De Devschuur Coffee Corner - Iteratie 5 Vorige deel Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 53 ... 116 Laatste
Acties:
  • 268.596 views

• Hydra
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 17-12 14:27
Firesphere schreef op woensdag 12 februari 2014 @ 17:04:
Daarmee is een app niet perse veiliger, maar is het voor een attacker omdat de moeiten/baten verhouding heel anders ligt.
Mja. Ik moet het nog zien. De kosten / baten verhouding is sowieso erg in het voordeel van de crimineel, een compleet eigen app maken met hetzelfde uiterlijk is relatief simpel natuurlijk. Hoef je er weinig aan te reverse-engineeren.

https://niels.nu

• OkkE
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 10-11 15:46

OkkE

CSS influencer :+

Firesphere schreef op woensdag 12 februari 2014 @ 16:53:
[...]

Omdat het een browser is. En dus is de Random Reader an sich wel veilig, maar is de veiligheid van het internet bankieren direct gerelateerd aan hoe goed jouw computer beschermd is.

1+1 => Als jij malware hebt, beschermt de RR niet meer.
Ik ben het er mee eens dat de browser nog steeds een zwakke schakel is ivm malware, maar bij de Rabobank moet je voor elke betaling het volgende doen:

1. “S” + pincode
2. Controle getal
3. Totaal bedrag voor de komma
4. OK + OK

Vooral stap 3 (is iets later toegevoegd) lijkt me een hoop ongewenste betalingen voorkomen.

“The best way to get the right answer on the Internet is not to ask a question, it's to post the wrong answer.”
QA Engineer walks into a bar. Orders a beer. Orders 0 beers. Orders 999999999 beers. Orders a lizard. Orders -1 beers.

• BikkelZ
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 29-12 17:30

BikkelZ

CMD+Z

Firesphere schreef op woensdag 12 februari 2014 @ 16:53:
[...]

Omdat het een browser is. En dus is de Random Reader an sich wel veilig, maar is de veiligheid van het internet bankieren direct gerelateerd aan hoe goed jouw computer beschermd is.

1+1 => Als jij malware hebt, beschermt de RR niet meer.
Klopt, maar je moet wel zelf je codes in gaan lopen takken met je pas wil het werken. TAN codes zijn al stukken minder veilig, die werken al zonder pas en pincode. Onderschep ik een TAN code en heb ik je rekeningnummer ben ik binnen (voor zover ik het begrepen heb, ik heb de Postbank allang verbannen).

Beter gezegd: met een TAN code heb ik jou en jouw PC helemaal niet meer nodig.

iOS developer

• Firesphere
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 22:47

Firesphere

Yoshis before Hoshis

Hydra schreef op woensdag 12 februari 2014 @ 17:06:
[...]

Mja. Ik moet het nog zien. De kosten / baten verhouding is sowieso erg in het voordeel van de crimineel, een compleet eigen app maken met hetzelfde uiterlijk is relatief simpel natuurlijk. Hoef je er weinig aan te reverse-engineeren.
Alleen ondertekenen etc. als zijnde de bank, ook naar de internetbankieren-API, vereist toch echt enige reverse engineering (certificaten etc. bijvoorbeeld, om met API te kunnen praten)

Met een browser ligt dat anders, omdat je daar behalve technische engineering, ook met social engineering een heel eind kan komen.
OkkE schreef op woensdag 12 februari 2014 @ 17:07:
[...]

Ik ben het er mee eens dat de browser nog steeds een zwakke schakel is ivm malware, maar bij de Rabobank moet je voor elke betaling het volgende doen:

1. “S” + pincode
2. Controle getal
3. Totaal bedrag voor de komma
4. OK + OK

Vooral stap 3 (is iets later toegevoegd) lijkt me een hoop ongewenste betalingen voorkomen.
Allemaal leuk en aardig, maar als ik jou via een javascript, zonder dat je het door hebt, een fake transactie laat zien (1800 euro van Pietje (mijn-rekening-1234); opmerking: Contributie 2014), die jij in al je onschuld direct terug boekt, want Pietje zal wel een foutje in het rekeningnummer hebben gemaakt, ben jij je geld kwijt en vind de Rabobank het prima (tenzij je niet zo veel op je rekening hebt staan.

Een dergelijke fake transactie kan bij een app lang zo gemakkelijk dus niet.

Partial social engineering. de zwakste schakel is nog altijd de eindgebruiker :)

I'm not a complete idiot. Some parts are missing.
.Gertjan.: Ik ben een zelfstandige alcoholist, dus ik bepaal zelf wel wanneer ik aan het bier ga!

• BikkelZ

BikkelZ

CMD+Z

Het is natuurlijk altijd mogelijk de UI data los te koppelen van wat er daadwerkelijk gesubmit wordt. Dat er op het moment dat je je betaling doordrukt er nog even twee extra overboekingen bij zitten die je nooit op je scherm ziet omdat ze tijdens het passeren er gevist of juist toevoegd zijn.

Zo gauw je telefoon geroot is door malware kan er vanalles geinstalleerd worden waar je geen erg in hebt. HTML faken op een vrij open systeem zoals Windows is natuurlijk tien keer makkelijker maar ik denk dat als je rootkits op Windows PC's kunt krijgen dat een mobieltje niet buiten het rijk der mogelijkheden ligt.

iOS developer

• Scott
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 00:24

Scott

Ik ben, dus ik tweak

Megamind schreef op woensdag 12 februari 2014 @ 16:46:
[...]

Gelukkig kon ik 12 cheques geven voor de 1e van de maand.

Wat wel superhandig is, is tapping. Geen pincode nodig niks, gewoon even je pas op de pinautomaat leggen en je hebt betaald. Dat werkt tegenwoordig ook op je normale pinpas, niet alleen op je creditcard.
Dan moet je wel je huur voor het hele jaar hebben. Ik stort de huur direct op de rekening van de huisbaas, ik geef hem niet een cheque die hij zelf dan gaat storten.

Heb van tapping overigens nog nooit gehoord. Is dat in Nederland of Noord-Amerika?

• Megamind
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 10-09 22:45
Volgens mij is tapping nog niet uitgerold in Nederland, zullen ze wel te onveilig vinden :P

Met CreditCards bestaat het in Amerika volgens mij al een aantal jaar, maar in Canada kan je het nu ook met je normale debitcard doen.

Maar als je pinpas gejat wordt dan kunnen ze mooi wel spullen kopen zonder enige vorm van pincode.

[ Voor 18% gewijzigd door Megamind op 12-02-2014 17:28 ]

• Firesphere

Firesphere

Yoshis before Hoshis

BikkelZ schreef op woensdag 12 februari 2014 @ 17:26:
Het is natuurlijk altijd mogelijk de UI data los te koppelen van wat er daadwerkelijk gesubmit wordt. Dat er op het moment dat je je betaling doordrukt er nog even twee extra overboekingen bij zitten die je nooit op je scherm ziet omdat ze tijdens het passeren er gevist of juist toevoegd zijn.

Zo gauw je telefoon geroot is door malware kan er vanalles geinstalleerd worden waar je geen erg in hebt. HTML faken op een vrij open systeem zoals Windows is natuurlijk tien keer makkelijker maar ik denk dat als je rootkits op Windows PC's kunt krijgen dat een mobieltje niet buiten het rijk der mogelijkheden ligt.
Klopt, alleen is dus dat faken van een app meer moeite. Kosten/baten plaatje, ook voor een attacker :)

.Gertjan.: Ik ben een zelfstandige alcoholist, dus ik bepaal zelf wel wanneer ik aan het bier ga!

• BikkelZ

BikkelZ

CMD+Z

Ik hoorde trouwens dat ze hier ook creditcards met chips gaan uitrollen. Zou ook wel tijd zijn want ik kon nergens betalen in Nederland zonder chip :|

iOS developer

• Matis
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 20:28

Matis

Rubber Rocket

Vandaag op de zaak gepoogd Ubuntu 10.04 te upgraden naar 12.04.
Nu start het ding niet meer op, omdat de nieuwe grub de mbr en partitie om zeep heeft geholpen. Bey bey productieve middag :/

If money talks then I'm a mime
If time is money then I'm out of time

• BikkelZ

BikkelZ

CMD+Z

Developer licentie via Apple besteld op donderdag. Zou max twee dagen duren. Continu bleef de status op "You still need to purchase and activate your membership to join an Apple Developer Program." maar vrijdagmiddag kreeg ik al bevestigingen van mijn bestelling binnen en dat het weldra verstuurd zou worden.

Gisteren maar eens een vraag gesteld bij ze, zou binnen 24 uur beantwoord worden. Nog steeds geen reactie. Lekker :|

iOS developer

• Scott

Scott

Ik ben, dus ik tweak

BikkelZ schreef op woensdag 12 februari 2014 @ 17:31:
Ik hoorde trouwens dat ze hier ook creditcards met chips gaan uitrollen. Zou ook wel tijd zijn want ik kon nergens betalen in Nederland zonder chip :|
Ja. In oktober volgend jaar :')
BikkelZ schreef op woensdag 12 februari 2014 @ 17:34:
Developer licentie via Apple besteld op donderdag. Zou max twee dagen duren. Continu bleef de status op "You still need to purchase and activate your membership to join an Apple Developer Program." maar vrijdagmiddag kreeg ik al bevestigingen van mijn bestelling binnen en dat het weldra verstuurd zou worden.

Gisteren maar eens een vraag gesteld bij ze, zou binnen 24 uur beantwoord worden. Nog steeds geen reactie. Lekker :|
Als bedrijf duurt het altijd een stukje langer, maar als ik het me goed herinner was het als individu redelijk simpel. Betalen en klaar. Overigens zit de support daarvoor allemaal in Californië, dus die reactie kan daardoor wel wat vertraagd zijn.

• BikkelZ

BikkelZ

CMD+Z

Scott schreef op woensdag 12 februari 2014 @ 17:43:
[...]

Ja. In oktober volgend jaar :')
Wat in oktober?
Scott schreef op woensdag 12 februari 2014 @ 17:43:
[...]
Als bedrijf duurt het altijd een stukje langer, maar als ik het me goed herinner was het als individu redelijk simpel. Betalen en klaar. Overigens zit de support daarvoor allemaal in Californië, dus die reactie kan daardoor wel wat vertraagd zijn.
Het probleem is ook een beetje dat het vanaf het begin al vaag is. Ik kan nu nog steeds opnieuw mijn credit card gegevens opgeven om te betalen maar er schijnt wel wat in gang gezet te zijn. Als ik mijn cc gegevens invul krijg ik verder geen foutmelding of zo.

iOS developer

• Alex)
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 12-12 21:27
Megamind schreef op woensdag 12 februari 2014 @ 17:27:
Volgens mij is tapping nog niet uitgerold in Nederland, zullen ze wel te onveilig vinden :P
nieuws: NS ruilt betalingen met ov-chipkaart in voor contactloos pinnen

ING geeft al passen met NFC-chip uit, ABN AMRO heeft op proef gedaan (ik geloof rond Leiden).

We are shaping the future

• Caelorum
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 01:02
Ehhh, op de mijne zit al een tijdje een chip? Of versta jij iets anders onder chip op creditcard? Ik heb dat ding zelfs nodig, want ik moet vaak met random reader de betaling bevestigen...

• Scott

Scott

Ik ben, dus ik tweak

Dan wordt die technologie geïntroduceerd. Zo'n 15 jaar na introductie.
[...]

Het probleem is ook een beetje dat het vanaf het begin al vaag is. Ik kan nu nog steeds opnieuw mijn credit card gegevens opgeven om te betalen maar er schijnt wel wat in gang gezet te zijn. Als ik mijn cc gegevens invul krijg ik verder geen foutmelding of zo.
Ik vond het ook niet echt voor de hand liggend (voordehandliggend? voor-de-hand-liggend?). Ik geloof dat het invoeren van een Nederlandse bankrekening ook niet simpel is, dus bereid je daar maar vast op voor (als je betaalde apps wil uploaden althans).

• BikkelZ

BikkelZ

CMD+Z

Nee ik wil gewoon gratis apps uploaden voor mijn klanten, stukje service, stukje promotie van mijn toko, mooie stok achter de deur ook op het moment dat er een betalingsgeschil is. Wellicht later dat ik nog eens wat ga proberen te verkopen.

Maar een VISA kaart die je vandaag krijgt in veel landen heeft nog géén chip en is nog tot 2015-2016 geldig. Ben jij een restaurant dat een VISA logo op zijn deur zet ben je verplicht geldige VISA kaarten te accepteren maar in Nederland weigeren ze het op veel plaatsen gewoon.

Had op mijn laatste vakantie tegen het einde de neiging om gewoon te gaan eetpiraten. Toko uitzoeken met een VISA logo op de ruit, lekker eten en op het einde gaan betalen met mijn chiploze maar wereldwijd geldige VISA kaart. Houdt het restaurant zich niet aan de eisen die VISA stelt voordat je dat logo op je ruit mag plakken zitten zij verkeerd niet ik. Toedeledokie.

Was ook nergens in Europa verder een probleem.

[ Voor 7% gewijzigd door BikkelZ op 12-02-2014 18:18 ]

iOS developer

• Megamind
Migratie naar outlook.com ging best goed, alle email van m'n eigen server naar outlook.com verhuisd, kalender en contacts uit gmail en werkt best lekker.

• Firesphere

Firesphere

Yoshis before Hoshis

Apple/Samsung/Windows hate is de nieuwe Godwin.
Trust me.

• ZpAz
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 22:30
Op mijn creditcard (Rabobank, (MasterCard volgens mij)) zit eenzelfde chip als op mijn pin pas. Geen idee of ik met die chip kan betalen, nog nooit gedaan.

Claude: "Domain patterns emerge from iteration, not generation." - Tweakers Time Machine Extension | Chrome : FF

• steveman
  • Registratie: Mei 2001
  • Laatst online: 00:27

steveman

Comfortabel ten onder

ZpAz schreef op woensdag 12 februari 2014 @ 19:28:
[...]

Op mijn creditcard (Rabobank, (MasterCard volgens mij)) zit eenzelfde chip als op mijn pin pas. Geen idee of ik met die chip kan betalen, nog nooit gedaan.
Dat kan inderdaad, heb het wel eens gedaan.

Mooi moment om achter te komen dat je de pincode toch echt niet meer weet... :$

"Take the risk of thinking for yourself. Much more happiness, truth, beauty, and wisdom will come to you that way." -Christopher Hitchens | In memoriam? 🏁 ipv kruis!

• Creepy
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 19:09

Creepy

Tactical Espionage Splatterer

Ik heb al tijden een creditcard met chip?

"I had a problem, I solved it with regular expressions. Now I have two problems". That's shows a lack of appreciation for regular expressions: "I know have _star_ problems" --Kevlin Henney

• BikkelZ

BikkelZ

CMD+Z

In Nederland ja. Maar Nederlanders betalen sowieso vrijwel altijd met PIN in plaats van credit card dus daar hoef je geen VISA voor te nemen.

iOS developer

• Firesphere

Firesphere

Yoshis before Hoshis

Seems legit
Earn up to 10+ dollars a day!
Now you can earn money
just by inviting others to visit our website

1* Register Now Free

2* Get your referral link (Complete Control Panel)

3* Send it to you email list

Share it in FaceBook & Twitter

4* Earn 10$ Per Referral

Sign up bonus: $10

Minimum Payout 100$

Zal ik naar Dublin gaan? Stomme FB-bug die private messages als ongelezen blijft markeren :(

[ Voor 12% gewijzigd door Firesphere op 12-02-2014 20:38 ]

• perseas
  • Registratie: December 2013
  • Laatst online: 22:27
Ondertussen al vanaf 08:00 vanochtend aan mijn grafieken aan het sleutelen. 8)7 Tijd voor vers gemalen koffie! :9~

• Firesphere

Firesphere

Yoshis before Hoshis

perseas schreef op woensdag 12 februari 2014 @ 21:07:
Ondertussen al vanaf 08:00 vanochtend aan mijn grafieken aan het sleutelen. 8)7 Tijd voor vers gemalen koffie! :9~
Zonder koffie geen leven!

• .oisyn
  • Laatst online: 29-12 23:11

.oisyn

Moderator Devschuur®

Demotivational Speaker

BikkelZ schreef op woensdag 12 februari 2014 @ 17:09:
Onderschep ik een TAN code en heb ik je rekeningnummer ben ik binnen (voor zover ik het begrepen heb, ik heb de Postbank allang verbannen).

Beter gezegd: met een TAN code heb ik jou en jouw PC helemaal niet meer nodig.
Klopt niets van :). Met alleen een onderschepte TAN-code en rekeningnummer heb je helemaal niets. Je moet beschikken over gebruikersnaam+wachtwoord zodat je in kunt loggen, en per batch overschrijvingen wordt er een unieke TAN-code naar je ge-SMSt. Wil je dus zelf overschrijvingen kunnen doen dan heb je inloggegevens nodig en daarnaast moet je in staat zijn TAN-codes te onderscheppen. Met een TAN-code die al gebruikt is kun je niets.

Give a man a game and he'll have fun for a day. Teach a man to make games and he'll never have fun again.

• perseas
Dat zeer zeker! :+ Het houdt mij al jaren op de been! :D

• perseas
.oisyn schreef op woensdag 12 februari 2014 @ 21:14:
[...]

Klopt niets van :). Met alleen een onderschepte TAN-code en rekeningnummer heb je helemaal niets. Je moet beschikken over gebruikersnaam+wachtwoord zodat je in kunt loggen, en per batch overschrijvingen wordt er een unieke TAN-code naar je ge-SMSt. Wil je dus zelf overschrijvingen kunnen doen dan heb je inloggegevens nodig en daarnaast moet je in staat zijn TAN-codes te onderscheppen. Met een TAN-code die al gebruikt is kun je niets.
Eerder maakten sommige mensen gebruik van TAN-codes die ze op papier toegezonden kregen, worden deze TAN-codes dan van te voren gegenereerd? Ik mag aannemen dat deze (deels) aan de hand van je inloggegevens worden gegenereerd. :?

• F.West98
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 18:33

F.West98

Alweer 17 jaar hier

Je kan ook nog met papieren lijsten doen, maar dan krijg je ook een willekeurig volgnummer (0 tm 100, 100 tm 200, enz) die correspondeert met een code op jouw papier.
De SMS-codes zijn volgens mij echt random.

2x ViewSonic VP-27885K | R9 7950X | 128GB RAM | 980 Pro 2TB x2 | RTX2070 Super
.oisyn: Windows is net zo slecht in commandline als Linux in GUI

• RobertMe
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 23:41
Het lijkt mij dat ze in beide gevallen niet random zijn. Ik heb me wat verdiept in "one-time password", en ga dat binnenkort inzetten, ik neem aan dat die random readers/TAN codes/... op eenzelfde manier werken. Er zal ergens een secret zijn/bepaald worden en op basis daarvan wordt samen met andere gegevens (tijd bv, maar bij Rabobank met signeren zullen dat ook de overige ingegeven nummers zijn) de code gegenereerd. Dit moet ook wel via een vast algoritme gebeuren, want als je bij Rabobank gaat inloggen met de random reader heb je helemaal geen input vanaf de website, dus op basis van rekeningnummer (+ eventueel het pasnummer wat je tegenwoordig ook moet opgeven) zullen ze dan kunnen controleren of die code wat je invult valide is. Daarin zal dan waarschijnlijk ook de tijd verwerkt zitten omdat dat de enige andere waarde is die zowel bij de bank als de reader bekend zijn.

• BikkelZ

BikkelZ

CMD+Z

.oisyn schreef op woensdag 12 februari 2014 @ 21:14:
[...]

Dus alleen als je de telefoon hebt of de SMSjes weet te onderscheppen dan kun je wat?

iOS developer

• F.West98
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 18:33

F.West98

Alweer 17 jaar hier

En als je de inloggegevens ook nog weet. Dan kan je wat :)

2x ViewSonic VP-27885K | R9 7950X | 128GB RAM | 980 Pro 2TB x2 | RTX2070 Super
.oisyn: Windows is net zo slecht in commandline als Linux in GUI

• Douweegbertje
  • Registratie: Mei 2008
  • Laatst online: 29-12 18:27

Douweegbertje

Wat kinderachtig.. godverdomme

Het makkelijkste is om de website te 'spoofen'. Gewoon een ander rekening nummer invoeren, met het zelfde bedrag. Natuurlijk doe je dit dan alleen als het bedrag bijvoorbeeld > 150,- Uiteindelijk ziet de gebruiker dan letterlijk niets. Vervolgens 'spoof' je ook nog eens die betaling, alsof het net lijkt dat je hem hebt betaalt en dan kun je hopen dat ze nog een paar x wat overmaken.

• Patriot
  • Laatst online: 14:32

Patriot

Fulltime #whatpulsert

Douweegbertje schreef op woensdag 12 februari 2014 @ 22:23:
Het makkelijkste is om de website te 'spoofen'. Gewoon een ander rekening nummer invoeren, met het zelfde bedrag. Natuurlijk doe je dit dan alleen als het bedrag bijvoorbeeld > 150,- Uiteindelijk ziet de gebruiker dan letterlijk niets. Vervolgens 'spoof' je ook nog eens die betaling, alsof het net lijkt dat je hem hebt betaalt en dan kun je hopen dat ze nog een paar x wat overmaken.
Tegen die relatief passieve methode is eigenlijk geen enkele 2-step authentication bestand. Bij het versturen van een TAN via SMS krijg je (bij de ING iig) dan nog een bedrag toegestuurd, dus ben je daar aan gebonden, maar uiteindelijk is zowel de persoon die een TAN moet invullen net zo goed geld kwijt als de persoon die een random reader gebruikt (hooguit minder).

• Megamind
Het gevaarlijkste is dan nog DNS hacks op routers van consumenten zoals paar dagen geleden in het nieuws was.

• Firesphere

Firesphere

Yoshis before Hoshis

Megamind schreef op woensdag 12 februari 2014 @ 23:39:
Het gevaarlijkste is dan nog DNS hacks op routers van consumenten zoals paar dagen geleden in het nieuws was.
* Firesphere fluit onschuldig
Da's helemaal niet iets wat ik heb aangedragen als nieuws ofzo :P

• Patriot
  • Laatst online: 14:32

Patriot

Fulltime #whatpulsert

Mja, of je de gebruiker nou naar een phising website leidt met behulp van een DNS hack of malware op de PC maakt niet zo gek veel uit natuurlijk.

• Firesphere

Firesphere

Yoshis before Hoshis

Een drive-by of een DNS-hack zijn denk ik evenveel moeite om op te zetten.
Het resultaat kan variereren, zie de AVM "faal" qua externe beveiliging op telefonie. If it happens, the shit is on.

• StM
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 20:58

StM

Waar blijft de koffie :(

• hylke94
  • Registratie: Maart 2012
  • Laatst online: 23-09 16:26
Kheb net m'n eerste bakkie leeg :)

Jij ook een bakkie?

• StM
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 20:58

StM

Graag!

• Firesphere

Firesphere

Yoshis before Hoshis

ja, koffie.
Mogguh :(

Verwijderd

Ik vroeg het me ook af zojuist... Heb wel een bekertje met "iets zwarts" hier, maar naar koffie smaakt het niet. Smaakt echt slechter dan normaal, en aangezien het al machinekoffie is lag die lat al niet erg hoog.. :N
Niet zo boos joh. :/

[ Voor 19% gewijzigd door Verwijderd op 13-02-2014 09:03 ]

• Douweegbertje

Douweegbertje

Patriot schreef op woensdag 12 februari 2014 @ 23:41:
Mja, of je de gebruiker nou naar een phising website leidt met behulp van een DNS hack of malware op de PC maakt niet zo gek veel uit natuurlijk.
True, behalve dat het makkelijker is om een DNS "hack" uit te voeren op heeel veel mensen. Standaard logins op routers en voila. Als ik een schatting moet doen, kun je denk ik 3% van heel NL zo 'gratis pakken'. (best veel dus).

• Hydra

Verwijderd

Ze betalen hier enkele honderden euro's per maand aan internetverbinding... Dan zou je toch wel wat verwachten, beetje snelheid bijvoorbeeld. Maar helaas:
Afbeeldingslocatie: http://www.speedtest.net/result/3303151467.png

7(8)7

• Hydra
Denk om je hart Firesphere :P

• Chris7
  • Registratie: Maart 2011
  • Niet online
Op de dag dat Firesphere met een :) begint weten we dat het einde van de wereld nabij is, dan neemt hij blijkbaar niet eens meer de moeite om boos te worden.

Overigens niet dat ik vrolijk wordt van opstaan op een doordeweekse dag :-( .

Verwijderd

Verwijderd schreef op donderdag 13 februari 2014 @ 09:39:
Ze betalen hier enkele honderden euro's per maand aan internetverbinding... Dan zou je toch wel wat verwachten, beetje snelheid bijvoorbeeld. Maar helaas:
[afbeelding]

7(8)7
Binnen enkele jaren is er overal 4G/5G, dan hebben we geen internetverbindingen meer nodig :)

• Chris7
  • Registratie: Maart 2011
  • Niet online
Verwijderd schreef op donderdag 13 februari 2014 @ 09:39:
[afbeelding]

7(8)7
Ik studeer in Leiden en daar is het netwerk wel íetsje beter :P
Afbeeldingslocatie: http://www.speedtest.net/result/3270049156.png

Verwijderd

Verwijderd schreef op donderdag 13 februari 2014 @ 09:43:
[...]

Binnen enkele jaren is er overal 4G/5G, dan hebben we geen internetverbindingen meer nodig :)
Nu is m'n 3G zelfs al sneller! _O- Probleem is alleen dat een paar gig downloaden via m'n 3G niet echt een succes gaat worden... Het is sneller om naar huis te rijden, het te downloaden, half uurtje te gamen en terug naar kantoor rijden. :+

• wouterwouter2
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 23-09-2021
Verwijderd schreef op donderdag 13 februari 2014 @ 09:46:
[...]

Nu is m'n 3G zelfs al sneller! _O- Probleem is alleen dat een paar gig downloaden via m'n 3G niet echt een succes gaat worden... Het is sneller om naar huis te rijden, het te downloaden, half uurtje te gamen en terug naar kantoor rijden. :+
Wat let je?

• Acid_Burn
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 23-12 17:15

Acid_Burn

uhuh

Verwijderd schreef op donderdag 13 februari 2014 @ 09:43:
[...]

Als je geen internetverbinding hebt, dan kom je niet op internet.
Of die nou via dsl/coax/4g/5g verloopt, een internetverbinding heb je wel nodig ;)

Behold onze zakelijke aansluiting:
Afbeeldingslocatie: http://www.speedtest.net/result/3287121437.png
*O* KPN Officedsl *O*

[ Voor 14% gewijzigd door Acid_Burn op 13-02-2014 09:52 ]

Glass Eye Photography | Zelfbouw wireless fightstick | Mijn puzzel site

• Firesphere

Firesphere

Yoshis before Hoshis

Chris7 schreef op donderdag 13 februari 2014 @ 09:41:
[...]

Op de dag dat Firesphere met een :) begint weten we dat het einde van de wereld nabij is, dan neemt hij blijkbaar niet eens meer de moeite om boos te worden.
Inderdaad. Alles is kut. :(

• perseas
Behalve koffie! :D

• Firesphere

Firesphere

Yoshis before Hoshis

Behalve koffie.

Verwijderd

Dat kost me benzine. Nu kost het me alleen wat tijd, terwijl klok gewoon doorloopt. :+

• TheK1ng
  • Registratie: Juni 2013
  • Laatst online: 10-01-2022
Bij ons op school is de verbinding wel oke :)
Afbeeldingslocatie: http://www.speedtest.net/result/3303180190.png

Ik lees trouwens al een paar dagen mee in dit topic, maar eens wat te posten : 8)7
Koffie hebben we hier op school dan weer niet. :-(. Hopelijk is dat volgend jaar op de uni beter O-)

• Firesphere

Firesphere

Yoshis before Hoshis

TheK1ng schreef op donderdag 13 februari 2014 @ 10:01:
Koffie hebben we hier op school dan weer niet. :-(. Hopelijk is dat volgend jaar op de uni beter O-)
Geen koffie?

Ik zou direct gaan staken.

• Nivali
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 19:10
Ook ik lees hier al een tijdje mee. Heerlijk 8mbit ADSL lijntje hier in de polder.
Download snelheid maakt me niet zoveel uit, de NAS draait 24/7 maar het uploaden is erg irritant.
Afbeeldingslocatie: http://www.speedtest.net/result/3303190935.png

• D-Raven
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 16-10 10:47
lol. die KPN verbinding.. Werk je bij KPN, heb je alsnog een kut verbinding. :D

Komt overigens nog vrij vaak voor, dat een bedrijf zoveel geld betaald voor een kut verbinding, dat ze gewoon goedkoper uit zijn als ze een ziggo modem bestellen.

• GateKeaper
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 05-08 21:46

GateKeaper

#1 Procastinator

Chris7 schreef op donderdag 13 februari 2014 @ 09:44:
[...]
Ik studeer in Leiden en daar is het netwerk wel íetsje beter :P
[afbeelding]
Geef mij thuis ook zo'n aansluiting. _/-\o_

Verwijderd

D-Raven schreef op donderdag 13 februari 2014 @ 10:05:
lol. die KPN verbinding.. Werk je bij KPN, heb je alsnog een kut verbinding. :D

Komt overigens nog vrij vaak voor, dat een bedrijf zoveel geld betaald voor een kut verbinding, dat ze gewoon goedkoper uit zijn als ze een ziggo modem bestellen.
Maar dan heb je geen SLA-verbinding. :+

• TheK1ng
Koffie kun je halen bij de kantine als je wilt, 1,50 voor een kopje, nee daar pas ik voor.

• GateKeaper
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 05-08 21:46

GateKeaper

#1 Procastinator

Verwijderd schreef op donderdag 13 februari 2014 @ 10:07:
[...]

Maar dan heb je geen SLA-verbinding. :+
Internet voor vegetariërs?

(Hoorde laatst iemand over vegetarische brocolli.) 8)7

[ Voor 3% gewijzigd door GateKeaper op 13-02-2014 10:08 ]

Verwijderd

TheK1ng schreef op donderdag 13 februari 2014 @ 10:07:
Koffie kun je halen bij de kantine als je wilt, 1,50 voor een kopje, nee daar pas ik voor.
Dat is wel redelijk prijzig ja. Heb je dan wel vers gemalen koffie?
Zoiets ja. SLA met 8 uur responsetijd tijdens kantooruren. Daar betaal je dan ~300 euro per maand voor. En dan heb je ook nog eens maar 6/6 mbit. _O-

[ Voor 36% gewijzigd door Verwijderd op 13-02-2014 10:13 ]

• TheK1ng
Ik gok dat het een paar weken in de fabriek wel vers gemalen was, thuis heb ik wel vers gemalen koffie, dan dus daar maar :P

• HuHu
  • Registratie: Maart 2005
  • Niet online
Members only:
Alleen zichtbaar voor ingelogde gebruikers. Inloggen

Hmmm... niet slecht :)

[ Voor 8% gewijzigd door HuHu op 13-02-2014 10:18 ]

• Skobes
  • Registratie: Oktober 2011
  • Laatst online: 30-12 08:39
Afbeeldingslocatie: http://www.speedtest.net/result/3303203881.png
Dit is bij m'n stagebedrijf, wat een snelheid :o

Verwijderd

Down: 29.78
Up: 4.71
-O-

[ Voor 84% gewijzigd door Verwijderd op 13-02-2014 10:18 ]

• Firesphere

Firesphere

Yoshis before Hoshis

Zijn we alweer bij de speedtest-iteratie van de devschuur? Wat vliegt de tijd toch.
Straks is PHP alweer kut! :+

• HuHu
  • Niet online
Nee... eerst nog het gebruik van Nederlands- of Engelstalig benamingen in code.

[ Voor 3% gewijzigd door HuHu op 13-02-2014 10:17 ]

• Korben
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 14-11 13:15

Korben

() => {};

Firesphere schreef op donderdag 13 februari 2014 @ 10:16:
Zijn we alweer bij de speedtest-iteratie van de devschuur? Wat vliegt de tijd toch.
Straks is PHP alweer kut! :+
PHP was kut, is kut en zal kut zijn. Daar zijn geen iteraties voor nodig. :z

.oisyn: Échte programmeurs haten PHP met een passie. Ben jij soms geen echte programmeur?

• Douweegbertje

Douweegbertje

Afbeeldingslocatie: http://www.speedtest.net/result/3303213282.png
1 van de 2 lijnen. Beide horen 100/100 te zijn :+

• .oisyn

.oisyn

Moderator Devschuur®

Demotivational Speaker

Afbeeldingslocatie: http://www.speedtest.net/result/3303215992.png

Give a man a game and he'll have fun for a day. Teach a man to make games and he'll never have fun again.

• Stigandr
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 23:11
Mijn bijdrage aan deze 'discussie' ;)

Afbeeldingslocatie: http://www.speedtest.net/result/3303216998.png

• HuHu
  • Niet online
Douweegbertje schreef op donderdag 13 februari 2014 @ 10:19:
[afbeelding]
1 van de 2 lijnen. Beide horen 100/100 te zijn :+
Toch netjes, 94% van wat het hoort te zijn. Ik haal nog geen eens 70% ;( ;)

• Firesphere

Firesphere

Yoshis before Hoshis

Korben schreef op donderdag 13 februari 2014 @ 10:18:
[...]

PHP was kut, is kut en zal kut zijn. Daar zijn geen iteraties voor nodig. :z
Maar de discussie is onderdeel van de lifecycle van de devschuur :P

• Intru
  • Laatst online: 14-12 20:37
Afbeeldingslocatie: http://www.speedtest.net/result/3303221658.png

We betalen voor 5 mbit...

Verwijderd

Binnenkort zal alles anders zijn. Dan leggen ze glasvezel aan! Eindelijk 10/10 mbit. :Y

• .oisyn

.oisyn

Moderator Devschuur®

Demotivational Speaker

10 mbit? :X

• TheK1ng
10 mbit met glasvezel? :?

Verwijderd

Ja. De 100mbit verbinding was niet goed genoeg, want er moet natuurlijk wel SLA op zitten. Dus het wordt 10mbit voor een kleine 400 euro per maand. _O-

• hylke94
@stage:

Afbeeldingslocatie: http://www.speedtest.net/result/3303239218.png

• Firesphere

Firesphere

Yoshis before Hoshis

Verwijderd schreef op donderdag 13 februari 2014 @ 10:34:
[...]

Ja. De 100mbit verbinding was niet goed genoeg, want er moet natuurlijk wel SLA op zitten. Dus het wordt 10mbit voor een kleine 400 euro per maand. _O-
Bizar is dat, een "simpele" consumentenverbinding is meestal stabiel genoeg, helemaal als je dan ook nog een fallback gebruikt.

• .oisyn

.oisyn

Moderator Devschuur®

Demotivational Speaker

En dat is wegens ervaringen of omdat een een of andere beheerder in zijn hoofd heeft gehaald dat SLA toch wel de shit is?

Verwijderd

Firesphere schreef op donderdag 13 februari 2014 @ 10:35:
[...]

Bizar is dat, een "simpele" consumentenverbinding is meestal stabiel genoeg, helemaal als je dan ook nog een fallback gebruikt.
Dat heb ik ook al aangegeven, als je desnoods 2 "simpele" verbindingen neemt… Maar dat is toch echt niet goed genoeg. Het gaat notabene om een simpel kantoor met +/- 10 mensen, die als het moeten ook wel een uurtje zonder internet kunnen…
.oisyn schreef op donderdag 13 februari 2014 @ 10:36:
En dat is wegens ervaringen of omdat een een of andere beheerder in zijn hoofd heeft gehaald dat SLA toch wel de shit is?
Door de systeembeheerder die dat in z'n hoofd heeft... Zelfde systeembeheerder die de productie MySQL-bak in DMZ wou zetten zodat de VPS er bij kon. :o

• Waster
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 14-04 17:49
Zijn SLA's zo duur? Dan kun je net zo goed een glasvezel + kabel + ADSL verbinding nemen. Dan heb je het risico toch ook gespreid?

• Alex)
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 12-12 21:27
Members only:
Alleen zichtbaar voor ingelogde gebruikers. Inloggen

We are shaping the future

• sig69
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 29-12 21:37
Verwijderd schreef op donderdag 13 februari 2014 @ 10:34:
[...]

Echt bizar wat een geld. Neem dan inderdaad gewoon twee consumentenlijnen. Bijvoorbeeld:
Afbeeldingslocatie: http://www.speedtest.net/result/3303251919.png
Voor 25 euro per maand (binnenkort naar 60/60). En dan een adsl lijn als backup ofzo. Zou ruim 300 euro per maand schelen. Maar goed het is zakelijk, en dan lijkt het soms alsof het niet uitmaakt als dingen veel te duur zijn want "het is zakelijk" :X

Roomba E5 te koop

Verwijderd

sig69 schreef op donderdag 13 februari 2014 @ 10:48:
[...]

Echt bizar wat een geld. Neem dan inderdaad gewoon twee consumentenlijnen. Bijvoorbeeld:
[afbeelding]
Voor 25 euro per maand (binnenkort naar 60/60). En dan een adsl lijn als backup ofzo. Zou ruim 300 euro per maand schelen. Maar goed het is zakelijk, en dan lijkt het soms alsof het niet uitmaakt als dingen veel te duur zijn want "het is zakelijk" :X
Nou maakt het mij niet zo gek veel uit hoe veel ze er voor betalen, al betalen ze 2k per maand… Maar zorg dan wel dat je minstens een fatsoenlijke verbinding hebt. Die 6 of 10 mbit is écht niet meer van deze tijd. :N

• azerty
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 21:22
Nu op kot:

Afbeeldingslocatie: http://www.speedtest.net/result/3303264571.png

Niet slecht, want we betalen voor 30Mbps down en 2.5Mbps up :)

Edit: ISP klopt wel niet, het is een Snow pakket dat we hebben :p

[ Voor 19% gewijzigd door azerty op 13-02-2014 10:52 ]

Verwijderd

Gekke Japanse vertaling van wat puntjes: Google Translate, klik op luisteren. :Y

• Swedish Clown
  • Registratie: November 2010
  • Laatst online: 10-04 22:41

Swedish Clown

Erlang <3

Mwah hier op kantoor heb ik weinig te klagen als ik het vergelijk met de rest hier...

Afbeeldingslocatie: http://www.speedtest.net/result/3303274311.png

[ Voor 28% gewijzigd door Swedish Clown op 13-02-2014 10:58 . Reden: Plaatje vergeten ]

Always looking for developers wanting to work with Erlang.

• hylke94
Verwijderd schreef op donderdag 13 februari 2014 @ 10:57:
Gekke Japanse vertaling van wat puntjes: Google Translate, klik op luisteren. :Y
XD, niks te doen ofso?

Verwijderd

Wachten op een download! :+

• D-Raven
  • Laatst online: 16-10 10:47
Verwijderd schreef op donderdag 13 februari 2014 @ 10:08:

Zoiets ja. SLA met 8 uur responsetijd tijdens kantooruren. Daar betaal je dan ~300 euro per maand voor. En dan heb je ook nog eens maar 6/6 mbit. _O-
Responsetijden SLA op een internet verbinding is sowiezo achterlijk. Je lijn moet gewoon werken :P

Daarnaast zijn SLA's alleen interesant in het geval dat je bv ook je VOIP hebt ipv klassiek telefonie. Als je er dan voor langere tijd uitligt dan heb je als bedrijf zijnde een SLA waarmee je je provider om de oren kunt slaan.
Vanwege financiele vergoedingen enzo.
HuHu schreef op donderdag 13 februari 2014 @ 10:17:
Nee... eerst nog het gebruik van Nederlands- of Engelstalig benamingen in code.
Nee joh, de discussie omtrent het var keyword moet eerst weer opnieuw gevoerd worden :+

• Intru
  • Laatst online: 14-12 20:37
D-Raven schreef op donderdag 13 februari 2014 @ 11:04:

Daarnaast zijn SLA's alleen interesant in het geval dat je bv ook je VOIP hebt ipv klassiek telefonie. Als je er dan voor langere tijd uitligt dan heb je als bedrijf zijnde een SLA waarmee je je provider om de oren kunt slaan.
Vanwege financiele vergoedingen enzo.
Ik denk dat zelfs dan 1 (of wellicht 2) backuplijnen een interessantere oplossing is.

• SuperSjoerd
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 29-12 12:33
Intru schreef op donderdag 13 februari 2014 @ 11:06:
[...]

Ik denk dat zelfs dan 1 (of wellicht 2) backuplijnen een interessantere oplossing is.
Dat zelfde idee heb ik ook. De providers rekenen een gigantisch bedrag per maand en dan is het nog niet binnen x aantal minuten opgelost wanneer je verbinding weg valt. Bijvoorbeeld een glasvezel verbinding en een asdl back-up lijntje is vele malen goedkoper en dan heb je hoogst waarschijnlijk ook nog hogere snelheden.

[ Voor 3% gewijzigd door SuperSjoerd op 13-02-2014 11:09 ]

Intel Core I7 3770 | 16GB DDR3 | Asus P8P67 | 16TB Random HDD's | 265GB Samsung 830 | HD7970

Pagina: 1 ... 53 ... 116 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
* zoals jullie weten gaan we tegenwoordig naar een nieuwe iteratie bij ~10k posts. 1 april (en dat is geen grap) gaan we over op het nieuwe deel! *

Dit topic is niet de plaats om te lopen helpdesken. De Coffee Corner is primair bedoeld als uitlaatklep voor iedereen in de Devschuur® en niet als vraagbaak.