Werk in Curaçao, dat wil ik ook wel hoor..
Edit: of vakantie..
Edit: of vakantie..
[ Voor 26% gewijzigd door Martindo op 03-02-2014 16:07 ]
Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.
[ Voor 26% gewijzigd door Martindo op 03-02-2014 16:07 ]
Verwijderd
Het is alles behalve concreet en kans is ook aanwezig dat het nooit concreet zal worden. Maar ik werk voor mezelf, en kan dus voor m'n klanten in principe het werk vanuit elke uithoek van de wereld verrichten.Verwijderd schreef op maandag 03 februari 2014 @ 16:06:
[...]
Dat klinkt al een pak interessanter. Heb je een klant zitten in Curaçao of ga je het off-shore team versterken?
En waarom mocht het niet van de klant?alienfruit schreef op maandag 03 februari 2014 @ 16:10:
Ja, dat wilde ik ook doen alleen mocht niet van de klant. Mijn baas vond het geen probleem. Om nou drie weken in het begin van het jaar op te nemen
Nothing to see here!
Och, als je ze vervolgens gewoon kan schrijven, omdat je via RDP toch het overgrote deel van de week aan het werk bent.alienfruit schreef op maandag 03 februari 2014 @ 16:10:
Ja, dat wilde ik ook doen alleen mocht niet van de klant. Mijn baas vond het geen probleem. Om nou drie weken in het begin van het jaar op te nemen
Zal lekker snel gaan ook, vanuit Curacao RDP'en naar je machine die ergens in Nederland staat. Fijne latency enzo...GateKeaper schreef op maandag 03 februari 2014 @ 16:11:
[...]
Och, als je ze vervolgens gewoon kan schrijven, omdat je via RDP toch het overgrote deel van de week aan het werk bent.
[ Voor 3% gewijzigd door Alex) op 03-02-2014 16:23 ]
We are shaping the future
Verwijderd
Want laptop meenemen is niet cool.Alex) schreef op maandag 03 februari 2014 @ 16:23:
[...]
Zal lekker snel gaan ook, vanuit Curacao RDP'en naar je machine die ergens in Nederland staat. Fijne latency enzo...
Mwoah, ik herkende het directEalanrian schreef op maandag 03 februari 2014 @ 13:42:
Ik kan er echt niks van maken...
I'm not a complete idiot. Some parts are missing.
.Gertjan.: Ik ben een zelfstandige alcoholist, dus ik bepaal zelf wel wanneer ik aan het bier ga!
Lekker vanaf je bungalow-park wifiAlex) schreef op maandag 03 februari 2014 @ 16:23:
[...]
Zal lekker snel gaan ook, vanuit Curacao RDP'en naar je machine die ergens in Nederland staat. Fijne latency enzo...
Dan is heen-en-weer rijden met een USB-stick vaak nog sneller.PrisonerOfPain schreef op maandag 03 februari 2014 @ 17:01:
[...]
Lekker vanaf je bungalow-park wifi
.Gertjan.: Ik ben een zelfstandige alcoholist, dus ik bepaal zelf wel wanneer ik aan het bier ga!
CuraçaoVerwijderd schreef op maandag 03 februari 2014 @ 16:03:
[...]
Die spectaculairdere plannetjes zijn heel voorzichtig ook aanwezig. Wellicht de mogelijkheden bekijken om een aantal maanden werkzaamheden vanaf Curaçao te verrichten.
]|[ Apple Macbook Pro Retina 13" ]|[
Success, Curaçao is best een stuk rijdenFiresphere schreef op maandag 03 februari 2014 @ 17:04:
[...]
Dan is heen-en-weer rijden met een USB-stick vaak nog sneller.
Let me specify:PrisonerOfPain schreef op maandag 03 februari 2014 @ 17:14:
[...]
Success, Curaçao is best een stuk rijden
That's racist!Alex) schreef op maandag 03 februari 2014 @ 16:23:
[...]
Give a man a game and he'll have fun for a day. Teach a man to make games and he'll never have fun again.
En dat is de mentaliteit van een echte Hollandse inburgerling.
Crappy latency door trage antillianen, jeweettoch
Give a man a game and he'll have fun for a day. Teach a man to make games and he'll never have fun again.
.oisyn schreef op maandag 03 februari 2014 @ 17:28:
[...]
Haha, die zag ik niet aankomen.oisyn schreef op maandag 03 februari 2014 @ 17:28:
[...]
Ace of Base vs Charli XCX - All That She Boom Claps (RMT) | Clean Bandit vs Galantis - I'd Rather Be You (RMT)
You've moved up on my notch-list. You have 1 notch
I have a black belt in Kung Flu.
Als in, om te stelen?BtM909 schreef op maandag 03 februari 2014 @ 17:38:
Laatste keer dat ik op het eiland rondliep waren ze het hele eiland aan t openscheppen voor glasvezel...
[ Voor 6% gewijzigd door .oisyn op 03-02-2014 17:42 ]
Je zou eens OzCode kunnen proberen. Dat maakt het debuggen in VS een stuk fijner. Helaas brengt het wel een performance hit met zich mee, dus ik zou adviseren om dit alleen aan te zetten als je serieus gaat debuggen.Waster schreef op maandag 03 februari 2014 @ 15:12:
[...]
Ik heb een lijst van 30 elementen die ik niet allemaal wil overklappen. Ik wil gewoon 30 strings onder elkaar zien, zodat ik direct weet welk element de boosdoener is.
Battle.net - Jandev#2601 / XBOX: VriesDeJ
Moeten ze wel ook een kabel over de zeebodem hebben want je hebt niets aan je mooie eilandglasvezelnetwerk als je uiteindelijk met een satelliet op de rest bent aangesloten.BtM909 schreef op maandag 03 februari 2014 @ 17:38:
Laatste keer dat ik op het eiland rondliep waren ze het hele eiland aan t openscheppen voor glasvezel... Mag toch aannemen dat dat inmiddels wel een heel stuk beter (en goedkoper) is geworden?
Ik heb hier IE11 in Enhanced Protected Mode en dan lijkt de scrollbalk ook best veel op die hierboven staat. Leuk detail erbij: Hij is standaard niet zichtbaar na pageload en wordt pas zichtbaar als je de pagina scrollt. Zou dat wellicht met touch te maken hebben? (lijkt me wel).Alex) schreef op maandag 03 februari 2014 @ 18:38:
Ziet er nog steeds niet uit.
Gedraagt het zich verder wel zoals de normale Windows-scrollbalk, of is het nu helemaal een Frankenstein-kind van Windows en Chrome OS?
[ Voor 37% gewijzigd door Caelorum op 03-02-2014 18:46 ]
En zo te zien ook een stukje donkerder gemaakt.koesie10 schreef op maandag 03 februari 2014 @ 18:32:
De pijltjes zijn weer terug in Chrome (latest dev build, Versie 34.0.1809.0 dev-m):
[afbeelding]
Ik snap nog steeds niet wat jullie hiermee bedoelen. Geen enkele normale scrollbalk (in Windowskoesie10 schreef op maandag 03 februari 2014 @ 18:44:
Als je bedoelt dat hij terugspringt als je hem loslaat met normale Windows-scrollbalk: Nee. En de stapjes zijn ook wel erg klein als je op de pijltjes drukt vergeleken met andere programma's.
In het backporten van IE 10 / IE 11 naar Windows 7 heeft Microsoft de visual styles van Windows 8 overgenomen*, dat is jammer. Gelukkig gedraagt de scrollbar zich verder wel precies hetzelfde.Caelorum schreef op maandag 03 februari 2014 @ 18:44:
[...]
Ik heb hier IE11 in Enhanced Protected Mode en dan lijkt de scrollbalk ook best veel op die hierboven staat. Leuk detail erbij: Hij is standaard niet zichtbaar na pageload en wordt pas zichtbaar als je de pagina scrollt. Zou dat wellicht met touch te maken hebben? (lijkt me wel).
Laat maar zitten, zo'n bastaardkind hoef ik niet.koesie10 schreef op maandag 03 februari 2014 @ 18:44:
Als je bedoelt dat hij terugspringt als je hem loslaat met normale Windows-scrollbalk: Nee. En de stapjes zijn ook wel erg klein als je op de pijltjes drukt vergeleken met andere programma's.
Sleep je muis eens opzij t.o.v. de scrollrichting? Na zo'n 150 pixels (gokje) springt de balk terug naar de plek waar hij stond voor je ging slepen.Caelorum schreef op maandag 03 februari 2014 @ 18:47:
[...]
Ik snap nog steeds niet wat jullie hiermee bedoelen. Geen enkele normale scrollbalk (in Windowsspringt terug naar de oude locatie als je de balk loslaat.
Blijkbaar doen ze dat dus ook in Windows 8 als je Enhanced Protected Mode aanzet in de opties.Alex) schreef op maandag 03 februari 2014 @ 18:52:
[...]
In het backporten van IE 10 / IE 11 naar Windows 7 heeft Microsoft de visual styles van Windows 8 overgenomen*, dat is jammer. Gelukkig gedraagt de scrollbar zich verder wel precies hetzelfde.
* Beter gezegd: niet aangepast. IE tekent al die controls zelf i.p.v. het te delegeren aan de UI-engine van Windows. Dit heeft iets te maken met performance.
Ah das wel een stuk slepen ^^ Maar het werk dus ja[...]
Sleep je muis eens opzij t.o.v. de scrollrichting? Na zo'n 150 pixels (gokje) springt de balk terug naar de plek waar hij stond voor je ging slepen.
The only difference between a boy and a man is the price of his toys
2x Dell UP2716D | R9 7950X | 128GB RAM | 980 Pro 2TB x2 | RTX2070 Super
.oisyn: Windows is net zo slecht in commandline als Linux in GUI
Volgens die definitie word ik steeds mannelijker
Xbox
Even the dark has a silver lining | I'm all you can imagine times infinity, times three
Mannelijker ja, niet volwassenerBM schreef op maandag 03 februari 2014 @ 19:54:
[...]
Volgens die definitie word ik steeds mannelijkerM'n simracehardware word steeds duurder
Dat is toch hetzelfde tegenwoordig?Firesphere schreef op maandag 03 februari 2014 @ 18:46:
Ik heb 1 dag Spotify Unlimited in plaats van Premium.
* Firesphere switched weer terug naar Premium
Nee, ik kon ook kiezen voor Unlimited.Jan_V schreef op maandag 03 februari 2014 @ 20:27:
[...]
Dat is toch hetzelfde tegenwoordig?
Je kunt alleen nog maar kiezen tussen Free en Premium (10 euro).
Gewoon alles throwen, en pas in de main catchFiresphere schreef op maandag 03 februari 2014 @ 21:02:
Argh, try/catch methodes in Java worden een beetje vermoeiend. En lang. Erg lang vooral. (Ik ben niet zo van het java-geklooi, dus het zou heel goed kunnen dat ik iets doms doe, maar toch)
Ik ben ook geen Java-fan. Vind het een 'ouderwetse' taal (vooral in vergelijking met C#).Firesphere schreef op maandag 03 februari 2014 @ 21:07:
[...]
Laat ik nogmaals benadrukken dat het gedeelte "java" niet echt mijn ding is. Geef mij maar C (varianten).
Ik begin Java redelijk te snappen, maar idiote dingen als alles proberen ipv gewoon doen is voor mij als java-leek erg vermoeiend.
[ Voor 53% gewijzigd door Ryur op 03-02-2014 21:22 ]
Laat ik nogmaals benadrukken dat het gedeelte "java" niet echt mijn ding is. Geef mij maar C (varianten).Ryur schreef op maandag 03 februari 2014 @ 21:03:
[...]
Gewoon alles throwen, en pas in de main catch![]()
Ach het voorkomt de alombekende "Ik heb een stukje PHP en als ik een include doe krijg ik een witte pagina!!11one!" aangezien je tijdens het debuggen (en ook daarbuiten door de automatisch gegenereerde catch-clauses, normaalgesproken) een exception krijgt die zowaar uit zichzelf al vrij veel nuttige info toont.Firesphere schreef op maandag 03 februari 2014 @ 21:07:
[...]
Laat ik nogmaals benadrukken dat het gedeelte "java" niet echt mijn ding is. Geef mij maar C (varianten).
Ik begin Java redelijk te snappen, maar idiote dingen als alles proberen ipv gewoon doen is voor mij als java-leek erg vermoeiend.
Complexiteit alsin: Ik vind het lastig te leren. Zal te maken hebben met memory-management en pointers die ik tijdens m'n studie nooit onder de knie kreeg waarna ik er niet meer naar om heb gekekenPrisonerOfPain schreef op maandag 03 februari 2014 @ 21:33:
Complexiteit van C? Hahaha
[ Voor 21% gewijzigd door Merethil op 03-02-2014 21:36 ]
Ach ja, de eeuwen oude strijd X is beter dan Y, of in dit geval: X zuigt. Ik vind zijn essay wel meevallen, zie ook niet super veel boeiende dingen als ik eerlijk ben. Ik mis ook vooral iets van "waarom is Y dan beter dan X". Over alles kun je wel zeuren, maar om dan gelijk termen te roepen in de trend van "stop er mee, en als je het al gebruikt, ga migreren..."HMS schreef op maandag 03 februari 2014 @ 20:42:
Was deze hier al een keer gepost? http://grimoire.ca/mysql/choose-something-else
Ik geef alleen aan dat de (wat mij betreft) over the top try/catch methodes voor mij erg onwennig zijn. Dat maakt mij een PHP dev?Merethil schreef op maandag 03 februari 2014 @ 21:32:
[...]
Ach het voorkomt de alombekende "Ik heb een stukje PHP en als ik een include doe krijg ik een witte pagina!!11one!" aangezien je tijdens het debuggen (en ook daarbuiten door de automatisch gegenereerde catch-clauses, normaalgesproken) een exception krijgt die zowaar uit zichzelf al vrij veel nuttige info toont.
Daar hoef je niet eens iets als E_ALL error-logging oid op toe te passen
Ik vind Java wel fijn werken, het werkt ook vrij rap als je eenmaal weet wat je doet en hoe je dingen moet aanpakken. Vooral het uitbreiden door middel van libraries (al dan niet zelf geschreven) gaat lekker en is vrij goed te doen in vergelijking met een PHP of een C (naar mijn mening, wordt nog steeds gestoord van de complexiteit die C soms met zich meebrengt).
C# daarentegen vind ik nog een stukje beter dan Java, helaas kon ik daar geen werk in vinden (en ben ik niet goed genoeg erin om te zeggen "Ja, ik ga maar eens overstappen"). Java, ik vind het best oké
Ik zeg nergens dat jij een PHP dev bent en bedoelde er niets slechts mee hoorFiresphere schreef op maandag 03 februari 2014 @ 21:38:
[...]
Ik geef alleen aan dat de (wat mij betreft) over the top try/catch methodes voor mij erg onwennig zijn. Dat maakt mij een PHP dev?
Ik geef toe, dat ik de laatste tijd meer met PHP (vooral frameworks) te maken heb, maar dan nog.
Wat is je punt precies?
Zelf wel drie maanden als PHP dev gewerkt maar kon het niet goed in de vingers krijgen. Daarnaast een beetje mee gespeeld en ik moet zeggen dat ik er rap mee van start kon. Enjoyability zat er alleen niet zo in bij mijDouweegbertje schreef op maandag 03 februari 2014 @ 21:42:
PHP is ook gewoon scripten![]()
Ik kop hem zelf gewoon maar in, al is daar je punt met 'debuggen'. Beetje appels en peren
Oh god, dat was niet de bedoeling
[ Voor 19% gewijzigd door Merethil op 03-02-2014 21:44 ]
OkMerethil schreef op maandag 03 februari 2014 @ 21:40:
[...]
Ik zeg nergens dat jij een PHP dev bent en bedoelde er niets slechts mee hoor
Ik bedoel vooral dat ik dit makkelijker en netter afgevangen vind dan bijvoorbeeld PHP. Verder weet ik niet waar jij je zoal mee bezighoudt, ik zie af en toe Java, PHP en C voorbij komen, meer niet
In dit geval bedoelde ik alleen te zeggen dat ik Java best een nette afhandeling vind hebben in vergelijking met andere talen, waaronder dus PHP.
Hangt helemaal af van de kwaliteit van de codeDouweegbertje schreef op maandag 03 februari 2014 @ 21:42:
PHP is ook gewoon scripten![]()
Ik kop hem zelf gewoon maar in, al is daar je punt met 'debuggen'. Beetje appels en peren
Als je Java, C# of whatever taal, kent, kun je PHP. Het is echt die instaptaal.Merethil schreef op maandag 03 februari 2014 @ 21:43:
[...]
Zelf wel drie maanden als PHP dev gewerkt maar kon het niet goed in de vingers krijgen. Daarnaast een beetje mee gespeeld en ik moet zeggen dat ik er rap mee van start kon. Enjoyability zat er alleen niet zo in bij mij
Niet meer, omdat de modjes dan gaan miepen.
Ik merk inderdaad de laatste tijd dat ik zelf maar wat ben gaan opruimen in onze programmatuur want GlassFish begon al met "Memory overhead - Garbage Collector can't process garbage anymore"-gezeik. Wat dingen static hier en daar, wat minder factories (oh gawd... http://www.quickmeme.com/...57adc98c45e6c78028343.jpg ) en het ging al een stuk beter.Firesphere schreef op maandag 03 februari 2014 @ 21:45:
[...]
Ok
Wat ik persoonlijk merk bij java, is dat de garbage-collection zo verschrikkelijk afhankelijk is van de programmeur, dat de compile breekt op foutief of incompleet afvangen.
Ik ben geen PHP evangelist ofzo, maar de garbage-collection is wel vrij goed geregeld
[ Voor 12% gewijzigd door Merethil op 03-02-2014 21:49 ]
Behalve dat PHP nogal 'open' is, waardoor je inderdaad iets werkend kunt krijgen, maar de vraag of je collega met je meuk dan blij is, is wat anders. Ik ken ook iemand die in .NET bezig is en C#. Echter zijn PHP is dan een ramp.Firesphere schreef op maandag 03 februari 2014 @ 21:45:
[...]
Als je Java, C# of whatever taal, kent, kun je PHP. Het is echt die instaptaal.
Hoe meer ik zie van C hoe blijer ik er mee wordt. Het enige jammere vind ik dat ik (nog steeds) software in C# 100x sneller kan ontwikkelen.PrisonerOfPain schreef op maandag 03 februari 2014 @ 21:33:
Complexiteit van C? Hahaha
Heb je de lezing van een medetweaker meegekregen?Mercatres schreef op maandag 03 februari 2014 @ 21:54:
Zo, m'n eerste FOSDEM achter de rug. Pew, dat was interessant en vooral leuk. I needs moar.
iOS developer
BikkelZ schreef op maandag 03 februari 2014 @ 21:59:
Java heeft van die verplichte catches voor bepaalde Exceptions en die moet je dan allemaal inderdaad af gaan vangen. Ik vond dat vroeger wel handig aangezien je dan ook wist wat je allemaal kon verwachten qua fouten als je een library gebruikte maar soms moest je acht dingen af gaan lopen vangen waarvan de helft eigenlijk voor mij betekende "als dit niet werkt mag de boel van mij ook wel gewoon crashen". Dus direct weer throwen.
1
2
3
4
5
| try { // Doe wat spul hier } catch (Exception e) { System.out.println("Some exception happened, here's the error: " + e.getStackTrace()) } |
Ik deel dit sentiment met je. Ik ben dan ook erg benieuwd naar of het mogelijk is om een taal te maken die zo eenvoudig is als C en zo'n snelle ontwikkeltijd heeft als C#.Caelorum schreef op maandag 03 februari 2014 @ 21:51:
[...]
Hoe meer ik zie van C hoe blijer ik er mee wordt. Het enige jammere vind ik dat ik (nog steeds) software in C# 100x sneller kan ontwikkelen.
Ik heb wel een pen van Google Summer of Code, maar geen lezing gezien. Denk ook niet dat die er was.Douweegbertje schreef op maandag 03 februari 2014 @ 21:59:
[...]
Heb je de lezing van een medetweaker meegekregen?
Is dat niet het doel van M#? Ben nog steeds redelijk benieuwd naar dat project.PrisonerOfPain schreef op maandag 03 februari 2014 @ 22:04:
[...]
Ik deel dit sentiment met je. Ik ben dan ook erg benieuwd naar of het mogelijk is om een taal te maken die zo eenvoudig is als C en zo'n snelle ontwikkeltijd heeft als C#.
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
| public void Henk() { try { /* knip 200 regels code */ } catch (Exception ex) { Logger.LogError("A fatal error occured: " + ex.Message); } } |
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
| public void Henk() { IDbTransaction transaction; try { /* knip 200 regels code */ } catch (Exception ex) { transaction.Rollback(); throw new ProcessingException("Something went wrong while processing your request. Your data has not been saved."); } } |
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
| public void Henk() { try { /* knip 200 regels code */ } catch (Exception ex) { throw ex; } } |
[ Voor 10% gewijzigd door Firesphere op 03-02-2014 22:12 ]
Firesphere schreef op maandag 03 februari 2014 @ 22:12:
Ik heb dan, persoonlijk, geen moeite met het gedeelte "throw ex"
Hoewel throw.ex.out beter zou zijn.
Harder gooien. Misschien eerst wat honkballes nemen, en dan vooral als pitcher.Voodat het m'n ex werd heb ik het geprobeerd. Een ruit is meestal steviger helaas.
Het grootste probleem met dat soort dingen is dan de coder in kwestie ongelofelijk goed weet WAAR dat gebeurt, als het misgaat. Tenminste... Totdat het 6 maanden later is en hij de hele applicatie is vergeten. Maar hey, er is in ieder geval error logging en handling toch!?Alex) schreef op maandag 03 februari 2014 @ 22:08:
Zulke constructies kom ik in .NET ook wel eens tegen:
..Codesnippets...
Van zulke constructies - zeker als ze op bijvoorbeeld 10 plekken in een relatief kleine codebase voorkomen - krijg ik last van een willekeurig dichtknijpend rechteroog. Wanneer ik nog wat meer van zulke constructies tegenkom uit dat zich in bijvoorbeeld flink gebalde vuisten en/of hard bijten op m'n onderlip of hand, en als het er dan nog meer worden krijg ik neigingen om een bezoekje te plegen aan huurmoordenaar.ru.
Het is een .Net language - niet helemaal wat ik bedoeldekaesve schreef op maandag 03 februari 2014 @ 22:08:
[...]
Is dat niet het doel van M#? Ben nog steeds redelijk benieuwd naar dat project.
Tja, achteraf gezien vond ze het nog steeds niet grappigAlex) schreef op maandag 03 februari 2014 @ 22:13:
[...]
Harder gooien. Misschien eerst wat honkballes nemen, en dan vooral als pitcher.
Doet java met z'n JVM ook. Ding gooit alsnog wel de messages naar de logs als jij er niets mee doet. Zo wel, dan doet 'ie niets. In ieder geval, zo gebeurt 't bij GlassFish en Tomcat.Alex) schreef op maandag 03 februari 2014 @ 22:14:
Het mooie aan .NET is dan nog dat je de originele message en stacktrace zo in je logs kunt zien als je helemaal niks aan errorhandling doet.
Ook pas een paar jaar. Voor 5.3 had je mooie memory leaks by cyclic references.Firesphere schreef op maandag 03 februari 2014 @ 21:45:
Ik ben geen PHP evangelist ofzo, maar de garbage-collection is wel vrij goed geregeld
Firesphere schreef op maandag 03 februari 2014 @ 22:14:
[...]
Tja, achteraf gezien vond ze het nog steeds niet grappigIk snap het ook niet helemaal. Semantisch klopte het helemaal!
Verwijderd
Paste ze wel door het raam heen..?Firesphere schreef op maandag 03 februari 2014 @ 22:14:
[...]
Tja, achteraf gezien vond ze het nog steeds niet grappigIk snap het ook niet helemaal. Semantisch klopte het helemaal!
Ik zie niet hoe het zou kunnen. Deels waarom C# sneller ontwikkeld is juist dat je weinig rekening hoeft te houden met geheugenmanagement en dergelijke. Daarnaast werkt OOP (met classes) ook wel lekker snel, vind ik, doordat het wat makkelijker in je hoofd rondzwemt. Het geeft alleen gezeik op een aantal andere vlakken, vooral als geheugen en/of executiesnelheid de beperkende factor is bij het oplossen van een probleem (en dus niet het algoritme). Maar wie weetPrisonerOfPain schreef op maandag 03 februari 2014 @ 22:14:
[...]
Het is een .Net language - niet helemaal wat ik bedoelde. Ik bedoel een native OOP taal die niet complex is (zoals C++ dat wel is) met een snelle iteratie tijd en goede libraries. Geen GC, geen JIT.
[ Voor 11% gewijzigd door Caelorum op 03-02-2014 22:44 ]
C++11 heet dat.PrisonerOfPain schreef op maandag 03 februari 2014 @ 22:04:
Ik deel dit sentiment met je. Ik ben dan ook erg benieuwd naar of het mogelijk is om een taal te maken die zo eenvoudig is als C en zo'n snelle ontwikkeltijd heeft als C#.
[ Voor 20% gewijzigd door F.West98 op 03-02-2014 23:02 ]
Mja, ik ben het wel met hem eens dat C++ lang niet "net zo eenvoudig is als c".
Alex) schreef op maandag 03 februari 2014 @ 23:03:
Berg je jongens, F.West98 heeft weer eens iets wat niet werkt.
spoiler:Geintje natuurlijk! :-D
Alex) schreef op maandag 03 februari 2014 @ 23:03:
Berg je jongens, F.West98 heeft weer eens iets wat niet werkt.
spoiler:Geintje natuurlijk! :-D
I thought fail2ban would keep the script kiddies out but somehow you still seem to be able to login.
C++11 heeft C++ alleen nog maar complexer gemaakt?
D?PrisonerOfPain schreef op maandag 03 februari 2014 @ 22:14:
Het is een .Net language - niet helemaal wat ik bedoelde. Ik bedoel een native OOP taal die niet complex is (zoals C++ dat wel is) met een snelle iteratie tijd en goede libraries. Geen GC, geen JIT.
Somniferous whisperings of scarlet fields. Sleep calling me and in my dreams i wander. My reality is abandoned (I traverse afar). Not a care if I never everwake.
Wat ik wil is eigenlijk C met classes, dus C++ zoals in het prille begin (en geen templates). En een library die nuttiger is als stdlib.
[ Voor 8% gewijzigd door PrisonerOfPain op 03-02-2014 23:36 ]
Ik durf in ieder geval te zeggen dat het C++ leren niet makkelijker heeft gemaakt. Ik ken C redelijk goed en heb een tijdje C++11 geprobeerd op te pakken, maar de complexiteit/mogelijkheden/onmogelijkheden/onduidelijke compiler kwamen mij op een gegeven moment mijn neus uit.PrisonerOfPain schreef op maandag 03 februari 2014 @ 23:33:
[...]
[ Voor 30% gewijzigd door gekkie op 03-02-2014 23:50 ]
fosdem was leuk idd.gekkie schreef op maandag 03 februari 2014 @ 23:49:
slopend weekendje fosdem :-)
was al verkouden .. nu helemaal bagger .. ahwel
Kwaliteit sterk wisselend .. vooral devrooms van postgres en python bezocht en nog een stapel lightning talks. En veel "frans-italiaans-spaans-engels" weer eens wat anders dan ons eigen steenkolen engels ontcijferen
Hopen dat de slides en videos snel online komen .. nog eens nazoeken van dingen die voorbij gekomen zijn .. en nog wat kijken wat ik gemist heb .. eigenlijk veel te krap allemaal .. en de grootste klacht .. het ernstig matige coffee distribution algorithm
iOS developer
Je kunt beter Throwables vangen dan Exceptions.Merethil schreef op maandag 03 februari 2014 @ 22:01:
[...]
Java:
1 2 3 4 5 try { // Doe wat spul hier } catch (Exception e) { System.out.println("Some exception happened, here's the error: " + e.getStackTrace()) }
Ipsa Scientia Potestas Est
NNID: ShinNoNoir
under the hood misschien, maar niet in gebruik. Het is korter, leesbaarder, makkelijker. Geen 3rd party template magic meer, allemaal standaard, goeie standaard functor support nu, automatic type deduction in veel gevallen: het gemakt van python, de kracht van type checking. De gevreesde rvalue refs heb je eigenlijk nooit nodig. Dingen als constexpr vervangen ook een hoop meta programming op een leesbare manier.PrisonerOfPain schreef op maandag 03 februari 2014 @ 23:33:
Nah man, alle errors en daarboven wordt wel gelogged door de JVMRayNbow schreef op dinsdag 04 februari 2014 @ 08:08:
[...]
Je kunt beter Throwables vangen dan Exceptions.
Dit topic is gesloten.
![]()
Apple iPhone 17 LG OLED evo G5 Google Pixel 10 Samsung Galaxy S25 Star Wars: Outlaws Nintendo Switch 2 Apple AirPods Pro (2e generatie) Sony PlayStation 5 Pro
Tweakers is onderdeel van
DPG Media B.V.
Alle rechten voorbehouden - Auteursrecht © 1998 - 2025
•
Hosting door TrueFullstaq