.oisyn: Échte programmeurs haten PHP met een passie. Ben jij soms geen echte programmeur?
edit: Volgens de productpagina op hp.com zou het ding wel 3 displays aan moeten kunnen sturen. Vreemd.
[ Voor 24% gewijzigd door Alex) op 10-02-2014 10:29 ]
We are shaping the future
Dat lijkt me inderdaad erg freaky.Gertjan. schreef op maandag 10 februari 2014 @ 10:16:
[...]
NaCl is daar een mooi voorbeeld van
Vind het altijd wel leuk om de namen van die chemische bindingen te lezen, pak eens een tube tandpasta, daar staan ook leuke bindingen op. Als je die leest dan ben je bang om uberhaubt nog een keer je tandenborsten in je mond te stoppen
Of natuurlijk het albekende H2O
[afbeelding]
Dat zeg ik toch? Ja, in fruit zit glucose en fructose, maar omdat dr zoveel vezels in zitten kun je niet 5 appels eten en teveel fructose binnen krijgen.Korben schreef op maandag 10 februari 2014 @ 10:24:
[...]
Wat een onzin, zeg. Sowieso bevatten alle vruchten zowel frutose als glucose, maar ook als combinatie, namelijk sacharose ('suiker'). De verhoudingen tussen die drie stoffen is per fruitsoort verschillend.
Fructose wordt alleen in onmiddellijk in vet omgezet (zogeheten de novo lipogenesis) wanneer de lever én de spieren nog verzadigd zijn van glycogeen, én er nog voldoende koolhydraten zijn om aan de onmiddellijke energiebehoeften te voldoen.
In plaats van fatsoenlijke HTML serveren, gaan we detecteren wanneer onze site in compatibility mode gedraaid wordt en dan een js:alert tonen, om vervolgens de pagina leeg te laten..
Dat gaan onze gebruikers natuurlijk zeer op prijs stellen!!!111....
Is op een of ander account verificatie ding op de site, niet op de landingspagina zelf afaik..
Koffie?
I'm not a complete idiot. Some parts are missing.
.Gertjan.: Ik ben een zelfstandige alcoholist, dus ik bepaal zelf wel wanneer ik aan het bier ga!
Verslapen?
Ik sla een rondje over.Koffie?
🇪🇺 pro Europa! | Puinhoop Veroorzaken en Vertrekken (PVV)
Halve dagen?
Ik heb net onze Youtrack omgeving gesloopt
The #1 programmer excuse for legitimately slacking off: "My code's compiling"
Firesphere: Sommige mensen verdienen gewoon een High Five. In the Face. With a chair.
.Gertjan.: Ik ben een zelfstandige alcoholist, dus ik bepaal zelf wel wanneer ik aan het bier ga!
En koffie rondbrengen in de devschuur is niet je eerste prio? SchandeFiresphere schreef op maandag 10 februari 2014 @ 11:06:
Ik had gewoon andere irritante dingen te doen eerst.
Firesphere: Sommige mensen verdienen gewoon een High Five. In the Face. With a chair.
$ 50.000 dollar per dag verdienen met een simpele game als Flappy Bird. Het enige dat hier ontbreekt is de fantasie om op zo'n idee te komen.
Zooo, paar daagjes naar Bremen geweest, jullie zijn lekker opgeschoten
Overigens vraag ik niet om een oplossing, ik rant alleen maar even op het feit dat mijn code niet werkt. Standaard coffeecorner werk toch?
Ik heb niet zoveel keuze als de chef dingen wil bespreken he..Gertjan. schreef op maandag 10 februari 2014 @ 11:07:
[...]
En koffie rondbrengen in de devschuur is niet je eerste prio? Schande
... en de skill om het op die manier uit te voeren, wellicht. Waarom mensen denken dat je aan een idee genoeg hebt, is me een raadsel. Hoe vaak je niet leest in reviews 'het idee is leuk, maar de uitwerking laat te wensen over'. Als je een idee hebt, maar de uitvoering is belabberd, zal het nooit groot worden, al is je idee nog zo goed.GateKeaper schreef op maandag 10 februari 2014 @ 11:08:
Soms... heel soms... krijg ik toch sterk het gevoel dat ik iets verkeerd doe.
$ 50.000 dollar per dag verdienen met een simpele game als Flappy Bird. Het enige dat hier ontbreekt is de fantasie om op zo'n idee te komen.
.oisyn: Échte programmeurs haten PHP met een passie. Ben jij soms geen echte programmeur?
Waarom heb ik geregeld exact hetzelfde gevoelGateKeaper schreef op maandag 10 februari 2014 @ 11:08:
Zit hier met een stukje data wat ik als volgt moet sorteren
Naam1 Groep1
Naam1 Groep2
Naam2 Groep3
Naam2 Groep1
Naam2 Groep2
Naam3 Groep3
Naam3 Groep1
Naam3 Groep2
Dus de groepen moeten om en om en dan opeenvolgend de naam. Steeds als ik queries begin te schrijven worden het al gauw monsters. Moet de scherpte nog effe vinden denk ik...
Lekker op de bank
Klopt helemaal. En bij veel applicaties kan ik eerlijk toegeven dat ik niet over de skills beschik om het na te maken. Vooral mijn grafische kant is echt niet bepaald superieur te noemen.Korben schreef op maandag 10 februari 2014 @ 11:11:
[...]
... en de skill om het op die manier uit te voeren, wellicht. Waarom mensen denken dat je aan een idee genoeg hebt, is me een raadsel. Hoe vaak je niet leest in reviews 'het idee is leuk, maar de uitwerking laat te wensen over'. Als je een idee hebt, maar de uitvoering is belabberd, zal het nooit groot worden, al is je idee nog zo goed.
Maar Flappy Bird? Heb je 'm gezien? Daar kom ik echt wel uit, misschien niet in een week, maar wel in een maand. En voor $ 50.000 per dag, wil ik best wel een maandje werken. Wat.. al is 't de helft.
Wat houd je tegen?GateKeaper schreef op maandag 10 februari 2014 @ 11:13:
Maar Flappy Bird? Heb je 'm gezien? Daar kom ik echt wel uit, misschien niet in een week, maar wel in een maand. En voor $ 50.000 per dag, wil ik best wel een maandje werken. Wat.. al is 't de helft.
Het idee is er al
Nothing to see here!
Dan denk ik ook altijd als dit soort dingen opeens heel populair worden... Terwijl Flappy Bird niet eens een nieuw idee is, dat soort 'helicopter' spelletjes, daar bestaan er al duizenden van. Had er vroeger zelfs één op mijn grafische rekenmachine op de middelbare schoolGateKeaper schreef op maandag 10 februari 2014 @ 11:08:
D'r is nu al een Flappy Bird. En ondanks dat hij uit de store gehaald is, verwacht ik niet dat een kloon nu nog aanslaat. Mogelijk komen er in no-time zelfs tig klonen in de stores.
Het is het unieke idee wat hier ontbreekt.
Ik kwam gisteren, dus nog voor het originele spel was verwijderd, deze tegen. Was toen al meer dan 100.000 keer gedownload, dus als je er snel bij bent met een kloon kun je blijkbaar toch nog een hoop mensen trekken.GateKeaper schreef op maandag 10 februari 2014 @ 11:18:
[...]
D'r is nu al een Flappy Bird. En ondanks dat hij uit de store gehaald is, verwacht ik niet dat een kloon nu nog aanslaat. Mogelijk komen er in no-time zelfs tig klonen in de stores.
Zo had ik enkele weken terug een discussie in de pauze met een collega. En tijdens die discussie schoot me ineens iets te binnen. Dacht echt een gouden ei te hebben gevonden.
Had het al helemaal uitgedacht. Wat je ermee kon, hoe het er uit zag en hoe er geld mee te verdienen viel.
Ga ik online kijken. Bestaat er dus exact zo'n website.
het feit dat jij nog niet op de hoogte was dat er al zoiets bestond betekend misschien wel dat er ruimte is om wel iets te ontwikkelen?pdebie schreef op maandag 10 februari 2014 @ 11:21:
ach ja, dat is wel vaker met unieke ideeen.
Zo had ik enkele weken terug een discussie in de pauze met een collega. En tijdens die discussie schoot me ineens iets te binnen. Dacht echt een gouden ei te hebben gevonden.
Had het al helemaal uitgedacht. Wat je ermee kon, hoe het er uit zag en hoe er geld mee te verdienen viel.
Blijkbaar is het tijd geworden voor frustrerend moeilijke spelletjes* aangebrokenGateKeaper schreef op maandag 10 februari 2014 @ 11:18:
[...]
* dat dat kwam door de onkunde / onervarenheid van de developer, dat maakt niet uit
Ace of Base vs Charli XCX - All That She Boom Claps (RMT) | Clean Bandit vs Galantis - I'd Rather Be You (RMT)
You've moved up on my notch-list. You have 1 notch
I have a black belt in Kung Flu.
Die comments ookChris7 schreef op maandag 10 februari 2014 @ 11:20:
[...]
Ik kwam gisteren, dus nog voor het originele spel was verwijderd, deze tegen. Was toen al meer dan 100.000 keer gedownload, dus als je er snel bij bent met een kloon kun je blijkbaar toch nog een hoop mensen trekken.
Slecht Je kan beter flappy bird spelen dat is veel leuker
Wat een * spel Nagemaakt van flappy Bird allleen dan lelijker
Slechte copy Inspiratieloos mensen zorg dat je zelf wat origineels verzind
Slecht na apers Verzin zelf wat !! NAKKER
sleeecht Als hij poept lijd dat af
Slechte namaak Dit spel probeert flappybird na te maken maar dat is erg mislukt!!!!!!
Als ik kijk hoe ver die site al ontwikkeld was ga ik daar in m'n eentje niet tegenop kunnen boksen. Zeker niet aangezien ik nog van scratch moet beginnen.Kips schreef op maandag 10 februari 2014 @ 11:24:
[...]
het feit dat jij nog niet op de hoogte was dat er al zoiets bestond betekend misschien wel dat er ruimte is om wel iets te ontwikkelen?
Er is enorme vraag naar Flappy Birds jobs
Ace of Base vs Charli XCX - All That She Boom Claps (RMT) | Clean Bandit vs Galantis - I'd Rather Be You (RMT)
Klopt, wat ik daar ook bijzonder aan vind, is dat die mensen 'm blijkbaar wel hebben geïnstalleerd, en dan daarna zeggen dat het een kloon is... Terwijl dat staat uitgelegd en je dat ook al in de screenshots ziet
Tja, meestal moet je ook juist géén origineel idee hebbenpdebie schreef op maandag 10 februari 2014 @ 11:21:
haha lol. Dat is wel heel grappig.BtM909 schreef op maandag 10 februari 2014 @ 11:32:
Weet je trouwens wat big business is? Voor al die Sales en Marketing slick guys (die het fantastische idee hebben om in grote gat wat Flappy Birds heeft achtergelaten te springen) je dev kunsten aan te bieden.
Er is enorme vraag naar Flappy Birds jobs
Almost the same as Flappy Bird.
We need a game like Flappy Bird.
It won't be the same as Flappy Bird, only minor details.
Naja, kijk maar naar Flappy BirdChris7 schreef op maandag 10 februari 2014 @ 11:32:
[...]
Tja, meestal moet je ook juist géén origineel idee hebben. Kijk maar naar de populaire spelletjes op bijvoorbeeld mobiele platforms en Facebook. Dat zijn over het algemeen dingen die allang bestaan, maar dan in díe vorm opeens populair worden.
Ook verre van origineel.
Maar goed..... ik kom nog wel eens op een gouden ei uit (hoop ik
Fantasie genoeg.
[ Voor 29% gewijzigd door PdeBie op 10-02-2014 11:35 ]
Nu ben ik benieuwd :D!pdebie schreef op maandag 10 februari 2014 @ 11:21:
Wanneer je op zoek gaat een naam voor je bedrijf geraak je ook echt gefrustreerd. Zo wat elke mooie naam die je je kan bedenken bestaat al! vaak met .nl erachter
RTFM!
Op zich niet zo heel verkeerd om op die van $1000-$5000 te biedenpdebie schreef op maandag 10 februari 2014 @ 11:34:
[...]
haha lol. Dat is wel heel grappig.
Almost the same as Flappy Bird.
We need a game like Flappy Bird.
It won't be the same as Flappy Bird, only minor details.
![]()
De graphics haal je gewoon bij die andere weg?PrisonerOfPain schreef op maandag 10 februari 2014 @ 11:41:
[...]
Op zich niet zo heel verkeerd om op die van $1000-$5000 te bieden
Verwijderd
Ik heb het dan meestal over (web)applicaties die leven van hun community en zonder community wordt dat nogal moeilijk. Ik zou dus ook al veel tijd moeten steken in het uitbouwen van zo'n community.
Misschien dat ik me er later nog wel eens aan waag...
Zegt meer over de persoon natuurlijk dan over Flappy Birds, maar ik kan me best voorstellen dat je als developer hier ontzettend van schrikt.
@Rubinski: dat heet dus ondernemen. Risico's nemen en er het beste van maken.
Soms lukt het, vaker lukt het niet. Maar stel dat het lukt en je loopt binnen
[ Voor 27% gewijzigd door PdeBie op 10-02-2014 11:48 ]
Verwijderd
Klopt! Op zich zie ik het wel zitten hoor, dat ondernemen maar ik denk dat ik beter eerst begin met sparen voor ik hier aan begin. Een jaar zonder loon zitten is niet echt aangenaam lijkt me als je geen buffer hebt.pdebie schreef op maandag 10 februari 2014 @ 11:47:
Ja het is echt belachelijk wat een zieke geesten er in de wereld zijn.
Zegt meer over de persoon natuurlijk dan over Flappy Birds, maar ik kan me best voorstellen dat je als developer hier ontzettend van schrikt.
@Rubinski: dat heet dus ondernemen. Risico's nemen en er het beste van maken.
Soms lukt het, vaker lukt het niet. Maar stel dat het lukt en je loopt binnen
Dan trek je toch gewoon je internet stekker eruit? Laat iedereen 't lekker uitzoeken, maar hou 't spel online en je pinpas binnen handbereik.pdebie schreef op maandag 10 februari 2014 @ 11:47:
Ja het is echt belachelijk wat een zieke geesten er in de wereld zijn.
Niet alleen heeft ze de ballen om me op m'n zakelijk e-mailadres te benaderen (niet zo moeilijk, voornaam.achternaam@werkgever), ze weet zelfs te melden dat ik relevante SharePoint-ervaring heb bij een bepaald bedrijf/project! Helaas heb ik daar nog nooit van gehoord.
De rest van de e-mail is ook warrig: eerst heeft ze het over een werkplek in Breda, om later ineens over Tilburg te praten. En in februari gaan recruiten voor een project dat eind december 2013 zal starten is ook een beetje laat...
Ohja, en tussendoor laat ze zich ineens de naam van haar klant ontvallen i.p.v. "een groot internationaal bedrijf actief in branches <X, Y en Z>"
[ Voor 11% gewijzigd door Alex) op 10-02-2014 11:55 ]
Heb een keer een hapje suikerbiet genomen, was benieuwd of ze zoet waren.wouterwouter2 schreef op maandag 10 februari 2014 @ 10:11:
Hier heb je een suikerbiet, wil ik wel eens zien hoe jij daar suiker van maakt.
Nou nee.
Nou, dat 80% uit china komt en dat daar gewoon uit mensenhaar gehaald wordt, is wel een beetje "eeuw".ValHallASW schreef op maandag 10 februari 2014 @ 10:20:
Bij de Keuringsdienst van Waarde laatst ook: 'er zitten mensenharen in je brood!'. Nee, dumbwits, er wordt L-Cysteïne door het deeg gedaan. En van een molecuul kan je niet zien of het synthetisch is, uit veren komt of uit haren. Net als je niet weet of Napoleon ooit de H2O in je water heeft uitgepist. Hoewel er natuurlijk volksstammen zijn die dáár anders over denken.
Dat impliceert dat wij "irritante dingen" zijnFiresphere schreef op maandag 10 februari 2014 @ 11:06:
Ik had gewoon andere irritante dingen te doen eerst.
Dat heb ik dus met snapchat. Bod van 3 miljard afgeslagen. Dombo's.GateKeaper schreef op maandag 10 februari 2014 @ 11:08:
Die zijn er al lang, evenals bestaande apps die gewoon gerenamed zijn in vanalles dat er op lijkt.GateKeaper schreef op maandag 10 februari 2014 @ 11:18:
Ik heb sterk het idee dat veel recruiters leuke meiskes met 0 ervaring inzetten om mannen binnen te hengelen. Als je reageert wordt het gebeuren in no time overgenomen door een meer senior type, waarschijnlijk een man.Alex) schreef op maandag 10 februari 2014 @ 11:52:
Ik heb weer een recruiter binnen, deze maakt het helemaal mooi.
Niet alleen heeft ze de ballen om me op m'n zakelijk e-mailadres te benaderen (niet zo moeilijk,
[ Voor 98% gewijzigd door Hydra op 10-02-2014 12:09 ]
https://niels.nu
[ Voor 94% gewijzigd door Hydra op 10-02-2014 12:10 ]
Nee, eerst contract tekenen! Iets met schepen verbranden enzo
bruggen vergaan,
de relatie tussen Hydra en z'n werkgever
zal niet lang meer bestaan
Zoiets?
Er is maar één manier om echt te weten of je koffieverslaafd bent. Drink het 24 uur niet en als je koppijn hebt en ongelooflijk misselijk op de bank ligt, maar een half uur na een kop koffie weer redelijk normaal bent dan weet je het wel.Gertjan. schreef op maandag 10 februari 2014 @ 09:17:
[...]
Ik denk dat ik koffie verslaafd ben. Ik neem mij al een tijd voor te minderen met koffie, maar het lukt gewoon niet. Ik heb op de een of andere manier gewoon mijn koffie nodigAan het eind van de dag ben ik soms gewoon misselijk van de koffie, maar toch blijf ik doorgaan....
* Firesphere fluit onschuldig.Hydra schreef op maandag 10 februari 2014 @ 12:03:
[...]
Dat impliceert dat wij "irritante dingen" zijn
Dan ben ik een koffieverslaafde.Caelorum schreef op maandag 10 februari 2014 @ 12:26:
[...]
Er is maar één manier om echt te weten of je koffieverslaafd bent. Drink het 24 uur niet en als je koppijn hebt en ongelooflijk misselijk op de bank ligt, maar een half uur na een kop koffie weer redelijk normaal bent dan weet je het wel
[ Voor 47% gewijzigd door Firesphere op 10-02-2014 12:30 ]
Ik heb zelfs erg sterk het idee dat minstens de helft van die jonge vrouwelijke "recruiters" niet eens echt bestaan. Je zie het zo veel, in het profiel komen ze dan net van school, hebben daarvoor alleen een nietszeggend baantje in de horeca gehad, en verder valt er niks over ze te vinden via google.Hydra schreef op maandag 10 februari 2014 @ 12:03:
[...]
Ik heb sterk het idee dat veel recruiters leuke meiskes met 0 ervaring inzetten om mannen binnen te hengelen. Als je reageert wordt het gebeuren in no time overgenomen door een meer senior type, waarschijnlijk een man.
“Build a man a fire, and he'll be warm for a day. Set a man on fire, and he'll be warm for the rest of his life.”
HR werken veel vrouwen hoor, die ik aan de lijn had 'bestonden' in ieder geval in de zin dat het vrouwen waren.Woy schreef op maandag 10 februari 2014 @ 12:41:
Ik heb zelfs erg sterk het idee dat minstens de helft van die jonge vrouwelijke "recruiters" niet eens echt bestaan. Je zie het zo veel, in het profiel komen ze dan net van school, hebben daarvoor alleen een nietszeggend baantje in de horeca gehad, en verder valt er niks over ze te vinden via google.
Als in, "Niet om aan te zien, maar de stem was vrouwelijk"?Hydra schreef op maandag 10 februari 2014 @ 13:02:
[...]
HR werken veel vrouwen hoor, die ik aan de lijn had 'bestonden' in ieder geval in de zin dat het vrouwen waren.
Hehe. PLORKFiresphere schreef op maandag 10 februari 2014 @ 13:06:
Als in, "Niet om aan te zien, maar de stem was vrouwelijk"?
Nee, bedoel dat je niet kunt zien of de foto op hun LinkedIn echt is, maar dat ze er altijd wel leuk uitzagen en de stem overeen kwam met het uiterlijk. En er werken gewoon veel jonge meiden in HR. Vond het in m'n vorige baan ook altijd leuk om bij Randstad (was een klant) langs te gaan bijvoorbeeld
Kom op zeg, een ton? Not sure if trolling or...
Damn ik moet mijne ook te koop zetten!
Let op: Mijn post bevat meningen, aannames of onwaarheden
Zou de verkoper het echt voor elkaar krijgen? Dan is-ie echt een baasGamebuster schreef op maandag 10 februari 2014 @ 13:25:
[...]
Damn ik moet mijne ook te koop zetten!
- Wat heb jij gedaan vandaag?
> Ow niks. Beetje gewerkt en mijn telefoon voor een ton verkocht.
- Een ton? Hoe krijg je dat voor elkaar?
> Er stond Flappy Bird op geinstalleerd.
DROOGpdebie schreef op maandag 10 februari 2014 @ 13:29:
Gesprek van de avond in de kroeg:
- Wat heb jij gedaan vandaag?
> Ow niks. Beetje gewerkt en mijn telefoon voor een ton verkocht.
- Een ton? Hoe krijg je dat voor elkaar?
> Er stond Flappy Bird op geinstalleerd.
RTFM!
Als ik het zo zie is hij begonnen op $650 en de biedingen hebben het naar de huidige prijs gedrukt.Cor453 schreef op maandag 10 februari 2014 @ 13:26:
[...]
Zou de verkoper het echt voor elkaar krijgen? Dan is-ie echt een baas
Kan natuurlijk dat hij spookaccounts gebruikt om de prijs op te drijven
Glass Eye Photography | Zelfbouw wireless fightstick | Mijn puzzel site
Een mini-onderzoek specifiek hier in de Coffee-corner. Het gaat dus om inkomsten en wat mij betreft mag je daar dus ook bonussen en / of winstuitkeringen meerekenen:
Wat verdien je per maand? (modaal: €2585)
• Tot 1x modaal (2585)
• Tot 2x modaal (5170)
• Tot 3x modaal (7755)
• Tot 4x modaal (10340)
• Meer dan 4x modaal
Tussenstand:
Ik heb het even omgezet naar per maand, dus als je alleen in jaarsalarissen rekent, dan doe je simpelweg gedeeld door 12
Dat valt onder 'Tot 1x modaal', lijkt me.Ealanrian schreef op maandag 10 februari 2014 @ 13:54:
Ik mis de optie voor studenten: Ik verdien minder...
Bruto of netto?BtM909 schreef op maandag 10 februari 2014 @ 13:51:
Ik had laatst 's nachts een brainwave, maar om nou snachts in 't weekend een poll te posten is ook wat
Een mini-onderzoek specifiek hier in de Coffee-corner. Het gaat dus om inkomsten en wat mij betreft mag je daar dus ook bonussen en / of winstuitkeringen meerekenen:
(niet dat 't verschil maakt voor mijn keuze overigens
Serieus? 24 uur? Als ik in 't weekend niet optijd mijn bed uit stap heb ik al koppijn. Door de week heb ik gewoon vroeg in de ochtend al koffie. Als ik op een zondag niet voor 10.00 uur mijn eerste bak op heb, heb ik gegarandeerd koppijn.Caelorum schreef op maandag 10 februari 2014 @ 12:26:
[...]
Er is maar één manier om echt te weten of je koffieverslaafd bent. Drink het 24 uur niet en als je koppijn hebt en ongelooflijk misselijk op de bank ligt, maar een half uur na een kop koffie weer redelijk normaal bent dan weet je het wel
[ Voor 43% gewijzigd door GateKeaper op 10-02-2014 14:02 ]
Verwijderd
Ik zit nog ver onder het laagste loon uit je poll maar heb wel aardig wat extra-legale voordelen. Op dat gebied krijg je misschien wel een vertekend beeld. Daarnaast is er ook nog een verschil tussen Nederland en België, lijkt me.BtM909 schreef op maandag 10 februari 2014 @ 13:51:
Ik had laatst 's nachts een brainwave, maar om nou snachts in 't weekend een poll te posten is ook wat
• Tot 1x modaal (2585)
• Tot 2x modaal (5170)
• Tot 3x modaal (7755)
• Tot 4x modaal (10340)
• Meer dan 4x modaal
Tussenstand:
[afbeelding]
Ik heb het even omgezet naar per maand, dus als je alleen in jaarsalarissen rekent, dan doe je simpelweg gedeeld door 12
Zo maar een salaris invullen heeft geen nut. Ligt er ook aan hoeveel uur je werkt. Etc. En is het alleen voor mensen in loondienst of ook bijv nog mensen die wat bijklussen?
don't be afraid of machines, be afraid of the people who build and train them.
Sowieso is het volgens mij een redelijk vertekend beeld. Naar mijn gevoel zitten hier toch wel redelijk wat studenten die nog niet fulltime werken. Een "ik ben student" optie was dus niet verkeerd geweest.Verwijderd schreef op maandag 10 februari 2014 @ 14:02:
[...]
Ik zit nog ver onder het laagste loon uit je poll maar heb wel aardig wat extra-legale voordelen. Op dat gebied krijg je misschien wel een vertekend beeld. Daarnaast is er ook nog een verschil tussen Nederland en België, lijkt me.
Bruto uiteraard.GateKeaper schreef op maandag 10 februari 2014 @ 13:59:
[...]
Bruto of netto?
(niet dat 't verschil maakt voor mijn keuze overigens).
UiteraardOtherside1982 schreef op maandag 10 februari 2014 @ 14:01:
Mogen Belgen ook meedoen aan die poll?
Nee hoor. Is puur een nieuwsgierigheidsvraag zonder dat iedereen hoeft te zeggen wat hij / zij verdientVerwijderd schreef op maandag 10 februari 2014 @ 14:02:
[...]
Ik zit nog ver onder het laagste loon uit je poll maar heb wel aardig wat extra-legale voordelen. Op dat gebied krijg je misschien wel een vertekend beeld. Daarnaast is er ook nog een verschil tussen Nederland en België, lijkt me.
Gewoon nieuwsgierigheid. Zie ook onder!
Tuurlijk niet, of je nou 4 uur werkt of 80 uur, wat je verdient per maand doet daar niks aan afZo maar een salaris invullen heeft geen nut. Ligt er ook aan hoeveel uur je werkt. Etc. En is het alleen voor mensen in loondienst of ook bijv nog mensen die wat bijklussen?
Omdat er niet wordt gelezen of mensen randvoorwaarden bijhalen? Volgens mij valt t wel meeEalanrian schreef op maandag 10 februari 2014 @ 14:04:
Het onderzoek staat een kwartier online en is nu al op meerdere punten aangevallen
Voor de duidelijkheid: dit is geen salarisonderzoek voor wie dan ook. Who cares als je 0 verdient of 1.000.000. Ik zie regelmatig Wat verdient de ICT'er / GoT'er? (deel 12) voorbijkomen in de Active Topics en was nieuwsgierig wat mensen hier (specifieker) in de Coffee Corner verdienen.GateKeaper schreef op maandag 10 februari 2014 @ 14:04:
[...]
Sowieso is het volgens mij een redelijk vertekend beeld. Naar mijn gevoel zitten hier toch wel redelijk wat studenten die nog niet fulltime werken. Een "ik ben student" optie was dus niet verkeerd geweest.
Ipv dat iedereen zegt, ik wil m'n salaris hier niet neerzetten, dan dus een poll...
Oh en de inkopper "ik verdien zo veel, maar ik krijg het niet" hoef je ook niet meer te benoemen
A: "Jazeker, dat is een afspraak die ik heb ingepland voor iedere dag en die heel belangrijk is."
x: "ahhh.... lunch"
A: "Yep
x: "Okay, dan plan ik het voor iets later"
Fijn, dat mensen begrip hebben voor zulke dingen.
Verwijderd
Ik heb ook gestemd hoor. Ik vind sommige extra-legale voordelen echter wel een pak leuker dan wat extra loon.BtM909 schreef op maandag 10 februari 2014 @ 14:11:
[...]
Nee hoor. Is puur een nieuwsgierigheidsvraag zonder dat iedereen hoeft te zeggen wat hij / zij verdient
Voorlopig verdien ik netto (net iets) meer dan bruto dus ook hier zal mijn 'vote' een niet echt nauwkeurig beeld achterlaten.
Hoe krijg je dat voor elkaar?Verwijderd schreef op maandag 10 februari 2014 @ 14:18:
[...]
Voorlopig verdien ik netto (net iets) meer dan bruto dus ook hier zal mijn 'vote' een niet echt nauwkeurig beeld achterlaten.
Verwijderd
Dagvergoedingen die netto op mijn bankrekening gestort worden. Per dag in het buitenland krijg ik X euro die dient als onkostenvergoeding. Ik heb een appartement gekregen op locatie en heb dus eigenlijk geen extra kosten ten opzichte van gewoon thuis te zijn.
I care.BtM909 schreef op maandag 10 februari 2014 @ 14:11:
Voor de duidelijkheid: dit is geen salarisonderzoek voor wie dan ook. Who cares als je 0 verdient of 1.000.000.
Waarom zet je dat op private en niet gewoon lunch?Alex) schreef op maandag 10 februari 2014 @ 14:16:
x: "Alex, ik zie in je agenda dat je morgen om 12:45 iets hebt staan. Mag ik weten wat?"
A: "Jazeker, dat is een afspraak die ik heb ingepland voor iedere dag en die heel belangrijk is."
x: "ahhh.... lunch"
A: "Yep"
x: "Okay, dan plan ik het voor iets later"
Fijn, dat mensen begrip hebben voor zulke dingen.
Het staat niet op private, maar ik deel met niemand de inhoud van mijn agenda (behalve free/busy).BtM909 schreef op maandag 10 februari 2014 @ 14:26:
[...]
Waarom zet je dat op private en niet gewoon lunch?
Who cares was meer een algemeen uitspraak voor "het maakt mij niet uit"
Verwijderd
Als je het op 'lunch' zet, zijn er nog steeds mensen die zullen vragen of je toch niet echt dan een meeting kan doen en je lunch wat uit te stellen.BtM909 schreef op maandag 10 februari 2014 @ 14:26:
[...]
Waarom zet je dat op private en niet gewoon lunch?
Ik verdien meer dan dat er op mijn rekening wordt gestortBtM909 schreef op maandag 10 februari 2014 @ 13:51:
Ik dacht dat jij die ene was met "Meer dan 4x modaal".Gertjan. schreef op maandag 10 februari 2014 @ 14:30:
[...]
Ik verdien meer dan dat er op mijn rekening wordt gestort
Ik vind het wel jammer dat het niet wat meer fine-grained is trouwens. Ik verwacht dat de meeste devs hier zo tussen de 2k en 5k zullen zitten. Wat de verdeling exact is, lijkt me wel interessant.
[ Voor 29% gewijzigd door Hydra op 10-02-2014 14:34 ]
Ook dat, ja.Verwijderd schreef op maandag 10 februari 2014 @ 14:27:
[...]
Als je het op 'lunch' zet, zijn er nog steeds mensen die zullen vragen of je toch niet echt dan een meeting kan doen en je lunch wat uit te stellen.
Is dan weer iets voor een vervolgpoll toch?Hydra schreef op maandag 10 februari 2014 @ 14:31:
[...]
Ik dacht dat jij die ene was met "Meer dan 4x modaal"
Ik vind het wel jammer dat het niet wat meer fine-grained is trouwens. Ik verwacht dat de meeste devs hier zo tussen de 2k en 5k zullen zitten. Wat de verdeling exact is, lijkt me wel interessant.
De grootste groep verder specificeren (en de studentenvraag voor te tot 1x)
Kim dot com is hier een vervend lurker.Hydra schreef op maandag 10 februari 2014 @ 14:31:
[...]
De antwoorden zijn desalniettemin toch ruk. Als je modaal verdient dan verdien je dus ook tot 4x modaal. Daarnaast, als je exact 4x modaal verdient dan is er geen keuze. Stomme poll
Give a man a game and he'll have fun for a day. Teach a man to make games and he'll never have fun again.
Als ik een tijd echt veel koffie heb gedronken heb ik het ook eerder, maar in principe als je koppijn krijgt nadat je bent gestopt en het gaat weer weg als je koffie/thee/cola drinkt dan heb je gewoon een cafeïne verslaving. Ik vermoed dat je lichaam dan gewend is aan onder andere de verhoogde hartslag.GateKeaper schreef op maandag 10 februari 2014 @ 13:59:
[...]
Serieus? 24 uur? Als ik in 't weekend niet optijd mijn bed uit stap heb ik al koppijn. Door de week heb ik gewoon vroeg in de ochtend al koffie. Als ik op een zondag niet voor 10.00 uur mijn eerste bak op heb, heb ik gegarandeerd koppijn.
Dan doen we toch later een vervolg-poll?Hydra schreef op maandag 10 februari 2014 @ 14:31:
[...]
.oisyn schreef op maandag 10 februari 2014 @ 14:39:
[...]
De antwoorden zijn desalniettemin toch ruk. Als je modaal verdient dan verdien je dus ook tot 4x modaal. Daarnaast, als je exact 4x modaal verdient dan is er geen keuze. Stomme poll
Als jij exact 4x modaal verdient, dan klik je hier maar op: ik verdien EXACT 4x modaal
Nu ik een BV en personeel heb val ik niet meer in die groep (de eerste jaren wel qua omzet). Daarnaast keer je natuurlijk niet al je winst uit als salarisHydra schreef op maandag 10 februari 2014 @ 14:31:
[...]
Maar goed, ik heb niets te klagen hoor
Voor de nieuwsgierigen onder jullie, ik verdien gewoon een net DGA loon en heb er nog een klein parttime dienstverbandje naast. Ik val (net) in de 3x groep
Maar als ik dan niet allemaal 'slimme' dingen met dat geld doe kan ik 52% ervan aftikken.
Dus klinkt allemaal heel leuk zo'n bedrag, maar wat je uiteindelijk in de kroeg kan uitgeven is een heel stuk lager.
Lekker op de bank
Dit topic is gesloten.
![]()
* zoals jullie weten gaan we tegenwoordig naar een nieuwe iteratie bij ~10k posts. 1 april (en dat is geen grap) gaan we over op het nieuwe deel! *
Dit topic is niet de plaats om te lopen helpdesken. De Coffee Corner is primair bedoeld als uitlaatklep voor iedereen in de Devschuur® en niet als vraagbaak.