De Devschuur Coffee Corner - Iteratie 5 Vorige deel Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 38 ... 116 Laatste
Acties:
  • 268.548 views

Verwijderd

Goeiemorgen!
Vorige week enkele dagen in Montpellier gezeten in verband met een workshop van IBM. Best interessant allemaal, maar wat heb ik ondertussen in de Devschuur gemist?

Verwijderd

Hier op kantoor lijken ze over te stappen op koffiemuntjes. De dag dat ik niet zoveel koffie kan drinken als ik wil, vertrek ik direct richting huis. :+ Ga ook geen 50 cent of zo betalen voor koffie die niet te zuipen is. :N

• Ealanrian
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 21:43
Goedemorgen, Fosdem was gezellig maar de kwaliteit van de sprekers was minder helaas. Als ik volgend jaar weer ga toch even iets meer tijd nemen om van te voren te filteren welke sprekers goed zijn.

• BtM909
  • Registratie: Juni 2000
  • Niet online

BtM909

Watch out Guys...

Topicstarter
Hydra schreef op maandag 03 februari 2014 @ 09:04:
[...]
Zeg dat wel! Ga m'n 2e bakkie oploskoffie maar eens halen...
Ieuw!

Ace of Base vs Charli XCX - All That She Boom Claps (RMT) | Clean Bandit vs Galantis - I'd Rather Be You (RMT)
You've moved up on my notch-list. You have 1 notch
I have a black belt in Kung Flu.

• RomeoJ
  • Registratie: Mei 2003
  • Niet online

RomeoJ

Matched: (.*)

Verwijderd schreef op maandag 03 februari 2014 @ 09:58:
Hier op kantoor lijken ze over te stappen op koffiemuntjes. De dag dat ik niet zoveel koffie kan drinken als ik wil, vertrek ik direct richting huis. :+ Ga ook geen 50 cent of zo betalen voor koffie die niet te zuipen is. :N
Hmm dat zou wel kansloos zijn ja. Krijg je dan elke keer één koffiemuntje per dag?

You only need two tools in life: WD-40 and Duct-Tape, if it doesn't move and it should, use the WD-40. If it does move and it shouldn't, use the Tape.

• TheNephilim
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 18-12 12:14

TheNephilim

Wtfuzzle

Verwijderd schreef op maandag 03 februari 2014 @ 09:58:
Lol, voor echt goede koffie zou ik nog willen betalen denk ik. Niet voor vieze automaten poeder shizzle :+

• Ryur
  • Registratie: December 2007
  • Laatst online: 10:41
TheNephilim schreef op maandag 03 februari 2014 @ 10:19:
[...]

Lol, voor echt goede koffie zou ik nog willen betalen denk ik. Niet voor vieze automaten poeder shizzle :+
Ik vind als programmeur zijnde (en eigenlijk bij alle bazen), dat een goede/gratis koffiemachine bij de secundaire arbeidsvoorwaarden vallen.

• Hydra
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 17-12 14:27
Bied me maar een baan aan. Als jullie goeie espresso hebben, ben ik van de partij! ;)
Okay, sorry. Mijn 2e kopje bruin slootwater met cafeïne dan.
Ryur schreef op maandag 03 februari 2014 @ 10:29:
[...]

Ik vind als programmeur zijnde (en eigenlijk bij alle bazen), dat een goede/gratis koffiemachine bij de secundaire arbeidsvoorwaarden vallen.
Ik ben van echte espresso naar espresso uit een automaat naar slootwater gegaan. Gaat nogal downhill tot nu toe. Bij de bedrijven waar ik gesprekken heb gehad hadden ze tenminste fatsoenlijke automaten staan.

[ Voor 69% gewijzigd door Hydra op 03-02-2014 10:34 ]

https://niels.nu

• Korben
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 14-11 13:15

Korben

() => {};

[...]

Nope.

.oisyn: Échte programmeurs haten PHP met een passie. Ben jij soms geen echte programmeur?

Verwijderd

RomeoJ schreef op maandag 03 februari 2014 @ 10:18:
[...]

Hmm dat zou wel kansloos zijn ja. Krijg je dan elke keer één koffiemuntje per dag?
Geen idee hoe ze het precies in gedachten hebben, maar bij één heb ik voor 9 uur al tekort. :+

• Hydra
Amerikanen hebben gewoon nog niet ontdekt wat goeie koffie voor je doet. Ik heb liever een cheap ass dell muis dan slechte koffie :)

• .Gertjan.
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 17-02 21:20

.Gertjan.

Owl!

[...]

Secundair? Wat dacht je van primair :+

Ik zou echt heel erg pissig worden als ik voor mijn koffie zou moeten betalen op het werk :-(

The #1 programmer excuse for legitimately slacking off: "My code's compiling"
Firesphere: Sommige mensen verdienen gewoon een High Five. In the Face. With a chair.

• Korben

Korben

() => {};

Hydra schreef op maandag 03 februari 2014 @ 10:36:
[...]

Amerikanen hebben gewoon nog niet ontdekt wat goeie koffie voor je doet. Ik heb liever een cheap ass dell muis dan slechte koffie :)
Succes met werken op luxe koffie als je kapot gaat van de pijn omdat je muis ruk was/is. :+

.oisyn: Échte programmeurs haten PHP met een passie. Ben jij soms geen echte programmeur?

• Ryur
  • Registratie: December 2007
  • Laatst online: 10:41
Hydra schreef op maandag 03 februari 2014 @ 10:32:
[...]
Ik ben van echte espresso naar espresso uit een automaat naar slootwater gegaan. Gaat nogal downhill tot nu toe. Bij de bedrijven waar ik gesprekken heb gehad hadden ze tenminste fatsoenlijke automaten staan.
Ik ben (nu nog als student, dus geen financiële afhankelijkheden) een enorme jobhopper. Ik heb nu eindelijk een baan waar ik het een jaar uithou (mijn eerste).

Ben tot nu toe bij 4 werkgevers geweest, iedere keer vooruit gegaan m.b.t. koffie (en salaris).
Helaas wil ik hierna wel het onderwijs in (docent HBO Informatica), dusja, krijg ik weer die smerige slootwater als koffie.
Firesphere schreef op maandag 03 februari 2014 @ 10:38:
[...]

Is een Jura en Mondriaan Espresso goed genoeg? :P
Heb je nog plek voor mij? :D
(Nee hoor, ik zit hier in Hengelo momenteel goed)

[ Voor 15% gewijzigd door Ryur op 03-02-2014 10:39 ]

• Firesphere
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 07:15

Firesphere

Yoshis before Hoshis

Hydra schreef op maandag 03 februari 2014 @ 10:32:
[...]

Bied me maar een baan aan. Als jullie goeie espresso hebben, ben ik van de partij! ;)
Is een Jura en Mondriaan Espresso goed genoeg? :P
.Gertjan. schreef op maandag 03 februari 2014 @ 10:37:
[...]

Secundair? Wat dacht je van primair :+

Ik zou echt heel erg pissig worden als ik voor mijn koffie zou moeten betalen op het werk :-(
Ehhhh..... wie betaalt bij jou dan de koffie???

[ Voor 37% gewijzigd door Firesphere op 03-02-2014 10:38 ]

I'm not a complete idiot. Some parts are missing.
.Gertjan.: Ik ben een zelfstandige alcoholist, dus ik bepaal zelf wel wanneer ik aan het bier ga!

• TheNephilim

TheNephilim

Wtfuzzle

[...]

Ja dat is waar, maar gratis slootwater, of betaalde goede koffie... tjah :+ Er zit wel verschil in!

• Ealanrian
Ryur schreef op maandag 03 februari 2014 @ 10:38:
[...]

Ik ben (nu nog als student, dus geen financiële afhankelijkheden) een enorme jobhopper. Ik heb nu eindelijk een baan waar ik het een jaar uithou (mijn eerste).

Ben tot nu toe bij 4 werkgevers geweest, iedere keer vooruit gegaan m.b.t. koffie (en salaris).
Helaas wil ik hierna wel het onderwijs in (docent HBO Informatica), dusja, krijg ik weer die smerige slootwater als koffie.

[...]

Heb je nog plek voor mij? :D
(Nee hoor, ik zit hier in Hengelo momenteel goed)
Tijd voor: Afbeeldingslocatie: http://a.tgcdn.net/images/products/zoom/eef2_minibru.jpg

• Firesphere

Firesphere

Yoshis before Hoshis

.Gertjan.: Ik ben een zelfstandige alcoholist, dus ik bepaal zelf wel wanneer ik aan het bier ga!

• Woy
  • Registratie: April 2000
  • Niet online

Woy

Moderator Devschuur®
Hydra schreef op maandag 03 februari 2014 @ 10:36:
[...]

Echt niet, ik heb liever goede tobo/muis dan goede koffie. Nou zijn ze er bij mij op het werk ook nog niet achter dat dat belangrijk is, want inderdaad allemaal goedkope dell's, daarom neem ik zelf maar mijn eigens spul mee. Ik kan echt niet lang werken op van die crap spullen. Het hoeft echt niet meteen enorm duur spul te zijn, maar IMHO zou iedereen wel zijn eigen toetsenbord en muis moeten kunnen kiezen.

“Build a man a fire, and he'll be warm for a day. Set a man on fire, and he'll be warm for the rest of his life.”

• TheNephilim

TheNephilim

Wtfuzzle

• Ealanrian
Winxp

• Firesphere

Firesphere

Yoshis before Hoshis

Woy schreef op maandag 03 februari 2014 @ 10:41:
[...]

Echt niet, ik heb liever goede tobo/muis dan goede koffie. Nou zijn ze er bij mij op het werk ook nog niet achter dat dat belangrijk is, want inderdaad allemaal goedkope dell's, daarom neem ik zelf maar mijn eigens spul mee. Ik kan echt niet lang werken op van die crap spullen. Het hoeft echt niet meteen enorm duur spul te zijn, maar IMHO zou iedereen wel zijn eigen toetsenbord en muis moeten kunnen kiezen.
Ik wil gewoon dat alles goed spul is. Inclusief de koffie.

• _Moe_
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 09:49
Net de tutorial van Silverstripe even doorlopen. Misschien dan toch maar eens proberen voor een volgend project.
[...]

Zolang ze me een toetsenbord geven met een standaard layout ben ik gelukkig en van mijn muis verlang ik enkel dat deze lekker scrolt.

RTFM!

• Hydra
[...]

Da's het punt. Ik neem wel een eigen muis mee. Eigen koffie meenemen is onpraktisch :)

• ValHallASW
  • Registratie: Februari 2003
  • Niet online
_Moe_ schreef op maandag 03 februari 2014 @ 11:02:

Zolang ze me een toetsenbord geven met een standaard layout ben ik gelukkig en van mijn muis verlang ik enkel dat deze lekker scrolt.
:D AZERTY :'(

Dat zou nog OK zijn geweest als ik niet een QWERTY-laptop er naast had gehad. Uiteindelijk maar een toetsenbord uit Nederland meegenomen. Was voor de lokale Fransen dan weer pijnlijk achter mijn computer...

[ Voor 30% gewijzigd door ValHallASW op 03-02-2014 11:15 ]

• MartLeFunk
  • Registratie: Mei 2012
  • Laatst online: 22-12 16:02
Elke dag lees ik even mee in de Devschuur, hierbij ook even een post van mijn kant. Mijn nieuwe portfolio website is vorige week online gegaan, link naar portfolio website *snip* >> sitechecks. Ben benieuwd wat jullie ervan vinden ;-)

[ Voor 24% gewijzigd door RobIII op 03-02-2014 11:17 ]

• RobIII
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

RobIII

Admin Devschuur®

^ Romeinse Ⅲ ja!

(overleden)
MartLeFunk schreef op maandag 03 februari 2014 @ 11:15:
Ben benieuwd wat jullie ervan vinden ;-)
Ik vind 't spam en een sitecheck ;)

There are only two hard problems in distributed systems: 2. Exactly-once delivery 1. Guaranteed order of messages 2. Exactly-once delivery.

Je eigen tweaker.me redirect

Over mij

• Styxxy
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 20:20
<frustraties>
Grr, test cases samenstellen om een bug in een extern product te loggen. Gaat weer een "productieve" dag zijn (het duurt +/- een dag om een volledige test case samen te stellen). En dit is dus niet de eerste keer, ik zit op dit moment al aan de 5de / 6de bug dat ik log (op 4 maanden tijd). :(
</frustraties>
ValHallASW schreef op maandag 03 februari 2014 @ 11:14:
[...]

Dat zou nog OK zijn geweest als ik niet een QWERTY-laptop er naast had gehad. Uiteindelijk maar een toetsenbord uit Nederland meegenomen. Was voor de lokale Fransen dan weer pijnlijk achter mijn computer...
Fyi, er zijn twee soorten AZERTY hé. De Belgische en de Franse. De Franse is inderdaad een hel om mee te werken (heb er ook één gehad), de speciale tekens (vooral haakjes en accolades) staan op verschrikkelijke plaatsen. De Belgische variant daarentegen is best wel goed, daar heb ik geen problemen mee (nu ja, ben ook een Belg :+ ).

[ Voor 19% gewijzigd door Styxxy op 03-02-2014 11:23 ]

Verwijderd

Styxxy schreef op maandag 03 februari 2014 @ 11:21:
[...]

Fyi, er zijn twee soorten AZERTY hé. De Belgische en de Franse. De Franse is inderdaad een hel om mee te werken (heb er ook één gehad), de speciale tekens (vooral haakjes en accolades) staan op verschrikkelijke plaatsen. De Belgische variant daarentegen is best wel goed, daar heb ik geen problemen mee (nu ja, ben ook een Belg :+ ).
Ik typte als Belg gewoon altijd op qwerty, zoals de rest van de wereld. Tegenwoordig ben ik overgeschakeld op Dvorak maar dat is niet altijd gemakkelijk met speciale tekens zoals een trema. Diegene die me kan vertellen hoe je een trema typt op Dvorak (Windows) is mijn eeuwige held.

• ValHallASW
  • Registratie: Februari 2003
  • Niet online
Styxxy schreef op maandag 03 februari 2014 @ 11:21:
[...]

Dat dacht ik me te herinneren, maar toen ik het op wikipedia opzocht leken de Franse en Belgische variant qua haakjes toch veel op elkaar (op de cijfertoetsen waarbij je cijfers moet shiften)... en de punt moet óók met shift :p
Verwijderd schreef op maandag 03 februari 2014 @ 11:24:
Ik typte als Belg gewoon altijd op qwerty, zoals de rest van de wereld. Tegenwoordig ben ik overgeschakeld op Dvorak maar dat is niet altijd gemakkelijk met speciale tekens zoals een trema. Diegene die me kan vertellen hoe je een trema typt op Dvorak (Windows) is mijn eeuwige held.
http://arjenvankol.com/dvorak.php ?
Eerste hit op 'dvorak international' ;-)

Of zelf maken met MSDN: The Microsoft Keyboard Layout Creator

[ Voor 60% gewijzigd door ValHallASW op 03-02-2014 11:32 ]

• ZaZ
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 21-12 00:53

ZaZ

Tweakers abonnee

[...]

Ik vind koffie niet te zuipen dus ik drink cola, maar ik moet dus altijd mijn eigen cola kopen en meenemen terwijl ze wel veel geld hebben uitgegeven aan van die dure koffiebonenmachines zodat iedereen 'lekkere' koffie kan pakken.
Als ik dan zeg dat ik cola wil, krijg ik te horen dat ze daar niet aan beginnen want dan gaat iedereen veel cola drinken
Pure discriminatie :(

Lekker op de bank

• TheNephilim

TheNephilim

Wtfuzzle

ValHallASW schreef op maandag 03 februari 2014 @ 11:14:
[...]

Haha, ja handig! :P Nee ook de Nederlandse QWERTY heb ik afgezworen. Gewoon US/Int, dat werkt het beste! :+

---

Altijd leuk om te zien hoe je reactie word gedownmod, puur omdat men het niet eens is met je stelling :Y)

• Hydra
ZaZ schreef op maandag 03 februari 2014 @ 11:26:
Als ik dan zeg dat ik cola wil, krijg ik te horen dat ze daar niet aan beginnen want dan gaat iedereen veel cola drinken
Ik vind dat altijd zo dom. "Ja we kopen geen drank X want dan gaat iedereen het veel drinken."

Dus je hebt liever dat je dure moeilijk te vinden developers dan naar een ander bedrijf gaan dat niet loopt te miepen over een paar euro aan cola per week?

• Firesphere

Firesphere

Yoshis before Hoshis

ZaZ schreef op maandag 03 februari 2014 @ 11:26:
[...]

Ik vind koffie niet te zuipen dus ik drink cola, maar ik moet dus altijd mijn eigen cola kopen en meenemen terwijl ze wel veel geld hebben uitgegeven aan van die dure koffiebonenmachines zodat iedereen 'lekkere' koffie kan pakken.
Pure discriminatie :(
Dat is inderdaad wel een beetje vreemd, alles voor de koffie, maar niets voor diegenen die liever iets anders drinken.

Verwijderd

Firesphere schreef op maandag 03 februari 2014 @ 11:30:
[...]

Dat is inderdaad wel een beetje vreemd, alles voor de koffie, maar niets voor diegenen die liever iets anders drinken.
Net als rookpauzes. Mensen staan vaak tig keer per dag buiten te roken, je als niet-roker dan ook extra pauze nemen? Reken er maar niet op. :+

• Firesphere

Firesphere

Yoshis before Hoshis

Verwijderd schreef op maandag 03 februari 2014 @ 11:41:
[...]

Net als rookpauzes. Mensen staan vaak tig keer per dag buiten te roken, je als niet-roker dan ook extra pauze nemen? Reken er maar niet op. :+
Niet?
Ik wel gewoon hoor. Als ik even een break nodig heb, dan doe ik dat.

Verwijderd

Firesphere schreef op maandag 03 februari 2014 @ 11:45:
[...]

Niet?
Ik wel gewoon hoor. Als ik even een break nodig heb, dan doe ik dat.
Ik zelf heb daar niks meer mee te maken, pauzeer wanneer ik wil. Voordeel van eigen baas zijn. Maar bij oude werkgevers was en is dat wel zo.

• Hydra
Hier is "even roken" gewoon ff met z'n allen buitenstaan en kletsen, er zijn er maar een paar die roken. Af en toe ff een break nemen is gewoon nodig.

• Acid_Burn
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 23-12 17:15

Acid_Burn

uhuh

Koffie, bah... Ik drink wel thee of water.

Ze hebben hier ook nog eens een poging gewaagt mij een Gembird tobo en muis in de maag te splitsen. Allemachtig wat een bagger was dat. Ik dacht dat Trust erg was, totdat die Gembird meuk op mijn bureau stond. Als het tocht waait dat spul van je bureau of. De cheapness straalt er vanaf en de als je het aanraakt voel je gewoon dat het bagger is. Na 1 minuut heb ik dan ook gelijk die meuk laten omruilen voor fatsoenlijke Logitech spullen... Over verkeerde zuinigheid gesproken :( Gelukkig hebben we er nu 1tje boven ons zitten die het wel snapt. Als we iets willen hebben, dan kunnen we dat aangeven en dan komt het er ook.

Glass Eye Photography | Zelfbouw wireless fightstick | Mijn puzzel site

• TheNephilim

TheNephilim

Wtfuzzle

[...]

Haha, ja typisch inderdaad :+

Nee "werkvloer gewoontes" zijn soms best raar. Het een is totaal geaccepteerd en wat anders (zoals cola drinken) dan weer niet.

• Firesphere

Firesphere

Yoshis before Hoshis

Acid_Burn schreef op maandag 03 februari 2014 @ 11:53:
Ze hebben hier ook nog eens een poging gewaagt mij een Gembird tobo en muis in de maag te splitsen. Allemachtig wat een bagger was dat. Ik dacht dat Trust erg was, totdat die Gembird meuk op mijn bureau stond. Als het tocht waait dat spul van je bureau of. De cheapness straalt er vanaf en de als je het aanraakt voel je gewoon dat het bagger is. Na 1 minuut heb ik dan ook gelijk die meuk laten omruilen voor fatsoenlijke Logitech spullen... Over verkeerde zuinigheid gesproken :( Gelukkig hebben we er nu 1tje boven ons zitten die het wel snapt. Als we iets willen hebben, dan kunnen we dat aangeven en dan komt het er ook.
Wow, ik kende Gembird niet, maar wat een verschrikkelijk "corporate duur" en tegelijk "goedkoop plastic" uiterlijk

• Styxxy
  • Laatst online: 20:20
ValHallASW schreef op maandag 03 februari 2014 @ 11:25:
[...]

Dat dacht ik me te herinneren, maar toen ik het op wikipedia opzocht leken de Franse en Belgische variant qua haakjes toch veel op elkaar (op de cijfertoetsen waarbij je cijfers moet shiften)... en de punt moet óók met shift :p
De twee layouts lijken inderdaad hard op elkaar, maar de Franse is echt vervelend. In de Belgische layout staan ze handiger. Een blok-haak kan je gemakkelijk met 1 hand doen, zelfs zonder de vingers ver te strekken, idem voor accolades (de Alt-Gr druk ik in met mijn duim). Cijfers typ ik niet zo vaak :P. Ik gebruik meer de speciale tekens die onder de cijfers staan ;).

• Acid_Burn

Acid_Burn

uhuh

Firesphere schreef op maandag 03 februari 2014 @ 11:58:
[...]

Wow, ik kende Gembird niet, maar wat een verschrikkelijk "corporate duur" en tegelijk "goedkoop plastic" uiterlijk
De versies die wij kregen zagen er anders uit dan die nu op de site staan. Nog veel cheaper met vooral veel zilverlook plastic.

• Hydra
Acid_Burn schreef op maandag 03 februari 2014 @ 12:02:
De versies die wij kregen zagen er anders uit dan die nu op de site staan. Nog veel cheaper met vooral veel zilverlook plastic.
Is die site een grap ofzo? Die slogan alleen al: "Shaping the perfection", nou "shape" eerst je slogan al want voor zover ik weet is het toch echt zonder "the".
Ah, namaak "Apple look" spul, maar dan zonder het dure alu.

[ Voor 27% gewijzigd door Hydra op 03-02-2014 13:15 ]

• TheNephilim

TheNephilim

Wtfuzzle

[...]

Het ziet er een beetje uit als gerebranded spullen van verschillende (willekeurige) fabrikanten :o

• Hydra
TheNephilim schreef op maandag 03 februari 2014 @ 13:16:
Het ziet er een beetje uit als gerebranded spullen van verschillende (willekeurige) fabrikanten :o
Gewoon generiek spul uit china waar zij een merkje op (laten) plakken. Kun je voor veel minder op DX krijgen.

• CrashOverDrive
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 01:23
Ik ook ooit zo'n baas. Allemaal sweex troep gecombineerd met een (18 jarige) sysbeheerder die iedere week weer alles op de pc's resette en waarbij alles op active directory draaide dus je zelfs `niks` mocht.

Dus iedereen nam maar gewoon zijn eigen laptops mee om op te werken. Tot daar een verbod op kwam en iedereen weer verplicht op die troep moest werken.
3 maanden later was het personeel dan ook van zo'n 20 man gedaald naar 8 :*)

• Acid_Burn

Acid_Burn

uhuh

Hydra schreef op maandag 03 februari 2014 @ 13:14:
[.
Ah, namaak "Apple look" spul, maar dan zonder het dure alu.
Nee, dat niet eens... Ik heb plaatjes kunnen vinden:
Afbeeldingslocatie: http://sonet.md/uploads/imagini/gmb-kb-8300u-sb-r-2013-03-22-11-34.jpg
Zo slap dat je met 2 vingers dat ding kon torderen.

in combinatie met dit:
Afbeeldingslocatie: http://www.kalina.com.ua/images/gembird/mouse_gembird_musopti4_b.jpg

Verwijderd

Gewoon je eigen toetsenbord en muis meepakken :Y)

• _Moe_
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 09:49
/( ,,,,, )\
_\,;;;;;;;,/_
.-"; ;;;;;;;;; ;"-.
'.__/`_ / \ _`\__.'
| (')| |(') |
| .--' '--. |
|/ o o \|
| |
/ \ _..=.._ / \
/:. '._____.' \
;::' / \ .;
| _|_ _|_ ::|
.-| '==o==' '|-.
/ | . / \ | \
| | ::| | | .|
| ( ') (. )::|
|: | |; U U ;|:: | `|
|' | | \ U U / |' | |
##V| |_/`"""`\_| |V##
##V## ##V##

Wie zijn creatie zou dit nu zijn :D?

*in de editor ziet het er toch beter uit :(

[ Voor 5% gewijzigd door _Moe_ op 03-02-2014 13:43 ]

RTFM!

• Ealanrian
Ik kan er echt niks van maken...

• Alex)
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 12-12 21:27
_Moe_ schreef op maandag 03 februari 2014 @ 13:41:
/( ,,,,, )\
_\,;;;;;;;,/_
.-"; ;;;;;;;;; ;"-.
'.__/`_ / \ _`\__.'
| (')| |(') |
| .--' '--. |
|/ o o \|
| |
/ \ _..=.._ / \
/:. '._____.' \
;::' / \ .;
| _|_ _|_ ::|
.-| '==o==' '|-.
/ | . / \ | \
| | ::| | | .|
| ( ') (. )::|
|: | |; U U ;|:: | `|
|' | | \ U U / |' | |
##V| |_/`"""`\_| |V##
##V## ##V##

Wie zijn creatie zou dit nu zijn :D?
Iemand die niet weet wanneer monospaced fonts te gebruiken? :P

We are shaping the future

• Sebazzz
  • Laatst online: 20:39

Sebazzz

3dp

_Moe_ schreef op maandag 03 februari 2014 @ 13:41:
           /( ,,,,, )\
          _\,;;;;;;;,/_
       .-"; ;;;;;;;;; ;"-.
       '.__/`_ / \ _`\__.'
          | (')| |(') |
          | .--' '--. |
          |/ o     o \|
          |           |
         / \ _..=.._ / \
        /:. '._____.'   \
       ;::'    / \      .;
       |     _|_ _|_   ::|
     .-|     '==o=='    '|-.
    /  |  . /       \    |  \
    |  | ::|         |   | .|
    |  (  ')         (.  )::|
    |: |   |;  U U  ;|:: | `|
    |' |   | \ U U / |'  |  |
    ##V|   |_/`"""`\_|   |V##
       ##V##         ##V##
Prûtz0r :p

[Te koop: 3D printers] [Website] Agile tools: [Return: retrospectives] [Pokertime: planning poker]

• Firesphere

Firesphere

Yoshis before Hoshis

Daar heeft iemand mijn github repository gevonden geloof ik.

• Creepy
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 17:50

Creepy

Tactical Espionage Splatterer

FireSphere met z'n koe-fetish

"I had a problem, I solved it with regular expressions. Now I have two problems". That's shows a lack of appreciation for regular expressions: "I know have _star_ problems" --Kevlin Henney

• Firesphere

Firesphere

Yoshis before Hoshis

Ik noem het zelf liever een signature.

• alienfruit
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 20:01

alienfruit

the alien you never expected

Grrrr, mijn applicatiecode faalt als het gecomprimeerd (Yahoo minifier geval) is maar werkt prima als het niet zo is. Erg vervelend :@

• TheDevilOnLine
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 18-11 16:17
alienfruit schreef op maandag 03 februari 2014 @ 14:01:
Grrrr, mijn applicatiecode faalt als het gecomprimeerd (Yahoo minifier geval) is maar werkt prima als het niet zo is. Erg vervelend :@
Ik weet dat sommige talen vereisen dat als alles op één regel staat je op bepaalde plekken extra ;'s moet neerzetten.

• Alex)
alienfruit schreef op maandag 03 februari 2014 @ 14:01:
Misschien worden files in de verkeerde volgorde gezet door die cruncher van Yahoo?

• BM
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 21:27

BM

Moderator Spielerij
Verwijderd schreef op maandag 03 februari 2014 @ 13:37:
Gewoon je eigen toetsenbord en muis meepakken :Y)
Doe als jaren niet anders. Kan niet meer zonder mijn Microsoft natural keyboard. Als ik op de 1e dag merk dat er 'standaard' toetsenborden liggen heb ik een dag later mijn eigen spul bij :)

Xbox
Even the dark has a silver lining | I'm all you can imagine times infinity, times three

• Korben

Korben

() => {};

Alex) schreef op maandag 03 februari 2014 @ 14:04:
[...]

Misschien worden files in de verkeerde volgorde gezet door die cruncher van Yahoo?
Kan ook een 'bug' in de browser zijn; had laatst een vergelijkbaar probleem waarbij een 'bug' in Microsoft's minifier geen problemen opleverde in IE, Firefox en Chrome > Dev, maar wél in Stable en Beta. Updaten van AjaxMin loste het probleem op.

Verwijderd

BM schreef op maandag 03 februari 2014 @ 14:05:
[...]

Doe als jaren niet anders. Kan niet meer zonder mijn Microsoft natural keyboard. Als ik op de 1e dag merk dat er 'standaard' toetsenborden liggen heb ik een dag later mijn eigen spul bij :)
Ik vrees dat ze hier niet gaan lachen wanneer ik mijn Filco (Cherry MX Blue) mee neem naar het werk. Op mijn stage deed ik het wel, maar daar zat ik gewoon op kantoor en niet bij de klant.

• Korben

Korben

() => {};

Verwijderd schreef op maandag 03 februari 2014 @ 14:08:
[...]
Ik vrees dat ze hier niet gaan lachen wanneer ik mijn Filco (Cherry MX Blue) mee neem naar het werk. Op mijn stage deed ik het wel, maar daar zat ik gewoon op kantoor en niet bij de klant.
Waarom zou je niet je eigen toetsenbord mee mogen nemen? Ik zou pertinent weigeren te werken als ze geen fatsoenlijke toetsenborden hadden én ik niet m'n eigen zou mogen gebruiken.

• Ealanrian
Korben schreef op maandag 03 februari 2014 @ 14:10:
[...]

Waarom zou je niet je eigen toetsenbord mee mogen nemen? Ik zou pertinent weigeren te werken als ze geen fatsoenlijke toetsenborden hadden én ik niet m'n eigen zou mogen gebruiken.
mechanische toetsenborden maken herrie

• dev10
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 11:57
Ik heb hier gewoon lekker een Das Keyboard met MX Blue liggen. :) Verder kan ik inderdaad gewoon vragen als ik iets nodig heb, en dan wordt het geregeld.

• TheNephilim

TheNephilim

Wtfuzzle

Verwijderd schreef op maandag 03 februari 2014 @ 14:08:
[...]

Ha die heb ik ook 8) Krijg er hier overigens geen commentaar over, alles went hè :p

Verwijderd

Korben schreef op maandag 03 februari 2014 @ 14:10:
[...]

Omdat die dingen ontzettend veel lawaai maken :p

• Korben

Korben

() => {};

Verwijderd schreef op maandag 03 februari 2014 @ 14:13:
[...]

Omdat die dingen ontzettend veel lawaai maken :p
Soit, maar je mag toch neem ik aan wel een stil toetsenbord meenemen? Ook onder de membraan-toetsenborden heb je troep en pareltjes.

• alienfruit
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 20:01

alienfruit

the alien you never expected

Ik weet dat sommige talen vereisen dat als alles op één regel staat je op bepaalde plekken extra ;'s moet neerzetten.
Hmm, ja, ik zal dat eens bekijken. Ik maak nu dus gebruik van JavaScript. Vervelend probleem :P

Verwijderd

Korben schreef op maandag 03 februari 2014 @ 14:17:
[...]

Soit, maar je mag toch neem ik aan wel een stil toetsenbord meenemen? Ook onder de membraan-toetsenborden heb je troep en pareltjes.
Ja, daar maken ze geen probleem van. Ik weet zelf niet zeker of ze er een probleem van zouden maken hoor, ik denk alleen niet dat ze het fijn zouden vinden ...

• TheDevilOnLine
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 18-11 16:17
alienfruit schreef op maandag 03 februari 2014 @ 14:17:
Hmm, ja, ik zal dat eens bekijken. Ik maak nu dus gebruik van JavaScript. Vervelend probleem :P
En anders even een apart topic aanmaken met wat voorbeeld code waarmee het fout gaat, dan kunnen anderen makkelijker meedenken.

• Rutix
  • Laatst online: 22-12 22:23
(jarig!)
Ik gebruik Das Keyboard brown switches op mijn werk :). Heb er nooit commentaar op gehad en sommigen zeggen zelfs dat ze hem lekker vinden typen en dat ze overwegen er ook eentje te nemen :). Daarnaast heb ik gewoon een lekkere muis (razer) + tobo (Das Keyboard) en die gewoon gedeclareerd. Doen ze hier niet moeilijk over ;)

Nothing to see here!

• GateKeaper
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 05-08 21:46

GateKeaper

#1 Procastinator

Een dergelijk onderwerp als het laten verbieden van AdBlock Plus op de FP plaatsen, is ook vragen om trieste reacties. ;(

[ Voor 4% gewijzigd door GateKeaper op 03-02-2014 14:43 ]

• .Gertjan.
  • Laatst online: 17-02 21:20

.Gertjan.

Owl!

Rutix schreef op maandag 03 februari 2014 @ 14:36:
Ik gebruik Das Keyboard brown switches op mijn werk :). Heb er nooit commentaar op gehad en sommigen zeggen zelfs dat ze hem lekker vinden typen en dat ze overwegen er ook eentje te nemen :). Daarnaast heb ik gewoon een lekkere muis (razer) + tobo (Das Keyboard) en die gewoon gedeclareerd. Doen ze hier niet moeilijk over ;)
En als ze dat wel doen vertel je ze dat je het graag op schrift wilt hebben zodat je bij RSI klachten weet waar je de claim neer kan leggen :+ Een werkgever is namelijk verplicht aan bepaalde richtlijnen te voldoen (helaas weet ik daar ook alles van) en het "uit kostenaspect" weigeren van bepaalde zaken kan redelijk tegen de baas werken.

ARBO wetgeving is best streng. Als je bijvoorbeeld een stoel hebt die niet voldoet aan de eisen voor bureauwerk van 8 uur en die bij een programmeur neerplempt die 8 uur per dag achter zijn desk zit, dan heb je als werkgever best een probleem en kun je zelfs aansprakelijk worden gesteld voor eventuele klachten.

The #1 programmer excuse for legitimately slacking off: "My code's compiling"
Firesphere: Sommige mensen verdienen gewoon een High Five. In the Face. With a chair.

• Waster
  • Laatst online: 14-04 17:49
Ik kom er achter dat je in Visual Studio geen ingewikkelde ToString overrides kan maken in combinatie met debugging. Ik had de volgende methode:

C#:
1
2
3
public override string ToString() {
    return String.Format("Nodes: {0}; Combinations: {1}", string.Join(",", Nodes), Combinations.Count);
}

Maar die toont dus niet in de debugger. String.Join is te ingewikkeld |:(

• Alex)
GateKeaper schreef op maandag 03 februari 2014 @ 14:43:
Een dergelijk onderwerp als het laten verbieden van AdBlock Plus op de FP plaatsen, is ook vragen om trieste reacties. ;(
Tsja, de Frontpage... 8)7
Naast mogelijke juridische stappen ontwikkelen de Duitse uitgevers ook software die een ingeschakelde adblocker kan detecteren om vervolgens de toegang tot de getoonde content te blokkeren of verhinderen. Dergelijke maatregelen zijn echter vaak weer te omzeilen.
Dat heeft FOK! een tijdje geprobeerd. Eerst door een paar Javascript-files die nodig zijn voor het goed functioneren van de site in een map te stoppen die /advertisement~468x60~blahblah heette (waardoor veel adblockers het blokkeerden), later door te kijken of een bepaald element wel de verwachte afmetingen had.

Uiteindelijk zijn ze op FOK! hier weer vanaf gestapt, waarschijnlijk omdat het teveel false positives opleverde. Als je nu met een adblocker naar het forum gaat krijg je nog wel een waarschuwingstekst te zien ("FOK! leeft op advertenties, als je echt geen ads wilt zien kun je een abonnement kopen.") maar wordt er geen functionaliteit meer doelbewust geblokkeerd.

• D-Raven
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 16-10 10:47
Waster schreef op maandag 03 februari 2014 @ 14:45:
Ik kom er achter dat je in Visual Studio geen ingewikkelde ToString overrides kan maken in combinatie met debugging. Ik had de volgende methode:

C#:
1
2
3
    return String.Format("Nodes: {0}; Combinations: {1}", string.Join(",", Nodes), Combinations.Count);
}

Maar die toont dus niet in de debugger. String.Join is te ingewikkeld |:(
MSDN: Enhancing Debugging with the Debugger Display Attributes

• Waster
Maar in een display attribuut kan ik toch helemaal niet iets dynamisch doen als String.Join?

• D-Raven
Waster schreef op maandag 03 februari 2014 @ 14:51:
[...]

Maar in een display attribuut kan ik toch helemaal niet iets dynamisch doen als String.Join?
Je kan m laten mappen naar een property op je object, en de join in die property doen. Weet niet of t werkt (nu ik er verder over nadenk vermoed ik van niet), maar je kan t allicht proberen.

Daarnaast is de debugging weergave niet bedoeld voor dat soort dingen, je kunt niet voor niks gewoon je object inspecten.

• GateKeaper

GateKeaper

#1 Procastinator

D-Raven schreef op maandag 03 februari 2014 @ 14:59:
[...]
Daarnaast is de debugging weergave niet bedoeld voor dat soort dingen, je kunt niet voor niks gewoon je object inspecten.
C#:
1
2
3
    return "Nodes: " . var_dump(Nodes); 
}

Dat bedoel je? :+

• Waster
D-Raven schreef op maandag 03 februari 2014 @ 14:59:
[...]

Je kan m laten mappen naar een property op je object, en de join in die property doen. Weet niet of t werkt (nu ik er verder over nadenk vermoed ik van niet), maar je kan t allicht proberen.

Dat is wat ik nu ook aan het proberen ben, want ik kom er achter dat de tostring heel veel niet doet. Ik wilde het mezelf makkelijker maken om te debuggen. Ik wil niet 4 uitklap dingen uitklappen als ik de belangrijkste info ook op één regel kan samenvatten.

• GateKeaper

GateKeaper

#1 Procastinator

Waster schreef op maandag 03 februari 2014 @ 15:03:
[...]
Ik wil niet 4 uitklap dingen uitklappen als ik de belangrijkste info ook op één regel kan samenvatten.
How about a "watch"? Je hebt die info toch niet altijd nodig, enkel een keertje als je het specifieke onderdeel aan het debuggen bent.

• D-Raven
GateKeaper schreef op maandag 03 februari 2014 @ 15:03:
[...]

C#:
1
2
3
    return "Nodes: " . var_dump(Nodes); 
}

Dat bedoel je? :+
Ik wist wel dat ik spijt zou krijgen van die uitspraak :D

• BikkelZ
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 24-11 23:24

BikkelZ

CMD+Z

Waarom hoor ik pas vandaag van dism /online /cleanup-image /spsuperseded ? :|

iOS developer

• Waster
Waster schreef op maandag 03 februari 2014 @ 15:03:
[...]

Dat is wat ik nu ook aan het proberen ben, want ik kom er achter dat de tostring heel veel niet doet. Ik wilde het mezelf makkelijker maken om te debuggen. Ik wil niet 4 uitklap dingen uitklappen als ik de belangrijkste info ook op één regel kan samenvatten.
Een property maken was de trick :)

• Waster
GateKeaper schreef op maandag 03 februari 2014 @ 15:05:
[...]

How about a "watch"? Je hebt die info toch niet altijd nodig, enkel een keertje als je het specifieke onderdeel aan het debuggen bent.
Ik heb een lijst van 30 elementen die ik niet allemaal wil overklappen. Ik wil gewoon 30 strings onder elkaar zien, zodat ik direct weet welk element de boosdoener is.

• TheNephilim

TheNephilim

Wtfuzzle

Bah; facebook.com/<userid>_<statusid> werkt blijkbaar niet meer. Nergens nog iets over te vinden hoe je dan wel een link naar een post moet maken natuurlijk :/

--- Edit ---

str_replace('_', '/posts/', $status->id) to the rescue :+

[ Voor 22% gewijzigd door TheNephilim op 03-02-2014 15:18 ]

• Firesphere

Firesphere

Yoshis before Hoshis

HTML:
1
2
3
4
5
6
<ol>
<ol>
<ul>Never ever use TinyMCE.</ul>
</ol>
<p><br/></p>
</ol>

:D

• mbarie
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 04-08-2021
TheNephilim schreef op maandag 03 februari 2014 @ 15:15:
Bah; facebook.com/<userid>_<statusid> werkt blijkbaar niet meer. Nergens nog iets over te vinden hoe je dan wel een link naar een post moet maken natuurlijk :/

--- Edit ---

str_replace('_', '/posts/', $status->id) to the rescue :+
Nvm. Ik zag niet eens dat het al in de quote stond.

[ Voor 11% gewijzigd door mbarie op 03-02-2014 15:23 ]

Storyteller @ soundcloud

• TheNephilim

TheNephilim

Wtfuzzle

mbarie schreef op maandag 03 februari 2014 @ 15:23:
[...]

Nvm. Ik zag niet eens dat het al in de quote stond.
Ja ik was al van alles aan het proberen, had gehoopt de naam terug te vinden in de API, maar een user ID is ook goed :p. Dat het zo simpel was had ik niet kunnen bedenken :+

Verwijderd

Het was toch iets van winter? Het is hier 26ºC... :N

• Alex)
Verwijderd schreef op maandag 03 februari 2014 @ 15:49:
Ik heb hier net lekker zitten bakken in de zon.

Waar blijft die sneeuw? Ik wil verdorie sneeuw! :(

• Megamind
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 10-09 22:45
Hier -26 morgen :P

Verwijderd

Waar zit je?

• Rutix
  • Laatst online: 22-12 22:23
(jarig!)
Alex) schreef op maandag 03 februari 2014 @ 15:50:
[...]

Ik heb hier net lekker zitten bakken in de zon.

Waar blijft die sneeuw? Ik wil verdorie sneeuw! :(
Waar ben je :P?

Nothing to see here!

Verwijderd

Gewoon in Arnhem. Maar zit op kantoor met een plat dak waar de hele dag de zon op staat. En kan geen enkel raam los hier. :N

Verwijderd

Verwijderd schreef op maandag 03 februari 2014 @ 15:57:
[...]

Gewoon in Arnhem. Maar zit op kantoor met een plat dak waar de hele dag de zon op staat. En kan geen enkel raam los hier. :N
Oh, op die manier -O-. Had het spectaculairder verwacht.

Verwijderd

Verwijderd schreef op maandag 03 februari 2014 @ 16:01:
[...]

Oh, op die manier -O-. Had het spectaculairder verwacht.
Die spectaculairdere plannetjes zijn heel voorzichtig ook aanwezig. Wellicht de mogelijkheden bekijken om een aantal maanden werkzaamheden vanaf Curaçao te verrichten. :Y

Verwijderd

Verwijderd schreef op maandag 03 februari 2014 @ 16:03:
[...]

Die spectaculairdere plannetjes zijn heel voorzichtig ook aanwezig. Wellicht de mogelijkheden bekijken om een aantal maanden werkzaamheden vanaf Curaçao te verrichten. :Y
Dat klinkt al een pak interessanter. Heb je een klant zitten in Curaçao of ga je het off-shore team versterken?

• PrisonerOfPain
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 23-12 15:42
Verwijderd schreef op maandag 03 februari 2014 @ 16:06:
[...]

Dat klinkt al een pak interessanter. Heb je een klant zitten in Curaçao of ga je het off-shore team versterken?
Gewoon vakantiedagen opnemen en remote desktoppen :p
Pagina: 1 ... 38 ... 116 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
* zoals jullie weten gaan we tegenwoordig naar een nieuwe iteratie bij ~10k posts. 1 april (en dat is geen grap) gaan we over op het nieuwe deel! *

Dit topic is niet de plaats om te lopen helpdesken. De Coffee Corner is primair bedoeld als uitlaatklep voor iedereen in de Devschuur® en niet als vraagbaak.