Neuh is gewoon een C# progje dat topic download en wat regexen eroverheen haalt. Lijkt me geen goed idee voor het spamgehalte om postcounters weer te introducerenGateKeaper schreef op vrijdag 14 februari 2014 @ 15:14:
[...]
Hoe zit dat trouwens @Megamind? Wordt die topscore lijst ook ergens live bijgehouden?
HTML parsen met een RegEx?Megamind schreef op vrijdag 14 februari 2014 @ 15:22:
[...]
Neuh is gewoon een C# progje dat topic download en wat regexen eroverheen haalt. Lijkt me geen goed idee voor het spamgehalte om postcounters weer te introduceren
The <center> cannot hold.
En ja, schromelijk overdreven, <span class="user">$user</span> is uniek en regulier genoeg om met een RegEx te filteren.
[ Voor 16% gewijzigd door CodeCaster op 14-02-2014 15:26 ]
https://oneerlijkewoz.nl
Op papier is hij aan het tekenen, maar in de praktijk...
Hoe verzin je het in godsnaam om een webdesign in InDesign te maken? Ik moet daar dus vanuit slicen (gelukkig is het de laatste, want zij zijn er ook achter dat dat niet te doen is) maar omg.. Afmetingen kloppen niet, je kan niets fantsoenlijk meten je kan niet makkelijk afbeeldingen slicen en het werkt gewoon kut.
Ik ben hier dus vanochtend mee begonnen en ben nog amper ergens. Krijg alleen hoofdpijn ervan.
Ik ben hier dus vanochtend mee begonnen en ben nog amper ergens. Krijg alleen hoofdpijn ervan.
Verwijderd
Aanleveren in 100% grootte or GTFO?Erwin537 schreef op vrijdag 14 februari 2014 @ 15:26:
Hoe verzin je het in godsnaam om een webdesign in InDesign te maken? Ik moet daar dus vanuit slicen (gelukkig is het de laatste, want zij zijn er ook achter dat dat niet te doen is) maar omg.. Afmetingen kloppen niet, je kan niets fantsoenlijk meten je kan niet makkelijk afbeeldingen slicen en het werkt gewoon kut.
Hij zegt toch ook niet dat dat niet waar is? Hij geeft zelf toe dat er 'quirks' in zitten. Hij zegt alleen dat het de laatste jaren flink verbeterd is door de beschikbare tools/open source projecten.CodeCaster schreef op vrijdag 14 februari 2014 @ 15:07:
[...]
De rants op PHP gaan over de inconsistentie van de taal zelf. Deze blog zegt: "Maar je kunt er websites mee maken!". Dat is geen tegenargument.
PHP is probably not the best designed language in the world, but it lets you get things done, and you can't argue with that.
[..]
Let me say it again: PHP is probably not the best language out there, and I'm the first one to scream about its quirks, but PHP is the best web platform... ever.
Yup. En je kunt snel ff iets op productie live fixen. Ik ben een fan.Verwijderd schreef op vrijdag 14 februari 2014 @ 15:10:
Eensch. Ik denk dat iedereen wel overtuigd is van de kracht(en) van PHP: ontzettend gemakkelijk om te leren, simpel te deployen, ...
Barryvdh schreef op vrijdag 14 februari 2014 @ 15:28:
[...]
Hij zegt toch ook niet dat dat niet waar is? Hij geeft zelf toe dat er 'quirks' in zitten. Zijn tegenargument is dat het de laatste jaren flink verbeterd is door de beschikbare tools/open source projecten.
Da's gewoon een WTF.PHP is the best web platform
[ Voor 38% gewijzigd door Hydra op 14-02-2014 15:30 ]
https://niels.nu
Verwijderd
Not sure if trolling,...Hydra schreef op vrijdag 14 februari 2014 @ 15:28:
[...]
Yup. En je kunt snel ff iets op productie live fixen. Ik ben een fan.
Dan ken je me niet goed genoeg
https://niels.nu
Barryvdh schreef op vrijdag 14 februari 2014 @ 15:28:
[...]
Hij zegt toch ook niet dat dat niet waar is?
Door zijn post met die zin te beginnen, lees ik hem als een rebuttal, een counter-rant. En zijn motivatie voor de goede delen is: het is makkelijk te leren, het is populair, en als je echt wil, kun je ermee werken. Daarmee ontkracht je de rants die ingaan op de gebreken van de taal toch niet?Rants about PHP are everywhere, and they even come from smart guys. When Jeff Atwood wrote yet another rant about PHP, it made me think about the good parts of PHP.
Gegeven zijn criteria vind ik ASP.NET het beste webplatform, zeker met MVC, NuGet, een échte IDE en bijbehorende debugger. Dat is net zo'n waardevol statement als die hele blogpost.
[ Voor 13% gewijzigd door CodeCaster op 14-02-2014 15:37 ]
nieuws: Kabelaars: geen behoefte aan hogere uploadsnelheid
Lekker onderzoekje weer, zowel van Ziggo/UPC als van Tweakers.
Van mij hoeft upload niet gelijk aan download, maar het verschil tussen de twee zou wel fors kleiner mogen zijn dan factor 10.
Van mij hoeft upload niet gelijk aan download, maar het verschil tussen de twee zou wel fors kleiner mogen zijn dan factor 10.
We are shaping the future
Probleem is eerder dat DOCSIS 3.0 niet genoeg frequentieruimte heeft voor een hogere upload, binnenkort komt 3.1 uit waar de upload hoger kan zijn. Ik denk dat UPS en Ziggo gewoon geen zin hebben om weer alle modems te gaan vervangen.Alex) schreef op vrijdag 14 februari 2014 @ 15:35:
nieuws: Kabelaars: geen behoefte aan hogere uploadsnelheid
PHP is beter voor simpelere dingen, als ik morgen wat online moet hebben dan grijp ik eerder naar PHP. De tijd die in het opzetten ASP.Net gaat zitten verdien je pas terug als het je gaat helpen bij het managen van de complexiteit van je applicatie.CodeCaster schreef op vrijdag 14 februari 2014 @ 15:31:
[...]
[...]
Door zijn post met die zin te beginnen, lees ik hem als een rebuttal, een counter-rant. En zijn motivatie voor de goede delen is: het is makkelijk te leren, het is populair, en als je echt wil, kun je ermee werken. Daarmee ontkracht je de rants die ingaan op de gebreken van de taal toch niet?
Gegeven zijn criteria vind ik ASP.NET het beste webplatform, zeker met MVC, NuGet, een échte IDE en bijbehorende debugger. Dat is net zo'n waardevol statement als die hele blogpost.
iOS developer
PHP:
1
| ((new Foo())->bar()); |
Holy god. Is dit serieus de syntax voor zoiets? Volgens mij heeft er iemand een serieuze haakjes fetish oid.
Waarom zitten die buitenste haakjes eromheen?
Give a man a game and he'll have fun for a day. Teach a man to make games and he'll never have fun again.
Nee joh, we doen toch nu elke dag een thema-onderwerp?Caelorum schreef op vrijdag 14 februari 2014 @ 14:56:
[...]
Zo leuk zijn de discussies anders niet. Wat mij betreft had een mod dat wel even mogen afsplitsen.
Mag jij maandag kiezen waar we ons over gaan uitlaten
Ace of Base vs Charli XCX - All That She Boom Claps (RMT) | Clean Bandit vs Galantis - I'd Rather Be You (RMT)
You've moved up on my notch-list. You have 1 notch
I have a black belt in Kung Flu.
Buitensten haakjes hoeven niet, en de rest van de haakjes vind ik zeer logisch
Da's toch ook t punt van .oisyndiabolofan schreef op vrijdag 14 februari 2014 @ 15:43:
Buitensten haakjes hoeven niet
Ace of Base vs Charli XCX - All That She Boom Claps (RMT) | Clean Bandit vs Galantis - I'd Rather Be You (RMT)
Copy paste van die pro-php blogpost van een paar posts geleden..oisyn schreef op vrijdag 14 februari 2014 @ 15:42:
Waarom zitten die buitenste haakjes eromheen?
^^ die dus.
Ok dit klopt beter:
PHP:
1
| (new Foo())->bar(); |
Maar waarom zou het dan niet zo kunnen:
PHP:
1
| new Foo()->bar(); |
[ Voor 48% gewijzigd door D-Raven op 14-02-2014 15:48 ]
Que?D-Raven schreef op vrijdag 14 februari 2014 @ 15:46:
[...]
Copy paste van die pro-php blogpost van een paar posts geleden
edit: ah ik snap em
[ Voor 8% gewijzigd door EddoH op 14-02-2014 15:49 ]
buitenste haakjes zijn 'vaag'. En persoonlijk doe ik dingen meer alsD-Raven schreef op vrijdag 14 februari 2014 @ 15:39:
PHP:
1 ((new Foo())->bar());
Holy god. Is dit serieus de syntax voor zoiets? Volgens mij heeft er iemand een serieuze haakjes fetish oid.
PHP:
1
2
| $foo = new Bar(); $foo->doStuff(); |
Waarom blijft nou ineens een deel van m'n unittests hangen?
Ik stel voor dat je een poll maakt om het dagthema voor maandag uit te kiezen...BtM909 schreef op vrijdag 14 februari 2014 @ 15:42:
Mag jij maandag kiezen waar we ons over gaan uitlaten
Kan met nog minder haakjes hoorDouweegbertje schreef op vrijdag 14 februari 2014 @ 15:47:
[...]
buitenste haakjes zijn 'vaag'. En persoonlijk doe ik dingen meer als
PHP:
1 2 $foo = new Bar(); $foo->doStuff();
PHP:
1
| (new Foo)->bar() |
Hij zegt toch alleen dat hij ging nadenken over de goede delen van PHP, niet dat hij de blogs over de slechte delen ging ontkrachten. Hij geeft overigens wel aan dat de meeste van die rants gebaseerd zijn op mensen die PHP gebruikten maar niet met de nieuwste versie meegaan en dat er sindsdien veel verbeterd is..CodeCaster schreef op vrijdag 14 februari 2014 @ 15:31:
Door zijn post met die zin te beginnen, lees ik hem als een rebuttal, een counter-rant. En zijn motivatie voor de goede delen is: het is makkelijk te leren, het is populair, en als je echt wil, kun je ermee werken. Daarmee ontkracht je de rants die ingaan op de gebreken van de taal toch niet?
[ Voor 52% gewijzigd door Barryvdh op 14-02-2014 15:50 ]
Dat is alleen als je die $foo verder niet zou gebruiken natuurlijkBarryvdh schreef op vrijdag 14 februari 2014 @ 15:48:
[...]
Kan met nog minder haakjes hoor
PHP:
1 (new Foo)->bar()
Je kunt het ook zo doen:
PHP:
1
| FooFactory::giveMeAnInstanceOfFoo()->unwrapFoo()->bar() |
lolAlex) schreef op vrijdag 14 februari 2014 @ 15:49:
Je kunt het ook zo doen:
PHP:
1 FooFactory::giveMeAnInstanceOfFoo()->unwrapFoo()->bar()
Het is geen Java ofzo
Dan had je een Factory voor je Factory gehad
[Te koop: 3D printers] [Website] Agile tools: [Return: retrospectives] [Pokertime: planning poker]
Het eerste wat mij opviel aan ASP.NET MVC, los van het mooie ontwerp (pluggable, yay!), is de enorme eenvoud. Wat moet er allemaal opgezet worden? Zeker met alle scaffolding die VS je al biedt is het opzetten van een simpele applicatie ongelofelijk eenvoudig.BikkelZ schreef op vrijdag 14 februari 2014 @ 15:38:
[...]
PHP is beter voor simpelere dingen, als ik morgen wat online moet hebben dan grijp ik eerder naar PHP. De tijd die in het opzetten ASP.Net gaat zitten verdien je pas terug als het je gaat helpen bij het managen van de complexiteit van je applicatie.
En zelfs als je geen zin hebt om een Razor view in elkaar te flansen (wat ook zo gebeurd is), dan is een simpele controller zo geschreven
C#:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
| class MyController : Controller { public ActionResult Index() { // don't try this at home, kids var result = "<html><body><p>Het is <strong>" + DateTime.Now + "</strong></p></body></html>"; return Content(result); } } |
Wat moet er terug verdiend worden?
Look, runners deal in discomfort. After you get past a certain point, that’s all there really is. There is no finesse here.
Ja maar het ging ook om het originele voorbeeldje he.wsitedesign schreef op vrijdag 14 februari 2014 @ 15:48:
[...]
Dat is alleen als je die $foo verder niet zou gebruiken natuurlijk
PHP:
1
2
3
| ((new Foo())->bar()); //vs: (new Foo)->bar(); |
Valt tegen, want je bent eerst weer de nodige tijd kwijt met het eruitslopen van de standaard meegeïnstalleerde componenten zoals Bootstrap, Modernizer, jQuery en zelfs 3rd party authentication providers (inclusief code samples).kenneth schreef op vrijdag 14 februari 2014 @ 15:51:
[...]
Het eerste wat mij opviel aan ASP.NET MVC, los van het mooie ontwerp (pluggable, yay!), is de enorme eenvoud. Wat moet er allemaal opgezet worden? Zeker met alle scaffolding die VS je al biedt is het opzetten van een simpele applicatie ongelofelijk eenvoudig.
Ga dan lekker NancyFx gebruikenEn zelfs als je geen zin hebt om een Razor view in elkaar te flansen (wat ook zo gebeurd is), dan is een simpele controller zo geschreven
C#:
1 2 3 4 5 6 7 8 9 class MyController : Controller { public ActionResult Index() { // don't try this at home, kids var result = "<html><body><p>Het is <strong>" + DateTime.Now + "</strong></p></body></html>"; return Content(result); } }
Wat moet er terug verdiend worden?
Klopt, ik typ langzaam
Verwijderd
Als je de instance niet verder zou gebruiken, faalt dan je design niet een beetje?wsitedesign schreef op vrijdag 14 februari 2014 @ 15:48:
[...]
Dat is alleen als je die $foo verder niet zou gebruiken natuurlijk
Dan kies je een leeg project. Of een gradatie daarin. Dat kan tegenwoordigAlex) schreef op vrijdag 14 februari 2014 @ 15:53:
[...]
Valt tegen, want je bent eerst weer de nodige tijd kwijt met het eruitslopen van de standaard meegeïnstalleerde componenten....
[Te koop: 3D printers] [Website] Agile tools: [Return: retrospectives] [Pokertime: planning poker]
Wanneer hij enkel een lofzang over het gebruik van PHP wil componeren, moet hij de rants over de implementatie van de taal niet aanhalen, als hij daar verder niet op ingaat.Barryvdh schreef op vrijdag 14 februari 2014 @ 15:48:
Hij zegt toch alleen dat hij ging nadenken over de goede delen van PHP, niet dat hij de blogs over de slechte delen ging ontkrachten.
Daar kun je gelijk in hebben, ik volg die ontwikkelingen amper en weet dus niet welke punten van de verschillende rants inmiddels invalide zijn.Hij geeft overigens wel aan dat de meeste van die rants gebaseerd zijn op mensen die PHP gebruikten maar niet met de nieuwste versie meegaan en dat er sindsdien veel verbeterd is..
Die hebben nog steeds heel veel cruft.Sebazzz schreef op vrijdag 14 februari 2014 @ 15:56:
[...]
Dan kies je een leeg project. Of een gradatie daarin. Dat kan tegenwoordig
[ Voor 13% gewijzigd door CodeCaster op 14-02-2014 15:59 ]
PHP is wel de oplossing voor alles. Even de eerste link van de zoekterm in google op "php is the best" hier gepost en voila, iedereen weer lief
De gradaties die je krijgt zijn "Té leeg project" (niet eens een HomeController) of "Te vol project" (wel een HomeController, maar ook meteen allerlei plumbing voor accounts e.d.).Sebazzz schreef op vrijdag 14 februari 2014 @ 15:56:
[...]
Dan kies je een leeg project. Of een gradatie daarin. Dat kan tegenwoordig
Bij een te leeg project wordt vervolgens ook vrolijk de authenticationknop uitgeschakeld, zodat je zelf moet gaan klooien in je web.config en project settings.
Jah, dat is het nadeel aan voorbeelden, ze zijn nu eenmaal niet altijd even goed héVerwijderd schreef op vrijdag 14 februari 2014 @ 15:55:
[...]
Als je de instance niet verder zou gebruiken, faalt dan je design niet een beetje?
Ik heb dat in mijn code bijna nooit, een klasse initialiseren, 1 method aanroepen en terug weggooien. Misschien is het ergens anders wel handig? Wie weet.
Verwijderd
Wat kinderachtig.. godverdommeDouweegbertje schreef op vrijdag 14 februari 2014 @ 15:58:
PHP is wel de oplossing voor alles. Even de eerste link van de zoekterm in google op "php is the best" hier gepost en voila, iedereen weer lief
Douweegbertje schreef op vrijdag 14 februari 2014 @ 15:58:
Het is een soort Valium voor devs ofzo
I'm not a complete idiot. Some parts are missing.
.Gertjan.: Ik ben een zelfstandige alcoholist, dus ik bepaal zelf wel wanneer ik aan het bier ga!
Waarom?Verwijderd schreef op vrijdag 14 februari 2014 @ 15:55:
[...]
Als je de instance niet verder zou gebruiken, faalt dan je design niet een beetje?
code:
1
2
3
4
| (new AudioInterface())->mute(); (new LedInterface())->enableAll(); (new GarbageCollector())->runOnce(); |
"Empty" Template scheelt al een hoop. En als het een simpel projectje is, maakt het dan uit als er ergens ongebruikte scripts staan? Bij een beetje project is de overhead van dat herorganiseren best klein.Alex) schreef op vrijdag 14 februari 2014 @ 15:53:
[...]
Valt tegen, want je bent eerst weer de nodige tijd kwijt met het eruitslopen van de standaard meegeïnstalleerde componenten zoals Bootstrap, Modernizer, jQuery en zelfs 3rd party authentication providers (inclusief code samples).
Ik wil best geloven dat PHP voor piepkleine projecten marginaal sneller is op te tuigen maar dat voordeel lijkt me niet zo significant dat het doorslaggevend is.
/me googlet LOL, yet another web frameworkGa dan lekker NancyFx gebruiken
Look, runners deal in discomfort. After you get past a certain point, that’s all there really is. There is no finesse here.
Verwijderd
Tja. Wat hebben voorbeelden voor een nut als je het in de praktijk nooit zult gebruiken? Voor zover je PHP in de praktijk moet gebruiken, dat laat ik in het midden...wsitedesign schreef op vrijdag 14 februari 2014 @ 15:58:
[...]
Jah, dat is het nadeel aan voorbeelden, ze zijn nu eenmaal niet altijd even goed hé
Ik heb dat in mijn code bijna nooit, een klasse initialiseren, 1 method aanroepen en terug weggooien. Misschien is het ergens anders wel handig? Wie weet.
klant die belt...
* Firesphere neemt op, vriendelijk.
Ehhhhhhh, ok.Ja, hoi, met {klant}
Ik stuur zo een mailtje.
.Gertjan.: Ik ben een zelfstandige alcoholist, dus ik bepaal zelf wel wanneer ik aan het bier ga!
Verwijderd
Precies! Dat slaat als een tang op een varken.EddoH schreef op vrijdag 14 februari 2014 @ 16:00:
[...]
Waarom?
code:
1 2 3 4 (new AudioInterface())->mute(); (new LedInterface())->enableAll(); (new GarbageCollector())->runOnce();
Dat is wel erg beleefd. Iedereen weet dat jij je mentaal moet voorbereiden op het beantwoorden van een e-mail.Firesphere schreef op vrijdag 14 februari 2014 @ 16:02:
klant die belt...
[...]
Ehhhhhhh, ok.
[ Voor 34% gewijzigd door Verwijderd op 14-02-2014 16:03 ]
Omdat er misschien personen gerant hebben dat het niet mogelijk was, maar wel in {inserttaalhier}, en de devs daar gehoor aan gegeven hebben? Het is nu ook nooit goed voor anti-php mensenVerwijderd schreef op vrijdag 14 februari 2014 @ 16:01:
[...]
Tja. Wat hebben voorbeelden voor een nut als je het in de praktijk nooit zult gebruiken? Voor zover je PHP in de praktijk moet gebruiken, dat laat ik in het midden...
Dat is om zeker te zijn dat je weet dat er een mail aankomt die je *onmiddelijk* moet kunnen lezenFiresphere schreef op vrijdag 14 februari 2014 @ 16:02:
klant die belt...
[...]
Ehhhhhhh, ok.
Ja, het is ook de klant met de duurste SLA enzowsitedesign schreef op vrijdag 14 februari 2014 @ 16:03:
[...]
Omdat er misschien personen gerant hebben dat het niet mogelijk was, maar wel in {inserttaalhier}, en de devs daar gehoor aan gegeven hebben? Het is nu ook nooit goed voor anti-php mensen
[...]
Dat is om zeker te zijn dat je weet dat er een mail aankomt die je *onmiddelijk* moet kunnen lezen
Hmmmmm, dat was dus een klant die sinds deze week ook echt onze duurste SLA heeft...
[ Voor 8% gewijzigd door Firesphere op 14-02-2014 16:06 ]
Agreed to disagree!Verwijderd schreef op vrijdag 14 februari 2014 @ 16:02:
[...]
Precies! Dat slaat als een tang op een varken.
Wel, dan verdient ie toch alle aandacht met die duurste SLA?
Alhoewel ik niet inzie waarom SLA zo duur is tegenwoordig...
De Empty-template bevat net een paar dingen die wel nuttig zouden kunnen zijn niet, zoals de knop "Change authentication..." bij het aanmaken van een project of een default controller.kenneth schreef op vrijdag 14 februari 2014 @ 16:00:
[...]
"Empty" Template scheelt al een hoop. En als het een simpel projectje is, maakt het dan uit als er ergens ongebruikte scripts staan? Bij een beetje project is de overhead van dat herorganiseren best klein.
De eerstvolgende template waar je wel iets aan hebt is de normale MVC-template, maar daarbij vind ik het weer zo'n onzin dat er allerlei meuk ingepropt is die je in een paar tellen van het web kunt halen.
Bij sommige van die templates vraag ik me sowieso af waarom ze er zijn. Heeft iemand ooit wel eens een Facebook-app gemaakt met de meegeleverde template? En waarom een SPA-template meeleveren die leunt op KnockoutJS?
Reactietijd en tijd dat het kost om reparaties uit te voeren etc.wsitedesign schreef op vrijdag 14 februari 2014 @ 16:07:
Wel, dan verdient ie toch alle aandacht met die duurste SLA?
Al dat soort zaken zijn gedekt door de SLA.
Een klant zonder SLA, wordt ook minder snel geholpen, maar moet ook betalen voor alle fixes en wijzigingen buiten de garantieperiode.
Oh, ik had smileys moeten zetten. Ik had het over ijsbergSLA en zo verderFiresphere schreef op vrijdag 14 februari 2014 @ 16:12:
[...]
Reactietijd en tijd dat het kost om reparaties uit te voeren etc.
Al dat soort zaken zijn gedekt door de SLA.
Een klant zonder SLA, wordt ook minder snel geholpen, maar moet ook betalen voor alle fixes en wijzigingen buiten de garantieperiode.
Heb je 'm er al op aangesproken?EddoH schreef op vrijdag 14 februari 2014 @ 14:36:
Mijn buurman plast altijd in z'n eigen tuin. Best raar.
/laat
Give a man a game and he'll have fun for a day. Teach a man to make games and he'll never have fun again.
Verwijderd
Heb eerste paar hoofdstukken uit, alles wordt erg goed uitgelegd. Iets te goed soms, sla vaak de gedetailleerde uitleg over, maar er zullen genoeg mensen zijn die dat wel nodig hebben. Vind wel als je hem bij Amazon bestelt, dat de printkwaliteit nogal tegenvalt. En hij is zó dik dat je hem niet echt comfortabel kan lezen bij je computer.Cor453 schreef op vrijdag 14 februari 2014 @ 16:12:
[...]
Oh! Hoe is dat boek? Dan ga ik hem ook kopen
Wellicht overwegen om PDF te doen ipv het fysieke boek:
PDF is nog in kleur ook. Welkom in 1970
Waarom heb je het boek niet bij Ray zelf gekocht? Dan heb je (goedkoop) de bundel van PDF & Print version?Verwijderd schreef op vrijdag 14 februari 2014 @ 16:15:
[...]
Heb eerste paar hoofdstukken uit, alles wordt erg goed uitgelegd. Iets te goed soms, sla vaak de gedetailleerde uitleg over, maar er zullen genoeg mensen zijn die dat wel nodig hebben. Vind wel als je hem bij Amazon bestelt, dat de printkwaliteit nogal tegenvalt. En hij is zó dik dat je hem niet echt comfortabel kan lezen bij je computer.
Wellicht overwegen om PDF te doen ipv het fysieke boek:
[afbeelding]
Ik heb ALLES van Ray, en echt super materiaal maakt hij & zijn team!
[ Voor 4% gewijzigd door Ryur op 14-02-2014 16:19 ]
Die is al een beetje oud.wsitedesign schreef op vrijdag 14 februari 2014 @ 16:13:
[...]
Oh, ik had smileys moeten zetten. Ik had het over ijsbergSLA en zo verder
Maar als discussiewinnaar moest je nog even je afsluitende reactie plaatsen?
Tjee jullie zijn iemand anders
Somniferous whisperings of scarlet fields. Sleep calling me and in my dreams i wander. My reality is abandoned (I traverse afar). Not a care if I never everwake.
Kijk nou BtM, zelfs semi-regulars worden weggepest door dat kleine kliekjeFiresphere schreef op vrijdag 14 februari 2014 @ 16:18:
[...]
Die is al een beetje oud.
[...]
Maar als discussiewinnaar moest je nog even je afsluitende reactie plaatsen?
@GuidoH dat kan inderdaad ook nog. Maar waar loopt het boek op uit, in de zin van: heb je uiteindelijk een redelijk complete know-how van het geheel?
Verwijderd
Fysieke boek bij Amazon was sneller. En PDF krijg je met 50% korting als je boek gekocht hebt.Ryur schreef op vrijdag 14 februari 2014 @ 16:18:
[...]
Waarom heb je het boek niet bij Ray zelf gekocht? Dan heb je (goedkoop) de bundel van PDF & Print version?
Ik heb ALLES van Ray, en echt super materiaal maakt hij & zijn team!
Maar wacht even, krijg je serieus gewoon bij Amazon de PDF geprint en vastgebonden of is dat hetzelfde (prutgeprint) boek wat je bij Ray ook krijgt?
Verwijderd
Ik heb 1 compleet spelletje gemaakt, en wat ik daarmee tot zover geleerd heb is zeker nuttig. De basics zijn goed duidelijk, zowel op de "moeilijke" manier als de "makkelijke" manier leggen ze het uit. Maar qua kwaliteit zit je met Ray Wenderlich altijd wel goed.Cor453 schreef op vrijdag 14 februari 2014 @ 16:21:
@GuidoH dat kan inderdaad ook nog. Maar waar loopt het boek op uit, in de zin van: heb je uiteindelijk een redelijk complete know-how van het geheel?
Oke ik ga denk maar es kijken.Verwijderd schreef op vrijdag 14 februari 2014 @ 16:24:
[...]
Ik heb 1 compleet spelletje gemaakt, en wat ik daarmee tot zover geleerd heb is zeker nuttig. De basics zijn goed duidelijk, zowel op de "moeilijke" manier als de "makkelijke" manier leggen ze het uit. Maar qua kwaliteit zit je met Ray Wenderlich altijd wel goed.
Verwijderd
Om je een beetje het idee te geven... Dit spel wordt er in het eerste gedeelte uitgelegd:
Screenshot
Doel is om met de zombie 30 katten te infecteren, die vervolgens achter je aan wandelen. En dan moet je de "kattenmevrouw" ontwijken.
Ik weet niet hoe het is als je ze direct bij Ray besteld, zal het eens vragen. Zoals die bij Amazon geleverd wordt, ben ik er niet echt enthousiast over. Er wordt meerdere malen gerefereerd naar iets "red" of "highlighted". Dit zie je echter niet omdat het zwart-wit is.BtM909 schreef op vrijdag 14 februari 2014 @ 16:24:
Maar wacht even, krijg je serieus gewoon bij Amazon de PDF geprint en vastgebonden of is dat hetzelfde (prutgeprint) boek wat je bij Ray ook krijgt?
Verwijderd
GuidoH
Geregistreerd op 7 oktober 2005
I blame EddoH.EddoH
Geregistreerd op 24 maart 2009
Kwam hier dus al in 2005, toen was ik net 15... Soort van F.West98 dus?
[ Voor 10% gewijzigd door Verwijderd op 14-02-2014 16:39 ]
Kun je 'm er nog wel op aanspreken
F.West90 is nog vrijVerwijderd schreef op vrijdag 14 februari 2014 @ 16:38:
[ Voor 58% gewijzigd door .oisyn op 14-02-2014 16:40 ]
Das waar. Ik zal vragen waarom hij op mijn plek staat te pissen.
EddoH schreef op vrijdag 14 februari 2014 @ 16:42:
[...]
Verwijderd
Was de hele aanleiding nou niet dat je een TR aan moest maken? Dus niet zeiken, maar politie bellen!EddoH schreef op vrijdag 14 februari 2014 @ 16:42:
[...]
Broekie! Aangezien ik ouder ben claim ik heirbij het recht op *doH. Ga je naam veranderen.Verwijderd schreef op vrijdag 14 februari 2014 @ 16:38:
Ik las een stukje op codegolf (stackexchange) en er moest een regen effect gecreëerd worden.
Iemand kwam met dit stukje:
!
(werkt op vele sites o.a. ad/stackoverflow etc)
Chrome - F12 - > console -> copy paste en enter! en zier=Math.random;w=$(window);setInterval("$('<b>♥</b>').css({color:'red',position:'fixed',top:r()*w.height(),left:r()*w.width()}).appendTo('body').animate({fontSize:0},3e3)",9)
Verwijderd
Even nagevraagd. Het is inderdaad hetzelfde als wanneer je hem bij hem zelf koopt. Het is ook nog eens hele lage DPI. Jammer, want ik vind fysieke boeken wel leuk om te hebben. Maar zo gaat ie niet heel vaak van de plank komen.BtM909 schreef op vrijdag 14 februari 2014 @ 16:24:
Yay, vraag me af hoe lang het nog gaat duren voor ik mijn software probleem opgelost krijg (heb support ingeroepen van bedrijf, 2 dagen na verzoek antwoord gekregen op initiële vraag...
Lijkt me dat dat op elke site die jQuery gebruikt werkt. Het is namelijk gewoon een jQuery element dat wordt toegevoegd aan de bodyjochem4207 schreef op vrijdag 14 februari 2014 @ 16:45:
Ik las een stukje op codegolf (stackexchange) en er moest een regen effect gecreëerd worden.
[...]
Chrome - F12 - > console -> copy paste en enter! en zie!
(En trouwens ook in Firefox en waarschijnlijk zelfs in IE, dat tegenwoordig ook een console heeft
[ Voor 9% gewijzigd door Firesphere op 14-02-2014 17:12 ]
Verwijderd
Nee, zo werkt dat niet. Die naam had je kunnen claimen door eerder te registreren, nu ben je te laat. Even linkje voor je opgezocht, zo ben ik dan wel weer:EddoH schreef op vrijdag 14 februari 2014 @ 16:45:
[...]
Broekie! Aangezien ik ouder ben claim ik heirbij het recht op *doH. Ga je naam veranderen.
Nickchange regels
ok. Een beetje het zelfde alsFiresphere schreef op vrijdag 14 februari 2014 @ 17:10:
[...]
Lijkt me dat dat op elke site die jQuery gebruikt werkt. Het is namelijk gewoon een jQuery element dat wordt toegevoegd aan de bodyvia een random time-out.
(En trouwens ook in Firefox en waarschijnlijk zelfs in IE, dat tegenwoordig ook een console heeft)
f12-console-> alert('hey noob');
Of mis ik nu even heel het punt
Verwijderd
Wat doen jullie moeilijk zeg. Gewoon dit in de adresbalk gooien:
code:
1
| javascript:r=Math.random;w=$(window);setInterval("$('<b>♥</b>').css({color:'red',position:'fixed',top:r()*w.height(),left:r()*w.width()}).appendTo('body').animate({fontSize:0},3e3)",9); |
De hele discussie van vanmiddag misschien?Douweegbertje schreef op vrijdag 14 februari 2014 @ 17:13:
[...]
ok. Een beetje het zelfde als
f12-console-> alert('hey noob');
Of mis ik nu even heel het punt
Welke discussie?
Werkt niet hier! NoobVerwijderd schreef op vrijdag 14 februari 2014 @ 17:14:
Wat doen jullie moeilijk zeg. Gewoon dit in de adresbalk gooien:
code:
1javascript:r=Math.random;w=$(window);setInterval("$('<b>♥</b>').css({color:'red',position:'fixed',top:r()*w.height(),left:r()*w.width()}).appendTo('body').animate({fontSize:0},3e3)",9);
Tegen Douweegbertje hoef ik niet lief te zijn, toch BtM?
Hmm.... Dit vind ik dan wel weer een vreemde: "Je mag een inactieve nick claimen. Een account wordt als inactief beschouwd als een gebruiker twaalf maanden niet heeft ingelogd. Mocht dat het geval zijn en voldoe je aan de overige voorwaarden voor het aanvragen van een nickchange, dan kun je die naam 'claimen'. Honorering van die claim staat ter beoordeling van de crew."Verwijderd schreef op vrijdag 14 februari 2014 @ 17:12:
[...]
Nee, zo werkt dat niet. Die naam had je kunnen claimen door eerder te registreren, nu ben je te laat. Even linkje voor je opgezocht, zo ben ik dan wel weer:
Nickchange regels
Verwijderd
Het was meer bedoeld zodat hij z'n nickname kan veranderen naar iets dat niet eindige op "doH".GateKeaper schreef op vrijdag 14 februari 2014 @ 17:19:
[...]
Hmm.... Dit vind ik dan wel weer een vreemde: "Je mag een inactieve nick claimen. Een account wordt als inactief beschouwd als een gebruiker twaalf maanden niet heeft ingelogd. Mocht dat het geval zijn en voldoe je aan de overige voorwaarden voor het aanvragen van een nickchange, dan kun je die naam 'claimen'. Honorering van die claim staat ter beoordeling van de crew."
Zelfs dan:Verwijderd schreef op vrijdag 14 februari 2014 @ 17:18:
[...]
Drol. Je moet het op site doen waar ze jQuery hebben.
En kom nu niet af met "de pagina heeft geen jquery", want dat heeft http://jqueryui.com/resources/demos/addClass/default.html wel. NubTijdstempel: 14/02/2014 17:23:36
Fout: uncaught exception: ReferenceError: $ is not defined
Je moeder.
Verwijderd
Dan ligt het aan je brakke browser. Hier doet hij het wel:wsitedesign schreef op vrijdag 14 februari 2014 @ 17:25:
[...]
Zelfs dan:
[...]
En kom nu niet af met "de pagina heeft geen jquery", want dat heeft http://jqueryui.com/resources/demos/addClass/default.html wel. Nub
http://cloud.h-dev.nl/image/1R2r1u3q3S1G
Verwijderd
Proost. Hier helaas alleen cola.. Moet nog rijden.PrisonerOfPain schreef op vrijdag 14 februari 2014 @ 17:28:
Het is tijd voor bier.
Als je het in de console doet werkt het welwsitedesign schreef op vrijdag 14 februari 2014 @ 17:32:
Firefox is geen brakke browser!
Zo, hebben we een topic voor maandag
Aangezien het hier altijd nogal dood is in het weekend, wat gaan jullie doen
GuidoH zei dat het in de adresbalk konPizzalucht schreef op vrijdag 14 februari 2014 @ 17:33:
[...]
Als je het in de console doet werkt het wel

En laatste dag bij de klant!
let the past be the past.
Verwijderd
In fatsoenlijke browsers kan dat ook gewoon!wsitedesign schreef op vrijdag 14 februari 2014 @ 17:34:
[...]
GuidoH zei dat het in de adresbalk kon
Dit topic is gesloten.
![]()
Let op:
* zoals jullie weten gaan we tegenwoordig naar een nieuwe iteratie bij ~10k posts. 1 april (en dat is geen grap) gaan we over op het nieuwe deel! *
Dit topic is niet de plaats om te lopen helpdesken. De Coffee Corner is primair bedoeld als uitlaatklep voor iedereen in de Devschuur® en niet als vraagbaak.
* zoals jullie weten gaan we tegenwoordig naar een nieuwe iteratie bij ~10k posts. 1 april (en dat is geen grap) gaan we over op het nieuwe deel! *
Dit topic is niet de plaats om te lopen helpdesken. De Coffee Corner is primair bedoeld als uitlaatklep voor iedereen in de Devschuur® en niet als vraagbaak.