De Devschuur Coffee Corner - Iteratie 5 Vorige deel Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 48 ... 116 Laatste
Acties:
  • 268.588 views

• .oisyn
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 17:53

.oisyn

Moderator Devschuur®

Demotivational Speaker

BtM909 schreef op maandag 10 februari 2014 @ 14:43:
[...]

}:|

Als jij exact 4x modaal verdient, dan klik je hier maar op: ik verdien EXACT 4x modaal :+
Oh god no, ben niet zo'n armoedzaaier die het moet doen van 4x modaal :7 ;)
ZaZ schreef op maandag 10 februari 2014 @ 14:48:
Ik val ook net in de 3x groep, maar dat is met gewoon fulltime voor een werkgever + eigen bedrijfje in de avonduren.
Maar als ik dan niet allemaal 'slimme' dingen met dat geld doe kan ik 52% ervan aftikken.
Dus klinkt allemaal heel leuk zo'n bedrag, maar wat je uiteindelijk in de kroeg kan uitgeven is een heel stuk lager.
Sorry maar dat vind ik toch zo'n BS. Het is niet ineens alsof je minder overhoudt nadat je in de 52% schaal terecht bent gekomen. Daarnaast zeg je een eigen bedrijf te hebben, dat is toch weer 14% MKB vrijstelling (dus effectief maar 44% belasting als dat volledig in de 52% schaal valt)

[ Voor 52% gewijzigd door .oisyn op 10-02-2014 14:52 ]

Give a man a game and he'll have fun for a day. Teach a man to make games and he'll never have fun again.

• BtM909
  • Registratie: Juni 2000
  • Niet online

BtM909

Watch out Guys...

Topicstarter
:D :P

Dus jij bent die andere :P

Ace of Base vs Charli XCX - All That She Boom Claps (RMT) | Clean Bandit vs Galantis - I'd Rather Be You (RMT)
You've moved up on my notch-list. You have 1 notch
I have a black belt in Kung Flu.

• Hydra
  • Laatst online: 17-12 14:27
ZaZ schreef op maandag 10 februari 2014 @ 14:48:
Ik val ook net in de 3x groep, maar dat is met gewoon fulltime voor een werkgever + eigen bedrijfje in de avonduren.
Dat lijkt me ook wel pittig zeg. Helemaal met die kleine van ons, voordat ze in bed ligt (uur of 8) kom ik toch nergens aan toe en daarna heb ik er niet veel zin meer in.

https://niels.nu

• ZaZ
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 21-12 00:53

ZaZ

Tweakers abonnee

Hydra schreef op maandag 10 februari 2014 @ 14:53:
[...]

Dat lijkt me ook wel pittig zeg. Helemaal met die kleine van ons, voordat ze in bed ligt (uur of 8) kom ik toch nergens aan toe en daarna heb ik er niet veel zin meer in.
Ik heb er 3 in de leeftijd van 1 tot 5 en dan elke nacht tot 2:30 door en in de weekenden ook en dat nu al 2 jaar continu.
Hopelijk wordt het straks effe allemaal wat rustiger want af en toe kijk ik bijna scheel :P

Lekker op de bank

• .oisyn

.oisyn

Moderator Devschuur®

Demotivational Speaker

[...]

Oh dat gaat bij mij prima. Ik zit elke avond toch wel altijd 2 a 3 uurtjes achter m'n PC. M'n vrouw gaat meestal rond een uurtje of 22:30 naar bed, ik mik op 1:30 maar soms wordt dat later O-).

Give a man a game and he'll have fun for a day. Teach a man to make games and he'll never have fun again.

• Hydra
ZaZ schreef op maandag 10 februari 2014 @ 14:55:
Ik heb er 3 in de leeftijd van 1 tot 5 en dan elke nacht tot 2:30 door en in de weekenden ook en dat nu al 2 jaar continu.
Hopelijk wordt het straks effe allemaal wat rustiger want af en toe kijk ik bijna scheel :P
Wat doe je met je eigen bedrijfje dan? Dev-werk?

Zit er zelf ook hard aan te denken om richting architect te gaan en dan later voor mezelf te beginnen. Maarja, acquisitie he.
.oisyn schreef op maandag 10 februari 2014 @ 14:56:
Oh dat gaat bij mij prima. Ik zit elke avond toch wel altijd 2 a 3 uurtjes achter m'n PC. M'n vrouw gaat meestal rond een uurtje of 22:30 naar bed, ik mik op 1:30 maar soms wordt dat later O-).
Ik heb helaas toch wel 8 uur slaap nodig :(

[ Voor 26% gewijzigd door Hydra op 10-02-2014 14:57 ]

• kenneth
  • Registratie: September 2001
  • Niet online

kenneth

achter de duinen

Zeker pittig maar het zit hem misschien in dat zin hebben. Die van ons slaapt nog niet de hele nacht door maar tussen 20:30 en 0:00 slaapt ze meestal wel en dan doe ik alles wat ik kan doen (hardlopen, studeren of film kijken) en zin daarin krijg ik meestal pas als ik er al een kwartier mee bezig ben.

Verschilt per persoon natuurlijk maar misschien heb je er iets aan.

Look, runners deal in discomfort. After you get past a certain point, that’s all there really is. There is no finesse here.

• GateKeaper
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 05-08 21:46

GateKeaper

#1 Procastinator

bam!

[ Voor 94% gewijzigd door BtM909 op 10-02-2014 15:07 ]

• .oisyn

.oisyn

Moderator Devschuur®

Demotivational Speaker

kenneth schreef op maandag 10 februari 2014 @ 14:57:
[...]

Zeker pittig maar het zit hem misschien in dat zin hebben. Die van ons slaapt nog niet de hele nacht door maar tussen 20:30 en 0:00 slaapt ze meestal wel en dan doe ik alles wat ik kan doen (hardlopen, studeren of film kijken) en zin daarin krijg ik meestal pas als ik er al een kwartier mee bezig ben.
^^^ dit
Hydra schreef op maandag 10 februari 2014 @ 14:56:
Ligt er natuurlijk ook aan hoe laat je begint. Wil zelf voor tienen op kantoor zijn, betekent dat ik uiterlijk 9:00 op moet. 7 uur slaap is voor mij voldoende, maar meestal worden het er 6.

[ Voor 28% gewijzigd door .oisyn op 10-02-2014 15:01 ]

• ZaZ

ZaZ

Tweakers abonnee

[...]

Wat doe je met je eigen bedrijfje dan? Dev-werk?

Zit er zelf ook hard aan te denken om richting architect te gaan en dan later voor mezelf te beginnen. Maarja, acquisitie he.

[...]

Software.
Eerst vooral maatwerk, maar dan is contact met klant lastig als je bij je baas zit. Helemaal als het steeds meer wordt. Dus nu ook nog een projectje opgezet en daar een verkoper voor ingeschakeld die ook support doet en X vangt voor elk verkocht exemplaar per jaar.
Dat begint steeds meer op te leveren en als het goed is heb ik er over een jaartje ofzo steeds minder werk aan.
Dan misschien gaan denken aan 1 dag ontslag om te kijken of ik het nog meer omhoog kan duwen.

Lekker op de bank

• .Gertjan.
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 17-02 21:20

.Gertjan.

Owl!

[...]
Als je motivatie hebt dan lukt dat zeker wel. Meestal rol je er in via een opdracht en ben je gebrand om dat tot een succes te brengen :) Zo ben ik ook ooit begonnen, naast een fulltime baan (waarbij ik ook nog eens 3 uur per dag in de auto zat). Toch kon ik mijn klant goed bedienen en kwam van het een weer het ander :)

Wat ooit begon met een code-review van een paar honderd euro is nu een uit de klauwen gelopen hobby geworden :+
[...]

Architect lijkt mij een lastige functie om in te freelancen. Je bent dan iets te highlevel voor veel klanten.
Je moet dan aangenomen worden door een ICT-afdeling en niet zozeer door de klant/directie. Je bent dan meer interim management.

Ik ben meer een all-in-one oplossing. Ik doe zowel architectuur als kleine rotklusjes (hoewel ik voor dat laatste inmiddels mensen heb :+ ).

The #1 programmer excuse for legitimately slacking off: "My code's compiling"
Firesphere: Sommige mensen verdienen gewoon een High Five. In the Face. With a chair.

• Hydra
bam!
kenneth schreef op maandag 10 februari 2014 @ 14:57:

Verschilt per persoon natuurlijk maar misschien heb je er iets aan.
Misschien is dat ff hardlopen wel een goed idee. Ik kak meestal na 't eten gewoon enorm in.
ZaZ schreef op maandag 10 februari 2014 @ 15:00:
Software.
Eerst vooral maatwerk, maar dan is contact met klant lastig als je bij je baas zit. Helemaal als het steeds meer wordt. Dus nu ook nog een projectje opgezet en daar een verkoper voor ingeschakeld die ook support doet en X vangt voor elk verkocht exemplaar per jaar.
Dat begint steeds meer op te leveren en als het goed is heb ik er over een jaartje ofzo steeds minder werk aan.
Dan misschien gaan denken aan 1 dag ontslag om te kijken of ik het nog meer omhoog kan duwen.
Weet je baas ervan trouwens? En ik kan me voorstellen dat een dag minder werken bij je loonslaaf-baan kan lonen in deze.

Ik vind 't knap in ieder geval :)

[ Voor 7% gewijzigd door BtM909 op 10-02-2014 15:07 ]

• PdeBie
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 19:02
ah. Gertjan heeft het delegeren ontdekt :+

• .Gertjan.

.Gertjan.

Owl!

pdebie schreef op maandag 10 februari 2014 @ 15:03:
ah. Gertjan heeft het delegeren ontdekt :+
Waarom denk je anders dat ik hier rond kan hangen ;) Iemand moet toch die 3x modaal van mij mogelijk maken :+

Firesphere: Sommige mensen verdienen gewoon een High Five. In the Face. With a chair.

• ZaZ

ZaZ

Tweakers abonnee

Hydra schreef op maandag 10 februari 2014 @ 15:03:

Weet je baas ervan trouwens? En ik kan me voorstellen dat een dag minder werken bij je loonslaaf-baan kan lonen in deze.

Ik heb het destijds in mijn contract laten opnemen omdat ik zoiets al van plan was. Duurde wel nog 2 jaar voordat ik het daadwerkelijk ging doen, maar dat terzijde...
Staat wel een clausule bij zolang mijn werk er niet echt onder lijdt.

Lekker op de bank

• .oisyn

.oisyn

Moderator Devschuur®

Demotivational Speaker

Ja en die ene is vast de belastingdienst die hier meeleest, want die verdient aan mij ook meer dan 4x modaal }:|

Seriously though, wel benieuwd wie die ene is.

• Firesphere
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 27-12 04:33

Firesphere

Yoshis before Hoshis

.oisyn schreef op maandag 10 februari 2014 @ 15:09:
[...]

Ja en die ene is vast de belastingdienst die hier meeleest, want die verdient aan mij ook meer dan 4x modaal }:|

:D Betaal jij zoveel belasting ja?

I'm not a complete idiot. Some parts are missing.
.Gertjan.: Ik ben een zelfstandige alcoholist, dus ik bepaal zelf wel wanneer ik aan het bier ga!

• .oisyn

.oisyn

Moderator Devschuur®

Demotivational Speaker

Ja 't niet alsof ze vanaf een bepaald bedrag gaan zeggen dat het wel welletjes is ;)

• EddoH
  • Registratie: Maart 2009
  • Niet online

EddoH

Backpfeifengesicht

Hydra schreef op maandag 10 februari 2014 @ 15:03:
[mbr]bam![/]

[...]

Misschien is dat ff hardlopen wel een goed idee. Ik kak meestal na 't eten gewoon enorm in.

Same here, na het eten wachten er nog wat rotklusjes als afwassen, opruimen etc (ik had een vriendin zonder baan moeten nemen :P ), en daarna ben ik blij dat ik ff 1-2 uur niets kan doen. Na 8-9 uur overdag programmeren mis ik daar 's avonds echt de motivatie voor helaas.

Het is inderdaad wel zo dat als ik eenmaal begin de zin vanzelf wel komt, maar die drempel ervoor is nogal hoog...

• Hydra
.Gertjan. schreef op maandag 10 februari 2014 @ 15:01:
Als je motivatie hebt dan lukt dat zeker wel. Meestal rol je er in via een opdracht en ben je gebrand om dat tot een succes te brengen :) Zo ben ik ook ooit begonnen, naast een fulltime baan (waarbij ik ook nog eens 3 uur per dag in de auto zat). Toch kon ik mijn klant goed bedienen en kwam van het een weer het ander :)

Wat ooit begon met een code-review van een paar honderd euro is nu een uit de klauwen gelopen hobby geworden :+
Daarom ben ik nu ook gegaan voor een functie waarin ik vooral marketable skills opdoe. In m'n vorige baan was het vooral productkennis, nu is het meer generiek Java (als het goed is).
Architect lijkt mij een lastige functie om in te freelancen. Je bent dan iets te highlevel voor veel klanten.
Je moet dan aangenomen worden door een ICT-afdeling en niet zozeer door de klant/directie. Je bent dan meer interim management.

Ik ben meer een all-in-one oplossing. Ik doe zowel architectuur als kleine rotklusjes (hoewel ik voor dat laatste inmiddels mensen heb :+ ).
Goed punt. Ik zou persoonlijk alleen wel voor klussen tussen de 4 en 12 maanden willen gaan; dus niet perse dingetjes van een paar weken. Tussen 2 grote klussen door zou dat wel weer leuk zijn natuurlijk, maar je moet wel genoeg buffer op kunnen bouwen en niet continue aan acquisitie moeten werken.

Maargoed, ik ga nu dus 'terug' naar 'Senior Java Dev' waarschijnlijk, klinkt wel minder sexy dan "consultant" of "sales manager" ;)

• .Gertjan.

.Gertjan.

Owl!

.oisyn schreef op maandag 10 februari 2014 @ 15:12:
Ja 't niet alsof ze vanaf een bepaald bedrag gaan zeggen dat het wel welletjes is ;)
Als je genoeg verdient kun je gewoon handjeklap doen met de fiscus. De grote multinationals doen niet anders. Je kunt dat zeggen: "ik betaal max dit aan belasting, anders ga ik naar een ander land". Maar ik denk niet dat ze daar intrappen voor inkomstenbelasting :+

• Firesphere

Firesphere

Yoshis before Hoshis

Hydra schreef op maandag 10 februari 2014 @ 15:14:
[...]

Daarom ben ik nu ook gegaan voor een functie waarin ik vooral marketable skills opdoe. In m'n vorige baan was het vooral productkennis, nu is het meer generiek Java (als het goed is).

[...]

Goed punt. Ik zou persoonlijk alleen wel voor klussen tussen de 4 en 12 maanden willen gaan; dus niet perse dingetjes van een paar weken. Tussen 2 grote klussen door zou dat wel weer leuk zijn natuurlijk, maar je moet wel genoeg buffer op kunnen bouwen en niet continue aan acquisitie moeten werken.

Maargoed, ik ga nu dus 'terug' naar 'Senior Java Dev' waarschijnlijk, klinkt wel minder sexy dan "consultant" of "sales manager" ;)
Hmmmm, ik vind "consultant" of "sales manager" meer klinken als een gladjakkerige klotebaan die alles bij elkaar slijmt om zo maar klanten te paaien. :P

.Gertjan.: Ik ben een zelfstandige alcoholist, dus ik bepaal zelf wel wanneer ik aan het bier ga!

• Megamind
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 10-09 22:45
Gelukkig hoef ik maar 30% van m'n inkomen af te staan :+ Scheelt toch behoorlijk, plus een riant basissalaris en profitsharing en bonussen kom ik ook wel op de 2x-3x uit (ligt aan de wisselkoers :+)

• Hydra
.Gertjan. schreef op maandag 10 februari 2014 @ 15:15:
Als je genoeg verdient kun je gewoon handjeklap doen met de fiscus. De grote multinationals doen niet anders. Je kunt dat zeggen: "ik betaal max dit aan belasting, anders ga ik naar een ander land". Maar ik denk niet dat ze daar intrappen voor inkomstenbelasting :+
Hehe.

Gertjan: Ik vertrek!
Bdienst: Okay!
Gertan: .... kut :(
Firesphere schreef op maandag 10 februari 2014 @ 15:16:
Hmmmm, ik vind "consultant" of "sales manager" meer klinken als een gladjakkerige klotebaan die alles bij elkaar slijmt om zo maar klanten te paaien. :P
Klopt aardig :)

Als je dan naar een puur technische functie zoekt, is het ook wat lastig uit te leggen. Gelukkig lukt dat wel (sales manager was voor m'n pa, consultant is gewoon een technische functie) maar ze moeten je eerst wel uitnodigen.

[ Voor 36% gewijzigd door Hydra op 10-02-2014 15:19 ]

• alienfruit
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 27-12 23:36

alienfruit

the alien you never expected

Zonder bonussen/grijs/zwart werken e.d. kom ik uit op 3x modaal netto. Wel, £5000 salaris verhoging gehad :/

[ Voor 35% gewijzigd door alienfruit op 10-02-2014 15:20 ]

Verwijderd

alienfruit schreef op maandag 10 februari 2014 @ 15:19:
Zonder bonussen e.d. kom ik uit op 3x modaal netto.
Dan ben jij diegene een van de 2 personen die op > 4x modaal bruto heeft geklikt :)

[ Voor 6% gewijzigd door Verwijderd op 10-02-2014 15:21 ]

• alienfruit
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 27-12 23:36

alienfruit

the alien you never expected

Nee, 3x :P

Verwijderd

Je verdient netto 3x en bruto ook?

• Hydra
alienfruit schreef op maandag 10 februari 2014 @ 15:19:
Zonder bonussen/grijs/zwart werken e.d. kom ik uit op 3x modaal netto. Wel, £5000 salaris verhoging gehad :/
Iets met levensstandaarden enzo...

• .Gertjan.

.Gertjan.

Owl!

Hydra schreef op maandag 10 februari 2014 @ 15:18:
[...]

Hehe.

Gertjan: Ik vertrek!
Bdienst: Okay!
Gertan: .... kut :(
Nah, mijn enterprise is nog niet groot genoeg ;) Maar het handjeklap is om het vestigingsklimaat in Nederland te bevorderen. Grote bedrijven brengen zelfs met hun bedongen korting genoeg geld naar binnen. Het is niet helemaal fair voor de kleinere bedrijven (aangezien zij geen korting krijgen), maar voor de staatskas is het wel prettig.

Waarom denk je dat er anders zoveel postbus-bv's bestaan in Nederland, zo heel gunstig is ons "basis" klimaat ook niet hoor.
Genoeg docu's over geweest de afgelopen jaren

• Hydra
.Gertjan. schreef op maandag 10 februari 2014 @ 15:23:
Nah, mijn enterprise is nog niet groot genoeg ;) Maar het handjeklap is om het vestigingsklimaat in Nederland te bevorderen. Grote bedrijven brengen zelfs met hun bedongen korting genoeg geld naar binnen. Het is niet helemaal fair voor de kleinere bedrijven (aangezien zij geen korting krijgen), maar voor de staatskas is het wel prettig.
I know. M'n pa is met z'n 2e bedrijf bezig. Z'n eerste heb ik dus gewerkt als sales manager, en da's toen op de fles gegaan. Kennelijk was ik niet zo'n goeie sales manager ;)
Waarom denk je dat er anders zoveel postbus-bv's bestaan in Nederland, zo heel gunstig is ons "basis" klimaat ook niet hoor.
Het krijgen van geld is voor startups ook erg lastig. Crowd-sourcing is dan wel een uitkomst.

• Intru
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 14-12 20:37
[...]

Klopt, maar Nederland is dan meestal alleen een tussenstation van het geld. Er zijn nog veel interessantere eindbestemmingen in de wereld.

• Firesphere

Firesphere

Yoshis before Hoshis

Hydra schreef op maandag 10 februari 2014 @ 15:27:
[...]

I know. M'n pa is met z'n 2e bedrijf bezig. Z'n eerste heb ik dus gewerkt als sales manager, en da's toen op de fles gegaan. Kennelijk was ik niet zo'n goeie sales manager ;)
Het is dat je't zelf zegt.... :P

• .oisyn

.oisyn

Moderator Devschuur®

Demotivational Speaker

[...]

Ik snap de discussie ook niet zo. Of althans, ik snap dat de EU het minder leuk vind, maar de discussie met de Nederlandse burgers is een beetje "oh boehoe oneerlijk", terwijl we er eigenlijk allemaal voordeel van hebben. We kunnen de kortingen ook afschaffen, met als resultaat dat al die bedrijven vertrekken en het onder de streep dus minder oplevert. Want het resultaat gaat echt niet zijn dat de rest dan ook maar minder belasting hoeft te betalen.

[ Voor 5% gewijzigd door .oisyn op 10-02-2014 15:37 ]

• Hydra
Ik maak de grappen ten koste van mezelf het liefst zelf ;)

• PdeBie
Hydra schreef op maandag 10 februari 2014 @ 15:42:
[...]

Ah we willen Statler en Waldorf wel een keer op je loslaten hoor :P

• Firesphere

Firesphere

Yoshis before Hoshis

Hydra schreef op maandag 10 februari 2014 @ 15:42:
[...]

Tja, grappen maken over mij is te makkelijk natuurlijk.

• Hydra
Firesphere schreef op maandag 10 februari 2014 @ 15:48:
Tja, grappen maken over mij is te makkelijk natuurlijk.
Makkelijk is het goeie woord niet, 't zijn gewoon geen grappen ;)

• Firesphere

Firesphere

Yoshis before Hoshis

Hydra schreef op maandag 10 februari 2014 @ 15:49:
[...]

Makkelijk is het goeie woord niet, 't zijn gewoon geen grappen ;)
Mja, zo kun je't ook verwoorden inderdaad.

• Gamebuster
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 22-12 13:11
Concentratie is ver te zoeken, voel me lichtelijk ziekjes sinds een paar uurtjes. Beetje duizelig ook. Probeer mezelf maar draaiende te houden met 100* koppen thee.

[ Voor 2% gewijzigd door Gamebuster op 10-02-2014 15:53 . Reden: *niet echt 100 koppen, ik overdrijf natuurlijk ]

Let op: Mijn post bevat meningen, aannames of onwaarheden

• GateKeaper

GateKeaper

#1 Procastinator

Gamebuster schreef op maandag 10 februari 2014 @ 15:52:
Concentratie is ver te zoeken, voel me lichtelijk ziekjes sinds een paar uurtjes. Beetje duizelig ook. Probeer mezelf maar draaiende te houden met 100* koppen thee.
Sinds je de uitslag van de pol gezien hebt zo ongeveer?

Ik deel je frustratie :P

• Firesphere

Firesphere

Yoshis before Hoshis

Gamebuster schreef op maandag 10 februari 2014 @ 15:52:
Probeer anders een bakkie koffie?

• Gamebuster
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 22-12 13:11
Firesphere schreef op maandag 10 februari 2014 @ 15:55:
[...]

Ik vind Koffie echt niet te zuipen :P

Let op: Mijn post bevat meningen, aannames of onwaarheden

• PdeBie
wauw. Persoonlijke doelstellingen voor 2014 in 1x goedgekeurd. Normaal gesproken gaan ze 1 of 2x op en neer, maar nu dus gewoon ineens goed. Kan merken dat we een nieuwe directeur hebben :P

• D-Raven
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 16-10 10:47
GateKeaper schreef op maandag 10 februari 2014 @ 15:54:
[...]

Sinds je de uitslag van de pol gezien hebt zo ongeveer?

Ik deel je frustratie :P
Frustratie? klinkt meer als jaloezie ;)

• kenneth
  • Niet online

kenneth

achter de duinen

Firesphere schreef op maandag 10 februari 2014 @ 15:55:
[...]

Dan moet hij alsnog 50* bakken koffie drinken om evenveel caffeïne binnen te krijgen.

[ Voor 0% gewijzigd door kenneth op 10-02-2014 16:01 . Reden: *niet echt 50 koppen, ik overdrijf natuurlijk ]

Look, runners deal in discomfort. After you get past a certain point, that’s all there really is. There is no finesse here.

• Hydra
pdebie schreef op maandag 10 februari 2014 @ 15:58:
wauw. Persoonlijke doelstellingen voor 2014 in 1x goedgekeurd. Normaal gesproken gaan ze 1 of 2x op en neer, maar nu dus gewoon ineens goed. Kan merken dat we een nieuwe directeur hebben :P
Wat waren de jouwe? 10x modaal verdienen? :P

• GateKeaper

GateKeaper

#1 Procastinator

D-Raven schreef op maandag 10 februari 2014 @ 15:59:
[...]

Frustratie? klinkt meer als jaloezie ;)
Nee hoor, gun 't een ieder van harte. Daarnaast kom ik prima rond van mijn salaris, het is niet dat ik de noodzaak heb om mijn saldo aan het eind van de maand te controleren voordat ik naar de supermarkt ga.

Er zijn alleen periode's dat ik van mening ben dat ik meer verdien dan ik krijg (tjah, wie niet, maar zonder gekheid). Wat dat betreft heb ik de verkeerde sector gekozen tijdens mijn jonge jaren. Ik vond de IT leuk, interessant en ik wist er veel van, maar wilde het als hobby houden. Toen ben ik de technische kant in gegaan, en werk nu voor een ingenieursbureau als projectleider voor iets minder dan modaal.

Een paar jaar terug wel de overstap proberen te maken naar de IT toe, maar toen kreeg ik overal nee te horen wegens het ontbreken van de juiste diploma's.

Ik ben dus gewoon tevreden, alleen wens wel eens wat meer. :) Wat hier vooral in meespeelt is dat ik uitgekeken ben in deze sector. Toen ik het werk nog leuk vond speelde het geld een veel minder grote rol.

• PdeBie
nah, als je met de mededeling bij de directeur binnenkomt dat je het 'even over je salaris moet hebben', krijg je als reactie:

'hoezo? krijg je teveel dan?'

:+

• .oisyn

.oisyn

Moderator Devschuur®

Demotivational Speaker

GateKeaper schreef op maandag 10 februari 2014 @ 16:09:
en werk nu voor een ingenieursbureau als projectleider voor iets minder dan modaal.
Seriously? Ik ben niet zo bekend met de ingenieurssector, maar het lijkt me dat een projectleider toch wel meer dan modaal kan verdienen :? Mijn salaris als junior was na mijn proeftijd al modaal (2500 bruto) :X. Niet om het er verder in te wrijven oid hoor ;)

• .Gertjan.

.Gertjan.

Owl!

GateKeaper schreef op maandag 10 februari 2014 @ 16:09:
[...]
Nee hoor, gun 't een ieder van harte. Daarnaast kom ik prima rond van mijn salaris, het is niet dat ik de noodzaak heb om mijn saldo aan het eind van de maand te controleren voordat ik naar de supermarkt ga.
Dat punt heb ik ook jaren geleden bereikt. Ik had gewoon niet per definitie meer nodig :) En ik zat toch ook maar net boven modaal. Zolang ik mij niet druk hoef te maken over mijn saldo en gewoon kan doen wat ik wil voel ik mij rijk genoeg :)

Het scheelt dat ik geen absurde levensstijl hanteer en snel tevreden ben :) Dus ik was eigenlijk al op dat punt toen ik 2700 bruot p/m verdiende en in een klein huisje woonde met een niet te hoge hypotheek. Ik kon goed leven en kon de studie van mijn vrouw (toen vriendin) betalen. We konden geen extreme uitgaven doen, maar daar waren we ook niet naar op zoek :)

Ik vond het boekje "Drive" wel erg interessant, veel bedrijven zoeken hun beloning in geld, maar dat is op een gegeven moment geen goede drijfveer meer, mensen bereiken een punt waarop het niet meer uit maakt. Zolang je gewoon "goed" kunt leven ben je tevreden :) Tenminste de meeste mensen

Ik moet zeggen dat ik mij niet direct gelukkiger voelde toen ik mijn eerste jaar draaide met 6 cijfers voor de komma dan toen ik mij in loondienst niet eens de helft binnenhaalde. Ik was meer gelukkig door de vrijheid en de energie die ik nu had :)

• PdeBie
Zolang je kan doen wat je wilt en nooit hoeft te denken 'oef einde van de maand cq. payday is nog niet in zicht' is het toch goed? Zo denk ik tenminste :)

Natuurlijk, als ik meer zou krijgen zou het niet verkeerd zijn. Maar met mijn huidige levensstijl zou dat extra geld toch alleen maar richting spaarbank gaan. Ik heb het namelijk niet nodig.

En zo bijster veel verdien ik niet. Zit nu op net iets meer dan 3k bruto. Vriendin studeert nog en heeft geen bijbaan. Maar we kunnen prima rondkomen. :)
Gister zelfs heel spontaan even lekker luxe uit eten geweest. Zolang we dat nog kunnen doen.... hoor je mij niet klagen :)

[ Voor 28% gewijzigd door PdeBie op 10-02-2014 16:26 ]

• Hydra
pdebie schreef op maandag 10 februari 2014 @ 16:25:
Zolang je kan doen wat je wilt en nooit hoeft te denken 'oef einde van de maand cq. payday is nog niet in zicht' is het toch goed? Zo denk ik tenminste :)
Serieus? Hoe meer ik verdien hoe meer leuke dingen ik kan doen / kopen van het geld. Zo denk ik tenminste :P

• MoietyMe
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 06-12 00:23

MoietyMe

zij/haar

Jeuj, eindelijk over op VS 2013 :D

• .oisyn

.oisyn

Moderator Devschuur®

Demotivational Speaker

.Gertjan. schreef op maandag 10 februari 2014 @ 16:15:
[...]

Dat punt heb ik ook jaren geleden bereikt. Ik had gewoon niet per definitie meer nodig :) En ik zat toch ook maar net boven modaal. Zolang ik mij niet druk hoef te maken over mijn saldo en gewoon kan doen wat ik wil voel ik mij rijk genoeg :)

Het scheelt dat ik geen absurde levensstijl hanteer en snel tevreden ben :) Dus ik was eigenlijk al op dat punt toen ik 2700 bruot p/m verdiende en in een klein huisje woonde met een niet te hoge hypotheek. Ik kon goed leven en kon de studie van mijn vrouw (toen vriendin) betalen. We konden geen extreme uitgaven doen, maar daar waren we ook niet naar op zoek :)
Mja, nou zit ik met mijn salaris uit loondienst tussen de 3 en 4k, maar nou zijn mijn vrouw en ik niet bijzonder zuinig en met 1 kind en nog 2 in de planning wil je toch wat groter gaan wonen. Als ik de extra inkomen niet zou hebben dan zouden we voorlopig nog op een onhandig ingedeelde 74m2 moeten blijven zitten. Nu hebben we een nieuwbouwhuis gekocht in Utrecht van 143m2 voor 350k ex meerwerk en inrichting en kan ik ondertussen waarschijnlijk ook nog eens doodleuk 50k verlies af gaan tikken bij de verkoop van ons huidige huis. En dan ben je verdomd blij dat dat gewoon kan en je ondertussen spaargeld overhoudt :)

• .Gertjan.

.Gertjan.

Owl!

Nou ja, sommige dingen kwamen hard aan, zoals een ketel die vervangen moest worden of een paar nieuwe banden onder de auto. Maar ik stelde dan een soort "spaarplan" op, ik probeerde de schade dan binnen een paar maanden weer terug op de spaarrekening gestort te hebben :)
Natuurlijk, als ik meer zou krijgen zou het niet verkeerd zijn. Maar met mijn huidige levensstijl zou dat extra geld toch alleen maar richting spaarbank gaan. Ik heb het namelijk niet nodig.
Same here, de boekhouder vroeg ook al hoeveel dividend ik wilde uitkeren. Tja wat moet ik ermee, ik ben nog bezig het geld van mijn eenmanszaak periode te gebruiken :) Kan ik het wel lekker weg laten schimmelen bij een of andere bank, maar daar schiet ik ook niets mee op.

Daarnaast komt de fiscus dan ook ieder jaar even collecteren voor vermogensbelasting op het spaargeld.
En zo bijster veel verdien ik niet. Zit nu op net iets meer dan 3k bruto. Vriendin studeert nog en heeft geen bijbaan. Maar we kunnen prima rondkomen. :)
Gister zelfs heel spontaan even lekker luxe uit eten geweest. Zolang we dat nog kunnen doen.... hoor je mij niet klagen :)
Precies, lekker je gang kunnen gaan is voldoende. :)

Toen ik ooit zo stom was om een deel van familie mijn tarief te vertellen, gingen ze rekenen en kwamen ze tot de conclusie dat het vast tof is zoveel geld te verdienen. Maar als ik ze vervolgens vertel wat ik nou daadwerkelijk gebruik schrikken ze altijd. Dan gaan ze mij vertellen dat ik toch echt meer met mijn geld moet doen :') Tja, ik heb geen werkgever die mij doorbetaald als ik ziek wordt, dus ik moet eigen reserves opbouwen.

• mrc4nl
  • Laatst online: 14:37

mrc4nl

Procrastinatie expert

wat een bedragen zeg :P . ik ben nog thuiswonend en steun trekker.

hopelijk heb ik volgend jaar wel een vaste baan :)

ora et labora

• Acid_Burn
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 23-12 17:15

Acid_Burn

uhuh

Gadverdamme, net VS2013 geïnstalleerd op mijn dev pc. Zit daar de offline help niet bij op de CD... en voor 2013 is die niet te downloaden :( Online help heb ik niets aan aangezien de dev pc's hier niet aan het internet hangen.

Glass Eye Photography | Zelfbouw wireless fightstick | Mijn puzzel site

• .Gertjan.

.Gertjan.

Owl!

mrc4nl schreef op maandag 10 februari 2014 @ 16:34:
wat een bedragen zeg :P . ik ben nog thuiswonend en steun trekker.
WAT???!? En dat allemaal van onze belastingcenten! Foei!
Beetje koffieleuten op internet terwijl wij hard werken ;)

:+ :+

• EddoH
  • Niet online

EddoH

Backpfeifengesicht

@.oisyn: Gewoon uit nieuwsgierigheid: aan wat voor werkzaamheden moet ik denken die je extra in de avonduren doet? Is dat gewoon 'contract' werk voor opdrachtgevers, of heb je een eigen 'product' wat je ontwikkeld hebt? Je bent in je dagelijks werk erg gespecialiseerd bezig, heeft het enige overlap?

Ik snap het ook als je er niet veel over kwijt wil ;)

• GateKeaper

GateKeaper

#1 Procastinator

.oisyn schreef op maandag 10 februari 2014 @ 16:13:
[...]

Seriously? Ik ben niet zo bekend met de ingenieurssector, maar het lijkt me dat een projectleider toch wel meer dan modaal kan verdienen :? Mijn salaris als junior was na mijn proeftijd al modaal (2500 bruto) :X. Niet om het er verder in te wrijven oid hoor ;)
Seriously. Hier de loonschalentabel. Projectleider is 6 t/m 9. Afhankelijk van je beoordeling bevindt je salaris zich tussen de vorige en volgende trede. Dit zijn dus gemiddeldes afgerond op 50 tallen.

code:
1
2
3
functie  | directie  | projectmanager      | projectleider       | projectmedewerker
trede    | 15   14   | 13   12   11   10   | 9    8    7    6    | 5    4    3    2    1
salaris  | 6750 5750 | 4900 4250 3700 3250 | 2900 2650 2400 2250 | 2100 1950 1850 1800 1750

Zit overigens wel wat overlap in projectleider <--> projectmederwerker, medewerker kan doorgroeien tot 8, terwijl PL vanaf 6 begint.
Exactly.

[ Voor 5% gewijzigd door GateKeaper op 10-02-2014 16:38 ]

Verwijderd

Hydra schreef op maandag 10 februari 2014 @ 16:28:
[...]

Serieus? Hoe meer ik verdien hoe meer leuke dingen ik kan doen / kopen van het geld. Zo denk ik tenminste :P
Idem! Ik wil zo veel mogelijk geld verdienen zodat ik echt naar niets moet om zien. Heb ik zin in dat, dan koop ik het. Wil ik naar bestemming X op vakantie, dan ga ik, ... . Ik wil er best wat voor doen hoor. Momenteel verdien ik niet echt slecht (zeker niet voor iemand die pas afgestudeerd is), maar ik ben er nog lang niet.

Daarnaast vind ik het super belangrijk dat ik me amuseer op het werk. Ik hou van leuke opdrachten en gevarieerde taken. Ten slotte ga ik ook graag naar het buitenland, dus klussen in het buitenland komen ook wat hoger op mijn lijstje te staan.

Waarschijnlijk zal ik na verloop van tijd wel veranderen qua mening. Een keer dat je een vrouw en kinderen hebt, wil je misschien niet elke week in het buitenland zitten en ben je misschien tevreden met 100 euro minder als je daardoor elke dag een uurtje vroeger thuis bent.

• mrc4nl
  • Laatst online: 14:37

mrc4nl

Procrastinatie expert

.Gertjan. schreef op maandag 10 februari 2014 @ 16:34:
[...]

WAT???!? En dat allemaal van onze belastingcenten! Foei!
Beetje koffieleuten op internet terwijl wij hard werken ;)

:+ :+
what comes arround goes arround

aka, t word meteen weer uitgegeven, en dus beland minstens 1/5e deel weer bij de overheid, geld moet rollen :P

ora et labora

• Douweegbertje
  • Registratie: Mei 2008
  • Laatst online: 18:27

Douweegbertje

Wat kinderachtig.. godverdomme

Ik vind dat je altijd dingen een beetje moet vergelijken. Zo kun je o.a. stellen dat 2400 bijv. een leuk bedrag is aangezien iemand die taxi rijdt tegen de 1800 zit (even grof geschat e.d. ter verduidelijking). Aan de andere kant verdient iemand in de bouw op zijn ~22ste ook al 2300-2400 vanwege de prima CAO in de bouw.

Voor mij persoonlijk; ik verdien modaal. O.a. de rede dat ik niet zo moeilijk erover deed was dat mijn salaris voor mijn leeftijd (23, morgen 24 :+ ) best netjes is. Vooral met deze "financiële tijden". Helaas werd ik aardig ziek en moet ik gewoon even tevreden zijn dat ze mijn contract willen verlengen. Anders was ik zeker het gesprek aangegaan voor een beter salaris. Dus dat is een stap later, als ik weer 100% in orde ben.

@modje die dit begon.
Waarom hoeft dit weer niet in een apart topic? })

[ Voor 5% gewijzigd door Douweegbertje op 10-02-2014 16:43 ]

• MoietyMe

MoietyMe

zij/haar

Acid_Burn schreef op maandag 10 februari 2014 @ 16:34:
Gadverdamme, net VS2013 geïnstalleerd op mijn dev pc. Zit daar de offline help niet bij op de CD... en voor 2013 is die niet te downloaden :( Online help heb ik niets aan aangezien de dev pc's hier niet aan het internet hangen.
Help > Set Help Preference > Launch in Help Viewer

Dan krijg je de optie om het te downloaden :) Wellicht dat je hem dan van een andere PC kan kopiëren.

• Acid_Burn

Acid_Burn

uhuh

Zoals ik al zei, dev pc's hangen niet en mogen niet aan het internet.

• Korben
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 14-11 13:15

Korben

() => {};

Acid_Burn schreef op maandag 10 februari 2014 @ 16:46:
Zoals ik al zei, dev pc's hangen niet en mogen niet aan het internet.
Ouch, fail. The Programmer's Bill Of Rights

[quote]
  • Every programmer shall have a fast internet connection

Good programmers never write what they can steal. And the internet is the best conduit for stolen material ever invented. I'm all for books, but it's hard to imagine getting any work done without fast, responsive internet searches at my fingertips.

.oisyn: Échte programmeurs haten PHP met een passie. Ben jij soms geen echte programmeur?

• PdeBie
Verwijderd schreef op maandag 10 februari 2014 @ 16:35:
[...]

Idem! Ik wil zo veel mogelijk geld verdienen zodat ik echt naar niets moet om zien. Heb ik zin in dat, dan koop ik het. Wil ik naar bestemming X op vakantie, dan ga ik, ... .
Ow die tijd heb ik ook zeker gehad hoor!

Zeker toen ik nog bij mijn ouders woonde en al een vaste baan had. Toen stroomde het geld binnen.
Vaste lasten had ik bijna niet. Enkel een auto, ziektekostenverzekering en een mobiel abonnement.
Ik hoefde geen kostgeld te betalen, zolang ik maar elke maand minimaal de helft van m'n salaris spaarde was de afspraak met m'n ouders. Nou prima.

Ik hield nog flink geld over om allerlei leuke dingen te doen en tegelijk groeide mijn spaarrekening als een boom met overdosis pokon. :+

Echter, ben nu wat jaartjes ouder en woon al enkele jaren op mezelf. En als je eenmaal een eigen (koop)huis hebt, moet je toch rekening houden met onverwachte kosten en terugkerend onderhoud. Zo hield een paar jaar geleden mijn ketel er ineens mee op. Moet je toch 'even' een nieuwe aanschaffen. Als je daar geen reserves voor hebt opgebouwd zit je wel met een probleem.

Laatst kwam ik bij wat schilderwerk erachter dat ik houtrot in een raamkozijn heb zitten. Moet toch ook even weer gerepareerd worden.

Dus ik ben tegenwoordig meer van het sparen en reserves opbouwen en pas leuke dingen kopen als mijn reserve minimum weer op peil is.

• .Gertjan.

.Gertjan.

Owl!

Douweegbertje schreef op maandag 10 februari 2014 @ 16:41:
Ik vind dat je altijd dingen een beetje moet vergelijken. Zo kun je o.a. stellen dat 2400 bijv. een leuk bedrag is aangezien iemand die taxi rijdt tegen de 1800 zit (even grof geschat e.d. ter verduidelijking). Aan de andere kant verdient iemand in de bouw op zijn ~22ste ook al 2300-2400 vanwege de prima CAO in de bouw.
Het leuke is als mensen durven te beweren: "potverdorie jij verdient veel om de hele dag op je reet te zitten".... :X Ik moet dan toch altijd tot 10 tellen om niet heel lullig te doen :X

Ik zou toch ook wel eens een dagje willen doorbrengen zonder dat ik ergens verantwoordelijk voor ben of de hele dag moet nadenken. Het lijkt allemaal makkelijk, een beetje achter dat bureau te zitten, maar gezien de verantwoordelijkheden die je hebt is in veel gevallen de beloning toch wel redelijk terecht.

Ik kan niet zomaar om 17:00 de deur dichttrekken en nergens meer aan denken, terwijl de mensen die jaloers naar mijn loonstrook kijken de deur dichttrekken en niet meer thuis hoeven te geven. Als ze zich daarnaast een keertje ziek/zwak/misselijk voelen blijven ze gewoon thuis...

• .oisyn

.oisyn

Moderator Devschuur®

Demotivational Speaker

EddoH schreef op maandag 10 februari 2014 @ 16:35:
@.oisyn: Gewoon uit nieuwsgierigheid: aan wat voor werkzaamheden moet ik denken die je extra in de avonduren doet? Is dat gewoon 'contract' werk voor opdrachtgevers, of heb je een eigen 'product' wat je ontwikkeld hebt? Je bent in je dagelijks werk erg gespecialiseerd bezig, heeft het enige overlap?
Daar wil ik (nog) niet alteveel over kwijt ;). Het is iig geen contractwerk dus in die zin ben ik niet verplicht er tijd in te stoppen danwel is mijn inkomen daar niet direct van afhankelijk. En er is afgezien van dat er software geschreven is dat enigszins efficient moet draaien totaal geen overlap met mijn werk. Verder kan het elk moment ophouden dus mijn baan houd ik gewoon aan, naast het feit dat ik dat ook gewoon leuk werk vind. Ik snap dat het een beetje shady overkomt zo wellicht maar het is iig niets illegaals ;)

• Douweegbertje

Douweegbertje

.Gertjan. schreef op maandag 10 februari 2014 @ 16:49:
[...]

Het leuke is als mensen durven te beweren: "potverdorie jij verdient veel om de hele dag op je reet te zitten".... :X Ik moet dan toch altijd tot 10 tellen om niet heel lullig te doen :X

Ik zou toch ook wel eens een dagje willen doorbrengen zonder dat ik ergens verantwoordelijk voor ben of de hele dag moet nadenken. Het lijkt allemaal makkelijk, een beetje achter dat bureau te zitten, maar gezien de verantwoordelijkheden die je hebt is in veel gevallen de beloning toch wel redelijk terecht.

Ik kan niet zomaar om 17:00 de deur dichttrekken en nergens meer aan denken, terwijl de mensen die jaloers naar mijn loonstrook kijken de deur dichttrekken en niet meer thuis hoeven te geven. Als ze zich daarnaast een keertje ziek/zwak/misselijk voelen blijven ze gewoon thuis...
Zo is het ook gewoon visa-versa hoor :) Mijn baas/manager begon eens te bitchen over "de shit die hij over zich heen kreeg". Toen had iets vermeld in de trend van "kijk je auto". Nu moet ik ook eerlijk zijn dat ik af en toe best veel verantwoordelijkheden heb, ondanks dat dat niet op mijn contract staat :+

• PdeBie
Op punt 4 na voldoe ik hier aan alles en doen ze nergens moeilijk over.

En als reactie op punt 4. Ja we hebben goede bureaustoelen. Ik hou er ook geen klachten aan over, maar ik vind hem op de lange rit net niet lekker zitten. Maar m'n eigen stoel meenemen zit er niet in.

• soulrider
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 27-11-2017
Het kan dat elke Dev 2 pc's heeft: 1 die wel internet heeft, en de andere voor het Dev-werk ...
(er staat toch nergens dat je dev-bak op het internet moet hangen?)

Zo deden ze dat bij een ex-werkgever trouwens ook.
Dev'jes hadden 2 pc's en 3 schermen op de bureau: 2 aan de dev bak, 1 aan de internet-bak.

En de rest moest werken met 15" laptopje en met geluk een 19" of 22" ernaast :/

• .Gertjan.

.Gertjan.

Owl!

.oisyn schreef op maandag 10 februari 2014 @ 16:51:
[...]

Daar wil ik (nog) niet alteveel over kwijt ;). Het is iig geen contractwerk dus in die zin ben ik niet verplicht er tijd in te stoppen danwel is mijn inkomen daar niet direct van afhankelijk. En er is afgezien van dat er software geschreven is dat enigszins efficient moet draaien totaal geen overlap met mijn werk. Verder kan het elk moment ophouden dus mijn baan houd ik gewoon aan, naast het feit dat ik dat ook gewoon leuk werk vind. Ik snap dat het een beetje shady overkomt zo wellicht maar het is iig niets illegaals ;)
Het is dat je aangeeft dat er software wordt geschreven, anders zou ik bijna denken dat je je kontje verkoopt achter het station ofzo :+
Douweegbertje schreef op maandag 10 februari 2014 @ 16:52:
[...]
Zo is het ook gewoon visa-versa hoor :) Mijn baas/manager begon eens te bitchen over "de shit die hij over zich heen kreeg". Toen had iets vermeld in de trend van "kijk je auto". Nu moet ik ook eerlijk zijn dat ik af en toe best veel verantwoordelijkheden heb, ondanks dat dat niet op mijn contract staat :+
Zolang de verantwoordelijkheden niet te ver buiten je functie liggen lijkt mij dat prima. Nadeel aan verantwoordelijkheden is namelijk dat je er in veel gevallen niet voor beloond wordt, maar wel wordt afgerekend als het niet goed is (ook al staat het niet in je functie omschrijving).

Ik heb in het verleden geregeld verantwoordelijkheden teruggegooid omdat ze gewoon niet bij mijn taak hoorden. Vaak heb je ook niet de slagkracht/resources om de verantwoordelijkheden te volbrengen en ik had geen zin om de schuld te krijgen als het mis zou gaan (oa vanwege het niet hebben van resources/macht om de verantwoordelijkheden uberhaubt te kunnen dragen).

• GateKeaper

GateKeaper

#1 Procastinator

.oisyn schreef op maandag 10 februari 2014 @ 16:51:
[...]

Gezien eerdere progsels van je, (jij was toch diegene die zo'n ingame-winkel-trade-bot had gemaakt? fifa dacht ik?) is mijn vermoeden al een tijdje dat je een bitcoin-trade-bot / algoritme hebt weten te maken :P Maar dat is dan misschien mijn fantasie die op hol slaat.

• Acid_Burn

Acid_Burn

uhuh

soulrider schreef op maandag 10 februari 2014 @ 16:53:
[...]

Het kan dat elke Dev 2 pc's heeft: 1 die wel internet heeft, en de andere voor het Dev-werk ...
(er staat toch nergens dat je dev-bak op het internet moet hangen?)
Check, zo is het hier dus ook. 1 dev bak, 1 internet bak.

• Douweegbertje

Douweegbertje

Remote desktop sessie naar de ontwikkelbak, gewoon internetten lokaal. Werkt prima.

• kenneth
  • Niet online

kenneth

achter de duinen

.Gertjan. schreef op maandag 10 februari 2014 @ 16:15:
Ik vond het boekje "Drive" wel erg interessant, veel bedrijven zoeken hun beloning in geld, maar dat is op een gegeven moment geen goede drijfveer meer, mensen bereiken een punt waarop het niet meer uit maakt. Zolang je gewoon "goed" kunt leven ben je tevreden :) Tenminste de meeste mensen
Op zich eens, alleen wij hebben een kuthypotheek op een kutwoning in een kutwijk. Voor mij telt de komende tijd maar een ding: zoveel mogelijk geld verdienen. Iedere keer dat een HR-functionaris tegen mij zegt dat dat niet het belangrijkste is dan lach ik minzaam :P

Ik vond het raar toen ik dat besefte, mijn passie en hobby's zijn namelijk spotgoedkoop: hardlopen, lezen en meer van dat soort dingen. Als ik maar een paar keer per jaar ergens in Europa een leuke stad of mooie natuur kan opzoeken, vind ik het verder wel best.
Jij wel :{ 2010 hier :X

• Firesphere

Firesphere

Yoshis before Hoshis

Wat nou devbak/internetbak. Geklooi zeg.

• .oisyn

.oisyn

Moderator Devschuur®

Demotivational Speaker

.Gertjan. schreef op maandag 10 februari 2014 @ 16:55:
[...]

Het is dat je aangeeft dat er software wordt geschreven, anders zou ik bijna denken dat je je kontje verkoopt achter het station ofzo :+
Ik zeg niet dat dat niet zo is, ik zeg alleen maar dat als het zo is dat dat dan geautomatiseerd gebeurd :P

• Firesphere

Firesphere

Yoshis before Hoshis

.oisyn schreef op maandag 10 februari 2014 @ 17:01:
[...]

Ik zeg niet dat dat niet zo is, ik zeg alleen maar dat als het zo is dat dat dan geautomatiseerd gebeurd :P
Wat, kontjes verkopen achter het station?

• BtM909
  • Niet online

BtM909

Watch out Guys...

Topicstarter
.oisyn schreef op maandag 10 februari 2014 @ 15:09:
[...]

Ik ben die ene.

Ace of Base vs Charli XCX - All That She Boom Claps (RMT) | Clean Bandit vs Galantis - I'd Rather Be You (RMT)

• Acid_Burn

Acid_Burn

uhuh

Douweegbertje schreef op maandag 10 februari 2014 @ 16:58:
Remote desktop sessie naar de ontwikkelbak, gewoon internetten lokaal. Werkt prima.
Afbeeldingslocatie: http://cdn.memegenerator.net/instances/250x250/37569798.jpg
De dev pc's zitten op een eigen netwerk geïsoleerd van de buitenwereld. Hoe wil je dan remote desktoppen.

• PrisonerOfPain
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 23-12 15:42
Firesphere schreef op maandag 10 februari 2014 @ 17:02:
[...]

Bitkontjes :p

• .oisyn

.oisyn

Moderator Devschuur®

Demotivational Speaker

Firesphere schreef op maandag 10 februari 2014 @ 17:02:
[...]

Nu vind je dat vast een geniale verbastering van wat ik zei maar dat was gewoon precies wat ik zei ja ;)

• Firesphere

Firesphere

Yoshis before Hoshis

.oisyn schreef op maandag 10 februari 2014 @ 17:04:
[...]

Nu vind je dat vast een geniale verbastering van wat ik zei maar dat was gewoon precies wat ik zei ja ;)
Nou, het was inderdaad dat ik me afvroeg of je het nou expres zo zei, of dat't perongeluk was.

• Douweegbertje

Douweegbertje

Acid_Burn schreef op maandag 10 februari 2014 @ 17:02:
[...]

[afbeelding]
De dev pc's zitten op een eigen netwerk geïsoleerd van de buitenwereld. Hoe wil je dan remote desktoppen.
Heb het over mijn werkomgeving. :)

• Hydra
.oisyn schreef op maandag 10 februari 2014 @ 16:31:
Mja, nou zit ik met mijn salaris uit loondienst tussen de 3 en 4k, maar nou zijn mijn vrouw en ik niet bijzonder zuinig en met 1 kind en nog 2 in de planning wil je toch wat groter gaan wonen. Als ik de extra inkomen niet zou hebben dan zouden we voorlopig nog op een onhandig ingedeelde 74m2 moeten blijven zitten. Nu hebben we een nieuwbouwhuis gekocht in Utrecht van 143m2 voor 350k ex meerwerk en inrichting en kan ik ondertussen waarschijnlijk ook nog eens doodleuk 50k verlies af gaan tikken bij de verkoop van ons huidige huis. En dan ben je verdomd blij dat dat gewoon kan en je ondertussen spaargeld overhoudt :)
Wij hebben net (knock on wood) mijn appartement verkocht als het goed is, in 2003 gekocht voor 113k, verkocht voor 107k. Meh :(

Waar ik met salaris straks zit moet ik nog ff zien, zit op dit moment op jouw niveau ongeveer, al te lang.
pdebie schreef op maandag 10 februari 2014 @ 16:49:
Dus ik ben tegenwoordig meer van het sparen en reserves opbouwen en pas leuke dingen kopen als mijn reserve minimum weer op peil is.
Ja, en dat reserves opbouwen gaat sneller als je meer verdient. :) Als ik bij een andere toko voor hetzelfde werk 500 per maand meer verdien hoef ik daar ook niet erg lang over na te denken. Heb leuke collega's maar zo gehecht ben ik niet aan ze. :D
Firesphere schreef op maandag 10 februari 2014 @ 16:59:
Wat nou devbak/internetbak. Geklooi zeg.
Mee eens. Wat een tijdverspilling.

• MoietyMe

MoietyMe

zij/haar

Pff, websites met de hand ontwikkelen? Wat een tijdverspilling, gewoon slicen in Photoshop ;)

Verwijderd

.Gertjan. schreef op maandag 10 februari 2014 @ 16:49:
[...]

Helemaal mee eens. Er zijn zat mensen die jaloers zijn op de verre vakanties of de mooie auto's voor de deur. Wat ze dan weer niet zien is dat je na je werkuren vaak ook nog bezig bent met het werk...

• Firesphere

Firesphere

Yoshis before Hoshis

Good Fella schreef op maandag 10 februari 2014 @ 17:15:
Pff, websites met de hand ontwikkelen? Wat een tijdverspilling, gewoon slicen in Photoshop ;)
Gewoon screenshots :Y

• Alex)
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 12-12 21:27
Dev-pc's die niet aan het internet hangen? Wtf?

Degene die ooit heeft bedacht dat dat een goed idee is verdient maar één ding: ontslag op staande voet.

We are shaping the future

• MoietyMe

MoietyMe

zij/haar

Kan me wel scenario's voorstellen waarbij een internetverbinding niet gewenst is; gevoelige informatie?

• Alex)
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 12-12 21:27
Good Fella schreef op maandag 10 februari 2014 @ 17:21:
Kan me wel scenario's voorstellen waarbij een internetverbinding niet gewenst is; gevoelige informatie?
Een kwaadwillende dev krijgt die er met een USB-stick of desnoods een Google Glass met fototoestel ook nog wel uit.

Devmachines die niet aan het netwerk hangen / op internet mogen zijn niets meer dan overdreven paranoia.

We are shaping the future

• BtM909
  • Niet online

BtM909

Watch out Guys...

Topicstarter
Douweegbertje schreef op maandag 10 februari 2014 @ 16:41:

@modje die dit begon.
Waarom hoeft dit weer niet in een apart topic? })
Een discussie-onderwerp per dag is toch niet erg :)

Die helpdeskvraagjes van jullie is meer het probleem ;)

• Firesphere

Firesphere

Yoshis before Hoshis

BtM909 schreef op maandag 10 februari 2014 @ 17:22:
[...]

Een discussie-onderwerp per dag is toch niet erg :)

Die helpdeskvraagjes van jullie is meer het probleem ;)
Je bent zelf een probleem! :+

• BtM909
  • Niet online

BtM909

Watch out Guys...

Topicstarter
Zullen we dat als dagonderwerp voor morgen bewaren? :P

• .Gertjan.

.Gertjan.

Owl!

Good Fella schreef op maandag 10 februari 2014 @ 17:21:
Soms is het ook niet mogelijk om dev machines in het netwerk te krijgen. Zo heb ik ergens gezeten waar alles in een citrix omgeving hing. Probeer er dan maar eens een dev bakje aan te hangen... :/

Systeembeheerders vinden ons developers maar irritant volk, wij moeten altijd overal rechten hebben en zwaardere machines dan de rest. Wij zijn het verwende clubje van ICT 8)
Afbeeldingslocatie: http://www.faqt.nl/wp-content/uploads/2012/10/mais.jpg
(poffen nog niet inbegrepen)

• Firesphere

Firesphere

Yoshis before Hoshis

BtM909 schreef op maandag 10 februari 2014 @ 17:25:
Zullen we dat als dagonderwerp voor morgen bewaren? :P
Is goed :P
Daar is Caelorum voor :P

[ Voor 25% gewijzigd door Firesphere op 10-02-2014 17:31 ]

• azerty
  • Laatst online: 19:42
Hmm, ik moet hier voor mijn stage een NDA van 25K ondertekenen... Ik vraag me af of dit wel normaal is :p
Pagina: 1 ... 48 ... 116 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
* zoals jullie weten gaan we tegenwoordig naar een nieuwe iteratie bij ~10k posts. 1 april (en dat is geen grap) gaan we over op het nieuwe deel! *

Dit topic is niet de plaats om te lopen helpdesken. De Coffee Corner is primair bedoeld als uitlaatklep voor iedereen in de Devschuur® en niet als vraagbaak.