Dat punt was al door iemand gemaakt hoor. Een stuk minder verbose, ook.soulrider schreef op vrijdag 14 februari 2014 @ 01:37:
[...]
En die 4G/5G is dan geen internetverbinding ofwat ?![]()
![]()
het is niet omdat het medium waarover je connectie maakt anders is, dat het het geen internetconnectie meer is eh...
Je maakt connectie naar het internet of het nu via kabel, tel.draad, glas, gsm-antennes, sateliet of tam-tam is ... het is en blijft een internetconnectie...
Net als je netwerkverbinding over utp of wifi nog steeds een netwerkverbinding blijft ;-)
(LAN en wLAN weet je wel...)
Die trage download komt doordat de PC's in de practicumruimte een bottleneck hebben op de hardeschijfGropah schreef op vrijdag 14 februari 2014 @ 00:19:
Is het weer penisinternetsnelheidsvergelijktijd? Waarvoor is dat nodig?
Anyways, ik denk dat ik win: [afbeelding]
Tering zeg, je snapt toch wel wat 'ie bedoelt?soulrider schreef op vrijdag 14 februari 2014 @ 01:37:
[...]
En die 4G/5G is dan geen internetverbinding ofwat ?![]()
https://niels.nu
1000/950 wil ik thuis ook wel hebben...Struikrover schreef op vrijdag 14 februari 2014 @ 07:57:
[...]
Die trage download komt doordat de PC's in de practicumruimte een bottleneck hebben op de hardeschijf. Als je het goed doet heb je daar 1000/950
Iemand nog koffie?
[ Voor 3% gewijzigd door hylke94 op 14-02-2014 08:41 ]
Gaarne!hylke94 schreef op vrijdag 14 februari 2014 @ 08:36:
Iemand nog koffie?
Mooi, dan hoef ik niet in mijn eentje koffie te drinken
Op #13, dat had ik niet verwacht.Megamind schreef op donderdag 13 februari 2014 @ 19:14:
Eindstand van alle devschuren
![]()
code:
1 13: OkkE 1371 1.621%
“The best way to get the right answer on the Internet is not to ask a question, it's to post the wrong answer.”
QA Engineer walks into a bar. Orders a beer. Orders 0 beers. Orders 999999999 beers. Orders a lizard. Orders -1 beers.
Haha ik was verbaasd dat ik in de top 10 was
.
Nothing to see here!
Waarom sta ik 6x in dat lijstje?Megamind schreef op donderdag 13 februari 2014 @ 19:14:
Rustige dag op werk
Eindstand van alle devschuren
![]()
code:
1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 Total posts: 84.599 1: .oisyn 3611 4.268% 2: Firesphere 3115 3.682% 3: .Gertjan. 2601 3.075% 4: Rubinski 2547 3.011% 5: TheNephilim 2364 2.794% 6: Alex) 2095 2.476% 7: Ealanrian 1668 1.972% 8: alienfruit 1478 1.747% 9: Rutix 1446 1.709% 10: Gamebuster 1443 1.706% 11: Korben 1438 1.7% 12: Deathraven 1429 1.689% 13: OkkE 1371 1.621% 14: PrisonerOfPain 1344 1.589% 15: GateKeaper 1247 1.474% 16: Avalaxy 1206 1.426% 17: CodeCaster 1204 1.423% 18: BtM909 1136 1.343% 19: Hydra 1100 1.3% 20: pdebie 1080 1.277% 21: F.West98 1069 1.264%
Complete stats: http://pastebin.com/PKY5fx7k
Alle "schuren" staan er deel voor deel in, dus als je in meerdere schuren hebt gereageerd, sta je ook meerdere keren in dit lijstje
Wohoo, 27e over alle deeltjes 
27: Hoogie2004 859 1.015%
Waarvan 3 nuttige posts ofzo...
27: Hoogie2004 859 1.015%
Waarvan 3 nuttige posts ofzo...
[ Voor 13% gewijzigd door Hoogie2004 op 14-02-2014 09:04 ]
Nice, collega komt me net een bak zwarte koffie brengen
Yay, koffie
I'm not a complete idiot. Some parts are missing.
.Gertjan.: Ik ben een zelfstandige alcoholist, dus ik bepaal zelf wel wanneer ik aan het bier ga!
Gezien de stats denk ik dat ik nog maar wat langer onder mijn steen blijf... Tot later mensen
Kom toch best vaak voor in de top 20 zie ik 
Valentijnsdrukte hiero op de zaak! En alle ICT systemen draaien als een zonnetje *klopt af*
Hebben die afgelopen dagen paar uurtjes doortrekken om alles te dubbelchecken toch hun vruchten afgeworpen
Valentijnsdrukte hiero op de zaak! En alle ICT systemen draaien als een zonnetje *klopt af*
Hebben die afgelopen dagen paar uurtjes doortrekken om alles te dubbelchecken toch hun vruchten afgeworpen
Beter dan greets.nl, die klapte er gister gewoon uit. (ja dat weet ik, omdat ook ik een kaartje vergeten waspdebie schreef op vrijdag 14 februari 2014 @ 09:32:
Kom toch best vaak voor in de top 20 zie ik
Nu zijn het vooral mannen die bellen om te vragen hoe laat hun boeketje geleverd word en mannen die nog even snel wat willen bestellen 
Redelijke constant aantal bezoekers op de website en de telefoon op de verkoopafdeling rinkelt lekker door.
Redelijke constant aantal bezoekers op de website en de telefoon op de verkoopafdeling rinkelt lekker door.
Tevens je meest voorkomende post hiero denk ik zo
Valt wel mee, maar ik begin de dag meestal met koffie hier melden jaD-Raven schreef op vrijdag 14 februari 2014 @ 10:05:
[...]
Tevens je meest voorkomende post hiero denk ik zo
.Gertjan.: Ik ben een zelfstandige alcoholist, dus ik bepaal zelf wel wanneer ik aan het bier ga!
-_- Hoofdpijn en ik heb het gevoel dat ik een keelontsteking aan het krijgen ben. Ach ja. In other news, vannacht slecht geslapen omdat er zatte studenten het leuk vonden om geregeld (tot 4u) lawaai te maken.
Gelukkig heb ik vandaag een halve dag verlof. De ochtend gaat wel geen productief deel van de dag zijn.
Gelukkig heb ik vandaag een halve dag verlof. De ochtend gaat wel geen productief deel van de dag zijn.
Jeeej! Een crash in de release build maar niet in de debug build! Dat wordt een leuke dag.
Screenshot, hehe
Let op: Mijn post bevat meningen, aannames of onwaarheden
5ms ping?! Waar staat die server, andere kant van de wereld?Gropah schreef op vrijdag 14 februari 2014 @ 00:19:
Is het weer penisinternetsnelheidsvergelijktijd? Waarvoor is dat nodig?
Anyways, ik denk dat ik win: [afbeelding]
Dus van de 1139 mensen die hier gepost hebben, zijn er ruim 741 die minder dan 10x hebben gepost. Er zijn zelfs 327 die na hun eerste post nooit meer terug kwamen, en 133 die het na hun 2é post voor gezien hielden.
Interesting... Misschien moeten we nieuwe gebruikers eens warmer onthalen? (of juist niet
)
Ik had overigens niet het gevoel zo hoog in de topscore te staan.
Interesting... Misschien moeten we nieuwe gebruikers eens warmer onthalen? (of juist niet
Loop net tegen het schijnbaar bekende gezeik aan met "Microsoft.Web.Infrastructure.dll". Schijnbaar wordt dat ding niet in de GAC geinstalleerd ofzo.
Op een of andere manier is het deployen van MVC applicaties _altijd_ gezeik.
Donderdagavond drinken op kantoor is vrijdag ochtend geen zin in werk.
FixedD-Raven schreef op vrijdag 14 februari 2014 @ 10:23:
Op een of andere manier is het deployen van MVC .Net applicaties _altijd_ gezeik.
De GAC is Microsoft's antwoord op "DLL Hell", nou, nu hebben we dus gewoon een nieuwe assembly hell. En in Java projecten heb je "Jar Hell".
Vooralsnog vind ik NPM veruit het beste werken van alle dependency managers.
Mja, misschien moeten we nieuwe gebruikers in wat subtielere termen uitleggen dat ze onzin staan te verkondigen, ipv tot de grond (en daaronder) af te brandenGateKeaper schreef op vrijdag 14 februari 2014 @ 10:22:
Dus van de 1139 mensen die hier gepost hebben, zijn er ruim 741 die minder dan 10x hebben gepost. Er zijn zelfs 327 die na hun eerste post nooit meer terug kwamen, en 133 die het na hun 2é post voor gezien hielden.
Interesting... Misschien moeten we nieuwe gebruikers eens warmer onthalen? (of juist niet)
Je moet die gewoon mee deployen.D-Raven schreef op vrijdag 14 februari 2014 @ 10:23:
Loop net tegen het schijnbaar bekende gezeik aan met "Microsoft.Web.Infrastructure.dll". Schijnbaar wordt dat ding niet in de GAC geinstalleerd ofzo.
[Te koop: 3D printers] [Website] Agile tools: [Return: retrospectives] [Pokertime: planning poker]
Zojuist even de nieuws-spider van Treinenweb weer eens geüpdatet. Dit script wat elk kwartier draait selecteert (mogelijke) relevante berichten uit tiental RSS-feeds uit verschillende mediabronnen, en zorgt ervoor dat ik in mijn backend een overzicht krijg van dit recente nieuws.
Echter na een jaartje kwam ik er vandaag dus achter dat enkele feeds een 404 gaven, en een enkele een error omdat er een <!doctype HTML> in voorkwam, en dat hoort niet in een RSS. Die HTML-pagina was dus al een 404, maar dan met een 200...
Van de 404's was er eentje bij die gewoon zijn bestandsnaam had veranderd, en een andere accepteerde alleen maar een / aan het eind van de bestandsnaam, een grote configuratiefout dus
.
het is behoorlijk stom dat die 404's niet doorgestuurd worden naar de nieuwe locatie, en dat is weinig moeite. Dat betekent dat menig systeembeheerder/developer geen waarde hecht aan bezoekers voor de site waar hij voor werkt, en dus mensen die nieuws mislopen
Moraal van het verhaal: Redirect allemaal nou gewoon eens oude pagina's naar de nieuwe toe, of geen echt serieus fatsoenlijke headers mee aan niet bestaande pagina's....
Echter na een jaartje kwam ik er vandaag dus achter dat enkele feeds een 404 gaven, en een enkele een error omdat er een <!doctype HTML> in voorkwam, en dat hoort niet in een RSS. Die HTML-pagina was dus al een 404, maar dan met een 200...
Van de 404's was er eentje bij die gewoon zijn bestandsnaam had veranderd, en een andere accepteerde alleen maar een / aan het eind van de bestandsnaam, een grote configuratiefout dus
het is behoorlijk stom dat die 404's niet doorgestuurd worden naar de nieuwe locatie, en dat is weinig moeite. Dat betekent dat menig systeembeheerder/developer geen waarde hecht aan bezoekers voor de site waar hij voor werkt, en dus mensen die nieuws mislopen
Moraal van het verhaal: Redirect allemaal nou gewoon eens oude pagina's naar de nieuwe toe, of geen echt serieus fatsoenlijke headers mee aan niet bestaande pagina's....
[ Voor 4% gewijzigd door AW_Bos op 14-02-2014 10:29 ]
☎ Telecommunicatie van vroeger
🚅Alles over spoor en treintjes
tgif...
misschien kunnen we ook op de een of andere manier lurkerstats genereren?
misschien kunnen we ook op de een of andere manier lurkerstats genereren?
als we dat gaan doen gaat Firesphere weg denk ikD-Raven schreef op vrijdag 14 februari 2014 @ 10:26:
[...]
Mja, misschien moeten we nieuwe gebruikers in wat subtielere termen uitleggen dat ze onzin staan te verkondigen, ipv tot de grond (en daaronder) af te branden(ik kan me nog een paar voorbeelden herinneren)
Laatst was er toch iemand? Die kwam binnen met een vraag, werd vriendelijk gewezen dat hij daar een los topic voor aan moest maken, en zodoende vertrok hij want hij had meer warmte verwacht. Ofzo?GateKeaper schreef op vrijdag 14 februari 2014 @ 10:22:
Interesting... Misschien moeten we nieuwe gebruikers eens warmer onthalen? (of juist niet)
Hey!Kips schreef op vrijdag 14 februari 2014 @ 10:29:
[...]
als we dat gaan doen gaat Firesphere weg denk ik
Ja dat blijkt. Waarom deze uberhaupt al niet in mn project references zat is mij een raadsel. Helemaal omdat onderdelen in de app ervan afhankelijk zijn. Maargoed.
Wilde even snel een foto uploaden bij imgur maar dat ging helaas niet door. 
Laatste dag van t Chinese Nieuwjaar en het ziet dr al mooi wit uit buiten. En nee, dat is geen mist...Oh no! We encountered an error:
IMG_1919: We're really sorry, but anonymous uploading in your country has been disabled. Please <a href="/register">register for an account</a> and try uploading again.
Valt nog mee, ik heb foto's gezien die veel erger zijn
Ik vind het nogal overdreven dat gebruikers "tot de grond afgebrand" zouden zijn. Tuurlijk word je als je onzin verkondigt en daaraan vast blijft houden alle argumenten negerend aardig te kakken gezet. Maar dat gebeurt IRL net zo goed. Als ik doodserieus tegen mijn collega's blijf verkondigen dat Java een interpreted taal is, ongeacht wat ze daar tegenin brengen, dan vind ik het niet meer dan logisch dat ze op een gegven moment geïrriteerd raken.D-Raven schreef op vrijdag 14 februari 2014 @ 10:26:
Mja, misschien moeten we nieuwe gebruikers in wat subtielere termen uitleggen dat ze onzin staan te verkondigen, ipv tot de grond (en daaronder) af te branden(ik kan me nog een paar voorbeelden herinneren)
Zachte heelmeesters maken stinkende wonden. Een verschil van mening is heel wat anders dan iemand die echt loopt te raaskallen. Respect werkt twee kanten op; iemands argumenten gewoon negeren is m.i. een van de meest respectloze dingen die je kunt doen.
Zoiets denk ik. We hadden op z'n minst zijn vraag wat uitgebreider voor hem kunnen verwoorden en alvast een topic kunnen aanmaken.Firesphere schreef op vrijdag 14 februari 2014 @ 10:33:
[...]
Laatst was er toch iemand? Die kwam binnen met een vraag, werd vriendelijk gewezen dat hij daar een los topic voor aan moest maken, en zodoende vertrok hij want hij had meer warmte verwacht. Ofzo?
Good riddance. Als je dat al niet kunt hebben ga je 't zwaar krijgen de rest van je leven.Firesphere schreef op vrijdag 14 februari 2014 @ 10:33:
Laatst was er toch iemand? Die kwam binnen met een vraag, werd vriendelijk gewezen dat hij daar een los topic voor aan moest maken, en zodoende vertrok hij want hij had meer warmte verwacht. Ofzo?
Geef 'em meteen een pijpbeurt als je toch bezig bent.GateKeaper schreef op vrijdag 14 februari 2014 @ 10:37:
Zoiets denk ik. We hadden op z'n minst zijn vraag wat uitgebreider voor hem kunnen verwoorden en alvast een topic kunnen aanmaken.
Ach, we hoeven niet nieuwe mensen poeslief te behandelen. Het is de vraag of je ze wel hier wil hebben als je ze in de watten moet leggen om ze te laten blijven. Ik ben hier ook vaak genoeg afgezeken in het begin en ik vind .oisyn ook nog steeds een liefje.
Tenzij je systeembeheerder bent toch?Hydra schreef op vrijdag 14 februari 2014 @ 10:36:
[...]
Ik vind het nogal overdreven dat gebruikers "tot de grond afgebrand" zouden zijn. Tuurlijk word je als je onzin verkondigt en daaraan vast blijft houden alle argumenten negerend aardig te kakken gezet. Maar dat gebeurt IRL net zo goed. Als ik doodserieus tegen mijn collega's blijf verkondigen dat Java een interpreted taal is, ongeacht wat ze daar tegenin brengen, dan vind ik het niet meer dan logisch dat ze op een gegven moment geïrriteerd raken.
Zachte heelmeesters maken stinkende wonden. Een verschil van mening is heel wat anders dan iemand die echt loopt te raaskallen. Respect werkt twee kanten op; iemands argumenten gewoon negeren is m.i. een van de meest respectloze dingen die je kunt doen.
Dat klopt wel, en mijn statement was expres wat dikker aangelegd dan de realiteit. Ik kan zo ook verder even geen voorbeelden aanhalen, maar ik kan me wel herinneren dat ik afgelopen jaar een paar keer zoiets had van. Hmm dat had ook anders gekundHydra schreef op vrijdag 14 februari 2014 @ 10:36:
[...]
Ik vind het nogal overdreven dat gebruikers "tot de grond afgebrand" zouden zijn. Tuurlijk word je als je onzin verkondigt en daaraan vast blijft houden alle argumenten negerend aardig te kakken gezet. Maar dat gebeurt IRL net zo goed. Als ik doodserieus tegen mijn collega's blijf verkondigen dat Java een interpreted taal is, ongeacht wat ze daar tegenin brengen, dan vind ik het niet meer dan logisch dat ze op een gegven moment geïrriteerd raken.
Maargoed, ik ben er verder wel mee eens dat als iemand je argumenten gewoon gaat negeren, dat deze dan een enkeltje virtuele voordeur (als in, daar is de deur gtfo) mag krijgen.
Overigens, voel je je eigen aangesproken ?
Verwijderd
Leest erg gezellie hier, heb al die jaren een geweldige koffiehoek gemist zie ik 
/me loopt even naar de pruttelmasjien voor een kopje (non interpreted) java..
/me loopt even naar de pruttelmasjien voor een kopje (non interpreted) java..
Shit.. helemaal vergeten, dat kan natuurlijk ook nog.Hydra schreef op vrijdag 14 februari 2014 @ 10:38:
[...]
Geef 'em meteen een pijpbeurt als je toch bezig bent.
* GateKeaper zoekt vrijwilligers.
Geven of krijgen?
* azerty verveelt zich, moet nog een half uur vullen voor hij naar de Subway kan
[ Voor 20% gewijzigd door azerty op 14-02-2014 10:54 ]
Geven aan de nieuwe coffee-corner leden natuurlijk. Wel een beetje opletten hoor! Meld je je aan?
Had .oisyn hier niet iets voor die dit ergens achter het station geautomatiseerd afhandelt?
Yup
Oisyn weet gewoon waar 'ie het over heeft. Hij houdt er niet van ongelijk te krijgen maar als 'ie echt ongelijk heeft geeft hij dat wel toe. Ik heb zelf ook echt wel een dikke huid hoor, als ik ergens compleet naast zit verwacht ik ook erop gecorrigeerd te worden.Gamebuster schreef op vrijdag 14 februari 2014 @ 10:38:
Ach, we hoeven niet nieuwe mensen poeslief te behandelen. Het is de vraag of je ze wel hier wil hebben als je ze in de watten moet leggen om ze te laten blijven. Ik ben hier ook vaak genoeg afgezeken in het begin en ik vind .oisyn ook nog steeds een liefje.
[ Voor 59% gewijzigd door Hydra op 14-02-2014 11:11 ]
Nog maar 3610 posts te gaan en je staat op nummer 1! ^^Verwijderd schreef op vrijdag 14 februari 2014 @ 11:05:
Was lekker! Aan de pre-lunch beginnen dan maar?
Wat is android gaar btw. Echt bugs van hier tot tokio
OMG, ik krijg gewoon een nette inmail van een recruiter, zelfs 1 waar ik bijna op zou reageren
Eén die begint met Beste <voornaam> en eindigt met vriendelijke groet en relevant is voor wat ik doe (al wil ik zelf een andere richting op).
Het kan dus toch, zelfs bij de sleepnet recruiters
http://www.candyswipe.com/king.html
Daar word ik echt droevig van
Hoe weet je dat? Heeft-ie ooit ongelijk gehad?Hydra schreef op vrijdag 14 februari 2014 @ 11:09:
Oisyn weet gewoon waar 'ie het over heeft. Hij houdt er niet van ongelijk te krijgen maar als 'ie echt ongelijk heeft geeft hij dat wel toe. Ik heb zelf ook echt wel een dikke huid hoor, als ik ergens compleet naast zit verwacht ik ook erop gecorrigeerd te worden.
[ Voor 75% gewijzigd door Gamebuster op 14-02-2014 11:16 ]
De meeste van de sleepnetrecruiters weten nog wel een voornaam te vinden en een vriendelijke groet produceren lukt ze meestal ook nog wel.StM schreef op vrijdag 14 februari 2014 @ 11:14:
OMG, ik krijg gewoon een nette inmail van een recruiter, zelfs 1 waar ik bijna op zou reagerenEén die begint met Beste <voornaam> en eindigt met vriendelijke groet en relevant is voor wat ik doe (al wil ik zelf een andere richting op).
We are shaping the future
Hydra schreef op vrijdag 14 februari 2014 @ 11:09:
[...]
YupIk weet dat ik fel reageer op dat soort mensen
IRL heb ik daar dan weer geen last van
Mijn eerste idee: "Wat zit je nu te zeuren met je overduidelijke Candy Crush knockoff". Tot ik doodkreeg dat het omgekeerd is.Gamebuster schreef op vrijdag 14 februari 2014 @ 11:15:
Hoe weet je dat? Heeft-ie ooit ongelijk gehad?
Te triest voor woorden. En dan te bedenken dat die lui belachelijk veel geld verdiend hebben met hun kloon.
Grappig. Bij mij is het precies omgekeerdD-Raven schreef op vrijdag 14 februari 2014 @ 11:17:
Dat heb ik ook wel hoor. Alleen online heb ik de barriere van het posten an sich, wat mij er vaak tot doet zetten om toch maar niet te posten..
IRL heb ik daar dan weer geen last vanWat me wel eens niet in dank wordt afgenomen, als ik weer eens reageer met "wat is dat nou weer voor bullshit"
.
[ Voor 33% gewijzigd door Hydra op 14-02-2014 11:19 ]
Dit is toch gewoon om droevig van te worden? Het is nota bene 2014...Votre nouveau mot de passe doit contenir entre 8 et 10 caractères alphanumériques. Pour plus de sécurité, choisissez un mot de passe comprenant des lettres et des chiffres.
Met er tussen iets als Hi <voornaam>, Hoe gaat het er mee? Lekker weertje hé. Ben je trouwens niet op zoek naar een nieuwe uitdaging? Ik heb dan wel een junior baan voor je in een vakgebied waar je nog nooit wat in hebt gedaan, maar je wel helemaal geschikt voor ben! etcAlex) schreef op vrijdag 14 februari 2014 @ 11:16:
[...]
De meeste van de sleepnetrecruiters weten nog wel een voornaam te vinden en een vriendelijke groet produceren lukt ze meestal ook nog wel.
Dit was gewoon een nette, zakelijke en relevante mail. Ook al zal hij wss naar nog 1000 mensen gestuurd zijn.
Verwijderd
Oh? Doen jullie aan wedstrijdjes hier? Testosteron vliegt in het rond zeker...Caelorum schreef op vrijdag 14 februari 2014 @ 11:10:
[...]
Nog maar 3610 posts te gaan en je staat op nummer 1! ^^
Ik hoop dat King hier enorm op de sodemieter voor gaat krijgen.Gamebuster schreef op vrijdag 14 februari 2014 @ 11:15:
Hij is self-proclaimed discussiewinnaar van 2014, dus dat wordt nog lastig te bewijzen[...]
Hoe weet je dat? Heeft-ie ooit ongelijk gehad?
Ik ben eigenlijk altijd een lompe boer. IRL en op het grote enge internet.D-Raven schreef op vrijdag 14 februari 2014 @ 11:17:
[...]
Dat heb ik ook wel hoor. Alleen online heb ik de barriere van het posten an sich, wat mij er vaak tot doet zetten om toch maar niet te posten..
IRL heb ik daar dan weer geen last vanWat me wel eens niet in dank wordt afgenomen, als ik weer eens reageer met "wat is dat nou weer voor bullshit"
.
LOL, je gooit artikelen in basket 1 en een paar in twee 2. Vervolgens krijg je als response de gesimuleerde bestelling maar wel zo dat de artikelen gewisseld zijn van basket. En ja, dat loopt een beetje in fout in mijn front-end. Friggin SAP
Ik kan IRL best subtiel zijn, maar some people just got on my nervesFiresphere schreef op vrijdag 14 februari 2014 @ 11:23:
[...]
Ik ben eigenlijk altijd een lompe boer. IRL en op het grote enge internet.
Probleem is een beetje dat een groep mensen zoals hier zich langzamerhand als een kliekje gaan gedragen, wat steeds meer elitair wordt en steeds minder openstaat voor buitenstaanders...Gamebuster schreef op vrijdag 14 februari 2014 @ 10:38:
Dat is inherent aan grote topics waar regulars verblijven.
Ace of Base vs Charli XCX - All That She Boom Claps (RMT) | Clean Bandit vs Galantis - I'd Rather Be You (RMT)
You've moved up on my notch-list. You have 1 notch
I have a black belt in Kung Flu.
Uiteindelijk blijven er alleen echte manne over.
Har har, har...
Har har, har...
Lekker op de bank
Nog zo'n leuke faal in het loginscherm: i.p.v. de HTML5 placeholder-tag te gebruiken (met een of andere Javascript-fallback voor achterlijke browsers) hebben de makers van de website in kwestie besloten om een tweetal invoervelden te maken:Alex) schreef op vrijdag 14 februari 2014 @ 11:20:
[...]
Dit is toch gewoon om droevig van te worden? Het is nota bene 2014...
HTML:
1
2
| <input type="text" id="password" value="Votre mot de passe..." onfocus="this.hide(); password2.show(); password2.focus()" /> <input type="password" id="password2" value="*****" onblur="if(this.value==''){this.hide(); password.show()" /> |
LastPass snapte het niet meer.
Mijn dev-station is ook lekker bezig...
Krijg een out-of-memory exception met nog dik 1.2 GB beschikbaar... en als ik wil rebooten krijg ik een out-of-memory exception bij het klikken op restart in het start menu
Krijg een out-of-memory exception met nog dik 1.2 GB beschikbaar... en als ik wil rebooten krijg ik een out-of-memory exception bij het klikken op restart in het start menu
@Megamind, kan je tooltje niet ook de eerste, laatste, en meest actieve datum van de users verzamelen? Ben wel benieuwd of we inderdaad zulke autisten zijn die niemand toelaten, of dat er toch nog nieuwe actieve aanwezigen bijgekomen zijn de laatste X weken/maanden.
Verwijderd
Jij bent dus de vrijwilliger waar ze naar zochten?Verwijderd schreef op vrijdag 14 februari 2014 @ 11:05:
Was lekker! Aan de pre-lunch beginnen dan maar?
Nee ik zeg dat mensen af en toe even stil moeten staan hoe bot of fel hun woorden kunnen overkomen. Hydra haalt hierboven een voorbeeld aan wat IRL ook zou (kunnen) gebeuren, maar je moet wel in een hele rare omgeving zitten als je IRL iemand kan afbranden en dan nog het gevoel hebben dat je het goed hebt aangepakt.
Ace of Base vs Charli XCX - All That She Boom Claps (RMT) | Clean Bandit vs Galantis - I'd Rather Be You (RMT)
Ah, ik had liever een totaal gezien over alle schuren ;-)hylke94 schreef op vrijdag 14 februari 2014 @ 09:03:
[...]
Alle "schuren" staan er deel voor deel in, dus als je in meerdere schuren hebt gereageerd, sta je ook meerdere keren in dit lijstje.
Maareh, Iteratie 5 en ik sta er 6 keer in, zijn we dan ooit begonnen met iteratie 0 en dan pas 1?
Nee, alle schuren EN een totaallijst
Ik zie nu net dat er onderaan ook een totaal staat...Hipska schreef op vrijdag 14 februari 2014 @ 11:33:
[...]
Ah, ik had liever een totaal gezien over alle schuren ;-)
Maareh, Iteratie 5 en ik sta er 6 keer in, zijn we dan ooit begonnen met iteratie 0 en dan pas 1?
Het viel mij op dat memory management in Windows eigenlijk ook best vaag is. Ik weet dat Windows meer gaat gebruiken als je meer hebt, maar heb hier nu op het werk een dev-bakje staan met 32GB erin.Hoogie2004 schreef op vrijdag 14 februari 2014 @ 11:29:
Mijn dev-station is ook lekker bezig...
Thuis heb ik nog een 4GB met een Q6600
Die computer draait gewoon prima alleen krijg je 'm op zijn knieen met +5 VS open ofzo.
Dan wordt ie stroperig omdat ie gaat swappen enzo.
Nou hier met een dikke i7 met 32GB erin is het niet heel veel beter.
Als ik VS open vreet ie bij start al 1GB per VS. Ben je met een stuk of 5 instanties open een tijdje aan het werk begint Windows stroperig te worden en heb ik nog maar 1 GB vrij
Lekker op de bank
Tja, normaliter draait er:
een keer of 2 ~ 4 Visual Studio.
SharePoint (single machine farm) met 5 webapps
Sql
etc...
Alleen was ik nu niet eens echt iets aan het doen ofzo
een keer of 2 ~ 4 Visual Studio.
SharePoint (single machine farm) met 5 webapps
Sql
etc...
Alleen was ik nu niet eens echt iets aan het doen ofzo
Verwijderd
Roept u maar! Denk wel dat ik ergens een broodjeszaak bezoek en allesVerwijderd schreef op vrijdag 14 februari 2014 @ 11:31:
[...]
Jij bent dus de vrijwilliger waar ze naar zochten?
door een tweede (betaalde) vrijwilliger laat doen want luiheid siert de mensch.
p.s. Kunnen jullie wat minder meta-beppen over het beppen zelf en wat meer
beppen? Dit is geen koffiehoek meer
Verwijderd
Het komt echt wel eens voor IRL dat mensen het even verdienen om goed aangesproken te worden. In mijn ervaring (die op dit gebied niet heel groot is – ik zou mezelf geen afbrand architect noemen), wordt dit vaak wel goed opgevat door de ontvangende partij. Dan moet het uiteraard wel een beetje gefundeerd zijn.BtM909 schreef op vrijdag 14 februari 2014 @ 11:32:
[...]
Nee ik zeg dat mensen af en toe even stil moeten staan hoe bot of fel hun woorden kunnen overkomen. Hydra haalt hierboven een voorbeeld aan wat IRL ook zou (kunnen) gebeuren, maar je moet wel in een hele rare omgeving zitten als je IRL iemand kan afbranden en dan nog het gevoel hebben dat je het goed hebt aangepakt.
Volgens mij is dat hier vaak wel het geval. In eerste instantie worden dingen normaal aangegeven, als je dan eigenwijs je eigen standpunt blijft vasthouden, dan mag je er aan geloven… En ja, dan verdien je het ook wel een beetje.
Dat heet caching en SuperFetch. Niks vaags aan. Windows gaat inderdaad meer geheugen 'gebruiken' als je meer geheugen beschikbaar hebt, maar als je 32GB hebt zal het meeste worden gebruikt voor caching, en dat geheugen zal onmiddellijk worden vrijgegeven als een applicatie om geheugen vraagt en er is onvoldoende vrij geheugen.ZaZ schreef op vrijdag 14 februari 2014 @ 11:36:
[...]
Het viel mij op dat memory management in Windows eigenlijk ook best vaag is. Ik weet dat Windows meer gaat gebruiken als je meer hebt, maar heb hier nu op het werk een dev-bakje staan met 32GB erin.
Thuis heb ik nog een 4GB met een Q6600![]()
Die computer draait gewoon prima alleen krijg je 'm op zijn knieen met +5 VS open ofzo.
Dan wordt ie stroperig omdat ie gaat swappen enzo.
Nou hier met een dikke i7 met 32GB erin is het niet heel veel beter.
Als ik VS open vreet ie bij start al 1GB per VS. Ben je met een stuk of 5 instanties open een tijdje aan het werk begint Windows stroperig te worden en heb ik nog maar 1 GB vrij
.oisyn: Échte programmeurs haten PHP met een passie. Ben jij soms geen echte programmeur?
Ik denk, ohjee, een vakterm die ik niet ken. Zal wel een of andere passieve (want: slapende) variant op een botnet zijn. Even zoeken, zie ik allemaal plaatjes van visnetten. Ja, dat moet ik niet hebben! Oh, wacht ...
Zo, dat was mijn heldere moment deze week
Look, runners deal in discomfort. After you get past a certain point, that’s all there really is. There is no finesse here.
Je snapt het nietVerwijderd schreef op vrijdag 14 februari 2014 @ 11:39:
[...]
Roept u maar! Denk wel dat ik ergens een broodjeszaak bezoek en alles
door een tweede (betaalde) vrijwilliger laat doen want luiheid siert de mensch.
p.s. Kunnen jullie wat minder meta-beppen over het beppen zelf en wat meer
beppen? Dit is geen koffiehoek meer
Het is niet perse een elitair probleem, maar eerder een gewoonte-probleem.BtM909 schreef op vrijdag 14 februari 2014 @ 11:24:
[...]
Probleem is een beetje dat een groep mensen zoals hier zich langzamerhand als een kliekje gaan gedragen, wat steeds meer elitair wordt en steeds minder openstaat voor buitenstaanders...
Dat is inherent aan grote topics waar regulars verblijven.
"We" zijn gewend aan hoe mensen zich gedragen.
En dat ik een lompe lul ben in mijn manier van reageren, weten "wij" wel. En't zal iedereen worst wezen, de achterliggende gedachte wordt wel begrepen.
Het probleem is niet elitair, maar de "kliek", je bent zo gewend aan dat iemand zich op manier X gedraagd, dat niemand er bij stil staat, dat dit op nieuwelingen zeer intimiderend over kan komen.
Daarnaast zijn er hier langzamerhand een aantal "running gags" ontstaan, die voor buitenstaanders heel gemakkelijk als beledigend kunnen worden opgevat. Dat soort gevolgen zijn bijna niet te voorkomen.
Je hebt wel gelijk dat het (soms?) iets vriendelijker mag, maar zoals ik eerder aangaf, iemand die hier lompweg binnen komt vallen met "HELP hoe doe ik dit en dan", die dan fijntjes op de topicwarning wordt gewezen, waarna said vrager over de zeik is en "meer vriendelijkheid" had verwacht, daar kunnen wij dan niet zo heel veel tegen doen toch?
Als we antwoorden, roep jij "niet helpdesken"
Roepen wij "niet helpdesken", roept hij "jullie zijn stom"
Ja, sorry, maar dan houd't bij mij een klein beetje op.
TL;DR: Samenvatting verkrijgbaar op aanvraag
Koffie dan maar?kenneth schreef op vrijdag 14 februari 2014 @ 11:49:
[...]
Ik denk, ohjee, een vakterm die ik niet ken. Zal wel een of andere passieve (want: slapende) variant op een botnet zijn. Even zoeken, zie ik allemaal plaatjes van visnetten. Ja, dat moet ik niet hebben! Oh, wacht ...
Zo, dat was mijn heldere moment deze week![]()
Misschien moet de topic warning even worden uitgebreid met een korte handleiding voor nieuwe mensen?
Verwijderd
TL;DR. Samenvatting aub.Firesphere schreef op vrijdag 14 februari 2014 @ 11:50:
[...]
Het is niet perse een elitair probleem, maar eerder een gewoonte-probleem.
En dat ik een lompe lul ben in mijn manier van reageren, weten "wij" wel. En't zal iedereen worst wezen, de achterliggende gedachte wordt wel begrepen.
Het probleem is niet elitair, maar de "kliek", je bent zo gewend aan dat iemand zich op manier X gedraagd, dat niemand er bij stil staat, dat dit op nieuwelingen zeer intimiderend over kan komen.
Daarnaast zijn er hier langzamerhand een aantal "running gags" ontstaan, die voor buitenstaanders heel gemakkelijk als beledigend kunnen worden opgevat. Dat soort gevolgen zijn bijna niet te voorkomen.
Je hebt wel gelijk dat het (soms?) iets vriendelijker mag, maar zoals ik eerder aangaf, iemand die hier lompweg binnen komt vallen met "HELP hoe doe ik dit en dan", die dan fijntjes op de topicwarning wordt gewezen, waarna said vrager over de zeik is en "meer vriendelijkheid" had verwacht, daar kunnen wij dan niet zo heel veel tegen doen toch?
TL;DR: Samenvatting verkrijgbaar op aanvraag![]()
[...]
Koffie dan maar?
.....Verwijderd schreef op vrijdag 14 februari 2014 @ 11:20:
[...]
Oh? Doen jullie aan wedstrijdjes hier? Testosteron vliegt in het rond zeker...
Verwijderd
Voel me hier al helemaal thuis en hoop snel tot de incrowd te horen 
p.s. Ben wel een ongelikte beer dus wijs me vooral op mijn fouten!
Weet je nog, die ene keer dat er een vrouw postte?
Verwijderd
Welkom bij de club. We zijn zeer blij je te mogen verwelkomen in onze geliefde Devschuur. Houd graag bij het posten de topicwarning en de algemene forumregels in gedachten. We wensen je een fijne tijd toe en hopen je vaak terug te zien.Verwijderd schreef op vrijdag 14 februari 2014 @ 11:58:
Voel me hier al helemaal thuis en hoop snel tot de incrowd te horen
Volgens mij snapt SAP niet helemaal wat de bedoeling is van "easy"...Would you like to benefit from the content and services offered in the different portals of the SAP Service Marketplace? Just request your personal User ID. The registration process is divided into three easy steps. Please note that the creation of your user ID might take up to 2 hours.
Step 1 - Fill in the form below and submit it.
Step 2 - Note down the registration password that is displayed on the next screen. You will need this in step 3 together with the details specified in step 1.
Step 3 - Pick up your User ID and password. An E-mail will be sent to you containing further instructions.
PrisonerOfPain schreef op vrijdag 14 februari 2014 @ 11:59:
[...]
PrisonerOfPain schreef op vrijdag 14 februari 2014 @ 11:59:
[...]
Da's precies mijn punt... Als je als botte boer maar blijft roepen, dan kan je nog zoveel gelijk hebben, maar of je het krijgt is een tweede.Verwijderd schreef op vrijdag 14 februari 2014 @ 11:45:
[...]
Dan moet het uiteraard wel een beetje gefundeerd zijn.
Sorry hoor, maar dat is echt onzin. Ik zal even een paar dingen uit je post halen:
Je haalt hier een voorbeeld van gedrag aan (wat sws niet wenselijk is in een open sociale groep), terwijl ik het heb over kennisniveau. Zonder een oordeel te doen over het kennisniveau: nieuwelingen worden afgebrand omdat we er hier van uitgaan dat we het toch al beter weten. Uiteraard is het goed om dat zelf te weten en daar is niks mis mee, maar als je iemand al behandelt alsof het zo is, dan heeft de nieuweling al een dikke achterstand.Het is niet perse een elitair probleem, maar eerder een gewoonte-probleem.
Volgens mij valt dat wel mee.Het probleem is niet elitair, maar de "kliek", je bent zo gewend aan dat iemand zich op manier X gedraagd, dat niemand er bij stil staat, dat dit op nieuwelingen zeer intimiderend over kan komen.
Dit is in 't luchtledige roepen. Welke running gags kunnen als belediging worden opgevatDaarnaast zijn er hier langzamerhand een aantal "running gags" ontstaan, die voor buitenstaanders heel gemakkelijk als beledigend kunnen worden opgevat. Dat soort gevolgen zijn bijna niet te voorkomen.
en dat is precies mijn punt. Denk even wat langer na voordat je (niet jij, maar je in 't algemeenJe hebt wel gelijk dat het (soms?) iets vriendelijker mag,
Dan wordt het tijd dat je gewoon vaker TR's aanmaakt en het modden overlaat aan moderators. Of denk je dat Policy m.b.t. replies in 'slechte' topics niet meer van toepassing is als je x% in dit topic hebt gepost?maar zoals ik eerder aangaf, iemand die hier lompweg binnen komt vallen met "HELP hoe doe ik dit en dan", die dan fijntjes op de topicwarning wordt gewezen, waarna said vrager over de zeik is en "meer vriendelijkheid" had verwacht, daar kunnen wij dan niet zo heel veel tegen doen toch?
Overigens is dit geen kritiek op deze groep in dit topic. Je ziet dit nl in elk groot topic (zelfs de ervaringentopics) waar "regulars" steeds vaker het recht in eigen hand nemen. Zolang dat vriendelijk en netjes blijft, wordt het gedoogd door de moderators (iemand vriendelijk wijzen op het beleid of richting een juist topic wijzen), maar dat is tegelijkertijd ook het probleem: die grens verschuift steeds vaker naar bot.
Dit soort discussies zijn er niet voor niets elke zoveel jaar: Een toegankelijker en vriendelijker GoT, help mee!
IRL hebben mensen aan de andere kant ook minder snel te neiging zo trollerig betweterig te gaan doen als sommige mensen hier doen. Communicatie op fora is gewoon anders dan IRL. Je moet niet alleen het 2e deel van de vergelijking aanpakken; IRL zou een 14 jarige niet tegen een 33 jarige dev gaan lopen claimen dat hij een Architect is.BtM909 schreef op vrijdag 14 februari 2014 @ 11:32:
[...]
@BtM909: ik begrijp je punt. Maar hoe zou je dat dan praktisch inrichten? Dat het misschien te snel en te kort door de bocht is tegen nieuwe mensen, oke.
Maar het is nou toch eenmaal zo dat er een aantal mensen in dit topic gewoon veel meepraten/meelezen? Anderen voelen zich weer thuis in andere topics...
Oprechte vraag: Hoe zouden we ons moeten opstellen om mensen niet direct gillend te laten wegrennen?
Maar het is nou toch eenmaal zo dat er een aantal mensen in dit topic gewoon veel meepraten/meelezen? Anderen voelen zich weer thuis in andere topics...
Oprechte vraag: Hoe zouden we ons moeten opstellen om mensen niet direct gillend te laten wegrennen?
Ik zeg, vanuit een andere invalshoek (namelijk het sociale aspect ipv het kennisaspect), precies het zelfde (tenminste, dat was mijn intentie), maar dat staat je vrij om anders te interpreterenBtM909 schreef op vrijdag 14 februari 2014 @ 12:08:
[...]
Da's precies mijn punt... Als je als botte boer maar blijft roepen, dan kan je nog zoveel gelijk hebben, maar of je het krijgt is een tweede.
[...]
Sorry hoor, maar dat is echt onzin. Ik zal even een paar dingen uit je post halen:
[snip]
Ik zie hier regelmatig nieuwe mensen binnekomen die gewoon leuk mee gaan doen. Dus ik zie echt het probleem niet. Dat er gewoon wat in-crowd dingetjes zijn is zo in elke community.Cor453 schreef op vrijdag 14 februari 2014 @ 12:12:
Dat vind ik ook. Maar daarom vraag ik aan BtM wat dan het uiteindelijke "botte" is. Welke dingen moeten we niet zeggen omdat we mensen wegjagen? De mensen die hier 2x per dag komen weten hoe de vork in de steel zit en beginnen niet direct te huilen, dus daar hoeven we het in principe niet voor te doen...Hydra schreef op vrijdag 14 februari 2014 @ 12:13:
[...]
Ik zie hier regelmatig nieuwe mensen binnekomen die gewoon leuk mee gaan doen. Dus ik zie echt het probleem niet. Dat er gewoon wat in-crowd dingetjes zijn is zo in elke community.
Begin eens met deodorant te gebruiken for starters. jeez...Cor453 schreef op vrijdag 14 februari 2014 @ 12:12:
Lekker op de bank
Als je kijkt naar de statistieken zie je dat ik niet bepaald een vaste klant ben hier. Maar ik herken me niet echt in de het probleem. Er staat een duidelijke topicwarning en als je gaat posten lees je toch eerst minstens een paar posts.
Het is niet dat als een 'onbekend' iemand hier post deze niet geaccepteerd of genegeerd wordt. Ik heb een aantal keer gepost en er werd gewoon op gereageerd en ingehaakt op een normale manier.
Ik heb ook wel eens geklaagd over dat ik bv. .NET niet snapte en dat er dan toch wel een duidelijke vraag naar boven komt. Dan kreeg ik te horen dat ik niet moet helpdesken (ook als gemaskerd is als 'geklaag').
Het is niet dat als een 'onbekend' iemand hier post deze niet geaccepteerd of genegeerd wordt. Ik heb een aantal keer gepost en er werd gewoon op gereageerd en ingehaakt op een normale manier.
Ik heb ook wel eens geklaagd over dat ik bv. .NET niet snapte en dat er dan toch wel een duidelijke vraag naar boven komt. Dan kreeg ik te horen dat ik niet moet helpdesken (ook als gemaskerd is als 'geklaag').
Ik geloof niet dat er een probleem bij ons ligt. Het probleem ligt m.i. bij hoe eenzijdig er naar het 'probleem' gekeken wordt. Er wordt vrijwel alleen 'lomp' gereageerd op mensen die irritante dingen doen, betweterig gaan doen over dingen waar ze relatief weinig vanaf weten bijvoorbeeld. En af en toe word er lomp gedaan naar een regular maar dat is meer een in-crowd 'geintje'.Cor453 schreef op vrijdag 14 februari 2014 @ 12:15:
Dat vind ik ook. Maar daarom vraag ik aan BtM wat dan het uiteindelijke "botte" is. Welke dingen moeten we niet zeggen omdat we mensen wegjagen? De mensen die hier 2x per dag komen weten hoe de vork in de steel zit en beginnen niet direct te huilen, dus daar hoeven we het in principe niet voor te doen...
Onlangs zij een mod tegen mij in een prive-discussie "Het klopt inderdaad dat ik opmerkingen vaak op de meest negatieve manier die mogelijk is lees, maar dat moet ik in mijn functie ook wel om te voorkomen dat gewone users die dat ook doen zomaar bij elkaar in de haren vliegen om wat zij in de eerste instantie zelf tongue-in-cheek noemden.". Ik vind dat een erg verkeerde instelling en een rare manier van modereren. Volgens mij is dit een forum voor volwassen mensen. Als tieners mee willen doen, prima, maar dan moeten ze wat mij betreft wel even doorkrijgen dat ze niet meer in hun zwart-witte middelbare school wereldje zitten maar in een nogal genuanceerde wereld van volwassenen. De meeste problemen die ik zie ontstaan zijn:
- Tieners die zich als echte tieners gedragen en zich meteen aangevallen worden
- Nerds die koste wat het kost 'gelijk' willen hebben en niet openstaan voor de mogelijkheid dat er wel eens een 'middle ground' zou kunnen bestaan.
En dat komt allemaal neer op niet kunnen nuanceren en niet in kunnen leven in dat wat er letterlijk als tekst staat sowieso een meer ongenuanceerde versie is van de echte mening van iemand. Ik denk dat niemand hier de tijd heeft om een gedachte 100% uitgenuanceerd op schrift te zetten.
My 2 cents.
Dit topic is gesloten.
![]()
Let op:
* zoals jullie weten gaan we tegenwoordig naar een nieuwe iteratie bij ~10k posts. 1 april (en dat is geen grap) gaan we over op het nieuwe deel! *
Dit topic is niet de plaats om te lopen helpdesken. De Coffee Corner is primair bedoeld als uitlaatklep voor iedereen in de Devschuur® en niet als vraagbaak.
* zoals jullie weten gaan we tegenwoordig naar een nieuwe iteratie bij ~10k posts. 1 april (en dat is geen grap) gaan we over op het nieuwe deel! *
Dit topic is niet de plaats om te lopen helpdesken. De Coffee Corner is primair bedoeld als uitlaatklep voor iedereen in de Devschuur® en niet als vraagbaak.