De Devschuur Coffee Corner - Iteratie 5 Vorige deel Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 4 ... 116 Laatste
Acties:
  • 267.986 views

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Alex)
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 21-08 11:20
incaz schreef op dinsdag 07 januari 2014 @ 13:48:
Maar als je de code ook op basis van uurtarief hebt opgeleverd, is het op zich wel vrij logisch dat je ook bugs moet betalen, want dat is in principe gewoon ontwikkeltijd.
Eens, maar uit mijn ervaring wordt daar vaak over onderhandeld, in de trant van "we fixen de bugs en rekenen je 60% van de uren". De klant denkt dan dat hij een goede deal heeft gekregen, terwijl die 40% allang is verrekend in de normale bouwtijd.

We are shaping the future

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheDevilOnLine
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 06-06 22:54
Het ligt er een beetje aan wat je in je algemene voorwaarden hebt staan. Standaard heeft een klant recht op een goed werkend product. Als jij dus iets levert waar een bug in zit, moet jij dit kosteloos herstellen, tenzij er tijdens de opdracht (bijv. in je algemene voorwaarden) wat anders is afgesproken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DXaroth
  • Registratie: Maart 2011
  • Laatst online: 24-08 19:58
TheDevilOnLine schreef op dinsdag 07 januari 2014 @ 13:52:
Het ligt er een beetje aan wat je in je algemene voorwaarden hebt staan. Standaard heeft een klant recht op een goed werkend product. Als jij dus iets levert waar een bug in zit, moet jij dit kosteloos herstellen, tenzij er tijdens de opdracht (bijv. in je algemene voorwaarden) wat anders is afgesproken.
Over het algemeen heeft dit enkel vat tot het moment van oplevering, aangezien de klant dan akkoord gaat met wat er geleverd is.. als er daarna nog bugs tevoorschijn komen, dan ligt het er aan wat er afgesproken is.

Bij ons is het een simpele regel; voor oplevering wordt het opgelost (ontwikkel tarief), na oplevering zijn het support uren, die besproken worden (om een inschatting te maken van de uren), alvorens dit uitgevoerd wordt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Echter betaalt de klant voor uren dat ik ergens aan werk, niet voor het eindproduct...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheDevilOnLine
Verwijderd schreef op dinsdag 07 januari 2014 @ 13:57:
[...]

Echter betaalt de klant voor uren dat ik ergens aan werk, niet voor het eindproduct...
Juridisch gezien maakt dat niet uit... Los daarvan is het altijd goed dit soort dingen van te voren op papier te zetten 'voor het geval dat'

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Akkoord, de klant heeft recht op een goed werkend product, maar is het niet zijn verantwoordelijkheid om deze bugs te vinden in UAT?

Na UAT heeft de klant niet echt recht op gratis bugfixes, hij is gewoon akkoord gegaan met het programma in de staat waarin het zich bevindt. Bugfixes zouden door mij dus zeker en vast gefactureerd worden.

Uiteraard hangt dit van bug tot bug af. Een bug van 5 minuten werk ga ik niet factureren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• steffex
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 12-08 00:24
Ga je ook niet factureren als je 10 bugs van 5min hebt weggewerkt? ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Swedish Clown
  • Registratie: November 2010
  • Laatst online: 10-04 22:41

Swedish Clown

Erlang <3

_Moe_ schreef op dinsdag 07 januari 2014 @ 12:50:
Whoot! Die nieuwe banner met hot topics op de homepage is echt lelijk!
@_Moe_: Vind de banner eigenlijk best nice! :) Over smaak valt niet te twisten :P
Alex) schreef op dinsdag 07 januari 2014 @ 13:21:
[...]

Je roept zeker een COM-component aan, of je doet iets via Reflection?

Succes :)
@Alex): Ik roep meerdere COM-elementen aan, maar in welke het zit is nog even puzzelen. Heb juist een Try en Catch blok enige tijd geleden ingebouwd omdat als er iets niet goedloopt, ik daar wel netjes een email van wil ontvangen. Als ik de Try en Catch blok eruit sloop draait alles verder als een zonnetje.
Korben schreef op dinsdag 07 januari 2014 @ 13:26:
[...]
Het lijkt me niet moeilijk om in Powershell de InnerException op te vragen; daar is meestal meer informatie te vinden. Sowieso; waarom loopt het script verder na een exception?
InnerException levert mij bij andere error-meldingen te weinig/zinloze informatie op. Ik knal nu de volledige Exception op de mail zodat ik het zelf verder kan uitzoeken. Voor mij een stuk gemakkelijker. Waarom het doorloopt is een goeie vraag, want in principe zou het script ermee moeten kappen. Als ik met m´n private-user test en teveel connecties met de Database heb, kapt het script wel en stuurt netjes per email: FATAL ERROR: too many connections for user Brakkie41. Bij een non-fatal error loopt die blijkbaar gewoon door.
Thanks voor de link! Ik duik er eens wat verder in! Ben pas een kleine 2 maanden aan de slag met Powershell dus sommige zaken zijn nog enigzins nieuw voor mij :+

Anyway, inmiddels wel gevonden waar de bug zat. Ik roep een klein Excel-macro´tje aan via Powershell en blijkbaar stond er nog een DSN in die macro op m´n private-user ingesteld. Vond het al zo vreemd dat het script wel zonder errors draaide op m´n laptop hier. 8)7 :P

Always looking for developers wanting to work with Erlang.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Alex)
Je invoket een Excel-macro via Powershell die op zijn beurt weer verbinding legt met een database? Damn :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D-Raven
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 10-09 20:32
Alex) schreef op dinsdag 07 januari 2014 @ 14:04:
Je invoket een Excel-macro via Powershell die op zijn beurt weer verbinding legt met een database? Damn :D
Ze horror.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rutix
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 05-09-2024
F.West98 schreef op maandag 06 januari 2014 @ 20:52:
:F :F

Ik maakte een grapje. Was dat nou echt niet duidelijk?
Maar dat is enkel voor mij, tijdelijk.
Maar gewoon niet herstarten en klikken op 'Trust' bij het bestand was voldoende.
Old post maar ik kan niet laten om deze open deur nog even in te trappen.

West alles wat jij maakt is een grapje ;)

Nothing to see here!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Korben
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 13-07 01:53

Korben

() => {};

Dat alleen al is bijna een Daily WTF-post waardig. 8)7

.oisyn: Échte programmeurs haten PHP met een passie. Ben jij soms geen echte programmeur?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Alex)
Korben schreef op dinsdag 07 januari 2014 @ 14:09:
[...]

Het waarom ontgaat me een beetje. Ik hoop dat het thuis hobbybobben is, maar ik vrees dat dit zo ergens in productie draait.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D-Raven
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 10-09 20:32
Korben schreef op dinsdag 07 januari 2014 @ 14:09:
[...]

Hahaha inderdaad ja :D

Het kan nog erger. Je zou ook via powershell een excel macro aan kunnen roepen welke weer een bat bestand start die op zijn beurt een script bestand start welke via http een webservice aanroept welke voor jou iets wegschrijft in een database...

omg, dat was een brainfart die ik nooit uitgevoerd wil zien :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Swedish Clown
  • Registratie: November 2010
  • Laatst online: 10-04 22:41

Swedish Clown

Erlang <3

Alex) schreef op dinsdag 07 januari 2014 @ 14:04:
I know... Komt beetje vanwege legacy hier intern en dat bepaalde zaken simpelweg niet tiptop op orde zijn, dat sommige zaken op zulke slordige wijze worden opgelost. Onze engineering-afdeling heeft een enorme backlog en werkdruk vanwege de groei van het bedrijf waar ik voor werk. Dit betekend sommige zaken die Engineering eigenlijk zou moeten oplossen, simpelweg geen tijd voor is. Dan kom je vanzelf op dergelijke "slordige" oplossingen. Het gaat gelukkig enkel om een intern proces dus het leed valt te overzien :X
Alex) schreef op dinsdag 07 januari 2014 @ 14:09:
[...]
Het waarom ontgaat me een beetje. Ik hoop dat het thuis hobbybobben is, maar ik vrees dat dit zo ergens in productie draait.
Zie hierboven. Draait (helaas) in productie dus.
D-Raven schreef op dinsdag 07 januari 2014 @ 14:11:
[...]

Het kan nog erger. Je zou ook via powershell een excel macro aan kunnen roepen welke weer een bat bestand start die op zijn beurt een script bestand start welke via http een webservice aanroept welke voor jou iets wegschrijft in een database...

omg, dat was een brainfart die ik nooit uitgevoerd wil zien :+
haha, zo ver zal ik niet gaan! _O- Het blijft gelukkig beperkt. Hoewel ik weet dat sommigen hier al walgen van de gedachte om Powershell, Excel en een database te combineren. Laat ik duidelijk zijn, hetgeen ik doe zal zeker beter kunnen, probleem is alleen dat daar vanuit Engineering alsmede mijzelf de tijd niet voor is.

Always looking for developers wanting to work with Erlang.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DeluxZ
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 15-09 11:49

DeluxZ

Livin' the good life

_Moe_ schreef op dinsdag 07 januari 2014 @ 12:50:
Whoot! Die nieuwe banner met hot topics op de homepage is echt lelijk!
Vooral die borders (2px! horizontaal) erbij ... Persoonlijk had ik het liever zonder borders gezien.

Afbeeldingslocatie: http://i.imgur.com/BgYpmJe.png

]|[ Apple Macbook Pro Retina 13" ]|[

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rutix
Verwijderd schreef op dinsdag 07 januari 2014 @ 13:58:
[...]

Akkoord, de klant heeft recht op een goed werkend product, maar is het niet zijn verantwoordelijkheid om deze bugs te vinden in UAT?

Na UAT heeft de klant niet echt recht op gratis bugfixes, hij is gewoon akkoord gegaan met het programma in de staat waarin het zich bevindt. Bugfixes zouden door mij dus zeker en vast gefactureerd worden.

Uiteraard hangt dit van bug tot bug af. Een bug van 5 minuten werk ga ik niet factureren.
Echt? Er word gewoon hier voor elke bug gefactureerd hoor. Ze krijgen ook een lijstje met bugs die gefixed zijn :). Daarnaast is het inderdaad zo dat als een klant akkoord gaat met het product dat ze niet echt recht hebben op gratis bugfixes, of het moet in het contract anders staan.

Nothing to see here!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Rutix schreef op dinsdag 07 januari 2014 @ 14:07:
[...]

Old post maar ik kan niet laten om deze open deur nog even in te trappen.

West alles wat jij maakt is een grapje ;)
_O-

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• .Gertjan.
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 17-02 21:20

.Gertjan.

Owl!

Verwijderd schreef op dinsdag 07 januari 2014 @ 13:57:
[...]

Precies! Voor uurtje-factuurtje gelden vaak ook lagere tarieven omdat ze tijd inkopen en je dus geen risico hoeft in te calculeren. Duurt het project minder lang -> voordeel voor de klant, ander voordeel voor de developer :)

Als ik fixedprice reken reken ik tijd mee voor bugfixes en support en is mijn tarief een stukje hoger. Voor nacalculatie is de prijs lager, omdat ik weet dat ik al mijn werk toch wel betaald krijg. Uiteraard ga ik niet voor iedere 5 minuten een factuur sturen (bijv bij mail contact), maar bugs/problemen los ik op in declarabele tijd. Is een bug echt daadwerkelijk een stomme fout vanuit mijn kant, dan reken ik ze soms niet door.

Ik heb weinig zin om met klanten in discussie te gaan of het een technisch probleem is, of dat het niet goed is besproken. Daarnaast moet je bij fixed-price redelijk goed documenteren en goede functionele ontwerpen maken, dat kost geld en dat weigeren de meeste klanten ook te betalen ;)

The #1 programmer excuse for legitimately slacking off: "My code's compiling"
Firesphere: Sommige mensen verdienen gewoon een High Five. In the Face. With a chair.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheDevilOnLine
Na 3 maanden zeuren en mailen en bellen eindelijk toegang gekregen tot de API van een groot boekhoudpakket (wat ons in het begin al was beloofd). We hebben ze duidelijk uitgelegd dat we met PHP/MySQL werken e.d. was 'geen probleem'. Krijg ik nu de documentatie binnen. API werkt alleen maar in C# / ASP.Net, en MSSQL. Ook is ons small pakket (wat ze ons zelf verkocht hebben) niet compatibel maar moeten we het platinum pakket hebben.

/RANT MODE

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• .Gertjan.

.Gertjan.

Owl!

TheDevilOnLine schreef op dinsdag 07 januari 2014 @ 14:22:
Na 3 maanden zeuren en mailen en bellen eindelijk toegang gekregen tot de API van een groot boekhoudpakket (wat ons in het begin al was beloofd). We hebben ze duidelijk uitgelegd dat we met PHP/MySQL werken e.d. was 'geen probleem'. Krijg ik nu de documentatie binnen. API werkt alleen maar in C# / ASP.Net, en MSSQL. Ook is ons small pakket (wat ze ons zelf verkocht hebben) niet compatibel maar moeten we het platinum pakket hebben.

/RANT MODE
Voor een API zou het niet echt uit moeten maken welke talen/databases je gebruikt? Ik neem aan dat je niet zelf met hun MSSQL gaat lopen babbelen, toch? Al hebben ze een directory met text-files, zou jou niet uit moeten maken, er is tenslotte een API.

Is er enkel een .NET DLL beschikbaar, tja dan wordt het spannender, maar daar hang je vaak zonder al te veel problemen een webservice/json laagje voor. :)

Firesphere: Sommige mensen verdienen gewoon een High Five. In the Face. With a chair.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Korben

Korben

() => {};

/RANT MODE
Wat hebben jullie te maken met het feit dat zij MSSQL gebruiken? En als het een groot boekhoudpakket is... Weet je zeker dat het niet alleen de voorbeelden zijn die C#/ASP.NET zijn?

.oisyn: Échte programmeurs haten PHP met een passie. Ben jij soms geen echte programmeur?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Alex)
Er is vast toch wel een PHP-.NET-bridge verkrijgbaar?: http://www.php.net/manual/en/class.dotnet.php

Desnoods maak je een webservice (in .NET) waarmee je de voor jullie relevante methods uit de SDK beschikbaar stelt aan je client via SOAP/PoX/REST

[ Voor 13% gewijzigd door Alex) op 07-01-2014 14:27 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheDevilOnLine
.Gertjan. schreef op dinsdag 07 januari 2014 @ 14:24:
[...]
Is er enkel een .NET DLL beschikbaar, tja dan wordt het spannender, maar daar hang je vaak zonder al te veel problemen een webservice/json laagje voor. :)
Dat is inderdaad precies het probleem. Doordat we alleen maar Linux servers hebben wordt dat webservice/json laagje ook een stuk lastiger
Korben schreef op dinsdag 07 januari 2014 @ 14:25:
[...]

Wat hebben jullie te maken met het feit dat zij MSSQL gebruiken? En als het een groot boekhoudpakket is...
Hun .NET DLL's moeten praten met die database, die je lokaal moet draaien, en die praat alleen maar met MSSQL.
Alex) schreef op dinsdag 07 januari 2014 @ 14:26:
Er is vast toch wel een PHP-.NET-bridge verkrijgbaar?: http://www.php.net/manual/en/class.dotnet.php

Desnoods maak je een webservice (in .NET) waarmee je de voor jullie relevante methods uit de SDK beschikbaar stelt aan je client via SOAP/PoX/REST
Was het maar zo makkelijk :-(

[ Voor 21% gewijzigd door TheDevilOnLine op 07-01-2014 14:29 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• StM
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 11:41

StM

Je gaat dus rechtstreeks de database in? :|

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheDevilOnLine
StM schreef op dinsdag 07 januari 2014 @ 14:30:
Je gaat dus rechtstreeks de database in? :|
Het lijkt erop dat de API zelf tijdelijk dingen in een DB wil opslaan terwijl hij aan het communiceren is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GateKeaper
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 05-08 21:46

GateKeaper

#1 Procastinator

TheDevilOnLine schreef op dinsdag 07 januari 2014 @ 14:28:
[...]
Hun .NET DLL's moeten praten met die database, die je lokaal moet draaien, en die praat alleen maar met MSSQL.
Maar, dan draai je die database nu dus ook al lokaal? Waarom dan een API nodig, als je de database al binnen bereik hebt?

Zal wel wat uitzoekwerk kosten. Maar goed.. valt te doen toch? Wordt alleen wel eng wanneer er software updates komen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheDevilOnLine
GateKeaper schreef op dinsdag 07 januari 2014 @ 14:32:
[...]

Maar, dan draai je die database nu dus ook al lokaal? Waarom dan een API nodig, als je de database al binnen bereik hebt?

Zal wel wat uitzoekwerk kosten. Maar goed.. valt te doen toch? Wordt alleen wel eng wanneer er software updates komen.
Nee, dat is dus het rare.

We gebruiken een hosted solution, maar de API wil dus persé lokaal een DB hebben om (tijdelijk?) wat in op te kunnen slaan. Daarnaast werken DLL's niet echt op Linux...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• StM

StM

Redelijk grote kans dat het gewoon werkt met Mono of ze moeten hele gekke en moderne dingen doen. :) Maar ik blijf het een rare en smerige constructie vinden. Kan je niet de source krijgen en wat je nodig hebt herimplementeren? Of de dll decompilen, al moet je dat wel afstemmen met legal.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• .Gertjan.

.Gertjan.

Owl!

GateKeaper schreef op dinsdag 07 januari 2014 @ 14:32:
[...]

:/ Please don't... Het schrijven rechtstreeks tegen de database is voor integratie een van de minst verstandige dingen om te doen. Je weet niet of bijvoorbeeld het boekhoudpakket een caching heeft of bijvoorbeeld eigen keys genereert ipv een autoincrement. Je wil je dan absoluut niet mengen in de database.

Ik was ook ooit zo naief om te denken bij Axapta dat dat wel even kon, maar dat heb ik snel afgeleerd... :X Data zoeken en wat queries is geen probleem, een klein update scriptje ook niet, maar je hele tool tegen de db schrijven :X Ik krijg al rillingen als ik er alleen al aan denk... ;(

En inderdaad, updates van de software slopen allicht ook de boel. Maar goed ik ken ook legio voorbeelden van software updates die de api calls slopen omdat ze de signatures (vaak zonder opgaaf) even hebben aangepast...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hoogie2004
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 17-09 23:45

Hoogie2004

Whohooooo

/RANT MODE
Waarom heb ik het gevoel dat wij vanochtend ergens aan de telefoon hebben gehangen, omdat jullie een bedrijf zochten dat ook van de betreffende API gebruikt maakte :+

#edit: aan de rest van je verhaal kan het niet opmaken, maar je initiele probleembeschrijving lijkt er behoorlijk op. En je naam komt niet overeen met de persoon waarmee wij gebeld hebben, dus het zal wel niet

[ Voor 12% gewijzigd door Hoogie2004 op 07-01-2014 14:41 ]

My iRacing profile | Strava

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheNephilim
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 17-09 11:07

TheNephilim

Wtfuzzle

Hoogie2004 schreef op dinsdag 07 januari 2014 @ 14:39:
[...]

Waarom heb ik het gevoel dat wij vanochtend ergens aan de telefoon hebben gehangen, omdat jullie een bedrijf zochten dat ook van de betreffende API gebruikt maakte :+

#edit: aan de rest van je verhaal kan het niet opmaken, maar je initiele probleembeschrijving lijkt er behoorlijk op. En je naam komt niet overeen met de persoon waarmee wij gebeld hebben, dus het zal wel niet
Moehahaha }:O

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Barryvdh
  • Laatst online: 17-09 13:00
Weet iemand hier trouwens hoe het blokje heet dat naast sommige zoekresultaten verschijnt in Google (google maps kaartje/logo/openingstijden) en hoe je zorgt dat dat ook echt verschijnt als je bovenaan staat in de zoekresultaten?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheNephilim

TheNephilim

Wtfuzzle

Barryvdh schreef op dinsdag 07 januari 2014 @ 14:43:
Weet iemand hier trouwens hoe het blokje heet dat naast sommige zoekresultaten verschijnt in Google (google maps kaartje/logo/openingstijden) en hoe je zorgt dat dat ook echt verschijnt als je bovenaan staat in de zoekresultaten?
Google Places volgens mij! ^^

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheDevilOnLine
Hoogie2004 schreef op dinsdag 07 januari 2014 @ 14:39:
[...]

Inderdaad niet :-P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Barryvdh
TheNephilim schreef op dinsdag 07 januari 2014 @ 14:44:
[...]
Google Places volgens mij! ^^
Thanks! Volgens mij laat mijn browser hem alleen niet zien, maar bij mijn collega's iig wel. Top :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rutix
[...]

Dat is inderdaad precies het probleem. Doordat we alleen maar Linux servers hebben wordt dat webservice/json laagje ook een stuk lastiger
En dat is van te voren niet gezegd of gevraagd?
[...]

[...]

Was het maar zo makkelijk :-(
Waarom zou dit niet makkelijk zijn? Alleen het feit dat jullie geen windows servers hebben is irritant.

[ Voor 7% gewijzigd door Rutix op 07-01-2014 14:53 ]

Nothing to see here!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GateKeaper

GateKeaper

#1 Procastinator

Barryvdh schreef op dinsdag 07 januari 2014 @ 14:43:
Is dat niet hetzelfde als de Google Now cards? http://www.google.com/landing/now/

https://developers.google.com/gmail/actions/overview
https://developers.google.com/gmail/actions/google-now

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Barryvdh
Dat zijn weer andere acties toch? Zoals recensies, evenementen en reserveringen, door middel van extra markup aan pagina's. Maar ik wil gewoon openingstijden/foto/contactgegevens van Google Maps/Places/iets

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheDevilOnLine
Rutix schreef op dinsdag 07 januari 2014 @ 14:52:
[...]

En dat is van te voren niet gezegd of gevraagd?

[...]

Waarom zou dit niet makkelijk zijn? Alleen het feit dat jullie geen windows servers hebben is irritant.
We hebben ze duidelijk aangegeven waarmee we werkten van te voren, zou allemaal geen probleem zijn. Spul dus besteld, factuur kwam, betaald (enkele duizenden euro's) maar API documentatie bleef uit. Tot nu (3 maanden later) en nu komen ze opeens aan met 'ja, maar dat gaat dus niet werken'.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Alex)
Heb je ergens op schrift dat het 'allemaal zou werken'? Zo ja, dan zou je ze daarmee om hun oren kunnen slaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheDevilOnLine
Alex) schreef op dinsdag 07 januari 2014 @ 15:19:
Heb je ergens op schrift dat het 'allemaal zou werken'? Zo ja, dan zou je ze daarmee om hun oren kunnen slaan.
Uiteraard, maar dat laat ik lekker aan mijn baas over ;-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GateKeaper

GateKeaper

#1 Procastinator

Barryvdh schreef op dinsdag 07 januari 2014 @ 15:00:
[...]

Dat zijn weer andere acties toch? Zoals recensies, evenementen en reserveringen, door middel van extra markup aan pagina's. Maar ik wil gewoon openingstijden/foto/contactgegevens van Google Maps/Places/iets
Ja en nee. Het werkt vergelijkbaar, met micro data. Google Now cards worden vooral voor acties gebruikt zoals herrineringen, en niet echt voor statische data. Statische data noemt Google geen "Card" maar "Knowledge Box".

http://www.google.com/ins...res/search/knowledge.html

Wanneer je micro data in je website implementeert, komt deze box vanzelf: http://schema.org/Organization. Een andere oplossing is Google+ gaan gebruiken :X (doe mij maar microdata)

Zie ook hier: http://googlewebmastercen...kup-for-organization.html

[ Voor 6% gewijzigd door GateKeaper op 07-01-2014 15:23 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gamebuster
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 15-09 23:08
Ruby:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
1.9.3-p194 :002 > require "uri"
 => true 
1.9.3-p194 :003 > URI::Parser.new.make_regexp
 => /
        ([a-zA-Z][\-+.a-zA-Z\d]*):                           (?# 1: scheme)
        (?:
           ((?:[\-_.!~*'()a-zA-Z\d;?:@&=+$,]|%[a-fA-F\d]{2})(?:[\-_.!~*'()a-zA-Z\d;\/?:@&=+$,\[\]]|%[a-fA-F\d]{2})*)                    (?# 2: opaque)
        |
           (?:(?:
             \/\/(?:
                 (?:(?:((?:[\-_.!~*'()a-zA-Z\d;:&=+$,]|%[a-fA-F\d]{2})*)@)?        (?# 3: userinfo)
                   (?:((?:(?:[a-zA-Z0-9\-.]|%\h\h)+|\d{1,3}\.\d{1,3}\.\d{1,3}\.\d{1,3}|\[(?:(?:[a-fA-F\d]{1,4}:)*(?:[a-fA-F\d]{1,4}|\d{1,3}\.\d{1,3}\.\d{1,3}\.\d{1,3})|(?:(?:[a-fA-F\d]{1,4}:)*[a-fA-F\d]{1,4})?::(?:(?:[a-fA-F\d]{1,4}:)*(?:[a-fA-F\d]{1,4}|\d{1,3}\.\d{1,3}\.\d{1,3}\.\d{1,3}))?)\]))(?::(\d*))?))? (?# 4: host, 5: port)
               |
                 ((?:[\-_.!~*'()a-zA-Z\d$,;:@&=+]|%[a-fA-F\d]{2})+)                 (?# 6: registry)
               )
             |
             (?!\/\/))                           (?# XXX: '\/\/' is the mark for hostport)
             (\/(?:[\-_.!~*'()a-zA-Z\d:@&=+$,]|%[a-fA-F\d]{2})*(?:;(?:[\-_.!~*'()a-zA-Z\d:@&=+$,]|%[a-fA-F\d]{2})*)*(?:\/(?:[\-_.!~*'()a-zA-Z\d:@&=+$,]|%[a-fA-F\d]{2})*(?:;(?:[\-_.!~*'()a-zA-Z\d:@&=+$,]|%[a-fA-F\d]{2})*)*)*)?                    (?# 7: path)
           )(?:\?((?:[\-_.!~*'()a-zA-Z\d;\/?:@&=+$,\[\]]|%[a-fA-F\d]{2})*))?                 (?# 8: query)
        )
        (?:\#((?:[\-_.!~*'()a-zA-Z\d;\/?:@&=+$,\[\]]|%[a-fA-F\d]{2})*))?                  (?# 9: fragment)
      /x 

8)

Let op: Mijn post bevat meningen, aannames of onwaarheden

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheDevilOnLine

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gamebuster
Regex voor URL parsing. Ik had een URL regex nodig voor het vinden van een URL in een tekst en ik kreeg telkens cases waarbij een bepaalde URL niet herkend werd. Online zoeken naar een "goede" URL regex faalde ook, dus ik besloot te kijken naar welke Regexp er gebruikt werd in Ruby's URI class en na wat documentatie lezen had ik gevonden waar de gehele regexp opgebouwd kan worden, wat je in mijn post ziet. - Ervan uitgaande dat deze regex dusdanig lang is doorontwikkeld om redelijk efficient te zijn en toch alle cases te pakken.

[ Voor 13% gewijzigd door Gamebuster op 07-01-2014 15:49 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Korben

Korben

() => {};

Gamebuster schreef op dinsdag 07 januari 2014 @ 15:47:
[...]

Regex voor URL parsing. Ik had een URL regex nodig voor het vinden van een URL in een tekst en ik kreeg telkens URLs die niet werken. Online zoeken naar een "goede" URL regex faalde ook, dus ik besloot te kijken naar welke Regexp er gebruikt werd in Ruby's URI class en na wat documentatie lezen had ik gevonden waar de gehele regexp opgebouwd kan worden, wat je in mijn post ziet.
Afbeeldingslocatie: http://imgs.xkcd.com/comics/perl_problems.png
spoiler:
To generate #1 albums, 'jay --help' recommends the -z flag.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gamebuster
Afbeeldingslocatie: http://imgs.xkcd.com/comics/regular_expressions.png
Wait, forgot to escape a space. Wheeeeee[taptaptap]eeeeee.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rutix
Oh nieuwe font op frontpage. Ik vind die wel strak :D

Nothing to see here!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GateKeaper

GateKeaper

#1 Procastinator

Vanwaar trouwens het verschil tussen wel/niet ingelogd?

Afbeeldingslocatie: http://i.imgur.com/gPr3yKy.png

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheNephilim

TheNephilim

Wtfuzzle

Rutix schreef op dinsdag 07 januari 2014 @ 16:02:
Oh nieuwe font op frontpage. Ik vind die wel strak :D
Inderdaad, http://www.google.com/fonts/specimen/Roboto+Condensed zo te zien! ^^

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Is Roboto ook niet het standaard Android font?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GateKeaper

GateKeaper

#1 Procastinator

Een van de krachtigste punten van Tweakers bestaat uit jullie goed onderbouwde reacties.
:X :r

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• .Gertjan.

.Gertjan.

Owl!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GateKeaper

GateKeaper

#1 Procastinator

Ik wist dat die ging komen. :D Maar even zonder gekheid. Als er iets is waar de frontpage op achteruit gegaan is, zijn het de reacties wel.

Lappen tekst zijn goed voor een +3, onderbouwing is daar helemaal niet nodig. Ik betrap mezelf erop de reacties minder en minder te lezen.

Nog niet eens zozeer vanwege het ontbreken van de onderbouwing, maar vanwege het algehele niveau.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• StM

StM

Hmmm welke score zou een stuk Lorem Ipsum dan krijgen? :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Firesphere
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 16-09 09:06

Firesphere

Yoshis before Hoshis

StM schreef op dinsdag 07 januari 2014 @ 16:13:
Hmmm welke score zou een stuk Lorem Ipsum dan krijgen? :P
Probeer het eens :D

I'm not a complete idiot. Some parts are missing.
.Gertjan.: Ik ben een zelfstandige alcoholist, dus ik bepaal zelf wel wanneer ik aan het bier ga!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

GateKeaper schreef op dinsdag 07 januari 2014 @ 16:12:
[...]

Ik wist dat die ging komen. :D Maar even zonder gekheid. Als er iets is waar de frontpage op achteruit gegaan is, zijn het de reacties wel.

Lappen tekst zijn goed voor een +3, onderbouwing is daar helemaal niet nodig. Ik betrap mezelf erop de reacties minder en minder te lezen.

Nog niet eens zozeer vanwege het ontbreken van de onderbouwing, maar vanwege het algehele niveau.
Mij was hetzelfde opgevallen. Van zodra er meer dan 5 regels tekst staan, is het gegarandeerd een +2, doe je nog wat meer moeite, wordt het een +3.

De comments gaan er jaar na jaar op achteruit. Ik ben hier zelf nu een kleine 5 jaar (damn, de tijd gaat snel) en lees inderdaad ook minder en minder de reacties. Waar ik vroeger de tijd nam om alle reacties bij een post te lezen, klik ik nu het artikel weg van zodra ik de laatste zin heb gelezen. Soms lees ik ook nog de eerste post maar aangezien die al vaak niet de hoogste kwaliteit geniet, ben ik al snel terug weg.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cor453
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 17-09 12:25
Eensch. Er wordt bijzonder veel idioot gemod op de frontpage. Eigenlijk heeft het bij veel subjectieve artikelen over bijv. Apple of Android geen zin om de reacties te lezen, het zijn of allemaal flames of allemaal domme comments.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheNephilim

TheNephilim

Wtfuzzle

Logisch, Tweakers.net probeert meer publiek te trekken en daarmee haal je ook een heleboel jonkies, minder snuggere en vooral schreeuwers binnen. Niet dat één van de genoemde eigenschappen een probleem is, maar een combinatie ervan vaak wel :+

De groep 'tweakers' word steeds kleiner. Vooral de groep 'consumenten' word steeds groter. Waar ik zelf hoor weet ik niet, een echte 'tweaker' ben ik ook weer niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

TheNephilim schreef op dinsdag 07 januari 2014 @ 16:21:
Logisch, Tweakers.net probeert meer publiek te trekken en daarmee haal je ook een heleboel jonkies, minder snuggere en vooral schreeuwers binnen. Niet dat één van de genoemde eigenschappen een probleem is, maar een combinatie ervan vaak wel :+

De groep 'tweakers' word steeds kleiner. Vooral de groep 'consumenten' word steeds groter. Waar ik zelf hoor weet ik niet, een echte 'tweaker' ben ik ook weer niet.
Ik denk dat dat inderdaad een mooie samenvatting is. Je kan het Tweakers natuurlijk niet kwalijk nemen, er moet gewoon geld verdient worden.

Ergens is het natuurlijk erg spijtig dat 'het echte Tweakers' stilaan verdwijnt. Waar deze site vroeger een verzamelpunt voor developers en hardware mensen was, wordt het nu eerder een de speelplaats van een middelbare school waar wat over games gepraat wordt en over hardware gestoeft wordt.

Er zijn nog maar weinig comments met mooie toegevoegde waarde en ik vrees dat dat er in de toekomst niet beter op gaat worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• .Gertjan.

.Gertjan.

Owl!

TheNephilim schreef op dinsdag 07 januari 2014 @ 16:21:

Meh, voor iedereen is wel een plekje ;) Ik denk dat er maar weinig mensen passen in het klassieke Tweakers label, maar velen vinden toch wel hun plekje.

Alleen sommige mensen weten niet helemaal waar hun plekje is en besluiten de frontpage te gebruiken om hun fanboy-isme of flame-skills te laten blijken. Maar hierin verschilt Tweakers niet veel van andere websites. Ik weet niet of je wel eens naar de actualiteiten sites hebt gekeken van de massa-media, maar daar komen mensen ook niet altijd even briljant over. Het verbaast mij regelmatig dat die mensen weten hoe ze een computer moeten gebruiken... :/ Je moet maar eens lezen in artikelen over buitenlandbeleid, mishandelingen en de crisis, mijn hemel, wat daar uitgekraamd wordt :X

Veel "nette" internetgebruikers laten het wel uit hun hoofd te reageren op dat soort zaken waardoor "het plebs" een steeds groter aandeel vormt...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GateKeaper

GateKeaper

#1 Procastinator

.Gertjan. schreef op dinsdag 07 januari 2014 @ 16:26:
[...]
Het verbaast mij regelmatig dat die mensen weten hoe ze een computer moeten gebruiken... :/ Je moet maar eens lezen in artikelen over buitenlandbeleid, mishandelingen en de crisis, mijn hemel, wat daar uitgekraamd wordt :X
Maar daar kunnen zij niks aan doen. Dat is de schuld van Rutte! :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheDevilOnLine
GateKeaper schreef op dinsdag 07 januari 2014 @ 16:28:
[...]

Maar daar kunnen zij niks aan doen. Dat is de schuld van Rutte! :+
Maar die koers was toch al ingezet door Balkellende?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• .Gertjan.

.Gertjan.

Owl!

TheDevilOnLine schreef op dinsdag 07 januari 2014 @ 16:29:
[...]

Uiteraard, het is namelijk nooit de schuld van de mensen zelf. Net als met voetbal:
Bij winst -> Wij hebben gewonnen
Bij verlies -> Zij hebben verloren

Misschien moet de elite van Tweakers ook een soort Utopia beginnen :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GateKeaper

GateKeaper

#1 Procastinator

TheDevilOnLine schreef op dinsdag 07 januari 2014 @ 16:29:
[...]

Pfff, Balkenende is zo 2012!

Zonder gekheid, dat is dus precies het probleem van de gemiddelde internetreactie. Er wordt niet nagedacht wat de bron van een probleem is. Over Balkenende wordt bij dergelijke berichten echt niet meer nagedacht. Het huidige probleem (van alles) is Rutte.

Op nujij (reacties van nu.nl) kan je dat bijvoorbeeld heel goed terug vinden. Je kan daar beter filteren op de "minnetjes", die zijn vaker het lezen waard dan de grote "plussers".

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cor453
GateKeaper schreef op dinsdag 07 januari 2014 @ 16:34:
[...]

Pfff, Balkenende is zo 2012!

Zonder gekheid, dat is dus precies het probleem van de gemiddelde internetreactie. Er wordt niet nagedacht wat de bron van een probleem is. Over Balkenende wordt bij dergelijke berichten echt niet meer nagedacht. Het huidige probleem (van alles) is Rutte.

Op nujij (reacties van nu.nl) kan je dat bijvoorbeeld heel goed terug vinden. Je kan daar beter filteren op de "minnetjes", die zijn vaker het lezen waard dan de grote "plussers".
Is dat niet ook het nadelige bijproduct van het huidige internet? Iedereen denkt dat hij overal verstand van heeft.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• .Gertjan.

.Gertjan.

Owl!

Cor453 schreef op dinsdag 07 januari 2014 @ 16:37:
[...]

Is dat niet ook het nadelige bijproduct van het huidige internet? Iedereen denkt dat hij overal verstand van heeft.
Zolang het een populaire mening is, hoef je hem ook niet te onderbouwen. Je pleurt hem gewoon ongenuanceerd online en je harvest je karma. Als je een afwijkende mening hebt wordt je afgebrand en speelt men het snel op de man... Het pesten van het schoolplein heeft zich eigenlijk online voortgezet en heeft de leeftijdsbarrière weggenomen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cor453
.Gertjan. schreef op dinsdag 07 januari 2014 @ 16:40:
[...]

Zolang het een populaire mening is, hoef je hem ook niet te onderbouwen. Je pleurt hem gewoon ongenuanceerd online en je harvest je karma. Als je een afwijkende mening hebt wordt je afgebrand en speelt men het snel op de man... Het pesten van het schoolplein heeft zich eigenlijk online voortgezet en heeft de leeftijdsbarrière weggenomen.
Dat maakt Tweakers dus ook een plaats van betweters. Zeker in topics over bijv. nieuwe Apple-producten worden alle "fanboys" geflamed. Ik denk dat je gelijk hebt: pesten neemt een nieuwe vorm aan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• .Gertjan.

.Gertjan.

Owl!

Cor453 schreef op dinsdag 07 januari 2014 @ 16:41:
[...]

Dat maakt Tweakers dus ook een plaats van betweters. Zeker in topics over bijv. nieuwe Apple-producten worden alle "fanboys" geflamed. Ik denk dat je gelijk hebt: pesten neemt een nieuwe vorm aan.
Nu moet ik zeggen dat de fanboys zich soms ook iets te kwetsbaar opstellen of zelf de discussie uitlokken. Fijn dat je van Apple producten houd, maar posten dat hij veel beter is dan een Android toestel zonder onderbouwen, tja dat is vragen om een flame terug. Vervolgens gaat men in bepaalde gevallen meteen in een hoekje zitten klagen dat ze geflamed worden (uiteraard werkt dit ook de andere kant uit, Android-ers die worden neergezet als paupers omdat ze geen iPhone kunnen kopen).

Het gaat er inderdaad regelmatig erg hard op en wordt vaak onterecht op de man gespeeld, maar op diverse plekken heb ik ook wel het idee dat ze het aan hadden moeten zien komen :/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheDevilOnLine
We kunnen ook gewoon een extensie bouwen die voor echte tweakers automatisch de reacties van fanboys onzichtbaar maakt (en alle reacties daarop).

Oh wacht.... Dan kan je het aantal reacties dat overblijft waarschijnlijk op 2 handen tellen.... :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cor453
.Gertjan. schreef op dinsdag 07 januari 2014 @ 16:45:
[...]

Nu moet ik zeggen dat de fanboys zich soms ook iets te kwetsbaar opstellen of zelf de discussie uitlokken. Fijn dat je van Apple producten houd, maar posten dat hij veel beter is dan een Android toestel zonder onderbouwen, tja dat is vragen om een flame terug. Vervolgens gaat men in bepaalde gevallen meteen in een hoekje zitten klagen dat ze geflamed worden (uiteraard werkt dit ook de andere kant uit, Android-ers die worden neergezet als paupers omdat ze geen iPhone kunnen kopen).

Het gaat er inderdaad regelmatig erg hard op en wordt vaak onterecht op de man gespeeld, maar op diverse plekken heb ik ook wel het idee dat ze het aan hadden moeten zien komen :/
Klopt. Maar is het feit dat we deze "discussie" nu hebben al bijna niet-Tweakers-waardig? Ik bedoel, ook op het forum zijn de vragen die voorbij komen niet van bijzonder niveau: 9 van de 10 code-vragen gaan over "hoe ik dit en dat zo dom mogelijk in elkaar moet flansen". Dat maakt het soms gewoon bijzonder irritant om Tweakers te bezoeken.

Hoeveel weten nu nog echt van de hoed en de rand? Niet veel meer denk ik.

[ Voor 3% gewijzigd door Cor453 op 07-01-2014 16:48 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GateKeaper

GateKeaper

#1 Procastinator

Cor453 schreef op dinsdag 07 januari 2014 @ 16:47:
[...]
Klopt. Maar is het feit dat we deze "discussie" nu hebben al bijna niet-Tweakers-waardig? Ik bedoel, ook op het forum zijn de vragen die voorbij komen niet van bijzonder niveau: 9 van de 10 code-vragen gaan over "hoe ik dit en dat zo dom mogelijk in elkaar moet flansen". Dat maakt het soms gewoon bijzonder irritant om Tweakers te bezoeken.

Hoeveel weten nu nog echt van de hoed en de rand? Niet veel meer denk ik.
Uiteindelijk zal het er mee te maken hebben dat niet alleen de doelgroep van Tweakers is verschoven, maar de doelgroep van het hele internet.

Waar "vroeger" internet iets bijzonders was, loopt nu iedereen, overal, te internetten. Er wordt meer tijd gespendeerd op internet, maar minder tijd besteed aan de individuele pagina of het typen van een bericht / reactie.

Een weerspiegeling van de gehaaste maatschappij waarin we leven?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• .Gertjan.

.Gertjan.

Owl!

Cor453 schreef op dinsdag 07 januari 2014 @ 16:47:
[...]
Klopt. Maar is het feit dat we deze "discussie" nu hebben al bijna niet-Tweakers-waardig?
Neem aan dat je hem positief bedoelt, maar je hebt gelijk, eigenlijk zou je deze "discussie" ook niet hoeven hebben. Ik moet zeggen dat de coffee corner een van de weinige plekken is op Tweakers waar ik rond hang omdat hier het niveau (over het algemeen) goed is.
Ik bedoel, ook op het forum zijn de vragen die voorbij komen niet van bijzonder niveau: 9 van de 10 code-vragen gaan over "hoe ik dit en dat zo dom mogelijk in elkaar moet flansen". Dat maakt het soms gewoon bijzonder irritant om Tweakers te bezoeken.
Eens, maar een "professioneel" forum als StackOverflow is inmiddels ook een vergaarbak van "hey, kunnen jullie mijn probleem oplossen". De huidige generatie gebruikers (niet eens op leeftijd gebaseerd) is niet meer zo zelfredzaam als vroeger. "Wij" deden nog wel eens onderzoek en wisten dat we niet alles wisten en dat bepaalde zaken boven onze pet gingen. Tegenwoordig denkt iedereen te kunnen programmeren zonder zich te hoeven verdiepen (las vandaag ook een PHP vraag op het forum van dat kaliber)...

Op StackOverflow zie ik zelfs mensen de domste vragen stellen waaruit blijkt dat ze de basis niet eens begrijpen, maar die wel lopen te verkopen dat ze software developer zijn :')

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Moi_in_actie
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 09:50
GateKeaper schreef op dinsdag 07 januari 2014 @ 16:34:
[...]
Vind je? In het tech gedeelte zijn de zwaar "geminde" reacties vaak die van trolls of fanboys. Bekijk een random artikel wat gaat over Samsung, Apple, Android of iOS en het staat er vol mee. Grootste nadeel op nujij vind ik nog dat mensen het moderatiesysteem daar zwaar misbruiken om aan te geven dat ze het niet met je eens zijn. Als jij zegt "ik vind product X erg goed omdat..." (onderbouwt en wel), dan heb je er altijd een paar die lekker lopen te minnen omdat ze fan zijn van het concurrerende merk |:(

Dat soort praktijken gebeuren hier op Tweakers toch een heel stuk minder. Trolls of mensen met van die lekker zinloze oneliners heb je zeker, maar downmodden omdat "men fan is van de concurrent" gebeurt naar mijn mening toch vrij weinig.

En op zich vind ik het veranderen van de comments van 100% informatie/details naar meer op meningen gebaseerde comments niet zo kwalijk. Het is altijd leuk/handig om als te weten wat er zich afspeelt onder de mensen en hoe men t product ervaart. Als developer betrap ik me er (helaas) soms op dat ik dit uit het oog verlies en me teveel focus op de techniek en niet op hoe de eindgebruiker het ervaart. Gelukkig heb ik bij mijn functie redelijk veel te maken met alle lagen van developers t/m eindgebruikers, iets wat ik wel een fijne afwisseling vind.

Ryzen 9 9950X3D ~~ 32GB GSkill TridentZ 6000Mhz ~~ ASRock B850M Steel Legend ~~ Powercolor Hellhound RX9070XT

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Firesphere
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 16-09 09:06

Firesphere

Yoshis before Hoshis

.Gertjan. schreef op dinsdag 07 januari 2014 @ 16:26:
[...]

Het verbaast mij regelmatig dat die mensen weten hoe ze een computer moeten gebruiken... :/ Je moet maar eens lezen in artikelen over buitenlandbeleid, mishandelingen en de crisis, mijn hemel, wat daar uitgekraamd wordt :X
Oeh, vandaag weer een geniaal verhaal.

Op internet circuleert een "filmpje" van het ongeval van Schumacher.

Een klant had (op de iPad) op het linkje geklikt. Toen gebeurde er uiteraard niets, want de player (ehhh, virus) was ongeschikt voor de ipad. Ze kreeg gewoon een "error kan bestand niet openen" melding.

Zodra ze echter door had dat het een virus was ipv de opnames, werden we hier in paniek gebeld of ze nu nog wel kon internetbankieren op haar laptop en of ze de iPad misschien naar een reparateur moest brengen. :X

I'm not a complete idiot. Some parts are missing.
.Gertjan.: Ik ben een zelfstandige alcoholist, dus ik bepaal zelf wel wanneer ik aan het bier ga!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Moi_in_actie
Haha ja van dat niveau had ik er vandaag ook een. Een persoon had problemen met onze software, want men had geen geluid bij telefoongesprekken en de gesprekken vielen kort na aannemen weg. Ga je even kijken en wat blijkt: ja het is wel handig als men de headset in de juiste pc insteekt 8)7

Ryzen 9 9950X3D ~~ 32GB GSkill TridentZ 6000Mhz ~~ ASRock B850M Steel Legend ~~ Powercolor Hellhound RX9070XT

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cor453
@GertJan ja die vraag over dat mailformulier... Eigenlijk heel droevig.

Nee ik bedoel het inderdaad goed. Kijk hier in de Coffee Corner wordt er best wel eens fel gediscussieerd, maar ik heb het gevoel dat dat altijd wel in vrede en met verstand van zaken gaat. En er heerst een andere sfeer dan de rest van het forum.

Is het je overigens ook wel eens opgevallen hoe vaak de mods mensen en/of moeten modbreaken/moven? Dat heeft niets meer te maken met het stellen van een vraag, dat is gewoon de "a la StackOverflow anno nu" luiheid.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Moi_in_actie
Cor453 schreef op dinsdag 07 januari 2014 @ 16:56:
Nee ik bedoel het inderdaad goed. Kijk hier in de Coffee Corner wordt er best wel eens fel gediscussieerd, maar ik heb het gevoel dat dat altijd wel in vrede en met verstand van zaken gaat. En er heerst een andere sfeer dan de rest van het forum.
Dat ben ik met je eens. Dit forumonderdeel trekt ander volk aan als b.v. de delen met aankoopadvies. De artikelen op de frontpage zijn verder ook het meest toegankelijk, zowel qua inhoud als waar ze op de website te vinden zijn.
Maar ach, bij de meeste frontpage artikelen, zeker die van bepaalde onderwerpen, filter ik al snel op +2 of hoger en dan bekijk ik alleen die reacties en de eventueel ongemodereerde (nieuwe) reacties. Bij de minder toegankelijke/meer diepgaande artikelen is dit niet nodig, omdat daar minder gespammed wordt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GateKeaper

GateKeaper

#1 Procastinator

Is het je overigens ook wel eens opgevallen hoe vaak de mods mensen en/of moeten modbreaken/moven? Dat heeft niets meer te maken met het stellen van een vraag, dat is gewoon de "a la StackOverflow anno nu" luiheid.
Zou wel mooi zijn wanneer daar statistieken van werden gepubliceerd op http://tweakers.net/stats. Gemiddelde reactiescore, aantal breaks, warns, bans, etc.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cor453
GateKeaper schreef op dinsdag 07 januari 2014 @ 17:03:
[...]

Zou wel mooi zijn wanneer daar statistieken van werden gepubliceerd op http://tweakers.net/stats. Gemiddelde reactiescore, aantal breaks, warns, bans, etc.
Ik denk dat we dat als "serieuze" Tweakers niet willen zien.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• .Gertjan.

.Gertjan.

Owl!

@GertJan ja die vraag over dat mailformulier... Eigenlijk heel droevig.

Eens, er vallen hier ook rake woorden soms, maar de regulars kunnen redelijk wat van elkaar hebben en respect lijkt hier ook redelijk belangrijk te zijn :) Overigens heb ik hetzelfde idee bij de huiskamer, daar is het ook wat gemoedelijker omdat je daar niet zomaar binnenkomt.
True, soms sneakt er regular er ook wel eens een vraag tussendoor, maar die krijgt een klein tikje op de vingers of er wordt iets afgesplitst. Zo nu en dan probeert een nieuwe bezoeker hier zijn vraag te pluggen en dat wordt hard afgestraft. Op zich niet heel warm als community, maar anders zou het hier een bende worden :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cor453
.Gertjan. schreef op dinsdag 07 januari 2014 @ 17:12:
[...]

Eens, er vallen hier ook rake woorden soms, maar de regulars kunnen redelijk wat van elkaar hebben en respect lijkt hier ook redelijk belangrijk te zijn :) Overigens heb ik hetzelfde idee bij de huiskamer, daar is het ook wat gemoedelijker omdat je daar niet zomaar binnenkomt.

[...]

True, soms sneakt er regular er ook wel eens een vraag tussendoor, maar die krijgt een klein tikje op de vingers of er wordt iets afgesplitst. Zo nu en dan probeert een nieuwe bezoeker hier zijn vraag te pluggen en dat wordt hard afgestraft. Op zich niet heel warm als community, maar anders zou het hier een bende worden :)
Als je laat zien dat je echt niet van het type "ik vraag maar doe zelf niets" bent, dan is de community ook een andere plek. Mocht je het gevoel hebben dat dit geen warme community, dan heb je blijkbaar zelf ook geen goede uitstraling in hoe je doet of wat je zegt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Moi_in_actie schreef op dinsdag 07 januari 2014 @ 17:02:
[...]

Dat ben ik met je eens. Dit forumonderdeel trekt ander volk aan als b.v. de delen met aankoopadvies. De artikelen op de frontpage zijn verder ook het meest toegankelijk, zowel qua inhoud als waar ze op de website te vinden zijn.
Maar ach, bij de meeste frontpage artikelen, zeker die van bepaalde onderwerpen, filter ik al snel op +2 of hoger en dan bekijk ik alleen die reacties en de eventueel ongemodereerde (nieuwe) reacties. Bij de minder toegankelijke/meer diepgaande artikelen is dit niet nodig, omdat daar minder gespammed wordt.
Eensch. Ik ben eigenlijk voornamelijk te vinden in De Devschuur aangezien het niveau hier over het algemeen behoorlijk goed is. Ik leer hier elke dag weer wat bij en er wordt op een correcte manier op elkaar gereageerd.

Zoals je zelf aangaf valt de frontpage inderdaad wel mee bij iets serieuzere onderwerpen. Voorbeeldje: nieuws: Node.js krijgt patch voor beveiligingsprobleem

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Caelorum
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 12:55
Heb wel eens van mensen gehoord dat ze hier niet komen "omdat het toch allemaal lullen zijn die denken alles beter te weten", maar even in het midden gelaten dat de mensen het hier ook echt beter weten en dat iemand niet een lul is als ze je daar op wijzen :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cor453
Caelorum schreef op dinsdag 07 januari 2014 @ 17:17:
Heb wel eens van mensen gehoord dat ze hier niet komen "omdat het toch allemaal lullen zijn die denken alles beter te weten", maar even in het midden gelaten dat de mensen het hier ook echt beter weten en dat iemand niet een lul is als ze je daar op wijzen :P
En zo is het. Blijkbaar kun je dan niet tegen kritiek. En die mensen mogen er ook zijn, maar doe dan niet zelf of je de alwetende verteller bent hier.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Douweegbertje
  • Registratie: Mei 2008
  • Laatst online: 15-09 05:50

Douweegbertje

Wat kinderachtig.. godverdomme

Ik ben eigenlijk te goed voor de Devschuur, maar ach ik kom af en toe met briljante punten aam

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cor453
Douweegbertje schreef op dinsdag 07 januari 2014 @ 17:22:
Ik ben eigenlijk te goed voor de Devschuur, maar ach ik kom af en toe met briljante punten aam
:F

Ja je komt af en toe met koffie, dat helpt :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Korben

Korben

() => {};

Verwijderd schreef op dinsdag 07 januari 2014 @ 17:17:
[...]

Eensch. Ik ben eigenlijk voornamelijk te vinden in De Devschuur aangezien het niveau hier over het algemeen behoorlijk goed is. Ik leer hier elke dag weer wat bij en er wordt op een correcte manier op elkaar gereageerd.
Ik kom hier voornamelijk om .oisyn te stalken. En RobIII.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zeef
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 11:55
Mag ik uw aandacht voor dit topic: Tweakers zoekt IT pro's voor deelname onderzoek Computable

dank! :*

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Neen, crossposten of linken naar andere topics om reacties te sprokkelen mag niet volgens het beleid.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cor453
Verwijderd schreef op dinsdag 07 januari 2014 @ 17:26:
[...]

Neen, crossposten of linken naar andere topics om reacties te sprokkelen mag niet volgens het beleid.
Ik vind inderdaad ook wel dat zeef misbruik maakt van z'n machten als elevated user inderdaad :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Douweegbertje

Douweegbertje

Verwijderd schreef op dinsdag 07 januari 2014 @ 17:26:
[...]

Dit.

Wij komen vaker aan met dingen die 10x boeiender zijn, en dan worden we weer weggemod. Doei hoor.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• .Gertjan.

.Gertjan.

Owl!

Douweegbertje schreef op dinsdag 07 januari 2014 @ 17:31:
[...]

Dit.

Wij komen vaker aan met dingen die 10x boeiender zijn, en dan worden we weer weggemod. Doei hoor.
Hij vergeet denk ik steeds dat het niet mag, misschien is zijn username gebaseerd op zijn geheugen, zo'n ding met gaatjes erin :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cor453
.Gertjan. schreef op dinsdag 07 januari 2014 @ 17:32:
[...]

Hij vergeet denk ik steeds dat het niet mag, misschien is zijn username gebaseerd op zijn geheugen, zo'n ding met gaatjes erin :+
Waarom heet jij Gert-Jan dan :P?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Douweegbertje

Douweegbertje

.Gertjan. schreef op dinsdag 07 januari 2014 @ 17:32:
[...]

haha ik zit ook een beetje te pesten, maar hopelijk zien ze nu zelf ook wel in dat het soms handig is om even een linkje te plaatsen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• .Gertjan.

.Gertjan.

Owl!

Cor453 schreef op dinsdag 07 januari 2014 @ 17:34:
[...]

Waarom heet jij Gert-Jan dan :P?
Zo heet ik niet ;) Er is niets negatiefs aan mij, dus dat minteken mag weg ;) en dan hoeft het ook niet meer PascalCase ;)

De naam stamt af van de mythologische computergoden, Gertus en Jannus. De grondlegger van de 0 en de 1 8) /onzin

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cor453
.Gertjan. schreef op dinsdag 07 januari 2014 @ 17:37:
[...]

Zo heet ik niet ;) Er is niets negatiefs aan mij, dus dat minteken mag weg ;) en dan hoeft het ook niet meer PascalCase ;)

De naam stamt af van de mythologische computergoden, Gertus en Jannus. De grondlegger van de 0 en de 1 8) /onzin
Oh sorry hoor 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Miyamoto
  • Registratie: Februari 2009
  • Nu online
GateKeaper schreef op dinsdag 07 januari 2014 @ 16:04:
Vanwaar trouwens het verschil tussen wel/niet ingelogd?

[afbeelding]
A/B test?
Hier beiden (in- en uitgelogd) de tekst boven de afbeelding.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• .Gertjan.

.Gertjan.

Owl!

:) Maakt niet uit hoor, ben door de jaren heen wel gewend geraakt aan de diverse spellingsmogelijkheden van mijn naam :)

Pagina: 1 ... 4 ... 116 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
* zoals jullie weten gaan we tegenwoordig naar een nieuwe iteratie bij ~10k posts. 1 april (en dat is geen grap) gaan we over op het nieuwe deel! *

Dit topic is niet de plaats om te lopen helpdesken. De Coffee Corner is primair bedoeld als uitlaatklep voor iedereen in de Devschuur® en niet als vraagbaak.