Er zit wel degelijk in verschil in uitspraak tussen deze woorden en deze is wel degelijk op te maken uit de schrijfwijze. Dat nederlanders die vaak niet uit kunnen spreken, is meer een probleem van de manier van onderwijs waar de nadruk vooral ligt op horen en schrijven.incaz schreef op dinsdag 11 februari 2014 @ 09:49:
[...]
De spelling in het Nederlands is 100 keer logischer dan in het Engels. In het Nederlands is er verband tussen wat de uitspraak en de spelling, in het Engels vrijwel niet.
(taught, thought, through, tough, although, - I rest my case)
Hij zegt ook dat er verschil is in uitspraak, maar dat er geen verband is tussen schrijfwijze en uitspraak.Gropah schreef op dinsdag 11 februari 2014 @ 09:55:
[...]
Er zit wel degelijk in verschil in uitspraak tussen deze woorden en deze is wel degelijk op te maken uit de schrijfwijze. Dat nederlanders die vaak niet uit kunnen spreken, is meer een probleem van de manier van onderwijs waar de nadruk vooral ligt op horen en schrijven.
.oisyn: Échte programmeurs haten PHP met een passie. Ben jij soms geen echte programmeur?
Korben schreef op dinsdag 11 februari 2014 @ 09:56:
[...]
Hij zegt ook dat er verschil is in uitspraak, maar dat er geen verband is tussen schrijfwijze en uitspraak.
Gropah schreef op dinsdag 11 februari 2014 @ 09:55:
[...]
Er zit wel degelijk in verschil in uitspraak tussen deze woorden en deze is wel degelijk op te maken uit de schrijfwijze. Dat nederlanders die vaak niet uit kunnen spreken, is meer een probleem van de manier van onderwijs waar de nadruk vooral ligt op horen en schrijven.
Ja, door gewoon ieder woord uit je kop te leren. Er zitten geen regels achter en in zoverre die er wel zijn, zijn er minstens net zo veel uitzonderingen....
Dat geldt net zo goed voor Nederlands. Ik loop en heb geloopt, ik zwem en heb gezwemt? Oh, gezwommen. Elke taal heeft onregelmatigheden.StM schreef op dinsdag 11 februari 2014 @ 10:02:
Ja, door gewoon ieder woord uit je kop te leren. Er zitten geen regels achter en in zoverre die er wel zijn, zijn er minstens net zo veel uitzonderingen....
Edit:
Tering. Gesloten topics bekijken is een guilty pleasure van me, leedvermaak. Ene "ingridsede" had er twee op zijn/haar naam. Ik google Ingrid Sede ff -> facebook -> need eyebleach!
[ Voor 19% gewijzigd door Hydra op 11-02-2014 10:07 ]
https://niels.nu
Dat begint pas echt goed op te vallen als je kinderen hebt.
Die zeggen vaak dingen en dan besef je je ineens dat het eigenlijk heel logisch is waarom ze bepaalde fouten maken.
Die zeggen vaak dingen en dan besef je je ineens dat het eigenlijk heel logisch is waarom ze bepaalde fouten maken.
Lekker op de bank
Grappig dat je dat zegt. Dat "gezwemt" komt dus van mijn dochtertje van 2ZaZ schreef op dinsdag 11 februari 2014 @ 10:07:
Dat begint pas echt goed op te vallen als je kinderen hebt.
Dat heeft Engels uiteraard ook, maar die zijn (voor mij iig) het probleem niet. Het wordt een heel stuk vervelender als dingen als dingen als de uitspraak van {woord} en {woord}{suffix} significant verschillen waardoor woorden een compleet andere betekening krijgen.
Maar goed ik heb voor het Nederlands ook van vrijwel ieder woord uit m'n kop moeten leren of het nu de of het is. Ik ken Nederlands inmiddels op een 'redelijk' werkbaar niveau (goed zal ik er nooit in worden), maar Engels is voorlopig nog echt dramatisch.
Maar goed ik heb voor het Nederlands ook van vrijwel ieder woord uit m'n kop moeten leren of het nu de of het is. Ik ken Nederlands inmiddels op een 'redelijk' werkbaar niveau (goed zal ik er nooit in worden), maar Engels is voorlopig nog echt dramatisch.
Daarom heten ze in het Nederlands ook onregelmatige werkwoordenHydra schreef op dinsdag 11 februari 2014 @ 10:04:
[...]
Dat geldt net zo goed voor Nederlands. Ik loop en heb geloopt, ik zwem en heb gezwemt? Oh, gezwommen. Elke taal heeft onregelmatigheden.
[ Voor 13% gewijzigd door wouterwouter2 op 11-02-2014 10:11 ]
No shit sherlockwouterwouter2 schreef op dinsdag 11 februari 2014 @ 10:09:
Daarom heten ze in het Nederlands ook onregelmatige werkwoorden
Een collega van mij spreekt echt steenkolen engels. iedere keer als hij aan de telefoon engels moet praten zit ik met gekromde tenen te luisteren 
Van het niveau: "I jump on the plane now he!" (voor de mensen die de reclame kennen)
Van het niveau: "I jump on the plane now he!" (voor de mensen die de reclame kennen)
Spring is in the air.
?! doe het zelluf jóh!
?! doe het zelluf jóh!
Hmmm, misschien zijn de voorbeelden niet sterk maar Engels heeft nogal een reputatie als het komt op schijnbare(!) willekeur in de spelling:Gropah schreef op dinsdag 11 februari 2014 @ 09:55:
[...]
Het is natuurlijk allemaal verklaarbaar door de vrij unieke ontwikkeling van de taal maar als je Engels logisch vindt dan beheers je het gewoon nietIn most other languages, these relationships are regular enough to be called rules. In standard English spelling, however, nearly every sound can be spelled in more than one way, and most spellings and all letters can be pronounced in more than one way and often in many different ways.
Nederlands is wat dat betreft een slag logischer. Romaanse talen doen het natuurlijk veel beter (geef me een willekeurig Spaans of Italiaans woord en ik spreek het zonder problemen uit), dat zal vast iets te maken hebben met een verband tussen het Latijnse alfabet en Romaanse talen
Look, runners deal in discomfort. After you get past a certain point, that’s all there really is. There is no finesse here.
GelulGropah schreef op dinsdag 11 februari 2014 @ 09:55:
[...]
Er zit wel degelijk in verschil in uitspraak tussen deze woorden en deze is wel degelijk op te maken uit de schrijfwijze.
Dearest creature in creation,
Study English pronunciation.
I will teach you in my verse
Sounds like corpse, corps, horse, and worse.
I will keep you, Suzy, busy,
Make your head with heat grow dizzy.
Tear in eye, your dress will tear.
So shall I! Oh hear my prayer.
Just compare heart, beard, and heard,
Dies and diet, lord and word,
Sword and sward, retain and Britain.
(Mind the latter, how it’s written.)
Now I surely will not plague you
With such words as plaque and ague.
But be careful how you speak:
Say break and steak, but bleak and streak;
Cloven, oven, how and low,
Script, receipt, show, poem, and toe.
Hear me say, devoid of trickery,
Daughter, laughter, and Terpsichore,
Typhoid, measles, topsails, aisles,
Exiles, similes, and reviles;
Scholar, vicar, and cigar,
Solar, mica, war and far;
One, anemone, Balmoral,
Kitchen, lichen, laundry, laurel;
Gertrude, German, wind and mind,
Scene, Melpomene, mankind.
Billet does not rhyme with ballet,
Bouquet, wallet, mallet, chalet.
Blood and flood are not like food,
Nor is mould like should and would.
Viscous, viscount, load and broad,
Toward, to forward, to reward.
And your pronunciation’s OK
When you correctly say croquet,
Rounded, wounded, grieve and sieve,
Friend and fiend, alive and live.
Ivy, privy, famous; clamour
And enamour rhyme with hammer.
River, rival, tomb, bomb, comb,
Doll and roll and some and home.
Stranger does not rhyme with anger,
Neither does devour with clangour.
Souls but foul, haunt but aunt,
Font, front, wont, want, grand, and grant,
Shoes, goes, does. Now first say finger,
And then singer, ginger, linger,
Real, zeal, mauve, gauze, gouge and gauge,
Marriage, foliage, mirage, and age.
Query does not rhyme with very,
Nor does fury sound like bury.
Dost, lost, post and doth, cloth, loth.
Job, nob, bosom, transom, oath.
Though the differences seem little,
We say actual but victual.
Refer does not rhyme with deafer.
Fe0ffer does, and zephyr, heifer.
Mint, pint, senate and sedate;
Dull, bull, and George ate late.
Scenic, Arabic, Pacific,
Science, conscience, scientific.
Liberty, library, heave and heaven,
Rachel, ache, moustache, eleven.
We say hallowed, but allowed,
People, leopard, towed, but vowed.
Mark the differences, moreover,
Between mover, cover, clover;
Leeches, breeches, wise, precise,
Chalice, but police and lice;
Camel, constable, unstable,
Principle, disciple, label.
Petal, panel, and canal,
Wait, surprise, plait, promise, pal.
Worm and storm, chaise, chaos, chair,
Senator, spectator, mayor.
Tour, but our and succour, four.
Gas, alas, and Arkansas.
Sea, idea, Korea, area,
Psalm, Maria, but malaria.
Youth, south, southern, cleanse and clean.
Doctrine, turpentine, marine.
Compare alien with Italian,
Dandelion and battalion.
Sally with ally, yea, ye,
Eye, I, ay, aye, whey, and key.
Say aver, but ever, fever,
Neither, leisure, skein, deceiver.
Heron, granary, canary.
Crevice and device and aerie.
Face, but preface, not efface.
Phlegm, phlegmatic, ass, glass, bass.
Large, but target, gin, give, verging,
Ought, out, joust and scour, scourging.
Ear, but earn and wear and tear
Do not rhyme with here but ere.
Seven is right, but so is even,
Hyphen, roughen, nephew Stephen,
Monkey, donkey, Turk and jerk,
Ask, grasp, wasp, and cork and work.
Pronunciation (think of Psyche!)
Is a paling stout and spikey?
Won’t it make you lose your wits,
Writing groats and saying grits?
It’s a dark abyss or tunnel:
Strewn with stones, stowed, solace, gunwale,
Islington and Isle of Wight,
Housewife, verdict and indict.
Finally, which rhymes with enough,
Though, through, plough, or dough, or cough?
Hiccough has the sound of cup.
My advice is to give up!!!
Give a man a game and he'll have fun for a day. Teach a man to make games and he'll never have fun again.
Mwah, heb het wel meegemaakt ja
Ik denk dat ik oud ben ofzo: Op het moment dat je kinderen hebt veranderen er dingen
Somniferous whisperings of scarlet fields. Sleep calling me and in my dreams i wander. My reality is abandoned (I traverse afar). Not a care if I never everwake.
Heuj .oisyn, gister de PS4 versie van Tomb Raider gespeeld. Knap gedaan enzo, ziet er tof uit, petje af.
Maar welke lamlul creatieveling bij Nixxes heeft bedacht om gesproken text zowel uit de main audio output als door de controller te laten spelen?! Alsof er iemand in een put staat te praten!
Maar welke lamlul creatieveling bij Nixxes heeft bedacht om gesproken text zowel uit de main audio output als door de controller te laten spelen?! Alsof er iemand in een put staat te praten!
[ Voor 3% gewijzigd door EddoH op 11-02-2014 11:03 ]
Mwoa. Mijn uitgaansgedrag e.d. is meer beinvloed door mijn leeftijd en mijn omgeving (vrienden) dan het krijgen van kinderen an sich. Maar dat je hoe dan ook iedere ochtend om 7-8 uur wakker wordt heeft wel invloed op het "ga ik nu naar huis of ga ik echt naar de klote"-beslismomentfarlane schreef op dinsdag 11 februari 2014 @ 10:33:
Mwah, heb het wel meegemaakt ja
Ik denk dat ik oud ben ofzo: Op het moment dat je kinderen hebt veranderen er dingenHerkenbaar?
Dat is toch handig, dan kan je ook in een andere ruimte dan waar je speakers/TV staan spelenEddoH schreef op dinsdag 11 februari 2014 @ 10:33:
Heuj .oisyn, gister de PS4 versie van Tomb Raider gespeeld. Knap gedaan enzo, ziet er tof uit, petje af.
Maar welke lamlul bij Nixxes heeft bedacht om gesproken text zowel uit de main audio output als door de controller te laten spelen?! Alsof er iemand in een put staat te praten!
Tast toe jongens
Aha, jij heet Britt! Nu weten we ook jouw echte naam
Gefeliciteerd
The #1 programmer excuse for legitimately slacking off: "My code's compiling"
Firesphere: Sommige mensen verdienen gewoon een High Five. In the Face. With a chair.
Klopt, maar leeftijd en kinderen zijn dan ook op een bepaalde manier gekoppeld.Hydra schreef op dinsdag 11 februari 2014 @ 10:35:
Mwoa. Mijn uitgaansgedrag e.d. is meer beinvloed door mijn leeftijd en mijn omgeving (vrienden) dan het krijgen van kinderen an sich. Maar dat je hoe dan ook iedere ochtend om 7-8 uur wakker wordt heeft wel invloed op het "ga ik nu naar huis of ga ik echt naar de klote"-beslismoment
Haha, wonderbaarlijk eigenlijk hoe (logisch) het menselijk brein werkt: Mijn kinderen hadden/hebben precies hetzelfde.Grappig dat je dat zegt. Dat "gezwemt" komt dus van mijn dochtertje van 2
Somniferous whisperings of scarlet fields. Sleep calling me and in my dreams i wander. My reality is abandoned (I traverse afar). Not a care if I never everwake.
Gefeliciteerd Britt, met je 6e verjaardag.
“The best way to get the right answer on the Internet is not to ask a question, it's to post the wrong answer.”
QA Engineer walks into a bar. Orders a beer. Orders 0 beers. Orders 999999999 beers. Orders a lizard. Orders -1 beers.
Wat kinderachtig.. godverdomme.
Feli.
Give a man a game and he'll have fun for a day. Teach a man to make games and he'll never have fun again.
Ik heb je post doorgemaildEddoH schreef op dinsdag 11 februari 2014 @ 10:33:
Maar welke lamlul bij Nixxes heeft bedacht om gesproken text zowel uit de main audio output als door de controller te laten spelen?! Alsof er iemand in een put staat te praten!
.edit: reactie: het is alleen geluid dat uit de radio komt en je kunt het uitzetten
[ Voor 9% gewijzigd door .oisyn op 11-02-2014 10:44 ]
@Douweegbertje: gefeliciteerd!
krijg de schijt MS Word 
Wil een opsommingslijstje maken met verschillende opsommingstekens (per regel verschillend). Dat kan dus gewoon niet. Of althans.... ik kom er niet uit hoe.
Grrrrrrrrrrrrrrrrr.
Wil een opsommingslijstje maken met verschillende opsommingstekens (per regel verschillend). Dat kan dus gewoon niet. Of althans.... ik kom er niet uit hoe.
Grrrrrrrrrrrrrrrrr.
En de diary logs!.oisyn schreef op dinsdag 11 februari 2014 @ 10:42:
[...]
Ik heb je post doorgemaild
.edit: reactie: het is alleen geluid dat uit de radio komt en je kunt het uitzetten
Das dan wel weer goed nagedacht; dat je het uit kunt zetten
Gefeliciteerd Douweegbertje!
Hmm, misschien Seperate lists? Ik kan in Word 2010 halverwege de lijst scheiden zodat je het wel los kan aanpassen, maar dat klinkt ook niet als de meest ideale oplossing.pdebie schreef op dinsdag 11 februari 2014 @ 10:45:
krijg de schijt MS Word
Grrrrrrrrrrrrrrrrr.
Word is dan ook een dramatisch pakket om opmaak mee te regelen. Nu moet ik zeggen dat de nieuwere versies het al wat beter doen, maar de oude versies dreven mij regelmatig tot wanhooppdebie schreef op dinsdag 11 februari 2014 @ 10:45:
krijg de schijt MS Word
Grrrrrrrrrrrrrrrrr.
Pas bezig geweest met een Export van data in Word waarbij de template was opgemaakt door een designer. Zag er allemaal spik en span uit totdat Word data erin ging proppen en zelf eventjes wat dingen ging interpreteren
Firesphere: Sommige mensen verdienen gewoon een High Five. In the Face. With a chair.
Vind 't eigenlijk best wel goed werken. Snap niet dat mensen daar zoveel moeite mee hebben!.Gertjan. schreef op dinsdag 11 februari 2014 @ 10:48:
[...]
Word is dan ook een dramatisch pakket om opmaak mee te regelen. Nu moet ik zeggen dat de nieuwere versies het al wat beter doen, maar de oude versies dreven mij regelmatig tot wanhoop
Ben die link hierboven ook even aan het doorlezen, althans, de pagina erachter. Op zich wel herkenbaar, en ook van de opmerking "I was afraid to speak up or ask questions for fear of saying something stupid, and people would find out I didn't really know my stuff." heb ik wel een tijdje last van gehad. Eigenlijk een behoorlijke tijd, tot ik dat gedrag schijtziek was en bewust wilde veranderen. Dat sloeg om naar de andere kant, gewoon na eventjes denken direct maar vragen, en dan tijdens het vragen zelf al op het antwoord komen.
Ik geloof dat ik er nu wel een aardige balans in heb gevonden. Dat soort rubber-duck momenten heb ik niet zo heel veel meer.
Word is geweldig!

En... Zo naar de dokter. Mag 'ie lekker in m'n teen gaan snijden
2x Dell UP2716D | R9 7950X | 128GB RAM | 980 Pro 2TB x2 | RTX2070 Super
.oisyn: Windows is net zo slecht in commandline als Linux in GUI
Wat heb je nu weer gesloopt?F.West98 schreef op dinsdag 11 februari 2014 @ 11:06:
spoiler:
Dat was flauw. Sterkte!
We are shaping the future
Mja, het is natuurlijk ook niet de meest 'normale' handeling in een document. Een opsommingslijst met verschillende opsommingstekens op hetzelfde niveau.
Ben een document aan het schrijven en wilde een aantal goede en foute voorbeelden tonen.
Per voorbeeld wilde ik dan een aantal voorwaarden opsommen en middels een tick- of cross symbool vooraan de opsomming aangeven of het voorbeeld wel of niet aan de opgesomde voorwaarde voldeed.
Dus zeg maar:
Heb het nu maar in een tabel gezet. Minder netjes vind ik, maar het is wel duidelijk denk ik.
Ben een document aan het schrijven en wilde een aantal goede en foute voorbeelden tonen.
Per voorbeeld wilde ik dan een aantal voorwaarden opsommen en middels een tick- of cross symbool vooraan de opsomming aangeven of het voorbeeld wel of niet aan de opgesomde voorwaarde voldeed.
Dus zeg maar:
code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
| x Voorbeeld 1
v Voorwaarde 1
v Voorwaarde 2
x Voorwaarde 3
v Voorbeeld 2
v Voorwaarde 1
v Voorwaarde 2
v Voorwaarde 3 |
Heb het nu maar in een tabel gezet. Minder netjes vind ik, maar het is wel duidelijk denk ik.
[ Voor 7% gewijzigd door PdeBie op 11-02-2014 11:12 ]
Als ik langer dan een half uur moet wachten ga ik naar huis. Als ik thuis kan werken werk ik die dag wel thuis, de verloren tijd is de baas zijn tijd.Verwijderd schreef op dinsdag 11 februari 2014 @ 11:09:
Mogguh!
Ik kon de plant niet op omwille van een alarm. Lekker handig, gewoon in je auto zitten wachten en de tijd voorbij zien glijden
Kun je niet thuis werken?
@Douweegbertje: heb je ook iets minder zoete taart?
[ Voor 5% gewijzigd door cenix op 11-02-2014 11:15 ]
Verwijderd
Uiteindelijk heb ik maar een half uurtje moeten wachten hoor. Ik begin tegenwoordig pas om 10:00 of 10:30 aangezien ik 's avonds vrij laat door werk.cenix schreef op dinsdag 11 februari 2014 @ 11:13:
[...]
Als ik langer dan een half uur moet wachten ga ik naar huis. Als ik thuis kan werken werk ik die dag wel thuis, de verloren tijd is de baas zijn tijd.
Kun je niet thuis werken?
Werk jij in een plant?Verwijderd schreef op dinsdag 11 februari 2014 @ 11:09:
Mogguh!
Ik kon de plant niet op omwille van een alarm. Lekker handig, gewoon in je auto zitten wachten en de tijd voorbij zien glijden
.oisyn: Échte programmeurs haten PHP met een passie. Ben jij soms geen echte programmeur?
Verwijderd
Wel, ik woon momenteel op zo'n 10 minuten rijden van het werk (De klant huurt een appartement voor mij in de buurt zodat ik niet elke dag 4 uur onderweg zou zijn), dus dan zou ik inderdaad in de plaats even naar huis rijden en later terug komen.
Geen ijsblokjes bij de rest van de fles?BtM909 schreef op dinsdag 11 februari 2014 @ 09:46:
[...]
Beetje laat, maar afhankelijk van 't type werk, drink ik juist voordat ik ga werken
Meestal staat er een fles rode wodka klaar, maar drink ik maximaal 2 glaasjes met lime juice
feli Douweegbertje!
De makkelijkste manier om hyprocrieten boos te krijgen? Confronteer ze met hun eigen uitspraken...
Jah, het is nu eenmaal jullie kerncentrale (borsele?) waar hij aan de slag is, daar spreken ze van een "nuclear plant". Rubinski mag natuurlijk "nuclear" niet vermelden vanwege zijn NDA, want hij wilt een Firesphere scenario vermijden...
Verwijderd
Nee, ik werk niet in een plant. Ik werk zelfs niet in een fabriek. Ik werk op een domein waar redelijk veel verschillende fabrieken staan. Maar ik mocht dat domein dus niet opKorben schreef op dinsdag 11 februari 2014 @ 11:20:
[...]
Werk jij in een plant?In het Nederlands is dit een plant:
[afbeelding]
Recruiter hoop ik, i.p.v. een uitzendbureau?perseas schreef op dinsdag 11 februari 2014 @ 11:28:
Altijd leuk, gebeld worden door uitzendbureaus die je gouden bergen beloven!
Oeps, inderdaad een recruiter.Hydra schreef op dinsdag 11 februari 2014 @ 11:30:
[...]
Recruiter hoop ik, i.p.v. een uitzendbureau?
Zou wat zijn. "Ja we zien dat je <taal> ervaring hebt, maar we hebben nog een lasser nodig bij NedStaal. You dig?"
Ik vind zelf altijd fijner om mijn antwoorden zelf te zoeken. Tijdens die zoektocht kom ik vaak 10x meer te weten over bepaalde onderwerpen en vergroot ik zo dus mijn kennis op gerelateerde gebieden. Vragen is vaak wel sneller, maar zou niet zonder mijn zoektocht willen hoor.GateKeaper schreef op dinsdag 11 februari 2014 @ 10:55:
[...] Op zich wel herkenbaar, en ook van de opmerking "I was afraid to speak up or ask questions for fear of saying something stupid, and people would find out I didn't really know my stuff." heb ik wel een tijdje last van gehad. Eigenlijk een behoorlijke tijd, tot ik dat gedrag schijtziek was en bewust wilde veranderen. Dat sloeg om naar de andere kant, gewoon na eventjes denken direct maar vragen, en dan tijdens het vragen zelf al op het antwoord komen.[...]
Helaas gaat het vaak wel op vergelijkbare manier.Hydra schreef op dinsdag 11 februari 2014 @ 11:32:
[...]
Zou wat zijn. "Ja we zien dat je <taal> ervaring hebt, maar we hebben nog een lasser nodig bij NedStaal. You dig?"
Heel handig, dat NuGet... maar het lijkt tegenwoordig een hype te zijn om functionaliteit in zoveel mogelijk kleine pakketjes op te splitsen, waardoor je zo 15 NuGet-packages gereferenced hebt om iets te realiseren.
Het wordt nog leuker als je dependencies met elkaar conflicteren. En dan kun je er wel weer omheen werken (bijvoorbeeld door een communitymade alternatief te bieden), maar dan krijg je er weer extragratis packages bij.
Ik wil een WebAPI hosten, ik wil helemaal geen System.Web.WebPages.Razor
Het wordt nog leuker als je dependencies met elkaar conflicteren. En dan kun je er wel weer omheen werken (bijvoorbeeld door een communitymade alternatief te bieden), maar dan krijg je er weer extragratis packages bij.
Ik wil een WebAPI hosten, ik wil helemaal geen System.Web.WebPages.Razor
[ Voor 29% gewijzigd door Alex) op 11-02-2014 11:59 ]
True dat. "Hey, je verdient X, ben je geinteresseerd in een leuke uitdagende baan waarbij je X-1000 verdient." Euh...perseas schreef op dinsdag 11 februari 2014 @ 11:57:
Helaas gaat het vaak wel op vergelijkbare manier.
Heb een paar jaar terug gehad dat een bedrijf me na het 2e gesprek een aanbod deed dat ongeveer 300 euro onder m'n toenmalige salaris lag. Hoezo tijdsverspilling...
Edit: Begint een beetje het "Klaag over IT recruitment-corner"-topic te worden
[ Voor 8% gewijzigd door Hydra op 11-02-2014 11:59 ]
Bedankt! Ik had (verleden tijdAlex) schreef op dinsdag 11 februari 2014 @ 11:08:
[...]
Wat heb je nu weer gesloopt?
spoiler:Dat was flauw. Sterkte!
2x Dell UP2716D | R9 7950X | 128GB RAM | 980 Pro 2TB x2 | RTX2070 Super
.oisyn: Windows is net zo slecht in commandline als Linux in GUI
Eens, maar soms heb je simpelweg de tijd niet om zelf op zoektocht te gaan. Dan vraag ik liever eerst rond en dan zoek ik later wel uit waarom, hoe en wat.Caelorum schreef op dinsdag 11 februari 2014 @ 11:56:
[...]
Ik vind zelf altijd fijner om mijn antwoorden zelf te zoeken. Tijdens die zoektocht kom ik vaak 10x meer te weten over bepaalde onderwerpen en vergroot ik zo dus mijn kennis op gerelateerde gebieden. Vragen is vaak wel sneller, maar zou niet zonder mijn zoektocht willen hoor.
Ik heb ze inmiddels van beide kanten meegemaakt die fijne recruiters, man o man wat zit er toch een stel cowboys tussenHydra schreef op dinsdag 11 februari 2014 @ 11:59:
[...]
True dat. "Hey, je verdient X, ben je geinteresseerd in een leuke uitdagende baan waarbij je X-1000 verdient." Euh...
Heb een paar jaar terug gehad dat een bedrijf me na het 2e gesprek een aanbod deed dat ongeveer 300 euro onder m'n toenmalige salaris lag. Hoezo tijdsverspilling...
Edit: Begint een beetje het "Klaag over IT recruitment-corner"-topic te worden
Meestal ben ik nogal vergeeflijk, maar ik heb 1x meegemaakt dat een recruiter met zo'n slecht aanbod (en een nog slechtere afhandeling) kwam dat ik ze heb medegedeeld nooit meer zaken met ze te willen doen.
Ze stuurde mij (na veel gedram waardoor ik uiteindelijk toch een kans gaf) naar een gesprek voor juniorrol (terwijl ik een ruime medior was). Mijn eisenpakket was al ruim bekend bij de recruiter, maar toch bood de andere partij mij enkele honderden euro's minder, geen auto, geen reiskosten vergoeding. Ik was volgens die partij nog junior omdat ik nooit in SCRUM had gewerkt
Right, een vast dienstverband met auto en leuk salaris opgeven voor een rot baan in de middel of nowhere zonder auto en met veel beroerdere voorwaarden...
2 jaar later belde een collega van die knakker mij op met de vraag of ik weer eens wilde babbelen omdat ik in het verleden al eens contact met ze gehad had. Toen ik hoorde om welke club het ging heb ik ze vriendelijk verteld mij te verwijderen en nooit meer lastig te vallen... Stelletje hardleerse mafketels...
Ik werk liever voor iets minder loon bij een leuk bedrijf met gezellige collega's dan “de jackpot” verdienen terwijl ik het totaal niet naar mijn zin heb. Maar all other things equal is het inderdaad onlogisch een lager aanbod te accepteren.Hydra schreef op dinsdag 11 februari 2014 @ 11:59:
“The best way to get the right answer on the Internet is not to ask a question, it's to post the wrong answer.”
QA Engineer walks into a bar. Orders a beer. Orders 0 beers. Orders 999999999 beers. Orders a lizard. Orders -1 beers.
Mooi hoe jouw impressie dus is gebaseerd op pebcakEddoH schreef op dinsdag 11 februari 2014 @ 10:46:
[...]
En de diary logs!
Das dan wel weer goed nagedacht; dat je het uit kunt zetten
Ace of Base vs Charli XCX - All That She Boom Claps (RMT) | Clean Bandit vs Galantis - I'd Rather Be You (RMT)
You've moved up on my notch-list. You have 1 notch
I have a black belt in Kung Flu.
Tuurlijk is salaris niet het enige, maar als ik overstap wil ik hoe dan ook omhoog. Ik werk sowieso tot nu toe altijd bij bedrijven met "leuke mensen" dus een overstap is altijd een risico. No way dat ik ga overstappen voor 300E minder. Da's een hoop geld over je hele verdere carrière bekeken.OkkE schreef op dinsdag 11 februari 2014 @ 12:06:
Ik werk liever voor iets minder loon bij een leuk bedrijf met gezellige collega's dan “de jackpot” verdienen terwijl ik het totaal niet naar mijn zin heb. Maar all other things equal is het inderdaad onlogisch een lager aanbod te accepteren.
Iedereen weet toch dat alle woorden uit het Nederlands komenkenneth schreef op dinsdag 11 februari 2014 @ 10:28:
[...]
Hmmm, misschien zijn de voorbeelden niet sterk maar Engels heeft nogal een reputatie als het komt op schijnbare(!) willekeur in de spelling:
Ace of Base vs Charli XCX - All That She Boom Claps (RMT) | Clean Bandit vs Galantis - I'd Rather Be You (RMT)
Eens, maar dat soort leuke bedrijven zoeken vaak niet via cowboy recruitersOkkE schreef op dinsdag 11 februari 2014 @ 12:06:
[...]
Ik werk liever voor iets minder loon bij een leuk bedrijf met gezellige collega's dan “de jackpot” verdienen terwijl ik het totaal niet naar mijn zin heb. Maar all other things equal is het inderdaad onlogisch een lager aanbod te accepteren.
Ik vind salaris ook niet het belangrijkste, maar vaak kom je op gesprek en is naast het loon nog wel meer mis
In de breedte: ze hebben een goeie lunchregeling.Gertjan. schreef op dinsdag 11 februari 2014 @ 12:10:
Ik vind salaris ook niet het belangrijkste, maar vaak kom je op gesprek en is naast het loon nog wel meer misDan ga je op gesprek voor een functie met veel groeimogelijkheden, maar blijkt daar een senior boven je te zitten die te lang op zijn stoel is blijven hangen en geen enkele aanstalte maakt om op te stappen. Ben benieuwd waar de groei dan zit
Huh? Explain please, me no understand not. Ik doe in dit geval toch niets fout (behalve dat ik eventueel de feature uit kan zetten als ik dat wil)?BtM909 schreef op dinsdag 11 februari 2014 @ 12:08:
[...]
Mooi hoe jouw impressie dus is gebaseerd op pebcak
Spamtopic in de Devschuur, het moet niet gekker worden 
Overigens wel netjes, 20 topic reports en 0 reacties
Anyone who gets in between me and my morning coffee should be insecure.
Heb ik iets gemist?MueR schreef op dinsdag 11 februari 2014 @ 12:27:
I'm not a complete idiot. Some parts are missing.
.Gertjan.: Ik ben een zelfstandige alcoholist, dus ik bepaal zelf wel wanneer ik aan het bier ga!
Meestal reageer ik wel op berichten van recruiters uit fatsoen. Maar de meeste recruiters reageren nooit terug en dan vinden ze het raar als ik zeg geen zaken met ze te willen doen..Gertjan. schreef op dinsdag 11 februari 2014 @ 12:05:
[...]
Ik heb ze inmiddels van beide kanten meegemaakt die fijne recruiters, man o man wat zit er toch een stel cowboys tussen![]()
Meestal ben ik nogal vergeeflijk, maar ik heb 1x meegemaakt dat een recruiter met zo'n slecht aanbod (en een nog slechtere afhandeling) kwam dat ik ze heb medegedeeld nooit meer zaken met ze te willen doen.
Ze stuurde mij (na veel gedram waardoor ik uiteindelijk toch een kans gaf) naar een gesprek voor juniorrol (terwijl ik een ruime medior was). Mijn eisenpakket was al ruim bekend bij de recruiter, maar toch bood de andere partij mij enkele honderden euro's minder, geen auto, geen reiskosten vergoeding. Ik was volgens die partij nog junior omdat ik nooit in SCRUM had gewerktToen ik aangaf geen interesse te hebben waren ze compleet verbaasd en raakte de recruiter zelfs geprikkeld en vond dat ik het een kans moest geven...
Right, een vast dienstverband met auto en leuk salaris opgeven voor een rot baan in de middel of nowhere zonder auto en met veel beroerdere voorwaarden...
2 jaar later belde een collega van die knakker mij op met de vraag of ik weer eens wilde babbelen omdat ik in het verleden al eens contact met ze gehad had. Toen ik hoorde om welke club het ging heb ik ze vriendelijk verteld mij te verwijderen en nooit meer lastig te vallen... Stelletje hardleerse mafketels...
Geen speld tussen te krijgenBtM909 schreef op dinsdag 11 februari 2014 @ 12:09:
[...]
Iedereen weet toch dat alle woorden uit het Nederlands komen
[video]
300 p/m inleveren voor je nieuwe baan is op twee punten gewoon 'ruk'. Je wilt vooral als je jong bent, groeien in je salaris/ervaring. Als je bijvoorbeeld na 2 jaar een nieuwe baan zoekt, zou je eerder verwachten dat je in 2 jaar tijd 100-200++ erbij gaat krijgen, dan 300 minder. Dus dan ga je dat per direct voelen, maar ook later als je wéér een nieuwe baan wilt. Je zit dan gewoon 'te laag'.
Wablief? Wat valt er te reporten?MueR schreef op dinsdag 11 februari 2014 @ 12:27:
D'r is blijkbaar over nagedacht dat bepaalde geluiden uit je controller komen (die overigens uit te zetten zijn), terwijl jij afvraagt:EddoH schreef op dinsdag 11 februari 2014 @ 12:18:
[...]
Huh? Explain please, me no understand not. Ik doe in dit geval toch niets fout (behalve dat ik eventueel de feature uit kan zetten als ik dat wil)?
welke lamlul bij Nixxes heeft bedacht om
Ik was bezig met een spam projectje, maar MueR heeft me gevangen. Daar stonden 20 topic reports in en niemand heeft de moeite genomen om de TS verrot te schelden of te rellen
Het is op z'n hoogst twijfelachtig te noemen dat een dergelijke feature standaard ingeschakeld is.BtM909 schreef op dinsdag 11 februari 2014 @ 13:15:
[...]
D'r is blijkbaar over nagedacht dat bepaalde geluiden uit je controller komen (die overigens uit te zetten zijn), terwijl jij afvraagt:
[...]
True, €300 is ook wel erg veel. Maar ik ben in het verleden toch overgestapt naar een bedrijf waar ik iets minder verdiende omdat ik het bij mijn toenmalige werkgever niet naar m'n zin had en de secundaire voorwaarden beter waren. Daar had ik toen een kleine stap terug in loon wel voor over. Maar ergens anders voor minder gaan werken als je het nog prima naar je zin hebt bij je huidige bedrijf is inderdaad niet logisch.Hydra schreef op dinsdag 11 februari 2014 @ 12:08:
Tuurlijk is salaris niet het enige, maar als ik overstap wil ik hoe dan ook omhoog. Ik werk sowieso tot nu toe altijd bij bedrijven met "leuke mensen" dus een overstap is altijd een risico. No way dat ik ga overstappen voor 300E minder. Da's een hoop geld over je hele verdere carrière bekeken.
Welke feature. Als ikKorben schreef op dinsdag 11 februari 2014 @ 13:17:
[...]
Het is op z'n hoogst twijfelachtig te noemen dat een dergelijke feature standaard ingeschakeld is.
zo lees dan valt het toch mee (en is het juist slim om het geluid van een radio uit de controller te laten komen; het zou toch juist moeten klinken alsof het uit een put komt.oisyn schreef op dinsdag 11 februari 2014 @ 10:42:
[...]
Dat ze uit de controller komen daar kan ik goed inkomen, maar als ze tegelijkertijd ook uit de speakers komen geeft dat een heel vreemd echo effect (niet 100% synchroon met elkaar). Dat je het uit kan zetten is natuurlijk goed, maar het is op z'n minst een rare keuze om het op deze manier te implementeren.BtM909 schreef op dinsdag 11 februari 2014 @ 13:15:
[...]
D'r is blijkbaar over nagedacht dat bepaalde geluiden uit je controller komen (die overigens uit te zetten zijn), terwijl jij afvraagt:
[...]
'Lamlul' is overigens een iets te krachtige woordkeuze
Killzone doet het wel 'goed'. Daar wordt radio geluid alléén over de controller gespeeld, wat wel een leuk effect oplevert.BtM909 schreef op dinsdag 11 februari 2014 @ 13:19:
[...]
Welke feature. Als ik
[...]
zo lees dan valt het toch mee (en is het juist slim om het geluid van een radio uit de controller te laten komen; het zou toch juist moeten klinken alsof het uit een put komt)
edit: ik ben overigens niet de enige
http://forums.eu.square-enix.com/showthread.php?t=9371
http://www.reddit.com/r/P...nd_from_controller_issue/
http://www.gamespot.com/f...-tv-sound-delay-31053484/
http://www.gamefaqs.com/b...finitive-edition/68462211
[ Voor 40% gewijzigd door EddoH op 11-02-2014 13:30 ]
10 minuten voor aanvang van de geplande meeting kreeg ik de vraag of ik wat eerder erbij kon zijn. Antwoord? "Nee, ik ben nog aan het eten."Verwijderd schreef op maandag 10 februari 2014 @ 14:27:
[...]
Als je het op 'lunch' zet, zijn er nog steeds mensen die zullen vragen of je toch niet echt dan een meeting kan doen en je lunch wat uit te stellen.
Sommige dingen hebben meer prioriteit.
Ah, dat is pijnlijk ja. Heb ik ook gehadF.West98 schreef op dinsdag 11 februari 2014 @ 12:02:
[...]
Bedankt! Ik had (verleden tijd) een ingegroeide teennagel. Godsamme wat doet die verdoving veel pijn (de prik dan). Godsamme wat doet het nu veel pijn nu de verdoving bijna uitgewerkt is
]|[ Apple Macbook Pro Retina 13" ]|[
En waarschijnlijk accepteren ze het ook nog, want het is logisch. Echter zijn er vele die dan alles neergooien en achteraf beginnen te bitchen.. Je mond opentrekken is vaak wel wenselijk qua communicatieAlex) schreef op dinsdag 11 februari 2014 @ 13:30:
[...]
10 minuten voor aanvang van de geplande meeting kreeg ik de vraag of ik wat eerder erbij kon zijn. Antwoord? "Nee, ik ben nog aan het eten."
Sommige dingen hebben meer prioriteit.
Het antwoord was inderdaad "Okay!"Douweegbertje schreef op dinsdag 11 februari 2014 @ 13:47:
[...]
En waarschijnlijk accepteren ze het ook nog, want het is logisch.
Helemaal mee eens.Echter zijn er vele die dan alles neergooien en achteraf beginnen te bitchen.. Je mond opentrekken is vaak wel wenselijk qua communicatie
Wel eerst even je mond leegeten, anders is het wat minder wenselijk.Douweegbertje schreef op dinsdag 11 februari 2014 @ 13:47:
[...]
En waarschijnlijk accepteren ze het ook nog, want het is logisch. Echter zijn er vele die dan alles neergooien en achteraf beginnen te bitchen.. Je mond opentrekken is vaak wel wenselijk qua communicatie
Pff, wat een rotdagen zeg... De afgelopen week lijkt het universum mij koste wat kost van mijn werk te willen houden. Mensen die lastige mails sturen, een klapperende TFS en nu een omgevallen VPS
LOL. Ik ben er 25% op achter uit gegaan door te verhuizen naar Londen.Douweegbertje schreef op dinsdag 11 februari 2014 @ 12:59:
300 p/m inleveren voor je nieuwe baan is op twee punten gewoon 'ruk'. Je wilt vooral als je jong bent, groeien in je salaris/ervaring. Als je bijvoorbeeld na 2 jaar een nieuwe baan zoekt, zou je eerder verwachten dat je in 2 jaar tijd 100-200++ erbij gaat krijgen, dan 300 minder. Dus dan ga je dat per direct voelen, maar ook later als je wéér een nieuwe baan wilt. Je zit dan gewoon 'te laag'.
Was de klapperende TFS niet een eerste symptoom, waar het omvallen van de VPS het laatste symptoom is?.Gertjan. schreef op dinsdag 11 februari 2014 @ 14:05:
[...]
Wel eerst even je mond leegeten, anders is het wat minder wenselijk.
Pff, wat een rotdagen zeg... De afgelopen week lijkt het universum mij koste wat kost van mijn werk te willen houden. Mensen die lastige mails sturen, een klapperende TFS en nu een omgevallen VPS
Ik vind die houding enorm onverstandig eerlijk gezegd. Het is wat anders als het dagelijkse kost is, maar als ze een keer krap zitten heb ik geen problemen met een lunchmeeting.Douweegbertje schreef op dinsdag 11 februari 2014 @ 13:47:
En waarschijnlijk accepteren ze het ook nog, want het is logisch. Echter zijn er vele die dan alles neergooien en achteraf beginnen te bitchen.. Je mond opentrekken is vaak wel wenselijk qua communicatie
Euh, in Nederland verdiende je meer dan 3x modaal netto?alienfruit schreef op dinsdag 11 februari 2014 @ 14:05:
LOL. Ik ben er 25% op achter uit gegaan door te verhuizen naar Londen.
.Gertjan. schreef op dinsdag 11 februari 2014 @ 14:05:
[...]
Wel eerst even je mond leegeten, anders is het wat minder wenselijk.
Ik doe het gewoon uit principe niet. De lunch is een moment van rust (zelfs al zit ik wat aan m'n bureau te eten terwijl ik Tweakers zit te lezen), een meeting tijdens de lunch betekent dat ik dat rustmoment mis, dat ik niet voldoende aandacht aan m'n eten kan besteden (=> knoeiboel bij een goedbelegd broodje of soep), en dat ik niet voldoende aandacht aan m'n gesprekspartners kan besteden waardoor ik dingen mis.Hydra schreef op dinsdag 11 februari 2014 @ 14:08:
[...]
Ik vind die houding enorm onverstandig eerlijk gezegd. Het is wat anders als het dagelijkse kost is, maar als ze een keer krap zitten heb ik geen problemen met een lunchmeeting.
Ik doe het ook normaal liever niet, maar als we ff iets voor moeten bespreken voordat iemand naar een klant moet ofzo vind ik het geen issue. Dan pak ik dat 'rustmomentje' wel ff op een ander moment. Het is wel belangrijk om je niet inflexibel op te stellen. Grenzen stellen is een must, maar je moet wel flexibel zijn daarin IMHO.Alex) schreef op dinsdag 11 februari 2014 @ 14:10:
Ik doe het gewoon uit principe niet. De lunch is een moment van rust (zelfs al zit ik wat aan m'n bureau te eten terwijl ik Tweakers zit te lezen), een meeting tijdens de lunch betekent dat ik dat rustmoment mis, dat ik niet voldoende aandacht aan m'n eten kan besteden (=> knoeiboel bij een goedbelegd broodje of soep), en dat ik niet voldoende aandacht aan m'n gesprekspartners kan besteden waardoor ik dingen mis.
Nope, de TFS draait gelukkig op een andere locatie dan de VPS. De VPS is dan helaas wel weer een productie systeem...Robbiedobbie schreef op dinsdag 11 februari 2014 @ 14:07:
[...]
Was de klapperende TFS niet een eerste symptoom, waar het omvallen van de VPS het laatste symptoom is?
Kunnen helaas niets anders doen dan afwachten tot de boel weer draait. De arme mensen bij de hostingclub zijn volgens mij helemaal gestresst aan het raken, nadat een cluster VPS-en omdonderde, dondert nu voor zo goed als iedereen de management interface om...
Ik verdiende 90.000euro per jaar in ZwitserlandEuh, in Nederland verdiende je meer dan 3x modaal netto?
Ik zie't helemaal voor me..Gertjan. schreef op dinsdag 11 februari 2014 @ 14:35:
[...]
Nope, de TFS draait gelukkig op een andere locatie dan de VPS. De VPS is dan helaas wel weer een productie systeem...Maar gelukkig geen belangrijke demo's/gebruiksmomenten op dit moment...
Kunnen helaas niets anders doen dan afwachten tot de boel weer draait. De arme mensen bij de hostingclub zijn volgens mij helemaal gestresst aan het raken, nadat een cluster VPS-en omdonderde, dondert nu voor zo goed als iedereen de management interface om...
I'm not a complete idiot. Some parts are missing.
.Gertjan.: Ik ben een zelfstandige alcoholist, dus ik bepaal zelf wel wanneer ik aan het bier ga!
GheheheFiresphere schreef op dinsdag 11 februari 2014 @ 14:46:
[...]
Ik zie't helemaal voor me.
[afbeelding]
Alleen ik was nog even zo slim geweest om vlak voor de volle crash mijn VPS een shutdown te geven. Naast het feit dat ik misschien het systeem over de rand heb gegooid heb ik dus geen flauw idee wat er nu op de achtergrond met mijn VPS gebeurt
Zo, ik denk dat ik zonet besloten heb om mijn web platform te gaan ontwikkelen in Python (Django). Nu maar eens op zoek gaan naar wat goede tutorials en eventueel een goed boek.
de django site zelf heeft een redelijk goede tutorial om het begin te snappen, reddit's /r/django heeft ook vaak handige/informatieve posts.ctrlaltdelbe schreef op dinsdag 11 februari 2014 @ 14:53:
Zo, ik denk dat ik zonet besloten heb om mijn web platform te gaan ontwikkelen in Python (Django). Nu maar eens op zoek gaan naar wat goede tutorials en eventueel een goed boek.
Verwijderd
Wat heeft je overhaald om voor Python / Django te kiezen? Tussen welke andere talen / platformen was je nog aan het twijfelen?ctrlaltdelbe schreef op dinsdag 11 februari 2014 @ 14:53:
Ik was nog aan het twijfelen tussen Ruby On Rails en Django. Beiden kunnen ongeveer hetzelfde. Het is echter zo heel wat dingen in de 3D-printingwereld in Python worden geprogrammeerd.
Door dit project in Django te doen krijg ik zelf een stuk meer ervaring in Python en kan ik eventueel ook wat software gaan ontwikkelen voor een andere start-up in dezelfde wereld die wel nog wat werk te verzetten heet en dat ook expliciet zo heeft aangegeven aan mij.
Enige wat mij nog tegenhoudt is dat er minder RoR-programmeurs zijn en RoR enige voorkennis vereist die ik wel degelijk heb vanuit mijn opleiding, waardoor je toch een stapje voor hebt op anderen.
Het zijn dus vooral extracurriculaire redenen die mij uiteindelijk voor Django hebben doen kiezen, maar als je nog goede tegenargumenten hebt, hoor ik ze graag.
Door dit project in Django te doen krijg ik zelf een stuk meer ervaring in Python en kan ik eventueel ook wat software gaan ontwikkelen voor een andere start-up in dezelfde wereld die wel nog wat werk te verzetten heet en dat ook expliciet zo heeft aangegeven aan mij.
Enige wat mij nog tegenhoudt is dat er minder RoR-programmeurs zijn en RoR enige voorkennis vereist die ik wel degelijk heb vanuit mijn opleiding, waardoor je toch een stapje voor hebt op anderen.
Het zijn dus vooral extracurriculaire redenen die mij uiteindelijk voor Django hebben doen kiezen, maar als je nog goede tegenargumenten hebt, hoor ik ze graag.
Goede keuze. Python is wat breder dan RoR inzetbaar. Je hebt als boek "two scoops of Django" maar ik heb mijn eerst project gedaan met de tutorial op de Django site en een klein beetje Googlen. Ik stel voor dat je de hele tutorial gewoon even doet aangezien ik tijdens het Googlen vaak uit kwam op de stukken in de tutorial die ik wel dacht te kunnen skippenctrlaltdelbe schreef op dinsdag 11 februari 2014 @ 14:53:
Ik heb ooit een collega gehad die de sites mocht gaan vervangen. Ging hij eerst in Typo3 doen, speciaal naar een gebruikersdag gegaan in Hilversum en hij aan het werk. Af en toe gevraagd hoe het ging. Weinig antwoord. Na een maand besluit hij toch maar in Joomla! te gaan werken want Typo3 was te groot voor wat we gingen doen. Okee. Weer twee maanden voorbij en geen zichtbaar resultaat.GateKeaper schreef op dinsdag 11 februari 2014 @ 10:55:
[...]
Ben die link hierboven ook even aan het doorlezen, althans, de pagina erachter. Op zich wel herkenbaar, en ook van de opmerking "I was afraid to speak up or ask questions for fear of saying something stupid, and people would find out I didn't really know my stuff." heb ik wel een tijdje last van gehad.
Die man vroeg niets en had nooit een probleem. Compleet gesloten.
Bleek achteraf problemen te hebben met de meest basale zaken zoals JOINs of JavaScripts die niet triggerden, maar daar programmeerde hij liever een week doorheen dan het aan mij te vragen. Terwijl iedereen gewoon wist dat hij überjunior was en niet alles hoefde te weten.
[ Voor 50% gewijzigd door BikkelZ op 11-02-2014 15:28 ]
iOS developer
Verwijderd
Zelf heb ik toen voor Ruby On Rails gekozen al weet ik niet meer waarom dat precies het geval was. Python (Django) is sowieso ook een goede keuze en soms vind ik het wel jammer dat ik geen Python kan. Het staat nog steeds op mijn todo-lijstje.ctrlaltdelbe schreef op dinsdag 11 februari 2014 @ 15:13:
Ik was nog aan het twijfelen tussen Ruby On Rails en Django. Beiden kunnen ongeveer hetzelfde. Het is echter zo heel wat dingen in de 3D-printingwereld in Python worden geprogrammeerd.
Als ik me niet vergis zijn hier in de Coffee Corner nog wel meer mensen die met Ruby On Rails werken al weet ik niet meer precies wie allemaal. Ryur?
Dan moeten ze beter communiceren, in de trend van "we zitten krap". Dan is het natuurlijk geen probleem. Je kunt elke keer het probleem bij jezelf neer leggen, maar uiteindelijk wordt je daar ook gek van. Sure, enkele keren kan het absoluut geen kwaad. Echter heb ik vaak genoeg dat er "even" iets verplaats/eerder/anders moet. Als je dan niet even zegt "nu even niet, kunnen jullie dan helemaal niets alleen!on!on" wordt je keihard geleefdHydra schreef op dinsdag 11 februari 2014 @ 14:08:
[...]
Ik vind die houding enorm onverstandig eerlijk gezegd. Het is wat anders als het dagelijkse kost is, maar als ze een keer krap zitten heb ik geen problemen met een lunchmeeting.
[...]
Euh, in Nederland verdiende je meer dan 3x modaal netto?
Zo, zit koffie te drinken bij de Mac. Half uurtje te vroeg voor mn 3e 2e gesprek 
Doe je goed. Hoezo wou je daar weg dan?alienfruit schreef op dinsdag 11 februari 2014 @ 14:45:
[...]
Ik verdiende 90.000euro per jaar in Zwitserland
Verwijderd
Zwitserland betaalt sowieso wel goed denk ik.Hydra schreef op dinsdag 11 februari 2014 @ 15:36:
Zo, zit koffie te drinken bij de Mac. Half uurtje te vroeg voor mn 3e 2e gesprek
[...]
Doe je goed. Hoezo wou je daar weg dan?
Oké, die doe ik nadat ik even deze heb overlopen: http://stephensugden.com/crash_into_python/BikkelZ schreef op dinsdag 11 februari 2014 @ 15:17:
[...]
Goede keuze. Python is wat breder dan RoR inzetbaar. Je hebt als boek "two scoops of Django" maar ik heb mijn eerst project gedaan met de tutorial op de Django site en een klein beetje Googlen. Ik stel voor dat je de hele tutorial gewoon even doet aangezien ik tijdens het Googlen vaak uit kwam op de stukken in de tutorial die ik wel dacht te kunnen skippen
Lijkt me niet verstandig om in Django te duiken zonder eerst een paar Python tutorials en wat Eulerprojectopgaven
Geld teveel vermoed ik zoVerwijderd schreef op dinsdag 11 februari 2014 @ 15:38:
Zwitserland betaalt sowieso wel goed denk ik.
Het is lastig te vergelijken maar ik vind het altijd wel interessant hoe mensen die relatief veel verdienen op hun plek terecht zijn gekomen.
Dit topic is gesloten.
![]()
Let op:
* zoals jullie weten gaan we tegenwoordig naar een nieuwe iteratie bij ~10k posts. 1 april (en dat is geen grap) gaan we over op het nieuwe deel! *
Dit topic is niet de plaats om te lopen helpdesken. De Coffee Corner is primair bedoeld als uitlaatklep voor iedereen in de Devschuur® en niet als vraagbaak.
* zoals jullie weten gaan we tegenwoordig naar een nieuwe iteratie bij ~10k posts. 1 april (en dat is geen grap) gaan we over op het nieuwe deel! *
Dit topic is niet de plaats om te lopen helpdesken. De Coffee Corner is primair bedoeld als uitlaatklep voor iedereen in de Devschuur® en niet als vraagbaak.