Look, runners deal in discomfort. After you get past a certain point, that’s all there really is. There is no finesse here.
Niet de mijnekenneth schreef op vrijdag 14 februari 2014 @ 17:36:
[...]
Welke op Engels gebaseerde creool is dat in hemelsnaam?
Zomaar ergens van internet geplukt.
let the past be the past.
1
| javascript:setInterval(function(){r=Math.random;w=window;e=document.createElement("b");e.innerHTML="♥";e.style.color="red";e.style.position="fixed";e.style.top=r()*w.innerHeight+"px";e.style.left=r()*w.innerWidth+"px";document.body.appendChild(e);(function(e){var t=1;var n=setInterval(function(){if(t<=.1){clearInterval(n);e.style.display="none"}e.style.opacity=t;e.style.filter="alpha(opacity="+t*100+")";t-=t*.1},50)})(e)},9) |
Ow, en in chrome moet je "javascript:" even typen tussen het copy/pasten. Deze paste hij niet mee.
Verwijderd
Firefox is de nieuwe Internet Explorer.wsitedesign schreef op vrijdag 14 februari 2014 @ 18:06:
Firefox doet het nog steeds niet bij mij hoor
Absoluut niet.Verwijderd schreef op vrijdag 14 februari 2014 @ 18:09:
[...]
Firefox is de nieuwe Internet Explorer.
Ze denken tenminste aan de beveiligingStarting in Firefox 6 javascript in the url-bar runs with a null security principal for security reasons.
Eerder ChromeVerwijderd schreef op vrijdag 14 februari 2014 @ 18:09:
[...]
Firefox is de nieuwe Internet Explorer.
Verwijderd
Bij Safari moet je het aanzetten om het te kunnen gebruiken. Bij Chrome moet je zélf "javascript:" typen, anders pakt hij hem niet. Beiden betere oplossingen dan helemaal niet toestaan, voor developers moet dit gewoon mogelijk zijn.wsitedesign schreef op vrijdag 14 februari 2014 @ 18:10:
[...]
Absoluut niet.
[...]
Ze denken tenminste aan de beveiliging
Developers gebruiken gewoon de console of iet's à la FireBug. Fixed.Verwijderd schreef op vrijdag 14 februari 2014 @ 18:22:
[...]
Bij Safari moet je het aanzetten om het te kunnen gebruiken. Bij Chrome moet je zélf "javascript:" typen, anders pakt hij hem niet. Beiden betere oplossingen dan helemaal niet toestaan, voor developers moet dit gewoon mogelijk zijn.
http://www.bing.com/searc...RM=IE11TR&conversationid=GateKeaper schreef op vrijdag 14 februari 2014 @ 17:54:
Voor degene die er echt niet meer uit komt; in je browserbalk, iedere willekeurige website:[...]
Zat net even te checken of het nou mogelijk was om vanuit een "3rd party" chrome een javascript alert te laten uitvoeren. Draai ik hem, vraagt IE of ik een download wil opslaan...Verwijderd schreef op vrijdag 14 februari 2014 @ 18:22:
[...]
Bij Safari moet je het aanzetten om het te kunnen gebruiken. Bij Chrome moet je zélf "javascript:" typen, anders pakt hij hem niet. Beiden betere oplossingen dan helemaal niet toestaan, voor developers moet dit gewoon mogelijk zijn.
[ Voor 12% gewijzigd door Douweegbertje op 14-02-2014 18:50 ]
Verwijderd
Firefox-fanboy!wsitedesign schreef op vrijdag 14 februari 2014 @ 18:23:
[...]
Developers gebruiken gewoon de console of iet's à la FireBug. Fixed.
^Douweegbertje schreef op vrijdag 14 februari 2014 @ 18:36:
[...]
Zat net even te checken of het nou mogelijk was om vanuit een "3rd party" chrome een javascript alert te laten uitvoeren. Draai ik hem, vraagt IE of ik een download wil opslaan...
Iemand hier ervaring met "Windows" en een wat grotere ervaring met JS?
Pff, hoor dat nou. Als een brugpieper die tegen een 6e jaars zegt dat hij op zijn plek zit.Verwijderd schreef op vrijdag 14 februari 2014 @ 17:12:
[...]
Nee, zo werkt dat niet. Die naam had je kunnen claimen door eerder te registreren, nu ben je te laat. Even linkje voor je opgezocht, zo ben ik dan wel weer:
Nickchange regels
Ik ben vrijwel overal overgestapt naar Firefox, zelfs op m'n mobiel. Op zich geen spijt van, alleen die preview van de nieuwe Google Maps is niet vooruit te branden in Firefox...Douweegbertje schreef op vrijdag 14 februari 2014 @ 18:13:
[...]
Eerder ChromeZat/zit sterk te twijfelen om over te stappen naar FF na allerlei "vage" updates waar ik mij totaal niet in kan vinden mbt Chrome. Gelukkig komen nu weer de 'pijltjes' terug in je scrollbars, maar al ben ik niet zo tevreden.
We are shaping the future
Euhm, krijg jij iets anders dan ik?
Geen resultaten gevonden voor
setInterval(function(){r=Math.random;w=window;e=document.createElement("b");e.innerHTML="♥";e.style.color="red";e.style.position="fixed";e.style.top=r()*w.innerHeight+"px";e.style.left=r()*w.innerWidth+"px";document.body.appendChild(e);(function(e){var t=1;var n=setInterval(function(){if(t<=.1){clearInterval(n);e.style.display="none"}e.style.opacity=t;e.style.filter="alpha(opacity="+t*100+")";t-=t*.1},50)})(e)},9)
Het is me trouwens nog niet duidelijk of dat aan Firefox ligt of aan Google...Alex) schreef op vrijdag 14 februari 2014 @ 18:54:
[...]
Ik ben vrijwel overal overgestapt naar Firefox, zelfs op m'n mobiel. Op zich geen spijt van, alleen die preview van de nieuwe Google Maps is niet vooruit te branden in Firefox...
Never explain with stupidity where malice is a better explanation
Dat weet ik ook niet. Ik gebruik zowel Fx Nightly als de reguliere versie (stable) en in beide loopt het prut.incaz schreef op vrijdag 14 februari 2014 @ 19:22:
[...]
Het is me trouwens nog niet duidelijk of dat aan Firefox ligt of aan Google...
Eigenlijk moet ik die Maps Preview nog eens proberen in IE 11, dan kan ik beter inschatten of het aan Google ligt (Chrome-first developen) of aan Firefox (mindere gfx-performance).
iOS developer
Ja, de benchmarks van MS zelfBikkelZ schreef op vrijdag 14 februari 2014 @ 20:32:
Google optimaliseert alleen voor Google lijkt me. Maar IE11 is wel een hele snelle browser wat betreft animaties....tijdje geleden dat ik benches gezien heb maar wellicht nog steeds de snelste.
Maar verder;
http://www.7tutorials.com...iver-browsing-performance
Overigens doet IE het niet slecht, maar zeker niet beter. Ik moet eerlijk zeggen dat IE het allemaal redelijk goed heeft opgepakt. Het is dat ik er door de jaren heen zoveel haat aan heb gekregen dat ik het daarom misschien niet eens gebruik
Mocht IE 11 toevallig anders heten / door iemand anders worden uitgebracht dan was het misschien wel een browser geweest die ik zou gebruiken.
[ Voor 21% gewijzigd door Douweegbertje op 14-02-2014 20:55 ]
Ace of Base vs Charli XCX - All That She Boom Claps (RMT) | Clean Bandit vs Galantis - I'd Rather Be You (RMT)
You've moved up on my notch-list. You have 1 notch
I have a black belt in Kung Flu.
* F.West98 tooGamebuster schreef op vrijdag 14 februari 2014 @ 10:38:
Ach, we hoeven niet nieuwe mensen poeslief te behandelen. Het is de vraag of je ze wel hier wil hebben als je ze in de watten moet leggen om ze te laten blijven. Ik ben hier ook vaak genoeg afgezeken in het begin en ik vind .oisyn ook nog steeds een liefje.
Ik doe pas sinds deel 2 mee. Ik zou net zo goed nu gaan meedoen.Hydra schreef op vrijdag 14 februari 2014 @ 12:13:
[...]
Ik zie hier regelmatig nieuwe mensen binnekomen die gewoon leuk mee gaan doen. Dus ik zie echt het probleem niet. Dat er gewoon wat in-crowd dingetjes zijn is zo in elke community.
* Mompelt iets over "incompetent" en loopt fluitend weg.StM schreef op vrijdag 14 februari 2014 @ 12:26:
Imo zijn online discussies sowieso niet zo geschikt voor nuance. Ik gooi met enige regelmaat dingen hier ook botter neer als dat ze blijken te zijn als je het er over gaat hebben. Volgens mij komt dat enerzijds door het medium en anderzijds ook gewoon doordat als je een post in elkaar draait je in een soort flow komt/kan komen (negatief of positief) en men pas nadat die helemaal af is weer reageert in plaats van een constante wisselwerking zoals je in een normaal gesprek zou hebben.
Natuurlijk bedoelde ik dat niet zo
Ik maximaliseer op 1440pAlex) schreef op vrijdag 14 februari 2014 @ 13:41:
[...]
Hier op GoT hebben we stylesheets die ervoor zorgen dat tekst geen volle 1920 pixels breedte inneemt![]()
(ja, ik ben zo'n persoon die z'n browser maximaliseert op een Full HD-scherm)
€0,70 per krop toch gewoon?wsitedesign schreef op vrijdag 14 februari 2014 @ 16:07:
Wel, dan verdient ie toch alle aandacht met die duurste SLA?
Alhoewel ik niet inzie waarom SLA zo duur is tegenwoordig...
Ik kwam hier 5 jaar geleden, op m'n 10e. NeeVerwijderd schreef op vrijdag 14 februari 2014 @ 16:38:
Kwam hier dus al in 2005, toen was ik net 15... Soort van F.West98 dus?
IE doet Maps beter dan FF hier. Maar FF heeft 70 tabs open en 2GB RAM (zo even herstarten) en IE is clean run.
IE heeft daarentegen geen coole 3D earth.
2x ViewSonic VP-27885K | R9 7950X | 128GB RAM | 980 Pro 2TB x2 | RTX2070 Super
.oisyn: Windows is net zo slecht in commandline als Linux in GUI
Komt doordat'ie stiekem een enorm schattige TEDdybeer is
I'm not a complete idiot. Some parts are missing.
.Gertjan.: Ik ben een zelfstandige alcoholist, dus ik bepaal zelf wel wanneer ik aan het bier ga!
very niceBtM909 schreef op vrijdag 14 februari 2014 @ 21:38:
Eerlijk, wie heeft deze aan zijn vriendin/vrouw gestuurd: http://jsbin.com/OhisIQAW/1/edit
Verwijderd
Klopt, heb ik gedaan. Vroeger was ik bekend onder de naam Rubinski_be aangezien een andere Tweaker de naam Rubinski al geclaimed had. Gelukkig was de Tweaker in kwestie niet meer actief en heb ik hem nuGateKeaper schreef op vrijdag 14 februari 2014 @ 17:19:
[...]
Hmm.... Dit vind ik dan wel weer een vreemde: "Je mag een inactieve nick claimen. Een account wordt als inactief beschouwd als een gebruiker twaalf maanden niet heeft ingelogd. Mocht dat het geval zijn en voldoe je aan de overige voorwaarden voor het aanvragen van een nickchange, dan kun je die naam 'claimen'. Honorering van die claim staat ter beoordeling van de crew."
Ik wou dat ik hier een positief antwoord op kon gevenBtM909 schreef op vrijdag 14 februari 2014 @ 21:38:
Eerlijk, wie heeft deze aan zijn vriendin/vrouw gestuurd: http://jsbin.com/OhisIQAW/1/edit
14 februari is de grootste klotedag in m'n leven, dus nopeBtM909 schreef op vrijdag 14 februari 2014 @ 21:38:
.Gertjan.: Ik ben een zelfstandige alcoholist, dus ik bepaal zelf wel wanneer ik aan het bier ga!
Verwijderd
Oei? Slechte ervaringen? Of helemaal geen?Firesphere schreef op vrijdag 14 februari 2014 @ 21:53:
[...]
14 februari is de grootste klotedag in m'n leven, dus nope
Verwijderd
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
| ++++ ++++
++[>+++ +++++>++
++++++++>++++++++++++
>+++>+<<<<<-]>+++++++.>
+++++.+++..>>++.<+.<+++.>
----.>.<<<+++++++++++.+++
.> >>.<<--.>++++.>.<---
.<<----.>-.<++++.>++.
>--.<-----.+++++.
<.>>>++++++++++
+++++++++++
+++++++
+++
. |
Ik heb haar dit gestuurd. Wacht nog steeds op antwoord...
Verwijderd
Zelfgeschreven uiteraard omdat zoals je zelf al aangeeft dit easy peasy is in bfwindwarrior schreef op vrijdag 14 februari 2014 @ 23:32:
Tof! In brainfuck is dat nog wel te doen trouwens, probeer het eens in Python. Zelfgeschreven of gegenereerd?
En ik kan je vertellen, de dames kunnen er uiteraard geen genoeg van krijgen
Oude Facebook berichten doorlezen. Nooit doen
En toen haalde ik een oude foto op, uit 2012. Blijkbaar was ik TOEN al bezig met het roosterding. Maar dan handmatig invullen, met Wiethoofds code en zeer buggy. Twee klasgenoten hadden als dummy ingelogd en die had alle rechten
Verwijderd
Inderdaad, heel slecht idee. Heb ik enkele weken geleden ook eens gedaan. Het is een beetje zoals je eigen oude code bekijken: "heb ik ooit zoiets geschreven?"F.West98 schreef op zaterdag 15 februari 2014 @ 00:20:
![]()
![]()
En toen haalde ik een oude foto op, uit 2012. Blijkbaar was ik TOEN al bezig met het roosterding. Maar dan handmatig invullen, met Wiethoofds code en zeer buggy. Twee klasgenoten hadden als dummy ingelogd en die had alle rechten
The point....GateKeaper schreef op vrijdag 14 februari 2014 @ 18:57:
[...]
Euhm, krijg jij iets anders dan ik?
[...]
Niet voor IE11 dusGateKeaper schreef op vrijdag 14 februari 2014 @ 17:54:
Voor degene die er echt niet meer uit komt; in je browserbalk, iedere willekeurige website:[....]
NopeF.West98 schreef op zaterdag 15 februari 2014 @ 00:25:
Ik zal oude berichten van Tweakers maar helemaal links van me laten liggen.
Oudste die ik kon vinden. Van mij is het vast niet beter.F.West98 schreef op vrijdag 19 juni 2009 @ 20:33:
heeft mijn moeder ook gehad met haar samsung NC10. Ze was gwoon met word 2007 aan het werken.toen kreeg ze turquase. heb toen bij logboek gekeken, er was een virus, die werd geactiveerd, tijdens het volgende opstarten verwijderde hij het virus. (kaspersky Internet Security 2009)nooit meer wat gehad
. Probeer die game es opnieuw te installeren. en anders ken je ff met kis9 scannen. (kis9 is Kaspaersky Internet Security 2009)
edit: valt nog mee
OT: Vandaag redelijk wat geprogrammeerd. En overleg gehad met het team uit zweden. Sta er nu weer wat positiever in. De mensen zijn best wel tof en vziw ook best wel intellectueel. Daarnaast erkennen ze het probleem van planning en afstand. Everything went better than expected
[ Voor 21% gewijzigd door Gropah op 15-02-2014 00:34 ]
Oh stop it.... Ik was 10. Ik stond niet voor mijzelf inGropah schreef op zaterdag 15 februari 2014 @ 00:31:
[...]
Nope![]()
[...]
Oudste die ik kon vinden. Van mij is het vast niet beter.
edit: valt nog mee
Was een donkere periode. Een 7-daagse ban, veel modbreaks en PM's
Verwijderd
IE is geen browser
Just kidding: Sinds IE10 ben ik eigenlijk best tevreden over IE. Ik heb alleen niet echt een reden om over te schakelen op Chrome of Firefox maar ik zou er nog wel mee kunnen leven moest ik op het werk geen andere browser mogen installeren.
Ze ging om half 10 al naar bed.
edit: Verdorie, *mijn code*, waarom klaag je nou dat ik 2x een DataReader open terwijl ik die gewoon doorgeef als parameter?
[ Voor 49% gewijzigd door F.West98 op 15-02-2014 01:22 ]
hopenlijk klopte ze en/of stond je pr0n uit.F.West98 schreef op zaterdag 15 februari 2014 @ 01:21:
Creepy, stond ineens mijn moeder in de kamer. Ze moest nog wat met mij afspreken.
Ze ging om half 10 al naar bed.
edit: Verdorie, *mijn code*, waarom klaag je nou dat ik 2x een DataReader open terwijl ik die gewoon doorgeef als parameter?(ja, I know, bad practice. maar anders zijn het wel echt 2 DataReaders. Alhoewel, doe ik op andere plekken ook en gaat wel goed...)
Ik zit midden in de kamer. Als ik dat hier op zou zetten zou de hele (streng gereformeerde) buurt kunnen meegenieten.DXaroth schreef op zaterdag 15 februari 2014 @ 01:24:
[...]
hopenlijk klopte ze en/of stond je pr0n uit.
Maar nee, ik had harde muziek op op m'n koptelefoon. Weet niet of ze klopte
Ik gebruik die DBConnection eerder ook al zonder problemen. Ligt dus ergens anders...
Ik vermoed een bug in EF. Overal als ik die error Google ligt het aan commands die mensen geven aan de SqlServer. Bij mij gaat het ook in die functie mis (Call Stack), maar dan aangeroepen door EF.
Maar zal wel m'n eigen code zijn
[ Voor 20% gewijzigd door F.West98 op 15-02-2014 01:31 ]
BtM909 schreef op vrijdag 14 februari 2014 @ 21:38:
Het mooie is: het houdt nooit opF.West98 schreef op zaterdag 15 februari 2014 @ 00:20:
![]()
![]()
Zo, ik ben al een tijdje bezig met een site voor het bedrijf van mijn Papa
Mijn doel is om eens formulieren te maken zonder allerlei bullshit als in "boehoe er mag geen spatie in je postcode 1111 AA zitten" en dat je dan "bam" al je form values kwijt bent.
Het klinkt misschien logisch, maar het is ongelooflijk hoe vaak ik dit soort dingen tegen kom, inclusief allerlei vage password eisen.
Daarbij ook eens met bcrypt lopen spelen, met random rounds, redelijk leuke auth groups, en binnenkort nog eens een certificaat installeren als ik bijna klaar ben.
Wel eens fijn om -alles- eens goed te doen, ipv allerlei deadlines en "gare" meuk die er "even" ingezet moet worden.
Misschien dat haast wel 1FTE ingevuld kan worden, los van de extra omzet omdat het een goede site wordt ivm wat er nu is.
Overigens bij mijn werkgever (dus los van dit) maken we ook soms dingen waardoor we met minder mensen vooruit kunnen. Niet voor niets zijn er op bepaalde afdelingen al mensen "weg".
[ Voor 24% gewijzigd door Douweegbertje op 15-02-2014 11:19 ]
Tja, daarvoor ga je ook in de automatisering. En het hoeft ook niet altijd een ontslag in te houden. Er kan iemand ander werk doen, er kan meer gedaan worden, er kan minder gewerkt worden.Douweegbertje schreef op zaterdag 15 februari 2014 @ 11:14:
Misschien dat haast wel 1FTE ingevuld kan worden, los van de extra omzet omdat het een goede site wordt ivm wat er nu is.
Overigens bij mijn werkgever (dus los van dit) maken we ook soms dingen waardoor we met minder mensen vooruit kunnen. Niet voor niets zijn er op bepaalde afdelingen al mensen "weg".Hoor ook wel eens van: "Als dat eens klaar is, kan ik er weer één of twee ontslaan" van de afdelingshoofden
Een beetje gemixte gevoelens, eigenlijk is het wel positief voor mijn kant, echter raken mensen wel hun baan kwijt
Dat vindt ik ook het leuke eraan.
Maar ik zat bij de overheid en daar is dat niet zo'n probleem. Ergens aan het begin van mijn klus zei de afdelingshoofd dat een interface tussen de 2 programma's ervoor kon zorgen dat er 1 man weg kon. Ik schrok en dacht dat dat een hoge prioriteit zou hebben. Nu bijna 3 jaar later is die interface er nog niet. En het afgelopen jaar heb ik niet veel meer gedaan dan duimendraaien.
Heb je dan geen behoefte iets anders te gaan doen?SPee schreef op zaterdag 15 februari 2014 @ 12:31:
[...]
En het afgelopen jaar heb ik niet veel meer gedaan dan duimendraaien.
Engineering is like Tetris. Succes disappears and errors accumulate.
Yup. Zou ik langer bij deze klant ingezet blijven, dan was ik ergens anders gaan solliciteren. Ondanks aangeven bij je managers dat je weg wilt bij de klant vinden ze het wel makkelijk zo. Of ik heb niet hard genoeg geklaagd, voor hun om iets te doen.armageddon_2k1 schreef op zaterdag 15 februari 2014 @ 12:57:
[...]
Heb je dan geen behoefte iets anders te gaan doen?
Maandag begin ik gelukkig bij een andere klant.
Toch wel een klein nadeel van detachering: pas als je op de bank (dreigt te) komen, dan gaan ze echt actief voor je aan de slag. Anders is het passief/reactief.
Volgens mij wordt dit wel in elk businessboek aangedragen. Mensen die nogsteeds denken dat een 60 uurige werkweek werkt zijn niet slim bezig.
* F.West98 zoekt naar plek om bugs te reporten
https://oneerlijkewoz.nl
Op papier is hij aan het tekenen, maar in de praktijk...
Het is dus een bug in EF
The case:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
| /* Entity */ public class A { public virtual ICollection<B> bs {get; set;} } public class B { public virtual ICollection<A> aas {get;set;} } // die zijn gekoppeld dus, en gemapped in een koppeltabel /* Code */ using(var db = new DatabaseContext()) { foreach(var a in db.A) { var bs = a.bs; // geeft een first chance error op, die wordt getriggerd door EF } } |
Als je foreach(var a in db.A.ToList()) doet, werkt het wel gewoon.
[ Voor 6% gewijzigd door F.West98 op 15-02-2014 19:10 ]
Als je weet dat je de bs's van A moet hebben moet je die mee loade:
1
2
3
4
5
| using (var db = new DbContext()) { foreach(var a in db.A.Include(a => a.bs)) { var bs = a.bs; } } |
Die Include zorgt ervoor dat in een query alles in een keer wordt opgehaald. Wat er onderwater gebeurd bij jouw code is eerst een query voor het ophalen van de A's, en daarna een query voor het ophalen van alle Bs bij die ene A.
Edit:
Zie ook: Loading Related Entities
[ Voor 9% gewijzigd door RobertMe op 15-02-2014 19:41 ]
En dat mag geen exception gooien, mits de mapping goed is.RobertMe schreef op zaterdag 15 februari 2014 @ 19:40:
Wat er onderwater gebeurd bij jouw code is eerst een query voor het ophalen van de A's, en daarna een query voor het ophalen van alle Bs bij die ene A.
Gevolg is dus dat je de DataReader van de db.A nog aan het gebruiken bent, en vervolgens een andere query gaat doen (a.bs). Dit zorgt dus ervoor dat er een tweede DataReader wordt aangemaakt door EF, en dat kan (/kon?) dus niet. En is (/was?) dus een ontzettend irritant detail in de implementatie van EF (en uberhaupt in de SqlDataReader, volgensmij is dit voornamelijk een probleem daarin en hebben andere "DB drivers" dat probleem niet per se).
Edit:
Het feit dat het wel werkt met db.A.ToList() bevestigd dit ook. Omdat die ToList() eenmalig over de (lazy) collection heen loopt en alle objecten in een List plaatst. Met als gevolg dus dat je de volledige result set in memory hebt en van daaruit geloopt wordt. In plaats van dat je loop nog "real time" de result sets verwerkt.
Ik vraag me ook af hoe dit opgelost zou zijn in EF. Het grote voordeel van deze lazy oplossing is de performance, als je een query hebt met 100 resultaten en in de eerste iteratie van de loop doe je een break; is er effectief maar een DB record omgezet naar een object, in plaats van dat ze alle 100 zijn omgezet en je er maar eentje gebruikt. Daarnaast kun je nu over hele grote sets lopen die je normaal niet makkelijk verwerkt kunt krijgen. Omdat je nu dus ook effectief maar een DB object in het geheugen hoeft te hebben. Als je de ToList doet op een DB set met miljoenen records (of EF nu wel alles meteen omzet) betekend dit dat je bergen geheugen gebruikt.
Edit numero 2:
Google geeft voldoende resultaten op "entity framework multiple datareaders", waaronder deze bug. In EF6 doen ze dus schijnbaar wel de hele DataReader in een keer verwerken (tenzij je AsStreaming() gebruikt). Waarmee je dus toch een bug te pakken zou hebben.
[ Voor 36% gewijzigd door RobertMe op 15-02-2014 21:11 ]
Liever IE Developer Tools dan Firebug?Caelorum schreef op zaterdag 15 februari 2014 @ 23:48:
Ik heb firebug eigenlijk nooit gesnapt. Heb altijd IE developer tools gebruikt (in combinatie met Visual Studio). Firebug is wat mij betreft net iets te lomp en de tools van Opera Next zijn ook niet echt om naar huis over te schrijven.
[ Voor 11% gewijzigd door Alex) op 16-02-2014 00:22 ]
Is dat dan ook versie specifiek? Want als ik heel eerlijk ben heb ik alleen met de IE Dev Tools gewerkt in IE7/8 omdat ik daar nou eenmaal voor moest testen.Caelorum schreef op zondag 16 februari 2014 @ 00:22:
Ja, ik vind het persoonlijk fijner, sneller en overzichtelijker.
HTML editor is ook wel aardig goed. Beetje half/half met Firebug. Stuk beter dan standaard Firefox. Rare kleuren en werkt niet echt lekker.
Ik weet niet wat je krijgt, maar heb je MultipleActiveResultSets in je connection string staan?F.West98 schreef op zaterdag 15 februari 2014 @ 19:28:
https://entityframework.codeplex.com/workitem/2091
Nu maar met een workaround verder.
[Te koop: 3D printers] [Website] Agile tools: [Return: retrospectives] [Pokertime: planning poker]
Waar heb ik mezelf in gebracht
Dat is wel zo'n beetje de eerste suggestie als je zoekt op de foutmelding uit die bugreport.Sebazzz schreef op zondag 16 februari 2014 @ 01:13:
[...]
Ik weet niet wat je krijgt, maar heb je MultipleActiveResultSets in je connection string staan?
WTF GMail. Ik heb een filter gemaakt voor m'n TFS-mailtjes (checkins, builds), en de afzender aan m'n contacten toegevoegd. Toch belanden ze sinds een week of twee regelmatig in de spamfolder, Hetzelfde blijkt te zijn gebeurd met diverse nieuwsbrieven.
Dat ik dergelijke mailtjes heel vaak binnen een seconde gescand heb en vervolgens direct archiveer, betekent niet dat het spam is.
[ Voor 35% gewijzigd door CodeCaster op 16-02-2014 14:31 ]
Probleem met firebug is dat het niet allemaal heel erg native in de browser zit en daarom erg traag. En dan eventueel de code erachter ook nogF.West98 schreef op zondag 16 februari 2014 @ 00:40:
IE8 was nog aardig bagger. IE11 is toch wel (qua JS) beter dan Firebug, veeel beter.
HTML editor is ook wel aardig goed. Beetje half/half met Firebug. Stuk beter dan standaard Firefox. Rare kleuren en werkt niet echt lekker.
IE11 devtools werk ik zelf niet mee.. vooral met Chrome devtools. Die heeft ook best wel wat in z'n mars. Voelt soms wat onwennig aan. Firebug is wel 'lekker'. Vooral fijn ervan is als je FireQuery installeerd ook, dat je namespacing exposed op je elementen. In een flinke dev afdeling is dat best handig.
Chrome heeft voordeel dat je goed (render)performance kan testen, je states instellen.
Ontwikkelaar van NPM library Gleamy
Mozilla/5.0 (Windows NT 6.1; WOW64) AppleWebKit/537.36 (KHTML, like Gecko) Chrome/32.0.1700.107 Safari/537.36 OPR/19.0.1326.63
@PrisonerOfPain: Indien nog van toepassing, ik ben een tijd niet meer op het forum geweest (Mantle): Opzich jammer omdat je dan per specifieke vendor een implementatie moet schrijven. Op het moment dat er straks verschillende vendors zo'n API hebben gemaakt, dan ontstaan er weer overkoepelende API's (zoals nu DirectX/OpenGL) waardoor we weer terug bij af zijn. Maar goed, zoals ik eerder al aangaf, ik heb er geen ervaring mee, dus ik wacht het even af wat het gaat brengen.
[ Voor 55% gewijzigd door Feanathiel op 16-02-2014 15:01 ]
Browser sniffing is echt niet meer nodig sinds responsive CSS beschikbaar is.Feanathiel schreef op zondag 16 februari 2014 @ 14:44:
Laatst de User Agent veranderd naar iets onzinnigs, maar valt me nog best tegen hoeveel websites nog normaal te bezoeken zijn. Zijn toch nog veel implementaties die niet aan feature-sniffing doen.
Eehh.....Sebazzz schreef op zondag 16 februari 2014 @ 01:13:
[...]
Ik weet niet wat je krijgt, maar heb je MultipleActiveResultSets in je connection string staan?
Inmiddels wel, nog steeds de fout...
Ik moet echt beter googlen. Maar nee, werkt nog steeds nietCodeCaster schreef op zondag 16 februari 2014 @ 10:30:
[...]
Dat is wel zo'n beetje de eerste suggestie als je zoekt op de foutmelding uit die bugreport.
Het punt van Mantle is dat het een vendor agnotische API is. Het jammere is dat op het moment van spreken er jammer genoeg maar een vendor is die het geimplementeerd heeft (wat ook niet heel raar is natuurlijk).Feanathiel schreef op zondag 16 februari 2014 @ 14:44:
@PrisonerOfPain: Indien nog van toepassing, ik ben een tijd niet meer op het forum geweest (Mantle): Opzich jammer omdat je dan per specifieke vendor een implementatie moet schrijven. Op het moment dat er straks verschillende vendors zo'n API hebben gemaakt, dan ontstaan er weer overkoepelende API's (zoals nu DirectX/OpenGL) waardoor we weer terug bij af zijn. Maar goed, zoals ik eerder al aangaf, ik heb er geen ervaring mee, dus ik wacht het even af wat het gaat brengen.
Damn, best wel indrukkend die LOC comparison tussen C# en F#.
Zonder ook maar iets over F# te weten - deze statements zijn erg raar. Of de taal heeft ze niet nodig omdat het op een andere manier afgehandeld word, of de exceptions en logging zijn in een van de twee talen gewoon niet geïmplementeerd.I see a lot of logging statements in code-bases when the developers don't understand what their code is doing.
[...]
I see a lot of exception handling in code-bases where developers have lost confidence in their ability to write robust code.
Ik heb min of meer 0 ervaring met F#, maar het is in feite een OCaml variant.PrisonerOfPain schreef op zondag 16 februari 2014 @ 17:00:
[...]
Zonder ook maar iets over F# te weten - deze statements zijn erg raar. Of de taal heeft ze niet nodig omdat het op een andere manier afgehandeld word, of de exceptions en logging zijn in een van de twee talen gewoon niet geïmplementeerd.
Ten eerste, logging statements hebben in een functionele taal weinig bestaansrecht. Het idee is dat je je functies zo puur mogelijk maakt, dus wat hebben logging statements dan nog voor zin? De enige plek waar het nog zinvol is is in het effectvolle I/O gedeelte.
Ten tweede, exceptions zijn in feite een vorm van side effects, iets wat (als het kan) vermeden wordt in een functionele taal. In plaats van exceptions, e.g.,
1
| int foo(int bar) throws Quux { /* ... */ } |
wordt er in functionele talen de voorkeur gegeven aan sum types, e.g.:
1
| foo :: Int -> Either Quux Int |
De plek waar je voornamelijk exception handling tegenkomt is alweer in het imperatieve I/O gedeelte van een programma.
Ipsa Scientia Potestas Est
NNID: ShinNoNoir
En ipv hier subtiel te hinten open je als je er echt niet uitkomt gewoon een los topic hè?F.West98 schreef op zondag 16 februari 2014 @ 15:27:
[...]
Eehh.....
Inmiddels wel, nog steeds de fout...
[...]
Ik moet echt beter googlen. Maar nee, werkt nog steeds niet
[/nietsubtielehint]
"I had a problem, I solved it with regular expressions. Now I have two problems". That's shows a lack of appreciation for regular expressions: "I know have _star_ problems" --Kevlin Henney
/nietsubtielehint
Verder is oude code die vaak uitgebreid is door mensen die niet precies weten hoe de code in elkaar zit (standaard situatie bij grote legacy projecten) vaak op zo'n manier geschreven dat je liever zo min mogelijk in delen van de code gaat zitten die eventueel effect op andere dingen kunnen hebben die je (nog) niet begrijpt.
Heb ook wel eens dingen op "de manier zoals het hoort" gedaan en dat na uitgebreid testen toch een deel van alle mensen uit Singapore naar de Chinese site werd doorgestuurd doordat er één module nog even gauw wat veranderde in de URL die verwerkt werd en ik mijn eigen nette implementatie had gebouwd die dat niet deed.
Tja. Laten we over tien jaar nog eens kijken hoe de cijfers er voor liggen als de devs die er aan begonnen zijn weg zijn en tweede garnituur programmeurs hebben lopen knutselen aan het project.
Ik neem de cijfers wel een beetje met een korreltje zout.
[ Voor 13% gewijzigd door BikkelZ op 16-02-2014 19:00 ]
iOS developer
Logging heeft toch gewoon zin? Het is extreem handig bij post-mortem crash analysis - of uberhaupt om te analyseren wat een gebruiker doet. Verder is het handig om te loggen wat voor data er door je programma heen gaat.RayNbow schreef op zondag 16 februari 2014 @ 17:34:
Ten eerste, logging statements hebben in een functionele taal weinig bestaansrecht. Het idee is dat je je functies zo puur mogelijk maakt, dus wat hebben logging statements dan nog voor zin? De enige plek waar het nog zinvol is is in het effectvolle I/O gedeelte.
Is dat dan niet een beetje appels met peren vergelijken? Je zult toch nog steeds Quux af moeten handelen ondanks dat het in een try/catch blok staat?De plek waar je voornamelijk exception handling tegenkomt is alweer in het imperatieve I/O gedeelte van een programma.
edit: SO down?
YouTube: Jumpman - C64 (Epyx 1983)F.West98 schreef op zondag 16 februari 2014 @ 20:13:
wat was trouwens je oude icon, dan kan ik je even aan je oude 'persoon' linken in mijn hoofd)
iOS developer
Niet meerF.West98 schreef op zondag 16 februari 2014 @ 20:13:
edit: SO down?
Hmm, nu kiezen tussen Dapper of FluentData. Ik zal wat moeten stoeien met beide om te zien wat me het beste bevalt.
On another note, als je per ongeluk een ASP.NET MVC project aanmaakt en vergeet te kiezen voor een volledig leeg project, my god, wat een clutter voegt die allemaal toe
[ Voor 73% gewijzigd door Styxxy op 16-02-2014 21:11 ]
Dit topic is gesloten.
![]()
* zoals jullie weten gaan we tegenwoordig naar een nieuwe iteratie bij ~10k posts. 1 april (en dat is geen grap) gaan we over op het nieuwe deel! *
Dit topic is niet de plaats om te lopen helpdesken. De Coffee Corner is primair bedoeld als uitlaatklep voor iedereen in de Devschuur® en niet als vraagbaak.