Soultaker schreef op dinsdag 07 januari 2014 @ 18:02:
[...]
Van mij mag de community wel wat warmer. Ik heb het idee dat die hier op sterven na dood is.
Hoeveel posts zijn er het afgelopen jaar überhaupt in de Devschuur geweest?
Welk percentage daarvan was in de Coffee Corner?
99.9% in de coffee corner. Waarschijnlijk zit ik spot-on of een paar tiende er van af
Het is hier niet dood, maar de meeste die hier zitten dan snappen de basis ongeveer wel. Niet iets als stackoverflow waar er dingen worden gevraagd zoals hoe je en border om een element zet, of hoe je een formulier verstuurt (laatste misschien nog wel

). Dus dan komen er 2 type topics af en toe voor: De nieuweling die hulp wilt hebben met zijn schoolopdracht of zijn eerste hobbyproject en als tweede wat diepgaandere topics die meestal na ~2-3 pagina's wel klaar zijn.
Daarbij is het ook een forum, en niet zo zeer een onderdeel zoals SO waar het puur een vraagbaken is.
Dan over het warme gevoel. Er zijn hier zat mensen "vriendjes" met elkaar. Er wordt gewoon niet direct gezegd van "hey wat leuk van je, wil je een aai over je bol" (FireShere is hier de uitzondering). Waarom zou je? Ik vermaak mij prima en ik ben blij dat het niet zo'n kleverige lik mijn kontje boel is hier. Niemand heeft hier direct een status van "Luister naar mij, ik ben god", al willen sommige dat wel zoals .oisyn.
Volgens mij wordt er altijd prima advies gegeven, maar het gaat vaak mis op bepaalde punten;
- TS is iemand die met een vraag komt wat echt basic101 is, maar wilt vervolgens van geen meter luisteren naar de antwoorden.
- TS komt even aangekakt met een copy-paste zonder code-opmaak en informatie; wilt even snel een antwoord en zit niet zo te zeuren
- TS is verdomd arrogant, want niemand kan normaal antwoord geven in de hoek waar hij het zoekt omdat hij maar bij één standpunt blijft.
Ik zou zeggen, lees eens wat topics door. IMO zijn ze rijk aan informatie.
Feli
Een jongetje toch wel hoop ik? 
spuit 11.
Toch nog wel leuk hoor haha
[
Voor 6% gewijzigd door
Douweegbertje op 07-01-2014 18:18
]