De Devschuur Coffee Corner - Iteratie 5 Vorige deel Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 40 ... 116 Laatste
Acties:
  • 268.553 views

• gekkie
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 24-12 13:02
Ghehe schreef op dinsdag 04 februari 2014 @ 00:17:
[...]
fosdem was leuk idd. :) Ik heb vooral in de Perl en Testing and Automation devrooms gezeten. Ook wat lightning talks meegenomen zondag voormiddag nadat ik wat boeken had gekocht (+1 gratis uit de graph devroom).
Hmm juist aan het kijken om voor sommige dingen python ipv perl te gaan gebruiken dus voor python gekozen.
Nu nog al de dingen die ik interessant vond uitproberen/bekijken. :P
Die had ik ook in m'n agenda gezet ... geheel positief voor gisteren ... 0 done ... :| ahwell

• Korben
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 14-11 13:15

Korben

() => {};

Douweegbertje schreef op maandag 03 februari 2014 @ 21:35:
[...]
Ik gebruik zowel MsSQL als MySQL, wat ik dus absoluut niet ga doen is een migratie van MySQL naar postgresql. Sure, misschien bij een nieuw project zal ik eens de opties opnieuw bekijken, maar MySQL is niet brak dat je het niet kunt gebruiken noch perse over moet gaan omdat iets anders 'beter' is.
Het is meer een waarschuwing: MySQL is zeer amateuristisch. Migreer nu het nog kan, en kies het niet voor nieuwe projecten, tenzij je er heel veel tijd en kennis aan wilt verspillen.

.oisyn: Échte programmeurs haten PHP met een passie. Ben jij soms geen echte programmeur?

• BM
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 14:49

BM

Moderator Spielerij
Firesphere schreef op maandag 03 februari 2014 @ 20:01:
[...]

Mannelijker ja, niet volwassener ;)
Volwassener.... pff :+ Ik blijf wel lekker met autotjes spelen!

Xbox
Even the dark has a silver lining | I'm all you can imagine times infinity, times three

• Ealanrian
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 14:52
Ryur schreef op dinsdag 04 februari 2014 @ 09:13:
Spannend, vandaag een dagje niet programmeren.
Moet nu mijn eindpresentatie voor stage in elkaar maken.

Morgen presentatie, en dan eindelijk klaar met mijn stage!
Ook al weet ik dat ik mijn stage al wel heb gehaald, ben ik toch beetje zenuwachtig
Hey, jij ook morgen presenteren wat grappig. Hoelaat moet jij?

• Ryur
  • Registratie: December 2007
  • Laatst online: 24-12 10:41
Ealanrian schreef op dinsdag 04 februari 2014 @ 09:45:
[...]

Hey, jij ook morgen presenteren wat grappig. Hoelaat moet jij?
Ik ergens eind van de middag, tussen 14:00 - 16:00 (2 stagiaires hier, dus beide 1 uurtje)

Jij zit hier toch niet zover vandaan he? (Thales werk jij toch?)
Ik zit naast BasicFit ;)

• Caelorum
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 16:22
Ryur schreef op dinsdag 04 februari 2014 @ 09:13:
[...] Ook al weet ik dat ik mijn stage al wel heb gehaald, ben ik toch beetje zenuwachtig
Cijfer hangt toch nog steeds deels af van je presentatie? Als in als je het echt enorm verkloot dan kost je dat wel een punt of 2 (8->6) bijv. Bij mij destijds een 7 gekregen omdat mijn presentatie slechter was dan die ervoor en die hadden ze een 8 gegeven (ja, zo'n redenering). Die 8 vonden ze eigenlijk ook niet echt terecht want ze hadden liever een 8.5 gegeven en mij een 8, maar halve cijfers mogen niet :X

Was weer eens een bevestiging voor mij dat cijfers niet super veel zeggen.

[ Voor 5% gewijzigd door Caelorum op 04-02-2014 10:02 ]

• Ryur
Caelorum schreef op dinsdag 04 februari 2014 @ 10:02:
[...]

Cijfer hangt toch nog steeds deels af van je presentatie? Als in als je het echt enorm verkloot dan kost je dat wel een punt of 2 (8->6) bijv. Bij mij destijds een 7 gekregen omdat mijn presentatie slechter was dan die ervoor en die hadden ze een 8 gegeven (ja, zo'n redenering). Die 8 vonden ze eigenlijk ook niet echt terecht want ze hadden liever een 8.5 gegeven en mij een 8, maar halve cijfers mogen niet :X

Was weer eens een bevestiging voor mij dat cijfers niet super veel zeggen.
Cijfer hangt opzicht wel nog af van mijn presentatie ja. Maar dat is wel mijn sterkste punt.
En daarnaast, qua documentatie (meestal zwakste gedeelte bij de stages) was het perfect!

• GateKeaper
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 05-08 21:46

GateKeaper

#1 Procastinator

*O* Jeeeeeej, vandaag 't cijfer (8,7) binnen gekregen van het laatste vak; Wiskunde! *O*

(hbo gevolgd in de avonduren, alles in 3 jaar afgerond, op wiskunde na :()

• CP3BEST
  • Registratie: September 2012
  • Laatst online: 18-11-2023
Ik begin volgende week met mijn stage.
Kan niet wachten.

Je weet zeluf

• DXaroth
  • Registratie: Maart 2011
  • Laatst online: 17-12 23:11
GateKeaper schreef op dinsdag 04 februari 2014 @ 10:19:
*O* Jeeeeeej, vandaag 't cijfer (8,7) binnen gekregen van het laatste vak; Wiskunde! *O*

Gefelici :)

• Chris7
  • Registratie: Maart 2011
  • Niet online
teerd :)

• .Gertjan.
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 17-02 21:20

.Gertjan.

Owl!

d:)b Nice! Gefeliciteerd.
CP3BEST schreef op dinsdag 04 februari 2014 @ 11:06:
Ik begin volgende week met mijn stage.
Kan niet wachten.
Wat ga je doen?

The #1 programmer excuse for legitimately slacking off: "My code's compiling"
Firesphere: Sommige mensen verdienen gewoon een High Five. In the Face. With a chair.

• TheNephilim
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 18-12 12:14

TheNephilim

Wtfuzzle

Netjes! Jaartje extra over wiskunde gedaan dus?

• GateKeaper

GateKeaper

#1 Procastinator

Thanks all!
TheNephilim schreef op dinsdag 04 februari 2014 @ 11:12:
[...]
Netjes! Jaartje extra over wiskunde gedaan dus?
Ja, nouja... eigenlijk een week. Alleen heeft die week dus pas afgelopen week plaats gevonden. Laatste blok van 't vorig schooljaar was 't erg druk op het werk waardoor ik overuren moest draaien en totaal geen tijd had voor de studie. Uiteindelijk zelfs het weekend voor het tentamen nog moeten werken, en daardoor slechts een 5 gehaald op 't tentamen. Half puntje te weinig dus! Al met al, keuze van de werkgever.

Afgelopen week was er een herkansingsronde voor 't betreffende vak en die dus opgepakt. De school zat erg vast in hun stramien, en eerdere mogelijkheid was er niet. Wel erg jammer, maar ach.. binnen is binnen hoor. Nu niet te druk meer om maken.

• .Gertjan.

.Gertjan.

Owl!

Sjonge jonge, is het de week van de storing ofzo? Gisteren boos met Tele2 gebeld omdat ze de overstap naar een nieuwe provider verprutst hadden, konden ze mij niet helpen door een storing in het callcenter... Vandaag nog maar eens geprobeerd, wat denk je.... ligt de boel nog steeds plat :X Dat ze hun systemen niet op orde hebben verklaart mogelijk ook waarom de overstap niet goed gaat...

ING ligt ook al de hele ochtend op zijn gat, dus ik kan ook mijn bankzaken niet regelen...

Ow ja, mijn boekhouder is ook lekker bezig... Niet zo zeer een systeemstoring, maar wel iets om gestoord van te raken :+

Zucht....

Firesphere: Sommige mensen verdienen gewoon een High Five. In the Face. With a chair.

• CP3BEST
  • Registratie: September 2012
  • Laatst online: 18-11-2023
@gertjan,

Ik ga een tijdje op systeembeheer meedraaien.

Je weet zeluf

• perseas
  • Registratie: December 2013
  • Laatst online: 24-12 12:21
.Gertjan. schreef op dinsdag 04 februari 2014 @ 11:23:
Sjonge jonge, is het de week van de storing ofzo? Gisteren boos met Tele2 gebeld omdat ze de overstap naar een nieuwe provider verprutst hadden, konden ze mij niet helpen door een storing in het callcenter... Vandaag nog maar eens geprobeerd, wat denk je.... ligt de boel nog steeds plat :X Dat ze hun systemen niet op orde hebben verklaart mogelijk ook waarom de overstap niet goed gaat...

ING ligt ook al de hele ochtend op zijn gat, dus ik kan ook mijn bankzaken niet regelen...

Ow ja, mijn boekhouder is ook lekker bezig... Niet zo zeer een systeemstoring, maar wel iets om gestoord van te raken :+

Zucht....
Wellicht een issue met het draaiend houden van het oude Postbank systeem? >:)

• Ealanrian
Ryur schreef op dinsdag 04 februari 2014 @ 09:53:
[...]

Ik ergens eind van de middag, tussen 14:00 - 16:00 (2 stagiaires hier, dus beide 1 uurtje)

Jij zit hier toch niet zover vandaan he? (Thales werk jij toch?)
Ik zit naast BasicFit ;)
Ja ik zit/zat bij Thales. Maar morgen om 14:15 presenteer ik op de Hanze. Het is inprincipe alleen nog eind cijfer bepaling aangezien mijn verslag een 7.8 is die 3 keer telt.

• Woy
  • Niet online

Woy

Moderator Devschuur®
.Gertjan. schreef op dinsdag 04 februari 2014 @ 11:23:
Dat werkt ondertussen weer.

“Build a man a fire, and he'll be warm for a day. Set a man on fire, and he'll be warm for the rest of his life.”

• Hydra
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 17-12 14:27
Zo, vanochtend eerste gesprek gehad bij bedrijf nummer 3. Erg positief, ben benieuwd of ze me uitnodigen! Heb nu donderdag en vrijdag 2 2e gesprekken gepland staan.

Helaas begint m'n werkgever vermoedens te krijgen :(

https://niels.nu

• .oisyn
  • Laatst online: 14:29

.oisyn

Moderator Devschuur®

Demotivational Speaker

Niet om 't een of ander, maar als je dat niet wilt waarom post je het dan op een publiek forum? ;)

Give a man a game and he'll have fun for a day. Teach a man to make games and he'll never have fun again.

• Hydra
.oisyn schreef op dinsdag 04 februari 2014 @ 11:48:
Niet om 't een of ander, maar als je dat niet wilt waarom post je het dan op een publiek forum? ;)
Omdat ik relatief anoniem ben :)

• Thijmen
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 25-07 13:16
Zometeen tentamen CPO, vrees er voor..

• BtM909
  • Registratie: Juni 2000
  • Niet online

BtM909

Watch out Guys...

Topicstarter
Hydra schreef op dinsdag 04 februari 2014 @ 11:47:
Zo, vanochtend eerste gesprek gehad bij bedrijf nummer 3. Erg positief, ben benieuwd of ze me uitnodigen! Heb nu donderdag en vrijdag 2 2e gesprekken gepland staan.

Helaas begint m'n werkgever vermoedens te krijgen :(
Die vermoedens komen zeker van 't feit dat je kort achter elkaar steeds weg bent?

Ace of Base vs Charli XCX - All That She Boom Claps (RMT) | Clean Bandit vs Galantis - I'd Rather Be You (RMT)
You've moved up on my notch-list. You have 1 notch
I have a black belt in Kung Flu.

• Caelorum
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 16:22
CPO?

• Thijmen
Creatief Probleem Oplossen.. heuristiek en dat soort gedoe :'(

• Ryur
Thijmen schreef op dinsdag 04 februari 2014 @ 11:56:
[...]

Creatief Probleem Oplossen.. heuristiek en dat soort gedoe :'(
Laat me raden: Saxion: Informatica 1ste jaars herkansing? ;)

• Hydra
BtM909 schreef op dinsdag 04 februari 2014 @ 11:55:
Die vermoedens komen zeker van 't feit dat je kort achter elkaar steeds weg bent?
Yup.

• Firesphere
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 05:19

Firesphere

Yoshis before Hoshis

Je probeerd stiekem een andere baan te vinden? Waarom niet open zijn naar je baas?

I'm not a complete idiot. Some parts are missing.
.Gertjan.: Ik ben een zelfstandige alcoholist, dus ik bepaal zelf wel wanneer ik aan het bier ga!

• mbarie
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 04-08-2021
Als het hier zover is zal ik wel moeten, moet complete overdracht komen aangezien meneer enige developer in huis is... Anders weet ik zeker dat het vertrek onaangenaam zal zijn haha.

Storyteller @ soundcloud

• Jan_V
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 08:39
Thuiswerken is dan een goede optie ;)

Battle.net - Jandev#2601 / XBOX: VriesDeJ

• Hydra
Firesphere schreef op dinsdag 04 februari 2014 @ 11:58:
Je probeerd stiekem een andere baan te vinden? Waarom niet open zijn naar je baas?
Tja, ik vind het niet verstandig. Niet iedereen kan dat even goed hebben.
Jan_V schreef op dinsdag 04 februari 2014 @ 12:00:
Thuiswerken is dan een goede optie ;)
Thuiswerken "doen wij niet aan".

[ Voor 25% gewijzigd door Hydra op 04-02-2014 12:01 ]

• BM

BM

Moderator Spielerij
Firesphere schreef op dinsdag 04 februari 2014 @ 11:58:
[...]

Zo raar vind ik dat niet. Stel dat het niet lukt zou ik niet willen dat m'n relatie met m'n huidige baas naar de knoppen is. Tot nu toe heb ik m'n sollicitaties ook altijd geheim gehouden voor m'n baas totdat alles rond was.

Xbox
Even the dark has a silver lining | I'm all you can imagine times infinity, times three

• Hydra
BM schreef op dinsdag 04 februari 2014 @ 12:01:
Zo raar vind ik dat niet. Stel dat het niet lukt zou ik niet willen dat m'n relatie met m'n huidige baas naar de knoppen is. Tot nu toe heb ik m'n sollicitaties ook altijd geheim gehouden voor m'n baas totdat alles rond was.
Precies. Daarbij; mijn contract loopt eind Maart af. Stel die 3 bedrijven waar ik mee bezig ben zijn niks, wat dan? Best een kans dat ze dan geen trek hebben m'n contract te verlengen.

• Firesphere

Firesphere

Yoshis before Hoshis

Hmmm, tja, dat verschilt dan per werknemer. Ik heb altijd probleemloos aan kunnen geven dat ik een sollicitatiegesprek had ergens.

.Gertjan.: Ik ben een zelfstandige alcoholist, dus ik bepaal zelf wel wanneer ik aan het bier ga!

• BtM909
  • Niet online

BtM909

Watch out Guys...

Topicstarter
Hydra schreef op dinsdag 04 februari 2014 @ 12:02:
[...]

Precies. Daarbij; mijn contract loopt eind Maart af. Stel die 3 bedrijven waar ik mee bezig ben zijn niks, wat dan? Best een kans dat ze dan geen trek hebben m'n contract te verlengen.
Niet teveel weggeven he :P

Straks wordt iemand z'n contract niet verlengt omdat z'n baas denkt dat jij hem bent :D

[ Voor 66% gewijzigd door BtM909 op 04-02-2014 12:11 ]

Ace of Base vs Charli XCX - All That She Boom Claps (RMT) | Clean Bandit vs Galantis - I'd Rather Be You (RMT)

• GateKeaper

GateKeaper

#1 Procastinator

Hydra schreef op dinsdag 04 februari 2014 @ 12:02:
[...]

Dat zou je opzich kunnen combineren. Duidelijkheid eisen over je contract, en aangeven dat je genoodzaakt bent om alvast rond te gaan kijken wanneer ze die duidelijkheid niet kunnen geven.

• Thijmen
Ryur schreef op dinsdag 04 februari 2014 @ 11:57:
[...]

Laat me raden: Saxion: Informatica 1ste jaars herkansing? ;)
Haha, jep. Wat een naar vak ook :p voor de rest is alles goed te doen maar dit vak... Nah.

• BtM909
  • Niet online

BtM909

Watch out Guys...

Topicstarter
Firesphere schreef op dinsdag 04 februari 2014 @ 12:10:
Hmmm, tja, dat verschilt dan per werknemer. Ik heb altijd probleemloos aan kunnen geven dat ik een sollicitatiegesprek had ergens.
En de werkgever heeft dat altijd toegejuicht? Ik denk dat er weinig werkgevers blij worden van 't feit dat hun medewerkers constant bezig zijn om te solliciteren.

• Rutix
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 22-12 22:23
GateKeaper schreef op dinsdag 04 februari 2014 @ 12:11:
[...]

Dat zou je opzich kunnen combineren. Duidelijkheid eisen over je contract, en aangeven dat je genoodzaakt bent om alvast rond te gaan kijken wanneer ze die duidelijkheid niet kunnen geven.
Precies. En je moet gewoon altijd zakelijk blijven :). Ik kan hier op de zaak prima zeggen dat ik sollicitaties heb hoor als ik het maar zakelijk breng. Als ik ga zeggen: "ik vind het hier kut dus wil weg" ja dat gaat de relatie niet ten goede ;)

Nothing to see here!

• Firesphere

Firesphere

Yoshis before Hoshis

BtM909 schreef op dinsdag 04 februari 2014 @ 12:12:
[...]

En de werkgever heeft dat altijd toegejuicht? Ik denk dat er weinig werkgevers blij worden van 't feit dat hun medewerkers constant bezig zijn om te solliciteren.
Da's waar, "constant" is natuurlijk iets anders dan laten weten dat je soms eens rondkijkt en dat je niet blint bent voor mogelijkheden (Maar ook niet perse weg wil o.i.d.)

• .Gertjan.

.Gertjan.

Owl!

Woy schreef op dinsdag 04 februari 2014 @ 11:40:
[...]

Dat werkt ondertussen weer.
Ik kan weer inloggen, maar daar is het ook wel mee gezegd. Ik kon maarliefst 1 jaaropgaaf opvragen en toen stopte dat ook weer met werken... :X

Gelukkig heb ik weer iets nieuws om mijn tanden in te zetten, namelijk mijn printer... :'( Door een klein oeps momentje van mijn collega is er papier vast komen te zitten wat we niet meer los krijgen... :/ Zaten net nieuwe toners in dat ding... Helaas is het onderdeel waar het in zit (drum/fuser/whatever) niet los te maken... Joepie... :/

• Hydra
Firesphere schreef op dinsdag 04 februari 2014 @ 12:10:
Jij denkt volgens mij te vaak dat als jij iets tegen iemand zegt, en hij daar met een glimlach en een "Ok prima" op reageert, dat het dan ook echt prima is :)

Jij gaat er prat op dat je altijd erg eerlijk bent, maar ik heb het idee dat je een beetje mist dat de meeste andere mensen niet alles zeggen wat in ze opkomt. Het is nooit 'probleemloos' voor een werkgever dat een werknemer aan het solliciteren is. Het betekent op z'n minst dat 'ie waarschijnlijk meer kwijt gaat zijn.
Rutix schreef op dinsdag 04 februari 2014 @ 12:13:
[...]

Precies. En je moet gewoon altijd zakelijk blijven :). Ik kan hier op de zaak prima zeggen dat ik sollicitaties heb hoor als ik het maar zakelijk breng. Als ik ga zeggen: "ik vind het hier kut dus wil weg" ja dat gaat de relatie niet ten goede ;)
Mijn situatie is ook iets anders.
BtM909 schreef op dinsdag 04 februari 2014 @ 12:10:
Niet teveel weggeven he :P

Straks wordt iemand z'n contract niet verlengt omdat z'n baas denkt dat jij hem bent :D
Dan bied ik hierbij alvast m'n excuses aan ;)

[ Voor 32% gewijzigd door Hydra op 04-02-2014 12:16 ]

• GateKeaper

GateKeaper

#1 Procastinator

BtM909 schreef op dinsdag 04 februari 2014 @ 12:12:
[...]

Het zal je verbazen, maar die eerlijkheid wordt toch wel vaak gewaardeerd. Ik ben ook altijd eerlijk geweest over contractzaken, tevredenheid, aanbiedingen en sollicitaties. Geen werkgever die zich er in negatieve zin richting mij, anders om is gaan gedragen.

Heb er eigenlijk alleen maar positieve dingen uit gehaald. Een keer een salarisverhoging (meer dan normaal), en een keer een vast contract terwijl er daar juist een hold op stond en het echt "onmogelijk" was om een vast contract te krijgen.

Ik denk overigens wel dat de reactie valt of staat met hoe je het brengt. :+

[ Voor 4% gewijzigd door GateKeaper op 04-02-2014 12:18 ]

• Hydra
GateKeaper schreef op dinsdag 04 februari 2014 @ 12:16:
Heb er eigenlijk alleen maar positieve dingen uit gehaald. Een keer een salarisverhoging (meer dan normaal), en een keer een vast contract terwijl er daar juist een hold op stond en het echt "onmogelijk" was om een vast contract te krijgen.
Ja, maar dat soort dingen vertel ik pas op 't moment dat ik een aanbod heb. Als je zegt dat je aan 't solliciteren bent, en dan geen aanbod krijgt, dan werkt het eerder averechts.

• TheDevilOnLine
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 18-11 16:17
Ik ben al vaker van baan gewisseld dan op één hand te tellen is, ik ben er altijd open over geweest tegen m'n werkgever en dat heeft nog nooit voor problemen gezorgd. Ik heb het zelfs meegemaakt dat ik gedurende 2 maanden 1 dag per week vrij kreeg voor m'n sollicitaties en dat ze me bij problemen gewoon weer inhuurde via m'n nieuwe werkgever.

Het hangt denk ik heel erg af van het type bedrijf waarin je werkt en het type mensen dat daar in het management zit.
Hydra schreef op dinsdag 04 februari 2014 @ 12:18:
Ja, maar dat soort dingen vertel ik pas op 't moment dat ik een aanbod heb. Als je zegt dat je aan 't solliciteren bent, en dan geen aanbod krijgt, dan werkt het eerder averechts.
Op het moment dat je gaat solliciteren wil je blijkbaar bij je werkgever weg. Ik blijf dan in zo'n situatie ook doorgaan met solliciteren totdat ik een aanbod heb dat mij bevalt. Als ik niet perse weg wil, dan ga ik ook niet solliciteren.

[ Voor 36% gewijzigd door TheDevilOnLine op 04-02-2014 12:20 ]

• Firesphere

Firesphere

Yoshis before Hoshis

Hydra schreef op dinsdag 04 februari 2014 @ 12:15:
[...]

Jij denkt volgens mij te vaak dat als jij iets tegen iemand zegt, en hij daar met een glimlach en een "Ok prima" op reageert, dat het dan ook echt prima is :)

Jij gaat er prat op dat je altijd erg eerlijk bent, maar ik heb het idee dat je een beetje mist dat de meeste andere mensen niet alles zeggen wat in ze opkomt. Het is nooit 'probleemloos' voor een werkgever dat een werknemer aan het solliciteren is. Het betekent op z'n minst dat 'ie waarschijnlijk meer kwijt gaat zijn.
Ik kan me bij jouw situatie wel voorstellen dat't anders is. Jij bent echt actief bij meerdere bedrijven aan het solliciteren omdat je weet/vreest dat je je baan kwijt bent binnenkort.

De houding hier, en waar ik heb gewerkt, is altijd open geweest, maar de manier waarop en waarom maakt natuurlijk een groot verschil.

• Woy
  • Niet online

Woy

Moderator Devschuur®
TheDevilOnLine schreef op dinsdag 04 februari 2014 @ 12:18:
Op het moment dat je gaat solliciteren wil je blijkbaar bij je werkgever weg. Ik blijf dan in zo'n situatie ook doorgaan met solliciteren totdat ik een aanbod heb dat mij bevalt. Als ik niet perse weg wil, dan ga ik ook niet solliciteren.
Zeker niet perse, ik heb ook wel sollicitatie gesprekken gehad, terwijl ik helemaal niet de intentie had om weg te gaan. Gewoon om eens te kijken wat andere bedrijven te bieden hebben, en of het een leuke uitdaging is. Als er echt wat leuks geboden zou worden zou ik het zeker overwegen, en op dat moment met mijn werkgever overleggen. Maar op het moment dat de sollicitatie loopt zeg ik daar niets over tegen mijn huidige werkgever.

“Build a man a fire, and he'll be warm for a day. Set a man on fire, and he'll be warm for the rest of his life.”

• ruup
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 15-12 10:59
De manier van brengen is zeker het belangrijkst, maar het hangt nog altijd van de mensen af hoe ze er mee omgaan.

• wimdebok
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 00:11
perseas schreef op dinsdag 04 februari 2014 @ 11:26:
[...]

Wellicht een issue met het draaiend houden van het oude Postbank systeem? >:)
Dat is inderdaad wat er gezegd wordt, de oude legacy systemen maar ik denk zomaar dat die heel wat betrouwbaarder dan al die moderne spulletjes die de klanten aan de voorkant bedienen. Ja, Java, de legacy van vandaag zeg maar. Ik zie de problemen meer in de trends dat software snel naar productie gezet wordt, de zogeheten continous delivery en integration met korte doorlooptijden is in. Ik denk dat er maar 1 oplossing is, heel conservatief met je releases en stabiliteit en minimale downtime zou het doel moeten zijn voor dit soort systemen. Onlangs gesolliciteerd bij de ING voor een baan in een DevOps team (je moet met je tijd mee) maar ik schrok toen er gezegd werd, de stress is hoog, releasetijden van 2 weken. Ik dacht alleen maar, dit klinkt niet gezond dat kan niet goed gaan.

• alienfruit
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 14:17

alienfruit

the alien you never expected

Ik solliciteer alleen om er een salarisverhoging of een ander project (dichter bij huis) uit te slepen of de andere baan moet echt Amaazzing zijn.

• Hydra
Firesphere schreef op dinsdag 04 februari 2014 @ 12:31:
Ik kan me bij jouw situatie wel voorstellen dat't anders is. Jij bent echt actief bij meerdere bedrijven aan het solliciteren omdat je weet/vreest dat je je baan kwijt bent binnenkort.
Je begrijpt me verkeerd: ik solliciteer omdat ik een andere baan wil. Ik geloof zeker dat als mijn contract afloopt dat dit dan verlengd wordt.
ruup schreef op dinsdag 04 februari 2014 @ 12:34:
De manier van brengen is zeker het belangrijkst, maar het hangt nog altijd van de mensen af hoe ze er mee omgaan.
Ik weet vrij zeker dat ze sterk het vermoeden zullen hebben mij mij dat het voor 't echie is.

• Ealanrian
Als je echt een andere baan wilt waarom doe je er dan moeilijk over? Als ze je contract niet verlengen is het direct een reden om meer te solliciteren.

• GateKeaper

GateKeaper

#1 Procastinator

van: C***.J***@radboudumc.nl
aan: M***.C***@radboudumc.nl
datum: 4 februari 2014 13:23
onderwerp: Congratulation
verzonden door: radboudumc.nl
: Vooral belangrijk vanwege de personen in de conversatie.

----

Won 2.5million.Contact us fidicialdesk07@hotmail.co.uk

Het Radboudumc staat geregistreerd bij de Kamer van Koophandel in het handelsregister onder nummer 41055629.
The Radboud university medical center is listed in the Commercial Register of the Chamber of Commerce under file number 41055629.
Spamfilters van gmail worden ook hard minder. Ipv deze als SPAM aan te merken, wordt hij als belangrijk gekenmerkt. :X Mijn gmail staat in de bcc, en ik hoef niet te weten dat Marlies 2.5 milion heeft gewonnen. Dus fuck off @#$%^ :(
Ealanrian schreef op dinsdag 04 februari 2014 @ 13:32:
Als je echt een andere baan wilt waarom doe je er dan moeilijk over? Als ze je contract niet verlengen is het direct een reden om meer te solliciteren.
Omdat je geen risico wilt lopen dat je een (paar) maand zonder werk zit?

[ Voor 18% gewijzigd door GateKeaper op 04-02-2014 13:34 ]

• BtM909
  • Niet online

BtM909

Watch out Guys...

Topicstarter
Jullie weten dat Twitter bootstrap oldskool is hè. Zelfs https://twitter.com/ maakt er geen gebruik (meer) van :+

• TheNephilim

TheNephilim

Wtfuzzle

BtM909 schreef op dinsdag 04 februari 2014 @ 13:41:
Jullie weten dat Twitter bootstrap oldskool is hè. Zelfs https://twitter.com/ maakt er geen gebruik (meer) van :+
Wow hey, vooral het menu is flink aangepast. Verder valt het me wel mee xd

• Douweegbertje
  • Registratie: Mei 2008
  • Laatst online: 10-12 09:56

Douweegbertje

Wat kinderachtig.. godverdomme

Daarom heet het al een tijd geen 'twitter' bootstrap meer.

Verwijderd

Ik denk dat ik nog wel een tijdje bij mijn huidig bedrijf blijf. Tot nu toe heb ik het aardig naar mijn zin en zolang ze mij telkens leuke projecten blijven geven, zie ik niet meteen een reden om te veranderen. Wellicht zal dat in de loop der jaren veranderen en ik denk dat het inderdaad niet slecht is om af en toe eens te vergelijken welke uitdagingen je op de jobmarkt nog kan vinden.

• TheNephilim

TheNephilim

Wtfuzzle

• BtM909
  • Niet online

BtM909

Watch out Guys...

Topicstarter
Douweegbertje schreef op dinsdag 04 februari 2014 @ 13:45:
Daarom heet het al een tijd geen 'twitter' bootstrap meer.
Dat is al een tijd, maar ze hebben sinds vandaag (??) een nieuw design wat niet is gebaseerd op bootstrap :)

• Ryur
BtM909 schreef op dinsdag 04 februari 2014 @ 13:58:
[...]

Dat is al een tijd, maar ze hebben sinds vandaag (??) een nieuw design wat niet is gebaseerd op bootstrap :)
Gister werd hij wereldwijd uitgebracht.
Sommige hadden de layout al iets langer ;)

• Ghehe
  • Registratie: April 2011
  • Laatst online: 21-12 21:59

Ghehe

400 pound hacker

[...]

ik heb het sinds gisteren. :> Wel grappig dat dat net gebeurd nadat ik 2jr geen twitter meer had gebruikt. Ik vind het wel mooi. O+

Verwijderd

[...]

Gisteren :)
Al had ik er her en der al wel iets over gelezen. Ik vind het op zich niet eens zo slecht :Y

• Hydra
Ealanrian schreef op dinsdag 04 februari 2014 @ 13:32:
Ik ben bij deze baan terecht gekomen toen ik weg moest omdat het bedrijf waar ik toen werkte failliet zou gaan. Trust me, vanuit "ik heb een baan en de tijd rond te kijken" solliciteren is heel andere koek dan "kut ik kom binnen een paar weken in de WW".

Ik ben het er helemaal mee eens dat het goed is af en toe te kijken of je krijgt wat je waard bent. Maar ik zie het nut er niet van dat vooraf al te vertellen. 'T is sowieso nobody's business. :)

• GateKeaper

GateKeaper

#1 Procastinator

[...]

Toch heb ik er nog steeds een behoorlijk bootstrap-gevoel bij.

Verwijderd

GateKeaper schreef op dinsdag 04 februari 2014 @ 14:02:
[...]

Eensch. Ik heb de indruk dat ze vele componenten toch gewoon herbruiken.

• Firesphere

Firesphere

Yoshis before Hoshis

Maar het is niet responsive.

• Bosmonster
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 19-11 09:49

Bosmonster

*zucht*

En voor een site die eigenlijk zo weinig voorstelt vind ik dat toch een gemiste kans.

En smaken verschillen, maar ik vind het er niet mooier op geworden...

• Gamebuster
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 22-12 13:11
Mac OS X op iMac:
code:
1
2
3
4
$ ruby bench.rb 
       user     system      total        real
+=   3.610000   5.760000   9.370000 (  9.368339)
<<   0.210000   0.000000   0.210000 (  0.212503)

Ubuntu 12.04 in virtualbox in Mac OS X op dezelfde iMac:
code:
1
2
3
4
$ ruby bench.rb
+=   2.700000   0.070000   2.770000 (  2.814738)
<<   0.200000   0.000000   0.200000 (  0.195754)

Dafuq? Beide Ruby versie 2.1.0 geinstalleerd via RVM

[ Voor 3% gewijzigd door Gamebuster op 04-02-2014 14:23 ]

Let op: Mijn post bevat meningen, aannames of onwaarheden

• Ealanrian
Gamebuster schreef op dinsdag 04 februari 2014 @ 14:23:
Mac OS X op iMac:
code:
1
2
3
4
$ ruby bench.rb 
+=   3.610000   5.760000   9.370000 (  9.368339)
<<   0.210000   0.000000   0.210000 (  0.212503)

Ubuntu 12.04 in virtualbox in Mac OS X op dezelfde iMac:
code:
1
2
3
4
$ ruby bench.rb
+=   2.700000   0.070000   2.770000 (  2.814738)
<<   0.200000   0.000000   0.200000 (  0.195754)

Dafuq? Beide Ruby versie 2.1.0 geinstalleerd via RVM
Wat voor gegevens kijk ik naar?

• Woy
  • Niet online

Woy

Moderator Devschuur®
Zo mijn toegang voor de TechDays 2014 is ook weer geregeld. Ik kan me niet herinneren dat ik er om gevraagd had, maar toch heeft mijn manager dat vast geregeld :)

Nu eens gaan kijken of er leuke sessies zijn.

[ Voor 14% gewijzigd door Woy op 04-02-2014 14:28 ]

• Gamebuster
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 22-12 13:11
Ealanrian schreef op dinsdag 04 februari 2014 @ 14:25:
[...]

Wat voor gegevens kijk ik naar?
code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
#!/usr/bin/env ruby
require 'benchmark'

Benchmark.bm do|b|
  b.report("+= ") do
    a = ""
    200_000.times { a += "." }
  end

b.report("<< ") do
    a = ""
    1_000_000.times { a << "." }
  end
end

Dit ruby-bestand, uitgevoerd met Ruby 2.1.0 (geinstalleerd via RVM)
1e test in native OSX op mijn werk iMac
2e test in ubuntu in virtualbox in dezelfde OSX op dezelfde iMac

2e test (virtueel) verloopt 4x zo snel als native. Zal wel een compile-issue zijn; misschien dat de ubuntu compiler de ruby binary beter heeft kunnen optimaliseren o.i.d.. Het is natuurlijk ook een zwaar simplistische benchmark.

Desondanks is het wel leuk om te zien dat *iets* sneller is in een virtual machine dan native.

[ Voor 17% gewijzigd door Gamebuster op 04-02-2014 14:30 ]

Let op: Mijn post bevat meningen, aannames of onwaarheden

• Firesphere

Firesphere

Yoshis before Hoshis

Hydra schreef op dinsdag 04 februari 2014 @ 13:27:
[...]

Je begrijpt me verkeerd: ik solliciteer omdat ik een andere baan wil. Ik geloof zeker dat als mijn contract afloopt dat dit dan verlengd wordt.

[...]

Ik weet vrij zeker dat ze sterk het vermoeden zullen hebben mij mij dat het voor 't echie is.
Dan begreep ik je inderdaad verkeerd. Maar echt weg willen, dat heb ik zelf nog nooit meegemaakt.

Verwijderd

Bosmonster schreef op dinsdag 04 februari 2014 @ 14:22:
[...]

En voor een site die eigenlijk zo weinig voorstelt vind ik dat toch een gemiste kans.

En smaken verschillen, maar ik vind het er niet mooier op geworden...
Voor een site van zulke omvang (gebruikers, personeel) vind ik dat een gemiste kans.

• Ealanrian
Gamebuster schreef op dinsdag 04 februari 2014 @ 14:28:
[...]

code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
#!/usr/bin/env ruby
require 'benchmark'

Benchmark.bm do|b|
  b.report("+= ") do
    a = ""
    200_000.times { a += "." }
  end

b.report("<< ") do
    a = ""
    1_000_000.times { a << "." }
  end
end

Dit ruby-bestand, uitgevoerd met Ruby 2.1.0 (geinstalleerd via RVM)
1e test in native OSX op mijn werk iMac
2e test in ubuntu in virtualbox in dezelfde OSX op dezelfde iMac

2e test (virtueel) verloopt 4x zo snel als native. Zal wel een compile-issue zijn; misschien dat de ubuntu compiler de ruby binary beter heeft kunnen optimaliseren o.i.d.. Het is natuurlijk ook een zwaar simplistische benchmark.

Desondanks is het wel leuk om te zien dat *iets* sneller is in een virtual machine dan native.
Misschien is inderdaad LLVM (Default van OSX toch?) en GCC hier wat verschillend in. Maar de test lijkt me uberhaupt wat vertekend. een OSX native waar je waarschijnlijk meer dingen op doet tegen een VM ubuntu die vrijwel niks te doen heeft. Kan je de test ook omdraaien? :P

• GateKeaper

GateKeaper

#1 Procastinator

Ealanrian schreef op dinsdag 04 februari 2014 @ 14:37:
[...]

Misschien is inderdaad LLVM (Default van OSX toch?) en GCC hier wat verschillend in. Maar de test lijkt me uberhaupt wat vertekend. een OSX native waar je waarschijnlijk meer dingen op doet tegen een VM ubuntu die vrijwel niks te doen heeft. Kan je de test ook omdraaien? :P
Tegen een Ubuntu die niks te doen heeft, maar binnen diezelfde OSX draait die al zoveel doet. Ik zou dus juist die VM trager verwachten.

• Ryur
Woy schreef op dinsdag 04 februari 2014 @ 14:27:
Zo mijn toegang voor de TechDays 2014 is ook weer geregeld. Ik kan me niet herinneren dat ik er om gevraagd had, maar toch heeft mijn manager dat vast geregeld :)

Ik zou ook wel kunnen, maar ik hoef niet perse.
Diegene waar ik wel naartoe zou willen zijn op onmogelijke tijden voor mij (lees, niet te doen qua vervoer).

Ik volg het wel via Channel9. Wel jammer dat ik jou dan niet kan ontmoeten!

• Alex)
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 12-12 21:27
Verwijderd schreef op dinsdag 04 februari 2014 @ 14:35:
[...]

Voor een site van zulke omvang (gebruikers, personeel) vind ik dat een gemiste kans.
Ze hebben natuurlijk al m.twitter.com...

We are shaping the future

• BM

BM

Moderator Spielerij
Woy schreef op dinsdag 04 februari 2014 @ 14:27:

Heb er van de week ook eens naar zitten kijken, maar besloten niet te gaan. Vind er voor mij persoonlijk weinig interessants tussen zitten. Ben er nog nooit geweest, maar ga m'n baas hier niet voor laten betalen, das zonde :)

Volgend jaar weer een kans, dan is er wellicht meer nieuws te melden op tech gebied ook (Win9 / WP9 / .Net 5?) :)

Xbox

• EddoH
  • Registratie: Maart 2009
  • Niet online

EddoH

Backpfeifengesicht

GateKeaper schreef op dinsdag 04 februari 2014 @ 14:42:
[...]

Tegen een Ubuntu die niks te doen heeft, maar binnen diezelfde OSX draait die al zoveel doet. Ik zou dus juist die VM trager verwachten.
Zolang die VM geen system calls afhandelt maakt dat niet veel uit lijkt me. Tenzij het een VM is de hele architectuur/instructieset emuleert, maar dat denk ik niet.

• BtM909
  • Niet online

BtM909

Watch out Guys...

Topicstarter
Ze pushen je naar de native app(s) :)

• Douweegbertje
  • Registratie: Mei 2008
  • Laatst online: 10-12 09:56

Douweegbertje

Wat kinderachtig.. godverdomme

GateKeaper schreef op dinsdag 04 februari 2014 @ 14:02:
[...]

Ik weet niet precies wat ze hebben gedaan, maar source ziet er niet uit. Zelfs plain css tussen de opmaak. Niet in een aparte CSS bestand dus :p

• BtM909
  • Niet online

BtM909

Watch out Guys...

Topicstarter
Volgens mij is dat het userspecifieke deel (zoals je je design doet). Dat renderen ze on-the-fly en serveren ze niet in een aparte css

• TheNephilim

TheNephilim

Wtfuzzle

Even de (gratis) VirtualBox image installeren voor Internet Explorer 8 op Windows 7. Erg lastig op dit moment, met IE11 vind ik niet betrouwbaar meer.

Wel jammer dat je dan een goede 3,5 GB binnen moet hengelen, maar ja...

• D-Raven
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 16-10 10:47
Lees net het t.net artikel over de nieuwe MS CEO..Daarna las ik door in de comments...en realiseerde ik me weer waarom ik daarmee gestopt was (met comments lezen)..

Ach ja..

Ik ben benieuwd wat hij allemaal gaat veranderen, if any..

• Alex)
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 12-12 21:27
De nieuwe MSFT-CEO is bekend: Satya Nadella.

edit: spuit 11 geeft ook modder.

[ Voor 14% gewijzigd door Alex) op 04-02-2014 15:32 ]

We are shaping the future

• Rutix
BM schreef op dinsdag 04 februari 2014 @ 14:52:
[...]

Heb er van de week ook eens naar zitten kijken, maar besloten niet te gaan. Vind er voor mij persoonlijk weinig interessants tussen zitten. Ben er nog nooit geweest, maar ga m'n baas hier niet voor laten betalen, das zonde :)

Volgend jaar weer een kans, dan is er wellicht meer nieuws te melden op tech gebied ook (Win9 / WP9 / .Net 5?) :)
Je had eigenlijk vorig jaar moeten gaan :). Dit is weer zo'n tussen jaar waar niet heel veel nieuws is. Ik ga waarschijnlijk dit jaar wel maar volgens mij krijgen wij ook weer een stand op Tech Days dus...

Nothing to see here!

Verwijderd

Tsja, ik verwacht niet zo gek veel bijzonders hoor. De manier waarop Microsoft de laatste paar jaren bezig was, vond ik prima. Keep up the good work Microsoft! d:)b

• Woy
  • Niet online

Woy

Moderator Devschuur®
Ryur schreef op dinsdag 04 februari 2014 @ 14:49:
[...]
Ik zou ook wel kunnen, maar ik hoef niet perse.
Diegene waar ik wel naartoe zou willen zijn op onmogelijke tijden voor mij (lees, niet te doen qua vervoer).
Den Haag is toch goed te bereikbaar met het OV? Of woon je in zo'n afgelegen gedeelte van nederland?
BM schreef op dinsdag 04 februari 2014 @ 14:52:
[...]

Ik heb dit jaar nog niet gekeken wat er precies is, maar het is sowieso altijd wel leuk om weer even wat mensen te ontmoeten en bij te praten.

• Ryur
Rutix schreef op dinsdag 04 februari 2014 @ 15:32:
[...]

Je had eigenlijk vorig jaar moeten gaan :). Dit is weer zo'n tussen jaar waar niet heel veel nieuws is. Ik ga waarschijnlijk dit jaar wel maar volgens mij krijgen wij ook weer een stand op Tech Days dus...
Vorig jaar zat ik nog niet in de MS wereld. Ben pas sinds juli afgelopen jaar, en het bevalt mij echt super!
Volgend jaar tweakersmeet bij de Tech Days? :D
Woy schreef op dinsdag 04 februari 2014 @ 15:35:
[...]

Den Haag is toch goed te bereikbaar met het OV? Of woon je in zo'n afgelegen gedeelte van nederland?
Ik woon aan de andere kant van het land (plaatsje bij Enschede, moet met een regionale vervoerder :().
Dus al voor eerste sessieblok (waar de presentaties zitten die ik juist wil zien) moet ik de dag ervoor weg ;)

[ Voor 30% gewijzigd door Ryur op 04-02-2014 15:38 ]

• PrisonerOfPain
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 23-12 15:42
Alex) schreef op dinsdag 04 februari 2014 @ 15:32:
De nieuwe MSFT-CEO is bekend: Satya Nadella.

edit: spuit 11 geeft ook modder.
Jammer. Iemand met een Cloud achtergrond.

• Hydra
D-Raven schreef op dinsdag 04 februari 2014 @ 15:29:
Lees net het t.net artikel over de nieuwe MS CEO..Daarna las ik door in de comments...en realiseerde ik me weer waarom ik daarmee gestopt was (met comments lezen)..
Ik maakte de fout deze week ff de comments te bekijken van dat artikel over de verkoop van de iPhone 5S de laatste maand ofzo. Damn 8)7

Wat is het toch met puisterige tieners en hun drive om te blijven moeten melden hoe dom je wel niet bent als je een iPhone koopt...

• Rutix
PrisonerOfPain schreef op dinsdag 04 februari 2014 @ 15:35:
[...]

Jammer. Iemand met een Cloud achtergrond.
Waarom is dat jammer? Azure is super solid kwa uitrol en acceptance. Hij heeft ook nog bing enzo geleid en die doet het ook niet slecht. Ik denk dat MS aan hem een goede heeft. In ieder geval heb ik liever hem dan Elop....

[ Voor 6% gewijzigd door Rutix op 04-02-2014 15:37 ]

Nothing to see here!

• Firesphere

Firesphere

Yoshis before Hoshis

D-Raven schreef op dinsdag 04 februari 2014 @ 15:29:

Ach ja..

Ik ben benieuwd wat hij allemaal gaat veranderen, if any..
Nou vind ik persoonlijk bij dat artikel het niveau nog erg hoog hoor :P

• Hydra
Hij denkt nog steeds dat het hele cloud gebeuren nog een keer overwaait (huhu). ;)

• Rutix
Firesphere schreef op dinsdag 04 februari 2014 @ 15:37:
[...]

Nou vind ik persoonlijk bij dat artikel het niveau nog erg hoog hoor :P
Dat vond ik ook al :P.

Nothing to see here!

• Avalaxy
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 19-12 14:56
Het cloudgedeelte (Azure) is juist een van de best draaiende divisies binnen Microsoft :) Wat die gasten in sprints van 3 weken tijd voor elkaar weten te toveren is best indrukwekkend.

• PrisonerOfPain
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 23-12 15:42
Hydra schreef op dinsdag 04 februari 2014 @ 15:38:
[...]

Hij denkt nog steeds dat het hele cloud gebeuren nog een keer overwaait (huhu). ;)
Nee, maar het is wat mij betreft nu niet een van de belangrijkste onderdelen van MS en zeker niet een waar ik in de toekomst veel focus op zou willen zien liggen.

• Hydra
PrisonerOfPain schreef op dinsdag 04 februari 2014 @ 15:39:
Nee, maar het is wat mij betreft nu niet een van de belangrijkste onderdelen van MS en zeker niet een waar ik in de toekomst veel focus op zou willen zien liggen.
Waarop wel dan?

• Rutix
PrisonerOfPain schreef op dinsdag 04 februari 2014 @ 15:39:
[...]

Dat hij daar vandaan komt betekent nog niet dat hij opeens alle focus daarheen gaat leiden. Zoals ik zei heeft hij ook bing gedaan.

Nothing to see here!

Pagina: 1 ... 40 ... 116 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
* zoals jullie weten gaan we tegenwoordig naar een nieuwe iteratie bij ~10k posts. 1 april (en dat is geen grap) gaan we over op het nieuwe deel! *

Dit topic is niet de plaats om te lopen helpdesken. De Coffee Corner is primair bedoeld als uitlaatklep voor iedereen in de Devschuur® en niet als vraagbaak.