De Devschuur Coffee Corner - Iteratie 5 Vorige deel Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 44 ... 116 Laatste
Acties:
  • 268.571 views

• Korben
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 14-11 13:15

Korben

() => {};

Cartman! schreef op donderdag 06 februari 2014 @ 10:58:
Waarom dedicated en niet overstappen op VPS-en? 9 andere sites upgraden omdat er 1 ander over gaat naar een nieuwe build klinkt echt als waanzin.
Sowieso, waarom kunnen dat soort dingen niet gewoon side-by-side draaien?

.oisyn: Échte programmeurs haten PHP met een passie. Ben jij soms geen echte programmeur?

• Cartman!
  • Registratie: April 2000
  • Niet online
Korben schreef op donderdag 06 februari 2014 @ 11:00:
[...]

Sowieso, waarom kunnen dat soort dingen niet gewoon side-by-side draaien?
En dat ja :)

• Solopher
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 25-12 12:45
Ik heb deze opdracht ook gekregen, ik heb nog geprobeerd om tot een andere oplossing te komen maar dat was niet mogelijk. De overige websites worden op korte termijn ook vervangen, behalve die twee sites die ik nu dus aan het omzetten ben. Deze twee projecten zitten ook niet in versiebeheer, daarnaast hebben er een handvol verschillende programmeurs in verschillende tijden aangewerkt en dan nog met beta software.
Ik vind het ook "vreemd" dat niemand anders ooit heeft gedacht, dit kan toch eigenlijk helemaal niet?

Die andere websites draaien allemaal zonder problemen op PHP 5.4. Daar hebben we dus ook niets hoeven aan te passen :).

Het is volgens mij allemaal begonnen toen we vroegen om een upgrade van MySQL aangezien die nog op versie 5.0.77 zit.

• azerty
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 19:31
De Standaard associeert een screenshot met Linux + PHPStorm aan illegale websites 8)7

http://www.standaard.be/cnt/dmf20140206_00966596

• Firesphere
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 04:33

Firesphere

Yoshis before Hoshis

wsitedesign schreef op donderdag 06 februari 2014 @ 11:13:
De Standaard associeert een screenshot met Linux + PHPStorm aan illegale websites 8)7

Da's een foto van iemand die een beetje aan het klussen is in phpstorm.

Wat zou jetbrains daar van vinden?

I'm not a complete idiot. Some parts are missing.
.Gertjan.: Ik ben een zelfstandige alcoholist, dus ik bepaal zelf wel wanneer ik aan het bier ga!

• Barryvdh
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 08:48
HuHu schreef op donderdag 06 februari 2014 @ 10:46:
[...]

Tsja, soms zit er in de beta een bugfix die je echt nodig hebt.

Zelf heb ik bij een software pakket dat we in productie gebruikten (vorige baan overigens) een patch die maar niet uit de beta in de stable kwam zelf steeds toegepast als we een upgrade deden. Het was gewoon nodig en als je het zelf goed test, dan moet het kunnen.
Alleen jammer dat die beta versie uit 2008 is en ze dus sinds die tijd vergeten zijn een keer te upgraden naar een stabiele versie..

• TheNephilim
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 18-12 12:14

TheNephilim

Wtfuzzle

Gekke Belgen :+

• Korben
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 14-11 13:15

Korben

() => {};

Als je de code gaat lezen kom je ook een mooi stukje tegen:

PHP:
1
2
3
4
5
6
7
8
// ...

public function indexAction()
{
    echo "banana";exit;
    $inbox = new InboxController();
    // ...
}

.oisyn: Échte programmeurs haten PHP met een passie. Ben jij soms geen echte programmeur?

• HuHu
  • Registratie: Maart 2005
  • Niet online
Hij gebruikt wel het Zend Framework *O*

• Otherside1982
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 26-12 23:36

Ook leuk voor de persoon die heel herkenbaar is in de reflectie van het scherm. Mogelijke schending van zijn privacy, schending van zijn portretrecht, en laster door associatie met illegale websites. :F

• _Moe_
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 25-12 06:29
Firesphere schreef op woensdag 05 februari 2014 @ 23:02:
crap, nu moet ik nadenken hoe ik het uitleg :P

Herinner me morgen even. Ik ga er nu, half slapend, liever niet direct op in :)
Uitleg graag!?

RTFM!

• Grijze Vos
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 28-02 22:17
Verwijderd schreef op donderdag 06 februari 2014 @ 10:34:
Maar wtf, beta gebruikt in productie? _O-
Ooit jQuery globalize gebruikt? Is ook nog steeds in beta.

Op zoek naar een nieuwe collega, .NET webdev, voornamelijk productontwikkeling. DM voor meer info

• HuHu
  • Registratie: Maart 2005
  • Niet online
Otherside1982 schreef op donderdag 06 februari 2014 @ 11:32:
[...]

Ook leuk voor de persoon die heel herkenbaar is in de reflectie van het scherm. Mogelijke schending van zijn privacy, schending van zijn portretrecht, en laster door associatie met illegale websites. :F
Die foto komt van een groot persbureau, dus dat zal prima afgedekt zijn en waarschijnlijk ze zullen die foto dus best mogen gebruiken.

• Cor453
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 12-12 17:40
HuHu schreef op donderdag 06 februari 2014 @ 11:37:
[...]

Die foto komt van een groot persbureau, dus dat zal prima afgedekt zijn en waarschijnlijk ze zullen die foto dus best mogen gebruiken.
Persfoto's van websites als Nu.nl komen ook vaak van websites als GettyImages, iStockPhoto etc... eigenlijk zijn ze gewoon lui :+

• BtM909
  • Registratie: Juni 2000
  • Niet online

BtM909

Watch out Guys...

Topicstarter
Otherside1982 schreef op donderdag 06 februari 2014 @ 11:32:
[...]

Huh, hoe bepaal je dat dat het geval is? Want mogelijk toevoegen maakt het nog niet waar :)

edit:
Deze specifieke komt overigens van GettyImage af en is van een hackaton :)

[ Voor 9% gewijzigd door BtM909 op 06-02-2014 11:42 ]

Ace of Base vs Charli XCX - All That She Boom Claps (RMT) | Clean Bandit vs Galantis - I'd Rather Be You (RMT)
You've moved up on my notch-list. You have 1 notch
I have a black belt in Kung Flu.

• TheNephilim

TheNephilim

Wtfuzzle

Over stockfoto's gesproken, het is altijd een hele klus voor klanten om met fatsoenlijke foto's op de proppen te komen. Zeker als ze de foto's dan zelf helemaal geweldig vinden en daarmee hun website verknallen, denk je wel eens van ... :/

De klanten waar je een fotograaf langs kunt sturen maken het pas echt leuk.

• GateKeaper
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 05-08 21:46

GateKeaper

#1 Procastinator

Over stockfoto's.. Vond me laatst toch een site :D

https://medium.com/p/62ae4bcbe01b

• TheNephilim

TheNephilim

Wtfuzzle

Hey, een aantal gratis per dag. Gewoon dagelijks opslaan en je hebt een flinke collectie na een jaar :o

• Firesphere

Firesphere

Yoshis before Hoshis

Daar moet een automatische collectie-dinges achter gezet worden :D

.Gertjan.: Ik ben een zelfstandige alcoholist, dus ik bepaal zelf wel wanneer ik aan het bier ga!

• BikkelZ
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 24-11 23:24

BikkelZ

CMD+Z

BtM909 schreef op donderdag 06 februari 2014 @ 11:40:
[...]

Huh, hoe bepaal je dat dat het geval is? Want mogelijk toevoegen maakt het nog niet waar :)

edit:
Deze specifieke komt overigens van GettyImage af en is van een hackaton :)
Op GettyImages is het wel gecleard allemaal, maar je maakt wel eens mee dat mensen ineens als stock photo boven een artikel over anale sex of vreemd gaan staan of zo :+

iOS developer

Verwijderd

BikkelZ schreef op donderdag 06 februari 2014 @ 12:46:
[...]

Op GettyImages is het wel gecleard allemaal, maar je maakt wel eens mee dat mensen ineens als stock photo boven een artikel over anale sex of vreemd gaan staan of zo :+
Vooral grappig als diezelfde foto ook ergens anders voor gebruikt wordt. Zo is er een boek, die dezelfde stock-foto gebruikt als een product tegen vaginale schimmelinfecties of zo. _O-

• OkkE
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 10-11 15:46

OkkE

CSS influencer :+

Verwijderd schreef op donderdag 06 februari 2014 @ 12:53:
[...]

Vooral grappig als diezelfde foto ook ergens anders voor gebruikt wordt. Zo is er een boek, die dezelfde stock-foto gebruikt als een product tegen vaginale schimmelinfecties of zo. _O-
Zo kan ik me ook iets herinneren over een boek wat tegen homoseksualiteit was, waar een foto als cover gebruikt was van een stelletje dat in de verte op een berg staat. Dat stelletje waren twee lesbische vrouwen. :D
.
Die inderdaad. _O-

[ Voor 15% gewijzigd door OkkE op 06-02-2014 13:03 ]

“The best way to get the right answer on the Internet is not to ask a question, it's to post the wrong answer.”
QA Engineer walks into a bar. Orders a beer. Orders 0 beers. Orders 999999999 beers. Orders a lizard. Orders -1 beers.

Verwijderd

OkkE schreef op donderdag 06 februari 2014 @ 12:58:
[...]

Zo kan ik me ook iets herinneren over een boek wat tegen homoseksualiteit was, waar een foto als cover gebruikt was van een stelletje dat in de verte op een berg staat. Dat stelletje waren twee lesbische vrouwen. :D
Deze dus: http://cheezburger.com/5174378240 :Y

Nu heb ik wel "lesbian couple" in m'n zoekgeschiedenis staan... :+

[ Voor 9% gewijzigd door Verwijderd op 06-02-2014 13:09 ]

• GateKeaper

GateKeaper

#1 Procastinator

TheNephilim schreef op donderdag 06 februari 2014 @ 12:08:
[...]

Hey, een aantal gratis per dag. Gewoon dagelijks opslaan en je hebt een flinke collectie na een jaar :o
Zie jij wat anders dan ik? Ik krijg gewoon een lijstje met links naar websites met gratis foto's.

• mbarie
  • Laatst online: 04-08-2021
Het eerste linkje van dat lijstje ;)

Storyteller @ soundcloud

• Ealanrian
  • Laatst online: 08:14
Kloterige storing bij Xs4all.. 0.5mbit down ipv 100mbit...

• OkkE

OkkE

“The best way to get the right answer on the Internet is not to ask a question, it's to post the wrong answer.”
QA Engineer walks into a bar. Orders a beer. Orders 0 beers. Orders 999999999 beers. Orders a lizard. Orders -1 beers.

• Firesphere

Firesphere

Yoshis before Hoshis

Verwijderd

Ik zag hem ook net voorbij komen. Vind het op zich wel leuk, dit soort ontwikkelingen :)

• TheNephilim

TheNephilim

Wtfuzzle

• BtM909
  • Niet online

BtM909

Watch out Guys...

Topicstarter
Verwijderd schreef op donderdag 06 februari 2014 @ 13:22:
[...]

Ik zag hem ook net voorbij komen. Vind het op zich wel leuk, dit soort ontwikkelingen :)
Weird, ik zou toch zweren dat dit ergens vorig jaar al was aangetoond.

Ace of Base vs Charli XCX - All That She Boom Claps (RMT) | Clean Bandit vs Galantis - I'd Rather Be You (RMT)

Verwijderd

BtM909 schreef op donderdag 06 februari 2014 @ 13:32:
[...]

Weird, ik zou toch zweren dat dit ergens vorig jaar al was aangetoond.
Was dat niet met JPG's?

• BtM909
  • Niet online

BtM909

Watch out Guys...

Topicstarter
Nee PNG data (kwam er op omdat iemand dus aangaf dat je het bijvoorbeeld een cruncher kon aanbieden om vervolgens code te injecten en crunchers doen meestal png's), maar dat ging uiteindelijk niet om een iframe reconstrueren maar code uitvoeren. Ik kan hem ook zo snel niet meer vinden

• ValHallASW
  • Registratie: Februari 2003
  • Niet online
Het is ook helemaal geen nieuws, en al helemaal geen 'trojan'. Javascript kan data als code uitvoeren en je kunt data als .png aanleveren. De enige reden dat het relevant is is dat virusscanners het mogelijk nog niet effectief kunnen detecteren.

• PrisonerOfPain
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 23-12 15:42
Heb ook ooit zoiets gedaan, PHP code in een GIF-je inbrengen en uploaden naar een website die een "include $_GET[x]" bug had.

• Caelorum
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 18:44
Nu verwacht ik dat dat grasveld een keer gaat openschuiven en er een raket uit komt zetten :D

• TheDevilOnLine
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 18-11 16:17
Ealanrian schreef op donderdag 06 februari 2014 @ 13:11:
Kloterige storing bij Xs4all.. 0.5mbit down ipv 100mbit...
Niet toevallig een (gehackte) Fritzbox modem?

http://www.nu.nl/tech/369...fer-gehackte-routers.html

• Ealanrian
Ik denk het niet. Ik zie niks langskomen in de logs van dat ding en XS4all heeft een internet storing bevestigd: https://www.xs4all.nl/klant/storingen/

• F.West98
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 03:59

F.West98

Alweer 16 jaar hier

Jammer dat Android niet zoiets heeft als Firefox met breedte berekenen.
Cascading Stylesheet:
1
2
3
.foo {
    width: -moz-calc(100% - 2px);
}

Ik kan in Android niet match_parent doen en dan 2dp minder. Voor zover ik weet :P

[ Voor 2% gewijzigd door F.West98 op 06-02-2014 16:00 . Reden: Woeps.... UBB-fuckup ]

2x Dell UP2716D | R9 7950X | 128GB RAM | 980 Pro 2TB x2 | RTX2070 Super
.oisyn: Windows is net zo slecht in commandline als Linux in GUI

• OkkE

OkkE

Het komt er aan, maar vooralsnog wordt alleen de prefixed versie ondersteund in nieuwere browsers.

https://developer.mozilla.org/en-US/docs/Web/CSS/calc

• TheDevilOnLine
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 18-11 16:17
het is weer tijd voor WEEKEND (sorry, moest er even uit)

• Firesphere

Firesphere

Yoshis before Hoshis

Inderdaad, het is tijd voor weekend.

Helaas is de realiteit het daar nog niet helemaal mee eens :/

• Ealanrian
TheDevilOnLine schreef op donderdag 06 februari 2014 @ 15:59:
het is weer tijd voor WEEKEND (sorry, moest er even uit)
Zeg doe eens niet... ik raakte in paniek opeens een dag gemist...

• Firesphere

Firesphere

Yoshis before Hoshis

PrisonerOfPain schreef op donderdag 06 februari 2014 @ 14:44:
[...]

Heb ook ooit zoiets gedaan, PHP code in een GIF-je inbrengen en uploaden naar een website die een "include $_GET[x]" bug had.
Het is ook wel een hele bekende methode. Ook bijvoorbeeld het uitvoeren van jpg's alsof het scripts zijn werkt vrij efficient.
Hoervoor moet je wel "even" schrijfrechten hebben op de htaccess.

• GateKeaper

GateKeaper

#1 Procastinator

Word ik opgebeld door de verzekeringsmaatschappij. Als ik niet direct betaal, wordt de motor uit de verzekering gehaald en afgemeld bij RDW. Hiermee zou ik een boete riskeren van € 500,-.

Maar euhm, ik jullie innen d.m.v. een automatische incasso? Hoe kan ik dan nog geld verschuldigd zijn? :?

Waarop de beste man antwoord; er is iets fout gegaan bij de omzetting van de rekeningnummers naar IBAN, waardoor de automatische incasso's niet gelukt zijn.

Hun fout, maar de schuld dus lekker direct bij de klant leggen en gelijk dreigen met de gevolgen wanneer ik niet direct betaal. Lekker weer. 8)7

Verwijderd

Gevalletje "overstappen naar een andere verzekeraar per direct en dikke vinger" lijkt me?

• Douweegbertje
  • Registratie: Mei 2008
  • Laatst online: 10-12 09:56

Douweegbertje

Wat kinderachtig.. godverdomme

Of gewoon een gevalletje van zelf opletten. Ondanks dat het automatisch incasso is, moet je wel zorg dragen dat het daadwerkelijk betaald gaat worden. Nogal makkelijk om bijvoorbeeld 3 maanden niet te betalen onder het mom "ik weet er niets van". Geeft overigens niet weg dat ze het erg bot oplossen en de klantvriendelijkheid ver te zoeken is.

Daarbij ben ik wel benieuwd welke verzekeraar dit is? :) Altijd leuk om te zien als een concurrent faalt. Wij hadden ook best veel last van IBAN e.d. maar uiteindelijk is alles goed gegaan *O*

• koesie10
  • Niet online
F.West98 schreef op donderdag 06 februari 2014 @ 15:48:
Jammer dat Android niet zoiets heeft als Firefox met breedte berekenen.
Cascading Stylesheet:
1
2
3
.foo {
    width: -moz-calc(100% - 2px);
}

Ik kan in Android niet match_parent doen en dan 2dp minder. Voor zover ik weet :P
Je kan fill_parent gebruiken:
XML:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
<?xml version="1.0" encoding="utf-8"?>
<RelativeLayout
    xmlns:android="http://schemas.android.com/apk/res/android"
    android:layout_width="match_parent"
    android:layout_height="match_parent">
    <TextView
        android:layout_width="fill_parent"
        android:layout_height="wrap_content"
        android:id="@+id/text1"
        android:layout_toLeftOf="@+id/filler"
        android:text="asgdkahsdgiaowagsdhgiuohasdgklhasiodghasdasdgjaskgdhsajkldgaslhgkjlsadhgjlkasdhgoijashduginhaslkdjgnhsadoighasldkjgnsaoidgasdggnasdgikhasiodghasljkdgnbasidg"/>
    <View
        android:layout_width="2dp"
        android:id="@+id/filler"
        android:layout_alignParentRight="true"
        android:layout_height="wrap_content" />
</RelativeLayout> 

• Ealanrian
Douweegbertje schreef op donderdag 06 februari 2014 @ 16:42:
Of gewoon een gevalletje van zelf opletten. Ondanks dat het automatisch incasso is, moet je wel zorg dragen dat het daadwerkelijk betaald gaat worden. Nogal makkelijk om bijvoorbeeld 3 maanden niet te betalen onder het mom "ik weet er niets van". Geeft overigens niet weg dat ze het erg bot oplossen en de klantvriendelijkheid ver te zoeken is.

Daarbij ben ik wel benieuwd welke verzekeraar dit is? :) Altijd leuk om te zien als een concurrent faalt. Wij hadden ook best veel last van IBAN e.d. maar uiteindelijk is alles goed gegaan *O*
Het is toch vrij normaal om eerst een betalingsherrinnering te sturen? Direct komen met een dreigement is niet nodig...

En nog ff gecontroleerd maar mijn fritzbox is niet gehackt

[ Voor 3% gewijzigd door Ealanrian op 06-02-2014 16:45 ]

• Douweegbertje

Douweegbertje

Ealanrian schreef op donderdag 06 februari 2014 @ 16:45:
[...]

Het is toch vrij normaal om eerst een betalingsherrinnering te sturen? Direct komen met een dreigement is niet nodig...

En nog ff gecontroleerd maar mijn fritzbox is niet gehackt
Dat zeg ik :p
Geeft overigens niet weg dat ze het erg bot oplossen en de klantvriendelijkheid ver te zoeken is.
Alleen je kunt ook niet zeggen dat het "hun schuld" is. Je dient zelf ook zorg te dragen om te betalen.

• Ealanrian
Sorry ik las niet goed :P Ik ga gewoon mijn verbinding op de schuld geven... na mijn vraag of er al enig idee is hoe lang het nog gaat duren krijg ik als reactie: het enige wat de klant kan doen is afwachten...

• F.West98

F.West98

Alweer 16 jaar hier

koesie10 schreef op donderdag 06 februari 2014 @ 16:44:
[...]

Je kan fill_parent gebruiken:
XML:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
<?xml version="1.0" encoding="utf-8"?>
<RelativeLayout
    xmlns:android="http://schemas.android.com/apk/res/android"
    android:layout_width="match_parent"
    android:layout_height="match_parent">
    <TextView
        android:layout_width="fill_parent"
        android:layout_height="wrap_content"
        android:id="@+id/text1"
        android:layout_toLeftOf="@+id/filler"
        android:text="asgdkahsdgiaowagsdhgiuohasdgklhasiodghasdasdgjaskgdhsajkldgaslhgkjlsadhgjlkasdhgoijashduginhaslkdjgnhsadoighasldkjgnsaoidgasdggnasdgikhasiodghasljkdgnbasidg"/>
    <View
        android:layout_width="2dp"
        android:id="@+id/filler"
        android:layout_alignParentRight="true"
        android:layout_height="wrap_content" />
</RelativeLayout> 
Dat is slim!
Geweldig, hoef ik ook niet meer te kloten met margins in de code (hoeveel minder moet code-based worden bepaald, en margin is moeilijk te setten in de code :P )

• Firesphere

Firesphere

Yoshis before Hoshis

• GateKeaper

GateKeaper

#1 Procastinator

Ging om de maand januari, de schade valt volgens mij dus wel mee. Verder contoleer ik mijn rekening dus echt nooit hé! Pas op 't moment dat ik in de winkel sta en mijn pinpas weigert, zal ik mijn saldo eens gaan raadplegen.

Contant geld is ook zoiets, niet bij mij.

Ik heb zelfs een keer het CJIB opgebeld om te vragen of ik hun niet kon machtigen. Ook die klote acceptgiro's wilde ik nog wel eens vergeten, en dat is nogal prijzig. Aan machtigingen doen ze echter helaas niet, volgens de jonge dame in kwestie.

• Ealanrian
Pfff storing bij xs4all gaat nog maximaal 24 uur duren. hopen dat mijn wijkkast snel de update krijgt

• Douweegbertje

Douweegbertje

GateKeaper schreef op donderdag 06 februari 2014 @ 17:04:
[...]

Ging om de maand januari, de schade valt volgens mij dus wel mee. Verder contoleer ik mijn rekening dus echt nooit hé! Pas op 't moment dat ik in de winkel sta en mijn pinpas weigert, zal ik mijn saldo eens gaan raadplegen.

Contant geld is ook zoiets, niet bij mij.

Ik heb zelfs een keer het CJIB opgebeld om te vragen of ik hun niet kon machtigen. Ook die klote acceptgiro's wilde ik nog wel eens vergeten, en dat is nogal prijzig. Aan machtigingen doen ze echter helaas niet, volgens de jonge dame in kwestie.
oh nou, dan moet je even een vinger geven en zeggen dat je naar de AFM gaat als ze je motor bij het RDW afmelden :) Een verzekeraar mag namelijk helemaal niet zomaar je shit afmelden, al helemaal niet zonder waarschuwing, noch herinnering noch één maandje achterstand (wat amper achterstand is).

Verwijderd

Wij hadden ook best veel last van IBAN e.d. maar uiteindelijk is alles goed gegaan *O*
Wat kan daar _in godsnaam_ mee mis gaan, vraag ik mij dan af. Er zijn zelfs webservices waarmee je volledig geautomatiseerd bankrekeningnummers kunt converteren naar IBAN.

Ik vind het nogal triest dat de invoering van zoiets triviaals maar uitgesteld moet worden omdat het zo vreselijk ingewikkeld gemaakt wordt en het bij veel bedrijven gewoon mis gaat. Terwijl het gewoon een simpele, heldere en gedocumenteerde standaard is waar iedereen alleen maar mee geholpen is.

:)

• mbarie
  • Laatst online: 04-08-2021
Douweegbertje schreef op donderdag 06 februari 2014 @ 17:11:
[...]

oh nou, dan moet je even een vinger geven en zeggen dat je naar de AFM gaat als ze je motor bij het RDW afmelden :) Een verzekeraar mag namelijk helemaal niet zomaar je shit afmelden, al helemaal niet zonder waarschuwing, noch herinnering noch één maandje achterstand (wat amper achterstand is).
Daarnaast meen ik dat bedrijven zelf aansprakelijk zijn voor het niet innen van automatisch incasso's, mits er een periode (geloof een jaar of 2) is verstreken. Daar zit je logischer nog niet aan (helaas). Maar mede om die reden en mismanagement bij een bedrijf waarmee ik een overeenkomst had heb ik bijna 1000E gratis service ontvangen met een servicecontract.

Ooit nog een voorstel van ze gehad 200 euro te betalen en service door te laten gaan alsof er niets aan de hand was. Ik zei dat dat prima was, maar ik attendeerde ze de te naamstelling in orde moesten maken. Dat zouden ze doen. Later kreeg ik schriftelijk bevestiging dat ons contract ontbonden was en dat we geen betaling schuldig waren. Later dat nogmaals recht proberen te zetten, nog een servicecontract afgenomen, weer niets vernomen of hoeven betalen. Achja...

Dat gezegd hebbende (is al ruimschoots biertijd hier op kantoor), als ze letterlijk klanten onder druk zetten om problemen waar ze zelf voor verantwoordelijk zijn dan vind ik dat behoorlijk stijlloos.

[ Voor 9% gewijzigd door mbarie op 06-02-2014 17:36 ]

Storyteller @ soundcloud

• alienfruit
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 26-12 18:22

alienfruit

the alien you never expected

Grappig, IBAN is nog steeds een on-going project hier. Blijkbaar niet zo makkelijk.

• F.West98

F.West98

Alweer 16 jaar hier

:F

Iemand van school stuurt een mail naar de hele 5e klas. Gaat altijd goed.
Heeft ze nu ook de hele 5e klas (klas5@.....) in de CC gezet. Feestje :P

• Douweegbertje

Douweegbertje

Verwijderd schreef op donderdag 06 februari 2014 @ 17:19:
[...]

Wat kan daar _in godsnaam_ mee mis gaan, vraag ik mij dan af. Er zijn zelfs webservices waarmee je volledig geautomatiseerd bankrekeningnummers kunt converteren naar IBAN.

Ik vind het nogal triest dat de invoering van zoiets triviaals maar uitgesteld moet worden omdat het zo vreselijk ingewikkeld gemaakt wordt en het bij veel bedrijven gewoon mis gaat. Terwijl het gewoon een simpele, heldere en gedocumenteerde standaard is waar iedereen alleen maar mee geholpen is.

:)
Het gaat niet om de standaard. Er komt heel wat meer bij kijken, daar kom je pas achter als je wat meer draait dan een simpele website waar iemand een rekening nummer moet invoeren.
Zo hebben wij allerlei software, koppelingen en financiële producten. Je moet voor elk incasso per persoon een machtiging hebben. Technisch gezien zou je bij de IBAN overgang nieuwe machtigingen moeten hebben :) Nou dat is dan één klein puntje. Niet zomaar éven data veranderen. Die omgang van x-cijfers naar IBAN stelt inderdaad geen moer voor.

Op papier lijkt het zo makkelijk, er komt echter wel wat meer bij kijken.

• Hydra
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 17-12 14:27
Whooo! Net 2e gesprek gehad bij bedrijf A (die van de opdracht op www.betterprogrammer.com). Ben helemaal hyper! Ging volgens mij goed; goeie klik met beide mensen (ook leuke mensen!) en ik had volgens mij op alle vragen (behalve eentje over HTML) goeie antwoorden. Ben heel benieuwd waar ze mee komen :) Ze zijn vooral Java based maar doen ook erg veel met nieuwe technieken en dan spreekt me erg aan.

Morgen en dinsdag nog een 2e gesprek bij bedrijf B en C, benieuwd of het net zo goed gaat.
F.West98 schreef op donderdag 06 februari 2014 @ 17:46:

Dus je krijgt het mailtje 2 keer? Of mis ik iets?
Douweegbertje schreef op donderdag 06 februari 2014 @ 18:06:
Op papier lijkt het zo makkelijk, er komt echter wel wat meer bij kijken.
Yup. Net zoals al die mensen die iets roepen in de trant van "geef me 10k euro en ik fix werk.nl wel ff". Uhuh.

[ Voor 40% gewijzigd door Hydra op 06-02-2014 18:12 ]

https://niels.nu

Verwijderd

Hydra schreef op donderdag 06 februari 2014 @ 18:09:
Whooo! Net 2e gesprek gehad bij bedrijf A (die van de opdracht op www.betterprogrammer.com). Ben helemaal hyper! Ging volgens mij goed; goeie klik met beide mensen (ook leuke mensen!) en ik had volgens mij op alle vragen (behalve eentje over HTML) goeie antwoorden. Ben heel benieuwd waar ze mee komen :) Ze zijn vooral Java based maar doen ook erg veel met nieuwe technieken en dan spreekt me erg aan.

Morgen en dinsdag nog een 2e gesprek bij bedrijf B en C, benieuwd of het net zo goed gaat.
Goed bezig d:)b
Wat vertel je je huidige baas eigenlijk over je afwezigheid de komende dagen (neem aan dat ie nog steeds niet in de loop zit), of neem je vakantiedagen op?

• Hydra
Verwijderd schreef op donderdag 06 februari 2014 @ 18:11:
Goed bezig d:)b
Wat vertel je je huidige baas eigenlijk over je afwezigheid de komende dagen (neem aan dat ie nog steeds niet in de loop zit), of neem je vakantiedagen op?
Thanks :) En dat laatste. Dus ik hoef niks te zeggen maar het is wel lastig natuurlijk, collega's vragen of je iets leuks gaat doen ofzo, dat soort dingen.

Verwijderd

Hydra schreef op donderdag 06 februari 2014 @ 18:13:
[...]

Thanks :) En dat laatste. Dus ik hoef niks te zeggen maar het is wel lastig natuurlijk, collega's vragen of je iets leuks gaat doen ofzo, dat soort dingen.
Hehe hoop dat je een beetje een pokerface hebt anders zijn dat inderdaad van die awkward situaties :Y

• F.West98

F.West98

Alweer 16 jaar hier

Feli!
[...]

Dus je krijgt het mailtje 2 keer? Of mis ik iets?
Hint: Reply to all icm een verzoek in de mail om te antwoorden als je toetsen moest herkansen.
[...]

Yup. Net zoals al die mensen die iets roepen in de trant van "geef me 10k euro en ik fix werk.nl wel ff". Uhuh.
"Ik had dat A'dam logo ook kunnen doen voor de helft!"

• Hydra
Verwijderd schreef op donderdag 06 februari 2014 @ 18:14:
Hehe hoop dat je een beetje een pokerface hebt anders zijn dat inderdaad van die awkward situaties :Y
Komt die theatertraining toch nog van pas :)

• Caelorum
  • Laatst online: 18:44
F.West98 schreef op donderdag 06 februari 2014 @ 17:46:

Och... Ik gok even dat er niet genoeg mensen in klas5 zitten om de mailserver plat te leggen dus dan is er nog niets aan de hand ;)

• EddoH
  • Registratie: Maart 2009
  • Niet online

EddoH

Backpfeifengesicht

Morgen en dinsdag nog een 2e gesprek bij bedrijf B en C, benieuwd
Klinkt goed!
Om nog even wat tegenwicht te bieden in al die positiviteit; ik had ooit ook eens een sollicitatiegesprek waar ik enthousiast van werd, en de vragen die ik kreeg echt nailde qua antwoorden. Ook zij waren erg enthousiast dus ik ging met een super gevoel naar huis en was benieuwd naar de aanbieding.
2 dagen later kwam de email: Ik kreeg een juniorrol met een salaris van bijna 800,- onder m'n toenmalige aangeboden. Meer zat er vanwege budget redenen niet in....

• F.West98

F.West98

Alweer 16 jaar hier

Caelorum schreef op donderdag 06 februari 2014 @ 18:42:
[...]

Och... Ik gok even dat er niet genoeg mensen in klas5 zitten om de mailserver plat te leggen dus dan is er nog niets aan de hand ;)
Wel genoeg om mijn apparaten op hol te laten slaan:
TTTRRRRR (telefoon) - trrrr (tablet) - trrrr (oude telefoon) - pling (Windows 8 Mail-app) - ploing (Outlook)

• Alex)
  • Laatst online: 12-12 21:27
Excel Web App is lekker consistent :/

Afbeeldingslocatie: http://xkcd.nl/2x2/10f10a1f4be6

We are shaping the future

• Ealanrian
Je bedoelt de tooltip in het engels? (ik moest zoeken...)

• Alex)
  • Laatst online: 12-12 21:27
Eerder dat de naam van de formule in het Nederlands is. De rest is wel Engels namelijk. :)

We are shaping the future

Verwijderd

Even een wachtwoord instellen bij KvK, ze hebben redelijk veel eisen:
Afbeeldingslocatie: http://cloud.h-dev.nl/image/040O3Y2j3l2N/Image%202014-02-06%20at%207.33.11%20PM.png

:?

Nog kanslozer! Ik moest een nieuw wachtwoord instellen, omdat mijn oude wachtwoord was verlopen. Kan ik wel gewoon m'n oude wachtwoord nog een keer nemen. :+

[ Voor 31% gewijzigd door Verwijderd op 06-02-2014 19:35 ]

Verwijderd

Verwijderd schreef op donderdag 06 februari 2014 @ 19:33:
Even een wachtwoord instellen bij KvK, ze hebben redelijk veel eisen:
[afbeelding]

:?

Nog kanslozer! Ik moest een nieuw wachtwoord instellen, omdat mijn oude wachtwoord was verlopen. Kan ik wel gewoon m'n oude wachtwoord nog een keer nemen. :+
Net als ik dacht dat wachtwoord eisen niet specifieker en achterlijker konden zijn 8)7
Deze raken echt kant nog wal. Meerdere cijfers achter elkaar zijn niet toegestaan?
Als ze dit doen om het moeilijker maken om te kraken zou het waarschijnlijk zelfs een averechts effect kunnen hebben

• soulrider
  • Laatst online: 27-11-2017
dus met andere woorden: minstens (26)^6 combinaties en max. (72*82)^5 geldige combinaties indien je wilt bruteforcen
en dan natuurlijk de vraag: wat als je toch even een paar speciale tekens invoegt ?
Krijg je dan zo'n mooie asp/php/'wat ze ook gebruiken' foutmelding, of wordt het enkel in javascript opgevangen?
Of zijn die eisen er gewoon omdat ze te lui zijn om speciale tekens correct op te vangen in de achterliggende code en database?

• F.West98

F.West98

Alweer 16 jaar hier

Ik heb bij CJP wel belachelijker gezien, weet het alleen even niet meer.
Maar ook zoiets, max. zoveel letters, max. zoveel cijfers, enz.

• Cartman!
  • Registratie: April 2000
  • Niet online
Ik krijg meteen jeuk bij zulke eisen, vergeet je wachtwoord eens, krijg je dan een mail met je eigen wachtwoord weer?

• F.West98

F.West98

Alweer 16 jaar hier

Daar moet eigenlijk een tumblr / whatever voor komen!

• RobIII
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

RobIII

Admin Devschuur®

^ Romeinse Ⅲ ja!

(overleden)
http://sxc.hu
Heb 'm daar ook "gecomment" maar die moet nog door de ballotage schijnbaar :P

[ Voor 15% gewijzigd door RobIII op 06-02-2014 19:52 ]

There are only two hard problems in distributed systems: 2. Exactly-once delivery 1. Guaranteed order of messages 2. Exactly-once delivery.

Je eigen tweaker.me redirect

Over mij

• F.West98

F.West98

Alweer 16 jaar hier

Google Cloudprint is best cool :)

• Ealanrian
Ik wacht nog steeds op het moment dat het gehacked word en je reclame gaat krijgen via google cloud print...

• Hydra
EddoH schreef op donderdag 06 februari 2014 @ 18:49:
Klinkt goed!
Om nog even wat tegenwicht te bieden in al die positiviteit; ik had ooit ook eens een sollicitatiegesprek waar ik enthousiast van werd, en de vragen die ik kreeg echt nailde qua antwoorden. Ook zij waren erg enthousiast dus ik ging met een super gevoel naar huis en was benieuwd naar de aanbieding.
2 dagen later kwam de email: Ik kreeg een juniorrol met een salaris van bijna 800,- onder m'n toenmalige aangeboden. Meer zat er vanwege budget redenen niet in....
Ach, ze weten als het goed is wat mijn wensen / eisen zijn kwa salaris en de recruiter gaf aan dat dat een prima richtgetal is.Als ze daar dan enorm onder gaan zitten, tja. Het scheelt dat ik nu bij 3 bedrijven een 2e gesprek heb, dus met wat geluk heb ik meerdere offers die ik naast elkaar kan leggen.

Ik ben wel blij met die recruiter trouwens, goeie gast, doet z'n best en weet waar 'ie het over heeft.

• Ealanrian
Wow iemand die blij is met een recruiter...

Verwijderd

Cartman! schreef op donderdag 06 februari 2014 @ 19:50:
Ik krijg meteen jeuk bij zulke eisen, vergeet je wachtwoord eens, krijg je dan een mail met je eigen wachtwoord weer?
:D _/-\o_

Zou pas echt mooi zijn.. zulke krankzinnige eisen stellen voor wachtwoorden en ze vervolgens in plaintext opslaan.

• Hydra
Ealanrian schreef op donderdag 06 februari 2014 @ 20:07:
Dat er veel slechte zijn betekent niet dat er geen goeie tussen zitten. Deze werkt bij een gespecialiseerd bedrijf. Zij doen alleen ICT en hij is gespecialiseerd in Java. Als ik zeg "ik wil graag A, B en C in een vacature" dan komt 'ie ook alleen met vacatures die daar aan voldoen.
Verwijderd schreef op donderdag 06 februari 2014 @ 20:10:
:D _/-\o_

Zou pas echt mooi zijn.. zulke krankzinnige eisen stellen voor wachtwoorden en ze vervolgens in plaintext opslaan.
In een cookie... ;)

[ Voor 23% gewijzigd door Hydra op 06-02-2014 20:12 ]

Verwijderd

De bedrijven waar jij op sollicitatiegesprek komt zullen vast een even "gespecialiseerd" tarief betalen :+

• BtM909
  • Niet online

BtM909

Watch out Guys...

Topicstarter
Of niet opslaan... Hoe kom je er (per toeval) achter dat een ander getypt (of copy-paste) wachtwoord wordt geaccepteerd :D

• Rutix
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 22-12 22:23
Ealanrian schreef op donderdag 06 februari 2014 @ 20:07:
Ik ken veel mensen die blij zijn met recruiter. Goede recruiters zijn namelijk niet irritant en gewoon aan het werk zonder mensen vol te spammen met vacatures die nergens op slaan.

Nothing to see here!

• Hydra
Verwijderd schreef op donderdag 06 februari 2014 @ 20:13:
De bedrijven waar jij op sollicitatiegesprek komt zullen vast een even "gespecialiseerd" tarief betalen :+
Yup, aan meerdere recruiters zelfs. Ik weet niet precies hoeveel hij aan mij (eventueel, nog wat voorbarig) over houdt.

En kreeg zojuist een mailtje, ze zijn van plan me een aanbod te gaan doen :D

• Otherside1982
  • Laatst online: 26-12 23:36
Hydra schreef op donderdag 06 februari 2014 @ 20:06:
[...]

Ach, ze weten als het goed is wat mijn wensen / eisen zijn kwa salaris en de recruiter gaf aan dat dat een prima richtgetal is.Als ze daar dan enorm onder gaan zitten, tja. Het scheelt dat ik nu bij 3 bedrijven een 2e gesprek heb, dus met wat geluk heb ik meerdere offers die ik naast elkaar kan leggen.

Ik ben wel blij met die recruiter trouwens, goeie gast, doet z'n best en weet waar 'ie het over heeft.
Zo heb ik ook eens mijn wensen qua salaris vermeld en ze waren wel geinteresseerd en deden mij een aanbod... dat 50€ bruto lager lag dan mijn wens. ;( Wegens budgetaire redenen konden ze ook niet hoger. Tja, jammer voor hen, maar dan heb ik maar één van de 2 andere aanbiedingen aangenomen.

• Hydra
Otherside1982 schreef op donderdag 06 februari 2014 @ 20:41:
Zo heb ik ook eens mijn wensen qua salaris vermeld en ze waren wel geinteresseerd en deden mij een aanbod... dat 50€ bruto lager lag dan mijn wens. ;( Wegens budgetaire redenen konden ze ook niet hoger. Tja, jammer voor hen, maar dan heb ik maar één van de 2 andere aanbiedingen aangenomen.
Je moet je wens die je uit ook veel hoger inzetten dan waar je op uit wil komen. Het is gewoon handjeklap; zij bieden X, jij wil Y, je komt uit op Y + delta(X,Y) / 2.

• Scott
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 18:51

Scott

Ik ben, dus ik tweak

Hydra schreef op donderdag 06 februari 2014 @ 20:45:
[...]

Je moet je wens die je uit ook veel hoger inzetten dan waar je op uit wil komen. Het is gewoon handjeklap; zij bieden X, jij wil Y, je komt uit op Y + delta(X,Y) / 2.
Je bedoelt X + delta(X,Y) / 2? :P Of Y - delta(X, Y) / 2.

• Avalaxy
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 18:07
Ik had een tijdje terug gesolliciteerd bij bedrijf A. Toen nodigde bedrijf B me uit. Prima, wezen kijken. Ik was erg enthousiast over eigenlijk alles aan het bedrijf. Wel continu aan het begin van elk gesprek duidelijk gezegd dat ik al elders gesolliciteerd had en alleen kwam kijken.

Verder was het zo dat bedrijf B:
- Fors wilt groeien (zo'n 80% in 1 jaar)
- Heel moeilijk goede mensen kan vinden
- Genoeg budget heeft
- Erg enthousiast over mij was

Met bedrijf A had ik echter al ervaring, dat is mijn oude stagebedrijf. Ook een ontzettend gaaf bedrijf met uitdagende projecten, etc.etc. Kwa uitdaging, groeimogelijkheden en werksfeer zitten beide bedrijven dus op gelijke hoogte.

Bedrijf B belde mij op en wilde mij een bod doen. Nogmaals expliciet gezegd dat ik dat goed vind, maar dat het voor mij gewoon kiezen is tussen 2 hele goede bedrijven en dat ik niet echt een keuze kon maken. Ik heb dus gezegd dat ik wel even het bod van bedrijf A af wilde wachten, zeker omdat ik dáár gesolliciteerd had.

Kreeg ik na een klein overleg aan hun kant een telefoontje terug dat ze niet mee willen doen met een 'prijzenoorlog' en dat ik maar voor ze moest kiezen omdat ik het het leukste bedrijf ter wereld vind, en niet "alleen maar voor het geld" (ik heb salaris echt 0x genoemd gedurende ons 3 uur durende gesprek). Maar duidelijk gemaakt dat ik in dat geval niet voor bedrijf B kon kiezen aangezien ik geen ervaring heb met bedrijf B, en ik voor bedrijf B zou moeten verhuizen terwijl bedrijf A op 15 minuten van m'n huis zit.

Ik snap niet echt hoe je zo koppig kunt zijn om in een zeer competitieve markt alleen de beste mensen te willen, maar vervolgens niet bereid te zijn te accepteren dat er véél meer kapers op de kust liggen die ook een bod uit willen brengen op goede developers.

• Hydra
Avalaxy schreef op donderdag 06 februari 2014 @ 20:53:
Ik had een tijdje terug gesolliciteerd bij bedrijf A. Toen nodigde bedrijf B me uit. Prima, wezen kijken. Ik was erg enthousiast over eigenlijk alles aan het bedrijf. Wel continu aan het begin van elk gesprek duidelijk gezegd dat ik al elders gesolliciteerd had en alleen kwam kijken.

Verder was het zo dat bedrijf B:
- Fors wilt groeien (zo'n 80% in 1 jaar)
Sowieso:rennen! Groei om groei is nooit goed. Groei is geen streven, het is een gevolg.Heb dit bij te veel bedrijven mis zien gaan.
- Heel moeilijk goede mensen kan vinden
- Genoeg budget heeft
- Erg enthousiast over mij was
Voor developers is het gewoon een markt waar meer vraag dan aanbod is. Als je goed bent heb je ze voor 't uitkiezen. Daar moet je als bedrijf maar gewoon mee om kunnen gaan.
Met bedrijf A had ik echter al ervaring, dat is mijn oude stagebedrijf. Ook een ontzettend gaaf bedrijf met uitdagende projecten, etc.etc. Kwa uitdaging, groeimogelijkheden en werksfeer zitten beide bedrijven dus op gelijke hoogte.

Bedrijf B belde mij op en wilde mij een bod doen. Nogmaals expliciet gezegd dat ik dat goed vind, maar dat het voor mij gewoon kiezen is tussen 2 hele goede bedrijven en dat ik niet echt een keuze kon maken. Ik heb dus gezegd dat ik wel even het bod van bedrijf A af wilde wachten, zeker omdat ik dáár gesolliciteerd had.

Kreeg ik na een klein overleg aan hun kant een telefoontje terug dat ze niet mee willen doen met een 'prijzenoorlog' en dat ik maar voor ze moest kiezen omdat ik het het leukste bedrijf ter wereld vind, en niet "alleen maar voor het geld" (ik heb salaris echt 0x genoemd gedurende ons 3 uur durende gesprek). Maar duidelijk gemaakt dat ik in dat geval niet voor bedrijf B kon kiezen aangezien ik geen ervaring heb met bedrijf B, en ik voor bedrijf B zou moeten verhuizen terwijl bedrijf A op 15 minuten van m'n huis zit.

Ik snap niet echt hoe je zo koppig kunt zijn om in een zeer competitieve markt alleen de beste mensen te willen, maar vervolgens niet bereid te zijn te accepteren dat er véél meer kapers op de kust liggen die ook een bod uit willen brengen op goede developers.
Zou blij zijn dat 't niks geworden is. Is niet meer dan normaal dat je wil weten waar de ander mee komt. Als ze daar al emotioneel over worden...

• Avalaxy
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 18:07
Nouja, het is volgens mij eigenlijk alleen de CEO die er zo in stond. Met de CTO en andere CXO's kon ik het héél goed vinden. Dat vind ik wel jammer, het was wel echt een team met goede gasten (deels ex-Microsoft veteranen).

Maar inderdaad, als de CEO zo koppig doet over zoiets dan zou het in de toekomst geheid weer tot botsingen komen over andere dingen. Ik heb wel een uitgesproken persoonlijkheid en neem niet snel een blad voor de mond dus dat kan conflicteren.

• Hydra
CEO / eigenaren kunnen nogal eens emotioneel zijn over hun kindje. Ze vinden allemaal dat hun bedrijf het beste van de wereld is. Zonder uberhaupt ook maar eens te kijken hoe ze afsteken bij de rest.

Wel grappig. Die waar ik nu werk heeft die houding ook, maar gaat dan in een adem door dat .Net programmeurs 'te duur' zijn :D

• alienfruit
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 26-12 18:22

alienfruit

the alien you never expected

Ach ja, ik ben ook aan het solliciteren. Om half 1 een afspraak. Ik vertrokken om 11u en om 12:20 stond ik bij hun voor de deur. Klote staking hier in Londen. Volgende week weer :( Effectief vier uur gewerkt vandaag rest was reizen.
Pagina: 1 ... 44 ... 116 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
* zoals jullie weten gaan we tegenwoordig naar een nieuwe iteratie bij ~10k posts. 1 april (en dat is geen grap) gaan we over op het nieuwe deel! *

Dit topic is niet de plaats om te lopen helpdesken. De Coffee Corner is primair bedoeld als uitlaatklep voor iedereen in de Devschuur® en niet als vraagbaak.