De Devschuur Coffee Corner - Iteratie 5 Vorige deel Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 45 ... 116 Laatste
Acties:
  • 268.576 views

• Firesphere
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 27-12 04:33

Firesphere

Yoshis before Hoshis

Ik denk dat ik iets heb stuk gemaakt....

Afbeeldingslocatie: https://fbcdn-sphotos-g-a.akamaihd.net/hphotos-ak-prn2/t1/1902920_607796739299838_445010546_n.jpg

I'm not a complete idiot. Some parts are missing.
.Gertjan.: Ik ben een zelfstandige alcoholist, dus ik bepaal zelf wel wanneer ik aan het bier ga!

• alienfruit
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 27-12 23:36

alienfruit

the alien you never expected

Ben ie een Facebooker dan?

• Firesphere

Firesphere

Yoshis before Hoshis

Nee joh, ik heb helemaal geen beta-api-toegang ofzo. Waar ik ook geen account voor nodig heb. Nooit gehad! O-)

.Gertjan.: Ik ben een zelfstandige alcoholist, dus ik bepaal zelf wel wanneer ik aan het bier ga!

• Megamind
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 10-09 22:45
Pas maar op anders ben je weer 10k armer

• Firesphere

Firesphere

Yoshis before Hoshis

Megamind schreef op vrijdag 07 februari 2014 @ 00:38:
Pas maar op anders ben je weer 10k armer
Neuh, dit mag hoor ;) Denk ik...

• BtM909
  • Registratie: Juni 2000
  • Niet online

BtM909

Watch out Guys...

Topicstarter
Better safe than sorry ;)

Ace of Base vs Charli XCX - All That She Boom Claps (RMT) | Clean Bandit vs Galantis - I'd Rather Be You (RMT)
You've moved up on my notch-list. You have 1 notch
I have a black belt in Kung Flu.

• Firesphere

Firesphere

Yoshis before Hoshis

Met een beetje handigheid reproduceer je dit ook in de live status, dus.... meh :D

• Megamind
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 10-09 22:45
Afbeeldingslocatie: http://i.imgur.com/SNq98Rx.gif
Glad ijs!

• Swedish Clown
  • Registratie: November 2010
  • Laatst online: 10-04 22:41

Swedish Clown

Erlang <3

Vrijdag! Bijna weekend! Ohnee, zondag werken om voorbereidingen te treffen om maandag een nieuw systeem live te kunnen zetten -O-

Always looking for developers wanting to work with Erlang.

• BM
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 14:22

BM

Moderator Spielerij
Gister allereerste testversie van een grotendeels herschreven client en webservice opgeleverd. Voornamelijk performancezaken veranderd, bepaalde acties die normaal >60 seconde duurden zijn nu in <5 seconde klaar. Eerste indruk is geloof ik dat het allemaal behoorlijk goed werkt *O*

De leukere momenten van m'n werk :p

Xbox
Even the dark has a silver lining | I'm all you can imagine times infinity, times three

• perseas
  • Registratie: December 2013
  • Nu online
Waar is de koffie?! :'(

• Ryur
  • Registratie: December 2007
  • Nu online
Zo vandaag gaat een lastig dagje worden. Ik ga mij verdiepen in de wondere wereld van Microsoft Dynamics NAV.

Ben heel benieuwd hoe mij dit gaat bevallen!

Gelukkig is de koffiemachine dichtbij :)

[ Voor 12% gewijzigd door Ryur op 07-02-2014 08:25 ]

• _Moe_
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 25-12 06:29
Printers die moeilijk doen! Mijn grootste frustaties binnen de computer wereld.

RTFM!

• Hydra
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 17-12 14:27
_Moe_ schreef op vrijdag 07 februari 2014 @ 08:34:
Printers die moeilijk doen! Mijn grootste frustaties binnen de computer wereld.
Daar heb je toch beheerders voor? :P

https://niels.nu

• Solopher
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 25-12 12:45
Zo, aan de koffie :).

Vandaag nog even wat puntjes afronden en maandag een nieuw project (als het allemaal doorgaat, zo hier en daar wordt op het laatste moment vaak gerommeld met de planning).

• OkkE
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 10-11 15:46

OkkE

CSS influencer :+

Adobe stuurt me net een mailtje dat dit het moment is om Creative Cloud te gaan gebruiken, naar het e-mailadres dat gekoppeld zit aan mijn Creative Cloud account. 8)7

“The best way to get the right answer on the Internet is not to ask a question, it's to post the wrong answer.”
QA Engineer walks into a bar. Orders a beer. Orders 0 beers. Orders 999999999 beers. Orders a lizard. Orders -1 beers.

• Rhapsody
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 12:46

Rhapsody

In Metal We Trust

Zou je het niet eens gaan gebruiken dan? :P Je hebt al een account!

[ Voor 21% gewijzigd door Rhapsody op 07-02-2014 08:49 ]

🇪🇺 pro Europa! | Puinhoop Veroorzaken en Vertrekken (PVV)

• OkkE
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 10-11 15:46

OkkE

CSS influencer :+

Rhapsody schreef op vrijdag 07 februari 2014 @ 08:48:
Zou je het niet eens gaan gebruiken dan? :P Je hebt al een account!
Ik gebruik Creative Cloud al dagelijks... :o

:P

[ Voor 3% gewijzigd door OkkE op 07-02-2014 09:03 ]

“The best way to get the right answer on the Internet is not to ask a question, it's to post the wrong answer.”
QA Engineer walks into a bar. Orders a beer. Orders 0 beers. Orders 999999999 beers. Orders a lizard. Orders -1 beers.

• Firesphere

Firesphere

Yoshis before Hoshis

Mogguh :(

Koffie?

Trouwens, Google doet een toffe actie met hun Russische site :o

• Hydra
Firesphere schreef op vrijdag 07 februari 2014 @ 09:02:
En terecht ook.

• .Gertjan.
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 17-02 21:20

.Gertjan.

Owl!

Douweegbertje schreef op donderdag 06 februari 2014 @ 18:06:
[...]
Nou dat is dan één klein puntje. Niet zomaar éven data veranderen. Die omgang van x-cijfers naar IBAN stelt inderdaad geen moer voor.

Op papier lijkt het zo makkelijk, er komt echter wel wat meer bij kijken.
Sowieso is het dataformaat anders. Banknummers kon je nog wel in een numeriek veld dumpen, maar IBAN bevat teksten. Daarnaast mag je alle 11 proeven die je hebt gaan vervangen voor IBAN proeven (en die is iets complexer).
Lekker :9 Zojuist mijn boekhouder de deurgewezen, so it's a good day :+ Eindelijk een goede en betrouwbare partij gevonden.
Het is dat ze het meldden op het nieuws, ik had de regenboogvlag er niet zo snel in herkend. Subtiele actie en erg gewaagd, maar toch goed van Google :)

The #1 programmer excuse for legitimately slacking off: "My code's compiling"
Firesphere: Sommige mensen verdienen gewoon een High Five. In the Face. With a chair.

• _Moe_
Hydra schreef op vrijdag 07 februari 2014 @ 08:38:
[...]

Daar heb je toch beheerders voor? :P
Hadden we die maar!

RTFM!

• Sebazzz
  • Laatst online: 03:21

Sebazzz

3dp

.Gertjan. schreef op vrijdag 07 februari 2014 @ 09:07:
[...]
Banknummers kon je nog wel in een numeriek veld dumpen, maar IBAN bevat teksten.
Schaam je. Je gebruikt nooit een numeriek veld voor iets waarmee je niet gaat rekenen (als in a + b). Waaronder telefoonnummers, creditcard nummers etc. Uitzonderingen in verband met performance zijn IDs.

[Te koop: 3D printers] [Website] Agile tools: [Return: retrospectives] [Pokertime: planning poker]

• Firesphere

Firesphere

Yoshis before Hoshis

.Gertjan. schreef op vrijdag 07 februari 2014 @ 09:07:
[...]

Lekker :9 Zojuist mijn boekhouder de deurgewezen, so it's a good day :+ Eindelijk een goede en betrouwbare partij gevonden.

[...]

Het is dat ze het meldden op het nieuws, ik had de regenboogvlag er niet zo snel in herkend. Subtiele actie en erg gewaagd, maar toch goed van Google :)
En wat vond hij van de deur? :+

Het logo linkt trouwens naar de Russische versie van het Olympisch Manifest, waarin expliciet staat dat discriminatie op basis van whatever reden niet is toegestaan tijdens de Olympiade.

• Hydra
Firesphere schreef op vrijdag 07 februari 2014 @ 09:20:
Het logo linkt trouwens naar de Russische versie van het Olympisch Manifest, waarin expliciet staat dat racisme op basis van whatever reden niet is toegestaan tijdens de Olympiade.
Ik wist niet dat homo een "ras" was.

• .Gertjan.

.Gertjan.

Owl!

Sebazzz schreef op vrijdag 07 februari 2014 @ 09:15:
[...]

Schaam je. Je gebruikt nooit een numeriek veld voor iets waarmee je niet gaat rekenen (als in a + b). Waaronder telefoonnummers, creditcard nummers etc. Uitzonderingen in verband met performance zijn IDs.
Ik zeg niet dat ik dat deed ;) Ik kom zelfs figuren tegen die telefoonnummers in numerieke velden mikken. Ken genoeg systemen waar rekeningnummer vrolijk in een numeriek veld worden gemikt hoor ;)

Firesphere: Sommige mensen verdienen gewoon een High Five. In the Face. With a chair.

• Firesphere

Firesphere

Yoshis before Hoshis

Hydra schreef op vrijdag 07 februari 2014 @ 09:24:
[...]

Ik wist niet dat homo een "ras" was.
discriminatie inderdaad. :F

• Hydra

Beetje een pet peeve van me :)

• Firesphere

Firesphere

Yoshis before Hoshis

Hydra schreef op vrijdag 07 februari 2014 @ 09:37:
[...]

Beetje een pet peeve van me :)
Het maakt ook wel degelijk verschil, dus fair point :)

• Douweegbertje
  • Registratie: Mei 2008
  • Laatst online: 00:21

Douweegbertje

Wat kinderachtig.. godverdomme

.Gertjan. schreef op vrijdag 07 februari 2014 @ 09:26:
[...]

Ik zeg niet dat ik dat deed ;) Ik kom zelfs figuren tegen die telefoonnummers in numerieke velden mikken. Ken genoeg systemen waar rekeningnummer vrolijk in een numeriek veld worden gemikt hoor ;)
Rekeningnummers beginnen bijvoorbeeld nooit met een 0. Sure, telefoonnummer is niet handig om in een int veld te zetten.

Sowieso vind ik de redenatie "als je er niet mee gaat rekenen, dan is het geen int" een beetje krom. Als je gewoon 100% zeker weet dat het een int is, ga je het toch niet in een varchar zetten?

Daarbij zou het raar zijn als je het zelfde veld zou kunnen gebruiken voor zowel een gironummer en een IBAN adres. Als je je DB een beetje goed in elkaar had gezet, zou je rekeningnummer veld nooit zo lang moeten zijn dat er een IBAN in past..

Ik wordt zelf gek van DB's die alleen maar bestaan uit varchar(50) en varchar(100) dingen. Gewoon omdat niemand nadenkt over welke data er in komt te staan.

[ Voor 8% gewijzigd door Douweegbertje op 07-02-2014 10:15 ]

• azerty
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 14:04
Douweegbertje schreef op vrijdag 07 februari 2014 @ 10:14:
Ik wordt zelf gek van DB's die alleen maar bestaan uit varchar(50) en varchar(100) dingen. Gewoon omdat niemand nadenkt over welke data er in komt te staan.
Ja, maar stel dat het nu wijzigt in de toekomst, dan moeten we daar toch niets meer aan wijzigen? :+

• Hydra
Sowieso vind ik de redenatie "als je er niet mee gaat rekenen, dan is het geen int" een beetje krom. Als je gewoon 100% zeker weet dat het een int is, ga je het toch niet in een varchar zetten?
Daar ben ik het wel mee eens. Het is gewoon efficienter (zowel kwa geheugen als kwa performance) om een int te gebruiken als je weet dat het gewoon een int is. Net zoals dat je een date ook als een date opslaat, en niet een varchar. Afgezien van dat het inefficient is, weet je nooit of je er in de toekomst misschien wel mee wil rekenen.

Nou zijn telefoonnummers / rekeningnummers typisch voorbeelden van een "string met nummers" i.p.v. een integer, dus is het logisch deze als varchar op te slaan.
Daarbij zou het raar zijn als je het zelfde veld zou kunnen gebruiken voor zowel een gironummer en een IBAN adres. Als je je DB een beetje goed in elkaar had gezet, zou je rekeningnummer veld nooit zo lang moeten zijn dat er een IBAN in past..
Ik ben geen voorstander van limieten op varchars. Het maakt niks uit namelijk, en je moet vaak later de tabel aanpassen omdat je een edge-case vergeten bent. Voor de DB maakt het geen fluit uit of het een varchar(10) of (255) is over het algemeen. Heck, in veel databases maakt 't zelfs niet uit of 't varchar(255) of text is.

• Intru
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 14-12 20:37
Na wat vertraging heb ik gisteren eindelijk m'n afstudeercolloquium gehad, en daarmee heb ik m'n master Computing Science nu officieel afgerond! Mijn begeleiders waren zeer tevreden, en ik heb een 9 gekregen op m'n scriptie. *O*

• Korben
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 14-11 13:15

Korben

() => {};

Hydra schreef op vrijdag 07 februari 2014 @ 10:20:
[...]

Daar ben ik het wel mee eens. Het is gewoon efficienter (zowel kwa geheugen als kwa performance) om een int te gebruiken als je weet dat het gewoon een int is. Net zoals dat je een date ook als een date opslaat, en niet een varchar. Afgezien van dat het inefficient is, weet je nooit of je er in de toekomst misschien wel mee wil rekenen.

Nou zijn telefoonnummers / rekeningnummers typisch voorbeelden van een "string met nummers" i.p.v. een integer, dus is het logisch deze als varchar op te slaan.

[...]

Ik ben geen voorstander van limieten op varchars. Het maakt niks uit namelijk, en je moet vaak later de tabel aanpassen omdat je een edge-case vergeten bent. Voor de DB maakt het geen fluit uit of het een varchar(10) of (255) is over het algemeen. Heck, in veel databases maakt 't zelfs niet uit of 't varchar(255) of text is.
In de meeste databases maakt dat wel degelijk uit. text/ntext/varchar(max)/nvarchar(max) zul je in bijvoorbeeld SQL Server (en ik denk de meeste DBMS'en) nooit kunnen indexeren met een reguliere index, omdat de kolom te groot is. De geïndexeerde waarden van een rij mogen in SQL Server namelijk niet groter zijn dan 900 bytes. Dan wordt het ineens wél interessant om na te denken over de maximale grootte van je kolommen.

Het is niet alsof er wekelijks nieuwe formaten voor rekeningnummers worden geïntroduceerd of edge-cases voor langste rekeningnummers worden gevonden. Als het te klein is, doe je simpelweg ALTER TABLE en ben je klaar.

IBAN is wat dat betreft best makkelijk, want je kunt van tevoren al afleiden dat char(34) of varchar(34) het correcte type is.

.oisyn: Échte programmeurs haten PHP met een passie. Ben jij soms geen echte programmeur?

• .oisyn
  • Laatst online: 13:15

.oisyn

Moderator Devschuur®

Demotivational Speaker

Firesphere schreef op vrijdag 07 februari 2014 @ 09:39:
[...]

Het maakt ook wel degelijk verschil, dus fair point :)
Mwoa, het ene is gewoon een subset van het andere.

Give a man a game and he'll have fun for a day. Teach a man to make games and he'll never have fun again.

• _Moe_
Intru schreef op vrijdag 07 februari 2014 @ 10:29:
Na wat vertraging heb ik gisteren eindelijk m'n afstudeercolloquium gehad, en daarmee heb ik m'n master Computing Science nu officieel afgerond! Mijn begeleiders waren zeer tevreden, en ik heb een 9 gekregen op m'n scriptie. *O*
Proficiat! oOo

en nu?

RTFM!

• BM
  • Laatst online: 14:22

BM

Moderator Spielerij
Tijd voor taart dacht ik zo :+

Xbox
Even the dark has a silver lining | I'm all you can imagine times infinity, times three

• TheNephilim
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 18-12 12:14

TheNephilim

Wtfuzzle

Ja ik lust ook wel een stukje! :D

• GateKeaper
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 05-08 21:46

GateKeaper

#1 Procastinator

Aaaarggghh.... IT heeft alle rechten op c:\program files\ beperkt. Users hebben nu enkel nog rechten om te lezen.

Uiteraard is er geen enkel programma dat zijn data onder zijn program folder kwijt wil. |:(

• .oisyn

.oisyn

Moderator Devschuur®

Demotivational Speaker

Korben schreef op vrijdag 07 februari 2014 @ 10:30:
IBAN is wat dat betreft best makkelijk, want je kunt van tevoren al afleiden dat char(34) of varchar(34) het correcte type is.
Toen ik dit las was ik verbaasd over die 34. Kijk ik op Wikipedia, zie ik dat bijv. landen als Libanon 22 20-cijferige rekeningnummers gebruiken 8)7.

.edit: Wikipedia NL is fout, het zijn 20 cijfers. Er staat ook dat de totale IBAN lengte 28 chars is en vervolgens laten ze er 30 zien |:(

[ Voor 12% gewijzigd door .oisyn op 07-02-2014 11:12 ]

Give a man a game and he'll have fun for a day. Teach a man to make games and he'll never have fun again.

• Intru
Kom maar een stukje taart / bier halen :)

En verder nu: ik werk al een tijd aan m'n eigen bedrijf, en was daar sinds september eigenlijk al fulltime bezig. Dus daar lekker mee verder.

• PrisonerOfPain
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 23-12 15:42
.oisyn schreef op vrijdag 07 februari 2014 @ 11:09:
[...]

Toen ik dit las was ik verbaasd over die 34. Kijk ik op Wikipedia, zie ik dat bijv. landen als Libanon 2220-cijferige rekeningnummers gebruiken 8)7.
28

• .oisyn

.oisyn

Moderator Devschuur®

Demotivational Speaker

Ik heb het over het interne rekeningnummer, niet over de IBAN.

• PrisonerOfPain
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 23-12 15:42
Ok

• TheNephilim

TheNephilim

Wtfuzzle

GateKeaper schreef op vrijdag 07 februari 2014 @ 11:09:
Aaaarggghh.... IT heeft alle rechten op c:\program files\ beperkt. Users hebben nu enkel nog rechten om te lezen.

Uiteraard is er geen enkel programma dat zijn data onder zijn program folder kwijt wil. |:(
Oh ik zou echt niet kunnen werken met dergelijke systeembeheerders :+
.oisyn schreef op vrijdag 07 februari 2014 @ 11:09:
[...]

Toen ik dit las was ik verbaasd over die 34. Kijk ik op Wikipedia, zie ik dat bijv. landen als Libanon 2220-cijferige rekeningnummers gebruiken 8)7.
Sommige landen hebben echt een kort nummer! Nja, ik verwacht dat ze gewoon blijven omzetten in het binnenland.
Intru schreef op vrijdag 07 februari 2014 @ 11:10:
Kom maar een stukje taart / bier halen :)

En verder nu: ik werk al een tijd aan m'n eigen bedrijf, en was daar sinds september eigenlijk al fulltime bezig. Dus daar lekker mee verder.
Leuk! Wat doe je voor jezelf?

• Alex)
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 12-12 21:27
GateKeaper schreef op vrijdag 07 februari 2014 @ 11:09:

Dat is al sinds Windows NT 4 zo...

Als je voorheen alles kon in Program Files en nu niet meer betekent dat dat je geen adminrechten meer hebt op je pc.

We are shaping the future

• Dido
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 14:00

Dido

heforshe

Prima, maar een rekeningnummer is geen int. Tenzijj je inderdada uitgaat van "we gebruiken dit alleen voor Nederlandse rekeningnummers, en er gaat nooit wat anders dan cijfertjes in een rekeningnummer komen" - Wat al raar is, gezien de inmiddels uitgestorven gewoonte om postbanknummers te prefixen met een "P".

Bij al dit soort nummers (telefoonnummer, rekeningnummer, VIN, BTW-nummer, etc) moet je gewoon rekening houden met het feit dat er 1) verschillende standaarden zijn en 2) dat die standaarden kunnen en zullen veranderen.
Want jij weet exact hoe lang alle mogelijk buitenlandse rekeningnummer zijn, kunnen zijn en wat er in de te voorziene toekomst mee gebeurt.
Tsja, voor veel mesnen gaat dat niet op.

Wat betekent mijn avatar?

• GateKeaper

GateKeaper

#1 Procastinator

Alex) schreef op vrijdag 07 februari 2014 @ 11:14:
[...]

Dat is al sinds Windows NT 4 zo...

Als je voorheen alles kon in Program Files en nu niet meer betekent dat dat je geen adminrechten meer hebt op je pc.
Euhm, nee.. ik kon altijd gewoon schrijven in een map als c:\program files\Autodesk\ (om maar één te noemen). Nu dus niet meer. Ben nooit admin geweest, maar had altijd schrijfrechten op die folders.

• Acid_Burn
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 23-12 17:15

Acid_Burn

uhuh

XP maakte er geen probleem van, maar sinds Vista meen ik is het beleid van Windows strenger geworden. In principe schrijf je daar alleen naartoe bij installatie. Gebruikersinstellingen/bestanden horen niet thuis in de program files directory, dus dan heb je ook geen schrijfrechten nodig. Programma's die daar last van hebben zijn of ancient of de programmeur is gewoon dom bezig geweest.

Glass Eye Photography | Zelfbouw wireless fightstick | Mijn puzzel site

• Korben

Korben

() => {};

.oisyn: Échte programmeurs haten PHP met een passie. Ben jij soms geen echte programmeur?

• .oisyn

.oisyn

Moderator Devschuur®

Demotivational Speaker

Sowieso, gereduceerde rechtenset op hun PC voor developers :N

• Intru
Ik ben met 2 vrienden een bedrijf begonnen dat software maakt voor recreatie/buitensportbedrijven. Zij hebben zelf zo'n recreatiebedrijf, en vroegen een jaar of 6 geleden of ik misschien iets kon ontwikkelen wat hun workflow zou vergemakkelijken.
Ongeveer 2-3 jaar geleden is een ander bedrijf daar toen ook gebruik van gaan maken, en een jaar geleden zijn we het officieel gaan verkopen. M'n scriptie heb ik in de zomer afgemaakt, en sinds september werk ik hier fulltime aan. Op dat moment is ook een oud studiegenoot van me bij ons komen werken als extra dev. We hebben nu een stuk of 25 bedrijven (door het hele land) die onze software gebruiken :)

• TheNephilim

TheNephilim

Wtfuzzle

Intru schreef op vrijdag 07 februari 2014 @ 12:01:
[...]

Ik ben met 2 vrienden een bedrijf begonnen dat software maakt voor recreatie/buitensportbedrijven. Zij hebben zelf zo'n recreatiebedrijf, en vroegen een jaar of 6 geleden of ik misschien iets kon ontwikkelen wat hun workflow zou vergemakkelijken.
Ongeveer 2-3 jaar geleden is een ander bedrijf daar toen ook gebruik van gaan maken, en een jaar geleden zijn we het officieel gaan verkopen. M'n scriptie heb ik in de zomer afgemaakt, en sinds september werk ik hier fulltime aan. Op dat moment is ook een oud studiegenoot van me bij ons komen werken als extra dev. We hebben nu een stuk of 25 bedrijven (door het hele land) die onze software gebruiken :)
Interessant, wat doet je software (in grote lijnen)? De combinatie recreatie/buitensport zegt me zo even niks :+

Maar dat is wel mooi, zo vanuit je studie direct je eigen bedrijf in kunnen rollen. Zeker als je met z'n tweeën bent kun je nu nog mooi wat slagen slaan!

• armageddon_2k1
  • Laatst online: 27-07 10:18
Mijn vriendin en ik hebben oordoppen laten maken op maat, voor als we naar concerten gaan. Bij het aanmeten kregen ze de mal niet meer uit het oor van mijn vriendin en die moest naar het ziekenhuis. Audicien was nogal geschokt en beloofden alles te betalen. We kwamen binnen in het ziekenhuis en toen plopte de KNO arts hem er zo uit. 10 minuten later stonden we weer buiten,

Komt er nu een factuur binnen met:
128euro onderzoekskosten
145 euro behandelkosten

De fuck!!? Het is dat de audicien het wil betalen, maar ligt het aan mij als ik denk dat 273 euro voor 10 minuutjes werk een beetje veel is?

Engineering is like Tetris. Succes disappears and errors accumulate.

• GateKeaper

GateKeaper

#1 Procastinator

armageddon_2k1 schreef op vrijdag 07 februari 2014 @ 12:09:
128euro onderzoekskosten
145 euro behandelkosten

De fuck!!? Het is dat de audicien het wil betalen, maar ligt het aan mij als ik denk dat 273 euro voor 10 minuutjes werk een beetje veel is?
Voorloop & administratiekosten? :o

• .Gertjan.

.Gertjan.

Owl!

En dan vinden we het gek dat de zorg onbetaalbaar is geworden :+

• _Moe_
Mijn vriendin en ik hebben oordoppen laten maken op maat, voor als we naar concerten gaan. Bij het aanmeten kregen ze de mal niet meer uit het oor van mijn vriendin en die moest naar het ziekenhuis. Audicien was nogal geschokt en beloofden alles te betalen. We kwamen binnen in het ziekenhuis en toen plopte de KNO arts hem er zo uit. 10 minuten later stonden we weer buiten,

128euro onderzoekskosten
145 euro behandelkosten

Ik heb dat idee nogal al vaak als ik naar een of andere 'mecanicien van het lichaam' ga. En dan kan je wel zeggen dat het niet uitmaakt want je trekt het merendeel toch terug van de ziekenkas. Maar waarom moeten ze dan zoveel vragen. Als ik voor 10 euro naar de dokter ga, is het voor mij ok als ik 7 euro terug trek hoor.

RTFM!

• GateKeaper

GateKeaper

#1 Procastinator

_Moe_ schreef op vrijdag 07 februari 2014 @ 12:23:
[...]
En dan kan je wel zeggen dat het niet uitmaakt want je trekt het merendeel toch terug van de ziekenkas.
Dat is zo'n non-argument. Die kas vullen we echt met zijn allen. De bedragen die ze vragen zoals hierboven genoemd wordt, zijn wat mij betreft ook onacceptabel. Ik kan me voorstellen dat specialistisch werk geld kost, maar dit soort dingen zijn gewoon extreem.

Bezuinig daarop, leg de kosten aan banden, en breng onze verzekeringen mee omlaag in prijs. Komt de koopkracht ook nog eens ten goede.

En of het vergoed zou worden is ook nog maar eens de vraag. Kan zomaar zijn dat het binnen zijn eigen risico zou vallen. Dik betalen iedere maand, maar de eerste x honderd euro's zijn alsnog voor jezelf.

• TheNephilim

TheNephilim

Wtfuzzle

128euro onderzoekskosten
145 euro behandelkosten

Ziek! :/ Je zou toch zo de arts vragen hoe hij erop gekomen is een dergelijke factuur te sturen. Het is gewoon schandalig.

• .Gertjan.

.Gertjan.

Owl!

GateKeaper schreef op vrijdag 07 februari 2014 @ 12:26:
[...]
Dat is zo'n non-argument. Die kas vullen we echt met zijn allen. De bedragen die ze vragen zoals hierboven genoemd wordt, zijn wat mij betreft ook onacceptabel. Ik kan me voorstellen dat specialistisch werk geld kost, maar dit soort dingen zijn gewoon extreem.
Het is volgens mij geen geheim dat "staatssteun" zorgt voor hogere prijzen. De prijzen van kinderopvang zijn schrikbarend hoog, puur omdat mensen minder kritisch zijn als het voor ze betaald wordt. Als jij niet hoeft te kijken naar de kosten omdat je werkgever of de staat het betaalt kijk je er ook niet naar. Mensen met een tankpas van de baas zal het ook niet boeien of de benzine 5km verderop goedkoper is.

Zodra er een maximum vergoeding wordt voorgeschreven zal ook iedere leverancier tegen die vergoeding aan gaan zitten. Kijk maar naar maximumbedragen in de zorg, bijna iedere zorgverlener zit tegen die prijs aan.

Pas zodra de kraan dicht gaat, gaan mensen nadenken. Het invoeren van een eigenbijdrage in de kinderopvang zorgde ervoor dat mensen kritischer gingen kijken naar het product en een goede prijs-kwaliteitsverhouding wilden hebben. Toen werd men pas kritisch (en vielen veel "graaiers" om). Helaas had dat gevolgen voor werknemers in de sector omdat die zonder baan stonden. Toch zou het goed zijn om op directieniveau sommige partijen eens te snoeien. Zelfde signalen zie je nu in de ouderenzorg, de werknemers moeten inleveren, maar de directie geeft vaak niet thuis.
Bezuinig daarop, leg de kosten aan banden, en breng onze verzekeringen mee omlaag in prijs. Komt de koopkracht ook nog eens ten goede.
jezelf.
Alsof bezuinigingen in de zorg in het verleden gezorgd hebben voor lagere prijzen en dus een goedkopere verzekering. :X Als de zorgkosten omlaag gaan dan is er wel weer iemand die zegt dat er meer zorg geconsumeerd worden of dat de premies omhoog gaan door wanbetalers. Ik vraag mij af in hoeverre dat allemaal klopt. Het privatiseren van die sector heeft tot nu toe weinig concurrentie opgeleverd en al helemaal weinig kostenbesparing.

• D-Raven
  • Laatst online: 16-10 10:47
GateKeaper schreef op vrijdag 07 februari 2014 @ 12:26:
[...]

En of het vergoed zou worden is ook nog maar eens de vraag. Kan zomaar zijn dat het binnen zijn eigen risico zou vallen. Dik betalen iedere maand, maar de eerste x honderd euro's zijn alsnog voor jezelf.
Dat doen ze tegenwoordig ook, alleen op een andere manier. Wat een zorgverzekeraar tegenwoordig doet is zorg inkopen bij een ziekenhuis.
Ze zeggen tegen het ziekenhuis, wij willen X keer behandeling Y afnemen, en vervolgens wordt er dan onderhandeld over de prijs. Dit drukt de prijs per behandeling voor de verzekeraar, maar toegegeven, dit doet niks voor de verzekerde in relatie tot zijn eigen risico.
Maar doordat de zorgverzekeraar scherper kan inkopen, kunnen ze de prijs van de zorgverzekering (basis) beter sturen.
Dat het hierdoor niet in een klap flink goedkoper wordt.. tjah.. er spelen nog meer dingen mee.

Het idee achter dit systeem was dat hierdoor de ziekenhuizen weer meer met elkaar gaan concurreren.
De realiteit is dat ziekenhuizen hierdoor niet rendabele afdelingen gaan afstoten (want ze verdienen minder dus hebben minder buffer om niet rendabele afdelingen te compenseren) en dat jij als patiënt niet zomaar bij elk ziekenhuis terecht kan omdat je verzekeraar misschien geen contract heeft bij het ziekenhuis waar jij terecht wilt. (ok in de praktijk is daar bij sommige verzekeraars iets voor geregeld).

Combineer dit met een declaratie systeem (ZH -> verzekeraar) welke vrij strak dicteert wat er wel en niet declarabel is bij een behandeling, constante reorganisaties bij ziekenhuizen om de kosten te drukken, en het feit dat de afdelingsmanagers e.d. vaak chirurgen e.d. zijn, welke goed zijn in hun vak, maar de ballen verstand hebben van het managen van een afdeling.
Ow en door die constante reorganisaties zijn de meeste mensen in het management meer bezig met hun eigen baan veilig te stellen, dan daadwerkelijk keuzes te maken die het beste zijn voor de afdeling welke ze managen.

Ineens is het niet zo vreemd meer dat de kwaliteit van ziekenhuizen achteruit holt...of dat het allemaal zo duur is.

edit: en geloof maar niet dat het de komende 5 jaar beter gaat worden.

• Dido

Dido

heforshe

128euro onderzoekskosten
145 euro behandelkosten

DBC?

Met andere woorden, iemand die een dag onder het mes moet om die prop te verwijderen krijgt dezelfde factuur?

• Intru
TheNephilim schreef op vrijdag 07 februari 2014 @ 12:03:
[...]

Interessant, wat doet je software (in grote lijnen)? De combinatie recreatie/buitensport zegt me zo even niks :+

Maar dat is wel mooi, zo vanuit je studie direct je eigen bedrijf in kunnen rollen. Zeker als je met z'n tweeën bent kun je nu nog mooi wat slagen slaan!
Simpel gezegd is het een boekings- en administratiesysteem. We proberen het hele proces tussen contactformulier en eindfactuur zo makkelijk mogelijk te maken. Veel van onze klanten (en hun personeel) zijn niet bepaald nerds, dus gebruiksgemak is behoorlijk essentieel.
Bij recreatie/buitensport moet je denken een bedrijven die bedrijfsuitjes/ familiedagen/ schoolkampen/ kinderfeestjes/ blokarten organiseren, solexen etc. verhuren, klimparken/klimwanden hebben. Dat soort werk.

En het bevalt me zeer goed, zo vanuit mijn studie een eigen bedrijf starten. Met twee man fulltime gaat het inderdaad ineens een stuk sneller dan alleen (terwijl je ook nog probeert te studeren). Maar eigenlijk zou er nog wel een devje bij mogen.

• Douweegbertje

Douweegbertje

Zoooo ik kan op de wall of shame -O-

Per ongeluk zat de live db op m'n ontwikkel omgeving, laat ik dan vervolgens net even een nieuw stukje proberen te hacken waardoor ik een injectie had uitgevoerd die -alle- gebruikers een nieuw wachtwoord had gegeven.
In elk geval staat de backup er weer op terug, maar toch.. -O-

• Hydra
Dus nu moet je chocolade tracteren ofzo in t hele bedrijf? :P

• Voutloos
  • Registratie: Januari 2002
  • Niet online
Als je uberhaupt dev code direct met de productie db kan laten connecten doe je wel veel meer fout dan deze uiteindelijke fuckup. :z

{signature}

• _Moe_
Douweegbertje schreef op vrijdag 07 februari 2014 @ 13:32:

Per ongeluk zat de live db op m'n ontwikkel omgeving, laat ik dan vervolgens net even een nieuw stukje proberen te hacken waardoor ik een injectie had uitgevoerd die -alle- gebruikers een nieuw wachtwoord had gegeven.
Wel een leuke reminder :)

RTFM!

• alwinuzz
  • Registratie: April 2008
  • Laatst online: 11:34
Dido schreef op vrijdag 07 februari 2014 @ 13:14:
[...]

DBC?

Met andere woorden, iemand die een dag onder het mes moet om die prop te verwijderen krijgt dezelfde factuur?
Zou best door het DBC-systeem kunnen komen idd. Echt het meest idiote systeem ooit bedacht. Een productgroep is dan bijvoorbeeld 0-300 minuten dus 10 minuten werk is net zo duur als een paar uur werk.

PS het merendeel van de opbrengst van die factuur gaat naar het ziekenhuis voor de overhead. Net als een consultant zelf een klein deel ontvangt van wat er voor hem wordt gefactureerd.

• Alex)
Productie? Wat is dat?

Ik weet niet eens hoe de productieomgeving er bij de klant waar ik nu zit uitziet. :)

• Dido

Dido

heforshe

alwinuzz schreef op vrijdag 07 februari 2014 @ 13:37:
Zou best door het DBC-systeem kunnen komen idd. Echt het meest idiote systeem ooit bedacht. Een productgroep is dan bijvoorbeeld 0-300 minuten dus 10 minuten werk is net zo duur als een paar uur werk.
Met andere woorden, zorg dat je ten volle gebruik maakt van die DBC.
"Jawel, ik moet en zal die operatie er ook bij nemen! Ik betaal ervoor!" 8)7

Maar goed, ik zit zelf toevallig in een situatie waarin ik redelijk ten volle van een DBC gebruik maak en dan valt de prijs toch wel weer mee (maar ik weet dondersgoed dat iemand in mijn situatie die na een gesprek van een half uur weer helemaal happy is, dezelfde factuur krijgt als ik).

• Ealanrian
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 27-12 08:14
Traktatie uitgedeeld, cadeau in ontvangst genomen, pas in geleverd en weer thuis, het was een leuke tijd bij mijn afstudeer plek

• EddoH
  • Registratie: Maart 2009
  • Niet online

EddoH

Backpfeifengesicht

Nu nog een cursusje Nederlands en je komt er wel! :+

(gefeliciteerd!)

• Ealanrian
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 27-12 08:14
EddoH schreef op vrijdag 07 februari 2014 @ 15:14:
Nu nog een cursusje Nederlands en je komt er wel! :+

(gefeliciteerd!)
En daarom schrijf ik verslagen in het Engels :+

• Gamebuster
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 22-12 13:11
Douweegbertje schreef op vrijdag 07 februari 2014 @ 13:32:

Ik heb dit soort dingen ook wel eens fout gedaan, alleen niet zo dramatisch.

Als oplossing heb ik op de websites een "production warning" toegevoegd wanneer ik de site bezoek vanaf een werk-IP/login en deze tegen production DB/cache/mailserver/whatever spreekt. Dit doe ik via een JS fragmentje zodat de code niet eens ervoor aangepast moet worden.

Ik heb nu rode streepjes in de headers in productie.

Afbeeldingslocatie: http://i.imgur.com/EkTfXDl.png

Let op: Mijn post bevat meningen, aannames of onwaarheden

• Alex)
Handig, de debugger kapt ermee zodra ik properties van een object wil inspecteren...

edit: En toen crashte heel VS met een NullReferenceException _O- (vast veroorzaakt door een plugin)

[ Voor 38% gewijzigd door Alex) op 07-02-2014 15:55 ]

• hylke94
  • Registratie: Maart 2012
  • Laatst online: 23-09 16:26
Gamebuster schreef op vrijdag 07 februari 2014 @ 15:30:
[...]

Ik heb dit soort dingen ook wel eens fout gedaan, alleen niet zo dramatisch.

Als oplossing heb ik op de websites een "production warning" toegevoegd wanneer ik de site bezoek vanaf een werk-IP/login en deze tegen production DB/cache/mailserver/whatever spreekt. Dit doe ik via een JS fragmentje zodat de code niet eens ervoor aangepast moet worden.

Ik heb nu rode streepjes in de headers in productie.

[afbeelding]
Dat is wel een mooie oplossing. Moet ik misschien ook maar gaan toepassen op mijn eigen websites...

• Rutix
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 22-12 22:23
Waarom zou je uberhaupt vanaf je ontwikkelomgeving naar productie willen connecten? Als er dingen bij ons naar productie worden dan gaat dat niet via mijn ontwikkelomgeving maar gewoon via de normale release cycle en dus gewoon via build server ect. Heb je ook nooit dat je per ongeluk tegen productie DB aankletst

Nothing to see here!

• Styxxy
  • Laatst online: 27-12 13:52
Een andere oplossing is ook om ontwikkelaars standaard geen schrijfrechten te geven op productie. Op die manier kan je op zich wel jouw omgeving naar productie richten (stel bv om een bug te reproduceren) maar dan kan er niets kapot gaan. En dan gewoon een aparte account voorzien die wel schrijfrechten heeft (of per use-case rechten krijgt).

Dat is dan toch de manier van werken op mijn werk :).

@Hieronder: dat sowieso. Acceptatie omgeving wordt om de 2 maanden "gerefresht" met de data van productie. Daarnaast wordt productie enkel in hoogst nodige gevallen gebruikt. En dan zijn er nog twee "dag min 1" omgevingen, die gebruikt kunnen worden. Echt op actieve productie zitten, is sowieso iets dat extréém zeldzaam mag gebeuren (en zou standaard dus tegen gehouden moeten worden).

[ Voor 32% gewijzigd door Styxxy op 07-02-2014 16:27 ]

• Alex)
Of je zorgt voor een acceptatie- danwel maintenanceomgeving die representatief is voor productie, zodat men daar vrolijk kan spelen/testen zonder dat er een kans is om productie te slopen.

• TheNephilim

TheNephilim

Wtfuzzle

Ah, ik weet ook weer waarom ik geen muziek-webstreaming gebruikte. Het lagged, hapert en niet alleen als m'n PC wat aan het doen is :/

• Alex)
Betere PC kopen :P

• Korben

Korben

() => {};

Of zorgen voor een betere verbinding. Alhoewel, als je < 200 kbps niet normaal kunt streamen, dan heb je wel echt een ontzettende rukverbinding.

• TheNephilim

TheNephilim

Wtfuzzle

Ik weet niet volgens mij is het gewoon de manier Grooveshark (HTML5) -> Chrome. Als ik in PhpStorm een project open (bijv.), dan stottert de muziek al.

• Rutix
  • Laatst online: 22-12 22:23
Alex) schreef op vrijdag 07 februari 2014 @ 16:16:
Of je zorgt voor een acceptatie- danwel maintenanceomgeving die representatief is voor productie, zodat men daar vrolijk kan spelen/testen zonder dat er een kans is om productie te slopen.
Precies dat hebben wij hier ook :). Sowieso hebben wij projecten waar wij nieteens in de DB mogen kijken en we om de maand een backup van de DB krijgen die geanonimiseerd is.

Nothing to see here!

• Evilbee
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 13:49
Styxxy schreef op vrijdag 07 februari 2014 @ 16:13:
Een andere oplossing is ook om ontwikkelaars standaard geen schrijfrechten te geven op productie. Op die manier kan je op zich wel jouw omgeving naar productie richten (stel bv om een bug te reproduceren) maar dan kan er niets kapot gaan. En dan gewoon een aparte account voorzien die wel schrijfrechten heeft (of per use-case rechten krijgt).
Maar dat moet de software die je gebruikt dat wel ondersteunen.

LinkedIn - Collega worden?

• Firesphere

Firesphere

Yoshis before Hoshis

TheNephilim schreef op vrijdag 07 februari 2014 @ 16:29:
Ik weet niet volgens mij is het gewoon de manier Grooveshark (HTML5) -> Chrome. Als ik in PhpStorm een project open (bijv.), dan stottert de muziek al.
Spotify O+

Trouwens, Grooveshark werkt beter in Firefox dan in Chrome bij mij.

Sowieso, Chrome :|

• TheNephilim

TheNephilim

Wtfuzzle

Rutix schreef op vrijdag 07 februari 2014 @ 16:30:
[...]

Precies dat hebben wij hier ook :). Sowieso hebben wij projecten waar wij nieteens in de DB mogen kijken en we om de maand een backup van de DB krijgen die geanonimiseerd is.
Dat is wel ideaal ja! Dan heb je toch een beetje een realistische database om tegen te ontwikkelen.
Firesphere schreef op vrijdag 07 februari 2014 @ 16:32:
[...]

Spotify O+

Trouwens, Grooveshark werkt beter in Firefox dan in Chrome bij mij.

Sowieso, Chrome :|
Neuj, ik zet gewoon muziek op m'n telefoon normaal gesproken. Alleen CyanogenMod op m'n telefoon gezet en nog geen tijd gehad voor de muziek. Ga dat denk ik met Bittorrent Sync doen, hoef ik niet allemaal te klooien met kabeltjes, kan zo on the fly even wat veranderen.

[ Voor 38% gewijzigd door TheNephilim op 07-02-2014 16:33 ]

• alienfruit
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 27-12 23:36

alienfruit

the alien you never expected

Ik zou wel access willen hebben tot de productieomgeving. Dan kan ik wat tanks benzine bestellen :D

• Caelorum
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 14:07
Waarom doe ik dit toch steeds. Zes weken geleden dacht ik: "joh, ik kan deze data en informatie wel gewoon in een eigen file structuur op de telefoon laten opslaan. Scheelt me weer uitzoek werk en dat soort dingen". Uiteraard kom ik er nu achter dat een database toch wel nodig is en ben ik morgen de hele dag bezig met het migreren van mijn houtje-touwtje oplossing naar sqllite database :\

• mousekraker
  • Registratie: Maart 2013
  • Laatst online: 01:17
alwinuzz schreef op vrijdag 07 februari 2014 @ 13:37:
[...]

PS het merendeel van de opbrengst van die factuur gaat naar het ziekenhuis voor de overhead. Net als een consultant zelf een klein deel ontvangt van wat er voor hem wordt gefactureerd.
DBC is zo 2011... Het is nu DOT :P

• Alex)
Caelorum schreef op vrijdag 07 februari 2014 @ 16:53:
Waarom doe ik dit toch steeds. Zes weken geleden dacht ik: "joh, ik kan deze data en informatie wel gewoon in een eigen file structuur op de telefoon laten opslaan. Scheelt me weer uitzoek werk en dat soort dingen". Uiteraard kom ik er nu achter dat een database toch wel nodig is en ben ik morgen de hele dag bezig met het migreren van mijn houtje-touwtje oplossing naar sqllite database :\
Feature creep, of onvoldoende uitgedacht wat je ermee wilde bereiken toen je begon aan de implementatie.

• Caelorum
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 14:07
Alex) schreef op vrijdag 07 februari 2014 @ 17:14:
[...]

Feature creep, of onvoldoende uitgedacht wat je ermee wilde bereiken toen je begon aan de implementatie.
Dat laatste ^^ en natuurlijk grote tijdsdruk.

[ Voor 6% gewijzigd door Caelorum op 07-02-2014 17:48 ]

• Douweegbertje

Douweegbertje

Voutloos schreef op vrijdag 07 februari 2014 @ 13:36:
Als je uberhaupt dev code direct met de productie db kan laten connecten doe je wel veel meer fout dan deze uiteindelijke fuckup. :z
Naja ik word altijd wel blij van mensen die er niets van af weten die vervolgens zeggen dat ik veel meer fout doe :+ Puntje bij paaltje heb ik gewoon een huge fuckup gemaakt. Of de omgeving nou wel of niet goed is, heeft daar niets mee te maken.

Uiteindelijk ben ik gewoon afhankelijk van de resources die beschikbaar zijn, en toevallig weet jij niet over wat voor soort data ik spreek. Vervolgens weet je ook niet de kosten vs de baten en dat soort meuk.

Verder heb je grotendeels gelijk hoor, en ik snap ook zeer zeker je punt. Normaal wil je gewoon fatsoenlijke stagings servers hebben met goede versiebeheer en dat soort zaken. Nu is dat allemaal wel redelijk goed geregeld in de vorm van versiebeheer, behalve de database. En dat heeft helaas een aantal redenen.

Nu is er gewoon een dev database, alleen toevallig moest ik de live versie hebben. Laat ik vervolgens iets doms doen, en de shit hits the fan :X

Ik kan namelijk ook wel letterlijk 10+ dingen opnoemen hoe dit beter had gekund, helaas heb ik die middelen gewoon niet en moet ik af en toe tegen dit soort zaken aanlopen.

• D-Raven
  • Laatst online: 16-10 10:47
Ik lees dit topic: Real-time applicatie en .NET GUI: Gaat dat goed?
En het jeukt me aan alle kanten, wat een aannames, onzinnige argumenten, en dooddoeners komen er voorbij.. :X

Ben ik nou de enige die dit vind?
* D-Raven besluit om er maar niet in te reageren

• Hydra
Ach ja, t is in PRG een beetje als in de meeste semi-tech fora: een hoop aannaames en rehashing van dingen die ze eerder gehoord hebben, en verrekte weinig eigen ervaring.

• Douweegbertje

Douweegbertje

D-Raven schreef op vrijdag 07 februari 2014 @ 18:58:
En het jeukt me aan alle kanten, wat een aannames, onzinnige argumenten, en dooddoeners komen er voorbij.. :X

De vraagstelling vind ik gewoon ruk tbh. Ik weet er helemaal niets van af hoor, maar als ik zijn vraag lees, zie ik dat hij er ook letterlijk niets van weet. Ik bedoel, zijn hoofd eis (latency) is haast de 'core' van het programma. Als dat zo belangrijk is, waarom zou de GUI keuze dan zoveel problemen moeten opleveren. Als het zootje gewoon goed in elkaar zit, hoort het te werken.

Verbeter me maar als ik verkeerd zit, maar ik dacht dat heel dat aspect van "low latency" een specialisme op zich is. Zoek dan gewoon naar iemand die dat kan, en laat hem zelf de keuzes maken in wat voor GUI "platform" het komt.

• Styxxy
  • Laatst online: 27-12 13:52
D-Raven schreef op vrijdag 07 februari 2014 @ 18:58:

Het jeukt bij mij ook :P al sinds de eerste post. Maar ... * Styxxy besluit om er ook maar niet in te reageren. Succes aan Hydra :+ .

• Voutloos
  • Registratie: Januari 2002
  • Niet online
Douweegbertje schreef op vrijdag 07 februari 2014 @ 18:39:
Nu is er gewoon een dev database, alleen toevallig moest ik de live versie hebben. Laat ik vervolgens iets doms doen, en de shit hits the fan :X
Goed, noem t een verschil van middelen, maar hoe je productie db erbij gepakt hebt is de echte fout. Wat je daarna doet is niet veel meer dan een symptoom.

{signature}

• Firesphere

Firesphere

Yoshis before Hoshis

Pomtiedom
Afbeeldingslocatie: http://i.imgur.com/6xGoQrf.gif

• Kobus Post
  • Laatst online: 24-12 08:50
If it ain't broken, don't fix it!

No trees were harmed in the creation of this message, but several thousand electrons were mildly inconvenienced.

Pagina: 1 ... 45 ... 116 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
* zoals jullie weten gaan we tegenwoordig naar een nieuwe iteratie bij ~10k posts. 1 april (en dat is geen grap) gaan we over op het nieuwe deel! *

Dit topic is niet de plaats om te lopen helpdesken. De Coffee Corner is primair bedoeld als uitlaatklep voor iedereen in de Devschuur® en niet als vraagbaak.