De Devschuur Coffee Corner - Iteratie 5 Vorige deel Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 49 ... 116 Laatste
Acties:
  • 268.590 views

• Firesphere
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 27-12 04:33

Firesphere

Yoshis before Hoshis

wsitedesign schreef op maandag 10 februari 2014 @ 17:34:
Hmm, ik moet hier voor mijn stage een NDA van 25K ondertekenen... Ik vraag me af of dit wel normaal is :p
Ja, dat is normaal.

I'm not a complete idiot. Some parts are missing.
.Gertjan.: Ik ben een zelfstandige alcoholist, dus ik bepaal zelf wel wanneer ik aan het bier ga!

• BtM909
  • Registratie: Juni 2000
  • Niet online

BtM909

Watch out Guys...

Topicstarter
Was een van de violations niet dat als je vertelde dat je een NDA moest tekenen dat je die boete moest betalen?

Ace of Base vs Charli XCX - All That She Boom Claps (RMT) | Clean Bandit vs Galantis - I'd Rather Be You (RMT)
You've moved up on my notch-list. You have 1 notch
I have a black belt in Kung Flu.

Verwijderd

wsitedesign schreef op maandag 10 februari 2014 @ 17:34:
Hmm, ik moet hier voor mijn stage een NDA van 25K ondertekenen... Ik vraag me af of dit wel normaal is :p
Ik heb hetzelfde moeten doen op mijn stageplaats. Een exact bedrag stond er niet bijvermeld maar er stond wel iets a la "If tell anything about your project, you are going to have a bad time".

• Caelorum
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 23:40

• Alex)
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 12-12 21:27
BtM909 schreef op maandag 10 februari 2014 @ 17:36:
Was een van de violations niet dat als je vertelde dat je een NDA moest tekenen dat je die boete moest betalen?
Moeten betalen omdat je iets zegt over een NDA die je weigert te tekenen kan toch helemaal niet, omdat er dan toch helemaal geen sprake is van een contract?

We are shaping the future

• azerty
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 19:42
Misschien bij FS, voor zover ik hem goed gelezen heb mag ik wel praten over het feit dat ik een NDA heb, maar niet over hetgeen de NDA specifieert :p
Verwijderd schreef op maandag 10 februari 2014 @ 17:36:
[...]
Ik heb hetzelfde moeten doen op mijn stageplaats. Een exact bedrag stond er niet bijvermeld maar er stond wel iets a la "If tell anything about your project, you are going to have a bad time".
Ah ok, ik vroeg me al af in hoeverre het een unieke situatie was....

Mijn vader stelde voor om het te wijzigen naar 10x het bruto nettoloon, maar ze wilden niet :+

[ Voor 39% gewijzigd door azerty op 10-02-2014 17:40 ]

• BtM909
  • Niet online

BtM909

Watch out Guys...

Topicstarter
Alex) schreef op maandag 10 februari 2014 @ 17:37:
[...]

Moeten betalen omdat je iets zegt over een NDA die je weigert te tekenen kan toch helemaal niet, omdat er dan toch helemaal geen sprake is van een contract?
Het was sarcasme, maar:
Afbeeldingslocatie: http://imgur.com/rO0XW.jpg

Ace of Base vs Charli XCX - All That She Boom Claps (RMT) | Clean Bandit vs Galantis - I'd Rather Be You (RMT)

• Firesphere

Firesphere

Yoshis before Hoshis

Verschilt. Maar alleen zeggen "Dat valt onder mijn NDA" mag wel. En zeggen dat je een NDA hebt getekend is ook niet zo raar.

Maar verder mag er niet heel erg veel, zonder dat het een duur grapje wordt.

.Gertjan.: Ik ben een zelfstandige alcoholist, dus ik bepaal zelf wel wanneer ik aan het bier ga!

• GateKeaper
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 05-08 21:46

GateKeaper

#1 Procastinator

Firesphere schreef op maandag 10 februari 2014 @ 17:39:
[...]

Verschilt. Maar alleen zeggen "Dat valt onder mijn NDA" mag wel. En zeggen dat je een NDA hebt getekend is ook niet zo raar.

Maar verder mag er niet heel erg veel, zonder dat het een duur grapje wordt.
Spreekt de ervaringsdeskundige. :+

• Firesphere

Firesphere

Yoshis before Hoshis

GateKeaper schreef op maandag 10 februari 2014 @ 17:41:
[...]

Spreekt de ervaringsdeskundige. :+
O-) :X

• alienfruit
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 21:37

alienfruit

the alien you never expected

Ik wil minimaal 1500-2000euro per maand sparen.

• .Gertjan.
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 17-02 21:20

.Gertjan.

Owl!

Rule one of NDA: You do not talk about NDA? :P

The #1 programmer excuse for legitimately slacking off: "My code's compiling"
Firesphere: Sommige mensen verdienen gewoon een High Five. In the Face. With a chair.

Verwijderd

alienfruit schreef op maandag 10 februari 2014 @ 17:44:
Ik wil minimaal 1500-2000euro per maand sparen.
Da's netjes. Spaar je gewoon als buffer of ben je van plan een huis oid te kopen?

• MoietyMe
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 06-12 00:23

MoietyMe

zij/haar

Verwijderd schreef op maandag 10 februari 2014 @ 17:48:
[...]

Da's netjes. Spaar je gewoon als buffer of ben je van plan een huis oid te kopen?
Zit nog wel een verschil tussen willen en daadwerkelijk doen :P

• alienfruit

alienfruit

Mjoah, valt wat tegen. Ik heb maar een modaal inkomen kunnen sparen sinds April. En zal ook wel minder worden nu dat ik een vriendin heb :P

• .Gertjan.
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 17-02 21:20

.Gertjan.

Owl!

wsitedesign schreef op maandag 10 februari 2014 @ 17:37:
Ah ok, ik vroeg me al af in hoeverre het een unieke situatie was....

Mijn vader stelde voor om het te wijzigen naar 10x het bruto nettoloon, maar ze wilden niet :+
Het is maar de vraag of ze zomaar dat bedrag kunnen eisen. Ik ben eens door mijn NDA's heen gegaan en de meeste spreken gewoon over een claim ter hoogte van de geleden schade (en dat zijn NDA's die ook bij grote bedrijven gebruikt worden).

De direct opeisbare boete is volgens mij iets wat niet echt standhoudt (maar goed, ik ben geen jurist). Ik heb liever een schadeloosstelling dan 25k bij overtreding, want de schade kan veel groter zijn...

Volgens mij moeten ze je sowieso dagen voor de claim en aantonen dat er schade is geleden. Het is vooral juridische grootspraak om te zorgen dat je je mondje houdt :)

The #1 programmer excuse for legitimately slacking off: "My code's compiling"
Firesphere: Sommige mensen verdienen gewoon een High Five. In the Face. With a chair.

• soulrider
  • Laatst online: 27-11-2017
Alex) schreef op maandag 10 februari 2014 @ 17:22:
[...]

Een kwaadwillende dev krijgt die er met een USB-stick of desnoods een Google Glass met fototoestel ook nog wel uit.

Devmachines die niet aan het netwerk hangen / op internet mogen zijn niets meer dan overdreven paranoia.
Het gaat niet zozeer over kwaadwillige dev'jes, maar over kwaadwilligen die op de rest van het netwerk kunnen zitten, of daar wel terecht kunnen komen. Denk aan deels ingehuurd helpdeskpersoneel, bezoekende vertegenwoordigers, klanten,...
en tuurlijk hangen ze op een netwerk, enkel niet op hetzelfde als dat de andere systemen - met uitzondering van enkele gemeenschappelijke algemene shares voor bv profiles, home-dir,...

Niet elke firma wenst de code of de database met gegevens over en van hun klanten op't straat te hebben liggen. (en reverse-engineering voorkom je ook als je je product als SaaS aanbied op de eigen servers en het dus eigenlijk nooit de deur verlaat of in ieder geval nooit als .exe op de computer/server van de klant terechtkomt.)

Als je zelfs als 2/3de lijns helpdesk al via meerdere systemen + paar firewalls moet passeren (met verschillende logingegevens en -methodes) voordat je bv aan die data kunt, omdat je even iets moet testen/nakijken dat je niet zomaar kunt reproduceren of al zeker niet 'live' wilt gaan proberen... zegt al genoeg vermoed ik.

• azerty
.Gertjan. schreef op maandag 10 februari 2014 @ 18:00:
[...]

Het is maar de vraag of ze zomaar dat bedrag kunnen eisen. Ik ben eens door mijn NDA's heen gegaan en de meeste spreken gewoon over een claim ter hoogte van de geleden schade (en dat zijn NDA's die ook bij grote bedrijven gebruikt worden).

De direct opeisbare boete is volgens mij iets wat niet echt standhoudt (maar goed, ik ben geen jurist). Ik heb liever een schadeloosstelling dan 25k bij overtreding, want de schade kan veel groter zijn...

Volgens mij moeten ze je sowieso dagen voor de claim en aantonen dat er schade is geleden. Het is vooral juridische grootspraak om te zorgen dat je je mondje houdt :)
Die 25K is forfaitair, dus het zal inderdaad wel zijn om het laatste te bewerkstelligen...

• Hydra
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 17-12 14:27
.Gertjan. schreef op maandag 10 februari 2014 @ 17:28:

Systeembeheerders vinden ons developers maar irritant volk, wij moeten altijd overal rechten hebben en zwaardere machines dan de rest. Wij zijn het verwende clubje van ICT 8)
Pff. Systeembeheerders zijn ITers die niet intelligentcreatief genoeg zijn voor dev-werk. ;)
alienfruit schreef op maandag 10 februari 2014 @ 17:56:
Mjoah, valt wat tegen. Ik heb maar een modaal inkomen kunnen sparen sinds April. En zal ook wel minder worden nu dat ik een vriendin heb :P
Je hebt ook vrouwen met een baan enzo he.

Enige wat ik mis aan m'n ex zijn haar inkomsten. Die verdiende zo'n 1.5x mijn salaris. Farmaceut he :)

[ Voor 34% gewijzigd door Hydra op 10-02-2014 18:06 ]

https://niels.nu

Verwijderd

Heren heren, ik denk dat we even moeten praten...
Ik word wakker, bekijk mijn browser: 253 nieuwe berichten! :o
Was het zo'n ontzettende maandag?

• Hydra
Verwijderd schreef op maandag 10 februari 2014 @ 18:12:
Heren heren, ik denk dat we even moeten praten...
Ik word wakker, bekijk mijn browser: 253 nieuwe berichten! :o
Was het zo'n ontzettende maandag?
Yup. Het was heel erg maandag.

• alienfruit

alienfruit

Je hebt ook vrouwen met een baan enzo he.
Haha, inderdaad. Ik ben eigenlijk op zoek na een rijke broker. Maar nog niet gevonden in Londen. Maar een leuk kindermeisje of verpleegster is ook niks mis mee :P

• Douweegbertje
  • Registratie: Mei 2008
  • Laatst online: 18:27

Douweegbertje

Wat kinderachtig.. godverdomme

Beter dan die 50 pond per nacht.

Om trouwens even terug te komen op dat salaris verhaal. Hoe bepalen jullie eigenlijk je salaris? Ik bedoel, ik wil ook wel een bepaald bedrag verdienen, maar "ben ik het dat ook waard"? Welk niveau zit je dan, en kun je dat dan wel aan? Ik zelf vind het altijd lastig in te schatten qua eigen kwaliteiten, en waar ik dan terecht wil komen. Ik zit meestal bij vrij "normale" bedrijven, waar programmeren vaak een onderdeel van het bedrijf is.
Bepaalde stappen maken vind ik dan toch nog wel lastig, ondanks dat ik voldoende vertrouwen in mijzelf heb.

Dit is misschien meer een specifieke vraag aan de gene die wat meer dan modaal verdienen. Is je salaris "van nature" zo aangeboden, of heb je toch wat speciale dingen gedaan om jezelf te onderscheiden? Of wat het weer geluk? :)

[ Voor 92% gewijzigd door Douweegbertje op 10-02-2014 18:28 ]

• BtM909
  • Niet online

BtM909

Watch out Guys...

Topicstarter
Dit is toch niet onderdeel van je testcase?

• Firesphere

Firesphere

Yoshis before Hoshis

Nieuwste versie van Firefox onthoudt mijn url-bar instellingen niet :(

• Douweegbertje

Douweegbertje

BtM909 schreef op maandag 10 februari 2014 @ 18:30:
[...]

Dit is toch niet onderdeel van je testcase?
Jawel, ik kijk mee bij uitgebuite oostblok meisjes via onbeveiligde securitycams. Binnenkort meer op http://uitgebuit.nl/ :+

die toevallig ook nog van mij is

• F.West98
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 29-12 03:10

F.West98

Alweer 16 jaar hier

:'(

Kom ik nog eens aan met €5 per uur :P
Maar al het geld daarvan is opgegaan aan middelen om dat geld beter te verdienen.

* F.West98 gaat met z'n verjaardag toch echt (hééééél subtiel) verhoging vragen, als ik dan een opdracht heb tenminste (me wacht al paar maanden)

[ Voor 3% gewijzigd door F.West98 op 10-02-2014 19:03 ]

2x Dell UP2716D | R9 7950X | 128GB RAM | 980 Pro 2TB x2 | RTX2070 Super
.oisyn: Windows is net zo slecht in commandline als Linux in GUI

• Ealanrian
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 21:23
Ach je verdient al bijna 2* minimumloon je moet niet zo zeuren :p

• F.West98

F.West98

Alweer 16 jaar hier

True. En even veel als vele anderen uit de klas.

Aan de andere kant, in het GKMT word ik uitgelachen :'(

• Megamind
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 10-09 22:45
5 euro is niet veel eerlijk gezegd, bij mijn vorige werkgever begonnen juniors / nog niet afgestuurde studenten met 12,50/u.

• Hydra
Douweegbertje schreef op maandag 10 februari 2014 @ 18:18:
Om trouwens even terug te komen op dat salaris verhaal. Hoe bepalen jullie eigenlijk je salaris? Ik bedoel, ik wil ook wel een bepaald bedrag verdienen, maar "ben ik het dat ook waard"? Welk niveau zit je dan, en kun je dat dan wel aan? Ik zelf vind het altijd lastig in te schatten qua eigen kwaliteiten, en waar ik dan terecht wil komen. Ik zit meestal bij vrij "normale" bedrijven, waar programmeren vaak een onderdeel van het bedrijf is.
Bepaalde stappen maken vind ik dan toch nog wel lastig, ondanks dat ik voldoende vertrouwen in mijzelf heb.

Dit is misschien meer een specifieke vraag aan de gene die wat meer dan modaal verdienen. Is je salaris "van nature" zo aangeboden, of heb je toch wat speciale dingen gedaan om jezelf te onderscheiden? Of wat het weer geluk? :)
Simpel: vraag en aanbod. Als ik een werkgever ervan kan overtuigen dat ik X waard ben, ben ik dat ook :)

Ik ben verschillende keren bezig geweest te kijken naar wat nu een marktconform salaris was. De meeste bedrijven claimen een "marktconform" salaris te bieden, maar dat geldt natuurlijk alleen bij het aannemen van nieuwe mensen. Als ze er mee weg zouden komen, zouden ze het minimumloon betalen.

Het is dus heel goed om af en toe eens rond te kijken. Ik ben bij m'n vorige werkgever bijvoorbeeld in een keer zo'n 300 aan salaris plus een leaseauto erop vooruit gegaan door te gaan shoppen. Dit werkt natuurlijk alleen als je echt bereid bent weg te gaan; als je er mee dreigt moet je ook de daad bij het woord voegen als ze je niet willen bieden wat je vraagt.

Helaas zijn ITers hier extreem slecht in. Jullie zijn natuurlijk allemaal uitzonderingen maar de gemiddelde ITer is niet heel communicatief vaardig en vindt het vervelend om het over loon te hebben. Daarom verdien je in de IT, in verhouding tot hoe schaars je skillset is, relatief weinig.

• Alex)
Megamind schreef op maandag 10 februari 2014 @ 19:08:
5 euro is niet veel eerlijk gezegd, bij mijn vorige werkgever begonnen juniors / nog niet afgestuurde studenten met 12,50/u.
Ik neem niet aan dat dat 15-/16-jarigen waren?

• Firesphere

Firesphere

Yoshis before Hoshis

F.West98 schreef op maandag 10 februari 2014 @ 19:03:

KWGS

• Ealanrian
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 21:23
F.West98 schreef op maandag 10 februari 2014 @ 19:03:

Stiekem lachen we je hier ook gewoon uit. :+

• Firesphere

Firesphere

Yoshis before Hoshis

Ealanrian schreef op maandag 10 februari 2014 @ 19:11:
[...]

Stiekem lachen we je hier ook gewoon uit. :+
Stiekem?

• Hydra
Kennelijk zijn we te subtiel.

Verwijderd

Megamind schreef op maandag 10 februari 2014 @ 19:08:
Er is wel een verschil tussen laatsetjaars-informatica studenten of studenten uit het middelbaar ;)

• Firesphere

Firesphere

Yoshis before Hoshis

Hydra schreef op maandag 10 februari 2014 @ 19:13:
[...]

Kennelijk zijn we te subtiel.
Jij subtiel???

Ow, wacht.... * Firesphere houdt wijselijk z'n mond

• Megamind
Verwijderd schreef op maandag 10 februari 2014 @ 19:13:
[...]

Er is wel een verschil tussen laatsetjaars-informatica studenten of studenten uit het middelbaar ;)
Ja dat is zo, de meeste waren idd laastejaars van het HBO.

• Douweegbertje

Douweegbertje

Hydra schreef op maandag 10 februari 2014 @ 19:09:
[...]

Simpel: vraag en aanbod. Als ik een werkgever ervan kan overtuigen dat ik X waard ben, ben ik dat ook :)

Ik ben verschillende keren bezig geweest te kijken naar wat nu een marktconform salaris was. De meeste bedrijven claimen een "marktconform" salaris te bieden, maar dat geldt natuurlijk alleen bij het aannemen van nieuwe mensen. Als ze er mee weg zouden komen, zouden ze het minimumloon betalen.

Het is dus heel goed om af en toe eens rond te kijken. Ik ben bij m'n vorige werkgever bijvoorbeeld in een keer zo'n 300 aan salaris plus een leaseauto erop vooruit gegaan door te gaan shoppen. Dit werkt natuurlijk alleen als je echt bereid bent weg te gaan; als je er mee dreigt moet je ook de daad bij het woord voegen als ze je niet willen bieden wat je vraagt.

Helaas zijn ITers hier extreem slecht in. Jullie zijn natuurlijk allemaal uitzonderingen maar de gemiddelde ITer is niet heel communicatief vaardig en vindt het vervelend om het over loon te hebben. Daarom verdien je in de IT, in verhouding tot hoe schaars je skillset is, relatief weinig.
Naja mijn "probleem" is juist dat ik geen ras echte programmeur ben. Ik kan dit "gewoon" omdat ik makkelijk kan leren en "redelijk slim" ben (beetje stom om het zelf zo te zeggen, maar goed). Het liefst zou ik een baan hebben waarbij ik veel meer van mijn kwaliteiten kan combineren. Ik ben gewoon geen specialist, en dat is soms verdomd lastig in de IT wereld.
Af en toe help ik mijn vader bij zijn bedrijf, en dan pak ik ook punten op waar je normaal vrij dure mensen voor moet aannemen. Nu zal ik logischerwijs niet direct op hun niveau zitten, maar het lukt me wel.

Bij vele MKB bedrijfjes kom ik goed tot mijn recht, aangezien hun niet de financiële middelen hebben, of niet genoeg werk voor 1 FTE of zelfs minder. Dan is het handig als je één iemand hebt die niet direct een beunhaas is, maar wel alles kan. Helaas zit je dan qua doorgroei en salaris niet zo geweldig.
Bij de wat grotere bedrijven zoeken ze precies op specialismen, en dan val je weer net buiten de mand.

• Hydra
Douweegbertje schreef op maandag 10 februari 2014 @ 19:44:
Naja mijn "probleem" is juist dat ik geen ras echte programmeur ben. Ik kan dit "gewoon" omdat ik makkelijk kan leren en "redelijk slim" ben (beetje stom om het zelf zo te zeggen, maar goed). Het liefst zou ik een baan hebben waarbij ik veel meer van mijn kwaliteiten kan combineren. Ik ben gewoon geen specialist, en dat is soms verdomd lastig in de IT wereld.
Je onderschat jezelf. Ik ben ook geen ras echte programmeur, ik heb gewoon redelijk snel dingen door maar ik zit niet in de buurt van de echt wiskundige types hier zoals Oisyn en PoP. Ik heb vooral als voordeel dat ik me goed in klanten kan verplaatsen en redelijk goed ben in vrienden worden met mensen :)

Niet dat dat ik een slechte dev ben, zeker niet, maar ik ben geen Linus ofzo.

Daarbij onderschat je hoe slecht veel devs zijn. Dat je je zorgen maakt over hoe goed je bent maakt je al beter dan 50% van wat er in IT-land rondloopt.

• Caelorum
Daarnaast hoef je niet wiskundig onderlegd te zijn voor het merendeel van de banen. Maar zoals je zelf al zei, hoe groter het team hoe meer specialistisch werk er is. In de kleine teams is een allrounder zijn gewoon een pre en specialistisch zijn juist minder.

• Rutix
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 22-12 22:23
Ik vind dit altijd wel een goed artikel als we het hebben over het onderschatten van jezelf als programmeur zijnde: Overcoming Impostor Syndrome

[ Voor 11% gewijzigd door Rutix op 10-02-2014 20:44 ]

Nothing to see here!

• Firesphere

Firesphere

Yoshis before Hoshis

Caelorum schreef op maandag 10 februari 2014 @ 20:41:
Daarnaast hoef je niet wiskundig onderlegd te zijn voor het merendeel van de banen. Maar zoals je zelf al zei, hoe groter het team hoe meer specialistisch werk er is. In de kleine teams is een allrounder zijn gewoon een pre en specialistisch zijn juist minder.
Weet je dat wel zeker?

Ik ben binnen het bedrijf waar ik werk specialist. Maar ondertussen werken er zo'n 8 mensen. ;)

• Ryur
  • Registratie: December 2007
  • Laatst online: 19:51
Firesphere schreef op maandag 10 februari 2014 @ 20:56:
[...]

Weet je dat wel zeker?

Ik ben binnen het bedrijf waar ik werk specialist. Maar ondertussen werken er zo'n 8 mensen. ;)
Specialist in mensenhaat zeker? :+
Of koffieschenken?

sorry Firesphere }:O

[ Voor 4% gewijzigd door Ryur op 10-02-2014 21:02 ]

• Firesphere

Firesphere

Yoshis before Hoshis

Ryur schreef op maandag 10 februari 2014 @ 21:02:
[...]

Specialist in mensenhaat zeker? :+
Of koffieschenken?

sorry Firesphere }:O
Mijn specialismes: Give me coffee. Now. Or I'll cut you. Or beer. Beer is good too.

Ik kan best wel een paar dingetjes hoor :) Maar voor nu, doe ik een bakkie koffie :)

• Caelorum
Firesphere schreef op maandag 10 februari 2014 @ 20:56:
[...] Weet je dat wel zeker?

Iets met uitzondering en regel en dat soort zooi... ^^
Maar het ligt natuurlijk ook heel erg aan het soort product dat je maakt :)

[ Voor 11% gewijzigd door Caelorum op 10-02-2014 21:06 ]

• Firesphere

Firesphere

Yoshis before Hoshis

Caelorum schreef op maandag 10 februari 2014 @ 21:05:
[...]

Iets met uitzondering en regel en dat soort zooi... ^^
Maar het ligt natuurlijk ook heel erg aan het soort product dat je maakt :)
Ja, uitzonderingen goed, regels slecht :Y

Verwijderd

/me slingert een 6-pack de Devschuur in... :Y)

Nu maar hopen dat ze een vergunning hebben. :+

• Megamind
Eigenlijk wel grappig dat ik van de meeste eigenlijk niet weer wat ze doen als devver :+ Alleen weet ik dat Albantar veel met wiskunde bezig is, Oisyn en Prisoner of Pain met games, en daar houdt het wel een beetje mee op :P

• Firesphere

Firesphere

Yoshis before Hoshis

Megamind schreef op maandag 10 februari 2014 @ 21:14:
Eigenlijk wel grappig dat ik van de meeste eigenlijk niet weer wat ze doen als devver :+ Alleen weet ik dat Albantar veel met wiskunde bezig is, Oisyn en Prisoner of Pain met games, en daar houdt het wel een beetje mee op :P
Ik denk, dat je heel erg onbekend bent met wat de devvers hier kunnen. Ik ben benieuwd wat je denkt dat ik ben in het echte leven, maar ik gok dat je fout zit ;)

Meeste devvers hier, wat ze ook doen, zijn niet zo heel erg open over wat ze doen, danwel kunnen, gewoon om gezeik te voorkomen ;)
Verwijderd schreef op maandag 10 februari 2014 @ 21:12:
/me slingert een 6-pack de Devschuur in... :Y)

Nu maar hopen dat ze een vergunning hebben. :+
Die rekening voor die hechting krijg je binnenkort.

[ Voor 18% gewijzigd door Firesphere op 10-02-2014 21:19 ]

• farlane
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 29-12 09:48
Rutix schreef op maandag 10 februari 2014 @ 20:43:
Ik vind dit altijd wel een goed artikel als we het hebben over het onderschatten van jezelf als programmeur zijnde: Overcoming Impostor Syndrome
Dank je voor die link, herkenbaar.

Somniferous whisperings of scarlet fields. Sleep calling me and in my dreams i wander. My reality is abandoned (I traverse afar). Not a care if I never everwake.

• Ryur
  • Registratie: December 2007
  • Laatst online: 19:51
Gewoon nieuwsgierig hoor: drinken jullie ook 'gewoon' doordeweeks, ook als je de volgende dag gewoon moet werken?

ALS ik al drink (bijna nooit dus), dan echt alleen in het weekend.

• Megamind
Firesphere schreef op maandag 10 februari 2014 @ 21:18:
[...]

Ik denk, dat je heel erg onbekend bent met wat de devvers hier kunnen. Ik ben benieuwd wat je denkt dat ik ben in het echte leven, maar ik gok dat je fout zit ;)

Meeste devvers hier, wat ze ook doen, zijn niet zo heel erg open over wat ze doen, danwel kunnen, gewoon om gezeik te voorkomen ;)
Ik kan me nog vaag herinneren dat je aangaf dat je goed was in het starten en opbouwen van applicaties om het daarna door te geven, dus backoffice devver neem ik aan :P. Ik lees de schuur wel altijd mee, als soms niet hele pagina's terug, maar ben toch wel aardig op de hoogte van de mensen die langskomen.

• farlane
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 29-12 09:48
Ryur schreef op maandag 10 februari 2014 @ 21:24:
Gewoon nieuwsgierig hoor: drinken jullie ook 'gewoon' doordeweeks, ook als je de volgende dag gewoon moet werken?

Same here. Ik heb zo'n hekel aan katers ook.

Somniferous whisperings of scarlet fields. Sleep calling me and in my dreams i wander. My reality is abandoned (I traverse afar). Not a care if I never everwake.

• Gamebuster
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 22-12 13:11
Douweegbertje schreef op maandag 10 februari 2014 @ 18:18:
Beter dan die 50 pond per nacht.

Vraag & aanbod verhaal. Zoek een balans tussen voldoende om te gemotiveerd te blijven en niet dusdanig veel dat men liever een ander inhuurt. Durf meer te vragen, je kan altijd nog omlaag gaan. Als je ervan moet leven, zorg ervoor dat je genoeg binnenhaalt om wat over te houden,

[ Voor 5% gewijzigd door Gamebuster op 10-02-2014 21:28 ]

Let op: Mijn post bevat meningen, aannames of onwaarheden

• Alex)
Als ik doordeweeks uit eten ga hou ik het niet bij koffie of frisdrank, maar komt er wel een biertje op tafel. Gewoon thuis drink ik bijna nooit alcohol, ook niet in het weekend.

• Firesphere

Firesphere

Yoshis before Hoshis

Ik drink als ik er zin in heb.
Dat is lang niet elke dag natuurlijk.
Maar zo af en toe op een doordeweekse dag een biertje, wijntje of whiskey, is niet direct verkeerd. Je moet alleen drinken wat je kan hebben, niet drinken om het drinken.
Het is belangrijker om je grens te kennen, dan niets te drinken. Denk ik.

• EddoH
  • Niet online

EddoH

Backpfeifengesicht

farlane schreef op maandag 10 februari 2014 @ 21:24:
[...]

Dank je voor die link, herkenbaar.
Idd herkenbaar. Ik wilde vroeger altijd games programmeur worden, maar omdat ik mezelf veel te slecht vond ben ik er niet in verder gegaan omdat ik dacht dat ik toch zou falen, terwijl ik op mn 15 spellen met DirectX in elkaar flanste.
Tot op de dag van vandaag nog wel eens spijt van.

• F.West98

F.West98

Alweer 16 jaar hier

Hmm..
Dat zag ik vorig jaar in mijn klas ook, tijdens het programmeerproject.
Er waren wel een aantal mensen die het interessant vonden, maar die vonden dat ze er niets van konden, en zijn er mee gestopt....

Verwijderd

Same here. Dit is natuurlijk overigens breder toepasbaar dan alleen op programeren. Merk dat ik daar zelf ook veel last van heb gehad sinds het begin van mijn promotie onderzoek. Ik heb nu een nieuwe supervisor die vergeleken met mijn supervisor in nederland een natuurkunde god lijkt. Als ik met hem praat is dat enorm inspirerend en kijk erg tegen hem op. Maar aan de andere kant voel ik me dan als natuurkundige ook ontzettend incompetent. Voor mij blijft het lastig om "objectief" dan mezelf op waarde te schatten, in ieder geval minder makkelijk als de auteur van de link over Impostor Syndrome dat lijkt te doen

• Douweegbertje

Douweegbertje

Hydra schreef op maandag 10 februari 2014 @ 20:33:
[...]

Je onderschat jezelf. Ik ben ook geen ras echte programmeur, ik heb gewoon redelijk snel dingen door maar ik zit niet in de buurt van de echt wiskundige types hier zoals Oisyn en PoP. Ik heb vooral als voordeel dat ik me goed in klanten kan verplaatsen en redelijk goed ben in vrienden worden met mensen :)

Niet dat dat ik een slechte dev ben, zeker niet, maar ik ben geen Linus ofzo.

Daarbij onderschat je hoe slecht veel devs zijn. Dat je je zorgen maakt over hoe goed je bent maakt je al beter dan 50% van wat er in IT-land rondloopt.
Het zal een groot deel inderdaad onderschatting zijn. Echter ik kijk ook naar mijn ambities, en dat ligt absoluut niet op het vlak waar ik nu zit. Door wat persoonlijke tegenslagen ben ik ook nog niet verder gekomen om mijzelf meer kennis te geven (lees; eens hbo afmaken in de avond oid). Wiskunde is wel weer mijn ding, puur omdat ik zowat een autisme heb als het gaat om "logische" dingen. Ik denk dus heel logisch, wiskunde is dan een natuurlijke taal terwijl iets als Nederlands of Frans (Engels vind ik logischer) absoluut niet in mijn straatje ligt :+ Het gekke is dat ik dan wél weer brieven van andere kan corrigeren op vele punten.

Uiteindelijk moet ik eens wat meer verdiepen in bepaalde opleidingen, die dan ook nog eens te combineren zijn met mijn werk (of eventueel ander werk wat er wel bij past). Ik heb hier bij sommige ook eens nagevraagd wat hun achter grond is/was. Een beetje het plan de campagne om ergens te komen mis ik, echter zal ik dit jaar daar wat meer mee bezig zijn.

In elk geval wat ik ongeveer bedoel te zeggen, is dat ik mij van nature dus al niet als een ras programmeur zie, omdat ik dat over 5+ jaar ook niet meer wil zijn (althans niet voor de volle 100%). Daarbij focus je je dan misschien wat minder op het programmeren. Uiteindelijk zie ik ook zeer zeker mijn eigen kwaliteiten, en na een bug fix wil ik ook nog wel eens roepen "Wie is hier de beste?!" :+

• BikkelZ
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 17:30

BikkelZ

CMD+Z

EddoH schreef op maandag 10 februari 2014 @ 21:32:
[...]

Idd herkenbaar. Ik wilde vroeger altijd games programmeur worden, maar omdat ik mezelf veel te slecht vond ben ik er niet in verder gegaan omdat ik dacht dat ik toch zou falen, terwijl ik op mn 15 spellen met DirectX in elkaar flanste.
Tot op de dag van vandaag nog wel eens spijt van.
Kan ik me goed voorstellen. Ik kan me achteraf gezien ook niet voorstellen dat ik echt gewoon niét wist wat ik wilde worden terwijl ik wel altijd dingen in elkaar zat te kliederen op mijn Commodore 64 en hem speciaal daarvoor ook nog wel eens van zolder haalde.

Maar ergens doordat nieuwere computers niet meer zo direct uitnodigden tot programmeren als de klassieke hobbycomputers ben ik bijvoorbeeld op de Amiga meer gaan kloten met muziek, animatie- en paintprogramma's. Simpelweg omdat ik niet wist waar ik moest beginnen met programmeren en omdat ook niemand me onder de vleugels nam.

Ik denk dat het belangrijk is voor iedereen beginner of expert dat je regelmatig producten afrondt en publiceert, op wat voor manier dan ook. Doelen stellen, doelen halen. Beter shippen met brakke code die niemand ziet dan alles perfect in orde en nooit het daglicht zien.

iOS developer

• Douweegbertje

Douweegbertje

ps. misschien leuk idee om een topic te maken als in "Het grote wie ben je en wat doe je topic" waarbij iedereen die wilt en kan, een stukje schrijft? :)

Poll: Het grote wie ben je en wat doe je topic
Ja, maken!
Nee, Who cares?!
Afbeeldingslocatie: http://poll.dezeserver.nl/results.cgi?pid=389414&layout=2&sort=prc
Ook een poll maken? Klik hier

• Firesphere

Firesphere

Yoshis before Hoshis

Douweegbertje schreef op maandag 10 februari 2014 @ 21:52:
ps. misschien leuk idee om een topic te maken als in "Het grote wie ben je en wat doe je topic" waarbij iedereen die wilt en kan, een stukje schrijft? :)

Poll: Het grote wie ben je en wat doe je topic
Ja, maken!
Nee, Who cares?!
[afbeelding]
Ook een poll maken? Klik hier
Die bestaat al.

• Alex)
Toegegeven, het Nederlands heeft z'n eigenaardigheden, maar wat is er in vredesnaam logischer aan Engels?

Afbeeldingslocatie: http://i.imgur.com/JEzYJSP.jpg

• hylke94
  • Registratie: Maart 2012
  • Laatst online: 23-09 16:26
Alex) schreef op maandag 10 februari 2014 @ 22:11:
[...]

Toegegeven, het Nederlands heeft z'n eigenaardigheden, maar wat is er in vredesnaam logischer aan Engels?

[afbeelding]
En dat is één van de redenen dat ik moeite heb met Engels. Al kan ik het inmiddels prima verstaan, maar dat spreken en schrijven...

• Douweegbertje

Douweegbertje

:+ link?
Alex) schreef op maandag 10 februari 2014 @ 22:11:
[...]

*plaatje*
Ja, weet ik ook eigenlijk niet. Er zijn gewoon een aantal dingen die misschien niet logisch zijn, die pak je dan 'even' op. In het Nederlands hebben we veeeel meer woorden die anders geschreven worden dan je zou denken. De zelfde dingen die dus in dat plaatje staan. Nu val ik daar niet zo erg over, logischerwijs "weet" je dat nou eenmaal. Echter als je als italiaan of wat dan ook Engels (of Nederlands) zou moeten leren val je daar wel weer over. Punt is meer de spelling. Het komt maar niet in mijn hoofd dat het " ik vind" is en "jij vindt" en dan weer "vind je". Dan heb ik liever de Engelse manier, al ben ik daar niet super goed in, wel beter dan Nederlands. :)

[ Voor 75% gewijzigd door Douweegbertje op 10-02-2014 22:27 ]

Verwijderd

Ik drink als ik zin heb. Dat is meestal op een feestje of tijdens een etentje (als ik niet hoef te rijden), maar dan ook lang niet altijd. Zo af en toe ook 's avonds, maar dan houd ik het bij 1 of 2 biertjes. En dat zijn meestal ook nog eens 25cl flesjes.
farlane schreef op maandag 10 februari 2014 @ 21:26:
[...]

Katers zitten er hier doordeweeks niet in hoor! Al is dat wel één keer voor gekomen jaren geleden, dat hebben m'n collega's destijds gemerkt ook. _O-

Verwijderd

Ik drink ook niet super vaak tijdens de week, maar het gebeurt wel eens af en toe. Vorige week donderdag nog gaan helpen op een fuif van mijn studentenvereniging en daar heb ik bijvoorbeeld wel een paar pintjes gedronken.

Ik moest nog met de auto naar huis dus heb op die 5 uur tijd dat ik er geweest ben maximaal 3 pintjes gedronken. Gelukkig werk ik op vrijdag van thuis en heb ik flexibele uren waardoor ik wat later begonnen ben en wat later heb doorgewerkt 's avonds.

• HMS
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 29-12 11:53

HMS

Rutix schreef op maandag 10 februari 2014 @ 20:43:
Relevant: Wikipedia: Dunning–Kruger effect

• Hydra
farlane schreef op maandag 10 februari 2014 @ 21:26:
[...]

Van 2 biertjes krijg je geen kater toch?

• ZaZ
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 21-12 00:53

ZaZ

Tweakers abonnee

Elke dag.
Proost

Lekker op de bank

• Megamind
Must read
Afbeeldingslocatie: http://31.media.tumblr.com/tumblr_lfl58xOJ2n1qzo2xpo1_500.jpg

• Kips
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 16-12 21:39
mogguh....

onze dochter geeft de laatste tijd nogal regelmatig feestjes 's nachts, erg fijn... gelukkig afgelopen donderdag het semester afgesloten (met een dikke 8) dus komende weken iets rustiger qua studie...

Verwijderd

Kips schreef op dinsdag 11 februari 2014 @ 07:55:
mogguh....

onze dochter geeft de laatste tijd nogal regelmatig feestjes 's nachts, erg fijn... gelukkig afgelopen donderdag het semester afgesloten (met een dikke 8) dus komende weken iets rustiger qua studie...
Goeiemorgen en welterusten. Ik ga maffen.
En niet meer zo slap ouwehoeren als gisteren, zodat ik weer opsta met 300+ nieuwe berichten.
Komt mijn werk niet ten goede :X

• Thijmen
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 25-07 13:16
Zo, wat een pleuris weer zeg. Gelukkig met de bus weer. Lang leve het OV!

• BM
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 23:18

BM

Moderator Spielerij
Toch grappig hoe gebruikers bepaalde bugs na een tijdje als functionaliteit gaan zien :) We hadden een bug in ons syteem waarbij na het saven van bepaalde data, sommige gerelateerde data niet meer getoond werd. Gebruikers dachten dat we dat met opzet deden en dat die gerelateerde data weggehaald werd omdat die niet meer van toepassing was.

Uhhh, nee, dat was nooit een requirement, en het feit dat data niet meer getoond word een bug. Gefixed in de volgende versie, en als het anders moet stel je maar nieuwe requirements op :+

Xbox
Even the dark has a silver lining | I'm all you can imagine times infinity, times three

• Hoogie2004
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 22:06

Hoogie2004

Whohooooo

Afbeeldingslocatie: https://pbs.twimg.com/media/BgKUYUkIcAAlcJF.png
:)

My iRacing profile | Strava

• perseas
  • Registratie: December 2013
  • Laatst online: 23:02
Helaas investeren een hoop werkgevers niet in hun medewerkers. :'(

• Firesphere

Firesphere

Yoshis before Hoshis

Mogguh :(

Koffie?

• perseas

• azerty
/me wsitedesign schuift lege mok richting Firesphere - Koffie aub!

• sig69
  • Registratie: Mei 2002
Elke woensdag na het sporten gaan er wel een paar biertjes in ja. Soms wat meer. Maar ik begin op donderdag dan ook meestal wat later >:)

Roomba E5 te koop

• _Moe_
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 20:52
O wat hou ik toch van humeurige diensters :p

Doe mij ook maar één!

RTFM!

• D-Raven
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 16-10 10:47
perseas schreef op dinsdag 11 februari 2014 @ 09:09:
[...]

Helaas investeren een hoop werkgevers niet in hun medewerkers. :'(
Salaris is toch ook investeren ?
toch??

:+

• Hoogie2004

Hoogie2004

Whohooooo

Als een van de salaris-componenten een standaard vergoeding is die je dient te besteden aan je opleiding, dan wel :+ (maar dat vergoed dan waarschijnlijk nog niet de tijd die je ermee kwijt bent...)

Maar het blijft een heikel puntje vaak.

[ Voor 9% gewijzigd door Hoogie2004 op 11-02-2014 09:31 ]

• perseas
Hoogie2004 schreef op dinsdag 11 februari 2014 @ 09:31:
Als een van de salaris-componenten een standaard vergoeding is die je dient te besteden aan je opleiding, dan wel :+ (maar dat vergoed dan waarschijnlijk nog niet de tijd die je ermee kwijt bent...)

Maar het blijft een heikel puntje vaak.
Dit dus, ik ben veel bezig met SharePoint en het zou erg prettig zijn om een cursus te hebben gehad. Zeker met het oog op de hoge eisen die mijn werkgever stelt. ;)

• ZaZ
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 21-12 00:53

ZaZ

Tweakers abonnee

Management wilde Sharepoint introduceren en ik moest effe onderzoeken wat de impact was.
Conclusie was dat het is als een zwitsers zakmes. Het mesje heeft speling en is bot. Je vraagt je af wat de tandenstoker daar doet en er zit een schaartje in die in theorie handig is maar waar nog nooit iemand iets mee heeft door kunnen knippen.

Gelukkig is die weer van tafel. Zal vast handig zijn voor een zooi mensen hoor, vooral met grote departments etc. maar alles wat ik ervan heb gezien is het allemaal net niet. Helemaal niet voor een relatief kleine toko.

Lekker op de bank

• StM
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 22:01

StM

Pff jullie ouwehoeren te veel :P

Maar ik ben momenteel weer gedegradeerd tot afstudeerder :( Maar normaal ben ik web (vooral backend) mobile en een heeeel klein beetje embedded developer, gespecialiseerd (in zoverre je daar van kan spreken bij iemand die met zo enorm veel verschillende tech werkt dat hij amper kan onthouden hoe je een string vergelijkt in taal x) in EPP systemen en tegenwoordig ook meer en meer security (pentesten, crypto) :)

Ow en ik drink (bijna) niet.

• D-Raven
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 16-10 10:47
perseas schreef op dinsdag 11 februari 2014 @ 09:32:
[...]

Dit dus, ik ben veel bezig met SharePoint en het zou erg prettig zijn om een cursus te hebben gehad. Zeker met het oog op de hoge eisen die mijn werkgever stelt. ;)
Als je dat echt een probleem vind, dan moet je dat aankaarten bij je werkgever. Zelfs nu (achteraf) kan dit zeer waardevol zijn om je 'basis' hierin verder te verstevigen, ook al kom je alleen maar dingen tegen die je al kent, dan is het nog waardevol.
1: Je hebt bevestiging dat je inderdaad de basis goed kent
2: Staat goed op je CV
ZaZ schreef op dinsdag 11 februari 2014 @ 09:38:
....
Conclusie was dat het is als een zwitsers zakmes. Het mesje heeft speling en is bot. Je vraagt je af wat de tandenstoker daar doet en er zit een schaartje in die in theorie handig is maar waar nog nooit iemand iets mee heeft door kunnen knippen.
..
:D QFT

[ Voor 23% gewijzigd door D-Raven op 11-02-2014 09:41 ]

• perseas
Management wilde Sharepoint introduceren en ik moest effe onderzoeken wat de impact was.

Gelukkig is die weer van tafel. Zal vast handig zijn voor een zooi mensen hoor, vooral met grote departments etc. maar alles wat ik ervan heb gezien is het allemaal net niet. Helemaal niet voor een relatief kleine toko.
Ik ben jaloers! ;) Wij hebben hier een systeembeheerder die denkt onze SharePoint development servers te kunnen beheren. Ik spendeer de helft van mijn tijd aan het oplossen van zijn fouten. :/

• Alex)
perseas schreef op dinsdag 11 februari 2014 @ 09:32:
[...]

Dit dus, ik ben veel bezig met SharePoint
Wat vind je het leukste aan bezig zijn met SharePoint?

• perseas
D-Raven schreef op dinsdag 11 februari 2014 @ 09:40:
[...]

Als je dat echt een probleem vind, dan moet je dat aankaarten bij je werkgever. Zelfs nu (achteraf) kan dit zeer waardevol zijn om je 'basis' hierin verder te verstevigen, ook al kom je alleen maar dingen tegen die je al kent, dan is het nog waardevol.
1: Je hebt bevestiging dat je inderdaad de basis goed kent
2: Staat goed op je CV

[...]

:D QFT
Al meerdere keren aangegeven, maar het kost teveel geld volgens mijn werkgever. :+ De tijd die ik spendeer aan het leren van SharePoint uiteraard niet. :D

• Hoogie2004

Hoogie2004

Whohooooo

Tja, SharePoint...

Ik zal het in ieder geval niet echt gaan missen bij de nieuwe baas :)

• Firesphere

Firesphere

Yoshis before Hoshis

Een goed Zwitsers zakmes is iets anders dan dat ding van 5 euro bij de blokker natuurlijk, maargoed, wees blij met de conclusie dat het geen Sharepoint wordt :)

• BtM909
  • Niet online

BtM909

Watch out Guys...

Topicstarter

Beetje laat, maar afhankelijk van 't type werk, drink ik juist voordat ik ga werken :D

Meestal staat er een fles rode wodka klaar, maar drink ik maximaal 2 glaasjes met lime juice :9

• perseas
Alex) schreef op dinsdag 11 februari 2014 @ 09:45:
[...]
Wat vind je het leukste aan bezig zijn met SharePoint?
De ontwikkeling van Web Parts en BDC oplossingen. :)

• incaz
  • Registratie: Augustus 2012
  • Laatst online: 15-11-2022
Douweegbertje schreef op maandag 10 februari 2014 @ 22:22:
Punt is meer de spelling. Het komt maar niet in mijn hoofd dat het " ik vind" is en "jij vindt" en dan weer "vind je". Dan heb ik liever de Engelse manier, al ben ik daar niet super goed in, wel beter dan Nederlands. :)
De spelling in het Nederlands is 100 keer logischer dan in het Engels. In het Nederlands is er verband tussen wat de uitspraak en de spelling, in het Engels vrijwel niet.
(taught, thought, through, tough, although, - I rest my case)

Maar Engels heeft wel een veel minder ingewikkeld systeem van verbuigingen (namelijk vrijwel geen). Maar de grap is dat de meeste mensen in het Nederlands juist veel moeite hebben met de spellingsregels toepassen juist op situaties die perfect regelmatig zijn dan met de uitzonderingen.

Never explain with stupidity where malice is a better explanation

Pagina: 1 ... 49 ... 116 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
* zoals jullie weten gaan we tegenwoordig naar een nieuwe iteratie bij ~10k posts. 1 april (en dat is geen grap) gaan we over op het nieuwe deel! *

Dit topic is niet de plaats om te lopen helpdesken. De Coffee Corner is primair bedoeld als uitlaatklep voor iedereen in de Devschuur® en niet als vraagbaak.