Er wordt duidelijk en op scherp-grappige wijze door een gebruiker aan een andere gebruiker uitgelegd wat er van hem verwacht wordt, wat heeft een mod daartussen te zoeken? "Bedankt voor je melding, bij de vijfde gaan we kijken of we er iets aan kunnen doen"? Terwijl de melding nu voor iedereen zichtbaar is en van gebruiker tot gebruiker ook wat minder officieel en dwingend overkomt. Je rent toch ook niet naar je manager als je last hebt van het geslurp van je collega?
Ik vind het ook bloedirritant als er zo geschreven wordt, omdat het er op mijn mobiel uitziet zoals het eerder getoonde screenshot. Het lijkt alsof er drie afgebroken zinnen staan. Gelukkig doen maar vijf mensen op dit hele forum dat, dus die post(er)s zijn makkelijk te negeren.
Verder werkt zo'n charme-offensief gewoon niet. Er komen steeds meer mensen op het WWW, en het uitgangspunt dat al die mensen overal welkom zijn, is gewoon helemaal verkeerd. Behalve voor wat betreft de reclame-inkomsten natuurlijk.
Ik wil zelf bier gaan brouwen, maar als ik op het brouwersforum binnenkom met "Hoe werkt bier brouwen? Vertel me alles", word ik daar net zo hard weggehoond als wanneer ik hier hetzelfde gebrek aan inzet zou vertonen. Dat is niet elitair, dat het je inlezen en inleven voor je ergens komt binnenwandelen.
Vergelijk het met de Summer of Love van mijn stokpaardje StackOverflow: het enige wat dat tot resultaat heeft gehad is dat downvotes binnen tien seconden worden gecorrigeerd, want downvotes zijn onvriendelijk...
[
Voor 9% gewijzigd door
CodeCaster op 14-02-2014 14:06
]