De Devschuur Coffee Corner - Iteratie 5 Vorige deel Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 57 ... 116 Laatste
Acties:
  • 268.973 views

• Cor453
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 01-02 08:16
@ZaZ Sorry hoor. Ik werk gewoon zo hard :+

@Erwin: je zegt dat je geen vaste klant bent, maar lees je bijv. wel veel mee? En erger je je aan wat je leest? Ik heb ook eerst tijden meegelezen voor ik meepraatte.

@Hydra: compleet mee eensch.

• Hydra
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 22-01 13:59
Erwin537 schreef op vrijdag 14 februari 2014 @ 12:20:
Ik heb ook wel eens geklaagd over dat ik bv. .NET niet snapte en dat er dan toch wel een duidelijke vraag naar boven komt. Dan kreeg ik te horen dat ik niet moet helpdesken (ook als gemaskerd is als 'geklaag').
En grappig genoeg komen die opmerkingen meestal van mods die vinden dat je voor die vraag een topic af moet splitsen. Terwijl de meesten hier geen probleem hebben een simpele vraag ff te beantwoorden.

https://niels.nu

• StM
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 19:01

StM

Imo zijn online discussies sowieso niet zo geschikt voor nuance. Ik gooi met enige regelmaat dingen hier ook botter neer als dat ze blijken te zijn als je het er over gaat hebben. Volgens mij komt dat enerzijds door het medium en anderzijds ook gewoon doordat als je een post in elkaar draait je in een soort flow komt/kan komen (negatief of positief) en men pas nadat die helemaal af is weer reageert in plaats van een constante wisselwerking zoals je in een normaal gesprek zou hebben.

[ Voor 6% gewijzigd door StM op 14-02-2014 12:30 ]

• Cor453
@StM nou ja ik heb hier wel eens een discussie gehad (m.i. op goed vriendschappelijk niveau) over iets op m'n werk. Ik geloof dat ik toen uiteindelijk een discussie had met Firesphere, Rubinski en wat anderen. En dan vliegen de termen ook over en weer. Maar dat mag toch? Ja, sarcasme etc. zijn niet te lezen, maar ik denk dan: als je niet tegen kritiek kan kun je maar beter niets meer doen.

Da's op de werkvloer toch ook zo? Als jij het verknalt en de manger/baas/CEO etc. zegt er wat van, dan is dat toch logisch? Beter ga je het daarna ook echt fixen.

Zo vind ik dat er hier best wel stevig gesproken mag worden. Dat heeft in dit topic - ik heb het meerdere malen zo ervaren - nooit te maken met het zwart maken van mensen oid. Het gaat gewoon over het geven van een mening (herinner je het gesprek rond Firesphere die zijn collega uitmaakte voor het een en ander).

En ja, dit topic zou misschien het doel voorbij schieten in de communicatie. Maar het is nog steeds het enige topic dat ik én volg en regelmatig in post. Ik erger mij juist weer aan de "regulars" die bijv. op de nieuwsberichten over alles en iedereen ranten op ongefundeerde wijze. Dát gebeurt hier echt bijna niet, ranten zonder reden.

• Erwin537
  • Registratie: December 2008
  • Laatst online: 21:30
Cor453 schreef op vrijdag 14 februari 2014 @ 12:23:
@Erwin: je zegt dat je geen vaste klant bent, maar lees je bijv. wel veel mee? En erger je je aan wat je leest? Ik heb ook eerst tijden meegelezen voor ik meepraatte.
Ik lees wel mee ja, maar ik ben niet vaak geschrokken.

In de gevallen dat ik dacht van 'oh/wtf' was het echt tussen mensen die hier veel zitten. Meest recente voorbeeld waar ik zo aan kan denken is het gedoe met douweegbertje en de overleden oma (dacht ik?). Daar werd naar mijn mening erg ongepast op gereageerd, maar dat is al lang weer verleden tijd en het is ook beslist niet mijn bedoeling om dat nu weer te laten oplaaien.

Maar zulk soort situaties wel vaker waarbij ik afvraag of de vaste bezoekers elkaar nou echt zo goed kennen dat er toch best wel op de man aangevallen word.

Maar wederom: dat lost over het algemeen vrij snel op.

'Onbekenden' die binnen komen wandelen en de topic warning negeren of een beetje populair komen doen worden logischerwijs daarop aangesproken. Dat kan misschien intimiderend overkomen (omdat meteen iedereen er op duikt) maar het gebeurt over het algemeen niet op een manier die niet acceptabel is. Probleem is wel dat je vaak ziet dat de volgende die er op duikt toch de vorige qua botheid even moet overtreffen.

EDIT: bijkomend probleem met tekst is natuurlijk dat je geen intonatie of gezichtexpresies hebt. Dan kan een ontschuldig grapje of sarcastische opmerking al snel verkeerd opgevat worden.

[ Voor 6% gewijzigd door Erwin537 op 14-02-2014 12:36 ]

• StM

StM

Ik heb het niet over niet mogen ;) Ik zeg alleen dat ik denk dat deels een natuurlijk gevolg is. Waarschijnlijk zullen beide discussies IRL genuanceerder gevoerd zijn als dat ze hier zijn gedaan...

*edit* En het gaat hier qua postsnelheid ook wel belachelijk snel. Sorry als ik weer eens hetzelfde zeg als iemand vlak voor mij :P

[ Voor 25% gewijzigd door StM op 14-02-2014 12:35 ]

• Cor453
@StM True there. IRL is alles genuanceerder, dat heb je al met dingen als Whatsapp. En een forum dan natuurlijk helemaal.

@Erwin: zou dat "erop duiken" jou tegenhouden te posten? Bang om gelyncht te worden?

[ Voor 7% gewijzigd door Cor453 op 14-02-2014 12:36 ]

• Styxxy
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 16:46
Hoogie2004 schreef op vrijdag 14 februari 2014 @ 11:29:
Mijn dev-station is ook lekker bezig...

Krijg een out-of-memory exception met nog dik 1.2 GB beschikbaar... en als ik wil rebooten krijg ik een out-of-memory exception bij het klikken op restart in het start menu :+
OutOfMemoryException betekent niet altijd dat je niet genoeg "memory" hebt (dat je in de task manager ziet). Dat kan echt verschillende oorzaken hebben

Op het start menu -> restart item klikken en die exception krijgen, is inderdaad best wel apart :+ .

• Erwin537
  • Registratie: December 2008
  • Laatst online: 21:30
Cor453 schreef op vrijdag 14 februari 2014 @ 12:36:
@Erwin: zou dat "erop duiken" jou tegenhouden te posten? Bang om gelyncht te worden?
Ik ben (al zeg ik het zelf) niet een persoon die populair of 'slim' gaat zitten doen, dus ik heb het op die manier nooit meegemaakt. Maar als je zo komt doen in een topic als deze dan moet je er ook gewoon tegen kunnen dat erop gereageerd word.

En zoals hydra al zei: meestal zijn het de mods die zeggen dat iets in een apart topic moet (waar ik overigens verder geen probleem mee heb). Maar wat betreft het casual helpdesken (kleine korte dingetjes) wordt over het algemeen altijd goed ontvangen omdat het discussievoer geeft. Eeuwig 'koffie' roepen is natuurlijk ook geen optie. Alsnog ontstaan de meeste discussies volgens mij niet uit helpdesken.

• _trickster_
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 10-02 10:19
Pfff... klanten wat kunnen ze soms toch irritant zijn.

Ik: Oké Bekijk even de indeling van de nieuwe site inclusief de plaatsing van de verschillende objecten op verschillende apparaten (responsive Design)

Eerste reactie van de klant: Ik vind de achtergrondkleur en het lettertype niet echt bij het bedrijf passen....

Gelukkig is het bijna weekend

[ Voor 4% gewijzigd door _trickster_ op 14-02-2014 12:46 ]

• soulrider
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 27-11-2017
Patriot schreef op vrijdag 14 februari 2014 @ 03:25:
[...]

Dat punt was al door iemand gemaakt hoor. Een stuk minder verbose, ook.
Ik ga geen 20 pagina's verder klikken om te zien of iemand er op reageert om dan misschien die post terug te gaan zoeken en zelf te reageren ....
Als ik wil reageren op een post, dan doe ik dat ongeacht of iemand dat al gedaan heeft of niet, en op de manier dat ik wil. beetje vrijheid van meningsuiting, ken je wel ?
En het is niet dat ik hem heb uitgekafferd of dergelijke eh...
Hydra schreef op vrijdag 14 februari 2014 @ 08:36:
[...]

Tering zeg, je snapt toch wel wat 'ie bedoelt? |:(
Tering ja, dat ie (zo dom is dat ie) 4G/5G niet ziet als een internetconnectie .... >:) :+

Als ik iemand (klant/collega/...) IRL zoiets hoor zeggen als "binnenkort hebben we geen internetconnectie meer maar wel 4G/5G" proest ik mijn koffie uit, en reageer ik wellicht ook met diezelfde woorden 'je weet toch dat 4G/5G ook een internetconnectie is?'
En wellicht zouden de meesten van jullie dat doen (en anders de collega's uit het "systeembeheerders en ..."-topic wel)

Zoals hier soms over domme (L)users/klanten - die niet duidelijk kunnen maken wat ze nu willen - gesproken wordt, worden er net zo goed soms domme uitspraken gedaan...

genoeg (domme) users/klanten/mensen die 'meelezen in het wereldje' en zulke uitspraken zonder nadenken overpakken... en dan kunnen jullie over een paar jaar hier weer maar eens een paar rant-posts maken over een klant die met datzelfde statement naar jullie komt ...

... stok...hoenderkot ...*go*

• Rutix
  • Laatst online: 22-12-2025
Erwin537 schreef op vrijdag 14 februari 2014 @ 12:43:
[...]

Ik ben (al zeg ik het zelf) niet een persoon die populair of 'slim' gaat zitten doen, dus ik heb het op die manier nooit meegemaakt. Maar als je zo komt doen in een topic als deze dan moet je er ook gewoon tegen kunnen dat erop gereageerd word.

En zoals hydra al zei: meestal zijn het de mods die zeggen dat iets in een apart topic moet (waar ik overigens verder geen probleem mee heb). Maar wat betreft het casual helpdesken (kleine korte dingetjes) wordt over het algemeen altijd goed ontvangen omdat het discussievoer geeft. Eeuwig 'koffie' roepen is natuurlijk ook geen optie. Alsnog ontstaan de meeste discussies volgens mij niet uit helpdesken.
Nou ja meeste van ons hebben gewoon veel praktijk ervaring en houden onze mond niet als iemand onzin uitkraamt. Een goed voorbeeld was die 15 (ofzo iets) jarige die zei dat die al software architect was en dat ook stug vol bleef houden. Dus ik hou het er gewoon op dat we gewoon praktisch zijn en onze ervaring willen delen :+

Nothing to see here!

Verwijderd

Die domme klanten betalen wel de kaas op mijn brood :) Ik geef toe dat ik
ze vaak genoeg met de cluestick zou willen bewerken, maar blijf dan lief
en vergeet niet dat niet iedereen van alles evenveel weet :)

Als ze nu ook eens allemaal op tijd zouden betalen $#%$#%$!!&! ;-)

[ Voor 14% gewijzigd door Verwijderd op 14-02-2014 13:00 ]

• Rutix
  • Laatst online: 22-12-2025
Verwijderd schreef op vrijdag 14 februari 2014 @ 12:58:
Dat ze niet alles weten is nieteens zo erg :). Wat erger is als ze denken alles te weten en dat niet zo is :+

Nothing to see here!

• BikkelZ
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 29-12-2025

BikkelZ

CMD+Z

Vanochtend eens met deze jongen aan de slag gegaan:

Afbeeldingslocatie: http://www.kitchen-craft-cookware.com/photo/pl428633-aluminum_percolator_stovetop_coffee_maker_for_1_3_6_9_12_cup_jcp_008.jpg

Weer eens wat anders! :)

iOS developer

• ZaZ
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 31-01 13:58

ZaZ

Tweakers abonnee

Verwijderd schreef op vrijdag 14 februari 2014 @ 12:58:
Klanten zijn soms gewoon heel stom. Ik heb er eentje die maakt veel gebruik van een van mijn diensten en loopt echt over alles altijd te mekkeren.
Nu was er recentelijk een storing geweest van een dag en heb toen aangeboden om zijn abonnement gratis met 1 maand te verlengen (jaarcontract).
Dat wil ie niet en hij wil nu de helft van zijn geld terug want hij is er klaar mee en hij zit op de helft van het jaar.
Dat is allemaal prima afgevangen in de algemene voorwaarden, dus ik zou gewoon een dikke vinger kunnen geven.
Hij klaagt al 3 jaar dat ie ermee stopt maar telkens verlengt ie toch weer.
Dus ik nu een aanbod gedaan van "je krijgt AL je geld terug. Dus niet de helft en dan zwaai ik je uit"
Dat wil ie ook niet, want hij is stiekem natuurlijk gewoon van plan om aan het eind van het termijn weer gewoon te verlengen. 8)7

Lekker op de bank

Verwijderd

Wat erger is als ze denken alles te weten en dat niet zo is :+
Diep ademhalen en ze het nog een keer uitleggen. En soms laat ik ze
zelf ervaren hoe het zit. Oke, jij weet het beter, dan doen we het op
jouw manier en we zien wel. Heeft vaak leuke situaties opgeleverd.

Afgelopen week nog een hotel keten die naar India over stak omdat
ze daar zo lekker goedkoop een booking site konden maken.

Toen ik als eerste een txt bestand in de html dir zag staan waar
mysql user en pass in stonden wilde ik al niet eens meer kijken ;)
En dan vragen onze vrienden uit Bangalore om ssh toegang, geef
je ze dat en dan proberen ze met winscp op poort 21 te verbinden....

Whooooohaaa lekker goedkoop outsourcen naar India...

• OkkE
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 10-11-2025

OkkE

CSS influencer :+

BikkelZ schreef op vrijdag 14 februari 2014 @ 13:05:
Vanochtend eens met deze jongen aan de slag gegaan:

[afbeelding]

Weer eens wat anders! :)
Nice! Ik heb toevallig begin deze week ook zo'n ding bestelt. Was de Senseo helemaal zat.

“The best way to get the right answer on the Internet is not to ask a question, it's to post the wrong answer.”
QA Engineer walks into a bar. Orders a beer. Orders 0 beers. Orders 999999999 beers. Orders a lizard. Orders -1 beers.

• GateKeaper
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 11-02 16:45

GateKeaper

#1 Procastinator

Zoooo... even pauze gehad. Die single-post-user-count-opmerking van mij heeft nogal wat voeten in aarde gezet.

Kom op mensen, bijna weekend!

• Caelorum
  • Laatst online: 21:56
Verwacht er niet al te veel van hoor. Smaakt gewoon hetzelfde als een koffiezetapparaat. Ook niet heel vreemd, want de werking is (bijna) hetzelfde :P

• BtM909
  • Registratie: Juni 2000
  • Niet online

BtM909

Watch out Guys...

Topicstarter
Firesphere schreef op vrijdag 14 februari 2014 @ 12:13:
[...]

Ik zeg, vanuit een andere invalshoek (namelijk het sociale aspect ipv het kennisaspect), precies het zelfde (tenminste, dat was mijn intentie), maar dat staat je vrij om anders te interpreteren :)
Ok, ik begreep het als tegenargument :)

Ace of Base vs Charli XCX - All That She Boom Claps (RMT) | Clean Bandit vs Galantis - I'd Rather Be You (RMT)
You've moved up on my notch-list. You have 1 notch
I have a black belt in Kung Flu.

Verwijderd

Verwijderd schreef op vrijdag 14 februari 2014 @ 13:06:
[...]

Diep ademhalen en ze het nog een keer uitleggen. En soms laat ik ze
zelf ervaren hoe het zit. Oke, jij weet het beter, dan doen we het op
jouw manier en we zien wel. Heeft vaak leuke situaties opgeleverd.

Afgelopen week nog een hotel keten die naar India over stak omdat
ze daar zo lekker goedkoop een booking site konden maken.

Toen ik als eerste een txt bestand in de html dir zag staan waar
mysql user en pass in stonden wilde ik al niet eens meer kijken ;)
En dan vragen onze vrienden uit Bangalore om ssh toegang, geef
je ze dat en dan proberen ze met winscp op poort 21 te verbinden....

Whooooohaaa lekker goedkoop outsourcen naar India...
Blijf eens van die enter-toets af. :+

• Douweegbertje
  • Registratie: Mei 2008
  • Laatst online: 08-01 15:38

Douweegbertje

Wat kinderachtig.. godverdomme

Bedenk nou eens een beetje wat je typed. Een nieuwe gebruiker komt even binnen tussen 10 man die wel "even" vertellen wat voor domme nerd hij is. Het makkelijkste is om gewoon je zooi te typen, als je weet dat "de rest" achter je staat. Het gaat niet eens zo zeer of iemand er nou wel of niet tegen kan, maar kijk eens hoever je gaat.
Als hij hier niet tegen kan, zal die wel een zwaar leven krijgen
Ik bedoel, niet iedereen heeft de behoefte om shit over zich heen te krijgen op een leuk forum. Prima als je iemand kritisch "aanvalt" en de bal terug krijgt, maar meestal valt het wel mee in hoeverre iemand dat doet.

Om maar een voorbeeld te noemen, die discussie over "je moeder"; iets wat technisch gezien tussen mij en .oiysin was. Uiteindelijk komen er 10 man nog reacties geven waarvan vele ook zeer kritisch en persoonlijk naar mij toe. Weet je hoe makkelijk het is om iemand onderuit te halen? Vooral als het een 'groep' tegen één persoon is. Geef dan gewoon even je mening, maar je hoeft niet je zin door te drukken, vooral niet als 10 andere er al mee bezig zijn.

Nu kan ik er wel tegen (en "ken" ik jullie ook wel deels), maar ik snap dan best dat andere mensen zoiets hebben van.. ok.. ik ben weg hier. Vrij zonde en onnodig. Als je nou zo zeker van je zelf bent, probeer dan eens op een andere manier iemand iets wijs te maken..

• GateKeaper

GateKeaper

#1 Procastinator

Hydra schreef op vrijdag 14 februari 2014 @ 10:38:
[...]
Geef 'em meteen een pijpbeurt als je toch bezig bent.
Verwijderd schreef op vrijdag 14 februari 2014 @ 11:58:
p.s. Ben wel een ongelikte beer dus wijs me vooral op mijn fouten!
Douweegbertje schreef op vrijdag 14 februari 2014 @ 13:20:
Ik bedoel, niet iedereen heeft de behoefte om shit over zich heen te krijgen op een leuk forum.
Ben ik de enige die de link legt? O-)

* GateKeaper zoekt meer vrijwilligers

• Douweegbertje

Douweegbertje

Dev Corner Orgie Fest 2014 plannings topic maar aanmaken? :)

• Struikrover
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 22:48
Caelorum schreef op vrijdag 14 februari 2014 @ 13:15:
Verwacht er niet al te veel van hoor. Smaakt gewoon hetzelfde als een koffiezetapparaat. Ook niet heel vreemd, want de werking is (bijna) hetzelfde :P
Volgens mij kun je er iets sterkere koffie mee zetten, maar ik weet het niet zeker. Gebruik hem zelf thuis al 2 jaar als primair apparaat om cappuccino mee te maken, erg lekker :)

Verwijderd

Blijf eens van die enter-toets af. :+
Kom uit het tijdperk dat 80 karakters normaal waren en
niemand gaat me dat afleren. Lange regels zijn lelijk en
onoverzichtelijk...
The SURL paper first summarizes past findings of previous research:
Longer line lengths generally facilitate faster reading speeds.
Shorter line lengths result in increased comprehension.
*burps*

p.s. Knip eens wat meer in je quotes.... *grin*

[ Voor 5% gewijzigd door Verwijderd op 14-02-2014 13:31 ]

• Hydra
Douweegbertje schreef op vrijdag 14 februari 2014 @ 13:20:
Bedenk nou eens een beetje wat je typed. Een nieuwe gebruiker komt even binnen tussen 10 man die wel "even" vertellen wat voor domme nerd hij is.
Het helpt niet echt als je dit soort dingen zegt. Over het algemeen zegt niemand hier ook maar ooit dat iemand een "domme nerd" is, of iets van die strekking. Als iemand iets fout heeft, dan wordt over het algemeen gewoon gezegd dat dat niet is, vanwege XYZ. Als iemand gaat lopen schelden wordt 'ie wel gecorrigeerd. Als ik een keer te lomp uit de hoek kom, zegt iemand daar ook wel wat van.
Om maar een voorbeeld te noemen, die discussie over "je moeder"; iets wat technisch gezien tussen mij en .oiysin was. Uiteindelijk komen er 10 man nog reacties geven waarvan vele ook zeer kritisch en persoonlijk naar mij toe. Weet je hoe makkelijk het is om iemand onderuit te halen? Vooral als het een 'groep' tegen één persoon is. Geef dan gewoon even je mening, maar je hoeft niet je zin door te drukken, vooral niet als 10 andere er al mee bezig zijn.
Waar het hier om ging was dat dat iets tussen Oisyn en iemand anders was, en jij je daarmee ging bemoeien, en bovendien niet doorhad dat dat gewoon een geintje was. Daar reageerden een hoop mensen op.

Daarnaast vind ik dat jij in deze echt een dikkere houd moet kweken. Mensen hier hebben geen flauw idee van jouw persoonlijke situatie en als een "je moeder" grap van iemand anders dan opeens bij jou vervelende gevoelens opwekt, tja. Ik vind het oprecht kut voor je, maar dat kun je anderen niet kwalijk nemen. Vind ik dan.

[ Voor 43% gewijzigd door Hydra op 14-02-2014 13:36 ]

• Struikrover
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 22:48
Niet mee eens, ik vind je maar een domme nerd :+

• Miyamoto
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 23:26
_trickster_ schreef op vrijdag 14 februari 2014 @ 12:45:
Pfff... klanten wat kunnen ze soms toch irritant zijn.

Ik: Oké Bekijk even de indeling van de nieuwe site inclusief de plaatsing van de verschillende objecten op verschillende apparaten (responsive Design)

Eerste reactie van de klant: Ik vind de achtergrondkleur en het lettertype niet echt bij het bedrijf passen....

Gelukkig is het bijna weekend
Misschien boeit het de klant niet dat het 'responsive design' heet en al helemaal niet hoe alles er exact uitziet op ieder model apparaat. Als het maar werkt en er bovendien mooi uitziet. Irritante techneuten soms, pff!

• Hydra
Verwijderd schreef op vrijdag 14 februari 2014 @ 13:29:
onoverzichtelijk...
Serieus. We hebben op dit forum bepaalde standaarden waaraan mensen zich geacht worden te houden. Niet specifiek voor dev-schuur, maar heel GoT. Je zult je hierin gewoon aan moeten passen.
Struikrover schreef op vrijdag 14 februari 2014 @ 13:32:
Niet mee eens, ik vind je maar een domme nerd :+
Bedankt voor 't compliment. Beter een domme nerd dan geen nerd ;)

• D-Raven
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 16-10-2025
argh.

C#:
1
 [SessionState(System.Web.SessionState.SessionStateBehavior.ReadOnly)]

Op je Controller, zorgt ervoor dat de default TempData provider van MVC niet meer werkt. (niet zo vreemd als je bedenk dat deze gebruik maakt van de SessionState).

En ik maar afvragen waarom het niet wil werken... gelukkig is het al vrijdag.

• GateKeaper

GateKeaper

#1 Procastinator

Bitcoin gaat ook lekker trouwens, staat nog maar op 300 dollar.

• Alex)
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 12-12-2025
[...]

onoverzichtelijk...
Hier op GoT hebben we stylesheets die ervoor zorgen dat tekst geen volle 1920 pixels breedte inneemt ;)

(ja, ik ben zo'n persoon die z'n browser maximaliseert op een Full HD-scherm :+)

We are shaping the future

• Korben
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 14-11-2025

Korben

() => {};

[...]

onoverzichtelijk...
[...]
Jij vindt lange regels lelijk, maar je schrijft hier niet voor jezelf. Je kunt bovendien niet voorspellen hoeveel pixels iemand z'n device is en hoe groot die tekst weergeeft.

Dit is jouw tekst bij een te hoge fontgrootte of een te klein device:
Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/f/opXZxPi3UzhfqLXDGKw8AnDz/full.png
Dát is pas lelijk, dus kom maar van die prehistorische ivoren toren en leer schrijven in paragrafen in plaats van regels.

.oisyn: Échte programmeurs haten PHP met een passie. Ben jij soms geen echte programmeur?

• BtM909
  • Niet online

BtM909

Watch out Guys...

Topicstarter
GateKeaper schreef op vrijdag 14 februari 2014 @ 13:40:
Ja vind je het gek... Het gaat vast en zeker weer stijgen als de problemen een beetje weg zijn...

Dit soort berichten helpen nl. niet voor de currency: http://www.deepdotweb.com...ns-stolen-unknown-amount/

Ace of Base vs Charli XCX - All That She Boom Claps (RMT) | Clean Bandit vs Galantis - I'd Rather Be You (RMT)

Verwijderd

Hydra schreef op vrijdag 14 februari 2014 @ 13:38:
[...]
Je zult je hierin gewoon aan moeten passen.
[...]
Niet zo mierenneuken please, jij tikt zoals je tikt, ik en anderen doen dat ook.
Als je echt niets beters te doen hebt ga je maar domme klanten meppen ofzo...

Maar wees gerust, hier is weinig boeiends te zien dus ik zal verder niet veel zeggen.

• Sleepkever
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 16:16
Wel typisch dat alleen Mt.Gox blijft kelderen, alle andere exchanges gaan langzaamerhand weer de lucht in. Denk dat het eerder te maken zal hebben met de withdrawl problems van Gox en het wegvallende vertrouwen daar.

• orf
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 23:51

orf

GateKeaper schreef op vrijdag 14 februari 2014 @ 13:40:
Op een Exchange die niemand meer gebruikt. Op een gewone exchange is het 630 dollar.

• BtM909
  • Niet online

BtM909

Watch out Guys...

Topicstarter
Leuke variant van Flappy Bird: http://corpsmoderne.itch.io/flappy-space-program

• BtM909
  • Niet online

BtM909

Watch out Guys...

Topicstarter
Hydra schreef op vrijdag 14 februari 2014 @ 13:38:
[...]
Serieus. We hebben op dit forum bepaalde standaarden waaraan mensen zich geacht worden te houden. Niet specifiek voor dev-schuur, maar heel GoT. Je zult je hierin gewoon aan moeten passen.
Kijk en dit zou je kunnen bestempelen als elitair gedrag. Als je er last van hebt, dan maak je maar een TR aan. :)

• Alex)

• GateKeaper

GateKeaper

#1 Procastinator

Verwijderd schreef op vrijdag 14 februari 2014 @ 13:45:
[...]

Niet zo mierenneuken please, jij tikt zoals je tikt, ik en anderen doen dat ook.
Als je echt niets beters te doen hebt ga je maar domme klanten meppen ofzo...

Maar wees gerust, hier is weinig boeiends te zien dus ik zal verder niet veel zeggen.
En weer één weg. :o

• _trickster_
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 10-02 10:19
Miyamoto schreef op vrijdag 14 februari 2014 @ 13:37:
[...]
Misschien boeit het de klant niet dat het 'responsive design' heet en al helemaal niet hoe alles er exact uitziet op ieder model apparaat. Als het maar werkt en er bovendien mooi uitziet. Irritante techneuten soms, pff!
De klant vroeg Specifiek om een Responsive design, en had de indeling voor de PC variant al helemaal uitgetekend op papier gegeven, het was gewoon puur even pijlen bij de klant of de volgorde van de objecten en welke wel en niet zichtbaar zouden zijn op kleinere designs klopte.

• Ellos
  • Registratie: Oktober 2008
  • Laatst online: 17-10-2025
:o BtM toch.
Zomaar een dubbelpost en dat als mod >:)

• diabolofan
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 22:14
Plan van Aanpak aan 't schrijven op de vrijdagmiddag... :O :O

• Hydra
Verwijderd schreef op vrijdag 14 februari 2014 @ 13:45:
Nogmaals: er gelden hier op dit forum bepaalde regels waaraan mensen zich moeten houden. Bijvoorbeeld het niet afsluiten van een groet, meerdere quotes in 1 bericht plaatsen, en het door de layout laten afhandelen van regellayout. Iedereen hier houdt zich daar in princiepe gewoon aan, dus ik zeg het je nu maar vast anders gaat een mod je het vertellen.
BtM909 schreef op vrijdag 14 februari 2014 @ 13:49:
Kijk en dit zou je kunnen bestempelen als elitair gedrag. Als je er last van hebt, dan maak je maar een TR aan. :)
Ik zal nog eens proberen jullie te helpen.

[ Voor 20% gewijzigd door Hydra op 14-02-2014 13:57 ]

• MoietyMe
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 06-12-2025

MoietyMe

zij/haar

diabolofan schreef op vrijdag 14 februari 2014 @ 13:54:
Plan van Aanpak aan 't schrijven op de vrijdagmiddag... :O :O
Conclusie: meer whisky op vrijdag?

• Cor453

• hylke94
  • Registratie: Maart 2012
  • Laatst online: 23-09-2025
Of geen PVA maken en koffie drinken ;)

• diabolofan
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 22:14
Ik werkt tot 5 uur, dus die 2,5 uur is voor mij 3... |:(

[ Voor 4% gewijzigd door diabolofan op 14-02-2014 14:01 ]

• Cor453
Nog maar een paar uur. Je houdt het vol, ik weet het zeker ;)

• BtM909
  • Niet online

BtM909

Watch out Guys...

Topicstarter
Hydra schreef op vrijdag 14 februari 2014 @ 13:56:
[...]

Ik zal nog eens proberen jullie te helpen.
Ik spreek jou er toch niet op aan (anders had ik je wel ge-pm-ed, ge-mbr-d of ge-ban-d :+). Dit was een illustratief voorbeeld (de hele groep van posts trouwens) van exact het probleem wat hier werd besproken :)

• GateKeaper

GateKeaper

#1 Procastinator

BtM909 schreef op vrijdag 14 februari 2014 @ 14:01:
[...]

Ik spreek jou er toch niet op aan (anders had ik je wel ge-pm-ed, ge-mbr-d of ge-ban-d :+). Dit was een illustratief voorbeeld (de hele groep van posts trouwens) van exact het probleem wat hier werd besproken :)
Ik vind die streepjes ook wat overdreven. Kan dat niet anders? >:)

• Firesphere
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 11-02 23:40

Firesphere

Yoshis before Hoshis

GateKeaper schreef op vrijdag 14 februari 2014 @ 14:02:
[...]

Ik vind die streepjes ook wat overdreven. Kan dat niet anders? >:)
NOOIT! Streepjes-for-the-win!

I'm not a complete idiot. Some parts are missing.
.Gertjan.: Ik ben een zelfstandige alcoholist, dus ik bepaal zelf wel wanneer ik aan het bier ga!

• CodeCaster
  • Niet online

CodeCaster

Stop AI Slop

BtM909 schreef op vrijdag 14 februari 2014 @ 13:49:
[...]

Er wordt duidelijk en op scherp-grappige wijze door een gebruiker aan een andere gebruiker uitgelegd wat er van hem verwacht wordt, wat heeft een mod daartussen te zoeken? "Bedankt voor je melding, bij de vijfde gaan we kijken of we er iets aan kunnen doen"? Terwijl de melding nu voor iedereen zichtbaar is en van gebruiker tot gebruiker ook wat minder officieel en dwingend overkomt. Je rent toch ook niet naar je manager als je last hebt van het geslurp van je collega?

Ik vind het ook bloedirritant als er zo geschreven wordt, omdat het er op mijn mobiel uitziet zoals het eerder getoonde screenshot. Het lijkt alsof er drie afgebroken zinnen staan. Gelukkig doen maar vijf mensen op dit hele forum dat, dus die post(er)s zijn makkelijk te negeren.

Verder werkt zo'n charme-offensief gewoon niet. Er komen steeds meer mensen op het WWW, en het uitgangspunt dat al die mensen overal welkom zijn, is gewoon helemaal verkeerd. Behalve voor wat betreft de reclame-inkomsten natuurlijk.

Ik wil zelf bier gaan brouwen, maar als ik op het brouwersforum binnenkom met "Hoe werkt bier brouwen? Vertel me alles", word ik daar net zo hard weggehoond als wanneer ik hier hetzelfde gebrek aan inzet zou vertonen. Dat is niet elitair, dat het je inlezen en inleven voor je ergens komt binnenwandelen.

Vergelijk het met de Summer of Love van mijn stokpaardje StackOverflow: het enige wat dat tot resultaat heeft gehad is dat downvotes binnen tien seconden worden gecorrigeerd, want downvotes zijn onvriendelijk...

[ Voor 9% gewijzigd door CodeCaster op 14-02-2014 14:06 ]

https://oneerlijkewoz.nl
Op papier is hij aan het tekenen, maar in de praktijk...

• Cor453
CodeCaster schreef op vrijdag 14 februari 2014 @ 14:03:
[...]

Er wordt duidelijk en op scherp-grappige wijze door een gebruiker aan een andere gebruiker uitgelegd wat er van hem verwacht wordt, wat heeft een mod daartussen te zoeken? "Bedankt voor je melding, bij de vijfde gaan we kijken of we er iets aan kunnen doen"? Terwijl de melding nu voor iedereen zichtbaar is en van gebruiker tot gebruiker ook wat minder officieel en dwingend overkomt. Je rent toch ook niet naar je manager als je last hebt van het geslurp van je collega?

Ik vind het ook bloedirritant als er zo geschreven wordt, omdat het er op mijn mobiel uitziet zoals het eerder getoonde screenshot. Het lijkt alsof er drie afgebroken zinnen staan. Gelukkig doen maar vijf mensen op dit hele forum dat, dus die post(er)s zijn makkelijk te negeren.

Verder werkt zo'n charme-offensief gewoon niet. Er komen steeds meer mensen op het WWW, en het uitgangspunt dat al die mensen overal welkom zijn, is gewoon helemaal verkeerd. Behalve voor wat betreft de reclame-inkomsten natuurlijk.

Ik wil zelf bier gaan brouwen, maar als ik op het brouwersforum binnenkom met "Hoe werkt bier brouwen? Vertel me alles", word ik daar net zo hard weggehoond als wanneer ik hier hetzelfde gebrek aan inzet zou vertonen.
Daar sluit ik mij bij aan. Ik denk dat er prima opgelet wordt door de mods in het algemeen, maar ik vind dat bepaalde dingen gewoon onder "de burger" kunnen worden opgelost. Als de boom van je buren over jouw schutting heen komt, dan ga je toch ook eerst zelf praten voordat de politie dat doet? (Bepaalde gevallen daar gelaten)

• Hydra
Ik wil zelf bier gaan brouwen, maar als ik op het brouwersforum binnenkom met "Hoe werkt bier brouwen? Vertel me alles", word ik daar net zo hard weggehoond als wanneer ik hier hetzelfde gebrek aan inzet zou vertonen.
Als je op een of andere manier vriendelijker over wil komen, mag daar juist wel eens naar het modbeleid gekeken worden. Topics met "te weinig inzet" worden wel erg snel gesloten. Je kunt ook een standaardreactie erin zetten in een modbreak met "Als je post niet aan X, Y en Z voldoet is de kans groot dat er geen reacties komen".

Het is niet alsof het nu echt stormloopt hier in PRG met die anderhalf topic per week.
BtM909 schreef op vrijdag 14 februari 2014 @ 14:01:
Als dat al elitair is, dan moeten mensen echt een dikkere huid gaan kweken. Misschien moeten we een aparte devschuur voor volwassen mensen maken?

Als je dat al elitair vindt moet je m'n laatste "slecht nieuws mail" naar een klant eens lezen :D

[ Voor 26% gewijzigd door Hydra op 14-02-2014 14:07 ]

• Douweegbertje

Douweegbertje

Hydra schreef op vrijdag 14 februari 2014 @ 13:30:
[...]

Het helpt niet echt als je dit soort dingen zegt. Over het algemeen zegt niemand hier ook maar ooit dat iemand een "domme nerd" is, of iets van die strekking. Als iemand iets fout heeft, dan wordt over het algemeen gewoon gezegd dat dat niet is, vanwege XYZ. Als iemand gaat lopen schelden wordt 'ie wel gecorrigeerd. Als ik een keer te lomp uit de hoek kom, zegt iemand daar ook wel wat van.

[...]

Waar het hier om ging was dat dat iets tussen Oisyn en iemand anders was, en jij je daarmee ging bemoeien, en bovendien niet doorhad dat dat gewoon een geintje was. Daar reageerden een hoop mensen op.

Daarnaast vind ik dat jij in deze echt een dikkere houd moet kweken. Mensen hier hebben geen flauw idee van jouw persoonlijke situatie en als een "je moeder" grap van iemand anders dan opeens bij jou vervelende gevoelens opwekt, tja. Ik vind het oprecht kut voor je, maar dat kun je anderen niet kwalijk nemen. Vind ik dan.
assumption is the mother of all screwups.

Jij denkt allerlei dingen, maar jij kent mij niet. Ik ben hier 'Douweegbertje' en ik pas mij grotendeels aan. Wat ik persoonlijk vind bijvoorbeeld in dit topic laat ik dan ook gewoon 'merken'. Ik snap dat het een grap is/was alleen ik geef aan "misschien vind niet iedereen dit leuk". Ik heb nooit gezegd "je kwetst mij".
Ik maak ook grovere grappen, scheld en mij persoonlijk boeit het echt geen moer wat iemand hier zou zeggen (op welke toon bijv.). Echter probeer ik wel in te leven in andere en daarop deels dingen te relativeren. Ik zou dus niet iets zeggen in de trend van "je moeder", puur omdat ik vele hier niet ken. Mijn uitgangspunt is dan ook niet zoals die van jou.

Jij denkt (even zwart-wit); dit kan, en anders is je huid niet dik genoeg voor dit forum.
Ik denk; zal ik dit nu wel zeggen, misschien niet gepast en 'raak' ik iemand er mee.

Dus daarin verschillen we misschien, alleen nu heb ik het weer -niet- over jou persoonlijk. Terwijl jij weer goed kan aangeven dat ik geen dikke huid heb.

• BtM909
  • Niet online

BtM909

Watch out Guys...

Topicstarter
[...]

Er wordt duidelijk en op scherp-grappige wijze door een gebruiker aan een andere gebruiker uitgelegd wat er van hem verwacht wordt, wat heeft een mod daartussen te zoeken?
Cor453 schreef op vrijdag 14 februari 2014 @ 14:05:
[...]
Daar sluit ik mij bij aan. Ik denk dat er prima opgelet wordt door de mods in het algemeen, maar ik vind dat bepaalde dingen gewoon onder "de burger" kunnen worden opgelost. Als de boom van je buren over jouw schutting heen komt, dan ga je toch ook eerst zelf praten voordat de politie dat doet? (Bepaalde gevallen daar gelaten)
En hier gaan jullie de mist in. tweakers is niet van jullie en GoT ook niet.
Hebben jullie een idee hoe elitair een zin als deze overkomt:
We hebben op dit forum bepaalde standaarden waaraan mensen zich geacht worden te houden.
Sorry Hydra dat ik je weer als voorbeeld gebruik, maar er wordt hier onderscheidt gemaakt tussen wij en zij (mensen). Voor zover ik weet horen jullie ook gewoon tot de mensen en iedereen hoort zich daaraan te houden. Daarom zijn TR's bedacht en daarom is er crew.

Als iemand in jouw tuin plast, dan spreek je hem daar op aan. Als een vreemde in iemand anders z'n tuin plast, dan kan je je daar niet zomaar mee bemoeien.
"Bedankt voor je melding, bij de vijfde gaan we kijken of we er iets aan kunnen doen"? Terwijl de melding nu voor iedereen zichtbaar is en van gebruiker tot gebruiker ook wat minder officieel en dwingend overkomt. Je rent toch ook niet naar je manager als je last hebt van het geslurp van je collega?
Zeggen dat je ergens last van hebt is niet hetzelfde als doen voorkomen dat jij de regels dicteert. Of denk je dat het collegiaal is door te zeggen "wij hebben op dit kantoor nou eenmaal standaarden (niet slurpen) en daar hebben mensen zich maar aan te houden". Jij loopt toch ook niet met het personeelshandboek rond om iedereen te wijzen op wat ze verkeerd doen?

• farlane
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 09-02 23:00

Somniferous whisperings of scarlet fields. Sleep calling me and in my dreams i wander. My reality is abandoned (I traverse afar). Not a care if I never everwake.

• BtM909
  • Niet online

BtM909

Watch out Guys...

Topicstarter
Hydra schreef op vrijdag 14 februari 2014 @ 14:06:

Het is niet alsof het nu echt stormloopt hier in PRG met die anderhalf topic per week.
Wat is jouw mening over waarom het niet stormloopt?

• Comgenie
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 07-02 22:41

Comgenie

Soms heb je dat

Afbeeldingslocatie: http://persephonemagazine.com/wp-content/uploads/2012/10/kingofpopcorn1.gif

No animals were harmed in the making of this comment.

• CodeCaster
  • Niet online

CodeCaster

Stop AI Slop

@BtM die zin is inderdaad scherp, maar ik vind hem niet elitair. Het blijft tekst, en dus moeilijk om nuance over te brengen én daarbij duidelijk te maken dat je wel meent wat je zegt.

Ik vind die post geen wannabe-modgedrag, maar vergelijkbaar met knipperen naar iemand die met groot licht rijdt.

• D-Raven
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 16-10-2025
:D ja dat ja.

Overigens ben ik het met BtM909 eens. De intentie was misschien goedbedoeld, maar zoiets als wat Hydra postte komt gewoon heel erg fout over.

Je zou hooguit kunnen zeggen van:
Joh, allemaal leuk en aardig dat je zo typt, maar realiseer je wel dat voor een hoop mensen jou post er zo uitziet [insert screenshot hier] wat gewoon zeer irritant leest.
en dan vervolgens het modereren aan de modjes overlaten. Dan heb je toch even je punt gemaakt, maar niet gelijk op een confronterende en aanvallende manier. Wat voor zoiets als dit, imo ook nergens voor nodig is. :)

• Alex)
Het is nog steeds geen biertijd, is het wel?

• Hydra
Douweegbertje schreef op vrijdag 14 februari 2014 @ 14:11:
Jij denkt allerlei dingen, maar jij kent mij niet. Ik ben hier 'Douweegbertje' en ik pas mij grotendeels aan. Wat ik persoonlijk vind bijvoorbeeld in dit topic laat ik dan ook gewoon 'merken'. Ik snap dat het een grap is/was alleen ik geef aan "misschien vind niet iedereen dit leuk". Ik heb nooit gezegd "je kwetst mij".
Ik maak ook grovere grappen, scheld en mij persoonlijk boeit het echt geen moer wat iemand hier zou zeggen (op welke toon bijv.). Echter probeer ik wel in te leven in andere en daarop deels dingen te relativeren. Ik zou dus niet iets zeggen in de trend van "je moeder", puur omdat ik vele hier niet ken. Mijn uitgangspunt is dan ook niet zoals die van jou.
Ik ga uit van de goede intenties van iedereen hier. Ik ga er altijd vanuit dat als iemand iets post dat niet overduidelijk een troll is, er geen kwalijke intentie achter zit. Ik vind ook dat anderen er vanuit moeten gaan dat als iemand op hen reageert, dit een reactie is op de persoon die ze op het forum 'zien'. Ik ben me er bewust van dat ik hier soms ook arroganter overkom dan ik IRL ben, maar dat komt vooral door het gebrek aan nonverbale communicatie die inherent is aan dit medium.

Oftewel: ik reageer op hoe jij op mij overkomt, niet hoe ik je in het echt zou kennen. Daar moet je op een forum ook gewoon rekening mee houden.
Jij denkt (even zwart-wit); dit kan, en anders is je huid niet dik genoeg voor dit forum.
Ik denk; zal ik dit nu wel zeggen, misschien niet gepast en 'raak' ik iemand er mee.
Ik geef weer hoe het op mij overkomt, je reageerde nogal emotioneel. Als dat niet is hoe jij hierin zat, dan kwam dat omdat ik dat niet uit je tekst kon halen.
Dus daarin verschillen we misschien, alleen nu heb ik het weer -niet- over jou persoonlijk. Terwijl jij weer goed kan aangeven dat ik geen dikke huid heb.
Je mag het best over mij persoonlijk hebben hoor. Als je zegt "Tering, wat een lullig kutopmerking" dan waardeer ik je openheid alleen maar. Kennelijk kwam mijn opmerking dan te hard over :)

Ik heb ook liever dat we een conflict op die manier oplossen dan dat een mod er te pas en te onpas bij moet komen. We zijn (afgezien van een paar pubers) hier allemaal volwassen mensen volgens mij.
BtM909 schreef op vrijdag 14 februari 2014 @ 14:12:
Als iemand in jouw tuin plast, dan spreek je hem daar op aan. Als een vreemde in iemand anders z'n tuin plast, dan kan je je daar niet zomaar mee bemoeien.
Daarin verschillen we dan op een nogal fundamenteel vlak van mening. Als iemand in iemands tuin staat te pissen spreek ik hem daar weldegelijk op aan.

• MoietyMe
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 06-12-2025

MoietyMe

zij/haar

Alex) schreef op vrijdag 14 februari 2014 @ 14:23:
Whisky tijd 8)

• DXaroth
  • Registratie: Maart 2011
  • Laatst online: 27-01 09:10
Alex) schreef op vrijdag 14 februari 2014 @ 14:23:
het is na 2en, dus de zware drank mag naar buiten, niet?

• GateKeaper

GateKeaper

#1 Procastinator

[...]

Daar ben ik het dan niet geheel mee bezig eens. Dit is waar de maatschappij heen gaat, maar eigenlijk belachelijk. Op straat zou je iemand gerust op zijn gedrag moeten kunnen aanspreken. Wildplassen is verboden, ook in je eigen tuin (wanneer deze van straat zichtbaar is). Hier zou je volgens het burgerarrest gewoon iemand op moeten kunnen aanspreken.

Trek dit even door naar een groep mensen die een kleuter pesten. Hier zeg je toch ook wat van? Ook als het niet je eigen kind is dat gepest wordt?

Nee, zeggen dat je er niet mee mag bemoeien als het niet volledig jouw eigen zaak is, gaat niet op. We leven met zijn allen op deze planeet, sommige dingen mag je wel degelijk wat van vinden / zeggen als je er niet direct bij betrokken bent.

[ Voor 0% gewijzigd door GateKeaper op 14-02-2014 14:27 . Reden: typen en praten gaan niet goed samen. 8)7 ]

• Hydra
CodeCaster schreef op vrijdag 14 februari 2014 @ 14:19:
@BtM die zin is inderdaad scherp, maar ik vind hem niet elitair. Het blijft tekst, en dus moeilijk om nuance over te brengen én daarbij duidelijk te maken dat je wel meent wat je zegt.
Wat ook niet helpt denk ik, is dat ik nogal veel documentjes / mailtjes naar klanten schrijf. Mijn schrijfstijl is dus wat aan de formele kant. Da's niet elitair bedoeld (waarom zou het, we zijn allemaal een stel koffieverslaafde nerds hier (theeverslaafde nerds uitgezonderd)), zo schrijf ik nu eenmaal.
BtM909 schreef op vrijdag 14 februari 2014 @ 14:14:
Wat is jouw mening over waarom het niet stormloopt?
Gebrek aan focus. Het niveau is gemiddeld te laag om professionals aan te trekken (en dat ga je niet zomaar fixen), de meeste komen hier voor het gekeuvel. Daarnaast heb je als professional meer aan SO of Reddit ofzo.

Voor beginners is het ook niet echt de perfecte plek; topics worden vrij snel gesloten als ze niet aan de standaarden voldoen. Zo jaag je makkelijk mensen weg. Als met een topic niks aan te vangen is, krijgen ze toch geen reacties. Kun je 'em net zo goed open laten.

[ Voor 35% gewijzigd door Hydra op 14-02-2014 14:30 ]

• Kips
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 25-01 22:07
Hier ben ik het niet helemaal mee eens. Het wordt door de maatschappij als ongewenst gezien als mensen in tuinen plassen en dus zijn we als maatschappij er voor verantwoordelijk dat dit niet gebeurd. Enerzijds door het zelf niet te doen, anderzijds door mensen die denken het wel te moeten doen hier op aan te spreken.

Als iemand op straat mishandeld wordt is dit ook ongewenst toch? Dan doe je toch ook niet niks?

Wel een zwaar onderwerp voor de vrijdagmiddag hoor.... :X

• GateKeaper

GateKeaper

#1 Procastinator

Komt er ook nog eens een aan. :P

• EddoH
  • Registratie: Maart 2009
  • Niet online

EddoH

Backpfeifengesicht

Mijn buurman plast altijd in z'n eigen tuin. Best raar.

• Firesphere

Firesphere

Yoshis before Hoshis

Bijzonder dat het blijkbaar maatschappelijk onaanvaardbaar is om iemand aan te spreken op onaanvaardbaar gedrag. Niet om't een of't ander, maar dat is precies de verruwing in taal en daad. Juist doordat iedereen zich "alleen met zijn eigen" moet bemoeien, en vooral niet druk maken om wat anderen doen, is iemand ineens elitair, uit de hoogte, verwaand, etc. omdat diegene er een keer WEL wat van zegt.

Het begint hier zowaar bijna een discussie over existentie te worden! :o
In de lijn van
Afbeeldingslocatie: http://www.evertkwok.nl/site/images/282wasvrouw.gif
Zeg ik:
Ik drink koffie, dus ik programmeer :Y)

.Gertjan.: Ik ben een zelfstandige alcoholist, dus ik bepaal zelf wel wanneer ik aan het bier ga!

• StM

StM

Of is het ik programmeer dus ik drink koffie? :P

• BtM909
  • Niet online

BtM909

Watch out Guys...

Topicstarter
Hydra schreef op vrijdag 14 februari 2014 @ 14:24:
[...]
Daarin verschillen we dan op een nogal fundamenteel vlak van mening. Als iemand in iemands tuin staat te pissen spreek ik hem daar weldegelijk op aan.
GateKeaper schreef op vrijdag 14 februari 2014 @ 14:26:
[...]
Daar ben ik het dan niet geheel mee bezig eens. Dit is waar de maatschappij heen gaat, maar eigenlijk belachelijk. Op straat zou je iemand gerust op zijn gedrag moeten kunnen aanspreken. Wildplassen is verboden, ook in je eigen tuin (wanneer deze van straat zichtbaar is). Hier zou je volgens het burgerarrest gewoon iemand op moeten kunnen aanspreken.
Ik heb heel bewust mijn zinsconstructie gekozen, want je moet eerst context krijgen voordat je actie ondernemen. Misschien heeft de eigenaar van de grond wel toestemming gegeven ;)

Verwijderd

Wat een gejank vandaag zeg. 8)7

Doe eens lief allemaal, het is Valentijnsdag! O+

• CodeCaster
  • Niet online

CodeCaster

Stop AI Slop

BtM909 schreef op vrijdag 14 februari 2014 @ 14:40:
[...]

[...]

Ik heb heel bewust mijn zinsconstructie gekozen, want je moet eerst context krijgen voordat je actie ondernemen. Misschien heeft de eigenaar van de grond wel toestemming gegeven ;)
Maar je doet nu alsof het forum jouw tuin is en de gebruikers bij de gratie Gods daar over het gras mogen lopen, zolang ze elkaar maar niet lastigvallen.

Iets met community, voor en door de gebruikers? :)

En bij je tuinplasvoorbeeld zou ik de vraag "Vind je dat normaal?" heel normaal vinden, en dus kun je je er dus altijd mee bemoeien. Dan kan diegene mooi uitleggen dat hij toestemming heeft, en is daarmee de kous af.

[ Voor 28% gewijzigd door CodeCaster op 14-02-2014 14:46 ]

• Hydra
Tja. Misschien is die vrouw die afgetuigd wordt wel de SM-slavin van die kerel en vindt ze het eigenlijk héérlijk.
Verwijderd schreef op vrijdag 14 februari 2014 @ 14:41:

Volgens mij hebben een paar volwassen mensen gewoon een discussie?

[ Voor 24% gewijzigd door Hydra op 14-02-2014 14:43 ]

• Firesphere

Firesphere

Yoshis before Hoshis

[...]

[...]

Dus met toestemming mag ik me zo erg misdragen als ik wil?

Als de buurman zegt dat *iemand* in zijn tuin mag pissen, betekend dat niet dat ik/rest van de buurt, er blij van word dat er regelmatig iemand z'n slurf en plein public uitlaat in de tuin van de buurman.

Wat de buurman daar van vindt doet er dan niet meer toe, het is maatschappelijk gewoon onzin.
Verwijderd schreef op vrijdag 14 februari 2014 @ 14:41:

:(
Stomme commerciele troep. :+

• BtM909
  • Niet online

BtM909

Watch out Guys...

Topicstarter
Firesphere schreef op vrijdag 14 februari 2014 @ 14:43:
[...]

Dus met toestemming mag ik me zo erg misdragen als ik wil?

Als de buurman zegt dat *iemand* in zijn tuin mag pissen, betekend dat niet dat ik/rest van de buurt, er blij van word dat er regelmatig iemand z'n slurf en plein public uitlaat in de tuin van de buurman.
Dan spreek je hem op een andere kwestie aan. Het voorbeeld van pissen is een verkeerd voorbeeld, want je overschrijd fatsoensnormen om überhaupt te kunnen pissen.
Wat de buurman daar van vindt doet er dan niet meer toe, het is maatschappelijk gewoon onzin.
Het laten zien van je staafmixer ja :)

• ZaZ
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 31-01 13:58

ZaZ

Tweakers abonnee

Kips schreef op vrijdag 14 februari 2014 @ 14:32:
[...]
Hier ben ik het niet helemaal mee eens. Het wordt door de maatschappij als ongewenst gezien als mensen in tuinen plassen
Komt ie nu mee. Lekker dan!
Toch maar eens een andere hobby zoeken dan

Lekker op de bank

• Douweegbertje

Douweegbertje

Verwijderd

Wauw, we kunnen het niet wegsteken dat het vrijdag is vandaag. Kom nu pas online in de Devschuur en heb al 10 pagina's gemist. Heb ze net even doorgelezen en er zijn toch aardig wat interessante discussies aan de gang, leuk! :)
Megamind schreef op donderdag 13 februari 2014 @ 19:14:
Rustige dag op werk :P

*O* Eindstand van alle devschuren *O*

code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
Total posts: 84.599
1: .oisyn   3611    4.268%
2: Firesphere   3115    3.682%
3: .Gertjan.    2601    3.075%
4: Rubinski 2547    3.011%
5: TheNephilim  2364    2.794%
6: Alex)    2095    2.476%
7: Ealanrian    1668    1.972%
8: alienfruit   1478    1.747%
9: Rutix    1446    1.709%
10: Gamebuster  1443    1.706%
11: Korben  1438    1.7%
12: Deathraven  1429    1.689%
13: OkkE    1371    1.621%
14: PrisonerOfPain  1344    1.589%
15: GateKeaper  1247    1.474%
16: Avalaxy 1206    1.426%
17: CodeCaster  1204    1.423%
18: BtM909  1136    1.343%
19: Hydra   1100    1.3%
20: pdebie  1080    1.277%
21: F.West98    1069    1.264%

Complete stats: http://pastebin.com/PKY5fx7k
Woohoo! Plaats 4 overall *O*

Wat de discussie betreft in verband met Hydra's wannabe-mod gedrag ben ik het eigenlijk wel met Hydra eens: Hydra probeert er die andere user gewoon op te wijzen dat het opsplitsen van tekst over meerdere regels overbodig is. Je kan dat "grof" of "elitair" vinden, maar in mijn ogen is dat gewoon lekker formeel en to-the-point (streepjes speciaal voor Firesphere O+).

Zoals al meerdere malen is uitgeklaard, is dit een forum waar we met een hoop volwassen mensen zitten, zeker in een topic zoals dit, zitten voornamelijk 18-plussers. Het enige dat wij (als community) vragen aan andere users, is om een beetje volwassen te reageren en te beseffen dat we geen kritiek geven om te pesten of plagen, maar gewoon om het voor de rest wat aangenamer te maken. In the end hoopt toch iedereen op wereldvrede, toch? :>

• Caelorum
  • Laatst online: 21:56
Verwijderd schreef op vrijdag 14 februari 2014 @ 14:54:
[...] Heb ze net even doorgelezen en er zijn toch aardig wat interessante discussies aan de gang, leuk! :)[...]
Zo leuk zijn de discussies anders niet. Wat mij betreft had een mod dat wel even mogen afsplitsen.

• CodeCaster
  • Niet online

CodeCaster

Stop AI Slop

Caelorum schreef op vrijdag 14 februari 2014 @ 14:56:
[...]

Zo leuk zijn de discussies anders niet. Wat mij betreft had een mod dat wel even mogen afsplitsen.
Je zou ondertussen toch moeten weten dat dergelijke reacties ongewenst zijn; plaats maar een topicreport.

:P

Verwijderd

Caelorum schreef op vrijdag 14 februari 2014 @ 14:56:
[...]

Je vergeet een gepaste smiley ;)

• Firesphere

Firesphere

Yoshis before Hoshis

CodeCaster schreef op vrijdag 14 februari 2014 @ 14:57:
[...]

Je zou ondertussen toch moeten weten dat dergelijke reacties ongewenst zijn; plaats maar een topicreport.

:P
FTFY :Y)

• CodeCaster
  • Niet online

CodeCaster

Stop AI Slop

De rants op PHP gaan over de inconsistentie van de taal zelf. Deze blog zegt: "Maar je kunt er websites mee maken!". Dat is geen tegenargument.
Oei, nu heb ik toch gereageerd. En nu?

[ Voor 20% gewijzigd door CodeCaster op 14-02-2014 15:08 ]

• GateKeaper

GateKeaper

#1 Procastinator

Verwijderd schreef op vrijdag 14 februari 2014 @ 14:54:
Wat de discussie betreft in verband met Hydra's wannabe-mod gedrag ben ik het eigenlijk wel met Hydra eens
Werd jou ergens om gevraagd? Je komt veel te laat binnen, en mengt je vervolgens ook nog eens in een discussie waar jij helemaal niet betrokken bij was! :( Waar heb je de hele dag uitgehangen?!

disclaimer: just kidding

Verwijderd

CodeCaster schreef op vrijdag 14 februari 2014 @ 15:07:
[...]

De rants op PHP gaan over de inconsistentie van de taal zelf. Deze blog zegt: "Maar je kunt er websites mee maken!". Dat is geen tegenargument.

[...]

Oei, nu heb ik toch gereageerd. En nu?
Eensch. Ik denk dat iedereen wel overtuigd is van de kracht(en) van PHP: ontzettend gemakkelijk om te leren, simpel te deployen, ...

Ik denk dat praktisch elke dev ooit wel eens met PHP gespeeld heeft. Ik wil het af en toe wel eens gebruiken voor heel simpele kleine dingen. Voor grotere projecten (nog steeds op hobby basis) gebruik ik Ruby On Rails.

Verwijderd

GateKeaper schreef op vrijdag 14 februari 2014 @ 15:09:
[...]

Werd jou ergens om gevraagd? Je komt veel te laat binnen, en mengt je vervolgens ook nog eens in een discussie waar jij helemaal niet betrokken bij was! :( Waar heb je de hele dag uitgehangen?!

disclaimer: just kidding
Ik heb de hele dag in meetings gezeten. Nu nog steeds tbh O-)
Ben er dadelijk weer van door, 3 keer raden waarom ... juist: nog wat meetings :')

[ Voor 8% gewijzigd door Verwijderd op 14-02-2014 15:13 ]

• EddoH
  • Registratie: Maart 2009
  • Niet online

EddoH

Backpfeifengesicht

Ahaahaa, het is vrijdag en ik heb net een Singleton gemaakt!

Afbeeldingslocatie: http://weknowmemes.com/wp-content/uploads/2012/06/friday-ecard.jpeg

• GateKeaper

GateKeaper

#1 Procastinator

Verwijderd schreef op vrijdag 14 februari 2014 @ 15:11:
[...]

Ik heb de hele dag in meetings gezeten. Nu nog steeds tbh O-)
Ben er dadelijk weer van door, 3 keer raden waarom ... juist: nog wat meetings :')
En nu maar dubbelposten om je verlies in te halen?

Hoe zit dat trouwens @Megamind? Wordt die topscore lijst ook ergens live bijgehouden?

Verwijderd

GateKeaper schreef op vrijdag 14 februari 2014 @ 15:14:
[...]

En nu maar dubbelposten om je verlies in te halen?

Hoe zit dat trouwens @Megamind? Wordt die topscore lijst ook ergens live bijgehouden?
Ik wist dat er een reactie op ging komen. Ik probeer mijn dubbelposts zo veel mogelijk te beperken en doe het enkel wanneer ik denk dat mijn dubbelpost een meerwaarde toevoegt (elitair gedrag: ik denk dat sommige van mijn posts interessant zijn). Edits worden voor 90% van de tijd niet gelezen aangezien die gele balk geen edits in laadt. :(

Verwijderd

Wat een elitaire bende hier. :N

Oh en uhhh… PHP is kudt. :Y

• GateKeaper

GateKeaper

#1 Procastinator

Verwijderd schreef op vrijdag 14 februari 2014 @ 15:18:
Wat een elitaire bende hier. :N

Oh en uhhh… PHP is kudt. :Y
Ik vind dit anders ook nogal een elitaire uitspraak. :/

Verwijderd

GateKeaper schreef op vrijdag 14 februari 2014 @ 15:19:
[...]

Ik vind dit anders ook nogal een elitaire uitspraak. :/
Ik pas me graag aan. :Y
Pagina: 1 ... 57 ... 116 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
* zoals jullie weten gaan we tegenwoordig naar een nieuwe iteratie bij ~10k posts. 1 april (en dat is geen grap) gaan we over op het nieuwe deel! *

Dit topic is niet de plaats om te lopen helpdesken. De Coffee Corner is primair bedoeld als uitlaatklep voor iedereen in de Devschuur® en niet als vraagbaak.