *doH. Ga je naam veranderen.

• jochem4207
  • Registratie: Mei 2012
  • Niet online
Ik las een stukje op codegolf (stackexchange) en er moest een regen effect gecreëerd worden.

Iemand kwam met dit stukje:
r=Math.random;w=$(window);setInterval("$('<b>♥</b>').css({color:'red',position:'fixed',top:r()*w.height(),left:r()*w.width()}).appendTo('body').animate({fontSize:0},3e3)",9)
Chrome - F12 - > console -> copy paste en enter! en zie O+ !

(werkt op vele sites o.a. ad/stackoverflow etc)

Verwijderd

BtM909 schreef op vrijdag 14 februari 2014 @ 16:24:
Even nagevraagd. Het is inderdaad hetzelfde als wanneer je hem bij hem zelf koopt. Het is ook nog eens hele lage DPI. Jammer, want ik vind fysieke boeken wel leuk om te hebben. Maar zo gaat ie niet heel vaak van de plank komen.

• azerty
Yay, vraag me af hoe lang het nog gaat duren voor ik mijn software probleem opgelost krijg (heb support ingeroepen van bedrijf, 2 dagen na verzoek antwoord gekregen op initiële vraag...

• Firesphere

Firesphere

Yoshis before Hoshis

jochem4207 schreef op vrijdag 14 februari 2014 @ 16:45:
Ik las een stukje op codegolf (stackexchange) en er moest een regen effect gecreëerd worden.

Iemand kwam met dit stukje:

[...]

Chrome - F12 - > console -> copy paste en enter! en zie O+ !

(werkt op vele sites o.a. ad/stackoverflow etc)
Lijkt me dat dat op elke site die jQuery gebruikt werkt. Het is namelijk gewoon een jQuery element dat wordt toegevoegd aan de body :) via een random time-out.

(En trouwens ook in Firefox en waarschijnlijk zelfs in IE, dat tegenwoordig ook een console heeft ;) )

[ Voor 9% gewijzigd door Firesphere op 14-02-2014 17:12 ]

Verwijderd

EddoH schreef op vrijdag 14 februari 2014 @ 16:45:
[...]

Broekie! Aangezien ik ouder ben claim ik heirbij het recht op *doH. Ga je naam veranderen.
Nee, zo werkt dat niet. Die naam had je kunnen claimen door eerder te registreren, nu ben je te laat. Even linkje voor je opgezocht, zo ben ik dan wel weer:

Nickchange regels

• Douweegbertje

Douweegbertje

Firesphere schreef op vrijdag 14 februari 2014 @ 17:10:
[...]

Lijkt me dat dat op elke site die jQuery gebruikt werkt. Het is namelijk gewoon een jQuery element dat wordt toegevoegd aan de body :) via een random time-out.

(En trouwens ook in Firefox en waarschijnlijk zelfs in IE, dat tegenwoordig ook een console heeft ;) )
ok. Een beetje het zelfde als
f12-console-> alert('hey noob');

Of mis ik nu even heel het punt :+

Verwijderd

Wat doen jullie moeilijk zeg. Gewoon dit in de adresbalk gooien:
code:
1
javascript:r=Math.random;w=$(window);setInterval("$('<b>&#9829;</b>').css({color:'red',position:'fixed',top:r()*w.height(),left:r()*w.width()}).appendTo('body').animate({fontSize:0},3e3)",9);

:Y

• Firesphere

Firesphere

Yoshis before Hoshis

Douweegbertje schreef op vrijdag 14 februari 2014 @ 17:13:
[...]

ok. Een beetje het zelfde als
f12-console-> alert('hey noob');

Of mis ik nu even heel het punt :+
De hele discussie van vanmiddag misschien? }:|

• Douweegbertje

Douweegbertje

Welke discussie? :/

• azerty
Verwijderd schreef op vrijdag 14 februari 2014 @ 17:14:
Wat doen jullie moeilijk zeg. Gewoon dit in de adresbalk gooien:
code:
1
javascript:r=Math.random;w=$(window);setInterval("$('<b>&#9829;</b>').css({color:'red',position:'fixed',top:r()*w.height(),left:r()*w.width()}).appendTo('body').animate({fontSize:0},3e3)",9);

Werkt niet hier! Noob :+

• Firesphere

Firesphere

Yoshis before Hoshis

Tegen Douweegbertje hoef ik niet lief te zijn, toch BtM?
Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/f/TOEwJ1w0pB3nQQCd0gTrSdpT/full.gif

Verwijderd

Drol. Je moet het op site doen waar ze jQuery hebben. :+

• GateKeaper
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 05-08-2025

GateKeaper

#1 Procastinator

Verwijderd schreef op vrijdag 14 februari 2014 @ 17:12:
[...]

Nee, zo werkt dat niet. Die naam had je kunnen claimen door eerder te registreren, nu ben je te laat. Even linkje voor je opgezocht, zo ben ik dan wel weer:

Nickchange regels
Hmm.... Dit vind ik dan wel weer een vreemde: "Je mag een inactieve nick claimen. Een account wordt als inactief beschouwd als een gebruiker twaalf maanden niet heeft ingelogd. Mocht dat het geval zijn en voldoe je aan de overige voorwaarden voor het aanvragen van een nickchange, dan kun je die naam 'claimen'. Honorering van die claim staat ter beoordeling van de crew."

Verwijderd

GateKeaper schreef op vrijdag 14 februari 2014 @ 17:19:
[...]

Hmm.... Dit vind ik dan wel weer een vreemde: "Je mag een inactieve nick claimen. Een account wordt als inactief beschouwd als een gebruiker twaalf maanden niet heeft ingelogd. Mocht dat het geval zijn en voldoe je aan de overige voorwaarden voor het aanvragen van een nickchange, dan kun je die naam 'claimen'. Honorering van die claim staat ter beoordeling van de crew."
Het was meer bedoeld zodat hij z'n nickname kan veranderen naar iets dat niet eindige op "doH". :9

• azerty
Verwijderd schreef op vrijdag 14 februari 2014 @ 17:18:
[...]

Drol. Je moet het op site doen waar ze jQuery hebben. :+
Zelfs dan:
Tijdstempel: 14/02/2014 17:23:36
Fout: uncaught exception: ReferenceError: $ is not defined
En kom nu niet af met "de pagina heeft geen jquery", want dat heeft http://jqueryui.com/resources/demos/addClass/default.html wel. Nub ;)

• .oisyn

.oisyn

Moderator Devschuur®

Demotivational Speaker

• PrisonerOfPain
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 23-12-2025
Het is tijd voor bier.

Verwijderd

wsitedesign schreef op vrijdag 14 februari 2014 @ 17:25:
[...]

Zelfs dan:

[...]

En kom nu niet af met "de pagina heeft geen jquery", want dat heeft http://jqueryui.com/resources/demos/addClass/default.html wel. Nub ;)
Dan ligt het aan je brakke browser. Hier doet hij het wel:
http://cloud.h-dev.nl/image/1R2r1u3q3S1G

• azerty
Firefox is geen brakke browser!

Zo, hebben we een topic voor maandag :+

Verwijderd

Proost. Hier helaas alleen cola.. Moet nog rijden. :9

• Pizzalucht
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 02:49

Pizzalucht

Snotneus.

wsitedesign schreef op vrijdag 14 februari 2014 @ 17:32:
Firefox is geen brakke browser!

Zo, hebben we een topic voor maandag :+
Als je het in de console doet werkt het wel ;)

• Megamind
Aangezien het hier altijd nogal dood is in het weekend, wat gaan jullie doen :)

• azerty
Pizzalucht schreef op vrijdag 14 februari 2014 @ 17:33:
[...]

Als je het in de console doet werkt het wel ;)
GuidoH zei dat het in de adresbalk kon :p

• SPee
  • Registratie: Oktober 2001
Afbeeldingslocatie: http://weknowmemes.com/wp-content/uploads/2012/06/friday-ecard.jpeg
En laatste dag bij de klant! *O* :)F :w

Afbeeldingslocatie: http://static.someecards.com/someecards/usercards/MjAxMy05OTZlYTU0ZDhkOTc1Nzky.png

let the past be the past.

• CodeCaster
  • Niet online

CodeCaster

Can I get uhm...

Verwijderd

wsitedesign schreef op vrijdag 14 februari 2014 @ 17:34:
[...]

GuidoH zei dat het in de adresbalk kon :p
In fatsoenlijke browsers kan dat ook gewoon! >:)
Pagina: 1 ... 58 ... 116 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
* zoals jullie weten gaan we tegenwoordig naar een nieuwe iteratie bij ~10k posts. 1 april (en dat is geen grap) gaan we over op het nieuwe deel! *

Dit topic is niet de plaats om te lopen helpdesken. De Coffee Corner is primair bedoeld als uitlaatklep voor iedereen in de Devschuur® en niet als vraagbaak.